Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

"Martwa dziecka nie urodzę", "moje ciało mój wybór" – protest jaślan przeciwko zakazowi aborcji

330

W sobotę wieczorem tłumy ludzi wyszły na ulice Jasła protestując przeciwko orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego, który uznał, że przerwanie ciąży ze względu na nieodwracalne wady płodu lub nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu jest niekonstytucyjne. Dzisiaj ponownie wyrażą swój sprzeciw..

Liczne protesty mają miejsce w całej Polsce. To odzew na czwartkowy wyrok Trybunału Konstytucyjnego, który uznał, że Konstytucja RP zapewnia każdemu prawną ochronę życia. Legalna aborcja jest dopuszczalna tylko w przypadku, gdy ciąża stanowi zagrożenie dla zdrowia lub życia matki, a także, gdy powstała w wyniku czynu zabronionego (gwałt).

W sobotę setki jaślan wyszło na ulicę miasta. Protestujący zebrali się w parku miejskim, skąd udali się na płytę jasielskiego rynku wykrzykując hasła "moje ciało to mój wybór", "precz z kaczorem dyktatorem". Sporą część uczestników protestu stanowiły osoby młode. Zgromadzeni przemaszerowali w kierunku kościoła oo. Franciszkanów, a następnie udali się ponownie do parku miejskiego.

Nie milkną echa w tej sprawie. Dzisiaj na ulicach polskich miast również pojawią się protestujący. W gronie tym znajdzie się także Jasło. Przeciwnicy wyroku Trybunału Konstytucyjnego na ulicach miast pojawią się o godzinie 18.00.

id

fot. Karolina Kaleta

Napisany dnia: 25.10.2020, 11:32
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ Ent
dnia 25.10.2020, 11:39
Ocena
komentarza:
195
W końcu ktoś w Jaśle odważył się wyjść na ulice!!! Brawo dla młodych, że aktywnie działają na rzecz swojej przyszłości!
@ Oxys
dnia 25.10.2020, 11:40
Ocena
komentarza:
-208
Wyszedl, wyszedł zlepek komórek bez żadnych wartości.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 11:51
Ocena
komentarza:
-90
Wyszli użyteczni idioci, którzy dali się podpuścić dyktatorowi z Żoliborza. Świetnie odwracają uwagę od poważnych tematów które PiS PO cichu legalizuje.

Protestują przeciwko Konstytucji, tej samej której bronili kółka tygodni temu. Swoją drogą Konstytucji która również lawaki z Kwachem ustanowili.

Użyteczni idioci.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 11:53
Ocena
komentarza:
-110
Swoją drogą gdzie jest milicja która tak ochoczo sama łamie prawo prześladując i pacyfikujac ludzi za brak kaganców?
@ konex
dnia 25.10.2020, 11:58
Ocena
komentarza:
-74
same lewaki i lanserzy
@ Ent
dnia 25.10.2020, 12:02
Ocena
komentarza:
117
Protestują nie przeciwko konstytucji, tylko przeciwko upolitycznionym decyzjom, które są podejmowane pod płaszczykiem obrony tej konstytucji. To jest protest przeciwko łamaniu konstytucji i kompromisu aborcyjnego, który funkcjonował przez 27 lat.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 12:04
Ocena
komentarza:
-62
Ent, zaprzeczasz sobie we własnych wypocinach.
@ hmm
dnia 25.10.2020, 12:05
Ocena
komentarza:
-22
To wszystki wina plebanów.Pod plebanie kobiety pod plebanie..
@ Konrad
dnia 25.10.2020, 12:21
Ocena
komentarza:
-72
Protest był nagrywany. Wszyscy nauczyciele którzy tam byli, po załatwieniu formalności na bruk pod Urząd Pracy.
@ do@Konrad
dnia 25.10.2020, 12:28
Ocena
komentarza:
-42
Główna organizatorka "nauczycielka" Kijak-dragoness jeszcze nie w miejscu odosobnienia ? Wikt i opierunek za darmo.
@ ppp
dnia 25.10.2020, 12:29
Ocena
komentarza:
59
Wyszły te najbardziej "doświadczone", które urodziły dzieci niepełnosprawne. Nie znam ani jednej matki dziecka z downem czy innymi poważnymi niepełnosprawnościami i chorobami, która żałowałaby , że urodziła to dziecko. Kochają te dzieci i poświęcaja dla nich każdą minutę w przeciwieństwie do niektórych mam zdrowych dzieci, których wychowuje szkoła i świetlica. Dlaczego nie dadzą wypowiedzieć sie doświadczonym tylko wychodza te krzykaczki. Wasze zdrowe dzieci w każdej chwili mogą zostac bardzo chore, wystarczy choroba, wypadek - troche pokory pseudo wyzwolone kobiety.
@ Stary
dnia 25.10.2020, 12:42
Ocena
komentarza:
36
Jak wybieramy tak mamy ciemny lud sie budzi ???
@ myśl samodzielnie
dnia 25.10.2020, 12:47
Ocena
komentarza:
9
Chyba bezprzyszłości bo co to za przyszłość bez dzieci ?
@ hmm
dnia 25.10.2020, 12:52
Ocena
komentarza:
-75
po pierwsze, trzeba mówić prawdę, nie żadna aborcja, nie żaden zabieg, nie przerywanie ciąży tylko skrobanka, tak skro-ban-ka. tłumoki chcą skrobanek na życzenie. dlaczego tak chcą skrobanek??? kiedyś przeczytałem u wisłockiej lub u lwa-starowicza, a może u kogoś innego, o takich zdegenerowanych zboczeńcach, które przeżywały mega orgazm w trakcie penetracji "drutami" macicy, podczas wykonywania skrobanki, może o to chodzi tym amatorkom skrobanek???. pewna celebrytka stwierdziła, że "robiąc" za "pogotowie seksualne" w trakcie spotkań "integracyjnych" przy wódeczkach, nie akceptuje prezerwatyw, bo "to jak lizanie lizaka przez szybę", a gdyby się zaciążyło to się wyskrobie, tak wyskrobie, bo to wiadomo kto zapłodnił w trakcie balangi takie "pogotowie seksualne"???. inna sprawa to interes tych którzy robią za kasę te skrobanki, ale to już inny temat.
@ kawa
dnia 25.10.2020, 13:19
Ocena
komentarza:
9
Propagowanie faszystowskich symboli. Za takie coś od razu do pierdla!!!
@ Jan
dnia 25.10.2020, 13:30
Ocena
komentarza:
-8
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Zbyszek
dnia 25.10.2020, 13:46
Ocena
komentarza:
-7
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Yti
dnia 25.10.2020, 14:06
Ocena
komentarza:
-20
Co to za [...]dy wyszły wielce oświecone?
@ SPONTANICZNE SPOTKANIE
dnia 25.10.2020, 14:10
Ocena
komentarza:
-55
Sodoma gomora sie dzieje zawsze możecie sobie wyjechać do innego kraju jak wam prawo nie pasuje
@ aac
dnia 25.10.2020, 14:13
Ocena
komentarza:
-30
Na wolontariuszy do walki z covidem a nie wrzaski na ulicy urządzać. wielkie aktywistki sie znalazły. Jak wasze dziecko zachoruje np, na raka mózgu i zostanie kaleką to co eutanazja? Zastanówcie sie blondynki, bo los ludzki jest zmienny i nieprzewidywalny. Chciałybyście żyć kosztem straconego, bezbronnego życia. To czysty egoizm i wygodnictwo. Nikt nie powiedział, że na tym świecie będzie tak łatwo.
@ do Oyks
dnia 25.10.2020, 14:13
Ocena
komentarza:
0
A co byłeś?
@ Kotek
dnia 25.10.2020, 14:16
Ocena
komentarza:
-26
Nic dodać, nic ująć! Ale skąd idioci mogą wiedzieć, że są idiotami skoro im jeszcze TVN nie wytłumaczyła? :)
@ do@kawa
dnia 25.10.2020, 14:24
Ocena
komentarza:
-9
Gdzie jest Policja !
Za propagowanie faszystowskich symboli dwa lata bezwzględnego więzienia.
@ Tomek
dnia 25.10.2020, 15:20
Ocena
komentarza:
88
Tak się składa, że jestem rodzicem chorego niepełnosprawnego dziecka i dlatego nigdy przenigdy nie przyszłoby mi do głowy oczekiwać od innych bohaterstw i heroizmu. Pisząc o dzieciach z zespołem downa manipulujesz, ponieważ aborcja eugeniczna dotyczy również przypadków, gdy dziecko nie ma żadnych szans na przeżycie. Jakie masz prawo by innych oceniać? Jakie prawo do tego mają pętaki które wyzywają innych od zdzir, k..ew i lewackich szmat. Może sama zdobędziesz się na odrobinę pokory.
@ bazalt
dnia 25.10.2020, 15:26
Ocena
komentarza:
-8
@ Kotek - "Ale skąd idioci mogą wiedzieć, że są idiotami skoro im jeszcze TVN nie wytłumaczyła?"... Bo oglądali tylko TVPiS.
@ Sparta
dnia 25.10.2020, 15:34
Ocena
komentarza:
6
Starożytni Grecy uznawali tylko piękno i siłę fizyczną. W Sparcie istniał bezwzględny nakaz pozbywania się niepełnosprawnych niemowląt. Kalekie noworodki zrzucano ze skały, bo nie pasowały do antycznej harmonii świata.

Było to w VII wieku przed naszą erą.

Po 27 wiekach nawołuje się do tego samego, z tą różnicą, że nie będzie się zrzucać ze skały tylko "sprawa" zostanie "załatwiona" w gabinecie lekarskim.

Oczywiście współcześnie "nowocześni" katolicy i katoliczki idą do kościoła po "opłatek", na chrzciny, I komunię i inne uroczystości religijne, bo tak wypada. Nie widzą żadnej przeszkody, bo przykazania traktują jako opowieści czy bajki z mchu i paproci, dobre dla starszego pokolenia tzw. dinozaurów, które wkrótce w sposób naturalny wyginie wraz z religijnymi "zabobonami".
@ Moni
dnia 25.10.2020, 15:45
Ocena
komentarza:
57
Protestujemy za prawem wyboru i decyzji osobistej a nie aborcją
@ To samo
dnia 25.10.2020, 15:57
Ocena
komentarza:
-22
Przecież to jest to samo jeżeli to "prawo" o które walczycie skończy się aborcją.

To jest odwracanie kota ogonem.

Służyć ma zaciemnieniu sprawy pod płaszczykiem walki o "wolność wyboru".

Zło jest złem i jest prawnie zakazane.
@ NoToJak
dnia 25.10.2020, 15:57
Ocena
komentarza:
14
to
Taka Konstytucja,
że
Twój Kraj
zabrania
Tobie Kobieto
decydować
To Kto
ma?
Trybunał Konstytucjonalny
zadawać
Tortury Kobietom
by
Teoria Kaczyńskiego
była przeciw
Tłumom Kobiet
za co Taka Kara,
a gdzie
Typowe Konsultacje,
a sędziowie
Tupią,Klaskają
już dziękujemy
Takim Kolesiom
za Takie Konsekwencje
myślę,że dla nich
To Koniec
@ WOLF
dnia 25.10.2020, 15:59
Ocena
komentarza:
-61
Do garów a nie protestów sie zachciało, w głowach się wam
poprzewracało, macie tyle do gadania co żyd za okupacji.
@ Powaga
dnia 25.10.2020, 16:00
Ocena
komentarza:
16
"Powaga" tej manifestacji została naruszona przez osobników płci męskiej krzyczących:

Moja macica - mój wybór !
@ MIŚ
dnia 25.10.2020, 16:04
Ocena
komentarza:
12
Do Powaga
Może oni czuli się e tym momencie akurat kobietami, nie osądzaj
tak łatwo xd.
@ NoToJak
dnia 25.10.2020, 16:16
Ocena
komentarza:
7
A co na to
Twój Kościół
@ Loek
dnia 25.10.2020, 16:28
Ocena
komentarza:
17
Prawo ma być dla ludzi A nie ludzie dla prawa i wtedy nie trzeba wyjeżdżać z
Z własnego kraju
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 16:33
Ocena
komentarza:
14
@pan Konrad i spółka. Do zobaczenia w parku o 18. O ile macie odwagę, podejdziecie, przedstawicie się i porozmawiamy. I błagam, nie straszcie utratą pracy, bo to śmieszne.
@ Konrad
dnia 25.10.2020, 16:39
Ocena
komentarza:
-26
Morderczynie siedzą w więzieniach. Nie rozmawiam z takimi jak dragoness.
@ Bravo
dnia 25.10.2020, 16:41
Ocena
komentarza:
13
Bravo Jasło!!
Prezydencik z familią i łoficerami tropią końskie [...] w krakówku a kraj PŁONiE!!!
@ Gener
dnia 25.10.2020, 16:49
Ocena
komentarza:
-15
A ty kim jesteś? Szkoda że się urodziles!!!
@ katolik
dnia 25.10.2020, 17:34
Ocena
komentarza:
13
to było święte wywalczone prawo kobiet do wyboru...(złoty środek) Nie mozna go ruszac! Kobieta i tylko ona ma prawo decydować !
@ LUCEK
dnia 25.10.2020, 17:56
Ocena
komentarza:
-14
Ehh ludzie samo to że uczestniczycie w czymś w czym uczestniczy
niejaka dragoness to już jest dla was mega obciach i mega wstyd
i po prostu żenada.
@ Dana
dnia 25.10.2020, 18:13
Ocena
komentarza:
-1
Nigdy do końca nie wiesz czy dziecko przezyje czy nie-mimo diagnoz lekarskich...
@ Bangkox
dnia 25.10.2020, 18:28
Ocena
komentarza:
13
Obecnie, jeśli konieczne jest usunięcie ciąży, robi się to metodą farmakologiczną, nie zaś "skrobanką", o której Pan wspominasz z takim fanatyzmem.
Protesty dotyczą wyroku TK, który odnosi się do bardzo konkretnych przypadków, a nie skrobanek na życzenie.
@ whatever
dnia 25.10.2020, 18:40
Ocena
komentarza:
6
Ty nie znasz takich kobiet, ale to nie znaczy, że ich nie ma. Te doświadczone też się wypowiadają. Otwórz oczy, to je zobaczysz. Zespół Downa przy innych wadach rozwojowych to naprawdę bajka.
@ MIŚ
dnia 25.10.2020, 18:41
Ocena
komentarza:
-3
Faktycznie chyba lepiej przywrócić prawo do aborcji na życzenie,
jeśli te dzieci miały mieć rodziców, którzy myślą tylko o sobie.
@ aaak
dnia 25.10.2020, 18:45
Ocena
komentarza:
8
Jeśli dziecko nie ma szans na przeżycie to po co je zabijać? Dziecko siostry miało być roślinką i żyć do miesiąca a urodziło się zdrowe. Chciała je zobaczyć i pożegnać z godnością, chociaż namawiano dyskretnie na aborcję. Dla mnie jest bohaterką. Matka kocha każde dziecko nawet ułomne z ojcem bywa gorzej niestety. Oboje wymagają wsparcia a tego często nie ma.
@ Rys
dnia 25.10.2020, 19:24
Ocena
komentarza:
2
Wychodzą po wirusa!
@ bela
dnia 25.10.2020, 19:44
Ocena
komentarza:
-4
Przyszłości?! Przyszłości śmierci własnych dzieci!!
@ Wojtek
dnia 25.10.2020, 19:56
Ocena
komentarza:
-3
Podpisz się pod tymi wypocinami imieniem i nazwiskiem. Nie masz pojęcia kto i po co protestuje - siedź dalej w domu bohaterze, weź 500, wrzuć na tacę, odmów paciorek i stul dziub.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 20:14
Ocena
komentarza:
1
@Konrad i Lucek
Z przykrością stwierdzam, że jesteście bezjajecznymi tchórzami. Mam nadzieję, że się nie rozmnożycie.
@ 44
dnia 25.10.2020, 20:17
Ocena
komentarza:
7
Każde dziecko ma prawo do życia niepełnosprawne czy chore tez
@ Ech
dnia 25.10.2020, 20:51
Ocena
komentarza:
-3
Szkoda mi Was, waszego poddaństwa, nieumiejętności odróżnienia dobra i zła, braku samomyślenia. No cóż można napisać, głupie to, prostackie, prowokujące do nienawiści itd. Teńczowi chcą równouprawnień i adopcji, pytam się jak mogą być równoprawni małżeńsko skoro nie mogą mieć w związku naturalnie dziecka, no sami się gubią i zatracają w myśleniu. Podobnie jest i tutaj. Opamiętać się i umieć odróżnić wartości. Proszę wziąść do serca swoją człowieczość i odnaleźć pokłady dobra które niewątpliwie są tylko głęboko zagnieżdżone. Pozdrawiam
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:00
Ocena
komentarza:
-1
Normalną. Z płaska glową, głupia i do tego katoliczkę? Taką definicje idealnej żony podała pewna pisowska gwiazda
@ Vice versa
dnia 25.10.2020, 21:07
Ocena
komentarza:
8
Brawa dla siostry, postawa godna podziwu. Mieć wybór i pójść pod prąd. Ale czy bohaterstwo Twojej siostry musi oznaczać, że moja siostra też musi to powtórzyć? Czy jeśli moja siostra nie wytrzyma psychicznie, to będzie to warte tego heroizmu?

