Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Dwa razy więcej alkoholu w mieście

106

Radni Miasta Jasła głosowali za zwiększeniem ilości punktów sprzedaży alkoholu w naszym mieście z 35 do 70. Podwojenie ilość sklepów z wysokoprocentowymi alkoholami przyniesie miastu ponad 40 000 złotych zysku, który i tak trzeba będzie wydać na program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

Andrzej Czernecki, burmistrz Miasta Jasła przedłożył projekt uchwały dotyczący określenia liczby punktów napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

Początkowo proponowano zwiększenie ilości punktów jedynie do 50, po czym radny Janusz Przetacznik zasugerował aby tę liczbę zwiększyć jeszcze o 20, co spotkało się z aprobatą prawie wszystkich radnych.

Rozpoczynając dyskusję dotyczącą ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta Janusz Przetacznik dał za przykład fińskie Lahti, gdzie na 120 tysięcy mieszkańców są 2 sklepy sprzedające wysokoprocentowy alkohol i nie stanowi to problemu.

Obecnie w Jaśle na jeden punkt sprzedaży alkoholu powyżej 4,5% przypada 600 osób.

Henryk Rak, radny z klubu Prawo i Sprawiedliwość obwieścił, że jego klub będzie głosował za odrzuceniem uchwały, ponieważ według niego żaden z mieszkańców nie skarżył się na ograniczony dostęp do alkoholu.

Po gorącej dyskusji i odpowiedzi burmistrza Czerneckiego radny Przetacznik wniósł poprawkę dotyczącą podwyższenia liczby punktów z proponowanych 50 (obecnie 35) do 70. 11 głosami za poprawka została przyjęta. 

Burmistrz Czernecki mówił, że od wielu lat przychodzą do urzędu miasta osoby reprezentujące przedsiębiorców oczekujących na otrzymanie koncesji. W 2003 roku miasto uchwaliło maksymalną liczbę koncesji na 35 punktów. Jak przypomniał radny Przetacznik dziwnym trafem, kiedy jeszcze nigdzie dana uchwała nie została opublikowana, już zgłosiło się tylu chętnych, że w przeciągu kilku godzin koncesje rozdano. - Czy w tym przypadku, który rozpatrujemy dzisiaj będzie podobnie czy opracujemy jakiś system wnioskowania o koncesje? - pytał Przetacznik.

Wg niego złożenie zwykłego podania do urzędu miasta zaopiniowanego przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych to zbyt prosta droga do otrzymania koncesji.

Głos w dyskusji nad zwiększeniem liczby koncesji zabrał również przedstawiciel przedsiębiorców, który argumentował, że powiększenie puli koncesji spowoduje większą dostępność i samoregulację rynku w tym zakresie.

Na tle innych miast naszego regionu Jasło do tej pory mogło poszczycić się mianem "przodownika" w ograniczaniu liczby koncesji na alkohol. Zdecydowanym liderem pozostaje Dębica, w której istnieje 145 punktów sprzedających wysokoprocentowy alkohol.

Radny Czeluśniak przypomniał statystyki, według których, to wzrost używania narkotyków jest bardziej palącym problemem, aniżeli alkohol.

Przewidywane dochody miasta z tytułu zwiększenia ilości punktów sprzedaży mogą wzrosnąć o około 46 tysięcy, ale w całości muszą być przeznaczone na program profilaktyki i leczenia uzależnień.

