Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Elektroniczne tablice świecą...pustką

40

Początkiem listopada ubiegłego roku na ulicach Jasła pojawiły się elektroniczne tablice informujące pasażerów ZMKS-u o odjazdach autobusów. Jeszcze do ubiegłego tygodnia urządzenia funkcjonowały. Teraz tablice zieją pustką. Okazuje się, że zostały uruchomione bezprawnie, bowiem wniosek o przyłącza kablowe wpłynął do Starostwa Powiatowego w Jaśle dopiero 23 grudnia ubiegłego roku. Niestety jest niekompletny – brak w nim wielu podstawowych dokumentów. To z kolei opóźnia wydanie decyzji. Tablice zlokalizowane w przy ulicach: Jana Pawła II, Kazimierza Wielkiego, Rynek, Mickiewicza i Czackiego nie powinny zatem były niczego wyświetlać.


Tablice elektroniczne są częścią projektu „Modernizacja taboru Zakładu Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Jaśle”, realizowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013.

Głównym ich zadaniem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania komunikacji miejskiej. Dzięki nawigacji satelitarnej, która śledzi na bieżąco trasę autobusu, a następnie przesyła tę informację na elektroniczną tablicę, podróżni byli informowani o czasie przyjazdu autobusu na przystanek. Na tablicach wyświetlane były także numery linii obsługujących dany przystanek.

- Zapytany przez nas projektant, równocześnie osoba składająca wniosek jako pełnomocnik poprzedniego burmistrza stwierdził, że wszystkie te tablice na razie funkcjonują na zasadzie zasilania prowizorycznego. Może to być za zgodą Zakładu Energetycznego albo może to być prowizorka zalicznikowa, czyli na podstawie umowy zawartej pomiędzy miastem a prywatnym właścicielem. W takim układzie może się to odbyć bez wiedzy zakładu energetycznego – mówi nam Andrzej Babiarz, naczelnik Wydziału Architektury Budownictwa Starostwa Powiatowego w Jaśle.

W rozpatrywanych zgłoszeniach rażą poważne braki. Nie ma m. in. prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. - Przez te działki trzeba byłoby doprowadzić kabel, a tych działek przy każdej tablicy jest sporo. Dla każdej trzeba mieć zgodę jej właściciela i inwestor powinien mieć zgodę właściciela na umieszczenie na jego nieruchomości tego kabla. Oprócz tego są inne braki, wskazane szczegółowo w wydanych przez nas postanowieniach – dodaje Babiarz.

Jeżeli zgłoszenie zostanie uzupełnione, to wówczas będzie oceniane pod kątem merytorycznym. - Może się jednak okazać, że te braki nie są możliwe do uzupełnienia i wtedy wydaje się decyzję sprzeciwu, co skutkuje niemożnością wykonania zadania – tłumaczy naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa.

Próbowaliśmy również uzyskać informacje na ten temat w Urzędzie Miasta w Jaśle. Niestety, pomimo wielu prób nie udało nam się niczego dowiedzieć.

 

(kp)

