Strona główna

Jasło traci mieszkańców – zobacz raport nt. zmian w liczbie ludności naszego miasta w latach 2003-2013

188
Napisany dnia: 03.02.2014, 16:06 , Tagi: Brak

Z każdym rokiem liczba mieszkańców Jasła zmniejsza się. Spadek urodzeń, migracje młodych ludzi związane z nabywaniem wykształcenia oraz trudności w znalezieniu zatrudnienia na lokalnym rynku pracy sprawiły, iż na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat nasze miasto opuściło na stałe blisko dwa tysiące osób.

Według danych z końca 2003 roku na terenie miasta zameldowanych było wówczas 38.490 osób. Z każdym kolejnym rokiem ich liczba malała – w 2006 roku Jasło liczyło 38.042 mieszkańców, cztery lata później 37.230 (2010 r.) a na przełomie 2013 i 2014 roku dokładnie 36.427.

Tendencję zmniejszania się ludności Jasła na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat w pełni obrazują zaprezentowane poniżej liczby – pochodzą one z danych ewidencyjnych, jakie uzyskaliśmy w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta w Jaśle.

Liczba mieszkańców miasta Jasła w latach 2003-2013 :

stan na dzień       31.12.2003 r.                     -  38.490

stan na dzień       31.12.2004 r.                     -  38.271

stan na dzień       31.12.2005 r.                     -  38.182

stan na dzień       31.12.2006 r.                     -  38.042

stan na dzień       31.12.2007 r.                     -  37.826

stan na dzień       31.12.2008 r.                     -  37.708

stan na dzień       31.12.2009 r.                     -  37.485

stan na dzień       31.12.2010 r.                     -  37.230

stan na dzień       31.12.2011 r.                     -  36.989

stan na dzień       31.12.2012 r.                     -  36.697

stan na dzień      31.12.2013 r.                   -  36.427

Zdaniem Beaty Owińskiej, Kierownik Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta w Jaśle za główne przyczyny zmniejszania się liczby ludności Jasła należy uznać spadek liczby urodzeń, migrację młodych ludzi związaną z nabywaniem wykształcenia oraz trudności na lokalnym rynku pracy. 

Beata Owińska

Skalę opisywanego problemu dobrze uwidaczniają również dane ukazujące liczbę wszystkich wymeldowań z terenu gminy Jasło w poszczególnych latach. Uwzględniają one zarówno mieszkańców wymeldowanych, przemeldowanych do innych gmin oraz wyjeżdżających za granicę (nie obejmują wymeldowanych z urzędu na skutek śmierci):

Wymeldowani w 2003 r.                               - 532

Wymeldowani w 2004 r.                               - 418 

Wymeldowani w 2005 r.                               - 434 

Wymeldowani w 2006 r.                               - 460 

Wymeldowani w 2007 r.                               - 528 

Wymeldowani w 2008 r.                               - 404 

Wymeldowani w 2009 r.                               - 445 

Wymeldowani w 2010 r.                               - 440 

Wymeldowani w 2011 r.                               - 469 

Wymeldowani w 2012 r.                               - 451 

Wymeldowani w 2013 r.                               - 474

Powyższe liczby odnoszą się do wymeldowań z terenu gminy Jasło, które miały miejsce w latach 2003-2013. W odróżnieniu od przedstawionych wcześniej danych dotyczących zmian w liczbie ludności Jasła, uzyskanych w rezultacie jednorazowych podliczeń dokonywanych na koniec każdego roku obejmują wszystkie wymeldowania (tzn. jeżeli dana osoba zmieniała miejsce zameldowania kilkakrotnie w ciągu jednego roku, każde z nich zostało w spisie uwzględnione).

Beata Owińska zauważa, iż wśród głównych przyczyn wymeldowań – obok przyczyn naturalnych – należy wymienić: migrację ludności do pracy za granicą, zwiększone zainteresowanie zdobywaniem wykształcenia, podejmowanie pracy po studiach w innych miastach Polski, przemeldowania na tereny gmin ościennych (budowa domu poza miastem) oraz inne czynniki. 

Czy możemy spodziewać się dalszego spadku liczby ludności Jasła? Prognozy na najbliższe lata nie są optymistyczne. Abstrahując już od „naturalnych” czynników warunkujących obecną tendencję jak np. liczby urodzeń, nic nie wskazuje na możliwość nagłej zmiany sytuacji na lokalnym rynku pracy – takiej, która zatrzymałaby dziesiątki bezrobotnych jaślan w swoim mieście. Mimo, iż wielu młodych ludzi po ukończeniu studiów chciałoby zapewne wrócić do Jasła i tutaj realizować się zawodowo większość z nich z góry skazana jest na pozostanie w Krakowie, Lublinie, Wrocławiu czy Warszawie – chęć zdobycia zatrudnienia zwyczajnie bierze górę nad sentymentami, wcześniejszymi planami czy marzeniami. Trzeba pogodzić się z tym, że liczba mieszkańców Jasła spada i będzie spadać – choć zapewne nie gwałtownie, gdyż nie można zapominać o tym, iż średnia długość życia wzrasta, a fakt ten również ma znaczenie w badaniach demograficznych nad stanem ludności.

Jakub Hap

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ jaslo
dnia 03.02.2014, 16:10
Ocena
komentarza:
145
dziwią się roboty niema pieniędzy tez
@ onegdy
dnia 03.02.2014, 18:56
Ocena
komentarza:
99
1 na 5 sie wymeldowuje, liczac tych co nie miszkaja w Jasle a sa zameldowani, mamy obraz ile naprawde ludzi liczy Jaslo, daje nie wiecej niz 28-29tys
zreszta widac to na ulicach po 19 nie ma zywego ducha
@ Ratunek
dnia 03.02.2014, 20:55
Ocena
komentarza:
86
Lekarstwem na to będzie Apteka Łukasiewicza, winne klimaty, tereny rekreacyjne, place zabaw, park linowy i tor BMX.
@ Tarzan-zan
dnia 04.02.2014, 11:06
Ocena
komentarza:
60
Warto było by jeszcze napisać ilu w jaśle przybyło urzędników przez ten czas :P
@ Wymeldowany
dnia 04.02.2014, 12:05
Ocena
komentarza:
52
Liczba "wymeldowanych" niczego nie obrazuje.

Ile jest osób które wyjechały z Jasła (i okolic) pozostając nadal zameldowane w urzędach ?

Faktyczna liczba mieszkańców to nie 36.427 (grudzień 2013) tylko grubo poniżej 30 tysięcy !!!
Widać to dobrze na ulicach, gdzie panują pustki ...

Co skłania ludzi (zwłaszcza młodzież) do opuszczania Jasła ???

Czyżby wspaniałe inwestycje zarządzających Jasłem (Burmistrza, Rady Miasta) tworzące nowe miejsca pracy i szanse rozwoju dla młodych ???

Marnowane środki na ZA BARDZO rozbudowaną biurokrację (zbędnych urzędników) mogły by zostać przeznaczone na inwestycje, tworzenie nowych miejsc pracy, przyciąganie przedsiębiorców.

Mamy XXI wiek - po co w dobie internetu utrzymywać całe rodziny w urzędach ???

Jednak wątpię żeby się coś zmieniło w najbliższym czasie na lepsze, gdyż każdy zarządzający Jasłem to zwykły partyjny polityk nie mający zielonego pojęcia o ekonomi i zarządzaniu ...

Najważniejsze to dostać się na stołek, ulokować rodzinę w podległych mu urzędach, a resztą się nie przejmować ... no bo po co ???

Na takim podejściu, tracą tylko jego mieszkańcy Jasła !!!

