Kilka słów o pozycjonowaniu i SEO
Powszechnie przyjęło się, że pojęcia SEO i pozycjonowanie znaczą to samo. Może to wynikać z błędnego tłumaczenia SEO z j. angielskiego. Skrót SEO został utworzony z pierwszych liter wyrażenia search engine optimization, gdzie search engine oznacza wyszukiwarkę, a optimization optymalizację stron internetowych pod wyszukiwarki.
W zestawieniu SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli wymaga działań, które pozwolą na odpowiednie wyświetlanie strony w wyszukiwarkach i jednocześnie zagwarantują jej wysokie miejsce. Aby rozpocząć pozycjonowanie, konieczna jest optymalizacja stron. Mamy zatem do czynienia z dwoma działaniami: optymalizacją i pozycjonowaniem.
Optymalizacja stron polega między ionnymi na wykonaniu zmian w wyglądzie strony. Mogą to być zmiany dotyczące treści zamieszczonych na stronie lub wszelkie zmiany w kodzie strony. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie strony internetowej natomiast polega na zapewnieniu stronie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce w oparciu o wybrane słowa kluczowe. Najpopularniejszą wyszukiwarką, pod którą najczęściej optymalizuje się strony internetowe jest Google.
Optymalizację strony można przeprowadzić w dwojaki sposób. Jedną z czynności jest zmiana w treści strony, które są widoczne dla użytkowników witryny. Zmian tych można dokonać poprzez zamieszczenie unikalnej treści, odpowiadającej tematyce strony oraz zawierającej kluczowe słowa. Ponadto dana treść może zostać wyróżniona graficznie: zróżnicowanie liter, czcionki, pogrubienie, podkreślenie czy pochylenie. Do tego dochodzą: menu strony, treści serwisu oraz inne elementy, które przyczyniają się do wewnętrznego linkowania serwisu. Druga możliwość to wprowadzenie zmian w kodzie witryny, które w żaden sposób nie zmieniają jej wyglądu.
Pozycjonowanie strony jest natomiast procesem, na który składają się wszystkie działania - również wspomniana optymalizacja. To one mają umożliwić danej stronie internetowej osiągnięcie jak najlepszej, czyli jak najwyższej i stabilnej pozycji w wyszukiwarkach po wpisaniu konkretnej frazy. Pozycjonowanie jest mocno zależne od optymalizacji, dzięki której możliwe jest dostosowanie treści, jak i innych elementów strony internetowej, tak aby była ona jak najbardziej widoczna dla robotów wyszukiwarki.
Pozycjonowanie strony i seo stanowią nierozłączną całość, jedno zawiera się w drugim. Pozycjonowanie możemy nazwać zbiorem, którego jednym z elementów jest SEO. SEO w dalszym rozumieniu jawi się jako zespół narzędzi, dzięki którym można osiągnąć cele pozycjonowania. Jedno bez drugiego nie może funkcjonować i w rezultacie pojawia się system naczyń połączonych. Jedno i drugie działanie kieruje się tym samym celem – zagwarantować witrynie jak najwyższą pozycję w rankingu stron.
Materiał zewnętrzny