Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Olga i Wolodymyr uciekli przed wojną. Schronienie znaleźli u rodziny w Zimnej Wodzie

76

Rodzina Klapiichuk uciekła przed wojną z rodzinnego miasta Łuck do przyjaciół w Polsce. Niebawem ruszą w dalszą drogę, aby spotkać się ze swoimi dziećmi w Niemczech i Anglii, którzy bardzo martwili się o los swoich rodziców. Pani Olga stara się nie pokazywać bólu i utrapienia, ale jak przyznaje, to bardzo trudne, kiedy jest się z dala od domu, pracy, rodziny oraz znajomych. - Chcę wam powiedzieć, że żadnemu Rosjaninowi w Rosji nie wybaczę tej wojny. Ani moje dzieci nie wybaczą ani moje wnuki. Nigdy. To jest nie tylko bieda mego serca, ale bieda serca całej Ukrainy – płacze pani Olga.

Od lewej: Władymyr Klapiichuk, Jarosław Bachta, Olga Klapiichuk

Olga (67 lat) i Władymyr Klapiichuk (68 lat) z Łucka przyjechali do Polski kilka dni temu. Schronienie znaleźli u rodziny Bachtów w Zimnej Wodzie, z którymi się przyjaźnią. Do polskiej granicy w Zosinie ( woj. lubelskie) jechali około 2,5 godzin, a po 10 godzinach dotarli na Podkarpacie. Przy granicy polsko-ukraińskiej zabrali do swojego busa cztery osoby dorosłe i sześcioro dzieci. Jak wspomina pani Olga przejazd ten był dla niej bardzo stresujący. Z Ukrainy wyjechali 4 marca. Za namową córek, które przekonywały ich do wyjazdu zgodzili się i opuścili swoje rodzinne strony. Pani Olga cały czas myśli o siostrze oraz jej rodzinie, która tam została, aby pomagać, udzielania pierwszej pomocy, leczyć i zmieniać opatrunki.

Rodzina Klapiichuk była mile przywitana przez Polaków, którzy czekali na nich przy granicy z darami. - Ja wzięłam tylko jedną butelkę wody, a dla dzieci jadących z nami jednego pampersa i wodę. Polacy przyjęli nas bardzo dobrze. To bardzo mili ludzie. Wszystko dawali – mówi pani Olga. Uchodźcy mogli również liczyć na pomoc wolontariuszy, którzy na miejscu udzielali rad oraz objaśniali, którędy należy się kierować, aby dotrzeć do poszczególnych miast. - Jeden chłopiec jechał do Warszawy na operację, był niewidomy, a pozostałe dzieci pojechały do swoich bliskich. My również udaliśmy się w drogę, aby dotrzeć tutaj do rodziny – tłumaczy.

Nie mogli uwierzyć, że to się dzieje naprawdę

Pani Olga wspomina dzień, kiedy Rosjanie weszli na teren Ukrainy nie kryła emocji. Do tego dnia nie wierzyła, że inwazja Rosji jest możliwa. - Rano wstałam do pracy i usłyszałam "buch!" "buch!". Myślę sobie, co się dzieje? Za chwilę doszło do mnie, że ostrzeliwują lotnisko i rozpoczęła się wojna! To było straszne. W pierwszy dzień płakałam. Na drugi dzień była zdenerwowana i zła na to wszystko. Cały czas przeklinałam pod adresem Putina. A na trzeci dzień zaczęły się alarmy. Ludzie chowali się w piwnicach, niektórzy w szkołach – gdzie to było tylko możliwe – opowiada pani Olga. - Nasze dzieci mieszkają za granicą i bardzo się o nas martwiły. Każdego dnia musiałam im wysłać wiadomość, że wszystko w porządku, że żyjemy. Jeden raz nie odezwałam się do nich, bo był alarm, schowaliśmy się w piwnicy i nie słyszałam, że córka napisała do mnie wiadomość. Po alarmie porozmawiałyśmy przez telefon, ona bardzo płakała. Bała się, że stało się nam coś złego – dodaje.

