Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Niewykorzystana szansa czy słuszna decyzja?

109

Rada Powiatu w Jaśle nie przyznała 150 tysięcy złotych dofinansowania do zakupu samochodu dla Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle. Mimo to, większość radnych była temu zdecydowanie przeciwna wskazując inne inwestycje potrzebujące wsparcia finansowego.

Do Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle miał w tym roku trafić nowy samochód pierwszo wyjazdowy, najczęściej wykorzystywany przy akcjach ratowniczo-gaśniczych. Koszt zakupu takiego pojazdu to 600 – 680 tysięcy złotych. Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie zadeklarowała pomoc finansową w kwocie 400- 450 tysięcy złotych. Resztę pieniędzy miał dołożyć powiat, czyli 150 tysięcy złotych oraz Urząd Miasta w Jaśle - 50 tysięcy złotych.

- Samochód, który miał zostać zakupiony to pojazd średni gaśniczy uterenowiony pierwszo wyjazdowy, wyjeżdżający praktycznie do zdecydowanej większości zdarzeń. Mieści się w nim 6 strażaków oraz największa ilość pewnego rodzaju sprzętu, począwszy od najdrobniejszych rzeczy, poprzez największe sprzęty mające pomóc strażakowi, przy prowadzeniu konkretnych działań ratowniczych – wyjaśnia st. bryg. Wiesław Latoszek,  komendant Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle.

Obecny samochód jest wykorzystywany już przez 12 lat. Niebawem mija jego okres eksploatacji. Jak zauważył komendant Latoszek pojazd ten jest coraz częściej remontowany oraz usuwane są pojawiające się usterki. Jednak decyzja radnych nie napawa optymizmem Komendę Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle.

- To, co dzisiaj stało się na sesji nie jest dobrą informacją dla strażaków PSP w Jaśle, ale myślę, że jeszcze bardziej nie jest dobrą przede wszystkim dla mieszkańców powiatu jasielskiego – ocenia W. Latoszek. - Prawdopodobnie (obecny samochód- przyp.red) będzie nam jeszcze służyć, ale trudno powiedzieć, czy miesiąc, pół roku czy rok. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby ten samochód wycofać. Dopóki będzie sprawny technicznie, a jego eksploatacja nie będzie zagrażała ratownikom jeżdżącym w samochodzie do działań ratowniczych lub innym użytkownikom dróg, będzie on wykorzystywany. Owszem mamy inne samochody, ale są to pojazdy, w których maksymalnie może być 3 strażaków. Wiemy doskonale, że 3 strażaków przy poważnych zdarzeniach to jest zdecydowanie za mało – dodaje.

 Józef Kozioł pomimo swoich przekonań po raz pierwszy był przeciwny dofinansowaniu zakupu samochodu w kwocie 150 tysięcy złotych. Podkreślił, że do podjęcia tej decyzji zmusił go Zarząd Powiatu w Jaśle.

- Zawsze popierałem straże. Jako osoba prywatna i jako wójt gminy Kołaczyce kupiłem kilka samochodów. W poprzedniej kadencji i w tej głosowałem za przyznaniem środków na samochody dla straży pożarnej, by była dobrze wyposażona i miała dobry sprzęt. Dzisiaj podjąłem decyzję wbrew własnym poglądom. Była to desperacja, do której doprowadził mnie Zarząd Powiatu – powiedział tuż po głosowaniu radny Józef Kozioł.

Tym bardziej był zbulwersowany, gdyż pieniądze w kwocie 150 tysięcy znalazły się w budżecie na dofinansowanie zakupu samochodu dla straży, a 196 tysięcy złotych, które miały być przeznaczone na remont drogi Kołaczyce - Sieklówka - Lubla zostały zdjęte. Ponadto radny Kozioł zwrócił uwagę na stan drogi Bieździadka - Gorajowice - Jasło przez las, gdzie są dwa wąwozy a stan, w jakim jest droga zmusza do szukania objazdów.

Mieszkańcy mają do mnie pretensje i słuszne, że powinienem stanąć w ich obronie i to czynię. Mimo, że narażam się to mnie nie interesuje. Ja mam pomagać mieszkańcom – podkreślił radny Kozioł.

Tadeusz Górczyk uważa, ze to czysta prywata, a nie dbałość o interesy mieszkańców powiatu. Uważa, że radni popełnili wielki błąd. - Samochód miał służyć 115 tysiącom osób, a nie droga, która służyć będzie grupie kilkudziesięciu osób.

Starosta Adam Kmiecik podkreślił, że takiej szansy na zakup samochodu w tym roku już nie będzie. - Wszystkie jednostki, które działają w tej kwestii zarówno straż pożarna, policja, wojsko, pogotowie muszą współdziałać, ale również być wyposażone. Nie tak dawno w Nowym Żmigrodzie był pożar. Nie mówię, że gdyby był samochód strażacki to te dzieci udałoby się uratować, ale droga pod tym domem jest asfaltowa. Ogień pożarł dwa młode istnienia. Nie twierdzę, że gdyby straż pożarna miała samochód, to by się udało, ale konieczne jest, aby straż była wyposażona.

