Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Plaga komarów po powodzi to istny horror!

123

Po czerwcowej nawałnicy mieszkańcy powiatu jasielskiego mają ogromny problem z plagą komarów. Trudno opędzić się do tych owadów, gdyż są wszędzie. Mieszkańcy Jasła i okolic dopytują, czy będzie przeprowadzone odkomarzanie. Czy samorządowcy podejmą chemiczną walkę z komarami?

fot. pixabay.com

Końcem czerwca przez powiat jasielski przeszła nawałnica, która spowodowała ogromne szkody i przyczyniła się do wielu podtopień. Stojąca woda opadowa była doskonałym miejscem do rozwoju, a także namnażania się komarów. Obecnie mamy do czynienia z dużymi skupiskami tych owadów nie tylko w terenach zalesionych, czy w pobliżu zbiorników wodnych, ale tak naprawdę dają się we znaki o każdej porze dnia i gdziekolwiek jesteśmy.

W tym roku komary są szczególnie dokuczliwe, a ich ukąszenia pozostawiają opuchliznę i rumień. Miasto Rzeszów końcem czerwca br. zdecydowało się przeprowadzić pierwszy oprysk na obszarze prawie 220 ha. Objął on między innymi place zabaw, parki, zieleńce oraz obszary nad zalewem. Jak poinformował nas pracownik biura prasowego urzędu, w przyszłym tygodniu odbędzie się drugi etap odkomarzania i odkleszczania. Miasto Rzeszów zapłaci za to 26 tys. zł.

Czy w mieście Jaśle również zostanie przeprowadzona dezynsekcja? Jak poinformował nas Marcin Gustek, kierownik Wydziału Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta w Jaśle obecnie trwa rozpoznanie cenowe. - Jeśli miasto zdecyduje się na odkomarzanie i odkleszczanie Jasła, a przede wszystkim będzie miało środki na ten cel w budżecie, to na pewno w lipcu chcielibyśmy to przeprowadzić. W zeszłym roku za przeprowadzenie dezynsekcji na obszarze 30 ha zapłaciliśmy niecałe 10 tys. zł. Jeśli zostanie podjęta decyzja o przystąpieniu do tej akcji to będzie to dotyczyło terenów zalanych m.in. osiedla Brzyszczki, ul. Towarowej, Ulaszowice, 17 Stycznia. Sam ten teren to już jest kilkaset hektarów – wyjaśnia M. Gustek.

Gdyby miasto zdecydowało się na odkomarzanie Jasła to odbyłoby się to metodą zamgławiania i oprysku, a także przy użyciu drona, aczkolwiek dezynsekcja ma swoich zwolenników i przeciwników. W szczególności pszczelarze alarmują, że przeprowadzanie tych akcji zabija nie tylko komary, czy kleszcze, ale również pożyteczne pszczoły.

Gmina Jasło wytypowała część Trzcinicy, Warzyc oraz Kowalowów do ewentualnego przeprowadzenia dezynsekcji. - Zrobiliśmy rozpoznanie cenowe i wstępnie wyłoniliśmy oferenta. To są gigantyczne pieniądze. Na razie się zastanawiam, gdyż mam obawy, że jednorazowe odkomarzanie niczego nie da. A po drugie, to jest 50 tys. zł, w momencie kiedy my musimy zabezpieczyć prawie milion złotych na akcję powodziową – tłumaczy Wojciech Piękoś, wójt gminy Jasło.

Nie ukrywa, że przeprowadzenie odkomarzania jest bardzo drogie, a pieniądze w chwili obecnej, biorąc pod uwagę mieszkańców, którzy ucierpieli w wyniku powodzi są bardzo potrzebne. Wywóz śmieci z terenów zalanych w gminie Jasło wyceniono na 700 tys. zł. To olbrzymie koszty, które gmina musi zapłacić firmie za uprzątnięcie terenu.