"Ukraiński naród nigdy nie będzie niewolnikiem"

Państwo Klapiichuk są przekonani, że naród ukraiński wygra tę walkę. Za te wszystkie cierpienia, śmierć wielu niewinnych ludzi i zburzone miasta - nie wybaczą Rosjanom. - Putin nie może zrozumieć że Ukraina, Ukraińcy to całkiem inna nacja, to nie Moskale. U nas jest tak, że jeżeli cokolwiek się nie podoba to możemy o tym Prezydentowi powiedzieć. Ukraiński naród jest wolny duchem, który nigdy nie będzie niewolnikiem. Tak mi się wydaje, że nawet martwi powstaną, żeby pomóc żywym pokonać Putina i Rosję. Nigdy Ukraina nie będzie pod jarzmem, to nie ten kraj. A to że napadł na nas, to świadczy o tym, że przestraszył się Ukraińców i tego, że będziemy mieć życie lepsze od Rosjan. Kiedyś otworzą się im oczy i zobaczą Ukrainę, demokratyczne państwo, w którym życie jest dobre, wolne, w którym żyje się lepiej. Oni tam u siebie nierobów wychowują – mówiła pani Olga. - Chcę wam powiedzieć, że żadnemu Rosjaninowi w Rosji nie wybaczę tej wojny. Ani moje dzieci nie wybaczą ani moje wnuki. Nigdy. To jest nie tylko bieda mego serca, ale bieda serca całej Ukrainy – dodaje zapłakana.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 72