TAKICH MAMY RZĄDZĄCYCH, JAKICH SOBIE SAMI WYBRALIŚMY !!!
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.02.2014, 16:11
Ocena
komentarza:
28
"Centrum" Jasła się nie wyludnia wręcz przeciwnie "ZUS-y, KRUS-y", a nawet porobili "nadbudówki" na starostwie czy UM i "zasiedlili" je "bezdomnymi i bezrobotnymi"...
@ Ave
dnia 05.02.2014, 17:28
Ocena
komentarza:
-10
maria wróć !
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:35
Ocena
komentarza:
2
myślę ,że Jasło niszczy wzajemna nienawiść ludzi !
@ bez robot
dnia 09.02.2014, 18:22
Ocena
komentarza:
4
a ile pracy dał w ostatnich latach mąż pani Owsińskiej? a raczej ilu ludzi pozbawił ten prywaciarz i w jaki sposób? za grosze i wyzysk nikt nie będzie robił u tzw."prywaciarza" , lepiej za uczciwe pieniądze u obcego niż u tzw. jasielskiego pracozaborowca a reszta to populizm urzędasowki, co by nie napisać ludzie z Jasła wiedzą i nie m co owijać w bawełnę do gazetki w formie reklamy
@ jaślanin
dnia 03.02.2014, 16:24
Ocena
komentarza:
44
Przyłączyć teren "gminy Jasło" do miasta i statystyka będzie OK.
@ czytelnik
dnia 03.02.2014, 16:41
Ocena
komentarza:
40
Niedawno był artykuł ze bezrobocie w Jaśle spada!
@ arco
dnia 03.02.2014, 17:09
Ocena
komentarza:
82
spada - bo bezrobotni co umieli i nie bali się wyjechać to wyjechali i mają pracę, ale za granicami Podkarpacia lub granicami Polski.
A rządzący Jasła tylko patrzą jak podatki podnieść, bo im widzi się, że tak jeszcze dużo ludzi zostało w Jaśle i w Gminach Jasła.
@ ja:)
dnia 03.02.2014, 17:32
Ocena
komentarza:
85
Bezrobocie spada, ponieważ za granicę wyjeżdżają właśnie bezrobotni. A zanim wyjadą to się wyrejestrowują i efekt jest taki, że bezrobocie spada :)
@ ja 25
dnia 03.02.2014, 23:36
Ocena
komentarza:
29
Tak spada bezrobocie, bo mamy dobrych urzędników i rządzących. Znajomy dostał wezwanie na giełde pracy, oferte odrzucił więc stracił status bezrobotnego. Trzy tygodnie pózniej ja dostałem wezwanie na giełde i ku mojemu zdziwieniu dostałem ta samą oferte pracy co kolega więc i ja stracilem status bezrobotnego i juz bezrobocie spadło o dwie osoby a ile jeszcze ludzi zostało wyrejestrowanych przez te trzy tygodnie? Ważne jest ze bezrobocie sie zmniejszyło w ten czy inny sposób.
@ FAN
dnia 04.02.2014, 09:19
Ocena
komentarza:
12
Ludzie wczoraj rząd ukradł obywatelom Polski 153 miliardy zł.Państwo Polskie nie ma pieniędzy na nić.
A w Jaśle nius o wyludnieniu mieszkańców.To może dzisiaj napisze droga redakcja,co zrobił Burmistrz że starostą żeby ludzie nie wyjeżdzali z Jasła.Niech sie pochwalą ile miejsc pracy powstał.Może właściciel portalu wyjdzie na miasto i przeprowadzi ankiete,w śród mieszkanców co sądzą o Jasle,o Burmistrzu,Staroście i ogólnie o władzy Jasła.ludzie tak plują na władze,w naszym mieście,a władza sie śmieje z biedoty.Teraz atakują Macierewicza,na każdym kroku za WSI.Kampania sie zaczeła oczerniania prawicy,ja pytam lemingi was wymiencie mi co zrobił Tusk dla polski przez 7 lat.A teraz napisze nawiększe afery za rządów PO+PSL.Afera hazardowa,cisza może mi napiszecie kto został skazany.Beata Sawicka została uniewinniona,ale ale uzasadnienie wyroku zostało utajnione,chore panstwo tutaj link do przypomnienia sobie. teraz AMBELD GOLD http://www.youtube.com/watch?v=MqTLb-gfu_U .a teraz taśmy o sawickiej i ona jest nie winna,to Tomek Agent jest winny http://www.youtube.com/watch?v=apBvpyH3rSw .Mam nadzieje że będzie można te linki otworzyć.Trzeba przypominać afery złodziei Polski.A tutaj o 6 latkach jak tusk mówi ,,prawde,,KŁAMCA POLSKI I ZDRAJCA http://www.youtube.com/watch?v=bW0v-SMMmMA .posłuchajcie i poczytajcie,warto wiedzieć jacy ludzie nami rządzą.http://www.youtube.com/watch?v=TM1de6j80Ak
@ FAN
dnia 04.02.2014, 10:48
Ocena
komentarza:
-3
lemingi może jakiś kont argument,wiem że was to tylko na minusa stać.Rozumu to macie tyle co przysłowiowa kura.jeden zwój więcej,Boże chroń Polskę przed lemingami.
@ FAN
dnia 04.02.2014, 12:53
Ocena
komentarza:
2
tuski i pawlak,wałesa to należy wiedzieć kto polską rządzi http://www.youtube.com/watch?v=agk6nxvr0bq
@ Mój pseudonim
dnia 04.02.2014, 14:34
Ocena
komentarza:
12
Dalej się k...a zjadajcie nawzajem. Dajcie się dzielić. Bo podzielonym narodem łatwo manipulować nastawiając ich jeszcze bardziej przeciw sobie i dając im na pożywkę sensacje które tylko odwracają uwagę od istotnych problemów.
Czasami mam wrażenie że lepiej by się żyło pod flagą Ukrainy. I tak nas pod Ukrainę każy upycha jak się wspomina w Polsce o Podkarpaciu więc co za różnica. Jedynie taka że na Ukrainie ludzie zostawili za plecami poglądy polityczne i poszli pod ten Majdan RAZEM. U nas zanim by się tam lewi lub prawi wybrali to by się nawzajem pozabijali o to kto ma rację i dlaczego tam należy iść. Bardziej debilnego narodu niż Polacy w obecnych czasach to ja w życiu nie widziałem - no może nie wliczając Amerykanów. Nie piszę o naszych przodkach. Tam jak trzeba było to szable w dłoń i głowy spadały. A teraz tylko wielcy filozofowie za ekranem. A jak bym przeszedł po mieszkaniach i popytał kto idzie na Warszawe to by albo orzekli że psychol, albo wyśmiali i nikt by zadu nie ruszył z fotela, po czym usiadł by do komputera i zaczął znów narzekać na rząd, na opozycję, na lemingów, na SB itp itd. Hipokryci jesteście. Ruszcie k...a [...] bo zdepczą nas jak robali. I nie skaczcie do gadreł sobie, ale tym którzy nam ten los zgotowali.
@ FAN
dnia 04.02.2014, 17:19
Ocena
komentarza:
14
DO Mój pseudonim
To powiedz to lemingom.Ja jak ich pytam jak spostrzegają Polske,to słysze że w Polsce jest super,unia nas chwali,a w Polsce średnia krajowa to 3845.Więc się pytam za co nas chwali unia,to cisza,żadnej odpowiedzi potwierdzającej to co mówią.Pytam co Tusk z Komorowskim i całym rządem z PSL na czele,zrobili dobrego dla Polski przez 7 lat,i teraz tutaj zadaje to samo pytanie.Co Tusk zrobił dobrego dla POLSKI.
Ja ci napisze,nic zero.Jesteśmy tanią siłą roboczą dla zachodu.Wiesz jaki jest niż demograficzny w Niemczech,większy niż w Polsce.Teraz juz nie,maja Polaków którzy się tam zaczynają osiedlać,a przede wszystkim mają ręce do pracy.O to chodzi,niech mi ktoś napisze ile dzieci posiada niemiecka przeciętna rodzina.1,2 dwoje,ekologiczna społeczność.
Kto był za granicą,na zachodzie w krajach np.Niemcy,Austria,Włoch i tak dalej.Każdy wie jak jesteśmy spostrzegani,Jesteśmy Rumunami wschodu,my się śmiejemy z nich a zachód śmieje sie z nas.
I teraz zapytaj się lemingów.Jak to jest że PO+PSL.Rządzą już 7 lat i w Polsce jest coraz większa bieda.Nie ma pracy,a jak juz to za 1200.Teraz zapytaj sie leminga,w którym kraju na zachodzie tyle sie zarabia na miesiąc,inaczej 280 EURO. I ty mówisz że skaczemy sobie do gardeł,to jak mam traktować takie człowieka ,który wiele nie rozumie,uważa sie za mądrego,a jak mu zadasz pytanie to nie umie ci odpowiedzieć mądrze,tylko cię krytykuje.Dla lemingów ja muszę popierać PiS,moge popierać PO jak zobacze że coś robią dla POLSKI polaków narodu.W PO jest tyle chamstwa,nepotyzmu,zakłamania i fałszu,wspieranych przez SB i WSI i Resortowe media.Nie mam wyboru głosuje na PiS,ta partia walczy o Polskę i dobro narodu.A nie SLD czy TWÓJ RUCH,po cichu popierają PO. WOLNA POLSKA
@ gg
dnia 04.02.2014, 21:23
Ocena
komentarza:
1
ten film jest niedostępny
@ FAN
dnia 04.02.2014, 21:32
Ocena
komentarza:
4
Ten film jest nie dostępny,wiesz dla czego to jest urywek nocnej zmiany,Jesteś ciekaw co to nocna zmiana to poszukaj na youtube.A co do linku skopiuj i wklej w www.nie w Gogle na na youtubie cały film.Warto się interesować przeszłością Polski,DLACZEGO-bo jest ukrywana przez władze rządzącą PO+PSL,Palikot to ich dziecko a SLD im przyklaskuje.
@ irena
dnia 04.02.2014, 22:16
Ocena
komentarza:
6
prawie ze wszystkim sie zgadzam ale opinii Amerykanach nie popieram-byles tam?-znasz ich?-ja zylam tam kupe lat i tak wspanialych,tolerancyjnych,zyczliwych i zawsze z poczuciem humoru ludzi nigdzie nie spotkalam. Pozdrawiam
@ FAN
dnia 04.02.2014, 22:30
Ocena
komentarza:
-7
Byłem nie byłem,nie wymieniłem powyżej.NIE.
Ameryka,piekny kraj ale maja to samo co my tylko czarne g.
@ wiera
dnia 05.02.2014, 00:11
Ocena
komentarza:
4
nawet o 3 bo zapomnialam sie podpisac i mnie wyrejstrowali
@ woj
dnia 09.02.2014, 13:16
Ocena
komentarza:
-2
leming to cie zrobił i zobacz jak wyglądasz.
@ Anka
dnia 14.11.2015, 21:34
Ocena
komentarza:
1
Byłam i ja tam i ciężko pracowałam, ale... za bardzo dobre pieniądze. Moi pracodawcy bardzo mnie szanowali i traktowali dobrze. Nie tak jak pracodawcy w Jaśle, w którym straciłam pracę po 20 latach ciężko pracując za marne pieniądze. Jasielskie "chamy" podorabiali się na stanowiskach i olewają tych, których zwolnili na "czystkach". Moi pracodawcy z USA mimo, że nie obchodzą naszych świąt od lat, na każde święta przysyłają mi kartki z życzeniami, paczki i pieniądze.
@ ixi
dnia 03.02.2014, 16:47
Ocena
komentarza:
39
puki urzedasy beda "bogami" i jednym "nie..bo nie" beda bezkarnie mogli nisczyc idee i ludzi, puki bedziemy placic TAK WYSOKIE podatki jak teraz, i puki bedzie rynkiem pracy "rzadzic" chytrzy i nieluczciwi dla ktorych nie osoba i wiedza sie liczy tylko "plecy" - PUTY mlodzi ambitni ludzie beda wyjezdzac! Trzeba najpierw zmienic system podatkowy i prawny a potem dobrac sie do tej "siermieznej" mentalnosci rodem z poczatkow lat 90-tych...
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:09
Ocena
komentarza:
-2
i dlatego ty nie jesteś urzędasem bo nie umiesz pisać zgodnie z zasadami ortografiiiiiiiiiii...
@ m
dnia 03.02.2014, 17:00
Ocena
komentarza:
-15
jaslo zawsze bylo jest i bedzie wielka dziura
@ XY
dnia 03.02.2014, 17:58
Ocena
komentarza:
36
Zanim coś wypocisz z tej pustki , która wypełnia miejsce po szarych komórkach
, to poznaj historię tego miasta. Wielka dziura to jest w twojej głowie. Ale pewno kaptur na głowie nie zezwala na otwarcie książek .
@ qwerty
dnia 04.02.2014, 08:46
Ocena
komentarza:
0
Pewnie że dziura, jak cała Polska. Ktoś o ten kraj walczył, krew przelewał ale powiedz mi po co? Za piękną historię czy międzynarodowe upokorzenie? Wszyscy się z tego kraju już śmieją i z obywateli którzy pozwalają sobie na tą bezczelność rządzących. Do rządu idą ludzie bez profesjonalizmu, bez odpowiednich kwalifikacji, każą nam zdawać egzaminy na każdy papier a oni idą tylko po to by kraść bo nic innego nie umieją. Za granicą zarobisz godnie a tu? Dostaniesz kieszonkowe a nie wypłatę... Skandal.
@ XY
dnia 04.02.2014, 10:21
Ocena
komentarza:
14
Widziałem życie na emigracji. Od 20 lat odwiedzam państwa gdzie emigrują nasi rodacy. Nigdzie nie widziałem pieniędzy na ulicy. Jest super mieć 1300 "eurasów" na miesiąc i żyć w Polsce. Ta sama suma we Francji, Niemczech , Włoszech to tyle ile w Polsce 1300 zł. Stare ,dobre przysłowie:" Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ".
Tendencja wyludniania się małych miast jest także zagranicą. Faktem też jest że wiele osób kupuje działkę za miastem i tam buduje domy. Popatrzcie na Osobnicę, Trzcinicę, Warzyce itp. Popatrzcie na te nowe "biedne" domy, wiele z nich przypomina filmowe dzielnice willowe.
@ :-)
dnia 04.02.2014, 12:23
Ocena
komentarza:
5
z tymi 1300 eurasami jak mówisz i tak żyje się za granicą lepiej niż z naszymi 1300 złociszami, świadczy o tym że np. benzyna kosztuje ok. 1.80 euro , a nie 5.50 zł u nas. luksusu nie ma , ale inne rzeczy też są ciut tańsze
@ zdziwiony
dnia 07.02.2014, 14:07
Ocena
komentarza:
4
Tyle, że tam tam za te 1300 eurasów miesięcznie kupisz 2 a może i 3 razy tyle co tu za nasze złotówki.

