Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Nie żyje 5-miesięczne niemowlę. Rodzice dziecka usłyszeli zarzuty narażenia córki na niebezpieczeństwo

56

Do tragedii doszło w Brzezowej w gminie Nowy Żmigród. W sobotę rano około godziny 9. policjanci otrzymali zgłoszenie o śmierci pięciomiesięcznego niemowlęcia. Dzisiaj rodzice dziecka zostali przesłuchani i usłyszeli zarzuty. Prokuratura wystąpiła do sądu o zastosowanie wobec nich aresztu. Sekcja zwłok dziewczynki odbędzie się jutro w Zakładzie Medycyny Sądowej w Krakowie.

W minioną sobotę około godziny 9. policjanci otrzymali informację o śmierci pięciomiesięcznego dziecka. Do tragedii doszło w domu młodego małżeństwa w Brzezowej w gminie Nowy Żmigród. Jak się okazało rodzice niemowlęcia byli pod wpływem alkoholu. 22-letnia matka miała około 1,5 promila alkoholu w organizmie, zaś 24-letni ojciec około 1 promila. Po przyjeździe na miejsce prokuratora, biegłego lekarza sądowego oraz technika kryminalistyki ciało dziewczynki leżało w salonie na łóżku. Jak podkreśla prokurator Grażyna Krzyżanowska na miejscu była również karetka pogotowia ratunkowego, której zespół przeprowadził akcję reanimacyjną.

Dzisiaj przed południem zatrzymani rodzice dziewczynki zostali przesłuchani i złożyli wyjaśnienia. Dla dobra śledztwa szefowa jasielskiej prokuratury nie chce ich na tym etapie ujawniać, gdyż wymagają one weryfikacji. - Przedstawiliśmy im zarzut z art. 160 par 2 kk (Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. - przyp. red.) - mówi prokurator Grażyna Krzyżanowska z Prokuratury Rejonowej w Jaśle. - W tym momencie kierujemy do sądu wniosek o ich tymczasowe aresztowanie na okres miesiąca – dodaje.

Sekcja zwłok niemowlęcia odbędzie się jutro w Zakładzie Medycyny Sądowej w Krakowie. - Dziecko nie miało żadnych śladów na ciele, które by świadczyły o jakiejkolwiek przemocy stosowanej wobec tego dziecka. To nie była rodzina dysfunkcyjna, nie mieli założonej niebieskiej karty. Nie było wcześniej interwencji policji - zapewnia prokurator i dodaje - Nie wykluczamy śmierci łóżeczkowej.

Kluczowe w tej sprawie będą wyniki sekcji zwłok dziecka.

Red.

