Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Miasto zalewa fala samochodów. Co z parkingami?

138

W mieście Jaśle od kilku lat trwa walka kierowców o miejsca parkingowe. Sfrustrowani szukają każdej najdrobniejszej luki nie bacząc na zakazy. Mieszkańcy niejednokrotnie zwracali uwagę włodarzom miasta na niewystarczającą liczbę parkingów i sugerowali, aby podjęli działania i budowali nowe. Co na to jasielski magistrat?

fot. archiwum

Zdawać by się mogło, że budowa nowych miejsc parkingowych to niewielkie wyzwanie dla burmistrza. Każdy jaślanin, czy osoba przyjezdna, która chce załatwić najpilniejsze sprawy czy to urzędowe czy prywatne liczy na to, że zaparkuje swój pojazd niemal pod samymi drzwiami. Tych, którym się uda zalicza się do farciarzy. Problem wciąż narasta a miejsc parkingowych nadal brakuje. Mieszkańcy coraz częściej zadają pytania dotyczące budowy nowych. Na spotkaniach osiedlowych padła niejedna sugestia na ten temat. Ponownie do sprawy wrócili radni miejscy. W marcu br. Izabela Jankowska-Zawada i Marcin Węgrzyn złożyli interpelację z zapytaniem o podjęcie inwestycji w tym zakresie.

 fot. Park Linowy na osiedlu Gądki w Jaśle

Okazuje się, że obecnie trwają prace przy rozbudowie drogi dojazdowej do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Środowiskowego Domu Samopomocy w Jaśle, przy której powstanie 27 nowych stanowisk parkingowych. Co więcej, miasto planuje budowę kolejnych przy parku linowym na osiedlu Gądki – 67 stanowisk ( koszt ponad 730 tys. zł) oraz przy budynku Urzędu Miasta w Jaśle – 20 stanowisk ( koszt ponad 620 tys. zł). W przypadku realizacji zadania przy jasielskim magistracie konieczne jest uaktualnienie dokumentacji projektowej, która na chwilę obecną nie spełnia wymogów dotyczących szerokości miejsc parkingowych. Być może w przyszłości powstanie parking z 34 miejscami parkingowymi przy ul. Piotra Skargi. Koszt tego przedsięwzięcia wyceniono na prawie 1 mln 700 tys. zł. Nie ma jednak ostatecznych decyzji w tej kwestii. - Miasto Jasło systematycznie analizuje kwestie związane z rozbudową miejsc parkingowych z naciskiem na lokalizację umiejscowione przed ważnymi, strategicznymi punktami, węzłami komunikacyjnymi w układzie ruchu na terenie miasta Jasła – powodując zmniejszenie natężeń ruchu w samym centrum miasta – wyjaśnia Agata Koba, rzecznik Urzędu Miasta w Jaśle.

Na ten moment trwają analizy dotyczące zwiększenia liczby płatnych miejsc parkowania na terenie Jasła obejmujące ulice w jego centrum. - Na tym etapie prac nie jesteśmy w stanie podać jakie ulice (odcinki ulic) zostaną ostatecznie wytypowane. Przypominamy, że decyzję o ustaleniu nowych stref płatnego parkowania podejmuje Rada Miasta Jasła na wniosek burmistrza zaopiniowany przez organ zarządzający ruchem – dodaje A. Koba.

Starosta jasielski wspomniał na jednej z ostatnich lipcowych sesji Rady Powiatu w Jaśle o rozmowach z władzami miasta na temat przekazania mu 1 ha działki położonej między ulicami Lwowskiej i Konopnickiej pod budowę parkingu na 200 miejsc postojowych, których brakuje przy jasielskim szpitalu. Czy to się uda? Czas pokaże.