Gmina Skołyszyn podobnie jak Jasło będzie składać zapytania ofertowe, niemniej w przypadku podjęcia decyzji o odkomarzaniu będzie to dotyczyło tylko i wyłącznie terenów należących do gminy.

id

Napisany dnia: 15.07.2020, 13:36

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ kz
dnia 18.07.2020, 21:55 · Zgłoś
W centrum nie jest to problemem , problemem jest kanalizacja i odpływ wody po deszczu, zwłaszcza że w Jaśle nie dba się o zieleń , wycina drzewa, wszystko zabudowuje kostką i cała woda zalewa ludzi. Żadnego chemicznego odkomarzania nie chcemy, bo to truje , także ludzi. Proszę zacząć myśleć, pomagać a nie szkodzić mieszkańcom.
Odpowiedz
0
@ Wyborca
dnia 17.07.2020, 23:27 · Zgłoś
A w gminie Skołyszyn nie ma dni gminy to Pan Wójt uznał ze komary mogą kasac
Odpowiedz
1
@ Trelemorele
dnia 17.07.2020, 16:22 · Zgłoś
BURMISTRZ W Jaśle to nigdy nie ma hajsu na nic budżet wiecznie zerowy dni Jasla
Odwołane dni wina tak samo dostali niby od Warszawy A oni dalej mówią
Że nie mają Dopuki nie zmienicie burmistrza i włodarzy kupcie sobie Brosa na komary .
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 17.07.2020, 13:48 · Zgłoś
A co ze środkami które zaoszczędzono na odśnieżaniu w zimie, której nie było - czy poszły na nagrody i premie dla urzędników...a może przeznaczyć to na odkomarzanie...???
Odpowiedz
4
@ Wtf
dnia 17.07.2020, 08:42 · Zgłoś
W Rzeszowie 220 ha - 26 tys.
W Jaśle 30 ha - 10 tys.
Coś jest nie tak...
Odpowiedz
5
@ Xyz
dnia 17.07.2020, 08:38 · Zgłoś
Wyszedłem w południe Po 12 bez koszulki w upał popracować w ogrodzie. Mam tam kilka drzew, wróciłem cały pogryziony. Plecy wyglądały jak po ospie. Krosta obok krosty po ukąszeniu. Zrobić coś z tym... nie da się wyjść z domu.
Odpowiedz
3
@ pawel
dnia 17.07.2020, 08:05 · Zgłoś
proponuje nie płacić podatku od nieruchomości za te pieniądze zrobmy opryski indywidualnie
Odpowiedz
4
@ Loza
dnia 16.07.2020, 23:30 · Zgłoś
Czy ja mam znów siedzieć w domu tym razem z powodu komarów,na litość boską. Mam trójkę dzieci i za każdym razem coraz więcej jesteśmy pogryzieni,żadne spreje przeciw ugryzienie nie pomagają , zróbcie coś z tym.
Odpowiedz
1
@ Do Wojtusia
dnia 16.07.2020, 20:47 · Zgłoś
To zadzwoñ do Budynia i załatw kasę, w końcu my na niego głosy łoddali. Kto jak nie ty i twoja świta uratuje Jasło przed komarami...
Odpowiedz
-1
@ piterro
dnia 16.07.2020, 20:29 · Zgłoś
Czy komary mogą przenosić covid-19?
Odpowiedz
-1
@ mieszkaniec
dnia 16.07.2020, 18:16 · Zgłoś
Ciekawe czy będą odkomarzać powinni
Odpowiedz
4
@ Pedro4323
dnia 16.07.2020, 12:36 · Zgłoś
Myślę że pieniądze powinny być zawsze zabezpieczone na odkomarzanie. Płacimy podatki i mamy prawo tego wymagać. Jeśli chodzi o pomoc powodzianom to owszem że trzeba to zrobić ale po to są ubezpieczenia żeby teraz dostać odszkodowanie. Poza tym nie tylko miasto ponosi koszty ale rząd też zaoferował pomoc. Dość wymówek bo już w ciągu dnia nie da się przebywać na zewnątrz a przecież są ludzie co pracuja na zewnątrz a nie tylko wypoczywają.