Grzegorz Michalski
g.michalski@jaslo4u.pl 

Reklama

Komentarze: 106

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Dzejjkop
dnia 18.07.2012, 18:46 · Zgłoś
Jeszcze tylko coffee shopów kilka i będzie git.
Odpowiedz
1
@ Goblin
dnia 02.05.2012, 18:51 · Zgłoś
Zamiast dodatkowych punków wolałbym ale porządny 1 sklep całodobowy.
Odpowiedz
2
@ jo
dnia 06.10.2012, 23:50 · Zgłoś
najlepiej w urzedzie miasta gdzie ustawia sie kolejki pijakow przez cala dobe.urzad strzezony to i sklep bedzie strzezony-jaka oszczednosc.o i urzedasy beda miec blisko na jednego.
Odpowiedz
1
@ jaślanin
dnia 30.04.2012, 12:03 · Zgłoś
Walczmy z przemocą w rodzinie,otwierajmy nowe ośrodki terapii dla uzależnionych i współuzależnionych i ROZDAJMY KONCESJE NA WÓDE.Niech tu Przetacznik nie daje za przykład Lahti bo to żadne porównanie- był tam czy co,pewnie przeczytał w necie wielki radny.dostali w ł... to rozdają koncesje na prawo i lewo.Jakby im przyszło mieszkać pod jednym dachem z alkoholikiem to nie byliby tacy chętni. niech ciemny naród pije bedzie nim łatwiej rządzic i każdy kit sie wciśnie.
Odpowiedz
1
@ Byly
dnia 30.04.2012, 17:05 · Zgłoś
i o to chodzi
jakie jest bezrobocie w jasle
jak zyc w jasle
ile jest miejsc pracy
ile ludzi wyjezdza za chlebem i nigdy nie wraca
a z innej strony spoleczenstwo nauczone wszystko zalatwiac zalacznikiem, czyli wodka, wiec moze i to jest "nowatorski", "oryginalny" pomysl
pij bracie pij , na starosc...
Odpowiedz
1
@ kasia
dnia 30.04.2012, 08:02 · Zgłoś
likwidujemy szkoły, otwieramy monopolowe. to jest przyszłość polski...
Odpowiedz
1
@ AA- MONAR
dnia 29.04.2012, 20:38 · Zgłoś
[...] [...]!!! Przestańcie pisać glupoty. Chyba wiecie [...], że zakazany owoc najlepiej smakuje!!! Dlatego im więcej legalnych punktów sprzedaży, tym spożycie zmaleje. Ale według mojej skromnej wiedzy, radni, ktorzy głosowali przeciwko zwiekszeniu punktów sprzedaży, mieli w tym "oczywiście oczywisty" cel, by Im konkurencja nie wyrosła np. 100m obok?
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 29.04.2012, 12:57 · Zgłoś
na szkoly pieniedzy nie maja ale na sklepy z wódą to owszem!!!
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 29.04.2012, 11:57 · Zgłoś
W zasadzie to nawet dobry pomysł bo się nie trzeba będzie pałętać po mieście jak trzeba na szybko coś kupić. Ale za to też będzie większa szansa że [...] znajdą sobie dogodny sklepik w którym im procenty sprzedadzą... Ja nie pojmuję. Jak byłem w wieku 13 lat to nie [...] [...] i [...] tylko chodziło się do sklepu na lody a dziś to już sklep z alkoholami strach postawić by się młodziki nie zachlały bo ktoś im kupi albo ktoś im sprzeda.
Odpowiedz
0
@ Kubuś topoliny
dnia 29.04.2012, 07:24 · Zgłoś
Mi to nie przeszkadza bo ja kupuje keinegery w bedro i pije wszęndzie :-)
Odpowiedz
0
@ detonator :)
dnia 28.04.2012, 22:18 · Zgłoś
No to teraz wszyscy będą rumiani :)
Odpowiedz
5
@ riki
dnia 28.04.2012, 17:23 · Zgłoś
Jestem za tym żeby panowała całkowita wolność i każdy mógł sobie kupić co chce i ile chce. Zaś w systemie niewolniczym to państwo 'dba' o swojego parobką żeby się za dużo nie zatruł (bo przecież jest takim [...]) że sam zapiłby się na śmierć
Odpowiedz
-1
@ wrozbita maciej
dnia 28.04.2012, 13:34 · Zgłoś
zamknąć szkoły, a palcówki z alkoholem zwiększyć do 200!
Odpowiedz
2
@ zadowolony
dnia 28.04.2012, 11:52 · Zgłoś
władza dba o swoich wyborców,bo co będą robić jak wszędzie zwalniają w pektowinie szpitalu,to tylko pić i kraść pozostaje,tak trzymać !!!
Odpowiedz
2
@ eureka!
dnia 28.04.2012, 08:55 · Zgłoś
Proponuję iść za ciosem i zalegalizować [...]. A za zyski ze sprzedaży można będzie zbudować pięęęękny ośrodek dla [...] w Jaśle. I [...] będą mieć dobre warunki do życia i może kilka osób znajdzie pracę...
