Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Monitoring jest skuteczny

32
Aż 72 tys. zł w skali roku Urząd Miasta wydaje na drogowe znaki pionowe. Kolejne 60 tys. zł przeznaczane jest na znaki poziome. W wielu przypadkach, zmiana tych pierwszych najczęściej wynika z ich dewastacji lub zmian w organizacji ruchu drogowego.


- Jest to nie mała kwota, jaką ponosimy m.in. z tytułu dewastacji tych znaków. Najczęściej do takich incydentów dochodzi porą nocą, podczas weekendów. Znaki zazwyczaj są tylko odwracane w drugą stroną, ale to też stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu – mówi Ryszard Pabian, wiceburmistrz. W przypadku, gdy sprawca zostanie złapany na gorącym uczynku, grozi kara aresztu, grzywny lub ograniczenia wolności (art. 85, paragraf 1 Kodeksu Wykroczeń).

Skutecznego sposobu, który mógłby zapobiec takim zachowaniom nie ma. Ale jak zauważa wiceburmistrz, akty wandalizmu rzadko zdarzają się w miejscach objętych monitoringiem. Nieco gorzej sytuacja wygląda tam, gdzie nie ma takiego nadzoru, czyli na osiedlach i przedmieściach Jasła. To dotyczy nie tylko znaków drogowych, ale także kwietników czy koszy na śmieci. – Nie da się tego uniknąć. To jest kwestia wychowania społeczeństwa – podkreśla Pabian.
 

Katarzyna Pacwa-Wilk

Reklama

Komentarze: 32

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Andrzej S
dnia 17.07.2009, 11:31 · Zgłoś
Panie Pabian. Częściej zmieniajcie organizację ruchu w miescie to jeszccze więcej będzie kosztowało. A swoją drogą Straż Miejska niech się dalej zajmuje karaniem babć, które handlują np. czereśniami, tym czy ktoś wykupił kwitek na parking, pomiarem prędkości radarem, sprawdzaniem i karaniem za niewykoszoną trawę przy ogrodzeniu j wieloma innymi [...] a nie np pilnowaniem w godz nocnych miasta wtedy koszty bedą jeszcze większe. Poprostu niech władza zacznie rfobić to co do niej należy a nie zajmowaniem się polityką i uprawianiem propagandy i wtedy będzie prawidłowo. A tak swoją drogą za co rzecznik prasowy bierze wynagrodzenie skoro stale wyjaśnień udziela P. Pabian, P.Kurowska lub kierownicy wydziałów UM. Za poprzedniej władzy wyjaśniała Pani Rzecznik bo za to brała pieniądze, Do wyborów coraz bliżej!!!
Odpowiedz
0
@ Turysta
dnia 17.07.2009, 01:51 · Zgłoś
Drogi Bolo,
Spójrzmy z drugiej strony, może wszyscy brną w innym kierunku niż ja?
Masz całkowitą rację, że dziecko, czy młodzieniec, nie może być biernym, bo to wszystko go otacza, jak wspomniałeś to BAGNO...Święta racja.
Lecz to nie jest powód by obwiniać innych, że człowiek bierze przykład innego a na dodatek z [...]:) A do tego jak możesz mówić, że rodzice nie mają z tym nic wspólnego... Jak nie rodzic to kto wychowuje dziecko od narodzin? Przepraszam bardzo, ale ni mów mi że np. Pan Palikot ;) hehe
Oczywiście, że rodzic z tym ma DUŻO wspólnego. Jak nie wszystko...
Wiem że teraz nie będę skromny, ale obserwując siebie i moje rodzeństwo wiem, że rodzice mnie i rodzeństwo wychowali dobrze i nigdy nie brałem przykładu z telewizora, tylko z tego co czynili moi rodzice i co czynią. A na dodatek zawsze wspominali, bym nie brał tego poważnie co się mówi w TV
Więc posłuchałem i jestem jaki jestem;)
I nigdy nie zniszczyłem, własności publicznej ani żadnej innej. I wiem, że to wszystko jest KWESTIĄ WYCHOWANIA, DOBREGO wychowania.