Odpowiedz
6
@ m
dnia 16.07.2020, 11:25 · Zgłoś
Może zainwestujmy w budki dla jerzyków ? To takie ptaszki, które żywią się głównie komarami. Kilka miast już to zrobiło i się sprawdza.
Odpowiedz
4
@ Mieszkaniec ul. Konopnickiej
dnia 16.07.2020, 11:10 · Zgłoś
Pan Kierownik wymienił zalane ulice ale zapomniał o ul. Konopnickiej która była cała pod wodą i teraz wszędzie krążą chmary komarów - prosimy pamiętać i od nas zacząć!
Odpowiedz
3
@ najważniejsze jest to czego nie widać
dnia 16.07.2020, 08:31 · Zgłoś
Komary przenoszą całą gamę przeróżnych chorób i idealnie wpisują się w depopulację Polaków. Dlateg odkomarzania nie będzie albo zostanie zrobione opieszale za kilka tygodniu gdy sezon na komary będzie chylił się ku końcowi. Od 1990 roku z Polski zniknęło nas 11 milionów co jest równowarte dwóm wojnom światowym. Taką mamy 'wolność' i dobrobyt
Odpowiedz
-5
@ Mistrzu
dnia 16.07.2020, 08:06 · Zgłoś
ludzie kupcie sobie kadzidełka i bros w sprayu i po komarach :)
Odpowiedz
6
@ Ja
dnia 16.07.2020, 07:13 · Zgłoś
Oooo co Duda już nie da ha ha ha po wyborach po obietnicach
Odpowiedz
4
@ Łoś super ktoś
dnia 16.07.2020, 06:52 · Zgłoś
50 tyś zł dla miasta czy gminy to duże koszty??? hahaha, toż to powinno być jak dla byka ziemniak, na takie cele jak odkomarzanie itp powinny być zabezpieczone środki co roku. W tym roku imprezy odwołane a kasy jak nie było tak nie ma.
Ale najważniejsze, że włodarze "MYŚLĄ" o tym, jak nad każdym tematem, który zostanie poruszony, tylko szkoda że nie widać żadnych efektów z tego "MYŚLENIA" :)
Odpowiedz
0
@ Mariusz
dnia 16.07.2020, 03:24 · Zgłoś
Na glupoty typu przystanki antysmogowe kasa jest a na odkomarzanie brakuje. Co roku jest ta sama sytuacja.
Odpowiedz
5
@ ....
dnia 16.07.2020, 01:09 · Zgłoś
Andrzej. Pomocy!!! Komary nas chcą wykończyć. Jesteśmy towoim elektoratem. Chyba nas nie zostawisz w potrzebie i nam pomożesz.
Odpowiedz
5
@ Haha
dnia 16.07.2020, 01:03 · Zgłoś
Glosowaliscie na Dude to dzwonic po niego nich przyjedzie ogladnie co sie dzieje i Wam pomoze. Przeciez dzieki Wam wygral. Ale watpie zeby teraz przyjechal jak juz nie musie o glosy walczyc.
Odpowiedz
7
@ Pan Tomek
dnia 15.07.2020, 23:31 · Zgłoś
Tylko budki dla ptaków na każdym drzewie i problem zniknie.
Odpowiedz
2
@ Dyfuzor
dnia 15.07.2020, 22:56 · Zgłoś
Toki proszę odkomarzyc od tej rzeki i oczyszczalni atakują ludzi że z domu nie można wyjść ani na minutę.
Odpowiedz
1
@ JASŁO
dnia 15.07.2020, 22:17 · Zgłoś
Komary nie przenoszą KOVIT19?
Odpowiedz
9
@ Dudek
dnia 15.07.2020, 21:48 · Zgłoś
Może zamiast wydawać gigantyczne pieniądze na odkomarzanie To może niech miasto i gminy zainwestują w budki dla jerzyków Będzie duża oszczędność i inwestycja na lata Ekologiczny problem z głowy Pszczółki i inne pożyteczne uratowane
Odpowiedz
0
@ paweł
dnia 15.07.2020, 21:44 · Zgłoś
ja mam kwasna krew komar nie siada
Odpowiedz
3
@ Walcz z komarami
