Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Maria Kluz wściekła na radnych

149

Jak postanowiła tak uczyniła. Maria Kluz, radna klubu „Jaślanie” wywiesiła na tablicach ogłoszeń obwieszczenie, będące reakcją na wynik głosowania nad uchwałą budżetową. Rozgoryczona faktem, iż zgłoszone przez nią wnioski o zmiany w projekcie budżetu nie znalazły uznania części radnych Rady Miejskiej Jasła, zdecydowała się umieścić ich nazwiska w treści wiadomości skierowanej do mieszkańców osiedla „Gamrat”. Zarzuciła im, że o mieszkańcach osiedla pamiętają jedynie w czasie trwania kampanii wyborczej.

W budżecie Miasta Jasła na 2020 r. uchwalonym podczas XXI sesji Rady Miejskiej Jasła zaplanowano wydatki na poziomie 191,4 mln zł. Wydatki bieżące opiewają na kwotę blisko 165 mln zł. Wydatki majątkowe zaś na 26,4 mln zł. Nie wszyscy radni byli jednak usatysfakcjonowani planami inwestycyjnymi miasta. Swoje wnioski dotyczące przesunięć środków i utworzenie nowych zadań inwestycyjnych złożyli: Krzysztof Czeluśniak, Jan Pierzchała oraz Maria Kluz. Wszystkie zostały przez Komisję Finansowo-Budżetową Rady Miejskiej Jasła zaopiniowane negatywnie. Radni większością głosów ostatecznie odrzucili wnioski trójki radnych. Projekt budżetu został więc uchwalony w wariancie przedłożonym przez burmistrza.

Rozczarowana dała upust emocjom

Wśród odrzuconych wniosków znalazły się dwa złożone przez Marię Kluz. Zakładały one przesunięcie kwoty 30 tys. zł i 50 tys. zaplanowanych na promocję miasta w mediach na opracowanie projektu boiska szkolnego oraz wykonanie projektu budowy parkingu i chodnika przy Zespole Szkół Miejskich nr 2 w Jaśle. Maria Kluz nie mogła pogodzić się z decyzją większości rady. W emocjonalnym wystąpieniu podczas sesji budżetowej zarzuciła radnym, którzy o mandat ubiegali się startując w wyborach w okręgu nr 3, że ignorują potrzeby mieszkańców osiedla „Gamrat”. – Nie będę mówić, że nie kryję rozczarowania tymi wnioskami. Zwłaszcza panie burmistrzu, że pamiętam spotkanie przedwyborcze, na którym pan razem z ludźmi, których chciał pan wprowadzić do rady był na osiedlu „Gamrat” i gwarantował swoim słowem – wybierajcie państwo radnych z mojej opcji, oni będą zawsze głosować za osiedlem. Panie radne chodziły po blokach, prosiły mieszkańców o głosy. Panowie wieszali plakaty. Któryś raz z kolei „Gamrat” otrzymał trzeci palec. Pokazaliście państwo radni z okręgu wyborczego nr 3 środkowy palec mieszkańcom „Gamratu”. Jak pan wie, panie burmistrzu, nawet w jesieni, kiedy był pan na spotkaniu, jaki matki miały straszny żal, że dzieci nawet nie mają kawałka chodnika idąc przez ten lasek do tej szkoły, czy też do przedszkola jak ich prowadzą. Dlaczego wy tylko widzicie ludzi z „Gamratu”, kiedy chcecie głosy i chcecie zasiadać w Radzie Miasta Jasła. Ludzie! Przecież tam są też dzieci, które chodzą do szkoły. Tam są rodzice, którzy przez ten las prowadzą te dzieci. Nie ma gdzie zostawić tych samochodów – grzmiała. Ze łzami w oczach, łamiącym się głosem Maria Kluz zapowiedziała, że nazwiska radnych, którzy głosowali za odrzuceniem złożonych przez nią wniosków, znajdą się na tablicach ogłoszeń na terenie osiedla „Gamrat”. Tak też się stało. Tym samym, w treści rozwieszanej informacji zatytułowanej „Do wiadomości mieszkańców osiedla Gamrat” znaleźć można nazwiska radnych: Andrzeja Dybasia, Iwony Dziedzic, Kazimierza Mikruta, Jerzego Okarmy, Lecha Polaka, Henryka Raka, Krystyny Sikory, Agnieszki Sobczyk, Marcina Węgrzyna, Bogusławy Wójcik oraz Bogdana Ziemby. Całość kończy wymowne stwierdzenie „Na razie Gamrat jest im niepotrzebny. Będą pamiętać o nas wtedy gdy będą potrzebować naszych głosów na kolejną kadencję”.

Radna Kluz działa pod publikę?

Radni, którzy stali się celem bezprecedensowego ataku ze strony Marii Kluz nie kryją oburzenia zachowaniem radnej. Krytycznie jej postępowanie ocenia Henryk Rak, przewodniczący Rady Miejskiej Jasła. - Trudno odnieść się do tak absurdalnych zaczepek. Nie jesteśmy nic winni Gamratowi. Zawsze dbamy o to osiedle. Chciałbym przypomnieć, że interesy osiedla „Gamrat” reprezentuje przede wszystkim zarząd osiedla, z którym jesteśmy w stałym kontakcie. Projektując budżet zawsze staramy się odpowiadać na zgłaszane przez niego potrzeby. W mojej opinii to właśnie zarząd jest organem, w którego gestii powinno znajdować się planowanie wydatków na inwestycje na obszarze osiedla. Pani Maria Kluz nie współpracuje z zarządem. Należy zauważyć, że nie jest jedynie radną osiedla Gamrat. Zasiadając w radzie reprezentuje wszystkich mieszkańców miasta – mówi. Podobne zdanie ma również radna Iwona Dziedzic. - Uważam, że komentarz w tej sprawie to bardzo trudna kwestia, bo różne słowa cisną się na język. Każdy z nas ma prawo do wyrażania swoich opinii, ale forma jaką obrała Pani Kluz jest dla mnie dziecinna i śmieszna – przypomina trochę działanie obrażonej dziewczynki z przedszkola. Pani radna Kluz rozwieszając te karteczki z wygodnymi dla siebie tekstami wykazuje się totalnym brakiem wiedzy (niezbędnego minimum) jaki powinien cechować radnego Rady Miejskiej Jasła, który winien kierować się dobrem całej wspólnoty samorządowej jaką jest nasze miasto – podkreśla I. Dziedzic - Umieszczając posty na Facebook'u i blokowanie osób, które mają odmienne zdanie to moim zdaniem chowanie głowy w piasek. Takie zachowania to czysty populizm i działania pod publikę, chęć wzbudzenia w mieszkańcach osiedla Gamrat negatywnych odczuć. Działania podejmowane przez samorząd winny być równomiernie rozłożone na wszystkie wspólnoty osiedlowe. Na Gamracie (osiedlu na którym się wychowałam i jest mi szczególnie bliskie) w ostatnim czasie było podejmowane wiele inwestycji m.in. termomodernizacja budynku szkoły, boisko na osiedlu wraz z szatniami, budowa małej sali gimnastycznej, plac zabaw przy przedszkolu, nowa nawierzchnia boiska betonowego, świetlica osiedlowa z komputerami oraz sprzętem do gier, organizacja imprez dla dzieci co roku, drogi, oświetlenie oraz parkingi na osiedlu, renowacja pomnika słynnej akcji „Gamrat”. Przewodnicząca i zarząd osiedla działają bardzo prężnie i twierdzenie, że władze nie pamiętają jest nieprawdziwe. Dla mnie dobro osiedla jest bardzo ważne i niezależnie od tego co pani radna Kluz będzie robić i mówić to ze swojej strony będę się starała zawsze o nie walczyć – dodała radna Iwona Dziedzic.