Odpowiedz
3
@ [...] przy korycie
dnia 28.04.2012, 08:51 · Zgłoś
Ha ! to jest temat ,zwolnienia w zakładach a oni o gorzale, pijany polak t o [...] polak tak myśleli Niemcy i tak myślą nasze urzędnicze nieroby czyż nie ?
Odpowiedz
1
@ obserwatorr
dnia 28.04.2012, 20:41 · Zgłoś
dokladnie tak.
Odpowiedz
2
@ cyberchłop
dnia 28.04.2012, 08:37 · Zgłoś
takie koncesje sresje to jest śmiech na sali , to tylko aparat pod masą którego można brać w łape , żadnych kocesji i tego typu pozwoleń niech wolny rynek sam sobie to reguluje i wtedy na rynku bedą ci co im sie sprzedawanie wódy opłaca. Nie wiem skąd taki wniosek, że dodtkowe 40 tys.zł trzeba bedzie wydać na profilaktyke przeciw alkocholową itp, raczej alkocholików nie przybedzie.
Odpowiedz
0
@ FAN
dnia 29.04.2012, 11:40 · Zgłoś
Do cyberchlopamatola
Uwarzasz ze dobrze jesli wiencej bendzie miejsc sprzedarzy [...],a morze lepiej by bylo stworzyc nowe miejsca pracy bez namawiania kupna alkocholu,w naszym miescie rzadza nami najjasniejsi z jasla,zapewne glosowales na nich.w Polsce nie tworzy sie miejsc pracy od wielu lat tylko zamyka szkoly,zaklady pracy i wysyla sie za granice tania sile robocza,do Niemiec ,Holandi i ogolnie Polacy sa eksportem taniej sily roboczej,sa i tacy ktorym sie udalo ale i tak swoich wykorzystuja jak moga,Polak Polakowi potrwi byc wilkiem.zabierasz glos ale masz slome,wiadomo dlaczego egoista z ciebie, i napisz cos mondrzejszego chyba potrawisz,kapitalisto.Prosze nie obrarzaj mnie tylko urzyj szarych komorek
Odpowiedz
-1
@ cyberchłop
dnia 30.04.2012, 08:21 · Zgłoś
ty Fan ,albo twoi rodzice są rodzeństwem ,albo już nie wiem co, przedewszytkim po błędach cytuje "cos mondrzejszego" , raczej twoje IQ najwyższych lotów nie jest druga sprawa , podobno o ten wolny rynek i kapitalizm i demokracje się walczyło to nie pisz głupot , że Ci źle , za komuny źle , w kapitalizmie źle , zdecyduj się chłopie czego ty chcesz.Zakłady się zamyka, chmmmmm a to cieekawe, nie zamyka a sprzedaje, gdzie bedzie właściciel połowe towarzystwa pogoni , reszte zostawi będzie wydajność bedzie zysk, a nie Państwowe to od razu kolesiostwo , robota po znajomości (pewno robiłeś w takiej firmie jak pisałem wcześniej tylko plecy się skończyły) . Zamyka się szkoły , teraz ty pomyśl , dzieci się rodzi mało, to po cholere to utrzymywać, gorzej tylko bo ktoś tych szkół nabudował na wioskach i wioseczach, a wskaźnik urodzeń idzie w dół , utzrymanie kosztuje.
Odpowiedz
0
@ FAN
dnia 30.04.2012, 18:30 · Zgłoś
DO CYBERCHLOPAMATOLA
Malpe miales za siostre zapewne,kapitalizm widze jak ci sie kojarzy,napisalem ci jak wyglonda w jasle prowadzenie firmy.pochwal sie ile u ciebie zarabiaja pracownicy jesli takich posiadasz nie napisales mi ile zarabiaja,ukrywasz cos zapewne glopote widac.co do zamykania zakladow i szkol.Panstwo ma tworzyc miejsca pracy a nie likwidowac,szkoly malo dzieci,to trzeba stworzyc warunki ludzia do tego zeby chcieli miec dzieci,wiesz ile panstwo daje na dziecko w Angli,Niemczech,Francji,Norwegi.zapewne nie wiesz,ale wiesz ile w polsce,rzand sie chwali ze rope mamy taka droga jak np.Niemczech powiedz jakie mamy zarobki,a jakie maja niemcy w tym samym zawodzie,jakie mamy koszty utrzymania domu w polsce a jakie w niemczech,teraz pomysl ile ludziam placisz i napisz jak sie zyje szaremu czlowiekowi.masz biznes gratuluje ale jesli sa ludzie ktorzy na ciebie paracuja,to czy musza za najnisza place,robie blendy ale nie mysl ze jestem glopi.wiem jak sie kreci biznes mam brata i znajomych maja biznesy i wiem jak to wyglonda,jeden ciezszko pracuje a inny innych wykorzystuje.powodzenia w biznesie ale pomysl czasem o innych jak juz nie bendziesz mogl jesc i pic
Odpowiedz
0