Więc o czym nadal rozmawiamy?
@ pseudo
dnia 08.02.2014, 01:09
Ocena
komentarza:
5
ok zarobisz 1300 euro czy 1300 funtów u nas 1300 zł.
samo paliwo 1,39 funta stawka godzinowa 6. 6/1,39=4,3litra = godzina pracy 1 dniówka pełny bak ;)
u nas paliwo kosztuje tyle samo bo w przeliczeniu ok 5,5 ale za godzine na 1,5 litra nie zarobisz. Nie wspominając o cenach odzieży jedzenia itd. Różowo nie ma ale jest dużo lżej. Idziesz do sklepu i nie zastanawiasz się na co Ci starczy tylko kupujesz to co lubisz choćby w spożywczym. Tutaj no... znamy realia.
@ sss
dnia 03.02.2014, 17:02
Ocena
komentarza:
35
Gdyby dodać tych co są zameldowani a nie mieszkają statystyki byłyby jeszcze ...
@ arco
dnia 03.02.2014, 17:03
Ocena
komentarza:
34
"zmniejszania się liczby ludności Jasła należy uznać spadek liczby urodzeń, migrację młodych ludzi związaną z nabywaniem wykształcenia oraz trudności na lokalnym rynku pracy"
1. uznać spadek liczby urodzeń - nie sztuka narobić dzieci, ale sztuka ich wychować i mieć za co wykarmić.
2. z pracą w Jaśle - to sami wiemy jak jest, zniszczone firmy lub doprowadzone do upadłości.

A B. Owińska co może wiedzieć jak ludziom się żyje, wystarczy, że ma miejsce za biurkiem i jest kierownikiem, jej głód do domu nie zagląda. Nie wie jak panie domu muszą kombinować co na obiad ugotować.
@ PiS-man
dnia 03.02.2014, 17:18
Ocena
komentarza:
-54
Jak ci głód zagląda do domu, to na początek zrezygnuj z Internetu. Ty będziesz miała więcej kasy na jedzenie, a mnie zoszczędzisz czytania wytworów swego, tfu!, umysłu :D
@ gamgam
dnia 03.02.2014, 17:23
Ocena
komentarza:
12
co za złosliwosc... a czmeu p. Owińska jest winna? moze ma sie zwolnic z pracy aby przekonac sie jak zyje sie innym! no paranoja!!!
@ xyz
dnia 03.02.2014, 18:25
Ocena
komentarza:
14
ty nie cwaniakuj bo internet jest za grosze lub za darmo--sam zrezygnuj [...]u ze swojej drogiej komóki
@ gienek
dnia 03.02.2014, 18:58
Ocena
komentarza:
9
co to jest komóka?
@ ja
dnia 03.02.2014, 20:07
Ocena
komentarza:
10
Takie pomieszczenie pod schodami ;D
@ :-)
dnia 04.02.2014, 12:49
Ocena
komentarza:
3
w pakiecie z tv, internet kosztuje czasem 1 zł , wprawdzie chodzi jak ślimak, ale...jest, więc rezygnowanie z niego i tak nie miałoby sensu. Za tę złotówkę "arco" się nie naje , ale może w internecie znajdzie np. lepszą prace i przestanie pisać zgryźliwe komentarze?
@ arco
dnia 05.02.2014, 18:42
Ocena
komentarza:
0
praca będzie, ale większości po za granicami Polski.
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:12
Ocena
komentarza:
-2
ale P. B. Owińskiej chciało się uczyć- a tobie nie !
i ma się prawo jej lepiej żyć!
@ ola
dnia 03.02.2014, 17:05
Ocena
komentarza:
53
Panie redaktorze zameldowanie nie oddaje rzeczywistej liczby zamieszkałych w Jaśle .
Trzeba się przyglądnąć zamieszkałym , a tych wyłoniły deklaracje śmieciowe i wynik jest zatrważający -30 000 mieszkańców to FAKT nie ŻART >Panie Burmistrzu co Pan na to???
@ arco
dnia 03.02.2014, 17:13
Ocena
komentarza:
47
znając życie to burmistrz podniesie podatki, bo mniej ludzi płacić będzie teraz podatki, a kasę muszą mieć taką jak mieli lub większą niż rok temu.
@ FiF
dnia 03.02.2014, 17:10
Ocena
komentarza:
14
To jest problem każdego miasta podobnej wielkości w Polsce i Jasło nie jest wyjątkiem. Zapewne nie odstajemy od innych miast Podkarpacia.
Poza wielkimi miastami, rosną jeszcze tzw. miasta-sypialnie, typu Piaseczno (dla Warszawy), Oława (dla Wrocławia), bo mieszkania są tam tańsze, a do dużych miast blisko.
@ ech
dnia 03.02.2014, 17:14
Ocena
komentarza:
17
Od tego wyludnienia to i w bankach się ludziom w du...e poprzewracało.
W banku zaproponowano mi abym bankowi udzielił pożyczki na 2 lata.
Wibor i marża jak w kredycie, płacą tylko odsetki a na końcu spłacają kapitał.
No tego to jeszcze nie było.
@ jag
dnia 03.02.2014, 19:59
Ocena
komentarza:
2
zajebiste:)
@ Janek
dnia 03.02.2014, 17:25
Ocena
komentarza:
70
Nie tylko Jasło się wyludnia, ale nawet wsie które kiedyś tętniły życiem teraz powoli wymierają,ale nie ma sie czemu dziwić, zakłady przestały istnieć więc co ci ludzie tu będa robić. Taki gamrat.pektowin, huta szkła, liwocz i wiele wiele innych ilu ludzi zatrudniało?a teraz co? wysprzedane, zrujnowane bez produkcji. Więc jest to co jest i nie ma na to lekarstwa.Lepiej sprzedać zakład Chińczykom niż samemu zająć się produkcją. Wokoło markety i czyje? napewno nie nasze Polskie,mały handel ginie no bo to musi być przecież po nowoczesnemu tylko że nasze żołądki tego nie rozumieją i jeśli nie ma się pracy no to niestety trzeba jej szukać i uciekać z tego zadupia. Będzie więc coraz gorzej i nie ma się czemu dziwić.
@ remiza
dnia 03.02.2014, 17:41
Ocena
komentarza:
12
to koniec wszystkiego
@ telewizja kłamie
dnia 03.02.2014, 17:48
Ocena
komentarza:
55
Dziwna sprawa dlaczego urzędnicy nie emigrują ?
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.02.2014, 16:38
Ocena
komentarza:
4
Zobacz jak na Ukrainie wysłali ich na "bezrobocie", a wystarczy tylko trochę zorganizowania i demokratycznej walki o swoje " - przecież nasze "władze" {na czele z rządem} popierają taka walkę ...
@ telewizja kłamie i manipuluje
dnia 04.02.2014, 17:17
Ocena
komentarza:
4
Spokojnie bracie włada już o tym pomyślała jakbyśmy czasem mieli podskakiwać to przyjadą do nas policja wojsko itp służby z innych państw. Nie dawno uchwalono "Ustawę o bratniej pomocy"
http://korwin-mikke.pl/wazne/zobacz/sejm_przeglosowal_ustawe_o_bratniej_pomocy/88455

