Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Mieszkańcy osiedli Kaczorowy i Krajowice pytają o projektowaną obwodnicę

97

Według optymistycznych prognoz, budowa tak zwanej zachodniej obwodnicy Jasła ma zakończyć się w 2028 r. Według zapowiedzi GDDKiA koncepcja programowa nowej drogi będzie gotowa w pierwszym półroczu przyszłego roku. Dopiero wówczas mieszkańcy osiedli, przez które droga będzie przebiegać, poznają dokładne jej usytuowanie w terenie. Już teraz jednak, posiadając wiedzę o planowanym przebiegu trasy, postanowili podzielić się wątpliwościami na temat przyjętych przez inwestora rozwiązań z przedstawicielami władz samorządowych Miasta Jasła oraz pracownikami Urzędu Miasta w Jaśle. Podczas wtorkowego spotkania padały pytania o zasady stosowania ekranów akustycznych, dojazdu do nieruchomości oraz wysokości odszkodowań za wywłaszczenie nieruchomości.   

Budowa obwodnicy Jasła jest elementem rozbudowy drogi krajowej nr 73 na odcinku Pilzno-Jasło. W połowie ubiegłego roku burmistrz Brzostku wydał dla wyczekiwanej od wielu lat inwestycji decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, która to decyzja ostatecznie ustaliła przebieg inwestycji. Dla obwodnicy Jasła opracowywana jest obecnie koncepcja programowa (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Umowa na jej wykonanie została zawarta w grudniu 2021 r. Zadanie to spoczęło na barkach firmy Promost Consulting Sp. z o.o. Sp. k. z Rzeszowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała na ten cel 6 649 084,80 zł.

Obwodnica Jasła będzie miała długość 9,1 km, przy czym 6,6 km drogi przebiegać będzie po nowym śladzie. Koncepcja zakłada budowę skrzyżowań, w tym jednego ronda (skrzyżowanie z ul. Krakowską), dróg serwisowych umożliwiających dojazd do poszczególnych nieruchomości, w tym pól uprawnych i łąk, mostu na rzece Wisłoce, dwóch wiaduktów, urządzeń ochrony środowiska, oświetlenia drogowego, a także urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Obwodnica będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu. Każdy o szerokości 3,5 m.

Mieszkańcy Kaczorowów i Krajowic zdążyli już oswoić się z myślą, że przez ich osiedle przebiegać będzie nowa droga. Nie oznacza to jednak, że nie mają oni obaw związanych z realizacją tej inwestycji. Postanowili je wyartykułować podczas spotkania z przedstawicielami władz samorządowych Miasta Jasła oraz pracownikami Urzędu miasta w Jaśle. W spotkaniu, które odbyło się w Domu Osiedlowym przy ul. Kaczorowy w miniony wtorek (28 lutego br.), wzięło udział około 50 mieszkańców miasta.

Fragment mapy z widocznym skrzyżowaniem projektowanej drogi z ul. Mickiewicza.

Pytania mieszkańców dotyczyły kilku zasadniczych kwestii. Mieszkańcy pytali, czy mapa przedstawiająca przebieg drogi, którą zaprezentowano podczas spotkania, obrazuje stateczne usytuowanie obwodnicy oraz pozostałych elementów infrastruktury, w tym dróg serwisowych w terenie. Odpowiedzi na to pytanie starał się udzielić Grzegorz Witkowski, kierownik Wydziału Inwestycji i Ochrony Środowiska UM w Jaśle. Podkreślił, że ostateczny przebieg trasy będzie znany dopiero po opracowaniu koncepcji programowej. Oznacza to, że mieszkańcy wciąż mogą kierować do GDDKiA swoje uwagi w sprawie szczegółowych rozwiązań. Witkowski zapewnił również, że UM w Jaśle jest gotów poprzeć każdy racjonalny wniosek, z jakim mieszkańcy zdecydują się wystąpić do inwestora. O tym, że gra warta jest przysłowiowej świeczki, świadczy fakt, że uwzględniono już jeden ze zgłaszanych przez mieszkańców Kaczorowów i Krajowic postulatów. Chodzi o dodatkowe skomunikowanie dróg serwisowych, które biec będą wzdłuż projektowanej drogi. Tym samym, mieszkańcy osiedli będą mogli łatwiej dotrzeć do swoich posesji oraz działek.

