Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Nadal nie ma porozumienia

79
Prawie trzykrotnie więcej będą płacić mieszkańcy Jareniówki za odprowadzanie ścieków. Nowe umowy, które otrzymali zawierają rozliczanie ryczałtowe, co spotkało się z ich ostrym protestem. Pod wystosowaną do władz gminy petycją podpisało się ponad sto osób. W piśmie domagają się rozliczania na dotychczasowych zasadach. Po pierwszym spotkaniu z wójtem nie osiągnięto porozumienia, zorganizowano więc kolejne, w którym także uczestniczyły władze gminy. Jednak i to nie przyniosło spodziewanego efektu.








Obecni na zebraniu mieszkańcy Jareniówki, Warzyc, Wolicy i Kowalowów byli bardzo dobrze merytorycznie przygotowani. Stanisław Pankiewicz, wójt gminy Jasło, argumentując konieczność zmiany sposobu rozliczania powoływał się na rozporządzenie Ministra Budownictwa z 2006 roku w sprawie określenia taryf, wzorów wniosków oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków, w którym czytamy, że jeżeli jednostka dokonująca utylizacji ścieków nie dostarcza zbiorowo wody, to rozliczanie za odprowadzanie ścieków z gospodarstw domowych odbywa się na zasadzie opłat ryczałtowych. - Nasza gmina ma obowiązek stosować przepisy, wynikające z tego rozporządzenia. Dlatego zostały wprowadzone takie zasady, aby obowiązywały w całej gminie. My nie mamy sieci wodociągowych, gdzie byśmy zaopatrywali mieszkańców zbiorowo w wodę. Poziom opłat został ustalony na takim poziomie, jaki obowiązywał w roku 2008, czyli 4,14 zł od metra sześciennego i te opłaty obowiązują również w tym roku. Gmina dopłaca do tego jeszcze 2,57 zł, bo koszt odprowadzania ścieków wynosi w naszej gminie 6,71 zł brutto. Odprowadzamy ścieki z czterech miejscowości – Jareniówka, Kowalowy, Wolica i Warzyce. Miasto Jasło pobiera opłatę w wysokości 2,62 zł brutto. W tej sytuacji nie możemy stosować zasady licznikowych opłat, dlatego, że liczniki montowane na indywidualnych ujęciach wody, nie wchodzą do zasady rozliczania – takie są wytyczne ministerstwa i przepisów. Jeżeli nie będziemy stosować się do przepisów, to możemy utracić dotację z fundusz spójności, a jest to spora kwota, bo dla naszej gminy wynosi 40 mln zł – przedstawiał stanowisko gminy wójt Stanisław Pankiewicz.

Jednak mieszkańcy w swojej argumentacji domagali się zastosowania paragrafu 16 cytowanego rozporządzenia Ministra Budownictwa, który mówi, iż „w zależności od wyposażenia budynku w urządzenia pomiarowe i wodomierze do pomiaru ilości wody bezpowrotnie zużytej, ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzenia pomiarowego, a w przypadku jego braku jako równą ilości pobranej lub ilości wody pobranej pomniejszonej o ilość wody bezpowrotnie zużytej”. W myśl tego przepisu – wg mieszkańców obecnych na spotkaniu – jest możliwe pobieranie opłat właśnie według rzeczywistego jej zużycia.






Stanisław Woźniak, kierownik Gminnego Zakładu  Komunalnego, broniąc swojego stanowiska, powoływał się na postępowanie zgodne z prawem oraz na ekonomię. - MPGK jako spółka nalicza nam koszty przejęcia tych ścieków, które wpływają do kanalizacji miejskiej. MPGK nie nalicza żadnych kosztów związanych z eksploatacją oczyszczalni, sieci, 12 przepompowni, utrzymaniem ruchu, rozliczeniem, rachunkami. My jako Gminny Zakład Komunalny musimy doliczyć koszty związane z eksploatacją, utrzymaniem czystości, koszty związane z rozliczaniem. To wszystko powoduje, że koszty są tak duże i to one określają cenę.






W piśmie skierowanym do władz gminy mieszkańcy domagają się jasnej odpowiedzi na zadane w nim pytania. Zgodnie twierdzą, że przy oszczędnym zużywaniu wody z ich ujęcia takie rozliczenie jest niesprawiedliwe, bo odbiega od rzeczywistych ilości odprowadzanych ścieków.  Zastanawiają się, dlaczego w innych miejscowościach w tej samej gminie stawki za tą samą usługę są niższe. Eugeniusz Kołodziej, przewodniczący Społecznego Komitetu Wodociągów i Kanalizacji zarzuca radnemu Józefowi Leśniakowi, że znając opinie mieszkańców na ten temat, podczas sesji rady gminy głosował wbrew ich woli - Pan sam nie decyduje, bo wyborcy pana wybrali i czy się to panu podoba, czy nie, myśli wyborców trzeba uszanować i przekazać w urzędach – mówił oburzony E. Kołodziej. Zasugerował także władzy, gdzie powinna szukać oszczędności - Jeśli państwo szukacie pieniędzy, oszczędności, to zaglądnijcie do swoich kieszeni, a nie do naszych. Nie chodzi mi tu o pracowników gminy, ale o radnych, którzy powinni pracować społecznie, a ich wynagrodzenie powinno wynosić od 5 do 7 zł za godzinę maksymalnie – dodał E. Kołodziej, za co został nagrodzony brawami z sali.

Wójt S. Pankiewicz zaoponował - Nie szukamy pieniędzy u państwa, bo i tak dopłacamy ogromne pieniądze do odprowadzania ścieków. Pokrywamy 40% kosztów, co w przeliczeniu na mieszkańców za 1,85 m sześciennego, stosujemy opłatę ryczałtową, bo tak nam przepisy nakazują. Poczyniłem sporo zabiegów, aby uzyskać dotację, państwo mieliście to szczęście, że z funduszu PHARE. I przypomina, że podobna reakcja była, kiedy zaczęto budować kanalizację.




