Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Kto wygra batalię o drogę?

137

Ekolodzy stoją na straży dobra zwierząt i przyrody, z kolei samorządowcy bronią interesu mieszkańców popierających remont drogi powiatowej przez Żydowskie i Grab. Ci pierwsi zebrali już ponad 9 tys. podpisów pod petycją przeciwko inwestycji, ci drudzy zaś otrzymali promesę na kwotę ponad 6 mln zł. Jaką decyzję w tej sprawie podejmie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie?

fot. archiwum

Trwają przepychanki między organizacjami ekologicznymi a starostą jasielskim, którego zamiarem jest wyremontowanie zaniedbanej i nieczynnej od lat dla ruchu samochodów drogi powiatowej przez Żydowskie i Grab. Dyskusje między spornymi stronami rozpoczęły się w marcu br. na spotkaniu w Ośrodku Edukacyjnym w Krempnej, w którym uczestniczyli władze powiatu, przedstawiciele Fundacji Dziedzictwo Przyrodnicze, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz dyrektor i pracownicy Magurskiego Parku Narodowego.

fot. archiwum

Rozmowy te nie przyniosły żadnego kompromisu, co więcej jeszcze bardziej zmobilizowały organizacje ekologiczne do walki o dobro Magurskiego Parku Narodowego i przyrody. Ekolodzy są zdania, że jest to najmniej uzasadniony remont drogi w powiecie, który forsuje starosta jasielski. Ostrzegają, że przebudowa tego odcinka przez Żydowskie będzie miała fatalne konsekwencje dla chronionych gatunków zwierząt m.in. wilków, rysiów i niedźwiedzi, gdyż przetnie ich ostoję oraz stworzy kolejne przeszkody. Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze prowadzi w tym celu akcję "Ratuj Serce Beskidu Niskiego", w ramach której zbierane są podpisy pod petycją przeciw remontowi drogi niszczeniu szlaku będącego miejscem do wycieczek pieszych i rowerowych. Poparło ją już 9142 osoby. Przeciwnikami remontu drogi jest pisarz Andrzej Stasiuk i jego żona Monika Sznajderman, którzy od 30 lat zamieszkujący tereny Beskidu Niskiego.

Innego zdania są mieszkańcy gminy Krempna oraz jej włodarz gminy wójt Kazimierz Miśkowicz, który w ich imieniu oraz swoim wystosował pismo do Wojciecha Wdowika, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie wyrażając swoje poparcie dla planowanego remontu drogi powiatowej relacji Krempna-Żydowskie-Ożenna. - Należy zaznaczyć, iż dzięki miejscowej ludności przyroda ta jest tak piękna i okazała, a wynika to z faktu, że w zasadzie każdy mieszkaniec gminy Krempna to człowiek o wielkim szacunku do otaczającej go przyrody. Dlatego też ludzie, którzy w codziennym życiu szanują przyrodę winni mieć decydujący wpływ na decyzje dotyczące środowiska przyrodniczego – podkreśla w piśmie wójt K. Miśkowicz i dodaje – W tym konkretnym przypadku jest wielkie poparcie dla przeprowadzenia remontu drogi Krempna-Żydowskie-Ożenna. Nawet rowerzyści korzystający z tej drogi chcą przejeżdżać po dobrej nawierzchni, a nie po dziurach i kamieniach.

Jak zaznaczył włodarz gminy Krempna, remont drogi nie wpłynie negatywie na obszary przyrodnicze przy drodze ani na zwierzęta. Dla poparcia swoich racji nadmienił, że duży ruch samochodowy do Krempnej przez Hałbów jest tego przykładem. Ponadto po wykonaniu inwestycji ruch ma zostać ograniczony do 40 km/h, a także zostaną w kilku miejscach zamontowane tzw. progi zwalniające. Kolejnym argumentem przemawiającym za tym, że remont tej drogi powiatowej jest konieczny jest fakt , iż droga wojewódzka relacji Krempna-Świątkowa Mała-Grab w kilku miejscach jest zagrożona osuwiskami. - W nieodległej przeszłości w wyniku nawalnych opadów deszczu droga ta w miejscowościach Kotań i Świątkowa Wielka była nieprzejezdna. W tym wypadku alternatywny dojazd do miejscowości Grab, Ożenna i Wyszowatka może być dokonany wyłącznie drogą relacji Krempna – Żydowskie -Ożenna – nadmienia w piśmie do dyrekcji RDOŚ wójt Miśkowicz.

Jak potwierdziła Katarzyna Kaszowicz, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle powiat niedawno otrzymał promesę na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w kwocie ponad 6 mln zł. Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko został już złożony do RDOŚ w Rzeszowie i powiat oczekuje na ich opinię w tej sprawie. Dzięki pozytywnej ocenie będą mogli otrzymać pozwolenie na remont drogi powiatowej przez Dolinę Ciechania. - Jeżeli w tym roku nie wykonamy tego zadania to będzie bardzo trudno otrzymać po raz trzeci tak dużą promesę. W ubiegłym roku również dostaliśmy środki na ten cel, jednak nie zostały wykorzystane i przepadły ze względu na brak opinii z RDOŚ w Rzeszowie. W tym roku ponownie podjęliśmy starania i niedawno dostaliśmy 6 mln zł, mimo to wciąż nie mamy możliwości wykonania remontu i czekamy na decyzję – podkreśla K. Kaszowicz.

W połowie lipca br. powinna być znana opinia instytucji w sprawie raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