Reklama

Komentarze: 56

Dodaj komentarz Widok:
0
@ michał
dnia 30.09.2023, 19:36 · Zgłoś
nie mi oceniać,tragedia straszna na prawdę współczuję
Odpowiedz
0
@ poiuyt
dnia 25.08.2023, 18:07 · Zgłoś
Już ich nie trzeba linczować-ukarali i zlinczowali się sami.
Odpowiedz
9
@ SM
dnia 21.08.2023, 23:37 · Zgłoś
Jasło stało się siedliskiem patologi. Strach chodzić po mieście. [...] zaczepiają ludzi , już nie tylko na rynku jest niebezpiecznie . dlaczego miasto nie reaguje na to ? A policja gdzie jest ? w ogóle nie widać patroli na mieście.
Odpowiedz
1
@ Tomasz
dnia 22.08.2023, 07:21 · Zgłoś
Rodzina nie jest z Jasła. Po drugie mieszkam 43 lata w Jaśle i nikt mnie nie zaczepia a miasto jest bezpieczniejsze niż 10 lat temu. Nie bezpiecznie? Kilku [...] co modlą się o [...] a ty mówisz o niebezpieczeństwie? Masz jakieś urojenia SM.
Odpowiedz
4
@ SM
dnia 22.08.2023, 18:15 · Zgłoś
Ja nie piszę o tej rodzinie, tylko o pijakach z Jasła, którzy robią się coraz bardziej agresywni, zaczepiają i wyzywają jak idę z dzieckiem. Nie mam obowiązku im dawać pieniędzy, niech idą do pracy, chociażby na zbiórkę owoców, a nie od rana balują na rynku , leżą [...] na ławkach. Tego nie było 10 lat temu, no może pojedyncze przypadki, ale nie w takiej skali... miasto musi coś z tym zrobić, bo rynek zaczyna przypominać jakieś slamsy niestety...
Odpowiedz
13
@ Też matka
dnia 21.08.2023, 22:56 · Zgłoś
Ten nic niewnoszący artykuł powstał na tragedii ludzkiej dla taniej sensacji i oglądalności. Nie nazwę tego "portalu" tak jak na to zasługuje, bo boję się wyrażać tutaj swoje zdanie. Nie chcę być ciągana po sądach jak - https://www.jaslo4u.pl/jolanta-podstawska-przeprasza-ilone-dziedzic-i-marcina-dzied-newsy-jaslo-30590 Lepiej nie komentować i tak usuwają niewygodne komentarze
Odpowiedz
11
@ Lek
dnia 21.08.2023, 22:31 · Zgłoś
Myśle ze policja i prokuratura powinna się do sekcji zwłok dzieciątka wstrzymać z informacjami. A portal Jasło4u wstrzymać się z informacjami . To nie jest sensacja to wielka rodzinna tragedia.
Odpowiedz
1
@ Lek
dnia 22.08.2023, 21:13 · Zgłoś
Policja i prokuratura robi swoje i to szanuje. Ale te wszystkie informacje dla portalu nie powinny nie powinny dotrzeć .
Odpowiedz
4
@ Lek
dnia 21.08.2023, 22:26 · Zgłoś
Poczekajmy na sekcje zwłok. Nie ferujemy wyroków. Ciszej nad ta trumienka.
Odpowiedz
8
@ roho
dnia 21.08.2023, 19:38 · Zgłoś
To na pewno wina ... Proszę samodzielnie dokończyć zdanie, ja osobiście oddałbym życie za moją wnusię czy wnusia (mam czworo). Ktoś najprawdopodobniej nie dorósł do roli matki czy ojca. Może doznania przewyższyły starania i odpowiedzialność na nowe życie. Niektórzy nie dorośli do swojej roli. Choć może w tym przypadku był to wypadek. Chcę w to wierzyć, choć trudno.
Odpowiedz
2
@ Amigo
dnia 21.08.2023, 19:11 · Zgłoś
Znam Tych ludzi osobiście nawet rozmawiałem z nim tydzień temu bardzo się cieszyli z małej a tu tragedia
Odpowiedz
29
@ Smutny
dnia 21.08.2023, 17:04 · Zgłoś
Tragedia dziecka. Tragedia młodych rodziców. Tragedia rodzin. Koszmarną cenę zapłacili młodzi za brak odpowiedzialności. Oby była to przestroga dla innych rodziców, którym wydaje się, że [...] nie szkodzi w wychowaniu dzieci...
Odpowiedz
23
@ abc
dnia 21.08.2023, 16:21 · Zgłoś
