Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

Kolejne drzewa zniknęły z przestrzeni miejskiej

111

Budowa ścieżki rowerowej mającej połączyć obiekty jasielskiego MOSiR-u z Ogrodem Jordana zbliża się ku końcowi. W piątek wycięto kolejne drzewa u zbiegu ulic Jagiełły i Słowackiego, wzdłuż których ma ona przebiegać. Rozczarowania nie kryją mieszkańcy, którzy w ubiegłym roku protestowali przeciwko wycince.

 

fot. archiwum prywatne

Budowa ścieżki rowerowej w Jaśle od wielu miesięcy budzi olbrzymie emocje. Mieszkańcy Jasła nie tylko poddają w wątpliwość sensowność inwestycji, lecz przede wszystkim wyrażają dezaprobatę wobec wycinki drzew, która jest jej konsekwencją. Przypomnijmy, że w lipcu ubiegłego roku do jasielskiego magistratu przeciwnicy wycinki złożyli petycję podpisaną przez blisko tysiąc osób sprzeciwiając się tym samym decyzjom władz. Akcja „STOP wycince drzew w Jaśle” częściowo przyniosła spodziewane rezultaty. Urząd Miasta odstąpił od wycinki kasztanowców przy ul. Jagiełły dokonując zmian w projekcie przebiegu ścieżki rowerowej. Tym samym na odcinku kilkudziesięciu metrów powstał przy tej ulicy również nowy ciąg pieszy. Chodnik, co można było do niedawna zauważyć biegł pomiędzy drzewami, które do minionego piątku rosły jeszcze u zbiegu ul. Jagiełły i Słowackiego.

fot. archiwum prywatne

UM – wycinka była konieczna

Mieszkańcy, a w szczególności osoby zaangażowane w przeprowadzenie wspomnianej wcześniej akcji byli przekonani, że drzewa w obliczu zmian dotyczących przebiegu ścieżki pozostaną nietknięte. Nic z tych rzeczy. W miniony piątek wszystkie z przewidzianych do wycinki zostały usunięte. Rozczarowania tym faktem nie kryje Bartosz Igielski, inicjator zbiórki podpisów pod lipcową petycją. Ma jednak nadzieję, że już wkrótce w miejscu tym pojawią się nowe nasadzenia. - Żałuję, że miasto zdecydowało się na wycinkę drzew na rogu ul. Słowackiego i Jagiełły. Jako mieszkańcy i pracownicy tej okolicy mieliśmy nadzieję, że te największe drzewa zostaną oszczędzone, na co wskazywał przebieg chodnika wytyczonego pomiędzy drzewami. Liczę jednak na to, że ten narożny skwer zostanie ładnie odnowiony i będzie stanowił zieloną oazę w tej części miasta – mówi.

Jasielski magistrat przekonuje, że wycinki kilku drzew rosnących na rogu ul. Jagiełły i Słowackiego nie można było uniknąć. - Fragment ścieżki rowerowej biegnący wzdłuż ul. Jagiełły według pierwotnego projektu przebiegał po prawej stronie (patrząc od skrzyżowania ul. Krasińskiego z ul. Jagiełły). Poprowadzenie w tym miejscu ścieżki miało spowodować wycinkę kilku okazałych kasztanowców. Nie zgadzali się na to zarówno mieszkańcy Jasła, jak też przedsiębiorcy prowadzący w tym miejscu działalność gospodarczą. Po uzgodnieniach wielu stron ustalono, że przebieg ścieżki zostanie zmieniony, a kasztanowce ocalone. Ścieżka została zaprojektowana więc po przeciwnej stronie wzdłuż istniejącej skarpy. Zmieniony projekt wymaga jednak uporządkowania terenu, w tym wycinki drzew i krzewów. Zapewniamy jednak, że nowa aranżacja tego miejsca uwzględnia posadzenie kilkunastu nowych drzew. Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że mieszkańcy bloków przy Jagiełły już wcześniej zgłaszali propozycję, co do nowego urządzenia tego terenu zieleni – przekonuje Agata Koba, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Jaśle.

W miejscu wyciętych drzew magistrat planuje nasadzenie kilkunastu klonów kulistych. Gatunek ten nie jest wymagający pod kątem pielęgnacji. Doskonale sprawdza się w warunkach miejskich.