@ cyberchłop do Fancioł
dnia 02.05.2012, 08:03 · Zgłoś
co ty [...] piszesz co porównujesz poziom gospodarczy anglii, niemiec , norwegii do Polski , na to trzeba jeszcze popracować , i powiem ci coś jeszcze , będzie jeszcze gorzej,
Odpowiedz
0
@ FAN
dnia 02.05.2012, 19:40 · Zgłoś
Docyberchlopamatola.
Nie zabieraj glosu,ja wiem jak jest,zjezdzilem calom europe,znam zycie w wielu krajach,a to co sie dzieje w Polsce to zgroza,ale popierasz rzand,bo prywaciasz lepiej rzandzi nie panstwo,nie prawda ten rzand to polska katastrofa,lepiej bendzie jak prywaciarz bendzie szefem,masz porownanie nowy styl zapytaj ludzi jak sie tam pracuje,nie wiem jakim ty jestes szefem jesli jestes,ale malo rozumiesz,nie obrarzaj sie kapitalizm to nie zawsze dobro dla kraju.powodzenia ale i tak jestes dlamnie burak i [...]
Odpowiedz
0
@ cyberchłop do Fancioł
dnia 05.05.2012, 08:21 · Zgłoś
[...] kapitalizm będzie zjadał takie robaczki jak Ty i tyle w temacie, po składni literowej to raczej sądze , że byłeś za Bursą ha ha ha ha ha . Kapitalizm nie , socjalizm nie , trzeba było iść w polityke , a nie machać łopatą na zachodzie. natomiast ty dla mnie Fan jesteś reliktem przeszłości , [...] co z tego co piszesz nie potrafi zagrzać miejsca , czyli wniosek z tego albo jesteś lewy , albo leń zwykły [...]
Odpowiedz
1
@ Byly
dnia 28.04.2012, 00:02 · Zgłoś
Alkoholikom wysiadaja nogi.Zauwazcie jak dlugoletni nalogowcy chodza.Radni zatroszczyli sie o alkoholikow terazniejszych i przyszlych.Zeby sie nie meczyli, biedaczki.
40 tys. miasto , 40 tys. dochod z koncesji, okolo zlotowka na glowke na rok.300 obywateli na jeden punkt napojowy w tym kobiety i dzieci.
Czy ktos kiedys skorzystal z pomocy jakiegos urzedu dla rodziny [...].Cos takiego nie istnieje.
Trudna sprawa , ale nie tedy droga.
Smutne to Jaslo.
Odpowiedz
5
@ czarnowidz
dnia 27.04.2012, 23:43 · Zgłoś
Przyszłość Jasła i okolic; zwiększenie punktów sprzedaży [...] i likwidacja szkół. Brawo !!! Idę się napić!!! A niech was...
Odpowiedz
-2
@ Wielce zdziwona
dnia 27.04.2012, 23:32 · Zgłoś
Dziękuję 5 Paniom Radnym za głosy rozsądku. Pozostałe Panie zaskoczyły mnie niestety,negatywnie. Mam propozycje,wszystkie nowe punkty z alkoholem utwórzcie w sklepach z odzieżą używaną. Żony dopilnują mężów, matki synów,a na jasielskich ulicach będzie stało mnóstwo bezrobotnych z ulotkami,gdzie można dobrze wypic i tanio się ubrac. A póżniej Rada Miasta będzie znowu tworzyc komisje antyalkoholowe na każdej ulicy,bo będą miec fundusze.A może i dzięki temu bezrobocie spadnie ?
Odpowiedz
1
@ Hanka
dnia 27.04.2012, 23:22 · Zgłoś
XXYYZZ-zapytaj tych,ktorzy handluja kasami fiskalnymi - dadza Ci odpowiedz ile miejsc
pracy zostalo zlikwidowanych i moze przejdzie Ci falszywy entuzjazm.
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 27.04.2012, 23:22 · Zgłoś
I pod każdym sklepem ławeczka
Odpowiedz
3
@ jenkins
dnia 27.04.2012, 22:30 · Zgłoś
Tylko czekać jak Czernecki będzie otwierał [...]. Też dają dochód! [...] to on ma do interesów!
Odpowiedz
1
@ do jenkinsa
dnia 29.04.2012, 09:20 · Zgłoś
Musi wziąść do spółki swojego kolegę!Jego rodzina ma już doświadczenie w tej dziedzinie!!!
Odpowiedz
4
@ mszalniak
dnia 27.04.2012, 22:00 · Zgłoś
Albo wolny rynek, albo koncesje i kryminogenne zezwolenia ( temu dać, temu nie). Pisowskie [...] może wprowadzą reglamentację na chleb, kiełbasę i jaja?
Odpowiedz
27
@ dragoness
dnia 29.04.2012, 11:26 · Zgłoś
Obudź się, żabciu! Teraz rządzi PO.
Odpowiedz
3
@ XXYYZZ
dnia 27.04.2012, 21:57 · Zgłoś
Wreszcie normalna RADA MIASTA !!!
Pamiętam poprzednie rady ,które zablokowały budowę kompleksu handlowego w Warzycach - kompleks ten powstaje w Miejscu Piastowym .Tam powstały miejsca pracy ,a my marzymy o wielkim przemyśle.