Argumenty komendanta Wiesława Latoszka, jak również starosty Adama Kmiecika nie przekonały radnych, którzy zagłosowali przeciwko dofinansowaniu samochodu strażackiego.

Drodzy Czytelnicy, jak Waszym zdaniem powinni postąpić radni powiatu jasielskiego? Przeznaczyć 150 tysięcy złotych na zakup samochodu strażackiego, czy 100 tysięcy na remont drogi relacji Bieździadka - Gorajowice – Jasło i 50 tysięcy na budowę chodnika w Trzcinicy?

Ilona Czarnecka

ilona.czarnecka@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 109

Dodaj komentarz Widok:
1
@ strażak osp
dnia 03.05.2013, 11:32 · Zgłoś
Ja się wcale nie dziwię radnym bo jak już wspomniał wcześniej ocotnik i inni znający temat pan komendant dał plame z GCBA które miało byc przyznane osp Szebnie a poszło "niewiadomo" gdzie to o co teraz mają pretensje "panowie" z PSP- niech zaczną porządki od swojego podwórka to i pieniadze się znajdą bo prawda jest taka że nie brakuje tam gwiazdorów nic nie robiących prucz pobierania pensji.
Odpowiedz
0
@ ratownik
dnia 02.05.2013, 22:05 · Zgłoś
samochody są potrzebne i to jest błąd radnych kolejny z resztą, że nie przyznali pieniędzy. na służby ratownicze tj. straż pożarna, pogotowie i policja radni nie powinni skąpić grosza bo każdy z nas kiedyś będzie potrzebował pomocy a faktycznie samochody którymi oni jeżdźą są w opłakanym stanie. Narażają życie nie tylko swoje ale i NASZE. zobaczcie ile pieniędzy utopiono na zrobienie deptaka, śmiesznych fontann. pytam się po co. za niedługo wybory to będą się skręcać żeby coś robić aby zyskać poparcie. a ludzie powinni się wypiąć na tą właśnie bande [...] i nie powinni iść głosować. nadeszły wspaniałe czasy. larytas. coraz więcej ludzi którzy nie mają co do garczka włożyć. tylko ci niby u władzy jak paniska takie. byle dietę sobie podnieść. szlak mnie trafia jak ich widzę
Odpowiedz
2
@ xxl
dnia 01.05.2013, 12:38 · Zgłoś
Bardzo trafny komentarz nr. 7 i 8 obrazujący sytuację i atmoswerę w jasielskiej PSP oraz przyczynę dlaczego radni poprostu olali komendanta . Polecam!!!
Odpowiedz
1
@ strażak
dnia 01.05.2013, 13:24 · Zgłoś
prawda cała prawda
Odpowiedz
-2
@ realista
dnia 01.05.2013, 11:11 · Zgłoś
ważniejsza jest droga gdyż samochodów na robienie bram na weselach na razie wystarczy
Odpowiedz
0
@ rt
dnia 30.04.2013, 17:55 · Zgłoś
Kto nie był na sesjach to tu sobie może posłuchać i wyrobić opinię http://www2.um.jaslo.pl/sesje/
Odpowiedz
1
@ asd
dnia 30.04.2013, 18:25 · Zgłoś
Tam są jedynie sesje miejski a nie powiatowe. Nie mylcie powiatu z miastem, to są inne samorządy inne zadania inne pieniądze ...
Odpowiedz
2
@ ulan
dnia 30.04.2013, 10:30 · Zgłoś
Strazy potrzeba kopa w [...] i polowe do zwolnienia\,siedza tam jak jasnie panowie a biurokracja jak w starozytnym Babilonie,same [...] i biurwiarze na posadkach,pora wziasc ich do galopu i sprywatyzowac to towarzystwo
Odpowiedz
0
@ roh
dnia 01.05.2013, 12:16 · Zgłoś
przeciez straz juz jest sprywatyzowana (PSP - prywatna straz pozarna) - a tak powaznie - gdybys tu pracowal to bys to widzial
tyle w temacie - dziekuje za uwage
Odpowiedz
1
@ sx
dnia 30.04.2013, 00:44 · Zgłoś
Sluszna decyzja
Odpowiedz
0
@ Kołaczyce Miasto
dnia 29.04.2013, 23:03 · Zgłoś
A droga do stadionu?
Odpowiedz
1
@ łopservatore
dnia 29.04.2013, 22:41 · Zgłoś
Decyzja zaiste godna filozofa.Gdyby do tych 150 000 co zamiast na samochód pójdą na chodnik zdobyli następne 500 000 na drogi to by było ok. Wtedy taką decyzję można by poprzeć. Tyle tylko że tu tracą 450 000 by zbudować parę metrów chodnika!Jaki z tego będzie efekt? Ano dość mizerny.Teraz zbudują kilkanaście metrów chodnika po to by za kilka lat(2 może 3) wydać 500 000 a może i więcej na zakup nowego samochodu do PSP.Wtedy będzie nowy samochód ale nie będzie kilkuset metrów następnego chodnika.
Czysta matematyka mówi że w ten sposób stracono 450 000zł. A MOŻE I WIĘCEJ.Oj ktoś tu się z pewnym zwierzątkiem z wysp Dardanelskich na głowy zamienił.
Odpowiedz
5
@ A cóż to
dnia 29.04.2013, 22:18 · Zgłoś
tematyka taka okrojona, przecież wiele się działo w czasie ostatniej sesji. I o strategii oświaty było, i groźby i sprawa Trzcinicy. Pani Redaktor tak jakoś wybiórczo relacjonuje a [...] lud przecież ciekawy jest ...
Odpowiedz
6
@ zxc
dnia 30.04.2013, 07:59 · Zgłoś
oj tematyka okrojona i to bardzo a była to przecież najdłuższa sesja Rady Powiatu. Niestety "dziennikarze" zbyt wcześnie opuszczają obrady i m.in. przez to ich relacje są tylko cząstkowe.
Odpowiedz
3
@ ciekawski
dnia 30.04.2013, 08:16 · Zgłoś
Skoro tematyka okrojona, to napiszcie co tam się ciekawego działo!
Odpowiedz
4
@ zxc
dnia 30.04.2013, 09:36 · Zgłoś
Szkoła w Trzcinicy została zlikwidowana, teraz ma ją prowadzić stowarzyszenie.