Te argumenty nie przekonały jednak mieszkańców. Dla nich istotne jest to, żeby płacić za rzeczywiste zużycie - Jak ja mogę wyprodukować 100 litrów dziennie ścieków, kiedy i mnie i mojego męża nie ma przez większą część dnia w domu, bo obydwoje pracujemy. Poza tym wychodzimy na zakupy, czy inne załatwienia. Nie wspomnę o tym, że w ogóle brakuje wody w studni. A co mają zrobić gospodarstwa wielorodzinne, kiedy mają kilkaset litrów dziennie do odprowadzenia. Znam sytuację tych ludzi i wiem, jak niektórym jest ciężko. Zapewniam, że ta rzeczywistość wygląda inaczej niż zza biurka. Dlaczego nam się narzuca potężne ilości zużycia ścieków, skoro ich tyle nie ma.  My nie jesteśmy w stanie zużyć takiej ilości, ale nie chcemy też toczyć wojny z gminą. Nikt nie uchyla się od płacenia, ale chcemy płacić za rzeczywiste zużycie ścieków – próbowała przekonać wójtów Barbara Radowiecka.

Na terenie gminy jest 838 gospodarstw domowych, podłączonych do sieci kanalizacyjnej z czterech miejscowości. Z tego 421 gospodarstw jest rozliczanych za pomocą wodomierzy, a 416 ryczałtowo. Rozliczenie wody w oparciu rzeczywistą ilość mieszkańców i rzeczywistą ilość odprowadzonych ścieków naliczonych wynosi miesięcznie średnio za rok 2008 wynosi 2,95 m.




Na sali zawrzało, kiedy głos zabrał emerytowany nauczyciel Marian Pasterczyk - To jest jedyna gmina w powiecie, która przechodzi na ten system rozliczania. Telefonowałem do kilku wójtów i powiedzieli, że absolutnie nie będą przechodzić na ten system, bo nic ich do tego nie obliguje. 24 listopada ub. r. odbyło zebranie Związku Gmin Dorzecza Wisłoki. Wystąpił tam wójt i powiedział do pozostałych, „panowie musicie przejść na to rozliczenie, bo ja przechodzę”. Tłumaczył, że narzuca nam to Unia Europejska i musimy się dostosować. Nie ma aktów wykonawczych do tego, jak można to narzucać. Wójt Pankiewicz zaprzecza, jakoby kogokolwiek do tego namawiał. - Rozmawialiśmy o tym, że tak byłoby lepiej, bo wtedy nie stracimy  dotacji unijnej. Przecież na  pewnym etapie są kontrole i audyty, sprawdzane jest czy i jak stosujemy zasady i przepisy. Dodaje, że nie była to łatwa decyzja, ale zmusiło go do tego prawo.

Dyskusja trwała ponad trzy godziny, jednak porozumienia nie udało się osiągnąć. Każda ze stron broniła swoich racji.

Do tematu powrócimy niebawem.


(omega)


Reklama

Komentarze: 79

Dodaj komentarz Widok:
0
@ tak
dnia 19.03.2009, 22:35 · Zgłoś
Jest odpowiedż z Ministerstwa dotycząca interpretacji kontrowersyjnego sporu czyli liczniki tak:D:D:D:D:D:D:D:D
Odpowiedz
0
@ do "do wszystkich"
dnia 19.03.2009, 10:35 · Zgłoś
Rada dla Pana Wójta jeśli ma problemy:

WYSTARCZY ZWOLNIC KIEROWNIKA GZK W JASLE PANA W
Odpowiedz
0
@ dowalimy im
dnia 08.03.2009, 16:30 · Zgłoś
:@spokojnie ja sie skotaktuje zy panią jaworowicz
Odpowiedz
0
@ do wszytkich
dnia 08.03.2009, 14:49 · Zgłoś
sprostowanie tak się składa, że jestem mieszkańcem Gminy Jasło a mieszkam w Jareniówce i boli mnie to co ludzie piszą. aco do tego ryczałtu to chodziło mi oto, że na ryczałcie nikt nikogo niesprawdzi ile faktycznie odprowadził tych ścieków i jak każdy zapłaci ryczał to ile odprowadzi ścieków to już jego sprawa czy mniej czy więcej a płaci zawsze tyle samo. A na liczniku płaci faktyczne odprowadzenie i jeśli będzie płacił więcej to tylko za to co zostało przez niego wyprodukowane. urzędników też nie lubie ale to również ludzie którzy wykonują swoją prace. Bo urzednik urządnikowi nie równy wystarczy iśc do urzędu skarbowego po zaświadczenie o dochodach i jak ta pani blondynka z okolic Przysiek obsługuje to za przeproszeniem [...] bierze. Dziękuje i przepraszam i LUDZIE MYŚLCIE RACJONALNIE I DAJCIE WÓJTOWI SPOKUJ CHŁOP MA DOŚĆ PROBLEMÓW !!!
Odpowiedz
0
@ gdzie radni nasi
dnia 08.03.2009, 12:51 · Zgłoś
tak nie moze byc a gdzie radni z poszczegolnych miejscowosci czy tylko ich interesuja diety i prywata ,dlaczego nie stoja po stronie wyborcow zyjemy w wolnym kraju gdzie jest demokracja dlaczego cos nam probuje sie narzucac chcemy placic za rzeczywiste zuzycie wody a nie ryczalt uwazam,ze trzeba przjrzec sie przepisom regulujacym gdyz bywa czesto ,ze roznie sa interpretowane....
Odpowiedz
0
@ gość
dnia 08.03.2009, 10:40 · Zgłoś
Do mądrali...
Nie zgodzę się z tym że ryczałt jest uczciwy. W terenie objętym pakietem rolno-środowiskowym (czyli ochrona gleb i wód ).Urzędnik mówi"lejcie wodę do woli bo macie ryczałt" to po prostu parodia...:o Wystarczy że płacimy za dzieci a nie za śmieci...:@
Odpowiedz
0
@ nie narzekajcie
dnia 07.03.2009, 20:18 · Zgłoś
nie narzekajcie ci panowie nie wzięli się z nikąd sami ich wybieracie, chociaż dobrze znacie ich przeszłość, ale dalej nam do Europy niż Ukrainie i to bardzo dużo
Odpowiedz
0
@ ktośśśś
dnia 07.03.2009, 19:57 · Zgłoś
Czegoś nie rozumiem, jezeli takie sa przepisy że musi być ryczałt to po co nasi radzni wogóle głosowali? A gdyby wszyscy byli przeciw ryczałtowi to co z rozporzadzeniem ministra? To np tak jakby radni głosowali nad uchwałą czy mozna jeździć po drogach gminnych samochodami czy nie, jeśli coś jest oczywiste o narzucone z góry to po co uchwała? - cos mi tu [...] i tylko dwóch radnych wstrzymało się od głosu a nikt nie był przeciw.
Odpowiedz
0
@ do "do wszystkich"
dnia 06.03.2009, 21:56 · Zgłoś
to chyba jakiś urzędnik z gminy albo radny bo sam nie rozumie co pisze......jak uczciwie można płacić za to co się zużyło na ryczałt....to radny musi być
Odpowiedz
0
@ do wszystkich
dnia 05.03.2009, 12:17 · Zgłoś
niech każdy uczciwie płaci za to zużył ryczałtem a nie licznikiem to wtedy niech sie odzywa co będzie korzystniejsze bo ludzie nawet nie wiedzą ile wody niepotrzebnie przelewają i ile ścieków produkują jak ktoś chce licznik niech sobie założy ale niech potem niema do nikogo pretensji, że dużo płaci za ścieki i potem można powiedzieć a mogliśmy posłuchać jak nam doradzali z Gminy. trzeba być uczciwym i iść z postępem bo poźniej jak bedzie wymógł że wszyscy muszą mieć kanalizacjie to my możemy powiedzieć że my od dawna mamy i dużo nas to nie kosztowało bo ktoś kto chodził i załatwiał ta kanalizacjię to wiedział co robił.
pozdrawiam wszystkich tych co źle życzom innym bo sami sobie tego by nie życzyli ja też trzeba byc wyrozumiałym
Odpowiedz
0
@ aaaaaaan
dnia 04.03.2009, 18:20 · Zgłoś
pan radny z niepli zna sowich wyborców tylko przed wyborami tzn,wita sie wtedy ze wszystkimi, podnosi reke z daleka, stawia wszystkim [...] pod sklepem itp...a potem wszystkich ma daleko w [...]a co do kanalizacji to firma która ją robiła to straszne partacze i dość ludziom i gminie narobiła szkód tzn.zdewastowali drogi i poszli dalej...a co do opłat za ścieki to może melioracja coś dorzuci bo kanalizacja jest tak szczelna że mimo iż jeszcze nikt nie był do niej przyłączony to w niepli podczas pożaru straż kilka godzin pompowała wode ze studzienki i jej nie wypompowała,,,ale ktoś odebrał te roboty i teraz szuka pieniędzy...
Odpowiedz
0
@ ira
dnia 04.03.2009, 18:02 · Zgłoś
Idzie wiosna- "w jedności siła"- nie dajmy się dzielić na "ludzi i pod ludzi...":@
Odpowiedz
0
@ Kpt. Żbik.
dnia 02.03.2009, 21:47 · Zgłoś
Jak powiedział klasyk: Nic dodać, nic ująć tylko myśleć.
Odpowiedz
0
@ Do roadnych
dnia 01.03.2009, 21:21 · Zgłoś
"Ludzką rzeczą jest błądzić ,głupców trwać w błędzie"....im szybciej to zrozumiecie tym mniejsza kompromitacja....
Odpowiedz
0
@ albert
dnia 01.03.2009, 19:55 · Zgłoś
Niepla popieramy protest i przyłączamy sie do niego .P Radny czy masz na tyle odwagi żeby spotkać się ze swoimi wyborcami
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 01.03.2009, 16:20 · Zgłoś
Mieszkańcy Gminy Jasło, zastanówcie się nad podpisaniem umów z MPGK, będziecie mieć taniej. W całej Europie dąży się do olicznikowania, a tylko w przypadku gdy nie jest to możliwe to ryczałt. Unia Europejska nie rozlicza Was ze sposobu w jaki się rozliczacie za ścieki (ryczałt czy wodomierz), a tylko za ilość odprowadzonych ścieków, czyli za korzystanie z kanalizacji. Jeżeli powrócicie do zbiorników własnych to będzie "klops" dla GZK.
Odpowiedz
0
@ Rada dla Rady
dnia 28.02.2009, 00:03 · Zgłoś
1.Uderzyć się w pierś i przeprosić za zamieszanie.
2.Dostosować miejscowe akty prawne do oczekiwań wyborców i obowiązującego prawa.
W ten sposób być może uratujecie swoje szanse na reelekcję w zbliżających się wyborach.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 27.02.2009, 21:11 · Zgłoś
Klasyczny "samobój". Gratuluję panu kierownikowi głupoty. Pozdrawiam i życzę sukcesów w pracy zawodowej.
Odpowiedz
0
@ b.r.z.
dnia 26.02.2009, 15:08 · Zgłoś
Urodzilem sie w Jasle i darze to miasto wielkim sentymentem.Mieszkam w duzym miescie w zachodniej Polsce ale nadal interesuje mnie to "slychac" w Jasle i czytam jakie problemy maja mieszkancy okolicznych wiosek z odprowadzaniem sciekow.Bardzo dziwia a nawet smiesz mnie argumenty wladzy o koniecznosci rozliczania ryczaltowego sciekow.Caly swiat i w tym UE robi wiele aby opomiarowywac wszystkie pobrane media w tym i odprowadzone scieki.Upieranie sie przy rozliczaniu ryczaltowym/gdy jest mozliwosc opomomiarowania/jest zgodne z dyrektywami U,E. i ze zdrowym rozsadkiem - przedewszystkim.Casch end cery - bierz i plac - ale za to co rzeczywiscie wziales.Nalezy wybierac metode rozliczania sprawiedliwsza a nie na "oko".Zmuszajac odbiorcow do rozliczania ryczaltowego najczesciej probuje sie ukryc;niedbalstwo,nieuzasadnione koszty a niekiedy jeszcze gorsze rzeczy.I ostatnia sprawa"dlaczego klienci MPGK /chyba/zmuszani sa korzystac z posrednika?zupelnie nie rozumiem.Zycze mieszkancom Jasla i okolic wszystkiego dobrego.
Odpowiedz
0
@ do
dnia 25.02.2009, 20:20 · Zgłoś
Dobrze wszystkim jest komentować ale podjąć decyzje właściwą i dopowiadać za nią nie jest prosta sprawa. bo ciężko jest każdemu dogodzić
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 25.02.2009, 19:23 · Zgłoś