id

Napisany dnia: 03.07.2019, 12:55

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Pan Janusz
dnia 12.07.2019, 22:02 · Zgłoś
Ludzie którzy piszą negatywne komentarze to albo niezorientowani w temacie lub ekolodzy.
Odpowiedz
-1
@ Pan Janusz
dnia 12.07.2019, 22:01 · Zgłoś
Ludzie w Krempnej to tubylcy. Jezu złoty widzisz i niegżmisz . Może trzeba tych tubylców Chystianizować zrzócac im jak w lasach tropikalnych paczki. A najlepiej tego kto tak pisze zapisać do szkoły dla zaawansowanych przypadków lub na badania bo chyba sobie pomylił kontynenty.
Odpowiedz
0
@ Pan Janusz
dnia 12.07.2019, 21:52 · Zgłoś
Ludzie nie dajcie się zwieść tym ekoterrorystom wiecie jake oni pieniądze za to dostają a tak naprawdę w[...] mają i ludzi i przyrodę to są świnie nie ludzie którzy zrobią wszystko żeby dopiąć swego.
Odpowiedz
0
@ Pan Janusz
dnia 12.07.2019, 21:46 · Zgłoś
W 100% popieram remont drogi i pluje na te 9tyś. podpisów, czy ktoś wie wogóle kto za nimi stoi. Równie dobrze moge sobie pojechać do Indi i zebrać milion głosów za bódową wielkiego za przeroszeniem g*wna. Niech zbierają podpisy w najbliższej okolicy a nie po Warszawie jeżdzą co ludzie żadnego pojęcia o sprawie nie mają.
Odpowiedz
1
@ Władek
dnia 11.07.2019, 17:42 · Zgłoś
Ciekawy jestem czy ekolodzy będą chodzić pieszo bo jak ekolog zasuwaj na nogach nie wpuścić ich pojazdami oni nie są z naszych regionów to co oni tu szukają
Odpowiedz
2
@ Kierowca 8I0
dnia 08.07.2019, 19:13 · Zgłoś
Niech wygra ktokolwiek byle by wykonał remont drogi
szybko, solidnie i w terminie.
Jeszcze chwilę i pieniądze w kwocie 6 milionów złotych odpłyną do Krosna
jak już nie raz bywało w przeszłości spowodowane przez różne demonstracje.
Odpowiedz
-1
@ Włosy dęba stają
dnia 08.07.2019, 14:50 · Zgłoś
Mnie się wydaje , że cała ta sprawa jest interesująca dla dziennikarzy śledczych.
Obstawiam , że przetarg jeśli dojdzie do skutku wygra Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Jasła. Powiązania personalno-polityczne, które są oczywistością są zainteresowane realizacją tego absurdalnego z wielu względów przedsięwzięcia. Tzw. posiadacze agroturystyki w okolicy , jak myślicie dlaczego tutaj przyjeżdżają turyści , od których macie nieopodatkowane przychody.
Odpowiedz
0
@ do Włosy dęba stają
dnia 11.07.2019, 10:23 · Zgłoś
a mnie co innego
Odpowiedz
2
@ Kierowca 8I0
dnia 07.07.2019, 14:23 · Zgłoś
Niedorozwinięci ekolodzy żyją w niewiedzy, że droga państwowa jaką jest droga
powiatowa Krempna, Żydowskie, Ożenna, jest wyłączona z Parku Magórskiego
i mogą co najwyżej demonstrować na terenie Parku stojąc poza pasem drogowym.
Zresztą nie widziałem żadnych oznak ani osób blokujących remont drogi.
To że ekolodzy blokują drogę jest czystą fikcją i kłamstwem.
Z tego widać, że Powiat Jasielski ze swoimi urzędnikami i starostą na czele
jest nieporadny i nie potrafi wykorzystać nawet otrzymanej kwoty
w znacznej wysokości to jest sześć milionów złotych.
Zebrana na okrągło ilość osób 6 tysięcy podpisów sprzeciwiających
się remontowi drogi jest wydumana i nieprawdziwa, gdyż cała liczba
mieszkańców gminy łącznie razem z dziećmi tyle nie liczy.
Szczególnie teraz w lecie gdy duża część wyjechała z gminy na roboty
i ich ta droga nic nie obchodzi.
Weźcie się w końcu za robotę bo strata 6 milionów złotych
pokazuje nieporadność wójta, starosty i dyrekcji dróg powiatowych.
Odpowiedz
3
@ Kierowca 8I0
dnia 06.07.2019, 18:54 · Zgłoś
Kiedy w końcu rozpocznie się remont drogi Krempna, Żydowskie do Ożennej.
Czas ucieka za chwilę i pieniądze też uciekną do Krosna.
Gdy Jasielskie Starostwo przetraci pieniądze na remont tej drogi to dopiero
się okaże jakie nieporadne mamy władze Powiatu Jasielskiego.
Nie potrafią wykorzystać nawet darmowe pieniądze które się same pchają
w celu rozwoju terenów zaniedbanych.
Starosto rusz się i zmobilizuj do działania swoich opóźnionych urzędników.
Mają głowy jak cebrzyki niech się wykażą w działaniu
Już dość tego marazmu.
Odpowiedz
-1
@ mieszkanka
dnia 06.07.2019, 19:20 · Zgłoś
Nie mogą tego zrobić bo ekolodzy wszystko blokują.
Odpowiedz
5
@ ciiii
dnia 06.07.2019, 05:37 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
11
@ Kierowca 8I0
dnia 04.07.2019, 19:45 · Zgłoś
Może żyjącym osobom w nieświadomości, powyższy dowód własności
rozjaśni w ich ograniczonych łepetynach, że od zawsze droga powiatowa
Krempna, Żydowskie, Grab nie należy do Parku Magórskiego
i nic jemu do remontu tej drogi.
Muszą pogodzić się z tym, że protesty nierozgarniętych ekologów
muszą zejść z drogi i co najwyżej mogą przeprowadzać demonstracje
ale tylko na terenie Parku Magórskiego bezsilnie przyglądając się jak
postępuje remont będącej własnością państwowej drogi.
Podarowane niemałe pieniądze należy jak najszybciej wykorzystać zgodnie
z przeznaczeniem i zakończyć roboty w terminie.
Nie można dopuścić by te pieniądze znowu były stracone i przekazane
innemu powiatowi jak na przykład do Krosna.
Co już tak było w przeszłości wiele razy.
Chyba, że o to chodzi tak zwanym samozwańczym ekologom działającym
na szkodę naszym terenom by pod płaszczykiem ochrony przyrody przekazać
pieniądze do innego powiatu.
I taka jest prawda.
Odpowiedz
-2
@ Marcin
dnia 05.07.2019, 07:06 · Zgłoś
A park nie jest państwową własnością?
Przez Świątkową jest lepsza droga, szersza, bez gór.
Odpowiedz
2
@ Dike
dnia 06.07.2019, 10:10 · Zgłoś
Suweren, słudzy narodu. Vox populi, vox Dei.
Odpowiedz
5
@ Dike
dnia 04.07.2019, 17:50 · Zgłoś
WYKAZ DRÓG POWIATOWYCH POWIATU JASIELSKIEGO
L.p. Ciąg drogi Przebieg Klasa drogi Km pocz. Km końc. Długość [km]
87 1909R Krempna-Żydowskie-Grab L 0+000 13+181 13,181
http://pzd.powiat.jaslo.pl/index.php/zakres-dzialania/wykaz-drog