MD

Napisany dnia: 24.02.2020, 12:00
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ realista
dnia 24.02.2020, 12:06
Ocena
komentarza:
2
Nie wybudują ścieżki i nie będą wycinać drzew - będą protestować rowerzyści! Wybudują ścieżkę i wytną drzewa - będą protestować miłosnicy drzew! Skomplikowane to miasteczko!
@ Nikki
dnia 24.02.2020, 12:33
Ocena
komentarza:
129
Jacy rowerzyści niby mają protestować? Ilu ich w Jaśle jeździ i będzie jeździć po centrum miasta? Ściezki rowerowe rekreacyjne (a w założeniu przynajmniej takie mają być te budowane) powinny przebiegać po terenach rekreacyjnych, w naszym przypadku np. wzdłuż wałów przeciwpowodziowych. Kto normalnie myślący tworzy ściezki rowerowe wzdłuż szkół i głównych pieszych ciagów komunikacyjnych w środku miasta? Ale to tak jest, jak na siłę tworzy się plan rewitalizacji miasta Jasła, rewitalizując niepotrzebujące tego centrum, a tradycyjnie olewając potrzebujące tego od lat peryferia. Ale przecież urzędnicy wiedzą lepiej, jak uszczęśliwić obywateli.
@ realista
dnia 24.02.2020, 12:39
Ocena
komentarza:
-39
Program rewitalizacji podlegał konsultacjom społecznym.
@ dorealista
dnia 24.02.2020, 13:29
Ocena
komentarza:
31
Chodzi o kasę ,misiu, dla firm brukarskich;ludzi trzeba podpuszczać;Pomówienia i Szczucie -divide et impera et pecunia non olet
@ do Nikki
dnia 24.02.2020, 13:50
Ocena
komentarza:
-6
nie masz racji ścieżki rowerowe są właśnie najbardziej potrzebne wzdłuż szkół i w centrum miasta, przykład Kraków - Śródmieście, Wawel, szkoły, akademiki itd (centra są zazwyczaj zamknięte dla ruchu samochodowego, dlatego wpuszcza się rowery)
Nie wiem jak w innych szkołach ale w sp2 na parkingu stoi dużo rowerów, tyle tylko że uczniowie wjeżdżają na parking od strony Jagiełły i Bednarskiej. Moim zdaniem tam powinna przebiegać ścieżka a nie Czackiego, gdzie jest największy ruch pieszych, a podjazd na ul. Słowackiego od Jagiełły bardzo stromy.
Jak widać władzom bardziej opłacało się zignorować podpisy tys. mieszkańców niz rozmawiać z Krusem, który ogrodził parking na Jagiełły, a dalej jest parking ogólnodostępny na razie niepłatny, Bednarska jest dość szeroka więc też nie byłoby problemu z wytyczeniem ścieżki.
@ do realista
dnia 24.02.2020, 13:56
Ocena
komentarza:
24
przecież masz napisane co dla miasta znaczą konsultacje - tys podpisów przeciw wycince zignorowano
@ jestem
dnia 24.02.2020, 15:40
Ocena
komentarza:
0
koniec swiata
@ jhfhj
dnia 24.02.2020, 15:42
Ocena
komentarza:
22
wszystko wytnijcie jak na pustyni dla kilku rowerzystow
@ Pomyslodawca
dnia 24.02.2020, 18:28
Ocena
komentarza:
19
Wladza dla obywatela,czy obywatel dla władzy?Nasi włodarze-z malej litery-pomylili pojęcia.Piastuja ten urząd dzięki nam-wyborcom.Jak nas traktują?To widać na każdym kroku.
@ S
dnia 24.02.2020, 19:55
Ocena
komentarza:
10
Spokojnie. Jak w Jaśle nie zostanie już nikt, drzewa wrócą. Nie będzie nas, będzie las.
@ keller
dnia 24.02.2020, 20:04
Ocena
komentarza:
-1
Rzeszów,Kraków itp. to nie ma ścieżek rowerowych w centrach miast ??
@ Ups
dnia 24.02.2020, 20:23
Ocena
komentarza:
7
Zgadzam się Ścieżka rowerowa przez miasto wzdłuż jezdni Paradoks Wzdłuż wałów jak najbardziej Bez spalin i służy rekreacji Nie przez centrum gdzie samochody i pieszy wchodzi pod rower Troszkę empati Będzie zrozumiałe o czym mowa Most na gadki piękna sprawa Natomiast coś za cios Rowerem już tam nie pojeździ Będzie duże nasilenie samochodów Zreszta o to chodziło Nie będzie możliwości ani kije ani rower Miasto odpada To mija się z celem Szkoda zdrowia Przykre ale prawdziwe ...
@ Miejsce
dnia 24.02.2020, 21:09
Ocena
komentarza:
-5
Miejsce dużego, czasami nawet ogromnego drzewa jest w lesie. Pseudoekolodzy dojdą do tego rozumu gdy z takiego drzewa spadnie im np. konar w czasie wichury. O innych uciążliwościach nawet nie wspominam.
Drzewo ma swój czas: od zasadzenia - do wycinki.
Taka jest kolej rzeczy: człowiek sadzi i człowiek wycina gdy jest za duże, nie czekając aż drzewo się przewróci.
@ Do Miejsce
dnia 24.02.2020, 22:22
Ocena
komentarza:
2
Dachówka lub doniczka również może ci spaść na głowę,a najprędzej refleksja,jak żyć w betonowym mieście-otępienie i choróbska.
@ Mat
dnia 24.02.2020, 22:36
Ocena
komentarza:
-4
Może po to by wreszcie przejechać bezpiecznie rowerem przez miasto, aby miasto było dla mieszkańców a nie samochodów Jasło jest za małe by poruszać się tu samochodem ale obecnie na drodze jadąc rowerem albo przechodząc pieszo po pasach można łatwo zginąć bądź zostaćpoturbowanym
@ Anioł