Reklama

Komentarze: 40

Dodaj komentarz Widok:
0
@ widz
dnia 16.01.2011, 22:40 · Zgłoś
Wczoraj widzialem , ze tablice znowu swieca
Odpowiedz
0
@ do naczelnik
dnia 15.01.2011, 12:32 · Zgłoś
Naucz się człowieku czytać ! Naczelnik Babiarz, którego się
czepiasz, nigdy nie stwierdził , że była jakakolwiek " samowola
budowlana " . Do takich stwierdzeń jest uprawniony jedynie nadzór
budowlany.
Odpowiedz
0
@ oki
dnia 14.01.2011, 15:01 · Zgłoś
heh przeczytajcie dokładnie i potem komentujcie to za Pani burmistrz rządów do tego doszło Czarnecki jeszcze nie ma nic z tym wspolnego. on by na to kasy raczej nie wydawał bo wydatek duży a zysków nie przynosi i mozna sie obejsć.
Odpowiedz
0
@ buahahahaha
dnia 14.01.2011, 02:32 · Zgłoś
Prawo jest po to zeby go lamac buahahahaahhahahaahahah :)
Odpowiedz
0
@ do rick
dnia 13.01.2011, 21:43 · Zgłoś
Dobrze piszesz stary a ta cała masa [...] postkomunistycznych f[...]erów, niech [...]lalala//
Odpowiedz
0
@ chore [...]..
dnia 13.01.2011, 21:39 · Zgłoś
nie mozna przeciagnąc kabla pod ulicą jak nie ma pozwolenie 3 urzędów :D:D:D
Odpowiedz
0
@ rick
dnia 13.01.2011, 12:57 · Zgłoś
Do tych co tak wylewają łzy że M.K. tak zrujnowała miasto że teraz nowa władz musi się borykać z jego naprawami. Zastanówcie się co piszecie, już sama myśl że macie tak krótką pamięć świadczy o waszej kompetencji, albo dobrych układach z obecną. Czy zawiść i pokazywanie jakim to się jest expertem sprawia wam taką satysfakcję. Ludzie, miejmy odmienne zdania, ale róbmy to z rozsądkiem. Skoro już coś powstało, a jest dobre to starajmy się z tego nie robić zadymy tylko rozwiązać sprawę po ludzku, a nie pakować się w gąszcz nierzadko paradoksalnych przepisów, których u nas nie brakuje, bo niekompetencja jest nie tylko na tych niskich szczeblach. Po woli stajemy się [...] i zniewolonymi przez przepisy, które jak macki wyciskają z nas to co wartościowe i ludzkie. Jak widać niektórzy już mają tylko paragrafy przed oczami i to jest ich życiowym mottem. Pooglądajcie sobie trochę programów przyrodniczych o życiu ludzi w innych bardziej "dzikich" częściach świata. Czy im żyje się gorzej bez tego wszystkiego co nazywa się cywilizacja, nie a wręcz bym powiedział że relacje między ludzkie są zachowane w sposób naturalny, czego człowiek współczesny nie może już doświadczać. Jest początek i jest i koniec więc proponuję refleksję o przemijaniu, może zaczniemy uświadamiać sobie jak jesteśmy krusi. Pozdrawiam ekspertów od przepisów i nie tylko.
Odpowiedz
0
@ mieszko
dnia 12.01.2011, 18:47 · Zgłoś
Zgodnie z zasadami PO: dużo mówić i nic nie robić...
Odpowiedz
0
@ vb
dnia 12.01.2011, 13:29 · Zgłoś
Wsadzcie sobie [...]... te wasze samowole budowlane STRASZLIWE PRZESTĘPSTWO bo szary lud wiedział gdzie jest menkol na który czeka !!! JASNE ale PANSTWO RADNI menkolami nie jeżdzą to i na wojenki o bzdety mogą sobie pozwolić BYLE DOKOPAĆ OPLUĆ ...jakie to polskie!!!
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 12.01.2011, 12:25 · Zgłoś
Oto dziedzictwo ([...]ostwo) poprzedniej władzy. Ciekawe, ile takich
knotów jeszcze wyjdzie na jaw. Całe szczęście, że PiS skisł i już nie ma nic do powiedzenia !!!
Odpowiedz
0
@ no coment
dnia 12.01.2011, 11:51 · Zgłoś
Budując w Jasle deptak też miała już być gotowa alternatywa dla zamkniętej drogi w rynku , i co? Do dzisiaj przeciskamy się ciasnymi ulicami a nowych rozwiązań jak nie było tak nie ma.
Odpowiedz
0
@ naczelnik
dnia 12.01.2011, 10:44 · Zgłoś
OJ,OJ PANIE BABIARZ nic dodać nic ująć.Kret też prowadzi wykopy bez