Panie Wójcie proponuje wszystkich starych [...]ków wywieść do lasu(przecież nie chcą się podłączyć do kanalizacji i płacić ryczałtu)... radnych ma pan wiernych na pewno to przegłosują.
Odpowiedz
0
@ janek
dnia 25.02.2009, 18:58 · Zgłoś
PiS jak zwykle przeciw ludziom.Taka partia:)
Odpowiedz
0
@ jA
dnia 25.02.2009, 15:46 · Zgłoś
Tylko dwóch radnych nie głosowało za tą uchwałą brawo im za to:o
Odpowiedz
0
@ do mieszkańca Warzyc
dnia 25.02.2009, 11:53 · Zgłoś
wystarczy zadzwonić do urzędu gminy i zapytać,przecież wyborca ma prawo wiedzieć jak głosują jego przedstawiciele...(czytaj bezradni)
Odpowiedz
0
@ m%m
dnia 25.02.2009, 09:48 · Zgłoś
Wszyscy radni głosowali za ryczałtem!!!
Odpowiedz
0
@ .
dnia 25.02.2009, 08:46 · Zgłoś
np radny Józef Leśniak, z tego co pisze w artykule.
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 24.02.2009, 21:16 · Zgłoś
Pamiętajcie przy następnych wyborach nie wybierajcie ;;[...]NTÓW,KOMUKÓW;; tylko młodych zdolnych ludzi
Odpowiedz
0
@ john wayne
dnia 24.02.2009, 20:55 · Zgłoś
Aaaaaaaaaaaaa !!!!!!
Odpowiedz
0
@ bety
dnia 24.02.2009, 20:37 · Zgłoś
A co z tą telewizją jasielską-beznadzieja
Odpowiedz
0
@ meteo
dnia 24.02.2009, 20:36 · Zgłoś
radzę innym miejscowością których dotyczy problem przyłączyc do protestu
Odpowiedz
0
@ Z tej gminy
dnia 24.02.2009, 19:40 · Zgłoś
Brawo dla gościa nie z tej gminy wywalił całą prawdę wreszcie ktoś inteligentny i nie bojący się tego PiSowskiego bagna co robi co chce i ma [...]... swoich wyborców pana wójta ipana inż.W powinno dawno wywalić się na skorumpowany postkomunistyczny śmietnik histori jednego i drugiego znam bardzo dobrze i ich chlubną przeszłość i nie dobrze mi się na sam ich widok i [...] mnie trafia że toleruje się ich machlojstwa. Co do wójta to tak jest przesiąknięty chrześcijańskimi wartościami że powinien sam dołożyć ze swojej skromnej pensji aby ulżyć potrzebujących !!!:@:@:@
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec Warzyc
dnia 24.02.2009, 17:40 · Zgłoś
Czy ma ktoś wiedzę kto z radnych gminnych głosował za likwidacją liczników :(:(:(:(:(
Odpowiedz
0
@ maniek
dnia 24.02.2009, 17:31 · Zgłoś
gdzie można sprawdzić jak głosowali poszczególni radni w tej sprawie? musimy ich rozliczyć, przecież wybrani są po to by walczyć o nasze sprawy.....
Odpowiedz
0
@ hehe
dnia 24.02.2009, 15:56 · Zgłoś
władza powinna z lodem pić drinki
Odpowiedz
0
@ zenon
dnia 24.02.2009, 15:02 · Zgłoś
Sami sobie wybraliście PiS-dołki do rady, więc teraz nie narzekajcie.Macie co chcecie:p
Odpowiedz
0
@ do doradcy
dnia 24.02.2009, 13:28 · Zgłoś
Doradco najpierw przeczytaj a później obrażaj!
Nie chodzi o miasto Jaslo a o gminę Jasło a to zupełnie coś innego. Tak więc nie doradzaj jaślanom ale doradzaj mieszkańcom z okolicznych miejscowości obok Jasła. Nie pchaj się na afisz jak nie potrafisz. Teraz możesz sobie postawić drewnianą budkę w ogrodzie jeśli nie masz "[...]sieci" lub możesz jak dobry gospodarz pójść z własnym [...] w grządki.
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 24.02.2009, 11:50 · Zgłoś
Władza powinna być z ludem a nie przeciwko ludowi i w tym przypadku przeciwko racjonalnemu myśleniu. JAK NIE TO MY ICH PRZY WYBORACH ZA TO ROZLICZYMY !!!!
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 24.02.2009, 11:48 · Zgłoś
Władza powinna być z ludem a nie przeciwko ludowi i w tym przypadku przeciwko racjonalnemu myśleniu. JAK NIE TO MY ICH PRZY WYBORACH ZA TO ROZLICZYMY !!!!
Odpowiedz
0
@ Doradca
dnia 24.02.2009, 10:06 · Zgłoś
Coś wam doradzę Jaślanie.
Postawcie sobie [...] (drewniana budka w ogrodzie) i nie płaćcie. Przyjdzie władza odetną wam "[...]sieć" i będzie wszystko ok. A w dodatku będziecie mieć nawóz na grządki w ogrodzie.
Odpowiedz
0
@ nie z tej gminy
dnia 24.02.2009, 08:27 · Zgłoś
Rozwiązanie wydaje się proste- na wszystkich przyłączach wody ze studni lokalnych ( na tzw wodzie własnej) dla danej posesji zamontować wodomierz a jeśli jest to niezrealizowane przez właściciela posesji obowiązuje go ryczałt.
W przypadku gdy zrzut ścieków będzie większy aniżeli odczyty z wszystkich wodomierzy pozostałą część w równych kwotach pokryją mieszkańcy jako mini ryczałt( wtedy przypilnują aby nie zrzucać wód przypadkowych w tym opadowych). Czemu się dziwicie ? Sami wybraliście byłego [...] - obecnie członka PiS na Wójta. Ten powołał na stanowisko Kierownika Gminnego Zakładu Komunalnego byłego działacza partyjnego PZPR - obecnie kojarzonego z PiS,( zię[...]k tego kierownika był kiedyś Przewodniczącym Rady Miasta Jasła również kojarzony z PiS ( podobno przyjaciel marszałka). Ten Pan Kierownik wcześniej pokazał swoje umiejętności w wielu firmach np w GAMRACIE,WSTW,MPGK, PEKTOWINIE,SZPITALU i innych - jakiś czas rencista znowu pojawia się jako uzdrowiciel i wszechwiedzący.Zapytajcie tych co wiedzą jak działał w poprzednich firmach.Dlaczego nie powiedziano Państwu jakie są koszty związane z utrzymaniem służb w urzędzie Gminy- tzw koszty ogólne, które generują cenę zrzucanego 1 m3 ścieków. Dlaczego nie zarządaliście szczegółowego rozliczenia. Swoją drogą dziwne, że MPGK nie narzuca dodatkowych kosztów a cena zrzucanych ścieków z tej części gminy jest taka wysoka czyżby koszty na gminie były wyższe aniżeli ma MPGK.Dlaczego Pan Pasterczyk nie powiedział, że Wójt, który podobno mówił w Związku gmin Dorzecza Wisłoki ( ciekawe skąd to wie) o przejściu na ryczałt i zachęcał inne gminy do tego sposobu rozliczania jest zarazem Przewodniczącym tego związku a zastępcą jest Pani Maria Kurowska również wspaniała osoba kojarzona z PiS. Dlaczego nie dopowiedziano, że Związek Gmin Dorzecza Wisłoki nie ma nic do powiedzenia jeśli chodzi o ustalanie sposobu opłat i ceny za zrzut ścieków- to jest w kompetencjach danej gminy czyli Pan Wójt wykorzystując swoją funkcę ( jeśli tak było)chciał zadziałać w kierunku w którym związek nie ma kompetencji podejmowania decyzji w imieniu gmin. A dlaczego nie zaprosiliście Radnego Powiatowego a zarazem pracownika Urzędu Gminy Pana Henryka M.- może on by powiedział jak się dzieje w innych gminach powiatu w tym zakresie ( chyba, że mimo swojej funkcji nie ma swojego zdania i jest podporządkowany również jako radny Pnu Wójtowi). Dlazcego obwiniacie Radnego Leśniaka( nie znam osobiście)-przecież jeśli Gmina musi zapłacić za zrzut ścieków a nie uczyni tego naliczane są odsetki i wówczas koszty rosną a nie maleją. Doraźne rozwiązanie poprzez ryczałt na jakiś czas wydaje się rozwiązaniem słusznym pozwalającym na podjęcie działań celem dalszych decyzji i ustaleń . Wydaje się więc,że Radny Pan Leśniak głosował w dobrym pojęciu dla mieszkańców gminy - na daną chwilę.Dlaczego nie chcecie Państwo aby sprawdzić kto z Was podłączył się z wodami opadowymi i odwodnieniami z posesji do kanalizacji sanitarnej co powoduje zwiększenie ilości odprowadzanych ścieków( kanalizacja jest sanitarna a nie ogólnospławna)co powoduje wzrost kosztów. Ci, którzy się podłączyli z takimi wodami są winni tego, że koszty są wysokie i tak duże są ilości ścieków- wtedy sami uderzcie się w [...]. Z tego co wiem w mieście Jaśle jest urządzenie, które pozwoli ustalić kto się podłączył z wodami nie będącymi ściekami komunalnymi- może to i metoda policyjna ale skuteczna pozwalająca wskazać tych, którzy zwiększają koszty i działają na niekorzyść innych a być może mają teraz pretensje, że taka jest cena. Wszystko to wymaga w spokoju wyjaśnienia i wówczas można podjąć stosowne działania. Awantury i brak merytorycznego działania nie pomoże a raczej zaszkodzi i doprowadzi do przyjęcia sposobów i metod, które spowodują dalszą eskalację tego tematu. A swoją drogą wniosek jest taki nie warto wierzyć w przyszłości tym, którzy obiecują przed wyborami złote góry a później dzialają tak jak ci których wybraliście na obecną kadencję a oni po wyborach obsadzili swoimi ludźmi stołki i dali im chyba dobre pensyjki. Życzę powodzenia i załatwienia w spokoju tej sprawy.