dnia 25.02.2020, 07:55
Ocena
komentarza:
0
Kto normalny buduje ścieżki rowerowe ? Odwiedż Niemcy , Holandię to zobaczysz .Nie wyobrażam sobie braku tych ścieżek ! Wszyscy jeżdżą rowerami , do pracy ,szkoły ...wszędzie . Jednak Polska to bardzo zacofany kraj !!!
@ Anioł
dnia 25.02.2020, 07:59
Ocena
komentarza:
-2
I miasto mniej zakopcone , świeże powietrze itp. Niestety ludzie do takich zmian jeszcze nie dorośli .
@ Anioł
dnia 25.02.2020, 08:03
Ocena
komentarza:
1
Będą rowerówki sam ( sama ) będziesz jeżdzić .
@ Ewa
dnia 25.02.2020, 08:09
Ocena
komentarza:
9
W Rzeszowie czy Krakowie kroluja młodzi.Maja prace,za która można się utrzymać.Rozrywki kulturalne.Kto robi takie porównanie?Nasi seniorzy nie potrzebują sciezek.W wieku przedemerytalnym tez woleli by dostać prace.A mlodziez-jak napisales-przebywa w Rzeszowie lub Krakowie.
@ Baa
dnia 25.02.2020, 10:53
Ocena
komentarza:
8
Narzekają na smog i upały w lecie. A sami z Jasła robią betonowa dżunglę
@ Car
dnia 26.02.2020, 16:21
Ocena
komentarza:
1
Tak to jest jak rządzą nami kiepscy amatorzy.
@ Car
dnia 26.02.2020, 22:44
Ocena
komentarza:
-1
Aleś odleciał. Porównywać zapyziałe Jasło do metropolii jaką jest Kraków
@ misiu
dnia 27.02.2020, 17:53
Ocena
komentarza:
1
A czemu jest kilku, bo nie ma ścieżek rowerowych, jak będą ścieżki to i rowerzystów będzie więcej. Ważne żeby stworzyć warunki do jazdy rowerem.
@ asiorek
dnia 29.02.2020, 03:28
Ocena
komentarza:
1
Wyciąć rowerzystów.
@ Szwung
dnia 24.02.2020, 12:08
Ocena
komentarza:
45
Wiecej zieleni i tlenu a nie taka betonową dzunglę zrobią a małpy same
@ ABSOLUT
dnia 24.02.2020, 15:45
Ocena
komentarza:
27
Zrobili by obwodnice po wałach dla rowerów zamiast wycinać co popadnie i wpychać na siłę! - BRAK LOGIKI W TYM UM
@ Bona
dnia 24.02.2020, 19:54
Ocena
komentarza:
5
Zgadzam się w 100 procentach
@ Do Szwung
dnia 24.02.2020, 22:56
Ocena
komentarza:
4
Widać skutki niedotlenionych mózgów.
@ cytryna kwasna
dnia 25.02.2020, 02:34
Ocena
komentarza:
-1
Do ABSOLUT trudno się nie zgodzić kup se słownik ortograficzny!
@ 1984 my już tam żyjemy
dnia 24.02.2020, 12:19
Ocena
komentarza:
16
Wycinają drzewa żeby dron mógł bez przeszkód zawisnąć za oknem mieszkania. Drzewa utrudniają im inwigilacje.
@ MIŁOŚNIK JASŁA
dnia 24.02.2020, 12:21
Ocena
komentarza:
90
Na ul. Czackiego ścieżka rowerowa szersza od chodnika ,ludzie opamiętajcie się.
@ Duch
dnia 24.02.2020, 12:55
Ocena
komentarza:
-38
Nie zmieścisz się?
@ MIŁOŚNIK JASŁA
dnia 24.02.2020, 13:07
Ocena
komentarza:
27
Proszę się przejść miedzy Słowackiego a Pocztą
@ adamkimono64
dnia 24.02.2020, 13:12
Ocena
komentarza:
-6
Poza Jasłem to już nic nie widziałeś
@ do miłośnika Jasła
dnia 24.02.2020, 20:06
Ocena
komentarza:
12
to skrzyżowanie Jagiełły i Słowackiego oraz Szopena i wjazd na parking pod Agromarketem bardzo niebezpieczne, trzeba mieć oczy dookoła głowy, nie wiadomo skąd auto wyjedzie, a ze ścieżki będą korzystać dzieci (obok jeszcze wyjazd z Kasińskiego)
dodatkowo istnieje niebezpieczeństwo, że dziecko zjeżdżając z górki nie zdąży się zatrzymać, bo jest bardzo stromo
@ Mieszkaniec
dnia 24.02.2020, 21:11
Ocena
komentarza:
-6
Dobrze niech wycinaja stare drzewa zpulchniale z lat 70/90
@ Mieszkańcy Jasła
dnia 24.02.2020, 22:28
Ocena
komentarza:
3
Róbcie zdjęcia drzewom w Jaśle,bo za dużo komentarzy,że wycinają stare i chore.Zacofanie i brak szacunku dla wyborców,mieszkańców i przyrody.
@ Stary
dnia 25.02.2020, 14:22
Ocena
komentarza:
0
Co znaczy zpulchniale ?
@ Czytelnik
dnia 24.02.2020, 12:25
Ocena
komentarza:
6
W Jaśle wycinają drzewa bo co raz mniej mieszkańców jest
@ Marian Janusz Paździerz
dnia 24.02.2020, 12:31
Ocena
komentarza:
53
Najpierw poprzednie władze zrobiły betonową pustynie na rynku.
Teraźniejsza władza wybetonuje całe nasze miasto.
Ciekawe co się stanie z ściętymi drzewami, czy może który z samorządowców
będzie ogrzewał swój zad ściętymi drzewami.
Wstyd i sku...ienie totalne.
@ ksiądz Mateusz
dnia 24.02.2020, 12:57
Ocena
komentarza:
41
Rynek w Osieku Jasielskim jest ładniejszy od tego w Jaśle.
@ adamkimono64
dnia 24.02.2020, 13:20
Ocena
komentarza:
-18
Chyba znasz tylko z opowiadań. I nawet nie masz pojęcia gdzie leży Osiek zwłaszcza jasielski.
@ ksiądz Mateusz
dnia 24.02.2020, 13:23
Ocena
komentarza:
13
Bywam tam nieraz to wiem, Jasielski to zwykła pustynia betonowa, a ten w Osieku zdecydowanie ładniejszy.
@ adamkimono64
dnia 24.02.2020, 13:31
Ocena
komentarza:
-5
Najlepiej by było żeby tymi drzewami ogrzewać Twój zad Nie sk...j się totalnie
