Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Konkurs na nowego dyrektora I LO w oczach rodziców uczniów szkoły

114

Temat konkursu na nowego dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle, rozstrzygniętego pod koniec maja br., wciąż budzi w naszym mieście sporo emocji. O tym, czy w toku jego przeprowadzenia doszło do naruszenia prawa – a tego typu sądy formułuje m.in. kończący swoją drugą kadencję na posadzie szefa placówki Zbigniew Waszkiel – dowiemy się już niebawem, gdyż stanowisko w kontrowersyjnej sprawie ma zająć wojewoda podkarpacki. Tymczasem opiniami nt. okoliczności przeprowadzenia konkursu oraz znaczenia, jakie wywarł on na atmosferę panującą w najstarszej jasielskiej szkole ponadgimnazjalnej i jej społecznym postrzeganiu podzieliły się z nami osoby wchodzące w skład społeczności rodziców młodzieży uczęszczającej do „Leszczyńskiego” oraz jego absolwentów. 

O szczegółach burzliwych wyborów dyrektora placówki pisaliśmy w poniższych artykułach (kolejność chronologiczna):

Konkurs na dyrektora I LO nadal nierozstrzygnięty

Konkurs na dyrektora I LO unieważniony. Rozpocznie się na nowo

Konkurs na nowego dyrektora I LO w Jaśle rozstrzygnięty

Czy konkurs na dyrektora I LO w Jaśle znów może zostać unieważniony?

Wyniki konkursu na dyrektora I LO zatwierdzone. Organy szkoły nie dają za wygraną

Przypominamy, iż Zbigniew Waszkiel – dyrektor szkoły, kończący sprawowaną obecnie kadencję z dniem 31 sierpnia br., będący również jednym z przegranych w rozstrzygniętym konkursie (zwyciężyła w nim Barbara Wierdak-Cyboroń, obecnie zasiadająca na stanowisku szefa Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Nowym Żmigrodzie, przyp. red.) – wraz z radą pedagogiczną placówki i radą szkoły podjął czynności, zmierzające do stwierdzenia nieważności przeprowadzonego, i zatwierdzonego przez Zarząd Powiatu Jasielskiego, postępowania konkursowego. Powód? W składzie komisji odpowiedzialnej za wybór nowego dyrektora szkoły znalazło się trzech członków organu, odpowiedzialnego za jej prowadzenie. Do pracy w komisji nie mogą oni wyznaczyć samych siebie, lecz przedstawicieli, np. naczelnika wydziału edukacji starostwa – powiedział w rozmowie z naszym portalem kilka tygodni temu, powołując się na przepisy prawa i liczne opinie prawne, Zbigniew Waszkiel.

Werdykt w sprawie podtrzymania, bądź unieważnienia wyników konkursu ma wydać wojewoda podkarpacki Małgorzata Chomycz-Śmigielska. Z informacji do jakich dotarliśmy wynika, iż jej stanowisko w kontrowersyjnej sprawie poznamy już w ciągu najbliższych dni.

Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z tym, co na temat okoliczności wyborów dyrektora I LO oraz ich wpływu na atmosferę w placówce oraz jej społeczny wizerunek mają do powiedzenia trzy osoby ze środowiska rodziców byłych i obecnych uczniów najstarszej jasielskiej szkoły ponadgimnazjalnej – Krystyna Olszewska, Bożena Berkowicz oraz Dominik Wróbel.

KRYSTYNA OLSZEWSKA

Jako, że nie jestem ekspertem od prawa oświatowego w sprawie konkursu na nowego dyrektora I LO, a właściwie dwóch konkursów, nie mam żadnych tez czy twierdzeń, ale same pytania. Po tym, który został unieważniony przeczytałem tekst ustawy, i z niej jasno wynika, że w przypadku, gdy pierwsze głosowanie nie wyłoni zwycięzcy konkursowej rywalizacji powinno być przeprowadzone drugie i trzecie. Do tej pory nie wiem, z jakich powodów do nich nie doszło. Czy członkowie komisji – w co nie wierzę – nie znają przepisów ustawy, którą ja, laik, przeczytałam i zrozumiałam? Czy może ją znają, lecz się do niej nie zastosowali? Nie rozumiem dlaczego tak się stało. Myślę, że nie tylko ja, jako absolwentka tej szkoły i rodzic dzieci, które również ją ukończyły mam prawo wiedzieć, dlaczego nie dochowano tych procedur. Do drugiego, rozstrzygniętego już konkursu na tę chwilę nie potrafię się ustosunkować, gdyż z wielkim zaciekawieniem czekam na opinię prawnika wojewody w sprawie tego przypadku. Jego stanowisko będzie tutaj rozstrzygające.

Zamęt wokół wyborów na dyrektora I LO bardzo mocno wpłynął na klimat panujący w szkole i wokół niej – mam wiedzę na ten temat, gdyż jestem z tego środowiska i znam je bardzo dobrze. Nauczyciele narzekają na trudne warunki pracy, wyczuwają panujące napięcie, co nie ułatwia im pracy z młodzieżą, a ona przecież jest w tym wszystkim najważniejsza. Uważam, że ta procedura konkursowa powinna być prowadzona i sfinalizowana w taki sposób, żeby nie przekładała się na jakość nauczania w szkole. A w tym przypadku jest zupełnie odwrotnie, bo nie może być inaczej. Nauczyciele są sfrustrowani, podenerwowani całą sytuacją, która jest niestabilna – wciąż nie wiadomo, kto tym dyrektorem tak naprawdę będzie bo przecież konkurs, mimo, iż jest rozstrzygnięty, jest również zaskarżony. Tak nie może być. Uważam, że zadaniem organu prowadzącego szkołę jest zapewnienie jej warunków maksymalnego komfortu pracy i nauki. W I LO obecnie tego nie ma.

Na koniec chciałabym zauważyć, że na skutek zamieszania wywołanego przez konkurs nasze liceum traci w oczach potencjalnych uczniów i ich rodziców. Szkoła jest instytucją jak każda inna. Jeśli ma dobrą prasę to wzbudza zainteresowanie otoczenia i zachęca do skorzystania z jej oferty, w przypadku złej – a taka sytuacja ma obecnie miejsce w placówce, o której mowa – trudno jej budować swoją markę i przyciągać do siebie młodzież.

DOMINIK WRÓBEL

Rozstrzygnięcie merytoryczne w ramach konkursu zostało całkowicie przesłonięte brakami formalnymi i prawnymi oraz stworzeniem – wokół jego tematu – pewnej niezdrowej atmosfery, również na poziomie kontaktów personalnych. A tego rodzaju sprawy administracyjne nie powinny mieć wpływu na szkołę i nie powinny w żaden sposób negatywnie oddziaływać na młodzież. Mówię to jako rodzic, który ma pewne oczekiwania wobec poziomu kształcenia w szkole oraz jako praktyk, z oświatą związany od kilkunastu lat. W powstałym sporze nie staję po stronie ani dotychczasowego dyrektora szkoły, ani nowo wybranej dyrektor, gdyż w gruncie rzeczy nie chodzi tu o osoby ale o sposób postępowania organu prowadzącego. Kwestia kompetencji czy dotychczasowych działań i osiągnięć osób stających do konkursu na stanowisko dyrektora jest poza tą dyskusją, zresztą nie mam wystarczającej wiedzy, by oceniać, czy do zarządzania liceum bardziej nadaje się pan Waszkiel czy pani Wierdak-Cyboroń. Chcę jedynie podkreślić, iż w temacie konkursu wszelkie reguły gry zostały złamane – młodzież wychowuje się w przeświadczeniu, że w zasadzie wszystko można ustalić, konkurs przeprowadzić w sposób dowolny i w gruncie rzeczy nieważne są kompetencje czy rzeczywiste spory merytoryczne, lecz to, co organ prowadzący sam sobie ustali. To jest ten podstawowy, najbardziej oczywisty zarzut, który można kierować pod adresem Starostwa Powiatowego w Jaśle, nie będącego w stanie przeprowadzić skutecznie i bez wad prawnych konkursu na stanowisko dyrektora szkoły. Urząd ten popełnił chyba wszystkie błędy, jakie można by wypisać na kartce jako te nie do popełnienia w tego typu procedurach.

