Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Gawrony w opałach

79

Już pod koniec tygodnia w Parku Miejskim pojawi się sokolnik, który przy pomocy swoich ptaków, specjalnie przeszkolonych do pracy w warunkach parkowych, postara się zniechęcić gawrony do zakładania gniazd na tym terenie. Sokoły będą patrolować park przez kolejnych 45 dni.



- Chcielibyśmy skłonić gawrony do wybrania innego terenu na miejsce lęgowe, w którym ich bytowanie nie powodowałoby uciążliwości dla naszych mieszkańców. Zasadniczą trudnością w ograniczaniu populacji gawrona w Parku Miejskim w Jaśle, z którą samorząd zmaga się od wielu lat, jest objęcie tego ptaka częściową ochroną – mówi Joanna Pawelec, inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska w UMJ.

Praca sokolnika polegać będzie na codziennym patrolowaniu terenu parku od świtu do zmierzchu. Obecność ptaków drapieżnych ma zniechęcić gawrony do budowy gniazd i zakładania lęgu. Pozytywne wyniki ograniczenia populacji gawronów w parkach z użyciem tej metody osiągnęło już kilka miast w Polsce.

Zastosowanie nowej, do tej pory niewykorzystanej w Jaśle metody jest możliwe dzięki uzyskaniu zgody Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie.

UM Jasła

Czytaj także: Czy walka z gawronami to walka z wiatrakami?

Reklama

Komentarze: 79

Dodaj komentarz Widok:
0
@ antygawron
dnia 16.06.2016, 18:41 · Zgłoś
Mieszkam w takim miejscu,że od rana,co tam od rana,od świtu słyszę tylko to potworne krakanie tych okropnych ptaków,budzą mnie budzą codziennie i nie raz nóż mi się otwiera w kieszeni,kiedy je słyszę.Lubię zwierzęta,ale w te [...] strzelałbym z wiatrówki jak nic.[...] na całej ulicy,śmiecą też gałęziami po chodnikach.Trudno przejść i nie zostać przez nie namaszczony.Czy to święte ptaki?Samorządy wydają miliony na sokolników i to pomaga tylko na chwilę,albo przenoszą się w inne rejony miasta.Gniazd coraz więcej,to nie jest normalny ekosystem.Plaga jakaś.Dlaczego dozwolony jest odstrzał nadmiernej populacji wilków,dzików,lisów,a gawronów w miastach nie???
Odpowiedz
0
@ jaślanka
dnia 12.03.2012, 15:16 · Zgłoś
nie przeszkadzają mi ptaki, ale jak chce usiasc to nie ma wolnej ławki bo każda olaptana a wieczorem to slychac ciągle spadające pociski ;//
Odpowiedz
3
@ Autostrada
dnia 07.03.2012, 10:29 · Zgłoś
Ludzie wy jesteście chyba [...]! te (..) Gawron y zanim będą miały okres lęgowy! A gawronka i jigoku84 skoro tak je kochacie to załóżcie sobie w ogródku ich wylegarnie i dajcie [...] te w parku...
Odpowiedz
1
@ Losos1954
dnia 07.03.2012, 05:12 · Zgłoś
W latach 60 i 70 tych jeden człowiek radził sobie z wszelkim ptactwem w parku.Odkąd dorósł i nie łazi po drzewach ,ptaki wróciły.Pozdrowienia dla Andrzeja B.
Odpowiedz
4
@ Jelito grube
dnia 06.03.2012, 20:28 · Zgłoś
Czy "obywatelG" znaczy obywatel [...]?
Odpowiedz
-1
@ obywatelG
dnia 06.03.2012, 23:56 · Zgłoś
Jesteś jakimś po[...]kiem burmistrza, że cię tak wzrusza [...] jego prymitywizm ?
Odpowiedz
-4
@ obywatelG
dnia 06.03.2012, 19:15 · Zgłoś
Jest z burmistrza kawał [...] . Jemu ptaki przeszkadzają, a mieszkańcom Gamratu chce fundować [...] 24 godz na dobę.