@ adamkimono64
dnia 24.02.2020, 13:37
Ocena
komentarza:
-4
Nie ładne co ładne tylko co się komu podoba. Bywam tu i tam tylko przejazdem ale nie definicjuję który ładniejszy . Obydwa mają swój urok jak się chce coś więcej zobaczyć a nie który lepszy
@ kapral
dnia 24.02.2020, 12:34
Ocena
komentarza:
59
Zobaczymy jaka będzie frekwencja po oddaniu do użytku, będzie zerowa. Poroniony pomysł. Gratuluję wyobraźni naszym włodarzom.
@ wujek
dnia 24.02.2020, 23:58
Ocena
komentarza:
2
Piesi będą mieli po czym chodzić.
@ kawosz
dnia 24.02.2020, 12:41
Ocena
komentarza:
-26
Musieli wyciąć chore drzewa i nasadzą nowe przecież taki jest plan.
@ Jaślanka
dnia 24.02.2020, 13:18
Ocena
komentarza:
-13
Zgadzam się z przedmówcą. Dodam, ze dopóki ekoterrorysci nie poczuja na swoich glowach ciężaru powalonego drzewa, będą bez grama wyobraźni szpuntowac ludzi do heroicznej walki o kazdy sprochnialy okaz. Taki jest efekt karmienia sie propaganda zielonej wyspy. W razie nieszczęścia pretensje oczywiście splyna do UM- wtedy nie uswiadczysz ani jednego zbieracza podpisow, ktoremu zapodzial sie zdrowy rozsadek. To jest czysta hipokryzja.
@ Ale jaja
dnia 24.02.2020, 20:44
Ocena
komentarza:
1
Chory jesteś Ty jeden z drugim a nie te drzewa, dendrolog je... Się znalazł
@ cytryna kwasna
dnia 25.02.2020, 02:43
Ocena
komentarza:
8
Ci co wycinają drzewa nie mieszkają w Jaśle i leją na Jasło ...
@ zlosliwy dżon
dnia 24.02.2020, 12:41
Ocena
komentarza:
25
drzewa na Rejtana następne w kolejce! auuu
@ ABSOLUT
dnia 24.02.2020, 14:16
Ocena
komentarza:
16
Rowero-ścieżka to gorsze od koronovirusa. Zostaje na pokolenia.
@ cytryna kwasna
dnia 25.02.2020, 02:49
Ocena
komentarza:
4
Obsasja wycinki drzew jest u tych co mieszkają poza Jasłem i pracują w um albo w powiecie!
@ Hehe
dnia 24.02.2020, 12:54
Ocena
komentarza:
-9
Ale zapłon
@ ksiądz Mateusz
dnia 24.02.2020, 13:00
Ocena
komentarza:
40
Fantastyczna inwestycja, hurra, Jasło tego potrzebowało. [...] zostanie metropolią, przybędzie ludności, będą nowe miejsca pracy i wszyscy będziemy żyć szczęśliwie. Ścieżka rowerowa nam to zapewni. Tak zupełnie na poważnie to miasto zalicza zjazd. Ścieżka rowerowa dla kilku rowerzystów. Ciekawe kto nią będzie jeździł jak liczba ludności spada co roku.
@ jonek914
dnia 24.02.2020, 13:02
Ocena
komentarza:
-8
pozdrowienia dla pani joanny od zieleni miejskiej : )
@ do jonek914
dnia 24.02.2020, 13:24
Ocena
komentarza:
-1
Pani Joanna już nie pracuje w Urzędzie Miejskim w Jaśle.
@ łodyniec
dnia 24.02.2020, 13:15
Ocena
komentarza:
0
Tniemy tniemy tniemy tniemy tniemy
łohohohohohohohohohoho
@ adamkimono64
dnia 24.02.2020, 13:16
Ocena
komentarza:
-26
Kilku starych grzybów płacze nad kilkoma zgrzybiałymi topolami czas zasadzić nowe a Wy żyjcie sto lat
@ chwast
dnia 24.02.2020, 13:34
Ocena
komentarza:
-17
Wycina się stare zgnite drzewa,albo niebezpieczne krzaki (topole) a zgniłki nic nie robią, tylko sklamrzą ramole. Niech jeszcze więcej złomów sprowadzają, bo nie ma już gdzie zaparkować. Chcieliście Zachód, to i macie, tylko, że dziki. Ale "dziki ultraprawicowe" tego nie pojmą...
@ Solidarnośćowiecibaranow
dnia 24.02.2020, 13:40
Ocena
komentarza:
14
Jakiś lobbysta z UM ma ochotę spoglądać na facetów w gumowych gaciach ?
Może być zawiedziony; bo zbyt wielu chętnych nie bedzie...
@ ja
dnia 24.02.2020, 13:45
Ocena
komentarza:
21
Po co ta ścieżka rowerowa ilu tych rowerzystów jest w tym Jaśle.Wyrzucanie pieniędzy w błoto lepiej by nowe drzewa nasadzili, jakieś parkingi porobili.Tak jak na ulicy Czackiego po co ta ścieżka tam potrzebna lepiej by tam parking zrobili.Wybudowali taką szeroką ścieżke rowerową a chodnik dla pieszych wąziutki.
@ Rewitalizacja
dnia 24.02.2020, 14:45
Ocena
komentarza:
-1
Cóż za połączenie! Parkingi i jeżdżenie po mieście autem, wraz z nasadzeniami drzew. Tego jeszcze nie było ;D
@ hem
dnia 24.02.2020, 13:48
Ocena
komentarza:
23
Wyciac to trzeba ta emerycka wladze z miasta
@ Solidarnośćowiecibaranow
dnia 24.02.2020, 15:27
Ocena
komentarza:
-5
Alez to ejdżing, jak ktoś zauważy wpisy to skieruje sprawę do prokuratury. Może i ona jest rozgrzaną, jak kiedyś sędziowie Bronka ;)
@ Kili
dnia 24.02.2020, 14:25
Ocena
komentarza:
36
Linie na przejściu ulicy czackiego czerwone już znikły najgorsza farba chyba do ścian emulsja były malowane na ścieżkach stoja auta zamiast rowerów wstyd panie burmistrzu wstyd jaslo zeszło na dziady taki gospodarz
@ Yu
dnia 24.02.2020, 14:30
Ocena
komentarza:
-15
Wszystkich miastach ścieżki rowerowe są
Jeżeli drzewo trzeba wyciąć to wycinać.