Strategia oświaty w powiecie przedstawiona przez Zarząd Powiatu została odrzucona przez radnych.
Odpowiedz
5
@ Werdi
dnia 29.04.2013, 19:01 · Zgłoś
co to wybory się zbliżają że more po [...] pokazują!!!
Odpowiedz
3
@ ubijaczka
dnia 29.04.2013, 17:29 · Zgłoś
Czas na pakowanie i sprzątanie . Staszek M. jest skuteczny. Ma super wspólników, Tadka B, i Leszka Z. Powodzenia Panowie! Ten tercet jest nie do zatrzymania." Przejadą po tej kadencji powiatu", jak najcięższy walec Przedsiębiorstwa Robót Drogowo - Mostowych.
Odpowiedz
6
@ jenkins
dnia 29.04.2013, 15:03 · Zgłoś
I bardzo dobrze bo wojewódzki zarząd PSP by tylko doił samorządy, które nawet na szkoły nie mają. Poza tym dlaczego powiatowy zarząd dróg nie da? W tamtym roku 1 mln wydał na luksusowe pojazdy. I gdzie tu gospodarność? Pan Górczyk wtedy nie krzyczał o prywacie!
Odpowiedz
9
@ dzunio
dnia 29.04.2013, 15:01 · Zgłoś
rozwiązać darmozjadów ze strazy miejskiej i kasa na samochód bedzie dla PSP Jaslo
Odpowiedz
6
@ g
dnia 29.04.2013, 18:45 · Zgłoś
I tu z tym bym się zgodził. Pieniądze są tylko nie tam gdzie potrzeba.
Odpowiedz
2
@ do alfred
dnia 29.04.2013, 14:58 · Zgłoś
za 450 średniego gaśniczego nie kupisz nawet od Stolarczyka :)
Odpowiedz
-1
@ alfred
dnia 29.04.2013, 14:55 · Zgłoś
Za 450 000 z Rzeszowa kupić starszy wóz,a pieniądze przeznaczyć na drogi.
Odpowiedz
0
@ mar
dnia 29.04.2013, 20:45 · Zgłoś
Widac ze temat pozarnictwa jest Ci wiecej niz obcy wiec jak masz gadac takie glupoty nie mow lepiej nic.
Odpowiedz
6
@ ulan
dnia 29.04.2013, 10:32 · Zgłoś
Zwolnic polowe [...] i biurwiarzy,beda pieniazki na psp i na drogi i na szpitale itd.
Odpowiedz
0
@ po..
dnia 29.04.2013, 08:13 · Zgłoś
hej. ogarnijcie się jak kupią ,zrobią TO BĘDZIE bo w przeciwnym razie
nie będzie niczego,
Odpowiedz
14
@ [...]
dnia 29.04.2013, 07:30 · Zgłoś
Ludzie to już w ogóle nie myślą. PSP, to straż państwowa, a nie samorządowa, wobec czego obowiązkiem Państwa jest finansowanie potrzebnego sprzętu gaśniczego. Władza leci sobie w "kulki" ze społeczeństwem, ponieważ środki państwowe, to nasze podatki, tak jak środki samorządowe, które również pochodzą z naszych podatków.
Odpowiedz
2
@ bob
dnia 29.04.2013, 07:25 · Zgłoś
Tu nie chodzi o to co jest bardziej potrzebne tylko o politykę. A miało być bez polityki w samorządach. Ciekawe jak wyglądało głosowanie po podziale na partie. Jasło jest PISowskie - i wszystko jasne.
Odpowiedz
1
@ roh
dnia 01.05.2013, 12:07 · Zgłoś
Jasło było PISowskie, jest i bedzie bo to miasto emerytow, rencistow i inwalidow majacych klapki na oczach - dopoki mlodzi nie wezma sprawy w swoje rece i nie zachlysna sie kasa na stanowiskach to moze sie cos zmieni - w przeciwnym wypadku kiedys bedzie to teren domu spokojnej starosci ogrodzony murem z zakazem wstepu dla myslacych inaczej
Odpowiedz
-3
@ xy
dnia 28.04.2013, 23:14 · Zgłoś
ta droga na Gorajowice jest bardzo ważną a do radnego to tez lepiej póżno niż wcale ... że się o nią upomniał bo wybory blisko !!! ale swend to jakiś jasielski [...] ... wszędzie go pełno na portalach jak perzu w polu...
Odpowiedz
1
@ sasza
dnia 28.04.2013, 23:10 · Zgłoś
samochód strażaków bardziej potrzebny od jakieś wiejskiej drogi
Odpowiedz
-1
@ ggg
dnia 28.04.2013, 22:50 · Zgłoś
Niech kombinuja, sa wazniejsze rzeczy,moga sami kombinowac jak zebrac kase na auto. Takie czasy.
Odpowiedz
2
@ kuba
dnia 28.04.2013, 22:38 · Zgłoś
Wstyd panowie radni.Dopoki nie dotknal was ten problem to igracie "z ogniem".Co bedzie jak nie dojedzie samochod strazacki na miejsce pozaru bo zepsuje sie na drodze ?Kto odpowie za stan do jakiego doprowadziliscie ? Jednym slowem wstydzie sie.Przy nastepnych wyborach bedziemy o was pamietali ale negatywnie.
Odpowiedz
12
@ .
dnia 28.04.2013, 22:51 · Zgłoś
Państwowa Straż Pożarna jest dotowana z budżetu państwa, a nie przez jednostki samorządowe, więc jak nie dojadą to wiadomo kto odpowiada.
Odpowiedz
11
@ aro
dnia 29.04.2013, 06:18 · Zgłoś
Myślisz że Tusk da, to jesteś w wielkim błędzie. On kasę wywozi do Niemiec, Gracji itp, żeby Polskę utrzymać w UE, co nam szarym ludziom bardziej szkodzi niż pomaga.
Śnij dalej.
Odpowiedz
-4
@ Sven
dnia 28.04.2013, 22:19 · Zgłoś
komentarz nie na temat
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 28.04.2013, 22:13 · Zgłoś
[komentarz nie na temat.]
Odpowiedz
4
@ mmm
dnia 28.04.2013, 22:02 · Zgłoś
Tylko niech mi ktos powie szczerze ile metrow uczciwej drogi mozna za te 150 tys zrobic??
Bo jak sam Pan radny mowil to droga przez las, 2 wawozy wiec tam 4 cm nowej nawierzchni szlak trafi po roku, a latanie dziur wogole mija sie z sensem. To zastanowmy sie czy to nie jest wywalanie pieniedzy w bloto i lekka reka odrzucanie 450 tys jakie dalaby komenda Wojewodzka.
Odpowiedz
-1
@ Sven
dnia 28.04.2013, 22:11 · Zgłoś
drogi porąbało cię-kłościół z plebanią dlo ksyndza...
Odpowiedz
-2
@ Sven
dnia 28.04.2013, 21:52 · Zgłoś
[...]