Okazuje się, że o zmianę koncepcji przebiegu jednej z dwóch dróg serwisowych, długo walczył także jasielski magistrat. Wątpliwości jasielskich urzędników budził fakt, że droga ta miała zostać włączona do drogi gminnej, która jest drogą dojazdową na nowy cmentarz komunalny w Jaśle. Ostatecznie władzom miasta udało się przekonać inwestora do tego, aby zmienił zdanie w tej materii. – My też walczyliśmy o to, żeby ta droga serwisowa nie przebiegała po naszej drodze dojazdowej do cmentarza. Jak wyobrażacie sobie państwo pogrzeby w sytuacji, gdyby ta droga była jednocześnie drogą serwisową? My nie mogliśmy sobie tego jakoś wyobrazić. Po trwającej około jednego roku wymianie korespondencji i wielu spotkaniach, przychylono się do naszej prośby. Włączenie drogi serwisowej (do ul. Mickiewicza – przyp. red.) będzie mniej więcej na wysokości drogi do Trzcinicy. Powstanie po prostu nowe skrzyżowanie – wyjaśniał burmistrz Ryszard Pabian.

Właściciele domów, które znajdą się w najbliższym sąsiedztwie drogi najbardziej obawiają się tego, jak jej budowa wpłynie na ich komfort życia. Swoją uwagę koncentrują głównie na wzroście poziomu hałasu. Nie wyobrażają sobie, aby przy drodze zabrakło kiedyś ekranów akustycznych. Na razie musza jednak uzbroić się w cierpliwość. Odpowiedź na pytanie, w którym miejscu takie ekrany miałyby zostać zainstalowane otrzymają dopiero na etapie projektowania drogi.  

Mieszkańcy obawiają się również efektów postępowań wywłaszczeniowych. Zastanawiają się, czy otrzymają adekwatne do wartości gruntów odkodowania za nieruchomości przejęte pod budowę drogi krajowej – tak zwanej zachodniej obwodnicy Jasła. Pytania mieszkańców dotyczyły między innymi tego, na jakich zasadach szacowana jest wartość danej nieruchomości oraz kiedy mogą spodziewać się wypłaty odszkodowań. Tę konkretną kwestię starał się wyjaśnić zarówno Ryszard Pabian, jak też Łukasz Kosiba, kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji.

Zdaniem GDDKiA budowa tak zwanej zachodniej obwodnicy Jasła sprawi, że znacznie zmniejszy się ruch tranzytowy w samym centrum miasta. Zadanie inwestycyjne, o którym mowa wpisuje się w rządowy program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.   