@ do Yu
dnia 24.02.2020, 14:47
Ocena
komentarza:
19
oczywiście ścieżki są w innych miastach i w okolicznych wsiach, ale trzeba je wytyczyć z głową czyli tam, gdzie ruch rowerowy jest największy
np. uczniowie sp2 dojeżdżaacy na rowerach jadą ul. Jagiełły i Bednarska, nikt nie będzie schodził z roweru, żeby podejść na Słowackiego od Jagiełły, gdzie jest stromo
a po drugie, można zaplanować ścieżkę tam, gdzie nie ma drzew lub tak, żeby nie trzeba było ich wycinać
budowanie ścieżki kosztem chodnika, tam gdzie jest największy ruch pieszych (tzn. Czackiego) to duży błąd, podobnie jak przystanek pod pocztą, przystanek na CZackiego był potrzebny do korzystali z niego uczniowie ILO sp2 Ekonomika itd
Dlaczego władze UM utrudniają życie mieszkańcom? Bo mogą - głosujecie na nich a potem wszyscy zdziwieni, że obudzili się z ręka w nocniku (za chwilę będzie płacz jak w Mielcu)
@ Marcin
dnia 24.02.2020, 15:06
Ocena
komentarza:
39
Jestem rowerzystą i od samego początku uważam pomysł budowy ścieżki i wycięcie drzew za całkowitą głupotę. Niestety jasielskie władze muszą odcisnąć betonowe piętno na mieście.
Będzie o nich można powiedzieć, że zastali jasło z drzewami, a zostawili betonową pustynię.
@ Ja
dnia 24.02.2020, 15:21
Ocena
komentarza:
28
Też jeżdżę na rowerze i będę korzystał ze ścieżek rowerowych, ale jestem zdecydowanie przeciwny wycinaniu jakichkolwiek drzew. Jezeli jest to jest kosztem przyrody to lepej żeby tych ścieżek nie było.
Jeśli koło II LO mają być wycięte drzewa pod ścieżkę, to jako rowerzysta pierwszy Protestuje!!!
@ Brawo Marcin i Ja
dnia 24.02.2020, 22:36
Ocena
komentarza:
0
Jesteście Wspaniali.
@ baśka
dnia 25.02.2020, 09:53
Ocena
komentarza:
6
Jeżdżę na rowerze, ale na ul. gdzie zrobiono ścieżki rowerowe nie da się jeżdzić rowerami, ponieważ te ścieżki po mieście są tak krótkie, że co kilka metrów trzeba schodzić z roweru gdyż można spowodować wypadek najeżdżając na przechodnia. Takie ścieżki powinny być za miastem przy drogach, którymi można swobodnie jezdzić. Pan burmistrz wydaje takie pomysły, że można boki zrywać. Drzewa zdrowe wycinają, zamiast spróchniałych głupota i już. Tylko w Jaśle w UM takie bzdury wymyślają wstyd i hańba. Walczyłam z komuną i co z tego mam. Chamstwo.
@ gibson
dnia 24.02.2020, 15:15
Ocena
komentarza:
10
Wkrótce wycinka drzew na potrzeby technologii 5G i nie będą to dwa drzewa. Obserwujcie.
@ Do gibson
dnia 24.02.2020, 22:38
Ocena
komentarza:
3
Nie obserwujcie,tylko działajcie.Piszecie komentarze,zamiast udaremnić to wycinanie zdrowych drzew.
@ jacek
dnia 24.02.2020, 15:41
Ocena
komentarza:
11
Kto zrobił ścieżkę rowerową pod I LO gdzie młodzież po wyjściu ze szkoły lubi się gromadzić?Kto odpowie za to co się tam będzie działo?
@ bazalt
dnia 24.02.2020, 15:48
Ocena
komentarza:
23
Ul. Czackiego - przed wycinką topól, i w trakcie - władze Jasła gotowe były przysięgać leżąc krzyżem, że w miejsce wycinanych będą nowe nasadzenia. Czy tylko ja jakoś W TYM MIEJSCU nie widziałem jakichkolwiek nawet badyli?
W kolejce pod topór czeka część przyszpitalnego parku.
@ Abnegat
dnia 24.02.2020, 15:50
Ocena
komentarza:
-1
Ścieżki rowerowe były początkowo rozwiązaniem ekologicznym i społecznie akceptowalnym, gdyż miały ograniczać emisję spalin samochodów i sprzyjać rekreacji. Po latach stały się jednak symbolem ekolewackiego obłędu, bo trudno inaczej nazwać rozwiązanie forsowane wbrew opinii mieszkańców i wręcz zdrowemu rozsądkowi, a przy tym kosztem drzew, które przecież powinny być przedmiotem troski ekolewaków. No, ale przecież "przyrodę trzeba ujarzmiać" - w tym zakresie nic nie zmieniło się w "postępackiej" mentalności od czasów rewolucji bolszewickiej.
@ Jan
dnia 24.02.2020, 16:37
Ocena
komentarza:
14
Po co komu te cholerne ścieżki rowerowe???Wyciąć w pień te przeklęte jasielskie władze!Jak szkodnik i wandal może rządzić miastem???
@ Rewitalizacja
dnia 24.02.2020, 17:02
Ocena
komentarza:
-2
Przed władzami w kolejce mieszkańców twojego pokroju.
@ Kierowca 810
dnia 24.02.2020, 16:43
Ocena
komentarza:
-18
Kto z mieszkańców miasta chce pochodzić sobie po lesie i poprzytulać się
do drzew to ma szeroki wybór w okalających Jasło czystych lasach.
Stare drzewa zagrażające zdrowiu i życiu człowieka muszą być wycięte.
I to jest obowiązek właściciela działki. Albo natura to uczyni sama
i jako wiatrołom przy okazji narobi szkody a nawet zabije człowieka
Takie przypadki się zdarzają i wtedy jest lament, że po nim zostały
biedna żona wdowa małe dzieci sieroty. Ale niestety to nasza wina.