A Kaczyński mówił że te co dają w szyję do 25 roku życia to nie rodzą dzieci. Jednak się pomylił.
Odpowiedz
-4
@ Jacus
dnia 21.08.2023, 16:15 · Zgłoś
Do. Bożeny. Ani. Nie. Mów. Ze. Znasz. Takich. Co. Piją. I. Opiekują. Się. Dziećmi. Bo.zaloza.ci.podsluch
Albo.beda.cie.nekac..ludzie.ktorzy.zglaszaja.to.maja.przerabane.podsluchy.roznego.rodzaju.
Odpowiedz
9
@ Hejka
dnia 21.08.2023, 15:33 · Zgłoś
Częste nadużywanie [...] powoduje "wyłączenie" instynktu macierzyńskiego, tylko tak można to wytłumaczyć w stosunku do Matki
Odpowiedz
-3
@ bolo
dnia 21.08.2023, 19:31 · Zgłoś
Skąd takie wnioski?
Odpowiedz
22
@ Ala
dnia 21.08.2023, 14:52 · Zgłoś
Nie rozumie tylko jak matka wogule może pić alkochol mając malutkie dziecko
Odpowiedz
27
@ ElaL
dnia 21.08.2023, 15:42 · Zgłoś
Matce nie wolno ale ojciec może pic mając male dziecko bo to normalne jego opieka nad dzieckiem nie dotyczy? Jeden rodzic powinien zawsze być trzeźwy i nie koniecznie ma to być matka...
Odpowiedz
0
@ ro ro
dnia 22.08.2023, 13:07 · Zgłoś
Pan Kaczyński ma rację mówiąc, że młodzi piją oto przykład jak wyżej. Młodzi nie chcą dzieci, a gdy już mają to nie chce się im dziećmi opiekować. Parę dni temu obok sklepu MPM małżeństwo wiozło w wózku jedno dziecko, a drugie mała może dwuletnia dziewczynka bała się i nie chciała iść za nimi wtedy matka ją wyzywała szarpała itp.
Odpowiedz
1
@ .
dnia 21.08.2023, 14:45 · Zgłoś
dlaczego dajecie możliwość komentarzy? po co? dla kogo pożywka? dla ludu?
Odpowiedz
0
@ Tqop
dnia 21.08.2023, 14:03 · Zgłoś
Przypuszczac można ze dzien wczesniej była impreza .Poszli spać kladąc sie na dzieku i je [...]. Sekcja wykaże kiedy nastąpił zgon.
Odpowiedz
5
@ BOZENA
dnia 21.08.2023, 13:58 · Zgłoś
duzo jest takich rodzin co [...] i zajmuja sie dziecmi znam kilka takich rodzin z roztok np
Odpowiedz
5
@ Frej
dnia 21.08.2023, 15:39 · Zgłoś
To jak się już tak chwalisz , że znasz takie rodziny , które popełniają wykroczenie , przestępstwo to Twoim obowiązkiem jest poinformowanie odpowiednich służb mam nadzieję, że to robisz bo komentarzem tu nic nie zdziałasz , a skoro wiesz o tragedii dziecka interweniuj
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 21.08.2023, 16:21 · Zgłoś
Bożena jesteś współwinna.
Odpowiedz
3
@ obowiazek
dnia 21.08.2023, 22:55 · Zgłoś
takie przypadki trzeba zglaszac tam gdzie trzeba, po tragedii juz za pozno!!!
Odpowiedz
0
@ olo
dnia 21.08.2023, 13:44 · Zgłoś
500+ spełnia obietnice wyborcze, więcej [...] to więcej głosów na PiS.
Odpowiedz
28
@ Frej
dnia 21.08.2023, 13:32 · Zgłoś
Jaslo4u możecie wkoncu zablokować komentarze do takich artykułów? Zaraz wyleje się fala ekspertów sądowych itp. Do postów sponosorowanych , za które macie pieniążki potraficie wyłączyć komentarze ( w celu by nikt nie napisal czegoś zlego ) więc chyba to nie będzie problem zablokować? Proszę przemyślcie taki system w takich artykułach jak ten itp
Odpowiedz
6
@ jaslanka
dnia 21.08.2023, 22:53 · Zgłoś
ludzie pisza prawde,wiec wedlug ciebie nalezy blokowac ich komentarze?
tak,niektorzy polacy [...] jak [...] bez umiaru, sama wiem , bo mialam meza [...], jaki to byl slodki dla ludzi, ale zawsze po pracy [...].i dzieci na tym cierpialy, glupie smianie, dogadywanie. wiem, dzieci kochaja kazdego tate , bo nie rozumieja zycia. jak zostawic dzieci takiemu ojcu? zawsze mowil ze on duzo nie wypil, ale wciaz sie zataczal.