zezwolenia czy to też samowolka budowlana.Człowieku zastanów się to miało ułatwić codzienne życie naszych mieszkańców.Jesteś dumny z decyzji.
Odpowiedz
0
@ wojtq
dnia 12.01.2011, 08:52 · Zgłoś
a niech im będzie że tablice dobre ;p może i dobre a co :) a to że obrońcy Marii K. usprawiedliwień rzucają setki to i tak do przewidzenia było :) ludzie nim coś napiszecie zastanówcie się. Nawet nie zagłębiając się dokumentację, z artykułu można wyłapać że owe tablice stanęły początkiem listopada a więc za kadencji poprzedniej p. Burmistrz. Wniosek wpłynął dopiero w grudniu, więc gdy te obiekty już sterczały na chodnikach. Jak to "maniek" wyżej napisał - i tu ukłon za napisanie wprost czego dokonał ZMKS za przyzwoleniem poprzedniej władzy - takie działanie zwie się SAMOWOLĄ BUDOWLANĄ. Za takie rzeczy to zwykli ludzie zmuszani są do rozbierania postawionych w pocie czoła obiektów budowlanych o karach już nie wspominając. Piszę zwykli ludzie bo ZMKS za kadencji pani K. nie był zwykły. W końcu PiSowski jak całe Jasło wg. p. Burmistrz. Do tego stopnia, że nowe autobusy jeszcze nie zarejestrowane a już stały na bazie ZMKS oklejone plakatami pani K. w pełnej gotowości by służyć w kampanii wyborczej :) Na szczęście już PiSowskie miasto nie jest, i mam nadzieję że nigdy więcej nie będzie. A obecny Burmistrz niech naprawia to co poprzednicy spiep.....i. I niech to robi dzielnie bo jeszcze nieraz mięso w jego stronę poleci. Oby mu te 4 lata wystarczyły by posprzątać ten bajzel. A tablice niech stoją ;p ładnie wyglądają :) i tylko wyglądają bo nawigacja i tak w autobusach jeszcze nie działa :)
Odpowiedz
0
@ Mieszkaniec
dnia 12.01.2011, 08:45 · Zgłoś
Przecież chodniki są miejskie i zasilanie można poprowadzić pod chodnikiem na którym stoją tablice np z zajbliższej latarni, które to latarnie także są zasilane podziemnie. To nie jest chyba skomplikowana kwestia i po co tworzyć problem prywatnych działek? Rosnąca biurokracja państwowa i samorządowa pokazuje co potrafi, na przyłacze pod miejskim chodnikiem musi zgodę wydawać starostwo i po drodze stos pozwoleń, zatwierdzeń, przytaknień, potwierdzeń, zgód i innych w ramach przyjaznego państwa, które miało pozbywać się biurokracji i przyspieszać stosowne zgody o co rzekomo walczył przez 3 lata jako poseł PO niejaki Pan Palikot. Widzę że dużo zrobiono w tej dziedzinie, smiech na sali puste krzesła
Odpowiedz
0
@ drugi raz
dnia 12.01.2011, 08:13 · Zgłoś
"Wspaniałe" są niektóre komentarze cyt:"Ale jaja Miasto nie może dogadac się ze Starostwem!!! To zróbcie jakąś koalicje njlepiej przeciw PiS-owi bo to wam wychodzi najlepiej !" lub "Przyzwyczajajcie sie ze za tego burmistrza wiele rzeczy sie "nie da zrobic". Bedą przytaczane rozne formuly prawne i przepisy i inne wymowki...niestety." czy też"ok, przepisy zostały złamane, ale dlaczego nikt kto zdroworozsądkowo myśli nie uzna tego za dobro publiczne? Ja wiem, prawo jest prawem i należy go przestrzegać, ale do czasu wyjaśnienia i znalezienia potrzebnych zezwoleń itd. tablice mogłyby działać. A tak to stoją jak [...] i straszą, a raczej stają się obiektem kpin."tutaj autor przegiął zupełnie pisząc prawo jest prawem ale uznać za dobro publiczne i znaleźć jakieś dokumenty, uznać za dobro publiczne ( CZŁOWIEKU NIE ZAPRZECZAJ SAM SOBIE)!!! Czytając te i inne komentarze można odnieść wrażenie, że prawo można wg. niektórych dostosowywać od tak indywidualnie dla każdego wg potrzeb, sytuacji czy przynależności partyjnej. Pzrecież osoby, czy instytucje będące właścicielami gruntu na którym postawiono przystanki czy też przez które mają być