 id

Napisany dnia: 05.08.2019, 10:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Kamiljaslo
dnia 16.08.2019, 21:32 · Zgłoś
Osiedle Gądki 67 miejsc koszt 730.000 zl a od rada miasta 20 miejsc koszt 620.000 chcecie zrobic z Jasla przyklad kielc tam tez wybudowano przystanki za kwote bagatela jedna sztuka 450.000 zl . Wlodarze miasta do demisji .PROPAGANDA
Odpowiedz
-1
@ Mieszkaniec
dnia 11.08.2019, 11:00 · Zgłoś
A czy włodarze pamiętają jak wzdłuż rynku samochody parkowały na płycie jest to do zrobienia namiot Werony odsuwamy i spokojnie 40miejsc parkingowych zrobione a imprezy i tak się odbędą i żaden samochód nie zaparkuje bo rynek i tak zostaje wyłączony z ruchu
Koszt inwestycji namalowanie pasów 10tys
Odpowiedz
2
@ Odyr
dnia 10.08.2019, 12:37 · Zgłoś
Proponuje gondole z gądek na Kazimierza W. Jedna linia..druga Ropą ze Skolyszyna Przysiek i Trzcinicy..bogdan zalatwi dofinansowanie w brukseli..gondolierow nie zabraknie...
Odpowiedz
0
@ Slawo
dnia 09.08.2019, 18:29 · Zgłoś
Powinni budować piętrowe parkingi takie by pomieściły setki aut
Odpowiedz
0
@ Wtf
dnia 09.08.2019, 09:25 · Zgłoś
A za II LO ten parking dwupoziomowy? Nie Może powstać?
Odpowiedz
1
@ Adam
dnia 08.08.2019, 14:31 · Zgłoś
Należy - przeciwnie - zmniejszać ilość miejsc parkingowych i podnosić ceny za godzinę parkowania, żeby miasto odkorkować i samochody przestały wreszcie zalewać miasto. Parkingi można robić poza miastem i dalej spacerek, albo MKS i właśnie tutaj ma Urząd Miasta pole do popisu - ustalając wygodny rozkład i częste kursowanie autobusów i SZYNOBUSÓW w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim lub SKPL.
Odpowiedz
1
@ trener
dnia 11.08.2019, 00:10 · Zgłoś
tak spacerek i jeszcze raz spacerek ...dla figury i dla zdrowia
Odpowiedz
-1
@ krawężnik
dnia 07.08.2019, 20:56 · Zgłoś
Proponuje zakqz wjazdu do miasta! Problem sie rozwiaże najtanszym kosztem. :D kosztem znakow zakazu...
Odpowiedz
3
@ Analizator
dnia 07.08.2019, 18:41 · Zgłoś
Sklepy "Szmateksy - Lumpeksy - Stara Odzierż - Używana Odzież - Tania Odzież " przenieść do strefy przemysłowej do warzyć i będzie paręset wolnych miejsc parkingowych w kożdy dziyn wolnych
Odpowiedz
0
@ Tylko normalność
dnia 07.08.2019, 18:06 · Zgłoś
Aktualnie zalewa fala wody burzowej.
Odpowiedz
2
@ RJS
dnia 07.08.2019, 15:35 · Zgłoś
Parking za 1 zł to śmiech na sali. 2-3 zł.
Odpowiedz
4
@ Szpital Choroszcz
dnia 06.08.2019, 19:52 · Zgłoś
Czy ten parking koło parku linowego, to z okazji tego nowego mostu który ma powstać na Gądkach?
Odpowiedz
3
@ No To Co
dnia 07.08.2019, 00:25 · Zgłoś
Parking do mostku na Gądkach,
a potem rowerkiem ścieżką rowerową do miasta.
Jak w Świnoujściu.
Odpowiedz
-6
@ Tylko normalność
dnia 06.08.2019, 15:34 · Zgłoś
Ludzie wsi niech siedzą na ojcowiźnie. Ich w Jaśle jest najwięcej. Sprawa parko- wania pozostaje rozwiązana.
Odpowiedz
2
@ Tytus
dnia 07.08.2019, 10:42 · Zgłoś
A gdzie mogę zaparkować małą bryczke z koniem?
Odpowiedz
2
@ Tytus
dnia 07.08.2019, 10:47 · Zgłoś
Chyba tak.Od mostu na Gadki do centrum jest blisko
Na skróty między blokami okolo 5-7minut pieszo,
Polecam spróbować☺
Odpowiedz
6
@ Maniak
dnia 06.08.2019, 11:37 · Zgłoś
Zrobić zakaz wjazdu do miast starym dieslom jak w Niemczech i większą połowa aut zniknie z parkingów miejskich.
Odpowiedz
-1
@ Emigrant
dnia 06.08.2019, 00:07 · Zgłoś
Problemem nie jest brak miejsc parkingowych tylko
Cena opłaty i tak pierwsze trzy godziny powinny być po 5 zł.
kolejne po 3 zł., gdzie jest napisane że wszyscy posiadacze
pojazdów mają mieć parking.
Odpowiedz
8
@ Analizator
dnia 05.08.2019, 23:23 · Zgłoś
Cyt. " Miasto Jasło systematycznie analizuje kwestie związane z rozbudową miejsc parkingowych z naciskiem na lokalizację umiejscowione przed ważnymi, strategicznymi punktami, węzłami komunikacyjnymi w układzie ruchu na terenie miasta Jasła – powodując zmniejszenie natężeń ruchu w samym centrum miasta ." Analizujemy, opiniujemy, widzimy, wsłuchujemy się w głoś ludu, chcemy ale nie możemy, staramy się o środki unijne etc. etc.
To tak jak z zaporą w Myscowej czy Kątach. Żeby było wiencej miejsc parkingowych WOLNYCH należy je zbudować a to wiąze się z wyburzeniem jakiś budynków, wycięciem drzew, zminimimalizowaniem terenów zieleni np. przy Parku można by zrobić postoje do okoła tego prostąkątnego parku, zwężeniem szerokich trotuarów. W Rynku przesuną kule i juści na całej długości płyty mogą być postoje. Nie bawem korkować będzie się ulica księdza Stanisława Staszica będzie nowy Szmateks oj będzie tam wiele dam szukać miejsca, zaparkują gdzie się da !!! Tak wygląda analiza
Odpowiedz
6
@ malkontet
dnia 05.08.2019, 22:53 · Zgłoś
W miastach gdzie władza myśli ruch samochodowy wprowadza się z centrów miast. w Jaśle jest inaczej. Co stało się z hulajnogami elektrycznymi którymi urzędnicy mieli śmigać po mieście.
Odpowiedz
2
@ cytryna kwasna
dnia 06.08.2019, 01:55 · Zgłoś
Elity władzy Jaśle to miesznina trzech kategorii :
1. Wycinacze (drzew i krzewów)
2. Betoniarze (koska + beton)
3. Pedałowicze (hulajnoga + rower)
Tak że nie ma szans na parking kilkupoziomowy!
Odpowiedz
-8
@ olo
dnia 05.08.2019, 22:19 · Zgłoś
Podnieść opłaty za OC i problem się rozwiąże sam dwa kroki mają do centrum i samochodem podnieść opłaty i będzie po problemie.
Odpowiedz
8
@ Ja
dnia 05.08.2019, 21:35 · Zgłoś
Coraz więcej narzekania i coraz gorsze notowania naszej władzy. A gdzie tu jeszcze 4 lata:-)
Odpowiedz
8
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 05.08.2019, 22:52 · Zgłoś
Potrzeba nam mądrych reprezentantów na wszystkich szczeblach i zmniejszenia progu referendalnego - wtedy dbałość o interesy zwykłych ludzi się zwiększy zagrożona "strąceniem i odwołaniem ze stołka, za tzw. arogancję ludzi władzy"...
Odpowiedz