Rozp. RM. z dnia 24 listopada1994 r w sprawie utworzenia MPN.
par.2. W skład Parku wchodzą następujące obszary:
par. 3. W zarząd Parku nie przechodzą nieruchomości Skarbu Państwa będące w dniu wejścia w życie rozporządzenia w zarządzie:
2. Dyrekcji Okręgowej Dróg Publicznych w Rzeszowie oraz grunty zajęte pod drogi publiczne.
Odpowiedz
9
@ tralala
dnia 04.07.2019, 17:40 · Zgłoś
Od czasu, kiedy trafiłem na artykuł "Dlaczego w zarządzie Greenpeace Polska nie ma Polaków?" to o takich wielkomiejskich ekologach mam jak najgorsze zdanie.
Odpowiedz
5
@ Baca z podhala.
dnia 04.07.2019, 17:03 · Zgłoś
I znowu mowa nienawiści usuwa przychylne komentarze dla miejscowej ludności. To tubylcy z Krempnej mają prawo tu rządzić
Odpowiedz
5
@ Heja
dnia 04.07.2019, 11:06 · Zgłoś
W 100% popieram cykliste a tubylcy niech
walcza na zaboj o te droge to te pseudo turysty
I miastowe udusza ich tym ekologicznym
Paliwem ha ha. Brawo tak trzymac!!!
Odpowiedz
2
@ Chajszenwaj
dnia 04.07.2019, 08:30 · Zgłoś
Acha jeszcze jedno jak czytam tych piszących rowerzystów co to od parady nakupili sobie "drogich" rowerów i jeżdżom tam może nie wszyscy ale spora część zrzucić kilogramów ze swojego sadła (bębna) bo koło domu.Nie tak dawno każdy koło domu miał czereśnię, wiśnię ,śliwkę czy porzeczkę, agrest, gruszkę czy korcipkę. Młode pokolenie nasadziło iglaków wysypało tony kamieni chci być cool . Grunt to beton, kamień, trawa i grill. No to i brzuchy wielkie i uda i pośladki grube
Odpowiedz
-1
@ ???
dnia 04.07.2019, 08:36 · Zgłoś
To kiedy dacie nam wytyczne jak mają wyglądać nasze obejścia domów? Macie jakiś nowy plan z którego trzeba wydrzeć kasę?
Odpowiedz
1
@ mieszkanka
dnia 04.07.2019, 12:06 · Zgłoś
Co cie to człowieku obchodzi jak wygląda czyjeś podwórko?! Jam w maistach betonują parki to nie przeszkadza.
Odpowiedz
5
@ Chajszenwaj
dnia 04.07.2019, 08:22 · Zgłoś
Cyt. " Kto wygra batalię o drogę? " = wygrać musza ludzie zdrowo rozsądkowi, kierowcy. Droga służy do kumunikowania się miejscowych ludzi ze światem. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu !!!
Odpowiedz
-8
@ Cyklista
dnia 04.07.2019, 07:13 · Zgłoś
Jezdze od kilkunastu lat po tym terenie Beskidu
Niskiego i uwazam ze niema absolutnie potrzeby
robic jakiejs "S 18" po co ?? zostawic w tej formie tak
jak jest obecnie ewentualnie poprawic niektore odcinki
ktore zagrazaja bezpieczenstwu i tyle a Starostwo jak ma
problem z wydaniem pieniedzy to ja im wskaze
Pilniejsze potrzeby. Obecna droga laczaca
Krempna-Grab Ozenna jest w b.dobrym stanie i wcale
Nie przeciazona w tygodniu 1-2 auta na pol godz. a wekend 3-4
Wlodarze Powiatu zejdzcie na ziemie i zacznijcie zdrowe myslenie chyba ze nie chce wam sie [...] ruszyc
Pieszo lub rowerem tylko paradowac z kolesiami
Autem to trza se zrobic asfalt ha ha zal takich decyzji i tych
Zwierzat tam zyjacych.
Odpowiedz
5
@ Tyle
dnia 04.07.2019, 08:34 · Zgłoś
O remont tej drogi walczymy od 1992 roku, gdy po powodzi powstało na niej osuwisko! Ciągle słyszeliśmy że ,,ni ma pieniędzy " Teraz gdy pieniądze są słyszymy nie remontować! Zajmijcie się swoimi zabetonowanymi miastami a nam pozwólcie spokojnie i bezpiecznie żyć
Odpowiedz
12
@ Czarny
dnia 04.07.2019, 06:29 · Zgłoś
Stasiuk mieszka w Wolowcu wiec niech spada od Krempnej.
Odpowiedz
14
@ Leśny
dnia 04.07.2019, 00:49 · Zgłoś
Akcja zbierania podpisów oparta jest na manipulacji. Wmawia się ludziom "budowę" drogi, albo remont nieczynnej drogi. To kłamstwo - droga jest i to czynna (poza epizodami jej czasowego zamknięcia). Dosatkowo myli się ludziom park narodowy z rezerwatem. Park narodowy ma cele edukacyjne, ma zachęcać ludzi donodwiedzania i pokazywać przyrodę, natomiast rezerwat ma być ostoją dzikości. Ta droga zachęciłaby ludzi do odwiedzenia ścieżki przyrodniczej Kiczera, czy Doliny Ciechani - obecnie odstrasza. Konia z rzędem temu, kto kiedykolwiek szedł tą drogą na piechotę z Krempbej do Ożennej - jaka to przyjemność iść wiele km asfaltem? Jazda na rowerze to też jest masakra, koło można urwać. Dużego ruchu tam nigdy nie będzie, a zimą będzie zerowy. Ekolodzy chcą uzasadnić swoje istnienie, mieszczuchy podpisują samo nie wiedzą co, a mieszkańcy pragną jakiejkolwiek inwestycji w tym zaniedbanym rejonie.

Może mieszkańcy Krempnej powinni pisać petycje o wstrzymanie budowy kolejnego wiaduktu w Warszawie, bo zagraża ptakom...
Odpowiedz
-6
@ zorro
dnia 04.07.2019, 00:22 · Zgłoś
To dajcie dym darmozjadom zwanym ekologom po 500 złotych i będzie załatwione. Teraz wszystko się tak załatwia nawet glosy wyborcze za pieniądze wyborców. Ciemny lud przecież nie kuma i się cieszy.
Odpowiedz
-1
@ Gosc
dnia 03.07.2019, 23:47 · Zgłoś
Osobiście jestem za tym żeby drogę otworzyć i zostawić w takim stanie jakim jest. Zdecyduje się ktoś "osobówką" przejechać na własną odpowiedzialność ok. Przejedzie ich niewiele. Pozostaje kwestia off-road a tych jeździ już tam więcej i niszczą drogi. Przykład nieznajowa. Gdzie
z roku na rok jest coraz gorsza droga i z roku na rok powstają nowe drogi poza szlakiem
Odpowiedz
-11
@ wieśniar
dnia 03.07.2019, 22:32 · Zgłoś
Byłem tam kilka dni temu na wycieczce rowerowej- uważam że droga tam jest niepotrzebna- po prostu jest wiele miejsc w powiecie, które wymagają dofinansowania dróg i służyło by to dużo większej ilości osób. I tyle!
Odpowiedz
15
@ Budować !
dnia 03.07.2019, 22:10 · Zgłoś
Tam już jest droga, jak można protestować przeciwko budowie czegoś, co już jest ?