A dziękuję bardzo, oczywiście że będę kontynuował naukę;)
I Tobie również tego życzę;)
Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ bolo
dnia 16.07.2009, 15:03 · Zgłoś
Do turysty dalej brniesz w innym kierunku niz cala reszta ,zalap wreszcie ze mlodziez nie moze byc bierna na to bagno co jest wokolo i nie wszyscy rodzice maja cokolwiek z tym wspolnego ,.....ucz sie dalej moze w koncu zalapiesz .................
Odpowiedz
0
@ aaaa
dnia 16.07.2009, 14:34 · Zgłoś
do turysty!!!!podoba mi sie ta twoja przemowa jedem człowiek dobrze myslacy i mowiacy!!!!!pozdro
Odpowiedz
0
@ Turysta
dnia 16.07.2009, 13:29 · Zgłoś
Szanowny BOLO,
Jestem zwykłym studentem, ale oczywiście jestem zadowolony z życia;)
I znowu to co piszesz jest bez składu, czy myślisz, że młodzież wychowuje się na tym co robią politycy?
Jesteś w błędzie, dziecko d najmłodszych lat bierze przykład z rodziców, którzy w ostatnich latach są coraz młodsi i nie potrafią zaopiekować się i dać przykład swoim pociechom!
Oczywiście, duży wpływ ma również telewizja i co się w niej ogląda, lecz to nie jest powód by obwiniać polityków bo oni mają swoje życie, a dziecku trzeba wpajać, że ono ma swoje życie a nie fikcyjne z internetu czy telewizji!
Źle to kolego rozumujesz.


I po raz kolejny mówię, że stworzenie dodatkowej ROZRYWKI nic nie pomoże....W wielkich miastach jest rozrywki aż za dużo, a co się widzi? Znaki pomalowane, szyby wybite, mury pomalowane...... JAK JUŻ WSPOMNIAŁEM/ jest to kwestia wychowania....Wychowajmy się dobrze... Spójrzmy na BELKĘ we własnym oku a następnie krytykujmy DRZAZGĘ w oku cudzym!
Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ bolo
dnia 16.07.2009, 10:07 · Zgłoś
Do turysta -jestes zadowolonym z zycia urzednikiem albo nauczycielem czyli dobrze zarabiasz ,zle to kumasz,spoleczenstwo to takze mlodziez a wy dajecie przyklad jak nalezy sie zachowywac ,wszyscy wiedza ze zawody ktore maja duzy wplyw na m inn.zachowanie mlodziezy sa osadzane ludzmi ktorzy nie maja nic wspolnego z wiedza czy tzw.powolaniem,dodatkowo mamy do czynienia z duzym zaklamaniem ,manipulowaniem w srodkach przekazu informacji ,osmieszaniem sie urzednikow ,bezwzgledna walka o stolki ,miejsca pracy ,wyborcow ,strach mlodych przed przyszloscia .Mlodzi widzac to wszystko maja coraz mniej szacunku do ludzi nie wspomne o znakach drogowych .
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 16.07.2009, 01:11 · Zgłoś
ludzie wy przestańcie sie wreszcie kłócić między sobą tylko pomyślcie razem jak ten pomysł rozwiązac... co zrobić, żeby młodzież miała gdzie wyjśc wieczorami sie spotkac, a nawet napic, czy potworzyc jakąs sztuke na murach a nie myślcie tylko jak im [...] za to co robią. w ten sposób nigdy do niczego nie dojdziemy. Społeczeństwo sie zmienia i poglądy starych wychowanków systemu komunistycznego też powinno brnąc do przodu z postępem. Nie każdy marzy o siedzeniu w kapciach przed tv i otwartym balkonie zza którego obowiązkowo nie słychac dzieci kopiących piłke na wspólnych trawnikach!!! zastanówmy sie wreszcie co tu jest nie tak!
Odpowiedz
0
@ fot