Odpowiedz
1
@ Pikuś
dnia 27.04.2012, 21:29 · Zgłoś
Trafne jest porównanie Jasła do wesołego miasteczka - na każdej ulicy będzie sklep z alkoholem więc spragnieni nie będą musieli daleko chodzić. Swego czasu władze obiecały jeszcze do tego park linowy gdzieś tam czyli żyć nie umierać!!
Odpowiedz
6
@ reasumując
dnia 27.04.2012, 20:52 · Zgłoś
każdy ma swoje zdanie, jednak kij ma dwa końce, niektórzy o koncesję starali się już od 2004 roku, a zawsze dostawali ci sami. Dlaczego ograniczać prawa wolnego rynku?
Odpowiedz
1
@ obserwatorr
dnia 27.04.2012, 23:23 · Zgłoś
bo pociagna za soba patologie,koszmar dzieci z rodzin alkoholikow.
Odpowiedz
6
@ Jigoku84
dnia 27.04.2012, 20:24 · Zgłoś
ciężko mi o komentarz...
W porządnym kraju zwalcza się [...].
Nie spodziewam się już po tym mieście niczego dobrego...
Jedyne co tu jest to jedno wielkie bezrobocie, a ludzie, którzy jeszcze pracują to skaczą sobie do gardeł jak psy. Jedyna rozrywkę jaką się tutaj propaguje jest picie [...].
Odpowiedz
-1
@ moher
dnia 27.04.2012, 20:07 · Zgłoś
Czy nie lepiej było zwiększyć liczbę kościołów w Jaśle o 100%? [...] miałyby blisko, żeby utrzymywać tych darmozjadów, co piją w miejscu świętym wino.
Odpowiedz
5
@ krzysztof
dnia 28.04.2012, 09:55 · Zgłoś
kościłów i tak jest w jaśle dużo za dużo, byłem niedawno na pogrzebie,nawet w kaplicy łaził z tacą i od płaczacej rodziny składkę brał
Odpowiedz
44
@ dragoness
dnia 29.04.2012, 11:25 · Zgłoś
Mogli nie dać. Proste. Obowiązku nie ma. Tak samo jak obowiązku picia też nie ma.
Odpowiedz
1
@ Lala
dnia 27.04.2012, 19:42 · Zgłoś
Paranoja!! To tak jakby ,,choć podłoże ci noge żebyś się wywalił,, -rozpijać żeby leczyć
Odpowiedz
8
@ xxyyxx
dnia 27.04.2012, 19:00 · Zgłoś
Radny Czeluśniak jak zwykle powiedział co wiedział. Czyzby na ostatnim spotkaniu Oazowym o tym mówili ?
Odpowiedz
7
@ xyz
dnia 27.04.2012, 18:26 · Zgłoś
Dlaczego nie piszecie o zwolnieniach w Jasielskim Szpitalu.100 osób do zwolnienia,szpital i tak prywatną własno scią tam pracujących.
Odpowiedz
3
@ manu
dnia 27.04.2012, 17:42 · Zgłoś
Ja jestem ZA ;) Łatwiej będzie dostac prowiant, oczywiście pisowcy [...], ale kto sie juz niimi przejmuje...
Odpowiedz
6
@ ktoś
dnia 27.04.2012, 16:47 · Zgłoś
Nie ma firm, nie ma żadnego zysku ze sprzedaży czego kolowiek, to trzeba budżet wódą ratować. To się nazywa polityka :) Będzie więcej [...] cwaniaczków po mieście chodzić. Brawo radni!! Więcej takich ludzi i Polska będzie krajem mlekiem i wódą płynącym :D . I ja na was głosowałem?
Odpowiedz
2
@ obserwatorr
dnia 27.04.2012, 18:15 · Zgłoś
to po co na nich glosowales? wiesz ilu ludzi zrobili w konia tak jak Ciebie? Tak czy inaczej plus za to ze sie przyznales.
Odpowiedz
0
@ Jureczek
dnia 29.04.2012, 18:07 · Zgłoś
Myślę ,że jest zgoła inaczej.Jak będę chciał się napić wyjdę z domu , kupię w najbliższym sklepie ,wrócę do domu.A ty chcesz ,żebym wyszedł z domu ,szedł przez całe miasto po alkohol?Lub jechał z okolicznych wsi po alkohol do miasta.Wtedy dopiero niebezpiecznie będzie.Jestem za tym by pozwolenia były dla wszystkich,,żeby właśnie w większym stopniu poratować budżet a nie kieszenie urzędników którzy mają wpływ na udzielaniu pozwolenia.
Odpowiedz
5
@ 0,7
dnia 27.04.2012, 16:47 · Zgłoś
Właśnie pije za wasze zdrowie ;)
Odpowiedz
7
@ a ja
dnia 27.04.2012, 16:45 · Zgłoś
myślę, że o koncesji na alkohol marzą znajomi znajomych szanownych radnych :)
Odpowiedz
7
@ elf
dnia 27.04.2012, 16:40 · Zgłoś
Tragedia -rozpijanie narodu w majestacie prawa i tłumaczenie,że przyniesie to 46 tyś. zł zysku rocznie czyli niecałe 4 tyś. zł miesięcznie . A ile i jakie straty przyniesie [...] i patologia - czy to ktoś z radnych policzył i zastanowił się ?
Odpowiedz
5
@ obserwatorr