Mam zamiar otworzyć prawdziwy [...]shop w Jaśle i do tego będę kręcił [...] zostanę kolejny LARYM Flyntem...
Odpowiedz
-3
@ Sven
dnia 28.04.2013, 21:51 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ sven
dnia 28.04.2013, 21:36 · Zgłoś
Wybudować plebanie za pieniądze podatnika dla księdza.
Odpowiedz
1
@ Zuza
dnia 29.04.2013, 23:16 · Zgłoś
Sven kotuś a ty dalej swoje!!!skończ już z tymi plebaniami bo ileż to można...
Odpowiedz
6
@ KimDzonPlaTfus #I
dnia 28.04.2013, 21:30 · Zgłoś
Pawlaka nie ma - przesunąć środki OSP do PSP - JA! wam to mówię -vel McDonald z domu, nie zrobicie to nie dostaniecie hamburgera i frytek! - I to nie żarty bo JA! wasz szef!
Odpowiedz
11
@ arco
dnia 28.04.2013, 21:23 · Zgłoś
zwolnić 50% radnych [ bezradnych] obniżyć pozostałym wypłaty i dodatki, a za oszczędzone pieniądze finansować w drogi, chodniki i Straż Pożarną.
Lepiej te pieniądze można wykorzystać i ludzie będą mieli pożytek, a tak to tylko radni biorą, a ludzie nic z tego nie mają. Jedynie [...] i dziecinne decyzje, co wyrabiają radni - paranoja i błazenada jednym słowem. Szkoda że tyle mają lat, ale człowiek na stare lata głupieje.
Odpowiedz
11
@ strażak
dnia 28.04.2013, 20:59 · Zgłoś
państwowa straż pożarna powinna robić wszystkie zakupy z budżetu państwa a nie za pieniądze samorządu . popieram radnych
Odpowiedz
10
@ strażak
dnia 28.04.2013, 20:57 · Zgłoś
państwowa straż pożarna powinna robić wszystkie zakupy z budżetu państwa a nie za pieniądze samorządu . popieram radnych
Odpowiedz
16
@ koalicja
dnia 28.04.2013, 20:33 · Zgłoś
Fakty są takie - nowe otwarcie w powiecie!
Odpowiedz
9
@ awe
dnia 28.04.2013, 20:52 · Zgłoś
Nareszcie trochę więcej radnych zaczęło dobrze głosować.
Odpowiedz
-1
@ kaziu
dnia 30.04.2013, 21:39 · Zgłoś
... dobrze głosować? Dla kogo dobrze.
Odpowiedz
23
@ PSP
dnia 28.04.2013, 20:13 · Zgłoś
Kmiecik powinien sprzedać "nówkę" skodę superb za 100.000 zł, dołożyć 50.000 zł, które zabrał sportowi i było by OK.
Odpowiedz
20
@ hmm
dnia 28.04.2013, 19:51 · Zgłoś
To starosta juz nie ma wiekszosci...
Odpowiedz
13
@ .
dnia 28.04.2013, 22:47 · Zgłoś
Ma większość, ale przeciw sobie !!!
Odpowiedz
0
@ kat
dnia 28.04.2013, 19:32 · Zgłoś
powiem tak istnienie ludzkie i zdrowie ludzkie jest bezcenne to nie pieniadze na samochód strażacki tylko na wasze zdrowie i życie dziurawą drogą można jezdzic ale życia bez sp[ecjalistycznego samochodu nieda sie uratowac, te pieniądze są nie dla straży tylko dla was na ratowanie życia kazdego obywatela wiec pomyślcie. Ps.pozdrowienia dla Komendanta od członków z Szebni.
Odpowiedz
0
@ znajacy temat
dnia 01.05.2013, 11:00 · Zgłoś
oj Szebnie, spokojnie - przyjdzie i na was kolej z samochodem (jak się zmieni władza w PSP na bardziej odważną)
postarajcie się zrozumieć tą osobę o której myślicie :) - to jest tak samo jak z tym wozem strażackim i drogą przez Gorajowice
podobna sytuacja jest u was - chyba lepiej jak ktoś nadal będzie siedział na stołku i doił kasę do własnej kieszeni niż gdyby się miał postawić św. pamięci generałowi :)
jeszcze raz proszę o wyrozumiałość - sami widzicie jaki jest biedny i wychudzony - po prostu musiał tak uczynić
Odpowiedz
10
@ eeee
dnia 28.04.2013, 19:25 · Zgłoś
Na dofinansowanie koni w Brzostku mają, Na nowego superba mają, na hiluxy dla PZD mają ale na drogi to niema? Szkoła w Święcanach (której dyrektorem jest przewodniczący rady) a żadnego chodnika czy nawet pobocza. Dzieci po drodze chodzą. Tylko czekać jak dojdzie do tragedii! A takich miejsc jest cała masa! W Bieczu potrafili chodniki zrobić, w całym Powiecie Gorlickim przy szkołach są chodniki dla dzieci a w Powiecie Jasielskim co?
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 28.04.2013, 20:50 · Zgłoś