Remontować, nie słuchać ludzi, którzy podpisują petycję mieszkając setki kilometrów stąd.
Odpowiedz
1
@ Babula
dnia 03.07.2019, 21:41 · Zgłoś
Droga zostanie wyremontowana tylko na użytek parku.Jeżeli park nie ma nic do drogi to szlabany zlikwidować.Turystyka rowerowa,piesza ale nie transport drewna z parku tą drogą.Ekooszołomy nic wam do drogi za park weźcie się.W jakim parku wycina się drzewa nie wspominając już o orlikach i reszcie fauny
Odpowiedz
-1
@ mieszkanka
dnia 06.07.2019, 19:23 · Zgłoś
A to jak przepraszam mają drzewo wywozić? Samolotem?
Odpowiedz
9
@ kasia
dnia 03.07.2019, 21:25 · Zgłoś
kim jest ten cały stasiuk?? wyrocznia ?bo coś tam napisał.. żal
Odpowiedz
-1
@ ...
dnia 05.07.2019, 09:35 · Zgłoś
każdy może pisać nawet ten stasiuk
Odpowiedz
8
@ piko
dnia 03.07.2019, 20:59 · Zgłoś
Jechałem ta droga 10 lat temu i już wtedy czułem się jak bym był na Marsie.
Odpowiedz
6
@ Arczi
dnia 03.07.2019, 20:58 · Zgłoś
Monika Sznajderman - po nazwisku można się domyślić pochodzenia.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 03.07.2019, 23:56 · Zgłoś
Szczęśliwy ten, co zna swojego ojca ;-)
Odpowiedz
-1
@ yozef
dnia 04.07.2019, 06:52 · Zgłoś
gdzie to sie takie narodzilo ,,,pewnie to ono
Odpowiedz
-2
@ Piss
dnia 05.07.2019, 13:55 · Zgłoś
A ty jakie masz nazwisko?Powachaj się pod pachami.Jesz na okrągło ziemniaki ze skwarkami i masz adekwatne do menu nazwisko.
Odpowiedz
1
@ do Piss
dnia 11.07.2019, 10:20 · Zgłoś
kłania się psychiatra
Odpowiedz
12
@ +85
dnia 03.07.2019, 20:38 · Zgłoś
Na temat drogi Krempna - Żydowskie - Ożenna wypowiedziałem się czytając artykuł
" Nie tędy droga - grzmią organizacje ekologiczne". Odpowiem na zapytanie " Aa" w czasach komuny droga była przejezdna nawet w zimie, bo trzeba było dowozić paszę do PGR Ożenna gdyż władze PGR-u nie potrafiły zgromadzić zapasów na zimę. Wiedzieli bardzo dobrze jakie to są zimy w tym rejonie.Były przerwy w komunikacji, ale pługi odśnieżały i był dojazd. Pytanie do ekologów ? dlaczego energetyka prowadzi dwie niezależne linie zasilające Odpowiem Wam - bo w razie awarii jednej energia dostarczana jest drugą, aby nie zmarzła Wam pewna część ciała.
Droga do "Granicy Państwa "przez Kotań Świątkową przebudowana dzięki staraniom śp.senatora Zająca otworzyła z powiatu jasielskiego dojazd na Słowację.Niestety droga
wymaga już remontu szczególnie powstałe osówiska.Brak oznakowania poziomego, brak w wielu miejscach słupków hektometrowych są dziury i wykruszenia nawierzchni spowodowane przez zimę.Porównują ją do drogi po stronie Słowackiej to płakać się chce. Tam nawet droga szerokości 3 m. ma wymalowany pas środkowy. Dyrektor D. W. chyba nigdy jej nie odwiedził.Na teremie powiatu gorlickiego od przejścia granicznego w Konicznej droga do Gorlic przebiega samym środkiem Magurskiego Parku i niema problemów.Zwierzyna sobie przechodzi swobodnie na "HETTA i WIŚTA". Robienie progów zwalniających to poroniony pomysł to jest droga ogólna , a nie osiedlowa .Znałem niegdyś osobiście dróżnika, Który w latach 52 do 70 opiekował się tą drogą. Myślę że czas najwyższy,aby o potrzebie i konieczności decydowali miejscowi, a nie ludzie oddaleni o 120 km ,którzy chyba nigdy tam nie byli.
Zgodnie z przepisami wydanymi przez państwo to odpowiedź na pismo powinna być udzielona najpóźniej do 30 dni. Powiatowi Rajcowie obudźcie się ,aby nie stało się zwami to co stało się z Rajcami w Kołaczcach w średniowieczu.