dnia 27.04.2012, 18:14 · Zgłoś
dobra wypowiedz ,zgadzam sie i popieram.
Odpowiedz
5
@ gość
dnia 27.04.2012, 16:30 · Zgłoś
Może panowie radni poinformują też mieszkańców jak zabrać koncesje za to, że mimo oblepianiem się plakietkami typu "osobom trzeźwym [...] nie sprzedajemy", młodzieży do lat 18-stu [...] nie sprzedajemy" i innymi tego typu robi się to nagminnie? Wezwanie policji nic tu nie daje.
Odpowiedz
6
@ jg
dnia 27.04.2012, 16:28 · Zgłoś
Sam fakt zwiększenia liczby koncesji nie sprawi, że ludzie będa pić mniej, a najpewniej wpłynie pozytywnie na konkurencję - a co za tym idzie - niższe ceny dla tych, którzy i tak będą pić. Kto ma pić, to bedzie to robił. A już na pewno [...], który z ostatnimi pieniędzmi w kieszeni, bez dwóch zdań, przeszedłby się po "ćwiartkę" do Krosna, gdyby to było najbliższe miejsce, gdzie można nabyć procenty. Leczenie naszego narodowego problemu powinno zaczynać się zupełnie gdzie indziej i w oparciu o inne założenia...
Odpowiedz
5
@ xyz
dnia 27.04.2012, 19:26 · Zgłoś
ha ha ale przynajmniej ten [...] miałby zajęcie tzn wędrówki do Krosna i z powrotem zanim by wrócił toby wytrzeżwiał, a tak to ma za rogiem i nie trzeżwieje
Odpowiedz
-1
@ jg
dnia 27.04.2012, 19:36 · Zgłoś
Taa...widzę, że zrozumiałeś/łaś.
Odpowiedz
8
@ ERP
dnia 27.04.2012, 16:22 · Zgłoś
Szok ! to co się dzieje w Galicji jest Szokiem,alkohole to legalne [...],35 do 70 sklepów jest zdecydowaniem szokiem :))) chory kraj i [...] kraj,To co przynosi naprawdę dochód jest nielegalne :))) ale co można się spodziewać po [...]?? otóż właśnie nic...
Odpowiedz
2
@ maggi
dnia 27.04.2012, 16:19 · Zgłoś
kto bedzie chcial pić to nie bedzie dla niego problemu chocby byl jeden sklep w miescie a kto niechce pic to nie pije jak dla mnie to moze rzeka [...] pod oknem plynąć i wcale mnie to nie rusza moral kto pil to pil bedzie ale nie robmy z jasla zascianka niech alkohol bedzie nawet w kazdym sklepie prochibicja niczego nie zmieni bo będą na lewo pedzić
Odpowiedz
1
@ do maggi
dnia 27.04.2012, 18:18 · Zgłoś
Jaki ty jesteś mądry hahaha;)
Odpowiedz
5
@ ja
dnia 27.04.2012, 16:13 · Zgłoś
to jest dobry pomysł,bo jak potrzebujesz to i tak kupisz tu cy tam,a jak jest więcej punktów sprzedaży to lepiej dla ciebie bo masz bliżej i mniejsze kolejki,a jak ktoś nie pije to nie kupi choćby było 300 sklepów
Odpowiedz
4
@ obserwatorr
dnia 27.04.2012, 18:25 · Zgłoś
tak, wplynie to na spadek zuzycia napojow [...] i wlasnie to na celu mieli Nasi radni,aby ograniczyc spozycie [...] w Jasle.heheh tak straszne az smieszne.
Odpowiedz
6
@ jg
dnia 27.04.2012, 16:13 · Zgłoś
A jak się ma podany przykład Lahti do meritum sprawy, bo nie widze tutaj logiki?
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 27.04.2012, 16:12 · Zgłoś
Nareszcie normalnie.
Brawo radni !!!
Odpowiedz
5
@ Fiat 126P
dnia 27.04.2012, 18:13 · Zgłoś
tak pan [...] >>> myślisz <<< to zapraszam wieczorem i nad ranem przejść koło spółdzielni mieszkaniowej na 3 go maja.
<<< życze miłych wrażeń >>>
tak więc prosze jeszcze coś donieść to będzie weselej i bardzo głośno !!!
ale jest kamera >>> tylko poco ? panie prezesie!
Odpowiedz
1
@ FAN
dnia 27.04.2012, 21:11 · Zgłoś
DO [...]
napisz o cudach tuska,jak napiszerz to moze cie przejdzie choroba.
Na cuda tuska twego guru napisz polacy czekaja
Odpowiedz
3
@ rasta
dnia 27.04.2012, 15:32 · Zgłoś
Co to za różnica ile jest sklepów? jak chce się napić to i tak pójde a, że będe miał po drodze to tylko lepiej;)
Odpowiedz
2
@ obserwatorr
dnia 27.04.2012, 17:54 · Zgłoś
to moze by tak na nowo otworzyc sklepy z "[...]" ,bo przeciez kto bral to bierze.??? Mysle ,ze nie przemyslales tego co napisales.
Wyobraz sobie ,ze masz male dziecko w szkole ,wokol ktorej powstalo kilka sklepow z [...],bylbys spokojny??? Bo ja nie.