prowadzone kable też muszą wyrazić zgodę A JEŚLI NEI WYRAŻĄ to co do kryminału ich? Czyli jak mi się ktoś nie podoba to mu nie pozwolić a jak ktoś jest po mojej myśli to mimo tego, że nie spełnia warunków nakładanych przez prawo dać mu bo z naszej opcji etc. Już dawno powiedziano "dur lex et lex" czyli twarde prawo ale prawo. Do tych, którzy chcieliby naginać prawo a są dodatkowo przeciw nowej radzie czy też panu burmistrzowi- nie ośmieszajcie się i tak szczerze powiedzcie jaki byście wrzeszczeli gdyby to ten burmistrz stzrelił takiego samobója. Dla Pana Naczelnika Babiarza wyrazy uznania- wiem, że zawsze pomaga w załatwieniu spraw ale też nigdy nie jest zwolennikiem łamania prawa, jest to jeden z nielicznych, ktory zawsze zastanawia się jak pomóc a nie jak zaszkodzić ( mam z nim doczynienia od kilku lat)i teraz postapił w sposób prawidłowy A JUŻ KOMU JAK KOMU ALE JEMU NIE MOŻNA ZARZUCIĆ JAKIEJŚ STRONNICZOŚCI ZE WZGLĘGÓW POLITYCZNYCH bo mówiąc wprost on się nie kieruje jakimiś animozjami. Fakty są faktami dlatego bola , moim zdaniem nie załatwiono formalności bo brakło czasu a chciało się przed wyborami pokazać, że coś się zrobiło dlatego postąpiono niezgodnie z prawem. Winni powinni ponieść kary przewidziane prawem.
Mam jeszcze jedno pytanie : dofinansowanie przez jakiś fundusz jest nam podany do wiadomości ale jakie będą koszty związane z utrzymaniem, konserwacją i utrzymaniem tych tablic i czy przy tak ciężkiej sytuacji finansowej ZMKS jest rzeczą rozumną i uzasadnioną aby generować nastęone koszty, które pogłębią i tak już tragiczną sytuację ZMKS . Pewne jest to, że te tablice nie spowodują żadnych ale to żadnych korzyści dla ZMKS i nie przysporza pasażerów. I jeszcze tak odnośnie utrzymania przystanków ZMKS o czym tak bardzo często mówi Przew. Zw.Zaw ZMKS - Szanowny Panie przystanki straszą i panuje na nich wszechwładny [...] brud itd. Przykładem niech będzie ten przy ul. Asnyka czy też ten przy I LO Mickiewicza czy przy ul. Czackiego, reszty nie ma sensu wymieniać.
Odpowiedz
0
@ lol
dnia 12.01.2011, 01:43 · Zgłoś
to takie nasze bagienko jasielskie, głupota nie zna granic
Odpowiedz
0
@ Kartel
dnia 11.01.2011, 23:14 · Zgłoś
i po co to komu?? ehh....
Odpowiedz
0
@ manim
dnia 11.01.2011, 22:28 · Zgłoś
Pani Maria zakupiła 11 autobusów,30 przystanków a Czernecki z kilkoma tablicami sobie nie poradzi!!!No tośmy się doczekali!!
Odpowiedz
0
@ agat25
dnia 11.01.2011, 21:12 · Zgłoś
te tablice mzks to kolejny przykład nieudolności i finansowej nie gospodarności naszymi pieniędzmi [...] maryśkki . tusk po trzech latach rządzenie polską jest teraz trzeci raz na urlopie ,a ruda (nie powiem kto) [...] tak była zajęta ,,rządzeniem'' naszym miastem że na koniec <skubnęła> kase miasta na 30 tyś . zł. za zaległy urlop ... toż to o pomstę do ... co za żararaka !!!
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 11.01.2011, 21:12 · Zgłoś
to takie "polskie" ...ZACZYNAC OD KONCA!
Odpowiedz
0
@ jr
dnia 11.01.2011, 21:03 · Zgłoś
Nasze prawo jest chore, dzięki temu w Polsce jest beznadziejnie.
Odpowiedz
0
@ Do Kalvados
dnia 11.01.2011, 20:56 · Zgłoś
Kalvados na razie [...] na podwórku to macie w Jaśle i daleko wam do Zawadki, a siano... w głowie.
Odpowiedz
0
@ kobieta
dnia 11.01.2011, 20:24 · Zgłoś
Szkoda, że nie dział. Ludzie, którzy przyjechali w odwiedziny do „swojego” miasta, mówili, że jest tak wielkomiejsko, Jasło się rozwija. A to masz, znowu „[...]”…….
Odpowiedz
0
@ ufff
dnia 11.01.2011, 19:31 · Zgłoś
trochę techniki no i jasielskie [...] się pogubiło :)