Odpowiedz
0
@ ryba
dnia 23.02.2009, 22:13 · Zgłoś
:(Szlak mnie trafia na te zmiany co nam szykują,nie zgadzam się z tym na całej lini.Moja rodzina liczy 4osoby,czyliw przeliczeniu na kubiki wychodzi 12,dzieci na studiach ,mąż pracuje w delegacji w domu jest 4dni w miesiącu dzieci przyjeżdżają 1raz w miesiącu albo i dłużej ich nie ma,ja spędzam w pracy po 10 godzin więc kiedy mam zużyć tą wodę .Ktoś pisał ile wody zużwają w bloku i jak dużo płacą,ale że przy odpisie żeczywistym liczników odliczają im nadpłatę to o tym zapomniał napisać.drogi panie WÓJCIE jest takie powiedzonko {TYLKO ZŁODZIEJ I [...] WIDZI WOKÓŁ PODOBNYCH}Nie podpiszę nowej umowy bo jest dla mnie krzwdząca.jak robili kanalizację to ustawa z 2006r już obowiązywała a mimo to propnowali zakładani liczników,więc ktoś był [...]-nie tylko wybory do gminy.Mam was daleko w T...:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Odpowiedz
0
@ witus
dnia 23.02.2009, 19:18 · Zgłoś
Cos to wszystko zbyt niejasne, a jak nie jasne to widze tu lapowke. Czy nikt z jareniowczan et cohortes nie moze skontaktowac sie ze znudzonymi chlopcami z CBA? Tu adres i telefon prosze: http://www.cba.gov.pl/portal/pl/5/97/Kontakt.html Rzeszów, ul. Podwisłocze 42, 35-309 Rzeszów, tel.: (0 17) 853 73 21.
Oni na [...] potrzebuja sukcesu, a Stanisław Pankiewicz az sie prosi swoim belkotem by go sprawdzic.
Odpowiedz
0
@ na zdrowy rozum
dnia 23.02.2009, 17:18 · Zgłoś
DLACZEGO W XXI WIEKU,GDZIE WSZĘDZIE SŁYSZYMY,ŻE NALEŻY OSZCZĘDZAĆ WODĘ,SUROWCE I SZANOWAĆ ŚRODOWISKO,LUDZIOM KAŻE SIĘ ZUŻYWAĆ TYCH SUROWCÓW JAK NAJWIĘCEJ POPRZEZ ROZLICZENIA RYCZAŁTOWE !!! TO TYLKO DO TV SIĘ NADAJE !!!,ALE PRZEDSTAWICIELE GMINY JUŻ O TYM POMYŚLELI I TELEWIZJI NIE WPUŚCILI !!! DRUGA ROSJA NAM SIĘ ROBI ZAMIAST DRUGIEJ IRLANDII !!!!
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 23.02.2009, 17:14 · Zgłoś
Pisman- jesteś złym człowiekiem, nie pisz więcej , oszczędzisz wstydu gminie. Mieszkańcy- warto się zastanowić dlaczego tylko u nas w gminie te ścieki są takie drogie. Po co nam pośrednik GZK przecież możemy spisać umowy bezpośrednio z MPGK.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 23.02.2009, 17:13 · Zgłoś
Skąd się bierze różnica w ilości ścieków?
sprawa jest banalnie prosta, instalacja kanalizacyjna jest nieszczelna łapie wody gruntowe i to w ogromnej ilości po prostu działa jak melioracja.Instalacja nie tylko ta stara np, w Warzycach ale te nowo wybudowana też . Ktoś to chyba musiał odebrać i przyjąć do eksploatacji.Pytam kto i dlaczego? Ironia polega na tym że teraz ludziską każe się płacić za błędy urzędników, wmawiając im że takie prawo, wymogi uni itp.Prawo zawsze interpretuje się wedle własnych potrzeb.
To w taki sposób władze samorządowe propagują wartości ekologiczne, ochrony naturalnych zasobów zachęcając do nieoszczędzania wody.Gratulacje ekipy Panie Wójcie.
Odpowiedz
0
@ Xsenia
dnia 23.02.2009, 17:07 · Zgłoś
"OBSERWATOR" TY nie opowiadaj takich głupot. Wiekszośc ludzi jest uczciwa i nie bedzie płacic ciezko zarobionych pieniędzy za coś czego nie złuzyli. a leśli są delikwenty ktore kombinuja z woda to są osoby które biora za to bieniadze aby to kontrolować i sprawdzać. Ciekawe jaki ty masz w tym interes ze bronisz tak tych urzedników!!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ mirka
dnia 23.02.2009, 16:54 · Zgłoś
Brońcie sie nie dajcie sobą pomiatać.
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 23.02.2009, 16:52 · Zgłoś
Oryginalny PiS-man o IP:79.188.127 od tej mało udanej podróbki o IP:83.11.220 tym się różni czym różni się Panasconic od Panasonixa albo Premier Kaczyński od płemieła Tuska :D
Odpowiedz
0
@ Xsenia
dnia 23.02.2009, 16:51 · Zgłoś
"OBSERWATOR" nie opowiadaj glupot!!! Że ludzie podpinaja sie na lewo. Może sa takie delikwęty ale wiekszośc ludzi to uczciwi obywatele, cieżko pracujacy na swoje pieniadze!! A po drugie są osoby ktore biorą kase za sprawdzanie tego!! nikt nie bedzie placil za to czego nie złużył!!! "Ciekawe jaki ty w tym masz interes że tak bronisz tych urzednikow, pewnie jakieś kożyści z gminy ciagniesz":)
Odpowiedz
0
@ Róża
dnia 23.02.2009, 16:46 · Zgłoś
Ludzie macie racje nie dajcie sobą pomiatać walczcie o swoje!!!!
Odpowiedz
0
@ juha97
dnia 23.02.2009, 16:35 · Zgłoś
mój [...]ziu!!!:o;):):|:pB):D
Odpowiedz
0
@ Kika
dnia 23.02.2009, 16:14 · Zgłoś
PIS-man nie wypowiadaj sie jak nie o Ciebie chodzi i sam sobie to rob do wiadra... Dla ciebie jak znalazl!!!
Odpowiedz
0
@ NiezależnyObserwator
dnia 23.02.2009, 15:56 · Zgłoś
Wszystkie komentarze przeciwko gminie to jest absolutna bzdura. Mieszkańcy Jareniówki borykają sie z brakiem wody, wode dostarczają w pojemnikach, kupują przy hydrantcie wode miejską ale to wszystko wraca na kanalizacje omijając wodomierz.
Obecny stan rzeczy że zwiekszy sie ilosc ściekow przez wprowadzenie ryczaltu obejmie wlasnie wode ktora nie przechodzi przez wodomierze. A więc gdzie tutaj jest zarabianie na mieszkancach Jareniówki? Który radny chciałby występować przeciw swojemu środowisku, trudno sobie to wyobrazic.
Koszty ktore beda ponoszone beda zblizone do rzeczywistego wytwarzania sciekow.
Odpowiedz
0
@ młodzi mieszkańcy J.
dnia 23.02.2009, 15:43 · Zgłoś
kiedy my młodzi na to patrzymy to, aż się płakać chce!! mamy nadzieje, że kolejne wybory Pan wójt przegra!! jeśli on nie chce pomóc to mieszakńcy to załatwią tym, że nie będą płacić!! ZAL!!!;)
Odpowiedz
0
@ Do Obserwatora
dnia 23.02.2009, 15:08 · Zgłoś
Wszystko co piszesz mozna z drobnymi wyjątkami uznać za niepozbawione słuszności. Mam jedną zasadniczą uwagę. Guzik mieszkańców powinno obchodzić, kto ma rynny wpięte do kanalizacji (kwestia tzw. wód opadowych to jeszcze inna para kaloszy) czy jest do niej podpięty "na dziko". Od tego jest Urząd Gminy, Gminny Zakład Komunalny, iluś tam urzędników. To naprawdę nie jest takie trudne do ustalenia, trzeba tylko ruszyć [...] w teren i po prostu sprawdzić. A nie efektem swojego lenistwa i bierności obciążać tych, którzy są w porządku.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 23.02.2009, 14:39 · Zgłoś
ciekaw gdy oddadza kanalizacje w pozostalych miejscowosciach jaka cene wymysla 10 razy drozej dlaczego zwykly czlowiek musi cierpiec
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 23.02.2009, 13:16 · Zgłoś
Jeśli to co pisze "mieszkaniec gminy" jest fragmentem z "Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków" i nadal obowiązuje to sprawa jest prosta.
Odpowiedz
0
@ janek
dnia 23.02.2009, 12:54 · Zgłoś
PISman sam [...] do wiadra to nie posądzaj innych, że robią to samo
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 23.02.2009, 11:58 · Zgłoś
Przeczytałem raczej uważnie i co mozna powiedziec?