@ 007
dnia 24.02.2020, 18:20
Ocena
komentarza:
4
Pieprzysz glupoty
@ Do Kierowcy
dnia 24.02.2020, 22:46
Ocena
komentarza:
5
Uśmiać się można.Ilu ludzi nie mogło wyciąć starego,potężnego drzewa,bo ochrona środowiska,a teraz w mieścię tną wszystkie.Kierowco,ludzie mieszkający w mieście,zwłaszcza w blokach,potrzebują tlenu i nie mają czasu codziennie jeździć do lasu.
@ staszek
dnia 24.02.2020, 17:12
Ocena
komentarza:
-2
po ile meter dzewa kupil bym
@ betonowa wiocha
dnia 24.02.2020, 17:15
Ocena
komentarza:
13
W dużych miastach są ścieżki rowerowe, ale są też stare, piękne drzewa. Żałosna ta ścieżka rowerowa.
@ obserwator
dnia 24.02.2020, 17:44
Ocena
komentarza:
-6
kosmus jak widze zal starych topoli ,ktore przy najblizszej burzy mogly stworzyc zagrozenie a wtedy znowu gwalt bo wladze nie zadbaly o mieszkancow ludzie posadzcie sobie inne drzewa a nie pylaca topole moze swierki lipy i znow bedzie zielono widac nie dogodzi wszystkim chcecie miec ladniej w miescie ale nc nieruszac dziwni ludzie
@ Właśnie dlatego
dnia 24.02.2020, 18:02
Ocena
komentarza:
6
Uważam, że jaślanie nie zasługują na nic, bo zbyt głupi. A druga sprawa, że niekoniecznie jaślanie muszą tu być w większości reprezentowani, tylko wieśniaki piszą. Drzew bronić, i miejsca parkingowe budować. Pod miejsca parkingowe też padła niejedna sztuka. Jaślanin może podejść sobie wszędzie „z buta”, wieśniak koniecznie musi zaparkować jak najbliżej swojego celu, i szkodzi środowisku spalinami, i śmierdzi w całym mieście czy kilka sztuk drzew mniej czy więcej. Po prostu są tak głupi, że nawet jak wypowiadają to słowo (głupi) to wiadomo, że powiedzieli przez „ó”. Nie pozdrawiam
@ polit
dnia 24.02.2020, 18:06
Ocena
komentarza:
7
Wybraliście ludzie radnych miejskich, ludzi światłych. Oni zdecydowali,
że ścieżki rowerowe będą budowane i przeznaczyli na to pieniądze. Takie
są reguły demokracji pośredniej. To teraz proszę cicho siedzieć albo chodzić
na wybory i dobrze wybierać. Ot i wszystko.
@ jaślanin
dnia 24.02.2020, 18:41
Ocena
komentarza:
9
Ta ścieżka jest tak potrzebna jak psu buty!!! Mieszkam koło tej ulicy i dokładnie widzę ile rowerów jeździ tą słynną ścieżką. Jak ładna pogoda to czasem nawet przejedzie pięć rowerów. Podejrzewam że tu chodziło utopienie pieniędzy z kasy miasta. Bo na pewno nasze pieniążki nie zostały zagospodarowane racjonalnie!!!
@ Właśnie dlatego
dnia 24.02.2020, 19:14
Ocena
komentarza:
0
Wiesz ile bezużytecznych chodników mógłbym wskazać? Czy to znaczy, że mają ludzie (nawet w małej liczbie) chodzić ulicą?! Masz blisko również za bursę skoro tam mieszkasz, wybierz się tam.
@ Adam
dnia 24.02.2020, 18:51
Ocena
komentarza:
10
Drogi dla rowerów to po pierwsze wydziela się z pasa jezdni, a nie chodnika. Dwa - powinny być asfaltowe i bez krawężników. Trzy - w Jaśle ruch samochodowy jest tak wolny, że nie ma potrzeby tworzenia osobnych dróg dla rowerów, każdy może spokojnie jeździć jezdnią.
@ Właśnie dlatego
dnia 24.02.2020, 19:12
Ocena
komentarza:
-3
Chyba, że ktoś ma szeroką kierownicę, i na jezdni się nie zmieści! Auto wtedy nie jest w stanie wyminąć jak jedzie coś z przeciwka, i wtedy rower spowalnia ruch, i wkurza innych. Na chodniku głupi ludzie specjalnie pod koła wchodzą, bo „po chodniku nie jeździ się rowerem”. Otóż w określonych przypadkach po chodniku jeździ się rowerem, po drugie starzy durnie pomyślcie o dzieciach! Dzieciak też ma jechać ulicą, o 15 najlepiej, i główną najlepiej?! Nie dość, że korek to jeszcze niebezpiecznie. Mam nadzieję, że w związku z remontem 3 maja i Kołłątaja w całym ciągu powstanie ścieżka rowerowa (tam jest z czego jezdni zabierać).
@ @
dnia 24.02.2020, 19:31
Ocena
komentarza:
6
na 3Maja i Kołłątaja ścieżka nie powstanie z całą pewnością, bo jeżdżą tam autobusy miejskie a ścieżka nie może biec przez przystanki, tzn nie można wsiadać do autobusu ze ścieżki rowerowej
dlatego właśnie przeniesiono przystanek z Czackiego na Kołłątaja,
albo autobus miejski na danej ulicy albo ścieżka rowerowa
@ do Adam
dnia 24.02.2020, 19:37
Ocena
komentarza:
3
od lat w okolicznych wsiach sprytne władze samorządowe wykorzystują fundusze na budowę ścieżek rowerowych, aby wyremontować i poszerzyć chodniki, na których wydziela się ścieżkę rowerową, w Jaśle jak zwykle wszystko na odwrót zabiera się część chodnika dla rowerów, ale skoro miast się wyludnia,
zresztą nic dziwnego ,że się wyludnia skoro szkoły się zamyka i wysyła dzieci do Krosna
@ Właśnie dlatego
dnia 24.02.2020, 20:24
Ocena
komentarza:
5
Ad vocem