Odpowiedz
3
@ O
dnia 06.03.2012, 18:46 · Zgłoś
Na początku lat 70 uczęszczałem do LO dojeżdżając do Jasła pociągiem. Co najmniej 2 razy dziennie szedłem przez park. Gawronów wtedy było może 5-10 gniazd. Ptaki te żywiły się najczęściej poza miastem. W koszach na śmieci nie było odpadków żywności. Nikt też specjalnie ich nie dokarmiał. Gołębi też nie dokarmiano. Dzisiaj śmietniki są pełne pożywienia, a gołębiom dzieci sypią garściami. Nie dziwmy się, że ich jest coraz więcej. Czyżby obecne czasy były bogatsze od lat minionych? Sytych gawronów jest coraz więcej a ludzi głodnych także wciąż przybywa! Oj bogate to Jasło, bogate!
Odpowiedz
0
@ jas
dnia 06.03.2012, 20:53 · Zgłoś
Szanowny licealisto z lat 70-tych ! Zrozum że jasielski park jest dla gawronów hotelem na noc i miejscem lęgu a żerują te ptaki na wysypiskach śmieci i obrzeżach miasta.Wystarczy popatrzeć jak te ptaki pod wieczór całymi stadami lecą do parku a rano wyruszają na żer.
Odpowiedz
-7
@ olek
dnia 06.03.2012, 17:35 · Zgłoś
nie straszcietych ptaków to jest ich środowisko!!!
Odpowiedz
0
@ gosc
dnia 06.03.2012, 16:34 · Zgłoś
hmmm... gdyby urzędnicy znali się na rzeczy, wiedzieli by iż gawrony "kochają" miejsca głośne, zaludnione jak przydrożne parki, tereny przy np szkołach itp. Więc tak czy siak gawrony powrócą ;]
Odpowiedz
0
@ jjaa
dnia 06.03.2012, 14:53 · Zgłoś
Jasło nie ma na co pieniendzy wydawać?
Odpowiedz
0
@ hm
dnia 06.03.2012, 15:04 · Zgłoś
Pieniendzy nie ma co żałować, byle pieniądze pozostały w kasie.
Odpowiedz
3
@ krs78
dnia 06.03.2012, 14:36 · Zgłoś
Dajcie se ludziom postrzelać z wiatrówki. Każdy jaślanin na weekendzie ustrzeli gawrona i będzie po kłopocie.
Odpowiedz
7
@ amivisage
dnia 06.03.2012, 14:31 · Zgłoś
Wystarczy wprowadzić dla gawronów opłaty za parkowanie na drzewach 10 zł za dobę a budki z biletami umieścić w Dąbrówce. Po wielu przymusowych kursach na drugi koniec Jasła gawrony same zrezygnują z parkowania na drzewach.
Odpowiedz
4
@ hm
dnia 06.03.2012, 13:28 · Zgłoś
Najlepiej każdego złapać i dmuchnąć mu [...]. Przestraszy się i nie powróci. Skuteczniejsze od sokołów.
Odpowiedz
6
@ monk
dnia 06.03.2012, 11:57 · Zgłoś
od ...dziestu lat w takich miastach jak Wiedeń, Praga ,Budapeszt itp.(Dawna CK monarchia) -"na etacie hoduje się sokoły.Warunki panujące w takich aglomeracjach-łatwy dostęp do żywności,brak naturalnych wrogów powoduje nadmierny przyrost naturalny gawronów,gołębi .One zjedzą wszystko,w przeciwieństwie do wróbli,kosów drozdów co zaburza naturalne wspłóistnienie ptaków . W wielu miastach istnieją jeszcze zabytkowe budynki-katedry,pałace,zamki.Restaurowanie ich to miliony.A wiadomo co robi nadmiar gołębi i gawronów...Widać to choćby po gmachu naszego Starostwa.Nasi sąsiedzi wiedzą ,że warto zainwestować w coś co potem pzyniesie skutek.
Odpowiedz
7
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 15:17 · Zgłoś
otóż to, ochrona gawronów w miastach jest całkowitą pomyłką, narusza się naturalną równowagę bo wypierają mniejsze ptaki, które swoim śpiewem dają ludziom wypoczynek i radość dla ucha i nie są uciążliwe jak gawrony
Odpowiedz
9
@ pewny
dnia 06.03.2012, 10:41 · Zgłoś
polska to czarny i ciemny kraj,gawron to symbol czarnych,wyparł słowika skowronka, kosa,wilge,drozda i wiele innych śpiewających gatunków,a czarny jak to czrny żre i [...] i w tym kraju dobrze się ma.