MD

Napisany dnia: 03.03.2023, 09:41

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-3
@ Aga
dnia 05.03.2023, 20:30 · Zgłoś
Rondo na ul. MICKIEWICZA musi powstać bezwarunkowo w przypadku tej drogi!!
Odpowiedz
4
@ Jaślok
dnia 05.03.2023, 17:10 · Zgłoś
Dlaczego w dalszym ciągu nikt nie rozumie że ta część obwodnicy nic kompletnie nie wniesie i nie zmieni I Jasło będzie dalej tak samo zakorkowane. Tym bardziej patrząc na rozwój drogi s19 w pierwszej kolejności Jaslu potrzebna jest wschodnio Południowa obwodnica I Północna. Kolejna porażka tego projektu to pomysł idiotycznego ronda na wysokości skrzyżowania z ulica Mickiewicza, przecież każdy racjonalnie myślący wie że tam jest potrzebny bezkolizyjny wiadukt i węzeł.
Odpowiedz
6
@ Zd
dnia 05.03.2023, 15:29 · Zgłoś
Obwodnica najlepiej żeby była po stronie wschodniej
Z tamtej strony są wszystkie hurtownie
Z tamtej strony jadą tiry od Słowacji
Z tamtej strony jest ulica przemysłowa i duże zakłady
Z tamtej strony będzie biegła droga s19
Odpowiedz
4
@ Stal.M.
dnia 05.03.2023, 07:06 · Zgłoś
Dużo tu malkontentów, robić nie robić obwodnicy , ktoś krzyczy miasto zakorkowane ,a wystarczy ruszyć [...] i do pracy np. z Mickiewicza na Floriańską przejść pieszo.No ale nakupiły miastowe z czworaków samochodów i muszą się pod firmą pokazać, Taka paniusia nie wie że to dla samochodu nie jest zdrowe ,dla niej też , a przede wszystkim dla innych użytkowników drogi jak i całego miasta. Wyjściem jest miejska komunikacja ,tylko to musi chulac na okrągło i pod każdy przybytem dojeżdżać, przystanki umowne , nawet na znak ręką, ..o chęci skorzystania z przewozu .Bilet jeden na wszystkie wozidła
Odpowiedz
2
@ po holere komu nowe drogi, za nie dlugo
dnia 05.03.2023, 16:18 · Zgłoś
Dokladnie jak piszesz kolego
Odpowiedz
-2
@ Zalecenie
dnia 05.03.2023, 19:34 · Zgłoś
Zalecam powyższym (speed, Stal.M. i po holere) lekturę słownika ortograficznego aby nie kaleczyć języka polskiego ( besens, chulać, holere).
Pora wrócić do podstawówki i nareszcie ją ukończyć.
Odpowiedz
1
@ Stal.M.
dnia 06.03.2023, 07:33 · Zgłoś
Do zalecenie, znalazł się mędrzec albo mędrczyni i poucza innych , błędy są w piśmie pani inteligentko, co nie zmieni faktu czy można chulac czy hulać , sens i wykonanie tej czynności jest ten sam. Język jest ważny w mowie, pisany nie koniecznie, nawet głowa państwa w pośpiechu też napisała z błędem, ale myśl nie zmieniła znaczenia. Więc nie pouczaj innych jak sama robisz byki stylistyczne. Adie.. Pisownia mogła coś pozmieniać, i dobrze, pani od błędów dostanie sra...i
Odpowiedz
4
@ speed
dnia 04.03.2023, 16:42 · Zgłoś
Ten wariant w4 ma największy sens dla Jasła i trzeba koniecznie do niego wrócić a nie brnąć w ten besens
Odpowiedz
0
@ Jasielski
dnia 04.03.2023, 14:14 · Zgłoś
Jak to przyszłego roku, skoro umowa podpisana w grudniu 2021 zakłada 15 miesięcy na zrobienie KP?
Odpowiedz
0
@ Szt
dnia 04.03.2023, 14:02 · Zgłoś
Gdzie można zobaczyć mapę?
Odpowiedz
9
@ gazo
dnia 04.03.2023, 08:09 · Zgłoś
faktycznie tylko wariant w4 obwodnicy coś by w naężeniu ruchu w miescie zmienił ale grono wplywowych mieszkancow zablokowalo ten wariant !!!
Odpowiedz
3
@ nn
dnia 04.03.2023, 08:04 · Zgłoś
A ja się pytam co jeśli się okaże że "ruch tranzytowy w centrum miasta po wybudowaniu nowej obwodnicy nie zmaleje" ???, czy znajdzie sie winny tej bezsensownej obwodnicy !!!
Odpowiedz
8
@ kik
dnia 04.03.2023, 07:43 · Zgłoś
ta pseudoobwodnica nic nie zmieni korki beda dalej ,jedynie polnocna ma sens chyba ,ze bedzie zakaz wjazdu tirow na lwowska i kg2
Odpowiedz
0
@ Ted
dnia 04.03.2023, 07:14 · Zgłoś
Widzę że nikomu nie dogodzi duży ruch przez miasto i korki to źle,obwodnica źle to w końcu może wprowadzić zakaz ruchu pojazdami w Jaśle i ci co najbardziej narzekają będą w

