Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Kolej przygotowana do zimy

3

Całodobowe wsparcie podróżnych i monitoring sytuacji na sieci kolejowej, rezerwa wagonowa PKP Intercity, zabezpieczony sprzęt do odśnieżania torów i zespoły szybkiego reagowania – spółki PKP są przygotowane do prowadzenia ruchu pociągów w zimie.

Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów. Prowadzą monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii. Na podstawie szczegółowych informacji podejmowane są decyzje o wyprawianiu pociągów na trasy.

Przygotowanie PLK do zimy

W całym kraju rozlokowano specjalistyczny sprzęt, gotowy do usuwania skutków niekorzystnych warunków atmosferycznych. Do odśnieżania torów i rozjazdów zabezpieczono 237 specjalistycznych pojazdów: 14 zespołów odśnieżnych (kombajnów), 49 pługów i 174 odśnieżarki. To o 19 maszyn więcej niż rok temu. Jeden kombajn może zebrać 220 m3 śniegu, co odpowiada ładowności ok. 10 samochodów ciężarowych. W pogotowiu pozostają lokomotywy osłonowe, używane między innymi do ściągania uszkodzonego taboru. Przygotowane do pracy są także 173 zespoły szybkiego reagowania.

Za utrzymanie linii kolejowych w zimie może odpowiadać nawet do 15 tys. pracowników, m.in. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Blisko 18 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zapewnić ich sprawność podczas opadów śniegu. Sieć trakcyjna zabezpieczana jest przed oblodzeniem. W tym roku ponad 4200 km będzie chronione specjalnym środkiem zmniejszającym przyczepność lodu do przewodów. Do usuwania awarii przygotowano 66 pociągów pogotowia sieciowego.

Zarządca infrastruktury dba o utrzymanie prawie 5 mln m2 peronów, kładek i dojść dla pieszych. To odpowiada powierzchni ok. 700 boisk do piłki nożnej. W przypadku nieodśnieżonego peronu informację można zgłosić telefonicznie - numery telefonów są podane na : https://www.plk-sa.pl/sytuacja-zimowa/

PKP Intercity prowadzi monitoring wszystkich składów. Ponadto na 6 głównych stacjach w kraju, m.in. w Gdańsku, Krakowie i Warszawie, w pogotowaniu czekają rezerwowe wagony. Przewoźnik zapewni całodobowy serwis i dyżury warsztatów naprawczych. PKP Intercity przeprowadziło przegląd sezonowy wszystkich pojazdów już w październiku. Natomiast na największej stacji postojowej w Polsce - Warszawa Grochów – całą zimę działać będzie specjalne urządzenie zapobiegające nadmiernemu oblodzeniu podwozi pojazdów kolejowych.

Wsparcie w czasie podróży

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.

W okresie zimowym około 300 dworców nie będzie zamykanych na nocne przerwy techniczne. W przypadku znacznego spadku temperatury oraz w sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców.

Informacja dla podróżnych

Informacje o ruchu pociągów i sytuacji na liniach kolejowych znajdują się na stronie portalpasazera.pl. O ewentualnych zmianach podróżni są informowani na stacjach i przystankach. Rozkłady jazdy są dostępne w Internecie (portalpasazera.pl, rozklad-pkp.pl, intercity.pl). Pod numerem infolinii 703 200 200* można uzyskać informacje o połączeniach realizowanych przez PKP Intercity. Na 11 największych dworcach pasażerom pomocy udzielają także pracownicy InfoDworców. W weekend wprowadzenia nowego rozkładu jazdy (9-10 grudnia) oraz w okresie świątecznego szczytu przewozowego w 11 lokalizacjach podróżni mogą liczyć także na pomoc mobilnych informatorów PKP Intercity.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Napisany dnia: 19.11.2018, 12:50

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Wozel
dnia 03.12.2018, 07:04 · Zgłoś
Napiszcie jak drogowcy powiatowi są przygotowani do zimy!!!
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 21.11.2018, 20:28 · Zgłoś
Chodzi oczywiście o kolej linowa.. :)
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 19.11.2018, 13:58 · Zgłoś
U sąsiadów gdzie przemysł produkuje, pociągi jeżdżą co 2-5min i nie potrzeba żadnych przygotówek do zimy, z taka częstotliwością to każdy skład odśnieża na bieżąco, a u nas 1- 2 składy na dobę - niedługo będzie to wielkie wydarzenie - dzieci z przedszkola będą prowadzić aby im pokazać jak wygląda pociąg...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657