w tym przypadku cos musialo sie wydarzyc bardzo zlego. rodzice nawaleni a dziecko umiera!!!
Odpowiedz
33
@ Tur
dnia 21.08.2023, 13:23 · Zgłoś
Nie wykluczamy śmierci łóżeczkowej, ale zanim się sprawdzi, to najpierw zniszczymy życie jakimś młodym ludziom - zwłaszcza, że nie ma śladów przemocy.
W piątki zazwyczaj są melanże, ogniska, grille, zabawy - takie na jakie każdy z jasielskich hipokrytów chodzi.
Czy picie [...] gdy ma się dzieci jest karalne?
Każdy kto w Jaśle pije załatwia opiekuna na czas trzeźwienia?
Odpowiedz
254
@ Xc
dnia 21.08.2023, 13:32 · Zgłoś
Picie jest jak najbardziej legalne. Ale nie można się wtedy opiekować niemowlakami. Jak by przynajmniej jedno nie piło - nie musiało by trzeźwieć, proste ?
Odpowiedz
32
@ Ble ble ble
dnia 21.08.2023, 13:34 · Zgłoś
Ty TUR rozpędž się i mocno w drzewo rąbnij tą jakże pustą głową...] Tak [...] jest dla ludzi ale jak ma się dzieci to pije się inaczej czyli mniej i nie zawsze. Promil i więcej we krwi ty pustogłowy to nie jest 1 [...] czy lampka wina. Żegnam.
Odpowiedz
39
@ Sss
dnia 21.08.2023, 13:38 · Zgłoś
Szkoda mi tych dzieci wychowywanych właśnie w takich domach i to nie jest normalny dom gdzie oboje rodziców jest nietrzeźwych
Odpowiedz
0
@ Tur
dnia 21.08.2023, 13:49 · Zgłoś
Nie musisz się żegnać, bo ja się z tobą nie witałem ani nie pytałem o zdanie.
Ja się nie znam, bo ani nie mam dzieci, ani nie używam [...].
Pytam się jak to się ma do standardów jasielskich, bo wystarczy nie być hipokryta i rozglądać się do okoła żeby zobaczyć, że to z czego probujecie zrobić patologie po libacji to w Jaśle standard.
No ale teraz już wiem więc bez oporów będę kręcił do kebabojadów żeby pierwsze przestrzegali pensjonariusz po drugiej stronie ulicy - tam dwójka wydychanym utrzymuje się stale i to standard, a skończymy na chrzcinach i weselach.
Połowa Jasła do aresztu.
Odpowiedz
-2
@ Meusz
dnia 21.08.2023, 14:54 · Zgłoś
@ Tur...Masz tutaj jak na dłoni działania tych [...] z tego ponoć najlepszego rządu po 89 roku. Tak jak piszesz sprawa nie wyjaśniona ale wniosek o areszt jest który nie wiem czemu ma służyć chyba tylko temu aby pogrążonym taką tragedią rodzicom dokopać aby się nie podnieśli.
Odpowiedz
29
@ Dyr
dnia 21.08.2023, 14:59 · Zgłoś
Tak, jeżeli na się pod opieką dzieci to się nie pije
Odpowiedz
22
@ Gosia
dnia 21.08.2023, 15:37 · Zgłoś
Jak się ma dzieci to się nie spożywa [...]. Jak rodzic chce się napić to zapewnia opiekę dla swojego dziecka.
Odpowiedz
31
@ Do tur
dnia 21.08.2023, 15:45 · Zgłoś
[...] człowieku matka miała ponad promil [...] ojciec miał promil co ty [...].. o ogniskach. Nie wyobrażam sobie w takjm stanie opiekować się dzieckiem.
Odpowiedz
30
@ Miś
dnia 21.08.2023, 16:01 · Zgłoś
Tur,ale przynajmniej jedno z rodziców mogłoby być trzeźwe. Przecież mając małe dziecko, trzeba mieć je pod opieką cały czas. A bez wypicia,można chyba przeżyć.
Odpowiedz
19
@ Do [...]
dnia 21.08.2023, 16:38 · Zgłoś
Promil rano , to 3 promile wieczorem
Odpowiedz
6
@ Zuza
dnia 21.08.2023, 16:43 · Zgłoś
Czyli według Ciebie połowa mieszkanców Jasła to patologia. Nie wiem w jakim towarzystwie się obracasz. Wsród moich znajomych nie ma nikogo kto mając niemowlaka [...] by się jak ... , narażając dziecko na brak opieki. Radzę zmień otoczenie, w którym takie zachowanie to według Ciebie standard