Odpowiedz
8
@ ziutek
dnia 06.03.2012, 13:21 · Zgłoś
Znikły nawet wróbelki, prawie się ich nie spotyka.Ale to raczej wina mody "na Amerykę". Ptaki gnieżdziły sie w żywopłotach,sadach i ogrodowych krzewach ktore dawniej były przy każdym domu.Dzis przed wiekszością domów wystrzyżona pustynia, ogrodzona wymyslnymi tworami ludzkiej wyobrażni,ale żywopłoty to tez rzadkość. To pseudonowoczesność bo pani Maja w swoim programie "Maja w ogrodzie" pokazuje pięknie zagospodarowane i utrzymane ogródki przydomowe z krzewami,drzewami owocowymi,kwiatami i zołami.Jeszcze kilka lat temu przy plebanii na ul.Krasińskiego był stary sad a wnim przerózne ptaszki pieknie spiewały od brzasku.Mieszkały tam tez sowy i conajmniej jedna para pustułek.Teraz jest wystrzyżona murawa i zero życia.
Odpowiedz
9
@ Obrażona kaczka
dnia 06.03.2012, 10:33 · Zgłoś
Jigoku84, chyba chodzi ci o wsciekłe [...], a nie indory
Odpowiedz
10
@ Ornitolog-[...]
dnia 06.03.2012, 10:06 · Zgłoś
Zastanawiam się czy nastaną kiedyś czasy, że człowiek też będzie pod ochroną?
Odpowiedz
-9
@ gawronka
dnia 06.03.2012, 09:49 · Zgłoś
A wy [...] pachnącymi kwiatkami? ryby na pewno chętnie wam odszczeliłyby te [...] :))
Odpowiedz
10
@ Jaś
dnia 06.03.2012, 09:37 · Zgłoś
strzelać do gawronów nie wolno cały rok,bo jakiś [...] wymyślił chodowle czarnej plagi,doprowadzając do tego że z naszego środowiska zostały wypchnięte ptaki śpiewające.Widocznie nie lubiał śpiewu bo to oznaka radośći a czerń pasuje do tego kraju.
Odpowiedz
8
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 15:13 · Zgłoś
powinien być przywrócony odstrzał gawronów w miastach bo zachwiały naturalną równowagę ekologiczną i wypychają z parków pomniejsze ptactwo śpiewające (niszcząc jaja mniejszych ptaków i wybierając pisklęta), gawrony są uciążliwe i nie grozi im wymarcie
Odpowiedz
11
@ Dawid
dnia 06.03.2012, 08:59 · Zgłoś
Skoro jest prowadzony odstrzał lisów zajęcy saren itd to czemu nie zlikwidować w ten sam sposób tych gawronów ?
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 06.03.2012, 07:35 · Zgłoś
Poznaję cię gawronka, Mieszkam z tobą razem. ty też jesteś lokatorką [...]ni.
Odpowiedz
8
@ sssssss
dnia 06.03.2012, 07:20 · Zgłoś
lepiej niech te sokoly na rynku postawia bo te golebie to plaga dachowe obesrance
Odpowiedz
12
@ 2012
dnia 06.03.2012, 06:39 · Zgłoś
W tym kraju tylko przeciętny człowiek nie jest pod ochroną.Natomiast
ptakom i cwaniakom żyło i żyje się dodrze!!!
Kolejne pieniądze podatników wyrzucone w ,, błoto"
Odpowiedz
6
@ DAMIAN
dnia 06.03.2012, 01:18 · Zgłoś
Jaki sokolnik.Te ptaki mają go gdzieś.Na nie najlepiej działa strzelba...Już czas załatwić w sposób ostateczny te [...]ce samoloty...Bo ekologię będziemy przenosić całe lato na ciuchach...
Odpowiedz
1
@ natka
dnia 05.03.2012, 22:30 · Zgłoś
walka z gawronami to proces złożony i wymaga działań na większą skalę. Nie tylko zrzucania gniazd ale odpowiedniego przycięcia koron drzew, zamontowania ekranów akustycznych i dodatkowo zatrudnienia sokolnika, który parę razy w tygodniu pokaże się z ptakami drapieżnymi. Jednak każda z tych metod ma swoje minusy poza tym nie zapominajmy ze gawrony od marca do września są chronione.Oznacza to, że wszelkie działania wobec nich muszą być zgodne z ustawą o ochronie przyrody i rozporządzeniem ministra w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt dziko występujących w naszym kraju Może lepiej w dobie kryzysu zamontować czasowo siatki ochronne i zadbać o czystość miasta, ponieważ to właśnie pożywienie ze śmietników przyciąga te ptaki...