Nie, tak samo jak nie wymagam od Ciebie zachowań takich jak moje. Po to masz swoje sumienie, abym nie musiał narzucać Ci swojej woli. Ufam Ci, ze podejmiesz decyzje madre i najlepsze dla siebie i swoich bliskich, a ja nie muszę Cię do niczego zmuszać. Dlatego też Ty nie zmuszaj mnie do niczego, zwlaszcza jeśli nie dotyczy Ciebie.
@ m
dnia 25.10.2020, 21:34
Ocena
komentarza:
2
Są jakieś poważniejsze tematy ???
@ yozef
dnia 26.10.2020, 05:52
Ocena
komentarza:
1
w moich czsach dragoness zwolnili by cie i nie miala bys za co zyc ,,,powaznie ,,,ciesz sie ze urodzilas sie w wolnej polsce ,,,naprawde jestes nauczycielka ,,,urodzilas przynajmniej jedno dziecko
@ asiorek
dnia 26.10.2020, 07:06
Ocena
komentarza:
4
Dzieci wesoło wybiegły ze szkoły...
@ Tina
dnia 26.10.2020, 10:51
Ocena
komentarza:
0
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ dragoness
dnia 26.10.2020, 11:18
Ocena
komentarza:
0
@yozef W pana stalinowskich czasach? Widzę, że pan za nimi tęskni. I nie. Nie urodziłam sie w wolnej Polsce, podobnie jak moje dzieci, ale zrobię wszystko, by była wolna. Od panu podobnych.
@ edi
dnia 26.10.2020, 14:30
Ocena
komentarza:
4
Przecież te co wyszły to żaden materiał na przyszłe żony. Słownictwo jak z rynsztoka,
Żeby zajść w ciążę to po pierwsze trzeba mieć z kim.
@ MałaMi
dnia 26.10.2020, 18:10
Ocena
komentarza:
1
Idź i walcz z covidem oby wyszło ci to lepiej niż naszym rządzącym. I nie myl pojęć, bo to trochę żałosne. Chorują ludzie w każdym wieku i na to nie mamy wtedy wpływu, musimy patrzeć jak się meczy i cierpi a tutaj możemy do tego nie dopuścić jeżeli mamy taką pewnośc. Uważam, ze jeśli dyskryminujesz kogoś ze względu na kolor włosów (plując jadem na blondynki) to twój intelekt jest dużo mniejszy od ,,wielkich aktywistek”. Nikt nie chce żyć kosztem nikogo. Nikt nie chce żyć niczym cierpieniem i nie chodzi o ułatwianie sobie życia a o ochronę zdrowia fizycznego i psychicznego kobiet i mężczyzn także. Wolna wola - wybór. Chcesz to go dokonasz nawet jak nie masz legalnej możliwości, nie chcesz - to nawet jeśli jest to legalne postąpisz zgodnie z sumieniem i nie dokonasz takiego wyboru.
@ MałaMi
dnia 26.10.2020, 18:12
Ocena
komentarza:
-1
Tobie wytłumaczyło TVP, no cóż jaki nauczyciel taki uczeń.
@ zaza
dnia 26.10.2020, 19:34
Ocena
komentarza:
1
Jaką pewność ma kobieta, która pozbędzie sie chorego dziecka, że zazna spokój i równowaga psychiczną? Nigdy nie będzie pewna że urodziłoby sie chore.
@ _gwincior
dnia 26.10.2020, 21:17
Ocena
komentarza:
0
to ci pod kościołem propagują faszystowskie symbole
@ Lisaj
dnia 26.10.2020, 21:22
Ocena
komentarza:
0
Jakby nie lewacy to byś u jaśnie pana krowy pasł. I mieszkał na komorze.
@ ktos
dnia 26.10.2020, 21:54
Ocena
komentarza:
0
wojtus nie badz taki bo cie sznurowki zjada
@ ibuś
dnia 01.11.2020, 10:29
Ocena
komentarza:
0
gdzie jest milicja ? na Białorusi
@ ixi
dnia 25.10.2020, 11:41
Ocena
komentarza:
-54
Użyteczni idioci lewicy. Himalaje hipokryzji. Lewacy protestują przeciwko Konstytucję (którą bronią jak im pasuje w danym momencie). Tej samej Konsytucji którą komuchy Kwaśniewski i Miller z kumplami komuchami ustanowili.
Kaczyński wami gra a wy idziecie jak barany w ślepej nienawiści. PiS używa lewicę i jej wulgarność do przykrywania naprawdę ważnych tematów.

W sobotę w Warszawie odbyły się dwa duże protesty: Strajk Kobiet i Marsz o Wolność. O ile pierwszy przebiegł bez zakłóceń ze strony policji, to w drugim działy się rzeczy potworne i nieprawdopodobne.

Kilkaset osób zgromadziło się w sobotę przed Trybunałem Konstytucyjnym, by protestować przeciwko czwartkowemu wyrokowi TK uznającemu aborcję z powodów eugenicznych za niezgodną z ustawą zasadniczą. Policja nie interweniowała.

Kilka lub kilkanaście tysięcy osób zgromadziło się również w sobotę przed Pałacem Kultury i Nauki, aby zaprotestować przeciwko odbieraniu wolności przez rząd rozporządzeniami coviodowymi. I tu Policja pokazała na co ją stać.

Zaangażowanych w pacyfikację Marszu o Wolność było kilkuset policjantów, o ile nie więcej, kilkadziesiąt radiowozów policyjnych. Pokojowo protestujący Polacy zostali otoczeni i spacyfikowani w bezczelny sposób. Użyto gazu i środków przymusu bezpośredniego. „Zakładnicy” na placu byli przetrzymywani przez policyjny kordon kilka godzin. Takie same sceny miały miejsce w innych punktach stolicy. Policja bezlitośnie wstrzymywała i pacyfikowała pokojowo nastawionych uczestników protestu. Wiele osób zostało zatrzymanych i przewiezionych na posterunki policji. Rzecznik stołecznej policji Sylwester Marczak podał, że zgodnie z danymi na godz. 17 policjanci zatrzymali ponad 120 osób.

Ciężko jest zrozumieć postępowanie Policji, która otoczyła zwartym kordonem protest i wezwała do rozejścia się, po czym chcących opuścić zgromadzenie nie przepuściła i trzymała kilka godzin na placu. Były tam kobiety w ciąży, nieletni, osoby starsze. Nie było toalet i dostępu do wody pitnej.

Dlaczego policja pozwoliła środowiskom lewicowym na odbycie spontanicznego zgromadzenia, a środowiskom wolnościowym nie pozwoliła na odbycie legalnie zgłoszonego zgromadzenia? Dlaczego właśnie teraz Trybunał Konstytucyjny zajął się tzw. aborcją eugeniczną?

Odpowiedź nie jest prosta i binarna, że użyję języka tęczowych aktywistów. Jeśli założymy, że Jarosław Kaczyński jest genialnym strategiem i politykiem, a jest, to nic w naszym państwie nie dzieje się bez powodu. Nic na co szef Prawa i Sprawiedliwości ma wpływ. Kaczyński musiał zdawać sobie sprawę, że sprawy okołoabrocyjne, a właściwie ich zaostrzanie i psucie kompromisu aborcyjnego, tylko wzmacniają lewą stronę sceny politycznej, tę całkiem tęczowo-liberalną, nie tę pragmatyczną peowską. Kaczyński woli mieć pod kontrolą lewicę, która głosuje w większości jak on chce i jeszcze się z tego cieszy. Lenin miał specyficzne określenie na takich ludzi, nazywał ich pożytecznymi idiotami. Czy obawia się Hołowni i wyciągnął pomocną dłoń do lewicy? Czy tylko chciał przykryć medialnie prawdziwy problem, nad którym nie ma kontroli? A tym prawdziwym problemem jest coraz większa grupa naszych rodaków, którzy po prostu mają dość nielegalnych ograniczeń wolności i zarzynania gospodarki.

Marsze o Wolność, które 10 października odbyły się w ponad 50 miastach Polski zgromadziły tysiące uczestników. W sobotę w Warszawie było bez mała kilkadziesiąt tysięcy ludzi, byli to przedstawiciele wielu środowisk: stopnopowcy, przedsiębiorcy, kibice, wolnościowcy, korwiniści, branża fitness i wielu, wielu innych.

Na lidera środowisk, które mają dość pełzającego lockdownu, obok Justyny Sochy i Piotra Jawornika, którzy są spirytus movens tego ruchu, wyrasta poseł Grzegorz Braun. Braun nie boi się być wszędzie tam, gdzie Polakom dziej się krzywda. Zresztą Socha i Jawornik też nie, gdyż walczą oni od wielu lat o prawa pacjenta i obywatela. Socha nawet dłużej niż Jawornik.

Więc dlaczego tak się stało? Ano, Kaczyńskiemu nie w smak ruch wolnościowy, który odważnie podnosi kwestie nielegalności poczynań rządu i który może stanowić za trzy lata realne zagrożenia w wyborach parlamentarnych. Lepiej wzmocnić lewicę i kontrolować przeciwka, niż mieć Brauna i Sochę za przeciwników i nie mieć nad nimi kontroli.