Remont boiska albo kara

fot. boisko ze sztuczną nawierzchnią

Burmistrz Jasła przypomina, że w rozmowach prowadzonych z zarządem osiedla Gamrat jednym z argumentów przemawiających za budową boiska ze sztuczną nawierzchnią była możliwość korzystania z niego przez uczniów Zespołu Szkół Miejskich nr 2 w Jaśle. Szkoła do chwili obecnej dysponuje boiskiem usytuowanym przy placówce. Znajduje się ono jednak w opłakanym stanie. Od momentu powstania boiska ze sztuczną nawierzchnią to dyrekcja szkoły dysponowała obiektem. Jednak w 2018 r. zostało ono przejęte przez zarząd osiedla Gamrat, dzięki czemu boisko może być wykorzystywane w szerszym wymiarze niż do tej pory.

fot. boisko ze sztuczną nawierzchnią

- Zdajemy sobie sprawę, że to boisko musi powstać, ale przypominam, że na etapie, kiedy były wnioski ze strony zarządu osiedla o budowę boiska ze sztuczną nawierzchnią była mowa o tym, że będzie ono służyło szkole i pod tym kątem ta decyzja o przystąpieniu do inwestycji zapadła. Teraz próbuje się przeinaczać ustalenia, jakie były dotychczas, ale nie twierdzę, że to boisko przy szkole nie powstanie. Czy w tym roku się uda, nie wiem – mówi burmistrz Ryszard Pabian.

fot. boisko przy Zespole Szkół Miejski w Jaśle

Jak przekazał nam Zbigniew Paja, dyrektor Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w Jaśle nie były do tej pory wydawane żadne decyzje wstrzymujące funkcjonowanie boiska przy Zespole Szkół Miejskich nr 2 w Jaśle. Niemniej był wydany nakaz, aby dokonać jak najszybszych jego napraw - Termin na wykonanie tych prac upływa do końca grudnia br. Jeśli miasto nie podejmie żadnych kroków zostanie wszczęte postępowanie egzekucyjne. My nie mówimy, w jaki sposób mają to zrobić, ale pęknięcia, czy nierówności należy poprawić. Stan techniczny boiska jest zły, dlatego musi to być wykonane, aby było przez nas zaakceptowane. Kilka terminów zostało już przedłużonych, ale następnego już nie będzie – wyjaśnia Paja.

Jeśli miasto nie przystąpi do poprawy boiska przy szkole i nie wykona jego remontu do końca bieżącego roku musi się liczyć z tym, że Sanepid wystąpi o jego ukaranie.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 149

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Evela
dnia 29.01.2020, 20:01 · Zgłoś
Brawo dla Pani Marii!!! Tak trzymać!
Odpowiedz
5
@ Kierowca 810
dnia 29.01.2020, 18:35 · Zgłoś
Jadąc w tych dniach przez Krosno można zauważyć zaawansowane roboty
drogowe przy rozbudowie odcinka obecnej obwodnicy od Polanki
do skrzyżowania przy lotnisku. Buduje się poszerzenie o następne pasy
obecnej drogi oraz wiadukt nad torami i nowe ronda.
Nie słychać tu żadnych sprzeciwów i negatywnych demonstracji mieszkańców.
Widać, że mieszkańcy Krosna popierają władze samorządowe i pozytywnie
się odnoszą do pomysłów i planów oraz realizacji nowych inwestycji ułatwiających
w przyszłości życie obywateli miasta.
Dobra struktura komunikacyjna stwarza dogodne warunki i przyciąga nowych
inwestorów do realizacji następnych inwestycji.
W Jaśle też samorządy mają dobre plany przyszłościowe lecz dziwnym zbiegiem
okoliczności mieszkańcy miasta Jasła i okolicznych wsi występują ze sprzeciwem
wobec wszystkiego co nowe i na dodatek odbywają się mające poparcie ukazane
nawet w mediach przeciwne demonstracje.
Taka jest różnica w społeczeństwach, miasta Krosna i miasta Jasła.
A owoce tej różnicy już widać od dawna.
Odpowiedz
-3
@ Aldona
dnia 29.01.2020, 13:47 · Zgłoś
To tak jak ja zauważyłam,Pani Maria niewiele zrobi,bo nie ma za sobą układów.Innym nie popłaca być przeciw.Bylo pytanie ile miasto zyskuje na winnych klimatach i cisza.Bylo pytanie ile kosztuje zabawa w akademię wina i cisza.Czyli trzeba być z burmistrzem w bardzo dobrej komitywie.A Pani Kluz nie ma zaplecza i po sprawie.
Odpowiedz
-1
@ Jaslan
dnia 28.01.2020, 21:58 · Zgłoś
To mi przypomina batalie o smieci tam tez wiekszosc byla przeciw a i tak podwyżka przeszla.zastanawiam sie czemu teraz mniejszosc nie wygrala?to juz z gory wszystko ustalone co i jak i kto i z kim.moze przy nastepnych wyborach trzeba sie dobrze zastanowic kogo wybieramy zeby sluzyl nam ludzia a nie tylko pod siebie.
Odpowiedz
1
@ mieszkaniec
dnia 29.01.2020, 21:01 · Zgłoś
Przy głosowaniu o śmieci " tam tez wiekszosc byla przeciw "? na 21 radnych , 4 było przeciw , większość ?
Odpowiedz
0
@ Kierowca 810
dnia 28.01.2020, 19:55 · Zgłoś
Spróbujcie jeszcze raz ruszyć spalarnię śmieci na terenach Zakładów Gamrat
zobaczycie jaka nagle wyłoni się wielka opozycja demonstrująca sprzeciw
i brak na to zgody tutejszej społeczności. Nie pomogą żadne dotacje.
Przecież już ten temat spalarni śmieci był przerabiany i to z negatywnym skutkiem.
Odpowiedz
3
@ o śmieciach
dnia 28.01.2020, 21:02 · Zgłoś
Nie było wielkich protestów przeciw budowie zakładu utylizacji w Gamracie. Raptem jakiś list z podpisami i spotkanie z mieszkańcami na którym parę osób nie znających tematu było przeciw. Sprzeciw wobec budowy zakładu był główną obietnicą kandydatki na burmistrza P.ani M. Kurowskiej. Skoro wygrała z A. Czerneckim to szybko wraz z Radą Miasta zrealizowała obietnicę, a miasto straciło bezpowrotnie szansę na uzyskanie z Unii Europejskiej kilkadziesiąt mln Euro. I oto mamy dzień dzisiejszy i nieuniknione podwyżki cen śmieci. Zamiast zarabiać na innych będziemy płacić coraz więcej, bo tworzą się lokalne monopole które dyktują ceny. Mógłby obecny Burmistrz wytłumaczyć tamtą decyzję bo był wtedy Wice. Jakie merytoryczne rację legły u jej podstaw, bo protesty były bardzo słabe.
Odpowiedz
2
@ dyplomata
dnia 28.01.2020, 16:34 · Zgłoś
Radna powinna wykazać się odrobiną rozumu i poszukać sprzymieżeńców na rzecz swoich pomysłów a nie uprawiać dziecinady,bo po kolejnych głosowaniach Jej nazwisko może zawisnąć na tablicy ogłoszeń lub okolicznych płotach.