dnia 15.07.2020, 21:37 · Zgłoś
Róbta nie co chceta, tylko róbta budki dlo jerzyków i wieszajcie od sytrony wschodniej albo pólnocnej
Odpowiedz
-2
@ Łysy szczarz
dnia 15.07.2020, 21:20 · Zgłoś
U nas w gminie Skołyszyn tego problemu nie ma.
Odpowiedz
2
@ pscelasz
dnia 15.07.2020, 21:15 · Zgłoś
Na czas odkomarzania pszczoły się zamknie na dwa dni w ulu
Odpowiedz
4
@ Rysia
dnia 15.07.2020, 20:56 · Zgłoś
Prosimy i apelujemy o odkomarzanie!!!
!okolice Jasła również to jest
dramat komary
nas zagryzą
Odpowiedz
-2
@ xxx
dnia 15.07.2020, 20:23 · Zgłoś
Odkomarzyc cąłe jasło komary sa wszędzie nie da sie zyć !!! a pszczoły i owady no szkoda , ale chyba ludzie wazniejsi.
Odpowiedz
11
@ realista
dnia 15.07.2020, 20:19 · Zgłoś
Żadne odkomarzanie chemiczne!!! Czas pomyśleć o ekologicznych metodach. Tylko budki/gniazda lęgowe dla jerzyków, których podstawowym pokarmem są komary. Raz zainwestować i problem znika na zawsze. Chemia zabija nie tylko pszczoły, komary ale także w pożyteczne owady i i te, które stanowią pokarm dla wielu gatunków ptaków.
Odpowiedz
11
@ Odyr
dnia 15.07.2020, 20:15 · Zgłoś
Przed wyborami pieniędzy było na wszystko... I obiecanki że będzie jeszcze lepiej... Po wyborach kasa pusta..
Odpowiedz
3
@ Mj
dnia 15.07.2020, 19:29 · Zgłoś
A gdzie pieniądze na dni jasla? Nie odbyły się to rozumiem że pieniądze zostały. Może za nie przeprowadzić odkomarzanie.
Odpowiedz
1
@ Czesiek
dnia 15.07.2020, 19:28 · Zgłoś
Jaki preparat jest dobry na komary.
Odpowiedz
7
@ pawel
dnia 15.07.2020, 21:16 · Zgłoś
adrian d,,,
Odpowiedz
10
@ po wyborach
dnia 15.07.2020, 19:14 · Zgłoś
Po wyborach i kasy już nie ma. I nie będzie aż do następnych.
Odpowiedz
17
@ Ale jaja
dnia 15.07.2020, 19:03 · Zgłoś
Dobre, w Rzeszowie za 220hektarów 26tys a w Jaśle za 30hektarów 10tys. Czy tylko ja tu widzę jakiegoś wała? Sami ich wybraliście to niech was gryzą te komarzyce po życi
Odpowiedz
6
@ PIS xD
dnia 15.07.2020, 18:57 · Zgłoś
Budujcie oczka wodne za 5 tys od pisu.Bedzie mniej komarów
Odpowiedz
1
@ abiturient
dnia 15.07.2020, 18:56 · Zgłoś
Przepraszam, Jerzyki przez "rz "
Odpowiedz
2
@ ja
dnia 16.07.2020, 00:04 · Zgłoś
Dobrze było napisane.Jeżyk to nie imie ale nazwa własna ptaka
Odpowiedz
11
@ abiturient
dnia 15.07.2020, 18:55 · Zgłoś
my w Krośnie mamy jeżyki ,robią 300 procent normy
Odpowiedz
14
@ łodyga
dnia 15.07.2020, 18:54 · Zgłoś
Komary z Jasła trzeba przesiedlić do Brzysk.
Odpowiedz
9
@ górka
dnia 15.07.2020, 20:09 · Zgłoś
W nagrodę za głosowanie.
Odpowiedz
10
@ głos polityka
dnia 15.07.2020, 18:52 · Zgłoś
No ale po co mamy w Jaśle odkomarzać?
Tam mamy duże poparcie wystarczy przyjechać tuz przed wyborami się pokazać raz na 5 lat i sprawa załatwiona.
Odpowiedz
15
@ Olo 17tysiecy
dnia 15.07.2020, 18:43 · Zgłoś
To w Rzeszowie da się więcej i taniej a w Jaśle mniej i dużo drożej?.Ano tak w Jaśle jeszcze przy okazji musi zarobić rodzina i przyjaciele
Odpowiedz
7
@ donek
dnia 15.07.2020, 17:53 · Zgłoś