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 11.01.2011, 18:41 · Zgłoś
ciekawe czy byly zlozone wnioski na podlaczenie choinki i tych wszystkich swiatelek drzewkach
Odpowiedz
0
@ soprano
dnia 11.01.2011, 16:30 · Zgłoś
Kasa wyrzucona w błoto. Takie tablice sprawdzają się w większych miastach, gdzie co 3 minuty podjeżdża autobus, tudzież tramwaj, trolejbus komunikacji miejskiej.
Odpowiedz
0
@ MM
dnia 11.01.2011, 15:13 · Zgłoś
Pani burmistrz przed wyborami miała dużo pracy przedwyborczej i nie zdążyła a po wyborach musiała iść na powyborczy urlop i też nie zdążyła.
Odpowiedz
0
@ maniek
dnia 11.01.2011, 15:02 · Zgłoś
Czyli wcześniejsza władza albo za jej przyzwoleniem ZMKS zrobili SAMOWOLĘ BUDOWLANĄ bo tak określa tego rodzju postępowanie Prawo Budowlane. A tak podobno wszystko było pięknie i zgodnie z prawem. SKANDAL ale oczywiście zwolennicy Pani marii K. powiedzą, że jest to czepianie się. Oj oby ci co dali dofinansowanie nie cofnęli go i nie kazali zapłacić odsetek. POSTAWMY PYTANIE co na to Nadzór Budowlany Szanowny Panie Inspektorze Powiatowy Nadzoru Budowlanego ? Oj chyba różnych kwiatków wyjdzie jeszcze co niemiara!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ kris79
dnia 11.01.2011, 15:00 · Zgłoś
Kolejny urzędniczy 'cud' kupiony za moje pieniądze.
Odpowiedz
0
@ pepe
dnia 11.01.2011, 14:46 · Zgłoś
[...] kraj, gmina i miasta, kabaret!!!
Odpowiedz
0
@ jenkins
dnia 11.01.2011, 14:40 · Zgłoś
Ale jaja Miasto nie może dogadac się ze Starostwem!!!! To zróbcie jakąś koalicje njlepiej przeciw PiS-owi bo to wam wychodzi najlepiej !
Odpowiedz
0
@ iiiiooolll
dnia 11.01.2011, 14:38 · Zgłoś
nowy burmistrz nowe zasady...
Odpowiedz
0
@ eK
dnia 11.01.2011, 14:32 · Zgłoś
ok, przepisy zostały złamane, ale dlaczego nikt kto zdroworozsądkowo myśli nie uzna tego za dobro publiczne? Ja wiem, prawo jest prawem i należy go przestrzegać, ale do czasu wyjaśnienia i znalezienia potrzebnych zezwoleń itd. tablice mogłyby działać. A tak to stoją jak [...] i straszą, a raczej stają się obiektem kpin.
Odpowiedz
0
@ jaslanin
dnia 11.01.2011, 14:30 · Zgłoś
CO Jasło chce pokazac?Ze jest Warszawa,Krakowem?
Odpowiedz
0
@ pawka
dnia 11.01.2011, 13:55 · Zgłoś
Ciekawe ile jeszcze byłe władze zostawiły bubli po sobie ?
Odpowiedz
0
@ buła
dnia 11.01.2011, 13:40 · Zgłoś
Przy braku zainteresowania ze ston może dość do sytuacji że tablice nigdy nie zaswiecą. A to tylko po to aby udowodnić jak poprzednia władza źle działała...A nasza kasa pójdzie sie jak zwykle [...]
Odpowiedz
0
@ Kalvados
dnia 11.01.2011, 13:18 · Zgłoś
Nic dodać, nic ująć - jakie to typowo wieśniacko - polskie! Zamiast cieszyć się, że robi się trochę europejsko - to tylko patrzą żeby zciągnąć wszystko do poziomu np. Zawadki /kopy siana i [...] na podwórku/.
Odpowiedz
0
@ hehe
dnia 11.01.2011, 13:13 · Zgłoś
Przyzwyczajajcie sie ze za tego burmistrza wiele rzeczy sie "nie da zrobic". Bedą przytaczane rozne formuly prawne i przepisy i inne wymowki...niestety.
Odpowiedz
0
@ hagha
dnia 11.01.2011, 13:00 · Zgłoś
jak zwykle biurokracja utrudnia sprawę..tablice są ale jeszcze przez rok albo dwa z nich nie skorzystamy..świetnie po prostu!!
przy okazji...gdzie można zgłosić, że na przystanku koło gazownictwa jest mnóóóstwo plakatów wyborczych? z tego co wiem kandydaci mieli 14 dni od wyborów na ich usunięcie...:/
Odpowiedz
0
@ tomi
dnia 11.01.2011, 12:53 · Zgłoś
wiadomo zmiana wladzy i sa efekty...a mialo byc tak wspaniale,tak profesjonalnie...jednym slowem kolejne niespełnione obietnice PO
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.