Przewodniczący rady po prostu nie potrafi nic konkretnego samodzielnie wymyślić.
Odpowiedz
0
@ roh
dnia 01.05.2013, 10:48 · Zgłoś
nie porównuj powiatu gorlickiego do jasielskiego bo tak tak jakbyś porównywał mercedesa do fiata uno :)
Odpowiedz
9
@ przyszły wyborca
dnia 28.04.2013, 19:10 · Zgłoś
cytat " Dzisiaj podjąłem decyzję wbrew własnym poglądom. Była to desperacja, do której doprowadził mnie Zarząd Powiatu ". Za taką wypowiedż ten gostek powinien " w DESPERACJI", zostawić stołek radnego, do końca swoich dni i nie [...] [...].
Odpowiedz
11
@ bolo
dnia 28.04.2013, 18:58 · Zgłoś
po wioskach gniją nowe auta wystarczy zamienić i po problemie
Odpowiedz
2
@ .
dnia 28.04.2013, 23:27 · Zgłoś
nie [...] pomysł, tylko czy oddadzą ? ;)
Odpowiedz
9
@ keller
dnia 28.04.2013, 18:32 · Zgłoś
dokładnie tak jest ,PSP prosi o samochód pierwszowyjazdowy a po wioskach stoją nowiutkie wozy po kilkaset tysięcy a nawet milion i obstawiają raz w roku odpusty
!! kolejna paranoja z głupotą razem wzięta.
Odpowiedz
-3
@ wz
dnia 28.04.2013, 20:21 · Zgłoś
nowe samochody w niektórych jednostkach OSP to zasługa dobrej współpracy samorządów gminnych z jednostkami OSP do których PSP nie dopłaca a jedynie stawia coraz to wyższe wymagania.
Odpowiedz
1
@ czytelnik
dnia 28.04.2013, 17:59 · Zgłoś
Co do Kołaczyc to nie tak dawno dostali Forda Transita i już chcą go wymieniać, brawo :)
Odpowiedz
11
@ Mieszkaniec gminy Kołaczyce
dnia 28.04.2013, 17:57 · Zgłoś
Nagle Pan Kozioł się uaktywnił. Widać, że zbliżają się wybory. Czas się przypomnieć mieszkańcom. Ten człowiek nigdy nie zrobił czegoś bezinteresownie. Tak samo teraz. On twierdzi, że sprzeciwił się decyzji zarządu. Przecież ten zarząd, a zwłaszcza Górczyk to jego przyjaciele. Czas powoli się odcinać od nich bo są krytykowani?
Nie wierzcie w ani jedno jego słowo!!!
Wiem co mówię. A droga Bieździadka Gorajowice powinna być już dawno zrobiona. Akceptowanie jej stanu technicznego to wstyd dla zarządu i rady powiatu. Lepsze drogi prowadzą w pola uprawne. TW "Drzewo" też się nie wysila. Ciekawe kiedy on się uaktywni i pokaże jak to bardzo dba o mieszkańców.
Czas na zmianę warty Panowie.
Odpowiedz
5
@ arco
dnia 28.04.2013, 21:31 · Zgłoś
ci co są to jedna banda kanciarzy i pod siebie grabią kasę, a nie dla nas, aby nam żyło się lepiej. Pierwsze namawiają co by nie zrobili, żeby się dostać na stołek, a jak się dostaną to nas mają w głębokiej [...]ie. Później to tylko kasa na konto aby wpływała, przypomną o nas dopiero jak znowu trzeba głosować za nimi. I tak się toczy to koło.
TRZEBA ich zmienić od radnych do burmistrza.
Precz z kanciarzami i bajko pisarzami.
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 28.04.2013, 16:56 · Zgłoś
"Jako osoba prywatna i jako wójt gminy Kołaczyce kupiłem kilka samochodów" - jakie i za ile.
Odpowiedz
5
@ Zuza
dnia 28.04.2013, 17:52 · Zgłoś
Hahaaa i jeszcze warto było by zapytać dla kogo???no chyba że dla siebie...
Odpowiedz
2
@ osp
dnia 28.04.2013, 16:49 · Zgłoś
w Zółkwie nie dawno święcili auto to można go zabrać do psp
Odpowiedz
4
@ zielonyuspokaja
dnia 28.04.2013, 17:04 · Zgłoś
chyba jednak z OSP nie jesteś, bo widze, że są problemy z odróżnieniem SLRt od GBA
Odpowiedz
8
@ hm
dnia 28.04.2013, 16:43 · Zgłoś
Ja tu czegoś nie rozumiem : przecież Kozioł i Górczyk są z tego samego ugrupowania Przymierza Samorzdowego Podkarpacia!
Napiszcie, kto wie, jak gosowali pozostali Radni.
Odpowiedz
6
@ Pseudonim Anonim
dnia 28.04.2013, 16:41 · Zgłoś
Rada Powiatu w Jaśle nie przyznała 150 tysięcy złotych dofinansowania do zakupu samochodu dla Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle. Mimo to, większość radnych była temu zdecydowanie przeciwna wskazując inne inwestycje potrzebujące wsparcia finansowego.