nawet nie chcę tego komentować ,jeżeli sobie nie radzimy z komorami , to się pytam kto rządzi tym miastem , to jest proste , mogę specjalistą doradzić
Odpowiedz
17
@ elka
dnia 15.07.2020, 17:47 · Zgłoś
W wielu miastach w Polsce założono budki lęgowe dla jeżyków.A ptak ten zjada codziennie ok.2000 komarów.Od kiedy gdy ocieplono bloki ,a ptak ten gniazduje w różnych szczelinach szparach,ilość ich przy przylocie do nas zmniejszyła się o połowę i co rok jest ich coraz mniej.A Jasło położone jest nad trzema rzekami.Pytam więc jaki to wielki koszt dla miasta by zbić z desek np.100 budek dla jerzyków i i zawiesić je na ścianach szczytowych bloków zwłaszcza leżących blisko rzek?
Odpowiedz
10
@ Tak
dnia 15.07.2020, 19:41 · Zgłoś
Ale u nas są za to hulajnogi:-)
Odpowiedz
7
@ Brawo Elka
dnia 15.07.2020, 23:47 · Zgłoś
Popieram w100%
Odpowiedz
8
@ aaa
dnia 15.07.2020, 17:31 · Zgłoś
Jerzyki to niewielkie ptaki, o których coraz częściej mówi się jako o ptakach, które zjadają duże ilości komarów. Coraz więcej osób, chce mieć jerzyki w swoim ogrodzie, by te chroniły nas przed uporczywymi atakami komarów. Wystarczy zeby kazdy kto moze taka budke sobie w ogrodzie powiesił i po problemie.
Odpowiedz
13
@ styk
dnia 15.07.2020, 18:38 · Zgłoś
To moze lepiej raz zainwestowac przez miasto w budki legowe na budynkach miejskich, szkolach itp, oraz rozdac mieszkancom, wspolnotom zeby powiesily u siebie na blokach i problem sie sam w ciagu paru lat rozwiaze. W miastach przy kazdej termomodernizacji zawiesza sie na scianie kilka budek legowych i problemu na danym osiedlu z komarami nie ma.
Odpowiedz
9
@ mózgotrzep
dnia 15.07.2020, 17:21 · Zgłoś
Myślę, że smutne życie to ma osoba która obraża innych, nie potrafiąc sama prostych słów poprawnie napisać. Nie mówiąc już o poprawnym ułożeniu zdań.
Odpowiedz
0
@ do xxx
dnia 15.07.2020, 17:16 · Zgłoś
pszczoly to sie pisze tak tepoto umyslowa
Odpowiedz
10
@ mózgotrzep
dnia 15.07.2020, 17:12 · Zgłoś
Jak dla mnie mogą wytłuc wszystkie PRZCZOLY byle by pszczół nie ruszali..
Odpowiedz
-9
@ xxx
dnia 15.07.2020, 17:15 · Zgłoś
widac jestes smutnym niedowartosciowanym klarnetem i wytykajac komus literowke probujesz sie dowartosciowac masz bardzo smutne zycie
Odpowiedz
10
@ KACZOR
dnia 15.07.2020, 16:58 · Zgłoś
Wójt gminy Jasło ile zarabia? Może wdowi grosz z wypłaty na odkomarzanie by raczył dać?
Odpowiedz
-3
@ xxx
dnia 15.07.2020, 16:59 · Zgłoś
co wy macie ludzie z tym odkomarzaniem do cholery?nie wytepicie komarow bo sie nie da a zabijecie tylko przczoly i inne przydatne owady tepoto umyslowa
Odpowiedz
7
@ Ratujmy pszczoły i zdrowie
dnia 15.07.2020, 18:22 · Zgłoś
Nie opryskiwać,wyginą pszczoły a ludzie będą chorować po tych trutkach.Lepiej zjeść witaminę B,natrzeć się goździkami/przyprawa/lub wrotyczem.Są też małe lampki wabiące i zabijające komary.Zawsze komary były,wkrótce wyginą- po co jeść zatrute opryskami warzywa i owoce.
Odpowiedz
-6
@ life