końcu zadowoleni
Odpowiedz
1
@ Bażant
dnia 04.03.2023, 07:09 · Zgłoś
Super że powstanie droga ,podobno ma powstać koło Kaczorowow składowisko ,segregacja śmieci ,prawda to ?
Odpowiedz
0
@ a.lechowski
dnia 04.03.2023, 17:06 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-5
@ Amigo
dnia 03.03.2023, 22:39 · Zgłoś
Prawdziwy Stadion dla Jasła
Odpowiedz
2
@ Mb
dnia 03.03.2023, 22:16 · Zgłoś
Bardzo dobrze że powstanie obwodnica
Tylko nie rozumiem dlaczego taki wąski pas jezdni
Trzy i pół metra to jest stanowczo za mało.
Odpowiedz
4
@ Sieka
dnia 03.03.2023, 22:08 · Zgłoś
Działki pod obwodnice Brzostka,Kołaczyce i Jasła są w posiadaniu
pani poseł która zrobi na tym złoty interes. Wszystko dogadane i tort
podzielony ciemny ludzie
Odpowiedz
6
@ As
dnia 03.03.2023, 22:04 · Zgłoś
Podziwiam redakcję że w tak ważnej dla całego miasta sprawie zrobiono na potrzeby tego artykułu zdjęcie fragmentu mapy z przebiegiem obwodnicy. Po co robić zdjęcie całości? Kogo obchodzi pierwsza z prawdziwego zdarzenia i jedyna obwodnica miasta
Odpowiedz
5
@ Geode
dnia 04.03.2023, 07:13 · Zgłoś
"As" pierwsza "obwodnica" to Piłsudskiego wzdłuż torów, druga KG2 wzdłuż Jasiołki, trzecia to droga z ronda w Żółkowie od Wojska Polskiego/Grunwaldziej za Górką Klasztorną do ronda na Floriańskiej. Nie liczę łącznika Floriańskiej z nowym mostem na Jasiolce na Hankówkę. Ta droga jednojezdniowa przez Kaczorowy na Trzcinicę to formalnie już czwarty substytut obwodnicy. Teraz z Trzcinicy trzeba piąty substytut przez rzekę Ropę polami koło Osobnicy i Dębowca do drogi na Folusz lub na bogato dalej przez Wisłokę do drogi na Nowy Żmigród .
Odpowiedz
5
@ @@
dnia 04.03.2023, 10:01 · Zgłoś
Prawdziwa obwodnica omijałaby miasto od północy, a te dotychczasowe "substytuty" pokroiły ciche zakątki nic nie rozwiązując.
Odpowiedz
4
@ Inwesto
dnia 03.03.2023, 20:19 · Zgłoś
Teraz bym nie kupił działki ani domu w kaczorowach za żadne pieniądze , przez huk i spaliny z tirów
Odpowiedz
3
@ Rafal
dnia 03.03.2023, 20:56 · Zgłoś
Ja bym nie kupił nawet bez huku i spalin. Chyba nie ma w Jaśle bardzie zje..go osiedla niż kaczorowy.
Odpowiedz
4
@ Af
dnia 03.03.2023, 20:10 · Zgłoś
Bardzo dobrze że powstanie obwodnica
Wszyscy na nią czekamy
Żeby jak najszybciej powstała.
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 13:04 · Zgłoś
Wszyscy urzędnicy na to żeby była kasa do podziału na to czekamy
Odpowiedz
1
@ Miłosnik kóz
dnia 03.03.2023, 20:05 · Zgłoś
A jak tam kozy pewnego pana z osiedla czy nakarmione
Odpowiedz
1
@ Stefan
dnia 03.03.2023, 20:05 · Zgłoś
Droga do nikąd, A jaki inwestor został spowadzony do Jasła???
Odpowiedz
2
@ Pisowiec
dnia 03.03.2023, 20:03 · Zgłoś
Teraz współczuję mieszkańcom kaczorowów ,spaliny wąchać ,
Odpowiedz
7
@ Kl
dnia 03.03.2023, 19:57 · Zgłoś
Tylko idiota może pisać że droga jest niepotrzebna
Samochodów jest coraz więcej Jasło jest zakorkowane
Wszyscy czekamy na obwodnicę.
Odpowiedz
0
@ po holere komu nowe drogi, za nie dlugo
dnia 03.03.2023, 21:17 · Zgłoś
Tak, samochodow jest coraz wiecej i wiecej, po otwarciu nowych drog bedzie ich jeszcze wiecej i wiecej, za 20 lat bedzie jak w ameryce fastfoody i nikt na nogach niebedzie chodzil bo i poco, i gdzie to wszystko prowadzi…
Odpowiedz
3
@ Odpowiedź
dnia 03.03.2023, 22:26 · Zgłoś
40 lat temu nie było telefonów , znaczy były ale dla wybranych po znajomości. Teraz nikt doo... nie ruszy z miejsca bez smarkfona i po co to komu ? I do czego te smarkfony prowadzą ??
Odpowiedz
1
@ Mateus
dnia 03.03.2023, 19:56 · Zgłoś
Będzie zjazd z obwodnicy do Kacorowów ? Bo jak nie będzie to nie pójdziemy na wybory
Odpowiedz
0
@ Bizon
dnia 03.03.2023, 19:56 · Zgłoś
Tak ta drogą potrzebna jak k... Majtki niemaja co robić to drogę bez celu będą robić