j
Odpowiedz
3
@ Aldona
dnia 28.01.2020, 14:21 · Zgłoś
Witam,powodzenia jako radną Pani Mario.Z tych komentarzy wynika,że nie jest Pani w żadnych układach w UM,dlatego jest tyle negatywnych opinii,niech Pani dalej walczy o poprawę bytu podatników,i patrzy na ręce jak wydawane są nasze pieniądz.e
Odpowiedz
1
@ daremne żale
dnia 28.01.2020, 14:28 · Zgłoś
Więc mówicie że Pani Maria jest "totalną opozycją". Czyli ma do powiedzenia tyle co na szczeblu krajowym PO i cała reszta. Albo się ma te 12 głosów i może się wszystko, albo nie i wtedy pozostają odezwy i żale. A sam Gamrat na burmistrza P. Kluz nie wybierze, chyba że Gamrat ogłosi secesję od Jasła.
Odpowiedz
3
@ KR.
dnia 28.01.2020, 14:13 · Zgłoś
Pani Kluz ma rację,że się upomina o Gamrat,o swoją społeczność.To co ma głosować jak jej każą,żeby była fajna radną..Jest radną całego miasta,ale Gamrat należy do miasta.
Odpowiedz
-6
@ chłodnym okiem
dnia 28.01.2020, 13:26 · Zgłoś
Na mój ogląd sytuacji, to twierdzę, że jedyną nadzieję na realne załatwianie spraw Osiedla Gamrat daje Pani I.Dziedzic. Jej racjonalne podejście do spraw Miasta jako całości daje nadzieję, że zdobędzie uznanie u władz Jasła i radnych, a to powinno w przyszłości zaprocentować. Z całym szacunkiem ale wnioski P. Kluz aby pieniądze z promocji Jasła, jakieś kilkadziesiąt tysięcy, przesunąć coś tam w Gamracie jest działaniem naiwnym, a przez to nieskutecznym. Każdy radny jest radnym Miasta Jasła, a nie konkretnego osiedla i powinien działać na rzecz jego rozwoju. Problemy osiedli miasto stopniowo rozwiązuje, na zasadzie racjonalności i potrzeb. A wieszanie list radnych kto jak głosował, to dziecinada bo każdy kto chce wiedzieć kto jak głosował może się dowiedzieć na stronie Miasta. Potrzeby Osiedla Gamrat są liczone w milionach i tylko współpraca z innymi radnymi, Burmistrzem Miasta czy Zarządem Osiedla może przynieść dobre owoce.
Mam nadzieję że w kolejnej kadencji do Rady Miasta powróci Pani Czyżowicz i będzie kontynuowała skuteczne działania na rzecz Osiedla.
Odpowiedz
-3
@ Chłodnik
dnia 28.01.2020, 14:49 · Zgłoś
Jej racjonalnego podejście jako całości...
Odpowiedz
-1
@ On
dnia 28.01.2020, 13:19 · Zgłoś
Ta pani powinna zostac burmistrzem jasła tylko ona jest zdolna cos zrobic
Odpowiedz
8
@ jeszcze nie pora
dnia 28.01.2020, 13:33 · Zgłoś
Pierwszy w kolejce jest Czeluśniak :)
Odpowiedz
3
@ Jaślanin ☺️☺️☺️
dnia 28.01.2020, 11:54 · Zgłoś
No tak rzadzić trzeba umieć, trzeba mieć 'jaja" a nie być sprzedajnym...
Po owocach ich poznacie...
Odpowiedz
8
@ Symek
dnia 28.01.2020, 10:06 · Zgłoś
A bedzie zmiana casu ?
Odpowiedz
6
@ Gam
dnia 28.01.2020, 08:49 · Zgłoś
Doskonale widać, że bez większości w radzie nic się nie zdziała.
Czy to działanie pani Kluz, nie okaże się jednak po tej chwili chwały i sławy strzałem w kolano? Samej można tylko pisać i się złościć, ale tu trzeba będzie jeszcze działać kilka lat. Czy teraz radni będą po stronie pani Marii?
Obawiam się, że nie.
Z tego co słyszałem, to toczą się rozmowy od pewnego czasu na temat poprawy infrastruktury ZSMnr2 w Jaśle a tu afera o przesunięcie pieniędzy w budżecie i to w kwocie, która i tak nie zapewniłaby realizacji propozycji. To boisko powinno być inwestycją a jak większość pewnie wie to nadwyżka budżetowa musi być wykorzystana właśnie na inwestycje.
Może wystarczyło porozmawiać w kuluarach i zorientować jak wygląda sytuacja. Ale tak się kończy brak współpracy z zarządem osiedla i innymi radnymi a nawet burmistrzami.
Ciężko będzie teraz pracować i dogadywać się w różnych kwestiach a na wspólnym zrozumieniu ta praca polega. Ktoś wyżej pisał, że polityka to także kompromisy i obranie ścieżki wojennej nie zawsze jest słuszne.
Życzę czasu na refleksję dla pani Marii i mam nadzieję, że nie spełnią się znane słowa : pycha kroczy przed upadkiem.
Odpowiedz
5
@ swojak
dnia 28.01.2020, 08:18 · Zgłoś
Pani Kluz niech pani zorganizuje referendum żeby odwołać Burmistrza i straż Miejską a zostanie Pani Burmistrzem myślącym nad rozwojem miasta i żeby mieszkańcy mieli niższe obciążenia w opłatach lokalnych.Zmniejszyć zatrudnienie w Urzędzie i będzie lepiej jak będzie pracować mniej bardziej operatywnych i bez układów polityczno-koleżeńsko-rodzinnych.
Odpowiedz
6
@ Aaa
dnia 28.01.2020, 07:58 · Zgłoś
Hehe dobre... Pani Dzi... brawo coraz lepiej, śmieci w górę, teraz to...
Super się dba o "swoje" osiedle, napewno Gamrat będzie pamiętał
O tym w następnych wyborach.
Odpowiedz
7
@ Gam
dnia 28.01.2020, 09:26 · Zgłoś
Do końca kadencji jeszcze sporo czasu i wtedy będzie czas na rozliczenia obu pań. Będziemy mogli ocenić efektywność pracy a nie tylko takie dziwne sytuacje. Bo to jest trochę dziwne, a nawet śmieszne.
"Wywieszani" radni przecież będą nadal w radzie i będą współpracować z naszą panią Marią. Czy się przestraszyli takiego działania, nie sądzę. Szkoda, że w tak niewielkim środowisku nie można było się porozumieć.
Czy w Gamracie będzie się działało na trzy różne fronty? Jeśli tak to czarno to widzę. Widać to było już na wyborach przewodniczącego zarządu, kiedy obydwie panie ( Ula i Maria) stanęły przeciw sobie. Brak współpracy z zarzadem nie wróży niczego dobrego.
Głęboko wierzę, że Pani Dziedzic pokaże, że zna problemu gamratu, staram się nawet delikatnie rozumieć jej sposób działania. Bo polityka to nie tylko składanie wniosków i krzyki z opozycji. Tu trzeba wszystko wyważyć i czekać na odpowiedni moment.
Temperament pani Marii czasem bierze górę nad rozsądkiem i nie chciałbym, żeby to odbiło się rykoszetem dla nas wszystkich. Trzymam kciuki za obie Panie, pewnie nici porozumienia już między nimi nie będzie i wcale się nie dziwię , ale moze przynajmniej któraś azacznie współpracować z Zarządem Osiedla.
Odpowiedz
5
@ o śmieciach
dnia 28.01.2020, 12:40 · Zgłoś