Drugą kwestią, którą chciałbym poruszyć w nawiązaniu do tej przedstawionej powyżej jest ogólna wizja zarządzania oświatą na poziomie szkół ponadgimnazjalnych wicestarosty Miśkowicza. Mam do niej ogromne zastrzeżenia – zarówno na poziomie ogólnej koncepcji w tej materii, kontaktów ze szkołami oraz tych stricte osobistych. Oświata jest bardzo wrażliwym materiałem, wymagającym czynienia w jej zakresie o wiele więcej ponad to, co jest obowiązkowe. Dobre i skuteczne zarządzanie wszystkimi sprawami szkół może mieć miejsce tylko wtedy, gdy istnieją dogodne warunki i dobry klimat. To po stronie organu prowadzącego leży odpowiedzialność za ogólne warunki działania szkół, a rozpętana burza wokół konkursu na dyrektora I LO na pewno nie pozwala na spokojne planowanie pracy i rozpoczęcie roku szkolnego. W konsekwencji, niezależnie od tego, kto poprowadzi „Leszczyńskiego” w najbliższych latach, na pewni nie będzie miał łatwo.

BOŻENA BERKOWICZ

Jeśli chodzi o sam konkurs uderzyło mnie to, iż w składzie komisji odpowiedzialnej za wybór nowego dyrektora szkoły znalazła się trzecia osoba z zarządu powiatu – dotychczas we wszystkich tego typu procedurach uczestniczyło dwóch jego członków. Wywołało to moje zdziwienie, gdyż ogólnie wiadomo, że to właśnie ten organ tak naprawdę decyduje o tym, kto obejmie funkcję dyrektora – może zatwierdzić wyniki konkursu, bądź nie. Ta zmiana w proporcjach osób wchodzących w skład komisji zwróciła moją uwagę i wywołała pewne zaniepokojenie.

Wydaje mi się, że wszelkie spory i dyskusje dotyczące wyborów nowego dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle zaszkodziły nieco wizerunkowi tej szkoły, która, w moim odczuciu, wciąż nie ma sobie równych na terenie powiatu. Pojawiają się głosy na temat spadku naboru do tej placówki – według mnie nastąpił on po części na skutek kontrowersji, w jakie została ona wplątana w związku z konkursem. Zapewne pewna grupa dzieci i ich rodziców stwierdziła, że z racji zaistniałych okoliczności bezpieczniej będzie złożyć podanie gdzie indziej, bo nie chce mi się wierzyć, że nagły spadek liczby uczniów, którzy chcieliby uczęszczać do I LO może mieć inną przyczynę.

Chciałabym również ustosunkować się do zarzutu, przewijającego się w ostatnim czasie w rozmaitych dyskusjach na temat szkoły – mam tu na uwadze rzekomą konieczność korzystania przez jej uczniów z prywatnych korepetycji. Ten problem nie wynika z podejścia nauczycieli do prowadzenia lekcji i przekazywania wiedzy lecz wydaje mi się, iż stanowi rezultat obowiązującego systemu edukacji. Uczniowie decydują się na uczestniczenie w dodatkowych zajęcia nie dlatego, iż nauczyciele pracujący w liceum nie realizują programu nauczania lecz po to, by poszerzyć zakres posiadanej wiedzy o tę „nieobowiązkową” – co nie zawsze możliwe jest w szkole, gdzie nauczyciel musi poświęcić swoją uwagę 35 osobom o różnych umiejętnościach. A śledząc zagadnienia i tematy obecne na maturze wiem, że aby dobrze ją zdać często potrzeba wiedzieć więcej, niż wymaga tego program.

Nie widzę powodu, żeby wieszać psy na I LO – a do tego, szczególnie w ostatnim zamieszaniu spowodowanym konkursem na nowego dyrektora tej placówki, raz po raz dochodzi. Jak w każdej innej szkole pracują w niej zarówno nauczyciele uczący z pasją, tacy, którzy swą wiedzę przekazują uczniom w stopniu dobrym, jak i ci, którzy może nie do końca nadają się do wykonywania swojego zawodu. Ale, co podkreśliłam wcześniej, taka sytuacja ma miejsce chyba we wszystkich szkołach. I Liceum Ogólnokształcące w Jaśle należy rozliczać z wyników, a te – będąc najlepszymi w powiecie – wystawiają jej właściwe świadectwo. 


Jakub Hap

Reklama

Komentarze: 110

Dodaj komentarz Widok:
2
@ hahahaha żal -.-
dnia 23.07.2014, 14:17 · Zgłoś
wykończyła szkołę w Nowym to i wykończy I LO :) powodzenia
Odpowiedz
-5
@ kati
dnia 22.07.2014, 07:06 · Zgłoś
może porozmawiajmy o butach. Dyskusja była o 1 lO i LO Żmigród. Nagle jakiś nauczyciel z Budowlanki się [...]lił. Dajcie luz.
Odpowiedz
1
@ kotek
dnia 22.07.2014, 10:48 · Zgłoś
takie prawo, każdy może się wypowiedzieć
Odpowiedz
-5
@ duda
dnia 22.07.2014, 06:43 · Zgłoś
Powyższe wypowiedzi pisała ta sama osoba. Nie trzeba mieć IQ130 by to zauważyć.
Odpowiedz
-3
@ kati do ciekawski
dnia 21.07.2014, 13:31 · Zgłoś
W 1 Lo są inne dzieci ( zdolne )!!!
Tam osiągać taki wynik to taka sama praca jak ok 40% w Żmigrodzie(dzieci w Żmigrodzie mają ok 50 pkt po gimnazjum. Te w 1 LO ok 150pkt na starcie. [...] więc kolego w głowę z takim wnioskowaniem ( źle to świadczy o inteligencji)
Pozdrawiam i mądrych wniosków życzę w przyszłości
Odpowiedz
-2
@ Nie tłumacz się Baśka
dnia 22.07.2014, 00:18 · Zgłoś
A myślisz że do Budowlanki przychodzą z lepszymi punktami jak do Żmigrodu?
A zobacz na wyniki matur - 76% zdało /w kraju zdało 71% młodzieży/

Da się?
Odpowiedz
4
@ absolwent LO
dnia 20.07.2014, 20:16 · Zgłoś
Szkoda mi tej szkoły! Przed wieloma laty ta szkoła wychowała wielu zacnych ludzi a poziom dorównywał renomowanemu liceum im Batorego w Warszawie.Teraz od paru lat dostaje się tu młodzież na bardzo cienkim poziomie i kończy. Kadra tej szkoły obecnie też nie błyszczy jak za dawnych lat.No cóż może powoduje to niż demograficzny. Jedno jest pewne dyrektor Lo powinien pochodzić z Jasła.
Odpowiedz
11
@ jeden walek
dnia 20.07.2014, 03:29 · Zgłoś
starosta ze zmigrodu to i wepchnie dyrektora ze zmigrodu... nawet poza prawem.. PROSTE
powiedzcie mi jak [...] ze zmigrodu ma sie dogadywac z nauczycielami z 1lo ? nie wyobrazam sobie zeby dyrektorem byl ktos spoza tej szkoly a co dopiero spoza jasla...