Odpowiedz
0
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 11:01 · Zgłoś
Cel jest prosty jak uwolnią kasę to będzie się nią można podzielić
Odpowiedz
-2
@ joanna
dnia 03.03.2023, 19:49 · Zgłoś
po co komu ta droga??? tylko utrudni dojazd do pracy z kaczorowow jak beda budować. nie dla obwodnicy!!!
Odpowiedz
6
@ Wyborca pis
dnia 03.03.2023, 20:00 · Zgłoś
Kaczorowami to się nie ma co przejmować przed wojna przeprawiali się przez rzekę i dobrze było
Odpowiedz
1
@ zadr
dnia 03.03.2023, 19:44 · Zgłoś
wyleci samochodem na Mickiewicza i co tirem przez miasto na Gorlice czy jak jak tu nie ma dalej innej drogi?
Odpowiedz
-1
@ Bizon
dnia 03.03.2023, 19:00 · Zgłoś
Droga przez kaczorowy a mogła by iść Stara droga po której jechała kolej do Gamratu ale po co coś robić każdy dostaje w łapę i robią co chcą a komuniści im klaskaja .a co jeszcze do drogi to jakby szła dawnym szlakiem kolejowym minęła by zabudowania i była by niezależna a nie przez osiedla ruszcie k...wam głowa nie lapuwami .
Odpowiedz
2
@ Szarak
dnia 03.03.2023, 18:27 · Zgłoś
Koncepcja Programowa będzie gotowa w II kwartale TEGO ROKU. 2023. Umowa była podpisana 29 grudnia 2021 z datą wykonania do końca marca 2023. A 1 kwiecień to już II kwartał.
Odpowiedz
-1
@ Fr3ak
dnia 03.03.2023, 18:22 · Zgłoś
Wywłaszczą po 5tyś za ar i jalla
Odpowiedz
0
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:17 · Zgłoś
Optymistą 5 tysi to marzenia jak dadzą 500 złotych to będzie dobrze jak się nie zgodzą to ustawa z lat 50 o wywłaszczaniu przy inwestycjach państwa lub gmin i miast i za darmoszke cię puszcza na ulicę w skarpetkach
Odpowiedz
8
@ Jarema
dnia 03.03.2023, 17:02 · Zgłoś
Tylko komu tędy wytyczona droga jest potrzebna bo napewno nie zmieni
nic w zakresie zakorkowania Jasła w obrębie ronda na 17stycznia
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 07.03.2023, 00:56 · Zgłoś
Może zmienić, bo powstanie alternatywny dojazd do centrum miasta ul. Mickiewicza.
Odpowiedz
2
@ Seba
dnia 03.03.2023, 16:52 · Zgłoś
Co z Zaporą Kąty Myscowa. Woda to podstawa do życia a jak eidzimy z roku ma rok koryto rzek coraz mniejsze. Żeby się nie okazało że już jest za późno.
Odpowiedz
0
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:13 · Zgłoś
Będą wybory to kiełbasa wyborcza zapora w myscowej wróci jak bumerang urzedaki liczą na głosy naiwnych lub mających krotka pamięć frajerów
Odpowiedz
3
@ mieszkaniec
dnia 03.03.2023, 16:16 · Zgłoś
Drodzy mieszkańcy. Weżcie pod uwagę wybory w tym roku na jesień do Parlamentu i w przyszłym roku do samorządu. Tylko Wam obiecują i ciemnotę wciskają a po wyborach będzie tak jak zem zbiornikiem Myscowa. Nie dajcie sie w maliny wprowadzić a tych nieudaczników w wyborach powiedzieć dosyć i ich wykasować .
To co mówią to absurd bo do realizacji tej obwodnicy droga bardzo daleka powiedziałbym do nikąd. Przekonacie się w swoim czasie.
Odpowiedz
8
@ @@
dnia 03.03.2023, 20:30 · Zgłoś
Racja!!! Obwodnica północna, będąca od b, dawna w planach jest najwłaściwszym rozwiązaniem! Tylko problem bo niedaleko mieszka obecny burmistrz i hałasu koło swojego domu by nie chciał,
Odpowiedz
0
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:10 · Zgłoś
Po co obwodnica jak ludzie nie będą mogli po2028 roku jeździć tylko elektrykami po 200000 i więcej bo nasz kochany obłudny rząd podpisał w unii europejskiej ustawę o ochronie środowiska polegającej na pozbawianiu ludzi wolności przemieszczania ...te obwodnicę będą nie dla ludzi tylko dla wybranych którzy mają na auto wolne 250000 złotych lub więcej dla innych niech zrobią szerokie chodniki i ścieżki rowerowe
Odpowiedz
-10
@ po holere komu nowe drogi, za nie dlugo