http://niezalezna.pl/50477-obce-sluzby-na-polskich-ulicach-sejm-przeglosowal-ustawe-o-bratniej-pomocy
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:17
Ocena
komentarza:
1
urzędnicy nie emigrują bo by zostały same puste głowy i było by jeszcze gorzej! wyobraź sobie aby miastem i państwem rządził ktoś po szkole podstawowej... na początku państwo by rozdawało alkohol za darmo potem pomoc społeczna płaciła wszystkim nierobom- a potem tylko zabór...i nasze państwo by przestało istnieć

a o" take Polske my walczyli"
@ WŚCIEKŁY
dnia 03.02.2014, 17:48
Ocena
komentarza:
32
Za kilka lat to robota tylko w urzedach zostanie, a wtedy to pozdychaja i oni smiercia naturalna ( mam na mysli instytucje rzadowe) ale wbrew pozorom to skarbowka i sad przetrwa najdluzej oile ludzie sami tej pijawy wczesniej nie rozniosa...
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:18
Ocena
komentarza:
-4
to spadaj za granicę - tam nie ma sądów i podatków!!!
@ haha
dnia 03.02.2014, 17:50
Ocena
komentarza:
19
Ludzi mnie ale za to zakładów pogrzebowych jest !!! HAHA
@ WŚCIEKŁY
dnia 05.02.2014, 14:34
Ocena
komentarza:
0
Zaklady pogrzebowe tez padna bo skarbowa tez ich usmierci,
@ LIZODROPULOS
dnia 03.02.2014, 17:52
Ocena
komentarza:
28
Ależ mamy władzę.Drukuje dane o ubytku mieszkańców władzy ,snując przypuszczenia dlaczego tak jest...Śmieszne jest to ,że nie dostrzegają swojej winy za obecnie nieodwracalny już proces pikowania Jasła w kierunku statusu wsi,gdzie herbem będzie flacha podłego wina, co obwieścić raczył burmistrz bez żenady!!! Tak Jasło"umiera stojąc"... A urzędnicy ,jak widać na zdjęciu, przyjmują ową wiadomość ,ze stoickim spokojem...Dramat trwa.Może wybory to zmienią.Może wreszcie doczekamy się prawdziwej władzy w mieście:burmistrza i radnych.A jak nie to Trzcinica przyłączy Jasło,jako ciekawostkę XXI wieku "Puste Miasto"!
@ ada
dnia 03.02.2014, 18:13
Ocena
komentarza:
25
UM nie liczył ludzi którzy są za granicą. I nie są wymeldowanie.. To też trzeba wziąść pod uwagę
@ LPG
dnia 03.02.2014, 20:14
Ocena
komentarza:
14
Dokladnie Ada masz racje ja tez juz 7 lat siedze za granica a w Jasle jestem 2 razy w roku.Oczywiscie caly czas jestem w Jasle zameldowany ;) pozdrawiam
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:20
Ocena
komentarza:
1
wziąć ...nie wziąść
@ ada
dnia 03.02.2014, 18:17
Ocena
komentarza:
12
Zakłady przenoszą to ludzie się wyprowadzają. Zaorac i znaleść.
@ nyśka
dnia 03.02.2014, 18:48
Ocena
komentarza:
55
Szukalam godnej pracy w jasle po 2 kierunkach studiów przez rok. Niestety bez rezultatu. Musiałam wyjechac - bo ile można zyc na utrzymaniu rodziców którzy i tak wydali juz kupe kasy na moja edukacje. Tutaj niestety młoda osoba nie ma zadnych perspektyw...
@ Kazimierz
dnia 05.02.2014, 10:06
Ocena
komentarza:
5
"kto ma plecy, temu lecy" . Konkursy o wolne stanowiska wygrywają odpowiednie osoby, tylko o zgrozo, co będzie za parenaście lat?
@ migrant
dnia 05.02.2014, 18:29
Ocena
komentarza:
0
koniec Polski początek Europy
@ bob
dnia 09.02.2014, 12:28
Ocena
komentarza:
1
racja ja w sumie znalazłem prace. ale ile można j... za 1350 zł
@ Koczek
dnia 30.06.2014, 13:11
Ocena
komentarza:
0
tak było jest i będzie i takich przykładów każdy z własnego podwórka potrafi wymienić ok 10 sztuk więc nie wykształcenie, nie pracowitość, rozum ale znajomości kolesiostwo - ot trudno zaprzeczyć
@ xxx
dnia 03.02.2014, 19:09
Ocena
komentarza:
27
Wszystkie firmy POwinny zatrudniać inwalidow jak pewna firma czyniąc usługi w Nowym Stylu na smieciowe umowy i na okres dwa trzy miesiące za 850 zeta ,a na pewno młodzi będą się garnąć do tak fajnej pracy.
@ xxx
dnia 03.02.2014, 19:11
Ocena
komentarza:
3
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ ZNIESMACZONY
dnia 03.02.2014, 19:14
Ocena
komentarza:
19
w pewnej gminie cała obsada jest rodzinna i co na to wyborcy a wybierany wójt obiecał że to ro...rzy a po wyborze pogłębił patologię .
@ :-)
dnia 04.02.2014, 12:58
Ocena
komentarza:
7
czemu nie powiesz otwarcie o jaką gminę chodzi?
@ XX
dnia 03.02.2014, 19:20
Ocena
komentarza:
24
w ślad za ubytkiem młodych z jasła powinno się wywalać urzędnikow którzy są szkodnikami dla miasta .
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:21
Ocena
komentarza:
-2
jakby nie urzędnicy to kto by ci wypłacał zasiłek z pomocy społecznej!
@ logistyk
dnia 03.02.2014, 19:40
Ocena
komentarza:
20
ja wyjade niech pan czarnecki obiecuje prace staruszkom bo młodzi nie dadzą sie oszukac -wybory niedługo -pamientamy
@ :-)
dnia 04.02.2014, 13:01
Ocena
komentarza:
8
co z tego, że wybory niedługo jak znowu pewno nie będzie nikogo konkretnego, na kogo można by głosować..
@ 44
dnia 03.02.2014, 19:54
Ocena
komentarza:
26
Młodzież głosowała masowo na PO a teraz ucieka z tąd , ładnie to tak żeby inni cierpieli za cudze błędy
@ berecik
dnia 03.02.2014, 19:59
Ocena
komentarza:
-18
A kiedy pisowskie mochery wyjadą???
@ remiza
dnia 03.02.2014, 20:16
Ocena
komentarza:
44
realnie w Jasle zostalo z 20 tys ludzi z tego 50% emerytow .To koniec tej miejscowosci.
@ ATU PLUS
dnia 03.02.2014, 20:34
Ocena
komentarza:
14
bezrobocie spada bo ludzie wyjechali i dalej tak będzie, jasło robi sie miastem bez perspektyw czas uciekać.
@ Remiza
dnia 03.02.2014, 20:50
Ocena
komentarza:
45
Niestety dla biznesu Jasło to tez bardzo słabe miejsce, niskie dochody ludzi , wiekszośc na emeryturach sprawiają że niedługo zaczną znikać sklepiki w Rynku i na Kościuszki , zostanie tylko Biedronka przy rondzie.

Ceny nieruchomosci dopiero zaczną spadać kiedy sprzedający zrozumieją że w Jaśle nikt ale to absolutnie nikt nie zamrozi na wieki pieniedzy bo niby czemu ? Wszystko to naczynia połączone, poczynając od wyludniania, atmosfery , słabnącego biznesu, nieudolnych urzędników.

Przykro to pisać ale za 2-3 lata 30-40 % domów to będą pustostany a 50% aktualnie jeszcze dychających biznesików ( sklepików ) będzie puste ( do wynajęcia ) .

Nie ma na to ratunku bo:
Żadna kluczowa droga czy zjazd z A4 nawet nie zahacza o Jasło ,
Biznes większy jak ma wybrać wybierze Rzeszów lub Tarnów
Kulejące szkolnictwo, brak kadry itd itd.