system produkuje [...], ktorzy juz zaczynaja w podstawowkach, w gimnazjach dorastaja a potem sie wszyscy dziwia ze w liceum takim czy innym sobie rady nie daja i trzeba na korepetycje wysylac... jak sie w domu nie dopilnuje to jaka by to szkola nie byla czy nauczyciel TO Z [...] EINSTEIN'a NIEWYHODUJECIE!!!
Odpowiedz
-1
@ do Przedmówcy
dnia 20.07.2014, 08:04 · Zgłoś
Znam odwrotne przypadki; wybitnie zdolny uczeń trafia do szkoły i nauczyciel ma z tym tylko problem. Nauczyciele najczęściej, może z małymi wyjątkami także w ILO, nie są przygotowani do pracy z uczniami wybitnymi. Z własnej edukacji pamiętam, że nie ma nic gorszego niż nauczyciel z kompleksami.
Odpowiedz
11
@ Czegoś nie rozumiem
dnia 20.07.2014, 12:07 · Zgłoś
Jeżeli uczeń jest wybitnie zdolny i szkola/nauczyciel mu nie odpowiada, to zawsze mozna zmienić szkole na taka, w której zajmą sie tym wybitnym... Poza tym przecież mozna wnioskować o indywidualne nauczanie! Syn moich znajomych nie dość, ze takie nauczanie miał w liceum, to na studiach tez miał indywidualny tok studiowania i dyplom obronił rok wcześniej niż to przewidywały studia w normalnym trybie.
Odpowiedz
1
@ do Przedmówcy
dnia 20.07.2014, 12:23 · Zgłoś
Mówię o konkretnym przypadku spod Jasła. [...] szkoła podstawowa, zdolny dzieciak, w szkole się nudzi bo wszystko już wie. Rodzice prości ludzie, nie wiedzą, co z tym zrobić. Dyrekcja uznała, że przenoszenie go do klasy wyżej, to zbyt dużo procedur, zgoda kuratorium i takie tam. W efekcie nikt mu nie pomógł. Ale ta historia ma swój happy end. Dziś ten dorosły już człowiek ma doktorat, prowadzi poważne badania naukowe za granicą. Mówi, że bardzo tęskni, ale nigdy tu nie wróci.
Odpowiedz
8
@ witold ropa
dnia 19.07.2014, 17:29 · Zgłoś
czy prawdą jest, że pan adam kmiecik ma sprawę w sądzie koleżenskim platformy obywatelskiej i czy prawdą jest że do dzisiaj po w rzeszowie nie znalazła czasu na rozpatrzenie jej, a może jest już 'zamieciona pod dywan'
"chyba ten dywan jest baaardo duży i leży pod nim duuużo śmieci"
Odpowiedz
3
@ wszyscy znają się na prawie
dnia 19.07.2014, 11:08 · Zgłoś
Konstytucja, ustawy, rozporządzenia to wszystko są akty prawne i nieistotne, gdzie dany zapis się znajduje - i tak obowiązuje.
A kto pisał ten artykuł to chyba wiadomo, podpisał się pod nim. Do niego proszę kierować reklamacje w sprawie błędów i literówek.
Odpowiedz
-4
@ JJ
dnia 19.07.2014, 07:35 · Zgłoś
Zadziwia mnie wciąż, że w tekście głównym wypowiadają się ludzie, którym wydaje się, że mają wiedzę. Otóż jedna z wypowiadających się osób stwierdza: "(...) przeczytałem tekst ustawy, i z niej jasno wynika, że w przypadku, gdy pierwsze głosowanie nie wyłoni zwycięzcy konkursowej rywalizacji powinno być przeprowadzone drugie i trzecie (...)". Nie ma nic złego w tym, że się nie zna ustawy, lecz nie powinno się wtedy o niej dyskutować. Gdy się jednak ktoś wypowiada jako niemal autorytet ... Problem w tym, że przeczytałem cały rozdział 3 ustawy o systemie oświaty a tam ... NIE MA ANI SŁOWA O PRZEBIEGU KONKURSU I GŁOSOWANIACH- jest o składzie komisji, powoływaniu dyrektora i tego typu sprawy. Dlaczego więc ta pani pisze że są i przeczytała. Przeczytała czy nie? A może ze względu na obszerny tekst to ja czegoś nie doczytałem? Oświećcie mnie. I jeszcze tylko jedno. Nie chodzi tylko o tę jedną panią (jeśli uraziłem- przepraszam). Warto jednak wypowiadać się w zgodzie z prawdą.
Odpowiedz
7
@ do JJ
dnia 19.07.2014, 07:53 · Zgłoś
Kwestie procedur konkursowych reguluje Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 8.04.2010.Par.6.pkt.3 mówi:Jeżeli pierwsze głosowanie nie wyłoni kandydata, a do konkursu przystąpiło co najmniej dwóch kandydatów, przeprowadza się drugie głosowanie.
Pkt.4. Jeżeli w drugim głosowaniu kandydat nie zostanie wyłoniony komisja konkursowa zarządza jeszcze jedno głosowanie.
Tak więc jest podstawa prawna i ta sytuacja jest uregulowana.
Odpowiedz
-7
@ JJ
dnia 19.07.2014, 10:43 · Zgłoś
Nie pisałem, że ta kwestia nie jest regulowana, lecz że nie ma tych regulacji w ustawie jak pisze jedna z pań w artykule. Zacytuję: "przeczytałem tekst ustawy, i z niej jasno wynika (...)". Na to, że nie pisała sama "swej" wypowiedzi wskazuje też użyty rodzaj męski: "przeczytałem" (cytat powyżej). Oczywiście może to pomyłka,ale ... zbyt ich wiele jak na jedną wypowiedź. A może ...
Odpowiedz
5
@ dyrektor
dnia 19.07.2014, 12:43 · Zgłoś
I nic Wojewoda nie zrobi=Starosta na zagrodzie równy Wojewodzie.
Odpowiedz
8
@ witold ropa
dnia 19.07.2014, 00:17 · Zgłoś
głupio sie składa ze adama kmiecika kiedyś przyjmowałem do pracy i mam do dzisiaj jeg0 dokumenty , wiem co robił i i potrafi, jest dobry ???
w
ropa
ps przecież już u niego nie pracuję
bał się lepszych
zresztą ci co u niego pracują niech się odezwą
Odpowiedz
4
@ cv
dnia 19.07.2014, 22:22 · Zgłoś
do pracy ???chyba w starostwie bo o ile wiem ten człowiek nie przepracował przedtem ani dnia ...ale może się mylę może politykierstwo to też robota ???
Odpowiedz
12
@ dragoness
dnia 19.07.2014, 22:44 · Zgłoś
No jak to? A kiosk pszczelarski? Ś.p. Zając mógłby coś o tym powiedzieć.
Odpowiedz
10
@ absolwentka
dnia 18.07.2014, 22:15 · Zgłoś
Ta szkoła ma swoje piękne tradycje, znakomitych absolwentów, kiedyś to był poziom na skalę ogólnopolską. Czy ktoś zadał sobie pytanie, jaki będzie klimat podczas nadchodzącego jubileuszu szkoły? Czy to będzie feta czy stypa?
Odpowiedz
1
@ dyrektor
dnia 19.07.2014, 12:41 · Zgłoś
Jubileusze do roboty.Bo za rok wyniki matur będą jeszcze niższe, a to jeszcze będzie zasługa Waszkiela. Kiedy był poziom na skalę ogólnopolską chyba na skalę dawnego województwa krośnieńskiego.
Odpowiedz
2
@ szafa....
dnia 18.07.2014, 22:05 · Zgłoś
Arystoteles mie takie wałki robił,
Odpowiedz
-23
@ głosuj na KNP!
dnia 18.07.2014, 21:26 · Zgłoś
Ludzie szkolnictwo powinno być prywatne ! Szkoły trzeba sprywatyzować i obniżyć podatki(bo państwo nie potrzebuje utrzymywać edukacji). Wtedy będziemy mieli naukę dużo tańszą i na wysokim poziomie! Zrozumcie, że gdybyśmy upaństwowili wszystkie lokale gastronomiczne w Jaśle to problemy z wyborami dyrektorów barów mlecznych (tak by się pewnie nazywały gdyby były państwowe) obecna władza miałaby identyczne jak z wyborem dyrektora I LO. Ponieważ wszystkie restaturacje są prywatne problem z wyborem kto ma w nich rządzić nie istnieje. Dzięki temu każdy z Was może iść do restaturacji w której podają jedzenie jakie lubi. Wszyscy wiemy jak za komuny wyglądały lokale gastronomiczne że w funkcjonowaniu przypominają dzisiejsze szkoły.