Nie rozumiem sensu tych dwóch zdań
Odpowiedz
4
@ czesio
dnia 28.04.2013, 17:43 · Zgłoś
bo...są...bez...sensu?
Odpowiedz
10
@ znający temat
dnia 28.04.2013, 16:34 · Zgłoś
To prawda PSP jeździ złomem, a w OSP stoją nowiutkie auta i wożą druhów na obstawę odpustów. Po co OeSPom, po dwa, trzy a nawet cztery wozy strażackie. Po co ?. Brawo radni za decyzję - tak trzymać, popieram.
Odpowiedz
8
@ SAWEK
dnia 28.04.2013, 16:30 · Zgłoś
Ja bym przeznaczył na sfinansowanie wyborów nowej Rady Powiatu.Ta już jest wysłużona jak ten pojazd ze straży.I ma prawo wyjść z siebie i stanąć obok...Skoro sobie dojazdy jaśnie państwo pod chałupiny zrobiło,to po cóż budować,remontować drogi dla kilku [...]...Może wzorem premiera jakie premie by se uchwalić???To jest też wariant do rozważenia...A jak [...] się będzie palić,to komu w Polsce jej szkoda będzie??? Słowem prywata ,jak chora [...]...Chce się lać,a nie da się lać![...][...] m...!!!
Odpowiedz
5
@ osp
dnia 28.04.2013, 16:10 · Zgłoś
Tak nowa droga będzie,a w przypadku zagrożenia to po niej strażacy z PSP taczkami pojadą,ot mądra decyzja przesunięto środki 150tys,przy stracie 450tys,czy ci panowie potrafią liczyć i tej drogi nie mogliby by zrobić za rok.
Odpowiedz
4
@ X-MANIA
dnia 28.04.2013, 16:07 · Zgłoś
Rada Powiatu w Jaśle nie przyznała 150 tysięcy złotych dofinansowania do zakupu samochodu dla Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle. Mimo to, większość radnych była temu zdecydowanie przeciwna...CZY TO NIE SA PODOBNE ZNACZENIA?
Odpowiedz
4
@ eulalia
dnia 28.04.2013, 16:13 · Zgłoś
właśnie nie rozumiem MIMO CO? Brak logiki
Odpowiedz
9
@ ja
dnia 28.04.2013, 16:01 · Zgłoś
wybory za rok walkę o głos czas zacząć
Odpowiedz
11
@ bq
dnia 28.04.2013, 16:00 · Zgłoś
Pieniądze z mandatów od fotoradaru w 100% przeznaczyć na dofinansowanie samochodu dla Straży, a do budowy drogi wysłać [...] żyjących chytrze z MOPSu.
Odpowiedz
10
@ buła
dnia 28.04.2013, 15:59 · Zgłoś
Jadąc drogami remontowanymi zaledwie kilka lat temu odnosze wrażenie , że to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Zazwyczaj po drugiej zimie drogi sa juz do naprawy, po trzeciej wypadaja dziury w których koła można zostawić. mamy 21 wiek dróg nie umieja w Polsce budowac .
Odpowiedz
4
@ arco
dnia 28.04.2013, 21:38 · Zgłoś
oni umieją budować, oni dbają o to żeby mieć pracę co kilka lat tą samą drogę robić.
Zatrudnić niemiecką ekipę i zrobią drożej, ale za to na 20 lat bez łatania dziur.
A Polacy to byle jak i jeszcze zostanie dla szwagra trochę asfaltu bo mu trzeba podjazd zrobić.
Odpowiedz
-6
@ czytelnik
dnia 28.04.2013, 15:57 · Zgłoś
Za rok też nie dadzą tych 150tys. bo pójdzie na chodniki na jakimś [...] co idzie pare osób i się boi bo czasem auto przejedzie i się boją że zostaną potrąceni...
Odpowiedz
13
@ OSP
dnia 28.04.2013, 15:54 · Zgłoś
OSP co mają z 3 wyjazdy na rok mają nowe auta a PSP starym jeździ.. bez sensu !
Odpowiedz
10
@ zielonyuspokaja
dnia 28.04.2013, 15:52 · Zgłoś
Oczywiście róbcie chodnik, drogę, ale jeśli się coś stanie i PSP nie dojedzie, bo auto się zepsuje, to w tym miejscu wszyscy będą wypisywać komentarze typu : "straż nie dojechała i się stało". "Jedynka" jeździ do wszystkich zdarzeń jakie są kierowane do PSP, także pomyślcie ile to wyjazdów. Tyle w temacie.