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Adam
dnia 14.03.2022, 21:23 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ do Adam
dnia 14.03.2022, 22:20 · Zgłoś
Włącz TVN to zobaczysz.
Odpowiedz
1
@ Krzyś
dnia 14.03.2022, 14:44 · Zgłoś
@js nie chodzi o oderwanie ręki ani nogi bo oni z takimi urazami do nas nie przychodzą, chodzi o inne zwykłe choroby i to nie typu grypa. Nie mówię że przez Ukraińców czekałem tak długo, ale gdyby to zachorował ktoś od nich to byłby leczony od zaraz. A ty nie bądz taki arogancki i taki niby bystry z historii , bo pewnie masz za mało lat żeby o poważnych sprawach dyskutować.Ale taka jest prawda staliśmy się drugą kategorią.
Odpowiedz
0
@ do Krzyś
dnia 14.03.2022, 22:19 · Zgłoś
Wskaż mi łgarzu konkretny przepis na mocy którego Ukraińcy mają być leczeni poza kolejnością? Żałosne gdy jakiś [...] w ogóle nie znając mnie ocenia mój wiek. Otóż mam na tyle dużo lat by znać stosunkowo świeże relacje wielu ludzi w tym swoich rodziców którzy cudem przeżyli zbrodnie [...]. Większość mojej rodziny pochodzi z woj. tarnopolskiego, ponadto pochodzę z D. Śląska w pow. lwóweckiego gdzie większość mieszkańców to repatrianci z tamtych stron. Więc się nie ośmieszaj.
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 14.03.2022, 13:39 · Zgłoś
Tylko Wołyń i Wołyń, jakby Kresy i Ukraina to był tylko Wołyń. Sam sobie daruj, przez Ukraińców musiałeś czekać na zabieg 8 m-cy skoro wojna trwa 18 dni? I nie zamartwiaj się. Jak ci ruska bomba oderwie rękę albo nogę to też będziesz miał pierwszeństwo na zabieg.
Odpowiedz
1
@ Krzyś
dnia 14.03.2022, 13:14 · Zgłoś
Do @P. posłuchaj człowieku pomagać trzeba ale w granicach rozsądku.To że mają wojnę nie świadczy o tym że my musimy być odstawieni na boczny tor.Co byś powiedział na mój przykład, chciałem się dostać do lekarza specjalisty musiałem odczekać 8 miesięcy , teraz żeby mi zrobili zabieg muszę czekać półtora roku.Ja rozumiem tych ludzi i w miarę możliwości też pomagam do czego też namawiam znajomych. No ale nie wszystko można zrozumieć, np. postępowania naszych władz dla Ukraińców lekarze, szpitale i wszystko od razu, a my to co? za co płacimy składki.A co się tyczy tych twoich wywodów na temat Ukrainy to też sobie daruj ,bo to co się działo po 2 wojnie ,jak oni postępowali z Polakami też się nie da zapomnieć.Mój [...]ek z kolegami wracali z wojny, wywiezieni byli na Wołyń, wracali na nogach to Ukraińcy zamykali studnie żeby się polaczki nie napili wody.To było fajne?, a teraz musimy my ich wspomagać no bo tak się potoczyło życie. Tylko na litość nie wszystko naszym kosztem.A te 500+ to z czyich niby ma być kieszeni wypłacane no bo chyba nie z naszych, ale my na to wszystko będziemy musieli zarobić. I co ty P. na to powiesz?A może to i ty uciekłeś przed wojną zamiast bronić ojczyzny i teraz robisz się wielkim patriotą. Jeszcze prośba do Pani Ilony, żeby nie kasowała wszystkich komentarzy które jej zdaniem są nie na temat, bo my też jeszcze chyba mamy jakiś głos i też możemy się wypowiedzieć co nas boli.
Odpowiedz
1
@ do Krzyś
dnia 14.03.2022, 14:23 · Zgłoś
Przejdź na cyrylicę z pewnością cię wysłuchają.
Odpowiedz
4
@ P.
dnia 14.03.2022, 08:01 · Zgłoś
Mocno współczuję rodzinie Klapiichuk. Stracili dobytek całego życia. Poza tym powinniśmy być wdzięczni Ukrainie za to, że broniąc się przed Rosją ujawniła jej słabość. Im dłużej Ukraina będzie walczyć z rosyjskim okupantem, tym bardziej Rosja będzie się wykrwawiać. Do Obserwatora i innych "mądraszków": byliście kiedyś na prawdziwej wojnie? Nie tej z serialu "Czterej pancerni i pies", ale prawdziwej? Wybaczaliście tak ochoczo wrogom, którzy zabijali waszych sąsiadów, znajomych, przyjaciół czy krewnych? Nie? To przestańcie mącić! A o historii Polski nawet się nie wypowiadajcie, bo obnażacie swoją niewiedzę. Skoro tak bardzo należy wybaczyć, to należy zadać pytanie, dlaczego Sybiracy nie wybaczyli nigdy radzieckim oprawcom zesłanie i śmierć najbliższych w Katyniu? Dlaczego w okupowanej przez Niemców Warszawie pojawiały się na murach napisy: "Pawiak pomścimy" i "Palmiry pamiętamy"? Dlaczego było tyle zamachów na [...] zbrodniarzy w tym najsłynniejszy Zamach na Kutscherę 1 lutego 1944 roku? Powstanie w Getcie Warszawskim, czy wreszcie Powstanie Warszawskie 1 sierpnia 1944 roku? Z potrzeby zemsty i odwetu czy z racji miłosierdzia? Nie pieprzcie głupot! Gdy jest wojna i wróg zabija cywilów, kobiety w ciąży, dzieci, starców, młodzież, to nie ma czasu na miłosierdzie, tylko chwyta się za broń i odstrzeliwuje [...] okupantowi! Broniąc własnej ojczyzny. A o przebaczeniu można pomyśleć po wojnie. Tyle w temacie. I ogarnijcie się ludzi, bo aż przykro się czyta takie domorosłe kanapkowe psychoanalizy.
Odpowiedz
11
@ Edi
dnia 12.03.2022, 21:27 · Zgłoś
Można pomagać i nie trzeba się tym chwalić. Chcesz pomagać to rób to bez rozgłosu
Odpowiedz
2
@ Krzyś
dnia 12.03.2022, 20:11 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ Robert
dnia 12.03.2022, 19:27 · Zgłoś
super postawa, gratuluję. Mam nadzieję ze jasło i gmina jasło coś zrobią więcej. Jest sporo budynków, które mozna wykorzystać na tymczasowe lokum. Kilkanaście rodzin to żaden wysiłek do utrzymania . Pomóżmy, bo może my bedziemy potrzebować takiej samej pomocy w niedługim czasie
Odpowiedz
6
@ Ej
dnia 12.03.2022, 08:22 · Zgłoś
Praktycznie potem nie można nic zrobić.prawnie sytuacja jest niekorzystna dla nas
Odpowiedz
1
@ QQrQ
dnia 12.03.2022, 08:08 · Zgłoś
[komentarz nie ma temat]
Odpowiedz
-4
@ Do Jasła
dnia 11.03.2022, 23:14 · Zgłoś
Widzę że pełno [...] i jasielskich [...] z podstawowym wykształceniem się wypowiada co o świecie co najwyżej po mapie palcem jadą.