Ludzie, miejcie trochę rozsądku. Cena za śmieci, która niebawem drastycznie wzrośnie to nie wina Burmistrza. To jest pochodna polityki Rządu PiS i uregulowań ustawowych. Miasto na tym przecież nie zarabia, a tylko organizuje ich zbiórkę, na podstawie umów z określoną firmą, która następnie te śmieci sortuje i wywozi gdzie trzeba. Wszystko ma swoją cenę, za co w konsekwencji płacą mieszkańcy. Miasto nawet choćby chciało to nie może dopłacić ludziom do śmieci, bo ustawa zabrania. Oczywiście gdyby był na miejscu zakład utylizacji, albo spalarnia to za śmieci byłoby taniej. Prosta matematyka. Ale kto nie chciał zakładu na Gamracie - mieszkańcy. A kto gorliwie wykonał ich wolę - każdy wie. Pojawi się niebawem problem segregacji śmieci od mieszkańców bloku, która jak wiemy jest fikcją. Każdy żeby płacić mniej zadeklarował w Spółdzielni Mieszkaniowej że będzie segregował. Teraz jednak będzie to egzekwowane i będzie stosowana odpowiedzialność zbiorowa. Jeden nie posegreguje, wszyscy będą płacić jak za nieposegregowane. Taką ustawę nam zafundowali rządzący. Ale to dobrze, czas skończyć z fikcją, oraz uświadomić ludziom że śmieci kosztują. Tutaj duże pole do popisu będzie miała Pani radna Kluz, bo na nic się zdadzą jej populistyczne odcinanie się od problemów miasta i rozdzieranie szat.
Każdy radny powinien wiedzieć skąd się biorą ceny za śmieci i jaka jest droga do ich obniżenia. Miasto w tej kwestii padło ofiarą populistów, więc może czas żeby przestać im ufać, choć sądząc po komentarzach i ich poparciu przez internautów trudno w to wierzyć.
Odpowiedz
1
@ XxX
dnia 28.01.2020, 06:52 · Zgłoś
Pani Mario...
właśnie poprzez takie podejście jest Pani w tym momencie jedyna kandydatka na Burmistrz Miasta Jasła. Życzę wytrwałości w walce o lepsze jutro.
Odpowiedz
5
@ marylka
dnia 28.01.2020, 14:21 · Zgłoś
Już raz pewna Maria była burmistrzem i z tego co pamiętam rozwiązała z korzyścią dla mieszkańców problem śmieciowy
Odpowiedz
-2
@ burmistrz
dnia 28.01.2020, 15:38 · Zgłoś
...być burmistrzem to nie w kij dmuchał. Umiejętności pielęgniarki to dużo za mało. XxX wyśpij się, najedz i idź na ryby. ...acha i nie pisz więcej niedorzeczności.
Odpowiedz
0
@ na burmistrza
dnia 30.01.2020, 15:18 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Wow
dnia 28.01.2020, 05:50 · Zgłoś
Pani Kluz to ładnie klepie sobie komentarze :)
Odpowiedz
6
@ Frej
dnia 28.01.2020, 05:33 · Zgłoś
Bardzo ładnie panie Kluz ! Oby tak dalej ! Takie obwieszczenia szkoda , że nie pojawiły się po głosowaniu Na temat podwyżki cen śmieci na kontenerach ale przed wyborami napewno.przypomnimy nazwiska ! Jeszcze raz gratuluję odwagi Pani
Odpowiedz
6
@ Edi
dnia 28.01.2020, 01:01 · Zgłoś
Brawo pani Kluz. Niech Pani dalej pokazuje publiczności działania tej kliki, która się nazywa rada. Wszyscy oni to [...] posłuszni ,dbający o własne interesy. Tak było zreszta zawsze.
Odpowiedz
6
@ Bareja
dnia 27.01.2020, 22:39 · Zgłoś
Podobno teraz ma być tak że podwyżka śmieci nie będzie obowiązywać tych co nie dostają 500+. I też cena żywności dla nich ma być z rabatem o 40%. I to będzie sprawiedliwie.
Odpowiedz
4
@ Odyr
dnia 27.01.2020, 21:24 · Zgłoś
P radcy o kluz zawiodlem sie na pani..juz nie zaglosuje nigdy na panią
Odpowiedz
1
@ Oh
dnia 27.01.2020, 21:19 · Zgłoś
Niestety młodzi zostawiają podatki za granicą a tu bieda z pustego nic
Odpowiedz
3
@ Oh
dnia 27.01.2020, 21:14 · Zgłoś
Mało zarabiacie,niski podatek płacicie ale Eldorado się wam marzy
Odpowiedz
9
@ Inka
dnia 27.01.2020, 20:45 · Zgłoś
Trudno mówić o obiektywności i kierowania się w pracy radnego
potrzebami ludzi skoro jest się zatrudnionym przez urząd.
Odpowiedz
8
@ Ślizgawka
dnia 27.01.2020, 20:43 · Zgłoś
Kluzowa głosowała przeciwko zadaszeniu lodowiska dla dzieci, żeby szybko rosły, jak grzyby po deszczu...
Odpowiedz
3
@ ada
dnia 27.01.2020, 20:32 · Zgłoś
Pani Kluz pokazała, że ma charakter i w końcu ktoś próbuje rozliczać radnych z podejmowanych decyzji... Bardzo mi się podoba wywieszona kartka- niech ludzie wiedzą jakie uchwały są podejmowane i kto kim jest. Najbardziej denerwują mnie radni, którzy niby dyplomatycznie by nie zaszkodzić własnym układom wstrzymują się od głosu. Po to jest się radnym by mieć własne zdanie i reprezentować ludzi- Jaślan a nie ugrywać włąsne interesy, posady.
Odpowiedz
-4
@ Iwona D.
dnia 27.01.2020, 20:11 · Zgłoś
I tu jest niestety przykład przekleństwa jakim jest internet oraz jego wykorzystanie we współczesnym świecie. Najgorsze jest chowanie się za monitorami komputerów podczas komentowania, można pisać wszystko o wszystkich nie znając nawet sedna niektórych spraw, a później w rzeczywistości stawać twarzą w twarz i udawać, że wszystko jest pięknie. Pozdrawiam
Odpowiedz
13
@ Marian Janusz Pażdzioch
dnia 27.01.2020, 20:30 · Zgłoś
Przekleństwem to jest bezradność radnych, którzy dużo obiecują i niczego nie robią.
Odpowiedz
-1
@ Free
dnia 28.01.2020, 05:45 · Zgłoś
Przed wyborami Internet to super narzędzie wtedy nie każdy musi znać szczegóły , byle się dobrze zaprezentować czy to na zdjęciu lub filmiku jaki to kandydat wspaniały jest po wyborach to narzędzie zła..chodź zgadzam się , nie który komentarze nie powinny mieć miejsca . Pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ yozef
dnia 28.01.2020, 07:00 · Zgłoś
nikt w sieci nie jest anonimowy te czsy minely ,,pani nie ma racji ,,,nie ma problemu dla odpowiednich sluzb pania znalezc ,oczywiscie obowiazuje rodo ,,,tak ze tez piszac trzeba wziasc topod uwage ,,,tak tak drodzy komentujacy ,,,za slowo pisane ktore zawsze zostaje ponosi sie konsekwencje ,,,UWIERZCIE STARY CZLOWIEK KTORY JESZCZE NAUCZYL SIE OBSLUGI KOMPUTERA PISZE PRAWDE ,,,
Odpowiedz
7
@ Człowiek z lasu@@
dnia 28.01.2020, 10:13 · Zgłoś
Pani radna Dziedzic z pani jest dopiero dobra aktorka
W twarz pani umie piękne mówić a po za plecami nóż wbić
Odpowiedz
5
@ jaślanin
dnia 28.01.2020, 10:26 · Zgłoś
Pani Iwonko woda sodowa uderzyła ?
Odpowiedz
2
@ Woj.
dnia 28.01.2020, 17:41 · Zgłoś
Pani się chowa za pabianem i robi Pani to co powie Pani generał Pabian. Siedzi Pani na tych sesjach zje paluszki i do domu. Ważne aby się kasa u Pani na kącie zgadzała.
Odpowiedz
0
@ Iwona D.
dnia 29.01.2020, 18:28 · Zgłoś
Jeszcze się okaże kto komu wbija nóż. Potrzeba tylko czasu
Odpowiedz
9
@ Mieszkaniec Gamratu
dnia 27.01.2020, 19:49 · Zgłoś
Po przeczytaniu artykułu stwierdzam, że jest mocno tendencyjny i broniący Iwonę Dziedzic.
Dziwna zbieżność nazwisk, że autorem artykułu jest Ilona Dziedzic.
Odpowiedz
3
@ Iwona D.
dnia 27.01.2020, 19:53 · Zgłoś