Dlatego Strajk Kobiet trzy dni z rzędu maszerował przez Warszawę gdzie chciał i jak chciał, a Marsz o Wolność został spacyfikowany najgorszymi metodami policyjnymi, ba!, milicyjnymi rodem z PRL. To nie Policja dziś stała na przeciw pokojowo protestujących na legalnym zgromadzeniu, to było ZOMO.
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 12:03
Ocena
komentarza:
-33
,,Dlaczego policja pozwoliła środowiskom lewicowym na odbycie spontanicznego zgromadzenia, a środowiskom wolnościowym nie pozwoliła na odbycie legalnie zgłoszonego zgromadzenia? Dlaczego właśnie teraz Trybunał Konstytucyjny zajął się tzw. aborcją eugeniczną?"
W zasadzie zadane przez Ciebie pytanie jest jednocześnie odpowiedzią. Cyba nikt już nie ma złudzeń, że Rząd tzw Zjednoczonej Prawicy jest prawicowy.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 12:06
Ocena
komentarza:
20
Star Glina, błąd. Rząd PiS i przystawki od dawna są lewicowi - patrz przekupstwa socjalne, podnoszenie podatków, ucisk fiskalny. Rząd PiS i przystawki głosują pod rączki z PO SLD i lewicą oraz PSL. Rząd PiS nie ma nic wspólnego oprócz mylącej nazwy z prawicą. Nic!
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 12:23
Ocena
komentarza:
9
No dokładnie ja o tym samym Szanowny(a) ixi
@ Odyr
dnia 25.10.2020, 12:39
Ocena
komentarza:
22
Dlaczego starzy milicjanci jak pracowali zgadzali się na wszystko co władza podpowie a po przejsciu na emeryturę nagle za pachniała tzw demokracja
@ 1971
dnia 25.10.2020, 12:43
Ocena
komentarza:
17
Rzad pisu jest tak prawicowy jak towarzysz stalin
@ edi
dnia 25.10.2020, 12:47
Ocena
komentarza:
5
a ten z lewej bo baba czy chłop ?
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 12:50
Ocena
komentarza:
5
Skończ z tym ,,starym milicjantem" . Służyłem w Policji i ŻADEN!!! Rzád przez lata mojej służby nie zapewnił mi ,,atrakcji" typu ściganie bezmaseczkowych. Stulanie wciàż o ,,milicjancie" jest po prostu nudne. Gdybym dziś służył nadal to po prostu bym ,,nie widział" bezmaseczkowych tak, jak to robi większość moich Kolegów
@ Odyr
dnia 25.10.2020, 13:46
Ocena
komentarza:
11
Nie widział byś gdybyś nie widział korzyści dla siebie jak zdecydowana większość milicjantów..
@ Zbyszek
dnia 25.10.2020, 13:49
Ocena
komentarza:
-2
Emu albo susel
@ Kotek
dnia 25.10.2020, 14:21
Ocena
komentarza:
4
Gdybym chciał wprowadzić stan wyjątkowy to wpierw rozbujałbym nastroje społeczne. Idealnie do tego nadaje się tępe lewactwo, które zaczyna atakować kościoły, bronione przez narodowców. Poczekałbym aż obie grupy zaczną się między sobą lać po pyskach, a wtedy, by zabezpieczyć kraj przed destabilizacją ciach prach, stan wyjątkowy, popierany przez 70% społeczeństwa.
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.10.2020, 11:41
Ocena
komentarza:
28
Dragoness jeszcze niedawno broniła konstytucji, a teraz przeciwko niej protestuje. Droga Pani, proszę nie stać w rozkroku, bo kiedyś Pani majty pękną.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 15:35
Ocena
komentarza:
3
Protestować będę przeciwko "wyrokowi" wydanemu przez pseudotrybunał. Będę bronić prawa do wyboru. Teraz obchodzi pana konstytucja?
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.10.2020, 15:45
Ocena
komentarza:
6
A wie Pani, że w 1997 r. legalny Trybubał stwierdził, że przesłanka eugeniczna też jest niekonstytucyjna i w przypadku jej zaskarżenia też zostałoby to uchylone?
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.10.2020, 15:47
Ocena
komentarza:
2
Poza tym wybrać to sobie może Pani paprykę w sklepie - coś jak prawo do wyboru na gruncie prawa nie istnieje.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 16:34
Ocena
komentarza:
7
Do tej pory istniało. Istnieje rownież w Biblii, ktorą również chętnie wycieracie sobie gęby.
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.10.2020, 16:54
Ocena
komentarza:
-1
Ja akurat jestem osobą niewierzącą, a prawo do życia wywodzę m.in. z prawa rzymskiego, które zresztą jest w Polsce respektowane.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 20:15
Ocena
komentarza:
1
Rozumiem, że chciałby pan rownież zakazu antykoncepcji? Tak jak w starożytnym Rzymie?
@ 1971
dnia 25.10.2020, 20:39
Ocena
komentarza:
-1
A i pewnie chcialby konia senatorem. Teraz kot będzie
@ ixi
dnia 25.10.2020, 20:42
Ocena
komentarza:
-2
Dragoness i 1971 przestańcie ziać tolerancją bo aż pali.. Pokrop się wodą święconą to może rozum wróci.
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.10.2020, 20:52
Ocena
komentarza:
1
Wiem, że posiada Pani pewne dysfunkcje w umiejętności czytania ze zrozumieniem, ale ja o antykoncepcji nie powiedziałem ani słowa. Chciałoby się podyskutować, ale niestety nie ma z kim ani o czym.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:03
Ocena
komentarza:
-3
Prawo rzymskie przywołane nie przeze mnie. W starożytnym Rzymie, "obywatelu" obowiazywal zakaz antykoncepcji, więc nie rozumiem, dlaczego traktujesz je wybiorczo. I faktycznie, dyskusja przy braku argumentów, nie ma sensu.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:04
Ocena
komentarza:
3
Lucek, Ixi, a coś merytorycznie? Na przyklad pomoc dla dzieci z zespołem Turnera, Edwardsa, hipercefalopatią? No, co? Podyskutujemy?
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.10.2020, 21:17
Ocena
komentarza:
0
Ponieważ europejskie systemy prawne też przyjęły wybiórczo pewne konstrukcje prawne, w tym pozycję prawną nasciturusa. Co do wybiórczości to nie ja mówię o "wyborze nie zakazie" tylko w kontekście aborcji.
@ Inka
dnia 26.10.2020, 10:58
Ocena
komentarza:
-2
Pseudo to ty jesteś, a organ prowadzący szkoły skrzętnie notuje.
@ dragoness
dnia 26.10.2020, 11:19
Ocena
komentarza:
-1
Może mu notatki podesłać?
@ Wolność
dnia 25.10.2020, 11:42
Ocena
komentarza:
-6
Tyle ważnych sprawach zasługuje na protest wolności w każdej dziedzinie życia już nie ma najwyższe podatki skomplikowany system podatkowy itd Nikt nie protestuje wszystkim się podoba
@ Blabla
dnia 25.10.2020, 16:11
Ocena
komentarza:
-4
Ja nie zgadzam się na bierność policji. Ludzie przyszli zapłacić mandat za nielegalne zgromadzenie powyżej 5 osób. Skoro chcieli zapłacić, powinni płacić. Kto teraz pokryje koszty utraconych korzyści?
@ Do Blabla
dnia 25.10.2020, 18:52
Ocena
komentarza:
-3
Blablaj sobie nadal,siedź w domciu i drwij,przyjdą po ciebie,zaczipują mózg i będziesz pełzał żałosny robaczku.
@ Xy
dnia 25.10.2020, 11:46
Ocena
komentarza:
14
Jest mi bardzo daleko do sympatii z obecnym obozem władzy. Abstrachuje od tematu protestu. Jednak publiczne skandowanie wulgaryzmów to upadek kultury języka w tym kraju. I to krzyczą młode kobiety, przyszłe matki. Gratuluję wychowania.
@ Ent
dnia 25.10.2020, 11:50
Ocena
komentarza:
36
W narodzie jest taki poziom wk***enia, że wulgarny język i tak jest zbyt łagodny. Proszę zobaczyć co władza zrobiła z tym krajem przez ostatnie lata.
@ Wolnosc
dnia 25.10.2020, 11:51
Ocena
komentarza:
3
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
@ Dike
dnia 25.10.2020, 11:57
Ocena
komentarza:
24
,,Naród, który nie ma siły i woli powiedzieć łotrom, że łotry, nie wart być narodem"
A. Fredro

Kto tu łotrem a kto Narodem?
@ Moni
dnia 25.10.2020, 15:44
Ocena
komentarza:
2
Wulgaryzmy pojawiły się trzy razy na krótko manifestacja była spokojna
@ Do Dike
dnia 25.10.2020, 19:05
Ocena
komentarza:
-1
Nie czytają Fredry,nie pojmują,że "łotr",to i tak słabo brzmi w stosunku do tych zwyrodnialców.Oni żerują na zniewolonych ludziach,pastwią się na słabych i wystraszonych.Polak mądry po szkodzie- dlatego jednoczmy się w bratnią siłę.Przypomina się widok kocura,leżącego jak tygrys i pastwiącego się małą bezbronną myszką,struchlałą ze strachu i bólu od pazurów..schrupie swoją ofiarę,gdy będzie syty widokiem uległej ofiary( mogła ząbkiem wbić się w oko,nic do stracenia,bo i tak śmierć nieunikniona).Wrogowie nie cierpią tchórzy!
@ Wolnosc
dnia 25.10.2020, 11:50
Ocena
komentarza:
25
Jako jaslanin jestem dumny z tych ktorzy wczoraj wyszli na ulice.Tu nie chodzi o lewice czy prawice. Prawica takze bedzie rodzic
@ myśl samodzielnie
dnia 25.10.2020, 13:18
Ocena
komentarza:
-7
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Blabla
dnia 25.10.2020, 16:59
Ocena
komentarza:
3
Aborcję wprowadzili naziści. Jak widać, dzisiaj nadal są też tacy jak oni. U nazistów zaczynało się od aborcji eugenicznej, a skończyło na eugenicznej komorze gazowej.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 20:15
Ocena
komentarza:
-1
Jasne. Aborcję wprowadzili naziści. Kontynuuj. Urzekla mnie twoja historia.
@ QL
dnia 25.10.2020, 20:40
Ocena
komentarza:
0
@Wolność: Pod osłoną nocy, wyszły zamaskowane postacie, głosić jakąś eugeniczną teorię. Gdyby wiedziały kto nimi steruje i w jakim celu, byłyby mocno zdziwione. Historia zna takiego, który mówił że walczy o wolność, głosząc hasło arbeit macht frei. Zmanipulowani ludzie walczyli dla niego, w przekonaniu że wyzwalają świat.
@ Kale
dnia 27.10.2020, 21:33
Ocena
komentarza:
0
@blabla
Wobec kogo wprowadzili? Czy aby nie wroga, którego przecież unicestwiali? Boszszszsz...
@ life
dnia 25.10.2020, 11:53
Ocena
komentarza:
-38
Dziewczyny Kochane ! W dobie koronawirusa i jesienno - wieczornej zimnej
pogodzie chce się Wam manifestować ? Poczekajcie do wiosny.
@ Vip
dnia 25.10.2020, 15:14
Ocena
komentarza:
11
Będzie za późno. Ma wiosnę będziemy tam gdzie Węgry albo Białoruś.
@ Do life
dnia 25.10.2020, 19:10
Ocena
komentarza:
0
Dobrze że walczą,odważne kobiety,bo faceci ze strachu pewnie zaszyli się po kątach.Kobiety wiedzą,że do wiosny pojawią się nowe uchwały krzywdzące kobiety i matki.Walczcie,by wiedzieli z kim mają do czynienia.Jeśli nie pomogą protesty,wyjedźcie z kraju,niech sami zostaną z samymi sobie.
@ NoToJak
dnia 25.10.2020, 20:33
Ocena
komentarza:
0
Przecież TK to sami{prawie}męższczyżni
Jak nie chcą aborcji,to niech
NIE SYPIAJĄ ze Swoimi żonami,partnerkami,dziewczynami...
Nie będzie wtedy chorych dzieci,które p[otem wyrastają
na takich jak ONI.
@ Kamma
dnia 25.10.2020, 11:56
Ocena
komentarza:
-14
Tłumów to tam nie było, dobrze że niektóre panie dzieci ze sobą wzięły. Zawsze to lepsze statystyki.
@ Blabla
dnia 25.10.2020, 16:20
Ocena
komentarza:
-2
Tłumów nie było, ale ponad 5 osób. Przyszli, bo chcieli zapłacić mandat. Gdzie była policja? Czy tylko ja mam płacić mandaty i inne podatki? Sam nie zarobię na utrzymanie tego systemu.
@ Blablaju
dnia 25.10.2020, 19:13
Ocena
komentarza:
-3
Za co mandat?Ustawa jeszcze nie zatwierdzona.
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 11:58
Ocena
komentarza:
32
No i co, zatkało buzie tym, którzy twierdzili, że nikt nie przyjdzie? Nie mam zdania na temat, którego dotyczy protest ale wyrażam uznanie, że potrafiła się zebrać spora grupa osób w celu wyrażenia swego stanowiska. Patrzcie lemingi internetowe i wstydźcie się lub zamilknijcie.
@ Wz
dnia 25.10.2020, 12:02
Ocena
komentarza:
23
Tych ludzi (młodych) było naprawdę sporo, jak na taki ciemnogród.
@ to przyjezdni nie nasi
dnia 25.10.2020, 21:37
Ocena
komentarza:
0
widziałem jak przywozili ich autokarami
@ Kiedy rozum śpi, budzą się demony.
dnia 25.10.2020, 12:03
Ocena
komentarza:
4
Gra na ludzkich emocjach, reżyserowie tego spektaklu doskonale znają zachowania i sterują bezmyślną masą, aby sama nakręcała kolejne akty. W statystykach wyjdzie zwiększona liczba zakażonych i o to chodzi. Aborcja ? Kobieta która chce usunąć zrobi to i tak. Nie tu to gdzie indziej. Tymczasem proces "gotowania żaby" idzie w najlepsze. Jutro senat przyklepie "maskaradę i inne barbarzyńskie praktyki" . Naczelna kukiełka podpiszę, wówczas zacznie się prawdziwe przedstawienie , apogeum jeszcze przed nami więc zapinajcie pasy.
@ haha
dnia 25.10.2020, 12:07
Ocena
komentarza:
6
wedle tej wadliwej konstytucji orzeczenie TK nie mogło być inne ! otua, kijowski, lgbt, "antycovid" teraz "macica jest moja" skanduje margot !? Kompletna sieczkarnia elementarnej wiedzy anty-pisu . Płaskoziemcy ! ! !
@ do haha
dnia 25.10.2020, 14:19
Ocena
komentarza:
12
G.. prawda, Konstytucja nie wypowiada się w co ochrony płodu czy embrionu ani od kiedy zaczyna się życie. Skoro TK nie mógł się wypowiedzieć inaczej to dlaczego czekali z tym 23 lata?
@ Kotek
dnia 25.10.2020, 14:23
Ocena
komentarza:
0
Nie masz pojęcia!
@ Woytazzz
dnia 25.10.2020, 12:10
Ocena
komentarza:
8
Lista posłów, którzy popchnęli wniosek do Trybunału Konstytucyjnego:

https://oko.press/lista-hanby-oto-poslowie-pis-i-konfederacji-ktorzy-doprowadzili-do-zakazu-aborcji-w-polsce/

A któż to taki się znalazł pod numerem 108? Macie, jaślanie, to czego sami chcieliście.
@ Pytanie
dnia 25.10.2020, 12:10
Ocena
komentarza:
6
Czy ktoś z was przeczytał ta ustawię ? Jeśli nie to niech przeczyta. Potem niech się wypowiada.
http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/BCD189DEECEDC8ECC12584BA0040FA02/%24File/36.pdf
@ Polalasy
dnia 25.10.2020, 12:11
Ocena
komentarza:
-11
Gratuluję odwagi. Mamy przykład tego, jak działa selekcja naturalna.
Ciekawe czy wychodząc na ulicę i protestując w imieniu "wolności kobiet" pomyśleliście o zdrowiu waszych bliskich. Pewnie nie, bo to był spontan wywołany silnymi emocjami po ogłoszeniu wyroku, którego w większość z protestujących nawet nie przeczytało.
@ Blabla
dnia 25.10.2020, 16:28
Ocena
komentarza:
0
Tak działa psychomanipulacja i socjotechnika. Ludzie bezmyślnie robią to, czego normalnie by nie zrobili.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 16:35
Ocena
komentarza:
-4
W temacie bezmyślności proszę nie sądzić po sobie, ok?
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 12:13
Ocena
komentarza:
-1
Do uczestników protestów.

Jeśli o tym nie wiecie, to informuję Was: policjanci są również obywatelami naszego kraju. Zmagają się z takimi samymi codziennymi problemami jak wszyscy Polacy. Mają swoje przekonania religijne i sympatie polityczne.

Jedni są bardziej prawicowi, inni lewicowi. Mają swoje rodziny, wychowują dzieci, są częścią naszego społeczeństwa. Moje koleżanki ze służby spełniają się w rolach matek, żon. Mamy też swoje poglądy na różne sprawy, sprawę aborcji również. Światopogląd ludzi w niebieskich mundurach jest pewnie tak samo podzielony jak reszty społeczeństwa.

Po co te informacje? Ano po to, że my swoje przekonania zostawiamy w domu wychodząc na służbę. Policja musi być apolityczna i neutralna światopoglądowo. I nie może być elementem wykorzystywanym w grze w zależności od potrzeb politycznych poszczególnych grup.

Dlatego informuję, policjanci nie są niczyimi wrogami i przeciwnikami. Walka z policją jest drogą donikąd.

Policja stoi po stronie prawa i my policjanci będziemy reagowali wszędzie tam gdzie prawo będzie łamane, bez względu czy będą je łamać protestujący przedsiębiorcy, zwolennicy aborcji czy kibole.

Taka jest nasza rola. Jeśli jednak ktoś podniesie rękę na polskiego policjanta powinien ponieść surowe konsekwencje bez względu na intencje, dla których wyszedł na ulicę.

Prawo jest prawo. Służba jest służba.