1
@ Bhj
dnia 05.08.2019, 21:27 · Zgłoś
To moze pota na jakis duzy BEZPŁATNY? Za kase to sam bym wybudowal
Odpowiedz
6
@ Ja
dnia 05.08.2019, 21:04 · Zgłoś
Moze jednak lepiej pomyśleć o sprwnie działającej komunikacji miejskiej to duzo ludzi by z niej skorzystało, zamiast płacić za parking. Ale skoro jeżdżą tylko te kopciuchy stare burakowozy i rozklad i miejsca przysgankow sa absurdalne to nikt z tego w miescie nie korzysta...
Odpowiedz
17
@ Herkules
dnia 05.08.2019, 20:06 · Zgłoś
Ci co rządzą jasłem niech odpowiedzą
Kiedy zaczną budować obwodnicę.
Odpowiedz
4
@ No To Co
dnia 05.08.2019, 22:42 · Zgłoś
Kiedy spełnią obietnice
Odpowiedz
26
@ Zenek
dnia 05.08.2019, 19:24 · Zgłoś
Moim zdaniem w Jaśle nie ma odpowiednich ludzi by kierować miastem, tylko patrzą na swoje kieszenie obiecują gruszki na wierzbie , i tak naprawdę nic nie robią, bo są pazerni, ale karma wraca , może kiedyś ktoś odpowieni przejmie władzę i zrobi to co należy dla Jaślan bo kasa jest ale niestety robią tylko takie rzeczy które się wgl w Jaśle nie przydają, młodzi wyjeżdżają bo nawet nie mają swoich mieszkań.. jestem też młody i chciałbym żeby wkoncu zbudowali osiedla dla Młodych;) dlatego czekam już parę lat i nie ma nic. Muszę wyjeżdzać by żyć godnie bo się nie da w Jaśle...
Odpowiedz
14
@ Jak nie
dnia 05.08.2019, 21:31 · Zgłoś
Jak nie robią, wszędzie podwójnie chodzą, wręczają dyplomiki, na każdej imprezie w tandemie:-)
Odpowiedz
6
@ do jak nie
dnia 06.08.2019, 00:53 · Zgłoś
Hasło wyborcze było "tak dla zmian". Czy wiesz jakie zmiany zaszły od czasu objęcia funkcji w jej portfelu?
Odpowiedz
8
@ Architekt
dnia 05.08.2019, 18:58 · Zgłoś
W mojej opinii można zrobić parking pod mostem koło targowicy na Kazimierza Wielkiego.
Odpowiedz
-1
@ No To Co
dnia 05.08.2019, 22:40 · Zgłoś
Chyba na rzece ,bo tam równy teren
i będzie nie Kazimierz Wielki,a
parking wielki,
nie tędy droga do lania wody
Odpowiedz
17
@ arni
dnia 05.08.2019, 18:53 · Zgłoś
620 tysięcy podzielić na 20 miejsc to daje 31tysięcy za miejsce, z czego te parkingi? ze złotego asfaltu? Marnotrawstwo kasy.
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 05.08.2019, 19:07 · Zgłoś
No na wykonanie złocenia podłoża [przysługującego miejsca] pod dany samochód pewnie by wystarczyło...
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 05.08.2019, 18:52 · Zgłoś
Petycje o budowę lokalnego przemysłu - na pokrycie skromnej części kosztów utrzymania tych "strażaków co pilnują tych parkingów"... bo znacząca część i tak dopłacają mieszkańcy...
Odpowiedz
14
@ OPOZYCJONISTA
dnia 05.08.2019, 18:23 · Zgłoś
Miasto na 3go maja tam gdzie biedronka mogło postawić parking 3rój poziomowy a nie sprzedać pod biedronkę
Odpowiedz
2
@ do Opozycjonisty
dnia 05.08.2019, 23:04 · Zgłoś
Przecież powstanie tam parking na dachu - taki był warunek budowy tego sklepu.
Czyżby ktoś kogoś znowu wystrychnął na dudka, czyli wydudkał na strychu?
Odpowiedz
17
@ a.lechowski
dnia 05.08.2019, 17:52 · Zgłoś
Zawsze można skorzystać z parkingu za 1.5 miliona zł. przy cmentarzu w Kaczorowach który zawsze stoi pusty poza 01. listopada (na górce). Pozdrowienia dla Rady Miasta i Jej Przewodniczącego.
Odpowiedz
6
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 05.08.2019, 19:03 · Zgłoś
Parking na górce - a do centrum wypożyczalnia rowerów i ścieżka rowerowa, lub metro ze stacją końcową na płycie rynku...
Odpowiedz
0
@ No To Co
dnia 05.08.2019, 22:34 · Zgłoś
Na tym parkingu to mogą czekać Ci co czekają TAM
na swoją działkę
Odpowiedz
22
@ Herkules
dnia 05.08.2019, 17:09 · Zgłoś
Gdzie te drogi obiecane w jaśle
Gdzie ta obwodnica.
Odpowiedz
6
@ No To Co
dnia 05.08.2019, 22:32 · Zgłoś
Zamieńcie obietnice,
Na obwodnice
Na to licze
Na pewno się przelicze
Odpowiedz
19
@ arni
dnia 05.08.2019, 15:34 · Zgłoś
Jasło jest tak male że spokojnie można wszędzie dojść na piechotę ale ludziom nie chcę się iść nawet 100 metrów, a potem same tłuścioch chodzą bo ruchu zero.
Odpowiedz
2
@ mati999
dnia 05.08.2019, 15:07 · Zgłoś
nie lepiej byłoby zbudować duży parking samochodowy gdzieś na niedalekich peryferiach miasta i pobierać opłaty np. jeden złoty z wjazd? A ludzie przecież mogliby do centrum dojeżdżać komunikacją miejską
Odpowiedz
14
@ Ja
dnia 05.08.2019, 21:06 · Zgłoś
Jaką komunikacją ? W Jaśle przecież to w ogóle nie funkcjonuje...
Odpowiedz
17
@ dziki
dnia 05.08.2019, 15:01 · Zgłoś
Nie pozwalać na budowę marketów w mieście tylko na obrzeżach miasta wtenczas w mieście będzie luz, bo wszyscy kupujący będą parkować pod marketem a nie w mieście szukać przystani. Taka biedronka zamiast znajdować się przy rondzie może się znajdować dalej za miastem.
Odpowiedz
-2
@ 500 srebrników
dnia 05.08.2019, 17:46 · Zgłoś
I wtedy wszystkie lumpy po kolejną flaszkę bo im brakło nie będą szli z buta tylko będą jechać na gazie swoim 20 letnim BMW w gazie.
Odpowiedz
10
@ Dragoness
dnia 05.08.2019, 14:21 · Zgłoś
A mnie ten artykuł wygląda na kamyczek do ogródka przeciwników wycinki drzew. Zlecenie od władzy?
Odpowiedz
12
@ ABSOLUT
dnia 05.08.2019, 14:34 · Zgłoś
tak to typowa manipulacja na poziomie wycinaczy drzew.
Odpowiedz
18
@ ABSOLUT
dnia 05.08.2019, 14:14 · Zgłoś
parkingi budowane przez wycinaczy drzew sie wyczerpaly!
trzeba cos wybudowac - a to przekracza mozliwosci intelektualne
tych wycinaczy - smutna prawda.
Odpowiedz
11
@ Herkules
dnia 05.08.2019, 14:11 · Zgłoś
Żadne miast nie jest tak zakorkowane w Polsce jak jało.
Odpowiedz
31
@ Marcin
dnia 05.08.2019, 13:59 · Zgłoś
Bardzo dobre miejsce na parking wielopoziomowy to obecny stadion kopaczy piłki skopanej obok huty szkła w Jaśle. Blisko do urzędów i ścisłego centrum Jasła.
Odpowiedz
14
@ Gruha
dnia 05.08.2019, 13:56 · Zgłoś
Parkingi trzeba budować pod powierzchnią gruntu