Odpowiedz
3
@ Biały orzeł
dnia 05.03.2012, 22:24 · Zgłoś
Więc zapraszam całe czarne towarzystwo jasielskie do lasu, a nie do parku! Park jest dla ludzi, las jest dla czarnych! [...] [...] do lasu! Nie mam na myśli ptaków.
Odpowiedz
-5
@ gawronka
dnia 05.03.2012, 22:48 · Zgłoś
biały orle park nie jest dla ludzi. Park to namiastka natury w centrum miasta. Chyba, że chcesz wystraszyć gawrony i sam założyć gniado na drzewie. A jak szukasz miejsca dla ludzi takich jak ty, to idź do [...]ni niedaleko parku!
Odpowiedz
6
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 15:11 · Zgłoś
park został założony dla ludzi przez ludzi jako namiastka natury teren wypoczynku a nie siedlisko gawronów obsrywaczy, to że gawrony przeniosły się do miast w ostatnich dwóch stuleciach bo łatwiej im tam o pokarm nie oznacza że miasta i parki miejskie należą do gawronów
Odpowiedz
15
@ mieszkaniec
dnia 05.03.2012, 21:57 · Zgłoś
po co komu gawrony w mieście, chcą żyć spokojnie to zapraszam do lasu. Tylko że gawrony to takie ptasie lenie, obiboki i [...]; wolą żyć w mieście blisko ludzi, żeby się nażreć na śmietnisku. Mam nadzieję, że ich te sokoły wykończą
Odpowiedz
-11
@ Jigoku84
dnia 05.03.2012, 22:02 · Zgłoś
Lepiej się módl, żeby cię nie zaatakowały wściekłe latające indory!!!
Odpowiedz
5
@ znawca problemu
dnia 05.03.2012, 22:13 · Zgłoś
W lesie gniazdują kruki, a gawronów w lesie nie ma i nie będzie.
Odpowiedz
6
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 15:09 · Zgłoś
teraz tak ale kilkaset lat temu gdy w miastach nie było parków, a same miasta niewielkie to gawrony gniazdowały w lasach i łęgach nadrzecznych i zawsze mogą tam wrócić, osobiście uważam że w granicach miast odstrzał gawronów powinien być dozwolony by zmusić je do powrotu do pierwotnych siedlisk
Odpowiedz
17
@ dan
dnia 05.03.2012, 21:48 · Zgłoś
gawron pod ochroną- paranoja kompletna!!! czy to gatunek zagrożony? rozumiem Kruk, ale zwykły pospolity gawron w centrum miasta chroniony?!?!
Odpowiedz
11
@ yorker
dnia 05.03.2012, 21:21 · Zgłoś
Tych gawronów nie można po prostu [...] poza okresem lęgowym???
Odpowiedz
-17
@ Jigoku84
dnia 05.03.2012, 21:24 · Zgłoś
Zaraz sobie do ciebie [...] to zobaczysz jak to fajnie:/
Odpowiedz
5
@ znawca problemu
dnia 05.03.2012, 22:11 · Zgłoś
Poza okresem lęgowym gawronów w parku nie ma.
Odpowiedz
1
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 15:22 · Zgłoś
są cały rok
Odpowiedz
20
@ Czarny charakter
dnia 05.03.2012, 21:19 · Zgłoś
Jestem laikiem, ale wiem jedno z doświadczenia, że użycie niewielkich petard, żeby przepędzić to czarne, cwane, ale [...]ce ptactwo w 110% będzie skuteczne. Jedna petardka to jedynie dwa złote. Poniżej kosztorys na wyrost.