Serdecznie pozdrawiam rodzinę proszę się nie przejmować hejtem. Tutaj jest [...].
Odpowiedz
11
@ js
dnia 11.03.2022, 23:50 · Zgłoś
Nawet na mapie się nie znają, nawet nie odróżniają Wołynia od Podola.
Odpowiedz
-11
@ Ja
dnia 11.03.2022, 14:57 · Zgłoś
Ludzie. Modlicie się, od wojny, od niespodziewanej śmierci itp .
Co mamy? Ile dzieci ginie ? Ile ludzi umiera dziennie po strzałach ?!
Wiecie kiedy zrozumiecie ze BOG nie istnieje ?
Kiedy stracicie swoje dziecko a ksiądz z Ambony powie wam
że Pan Bóg potrzebował go w niebie?! . . Ludzie obudźcie się. !!!
Otwórzcie oczy !!!
Odpowiedz
10
@ Buhaj
dnia 11.03.2022, 18:21 · Zgłoś
To prywatna sprawa każdej osoby - wiara.
Nie wiem czy Bóg istnieje, czy nie i nie chciałbym zdradzać swojego stanowiska, ale jeśli wydaje ci się, że Bóg jest od tego żeby zapewnić ludziom spokojne życie gdy go poproszą, to możesz być w błędzie - to nie szafa grająca.
Pismo święte analizowałem dość pobieżnie czytając dwa razy w całości i nigdzie tam nie bylo napisane, że Bóg to szafa grająca, z która robisz deale i tym mu coś on ci coś.
Raczej wynikała z niego doktryna, że człowiek ma wolną wolę, jego los to wynik wolnej woli innych ludzi ( wojny też) a celem życia jest zbawienie więc cierpienie będzie się zdarzać.
To nie wina domniemanego Boga, że ludzie zrobili z religie kieszankę zabobonów, pisma świętego, horoskopów, krzyżówek i popkultury.
Odpowiedz
2
@ barbar
dnia 12.03.2022, 20:35 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Stary Glina
dnia 11.03.2022, 14:06 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
35
@ CWP
dnia 11.03.2022, 12:22 · Zgłoś
Na miejscu tej pani byłbym ostrożniejszy w słowach znając historię swoich ojców i [...]ków.
Na naszej fladze nie ma krwi. Nie ma i nigdy nie będzie czarnych plam, nie ma swastyk. To, czego nigdy nie robiliśmy pod naszą flagą, to nie atakowaliśmy innych państw, nie zajmowaliśmy cudzej ziemi, nie [...] innych ludzi – podkreślił Zełenski.
Odpowiedz
-17
@ Buhaj
dnia 11.03.2022, 18:09 · Zgłoś
No i ma rację.
Jesli insynuujesz i odwołujesz się do Wołynia, to zachęcam do zapoznania się z historią i uciskiem ludności ukraińskiej w tym miejscu przez Polakow - reszta to już zakamarki ciemnej strony duszy i opowieść o naturze człowieka.
Odpowiedz
6
@ Ludności ukrainskiej
dnia 11.03.2022, 18:44 · Zgłoś
[komentarz nie ma temat]
Odpowiedz
4
@ RWWR
dnia 12.03.2022, 12:32 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
30
@ Gucio
dnia 11.03.2022, 12:18 · Zgłoś
pomagajmy ale z rozsadkiem bo my też mamy dzieci
Odpowiedz
1
@ knur
dnia 11.03.2022, 13:24 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-38
@ Ja
dnia 11.03.2022, 12:16 · Zgłoś
Bóg nie istnieje
Odpowiedz
10
@ W jedności SIŁ mamy wspólnego WROGA
dnia 11.03.2022, 12:08 · Zgłoś
A może by do Ożennej. Mam nadzieję, że wojna zbliżyła oba Narody Polski i Ukraiński i ten trudny czas zaleczy rany z okresu okupacji i otworzy serca. Potrzeba czynu takiego jaki uczynił Wili Brandt żywię nadzieję, że dokona tego bohaterski prezydent Ukrainy przed pomnikiem w warszawie. "Sława Ukrainie" - " Chwała Rzeczypospolitej "
Odpowiedz
0
@ Adam Petarda
dnia 11.03.2022, 12:57 · Zgłoś
W Ożennej wtedy, kiedy na plebaniach.
Odpowiedz
3
@ js
dnia 11.03.2022, 14:48 · Zgłoś
Uczynił to już Poroszenko.
Odpowiedz
31
@ 223
dnia 11.03.2022, 11:58 · Zgłoś