Odpowiedz
27
@ Do fana knp
dnia 19.07.2014, 10:25 · Zgłoś
I byłoby jak w nowelach Konopnickiej: na wizytę u lekarza mogliby sobie pozwolić bogaci, na kształcenie dzieci bezrobotni rodzice nie mieliby szans. Cwaniakujesz, bo sie wyksztalciles za państwowe! Jak cię stać, to wysyłaj swoje dzieci do szkol prywatnych! Tez mi porównanie - lokal gastronomiczny do szkoły. Bez lokalu gastronomicznego każdy obywatel sie obejdzie, a bez wykształcenia - nie!
Odpowiedz
1
@ dyrektor
dnia 19.07.2014, 12:31 · Zgłoś
I dobrze bo dziś sprzątaczka w korporacji musi umieć język i mieć licencjat.
Odpowiedz
-25
@ [...] nie umie logicznie myslec
dnia 19.07.2014, 13:14 · Zgłoś
@ Do fana knp : podałem prosty przykład porównanie państwowego [...]ostwa z normalnym czyli prywatnym a Ty dalej te socjalistyczno [...] brednie wygadujesz. Porównaj państwową gastronomię z czasów PRLu i obecną normalną czyli prywatną. Chyba nie twierdzisz że za PRLu jadło się lepiej ?
Odpowiedz
21
@ Do fana kpn
dnia 19.07.2014, 13:46 · Zgłoś
Mogę podać ci przykłady prywatnego [...]ostwa - prywatnych lokali gastronomicznych, w których jedzenie czegokolwiek grozi rozstrojem żołądka. Przez piec lat korzystalam z państwowej stołówki studenckiej i nigdy sie nie strulam, ale tam niezapowiedziane kontrole odbywały sie kilka razy w roku. Ile razy w roku sa kontrolowane prywatne lokale gastronomiczne? I jak wyglada taka kontrola, zwłaszcza w Jasle, gdzie każdy każdego zna? Znajomy pracujący w takim lokalu trochę poopowiadał, czym sie karmi ludzi... I nie tylko on. Wiem tez z jakiej prywatnej masarni nie kupować kiełbasy! Przykłady mozna mnożyć. Nie chce jednak uogólniać, bo znam duża grupę uczciwych prywaciarzy.
Odpowiedz
-23
@ głosuję za KNP
dnia 19.07.2014, 14:25 · Zgłoś
A owszem są i złe lokale gastronimiczne ale szybciutko rynek je eliminuje bo BANKRUTUJĄ. Czy słyszałeś żeby państwowa szkoła zbankrutowała? Co (jak nie ma konkurencji ) eliminuje złe państwowe szkoły. Odpwiem Ci - NIC i NIKT ! Urzędnicy pompują nasze pieniądze w niewydajne i drogie szkolnictwo marnując ich potworne ilość. Im na tych pieniądzech nie zależy bo przecież to nie ich kasa ani też nie jest przezaczana na ich potrzeby. Efekt jest taki że wszystko co państwowe jest potwornie drogie, niewydajne i na bardzo bardzo niskim poziomie. Na dowód tego wyszukaj w gógle 500 najlepszych światowych uczelni a dowiesz się że nie ma tam ani jednej polskiej tylko same prywatne.
Odpowiedz
13
@ Do fana knp
dnia 19.07.2014, 18:39 · Zgłoś
Niekoniecznie wszystkie złe bankrutują - nie te, które robią np. catering dla przedszkoli, szkol, rożnych instytucji. Natomiast wiele szkol zlikwidowano, zwlaszcza w mniejszych miejscowościach, a głownie na wsi. I nie uważam, żeby szkoły państwowe moich dzieci były "na bardzo bardzo niskim poziomie". Odpowiada mi poziom nauczania, osiągnięcia moich dzieci, atmosfera w szkole i wysokie kompetencje większości nauczycieli.
Odpowiedz
-16
@ głosuję za KNP
dnia 20.07.2014, 00:07 · Zgłoś
A catering do przedszkoli wybierają marsjanie ? Nie urzędnicy! Weź już lepiej nic nie pisz geniuszu.
Odpowiedz
17
@ Do tego samego fana knp
dnia 20.07.2014, 11:57 · Zgłoś
Odpowiadasz wybiórczo na komentarze... Tutaj czepiłes sie prywatnych lokali gastronomicznych i zupełnie nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi! Chciałeś wykazać wyższość własności prywatnej nad państwowa i... Właśnie potwierdziłes, ze niektórzy prywaciarze żyją w doskonałej symbiozie z urzędnikami państwowymi. Niezależnie od tego czy ci prywatni sa dobrzy, czy nie, to nie zbankrutują. I przypominam ci, ze artykuł dotyczył szkoły. A ty jakoś nie umiesz odpowiedzieć, co sie stanie z wykształceniem dzieci z ubogich rodzin, gdy twój guru stworzy monarchie państwa K- M i za naukę w każdej szkole trzeba będzie płacić...Czyzby powrót do Jankow muzykantów?
Odpowiedz
-8
@ 90% to [...]
dnia 21.07.2014, 17:02 · Zgłoś
Że co ?! Wtedy dopiero najbiedniejszych będzie stać na lepszą szkołę niż mają obecnie. Ich rodzice zamiast płacić 600zł/100litrów paliwa na stacji benzynowej(w tym 400zł podatków na "bezpłatną" niewydolną szkołę) zapłacą 200zł a 400zł które zaoszczędzą wydadzą na szkołę jaką będą chcieli. Czy wy macie mózgi ? Pisałem że trzeba to sprywatyzować szkoły zwolnić urzędników i OBNIŻYĆ PODATKI. Obie rzeczy trzeba zrobić NA RAZ.
Odpowiedz
5
@ do w 90% [...]
dnia 21.07.2014, 23:55 · Zgłoś
To, że kogoś obrażasz, nie znaczy, iż masz rację! I co ty bredzisz?! Osoby bezrobotnej nie stać ani na samochód, ani tym bardziej na paliwo! No, ale JE Korwin wie, co z takim ludźmi się robi - jak nie umieją zorganizować sobie pracy, to niech [...] pod mostem (nie cytuję dosłownie, bo nie mam czasu szukać jego wypowiedzi). JW Korwin, tak jak wszyscy panujący nam w polityce [...], jak dojdzie do władzy, to wymyśli bezsensowne prawa, zadłuży kraj i na koniec potraktuje obywateli jak krowy dojne. Tenże sam obywatel K. trąbi, że eurodeputowani powinni spełniać swe powinności za darmo, ale sam nie złożył jakoś deklaracji, że w parlamencie UE będzie pracował gratis! Kolejny chętny do koryta...I już nie odpisuj, mnie nie przekonasz! Ale chyba nie tylko mnie sądząc po minusach...
Odpowiedz
-7
@ telewizyjny [...]
dnia 22.07.2014, 08:42 · Zgłoś
Jak go będzie stać człowieku na cokolwiej jak wszystko jest horendalnie opodatkowane ! Kupuje bułkę w sklepie to płaci w jej cenie całą masę haraczy na bandę urzedniczą i przez to bułka kosztuje 50gr zamiast 5gr. Wystarczy że obniżysz podatki (głównie zlikwidować dochodowy) to bezrobocie zniknie w KILKA DNI ! Nie powtarzaj tu telewizyjnych prawd bo się kompromitujesz. Mówienie jak telewizor to kalectwo intelektualne. Każde zmniejszenie obciązeń fiskalnych to zmniejszenie bezrobocia. KAŻDE !
Odpowiedz
-8
@ tej siły już nie powstrzymacie
dnia 22.07.2014, 08:50 · Zgłoś
Większość minusów dają urzędnicy i ich rodziny utrzymujące się z moich ciężko zarobionych pieniędzy zrabowanych z podatków. Urzędniku co dziś wytworzyłeś (buty, telewizor, chleb itp) co byłoby potrzebne innym ludziom ? Czy przypadkiem nie przesiedziałeś w urzędzie cały dzień przekładając nikomu nie potrzebne papierki z jednej póki na drugą [...] w stołek ? [...] nie bójcie się Korwina. W końcu wasza praca będzie pożyteczna, a nie jak teraz gnębi i zniewala innych Polaków. Wszyscy w nowej wolnej od urzędników i politykierów Polsce będziecie mieli nowe lepsze zajęcia.