Kilka lat i dzisiejsze hasła że Jasło zostanie skansenem to będzie prawda !
@ blues
dnia 03.02.2014, 21:29
Ocena
komentarza:
6
kadra moze i by byla jakby prace mieli odpowiedni ludzie a nie...Ci ktorzy ja maja bo...
@ jaslak na dwiesiódme
dnia 03.02.2014, 22:19
Ocena
komentarza:
2
z 1 LO odeszła stara kadra na emerytury i szkoła utraciła swoją pozycje, chcesz mieć lepsze wykształcenie posyłaj dzieci do Kopernika w Krośnie.
Jak sobie tez przypomnę ile parę lat temu było delerów samochodzów, to tez świadczy o zaciszności mieszkańców miasta i okolicy, wiem był kryzys, sprowadzanie gratów z zachodu. to dlaczego w porównywalnych miastach przetrwali
@ coś Ty?!
dnia 03.02.2014, 23:48
Ocena
komentarza:
-7
Ale głupoty piszesz... do Kopernika w Krośnie?! Jak dziecko chce się uczyć, to dobre wykształcenie zdobędzie w każdej szkole, niezależnie od kadry. Posłuchaj opinii rodziców, których dzieci chodzą do tego sławnego przybytku. Korki, korki, korki..., samodzielna nauka w domu (bo nauczyciel na lekcji powie parę zdań, a potem zadaje pół książki do wyuczenia na następne zajęcia) , brak pracy dużej grupy nauczycieli z dziećmi, które mają większe ambicje. Zapytaj, w ilu obszarach Kopernik ma poprawić działalność (wyniki kontroli kuratoryjnej)...
@ Ekonom
dnia 04.02.2014, 10:07
Ocena
komentarza:
4
A w jasielskim starostwie chcą jeszcze bardziej zwiększać liczebność klas i grup językowych...
@ do Ekonom
dnia 04.02.2014, 18:10
Ocena
komentarza:
4
A czego spodziewałeś się po Staroście?, jakie on ma pojęcie o edukacji i kulturze - tylko takie, że mu budżet obciąża!
I tak szczęście, że nie pozamykał wszystkich szkół, - bo po co one komu.
@ Emigrant@@@
dnia 03.02.2014, 21:05
Ocena
komentarza:
10
Wyjechałem z tego miasta i bardzo tego żałuję - że tak pużno. Ale mam zamiar wrócic- po reszte rzeczy!!!
@ DJ Bobo
dnia 03.02.2014, 21:58
Ocena
komentarza:
4
Nie zapomnij słownika :) Ja tam jestem za tym żeby zapanowało prawo natury - słabsi znikają :-P
@ ewka
dnia 04.02.2014, 11:52
Ocena
komentarza:
0
i słownik ortograficzny :)
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:23
Ocena
komentarza:
0
jedź i nie wracaj ze swoją polszczyzną !
@ Łysy100
dnia 03.02.2014, 21:29
Ocena
komentarza:
5
W jaśle i okolicach jest wiele osób które płacą KRUS czyli mieszkają i nawet mają pracę a 20 lat pracują i mieszkają za granicą.
@ Rambo
dnia 03.02.2014, 21:38
Ocena
komentarza:
10
Nie sztuka jest ich wywalić ale należyrozliczyć w powiecie PO ,PSL i PSP, a w mieście PSL.
@ deze
dnia 03.02.2014, 21:44
Ocena
komentarza:
15
wymeldowlo sie ponad dwa tysiace osob a wyjechalo ponad dwadziesca tysiecy ja sam wyjechalem z jasla pond dziesiec lat temu a nadal jestem zameldowany
@ POGROMCA KONFIDENTÓW
dnia 03.02.2014, 21:45
Ocena
komentarza:
15
ludzi w jaśle ubywa a urzędników przybywa jak i policjantów
@ A
dnia 03.02.2014, 22:15
Ocena
komentarza:
23
Przyłączyć Jasło do Karpackiej Troi
@ Agent Delegat
dnia 03.02.2014, 22:18
Ocena
komentarza:
1
A że tak prowokacyjnie zapytam w kontekście tych danych - po wuja w Jaśle buduje się kolejny, nowy kościół?
@ PiS-man
dnia 03.02.2014, 22:42
Ocena
komentarza:
9
Żeby emeryci mieli bliżej :D
@ młodzian
dnia 04.02.2014, 07:05
Ocena
komentarza:
4
Być może ma być tutaj kolonia karna dla księży pedofili i księży pijaków za kierownicą
@ facet
dnia 04.02.2014, 21:34
Ocena
komentarza:
1
Zeby mialy mochery gdzie chodzić na ploty i wskazówki .
@ sx
dnia 03.02.2014, 22:43
Ocena
komentarza:
7
Fajnie wyglądają statystyki, ale ciekaw jestem ile tak na prawdę ludzi mieszka teraz w Jaśle. Liczba zameldowań nie jest odzwierciedleniem stanu faktycznego, dużo ludzi pomimo tego, że jest zameldowanych w Jaśle faktycznie mieszka w innych miejscowościach. Pracy nie ma, rozrywka kiepska, nie ma gdzie spędzać wolnego czasu, ba, nawet nie ma klubu z prawdziwego zdarzenia:/ więc nie ma się co dziwić
@ ja
dnia 04.02.2014, 07:33
Ocena
komentarza:
2
to znaczy,że w Jaśle spada bezrobocie,gratulacje dla burmistrza...
@ koks
dnia 04.02.2014, 08:09
Ocena
komentarza:
2
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Jozin
dnia 04.02.2014, 08:16
Ocena
komentarza:
4
Zostało pewnie 28tys. ludzi.
@ gość
dnia 04.02.2014, 08:39
Ocena
komentarza:
-4
Pani Beata jak zwykle super wygląda. Pozdrawiam
@ dr
dnia 04.02.2014, 09:15
Ocena
komentarza:
13
Tak świetnie, jakby dopiero co wstała
@ 67
dnia 05.02.2014, 12:23
Ocena
komentarza:
2
Zauwazyles to jeszcze w ,,dobrym wieku,,. A pomysl co sie bedzie dzialo w okolicach 65 lat?
@ hm
dnia 04.02.2014, 09:26
Ocena
komentarza:
1
tu będzie las,tajga, tundra, era kamienia łupanego, a ty statystą- dostaniesz skórę, sznurek, na początek dodatkowy włos na głowę, troszkę brudu nie zaszkodzi. W tej dziedzinie na tym zadupiu będą pracować za 50-lat młodzi
@ Remiza
dnia 04.02.2014, 09:30
Ocena
komentarza:
13
Sorry Pani Beatko dr ma rację , wygląda pani jakby dopiero co było turlanie po łóżku.
A tak na marginesie Pani Beatki, np ona gdyby straciła pracę to jak by się odnalazła na jasielskim rynku pracy. Dotyczy to też innych urzędników z miasta , starostwa , gminy , zusu.
Co Państwo by zrobili gdzie szukali pracy ? he ?
@ sss
dnia 04.02.2014, 09:35
Ocena
komentarza:
6
Mózgi by im się zapętliły.
@ :-)
dnia 04.02.2014, 13:12
Ocena
komentarza:
4
no nie wiadomo co tam będzie sie działo po wyborach, zawsze jest jakieś misz-masz...delikatnie mówiąc
@ ANKA
dnia 04.02.2014, 14:22
Ocena
komentarza:
-3
Zamiast troszczyć się o panią Beatę, troszczcie się o siebie!
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:27
Ocena
komentarza:
1
Niech się Pani nie przejmuje złośliwymi komentarzami - oni Pani mogą jedynie pozazdrościć- leniwi , niewykształceni ludzie. Im się wszystko należy... jak ktoś ma lepiej to od razu kipi z nich zawiść!!!
@ Remiza
dnia 04.02.2014, 09:41
Ocena
komentarza:
9
Ułuda, że w urzędzie zawsze będzie praca , szybko pryska. Dlatego wszelkim urzednikom radzę się zastanowić, co zrobią jak stracą pracę.
Gdzie na jasielskim rynku pracy znajda miejsce dla siebie ?

jakie kwalifikacje i dokonania mają ?

kto z pracodawców będzie chciał z nimi rozmawiać ?

i tą sensacją należy skończyć te wywody, bo odp. jest jasna...
@ arco
dnia 05.02.2014, 19:07
Ocena
komentarza:
1
będą sprzątać odchody po mieście lub po gołębiach.
@ telewizja kłamie
dnia 04.02.2014, 10:09
Ocena
komentarza:
6
Kiedyś oglądałem wykład prof Rybińskiego który analizując naszą demografię twierdzi że już pod koniec tego dziesięciolecia z mapy Polski rokrocznie znikać będzie miasto wielkości Rzeszowa (200tyś ludzi) Nawiasem mówiąc polecam sobie obejrzeć vhttp://www.youtube.com/watch?v=rnZrv0HiAIs (od 16 miuty dla leniwych)
@ młodzian
dnia 04.02.2014, 10:09
Ocena
komentarza:
3
Pewnie za dużo roboty i uciekają nieroby jedne
@ sakon
dnia 04.02.2014, 10:20
Ocena
komentarza:
12
Ktoś już to napisał, pozwolę sobie zacytować:
Lekarstwem na to będzie Apteka Łukasiewicza, winne klimaty, tereny rekreacyjne, place zabaw, park linowy i tor BMX.

nic dodać, nic ująć.
@ rasta
dnia 04.02.2014, 11:22
Ocena
komentarza:
2
Jak ktoś chce wypić wino albo pojeździć na bmxie to co mu bronisz? Nie każdy żyję "robotą";)
@ pustynia
dnia 04.02.2014, 11:33
Ocena
komentarza:
9
mysle ze te dane nie sa całkowicie zgodne z prawda ,mieszkam w Jasle i na moim osiedlu wyjechało ok połowe młodziezy...reszta sie błaka i nie wie co z soba zrobic...dzisiaj jak ktos nie ma w rodzinie ksiedza czy urzednika ginie...nie ma szans...
@ asia77
dnia 04.02.2014, 13:23
Ocena
komentarza:
1
Wszyscy piszą tylko o tych co wyjechali a może ktoś by napisał o tych co przyjechali. Mam na myśli turka od kebabów czy tego włocha od tej wloskiej pizzy. Wie ktoś może jakim cudem ci ludzie trafili do Jasła?
@ koks
dnia 04.02.2014, 13:29
Ocena
komentarza:
3
Autokarem wloch a turek samolotem do krakowa i z krakowa autobusem do jasla takim cudem trafili
@ aaa
dnia 04.02.2014, 14:32
Ocena
komentarza:
3
cóż Włoch przyjechał za Polkami (Polką) które(a) wróciły(a) nieco wcześniej z Włoch, stan prawno-matrymonialny nieznany, może to mąż lub nie mąż, alias partner lub przyjaciel, zresztą nie on jeden bo Polek do pracy we Włoszech wyjechało wiele w latach 90tych i są kolejne mieszane związki (może małzeństwa) które powróciły tak jak znacznie więcej Polek pozostało za granicą w związkach z obcokrajowcami
@ aaa
dnia 04.02.2014, 14:35
Ocena
komentarza:
3
miasto jasło ma wiele mieszanych związków w tym dzieci z obcokrajowcami, są Włosi, Anglicy, najwięcej Wietnamczyków, jest i Albania i zapewne wiele innych
@ anka
dnia 31.05.2016, 10:18
Ocena
komentarza:
1
Nie cudem, tylko pewnie PKS-em. Jasło to pustynia, zaścianek, po 16 głucho, pusto, nudy...To nie jest mieścina dla normalnych ludzi. Tylko emeryci po 80 mają tu swoje kościoły i lekarzy.Dno, depresja.
@ telewizja kłamie i manipuluje
dnia 04.02.2014, 13:33
Ocena
komentarza:
1
W związku z tematem demografii pozwoliłem sobie wspomnieć o negatywnych skutkach pochodnych tego zjawiska mianowicie wpływ na ZUS (Zakład Utylizacji Składki)
"Znany demograf: ratowanie ZUS nie ma sensu"
http://korwin-mikke.pl/polska/zobacz/znany_demograf_ratowanie_zus_nie_ma_sensu/89588
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.02.2014, 14:18
Ocena
komentarza:
2
absurdalna to jest wypowiedź tej pani ekspert, zus nie może zbankrutować
@ telewizja kłamie i manipuluje
dnia 04.02.2014, 17:18
Ocena
komentarza:
-1
W Argentynie też tak ludzie myśleli :)
@ asia77
dnia 04.02.2014, 13:43
Ocena
komentarza:
1
Do koks. Nie jestem pewna czy to tak jak piszesz. Turek dosyć dobrze mówi po polsku więc bardzo wątpliwe żeby tak z Turcji do Krakowa i autokarem do Jasła. Zresztą wątpię, żeby ktokolwiek w Turcji wiedział, że takie coś jak Jasło istnieje, więc myślę, że jesteś kompletnie nie zorientowany w temacie. No ale fakt faktem jemu kebaby się opłaca robić w przeciwieństwie do wielu Polaków, którym nic się nie chce oprócz marudzenia.
@ rasta
dnia 04.02.2014, 14:16
Ocena
komentarza:
0
A Ty wiesz gdzie jest Akhisar?;)
@ Ala
dnia 04.02.2014, 15:05
Ocena
komentarza:
23
Komentarz o politykach