dnia 15.07.2009, 20:35 · Zgłoś
@Mieszkanka Jasła ^^ Pisze jak byk, że zdjęcia z archiwum!
Odpowiedz
0
@ do bzzzzzzyk 18
dnia 15.07.2009, 19:59 · Zgłoś
nie spodziewam się Las Vegas ale lepszych i rozsądniejszych organizatorów ruchu drogowego.
Odpowiedz
0
@ Znieszmaczona
dnia 15.07.2009, 19:44 · Zgłoś
Pani burmistrzowa zamiast występować w TV i prowadzić debaty na temat biednego dęba, co przynajmniej upiększa to poniszczone przez wandali miasto, mogłaby wybudować kilka placów rozrywek dla młodzieży. np miejsce na pojeżdżenie sobie na rolkach, deskorolce. specjalne przeszkody..
A nie tylko lansić się po Jaśle i nic nie robić.
Odpowiedz
0
@ Gal Anonim
dnia 15.07.2009, 19:30 · Zgłoś
Turysta brawo, chociaż Ty mądrze mówisz. Przestańmy ******, że tak to tylko w Polsce i spójrzmy na siebie. Co my robimy by polepszyć nasz kraj? Może zacznijmy sami od siebie, zmieńmy swoją mentalność, a nie pieprzmy, że to tylko wina tych czy owych. Zastanówmy się ile sami robimy? Czy chociażby ustępujemy starszym miejsca w autobusie, przepuszczamy pieszych na przejściu czy tylko klniemy, że się pchają na drogę? To może takie drobne sprawy, ale jeśli nawet w takich drobnych wypadkach często nie jesteśmy ludzcy to, co się dziwić, że w naszym kraju jest źle. Zastanówmy się jak sami w pracy wykonujemy swoje obowiązki zanim zaczniemy napominać innych. To wszystko to naprawdę jest kwestia wychowania społeczeństwa, bo zanim zaczniemy wymagać od innych takiego, a nie innego zachowania sami zacznijmy w taki sposób postępować!!!!
Odpowiedz
0
@ jaslo
dnia 15.07.2009, 19:16 · Zgłoś
na zdieciu 10 wgaleri jest monitoring a i tak znak znisczony
Odpowiedz
0
@ derix
dnia 15.07.2009, 19:07 · Zgłoś
to po co jest Policja??? po co Straż Miejska??? Do zakładania blokad na koła i wypisywania wezwań za brak kwitu parkingowego??? Widziałem ostatnio jak pod Urzędem Miasta aż 3 strażników wypisywało wezwanie dla jednego kierowcy!!! Ż E N A D A!!!
ciekaw jestem czy pensję też dostają jedną i dzielą ją na 3:)
Odpowiedz
0
@ j
dnia 15.07.2009, 18:03 · Zgłoś
to tylko dowodzi bezradnosci jasielskiej policji ktora w nocy oglada tylko monitory i to nie z monitoringu bo nawet w tych miejscach wykrywalnosc wandalizmu jest zerowa
Odpowiedz
0
@ jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
dnia 15.07.2009, 17:59 · Zgłoś
troche stare niektóre te zdjecia
wiezowce nieocieplone
Odpowiedz
0
@ bzzzzzyk18
dnia 15.07.2009, 17:20 · Zgłoś
a co wyscie sie w Jasle Las Vegas spodziewali????
Odpowiedz
0
@ Mieszkanka Jasła ^^
dnia 15.07.2009, 17:06 · Zgłoś
I nawet świateł koło wieżowców nie było :D
Odpowiedz
0
@ Mieszkanka Jasła ^^
dnia 15.07.2009, 17:05 · Zgłoś
ale niektóre zdj są bardzo stare ponieważ wieżowce są już ocieplone a na tym zdj jeszcze nie są.. a wieżowce już były dawno ocieplane :D komuś się znak nie podobał to go przekręcił <lol2> haha ^^
Odpowiedz
0
@ Propozycja:
dnia 15.07.2009, 14:46 · Zgłoś
Jeśli już mowa o bezpieczeństwie i znakach, to może w końcu ktoś oznakuje skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną na ul. Metzgera, róg 3 Maja? (Energopal)