Być może wydaje się to mało realne, ale tu zachodzi jedynie zbieżność nazwisk. Nic nas z Panią redaktor nie łączy. Jak to mówią , nie jednemu psu [...] a i Dziedziców w mieście nie jest tylko 2 rodziny :) Wystarczy prześledzić drzewa genealogiczne obydwu rodzin, aby zobaczyć, że to zupełnie dwie odrębne gałęzie. Pozdrawiam i gratuluję mimo wszystko spostrzegawczości.
Odpowiedz
2
@ Mieszkaniec Gamratu
dnia 27.01.2020, 19:55 · Zgłoś
Ok, dziękuję za wyjaśnienia. Zwracam honor :)
Odpowiedz
6
@ Iwona D.
dnia 27.01.2020, 19:57 · Zgłoś
A czy jest tendencyjny ??? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Każdy interpretuje jak chce. Kto mądry doszuka się sensu tego artykułu.
Odpowiedz
3
@ Mieszkaniec Gamratu
dnia 27.01.2020, 20:00 · Zgłoś
Zgadzam się. Komentuję to nie znając kuluarów sprawy, a jedynie zrębek tego co jest tutaj przedstawione.
Mimo wszystko życzę znośnego tygodnia. Pozdrawiam :)
Odpowiedz
1
@ Xxxx
dnia 29.01.2020, 06:03 · Zgłoś
Nie bron sie juz tak.
Odpowiedz
15
@ Oj
dnia 27.01.2020, 19:41 · Zgłoś
Pan Dubas też głosował za podwyżka śmieci a pan Pabian na spotkaniu osiedlowym został zapytany o jedną rzecz odpowiedział to nie jest w jego kompetencji to ja się pytam co on tam jeszcze robi na tym fotelu jak ludzi ma daleko w [...]e.
Odpowiedz
2
@ do Oj
dnia 27.01.2020, 20:21 · Zgłoś
Piastowanie też jest męczące. Ponadto nikt nie zabrania działać ale i nie nakazuje.
Pozostaje zatem piastowanie.
Odpowiedz
9
@ O tóż to
dnia 27.01.2020, 19:38 · Zgłoś
Taaak [...] nie chcą płacić nie chcą manny z nieba chcą 500 plus
Odpowiedz
9
@ Prawda
dnia 27.01.2020, 19:05 · Zgłoś
Ludzie mówili że wolą płacić a nie wdychać [...] a teraz buuuuu
Odpowiedz
7
@ Tak
dnia 27.01.2020, 18:53 · Zgłoś
I ciekawe czy ta radna nie podpisywała się pod tą petycją
Odpowiedz
9
@ Tak
dnia 27.01.2020, 18:51 · Zgłoś
Petycje pisali zeby nie było spalarni a teraz się obudzili ale jaja
Odpowiedz
3
@ Tak
dnia 27.01.2020, 18:49 · Zgłoś
Mieszkam sam i czemu miałbym płacić za wywóz pampersów
Odpowiedz
4
@ Wera
dnia 27.01.2020, 18:46 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ Litości
dnia 27.01.2020, 18:45 · Zgłoś
Ludzie to kto niby miałby wam sponsorować wywóz śmieci
Odpowiedz
17
@ Edek
dnia 27.01.2020, 18:43 · Zgłoś
Gamrat przeciw spalarni protestował a teraz jęczy
Odpowiedz
10
@ Edek
dnia 27.01.2020, 18:41 · Zgłoś
Niech teraz jaślanie zobaczą ile Rzeszów płaci za śmieci
Odpowiedz
7
@ Osiedlowiec
dnia 27.01.2020, 19:23 · Zgłoś
Nowiny 24 z dnia 30 grudzień 2019.
"W 2019 roku za oddanie jednej tony śmieci do spalarni w Rzeszowie miasto płaci 302 zł, w przyszłym roku kwota wzrośnie do 721 zł. Ostateczna wysokość rachunków dla rzeszowian nie jest jeszcze ustalona, ale mówi się, że cena wzrośnie z około 15 do około 25 zł za osobę. " - przy swojej spalarni. A czym się różnią nasze śmieci od tych rzeszowskich ?. Potrzebna spalarnia, tylko gdzie ja wybudować, jak wszyscy się sprzeciwiają.
Odpowiedz
11
@ do Osiedlowca
dnia 27.01.2020, 20:18 · Zgłoś
Poczekaj do kwietnia gdy nastąpi kolejna drastyczna podwyżka cen za odpady. Nic tak nie przemawia do rozumu jak uderzenie po kieszeni. Wtedy nawet radni z Gamratu prosić będą aby coś postanowić w tej sprawie. Coś innego niż kolejna podwyżka cen. tym nie koniec. Jeżeli płacić będziemy po 100 i więcej zł od osoby, to może coś zaświta w myśleniu. Coś innego niż protestowanie.
Moim skromnym zdaniem powinno się płacić dużo więcej- za brak myślenia.
Jest to rachunek za populizm M.K. i za protesty podburzonych przez nią osób.
Protestowali niektórzy. płacić będą wszyscy.
Odpowiedz
16
@ Rys
dnia 27.01.2020, 18:37 · Zgłoś
PANI iwona zrobila duzo ludzi w banbuko...niestety zawiodlem sie...
Odpowiedz
12
@ Mieszkaniec osiedla
dnia 27.01.2020, 18:32 · Zgłoś
Stwierdzam,że istniejące osiedla miasta Jasła służą do dojenia pieniędzy.Na osiedlu w którym mieszkam od 20 lat nie zrobiono nic. Pora zabrać się w referendum za to skostniałe towarzystwo UM Jasła
Odpowiedz
14
@ Oj,oj
dnia 27.01.2020, 18:26 · Zgłoś
A pan strażak podobno taki sportowiec i głosował przeciw rozbudowie obiektów sportowych ?
Odpowiedz
11
@ hemry75
dnia 27.01.2020, 18:26 · Zgłoś
a pani radna iwona była za podwyżką za śmieci czy nie była?
Odpowiedz
2
@ Xxxx
dnia 29.01.2020, 06:01 · Zgłoś
Byla,nie pamieta juz jak mieszkala w Gamracie i chodzila z tym swoim falszywym usmieszkiem po mieszkancach z lista...
Odpowiedz
1
@ Iwona D.
dnia 29.01.2020, 18:27 · Zgłoś
Do wiadomości, z żadną listą w Gamracie nie chodziłam. Moje ulotki zostały rozniesione do skrzynek mieszkańców i zawisł baner na ogrodzeniu sklepu i drukarni. Więc proszę, nie komentaeowc jeśli się nie jest czegoś pewnym. Pozdrawiam
Odpowiedz
-8
@ RODO
dnia 27.01.2020, 18:12 · Zgłoś
artykuł piąty przez dziesiaty RODO:
Kto nadaremnie używa w złym kotekście danych osobowych radnego PIS ten podlega karze pozbawienia wolności od lat 7 i przepadku majatku do 7 pololeń. Tylko niezależny ORGAN kontrolny wyznaczony przez PIS tę karę nałożyć musi.
Odpowiedz
14
@ Jaslan
dnia 27.01.2020, 18:06 · Zgłoś
Brawo dla Pani Kluz. Takich radnych powinno byc wiecej a nie jakies [...] i [...] siedzace pod plaszczykiem burmistrza. Niech Pani startuje na Burmistrza w nastepnych wyborach napewno wiele osob odda na Pania glos.
Odpowiedz
6
@ KR.
dnia 27.01.2020, 17:35 · Zgłoś
Pani Kluz ma rację, niech walczy o potrzeby mieszkańców, a nie poklask.Moze ktoś poda info.ile kosztuje prowadzona dla hobby PAW,przecież miasto do tego dokłada.
Odpowiedz
16
@ Nikki
dnia 27.01.2020, 17:29 · Zgłoś
Mając do dyspozycji budżet w wysokości ponad 190 milionów złotych radni wywołują wojny o przesunięcia rzędu 30 czy 50 tysięcy, rzecz jasna na swoje osiedle. Zero jakiejkolwiek dyskusji i refleksji na temat przyszłości naszego miasta, kierunków rozwoju, wsparcia przedsiębiorczości, rozwiązania problemów komunikacyjnych czy kwestii śmieciowej. I tak od lat. Żaden radny/a nie zapytał, dlaczego miasto dopłaca do oświaty ponad 20 milionów rocznie i czemu np. w Krośnie dopłacają kilkakrotnie mniej. Żaden radny/a nie poprosił o analizę kosztów utrzymania urzędu miasta, nie zadał sobie trudu złożenia choćby interpelacji w sprawie celowości i sensowności utrzymywania akurat takiej struktury organizacyjnej urzędu. Zero dyskusji na temat polityki inwestycyjnej i jakiejkolwiek innej. Wychodzi, że kwestią kluczową dla Jasła, decydującą o jego przyszłości, o jego być albo nie być, jest kwestia przesunięcia 30 tysięcy na projekt boiska w Gamracie. A bohaterką zostaje pani radna rozwieszająca po klatkach karteczki z opisem tego kluczowego dla Jasła pomysłu. To właściwie po co ta rada potrzebna i do czego?