@@: w Rzeszowie ścieżki z przystankami pogodzono tak, że przebiega za przystankiem, a następnie wraca do krawędzi jezdni. Mam nadzieję, że da się to załatwić, i powstanie ścieżka lub coś w tym stylu jak chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerów co już powstaje.

@ do Adam: które wsie okoliczne zbudowały ścieżki rowerowe? Bo wokół Jasła nie znam ani jednej. I wyludnia się i zostaną w końcu sami tacy jak wy, za kogo was mam możecie się domyślić.
@ Aa
dnia 24.02.2020, 21:10
Ocena
komentarza:
0
Adam jakiś Ty mądry
@ Vw
dnia 24.02.2020, 19:28
Ocena
komentarza:
-1
A gdzie moj post? Nie byl na temat? Proponuje zmiane adresu na cenzura4u
@ Tylko rzetelność
dnia 24.02.2020, 20:31
Ocena
komentarza:
1
Przy ulicy Asnyka nie wycinają drzew. Jednak są wyjątki ...
@ ?
dnia 24.02.2020, 20:36
Ocena
komentarza:
3
A są tam drzewa?
@ Stary
dnia 25.02.2020, 14:43
Ocena
komentarza:
-2
A jakie są drzewa przy ul Asnyka. Tam nawet zrobiono z ulicy miejskiekjj parking tylko dla pracowników PGNiG (od strony zachodniej tego budynku jest plac i kiedyś tam był parking PGNiG teraz jest pusty)a kawałeczek dalej przy ul Mickiewicza 1(z drugiej strony PGNiG) mieszkańcy tego bloku muszą płacić za parkowanie! PYTAM KTO TAKĄ SYTUACJĘ ZAAKCEPTOWAŁ? Przecież to jest dzielenie społeczeństwa.
@ ?
dnia 25.02.2020, 15:00
Ocena
komentarza:
3
Parking dla mieszkańców jest w podwórku, karty parkingowe przypisane do mieszkań, i zakaz wjazdu dla obcych (z wyjątkiem do godziny chyba dla klientów ślusarza). Pozdrawiam
@ Mieszkaniec
dnia 24.02.2020, 20:48
Ocena
komentarza:
9
Wycinanie starych drzew w mieście w którym jest tak mało zieleni to bandytyzm.
@ kent
dnia 24.02.2020, 20:55
Ocena
komentarza:
4
Jak to dobrze, że w radzie miasta nie ma nikogo z PiS-u! I pamiętam tę radość :)
@ tralala
dnia 24.02.2020, 22:17
Ocena
komentarza:
3
Rzeszów, Kraków? Jeśli daleko, można pojechać do Mielca. Tam też są ścieżki rowerowe.
@ pies + kot = cieżkie choroby domowników
dnia 25.02.2020, 07:39
Ocena
komentarza:
1
Po co wam drzewa ? Posadzi się trawnik będą miały psy po czym defekować.
@ gosc
dnia 25.02.2020, 09:51
Ocena
komentarza:
2
jak mozna takie decyzje podejmowac ludzie litosci jak przyjdzie ocieplenie ii bedzie 45 stopni w plusie to dopiero zobaczycie bo nie bedzie glowy gdzie schowac wszystko przed nami ale kto bedzie za to odpowiedzialny ?
@ jaslanka
dnia 25.02.2020, 09:54
Ocena
komentarza:
5
sciezki rowerowe powinny byc przy parkach , basenie, a nie na glownych ulicach kto podjal taka decyzje Pan burmistrz ? Pan Starosta ? powinni juz dawno odejsc !
@ cfn h
dnia 25.02.2020, 12:02
Ocena
komentarza:
1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Kierowca 810
dnia 25.02.2020, 16:37
Ocena
komentarza:
0
Komu mają służyć drzewa przy drodze.
Jedynie tylko przynoszą korzyść i na tym zarabiają nasze
ZAKŁADY POGRZEBOWE.
Sadźcie więcej drzew przy drogach i ulicach niech biznes się kręci.
@ Kierowca 810
dnia 01.03.2020, 12:14
Ocena
komentarza:
0
Gdy sadzisz drzewa przy drogach czy ulicach to bądź pewny, że ktoś a może
i ty osobiście się na tym drzewie rozbijesz a może i nawet zabijesz.
Zastanów się nad tym.
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Służą tam, gdzie są potrzebni. Harcerze niosą pomoc w czasie epidemii