granicy Panstwa
Odpowiedz
-3
@ Ty
dnia 04.07.2019, 22:23 · Zgłoś
Zima można było Thames przejechać ale ciągnikiem na gąsienicach.Nie zmyślaj.Nie była przejezdna i dlatego zrobiono przez Swiatkową.
Odpowiedz
1
@ Cypisek
dnia 05.07.2019, 13:45 · Zgłoś
Nie byla przejezdna? Ciekawe jak wyglądało zaopatrzenie dla WOPu w Ożennej, albo szkoły i sklepu w Grabiu.
Odpowiedz
0
@ Ty
dnia 05.07.2019, 13:52 · Zgłoś
Zapytaj swojego dziadziusia,on ci prawdę powie.
Odpowiedz
1
@ mieszkanka
dnia 05.07.2019, 22:27 · Zgłoś
W Ożennej są i były takie zimy że autobus nie dojeżdża.
Odpowiedz
6
@ Chajszenwaj
dnia 03.07.2019, 20:03 · Zgłoś
Droga powiatowa nr 1909R jest wyłączona z obszaru Parku Magurskiego, nie jest jego własnością. Droga dla ludzi. Zwierzaki majom lasy
Święcany poczekajom, święconoki muszom poczekać, narazie źle nie majom !!!
Odpowiedz
24
@ RJS
dnia 03.07.2019, 19:53 · Zgłoś
Nie można uginać się ekologom, towarzystwu finansowanemu przez lobby.
Róbmy swoje, to nasz powiat, to MY mieszkańcy decydujemy co należy zrobić by żyło się lepiej.
Warszawa, Kraków, niech błądzą u siebie, od nas WON !
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 03.07.2019, 20:34 · Zgłoś
Przez jakie lobby?
Odpowiedz
11
@ ABSOLUT
dnia 03.07.2019, 19:36 · Zgłoś
odnowić droge i postawić znak ze jest tylo dla rysiow, niedzwiedi, saren i ekologow - to takie proste!
Odpowiedz
8
@ wyborca
dnia 03.07.2019, 18:46 · Zgłoś
Może by tak pomyśleć o przebudowie ostatniego około 500 m odcinka drogi powiatowej Siepietnica-Święcany- Lisów, bowiem obecnie została całkowicie zniszczona przy objazdach krajówki 28. Jeździ tu w kierunku Jasła pół małopolski od strony Szerzyn i Biecza.Przed wyborami obecni radni mocno to obiecywali. Czekamy - mieszkańcy Święcan przysiółek Przechody, Jabłonicy i Lisowa.
Odpowiedz
18
@ ufo
dnia 03.07.2019, 18:43 · Zgłoś
Pseudo ekologów na drzewo !!! (mogą przywiązać się sami).
Dobre drogi + kolej rozwijają miasta, region itd.
Droga tam była i niech będzie.
Odpowiedz
18
@ rys
dnia 03.07.2019, 18:26 · Zgłoś
pałą 50-tką po ekologch i po wszystkim. kim oni są ze dyktują warunki władzy i mieszkańcom. zabiorą d... w troki i pojadą do swoich chatek, a wy biedujcie. Co za bezsilne Państwo
Odpowiedz
14
@ Chajszenwaj
dnia 03.07.2019, 18:19 · Zgłoś
Droga jest, droga musi być dla ludzi. A mój dziadek mówił kiedy chodzili koło parku (znaczy się planowali powołać) żeby nie robić parku bo to się źle skończy dla tubylców i dla drogi. On był prorok cy co żeto przewidzioł !!!
Odpowiedz
16
@ On
dnia 03.07.2019, 18:07 · Zgłoś
Widac na pierwszym zdj to niby ekologie. Wyciete drzewa lezace kolo drogi.Ekolodzy niech spadaja na drzewo.
Odpowiedz
17
@ Krempnianka
dnia 03.07.2019, 18:04 · Zgłoś
Pan Kostka niech zajmie się swoim miastem, Krakowem, bo to ono w znacznym stopniu przyczynia się do globalnego ocieplenia
Odpowiedz
6
@ kapral
dnia 03.07.2019, 17:32 · Zgłoś
To jest batalia o kasę a nie o drogę,nic dodać nic ująć.
Odpowiedz
19
@ Aa
dnia 03.07.2019, 17:13 · Zgłoś
A w czasach komuny drogą była przejezdna i pytam gdzie byli ekolodzy
Odpowiedz
6
@ stary
dnia 05.07.2019, 08:29 · Zgłoś
wtedy ekolodzy byli tam gdzie bezrobotni i bezdomni,po prostu żeby żyć trzeba było pracować i tyle.
Odpowiedz
3
@ do Aa
dnia 11.07.2019, 10:14 · Zgłoś
wtedy i słusznie by ich wywieźli na "białe niedźwiedzie"
Odpowiedz
18
@ bazalt
dnia 03.07.2019, 17:04 · Zgłoś
Jestem "eko", ale argumenty że droga komuś lub czemuś zaszkodzi, są z d**y wzięte. Owszem - jak najbardziej trzeba chronić przyrodę, zwierzynę MPN, ale są sposoby sprawdzone w dziesiątkach innych chronionych miejsc, które można zastosować.
Szanuję A.Stasiuka, bo jest świetnym pisarzem. Ale akurat w tej kwestii nie ma racji. Na południe od Krempnej było, jest i będzie odludzie. A nawet jeśli tą drogą przejedzie 10 aut dziennie, to nikt na tym nie ucierpi.
Odpowiedz
-6
@ B.
dnia 04.07.2019, 08:46 · Zgłoś
Ja od Lat też myślę, żę może być i park i droga... w innych krajach można na szczyt góry w praku wjechać samochodem. Kwestia czy to potrzebne, ale można i zwierzeta zyja, ptaki gniazdują...Z drugiej strony musimy się sami cieszyć, ze nie bylo przez tyle lat u nas na tyle pieniędzy i dlatego mamy tyle dzikich terenów. Beskid nalezy na jednych z najpiękniejszych.Jjest tylko 1 poważna wątpliwość- turyści. niestety wielu z nich nie ma jeszcze kultury na takim poziomie, żeby zrozumieć, że teren jest chroniony. Ciut już mniej teraz widzę tych strasznych kładów, teraz bum na motory!!! w weekend jak bylam za Krempną to co 5 minut słychać takiego przez 3 minuty jak przejedzie taki hałas!!! Do tego młodzieżówka ścigająca się na nowiutkiej nawierzchni... to są te wątpliwości... Drogi dla ludzi tak, domy dla ludzi tak!!!, tylko najważniejsze niech się Ci ludzie wypowiedzą, bo zastanawiam się czy to dla nich czy do jakiejś innej planowanej inwestycji???