dnia 03.03.2023, 15:37 · Zgłoś
po holere komu nowe drogi, za nie dlugo nie bedzie mial ptak gdzie na drzewie usiasc bo drzew wogole nie bedzie, nie mowiac juz o halasie, protestujcie tam poki jeszcze nie zaczeli budowac
Odpowiedz
1
@ a.lechowski
dnia 03.03.2023, 14:04 · Zgłoś
Pytań ciąg dalszy: Czy ktoś z władz i mieszkańców Powiatu, Gminy, Miasta zadał sobie trud i przemyślał jaki będzie wpływ tej drogi na czas dojazdu z zachodniej strony Powiatu do Jasła i odwrotnie. Bo na pewno Pan Radny,
zarazem Przewodniczący Rady Miasta Jasła i mieszkaniec zachodniej części powiatu nie zrobił tego.
Odpowiedz
0
@ Rafal
dnia 03.03.2023, 15:23 · Zgłoś
W tej sprawie pan radny z panem przewodniczącym jest tak decyzyjny jak przysłowiowy Żyd za okupacji, więc mogą sobie dumać ile chcą. Najlepiej jednak jak to dumanie zostawią tobie, ty masz czas i głowę nie od parady.
Odpowiedz
7
@ ufo
dnia 03.03.2023, 12:25 · Zgłoś
Tradycyjnie, jasielskie piekiełko.
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:02 · Zgłoś
To piekiełko jest przez złodziejskie władze.bo chcą się dorabiać i się dorabiają kosztem społeczeństwa dlatego ludzie stąd wyjeżdżają a złodziejskie łapska urzedakow zamiast podatków które są od ludzi to biorą kredyty bo brakuje w kasie miasta coraz więcej tak będzie do czasu aż ktoś im się weźmie za d.pe i rozgonia ta bandę przekretow
Odpowiedz
25
@ ser_dziurawiec
dnia 03.03.2023, 12:10 · Zgłoś
mogli chociaż wrzucić mapę z proponowaną trasą. Tak trudne to było
Odpowiedz
11
@ Mark
dnia 03.03.2023, 12:40 · Zgłoś
Aż dlaczego obwodnica jasła na szarym końcu,Pilzno będzie miało obwodnicę za parę lat a Jasło może za lat parenaście jasło zawsze jest na ogonie tej drogi
Odpowiedz
4
@ @@
dnia 03.03.2023, 20:26 · Zgłoś
Jest nadzieja, że S19 z Rzeszowa do Barwinka wcześniej ruszy i ruch ciężarowy z zachodu i północy pojedzie szybszą trasą omijając Jasło i N. Żmigród; à propos ekranów akustycznych będą pewnie takie jak przy drodze 992 wzdłuż Jasiołki czyli żadne!
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:57 · Zgłoś
Brakło no bo by nie wystarczyło do podziału dla biznesmenów z urzedow
Odpowiedz
-4
@ korzyści inne
dnia 03.03.2023, 11:56 · Zgłoś
Przy nowo budowanej obwodnicy - drodze powstaną nowe możliwości dla działalności gospodarczej typu "mała gastronomia" i nie tylko.
Odpowiedz
1
@ sami swoi
dnia 03.03.2023, 15:17 · Zgłoś
Chopie tam już dawno tort podzielony.
Odpowiedz
35
@ mieszk
dnia 03.03.2023, 11:24 · Zgłoś
Obwodnica to zbyt duże słowo, raczej droga częściowo odciążająca ruch jak KG2 czy Piłsudskiego. Cytuję "Obwodnica będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu. Każdy o szerokości 3,5 m". Jednojezdniowa o szerokości każdego pasa ruchu 3,5 metra to tyle ma chyba ta pseudoobwodnica wzdłuż torów czyli ul.Piłsudskiego.
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:55 · Zgłoś
Te środki na obwodnicę będą dobrze obdarte przez urzędników i zostanie na ścieżkę rowerowa
Odpowiedz
13
@ ja
dnia 03.03.2023, 11:22 · Zgłoś
Mapy do celów projektowych były wykonywane już na początku 1987 roku przez OPGK Rzeszów Pracownia w Jaśle
Odpowiedz
0
@ Koreck
dnia 03.03.2023, 11:08 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ dd
dnia 03.03.2023, 11:16 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
18
@ To ka
dnia 03.03.2023, 10:42 · Zgłoś
Taka inwestycja powinna być objęta ochroną aby
po wyborach została ukończona.
Odpowiedz
34
@ Kl
dnia 03.03.2023, 10:25 · Zgłoś
Jasło potrzebuję obwodnicy
Jasło jest zakorkowane
Odpowiedz
33
@ Mark
dnia 03.03.2023, 12:34 · Zgłoś
tak.jasło potrzebuje obwodnicy ale północnej w kierunku krosna,bo gdy w kierunku gorlic jedzie 5 tirów na godzinę to w kierunku krosna jedzie ich 50 co widać na lwowskiej!!!