Odpowiedz
4
@ czytelnik
dnia 28.04.2013, 15:49 · Zgłoś
zapewniam was że jakaś droga kogoś uratuje niż straż, kiedyś dojdzie do sytuacji że trzeba będzie wyjechać i samochód nie odpali i wtedy będzie mogło dojść do tragedii...
Ci radni to "[...]" nie radni myślą i jakichś drogach a ważny rzeczy pomijają...
Odpowiedz
2
@ keller
dnia 28.04.2013, 18:28 · Zgłoś
to pojadą wtedy innym i też uratują albo ugaszą !!!
Odpowiedz
16
@ .
dnia 28.04.2013, 15:46 · Zgłoś
Drogi panie T. Górczyk, jeśli Bieździedza, Lublica, Bieździadka, Sowina oraz Trzcinica to razem grupa "kilkudziesieciu" osób to życzę powodzenia na najbliższych wyborach.
Odpowiedz
9
@ ewa
dnia 28.04.2013, 16:59 · Zgłoś
Górczyk i tak ma ciężko w każdych wyborach !Więc nic mu już nie zaszkodzi!
Odpowiedz
5
@ danek
dnia 28.04.2013, 19:32 · Zgłoś
gorczyka to nie interesuje bo to etatowy...
Odpowiedz
0
@ .
dnia 28.04.2013, 23:25 · Zgłoś
haha racja. Powoływany w wyborach pośrednich. Swoją drogą fajna funkcja ETAT w Zarządzie Powiatu ;)
Odpowiedz
11
@ czytelnik
dnia 28.04.2013, 15:44 · Zgłoś
na co komuś droga co pare osób będzie z niej korzystać, samochód pierwszowyjazdowy się sypie, pojazdy PSP powinny być wymieniane co 10 lat a ten jeździ już 13 rok, to jest przesada, jak wysiądze to naprawdę n ie będzie czym jeździć i wtedy drogie władze będą wiedziały o tym że popełniły błąd
Odpowiedz
-2
@ x
dnia 28.04.2013, 15:43 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
12
@ adam
dnia 28.04.2013, 15:42 · Zgłoś
ja to widzę większe potrzeby w ratownictwie medycznym niż wstraży
Odpowiedz
48
@ moze inaczej...
dnia 28.04.2013, 15:42 · Zgłoś
Najlepiej obniżyć pensje zarządowi powiatu i zrealizować OBYDWA zadania!
Odpowiedz
1
@ voj
dnia 30.04.2013, 10:58 · Zgłoś
no w koncu jakis rozsadny pomysl.
Odpowiedz
0
@ budowniczy
dnia 28.04.2013, 15:41 · Zgłoś
a ile oni to wyjeżdżajo tym autem ? 1-2 razy na tydzień.. wytrzyma jeszcze kilka lat. Wyremontować drogi za te pieniądze i straż się nie rozleci !
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 28.04.2013, 15:49 · Zgłoś
Bardzo dużo się mylisz - obecny Renault Midliner wyjeżdża średnio kilka razy dziennie.
Odpowiedz
-5
@ budowniczy
dnia 28.04.2013, 15:51 · Zgłoś
wiosna , czas traw i tylko dlatego :) a tak to Midliner sobie odpoczywa w garażu.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 28.04.2013, 15:53 · Zgłoś
Ogólnie Midliner jeździ dużo - nie tylko do traw. Było bardzo dużo zgłoszeń nie mających nic wspólnego z pożarami traw.
Odpowiedz
-3
@ joł joł
dnia 28.04.2013, 15:34 · Zgłoś
Ja bym wybrał chodnik w Trzcinicy a droga to już nie koniecznie
Odpowiedz
7
@ PPP
dnia 28.04.2013, 15:24 · Zgłoś
ta droga nie jeżdżę a tym chodnikiem nie chodzę...a samochód uratuje więcej istnień..jestem [...]
Odpowiedz
20
@ zyga
dnia 28.04.2013, 17:13 · Zgłoś
bzdura , skąd wiesz czy akrat ta droga nie uratuje komus życia kiedy bedzie potrzebny dojazd karetki ? A po drugie to szczyt bezczelnosci kiedy nie ma kasy na drogi i straz pozarna a jest kasa na samochód dla powiatowych [...] , na samochód ktory jest potrzebny bo porzedni w dziwnych okolicznosciach został skradziony .