Święta racja. Ani rząd ani władze na każdym szczeblu nic nie robią. Wszystko spada na wolontariuszy i społeczeństwo. Tylko ile damy radę.
Odpowiedz
0
@ barbar
dnia 12.03.2022, 20:28 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
11
@ Kama
dnia 11.03.2022, 11:24 · Zgłoś
Przeraża mnie fakt braku przebaczenia, przekleństwo- wybacza się nie dla kogoś, ale dla siebie. My też mamy dużo do wybaczenia narodowi ukraińskiemu.
Odpowiedz
19
@ wyborca PIS
dnia 11.03.2022, 11:28 · Zgłoś
Oni powinni nam dziękować i prosić o wybaczenie ale teraz trzeba im pomoc
Odpowiedz
-4
@ do [...]
dnia 12.03.2022, 00:50 · Zgłoś
Ty poznawaj historię opartą na faktach, a nie na propagandowych bujdach pisowskich. Dzieje Polski i Ukrainy są bolesne dla jednej i drigiej strony.
Odpowiedz
38
@ wyborca PIS
dnia 11.03.2022, 11:14 · Zgłoś
W Brzezówce pusta szkoła stoi ,dom dziecka pusty w Wolicy ,domy ludowe gminne puste, wesel nie robią i mają zaplecza z kuchnią dlaczego nie przyjmują poszkodowanych?
Odpowiedz
0
@ barbar
dnia 12.03.2022, 20:23 · Zgłoś
W Jaśle jest bardzo dużo pustych domów ale kto się tym zajmie no chyba nie ten z długą szyją ha ha ha!
Odpowiedz
62
@ aaa
dnia 11.03.2022, 11:13 · Zgłoś
Cyt:"Chcę wam powiedzieć, że żadnemu Rosjaninowi w Rosji nie wybaczę tej wojny. Ani moje dzieci nie wybaczą ani moje wnuki". Chcę tylko powiedzieć że Polacy którzy pomagają ukraińskim uchodźcom i ten Pan, który przyjął tą panią pod dach zapewne wybaczyli tej Pani i Ukraińcom [...] na Wołyniu. Więc proszę tą Panią o trochę refleksji.
Odpowiedz
18
@ wyborca PIS
dnia 11.03.2022, 11:25 · Zgłoś
Wybaczyć trzeba ale trzeba i pamiętać a w biedzie wrogowi pomagać[...]
Odpowiedz
17
@ ada
dnia 11.03.2022, 11:27 · Zgłoś
Właśnie to miałam napisać to chyba trochę nie na miejscu mówić takie rzeczy
Odpowiedz
40
@ Saba
dnia 11.03.2022, 11:57 · Zgłoś
Gdyby Polacy patrzyli tak jak Ukraińcy to by pamiętał Wołyń
Polacy to wyjątkowy naród,tylko nikt go nie szanuje.
Szkoda każdemu tych dzieci.
Odpowiedz
-21
@ do [...]
dnia 11.03.2022, 13:36 · Zgłoś
Kresami to sobie [...] nie wycieraj, pewnie nawet nie wiesz gdzie jest Wołyń. A za co mają przepraszać ci Ukraińcy ci mieli nic wspólnego z [...]? A takich było 90 %. Poza Galicją wsch. na Ukrainie nikt nawet nie wiedział kto to Bandera. Ukraina to prawie 50 mln. mieszkańców, Galicja wsch - 5 mln. Na Wołyniu ludobójstwo zorganizowali [...] z Galicji wsch. bo ruch narodowy był tam slaby i wcześniej nie było większych konfliktów pomiędzy Polakami a Ukraińcami. Dlatego Polacy dali się zaskoczyć bo niczego złego po Ukraińcach się nie spodziewali.
Odpowiedz
8
@ ono
dnia 11.03.2022, 21:06 · Zgłoś
do Saba ; bo Polacy to głupcy !!! NAJPIERW POMAGAJĄ , a jaki dostaną w [...] od tych którym pomagali to zaczynają myśleć!!!
Odpowiedz
-29
@ Do@ Don Stanislao
dnia 11.03.2022, 11:02 · Zgłoś
Chamsko dopytujesz dlaczego w budynkach parafii nie ma miejsca dla matek z dziećmi a sam nie napiszesz dlaczego ty nie przyjmiesz pod swój dach tych ludzi uciekających przed wojną.
Odpowiedz
52
@ Don Stanislao
dnia 11.03.2022, 11:43 · Zgłoś
A skąd wiesz czy nie przyjąłem do swojego, prywatnego domu? Czy na mój dom, moje utrzymanie i mojej rodziny ktoś robił składkę? Nie przypominam sobie. Czy moje pytanie było [...]? [...] to jest twoja odpowiedź. Może wiesz ile z wypracowanych pieniędzy na wybudowanie dali ci, którzy w tych budynkach wiodą sobie spokojne, beztroskie życie? Z jakich pieniędzy są opłacana wszystkie koszty zwiazane z tymi budynkami? Więcej "[...]" pytań nie mam.