dnia 15.07.2020, 16:44 · Zgłoś
Ludzie mieszkający na wsi , na ogół są bogaci, dlatego gruboskórni - zatem komar, czy komarzyca im nie wadzi.
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 15.07.2020, 16:50 · Zgłoś
jak bogaci to dlaczego prosza o pomoc jak ich zaleje i trzeba sie na nich skladac i robic zbiorki
Odpowiedz
2
@ do moro
dnia 15.07.2020, 16:44 · Zgłoś
zlego to diabli i komary nie biora bo i po co zeby zatruc swoje plemie
Odpowiedz
9
@ Viki
dnia 15.07.2020, 16:43 · Zgłoś
A może z komarami można walczyć nożyczkami.
Odpowiedz
4
@ Z h
dnia 15.07.2020, 15:49 · Zgłoś
Człowiek nie świnia ziemniaków nie musi jeść,a pieniądze muszą zostawić na swoje premie, lepiej dać dziadowi niż na skladke na komary
Odpowiedz
6
@ Hejka
dnia 15.07.2020, 15:42 · Zgłoś
Po 4-5 piwach przestają być problemem. U mnie na Kopernika mimo ze wieczorem świece światło i mam otwarte okno bez moskitiery jeszcze ani jeden mnie nie ugryzł? Trzy razy dziennie lata ze 20 jerzyków przez 40 minut. dawniej nie szło zasnąć.
Odpowiedz
-5
@ moro
dnia 15.07.2020, 15:57 · Zgłoś
mnie tez w tym roku ani jeden nie ugryz
Odpowiedz
-1
@ Kazek z Jasła
dnia 15.07.2020, 16:40 · Zgłoś
i mnie tyż nawet nie polizał.
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 16.07.2020, 06:34 · Zgłoś
Po 5 piwach to się nawet szczać nie chce a ty już masz znieczulenie ?
Odpowiedz
23
@ Mistrzu
dnia 15.07.2020, 15:41 · Zgłoś
Motto naszych rządzących to : " musimy przeczekać, aż problem sam się rozwiąże ", tak samo było z gołoledzią :)
Odpowiedz
8
@ Hania
dnia 15.07.2020, 16:39 · Zgłoś
rządzący w Jaśle w ogóle nie mają motta, trzeba mieć wyobraźnię
Odpowiedz
3
@ oko
dnia 15.07.2020, 15:14 · Zgłoś
Proponuje od razu zrobić zrzutkę na nagrody dla polityków bo jak pieniądze przeznaczą na odkomarzanie to im mniej zostanie na nagrody.
Robienie zrzutki na odkomarzanie lepiej brzmi ale ma sensu niech to się nazywa zrzutka na polityków. Po 10 złotych od obywatela.
Odpowiedz
6
@ rob
dnia 15.07.2020, 15:01 · Zgłoś
nigdy nie wytepicie komarow to nierealne i wyrzucanie kasy w blota tak samo jak na jakiegos durnego sokolnika co chwile a ptaki i tak wracaja do parku jak pizdkom przeszkadzaja komary to siedziec na[...]
Odpowiedz
3
@ Taaa
dnia 15.07.2020, 15:32 · Zgłoś
Popieram, masz rację
Odpowiedz
18
@ Thomas
dnia 15.07.2020, 15:00 · Zgłoś
Wszystkie imprezy odwołane, więc można przeznaczyć te pieniądze na odkomarzanie.
Odpowiedz
0
@ Komarek
dnia 15.07.2020, 14:32 · Zgłoś
To tylko parę śladów na ciele. Walka z tym czy się podrapać czy nie buduje charakter. Jeśli wygrasz te walkę jestes zwycięzcą ;)
Odpowiedz
7
@ Obserwator
dnia 15.07.2020, 21:13 · Zgłoś
Do Komarek To nie kwestia podrapać czy posmarować Komary w tym sezonie są bardzo złośliwe W mojej osobistej sytuacji kończy się pogryzienie przez komary wizyta w Szpitalu Zastrzyku i antybiotyk ponieważ dochodzi do stanu zapalnego Naprawdę nie życzę nikomu Należy rozwiązać ten ogromny problem Napewno nie jestem odosobniony w tej kwesti