Odpowiedz
33
@ zyga
dnia 28.04.2013, 17:16 · Zgłoś
I jeszcze jedno , dzis brak kasy na powiat ale na początku kadencji panowie Kmiecik i reszta na podwyzki dla siebie mieli .
Odpowiedz
0
@ kim
dnia 28.04.2013, 18:31 · Zgłoś
Czyli rezygnujemy z 450 000 zł od Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie, a budujemy jakąś wiejską drogę, która chyba tylko z nazwy jest drogą powiatową.
Panie Józefie zawsze uważałem Pana za pragmatyka, a nie [...], ale teraz widzę, że populistyczne przypodobanie się wyborcom zwyciężyło ze zdrowym rozsądkiem.
Jeszcze jest czas na dogadanie się, wybory przecież dopiero końcem przyszłego roku, można zrobić jakieś oszczędności, przesunięcia budżetowe, tak by wilk był syty i owca cała.
To, że pokazaliście Zarządowi "Kozakiewicza gest" to dobrze, ale niech jednak rozsądek weźmie górę.
Odpowiedz
1
@ Józek
dnia 28.04.2013, 22:26 · Zgłoś
Co ty pleciesz o desperacji? Jesteś chłopie niezależny czy nie? Wygląda, że jesteś niezależny od swojego rozumu i sumienia. Co to znaczy "wbrew własnym poglądom"? To one są czy ich nie ma? Coś jak "jądra komara" - pewnie są ale ich nie widać. Inny przykład dla tej sytuacji to stwierdzenie, że można być trochę w ciąży. Jak teraz będziesz chłopie patrzył w lustro - np. przy goleniu?
Smutne to i przygnębiające jak "polityka" w wykonaniu Made in Powiat niszczy przyzwoitych w sumie ludzi. Nie mnie osądzać takiego postępowania i takiego tłumaczenia. Mogę tylko ubolewać... a czy współczuć? Niekoniecznie: nie można równocześnie mieć ciasteczko i je zjeść. Sprawa wyboru: jeden lubi wąchać pomarańcze, a drugi skarpety.
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 29.04.2013, 00:53 · Zgłoś
Krotko i na temat.Jesli szpital Za Bursa jeszcze istnieje ---zapisz sie sam dobrowolnie bo za jakis czas inni Cie tam umieszcza.
Odpowiedz
6
@ ochotnik
dnia 01.05.2013, 11:35 · Zgłoś
jak pan L. "wyprowadzil" jelcza z powiatu zeby utrzymac sie na stanowisku za czasow sw.pamieci pana S. to niech teraz nie oczekuje, ze radni przyznaja fundusze na nowy samochod, ktory znowu moze zostac "wyslany" na drugi koniec wojewodztwa.
panie L. moze lepiej zadbac o swoj powiat niz kosztem stolka (ktory jest juz dosc mocno obciazony) wysylac auta gdzie indziej.
ps. oszczednosci na nowy samochod mozna rowniez poszukac w pokoju nr 6, do ktorego kasa splywa tysiacami i jest defraudowana bez jakichkolwiek madrych decyzji w poprawie opinii o funkcjonowaniu calej komendy (psp - prywatna straz pozarna - nowe tlumaczenie skrótu)
Odpowiedz
4
@ ochotnik do p. L
dnia 01.05.2013, 11:50 · Zgłoś
i jeszcze jedno - troche kultury osobistej wobec swoich podwladnych i nas druchow osp - a tak na marginesie oficer spacerujacy po sklepie ze spuszczonymi szelkami w ubraniu dowodczo-sztabowym nie najlepiej prezentuje wizytowke panskiej komendy (posiadam do wgladu zdjecie oficera "szelkowca" o ile wczesniej nie trafi do skrzynki pocztowej KW PSP)
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.