Można było zrobić parking pod płytą rynku

Korzyści:
1. niewielka ingerencja w architekturę rynku
2. duża liczba miejsc parkingowych
3. parking w centrum miasta
4. każdy parkujący będzie miał wszędzie blisko
5. innowacyjne (jak na Polskę rozwiązanie)
6. samochody schowane od promieni słonecznych, w zimie od śniegu, zlodowacenia
Odpowiedz
6
@ heniek
dnia 05.08.2019, 14:31 · Zgłoś
Raczej nie możliwe. Miasto otoczone jest przez trzy rzeki co powoduje wysoki poziom wody gruntowej. Dochodzi do tego problemu z wodą deszczowa, więc taki parking był by ciągle zalany.
Odpowiedz
11
@ Roman
dnia 05.08.2019, 17:25 · Zgłoś
Akurat Jasielski Rynek jest położony wysoko - nie ma problemu z woda..., w przeciwieństwie do stadionu. Ale od tego sa specjaliści - przecież to nie konstruowanie rakiety na Saturna...

Miasto potrzebuje wizjonera, którego decyzje bedą pozytywnie oceniane po 50-100 latach!
Panie Burmistrzu i Rado Miejska, do pracy. Nie festyny i tania muzyka, ale pomyślcie jak pozostawić po sobie odmienione Jasło!
Odpowiedz
0
@ Pjoter od Janusza
dnia 05.08.2019, 19:13 · Zgłoś
Tylko naziemny, jak wszyscy Janusze zjado dizlami bez dpf z czipem
Z allegro +50koni to widoczność spadnie do 1m i wszyscy się podusimy
Odpowiedz
1
@ Kabaret
dnia 07.08.2019, 06:23 · Zgłoś
Wypociny "znafcuf" budowy parkingów podziemnych to niezły kabaret. Niejeden z nich zaprojektował i wybudował takie obiekty więc uważa, że jest to bułka z masłem.
Na pewno mają takie koło swojej chałupy czy bloku.
Na medycynie (zwłaszcza na ginekologii) i na budownictwie wszyscy się znają.
Odpowiedz
2
@ do Romana
dnia 07.08.2019, 06:41 · Zgłoś
Problem z wodą w podziemnym parkingu to nie wszystko. Dobrze było by do niego jeszcze nie tylko wjechać i wyjechać ale i spełnić wiele warunków technicznych, w tym: p.pożarowych, drogowych, bhp, ewakuacyjnych i innych.