     

    Mają misję i konsekwentnie ją realizują. Harcerze z Komendy Hufca ZHP w Jaśle im. Rodziny Madejewskich uzbrojeni w maski, rękawiczki i środki dezynfekcyjne każdego dnia pomagają osobom starszym i samotnym w codziennym życiu. Służą potrzebującym, bo jak sami mówią, jest to ich obowiązek.

  • Lekarka z Jasła zakażona koronawirusem. Przychodnia zamknięta do odwołania

    Od dzisiaj decyzją dyrektora Szpitala Specjalistycznego w Jaśle poradnie specjalistyczne przy ul. Szopena będą nieczynne aż do odwołania. W budynku przeprowadzana jest dezynfekcja. Jedna z osób, która przebywała wczoraj w poradni miała uzyskać pozytywny wynik testu na obecność wirusa SARS-CoV-2... AKTUALIZACJA

  • Trzeci przypadek zakażenie koronawirusem w powiecie jasielskim

     

    Służby wojewody podkarpackiego przekazały kolejny komunikat o liczbie osób zakażonych wirusem SARS-CoV-2. Mowa o trzynastu przypadkach, wśród których znajduje się kobieta z powiatu jasielskiego. Łącznie na Podkarpaciu na COVID-19 zachorowały do tej pory 93 osoby.

  • Rząd wprowadza nowe obostrzenia w związku z epidemią

     

    Władze zaostrzają reżim sanitarny Polsce. O wprowadzeniu nowych obostrzeń w dobie epidemii koronawirusa poinformowali podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki oraz minister zdrowia Łukasz Szumowski. Zmiany mają ograniczyć kontakty międzyludzkie w przestrzeni publicznej np. podczas zakupów.

  • Trwa rekrutacja do projektu – „Teleanioł jasielski – usługi sąsiedzkie i teleopieka dla osób starszych niesamodzielnych"

  • Sekundniki mają usprawnić ruch na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Szkolnej

     

    Na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza z ul. Szkolną przy sygnalizacji świetlnej zainstalowano sekundniki i zielone strzałki warunkowe. Rozwiązanie ma przede wszystkim usprawnić przepustowość i płynność ruchu na tym często uczęszczanym przez kierowców skrzyżowaniu. Koszt montażu sekundników wyniósł 7 293,90 zł.

  • Dwie kolejne ofiary koronawirusa na Podkarpaciu

     

    Dzisiaj rano, służby wojewody podkarpackiego przekazały informację o dwóch kolejnych zgonach pacjentów szpitala w Łańcucie zakażonych koronawirusem. To młoda kobieta i starszy mężczyzna.

  • Duchowni apelują – "Zostańcie w domach". Święta bez poświęcenia pokarmów

    Biskup Rzeszowski Jan Wątroba udziela dyspensy wszystkim wiernym z uczestnictwa we mszy św.  w niedzielę i inne święta od 28 marca do odwołania. Jednocześnie przypomina, że należy uczestniczyć w Eucharystii przez media...

  • Janusz G. skazany na 25 lat pozbawienia wolności

    W Sądzie Okręgowym w Krośnie zapadł wyrok w sprawie Janusza G. Sąd skazał go na 25 lat więzienia za zabójstwo byłej żony. Wyrok jest nieprawomocny.

  • Nie ma mowy o odwołaniu sesji Rady Powiatu

     

    Sesja Rady Powiatu w Jaśle zwołana na 3 kwietnia 2020 r. odbędzie się zgodnie z planem. Tak zapewnia Anna Nigborowicz, wiceprzewodnicząca rady. Przekonuje jednocześnie, że w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Jaśle, w której obrady mają się odbyć zapewnione zostaną jak najlepsze warunki sanitarne.

  • Szyją maseczki ochronne, których część trafić ma do służb walczących z koronawirusem

     

    Wczoraj Zakład Krawiecki Beaty i Łukasza Gałuszków rozpoczął produkcję maseczek ochronnych. Część z nich zamierza on nieodpłatnie przekazać m.in. ratownikom medycznym oraz funkcjonariuszom służb, które stoją na pierwszej linii walki z epidemią koronawirusa. Inicjatywa ma być odpowiedzią na stałe zapotrzebowanie w materiały ochronne.

  • Jasielski Inkubator Przedsiębiorczości poczeka na otwarcie

     

    Prace, których efektem będzie powstanie Inkubatora Przedsiębiorczości w Jaśle zmierzają ku końcowi. Na jego otwarcie trzeba będzie jednak poczekać nieco dłużej niż zakładano. Zmiany w harmonogramie spowodowane są panującą w kraju epidemią koronawirusa.

  • Sesja Rady Powiatu w Jaśle w obliczu epidemii

     

    Każdego dnia w Polsce notuje się wzrost liczby zakażonych koronawirusem. Rząd po raz kolejny zaostrzył zasady dyscypliny sanitarnej. Samorządy decydują o odwołaniu lub przesunięciu terminów sesji rad gmin i powiatów. Tymczasem na 3 kwietnia bieżącego roku zaplanowano sesję Rady Powiatu w Jaśle. Zgodnie z zawiadomieniem ma się ona odbyć w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego.

  • Czy podgrzewacze tytoniu mogą się stać alternatywą dla papierosów?

     

    O tym, że palenie jest szkodliwe dla zdrowia, nie trzeba nikogo przekonywać. Przywiązanie nałogowego palacza do papierosów jest jednak silniejsze niż można się spodziewać. Jak zatem rozpocząć walkę z nałogiem? Dobrym rozwiązaniem będzie metoda „małych kroków”. W tym nierównym pojedynku palacza mogą np. wspomóc coraz bardziej popularne podgrzewacze tytoniu.

  • Zamawiaj jedzenie z dostawą do domu w „Domowych Smakach”!

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105