Odpowiedz
6
@ gość
dnia 18.07.2014, 20:49 · Zgłoś
Krystyna fajnie wyglądasz
Odpowiedz
12
@ JUREK
dnia 18.07.2014, 19:54 · Zgłoś
Proponuję zamknąć od 1-ego września to LO.Będzie spokój i sprawiedliwość.Młodych rozpuścić na roboty na Zachód,a kadrę na wieczną labę...Dom oddać na siedziby wszelkich partii,stowarzyszeń,towarzystw i knajpę...Zyski z tego geszeftu oddać do starostwa na naprawę dróg ,chodników lub strzyżenie trawników!
Odpowiedz
5
@ zgoda
dnia 18.07.2014, 20:55 · Zgłoś
Albo na podwyżki dla starosty
Odpowiedz
9
@ dyrektor
dnia 19.07.2014, 12:34 · Zgłoś
Po co likwidować przecież teraz będzie lepiej, skostniałe formy rządzenia Waszkiela odchodzą trzeba będzie zap.. a to się i nauczycielom i uczniom nie podoba.
Odpowiedz
4
@ ewka
dnia 18.07.2014, 19:40 · Zgłoś
WSTYD P. Waszkiel był tyle lat i było dobrze myślę,że dobrze wykonywał swoje obowiązki , ale mieli a jego miejsce oczywiście po znajomości więc nie ma wyjścia trzeba odejść .
Jasło to tylko znajomości kto ich nie ma to jest bez pracy.
Odpowiedz
8
@ Jaślak
dnia 19.07.2014, 16:40 · Zgłoś
To nie kto inny jak Pan Waszkiel kierował tą szkoła przez ostatnie lata i dowiódł ze nie nadaje się na to stanowisko. To nie kiedy indziej jak za ostatnich lat Kopernik stał się alternatywa dla jasielskiego najlepszego ogólniaka. Rynek szkół no i rodzice nie są [...] - widza co się dzieje przez ostatnie lata i jak ich stać to posyłają dzieci do Krosna.
Niestety czasy dobrych dyrektorów się dla 1 LO skończyły. Mówie tak bo nie sądze żeby też "osławiona sadami" Pani Basia - jak ktoś napisał - coś tu zmieniła na lepsze.
No ale pożyjemy-zobaczymy.
Odpowiedz
29
@ czytelniczka
dnia 18.07.2014, 19:12 · Zgłoś
Nie ma sensu porównywać liceów do techników - w tych pierwszych siedzą uczniowie na starcie z lepszymi świadectwami z gimnazjum, ukierunkowani na studia, z bogatszych rodzin, a przynajmniej dobrze sytuowanych, które często tym grubym portfelem nadrabiają braki w wykształceniu.W liceach mogą uczyć mierni nauczyciele, praca niewiele ich kosztuje, a wyniki i tak są. Dzieciaki mają wszystkie podręczniki, więcej się uczą, wagarują sporadycznie i dodatkowo mamusie opłacają korki, nawet kiedy nie potrzeba , tak powiedzmy profilaktycznie. W technikum nawet absolwent Harvardu nie pomoże kiedy ma 35 słabych, leniwych uczniów ze średnią ocen 2,70, którzy -nawet jeśli trzeba- na korki nie pójdą, bo ich najzwyczajniej w świecie nie stać. Jestem przekonana, że 40% tych z technika spokojnie mogłoby siedzieć w zasadniczej, wyuczyć się zawodu i nie zawracać głowy maturą, którą i tak obleją. Wiem,że to niesprawiedliwe, bo i w technikach są perełki, o niebo lepsze od licealistów, ale że biedniejsze, to i studia ich omijają. Zgadzam się natomiast z przedmówcą, że bez względu na wszystkie okoliczności, pochodzenie, typ szkoły średniej PRACOWITOŚĆ ucznia jest podstawą wszelkiego sukcesu.
Dlatego nie zapędzajcie się w dyskusjach, próbując szukać jakichś średnich. Inna półka, inna mentalność, inna tzw. klasa społeczna, inny portfel, inne aspiracje życiowe.
Odpowiedz
18
@ abc
dnia 18.07.2014, 19:56 · Zgłoś
z ubogich domow tez sie dostana ,bo jak ktoś ma checi do nauki to wszedzie da sobie rade ,stypendia sa wszedzie tylko checi do nauki i nie zwalac na nauczycieli
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 18.07.2014, 16:58 · Zgłoś
A ja i tak jestem za budowlanką - zero korepetycji a jak ktoś chce się uczyć to matura zdana i tytuł zawodowy jest pewny.
Odpowiedz
3
@ mam
dnia 18.07.2014, 18:04 · Zgłoś
Chodze to wiem,
Odpowiedz
-3
@ do xxx
dnia 20.07.2014, 19:50 · Zgłoś
Nie do wiary, ale Budowlanka ma najlepiej zdaną maturę ze szkół zawodowych i kilku liceów w pow. jasielskim - 76% zdało.
Dla porównania w całym kraju zdało 71% młodzieży.
Odpowiedz
4
@ Edward
dnia 18.07.2014, 16:51 · Zgłoś
Nauczyciele I LO nich się wezmą do roboty, bo jak na razie mają jak najgorszą opinię (łapówkarzy, i wymuszających korepetycje) wśród rodziców i uczniów. A rodziców i uczniów najmniej obchodzi kto będzie dyrektorem szkoły byle był dobrym dyrektorem. Nauczycielom zależy na tym kto będzie piastował to słanowisko, bo to zachwieje ich ukłądy
Odpowiedz
-12
@ dyrektor
dnia 19.07.2014, 12:26 · Zgłoś
Nauczyciel ma tak uczyć, żeby nauczyć. Bojący się nauczycieli rodzice mogą zwolnić każdego. Dlaczego tego nie robią -wolą płacić za korepetycje. AAA, korepetytorzy odprowadzają podatek Urząd Skarbowy czeka. Tak łatwo jest z tym zrobić porządek, trzeba tylko chcieć.
Odpowiedz
7
@ absolwent
dnia 18.07.2014, 16:13 · Zgłoś
mam sentyment do I LO, ale rzeczywiście nie dzieje się dobrze. Średnie wyniki uczniów są dość wysokie, można je porównać z absolwentami innych szkół w województwach na stronie oke.krakow.pl jest już oficjalne zestawienie. Wszyscy jednak wiedzą, że nie zawsze wynikają one z pracy na lekcjach, a raczej z korepetycji.
Odpowiedz
-21
@ wrobel
dnia 18.07.2014, 14:29 · Zgłoś
odppwiedz do wyborcy ty moze nie wybierzesz ale ja ide na wybory i własnie zaglosuje na kmiecika miskowicza i gorczyka bo o to chodzi zeby smrodliwa atmosfere wyczyscic w szkolach wlasnie miedzy innymi w takich szkolach jak ILO
Odpowiedz
3
@ do Wróbla
dnia 20.07.2014, 22:32 · Zgłoś
tylko ćwierkasz a nie myślisz. Nowa dyrektorka 1LO jest skoligacona i skolesiowana ze starostwem więc nie będzie samodzielnie myślała i działała. W N.Żmigrodzie już pokazała, że sobie nie radzi : właśnie zrobiła smrodliwą atmosferę w szkole, przegrała sprawy sądowe / starostwo teraz płaci/ a zdawalność na maturze kiepska - tylko 54%.
Czy o taki "porządek" chodzi?
Odpowiedz
-12
@ wrobel
dnia 18.07.2014, 14:25 · Zgłoś
i bardzo dobrze tak wlasnie powinny wygladac konkursy na dyrektorow obca osoba nie skoligacona z pracownikami czytaj nauczycielami i wtedy bedzie porzadek w szkole tak trzymac ludzie z powiatu w wszystkich szkolach robic takie konkursy eliminowac ludzi ubiegajacych sie na stanowiska dyrektorow z tych samych szkol
Odpowiedz
0
@ .
dnia 18.07.2014, 15:44 · Zgłoś
swoja osoba, skoligacona gdzie trzeba...dlaczego piszesz na temat o którym nie masz pojęcia?
Odpowiedz
6
@ xxx
dnia 18.07.2014, 14:16 · Zgłoś
Coś jest nie tak... popatrzcie na wyniki matur w budowlance zdawalność : 76% w innych technikach jest porażka (poza ekonomikiem) ...mamy 6%, 32, 54... masakra- a gloryfikuje się właśnie te szkoły a o budowlance w najlepszym przypadku cisza. Największym zarzutem do dyrektorki jest to, że ma męża burmistrza. A mo