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:53 · Zgłoś
Jak budowali drogę koło chuty to pytałem radnego z mojej dzielnicy czy budują drogę dla furmanek mówiłem że powinno być przynajmniej dwa pasy w jedną stronę bo przecież ruch się będzie zwiększał .powiedział że madzejsi ode mnie o tym decydują i wiedzą co robią ---ale czy na pewno?
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 12:57 · Zgłoś
Jasło potrzebuje wiele więcej.. Podkarpacie jest najbardziej zacofanym landem w unii zarobki tez tu są szalone za dużo żeby umrzeć za mało żeby żyć zarabiamy po Rumuni najmniej w całej unii ,ludzie ciut madzejsi albo wyjeżdżają albo wchodza w układ mafijny z urzedakami syf
Odpowiedz
21
@ As
dnia 03.03.2023, 10:21 · Zgłoś
Bardzo dobrze droga jest bardzo potrzebna
Odpowiedz
8
@ .......
dnia 03.03.2023, 10:47 · Zgłoś
Same drogi a fabryk i tak tu nikt nie chce budować
Odpowiedz
-13
@ Ty tak
dnia 03.03.2023, 12:15 · Zgłoś
na powaznie czy tylko udajesz ? w Gamracie sporo firm w stronę krosna też rafineria coś działa pektowin akurat fabryk w Jaśle sporo tylko czy warunki pracy i zarobki pasują to inna sprawa.
Odpowiedz
-1
@ joanna
dnia 03.03.2023, 19:45 · Zgłoś
nie jest!!
Odpowiedz
8
@ historiografia
dnia 03.03.2023, 21:45 · Zgłoś
Trzymając się faktów to powstał Kronoflooring (na miejscu dawnych Płyt Wiórowych) oraz Nowy Styl i Balticwood (na miejscu dawnej Fabryki domów), na terenie dawnej Rafinerii jeszcze Lotos zbudował fabrykę budowlanych materiałów izolacyjnych (papy itp.), która potem kupiona była przez bodajże Atlas a teraz nie wiem już kto to ma, wszystko to prywatne biznesy z tego "kronoflo..." to zakład (nieco kontrowersyjnej w Mielcu) światowej grupy Kronospan. Coś małego powstało też w Gamracie i na Przemysłowej. Mniejsze podatki i mniejsza biurokracja państwowo-samorządowa z pewnością bardziej przyciągałyby prywatny kapitał.
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 09:55 · Zgłoś
Jakbyś miał działkę za którą zapłaciłeś i nabyłeś po to ciężko pracowałeś a potem złodziejskie urzedaki ci chcą to za darmo wydrzeć to ciekawy j stem twojego zdania .w Polsce dobrze się okrada ludzi
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:26 · Zgłoś
Urzędnikom bo jak będą dobrze okradać ludzi to może zarobią na auta elektryczne
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:49 · Zgłoś
Ten kapitał zachodni powstaje po tzw.okazyjnej cenie za darmo dostali państwowe zakłady które należały do ludzi i powinni być im zwrocone .teraz idą na te zachodnie biznesy dotacje kosztem kredytów które spłaca całe społeczeństwo ..a zagraniczne biznesy tworzą fabryki w których najwięcej produkuje się ludzi chorych na nowotwory i nikt tego nie kontroluje.na zachodzie takich fabryk by nikt nie dopuścił do działalności a u nas za to że trują ludzi dostają dotacje ale zenada
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 12:51 · Zgłoś
Wszędzie są to warunki urągające czloowieczenstwu..syf wyziewy szkodliwe .zapylenie .,przekroczone wielokrotnie normy dopuszczalne dźwięku itd powinny wszystkie stanowiska być specjalne i naliczać w ZUSie npodwójne składki by mieć na leczenie ludzi którym szkodliwe warunki zabrały zdrowie ...w unii nikt nie pozwoliłby na takie warunki
Odpowiedz
9
@ AntyJasło
dnia 03.03.2023, 10:13 · Zgłoś
Co do kwoty za wywłaszczenie to uważam, że "za darmo to uczciwa cena"
Odpowiedz
30
@ z
dnia 03.03.2023, 10:21 · Zgłoś
budujcie to szybiej
Odpowiedz
26
@ jan
dnia 03.03.2023, 10:45 · Zgłoś
a co z zaporą Kąty- Myscowa? poziom wód w rzekach maleje; ilośc opadów deszczu i śniegu coraz mniej, myśli ktos w rządzie o tym?
Odpowiedz
-6