Co do wizjonerstwa: Wizjoner ma dużo cięższą pracę niż administrator.
Wymyśli coś i nada roboty wielu ludziom. Administrator natomiast piastuje i utrzymuje w słodkim bezruchu swoje otoczenie.
Proste pytanie: Lepiej urobić się po pachy, czy ćwiczyć szkołę przetrwania?
Odpowiedz
12
@ Kali
dnia 05.08.2019, 12:32 · Zgłoś
A przy opiece same urzedniczki parkoja wszystko zajmują paranoja powinny ustapic ale jak moga one sa wazniejsze cha cha
Odpowiedz
15
@ 500 srebrników
dnia 05.08.2019, 12:29 · Zgłoś
Biorąc po uwagę że dziś prawie każdy chce wjechać samochodem do sklepu albo stanąć max 3 metry od drzwi to sklepy nie maja tyle drzwi. Straszne żeby były tylko jedne albo max dwoje drzwi na tyle samochodów. I choćby w Jaśle było 3 razy więcej parkingów to będzie źle bo nie każdy będzie miał z niego 3 metry do drzwi.
Odpowiedz
14
@ Krizan
dnia 05.08.2019, 12:27 · Zgłoś
Budowa parkingów jeszcze bardziej zakorkuje miasto.
Odpowiedz
17
@ Hff
dnia 05.08.2019, 12:16 · Zgłoś
Szpital jest powiatowy, więc powiat niech zbuduje parking bezpłatny, z pomocą wszystkich gmin i miasta .
Odpowiedz
17
@ Skarbnik
dnia 05.08.2019, 12:09 · Zgłoś
Jasło to taka WIEŚ z urzędami
Odpowiedz
33
@ Beata
dnia 05.08.2019, 11:59 · Zgłoś
Parking przy farze nie zdaje egzaminu, bo tam od 7 do 15 miejsca zajmują w pracownicy UM, ZUS i starostwa, czyli jeden wniosek miejsca zrobili tylko dla siebie
Odpowiedz
1
@ ALOJZY
dnia 05.08.2019, 11:38 · Zgłoś
Najlepiej wybudować parkingi przy wałach...Nie dość,że miejsce jest,to jeszcze gdy zaleje auta mozna ubezpieczenie odzyskać,i kupić nowszą furę...Bo wzorem innych miast,miasto nie potrzebuje by Jaslanie w wolnych chwilach mogli spacerować nad rzeką w cywilizowanych,nie [...]ch przez psy warunkach zażywać relaxu...
Odpowiedz
24
@ Coś
dnia 05.08.2019, 11:25 · Zgłoś
W strefie przemysłowej postawić taki budynek z wszystkimi urzędami
Odpowiedz
11
@ Uj
dnia 05.08.2019, 11:22 · Zgłoś
10 zeta za godzinę parkingu i wieś przeprosi się z transportem publicznym!
I pod Krusem koło suv-a kierownika jest w uj miejsca do parkowania;)
Odpowiedz
4
@ a w niedzielę...
dnia 07.08.2019, 13:11 · Zgłoś
...na parkingu koło KRUSU blokady założone, żeby parafianie nie mogli parkować.
Odpowiedz
46
@ heniek
dnia 05.08.2019, 11:19 · Zgłoś
A może trzeba pomyśleć o budowie dużego biurowca z potężnym parkingiem na obrzeżach miasta i przenieść tam wszystkie urzędy (skarbowke, starostwo, zus itp.)
Na mieście zrobi się luźnej, ciszej i miejsc parkingowych wystarczy dla wszystkich.
Odpowiedz
2
@ CoTo
dnia 05.08.2019, 22:24 · Zgłoś
To do kogo by ludziska przyjeżdżali'
Skoro urzędy ZA GRANICĄ Jasła
Odpowiedz
11
@ w której klatce mieszkasz ?
dnia 06.08.2019, 00:05 · Zgłoś
Ja proponuję wybudować tego biurowca w drugą stronę tj. bunkrowca. 666 pienter pod ziemią - ZUS, KRUS, NFZ, UM, UG itede itepe. Łatwiej będzie przemówić do nich metodą "na kreta"
Odpowiedz
24
@ Development
dnia 05.08.2019, 11:04 · Zgłoś
Parkingi potrzebują miejsca. Dlatego wiele miast przeniosło urzędy z ciasnego centrum do nowych biurowców poza centrum, z dużymi parkingami, z dobrym dojazdem MKS. Tak na wzór amerykański.
U nas na szczęście też pomału idzie w dobrym kierunku (np. nowa komenda).

Trzymamy kciuki za nowe parkingi, zwłaszcza ten koło szpitala, przy nowej drodze. A do tego kładka z okolic starego cmentarza przez rzekę i już będzie OK.
Odpowiedz
29
@ ser_dziurawiec
dnia 05.08.2019, 14:53 · Zgłoś
Też o tym myślałem. Przenieść UM, UG, Starostwo i ZUS poza centrum. Np koło stacji Grosar w kierunku Krosna, ale na ul. Krakowską koło oczyszczalni ścieków. I dojazd łatwy i zniknie 30% pojazdów z centrum
Odpowiedz
9
@ ABSOLUT
dnia 05.08.2019, 20:44 · Zgłoś
dobrym rozwiazaniem jest wizowiec w przysiekach dla urzedow - ma poparcie!
Odpowiedz
5
@ Tytus
dnia 07.08.2019, 10:27 · Zgłoś
Przenieść urzędy na. Gadki,tam wokół duzy parking
Odpowiedz
19
@ ssj
dnia 05.08.2019, 10:51 · Zgłoś
Jaki milion złotych???!! Dajcie mi 90 tysięcy i wam parking zrobie buce a nie do kieszeni pieniądze ładować
Odpowiedz
4
@ do ssj
dnia 07.08.2019, 06:18 · Zgłoś
Składaj natychmiast ofertę do Urzędu Miasta. Tam czekają z otwartymi rękami na tanich i dobrych wykonawców nie tylko parkingów ale i innych robót.
Kto co nieco orientuje się w temacie to wie, że dobrych, rzetelnych wykonawców to ze świecą szukać. Najlepsi wyjechali lub cenią się ogromnie.
Najtańsze oferty to próba przekrętu: na materiałach, na dziadowskim wykonaniu czy na terminach. Tanie mięso jedzą psy, co już wielokrotnie ćwiczono dopłacając duża kasę do najtańszych ofert i to nie tylko przy budowie autostrad.
[...] dadzą zarobić ale będą wymagać co nie każdemu się podoba.
Odpowiedz
2
@ On
dnia 05.08.2019, 10:42 · Zgłoś
Za ta nie jest parkowanie 5zl za godz i problemu nie ma
Odpowiedz
21
@ Skarbnik
dnia 05.08.2019, 10:38 · Zgłoś
620tys /20= 31 tys zł za jedno miejsce 2mx4 czyli 8mkw czyli ok 4 tys zł za 1 mkw kostki :))
Brawo WY!