że by tak rozliczyć właśnie tamte technika? Za wyniki matur, za zmarnotrawienie państwowej kasy (kłamstwa w sprawozdaniach SIO) za które powiat zapłacił z odsetkami ok. 0,5 mln??? ale hm... TO zamiecie się pod dywan. Takie to nasze dziwne powiatowe życie.
Odpowiedz
-23
@ seros
dnia 18.07.2014, 18:11 · Zgłoś
Zastanawiły mnie wyniki matur - wydaje mi sie że za ksztalcenie /zdawalność/ odp są nauczyciele ...patrz szkoły zawodowe "pod stacją"-PORAŻKA
Odpowiedz
-22
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 18.07.2014, 18:49 · Zgłoś
Sposób wykształcenia ludzi legitymujących się maturą czy certyfikatami uni to dopiero jest porażka - do jakich celów się to robi, kiedy nauka prostych zawodów leży i dochodzi do tego, że mgr.inż jedzie na zmywaku, lub czyści szamba...
Odpowiedz
32
@ Do seros
dnia 19.07.2014, 10:10 · Zgłoś
Do dobrych liceów idą uczniowie z ambicjami. Większość z nich wie, jakie studia chce ukończyć. W technikach jest inaczej, bo uczniowie sa różni. Duża grupa z nich nie dość, ze ma spore braki po gimnazjum, to jeszcze nie chce im sie uczyć. Taki z dopami na koniec technikum tez moze zdawać mature, a kto mu zabroni? A jaki jest wynik, to widać...Zeby zdać jakikolwiek egzamin, trzeba sie uczyć! Za zdawalnosc odpowiedzialni sa nauczyciele? A niby jak? Napiszą za ciebie prace czy moze naucza sie za ciebie? Zdawałam mature ćwierć wieku temu i do głowy by mi nie przyszło obwiniać profesorów za moje wyniki, gdyby mi sie noga powinela. No cóż dzisiaj sa inne czasy... Cześć młodzieży bez wysiłku chciałaby mieć i wykształcenie, i pieniądze. A w życiu nie ma nic za darmo!
Odpowiedz
32
@ wyborca
dnia 18.07.2014, 14:07 · Zgłoś
Kmiecika, Miskowicza, Urbana już nikt nigdy nie wybierze. Żegnajcie Pony 16 listopada!!!
Odpowiedz
5
@ .
dnia 19.07.2014, 09:28 · Zgłoś
A o członku Górczyku to ci się zapomniało?
Odpowiedz
1
@ laska
dnia 19.07.2014, 13:45 · Zgłoś
Członek jest najważniejszy!
Odpowiedz
-9
@ Jaślak
dnia 19.07.2014, 16:30 · Zgłoś
Górczyk jest w porządku. Gdyby On został Starostą powiat by się zmienił. Nie mówie tego gołosłownie. Znam człowieka niezle. Owszem jest nieokrzesany, ma niewyparzoną [...], wali kawe na ławę, klnie, [...] ale nie jest złośliwy i pamiętliwy i dla mnie to lepiej niż przyspawany, fałszywy uśmieszek na twarzy i kolesiostwo na każdym kroku.
Odpowiedz
-6
@ stary pracownik
dnia 20.07.2014, 20:04 · Zgłoś
Absolutnie nie zapomniałem. Członek nie jest taki zły... Bez członka, to ani rusz... A tak poważnie, to bez Górczyka starostwo dawno by już padło!
Odpowiedz
-14
@ znający temat
dnia 18.07.2014, 13:22 · Zgłoś
Dlaczego wszystkim przeszkadza to,że wygrała [...]. Były dyrektor był zrobił swoje i niech sobie uczy dalej.Nie musi być dyrektorem.
Acha, mój syn pójdzie do Kopernika w Krośnie, inni tez mogą
Odpowiedz
0
@ absolwent
dnia 22.07.2014, 10:55 · Zgłoś
mogą iść nawet do Warszawy, ale mimo wszystko nasz ogólniak jest dobrą szkołą, zachęcam do porównania wyników - nie tylko zdawalności - z wynikami np. Kopernika albo innych szkół z całego województwa, które są na stronie oke. A dla ciekawych, wspomniana tu budowlanka też jest w czołówce z wynikami!
Odpowiedz
17
@ oz
dnia 18.07.2014, 12:56 · Zgłoś
A ja uważam, że liceum powinno być kierowane przez managera z prawdziwego zdarzenia a nie przez nauczycieli. Niech oni zajmą się nauczaniem a nie zarządzaniem bo nie maja o tym zielonego pojęcia. Teraz każda placówka to tak naprawdę mała( a może nawet duża) firma. Powinna być umiejętnie zarządzana. Pozyskiwanie środków, promocja i marketing szkoły, organizacja itp to nie praca dla nauczyciela. !
Odpowiedz
11
@ ktoś
dnia 18.07.2014, 12:02 · Zgłoś
pani Bożena pisze, że nie wie skąd odpływ uczniów. A przecież "na mieście" się mówi, że składając papiery do I LO od razu idzie załatwiać się korepetycje. Przecież to jest chore z założenia!!! Już sama taka pogłoska wskazuje, że coś jest nie tak (bo np. w II Lo o tym się nie mówi). Nie będę wymieniał nauczycieli, których to dotyczy, bo "ulica" doskonale ich zna. Wystarczy posłuchać!!! I jakoś żadna władza (nawet dyrektorska) tego problemu nie załatwiła. Może więc jednak dać szanse komuś z obcego podwórka, aby zrobił porządek, bo swój siedzi w tym od lat z każdej strony i nie załatwi problemu (bo to wieloletni współpracownicy, koledzy itp.). A więc potraktujmy to tak, że władza nadzorująca chce zmian i dlatego wskazała na dyrektora z zewnątrz. Zmieniła go nie dlatego że był zły, ale dlatego aby przeprowadzić rewolucję. Może nowy dyrektor dostanie pozwolenie na przeprowadzenie głębokich zmian, aby LO odzyskało swoją dawną pozycję.
Odpowiedz
1
@ abc
dnia 18.07.2014, 12:33 · Zgłoś
czy wiesz ile osob korzysta z korepetycji od najmłodszych lat a pozniej ida do kopernika? czy wiesz ile osob jest w koprrniku (obecnie co korzysta z lekcji dodatkowych) właśnie jestem z tym na biezaco
Odpowiedz
5
@ ktosiu
dnia 18.07.2014, 12:58 · Zgłoś
sprawdź ktosiu ile procent w II LO nie zdało matury. Tam też trzeba wprowadzić obowiązek korepetycyjny i się podniesie poziom.
Odpowiedz
10
@ oz
dnia 18.07.2014, 13:00 · Zgłoś
a ja pamiętam przypadki, jak nauczyciele specjalnie "pałowali" niektórych licealistów tylko po to aby ci zapisywali się na korepetycje do ich kolegów po fachu. to fakt !
Odpowiedz
3
@ abc
dnia 18.07.2014, 14:05 · Zgłoś
poszerzanie wiedzy poprzez korepetycje a palowanie to jest roznica ,nawet najzdolniejsi moga chodzic na dodatkowe lekcje
Odpowiedz
-7
@ matka
dnia 18.07.2014, 21:35 · Zgłoś
Fakt .bez korepetycji moj syn / świadectwo z paskiem na zak.gimnazjum/ musi chodxic na korepetycje ze wszystkich przedmiotow , ktore chce zdawac na maturze. Przez to , ze jest tragicznie niski poziom nauczania w I lo
Odpowiedz
10
@ lo
dnia 18.07.2014, 21:52 · Zgłoś
Jak widać ludzie nigdy tego nie ogarną, że nie chodzimy na korepetycje tylko po to żeby nadrabiać braki ze szkoły tylko żeby jak najlepiej ćwiczyć to czego się już nauczyliśmy w szkole i tą wiedzę jeszcze pogłębiać. Ja chodzę na korepetycje z dwóch przedmiotów choć ich poziom w szkole mam bardzo wysoki i radzę sobie z tymi przedmiotami bardzo dobrze. A jednak. Poza tym na korkach zawsze nauczyciel się skupia na jednym uczniu, wszystko jest na spokojnie, można przerobić o wiele więcej zadań niż kiedy siedzi się w klasie z 35 innymi uczniami.
Najlepiej się wypowiadać kiedy nigdy się na korki nie chodziło i nie miało żadnych ambicji.