@ Do jan
dnia 03.03.2023, 11:27 · Zgłoś
Masz wiele racji. A troglodytom ktordy minusują proponuje przestać pić wodę, przestać spożywać wodę, parac i myć się. Chociaż myślę że stronią od tego ostatniego. Ta zapora jest niezbędna. Niestety, żeby doszła do skutku trzeba odsunąć socjalistów z PiS PO PSL Hołowni i Lewicy.
Odpowiedz
14
@ Ty wiesz kto..
dnia 03.03.2023, 11:34 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
16
@ do janka marzyciela
dnia 03.03.2023, 12:06 · Zgłoś
W 2010 Jasło zostało zalane przez Klimkówkę, która nie pomieściwszy wody deszczowej otworzyła spusty na zaporze. Czy tego samego chcesz z dodatkowej zapory w Kątach? Większość popierających budowę tej zapory ma tylko na uwadze jej atrakcyjność do ...popływania na łódce. Mój dom został dokumentnie zalany w 2010, a wsiąknięta woda - wilgoć po dziś dzień z niego wychodzi. Nie życzę sobie takie powtórki.
Odpowiedz
3
@ Oro
dnia 03.03.2023, 13:57 · Zgłoś
Zapora w Katach ma dostarczyć wodę dla okolicy Jasła i Dębicy a nie służyć celom rekreacyjnym
Odpowiedz
5
@ łodyniec
dnia 03.03.2023, 14:37 · Zgłoś
Jaka gwa zapora ? Śmieszni czy debile
Odpowiedz
21
@ Jaślak
dnia 03.03.2023, 15:01 · Zgłoś
Ale po co się podniecacie. Przecież obecna władza Jasła każdy temat sknociła. Most na Gądkach bez drogi dojazdowej, ścieżka rowerowa po schodach kościoła, jakieś zbędne inkubatory i gemy na h... komuś potrzebne.tężnia z nutką spalin, zakorkowane miasto i wiele innych bzdur..
Na szczęście dla nas już za rok będzie całkiem nowa ekipa kompetentna i z pomysłem na dobrobyt mieszkańców. A ci co teraz planują to na zieloną trawkę.
Odpowiedz
15
@ sowa
dnia 03.03.2023, 17:20 · Zgłoś
Przecież w UM Jasło "g...no" wiedzą nt. tej drogi. Czy padły jakieś konkrety...nie, bo nie maja wiedzy.
Odpowiedz
7
@ Onon
dnia 03.03.2023, 17:20 · Zgłoś
Wybory nadchodzą usłyszysz i o tym.
Odpowiedz
7
@ zadr
dnia 03.03.2023, 19:42 · Zgłoś
zapytajcie tych z osiedla Hankówka, żebyście się nie zdziwili czasami jakie kokosy dostali
Odpowiedz
9
@ Do Oro
dnia 03.03.2023, 21:02 · Zgłoś
Nie. Zapora ma dostarczać wody, to fakt, ale też służyć jako regulacja i ochrona przed podtopieniami. Będzie też pełnić funkcję rekreacyjną.
Odpowiedz
1
@ HeyU
dnia 04.03.2023, 18:50 · Zgłoś
nadal mieszkasz na terenie zalewowym ;-)
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 09:53 · Zgłoś
Mojej matce za linę elektryczna która przeszła przez jej działkę dali odszkodowanie 0 złotych wywlaszczyli ja z urzędu przez urzędnika bo przed wydaniem zgody na przeprowadzenie przez jej działkę zarzadala żeby przedstawili ile dostanie odszkodowania zasłonili się przepisem z 1956 roku z głębokiej komuny .wpisali jej też w księgę wieczysta służebności o dojazd do napraw konserwacji i jak się im będzie potrzeba...uwarzajcie bo w Jaśle okradają urzedaki ludzi obywateli
Odpowiedz
0
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:25 · Zgłoś
Dostali całe 0 złotych wszystkich potraktowali równo i rowno okradli ktoś powinien się zainteresować jak urzędy okradają Polaków
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 10:41 · Zgłoś
Ja myślę tak samo .urzędnicy już się oto postarają.z Jasła w ostatnich latach uciekło okolo 6tysiecy ludzi mieszkańców ...oni już do budżetu Jasła nie wpłaca nic .postarali się żeby wyludniać Jasło działają na korzyść miasta biorąc coraz więcej kredytów i zadłużając miasto--czyli mieszkańców. ..podniosą za wodę albo za śmieci albo opłatę od kotów lub chomików ci co zostają spłaca co oni wybawia
Odpowiedz
1
@ Jaan gil
dnia 22.10.2023, 12:44 · Zgłoś
I następni geniusze których geniusz polega na wyprowadzaniu kasy z miejskiej kasy
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657