Po pierwsze, czy jest osobna siec dla wody opadowej, a osobna kanalizacja ??

Bo jezeli nie ma osobnej na wody opadowe, to ilosc sciekow jest może zwiekszana przez ilosc opadow deszczu.
Dalej, nawet jezeli nie ma, to rynny powinny byc zostawione na "wolny wylot". Jezeli sa to OK, ale jezeli ludzie podlaczaja rynny do kanalizacji nielegalnie, bo nie chca by woda lała sie po kosytce, to i tak ogolnie wychodzi wiecej sciekow i z licznikow i ryczałtu wychodzi mniej niz rzeczywiscie gmina placi za scieki do oczyszczalni.

I tu powstaje problem. Nie sugeruje ze kazdy tak robi, zwlaszcza nie sugeruje ze robia tak ludzie bedacy bohaterami tego artykolu, ale w Polsce ludzie chcac placic jak najmniej probują oszukac panstwo (czyt. gmine) bo przeciez panstwo i panstwowe zaklady mozna okradac i wtedy to nie jest to nawet grzech.
Czasem ludzie podlaczaja sie na dziko, albo nocami pompuja szamba do kanalizacji, albo maja ryczalt i studnie wiec ryczalt wykorzystuja wielokrotnie bo nie musza sie martwic, ze zaplaca wiecej niz to wynika z ryczaltu, albo cos wykombinuja mimo posiadanego licznika.