A jeśli chodzi o panią M. od matematyki, uczniowie zaczynają z nią robić porządek, uwierzcie :)
Odpowiedz
-12
@ też matka
dnia 18.07.2014, 22:47 · Zgłoś
Nie wiem, czy to wina ILO. Moja córka też skończyła gimnazjum z wyróżnieniem i zdała całkiem dobrze maturę właśnie w ILO- na piątki. I to bez korepetycji.
Odpowiedz
19
@ Procenty
dnia 19.07.2014, 09:44 · Zgłoś
Matura na piątki? To chyba przed wprowadzeniem gimnazjów? Teraz dostaje sie wyniki procentowe!
Odpowiedz
17
@ [...] do szkoly
dnia 20.07.2014, 03:23 · Zgłoś
sama masz niski poziom matko... duza czesc nauczycieli pracuje w 1lo od ponad 10 lat... 10 lat temu nie bylo problemow z niskim poziomem... nie pilnujecie wlasnych dzieci, rodzicie [...], ktorzy szwedaja sie po walach z reklamowkami z biedronki pelnymi browarow zamiast siedziec na [...]ch sie uczyc... kiedys byl strach przed nauczycielem i rodzicami a teraz jest na odwrot...
Odpowiedz
0
@ Ciekawski do Ktosia
dnia 20.07.2014, 23:27 · Zgłoś
Czy po "rewolucyjnych, głębokich" zmianach za sprawą nowej p. dyrektor 1Lo ma uzyskać taka pozycję jak ma LO w N.Żmigrodzie?