Odpowiedz
0
@ Oki
dnia 22.08.2023, 05:22 · Zgłoś
Nie najlepiej dać im nagrodę wzorowego rodzica.
Odpowiedz
2
@ Ludź
dnia 22.08.2023, 12:12 · Zgłoś
Człowieku !!! Oni sami niszczą sobie życie pijąc oboje na umór mając małe dziecko. Jaką [...] trzeba być , żeby tak zrobić. Imprezy? Grille ? Ok ale niech jedno będzie trzeźwe !!! Nikt pod wpływem [...] nie jest w stanie zająć sie odpowiednio dzieckiem. Mieli szczęście , że przez to 5 miesięcy im sie udawało fuksem tym razem tego fuksa nie było. Więc [...] i najlepiej sie nie rozmnażają dopóki nie zmądrzejesz !!
Odpowiedz
45
@ Anna
dnia 21.08.2023, 13:16 · Zgłoś
9 rano i rodzice już z takimi promilami masakra
Odpowiedz
34
@ Xc
dnia 21.08.2023, 13:18 · Zgłoś
Być może to efekt dnia poprzedniego.
Odpowiedz
26
@ Meusz
dnia 21.08.2023, 13:28 · Zgłoś
Nie pomyślałaś, że te promile może były po libacji dzień wcześniej?
Odpowiedz
69
@ Ech
dnia 21.08.2023, 13:37 · Zgłoś
Nie zrozumiem tego mając małe dziecko-niemowlę że obydwoje byli pod wpływem. Takie maleństwo wymaga stałego dozoru właśnie aby zminimalizować ryzyko. Trudno gdybać jak potoczyły by się losy gdyby byli trzeźwi lub przynajmniej jedno z nich. Ech, brak słów.
Odpowiedz
37
@ Tom
dnia 21.08.2023, 14:58 · Zgłoś
Jakie ma to znaczenie kiedy wypili?
Patologia i tyle.
Odpowiedz
8
@ Cecylia
dnia 21.08.2023, 16:38 · Zgłoś
Przymusowe leczenie [...] !!!
Odpowiedz
0
@ To ja 2 do Tom
dnia 21.08.2023, 16:46 · Zgłoś
Dlaczego od razu patologia? Wszyscy rodzice są trzeźwi do 18 roku życia swoich dzieci?
Nie wypiją lampki wina na imieninach czy w święta ?
Tak się robi żeby zawsze jedno z rodziców było całkiem trzeźwe .
Odpowiedz
7
@ [...]
dnia 22.08.2023, 00:16 · Zgłoś
@ To ja 2 do Tom
Półtora promila u mamy i promil u taty o 9 rano raczej nie świadczy
o ,, lampce wina " wieczorem , bardziej o konkretnej libacji dzień wcześniej , więc nie czarujmy się,
młodzi pewnie zaszaleli i poszli spać podziwiając jak [...] słodko i spokojnie śpi, a gdy wyparowało trochę promili, zauważyli straszną rzeczywistość.
Mogło być zupełnie inaczej, ale dla przeciętnego zdrowo rozsądnego człowieka taki scenariusz
sam się kreśli.
Współczuję aniolkowi i mimo wszystko rodzinie.
Odpowiedz
8
@ Oki
dnia 22.08.2023, 05:18 · Zgłoś
Jak trzeba [...] ,żeby mieć 1,5 promila o 9 rano następnego dnia. Taka właśnie pojęcie ludzie mają. Maja dziecko i oboję ładują na umur. Tego nawet nie da się skomentować.
Odpowiedz
-4
@ Oki
dnia 22.08.2023, 05:21 · Zgłoś
Jesteś taka sama patologa umysłowa jako oni.
Odpowiedz
0
@ Anna
dnia 22.08.2023, 06:50 · Zgłoś
To musiała być [...] do białego rana
Odpowiedz
3
@ wiki
dnia 22.08.2023, 07:06 · Zgłoś
to ile musieli mieć w dniu poprzednim skoro rano mieli 1.5
Odpowiedz
7
@ strona wuwuwu
dnia 22.08.2023, 10:46 · Zgłoś
Do To ja 2 do Tom

[...] też jest dla ludzi, ale do jego spożycia nie tylko potrzebne jest gardło, ale trzeba jeszcze mieć sprawny mózg pod czaszką, żeby wiedzieć, kiedy i ile można wypić. Człowiek dorosły powinien myśleć o konsekwencjach swojego postępowania.
Odpowiedz
0
@ Go go go
dnia 28.08.2023, 11:56 · Zgłoś
Albo chyba całego wiadra wina
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.