Dlaczego koło PLEBANI na Piotra Skargi tyle trawy rośnie a mogły powstać wielki parking ! Po co kościołowi tyle trawy ???
Odpowiedz
11
@ jas
dnia 05.08.2019, 13:08 · Zgłoś
A Baranki gdzie paść ?
Odpowiedz
5
@ hmm
dnia 05.08.2019, 17:46 · Zgłoś
Żeby mieli gdzie swoje owieczki wypasać... :)
Odpowiedz
5
@ Sianko
dnia 05.08.2019, 23:00 · Zgłoś
A sianko na wigilię to skąd będzie? Dobre sianko dla miastowych - z ołowiem.
Odpowiedz
23
@ Darko
dnia 05.08.2019, 10:37 · Zgłoś
Całe Jasło to centrum
Odpowiedz
-3
@ w której klatce mieszkasz ?
dnia 05.08.2019, 10:42 · Zgłoś
Oczywiście ! I nie ma tu równych i równiejszych czy z Kaczorowów czy z Kopernika - Jaślanin równa się Jaślanin ... ? Chociaż ten pierwszy w dużo lepszej chałupie nieszka.
Odpowiedz
13
@ Skarbnik
dnia 05.08.2019, 10:43 · Zgłoś
Dokładnie, wieś jakich mało, tylko pochody i pomniki . A świat pędzi do przodu
Odpowiedz
10
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 05.08.2019, 10:57 · Zgłoś
Chcą poszerzyć granice Jasła bo i im zaczęło miejsca brakować na nowe pomniki ?
Odpowiedz
12
@ ?
dnia 05.08.2019, 13:59 · Zgłoś
A co tam chałupa?Najważniejsze jest zdrowie i mądra głowa
Odpowiedz
5
@ Rychu
dnia 05.08.2019, 10:25 · Zgłoś
a może zakaz wjazdu ścisłego centrum będzie lepszym rozwiązaniem?
Odpowiedz
5
@ w której klatce mieszkasz ?
dnia 05.08.2019, 10:40 · Zgłoś
To gdzie my teraz będziem furmanki parkować ?
Odpowiedz
18
@ ja
dnia 05.08.2019, 10:18 · Zgłoś
pomyślcie w końcu o parkingach wielopoziomowych. Oprócz tego dlaczego cały czas coś się próbuje robić tylko w centrum miasta ? dlaczego nie rozwija sie miasta poza granice rzek?owszem jest osiedle na Kotlinie , no ale to nie wszystko. Jasło w końcu niech się rozwija i przyciąga inwestorów , pracowników itd
Odpowiedz
59
@ ona
dnia 05.08.2019, 10:17 · Zgłoś
Wszędzie w centrum powinny być strefy płatne. Wtedy urzędasy nie zajmowały by miejsc parkingowych od 7 do 15.
Odpowiedz
20
@ Skarbnik
dnia 05.08.2019, 10:42 · Zgłoś
Urzęda ma jeden sposób na życie być urzędnikiem :)
Odpowiedz
31
@ ser_dziurawiec
dnia 05.08.2019, 14:43 · Zgłoś
A myślisz po co zbudowali parking za Farą? Dla urzędników z UM, Starostwa i ZUS-u. Parking jest zajęty dokładnie w godzinach urzędowania powyższych. W dni wolne od pracy (np soboty lub 2 maja) bez problemu tam zaparkujesz.
Odpowiedz
-15
@ Asew
dnia 05.08.2019, 19:58 · Zgłoś
To parkuj w sobotę jak ci pasuje. W Tygodniu powinieneś siedzieć w pracy a nie jeździć po mieście
Odpowiedz
10
@ do ona
dnia 06.08.2019, 09:18 · Zgłoś
dodaj jeszcze - urzędasy (po znajomościach) ze wsi blokujący jaślanom miejsca pracy w urzędach jasielskich.
Odpowiedz
-1
@ w której klatce mieszkasz ?
dnia 05.08.2019, 10:13 · Zgłoś
Na wsi to nie problem bo każdy lekką leką po 3-4 fury pod domem trzyma ale ludzie klatkowi tzn z betonowego blokowiska walczą o każdy centymetr kwadratowy pod oknem swojeg hihi pożal się Boże "apartamentu" 40m2. Takie życie. A parkingów i tak za mało.
Odpowiedz
26
@ Marjan z Krystyną
dnia 05.08.2019, 10:47 · Zgłoś
"3-4 fury pod domem": paseratti rocznik 97; galaxy albo sharan rocznik 99; astra rocznik jeszcze bardziej doświadczony... :)
Odpowiedz
-4
@ w której klatce mieszkasz ?
dnia 05.08.2019, 10:50 · Zgłoś
Teraz jest moda na autka retro. Może odrestaurowany Junak za 20-30 tyś odkupiony gdzieś z wielkim trudem od chłopa. Albo duży fiat bądź stara przepiękna warszawa. Oczywiście wszystko na wysoki połysk, fele chromowane full wypas. Kto by tam normalny passseratiego kupował.
Odpowiedz
4
@ Blokmen
dnia 05.08.2019, 19:55 · Zgłoś
Masz pod domem trzy fury ale chyba [...]u do wywiezienia. Opuść miejski portal natychmiast .
Odpowiedz
3
@ .
dnia 05.08.2019, 21:41 · Zgłoś
To ilu Was jest tych blokmenow? Jeżeli jarzysz w związku czym to pytanie
Odpowiedz
1
@ w której klatce mieszkasz ?
dnia 06.08.2019, 00:01 · Zgłoś
Ty wiesz że oni pod tym betonowym blokiem tuż nad klatkami mają norki zwane piwnicami ?
Odpowiedz
0
@ pk
dnia 06.08.2019, 18:31 · Zgłoś
Niekoniecznie.
Odpowiedz
42
@ On
dnia 05.08.2019, 10:11 · Zgłoś
A na co dodatkowe miejaca parkingowe na Gadkach? Wolne miejsca potrzebne sa w centrum gdzie ludzie przyjzdzaja zalatwic np sprawy urzedowe, raczej z Gadek nik nie bedzie szedl do centrum, i problem zostanie nadal.
Odpowiedz
23
@ Muł
dnia 05.08.2019, 14:19 · Zgłoś
Zgadza się. A jeśli już to proporcje powinny być odwrócone tj. 67 stanowisk przy urzędzie miasta Jasła, a 20 przy parku linowym.