Tzn. czy zdawalność matur w 1LO ma spaść z 99,6 % na 54 % ?
Odpowiedz
-12
@ LO3
dnia 18.07.2014, 12:00 · Zgłoś
Ale o co chodzi?
Czy jak się nie jest dyrektorem to jest gorzej, bo cię dyrektor może [...].?
Pracuje się 18 godzin i jest bardzo źle?
Bierze się mniej niż 5900 wypłaty i to jest ten największy ból?
Odpowiedz
6
@ do LO3
dnia 18.07.2014, 15:26 · Zgłoś
mierny ten komentarzyk...
Odpowiedz
-22
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 18.07.2014, 18:37 · Zgłoś
Dla kogo mierny to mierny - w końcu ekspansja "niepotrzebnych etatów z wysokimi aspiracjami płacowymi zostanie zatrzymana" - Ci co na to pracują "powiedzą" co o tym myślą: "zusy są puste, a i krówka przestanie się doić..."
Odpowiedz
17
@ tk
dnia 18.07.2014, 11:57 · Zgłoś
Jasielska Gra o Tron ;)
Odpowiedz
9
@ zan77
dnia 18.07.2014, 11:39 · Zgłoś
Jestem absolwentką tej szkoły. Ponadto, Pan Waszkiel uczył mnie j. angielskiego. Po pierwsze, uważam, że stanowisko dyrektora powinno przysługiwać jemu. Zna on klimat i potrzeby tej szkoły, ma dobry kontakt z uczniami i podejrzewam, że z nauczycielami również. Jego podejście jest po prostu ludzkie, to człowiek, który rozumie i ceni potrzeby uczniów. Przez 3 lata kształcenia w tej szkole, nigdy nie spotkałam się z niesprawiedliwością ze strony Pana Waszkiela w stosunku do mnie czy moich kolegów i koleżanek. Są osoby, które zarzucają mu, że był kiepskim dyrektorem. Moje zdanie jest jednak inne.
Po drugie, to przykre patrzeć na tak toksyczną sytuację jaka panuje teraz w 1LO. Mamy do czynienia z naruszeniem prawa, a może nawet i pewnego rodzaju bezprawiem? Cóż więcej mówić, tutaj chodzi o kontakty, bo w naszym Jaśle powstała klika z Nowego Żmigrodu. Takie zachowanie wydawać by się mogło poważnych ludzi i chrapka na pieniądze i prestiżowe stanowiska, jest moim zdaniem godna pożałowania.
Odpowiedz
19
@ Kasia
dnia 18.07.2014, 11:29 · Zgłoś
Młodzi ludzie od dawna uciekają z Jasła, ale do niedawna byli to młodzi po studiach, dziś uciekają już absolwenci gimnazjum choćby do wspomnianego wyżej Kopernika. Za chwilę opuszczą nas absolwenci podstawówek. Czy mądre głowy policzyły, ilu tak naprawdę młodych ludzi mieszka jeszcze w naszym mieście? Fikcyjnych zameldowań mamy multum, ale kogo zapytam to dzieci są albo w Warszawie, albo w Irlandii, ostatnio nawet Rzeszów stał się modnym miejscem do osiedlenia. Może ktoś młody napisałby o tym pracę magisterską? Teraz średnia wieku faktycznie mieszkających tu jaślan to chyba 50+.
Odpowiedz
-24
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 18.07.2014, 18:25 · Zgłoś
Ta, mamy uniwerek 3-4 wieku to i do LO zaczną chodzić emeryci...- zawsze trzeba kogoś uczyć i wypisywać dyplomy...
Odpowiedz
19
@ Obserwatorka
dnia 18.07.2014, 11:24 · Zgłoś
Czy ktoś odpowiedzialny za oświatę (ze Starostwa, dyrektorzy szkół średnich ) zastanowił się, przeprowadził analizę, badania- na temat uciekającej młodzieży do KROSNA (Kopernika) ? Dlaczego żadna szkoła średnia nie próbuje zatrzymać dla siebie najzdolniejszych ze zdolnych zmieniając system nauczania,wykładania, kontaktu z młodzieżą itp.To jest porażka dla szkolnictwa średniego w naszym mieście - tylko patrzeć, jak Liceum Kopernik utworzy filie w Jaśle, bo co roku z Jasła odchodzi duża grupa wybitnych, najzdolniejszych uczniów,i pytanie - dlaczego właśnie tam?
Odpowiedz
-17
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 18.07.2014, 18:22 · Zgłoś
Bo nasi wybudowali tylko obserwatorium, a Kopernik zamieszkał w Krośnie...
Odpowiedz
21
@ pedagog
dnia 18.07.2014, 11:20 · Zgłoś
Zgadzam się z wypowiedzią p. Wróbla. Szkoda, że dorośli nie myślą jak taka sytuacja wpływa na młodzież, która w dobie mediów elektronicznych jest o wszystkim doskonale poinformowana. Jak to wpływa na jej przekonania, że już nie ma żadnych wartości, a liczą się tylko "układziki". Mnie osobiście jest, że tak padają wszelkie autorytety.
Odpowiedz
-16
@ ja
dnia 18.07.2014, 10:18 · Zgłoś
Pan Kmiecik ma rację ,dyrektorem powinna zdecydowanie zostać jego znajoma ze Żmigrodu.Pan Kmiecik powinien zostać starostą na następną kadencję i pozmieniać wszystkich dyr. szkół średnich.
Odpowiedz
17
@ grzegorz
dnia 18.07.2014, 10:03 · Zgłoś
no i czego się czepiacie! skoro starosta, wicestarosta, zastępca przewodniczącego powiązani są z gminą nowy żmigród to dyrektor liceum nie może być???
Odpowiedz
4
@ mieszkaniec
dnia 18.07.2014, 11:15 · Zgłoś
zbieg okolicznosci...
Odpowiedz
17
@ żmigrodzianka
dnia 18.07.2014, 15:22 · Zgłoś
A LO w Nowym Żmigrodzie podobno do likwidacji!?
Odpowiedz
11
@ k
dnia 18.07.2014, 21:41 · Zgłoś
Dlatego pani Basia ratuje swój [...] jak może uciekając jak może zamiast zająć się tym czym powinna i ratować SZKOŁĘ W NOWYM ŻMIGRODZIE, która nieziemsko popisała się wynikami na maturze :)
Odpowiedz
10
@ lol
dnia 18.07.2014, 22:04 · Zgłoś
w Żmigrodzie już wszystko poszło do likwidacji, więc wcale bym się nie zdziwił - został cyrk na kółkach - Komisariat, DPS, kościół, cmentarz i monopolowy... które wybierasz? (niepotrzebne skreślić)
Odpowiedz
0
@ Kati
dnia 19.07.2014, 17:55 · Zgłoś
Do K: Najlepiej zamienić się na rok uczniami między Lo Żmigród i 1 LO. Wyniki będą takie same. Najsłabsza młodzież z okolicy.
Odpowiedz
-1
@ Kati
dnia 19.07.2014, 17:57 · Zgłoś
Bez takich plotek pani B.
Odpowiedz
29
@ ....
dnia 18.07.2014, 10:01 · Zgłoś
hihi Pan Dominik . wspaniały nauczyciel. pozdrawiam
dobrze, że mam Pan odwage mówić o tym szczerze bo myśle, że malo nauczycieli by się na to odważyło
Odpowiedz
16
@ mieszkaniec
dnia 18.07.2014, 11:14 · Zgłoś
bravo, tak jest wszedzie a szczególnie w tym mieście, znajomości tylko i wyłącznie znajomosci, nie liczy sie ze ktos skończył porządne studia, robi cos dalejw tym kierunku, jak najlepiej wepchać osobę "od siebie", po co rozpisywac gdziekolwiek konkurs jak i tak jego wyniki sa juz znane przed jego rozpoczęciem, osobiscie startowałem w wielu konkursach zawsze dostawała się osoba której anwet nie było na liscie osob przystępujących do konkursu, teraz widzimy rowniez co sie dzieje, tylko i wyłącznie znajomosci, jesli ktos ich nie ma , to szanse ma marne.
Odpowiedz
31
@ ucań
dnia 18.07.2014, 09:50 · Zgłoś
Pani EWO C. czekamy na Pani wypowiedź !!!
Odpowiedz
37
@ be
dnia 18.07.2014, 08:25 · Zgłoś
To co się obecnie dzieje to parodia. Winę za to ponosi starostwo. To nie jest folwark u pana hrabiego, gdzie mogą robić co chcą i mieć resztę [...].. . Przyjrzyjmy się wynikom matur - wtedy zobaczymy, czy pan W. czy pani C. Czekam na wybory, by podziękować tym panom! Oni mieli swoje 5 minut i my im tego nie zapomnimy. Nie można z konkursu robić swoje "widzimisię". Przecież decyzja wojewody musi być, jedna - uchwałę należy unieważnić bo była niezgodna z obowiązującym prawem. Czas jaki to trwa musi jednak wystarczyć na szukanie dodatkowych "haków" przez panów. Swoją drogą jak oni mogą chodzić i patrzeć ludziom w oczy. Dlaczego w tych komentarzach nie ma pani C. reprezentującej rodziców w konkursie na dyrektora.
Nie posłałam swojego dziecka do 1 LO, bo jest to mój sprzeciw na działanie "panów z folwarku".
Odpowiedz
35
@ silver
dnia 18.07.2014, 07:35 · Zgłoś
dzisiaj o stanowiskach...dobrej pracy ..decyduja wyłącznie układy polityczno-koscielno -rodzinne...no i dlatego mamy takich wspaniałych urzednikow,policjantow czy nauczycieli...
Odpowiedz
48
@ ola
dnia 18.07.2014, 07:27 · Zgłoś
dlaczego przewodnicząca Komitetu rodzicielskiego EWA [...] się nie wypowiada?
Odpowiedz
18
@ xxx
dnia 18.07.2014, 17:01 · Zgłoś
hmmm...robi make-up? ;)
Odpowiedz
14
@ blues
dnia 18.07.2014, 07:09 · Zgłoś
Pojawiają się głosy na temat spadku naboru do tej placówki ...
niestety to nie pojawiające sie głosu tylko fakt bieżący
poza tym uważam że nadal będzie odpływ uczniów do innej miejscowości...co w dzisiejszych czasach gdy obecnie na tym etapie nauczania jest niz demograficzny (bo moze będzie kiedyś lepieji odnotujemy wzrost , będzie lekki wyż) jest bardzo niekorzystne
Odpowiedz
30
@ Absolwentka 1 LO
dnia 18.07.2014, 07:07 · Zgłoś
Bilska z emerytury m,usza sciagnac i niech zostanie dr :D To jest kobieta z jajami ! ;)
Odpowiedz
15
@ blues
dnia 18.07.2014, 07:14 · Zgłoś
własnie :) Dyrektor tez musi patrzec na to aby nauczyciele byli nie tylko łagodni potulni i mili ale również mieli to cos ta charyzme a jeszcze jak jest wiedza to wtedy sobie uczniowie mając te 20-30 lat beda cenić i dziekować za ten okres swego życia...
Odpowiedz
7
@ ula
dnia 19.07.2014, 14:49 · Zgłoś
No prawda, a Waszkiel tego nie robił, szkoda że Starostwo przez 10 lat było ślepe.
Odpowiedz
8
@ kotek
dnia 21.07.2014, 21:14 · Zgłoś
super, a na wice niech weźmie panią M., podniesie się poziom nauczania matematyki jak pani M. przestanie uczyć dzieci
Odpowiedz
31
@ fIAT 126 P
dnia 18.07.2014, 06:35 · Zgłoś
TAKIE CZASY >>> A LICZĄ SIĘ >>>UKŁADY I UKŁADZIKI !!!
lecz jak zwykle >>>rozejdzie się po kościach , A MOŻE >>>NIE ???
Odpowiedz
-27
@ jasiu
dnia 18.07.2014, 18:14 · Zgłoś
Co się czepiacie Baśka jest ok
A [...]ek myśli że będzie dożywotnio dyrektorem ?
Może i filcok i spółka Ją wybrali ale da radę .
Odpowiedz
1
@ tttr
dnia 19.07.2014, 13:25 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.