Świniom dobrze dziś się żyje, bo w korycie mają ryje. Gdy o drogę do koryta jakiś szarak się zapyta, To dostanie takie baty, co nie dostał ich u taty! U nas świnie specyficzne, można by rzec – endemiczne! Nie zwyczajne i typowe, lecz czerwone i różowe... Te zajęte żarciem świnie myślą także o rodzinie. Więc koryto powiększają i rodzinę tam ściągają. Żrą i ryją w tym korycie, zarabiając tak na życie. Że lud na nich wciąż haruje, to najbardziej ich rajcuje! Wciąż się więcej domagają, bo za mało – mówią – mają. A niektóre w tym korycie przepędziły całe życie! Tak się już przyzwyczaiły, że oderwać nie masz siły! Jeden taki nawoływał, Korwin-Mikke się nazywał, Zlikwidować chciał koryto, lecz go szybko się pozbyto. Innym też nie darowali, samobójcę im posłali. Sprawy państwa, wielkiej wagi, nie zwracają ich uwagi. Kraj już nic ich nie obchodzi, ani starzy ani młodzi. Statystyki poprawiają, za granicę wyganiają! Tam masz mieszkać no i tyrać, lecz kasiorę tu przysyłać! By koryto powiększali; swoim braciom poryć dali. Wszystko wkoło już się wali, dług powiększa w dużej skali. A te świnie, jak widzicie, ciągle pasą się w korycie. A gdy dno już prześwituje, zachowują się jak zbóje. Grabią, doją, napadają i podatki podwyższają! Naród skomle, płacze, kwiczy, ale z nim się nikt nie liczy. Już policję dozbroili, w razie czego będą bili. A i strzelać jej poradzą, a koryta nie oddadzą. Trzeba doić, strzyc to bydło, a gdy padnie zrobić mydło. To recepta prosta taka, stosowana przez Szmaciaka. Świnie wiedzą, kto to taki, bo pochodzą z jednej paki... Nowe plemię szmaciakowe będzie robić nam odnowę! Gejów i lesbijki chwalić, a historię z szkół wywalić! Dzieci też nam demolują, seksualnie edukują. Nowych stworzyć chcą ludzików, bardzo sprawnych niewolników. Niszczą wiarę, autorytety, ludzie ślepi są niestety. Każą nam zaciskać pasa, niemal chodzić na golasa, Mirabelki jeść i szczaw, Boże od tych świń nas zbaw! Gdy wybory się zbliżają, świnie maski zakładają. Na szkło znów od rana parcie, obiecują i nam żarcie! Po redakcjach wciąż biegają, zatroskanych odgrywają. Znów ogarnia je obłuda, obiecują nowe cuda. Inwestycje już szykują! Wszystkim ulgi obiecują! Będzie miliard, sto i dwieście, wy się głupi ludzie cieszcie! Będą domy i mieszkania, praca, płaca, dobre dania. Będą szkoły i szpitale, kolejek nie będzie wcale. Durny naród znów się zbierze i przy urnach ich wybierze. Gdy im głosów trochę zbraknie, wtedy się wyniki nagnie. Na serwerach, u Kacapa, spoczywa niedźwiedzia łapa. Znów zasiądą przy korycie, będą wiedli słodkie życie. Historia zatoczy koło. Nam będzie smutno, a im wesoło...
@ Grzesiek
dnia 04.02.2014, 16:25
Ocena
komentarza:
12
jeszcze parę lat i w Jaśle zostaną tylko staruszkowie bo dla młodych tu nie ma perspektyw!
@ wielkopolska
dnia 04.02.2014, 16:33
Ocena
komentarza:
-1
W Jaśle z każdej rodziny jest ktoś za granicą nawet babcie ,nie widać biedy bo wille rosną już dla dzieci które się rodzą piękne domy cud !!!pozazdrościć
@ wiki
dnia 04.02.2014, 16:55
Ocena
komentarza:
7
Ja i moja rodzina nadal zameldowana w Jasle a 12 lat tam nie mieszkamy .
@ pop
dnia 04.02.2014, 17:07
Ocena
komentarza:
1
a po co tu siedziec ja tu nic nie ma
@ A ostatni gasi światło....
dnia 04.02.2014, 17:21
Ocena
komentarza:
7
Likwidacja przemyslu, nadal marne połączenia drogowe z "cywilizacją", a tym samym brak parcia na inwestycje it.d. it.p. tak oto realizuje sie program "zielone płuca Europy". Za jakieś 30 lat z balkonów bloków i wieżowców myśliwi będą strzelać do dzikiego zwierza.
@ axo
dnia 05.02.2014, 14:31
Ocena
komentarza:
1
węże przy rzekach juz pływają
@ krakus
dnia 04.02.2014, 17:49
Ocena
komentarza:
6
A ile osób zameldowanych jest w Jaśle, a mieszka w innych miastach? Kolejne 5 tysięcy :)
@ mieszkaniec
dnia 04.02.2014, 18:19
Ocena
komentarza:
6
nie dziwcie sie ze ludzie uciekaja stąd dajcie robote ludzia i pieniadze to bedzie wiecej mieszkańców !!!
@ telewizja kłamie i maniupuluje
dnia 04.02.2014, 20:49
Ocena
komentarza:
0
Złe wnioski ! Nie rabujcie ludzi w podatkach to prace będą mieć wszyscy.
@ foto
dnia 04.02.2014, 19:15
Ocena
komentarza:
9
Bardzo trafnie dobrane zdjęcie do artykułu: Tablica na rogatkach stoi smętnie w szczerym polu i chyli się ku ziemi, tak jak miasto, do którego zaprasza, chyli się ku upadkowi.
Wszystkim zastanawiającym się, ile nas tak naprawdę mieszka w Jaśle, zwracam uwagę na komentarz odsyłający do deklaracji śmieciowych, ale nie wiem, jak uregulowane są kwestie studentów i pracujących za granicą, a drugie źródło to spisy kolędowe w parafiach.
@ Tu podaj swój pseudonim
dnia 04.02.2014, 21:04
Ocena
komentarza:
-6
Jak się komuś w Jaśle nie podoba, to zawsze może wyjechać, wolny kraj i nikt nikogo tutaj siłą nie trzyma.
@ ...
dnia 05.02.2014, 02:11
Ocena
komentarza:
-1
Urzędas jasielski się odezwał ???
@ Rysiek
dnia 11.02.2014, 21:01
Ocena
komentarza:
0
Oczywiscie kazdy moze wyjechac!!! Twoja wypowiedz swiadczy o tym ze jestes przy korytku. Gdy go nie bedziesz mial, bedziesz zmuszony robic to samo. Zmniejszajaca sie liczba ludnosci powoduje ze to korytko staje sie coraz mniejsze. Pamietaj o tym ze nawet pasozyt potrzebuje zywiciela!!!
@ PoparzeniKawa 3 i 1/2
dnia 04.02.2014, 21:07
Ocena
komentarza:
12
Panie Czernecki, strefa przemysłowa to miał byc pana priorytet nr.1 a od poczatku kadencji zdaje sie nic nie dzieje sie w tym kierunku, nie zaglosuje na pana
@ racja
dnia 04.02.2014, 21:33
Ocena
komentarza:
6
I opuści je coraz więcej osób. Nie ma najmniejszego celu siedzenie w takim ZADUPIU!!
@ gg
dnia 04.02.2014, 21:41
Ocena
komentarza:
6
Rządzący mają nas daleko w d...
większość z nich to nieroby
trzeba młodych energicznych i pomysłowych
a jaka jest średnia wieku w jasielskim ratuszu?
@ ...
dnia 05.02.2014, 02:12
Ocena
komentarza:
0
Betonu nie ruszysz nawet atomem !!!
@ młody!
dnia 04.02.2014, 21:42
Ocena
komentarza:
8
Nic dziwnego że wszyscy uciekają z tego Jasła tu nie ma przyszłości dla młodych ludzi takich jak ja którzy kończą szkołę żadnych perspektyw nic trzeba uciekać z stąd w większe miasto.
@ asdsa
dnia 04.02.2014, 22:30
Ocena
komentarza:
4
też o niczym innym najbardziej teraz nie marzę, opuścić to miasto.
@ ...
dnia 05.02.2014, 02:13
Ocena
komentarza:
1
piszesz z sensem ...
@ kaja
dnia 05.02.2014, 00:15
Ocena
komentarza:
4
Też w maju wyjeżdzam ,nie będę cale zycie robic za 1200zl ,do tego z wielką łaską czekać aż urlop dostanę,nie wspominając już o śmieciowych umowach. Zresztą zmiana pracy graniczy z cudem ponieważ wymogiem jest orzeczenie niepełn. lub staż za 900zl ,
dziękuję bardzo
@ abc...
dnia 10.02.2014, 22:01
Ocena
komentarza:
0
a co myślisz, że na zachodzie masz raj... życzę powodzenia
@ xyz
dnia 05.02.2014, 00:21
Ocena
komentarza:
3
To zasługa rudego premiera i "rumianego"
@ ...
dnia 05.02.2014, 02:16
Ocena
komentarza:
8
NIE, to zasługa tych którzy ich wybrali ...