Jadąc drogą południową, ul. Metzgera od ronda przy PKP w kierunku rafinerii, nie widać w ogóle, że na skrzyżowaniu przy Energopalu są światła. Nie ma znaku uprzedzającego, a sam sygnalizator jest zasłonięty reklamami. Jadący dopiero w ostatniej chwili zauważają, że na skrzyżowaniu są światła. Wiele razy widziałem, jak auta z obcą rejestracją hamowały nagle, bo wjeżdżając na skrzyżowanie kierowcy nie spodziewali się świateł, bo i skąd, jeśli nie są oznakowane.

Osobom decydującym o ustawieniu znaku szczerze proponuję przejechać się tamtędy, tak, jakby nie byli z Jasła i polegali tylko na znakach. Gwarantuję, że sygnalizator ze światłami wyłoni się zza reklam i drogowskazów jako niespodzianka. Można też [...] sygnalizator na wysięgniku nad ulicą, ale pewnie taniej postawić znak "uwaga, sygnalizacja świetlna".
Odpowiedz
0
@ ten
dnia 15.07.2009, 14:17 · Zgłoś
jpł na kogo [...] odpowiedź liczysz?;/
Odpowiedz
0
@ Turysta
dnia 15.07.2009, 14:06 · Zgłoś
Do bolo:
Ale człowieku chrzanisz;/ TO JEST KWESTIA WYCHOWANIA I TYLKO TEGO... Mówisz tak jakby [...] który niszczy znak, wiedział że w danym miejscu jest on zbędny...zastanów się co mówisz człowieku.
Do [...]:
To co napisałeś jest głupotą bardziej głupią jaką widziałem... Jeżeli taki delikwent nie ma skrupułów, jest źle wychowany a co gorsza pochodzi z rodziny patologicznej, "DODATKOWA ROZRYWKA" nic nie pomoże, tak czy siak pójdzie i rozwali coś co napotka.
Ludzie szukacie dziury w całym, czepiacie się polityków, że oni nic nie robią, że nie mają kompetencji...Wy też coś zróbcie dla kraju i społeczeństwa jak tak wam źle, można by było przykazania napisać:
1 Nie psuj
2 Napraw
3 Zachowuj się
4 Zwróć uwagę (jak ktoś coś psuje)
... ETC.
Odpowiedz
0
@ XYZ
dnia 15.07.2009, 13:18 · Zgłoś
Taki monitoring przydał by się na ulicy Franciszkańskiej moze by tel element z hotelu troche sie uspokioł .
Odpowiedz
0
@ Zniesmaczona
dnia 15.07.2009, 13:06 · Zgłoś
Zabiłabym takich co to niszczą;/ Każdy mówi jakie to Jasło [...] i w ogóle..a nic nie robicie by stawało się ładniejsze.. jak coś już jest to musi zostać od razu znszczone;/ aż żal..;/ Zamiast robić kolejne ronda czy stawiać niepotrzebne światła na naszych podziurawionych drogach, to byście się zajęli odnową [...] budynków, co tylko szpecą miasto. zacznijcie od rynku.. od ratusza. i fontanny co aż czarno w niej;/
Zastanawiam się ile jeszcze razy bd poprawiać te [...] drogi, które wyglądają jak ser szwajcarski;/ jakbyście nie potrafili raz a porządnie je wykonać..
A robotnicy ..;/ jak ich widzę to nic nie robią tylko piją %;/ to nasz kraj.. Polska rzeczywistość..
Polacy chyba kochają żyć w brudzie i pod wpływem [...] ;/
Odpowiedz
0
@ jaaaa
dnia 15.07.2009, 12:56 · Zgłoś
zorganizujcie nam wiecej atrakcji
jakies imprezy niezaleznie od wieku i zainteresowan i takie rozne
w koncu sa wakacje a tu nic sie nie dzieje
nudzimy sie i takie sa tego efekty hehe
to jest nasz protest xD
jak nie poskutkuje to bedzie coraz wiecej nowych interpretacji znakow :)
Odpowiedz
0
@ wkur........
dnia 15.07.2009, 12:54 · Zgłoś
oczywiscie ze zamontowac monitoring i do obsugi oraz interwencji wynajac firme ochroniarska a [...] bazgranie po murach zniknie w ciagu miesiaca
Odpowiedz
0
@ stig26
dnia 15.07.2009, 12:49 · Zgłoś
a gdzie znajduje sę to centrum monitoringu????????????
Odpowiedz
0
@ qwert
dnia 15.07.2009, 11:58 · Zgłoś
Akty wandalizmu zdzrzają się również w miejscach objętych monitoringiem, przykład :
lustro przy PZU jest ciągle niszczone, a przecież nad nim zawieszona jest kamera monitoringu :-))
Odpowiedz
0
@ jpł
dnia 15.07.2009, 11:48 · Zgłoś
... a czy w koszty te wliczono "najbardziej trafioną" zmianę organizacji ruchu od W. Pola do 3-go maja. Do dzisiaj nawierzchnia błyszczy resztkami twórczości malarstwa tamtego czasu - może historycznego, a może histerycznego. Kto został za te koszty rozliczony, ale z nazwiska i imienia ??????
Odpowiedz
0
@ po*
dnia 15.07.2009, 11:26 · Zgłoś
Powinny byc za to i za malowanie na murach tak wysokie kary ,że [...]rii na samą myśl o niszczeniu cierpła by skóra !
Odpowiedz
0
@ em
dnia 15.07.2009, 10:25 · Zgłoś
nono bYwa i tak

nie którzY pOprOstu sa nie wyChowani..;/
Odpowiedz
0
@ bolo
dnia 15.07.2009, 10:07 · Zgłoś
To jest kwestia wychowania spoleczenstwa... nauczyciel sie trafil a ile znakow jest niepotrzebnych ile jest niepotrzebnie ustawionych ,to wina wylacznie [...] urzednikow ,a zeby wychowywac spoleczenstwo trzeba to umiec robic i posiadac odp.kwalifikacje ,stanowiska w urzedach obsadza sie wylacznie na zasadzie tzw kolesiostwa partyjnego lub pow.rodzinnych.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 15.07.2009, 09:38 · Zgłoś
gdyby pan wice i pani burmistrz zajeła się rozwojem rozrywki w miescie to mozliwe ze by ta mlodziez miala inna mentalnosc :D a ze mamy tylko europe :D no coz :D nie dziwic sie ze po wyjsciu z takiego klubu sie ludzie wyzywaja :D hahaha tez tak robilem :D
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.