Odpowiedz
40
@ Rudek
dnia 11.03.2022, 12:37 · Zgłoś
Od kiedy plebanie są miejscami świętymi? Są to miejsca parafii a nie prywatne folwarki zarządców czyli proboszczow
Odpowiedz
-10
@ Do Don Stanislao
dnia 11.03.2022, 23:29 · Zgłoś
a przyjąłeś!? chyba wszyscy znamy odpowiedź nie! wiec siedz cicho tefauenowski [...]
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 13.03.2022, 02:30 · Zgłoś
Wpierw odpowiedz a nie odpowiadaj pytaniem. To czy przyjął to jego sprawa, jest prywatną osobą a nie instytucją pożytku publicznego dysponującą olbrzymim majątkiem, nie płacącą podatków, a do tego wycierającą sobie [...] miłością bliźniego.
Odpowiedz
8
@ Sołtys
dnia 11.03.2022, 10:59 · Zgłoś
Lansują się i Tyle oddam remizę na cele mieszkaniowe! Nie będzie stał pusty!
Odpowiedz
5
@ No zimna Woda Ostatnio stała się Centrum
dnia 11.03.2022, 10:57 · Zgłoś
Centrum Gminy Jasło
Odpowiedz
0
@ Onet
dnia 11.03.2022, 10:56 · Zgłoś
Znowu przedsiębiorca z Zimnej Wody?
Odpowiedz
-3
@ dawny
dnia 11.03.2022, 10:51 · Zgłoś
lans i tyle
Odpowiedz
0
@ koko
dnia 11.03.2022, 10:55 · Zgłoś
Czyj lans, [...]?
Odpowiedz
15
@ wyborca PIS
dnia 11.03.2022, 10:47 · Zgłoś
Gmiana i parafia zamiast plebanie przerabiać na bibliotekę powinna zagospodarować dla poszkodowanym przez wojnę
Odpowiedz
0
@ Kot
dnia 11.03.2022, 10:08 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
97
@ EWA
dnia 11.03.2022, 09:47 · Zgłoś
W naszej rodzinie jest dwie ,matka z dzieckiem, ale nie obnosimy się z tym. Pomagamy ale bez propagandy, oni potrzebują serca i spokoju, nie chcą się afiszować z nieszczęściem.
Odpowiedz
3
@ michał
dnia 11.03.2022, 21:18 · Zgłoś
postawa godna naśladowani chylę czoła
Odpowiedz
1
@ do Ewy
dnia 14.03.2022, 00:06 · Zgłoś
No jak to się nie obnosicie skoro publicznie o tym informujesz?
Odpowiedz
186
@ Don Stanislao
dnia 11.03.2022, 09:47 · Zgłoś
Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego w budynkach parafii nie ma miejsca dla matek z dziećmi uciekających przed wojną? Czy wybudowane z pieniądze mieszkańców budynki nie mogą służyć pomocą ludziom potrzebującym? Czy taki jest prawdziwy obraz "miłosierdzia" [...] wobec tragedii? „Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili” - do kogo były te słowa kierowane?
Odpowiedz
50
@ Kit
dnia 11.03.2022, 10:40 · Zgłoś
Nic się nie martw oni też będą osadzeni. Zgadzam się z toba w 100 procentach.
Odpowiedz
15
@ P.
dnia 11.03.2022, 10:53 · Zgłoś
Don Stanislao, a kto powiedział, ze nie ma? Rozejrzyj się wokół siebie. Wiele parafii na Podkarpaciu pomaga uchodźcom, udostępniając m.in. domy rekolekcyjne.
Odpowiedz
59
@ wyborca PIS
dnia 11.03.2022, 11:11 · Zgłoś
Tak na Podkarpaciu ,ale w Jaśle i okolicach parafie mają dużo budynków gdzie można pomagać poszkodowanym przez wojnę
Odpowiedz
7
@ Nana
dnia 11.03.2022, 11:54 · Zgłoś
Kochaj bliźniego swego jak siebie samego nie dotyczy plebanów
bo mają klitki a nie plebanie.
Odpowiedz
7
@ neospasmina
dnia 11.03.2022, 13:12 · Zgłoś
Przestań [...] i siać ferment. Najpierw się zorientuj w sytuacji,zanim chlapbiesz kolejna bzdurę.
Odpowiedz
9
@ eva
dnia 11.03.2022, 16:53 · Zgłoś
U nas jest cztery osoby, ...pomagamy a nie wskazujemy innych
Odpowiedz
11
@ do Don Stanislao
dnia 11.03.2022, 18:12 · Zgłoś
A co ty uczyniłeś dla uchodźców? Jest też napisane:

A czemu widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz? Albo jak powiesz bratu swemu: Pozwól, że wyjmę źdźbło z oka twego, a oto belka jest w oku twoim? Obłudniku, wyjmij najpierw belkę z oka swego, a wtedy przejrzysz, aby wyjąć źdźbło z oka brata swego.
Odpowiedz
14
@ Obserwator
dnia 11.03.2022, 21:19 · Zgłoś
"Pani Olga nie wybaczy rosjaninom tego co zrobili" a czy naród polski ma wybaczyć Ukraińcom i pomagać za to co oni kiedyś nam zrobili??? Owszem jestem za pomaganiem ludziom ale słowa Pani Olgi są żałosne ...
Odpowiedz
-8
@ js
dnia 11.03.2022, 23:43 · Zgłoś
do Obserwator: Sam jesteś [...], kto cię upoważnił do wypowiadania się za naród?
Odpowiedz
3
@ Aaa
dnia 12.03.2022, 14:58 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 12.03.2022, 16:54 · Zgłoś
dp pl: A kogo w ogóle obchodzi twoje zdanie?
Odpowiedz
-5
@ ada
dnia 13.03.2022, 23:49 · Zgłoś
np. ja
a [...] jesteś ty
Odpowiedz
3
@ Adam
dnia 14.03.2022, 21:22 · Zgłoś
Kościół, księża, misjonarze od lat jest i są obecni w wielu krajach zapomnianych przez establishment min. Afryka Syria, zakonnice opiekują się schorowanymi starszymi osobami dzieciom niepełnosprawnym również tym z zespołem downa o których lewica mówi o nich że nie mają prawo do życia.

Tyle co robi Kościół i się tym nie chwali tak jak OWSIAK to nikt tyle nie zrobił dla ludzi.
Odpowiedz
0
@ do Adam
dnia 15.03.2022, 06:50 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.