Odpowiedz
0
@ Ona
dnia 27.01.2020, 17:40 · Zgłoś
Do wiadomości. Na dniach odbędzie się debata na temat oświaty, bo wszyscy radni są zaniepokojeni jej stanem i faktem olbrzymich kosztów.
Odpowiedz
21
@ benek
dnia 27.01.2020, 17:49 · Zgłoś
a czy radni nie są zapokojeni cenami za śmieci
Odpowiedz
22
@ mieszkaniec
dnia 27.01.2020, 18:40 · Zgłoś
A co kosztami utrzymania URZĘDU !!!?
Odpowiedz
9
@ yes
dnia 28.01.2020, 00:59 · Zgłoś
Masz rację;najwięcej zależy od kwalifikacji kadr;czego się spodziewać od viceburmistrz p.E...,chyba zna się tylko na strojach;dopóki burmistrz zatrudnia takie osoby nic dobrego nie będzie;a kwalifikacje ,radnych, żenada;ale ci co ich wybierają i nie wybierają, muszą to odcierpieć;wzorcowy radny jasielski to ob.szarak spod miedzy, po zawodówce, 5 kadencji !!!zawody nauczyciele historii,ex [...] etc. to samo w rządzie( ani jednego inżyniera, sami historycy,prawnicy- szczekacze),w sejmie to samo historycy,prawnicy, etc. program partii -Pomówienia i Szczucie; tacy ludzie mają coś rozwiązać,wymyśleć- śmiechu warte;podniosą wam ceny;jedno co myślą jak tu jeszcze coś zahapać.
Odpowiedz
24
@ pracownik MPGK
dnia 27.01.2020, 17:21 · Zgłoś
Gdybym miał taką pracę jak ma Pani Radna Sobczyk, to też wiedziałbym jak mam głosować.
Odpowiedz
7
@ Sąsiad
dnia 27.01.2020, 23:25 · Zgłoś
To jej pierwsza i ostatnia kadencja, przecież ona nie ma pojęcia o niczym, jak ktoś na nią głosuje to chyba przez pryzmat znajomości a nie wiedzy czy rozeznania w sprawach naszego miasta. To taki damski Lesiu, nie miał pomysłu jak sobie poradzić w dorosłym życiu i postanowił zostać Panem politykiem.
Odpowiedz
5
@ Gam
dnia 28.01.2020, 09:46 · Zgłoś
Mimo wszystko wybraliśmy ją i reprezentuje nasze osiedle. I chyba wielu z nas już zapomniała, jak Pani Maria na początku kadencji przedstawiła mieszkańców gamratu jako tych z innego świata bez komputerów, telefonów i dostępu do miasta. Byliśmy wtedy dla niej jak [...], którzy nie potrafią głosować nad budżetem obywatelskim.
Odpowiedz
4
@ Jaaa
dnia 28.01.2020, 11:58 · Zgłoś
Dokładnie tak było
Odpowiedz
1
@ Mari
dnia 28.01.2020, 20:56 · Zgłoś
Nigdy na nią już nie zagłosuje
Odpowiedz
19
@ Zico
dnia 27.01.2020, 17:13 · Zgłoś
Przed wyborami opublikować nazwiska tych którzy głosowali za podwyżką cen śmieci ' i dojdzie wreszcie do zmiany w jasle
Odpowiedz
-3
@ Ona
dnia 27.01.2020, 17:28 · Zgłoś
Gdyby nie było podwyżki i mieszkańcy Jasła zostaliby sami z problemem odbioru, miasto tonęłoby w śmieciach, byłoby lepiej?
Odpowiedz
5
@ Osiedlowiec
dnia 27.01.2020, 17:35 · Zgłoś
No nie. Pan Zico , przyszły radny by zadecydował, żeby śmieci wozić do Warszawy. Przecież do przetargu przystąpiła tylko jedna firma, i trzeba było się trochę dopasować do jego warunków. A koszty szły z góry. No nie wiem, co by było , gdyby ta stawka śmieciowa nie przeszła, i gdyby wszyscy radni byli na NIE. Może Ci co byli przeciwni, powinni wytłumaczyć nam mieszkańcom, bo widzę, że większość nie wie o co chodzi w tej polityce śmieciowej.
Odpowiedz
13
@ olek
dnia 27.01.2020, 17:50 · Zgłoś
jak to co wywozili by do MARI
Odpowiedz
4
@ Zico
dnia 27.01.2020, 18:13 · Zgłoś
Krosno oferowało że będzie od nas odbierało? To nie.
Odpowiedz
11
@ Zico
dnia 27.01.2020, 18:13 · Zgłoś
I tak opublikujemy przed wyborami wasze nazwiska.
Odpowiedz
1
@ Osiedlowiec
dnia 27.01.2020, 18:30 · Zgłoś
Tak wiem, że oferowało Krosno. Tylko dlaczego Pan Zico nie napisze za jaką kwotę. Lepiej zasiać zamęt. A co do publikowania nazwisk, to szkoda zachodu, już wszyscy je znają. Szkoda papieru. Tylko umiemy się rozliczać między sobą, narzekać. Był Sylwester w tamtym roku, to było źle, bo pieniądze wydane. W tym roku nie było, to też źle, bo nic się w mieście nie dzieje. Nie idzie nikomu dogodzić. Narzekamy, że wszystko drogie, ale jakoś przed świętami nie było znowu tak widać w portfelach Jaślan tego braku grosza. Koszyki i wózki się uginały. A ile z tego śmieci :) i ktoś to musi wywozić.
Odpowiedz
10
@ do Osiedlowca
dnia 27.01.2020, 20:13 · Zgłoś
Zapytaj w gminie Tarnowiec ile kosztuje odwiezienie odpadów do Krosna.
Całe szczęście, że mieszkam w tej gminie i mogą się śmiać z Jasła jak jego władze potrafiły same wystrychnąć się na dudka i to nie tylko w tej sprawie.
Strzeliły sobie pięknego samobója w branży odpadów, a teraz apelują o zmniejszenie ich ilości - oczywiście przez mieszkańców, a nie przez producentów odpadów.
Pomieszanie z poplątaniem ale koszty tej "działalności" solidarnie pokrywają mieszkańcy.
Zresztą do kogo się miały zwrócić władze gminy Tarnowiec? Do Jasła, które nic nie ma w tym temacie, żadnej instalacji i żadnego pomysłu, tylko problemy powstałe na własne życzenie.
Odpowiedz
10
@ do Kierowcy 810
dnia 27.01.2020, 22:54 · Zgłoś
Jedziesz w złym kierunku, pod prąd. Jest dokładnie odwrotnie: masę pieniędzy jest na dofinansowanie zakładów przetwarzających odpady (w tym spalarni) ale np. w Jaśle nie ma żadnego pomysłu i to nie tylko na odpady.
Była kasa na budowę zakładu w Gamracie (ok. 50 mln zł dofinansowania), był teren, przygotowano papiery i co ? Do kosza.
Pytam: jakie są teraz pomysły na odpady, na obwodnicę, na miejsca parkingowe, na miejsca pracy?
Tłumaczenie brakiem kasy jest wygodne, bo zwalnia z myślenia, które niewiele kosztuje.
Odpowiedz
5
@ Aldona
dnia 27.01.2020, 17:06 · Zgłoś
Brawo Pani Kluz ma Pani rację ,dbać trzeba najpierw o potrzeby swoich wyborców.A panPabian to się chyba pogubił,sponsoruje winne klimaty,a ile miasto zyskało na tej promocji.?
Odpowiedz
4
@ Ona
dnia 27.01.2020, 17:05 · Zgłoś
Brak współpracy z Zarządem Osiedla Gamrat i szkalowanie innych radnych z Okręgu nr 3 niczego dobrego dla osiedla nie wróży. Tu trzeba jedności i współpracy tym bardziej, że Pani Kluz jest w opozycji i bez tych innych "gorszych jej zdaniem“ radnych niczego nie zrobi.