- 10 petard dziennie - 10x 2 zł = 20 zł x 45 dni = 900 zł . Piszę ten tekst z jednej przyczyny. Żeby pokazać, jakie absurdalne prawo obowiązuje w naszym kraju. Ptaka przestraszyć nie można, ale człowieka [...] można, i zabójca na wolności chodził będzie, bo wszelkie winy sąd mu odpuści, choćby z tego powodu, że był niepoczytalny, jak gawron ( czytać i pisać nie umiał). Gałązki ( ściąć, wygiąć) nie wolno, ale prawo naginać-mało tego- przeginać, to można, no bo to przecież wybitna specjalność tzw. "prawego środowiska". Tak na zakończenie. Mam pytanie? Co czeka gawrona, gdy mnie [...] w parku, a jakie konsekwencje poniosę ja ( homo sapiens), gdy przyjdę sobie do parku, i [...] np. ławkę na ktorej usiadłem, którą wcześniej [...] ptak? Na zakończenie mojego [...] wywodu, apeluję do radnych powiatu i miasta, żeby wystąpili z apelem o rozwiązanie problemu czarnego ptactwa nad Jasłem np. do Ojca Tadeusza, do Sejmu, do Senatu, może jeszcze wyżej, gdzie mój wzrok nie sięga, bo np. Burmistrz nic nie może, bo czarne ptactwo jest ponad prawem.
Odpowiedz
0
@ Hehe
dnia 05.03.2012, 23:27 · Zgłoś
"Tak na zakończenie. Mam pytanie? Co czeka gawrona, gdy mnie [...] w parku, a jakie konsekwencje poniosę ja ( homo sapiens), gdy przyjdę sobie do parku, i [...] np. ławkę na ktorej usiadłem, którą wcześniej [...] ptak?"

Różnica jest taka, że Ty jesteś właśnie HOMO SAPIENS i, w przeciwieństwie do gawrona, powinieneś wiedzieć, że ławka to nie to samo co [...]...
Odpowiedz
2
@ NN
dnia 06.03.2012, 13:08 · Zgłoś
gałazki zciac nie mozna??? a [...] brudaz z trzcinicy kradnie drzewo z lasu i nikt mu nie zabrania.
Odpowiedz
-2
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 15:21 · Zgłoś
10 petard dziennie nic nie da, po jednej petardzie gawrony zakołują nad parkiem i najpóźniej po 2-3minutach wracają, nie są aż tak [...], konieczne byłoby odstrzeliwanie co pół minuty a to już koszty i uciążliwość dla mieszkańców, sokoły są lepsze, przydałyby się na stałe
Odpowiedz
4
@ Sven
dnia 05.03.2012, 21:10 · Zgłoś
nie mylić ze sobą:gawronów,kruków,wron---poza tym zostawić biedne ptaszyska w spokoju [...] weźcie się za brud i piachy na ulicach pomieszane z tym co jest po psach bo to sama zaraza,którą rozpuszcza deszcz i wnosi się to do sklepu z żywnością-ZROZUMIANO !
Odpowiedz
3
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 15:05 · Zgłoś
tutaj trzeba uskutecznić straż miejską i policję z akcją mandatową bo na każdej ulicy stada właścicieli z psami [...] chodniki a zauważyłem tylko jedną kulturalną odpowiedzialną starszą panią która sprząta po swoim psie i wyrzuca odchody do kontenera. Niech płacą mandaty za zabrudzanie a z tych pieniędzy stosowne służby będą sprzątać chodniki i trawniki
Odpowiedz
-31
@ Jigoku84
dnia 05.03.2012, 21:08 · Zgłoś
Park jest przede wszystkim miejscem dla roślin i ptaków. Jest miniaturą lasu, a w lesie zamieszkują ptaki. Jeśli ludzie chcieli mieć w mieście odrobinę lasu , to muszą liczyć się z tym,że na drzewach mieszkają ptaki, że budują tam swoje gniazda i wysiadują młode.
Ludzie opamiętajcie się wreszcie.
Wszystko Wam przeszkadza.
Odpowiedz
0
@ Magda
dnia 06.03.2012, 10:08 · Zgłoś
Nikt mnie nie pytał o zdanie jak park powstawał bo nas jeszcze na świecie nie było.