Odpowiedz
1
@ rasta
dnia 28.04.2012, 10:48 · Zgłoś
[...] to co innego... [...] był, jest i będzie
Odpowiedz
13
@ UWAGA
dnia 27.04.2012, 15:22 · Zgłoś
Moze by tak wprowadzic sprzedaz papierosow i [...] w sklepikch szkolnych?. Po co ma mlodziez pelentac sie po innych sklepach i tracic czas na cennej przerwie miedzylekcyjnej
Odpowiedz
6
@ cola
dnia 27.04.2012, 16:18 · Zgłoś
racje masz
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 27.04.2012, 17:41 · Zgłoś
Ja myślę,że na długich przerwach młodym się należy [...] i dobry [...] z kasy burmistrza lub starosty...Pewnie od nowego roku owe deputaty będą powszechnie dostępne w szkolnych sklepikach lub w pokojach nauczycielskich.I nie jest to ponury żart-jest to po prostu możliwe...Nowy styl edukacji.[...] [...],bo nie masz racji!!!
Odpowiedz
11
@ krzysztof
dnia 27.04.2012, 15:19 · Zgłoś
ktoś chce się upić to i tak się [...] nawet gdyby był jeden sklep z alkoholem w Jaśle
Odpowiedz
5
@ cola
dnia 27.04.2012, 16:18 · Zgłoś
dokładnie
co to ma do rzeczy czy tych sklepow bedzie 2 czy 202
to przeciez nie jest istotnym elementem
tylko koncesje..dla sprzedajacych i te sprawy
Odpowiedz
3
@ aha
dnia 27.04.2012, 18:49 · Zgłoś
nie koncesje tylk pozwolenie na sprzedaż [...] :P
Odpowiedz
4
@ regi
dnia 27.04.2012, 15:12 · Zgłoś
bardzo dobrze! czemu mała ilość przedsiębiorców ma mieć ogromne zyski, a inni nie mogą z nimi konkurować?! powinno być jeszcze więcej tych koncesji! precz z prohibicją i regulacją kapitalizmu! tak jak kiedyś w sądzie w jaśle jeden sędzia mówił - "żyjemy w czasach wolnego rynku i szerokiej dostępności do towarów luksusow-relaksacyjnych, ten kto chce nawet po 22 kupi wysokoprocentowy [...]"
Odpowiedz
5
@ **23**+345
dnia 27.04.2012, 15:07 · Zgłoś
jaki pan taki kram
Odpowiedz
8
@ [...]
dnia 27.04.2012, 14:56 · Zgłoś
Więcej [...],większa dostępność-słuszna decyzja!!! Pewnie poparta badaniami środowisk po PGR-ach... Człowiek jak nie ma roboty,to [...].Aż żal,że w tak potrzebnym momencie pisze się o likwidacji produkcji [...] z Pektowinu... Jasło staje się wesołym miasteczkiem.Szykują zajezdnię na wysypisku dla bezrobotnych,co to bawić będą wodne sporty i inne czorty.Knajpy by zagłuszyć ból ( "bul) igrzysk...No a chlebek z konserwami na Kochanowskiego-dla każdego burmistrz zapewni.Zagrycha,wóda,[...] i marycha-oto świat kultury adresowany do turystów...Brawo,[...] brawo!!! I w lewo i w prawo!
Odpowiedz
13
@ Jaślanka
dnia 27.04.2012, 14:53 · Zgłoś
Gdyby Rada Miasta składała się z samych kobiet , to czy liczba sklepów z alkoholem maiałaby taką liczbę , czy 10 razy mniejszą ? Wielkim nieporozumieniem jest rzucić przyczynę choroby , a potem zwalczać skutki. Uzależnienie [...] przychodzi i nie puka do drzwi- wchodzi w organizm niewiadomo gdzie i kiedy, ale przecież nikt na tym nie cierpi poza dziećmi i żonami. Tu ważny jest zysk obliczalny, a nie moralny.
Odpowiedz
9
@ hello
dnia 27.04.2012, 15:32 · Zgłoś
Jaślanko z kobiet radnych przeciw były : Jagielska , Filip, Czyżowicz , Szańca , Sikora
natomiast za zwiększeniem były : radna Bernal , Nowosielska.
Odpowiedz
7
@ pn
dnia 27.04.2012, 15:45 · Zgłoś
[...] nie traktor a ciagnie ... jak polityka
Odpowiedz
-1
@ Szperacz
dnia 28.04.2012, 17:01 · Zgłoś
Mało rzetelna informacja ""hello", jeszcze Pani radna Alicja Myśliwiec (Platforma Obywatelska)była za zwiększeniem punktów sprzedaży [...] powyżej 4.5%.
Wszystkie wyniki głosowań są na stronie Urzędu Miasta Jasła, archiwum sesji.
Odpowiedz
14
@ cola
dnia 27.04.2012, 14:46 · Zgłoś
Podwojenie ilość sklepów z wysokoprocentowymi alkoholami przyniesie miastu ponad 40 000 złotych zysku, który i tak trzeba będzie wydać na program profilaktyki i rozwiązywania problemów [...].