Odpowiedz
13
@ tomasz
dnia 27.01.2020, 16:54 · Zgłoś
brawo! Pani Kluz tak trzymać!
Odpowiedz
5
@ Kierowca 810
dnia 27.01.2020, 16:47 · Zgłoś
Mieć duże chęci to sobie można ale skąd wziąć na to pieniądze i kto za je zapłaci.
Pomysłów jest wiele ale pieniędzy tylko tyle ile jest w budżecie. I kropka.
Odpowiedz
-17
@ Gamraciok
dnia 27.01.2020, 16:37 · Zgłoś
To już nie McDonald?? Gamrat się wstydzi za Panią :(
Odpowiedz
9
@ Mieszkaniec
dnia 27.01.2020, 18:25 · Zgłoś
Mów za siebie
Odpowiedz
3
@ Mc Donald
dnia 27.01.2020, 18:59 · Zgłoś
Mc Donald chcą a za wywóz śmieci chcieliby wszystkich obciążyć
Odpowiedz
-5
@ Gamracianka
dnia 28.01.2020, 09:03 · Zgłoś
Oj wstydzi sie, wstydzi. Pani Maryla zachowuje se jak duze rozkapryszone dzecko, ktore poszli na skarge do mamy...
Odpowiedz
22
@ czarny
dnia 27.01.2020, 16:33 · Zgłoś
trzeba ich pogonić z tego urzędu i stołków bo oni działają nie dla mieszkańców tylko własnych interesów.
Odpowiedz
-3
@ Osiedlowiec
dnia 27.01.2020, 16:27 · Zgłoś
Jak czytam powyższe komentarze, to się zastanawiam nad tym, czy niektórym mieszkańcom to już pomieszało się w głowie. Zrobią coś dla Jasła - jest źle, bo pieniądze wyrzucone w błoto, nie zrobią czegoś, też jest źle. To obwieszczenie Pani radnej Kluz, to podchodzi pod paragraf. Jak już umieszczała nazwiska osób, które głosowały przeciwko, to powinna wszystkie zaznaczyć na czerwono, a nie wybrańców. Stygmatyzacja w Polsce jest zabroniona na nawet karalna, nawet jeśli jest mowa o osobach publicznych. Nie wspomnę o wystawianiu [...]. Takie stwierdzenie , nawet w cudzysłowie nie przystoi Pani radnej. Znam Osiedle Gamrat, i raczej Pani Kluz więcej mówi, niż robi. Na wszystkie realizacje planów potrzeba czasu, a przede wszystkim pieniędzy. Też wiele rzeczy w Jaśle mi się nie podoba, ale jeśli wszyscy będą sobie wilkiem, to do niczego dobrego nie dojdziemy.
Odpowiedz
-1
@ Taaa
dnia 27.01.2020, 22:46 · Zgłoś
Dokladnie tak!!!
Odpowiedz
-7
@ zarząd osiedla
dnia 28.01.2020, 11:26 · Zgłoś
Zarząd osiedla jest operatywny i nie potrzebuje sztucznego wsparcia. Zarząd osiedla da sobie radę. Celem awantury jest pozyskanie w następnych wyborach głosów.
Odpowiedz
-22
@ Benek
dnia 27.01.2020, 16:26 · Zgłoś
Pani Sobczyk zawsze wie jak głosować
Odpowiedz
15
@ Do beka
dnia 27.01.2020, 17:31 · Zgłoś
Tak za podwyżka smieci
Odpowiedz
-8
@ PL
dnia 27.01.2020, 16:21 · Zgłoś
To może ta radna ujawni nam jeszcze listy poparcia do nowej KRS bo widać że się da.
Odpowiedz
71
@ Dociekliwy Stefan
dnia 27.01.2020, 16:20 · Zgłoś
Czy pan Henryk Rak i pani Iwona Dziedzic są w stanie przedstawić KONKRETNE, WYMIERNE I POLICZALNE korzyści, jakie przyniesie wydanie 80 tysięcy złotych na "promocję Jasła w mediach"?
Odpowiedz
13
@ do powyżej
dnia 28.01.2020, 06:48 · Zgłoś
Promocja polega na wydaniu kasy na świecidełka i błyskotki.
Odpowiedz
-13
@ morele
dnia 27.01.2020, 16:18 · Zgłoś
A tam w Gamracie to już była jakaś akcja że ktoś kazał mieszkańcom przestać korzystać z komórek a chodzić z telefonem na kablu a kabel miał być taki długi aż do Jasła.
Odpowiedz
0
@ On
dnia 28.01.2020, 09:48 · Zgłoś
Było to było. Tylko mieszkańcy szybko zapominają
Odpowiedz
44
@ Minnesota
dnia 27.01.2020, 15:47 · Zgłoś
Brawo Pani Kluz
Odpowiedz
31
@ Wojtek
dnia 27.01.2020, 15:45 · Zgłoś
no tak reszta klity wielce oburzona bo nie działa razem z nimi i pod dyktando burmistrza Oby jak najwięcej było takich odważnych a ten kraj byłby inny
Odpowiedz
50
@ rk
dnia 27.01.2020, 15:42 · Zgłoś
dziecinnie to się zachowuje ale ta Dziedzic zachowanie i WYPOWIEDZI mówia same za siebie!
Odpowiedz
52
@ Marek
dnia 27.01.2020, 15:40 · Zgłoś
Bardzo dobra radna, jako jedna z niewielu głosowała przeciw podwyżkom cen śmieci
Nie boi się odezwać podczas sesji i walczy o dobro mieszkańców a nie o koryto i pod dyktando burmistrza
Odpowiedz
4
@ Taaaak
dnia 27.01.2020, 19:26 · Zgłoś
Ciekawe czy przeciw spalarni na Gamravie nie protestowała
Odpowiedz
18
@ MARD
dnia 27.01.2020, 21:53 · Zgłoś
W Rzeszowie jest w środku miasta nowoczesna spalarnia śmieci i nikomu nie przeszkadzać, nic nie czuć, nie wpływa w żaden sposób na powietrze. Doucz się zanim coś powiesz, myślisz że "spalarnia śmieci" tzn że będą plastikowe butelki ładować [...] i będzie wychodziło kominem na miasto? [...]
Odpowiedz
11
@ do Taaaak
dnia 27.01.2020, 22:46 · Zgłoś
Może i protestowała ale widać, że ma tzw. jajo, a może nawet i dwa.
W przeciwieństwie do siedzących tam marionetek kiwających głowami niczym maskotki piesków umieszczanych za komuny, za tylną szybą samochodów.
Jeżeli będzie następna podwyżka cen za odpady (a będzie wkrótce, już w kwietniu), to z ogromną gorliwością zagłosują "za" połykając argument, że miasto na odpadach nie zarabia i że należy ilość śmieci ograniczyć.
Coś jest w tym mieście, że myśli się tu wspak, odwrotnie niż w innych samorządach. Gdyby wyszło zarządzenie, że chodzić należy do tyłu lub na jednej nodze to oczywiście przeszło by przez to gremium, może przy jednym wstrzymującym się. Tym, który nie dosłyszał.
Odpowiedz
62
@ Anonim
dnia 27.01.2020, 15:40 · Zgłoś
Śmieszna i dziecinna jest pani Iwonka D. Ona na tak jest gdy trzeba glosowac o podwyżkę śmieci
Odpowiedz
30
@ Marek
dnia 27.01.2020, 15:45 · Zgłoś
Dokładnie tak!
Odpowiedz
30
@ Człowiek z lasu@@
dnia 27.01.2020, 20:42 · Zgłoś
Przecież pani Radna Iwona D jest z osiedla gamrat w łepie jej się przewróciło dostała się do koryta teraz ludzi z gamratu ma w[...] a na nią głosowali
Odpowiedz
162
@ xc
dnia 27.01.2020, 15:32 · Zgłoś
pod publikę to działa reszta radnych kiedy szuka poparcia Ta Pani jedna odważna która nie jest w tej klicie i chce reazlizowac obietnice wyborcze Brawo za odwage
Odpowiedz
155
@ Marek
dnia 27.01.2020, 15:41 · Zgłoś
Pani Kluz jako jedna z niewielu była przeciw podwyżce cen śmieci . Reszta działa pod dyktando burmistrza. Tak trzymać Pani Kluz!
Odpowiedz
129
@ Mieszkaniec
dnia 27.01.2020, 15:49 · Zgłoś
No nie wierzę! Wreszcie mamy radną za przeproszeniem "z jajami" bo nawet męska część radnych nie ma jaj żeby tak zawzięcie bronić mieszkańców . Takich Radnych brakuje, bo reszta to pod to co burmistrz powie i tyle.