Gmina probuje utemperowac to zrzucajac na ogół koszty generowane przez nielicznych.
Hmm ciezka sprawa. Przypomina te z ogrzewaniem w blokach. Spowodowało to założenie indywidualnych piecyków gazowych w mieszkaniach, bo liczniki ciepła czy ryczałt był nieopłacalny.

Rozwiązaniem moze byc sprawdzenie, czy rzeczywiście wszyscy są podłączeni do kanalizacji, czy są jeszcze delikwenci z szambami, "wywożąc" je dwa razy w roku by mieć papierek. Po drugie przegladnięcie czy nie ma lewych podpięć wody opadowej, "zmuszenie" do założenia liczników wszystkich użytkowników i przegląd, ewentualnie zabezpieczenie "drażliwych" miejsc w instalacji przed lewym podpieciem.
Wtedy mniej wiecej urzeczywistniło by się ilości zużywane do tego co się płaci.

Moze to i policyjne podejście, ale Ci co są uczciwi, nie mają się co bać kontroli. Ci co coś kombinują będą "pyszczeć".

W dzisiejszych czasach ludzie kąpią się częściej. Nie jest to juz co sobotnie kąpanie, najpierw dzieci, a potem rodzice w tej samej wodzie jak za komuny. A jak jest to żadziej. Ludzie mają pralki automatyczne same decydujące ile wody zassaja, są zmywarki, prawie każdy ma po 2 auta i myje je przed domem. Te sytuacje wpływają na zwiększenie zuzycia wody. Niech nikt nie wciska [...], że zuzywa wody mniej lub tyle samo co kilkanaście lat temu. Oczywiście są rodziny, które pilnują się i pozostają na tym samym poziomie, bo jest ciężko.

Pozdrawiam i przepraszam za przydługawość.