W Jaśle potrzebny jest BEZPARTYJNY przedsiębiorca, który wyrwie tą 30-sto tysięczna wioskę na Podkarpaciu z marazmu !!!
@ tdi
dnia 05.02.2014, 06:46
Ocena
komentarza:
7
Sprzedajmy to co zostało w Jaśle do Krosna, Tarnowa, Gorlic, Krakowa a nikogo tutaj nie będzie za niedługo. Tak się jasielskie dyrektory troszczą o nasze firmy.
@ aaa
dnia 05.02.2014, 08:19
Ocena
komentarza:
9
Jasło w 1921 miało około 10 tys. mieszkańców a w 1939 około 12 tys. (w tym ok. 3 tys. mniejszości żydowskiej w większości przybyłej w okresie od około 1850roku gdyż wcześniej mieli zabronione osiedlać się w Jaśle) spory rozwój przemysłu w okresie międzywojennym w ramach COP nie oznaczał wzrostu ilości mieszkańców, w PRL umasowiono budownictwo wielkopłytowe co sprawiło że miasta zaczęły się sztucznie rozrastać bo i zatrudnianie w PRL było sztuczne (przerosty zatrudnienia i nieefektywność) . Tuż po wojnie pomimo ogromu zniszczeń Polska nie była na niższym poziomie rozwoju niż Grecja, Norwegia czy Portugalia, była porównywalna do Hiszpanii a nawet śmiało mogła się mierzyć z Włochami. Wystarczyło 45 lat komunizmu byśmy stali się pariasami europy, żyjącymi w biedzie, zmuszonymi do emigracji, stanowiącymi tanią siłę roboczą Europy, pomiatani i wyśmiewani pomimo ciężkiej pracy, a nasz kraj jest daleko w tyle pod względem rozwoju wobec wymienionych państw, których obywatele nawet dzisiaj pomimo ostrego kryzysu, żyją o niebo lepiej niż Polacy. Minimalna pensja w Grecji po cięciach to dzisiaj około 650 euro czyli około 2700zł i mnóstwo przywilejów (było jeszcze więcej ale się skończyły), a klimat taki że na ogrzewanie i ciepłe ubrania czy lekarstwa na przeziębienia nie muszą wydawać nawet połowy tego co Polacy. Po 23 latach tzw. IIIRP gdzie władzę przejęli postkomuniści z umiarkowaną opozycją i agentami PRLowskich służb nadal jesteśmy daleko w tyle, Polacy należą do najciężej i najdłużej pracujących europejczyków, na świecie tylko koreańczycy są wymieniani jako równie ciężko pracujący narodów. I co osiągnęliśmy w tym czasie??? trochę odrobiliśmy zacofanie i opóźnienia z czasów komunizmu ale nadal nie dogoniliśmy Greków czy Hiszpanów. Jaka byłaby Polska gdyby od 1945 roku mogła cieszyć się wolnością gospodarczą taką jaką ofiarowano pokonanym niemcom zachodnim pod rządami Adenauera i dzięki środkom z planu Marshalla??? Odpowiedzcie sobie sami dziękując generałom i ich poplecznikom za los jaki wam zgotowali. A jak rozmawiacie z kolegą pracującym w Londynie czy Monachium to zapytajcie co on takiego robi szczególnego, że żyje o niebo lepiej niż większość z was. Może jemu państwo nie zabiera 80% dochodu z legalnej pracy by dać uprzywilejowanym którzy nie pracują bo urodzili się zmęczeni i tylko są i pachną.
@ tw bolesław
dnia 05.02.2014, 11:49
Ocena
komentarza:
3
niedługo musielismy czekac ...dwadziescia pare lat rzadow w tzw wolnej polsce i Jasło zgnojone ,wyjałowione bez perspektyw i w agoni...
@ franek
dnia 05.02.2014, 11:49
Ocena
komentarza:
0
Może Pani Beata wygląda na zaspaną. W tym wieku...:) Ale to bardzo fajna i uczynna osoba. Szybko i sprawnie załatwia sprawy służbowe. To pełna profesjonalizmu osoba i ci którzy jej nie znają niech się głupio nie wypowiadają.
@ stary
dnia 05.02.2014, 12:00
Ocena
komentarza:
2
czy nie nasza kochana władza do tego doprowadza ??? panie premierze jak tu żyć ???
@ ja
dnia 05.02.2014, 12:19
Ocena
komentarza:
0
do Franek:aś się obudzi(a)ł...
@ lol2
dnia 05.02.2014, 13:35
Ocena
komentarza:
0
Pani Beata jest super!!!
@ asia77
dnia 05.02.2014, 12:33
Ocena
komentarza:
0
Ale tak naprawdę to chyba dobra wiadomość. Nie wiem ile osób pamięta te wszystkie kolejki po przychodniach, sklepach i urzędach. Dostanie miejsca w przedszkolu czy żłobku graniczyło z cudem. Ja osobiście uważam, że nasze kochane Jasełko jest przygotowane na 20 tys. mieszkańców a reszta to jak ktoś słusznie zauważył nadzatrudnienie. Nim mniej tych ludzi tym łatwiej o miejsce do przedszkola czy żłobka, mniej tłumów na ulicach itp. Ja osobiście jestem zadowolona bo wolę życie w mniejszym mieście. A jak kogoś pociągają duże aglomeracje to powinien zmienić miejsce zamieszkania.
@ stan
dnia 05.02.2014, 13:41
Ocena
komentarza:
3
w latach tzw.transformacji,w tym i w wym.latach 2003... w całym kraju,w tym i w naszym regionie jasielskim totalnie niszczono przemysł,niszczono stanowiska pracy.I wiele ościennych miast zazdrościło Jasłu takiej szansy,jaką wówczas to miasto miało..Z Jasła był Pan V-ce marszałkiem sejmu RP,z Jasła był marszałek woj.podkarpackiego.A więc potężne możliwości zahamowania,zablokowania szalejącej patologii,polegającej na niszczeniu nowoczesnej technologii i niszczeniu przygotowanej kadry.A co robili wym.Panowie wraz z dzisiejszymi rządcami w Jaśle.?Przez 3 lata corocznie organizowali BALE CHARYTATYWNE,jak za króla Sasa.Stoły uginały się od jadła i napitków.I pomyśleć jak wspólnie niszczono dobra narodowe przy tym dla kpin organizując publiczne zabawy za ludzkie pieniądze .Dzisiaj z tamtych czasów pozostały nieprzyjemne wspopmnienia.A wielu z tamtch balowiczów dalej siedzi przy korytach.
@ Lukas
dnia 05.02.2014, 14:03
Ocena
komentarza:
0
każdy radzi sobie jak może!
@ pl
dnia 05.02.2014, 14:39
Ocena
komentarza:
3
cud gospodarzy tuska
@ Jarema
dnia 05.02.2014, 14:45
Ocena
komentarza:
5
wiem co piszę wiem co mówię żenada samorządowcy
wszyscy jak jeden od prawej do lewej
tylko zapewnić sobie i rodzinie korzyści a reszta choćby i potop.

na pohybel wam !!!
ps róbcie tak dalej.
@ Jaślanin
dnia 05.02.2014, 18:18
Ocena
komentarza:
2
Jasło[ Urządy] podaje dane tylko tych co się wymeldowali,a fakt jest taki ,że wiele rodzin mieszka i pracuje za granicą ,a są zameldowani w Jaśle. Tak jest z mą rodziną. Siedmio osobowa rodzina mieszka i pracuje za granicą od wielu lat . W tym mieście nie ma żadnych perspektyw dla młodych i wykształconych, zero nadzieji na przyszłość. Pozostały tylko urzędy administracyjne,a tam dostać pracę to trzeba mieć wielkie znajomości, lub być "po[...]kiem ,powójkiem ' jakiegoś urzędasa. Przykre że Jasło staje się miastem emerytów i bezrobotnych
@ biretka
dnia 05.02.2014, 20:09
Ocena
komentarza:
0
Jaslo traci młodych mieszkańców, bo Oni nie mogą patrzeć na ciemnote mocherową!
@ juras
dnia 05.02.2014, 21:18
Ocena
komentarza:
6
Jestem młodym człowiekiem który dawno wyjechał z Jasła w sumie z naszej klasy to prawie wszyscy wyjechali zostały tylko 2 osoby a klasa liczyła 25. Jasło to piękne miasteczko ale bez przyszłości dla młodego pokolenia a szkoda. Pamiętam takie zakłady jak Liwocz, Jasiołka, Pektowin, Gamrat, Płyty wiórowe oraz Rafinerie Jasło. To miasto miało potencjał ale go utraciło ...
@ hela z kabaretu
dnia 06.02.2014, 09:01
Ocena
komentarza:
0
Przetacznik ma rację!!!
@ ppp
dnia 06.02.2014, 11:08
Ocena
komentarza:
0
Ja wróciłem za zagranicy tam gdzie podobno jesteśmy "niewolnikami" i żałuje, moja pensja nie przekracza 50% średniej kraowej a żona nie pracuje. NIE MA PO CO WRACAĆ!!!
@ Remiza
dnia 06.02.2014, 11:25
Ocena
komentarza:
5
Teraz przemysł i innowacje ma zastąpić WINO .
Winne klimaty i 2 winnice już niedługo wchłoną rzesze bezrobotnych i chętnych na wyjzad z Jasła, mało tego czuje że przyciągną emigrantów którzy zaczną obsadzać Górkę Klasztorną, Ulaszowice, Gorajowice, Krajowice, Niegłowice krzakami winorośli.
Budząc sie rano będziemy czuć winne klimaty a skowronki latające wokół krzaczków winnicy będą nam śpiewać radosną pieśń przy pracy w jasielskich winnicach !
@ Vixa
dnia 06.02.2014, 12:02
Ocena
komentarza:
-1
Noi bardzo dobrze robią. Sam po ziemie to stąd wyjeżdzam jak najdalej sie dziwić dość ze pensja śmieszna to jeszcze roboty nie ma żalosne. Dobrze że ojciec do dwóch robót chodzi od rana do nocy go nie ma bo my nie mieli co do garczka włożyć. Pozdrawiam emigrantów !
@ abc
dnia 06.02.2014, 20:45
Ocena
komentarza:
1
Świat jest wolny, i każdy jedzie, gdzie mu się podoba.
@ wymeldowana
dnia 08.02.2014, 15:07
Ocena
komentarza:
0
rządzący w jaśle dbają tylko o własne stołki, a nie robią nic żeby pomóc przedsiębiorcą i tworzeniu nowych miejsc pracy( np. sprawa na Gamracie) ...
@ doris
dnia 09.02.2014, 00:33
Ocena
komentarza:
0
podsumuje to wszystko jednym zdaniem: nigdy wcześniej nie było tyle nienawiści i obłudy!