dobre te słowa :):):)
Odpowiedz
4
@ obserwatorr
dnia 27.04.2012, 17:49 · Zgłoś
raczej chodzi o rozpijanie narodu,nikt sie nie bedzie przejmowal profikatyka. Rzad stworzyl Nam takie warunki w kraju ,ze najlepszym sposobem na oderwanie sie od tego bagna jest alkohol.
Odpowiedz
10
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 27.04.2012, 14:36 · Zgłoś
fińskie Lahti, gdzie na 120 tysięcy mieszkańców są 2 sklepy sprzedające wysokoprocentowy alkohol i nie stanowi to problemu :)
ciekawe jakie by było porównanie do Rosji.:)
Odpowiedz
6
@ [...]
dnia 27.04.2012, 16:18 · Zgłoś
Znam mieszkańca Finlandii. Zaręczam ci , że taka restrykcyjna polityka "antyalkoholowa" skutkuje niespotykanym gdzie indziej wzrostem uzależnienia i częstym upijaniem się " na umór ".
Odpowiedz
0
@ FAN
dnia 27.04.2012, 21:03 · Zgłoś
Do [...]
znasz fina,za renifera mu robisz.kiedy mi napiszerz o cudach tuska co w Polsce robi,prosze cie ale tylko jak na razie to potrafisz obrazac,prosze napisz udowodni ze jestes mandry,napisz czekam wielu ludzi czeka na cuda ktore twoj tuskotworca robi.PROSZE
Odpowiedz
7
@ Honza
dnia 27.04.2012, 14:24 · Zgłoś
Panie Grzegorzu pisz Pan dokładnie - zwiększenie punktów sprzedaży [...] spotkało się z aprobatą ale nie wszystkich radnych a Pan pisze , że z aprobatą pozostałych radnych. Myślę, że Pan zamieści sprostowanie.
Odpowiedz
5
@ pn
dnia 27.04.2012, 15:48 · Zgłoś
cale szczescie ze jak sie chce napic to sobie sam ukrecę > Musiałbym na glowe upaść zeby dac zarobic POlmosom w rekach takich jak palikot . To samo zrobi z trawą , beda mu malolaty budować biznes .
Odpowiedz
31
@ tak.... smutne
dnia 27.04.2012, 14:22 · Zgłoś
miasto dostanie pieniążki, a za każdym rogiem będzie można dostać po [...] od [...] młodzieńca :-)
Jeszcze jedno, czy ktoś kiedyś nie rozpijał społeczeństwa (tak z historii).
Odpowiedz
-6
@ POlandczyk
dnia 27.04.2012, 15:44 · Zgłoś
Hitler ? a moze mi sie pomyliło
Odpowiedz
16
@ lol
dnia 27.04.2012, 15:53 · Zgłoś
pomyliło Ci się. Hitler wprowadził nawet zakaz palenia tytoniu ;) a koledze chodzi tutaj zapewne o komunę. z resztą skutki tego do dzisiaj widać na przykładzie samej Rosji i pozostałych państw bloku wschodniego
Odpowiedz
14
@ kj
dnia 27.04.2012, 16:16 · Zgłoś
nie [...], było sie uczyć historii , za komuny wóda była po godzinie 13.00 i było co najwyżej 4 punkty sprzedaży [...] w Jasle. Komuna chciała mieć swiatłych obywateli. Wódą rozpijano polskich chopów za wczesnego feudalizmu, z przydziału za wykonane roboty dostawali od "pana, wójta i [...]" [...] z urzędu. Coś nie wiem dlaczego przypomniało mi sie to czytając dzisiejszego niusa!!
Może ktoś znajdzie analogię i powrót starego?
Odpowiedz
0
@ obserwatorr
dnia 27.04.2012, 16:59 · Zgłoś
100/100 zgadzam sie .
Odpowiedz
3
@ lol
dnia 27.04.2012, 17:43 · Zgłoś
@kj nie wiem o jakich czasach mówisz, ale PRL istniał na dużo wcześniej niż jego schyłek - było się uczyć historii - a mówimy konkretnie o roku 1982, kiedy to Jaruzelski zakazał sprzedaży [...] przed 13-tą. i nie stało się to bynajmniej z powodów ideologicznych, jak to mówisz "komuna chciała mieć światłych obywateli", ale czysto ekonomicznych. poza tym, to że wóda nie była dostępna przed 13-tą wcale nie świadczy o tym, że ludzie nie [...], bo bimbrownictwo i sprzedaż lewego [...] tańszego niż w sklepie kwitła w najlepsze. wyzywał cię od [...] nie będę, ale "było się uczyć historii". pozdrawiam
Odpowiedz
-1
@ szybki
dnia 28.04.2012, 18:01 · Zgłoś
juz tak jest ze mozesz dostac a nie ze bedzie
Odpowiedz
-1
@ szybki
dnia 28.04.2012, 18:03 · Zgłoś
[...]...
Odpowiedz
60
@ frano
dnia 27.04.2012, 14:17 · Zgłoś
Pijane społeczeństwo, to [...] społeczeństwo i łatwo nim manipulować.
PO i Palikociki robią swoje!!!
Odpowiedz
42
@ POlandczyk
dnia 27.04.2012, 15:43 · Zgłoś
zamiast przedszkoli i szkół mlodziez POslemy w ciemna ulice by sie uczyła jak zdobyc kase na flache , bo pracy i tak nie znajda , a człowiek nie wielbłąd
Odpowiedz
-32
@ manu
dnia 27.04.2012, 17:43 · Zgłoś
Przepraszamy wielce mądry pisowski inteligencie patioto socjalisto!
Odpowiedz
17
@ hgdfvb
dnia 27.04.2012, 18:12 · Zgłoś
dla chcacego zdobyc alkochol to nie ma znaczenia bo jak chce to sobie i tak sklep znajdzie albo jakos inaczej poradzi
Odpowiedz
32
@ jednym słowem pić,pić i pić
dnia 27.04.2012, 18:31 · Zgłoś
40 000, to ja zamiast koncesji proponuję okrojenia pensji wszystkim karierowiczom i z pewnością w skali roku dużo więcej da się zagospodarować, a tak mówiąc jeszcze to ludziska przy ciepłych posadkach zastanówcie się gdzie szukać i zdobywać prawdziwe środki na poważnie, a nie szukać tam gdzie się nie powinno i jeszcze rozpijać społeczeństwo. Weźcie się wreszcie za ściągnięcie kilku inwestorów tak jak robią to inne miasta aby zwiększyć ilość miejsc pracy i dać ludziom troszku nadziei, a nie [...] decyzje na marne 40 000 i to jeszcze w jakim celu. WSTYD, WSTYD, WSTYD
Odpowiedz
2
@ ludwiczek.cos
dnia 27.04.2012, 19:21 · Zgłoś
Nie było uchwały w sprawie rozdawania,lub zmuszania do picia [...] więc w czym problem ? Kto będzie się chciał [...] to się zaopatrzy w tym,czy innym punkcie.Żniwo to będą miały w długi weekend wiadome stacje paliw,bo "monopole" będą zamknięte.To jest ciekawe zjawisko...
Odpowiedz
6
@ jaślok
dnia 27.04.2012, 21:59 · Zgłoś
nie zabierajcie mi [...] bo w tym państwie bez [...] życie straci sens
Odpowiedz
0
@ szybki
dnia 28.04.2012, 18:00 · Zgłoś
i bardzo dobrze ludzie tego chca lubia byc ogkupiani hehe
Odpowiedz
0
@ Leon zawodowiec
dnia 29.04.2012, 10:49 · Zgłoś
gnij w swoich rurach franio -- ofermanio!
Odpowiedz
1
@ Jureczek
dnia 29.04.2012, 17:39 · Zgłoś
Czy będzie 1 czy 1000 sklepów ,dalej będę pił tak samo.Nie ma to najmniejszego znaczenia na rozpijanie społeczeństwa.Wkurza mnie rozdawanie koncesji na alkohol!Chyba wszyscy jesteśmy równi, więc dlaczego jeden ma, a drugi nie.Każdy ,kto chce nim handlować, powinien wpłacić jakąś z góry przyjętą stawkę ,a rynek zweryfikuje czy to będzie się opłacać.Wszystko jedno ,czy to będzie przy kościele ,czy przy szkole(nie w kościele nie w szkole)każdy kto zapłaci powinien mieć prawo na sprzedaż. A tak dajemy okazję władzy na kolejną łapówkę.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.