Odpowiedz
6
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 15:01 · Zgłoś
nie masz racji, park to teren zielony sztucznie założony przez człowieka dla człowieka przeznaczony dla wypoczynku i rekreacji, ludzie lubią wiele ptaków śpiewających (szpaki, zięby, sikorki itp) które nie są tak uciążliwe jak [...] co by nie mówić gawrony. Gawrony mają mnóstwo drzew w innych terenach zielonych miasta np.:przy Rafinerii (w tym las w Niegłowicach), las w Trzcinicy opodal Karpackiej Troi oraz wzdłuż trzech jasielskich rzek (tzw. lasy łęgowe) czy pobliski las w Gorajowicach-Kowalowych oraz las w Gamracie, nawet zaniedbany park przy szpitalu i mnóstwo pomniejszych skupisk drzew w całym mieście, więc nie muszą się gnieździć akurat w parku gdzie odchodami i swoją liczebnością utrudniają wypoczynek dla ludzi, bo dla ludzi powstał ten park a nie dla gawronów
Odpowiedz
0
@ nikt
dnia 17.10.2017, 21:29 · Zgłoś
zgadzam sie z ta opinia prawo
Odpowiedz
37
@ jas
dnia 05.03.2012, 20:55 · Zgłoś
Dawno,dawno temu po jasielskim parku spokojnie spacerowały mamusie i babcie ze swoimi małymi pociechami, przechodzili tam w miarę spokojnie mieszkańcy naszego miasta.Ale wtedy na przedwiośniu Ludowa [...] Obywatelska obstawiała teren parku a myśliwi strzelali do gawronów i budowanych gniazd.Teraz nawiedzeni ekolodzy postanowili chronić tak pożyteczny i piękny gatunek ptaka jakim niewątpliwie jest gawron!!! I mamy to co mamy-park dla gawronów a nie dla ludzi!! Pozdrawiam wiosennie !!!
Odpowiedz
11
@ pewny
dnia 06.03.2012, 09:32 · Zgłoś
ale to było za [...] komuny,a koszt tego działania dzisiaj wyniusł by jakieś 100 złotych czyli 3 paczki amunicji.A SOKOLNIK OTRZYMA 500 ZŁ. DNIÓWKE,45 dni to wyniesie tylko 22500 zł.,nie zależnie od tego czy gawrony sie wyniosa czy nie ale on za spazer kase ma ,i o co chodzi ???
Odpowiedz
-11
@ Jigoku84
dnia 05.03.2012, 20:49 · Zgłoś
Samo słownictwo świadczy o twojej kulturze.
Ptaki wyczuwają złych ludzi takich jak ty i dlatego na ciebie [...] jak to określasz.
Odpowiedz
-26
@ Jigoku84
dnia 05.03.2012, 20:33 · Zgłoś
Czemu te biedne ptaki nie mogą mieć spokoju???
Przecież to jest ich naturalne środowisko.
Najlepiej wytnijcie od razu wszystkie drzewa, zabetonujcie wszystko tak jak zostało to uczynione z Rynkiem i będziecie nareszcie zadowoleni.
Odpowiedz
20
@ Magda
dnia 05.03.2012, 20:47 · Zgłoś
Bo nie po to wywalono tyle pieniędzy na park aby one tam [...]y! Chcę iść do parku i tam odpocząć a nie oglądać się stale, czy mi zaraz [...]** nie spadnie z góry na głowę, [...]! Biedne ptaki.. komedia.
Odpowiedz
9
@ gawronka
dnia 05.03.2012, 21:05 · Zgłoś
Gawrony najbardziej przeszkadzają tej jasielskiej elicie, która odchowała się między stajnią, a stodołą- a nagle stała się wrażliwa na odchody ptaków :)))
Odpowiedz
-4
@ Zocha
dnia 06.03.2012, 09:03 · Zgłoś
[...]ko szczęście przynosi a Ty się tak boisz :):) ha ha
Odpowiedz
3
@ ja
dnia 06.03.2012, 12:16 · Zgłoś
przez park tylko pod parasolem albo wcale
Odpowiedz
-3
@ STARY LIS
dnia 06.03.2012, 12:46 · Zgłoś
młoda kobieto park był jest i będzie niewolno pozbawiać ptaków domu >>> to tak jak dla ciebie dom jest domem.
tyle lat nikt nikogo nie straszył i ludzie żyli a teraz co >>>roku trwa nagonka na ptaki to nic nieda , ale co będzie za rok >>> kto i czym będzie straszył.
oto jest pytanie ?
a wstretne cuchnące chodniki to jest problem >>> kto to po zimie posprząta ?