Przewodniczący
Zarządu Głównego NSZZ Policjantów
Rafał Jankowski
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 12:19
Ocena
komentarza:
12
Ten Rząd dla każdego przygotował jakieś ,,atrakcje" i każdego w czymś ,,umoczył" moich Koleżanki i Kolegów a szczególnie Służbę Zdrowia. A maseczki? - maseczki to tylko taki ,,temat zastępczy" żebyśmy mieli się czym zająć i mieli o co sobie do gardeł skakać. Starsi z Was pamiętają może tzw. IRCH-y Inspekcje Robotniczo-Chłopskie , twory, które miały wyszukiwać ,,spekulantów" odpowiedzialnych za brak towarów w sklepach. Kto był winien- dziś wiemy i wtedy wiedzieliśmy. Dziś za ogólną nędzę Rzad ,,obwini" Covida.
@ 1971
dnia 25.10.2020, 12:55
Ocena
komentarza:
12
Podobnie tlumaczyli sie zbrodniarze. "Taki mieliśmy rozkaz" czyz nie tak?. Wladza pis minie jak kazda inna a smrod pozostanie
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 13:48
Ocena
komentarza:
1
Tak uważasz Szanowny(a) 1971? No to Ci coś skopiuję:

,,Stary psie jezeli sa naciski wywierane na pielegniarki zeby sie zachowywaly tak jak sie zachowuja to co sie do nich czpiasz to nie ich wina one tylko wykonuja polecenia inaczej out"
Wpis zamieścił xcx w odzewie na moje komentarze, krytykujące postawę NIEKTÓRYCH!!! pracowników Służby(?) Zdrowia, nadgorliwie wykonujących wyznaczone im zadania. Jak widać na powyższym przykładzie, tzw. ,,gniew ludu" można kanalizować prawie, że dowolnie. Wyciągnijcie proszę wnioski z tego prostego eksperymentu, który wykonałem. Wyzwania jakie ,,postawił" przed Nami ten Rząd zmuszają Nas WSZYSTKICH!! do tego, abyśmy przede wszystkim myśleli i wzajemnie ułatwiali sobie przeżycie tego chorego czasu a nie skakali sobie do gardeł, czasem za Judaszowe srebrniki a czasem ze strachu.
@ Odyr
dnia 25.10.2020, 14:42
Ocena
komentarza:
10
Stary milicjancie zawsze staliście po stronie tzw władzy bez względu jaka ona była dlatego macie takie przywileje.. Przeważnie na emeryturze pokornie jecie.. Macie jakoś dziwnym trafem inne spojrzenie na życie..
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 14:56
Ocena
komentarza:
-1
A Odyr dalej swoje - polieznyj idiot
@ ixi
dnia 25.10.2020, 12:14
Ocena
komentarza:
11
Gestapo też takie wymówki mieli. Rozkaz to rozkaz, co??!!
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 12:31
Ocena
komentarza:
5
ixi - chodziło mi o to,żeby pokazać, że obecny Rząd ,,moczy" każdego, kogo może w swoje rozgrywki. Nie zamierzam tłumaczyć ani bronić policjantów. Każdy z nich niech sam wybiera drogę, można się zwolnić, można iść na L4 na jakiś czas. Ale nie po to ten Rząd zwolnił ze służby większość ,,Starych Glin" żeby na ,,Młodych Glinach" nie miał teraz polegać. Szkoda mi tylko Przewodniczącego związków, bo to człowiek ,,z mojej epoki" .
@ ixi
dnia 25.10.2020, 12:39
Ocena
komentarza:
4
Stary, ja rozumiem dylematy policji polskiej i szczerze im współczuję. Rząd i przełożeni stawiają ich w dramatycznej sytuacji. Chyba wszyscy kibicują policji ale sami muszą się postawić przełożonym i myślę że to prędzej czy później nastąpi. Coś musi drgnąć. Odpowiedzialni muszą odpowiedzieć przed sądem
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 13:03
Ocena
komentarza:
4
Daj Boże, żeby tak było. Szkoda mi gliniarzy i pomimo tego co pisałem o pracujàcych w Służbie Zdrowia, też mi ich żal. Rzàd gada o kolosalnym wsparciu dla Nich a tymczasem na mieście widziałem plakaty pt. ,,zostań sponsorem szpitala" czy jakoś tak. To co, Rzàd ma kasę na 200 procentowe podwyżki dla Covid- lekarzy a nie ma jej na utrzymanie bieżàcej pracy szpitala? Nie ma w tym ŻADNEJ logiki
@ ixi
dnia 25.10.2020, 15:53
Ocena
komentarza:
1
Władza PiS PO SLD lewica i PSL wykorzystują i na puszczają na siebie ludzi. Czas się zjednoczyć i ich pogonić.
@ Ogrom
dnia 25.10.2020, 12:14
Ocena
komentarza:
-4
Dokładnie liczyłem było 356 osób to tyle ile głosów dostał pan Biedne w wyborach twojego elektorat przyszedł szkod
a słów to jest temat zastwpczy
@ hmm
dnia 25.10.2020, 12:16
Ocena
komentarza:
-1
To wszystko wina kleru.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 12:19
Ocena
komentarza:
8
"policja stoi po stronie prawa" żart jakiś!?! To jak to się ma do karania ludzi wedle rozporządzenia, wbrew Konstytucji i wbrew ustawą! Stek bzdur i głupie tłumaczenie panie stary Glina. Służba Narodowi,, raczej głupie wykonywanie politycznych rozkazów..
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 13:06
Ocena
komentarza:
-1
To sà dylematy służby w Policji ixi. Zapewniam Cię, że nawet ZOMOwcy je mieli
@ ixi
dnia 25.10.2020, 15:55
Ocena
komentarza:
3
Wiem, nie wszystkich można sądzić tak samo. Żal mi tylko tych którzy wykonują te rozkazy pod presją i niezgodnie ze swoim sumieniem. Życzę im odwagi i postawienia pod sąd winnych przełożonych.
@ Do ixi
dnia 25.10.2020, 20:58
Ocena
komentarza:
-1
Każdy policjant powinien też być ludzki.Oglądając relacje z sobotnich relacji,można wysnuć wnioski.Para staruszków chciała wyjść z okrążenia młodych,trzęsących się,wyszkolonych w krótkim czasie zomowców/młodych chłopaczków/.Na ich prośbę jeden butnie krzyknął"nie wypuszczać",inny przymknął oko i pozwolił.Wymowne i ujmujące za serce były przemówienia do nich posła Brauna.Rząd upadnie,a policja zostanie z hańbą.Mogli tak postępować,by wilk był syty i owca cała.Pewien manifestant miał atak epilepsji,blisko stała karetka,jednak uzbrojeni nie raczyli udzielić pomocy.Pewien dziennikarz przemawiał do nich,że też mają rodziny i dlaczego obciążają swoje sumienia?Jak można pałować starszą i niewinną kobietę?Jeśli dowódca wyda rozkaz,to zabije bliskich?Podam przykład:w czasie ll wojny w Łaskach,młody żołnierz niemiecki odmówił rozkazu rozstrzelania pewnej rodziny polskiej/ wcześniej strzelał w powietrze,nie do ludzi/.Rozstrzelali go swoi.Rozkaz rozkazem,ale dowódca się wymiga,a biedni szeregowi odpokutują.Obecna sytuacja ma zmienić ludzi- egoistów w altruistów.To wielka wojna dobra ze złem.Loś iół aktywny politycznie,wspierający PiS,teraz ma zapłatę i siedzi cicho ze strachu,bo chcą ich zniszczyć.Życie to nie zabawa.Piękno życia to dobroć,odwaga i umiłowanie bliźniego swego jak siebie samego.
@ Rębska
dnia 25.10.2020, 12:24
Ocena
komentarza:
3
No to lewackie rodziny dumne z wychowania swoich dzieci,które rosną jak za czasów Hitlera z hasłami o mordowanie dzieci nienarodzonych.Moi biedni Jaślanie domagacie ochrony zwierzątek, wegańskiego jedzenia by nie zabijać świnek ale zabójstwo dziecka jest Ok. Matka ,która dokonała aborcji, nadal jest matką, tylko dziecka ,które poleciła zamordować.Pan Bóg nie rychliwy ale sprawiedliwy. Wstyd i hańba lewacy jasielscy. I uwaga i nie spacerujcie pod osłoną nocy bo trzeba wiedzieć kogo omijać z uwagi na covit
@ ixi
dnia 25.10.2020, 12:31
Ocena
komentarza:
2
Dziękuję Rębska
@ logika
dnia 25.10.2020, 13:09
Ocena
komentarza:
-5
Nie rozumiesz podstawowych spraw, to się nie wypowiadaj!
@ Olek
dnia 25.10.2020, 13:31
Ocena
komentarza:
2
Co ty wiesz logiko o podstawowych sprawach hehe
@ bazalt
dnia 25.10.2020, 15:35
Ocena
komentarza:
-4
@ Rębska - Lewackie rodziny - powiadasz... Pewnie szczęka by ci klapnęła o chodnik, gdybyś tam była, i rozpoznała sporo potomstwa prawicowców.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 15:38
Ocena
komentarza:
2
Szanowna pani Rębska. W hitlerowskich Niemczech aborcja była zakazana. Podobnie jak w Rumunii za rzadów Caucescu. Niezłych pani ma idoli, albo po prostu niedouczona.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 15:57
Ocena
komentarza:
-3
Dragoness, I TY uczysz w szkole?? Dla was lewaków Dr Mengele to największy autorytet. O. Też pozbywał się chorych i upośledzonych.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 16:40
Ocena
komentarza:
0
Panie ixi. Co z tego co napisałam jest nieprawdą? A w pana konfederackich ustach "lewak" to brzmi dumnie.
@ ABSOLUT
dnia 25.10.2020, 16:48
Ocena
komentarza:
5
W roku 1939 na terenie Polski i innych krajów okupowanych wprowadzona została możliwość aborcji na żądanie. Każda obywatelka polskiego pochodzenia mogła bez problemu dokonać zabiegu.
Czytaj więcej: https://histmag.org/Co-z-ta-aborcja-w-III-Rzeszy-7183
@ ixi
dnia 25.10.2020, 16:57
Ocena
komentarza:
1
Bycie lewakiem, komunistą, socjalistą, postępowcem czy jak wy się tam wołacie marksisci nigdy nie brzmi dumnie. Za każdym razem przechodzi mnie obrzydzenie..
@ Ox
dnia 25.10.2020, 17:07
Ocena
komentarza:
0
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 20:17
Ocena
komentarza:
0
Mnie też panie ixi, jak słucham świra Korwina, kryptogeja Bosaka, czy fanatyka Sośnierza.
@ wrrr
dnia 25.10.2020, 20:35
Ocena
komentarza:
2
jak zwykle dragoness manipuluje faktami po czym zarzuca komuś niewiedzę, słabe to i bardzo płytkie. Pani Rębska napisała cyt: "za czasów hitlera" przypomnę tylko dragoness , że badań prenatalnych nie było, pierwsze ich "próby" przeprowadzano w obozach śmierci !!! W sierpniu 1939 Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Rzeszy wydało okólnik, w którym zarządzano:
akuszerka, która pomagała przy narodzinach dziecka – także w przypadku, gdy wezwano na poród lekarza – składała meldunek we właściwym dla miejsca urodzenia dziecka urzędzie zdrowia (...), jeśli zachodzi podejrzenie, że nowo narodzone dziecko jest dotknięte następującymi ciężkimi wrodzonymi wadami: (1) idiotyzm oraz mongolizm (zwłaszcza przypadki związane ze ślepotą i głuchotą),
(2) małogłowie (nieproporcjonalnie małe wymiary głowy, zwłaszcza części mózgowej czaszki),
(3) wodogłowie wysokiego bądź zaawansowanego stopnia,
(4) ułomności wszelkiego rodzaju, a w szczególności brak całych kończyn, ciężkie rozszczepienia głowy i kręgosłupa itd.,
(5) porażenia włącznie z chorobą Little’a.
(...) Akuszerka otrzymuje za swój nakład pracy rekompensatę w wysokości 2 RM. W jednym celu...chyba wszystkim wiadomo.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 20:48
Ocena
komentarza:
0
Brak ci argumentów i zaczynasz obrażać ludzi. Życie i historia nie raz udowodniły że ma rację.
Bosak ma żonę i będzie ojcem. Ta "tolerancja" wychodzi za każdym razem jak was ktoś intelektualnie przeczołgał, co trudne nie jest.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:34
Ocena
komentarza:
-1
"Bosak ma żonę i bedzie ojcem." - wiesz? Prawie umarłam ze śmiechu.
@ wrrr
dnia 25.10.2020, 22:48
Ocena
komentarza:
-1
O aborcji w czasach hitlera, a Ty dalej nie rozumiesz ? co innego aborcja na życzenie - zakazana w rzeszy, a co innego ze względów na podejrzenie możliwej choroby dziecka- badań prenatalnych nie znano ! Napisałem wyraźnie w III rzeszy dzieci z jakąkolwiek wadą nie miały prawa żyć ! Po urodzeniu je zabijano, znane są przypadki rodziców cudem ukrywających swoje niepełnosprawne dziecko. Masowo sterylizowano i mordowano wszystkich niepełnosprawnych. Proszę mi wierzyć, gdyby było wolno na życzeniowe zabijanie dzieci w łonie matki to te pseudo protesty znudzonych pandemią dzieciaków byłyby mniej liczne...Tak na marginesie, 40% aborcji dotyczy dzieci z zespołem Downa, to może tym już urodzonym skrócić i tak krótkie życie ?
@ dragoness
dnia 26.10.2020, 11:20
Ocena
komentarza:
-1
Ależ skoro nie chce pan aborcji, proszę jej nie robić.
@ Kale
dnia 27.10.2020, 21:28
Ocena
komentarza:
0
„Faszysta”- to chyba nie brzmi dumnie, skoro macie takie uczulenie na to słowo? Prawda?
@ Kale
dnia 27.10.2020, 21:30
Ocena
komentarza:
0
@ixi
Czy to nie Hitler zabronił aborcji?;) A wy robicie to samo...
@ ZADYMA
dnia 25.10.2020, 12:26
Ocena
komentarza:
-12
smieszne te ludziki na jasielskiej ulicy to one wszystkie juz po aborcji czy w jasle rodzi sie co 10 zdrowe dziecko zobaczcie konstytucja to pare kartek a tysiace trzeba kartek zeby ja przetlumaczyc a aborcja jak byla tak i bedzie chyba ze aborcja to zaszczyt i trzeba sie nia chwalic amen
@ Ela
dnia 25.10.2020, 12:28
Ocena
komentarza:
-2
Wyszła część pokolenia wychowanego na haśle "Róbta co chceta".
@ jas
dnia 25.10.2020, 15:36
Ocena
komentarza:
-3
Raczej pokolenie JP II, buahahahaha!!!
@ Fotograf
dnia 25.10.2020, 12:30
Ocena
komentarza:
-6
Fotograf się zdrowo nagimnastykował, żeby powiększyć tłumy. :-)
@ 01
dnia 25.10.2020, 12:31
Ocena
komentarza:
0
Wczoraj zamieściliście artykuł pt... spontaniczny protest w obronie praw kobiet ... . Oczekuję sprostowania i przeproszenia, za wprowadzenie nas w błąd . To nie był protest w obronie praw kobiet , a żądanie pozwolenia na zabijanie dzieci w łonie matki.
@ axz
dnia 25.10.2020, 12:43
Ocena
komentarza:
9
Przycisnąłem -, wyszło 6 +. Moderator, wstyd za takie manipulacje!!!
@ myśl samodzielnie
dnia 25.10.2020, 12:54
Ocena
komentarza:
3
Z tymi +/- to normalne. Ja się nigdy tym nie sugeruję. FAKE jak nic
@ 1971
dnia 25.10.2020, 12:58
Ocena
komentarza:
3
To byl protest w obronie prawa WYBORU. Prawa do WOLNEJ WOLI. Szkoda ze tego nie rozumiesz
@ Kotek
dnia 25.10.2020, 14:26
Ocena
komentarza:
-11
To był protest pod hasłem: Żądamy bezkarnej aborcji! Chyba, ze ty byłoś na innym?
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 15:40
Ocena
komentarza:
-5
@Kotek. Pana/i wpis dowodzi, że jednak nie wszystkie bezmozgie płody usunieto.
@ mona
dnia 25.10.2020, 18:18
Ocena
komentarza:
-5
I ty kobieto jesteś nauczycielką??? Jak ci nie wstyd takie rzeczy wypisywać? W której szkole ty śmiesz indoktrynować dzieci? A może zaczniesz za chwilę pokazywać, które według ciebie nie nadają się do życia? Opamiętaj się, bo jako nauczycielka powinnaś sobą reprezentować wyższe wartości moralne i ludzkie! To takie monstra moralne teraz zajmują się wychowywaniem naszych dzieci!? Wstyd, wstyd, WSTYD!!!
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 20:20
Ocena
komentarza:
-2
Uważaj, mona, bo ci zyłka pęknie. Uczę, że każdy człowiek ma wybór i ponosi jego konsekwencje. Kto chce to prawo odebrać, jest zbrodniarzem. I tak, mogłabym pokazać takie, ktore umrą w kilka chwil, lub dni po porodzie w niewyobrażalnych cierpieniach, ale jesteś za głupia, by to do ciebie dotarło.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 20:50
Ocena
komentarza:
-3
Chora z nienawiści dragoness, chyba trzeba żeby ktoś z wydziału oświaty przeczytał bzdury które tu serwujesz.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:33
Ocena
komentarza:
0
Mogę im wysłać, chyba ze ty zrobisz to wcześniej. I kogo ja niby nienawidzę, dziecko?
@ Gosia
dnia 25.10.2020, 12:32
Ocena
komentarza:
-2
Wyskrobana przez tzw. lekarza też byś dziecka nie urodziła!!!
@ ixi
dnia 25.10.2020, 12:32
Ocena
komentarza:
8
Naród się budzi!! Brawo 01
@ Jackob
dnia 25.10.2020, 12:37
Ocena
komentarza:
-11
Ale głupie kobiety jest zakaz zgromadzeń powyżej 5 osób A jak widać było więcej niż 5 powinny dostać mandat i do ciupy albo niech wirus ich pozaraża
@ Konopniccy
dnia 25.10.2020, 12:37
Ocena
komentarza:
0
My też byliśmy. Czekamy na kolejne strajki.
@ jaślanka
dnia 25.10.2020, 12:41
Ocena
komentarza:
32
Dlaczego po urodzeniu te chore dzieci i ich matki przestają być już ważne dla polityków?
Potem już tylko "kobieto radź sobie sama" i nie oczekuj pomocy. Praca 24 h/7 . Chcesz odpocząć, wyjechać na parę dni?. Jak możesz! Ty już nic nie znaczysz, bo masz chore dziecko.
@ Do jaślanka
dnia 25.10.2020, 21:22
Ocena
komentarza:
5
Prawda,matki chorych,niepełnosprawnych dzieci są wzorowymi matkami,godnymi podziwu i uznania.Pomyśleć o matce,która ma kilkoro dzieci i rodzi niepełnosprawne,wymagające wyrzeczeń i trudu.Pomoc znikoma,ciągle ogłaszane zbiórki pieniężne na wózek,rehabilitacje,operacje.A ile pogardy dla takich dzieci od rówieśników i dorosłych.
@ RJS
dnia 25.10.2020, 12:44
Ocena
komentarza:
6
To jest wina Kaczora, Bosaka i księży, na PIS i Konfederacje już nie zagłosuje a księżom nie dam ani złotówki.
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 25.10.2020, 12:46
Ocena
komentarza:
-5
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Mariusz
dnia 25.10.2020, 15:21
Ocena
komentarza:
3
No jak nie wierzysz to zobacz jaką nam lokalną władzę wybrali. Nikt mądry by tego nie zrobił
@ Jola
dnia 25.10.2020, 12:48
Ocena
komentarza:
19
PiS tak dba o niepełnosprawne dzieci że rodzice muszą ogłaszać w internecie zbiórki pieniędzy na życie. Koniec pisu jest bliski. wyPiSdalać.
@ ***** ***
dnia 25.10.2020, 14:20
Ocena
komentarza:
-1
Jak to było z twoja matką, czy teraz właśnie obserwujemy skutki?
@ Zbyszek
dnia 25.10.2020, 17:15
Ocena
komentarza:
-1
Tusk to dbal
@ myśl samodzielnie
dnia 25.10.2020, 12:55
Ocena
komentarza:
-2
Problem z zabijaniem dzieci nienarodzonych jest taki że wypowiadają się ci którym skrobanka już nie grozi.
@ mika
dnia 25.10.2020, 13:18
Ocena
komentarza:
3
"Wulgarne napisy na kościołach, zakłócanie Mszy św. – to działania zwolenników aborcji. W mediach społecznościowych jest coraz więcej zdjęć dokumentujących ataki na polskie kościoły. Wulgarne napisy na murach kościołów, zakłócanie Liturgii Eucharystycznych – to cel feministek. Dariusz Matecki z Solidarnej Polski napisał: „Tym razem Kościół Opatrzności Bożej – kościół parafii rzymskokatolickiej Opatrzności Bożej znajdujący się przy ulicy Dickensa 5 w Warszawie. Tak działa środowisko, które na ustach ma tolerancję”. Wpisowi na Twitterze towarzyszy zdjęcie. Na fasadzie kościoła widnieje napis: „Aborcja jest OK”. Feministki wzywają w internecie do profanacji, do ataków na kościoły. Wulgarne napisy pojawiły się m.in. na warszawskich świątyniach – na Wawrzyszewie, placu Narutowicza, Ojców Jezuitów na Rakowieckiej. Zakłócona została Eucharystia sprawowana w kościele pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy".