dlaczego ludzie teraz tak się nienawidzą???
@ bob
dnia 09.02.2014, 12:21
Ocena
komentarza:
1
śmieciowe umowy 3/4 etatu Jasło głupie Krosno ma więcej ofert pracy niż Jasło. Jasło To Galicja bez perspektyw. Lubie to miasto ale zero perspektyw nie ma gdzie pracować. Nawet wykształcenie nie pomaga w Jaśle no chyba ze zawód syn:)
@ Jasiek
dnia 04.11.2017, 13:25
Ocena
komentarza:
2
Nie ma co porównywać Jasła do Krosna. Krosno to większe miasto o ponad 10 tyś. które się rozwija najlepiej w naszym regionie. Budowane są nowoczesne szerokie drogi z drogami rowerowymi. Obwodnica w Jaśle i drogi to wąskie ścieżki przy szerokiej trasie średnicowej Krosna. Ofert pracy jest trzy razy więcej, powstają nowe firmy na strefach ekonomicznych koło lotniska. Powstają nowe mieszkania w ostatnim roku oddano ich ponad 200 a w Jaśle nawet nie oddano 1/3 tego. Handel w Krośnie kwitnie widać to po budowie kompleksu hipermarketów przy Vivo. Cały kompleks daje 1 tyś nowych miejsc pracy!! O czy my mówimy w Jaśle tyle nie powstało przez kilka dobrych lat.
Rynek w Krośnie żyje dużo restauracji i klimatycznych knajp. Nie ma porównania. A W Jaśle strupy na rynku.
@ Janek
dnia 11.04.2018, 00:42
Ocena
komentarza:
2
Krosno głupie nie jest. Z Rzeszowem na Podkarpaciu najlepiej się rozwija. A bezrobocie najniższe w województwie. Jasła nie ma co do Krosna porównywać to całkiem inne miasto. Jest tak blisko ale to inny świat. 10 x więcej ofert pracy, firm przedsiębiorstw są strefy ekonomiczne które przyciągają inwestorów a przede wszystkim miasto się rozwija rozbudowuje czyli budowa nowych osiedli mieszkań, nowe drogi, obwodnice, powstają wielkie sklepy wielkopowierzchniowe czyli kwitnie handel. Jest rozrywka dla młodych sa kluby, fajne puby, restauracje, pizzerie, kina, są porządne hotele 4 i 3 gwiazdkowe, nowoczesny teatr RCKP, fajny kwitnący życiem w weekendy rynek. Widać przede wszystkim ludzi młodych. Krośnieński PWSZ ma ok 6 tyś studentów. I tak można wymieniać bez końca.
@ abc...
dnia 10.02.2014, 21:51
Ocena
komentarza:
1
to odliczcie też i mnie i wielu podobnych do do mnie którzy od lat mieszkają za granicą a są nadal zameldowani, to wam wyjdzie stan rzeczywisty, czyli dobre 5000 mniej
@ Rysiek
dnia 11.02.2014, 20:45
Ocena
komentarza:
0
Jaslo - jest jedynie przykladem przemian ktore zachodza w wiekszosci regionow Polski. Ze wzgledu na sytuacje ekonomiczna ludzie jada za praca. Aktualnie jest to ogolny trend i na to nikt nic nie poradzi!!!
@ małpo-szpak
dnia 12.02.2014, 09:36
Ocena
komentarza:
0
trzeba pozwolic tym z gender rzadzic,zwiekszyc liczbe urzednikow i nie wybierac korwina mikke.bedzie lepiej,napewno kiedys przekroczymy 1,9%...
@ pesymista
dnia 23.11.2014, 19:42
Ocena
komentarza:
1
Spadek liczby mieszkańców to prawdziwa i obiektywna ocena klasy politycznej rządzącej od lat tym miastem. Ci sami politycy rządzą tu od lat, ci sami posłowie, senatorowie, radni wybierani przez emerytów i kobiety po 60, którym już wszystko jedno bo są na emeryturze. Dziwne że w pobliskim Krośnie jakoś dają radę i jest o wiele lepiej, a u nas cały czas te same rodziny jak rodzina Z., jak już jeden zginie, to i tak ludzie wybierają jego żonę albo syna, który studiował z 10 lat. Dokonujcie dalej takich wyborów to za 10 lat w Jaśle nie będzie wogóle młodych a z miasta staniemy się wsią. ALE SIĘ NIE DZIWCIE!
@ JASŁO MA NIECAŁE 35 TYŚ
dnia 04.11.2017, 13:10
Ocena
komentarza:
0
mamy 2017 rok i jasło ma już niecałe 35 tyś mieszkańców!!!
@ asia77
dnia 06.11.2018, 13:59
Ocena
komentarza:
1
A ilu teraz ma Jasło mieszkańców?
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Plaga komarów w mieście. Będą opryski

    Pod koniec maja miały miejsce intensywne opady deszczu, które doprowadziły do licznych podtopień. Od tego momentu zaobserwowano zmasowany wylęg komarów. Mieszkańcy Jasła z niecierpliwością czekają na ich zwalczanie ze strony władz miasta. Jak się okazuje pierwsze opryski rozpoczną się już w najbliższy poniedziałek. W sumie 30 ha terenów miejskich zostanie poddanych dezynsekcji.

  • Zebrano ponad 50 worków śmieci w lasach w Łaskach!

    Początkiem czerwca odbyło się wielkie sprzątanie lasów w Łaskach, w którym uczestniczyli m.in. leśniczy, podleśniczy oraz pracownicy firmy wykonującej usługi leśne na tym terenie. Wśród znalezionych śmieci były sprzęty AGD oraz niewiarygodnie duże ilości szkła.

  • Eksperci czekają – pomogą w napisaniu Twojego biznesplanu

     

    Tylko do 21 czerwca można zgłosić się do konkursu na najlepszy biznesplan z branży ICT. Wystarczy wypełnić krótki formularz. Ci, którzy przejdą do drugiego etapu będą przygotowywać swoje biznesplany już pod okiem ekspertów.

  • Radna Stasiowska w PUP

    Radna powiatowa Magdalena Stasiowska od niedawna pracuje w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaśle. Z referenta do spraw promocji w jasielskim magistracie została inspektorem Referatu Organizacyjno-Administracyjnego i Kadr.

  • Jaślanie chcą pociągu do Krynicy

     

    Wyniki majowej ankiety są druzgocące. Niemal wszystkie osoby, które zdecydowały się ją wypełnić pozytywnie oceniły pomysł uruchomienia połączenia kolejowego z Jasła do Krynicy. Sygnał do decydentów został wysłany. Pozostaje czekać na pozytywne rozstrzygnięcia.

  • Wakacje z tenisem

     

    Dla wszystkich dzieci, które chciałyby aktywnie spędzić wakacje i nauczyć się grać w tenisa ziemnego Fundacja Aktywna Galicja rozpoczyna kolejną edycję Wakacyjnej Szkółki Tenisowej.

  • Droga dziurawa? Powiat ją zamyka

    Droga powiatowa relacji Tarnowiec-Czeluśnica będzie zamknięta. Jak twierdzi starosta jasielski intensywne opady deszczu, które wystąpiły od połowy maja przyczyniły się do znacznego pogorszenia stanu tej drogi.

  • Karpacka Troja w Epoce Brązu – impreza plenerowa pod tytułem Złoto Karpat - 15-16 czerwca

  • Czy koszmar mieszkańców z ul. Prusa kiedyś się skończy?

    Mieszkańcy ul. Prusa w Jaśle boją się każdego deszczu, którego skutkiem mogą być podtopienia. Od lat jaślanie czekają na rozwiązanie problemu, który wciąż spędza sen z ich powiek. Nie sądzili, że ostatnie majowe ulewy przyniosą tak dużą wodę, jakiej dotąd nie mieli w domach i na podwórkach.

  • Nowa odsłona sklepu KOMFORT w Krośnie. Wielkie Otwarcie!

     

    Metamorfozę wnętrza zacznij od podłogi! Wiosna i lato to doskonały czas, aby zapoznać się z najlepszą na rynku ofertą podłóg, dywanów i dekoracji. Przyjdź do sklepu Komfort w Krośnie, skorzystaj z rabatu 20% i odmień swoje wnętrze.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105