Odpowiedz
28
@ Eg
dnia 03.07.2019, 16:34 · Zgłoś
Ta droga jest bardzo potrzebna
Nie jest zagrożeniem dla parku
A tak na marginesie to park jest dla ludzi
I potrzeby ludzkie są ważniejsze.
Ekolodzy niech idą protestować do Niemiec np.
Odpowiedz
-3
@ Włosy dęba stają
dnia 08.07.2019, 14:30 · Zgłoś
Jak park jest dla ludzi to do czego Ci ta droga. Wydaje się , że park jest też zwierząt , roślin itd, itp
Odpowiedz
25
@ Cypisek
dnia 03.07.2019, 16:24 · Zgłoś
Dla dobrego przykładu pan Stasiuk powinien najpierw zwinąć asfalt w Wołowcu, gdzie ma dom. A potem powinien się ogrodzić siatką leśną (może zrobimy zrzutkę?) i na zawsze odczepić się od mieszkańców gminy Krempna.
Odpowiedz
-13
@ B.
dnia 04.07.2019, 08:38 · Zgłoś
Pan Stasiuk od Lat tam mieszka więc wypowiada się jako mieszkaniec, nie chodzi mi o to, ze w 100 % go popieram, tylko wylewacie na niego pomyje jakby to był jakiś oszołom mieszkający 500 km i tylko z telewizji to słyszał... on tam mieszka od lat!!!
Odpowiedz
7
@ tralala
dnia 04.07.2019, 10:05 · Zgłoś
A ja jeszcze dłużej. I mam dość takich "mieszkańców".
Odpowiedz
7
@ mieszkanka
dnia 04.07.2019, 12:15 · Zgłoś
Pan Stasiuk to mieszka w Sękowej nie w Krempnej a są ludzie którzy mieszkają od urodzenia i trochę dłużej niż pan Stasiuk więc akurat on nie jest żadnym autorytetem w tej sprawie.
Odpowiedz
-11
@ Herkules
dnia 03.07.2019, 15:48 · Zgłoś
Jasło nie ma obwodnicy a oni chcą robić
Obwodnicę dla dwóch wiosek.
Odpowiedz
13
@ Cypisek
dnia 03.07.2019, 16:46 · Zgłoś
Ta droga jest od czasów CK Monarchii, proszę pana. Można sprawdzić na archiwalnych mapach.
Odpowiedz
-16
@ rest
dnia 03.07.2019, 18:19 · Zgłoś
Jak wróci monarchia to i droga będzie potrzebna
to ją wtedy ck pawluś odbuduje
ale nie teraz
Odpowiedz
3
@ do Herkulesa
dnia 03.07.2019, 21:43 · Zgłoś
Jasło nie ma wielu niezbędnych obiektów: obwodnicy, zagospodarowania odpadów, zabezpieczenia p.powodziowego, parkingów, obiektów sportowych itp. - ale będzie miało inkubator! a nawet dwa.
Odpowiedz
26
@ mrX
dnia 03.07.2019, 15:38 · Zgłoś
Na czym niby ma polegać ten potwornie negatywny wpływ drogi na wilki, rysie i niedźwiedzie? W Bieszczadach dróg przecinających tereny parku narodowego jest wiele, a jakoś te zwierzęta nie tylko nie wyginęły, ale poważnie się rozmnożyły.
Odpowiedz
23
@ Hejka
dnia 03.07.2019, 15:36 · Zgłoś
Jeździłem tą drogą rowerem, czasami nawet na Słowacje ale przestałem, bo na dziurach przy lekkim "zagapieniu" można zęby stracić. No i rower obowiązkowo musi posiadac dobry widelec przedni z amortyzatorem.
Odpowiedz
0
@ Cypisek
dnia 03.07.2019, 16:25 · Zgłoś
I tak ten amortyzator wytrzyma maksymalnie jeden przejazd ;)
Odpowiedz
-6
@ Marcin
dnia 04.07.2019, 07:06 · Zgłoś
Jak nie umiesz jeździć to polecam boczne kółka.
Ta droga na rower jest super. Najważniejsze, że pod auto nie wpadniesz, skoro się zagapiasz.
Odpowiedz
2
@ mieszkanka
dnia 05.07.2019, 22:23 · Zgłoś
Ta droga jest super na rower? Jaki niby. Chyba latający.
Odpowiedz
-3
@ Włosy dęba stają
dnia 08.07.2019, 14:27 · Zgłoś
Pytanie czy musisz tam jeździć, czy to jest konieczne do życia.
Odpowiedz
2
@ Marcin
dnia 09.07.2019, 09:46 · Zgłoś
Górski, trekkingowy, krossowy, gravel...
Odpowiedz
22
@ dziki
dnia 03.07.2019, 15:32 · Zgłoś
Niech ekolodzy sp...ają /Słownictwo pani Sznajderman/ na drzewa i odwalą się od nas , my nie wtrącamy się w ich życie a oni niech się odwalą od nas.Co ich obchodzą nasze drogi, my też chcemy wygodnie dojeżdżać, mają swój drewniany pałac z kostką po same drzwi w Wołowcu to niech się odwalą od nas.Wołowiec też leży w naszych stronach.Moim zdaniem to powinni zacząć słabiej wynagradzać tych ekologów a te pieniądze oddać na rzecz zwierząt w schroniskach byłoby bardziej pożyteczne.Ten park to też porażka dla nas mieszkańców , jest to jak kula u nogi same utrudnienia bo to tu nie wchodz, tu nie wjeżdżaj ale im ekologom wolno wszystko , ciekawe czy pan Stasiuk albo jego żona przejdą gdzieś kawałek na nogach czy tylko zatruwać powietrze samochodami potrafią. PRECZ Z EKOLOGAMI !!!
Odpowiedz
4
@ ...
dnia 05.07.2019, 09:21 · Zgłoś
...a może protest zorganizować pod pałacem w Wołowcu
Odpowiedz
29
@ prawdzic
dnia 03.07.2019, 15:15 · Zgłoś
Ekoterroryzm powinien być karany robotami przymusowymi przy
ręcznym przekopywaniu Mierzei Wiślanej.
Odpowiedz
-8
@ Tryt do prawdzica
dnia 03.07.2019, 22:45 · Zgłoś
Kur De balans, chłopie, Ty masz myśli. Łopaty do łap i przesiewać piasek. Jak się trafi bursztyn to obowiązkowo na konto partii przez PiS PiSanej. Zrobić przekop,puścić przez przekop transporter opancerzony i ogłosić całemu światu pisowskich wyborców o kolejnym zwycięstwie partii przez PiS PiSanej.
Odpowiedz
1
@ Kazik
dnia 05.07.2019, 17:29 · Zgłoś