Artykuł opublikowany na stronie: https://naszdziennik.pl/polska-kraj/228129,dewastuja-koscioly.html
@ Jackob
dnia 25.10.2020, 13:52
Ocena
komentarza:
-9
Bóg te kobiety feministki jeszcze ukaże
@ do mika
dnia 25.10.2020, 14:24
Ocena
komentarza:
4
Nie martw się na zapas. To dopiero początek. Jeszcze ludzie będą pluć na idących do kościoła.
@ do jakob
dnia 25.10.2020, 14:25
Ocena
komentarza:
11
Ukarze a nie ukaże nieuku.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 15:58
Ocena
komentarza:
3
Już ukarał, zabrał im rozum
@ hem
dnia 25.10.2020, 13:21
Ocena
komentarza:
1
Brawo Jasło
@ Leo
dnia 25.10.2020, 13:21
Ocena
komentarza:
0
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej
Stan prawny aktualny na dzień: 25.10.2020
Dz.U.1997.78.483 - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r.
Ucz się efektywniej
rozwiązując test
Obserwuj akt
Art. 38. Konst.
Zasada ochrony życia
Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia.
@ do Leo
dnia 25.10.2020, 14:26
Ocena
komentarza:
3
Człowiekowi w nie embrionowi.
@ Dike
dnia 25.10.2020, 14:37
Ocena
komentarza:
-2
To już kwestia Filozofii.
Prawa też ,, nasciturus pro iam nato habetur, quotiens de commodis eius agitur"
@ drzewo ginekologiczne
dnia 25.10.2020, 13:29
Ocena
komentarza:
-2
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Bolo
dnia 25.10.2020, 13:34
Ocena
komentarza:
5
Z księżyca buhahaha
@ Stary Glina
dnia 25.10.2020, 14:02
Ocena
komentarza:
-2
,,Miłość do bliźniego" przez Ciebie przemówiła?
@ jas
dnia 25.10.2020, 14:27
Ocena
komentarza:
0
Może z seminarium?
@ Cyberchłop
dnia 25.10.2020, 13:35
Ocena
komentarza:
0
Kaczyński bierze odpowiedzialność za to co się dzieje " na puszcza" naród
na Siebie. To się nazywa zarządzanie przez kryzys. Służba zdrowia
Niewydolna to trzeba uwagę społeczeństwa odwrócić.
Kaczyńskiego za te knowania powinno się skazać i pod mur
@ zz
dnia 25.10.2020, 13:40
Ocena
komentarza:
-1
A może zdaniem protestujący zatwierdzmy eutanazję i
Ci co niepotrzebn,chorzy zostaną usunieci ?
@ Do @zz
dnia 25.10.2020, 13:57
Ocena
komentarza:
-2
Eutanazje nie bo pójdziesz pierwszy do odstrzału
@ Zbyszek
dnia 25.10.2020, 13:42
Ocena
komentarza:
5
Wyszły resortowe dzieci
@ Trex
dnia 25.10.2020, 13:46
Ocena
komentarza:
11
Każdy PiSowiec jak taki obrońca życia powinien adoptować przynajmniej po dwójce niepełnosprawnych dzieci. Jak obecny rząd i Duda zachował się w stosunku do protestujących opiekunów niepełnosprawnych wszyscy chyba pamiętają - kilka tygodni spali podłodze w korytarzu sejmu i dostali guzik. Tacy to obrońcy
@ w-wa
dnia 25.10.2020, 13:47
Ocena
komentarza:
0
W-wa namawia do wypisywanie dzieci z lekcji religii.
To pomoże
@ Jackob
dnia 25.10.2020, 13:51
Ocena
komentarza:
5
Co masz do lekcji religii ja jestem dumny że jestem katolikiem i że chodzę na lekcję religii
@ jas
dnia 25.10.2020, 14:28
Ocena
komentarza:
7
do jakoib: Jeszcze przydałoby się chodzić na lekcje polskiego.
@ Mariusz
dnia 25.10.2020, 15:02
Ocena
komentarza:
1
Ty możesz być ale kto inny niekoniecznie
@ Rocki
dnia 25.10.2020, 13:47
Ocena
komentarza:
2
Bardzo dobrze że ktoś wreście wyszedł na ulice by powiedzieć głosno NIE. Myślę że będzie więcej takich protestów przeciw tej nieudolnej władzy. Wielkie brawa i szacunek za odwagę dla protestujących. Super że są osoby które nie boją sie wyjść na ulice bo przecież w tym pisowskim i pesudo katolickim kraju strach bublicznie powiedzieć coś odmiennego bo człowieka mogśą ukamienować.
@ Jackob
dnia 25.10.2020, 13:48
Ocena
komentarza:
-10
Jest pandemia i jest zakaz zgromadzeń publicznych powyżej 5 osób
@ Bolo
dnia 25.10.2020, 14:06
Ocena
komentarza:
-3
He he udolna władza to już była
@ Mariusz
dnia 25.10.2020, 15:13
Ocena
komentarza:
7
Zakaz?? to czemu nie zaczekali z tym i z 5 dla zwierząt do końca pandemii? oni sobie mogą zakazywać. Ludzie są wolni i mogą robić co im się podoba.
@ Jackob
dnia 25.10.2020, 15:23
Ocena
komentarza:
-2
A jak Cię wirus spędzi do grobu to czyja to będzie wina
@ Mariusz
dnia 25.10.2020, 15:43
Ocena
komentarza:
10
Idąc twoim tokiem rozumowania to Ci odpowiem że rządzący bo mogli z tym zaczekać do końca epidemii na teraz są ważniejsze sprawy. Ale ze to banda idiotow to sami prowokują ludzi żeby wychodzili na ulice
@ ...
dnia 25.10.2020, 14:04
Ocena
komentarza:
5
Czytam te komentarze i żałuję, że żyję...
...tutaj, w tym ciemnogrodzie. Ludzie, otwórzcie swoje umysły.
Obudźcie się.
@ Emmma
dnia 25.10.2020, 14:07
Ocena
komentarza:
8
Czas najwyższy, to jest wojna o nasze prawa!
@ SPONTANICZNE SPOTKANIE
dnia 25.10.2020, 14:08
Ocena
komentarza:
-6
W Krajowicach na zakręcie trzeba było strajkować .
@ AS
dnia 25.10.2020, 14:23
Ocena
komentarza:
1
A kobiety z Trzcinicy Brzysk i Tarnowca też protestowały?
@ AS-h
dnia 25.10.2020, 15:23
Ocena
komentarza:
-1
Nie no co Ty nasze baby są normalne (poza dragoness)
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 15:41
Ocena
komentarza:
-2
No cóż, Jeżeli ciemnota to normalność, to podziękuję.
@ PL
dnia 25.10.2020, 15:55
Ocena
komentarza:
10
Kobiety z Trzcinicy zajęte bardzo wyklejają domy złotymi kamieniami które dostały od dudy a w ogródku ich dzieci huśtają się na złotych huśtawkach a po ulicach Trzcinicy jeżdżą złote elektryczne auta otrzymane od pisu. I to wszystko za jeden krzyżyk przy dudzie na kartce do głosowania. Opłacało się?
@ ixi
dnia 25.10.2020, 20:55
Ocena
komentarza:
0
Ja ci dragoness proponuję pomieszkać w postępowej części Europy. Tu są takie postępowe dzielnice w wielu miastach co ci szybko z głowy feminizm i lewactwo wybiją. Ahmed zacznie a Abdub z Rahimem I jego 12 braćmi skończy. Wtedy może zrozumiesz co to ciemnogród i że Polska to, jak to mawiał was guru Donald Tusk ." zielona wyspa"
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:32
Ocena
komentarza:
2
Ja wiem, kryptogeje z Konfederacji i pokrewnych im ONR i innych MW tak chętnie wysyłają kobiety do "postępowej" Europy, bo sami nie mają checi, ani możliwości ich zaspokoić, a zazwyczaj najnormalniej w świecie się ich boją. Bardzo to smutne, gdy strach przeradza się w nienawiść.
@ Do protestujacych
dnia 25.10.2020, 14:25
Ocena
komentarza:
-2
Spytajcie sie swoich rodziców dlaczego was nie usunęlii?Jak wam nie pasuje w Polsce zawsze możecie wyjechać do innego państwa i zamówić sobie eutanazje .
@ MrX
dnia 25.10.2020, 14:55
Ocena
komentarza:
-8
Człowiek wiecznie żywy. Tylko nie przesadzajcie z tymi tłumami, sto tłumoków w 35 tys. miasteczku to nie tak wiele, a i zapewne z okolicy zjechały.
@ MrX
dnia 25.10.2020, 14:55
Ocena
komentarza:
-3
Człowiek sowiecki, miało być.
@ BogdanT
dnia 25.10.2020, 14:58
Ocena
komentarza:
8
Widzę, że dużo ma dużo do powiedzenia bez najmniejszego przeanalizowania sytuacji.
Najnormalniej w świecie kobieta powinna mieć wybór. Wtedy i tylko wtedy moglibyśmy mówić o w miarę normalnym kraju.