PS. Ciekawe czy dofinansowanie rzeczywiści zalezy od spełniania wymogów unijnych, czy jest to próba rozłożenia kosztów przez władze na uzytkowników ? bo gmina nie jest w stanie poradzic sobie ze znalezieniem przyczyny powstającej róznicy w ilościach ścieków.
Odpowiedz
0
@ jan
dnia 23.02.2009, 10:21 · Zgłoś
telewizja jasielska.. obiektyw jasielski.. robią to co im wladzuna narzuci piszą tak jakby raj był w jaśle sama nazwa <<Obiektyw>> powinien byc obiektywny pisać o wszystkich problemach sukcesach i kleskach a co tam widzimy damam nr 1 wszyscy jej bija brawo kropia kropidałami a gdzie problemy zwyklych ludzi ..żenada
Odpowiedz
0
@ jagoda
dnia 23.02.2009, 10:08 · Zgłoś
:@ ale to jest własnie UNIA najpierw nam dadza a potem nas z torbami puszcza... UNIA to duza w spolnota opłaci sie im najpierw dac biedakom pieniadze zeby ich pozniej skonczyc
Odpowiedz
0
@ jagoda
dnia 23.02.2009, 10:07 · Zgłoś
nie wiem czy to tak duzo na osobe. zapytajcie ludzi w blokach... sreednio na 3 osobowa rodzine na miesiac(w tym małe dziecko) idzie nam 6m3 wiec mysle ze to prwada. i tez płacimy nie mało bo prawie 100zł za to.
Odpowiedz
0
@ anonim
dnia 23.02.2009, 10:03 · Zgłoś
Do PIS-man
te jak dostaniesz 1000pln to wtedy możemy pogadać tak że zastanów się co ty gadasz
Odpowiedz
0
@ mieszkanka
dnia 23.02.2009, 09:50 · Zgłoś
co do komentarza pismana- uważaj żebys sam w przyszłości nie musiał się tak załatwiać.SŁOWo wypowiedziane może się niebawem obrucić przeciwko tobie - urzędniku państwowy !
Odpowiedz
0
@ do AABB
dnia 23.02.2009, 08:53 · Zgłoś
człowieku co z tego, że wiemy, że mówimy jak i tak nic nie możemy i to właśnie demokracja!!!
Odpowiedz
0
@ gmina
dnia 23.02.2009, 08:50 · Zgłoś
Przecież gmina musi zdobyć pieniądze na na bale dla radnych i tym podobnych ludzi, fajerwerki kosztują B)
Podnieść opłaty za ścieki i podatki-główny cel:p
szukalą kasy na wygibasy :D powodzenia ludziska
Odpowiedz
0
@ m%m
dnia 23.02.2009, 08:34 · Zgłoś
PiS- man te Twoje uwagi są totalnie nie na miejscu!!! Radny został wybrany przez ludzi, aby reprezentować ich interesy,aby im pomagać, a nie po to żeby być przeciwko nim!!!!!!!!! A co do ostatniego zdania, to nawet nie mam co komentować... Za kogo Ty nas masz??? Gorsi od ciebie nie jesteśmy!
Odpowiedz
0
@ jesli to co napisali
dnia 23.02.2009, 08:15 · Zgłoś
scie o niewyemitowaniu reportazu TV JASLO jest racja to jest to WIELKI SKANDAL. Media powinny byc niezalezne - to jest podstawa DEMOKRATYCZNEGO PANSTWA- inaczej jest to dyktatura....czyli komuna bis z wasami..:(
Odpowiedz
0
@ Antek
dnia 23.02.2009, 07:54 · Zgłoś
PiS-man, bierz ich ! Broń waszego [...] ! Nikt nie będzie bezkarnie warczał na tych, co grzecznie liżą zajęcze [...] ! Jeszcze ! Jeszcze !
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 23.02.2009, 01:03 · Zgłoś
Jak wam nie pasuje to się do wiadra za [...] załatwiajcie:p
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 22.02.2009, 22:31 · Zgłoś
Ojojoj,żal mi tych ludzi, jak gmina może ich tak oszukiwać,skoro chcą uczciwie płacić za faktyczne zużycie,to jaki sens narzucać im ten ryczałt,który wynosie kilka razy więcej od faktycznego zużycia. TO JEST ŻAL I BRAK LOGIKI !!!!
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 22.02.2009, 21:55 · Zgłoś
Jedna uwaga - radny, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie jest związany instrukcjami swoich wyborców :D
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec Warzyc
dnia 22.02.2009, 21:44 · Zgłoś
Co to za prawo każe mi płacić za to czego nie zużyłem...."OSZCZĘDZAJ WODĘ" hasło które jest widoczne wszędzie jest niewidoczne dla władz gminy i jej radnych.Panowie radni swoją krótkowzroczną uchwała uderzacie w rodziny wielodzietne i osoby które chcą oszczędzać.
My was rozliczymy przy najbliższych wyborach(na licznik a nie ryczałt)...czas szybko płynie...
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec gminy
dnia 22.02.2009, 21:38 · Zgłoś
17. wodomierz na ujęciu własnym r11; przyrząd pomiarowy zainstalowany przez odbiorcę usług na jego instalacji wewnętrznej, mierzący ilość pobranej wody z ujęcia własnego dla ustalenie wielkości zrzutu ścieków,
Załącznik do Uchwały Nr III/13/2006
Rady Gminy Jasło
Z dnia 18 grudnia 2006 r.
Odpowiedz
0
@ anonim
dnia 22.02.2009, 21:21 · Zgłoś
patologia co robia z tymi oplatami.Chociarz mieszkam w jasle i mnie ten problem nie dotyczy ale kto to taka robote widzial.Podniescie prad,wode,scieki,czynsze,paliwo i szereg innych rzeczy...A gdzie jeszcze egzystowanie ja jakims poziomie???
Odpowiedz
0
@ AABB
dnia 22.02.2009, 21:13 · Zgłoś
Na pierwszym zebraniu była tvjaslo nagrywał przez ok. 2 godz.i do tej pory tego nie wyemitowali,po około 2 tygodniach.Myślałam że mamy demokrację a tu jak za komuny WŁADZA powie że nie można emitować i BASTA
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 22.02.2009, 20:55 · Zgłoś
Została zaproszona Telewizja Jasło... niestety nie dostała zezwolenia ze strony władzy Gminy Jasło.
Odpowiedz
0
@ krzys
dnia 22.02.2009, 20:31 · Zgłoś
My mieszkańcy z Niegłowic też się z tym nie zgadzamy panie wójcie , bo nawciskaliście mieszkańcom ,że nie zrobią kanalizacji jak nie będzie rozliczania ryczałtowego.Kpiny sobie z ludzi robicie i tyle .Już wkrótce zagości u pana telewizja i będzie się pan tłumaczył z "waszego przejścia na beznadziejny system rozliczania" bo niby za co mamy płacić więcej ,chcecie to podkarpacie całkiem [...] ,dosyć że bieda "piszczy" ,ludzi zwalniają z pracy a taka gmina wyskakuje z beznadziejnym pomysłem.
Popieramy mieszkańców Jareniówki, Warzyc, Wolicy i Kowalowów ,bo i nam się przyjdzie zmierzyć z tym problemem.
Odpowiedz
0
@ Jaślanin
dnia 22.02.2009, 19:55 · Zgłoś
2,95 m3 miesięcznie na osobę??? :oPrzecież to NIEMOŻLIWE. Oszczędnie znaczy ok.6m3/miesiąc na osobę. (...)
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.