Odpowiedz
-3
@ STARY LIS
dnia 06.03.2012, 12:52 · Zgłoś
propozycjia !!!
zabetonować >>> tak jak rynek >>> park >>> dzrzewa wyciąć >>> i nikt niko >>> nie bądzie straszył !!!
Odpowiedz
6
@ wiarus
dnia 06.03.2012, 14:53 · Zgłoś
stary lisie w niegłowicach za rafinerią i w samej rafinerii mnóstwo drzew chętnie przyjmie gawrony na lęgowiska tym bardziej że setki tych ptaków zlatują się tutaj o zmierzchu, a park dobrze byłoby uwolnić od nadmiaru tych [...] i skrzekliwych ptaszków, wszak gdyby to były zięby, sikorki, kukułki czy szpaki to nikt by nie protestował bo to piękne i wdzięczne ptaszki a gawrony już do takich nie należą
Odpowiedz
1
@ do ja
dnia 06.03.2012, 15:47 · Zgłoś
Ty masz rację na każdym rogu powinny być parasole, jak wózki w super markecie. he he.
Odpowiedz
2
@ olek
dnia 06.03.2012, 17:40 · Zgłoś
masz racje
Odpowiedz
13
@ miszcz
dnia 05.03.2012, 20:30 · Zgłoś
Lepiej zorganizować zawody strzeleckie, jeden dzień wystarczy i sie przeniosą
Odpowiedz
18
@ darekx79
dnia 05.03.2012, 20:26 · Zgłoś
ja czekam na niedźwiedźnika który bedzie płoszył [...]psy z chodników
Odpowiedz
10
@ on
dnia 05.03.2012, 19:57 · Zgłoś
bardzo c iekawa sprawa!!!bede chodzi i ogladal zmaganiea "natury"mysle ze gawrony nie dadza za wygrana,moze [...]ą sokolom i podbija im dzioby:):),jasielskie gawrony slyna z agreywnych zachowan wiec sokoly uwazajcie!!!
Odpowiedz
-2
@ rambo
dnia 05.03.2012, 19:21 · Zgłoś
ja mam wiatrówke w domu i replike [...] laserowego z celownikiem w 3d
Odpowiedz
2
@ Dream Team
dnia 05.03.2012, 20:43 · Zgłoś
No super naprawdę a wybrałeś już gimnazjum do którego chcesz iść? Bo poziom to podstawówka:) ej a ja mam replikę czołgu T-67 postawie u nas w parku to gawrony z Gdańska będą uciekać
Odpowiedz
-8
@ pancerniak
dnia 05.03.2012, 20:52 · Zgłoś
wsadz to sobie [...]...
Odpowiedz
-3
@ NN
dnia 06.03.2012, 13:05 · Zgłoś
to uwaga bo jasielskie [...] zamykaja i [...] takich
Odpowiedz
5
@ Adam
dnia 05.03.2012, 19:07 · Zgłoś
Świetny pomysł. A może taka klatka z drapieżnymi ptakami powinna być na stałe w naszym parku. Przy okazji była by to świetna atrakcja turystyczna dla naszego miasta.
Odpowiedz
13
@ znawca problemu
dnia 05.03.2012, 19:47 · Zgłoś
Sam widok ptaka drapieżnego gawronów nie zniechęci do budowy gniazd. Żeby gawrony wyniosły się z Parku, ptaki drapieżne musiałyby cały czas ich gonić i chwytać w szpony, czyli ranić lub [...]. A jeśli nie będą tego robić, to miasto znów wyda niemałą kwotę (pieniądze podatników, czyli nasze) na sokolnika, a gawrony w Parku Miejskim pozostaną.
Odpowiedz
5
@ qwert
dnia 05.03.2012, 21:24 · Zgłoś
a kiedy dokładnie to bym se poogladał :)
Odpowiedz
2
@ Hohoh
dnia 05.03.2012, 18:57 · Zgłoś
Ale news... Z petardami trzeba chodzić.. I tak będą walić bombami z góry i tak czarno biało będzie:)
Odpowiedz
15
@ Atrakcja
dnia 06.03.2012, 11:34 · Zgłoś
Dobry news dla dziewczyn: w parku pojawi się osobnik z trzema ptakami...
Odpowiedz
7
@ WIELKI
dnia 06.03.2012, 13:04 · Zgłoś
ptak ma byc potezny-a jesli jest 15-20 cm mini to nawet 5 nie pomoze...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.