Co 1 to madrzejszy a wypowiadają się ci co tu nie mieszkaja w Rostajnym co chwila poprawiają bo sie droga usuwa co sie robi przy moście w Swiatkowej Malej tego nikt nie widzi powinna być poprawiona droga przez Źydowskie i powinna być droga poprawiona Desznica Świątkowa bo drogi byly dobre i tu itu tylko wyworza drzewa z lasów i niszcza drogi oraz tzw.fosy .a poprawić niema komu .w tym tkwi sprawa.a dziwne gadania nic nie dadzą tu teź ludzie zyja i im teź coś się nalezy .
Odpowiedz
-17
@ Olek
dnia 03.07.2019, 15:05 · Zgłoś
oczywiście że zrobią tą drogą, tak jak i zwolnili poprzedniego dyrektora ktory chcial powiekszyc park. Wycinają drzewa na potęge jak nigdy, coraz mnie zwierzyny w parku, znaleźć jakies poroze coraz ciezej. Zamiast umiejetnie korzystac z najwiekszego dobra w tym rejonie to zniszczyc wszystko, rozkrasc , park narodowy to juz tylko na papierze jest.
Odpowiedz
2
@ do olek
dnia 05.07.2019, 09:17 · Zgłoś
o... o poroże ci tylko chodzi. Idź do pracy i kup sobie (poroże).
Odpowiedz
3
@ mieszkanka
dnia 05.07.2019, 22:22 · Zgłoś
Kolejna próba obrażenia mieszkańców? Naprawdę wyczuwam tutaj pana Kostkę który obrał sobie ten tor działania.
Odpowiedz
16
@ Kierowca 8I0
dnia 03.07.2019, 14:23 · Zgłoś
Jest obce finansowanie drogi, to dlaczego rezygnuje się z tego.
Dofinansowania na remonty dróg są coraz bardziej ograniczane.
Okazja mija i nigdy już nie powróci.
Wykorzystać okazję należy teraz dla udogodnienia życia mieszkańców
i dla przyszłych pokoleń.
Odpowiedz
26
@ kibic
dnia 03.07.2019, 14:23 · Zgłoś
Dość dyktatu ekologów-terrorystów!
Odpowiedz
-4
@ rest
dnia 03.07.2019, 18:17 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-3
@ Dociekliwy Stefan
dnia 03.07.2019, 14:15 · Zgłoś
Dlaczego starosta Pawluś tak upiera się przy drodze do Ożennej zamykając jednocześnie drogę z Tarnowca do Czeluśnicy?
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 03.07.2019, 14:28 · Zgłoś
Już odpowiedziałam na to pytanie ;-)
Odpowiedz
38
@ JD
dnia 03.07.2019, 14:02 · Zgłoś
Trzeba być kretynem żeby w ten sposób argumentować . W Bieszczadach po obu stronach drogi jest park i w żaden sposób nie zakłóca to życia zwierząt . Ekoterrorysci możecie u siebie w ogrodzie tworzyć sobie strefy wolne od dróg ale nie macie prawa decydować o tym którędy ma jechać karetka do człowieka umierającego .
Odpowiedz
16
@ mieszkanka
dnia 03.07.2019, 14:21 · Zgłoś
W Bieszczadach ekolodzy walczą o to żeby zlikwidować gospodarkę leśną. Chcą też tam założyć park.
Odpowiedz
-12
@ 5
dnia 03.07.2019, 14:55 · Zgłoś
przeciez tam jest 5 domow na krzyż, od lat nikt tam nie buduje sie bo mieli park powiekszać. a karetki to ze slowacji maja blizej niz z Jasla
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 03.07.2019, 13:49 · Zgłoś
Nie bez znaczenia jest również budowa "ośrodka edukacji ekologicznej" w Ożennej.
Odpowiedz
1
@ rest
dnia 03.07.2019, 18:16 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-5
@ KWINTO
dnia 03.07.2019, 13:45 · Zgłoś
Wszystko z dotacji a gdzie idą pieniądze z podatków na wypłaty urzędników?
Odpowiedz
13
@ nick
dnia 03.07.2019, 13:47 · Zgłoś
Dotacje pochodzą z budżetu, a więc z podatków
Odpowiedz
46
@ buuuu
dnia 03.07.2019, 13:34 · Zgłoś
eko-terroryści ze szkodzenia przyrodzie i środowisku dostatnio sobie żyją w swoich miastach.
Odpowiedz
32
@ Ja
dnia 03.07.2019, 14:28 · Zgłoś
Masz rację to terroryści... Dawniej takich dziwactw nie było ludzie mieli pracę zwierzyny było o wiele więcej niż teraz a tylko dla tego że PANOWIE zza biurka nie ruszając 4 liter z fotela ingerują w przyrodę.TAKIE RZECZY TYLKO U PSEŁDO EKOLOGÓW SIĘ DZIEJĄ... TO MAFIA NIE EKOLODZY!!!
Odpowiedz
11
@ pek
dnia 04.07.2019, 00:32 · Zgłoś
Tak właśnie panowie wielcy ezoteryczne! !!! A stasiokowi jak sie nie widzi klimat to nikt go tu nie trzyma!!!
Odpowiedz
49
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 03.07.2019, 13:12 · Zgłoś
Moje pytanie: na drodze 992 przewraca się drzewo. W tym samym czasie do Ożennej została wezwana karetka/straż pożarna; drodzy ekolodzy, drogi Panie Stasiuk w jaki sposób karetka/straż pożarna ma dojechać do Ożennej?
Odpowiedz
15
@ mieszkanka
dnia 03.07.2019, 14:20 · Zgłoś
Pan Kostka, ekolog i członek Fundacji by napisał czy na wypadek deszczu meteorytów też mamy plan awaryjny
Odpowiedz
-9
@ x
dnia 03.07.2019, 14:53 · Zgłoś
przeciez tam nie ma żadnych karetek, najbliższa w żmigrodzie została zlikwidowana, wiec z Jasła czyli 40 km. to juz blizej na slowacji im.
Odpowiedz
15
@ Woytazz
dnia 03.07.2019, 15:29 · Zgłoś
Moje pytanie: na drodze Krempna - Polany - Myscowa przewraca się drzewo. W tym samym czasie do Myscowej została wezwana karetka/straż pożarna. Drogi wójcie Miśkiewicz, starosto Pawluś i cała reszto zatroskana o bezpieczeństwo mieszkańców gminy Krempna - w jaki sposób karetka/straż pożarna ma dojechać do Myscowej?