Ludzie powinni mieć wybór. Jeżeli tego nie ma to mamy do czynienia z dyktaturą.
Ja popieram.

Ten rząd jest do obalenia.
@ MrX
dnia 25.10.2020, 16:12
Ocena
komentarza:
1
Taa... Ludzie powinni mieć wybór, i mają. Kraść czy nie kraść, gwałcić, czy nie gwałcić, zabijać, czy nie. Niestety natura ludzka jest ułomna.
@ Agnieszka
dnia 25.10.2020, 15:17
Ocena
komentarza:
3
My kobiety zatopimy PiS
@ przykre to
dnia 25.10.2020, 15:26
Ocena
komentarza:
-5
Ciemnogród na ulicy.
@ Werto
dnia 25.10.2020, 15:39
Ocena
komentarza:
-1
Dewastujecie kościoły z Bogiem chcecie wojować nie wygracie.
@ Real
dnia 25.10.2020, 19:33
Ocena
komentarza:
0
W kościele Boga nie ma. Jest pedofilią i mamona.
@ ixi
dnia 25.10.2020, 20:56
Ocena
komentarza:
2
Dawno w kościele nie byłeś biedny człowieku..
@ Moni
dnia 25.10.2020, 15:42
Ocena
komentarza:
1
Nieprawdą jest że przeszliśmy do kościoła Franciszkanów minęliśmy go i doszliśmy do Cafe lulu skąd wróciliśmy do parku manifestacja przebiegała spokojnie
@ Matka
dnia 25.10.2020, 15:48
Ocena
komentarza:
8
Jak panstwo tak chce zeby sie rodzily niepelnosprawne dzieci to niech palci na utrzymanie i leczenie takiego czlowieka po czasem po kilkanascie tysiecy miesiecznie. A nie jak teraz jest ze dadza jaka jalomuzne ze ciezko za to kupic jedzenie bo ceny non stop do gory,rzucanie klod pod nogi,operacje tylko zacgranica i za prywatne pienoadze bo fundusz nie refonduje wiekrzosci zabiego a jak juz to czekanie w kilkuletnich kolejkach,jest ciagle zebranie,chodzenie po fundacjach a ludzie niby bardzo pobozni traktuja Cie jak tredowatego. To jest ta dobra zmiana to jest ten kraj z pieknymi katolickimi tradycjami? To jest szambo i patologia.Wiekrzosc tu nie ma pojecia ile kosztuje i jakie jest poswiecenie w opiece nad takim dzieckiem. Jesli sie na tym nie znacie to sie zamknijcie a panstwo jesli nie pomaga to niech odwali sie i nie decyduje za rodzicow czy chce sie meczyc i zyc w traumie z takim dzieckiem czy nie.
@ Do matki
dnia 25.10.2020, 16:25
Ocena
komentarza:
-4
A co Ci dało PO i KOMUNA?T?Taka wypowiedz daje do zrozumienia ze nie dorosłaś do słowa MATKA.Matka która usówa dziecko nie jest matką
@ Ox
dnia 25.10.2020, 17:25
Ocena
komentarza:
3
Troska państwa i kościoła kończy się zaraz po narodzinach. Potem jak wiadomo każdy musi nieść swój krzyż sam. Tak najłatwiej.
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 25.10.2020, 21:19
Ocena
komentarza:
-2
Nie państwo tylko my na to płacimy bo państwo nie ma żadnych swoich pieniędzy - to raz.
A dwa to jak się o siebie nie dba żre fastfody naświetla niezliocznymi ilościomi godzin telefonem komórkowym, żre chemiczną żywność i daje de na lewo i prawo byle komu za rogu to i stworka się rodzi. Do ciąży trzeba się przygotować. Oczyścić i odżywić organizm, przebadać itp rzeczy.Niby dlaczego uczciwy podatnik dbający o siebie i własną rodzinę ma płacić za ciemnotę i ciemnogród innych ?
@ Chrzesc
dnia 25.10.2020, 15:48
Ocena
komentarza:
5
jest 5 przykazanie nie zabijaj
@ Real
dnia 25.10.2020, 19:35
Ocena
komentarza:
-1
To przestrzegaj. My mamy prawo świeckie. Nie narzucaj nikomu swojej wiary, bo ja ci nie narzucam ateizmu
@ ixi
dnia 25.10.2020, 20:58
Ocena
komentarza:
0
No w ogóle wy niczego nie narzucacie lol. A jak ktoś myśli inaczej to potraficie wylać tą waszą tolerancję że hej. Nie ośmieszaj się.
@ A
dnia 25.10.2020, 15:50
Ocena
komentarza:
3
Rozumiem dzieci które nie mają szans przeżyć po urodzeniu, ale jak czytam przy tej okazji wypowiedź pani która usunęła zdrowy płód bo miała depresję przy dwójce dzieci, to wściekłość mnie ogarnia czym taka się różni od tej którą zabiła już urodzone dziecko? Matka by życie oddala za dziecko a nie tłumaczy się że jej zdrowie psychiczne by ucierpiało gdyby nie usunęła ciąży. To mogła w tą ciążę nie zachodzić skoro aborcja dla niej to nie problem to antykoncepcja też chyba nie. Albo druga urodziła bo ja zmusili, a mogła stracić wzrok, jak teraz może spojrzeć temu dziecku w oczy, dziecku zdrowemu które zwyczajnie chciała zabić.
@ Ox
dnia 25.10.2020, 17:28
Ocena
komentarza:
0
W tej sprawie nie chodzi o aborcję na żądanie.Depresja jest choroba i to ciężką. Nie oceniają tak ochoczo.
@ A
dnia 27.10.2020, 22:32
Ocena
komentarza:
0
Ja wiem że depresja to ciężka choroba, ale nie leczy się jej aborcją. Gdybym zabiła swoje dziecko to dopiero miała bym depresję.
@ Ryxh
dnia 25.10.2020, 16:22
Ocena
komentarza:
-2
Kobiety mają pamięć jak słoń. Za trzy lata to pokażą.
@ proton
dnia 25.10.2020, 16:26
Ocena
komentarza:
0
[Komentarz nie na temat]
@ 181818
dnia 25.10.2020, 16:33
Ocena
komentarza:
-9
pod oslona nocy boicie sie bo jaselko to mala miejscina , dobrze jest bzykac sie z facetem ale konsekwencje juz nie ma kto ponoscic najlepiej zabic opamietajcie sie , czy Wy macie baby sumienie jak potem potraficie zyc jak zabijecie swoje dziecko opowiecie pozniej jesli sie zdecydujecie na dziecko o tej zbrodni jaka dokonalisciesie ? ciekawa jestem co powiesz synowi corce ? sluchaj coreczko , syneczku ale ja zabilam twojego brata ,siostre bo i jak pokazac sie swoim znajomym z dzieckiem niedorozwinietym no jak ? puste kobiety bezduszne jak mozecie protestowac?
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 16:42
Ocena
komentarza:
-4
A czemu, słoneczko, takie bzdury opowiadasz?
@ Ox
dnia 25.10.2020, 17:32
Ocena
komentarza:
-4
Jedno jest pewne. Baba z twojego opowiadania bzyka się sama sama jak piszesz zabija dziecko i sama ponosi odpowiedzialność. To piszesz ty: kobieta.
@ On
dnia 25.10.2020, 16:41
Ocena
komentarza:
7
Dac kaczynskiemu ze 2 dxzieci z niepelnosprswnosci to sie dowie ile kosztuje utrzymanie takiego dziecka,a nie 200 zł na karme dla kota.
@ Sterylizacja
dnia 26.10.2020, 12:19
Ocena
komentarza:
0
Kazde wspolzycie seksualne wiaze sie z "ryzykiem" zajscia w ciaze. Wiec najlepszym rozwiazaniem jest postawic w kazdym miejscu gdzie odbywaja sie protesty duzy namiot gdzie jest mozliwosc wysterylizowania takich kobiet ktore boja sie posiadac dziecka i niech wchodza po kolei...nie mozesz miec dziecka to i nie musisz go zabijac w razie "wpadki". Ciekawy jestem ile z tych "matek" z dziecmi ktore dumnie spacerowaly w tym protescie zagladnelo by do tego namiotu? Reasumujac...chcecie sie "bzykac" bez konsekwencji i strachu przed niepelnosprawnym dzieckiem...WYSTERYLIZOJ SIE
@ Frik
dnia 25.10.2020, 16:43
Ocena
komentarza:
-2
Nie rozumie , przecież tak nie dawno plakali , że łamana jest konstytucja ? A teraz gdy , jest nie na rękę to konstytucja jest zła ?
@ Polityk PiS
dnia 25.10.2020, 16:54
Ocena
komentarza:
-5
Obiecamy 1000+ i znów ciemniaki na nas zagłosują.
@ ***** ***
dnia 25.10.2020, 18:22
Ocena
komentarza:
-1
wystarczy trzy miesiące przed wyborami żeby za dużo nie kosztowało
@ cywilizacja śmierci
dnia 25.10.2020, 17:00
Ocena
komentarza:
-9
Jak się daje byle komu na lewo i prawo to nie można urodzić zdrowe dziecko. Przez to właśnie te degenratki chcą mieć możliwość zabijać nienarodzone dzieci które są nieczego winne.
@ Ox
dnia 25.10.2020, 17:34
Ocena
komentarza:
0
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ sam się kopnij
dnia 25.10.2020, 17:44
Ocena
komentarza:
-5
Nasi przodkowie dobrze wiedzieli że z rozwiązłej dziewki dobrych i zdrowych dzieci nie będzie. W dzisiejszych czasach to wszystko stoi na głowie.
@ Car
dnia 25.10.2020, 17:03
Ocena
komentarza:
1
Sami prawdziwi Polacy-katolicy. Strach się bać.
@ Yakamicha Takitusk
dnia 25.10.2020, 17:04
Ocena
komentarza:
-11
Krótko i na temat po japońsku: Baby do garów...
@ Szok
dnia 25.10.2020, 20:06
Ocena
komentarza:
0
a ciebie do cepów
@ stary71lat
dnia 25.10.2020, 17:08
Ocena
komentarza:
1
Brawo Jaślanki---tak trzymać ---kaczyńskiego należy wyeliminować i wysłać go poza Galaktykę---dopiero wóczas w Polsce zapanuje Spokój i Normalność ---kaczyński jest Potworem ---sumienie zżarła mu wina za 96 osób---on nie ma cech ludzkich , nie ma cech męskich---kaczyński to--ONO.
@ żydokomunista z Moskwy
dnia 25.10.2020, 20:11
Ocena
komentarza:
4
zabrali ubecką emeryturkę ?
@ Widzący
dnia 25.10.2020, 17:19
Ocena
komentarza:
-1
Co to za patologia? Widać że niektórym to nudzi się na zdalnym
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 20:22
Ocena
komentarza:
-2
Zdalne dopiero od jutra, proszę pana
@ Realista
dnia 26.10.2020, 13:38
Ocena
komentarza:
0
Widać że jesteś z wioski bo wiedziałbyś że na zdalnym od pewnego czasu są studenci ... lol
@ Tadek
dnia 25.10.2020, 17:25
Ocena
komentarza:
-1
brawo Jasło , duma rozpiera. W końcu ludzie się budzą !!!
@ Ola
dnia 25.10.2020, 17:28
Ocena
komentarza:
7
"W tej całej dyskusji pomija się zupełnie prawo dziecka. To słowo używam zupełnie świadomie. Jeżeli się spojrzy na ustawę z 6 stycznia z 2000 roku o Rzeczniku Praw Dziecka, to art 2. ust. 1 tej ustawy mówi, że dzieckiem jest człowiek od poczęcia do pełnoletniości"