Odpowiedz
36
@ Ona
dnia 05.08.2019, 10:08 · Zgłoś
Bo się na nóżkach nie chce kawałek przejść i każdy jakby mógł, to by do budynku wyjeżdża
Odpowiedz
11
@ obserwator333
dnia 05.08.2019, 14:06 · Zgłoś
to zasuwaj z Gądek do centrum za każdym razem gdy masz załatwić sprawy w mieście lub do pracy.
Odpowiedz
11
@ .
dnia 05.08.2019, 21:39 · Zgłoś
Jak przejdzie jak otlyszczone wszystko...bębny z przodu, zadyszka, nogi bola
Odpowiedz
7
@ Inkubacja
dnia 06.08.2019, 06:49 · Zgłoś
Pokładam duże nadzieje w absolwentach powstających "inkubatorów przedsiębiorczości".
Oni na pewno wymyślą jak rozwiązać problemy tego miasta/
Odpowiedz
83
@ Jaslan.
dnia 05.08.2019, 10:08 · Zgłoś
Bijecie tylko kase za te platne parkingi a miejsc parkingowych jak nie bylo tak nie ma i pewnie nie bedzie. Za to buduja np plac zabaw dla psow,totalna porazka.
Odpowiedz
70
@ sdfg
dnia 05.08.2019, 10:16 · Zgłoś
Parking za kościołem farnym mógłby być około dwa razy większy. Zobaczcie ile trawnika jest wokół tego budynku wybudowanego za kościołem. Wystarczy odpowiednio się dogadać z księdzem i na pewno za odpowiednią sumkę odstąpiłby trochę terenu na parking.
Szanowna władzo, do dzieła!
Odpowiedz
169
@ WALEC
dnia 05.08.2019, 10:28 · Zgłoś
Za kościołem farnym na obecnym parkingu należy wybudowac parking ze trzy piętra w górę i mamy po problemie na najbliższe 100 lat. Obecny zapełnia się o 7.00 rano w całości przez pracowników ZUS i w żaden sposób nie służy dla mieszkańców miasta.
Odpowiedz
0
@ w której klatce mieszkasz ?
dnia 05.08.2019, 10:47 · Zgłoś
Słusznie 3 piętrowy albo i nawet cztery. W tym to czwarte pod ziemią mało uczęszczane ciche i wręcz ntymne miejsca. Wtajemniczeni widzą o co chodzi :-)
Odpowiedz
51
@ Rozwiązanie
dnia 05.08.2019, 11:05 · Zgłoś
Parkingi z każdej strony wjazdu do miasta. Tam zostawiamy samochód i przesiadamy się do sprawnej komunikacji miejskiej. Nie dotyczy mieszkańców.
Odpowiedz
0
@ w której klatce mieszkasz ?
dnia 05.08.2019, 11:16 · Zgłoś
Niech lepiej METRO zaczną budować. Problem resolved !
Odpowiedz
25
@ Hff
dnia 05.08.2019, 11:59 · Zgłoś
Słuszna uwaga, tam jak najbardziej wielopoziomowy parking, nawet płatny, 1zł za wjazd i parkuj ile chcesz, A napewno zwróciły koszty po kilku latach.
Odpowiedz
23
@ Bogdan
dnia 05.08.2019, 14:34 · Zgłoś
Bardzo mądrą wypowiedź. Na parkingach brakuje miejsc dla
tych, którzy mieszkają w mieście bo zajmują je przyjeżdżający
z okolicznych wsi. Podanie jak przy Urzędzie Miasta na
parkingach brakuje miejsc bo w większości służą one
pracownikom tegoż urzędu. Kiedyś w rynku na płycie
od strony północnej były miejscami do parkowania !
Dlaczego je zlikwidowano ? Po godzinach pracy
oraz w dni wolne i soboty na parkingach jest ful miejsc.
Faktem jest, że brak jest parkingu z prawdziwego
zdarzenia w tym dla autobusów. Ale niestety brak jest
analiz w tym zakresie i studiów ze strony UM. I jeeszcze
jedno PARKINGI PRZYNOSZĄ NIEZŁY DOCHÓD MIASTU
DLATEGO TENDENCJA DO ICH TWORZENIA A DRZEWA
WYMAGAJĄ NAKŁADÓW NA ICH UTRZYMANIE
I PIELĘGNACJĘ DLATEGO SIĘ JE WYCINA.
Odpowiedz
78
@ Obiektywnie
dnia 05.08.2019, 14:41 · Zgłoś
Super nacisk na lokalizację na Gądkach. Już widzę te tłumy parkujące tam pojazdy żeby załatwić sprawę w rynku. Śmiech na sali. Porażka na całej linii
Odpowiedz
13
@ QWERTY
dnia 05.08.2019, 17:06 · Zgłoś
Hesta ma parking - PUSTY. Jeszcze tam zapqrkowanego samochodu nie widziałem
Odpowiedz
16
@ ixi
dnia 05.08.2019, 17:42 · Zgłoś
Za Farą mógłby być parking podziemny, 2-3 poziomowy. Obserwując żałosny i chamski styl jazdy niektórych kierowców mieliby nie lada problem.. Bo tam się nie da szybko jeździć, siedzieć komuś na ogonie półtora metra za bagaznikiem, i nie ma jak wyprzedzać na 3 go, o pijanych durczokach I bez prawka oraz przeglądu Najsztubach już nie wspomnę.
Odpowiedz
12
@ Marcin
dnia 05.08.2019, 20:23 · Zgłoś
To urzędasy i wiocha blokują parking farny a urząd miasta jest bezradny... Nie chcą czy nie wiedzą jak???
Odpowiedz
18
@ j
dnia 05.08.2019, 20:49 · Zgłoś
panie starosto a gdzie parking dla powiatu bo chyba korzystacie z miejskiego
Odpowiedz
-4
@ .
dnia 05.08.2019, 21:39 · Zgłoś
Jasło to nie Wrocław bejbe
Odpowiedz
0
@ Lena
dnia 05.08.2019, 21:48 · Zgłoś
Popieram, dziś prakowałam jako drugi samochód około 12 godziny , no ale lepiej komuś stanąć na zakazie lub chodniku bo przecież to całe 2zł zostanie...
Odpowiedz
8
@ Analizowanie
dnia 05.08.2019, 22:53 · Zgłoś
Cytat:

Miasto Jasło systematycznie analizuje kwestie związane z rozbudową miejsc parkingowych z naciskiem na lokalizację umiejscowione przed ważnymi, strategicznymi punktami, węzłami komunikacyjnymi w układzie ruchu na terenie miasta Jasła – powodując zmniejszenie natężeń ruchu w samym centrum miasta".

Z uważnego czytania tej wypowiedzi wynika, że samo analizowanie kwestii związany z rozbudową miejsc parkingowych powoduje zmniejszenie natężeń ruchu w samym centrum miasta!

Idąc dalej pogłębione analizowanie kwestii załatwi całkiem problem - ruch ustanie i po co budować?

Na poważnie: z parkingami jest i będzie to samo co z odpadami - czyli coraz gorzej i całkowity brak jakiegokolwiek pomysłu co z tym fantem zrobić.

Nawet gorzej: odpady będą porzucane gdziekolwiek, samochodu nie można byle gdzie podrzucić.
Odpowiedz
6
@ Parking u Biedry
dnia 05.08.2019, 22:57 · Zgłoś
Powstaną takie "wirtualne" parkingi jak obiecane na dachu Biedronki przy ul 3-Maja.
Coś jak "jaja komara". Podobno miały być, podobno nawet są - ale nikt ich nie zobaczy.
Odpowiedz
9
@ lisek
dnia 06.08.2019, 05:39 · Zgłoś
A co z tym budynkiem koło boiska II LO? Straszy a mógłby tam powstać wielokondygnacyjny.
Odpowiedz
7
@ do liska
dnia 06.08.2019, 06:19 · Zgłoś
Jeżeli jesteś nie tylko lisek ale i chytrusek, to w sprawie tego szkieletora podaj sposób na :

- pozbawienie prywatnej osoby jej własności (chronionej konstytucyjnie)
- dostosowania tego obiektu do obciążeń od samochodów (na wielu piętrach)
- dojazdu samochodów do tych pięter, w celu parkowania (gołym okiem widać, że miejsca na windy są za małe na samochody, nie mówiąc o obciążeniach)

To na początek. Potem załatwienie wszystkich spraw biurokratycznych, co jest znacznie trudniejsze niż wyżej wymienione zagadnienia.

Masz bujną wyobraźnię - to dobrze, jeżeli nie przechodzi w nierealne fantazje.
Odpowiedz
8
@ Problemy
dnia 06.08.2019, 06:27 · Zgłoś
Problemem jest nie tylko brak rozwiązań. Podstawowy problem to brak pomysłów co dalej.
Problem to nie brak kasy. Jeżeli by była, to nie wiadomo jak i na co ją sensownie wydać.
Nie robi się przecież żadnych konkretnych opracowań perspektywicznych czy koncepcyjnych opartych na realnych, możliwych do wykonania podstawach.
Pozostaje bujanie w obłokach, fantazje i chęci podane jako "systematyczna analiza".
Odpowiedz
8
@ jaślak
dnia 06.08.2019, 11:31 · Zgłoś
I po co tyle dyskusji i analiz, rozwiązanie problemu jest proste. Zlikwidować urzędy w mieście które tylko generują koszty i zapychają parkingi, a są zupełnie zbędne. Zlikwidować starostwo, magistrat, urząd gminy, NFZ, i wiele pomniejszych, a w tych niezbędnych ograniczyć zatrudnienie o połowę. Ręczę że parkingi obecne pozostaną puste. Jasło jest tak napakowane leniwymi urzędasami jak mało które miasto, za komuny to było tego może z połowę obecnego stanu a może i mniej a ludności to Jasło miało 50 tysięcy. Teraz zostało 30 tysięcy a reszta to okoliczna wiocha parkująca "furami" na dwóch stanowiskach.
Odpowiedz
0
@ .
dnia 06.08.2019, 14:07 · Zgłoś
Tu nie Wroclaw
Odpowiedz
4
@ 1971
dnia 07.08.2019, 15:50 · Zgłoś
a moze wystarczy pod fara lepiej parkowac? bo niektorym potrzebne sa 3 miejsca zeby swojego golfa postawic
Odpowiedz
4
@ mieszkaniec
dnia 07.08.2019, 21:19 · Zgłoś
Nadzór budowlany już dawno powinien nakazać "wiadomej osobie prywatnej" rozbiórkę bo to straszydło grozi katastrofą budowlaną...
Odpowiedz
1
@ ...
dnia 07.08.2019, 22:42 · Zgłoś
Godzina w mieście i już wielkiieszczuch.
Odpowiedz
4
@ do mieszkańca
dnia 08.08.2019, 06:49 · Zgłoś
Ten szkieletor (straszydło) jest wizytówką inwestora (zgodnie z powiedzeniem: poznać pana po cholewach) oraz świadectwem porażki i bezradności każdego organu z osobna i wszystkich razem, w tym estetów miejskich.

Długo jeszcze będzie straszyć jako przykład działania gdzie czyn wyprzedza myśl, a prawo jest bezradne. Budować można bez terminu zakończenia. Przecież Noe wiele lat budował arkę i w końcu się przydała.
Odpowiedz
0
@ magda
dnia 09.08.2019, 22:13 · Zgłoś
Święta prawda
Odpowiedz
0
@ Anna
dnia 13.08.2019, 09:49 · Zgłoś
O czym piszesz Lena ja wolę zapłacić 2 zł. jak nie mieć gdzie zaparkować...no tak jest dużo wolnych miejsc w Jaśle na parkingach że tylko parkować według Ciebie .
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657