Pomijam już fakt, że droga Myscowa - Kąty skróciłaby dojazd nie o trzy, a co najmniej o kilkanaście kilometrów. Czyżby problem wynikał z tego, że w Myscowej starosta Pawluś nic nie buduje?
Odpowiedz
4
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 03.07.2019, 16:09 · Zgłoś
Iwla-Chyrowa, ale to powiat krośnieński.
Odpowiedz
-5
@ Gosc
dnia 03.07.2019, 23:42 · Zgłoś
Ta droga od 10 lat jest praktycznie nieczynna. Teraz afera bo są ludzie którzy nie chcą jej remontu, min. Ja. Jakoś te karetki dojeżdżały. Jak zwykle afera dla afery. Dodam jestem mieszkańcem
Odpowiedz
4
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 04.07.2019, 08:15 · Zgłoś
To, że dojeżdżały nie znaczy, że za x lat nie będzie takiej sytuacji, że gdzieś nie daj Boże nie dojadą.
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 04.07.2019, 12:13 · Zgłoś
Nie dojadą, bo są likwidowane.
Odpowiedz
3
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 04.07.2019, 12:15 · Zgłoś
Niech Pani nie opowiada głupot.
Odpowiedz
11
@ mieszkanka
dnia 04.07.2019, 17:55 · Zgłoś
Kto nie chce remontu? Ekolodzy i ludzie którzy mieszkają w miastach, przyjeżdżają do Krempnej i chcieli by żeby ludzie mieszkali w lepiankach.
Odpowiedz
-2
@ Obserwator
dnia 04.07.2019, 20:16 · Zgłoś
A może idźcie na kompromis. Zróbcie drogę ale z zakazem ruchu dla samochodów osobowych i motorów? Jak miło teraz tamtędy pospacerować albo przejechać rowerem. Nie wyobrażam sobie jak zostanie zrobiona nowa nawierzchnia i zaczną się "wyścigi" tamtędy. Zero przyjemności dla spacerujacych. Myślicie że ograniczenie prędkości coś zmieni?
Odpowiedz
-2
@ He
dnia 04.07.2019, 22:18 · Zgłoś
A co to niby ma się palc w tej Ozennej ze straż musi jechać przez Żydowskie a nie przez Swiatkowa,Przez Żydowskie ma pod górę a przez Swiatkowa z góry.Madralo i jak szybciej? z gory czy pod górę.
Odpowiedz
0
@ mieszkanka
dnia 05.07.2019, 22:20 · Zgłoś
@He najpierw przeczytaj ze zrozumieniem mądralo a potem się wypowiadaj. Wyraźnie masz napisane że co w przypadku gdyby droga była nie przekezdna. Poza tym w Ożennej też mieszkają ludzie i różne rzeczy mogą się zdarzyć.
Odpowiedz
2
@ He
dnia 08.07.2019, 00:55 · Zgłoś
Jeśli ją zaorzą to i będzie nie przejezdna i beczkowóz dojedzie z Gorlic via Radocyna!
Odpowiedz
1
@ Aaa
dnia 10.07.2019, 00:24 · Zgłoś
A czy to ma być droga p.pożarowa?
Odpowiedz
2
@ Pan janusz
dnia 13.07.2019, 17:19 · Zgłoś
Odpowiedź na komentarz @Obserwator. Co pan/i mówi jakie wyścigi, każdy kto ma odrobine oleju w głowie nie jechałby więcej niż 60km/h po 9m drodze. Po za tym można zrobić progi zwalniające.
Odpowiedz
-1
@ xxl
dnia 03.07.2019, 13:11 · Zgłoś
A swoją drogą ten wójt z Krempnej to ile lat sprawuje już funkcję naczelnika a następnie wójta?? 35? 40? Bo mniej zapewne nie!!!
Odpowiedz
28
@ mieszkanka
dnia 03.07.2019, 14:19 · Zgłoś
A jak to się ma do remontu drogi bo nie rozumiem? To jest argument przeciwko? No to kiepski.
Odpowiedz
-9
@ x
dnia 03.07.2019, 14:49 · Zgłoś
przeciez tam nie ma żadnych karetek, najbliższa w żmigrodzie została zlikwidowana, wiec z Jasła czyli 40 km. to juz blizej na slowacji im.
Odpowiedz
-13
@ jan
dnia 03.07.2019, 14:53 · Zgłoś
tamtejsi mieszkancy palą śmieciami od lat, tam śmieciarki jeżdzą po śmieci pod domy ale wracają puste bo kazdy woli spalic w swoim piecu i zatruć środowisko. co czwarty mieszkaniec to kłusownik, posiadacz quada itd wiec gadanie że szanują środowisko to kłamstwo
Odpowiedz
33
@ kk
dnia 03.07.2019, 15:53 · Zgłoś
A ten Stasiuk to co za figura że chce dyktować ludziom jak żyć? Pisarz? A co on napisał? Jak Pan w/w chce mieć cisze a ma kasę to niech wyemigruje (najlepiej na Antarktydę) i zabierze ze sobą żonę i jednego wilka a nie dyktuje ludziom jak mają żyć.
Odpowiedz
23
@ do @ xxl
dnia 03.07.2019, 15:53 · Zgłoś
Sprawuje nie dlatego że się przykleił do stołka tylko mieszkańcy go wybrali więc co lamentujesz ? Wystartuj w najbliższych wyborach i to ty będziesz naczelnikiem.
Odpowiedz
23
@ Krempnianka
dnia 03.07.2019, 16:54 · Zgłoś
dlaczego kłamiesz? może przyjedziesz w dzień odbioru śmieci i sprawdzisz? Najbliższy 8 lipca
Odpowiedz
18
@ Krempnianka
dnia 03.07.2019, 18:06 · Zgłoś
A jakie to ma znaczenie? Nie popieram go ale w tym przypadku zgadzam się z nim w 100%
Odpowiedz
9
@ Biurokracja
dnia 03.07.2019, 20:47 · Zgłoś
Rozstrzygnie o tym RDOŚ poprzez... brak rozstrzygnięcia. Instytucja ta znana jest z przeciągania spraw (czasem czeka się na opinię czy uzgodnienie latami) poprzez wezwania do uzupełnień raportu lub uzupełnień do uzupełnień, itp., itd.
Podobnie oczekiwać trzeba w drugim tworze tj. Wody Polskie. Utworzenie jeszcze paru podobnych urzędów całkowicie, w biurokratyczny sposób, zablokuje (lub wydłuży o wiele lat) możliwość inwestowania.
Oczywiście potrzeby ludzi, np. mieszkańców, są tu bez znaczenia.
Miał rację Einstein mówiąc o względności czasu. W urzędach płynie on znacznie wolniej.
Jeżeli minął rok bez rozstrzygnięcia, to może minąć jeszcze parę lat i sprawa sama się rozstrzygnie.
Biurokraci wszystkich urzędów - łączcie się!
Odpowiedz
0
@ @PLUS+/=minus
dnia 04.07.2019, 00:56 · Zgłoś
kobieto przelej te pieniądze na Jasło ul Kraszewskiego po rękach Cie będziemy całować dawna obwodnica łata na łacie kiedy nowy dywanik położycie??? to tylko ponad 1 km już łatanie nie pomoże
Odpowiedz
3
@ ixi
dnia 04.07.2019, 06:46 · Zgłoś
Jak to jest ze jednostki dyktują swoje widzimisię i blokują te inwestycje? Tu trzeba robić a nie gadać, kiepska i mało skuteczna jest, "władza" w Polsce. A może władzą są teraz małe grupki mniejszości? Lezbijki Geje Biseksualisci I Tranzwestyci pod ręce z Eko terrorystami. Co to za państwo, które daje sobie narzucać wolę mniejszości!? Czyli dalej państwo nieudolnie, teoretyczne i jak to powiedział Kamiński z P O.. Ch.. D... Kamieni kupa.. Ahhhh
Odpowiedz
2
@ tralala
dnia 04.07.2019, 10:03 · Zgłoś
jan: Czemu kłamiesz publicznie? Czemu oczerniasz mieszkańców?
Odpowiedz
-5
@ Włosy dęba stają
dnia 08.07.2019, 13:21 · Zgłoś
Prawdopodobnie masz problem z czytaniem, w związku z tym nie wiesz co Stasiuk napisał. Stasiuk zrobił więcej dla popularyzacji Beskidu Niskiego więcej niż starosta, wójt i całe to towarzystwo.
Odpowiedz
-4
@ Włosy dęba stają
dnia 08.07.2019, 13:34 · Zgłoś
Wójt mógłby odpuścić , bo to chyba jego ostatnia kadencja. Ten pomysł to jest kompletna głupota. Pani dyrektor mówi , że otrzymali promesę to będą robić drogę . A może poprawić istniejące nawierzchnie. Różnica w dojeździe do Grabiu z Krempnej to 800 metrów, do Ożennej to 1200 metrów. Ilu mieszkańców tędy jeździ codziennie? 0d 0 do? Droga do Ożennej niszczeje , bo jej jakość jest zła. Wystarczy przejechać na słowacką stronę i tam jest w lepszym stanie, choć budowana w tym samy czasie. Co do osuwisk to wystarczy dobrze zaplanować drogę i dopilnować realizacji. Vide Słowacja.
Odpowiedz
1
@ Pan Kazimierz
dnia 12.07.2019, 21:34 · Zgłoś
Weź się lecz na głowe człowieku.
Kłamstwo Oszczerstwo i jeszcze raz kłamstwo.
Odpowiedz
1
@ Pan Janusz
dnia 12.07.2019, 21:36 · Zgłoś
Właśnie prawde mówisz
Odpowiedz
0
@ Marcin
dnia 18.09.2019, 17:59 · Zgłoś
No sporo kolego napisał. I to naprawdę dobrych książek za co zresztą dostał wiele prestiżowych nagród. Gdybyś czasem bywał w bibliotece, to byś wiedział. Ale nie martw się, na naukę nigdy nie jest za późno.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657