— prof. A. Zoll, były prezes Trybunału Konstytucyjnego.
@ ABSOLUT
dnia 25.10.2020, 19:20
Ocena
komentarza:
5
Orzeczenie rzepy by było takie same bo taka konstytcja tego kwachy jest!
Ale dlaczego beszczeszą kościoły? Co to ma do rzeczy?
@ gr
dnia 25.10.2020, 17:36
Ocena
komentarza:
-3
Drastyczne zdjęcia zdeformowanych płodów - tragedia i dramat... wystarczyło rozesłać wśród młodych dziewczyn i kobiet z tekstem przekonującym o przymusie urodzenia takiego dziecka przez każdą z nich. Sugestywne, prawda? To wystarczy żeby tłumy młodych , przerażonych "dobrowolnie" wyszły na ulice. Efekt doraźny jest. Jaki będzie później? jakie będzie ich nastawienie do macierzyństwa kiedy przyjdzie na to pora? Każda ciąża, zdrowa i nawet zaplanowana, będzie dla nich traumą! Psychoza strachu. Na zapas. Na wyrost. Zwłaszcza tym młodym dziewczynom a i chłopakom wyrządzono ogromną krzywdę na całe życie!!!
@ nowy
dnia 25.10.2020, 17:37
Ocena
komentarza:
1
... dlaczego przez decyzję TK, ludki włażą do Kościołów i błaznują ... czy jeżeli ja nie zgadzam się z jakąś utawą lub czymś podobnym mam np. iść do sądu i przerywać rozprawę, coś w tym stylu ... to takie dziecinne że szkoda komentować ...
@ lek
dnia 25.10.2020, 17:43
Ocena
komentarza:
-3
Brawo Jaslo! Z malej mieściny stalos się wielkie!
@ AC
dnia 25.10.2020, 18:33
Ocena
komentarza:
-3
A gdzie policjanci w białych kaskach jak w Warszawie
@ 1971
dnia 25.10.2020, 18:44
Ocena
komentarza:
-5
Dzisiaj (niedziela) jest na protescie ok. 400 osob. W końcu sie jaslo obudzilo??
@ Frik
dnia 25.10.2020, 20:18
Ocena
komentarza:
2
Na ok.30.000 tyś mieszkańców to faktycznie się budzi..Nie ma co się tym jarać bo jeszcze zrobią marsz zwolenników i będzie w tysięcach liczony
@ cały czas się uczę
dnia 25.10.2020, 18:45
Ocena
komentarza:
6
Mam na imię Andrzej i ciągle się czegoś uczę.
Nie mam symptomów ale zostanę w domu.
@ exi
dnia 25.10.2020, 18:50
Ocena
komentarza:
0
Brawo Kochane Kobiety, że pokazałyście swoją siłę w tym ciemnogrodzie Jaśle.
Nie odpuście i walczcie dalej o swoje prawa.
@ Mix
dnia 25.10.2020, 18:52
Ocena
komentarza:
3
Za każde dodatkowe zakażenie Covidem podczas protestów odpowiada
Kaczor który celowo wrzucił teraz temat aborcji chcąc przykryć nieudolność
tego rządu
@ Ox
dnia 25.10.2020, 19:01
Ocena
komentarza:
3
Być może chodzi o to by znaleźć kozła ofiarnego. W przypadku wzrostu zakażeń i chorych na covid19 PISa władza będzie mogła wskazać palcem na rolników antycovidowcow i kobiety mówiąc TO PRZEZ NICH! Nie pierwsze szczucie i nie ostatnie.
@ "Tłum jaslan"
dnia 25.10.2020, 19:10
Ocena
komentarza:
-2
Pan.ktory pisał artykuł chyba był "wczorajszy" skoro garstkę ludzi nazywa tłumem Jadłam
Widzieliśmy ten tłum.
@ ruda bez żylaków
dnia 25.10.2020, 19:34
Ocena
komentarza:
-3
To nie o wyrok TK chodzi...
To lewactwo zwietrzyło okazję do podpalenia Polski.
Czeka tylko na okazję. Durne wyrostki im w tym pomagają. Małolaty od ziemi dobrze nie odrosły i bezrozumnie domagają się morderstwa niewinnych dzieci. Gniew Boży czeka!
@ Miki131
dnia 25.10.2020, 19:35
Ocena
komentarza:
2
Ciekaw jestem jak dzisiaj by zrobić listę obecności kto jest przeciw PiS A w maju zobaczyć kto pierwszy po 500+ dla mnie to wszystko jest śmieszne gdzie policja powinna przerobić to w większości 16+ dziewiarstwo do domu.
@ edi
dnia 25.10.2020, 19:39
Ocena
komentarza:
5
Drą ryja lewaki
@ ix
dnia 25.10.2020, 19:42
Ocena
komentarza:
-1
wstyd mi za te kobiety
@ Szok
dnia 25.10.2020, 20:01
Ocena
komentarza:
-2
wstydz sie za siebie
@ Kiler
dnia 25.10.2020, 19:55
Ocena
komentarza:
1
Nie wiedzą co czynią.Każde źycie jest cudem!!!
@ Szok
dnia 25.10.2020, 20:01
Ocena
komentarza:
0
i za ten cud ma rzad decydowac tak?
@ matka
dnia 25.10.2020, 19:55
Ocena
komentarza:
-3
Co te młode osoby protestujące mogą wiedzieć o życiu i rodzeniu dzieci ja się pytam ? Mogę się założyć że większość z nich nawet nie wie przeciw czemu protestuje ! Zycie to nie tylko zabawa , do czego zmierza ten naród, Opamiętajcie się w końcu !!! Zajmijcie się nauką, bo wiecie tylko o fb i jak pięknie wyglądać... brak słów
@ beti
dnia 25.10.2020, 20:11
Ocena
komentarza:
-3
popieram swiete slowa mysla o makijazu o diecie i zeby figure zachowac
@ warto obejrzeć
dnia 25.10.2020, 21:00
Ocena
komentarza:
-1
Idiokracja to film dokumentalny o czasach w których żyjemy. Tam właśnie społeczeństwo dbało o czym piszesz Beti
@ O2
dnia 25.10.2020, 19:57
Ocena
komentarza:
-9
Dużo młodych mieszka razem na tzw. "kocią łapę" i ciąża się zdarza.
W normalnych małżeństwach po ślubie nie ma aborcji
@ Szok
dnia 25.10.2020, 20:02
Ocena
komentarza:
1
a ty o czym piszesz ,bo chyba w temacie nei jestes
@ Szok
dnia 25.10.2020, 19:58
Ocena
komentarza:
4
Bardzo dobrze ,kobietki i dziewczyny. A do pozostałych, tacy jesteście katolicy ,a nie wiecie ,że wszystkich nas nie Rząd a Bóg osadzi?
@ Mieszkaniec
dnia 25.10.2020, 20:01
Ocena
komentarza:
-2
Brak slow dla tych bałwanow ktorzy dali kase za protest
@ dragoness
dnia 26.10.2020, 13:55
Ocena
komentarza:
-1
Gdzie? Nic nie dostałam, kurcze.
@ Szok
dnia 25.10.2020, 20:02
Ocena
komentarza:
3
a moze tobie dali za te idiotyczne komentarze
@ Racjonalny
dnia 25.10.2020, 20:06
Ocena
komentarza:
-5
Nie popieram strajku kobiet. Stały się bezwolnym narzędziem w rękach Pana Jarosława K. Osoby takie jak Pawłowicz i Godek nie powinny funkcjonować w życiu społecznym i politycznym. Nie ma miejsca na skrajności, Ktoś chce nas podzielić, bo podzielonym, oznakowanym bydłem łatwiej sterować. Po co taka opinia TK? Ano po to, żeby były przesłanki do zmiany konstytucji. Albo... po to, by odejść z "godnością" pozostawiając cały burdel do sprzątania innym. Uwierzcie, że czasami łatwiej stać się opozycją. Natomiast, co do Kościoła. Należy naprawić błędy komuszej lewicy, która odpowiada za Konstytucje w obecnym kształcie i za konkordat. Nie dajmy sobą manipulować i walczmy, ale róbmy to rozsądnie.
@ Grześ
dnia 25.10.2020, 20:06
Ocena
komentarza:
2
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Mądry
dnia 25.10.2020, 21:08
Ocena
komentarza:
-3
Jeśli protestujące dokonają aborcji to za 20 lat PIS ma 70% reszta dla PSL a dla koalicji obywatelskiej z lewicą zostaną obozy depopulacyjne
@ toolpusher
dnia 25.10.2020, 21:10
Ocena
komentarza:
0
Pożyteczni idioci.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:12
Ocena
komentarza:
-1
Wiem, że nie wszyscy będą mieli cierpliwość to przeczytać, niektórzy będą zbyt ograniczeni, ale proszę jednakowoż spróbować:

Zaryjewski Dariusz
WlcStSdzoipohnhdtsruoalj o i1dri4ide:d0ii2 ·
Duża część tego wpisu znalazła się jako odpowiedź do innego posta, mojej przyjaciółki, która zamieściła infografikę przedstawiającą dwa dania obiadowe z podpisem "To jest wybór" i obok zdjęcie dziecka w łonie matki z podpisem "To jest dziecko". Przekaz jest bardzo czytelny. Szanuję wszystkie poglądy pod warunkiem że nie są one narzucane siłą innym, i że nie zagrażają innym. Jedna z komentujących wpis mojej koleżanki Pań napisała o swoich doświadczeniach z ciąży, że jakaś pani doktor zalecała ("namawiała ją") przerwanie ciąży z uwagi na rzekomą chorobę dziecka, a ostatecznie jej dziecko (prawdopodobnie) jest zdrowe. Napisałem w odpowiedzi:
"musiała to być wyjątkowo niekompetentna osoba. Zajmuję się diagnostyką prenatalną od prawie 30 lat i nigdy nikogo nie namawiałem na indukcję poronienia ze względu na chorobę płodu. Jednakże rozpoznanie wady, czy zespołu wad jeśli zostało postawione, musi być przedstawione ciężarnej tak, żeby informacja na temat rokowania była dla niej precyzyjna. Dotychczasowe prawo dawało kobietom możliwość zakończenia ciąży kiedy dziecko było trwale i nieuleczalnie chore. Diagnoza nie mogła być przypuszczeniem. Musiała być pewna. Ktoś, kto rozmawiał z Panią najwyraźniej nie miał bladego pojęcia o przedmiotowej dziedzinie wiedzy. Przykre ale prawdziwe. Beata (autorka infografiki z obiadem i płodem - komentarz autora) zapewne ma na myśli dzieci z zespołem Downa i inne z różnego stopnia niepełnosprawnościami motorycznymi i intelektualnymi, które są jej uczniami. Ja pisząc o nieodwracalnym i letalnym schorzeniu płodu mam na myśli sytuacje kiedy wiemy ponad wszelka wątpliwość, ze dziecko umrze jeszcze w trakcie trwania ciąży albo wkrótce po urodzeniu. Kontynuowanie takiej ciąży, jest w moim odczuciu niezgodne z etyką lekarską, gdyż poród może być sam w sobie niebezpieczny dla matki. I nie są to wywody czysto teoretyczne. Znam je z życia, z pracy. Dziecko z tzw bezczaszkowiem nie wytwarza naturalnych mechanizmów inicjujących poród, co najczęściej prowadzi do nadmiernie długiego trwania ciąży. Kończy się to indukcją porodu w 42-43 tyg ciąży i niejednokrotnie cięciem cesarskim z powodu olbrzymiej wagi dziecka. Dziecka, które umiera zaraz po urodzeniu z powodu braku mózgu. Oczywiście, kobieta może podjąć świadomą decyzję o kontynuacji takiej ciaży, ale czy można ją jej narzucić? To nie jest etyczne. Mam nadzieję, że mój przekaz był klarowny i nikogo nie uraziłem. Ale uwierzcie mi, problem nie jest zero-jedynkowy. "
Przytoczę kolejny przykład, a właściwie dwa z ostatniego miesiąca. Ciężarna w ciąży po przebytym wcześniej cięciu cesarskim. W chwili stwierdzenia problemu był to 20 tydz. ciąży. W badaniu USG lekarz prowadzący stwierdził zmniejszoną ilość płynu owodniowego. Ja po dokładnej analizie problemu stwierdziłem ciężką i nieodwracalną chorobę nerek płodu, prowadzącą do ich całkowitej niewydolności. Skutkiem takiego stanu jest bezwodzie. W takich warunkach płuca płodu nie są w stanie się rozwinąć. Dziecko w łonie matki nie potrzebuje płuc aby żyć, więc taka ciąża może sobie trwać aż do końca. Ostatecznie rodzi się dziecko z całkiem niewydolnym układem oddechowym i umiera w pierwszych minutach swego życia. To dziecko NIGDY nie osiągnie dojrzałości i zdolności do życia poza organizmem swej matki! Ani w 20, ani w 40 tygodniu ciąży. Sposób zakończenia ciąży zarówno w 20 i w 40 tyg ciąży będzie taki sam - indukcja porodu. Skutek także ten sam. Śmierć dziecka zaraz po urodzeniu. Czy w takim przypadku etyczne jest kontynuowanie takiej ciąży aż do 40 tyg, aby konkretnie w opisywanym przypadku wykonać cięcie cesarskie (stan po c.cesarskim z uwagi na wadę macicy) i narażać matkę na ryzyko powikłań cięcia cesarskiego, czy indukować poród/poronienie w 20/22 tyg ciąży? Oczywiście moja diagnoza była potwierdzona przez innego specjalistę diagnostyki prenatalnej.
Kolejny przykład również z ostatniego miesiąca. Ciężarna w trzeciej ciąży zgłosiła się na rutynowe badanie w 20 tyg. Dotychczasowy przebieg ciąży wg relacji ciężarnej prawidłowy. Miała kilka badań USG wykonanych przez lekarza prowadzącego - brak opisów - podobno prawidłowe. Na moim badaniu stwierdzam ciężkie wodogłowie płodu i nieodwracalną wadę mózgu - tzw holoprozencefalię. Z uwagi na ciężkość i zaawansowanie zmian oraz niedwracalność problemu jakakolwiek terapia jest niemożliwa. Takie dziecko po urodzeniu żyje kilka dni, może tygodni. Zaraz po urodzeniu ma zaburzenia oddechowe, z uwagi ne deformacje twarzoczaszki i dróg oddechowych niemożliwa jest zwykła jego intubacja. CIERPI niemiłosiernie. Diagnoza również potwierdzona przez innego specjalistę diagnostyki prenatalnej. Czy kontynuowanie takiej ciąży wydaje się wam etyczne w obliczu takich faktów, że ciężarna ma 38 lat, chce jeszcze być w ciąży, kiedyś? Jeśli pozwolimy temu dziecku, które i tak UMRZE, rozwijać się w łonie matki, już w 30 tygodniu ciąży główka będzie takich rozmiarów, że nie będzie miało szans na poród pochwowy. Trzeba będzie urodzić drogą cięcia cesarskiego. Znowu narażamy matkę na dodatkowe powikłania i odraczamy jej możliwość zajścia w kolejną ciążę o rok, dwa. Po tym czasie ona może już nigdy w tę ciążę nie zajść. Czy wybór postępowania jest prosty?
To były przykłady kiedy diagnostyka prenatalna pozwala na stwierdzanie ciężkich i nieodwracalnych chorób dziecka, uniemożliwiających im osiągnięcie zdolności do życia poza organizmem matki. Na co dzień jest więcej takich sytuacji, że dzięki tej diagnostyce stwierdzamy choroby, które leczyć można, czasem już wewnątrzmacicznie. Czasem po urodzeniu. Jakby nie było diagnostyki prenatalnej - te dzieci by umarły. Myślę, że wśród "moich znajomych" i obserwujących mój profil są takie osoby, którym diagnostyka prenatalna uratowała ich dzieci? Może zabiorą głos? Im życie dało nadzieję, medycyna pomogła. Ale nie zawsze jesteśmy w stanie pomóc dziecku. Pomóżmy wtedy matce!
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.10.2020, 21:23
Ocena
komentarza:
-3
Okej, czyli doprecyzujemy obecną ustawę i będzie Pani zadowolona?
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:28
Ocena
komentarza:
0
"Wy", to znaczy kto?
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.10.2020, 21:32
Ocena
komentarza:
-1
Ogólnie piszę. Może inaczej: ustawa zostanie doprecyzowana.
@ dragoness
dnia 25.10.2020, 21:39
Ocena
komentarza:
2
Już to widzę. Buble prawne, ktore wypuszcza PiS, nadają się tylko do kosza.
@ Mini-max
dnia 25.10.2020, 21:25
Ocena
komentarza:
-3
W sumie to myślałem że ci lewicowcy są mądrzejsi... A to głupki które jak szczupak rzuciły się za czymś co rzucił im Kaczyński. Teraz wreszcie będzie mógł ich policzyć... Dobra prowokacja... A te wygłupy przed ołtarzami to na 100% im pomogą w popularności. Teraz tylko czekać jak ONR i inne organizacje zorganizują komitety ochrony kościołów i igrzysk nie braknie nam w TV do wiosny...
@ Ent
dnia 25.10.2020, 21:31
Ocena
komentarza:
2
Naród jest podzielony jak nigdy, mamy rekordowe zadłużenie finansów publicznych, które będą spłacać nasze wnuki, pandemia zagraża naszemu życiu i zdrowiu, afera za aferą, bogacą się krewni i znajomi rządzących, a *** dla odwrócenia uwagi odpala temat aborcji.