Dziwię się że młode Radne jak Sobczyk zamiast dbać o dobro miasta uczestniczy w "klice" jak choćby podczas głosowania o śmieciach. Pani Kluz... Będzie Pani teraz atakowana, oczerniana, zastraszana i ośmieszana. Proszę się nie poddawać!
Zwykli mieszkańcy są za Panią!!

Jak nic nie pomoże to niech się Pani zwróci do ogólnopolskich mediów i pokaże jak wygląda "rządzenie" w Jaśle.
Odpowiedz
52
@ Loko
dnia 27.01.2020, 16:04 · Zgłoś
Jak nie wiesz dlaczego tak rade głosują to spytaj kto i gdzie ,,pomógł, , w zatrudnieniu kilku pan radnych
Odpowiedz
-35
@ Hmm
dnia 27.01.2020, 16:42 · Zgłoś
Ta pani jest radną z okręgu wyborczego numer 3 a nie z samego gamratu widać jak ma ten swój [...] do reszty mieszkańców to samo może być w drugą stronę!!! Pamiętajcie o tym!
Odpowiedz
-22
@ got
dnia 27.01.2020, 16:50 · Zgłoś
Nic prostszego jak obrazić i zrazić do siebie innych radnych. Przecież oni swój honor mają i w sytuacji gdy ktoś szarga ich nazwiskami, to budzi się odruch 'a ja ci pokażę'. W tej sytuacji ciężko będzie by w niedługim czasie ktoś z radnych podniósł rękę za realizacją zadań w Gamracie. Z radnymi się rozmawia, są spotkania oficjalne jak posiedzenia komisji rady i te mniej oficjalne, gdzie przy kawie czy winie można się dogadać z innymi radnymi. "Ja poprę dziś twoje zadanie, ale pamiętaj o moim zadaniu, które będę chciała w przyszłym roku realizować" itd, itp. Nic [...] ta pani nie mogła uczynić niż to co zrobiła.
Odpowiedz
36
@ Olo
dnia 27.01.2020, 16:51 · Zgłoś
A M. Rymarz to głosowała kiedy za lub przeciw ? Czy tylko się wstrzymuje od głosowania ? .
Odpowiedz
14
@ Do got
dnia 27.01.2020, 16:54 · Zgłoś
Święta racja!
Odpowiedz
35
@ Ela
dnia 27.01.2020, 18:38 · Zgłoś
Pani Maria Kluz na burmistrza! Widać, może ma swój świat Ale realny ! Jest działaczką z krwi i kości! PANIE RAK, PANU nie wstyd, że droga Mickiewicza robiona jest "na raty"?.często jeżdżę rano do pracy i mijam w bryłach kobietę która odwozi na rowerze do szkoły w gamracie swoją córkę, wstyd mi, że jeździ pomiędzy samochodami . A nie może odwieźć jej ścieżką rowerową, która dawno temu była w planach! Już nie mówię o chodniku , który skończył się w połowie ulicy Mickiewicza! Jasło to nie tylko Kwiatowa, Rynek i MOSIR!
Odpowiedz
-26
@ Osiedlowiec
dnia 27.01.2020, 18:45 · Zgłoś
A gdzie była Pani Radna Kluz, kiedy był uchwalany budżet na cały rok. Sprawa Gamratu, toczy się już od dawna, i wiedziała jakie są potrzeby. To dlaczego wtedy nie negowała nowego budżetu i nie walczyła o Gamrat. Teraz, gdy pieniądze zostały rozdzielone, to się obudziła. I wychodzi z tego, że trzeba zabrać komuś, żeby ktoś inny miał. Gdzie tu polityka?. Jaja to ona ma w lodówce :)))
Odpowiedz
0
@ O tóż to
dnia 27.01.2020, 19:28 · Zgłoś
Tak mieszkam w mieście oddałem głos na tą panią a ona co
Odpowiedz
1
@ Aaaa
dnia 27.01.2020, 19:40 · Zgłoś
A miała inną opcję czy tylko nie bo nie
Odpowiedz
3
@ glen
dnia 27.01.2020, 19:43 · Zgłoś
No przecież wystarczy zmienić klub radnych i będzie normalnie. Pani upór skutkuje brakiem środków na inwestycje w Gamracie. Pani nie przejdzie do innego klubu, inni nie zagłosują na zgłaszane Pani wnioski. TO JEST PROSTE..
Odpowiedz
10
@ Aaaa
dnia 27.01.2020, 19:51 · Zgłoś
Fajnie niech jeszcze zacznie budować spalarnie to będzie super
Odpowiedz
3
@ Aaaa
dnia 27.01.2020, 19:54 · Zgłoś
A czy radna miała inny plan z czego pokryć te koszty
Odpowiedz
3
@ ???
dnia 27.01.2020, 20:00 · Zgłoś
Oczywiście jeżeli oprócz sprzeciwu ma inne rozwiązanie
Odpowiedz
17
@ do Aaaa
dnia 27.01.2020, 20:06 · Zgłoś
Poczekaj do kwietnia gdy nastąpi kolejna drastyczna podwyżka cen za odpady. Nic tak nie przemawia do rozumu jak uderzenie po kieszeni. Wtedy prosić będziesz Panią Kluz aby coś postanowiła w tej sprawie. Coś innego niż kolejna, dwukrotna podwyżka i na tym nie koniec. Jeżeli płacić będziecie po 100 i więcej zł od osoby, to może coś zaświta w myśleniu. Coś innego niż protestowanie.
Jak widać spośród radnych tylko ona ma odwagę wyrazić swoje zdanie i do czegoś dążyć. Reszta to w większości bezradni: potakiewicze i [...], którzy markują działalność radnego i tańczą jak im zagrają.
Odpowiedz
3
@ Ewa
dnia 27.01.2020, 20:13 · Zgłoś
Gamrat to nie pępek miasta a śmieci wszędzie podrożały
Odpowiedz
17
@ yozef
dnia 27.01.2020, 20:50 · Zgłoś
brawo pani kluz ,godnie pani zastapila pania czyzowicz ,niestety pan henryk rak to stary wyga ,[ciekawe ile juz kadencji jest ]pamietam go z pis ,,,czy sie myle ,stawiam go w rownym rzedzie z takimi radnymoijak kiedys bajorek stachaczynski kolejarz zajac ,dzis kolejna kadencje sa rekordzista dybas i wojcikowa ,,, mieszkancy jasla ,sami wybieracie ,,,wiec pomyslcie za kim glosujecie ,,, moze doczekam czasow kiedy bedzie kiedys radny pracowal za diete ,,,i wtedy okaze patriotyzm dla jasla ,dzis mysle ze kasa radnego to 15000 zl ,,,to bardo duzo i pewnie bez podatku ,,,za co ,,,za nic,,,tak mysle ,parking i boisko zwlaszcza w gamracie to koniecznosc ,,, tak mieszkancy jasla wybraliscie ,,,najbardziej mnie smieszy kiedy jedna z radnych [nie bede wymienial nazwiska ] zawsze sie wstrzymuje ,,, kiedys andrzej bajorek zawsze glosowal tak ja burmistrz byl chyba 4 kadencje i nigdy nie zabral glosu ,,,jaslanie wybierajcie madrze ,,, zas burmistrza wybierajcie obcego np z krosna aby poprowadzil jaslo wzorem krosna i nie byl w towarzystwie wzajemnej adoracji ,,czasem jestem na sesjach i smiac mi sie chce
Odpowiedz
12
@ język pisarski
dnia 27.01.2020, 22:38 · Zgłoś
Rzadko kiedy osoby posługujące się słowem używają potocznych określeń typu "wściekła" może i obrazowych ale raczej cechujących czworonogi w pewnej chorobie.
Może są inne słowa, bardziej subtelne, nie trywialne i nie stawiające opisywaną osobę w mocno negatywnym świetle.
Polecam słowniki, tam można znaleźć co bardziej profesjonalnego lub czytać, jak najwięcej czytać, literaturę z poprawną polszczyzną, a nie tylko harleqiuny.
Odpowiedz
8
@ Pytanie
dnia 28.01.2020, 00:25 · Zgłoś
A cóż to za " promocja w mediach" i do czyich prywatnych kieszeni trafiają nasze pieniądze? Prosimy o artykuł na jaslo4u. Kto i ile zarabia na tej promocji Jasła w Jaśle, bo taki jest zasięg tych [...] mediów. Zrobili sobie ciepłe etaty w tych niby redakcjach zarządzanych przez ludzi, którzy pojęcia nie mają co to jest normalne, obiektywne dziennikarstwo.
Odpowiedz
19
@ Marcin
dnia 28.01.2020, 01:03 · Zgłoś
Pani Mario tak trzymać! Niech poruszy też Pani i zgłosi do odpowiednich instytucji kolejki do wydziału komunikacji i do poradni ortopedycznej gdzie trzeba stać od 2:00 w nocy.
Odpowiedz
7
@ Jam
dnia 28.01.2020, 04:41 · Zgłoś
Widać że tej Pani zależy na dobru obywateli i jest prawdziwą lokalną działaczką, właśnie takie osoby godnie reprezentują swoich wyborców i takich działaczy brakuje. Oczywiście że burmistrzowanie nie jest czymś łatwym jeśli ma się prawdziwą misję i oko na otaczające realia, ale idąc drogą zrozumienia można sobie wydeptać szerokie dojście na to stanowisko. Jeśli się czepiać to słowo "wściekła" jest nieodpowiednie.
Odpowiedz
7
@ Do język...
dnia 28.01.2020, 07:19 · Zgłoś
Faktycznie,razi to słowo.Można użyć słowa np.poirytowana,oburzona..
Odpowiedz
-3
@ karel
dnia 28.01.2020, 08:32 · Zgłoś
Ta pani podjęła wspaniałą walkę. Walkę, która pewnie zapewni jej wygraną. Wykorzystując naiwność, a wręcz głupotę wyborców wygra następne wybory do rady miasta. Wszak, każdy radny wie, że na drugi dzień po wyborach rozpocznij kampanię do następnych wyborów. Jak widać ta pani szybko się uczy.
Odpowiedz
12
@ Mieszkaniec
dnia 28.01.2020, 09:29 · Zgłoś
Przecież Jasło jest promowane co chwilę w telewizji i gazetach. Jak nie przez kolejki do Wydziału Komunikacji i por. Ortopedycznej, to przez fajerwerki zorganizowane nielegalnie przez starostwo na pokazie których dochodzi do tragedii
Odpowiedz
4
@ On
dnia 28.01.2020, 13:23 · Zgłoś
Ludzie musicie pomóc tej pani a nie zostawic ja samą bo ona dla was to robi i może w jasle duzo zrobic
Odpowiedz
1
@ On
dnia 28.01.2020, 13:28 · Zgłoś
Ludzi musicie tej pani pomóc a nie zostawic samą bo bedzie atakowana i zastraszana ona to dla was robi czym wiecej bedzie miec pomocy tym wiecej zrobi
Odpowiedz
0
@ pl
dnia 28.01.2020, 20:29 · Zgłoś
z daleka od gamratu
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.