Szpitale nie mają miejsc dla chorych, ludzie tracą pracę, firmy upadają, a *** uprawia propagandę sukcesu, że wszystko jest pod kontrolą, że łóżek starczy dla wszystkich - tak dla wszystkich znajomych i rodziny, reszta musi sobie radzić sama.
Nieudolność rządu poraża - brak respiratorów, wadliwe maseczki, wadliwe testy na koronawirusa, łóżka na stadionie narodowym pamiętają lata 70-te, przebimbane pół roku, gdzie ważniejsze były wybory, walka z LGBT, walka z Trzaskowskim, walka ze swoimi żeby się później pogodzić. Wszystko tylko nie troska o obywateli, którzy ich utrzymują.

*** ***
@ Ent
dnia 25.10.2020, 21:33
Ocena
komentarza:
-1
zjadło mi gwiazdki ;-) *** ***
@ Jajo
dnia 25.10.2020, 21:37
Ocena
komentarza:
3
Ciszę się ,że młodzi i przyszli wyborcy ruszyli tłumnie w proteście. W młodych jaślanach nadzieja na zmiany. Stare zgredy mocno starają się tu wypisywać bzdety ale na szczęście są minusowani. Starzy już zdążyli spiepszyć Polskę popierając PiS , teraz niech zamilkną
@ masa
dnia 25.10.2020, 21:48
Ocena
komentarza:
1
i pomyśleć że to wszystko przez jednego małego człowieka
@ Bokser
dnia 25.10.2020, 22:37
Ocena
komentarza:
-1
Dzieci wyszły po krzyczeć. Gdzie te wartości Polaka, jak mawiał
Mickiewicz.
@ dragoness
dnia 26.10.2020, 08:29
Ocena
komentarza:
-1
Komuś sie bardzo nie podobał mój komentarz z wypowiedzią doświadczonego lekarza, bedę go wrzucać do upierdliwienia, bo widzę, że ktoś nie chce uświadamiania, a jest ono potrzebne.

Zaryjewski Dariusz
24 tSpcdmpaaźouddonzdcissmceorsrntisklade oah geoofgrhdahzainmie s1u4:0c2ednSec ·
Duża część tego wpisu znalazła się jako odpowiedź do innego posta, mojej przyjaciółki, która zamieściła infografikę przedstawiającą dwa dania obiadowe z podpisem "To jest wybór" i obok zdjęcie dziecka w łonie matki z podpisem "To jest dziecko". Przekaz jest bardzo czytelny. Szanuję wszystkie poglądy pod warunkiem że nie są one narzucane siłą innym, i że nie zagrażają innym. Jedna z komentujących wpis mojej koleżanki Pań napisała o swoich doświadczeniach z ciąży, że jakaś pani doktor zalecała ("namawiała ją") przerwanie ciąży z uwagi na rzekomą chorobę dziecka, a ostatecznie jej dziecko (prawdopodobnie) jest zdrowe. Napisałem w odpowiedzi:
"musiała to być wyjątkowo niekompetentna osoba. Zajmuję się diagnostyką prenatalną od prawie 30 lat i nigdy nikogo nie namawiałem na indukcję poronienia ze względu na chorobę płodu. Jednakże rozpoznanie wady, czy zespołu wad jeśli zostało postawione, musi być przedstawione ciężarnej tak, żeby informacja na temat rokowania była dla niej precyzyjna. Dotychczasowe prawo dawało kobietom możliwość zakończenia ciąży kiedy dziecko było trwale i nieuleczalnie chore. Diagnoza nie mogła być przypuszczeniem. Musiała być pewna. Ktoś, kto rozmawiał z Panią najwyraźniej nie miał bladego pojęcia o przedmiotowej dziedzinie wiedzy. Przykre ale prawdziwe. Beata (autorka infografiki z obiadem i płodem - komentarz autora) zapewne ma na myśli dzieci z zespołem Downa i inne z różnego stopnia niepełnosprawnościami motorycznymi i intelektualnymi, które są jej uczniami. Ja pisząc o nieodwracalnym i letalnym schorzeniu płodu mam na myśli sytuacje kiedy wiemy ponad wszelka wątpliwość, ze dziecko umrze jeszcze w trakcie trwania ciąży albo wkrótce po urodzeniu. Kontynuowanie takiej ciąży, jest w moim odczuciu niezgodne z etyką lekarską, gdyż poród może być sam w sobie niebezpieczny dla matki. I nie są to wywody czysto teoretyczne. Znam je z życia, z pracy. Dziecko z tzw bezczaszkowiem nie wytwarza naturalnych mechanizmów inicjujących poród, co najczęściej prowadzi do nadmiernie długiego trwania ciąży. Kończy się to indukcją porodu w 42-43 tyg ciąży i niejednokrotnie cięciem cesarskim z powodu olbrzymiej wagi dziecka. Dziecka, które umiera zaraz po urodzeniu z powodu braku mózgu. Oczywiście, kobieta może podjąć świadomą decyzję o kontynuacji takiej ciaży, ale czy można ją jej narzucić? To nie jest etyczne. Mam nadzieję, że mój przekaz był klarowny i nikogo nie uraziłem. Ale uwierzcie mi, problem nie jest zero-jedynkowy. "
Przytoczę kolejny przykład, a właściwie dwa z ostatniego miesiąca. Ciężarna w ciąży po przebytym wcześniej cięciu cesarskim. W chwili stwierdzenia problemu był to 20 tydz. ciąży. W badaniu USG lekarz prowadzący stwierdził zmniejszoną ilość płynu owodniowego. Ja po dokładnej analizie problemu stwierdziłem ciężką i nieodwracalną chorobę nerek płodu, prowadzącą do ich całkowitej niewydolności. Skutkiem takiego stanu jest bezwodzie. W takich warunkach płuca płodu nie są w stanie się rozwinąć. Dziecko w łonie matki nie potrzebuje płuc aby żyć, więc taka ciąża może sobie trwać aż do końca. Ostatecznie rodzi się dziecko z całkiem niewydolnym układem oddechowym i umiera w pierwszych minutach swego życia. To dziecko NIGDY nie osiągnie dojrzałości i zdolności do życia poza organizmem swej matki! Ani w 20, ani w 40 tygodniu ciąży. Sposób zakończenia ciąży zarówno w 20 i w 40 tyg ciąży będzie taki sam - indukcja porodu. Skutek także ten sam. Śmierć dziecka zaraz po urodzeniu. Czy w takim przypadku etyczne jest kontynuowanie takiej ciąży aż do 40 tyg, aby konkretnie w opisywanym przypadku wykonać cięcie cesarskie (stan po c.cesarskim z uwagi na wadę macicy) i narażać matkę na ryzyko powikłań cięcia cesarskiego, czy indukować poród/poronienie w 20/22 tyg ciąży? Oczywiście moja diagnoza była potwierdzona przez innego specjalistę diagnostyki prenatalnej.
Kolejny przykład również z ostatniego miesiąca. Ciężarna w trzeciej ciąży zgłosiła się na rutynowe badanie w 20 tyg. Dotychczasowy przebieg ciąży wg relacji ciężarnej prawidłowy. Miała kilka badań USG wykonanych przez lekarza prowadzącego - brak opisów - podobno prawidłowe. Na moim badaniu stwierdzam ciężkie wodogłowie płodu i nieodwracalną wadę mózgu - tzw holoprozencefalię. Z uwagi na ciężkość i zaawansowanie zmian oraz niedwracalność problemu jakakolwiek terapia jest niemożliwa. Takie dziecko po urodzeniu żyje kilka dni, może tygodni. Zaraz po urodzeniu ma zaburzenia oddechowe, z uwagi ne deformacje twarzoczaszki i dróg oddechowych niemożliwa jest zwykła jego intubacja. CIERPI niemiłosiernie. Diagnoza również potwierdzona przez innego specjalistę diagnostyki prenatalnej. Czy kontynuowanie takiej ciąży wydaje się wam etyczne w obliczu takich faktów, że ciężarna ma 38 lat, chce jeszcze być w ciąży, kiedyś? Jeśli pozwolimy temu dziecku, które i tak UMRZE, rozwijać się w łonie matki, już w 30 tygodniu ciąży główka będzie takich rozmiarów, że nie będzie miało szans na poród pochwowy. Trzeba będzie urodzić drogą cięcia cesarskiego. Znowu narażamy matkę na dodatkowe powikłania i odraczamy jej możliwość zajścia w kolejną ciążę o rok, dwa. Po tym czasie ona może już nigdy w tę ciążę nie zajść. Czy wybór postępowania jest prosty?
To były przykłady kiedy diagnostyka prenatalna pozwala na stwierdzanie ciężkich i nieodwracalnych chorób dziecka, uniemożliwiających im osiągnięcie zdolności do życia poza organizmem matki. Na co dzień jest więcej takich sytuacji, że dzięki tej diagnostyce stwierdzamy choroby, które leczyć można, czasem już wewnątrzmacicznie. Czasem po urodzeniu. Jakby nie było diagnostyki prenatalnej - te dzieci by umarły. Myślę, że wśród "moich znajomych" i obserwujących mój profil są takie osoby, którym diagnostyka prenatalna uratowała ich dzieci? Może zabiorą głos? Im życie dało nadzieję, medycyna pomogła. Ale nie zawsze jesteśmy w stanie pomóc dziecku. Pomóżmy wtedy matce!
@ dragoness
dnia 26.10.2020, 09:37
Ocena
komentarza:
0
Widzę, że wrócił. Dziękuję moderatorowi.
@ sss
dnia 26.10.2020, 14:59
Ocena
komentarza:
-1
gdzie jest KOD i totalna opozycja?? dopiero bronili konstytucji. Były prezydent powinien wyjść w koszulce i powiedzieć wszystkim by wracali do domu. W końcu są za konstytucją czy za łamaniem jej??
@ Antoni
dnia 26.10.2020, 19:41
Ocena
komentarza:
0
*** ***,,,
@ aigo
dnia 27.10.2020, 12:47
Ocena
komentarza:
1
diabły chodzą po jasielskich ulicach. wodą święconą ich polać może ostygną. Młodzi [...] wiedzą o tym co uważają za złamanie prawa. Uczyć się w szkołach lub na zdalnej
Dodaj komentarz
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Opłata za śmieci bez zmian dla mieszkańców Jasła. Radni o konieczności uszczelnienia systemu

     

    Miejscy radni w miniony poniedziałek podjęli decyzję w sprawie wysokości stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Jaślanie, od 1 stycznia 2021 r. zapłacą za śmieci dokładnie tyle ile płacą teraz. Władze miasta podjęły również kroki w celu uszczelnienia systemu. Odstąpiono jednak od pierwotnego projektu, w którym opłata za gospodarowanie odpadami w przypadku mieszkańców budynków wielolokalowych (bloków mieszkalnych) miałaby być obliczana w oparciu o ilość zużytej wody.

  • Pociągi z Zagórza do Krakowa przez Jasło codziennie już od grudnia

     

    W grudniu bieżącego roku, w rozkładzie jazdy pociągów pojawią się nowe połączenia, którymi będzie można dotrzeć z Jasła do Krakowa. Pociąg PKP Intercity będzie kursował na linii Zagórz – Kraków codziennie.

  • Wybory na wójta gminy Tarnowiec. Utworzono trzy komitety wyborcze

    W gminie Tarnowiec zapowiada się niezwykle interesująca rywalizacja o fotel wójta. Przedterminowe wybory wyznaczono na 10 stycznia 2021 r. Wszystko wskazuje na to, że o urząd powalczy czterech kandydatów.

  • Uczniowie pozostają na nauce zdalnej. Rząd otwiera czasowo galerie handlowe

    Premier Mateusz Morawiecki na dzisiejszej konferencji prasowej poinformował o kontynuacji nauki w systemie zdalnym, jak również o tym, że od przyszłej soboty zostaną czasowo otwarte galerie handlowe w reżimie sanitarnym...

  • Czy wytrzymasz jeden dzień bez papierosa?

     

    W 1974 amerykański dziennikarz Lynn Smith rzucił wyzwanie swoim czytelnikom. Mieli nie palić papierosów przez jeden dzień, nagrodą było zdjęcie na okładce gazety Monticello Times. Trafiło na nią 300 osób. Ale przeszło 1500 osób podjęło się wyzwania. Amerykańskie Towarzystwo Walki z Rakiem zachęcone popularnością tej akcji ustanowiło 3 czwartek listopada Światowym Dniem Rzucania Palenia.

  • Pożar w sortowni odpadów. Zapaliła się maszyna do sortowania śmieci

    Strażacy od kilku godzin dogaszają pożar, który wybuchł około godziny 5. w jednej z hal w sortowni odpadów w Wolicy. Zapaliła się maszyna do rozdrabniania śmieci.

  • Czy ksiądz dopuścił się molestowania małoletnich w latach 80.? Sprawę bada prokuratura i kuria

    W mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja na temat księdza, który w latach 80. ubiegłego wieku sprawował posługę w jednej z tarnobrzeskich parafii. Dziś kapłan jest proboszczem w parafii pod Jasłem. Dawni jego uczniowie wystosowali wobec duchownego poważne zarzuty dotyczące molestowania małoletnich dziewczynek. Kuria przeprowadziła wstępne dochodzenie kanoniczne. Sprawę zbada również przemyska prokuratura.

     

  • "W DPS w Foluszu żaden z mieszkańców nie zmarł z powodu Covid-19" – podkreśla dyrektor Adamski

    W Domu Pomocy Społecznej w Foluszu na obecną chwilę mieszka 229 pensjonariuszy. Na 170 zatrudnionych pracowników na ten moment gotowych do pracy jest 120, z czego 85 bezpośrednio pracuje z mieszkańcami domu. Jak w tych trudnych czasach pandemii koronawirusa walczy DPS w Foluszu? Z dyrektorem placówki Karolem Adamskim rozmawia Ilona Dziedzic.

  • Już dzisiaj otwarcie nowego sklepu Stokrotka w Tarnowcu!

     

    Miło nam poinformować o powstaniu nowej Stokrotki. W czwartek, 19 listopada, otwieramy nowo wybudowaną placówkę dla naszych klientów w Tarnowcu 411. Sklep będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach od 6.00-22.00 oraz w niedziele pracujące w godzinach od 8.00-20.00.

  • Ubezpieczenia – czy na pewno nie potrzebujesz?

     

    Wyobraź sobie sytuację, w której jesteś sprawcą wypadku. Okazuje się, że osoba poszkodowana  zostaje sparaliżowana, a Ty, jako sprawca, musisz pokryć koszty jego leczenia i płacić mu rentę do końca życia. Czy jesteś na to przygotowany/-a finansowo?

  • Obiad za pół ceny? Zamów i odbierz u „Wojtka”

     

    Bar mleczny u „Wojtka” przygotował dla swoich klientów specjalną promocję. Od dzisiaj do odwołania, każdego dnia serwuje on zestawy obiadowe za pół ceny! Wystarczy zamówić i odebrać dania w barze przy ul. 3 Maja 101.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105