Odpowiedz
42
@ Jola
dnia 15.07.2020, 14:25 · Zgłoś
Brak budżetu? A gdzie kasa z odwołanych imprez? Wykorzystać na odkomarzanie bo nas zagryzą.
Odpowiedz
7
@ Stachu
dnia 15.07.2020, 14:24 · Zgłoś
Już nie pamiętacie 2010 roku? Tak szybko zapomnieliście? Kasa poszła wniwecz, a komary nadal gryzły, aż niemiło. Moda wówczas się wytworzyła, wszystkie gminy odkomarzały, a komary miały to gdzieś. Wyginęły pszczoły, a nie komary. Jednak wójtowie, w trosce o reelekcję, odpowiedzą na apel pogryzionych wyborców i pójdą w bezsensowne koszty. Przecież to nie ich pieniądze.
Odpowiedz
5
@ Dobrze piszesz Stachu
dnia 15.07.2020, 15:31 · Zgłoś
Jestem tego samego zdania, odkomarzanie to szkody a pożytku mało
Odpowiedz
3
@ Bożena
dnia 15.07.2020, 21:04 · Zgłoś
Ja mam działkę w Nasz Ogród koło rzeki posmaruję się olejkiem lawendowym i mnie nie gryzą. One się pojawiły na drugi dzień po wyborach aby zagryżć te jadowite i święte pisiory które zagłosowały na Dudę one są mądre
Odpowiedz
5
@ Figa
dnia 15.07.2020, 21:58 · Zgłoś
Co ty nie powiesz posmaruj sobie pisiore .A tak grasz na pisiory ciekaw jesteś czy na państwie nie żeruje pani.Milegio dnia pani Bozenko. Niech pani uważa na dużego pisiora bo gryzie
Odpowiedz
4
@ M
dnia 16.07.2020, 07:51 · Zgłoś
Na Hankówce też trzeba coś z tym zrobić bo jak nie to będziemy zmuszeni zaprosić burmistrza na grolla
Odpowiedz
-6
@ @
dnia 16.07.2020, 08:09 · Zgłoś
Proszę uważać! Słyszałam, że od jutra komary mają gryzć wszystkich tych którzy są w POtrzasku!!
Odpowiedz
28
@ krycha
dnia 15.07.2020, 14:21 · Zgłoś
w Jaśle nawet burmistrz nie jest wstanie poradzić z komarami, to o czym tu mówimy
Odpowiedz
4
@ Jijiji
dnia 15.07.2020, 14:16 · Zgłoś
Jasło jasło i ciagle jasło aco z innymi gminami dookoła ? Tam ludzie nieważni sa ? Czy to jaślanie są tylko gryzieni przez komary?
Odpowiedz
22
@ Jola
dnia 15.07.2020, 14:28 · Zgłoś
Jasłem ma zająć się miasto a o resztę gminy mają dbać. Nie wychodzi im ani to ani to
Odpowiedz
51
@ Kili
dnia 15.07.2020, 14:13 · Zgłoś
Jaslo wstyd panie burmistrzu już nic się nie należy chcemy żyć godnie choćby nawet jak krosno
Odpowiedz
79
@ Ja
dnia 15.07.2020, 15:36 · Zgłoś
Krosno ma prezydenta z prawdziwego zdarzenia, Jasło nie ma nikogo kto by zadbał o mieszkańców. To co jest to jest żałosne. Na nic nie mają dziady pieniędzy, ale na zwolnienia z podatków swoich kolesi i na nagrody dla swoich to im nie brakuje. Dziadostwo i tyle. Referendum i odwołać te 'władzę' w Jaśle.
Odpowiedz
13
@ pawel
dnia 15.07.2020, 21:13 · Zgłoś
popieram nieudacznikow na zbity ry..
Odpowiedz
-3
@ gf
dnia 15.07.2020, 14:13 · Zgłoś
buscici bombke na podkarpacie i bedzie cenowo najtaniej ;)
Odpowiedz
1
@ Olo 17tysiecy
dnia 15.07.2020, 19:35 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
84
@ No
dnia 15.07.2020, 14:12 · Zgłoś
Przecież są pieniądze które miały być przeznaczone na dni Jasła, dni romskie czy dni wina. Nic się nie dzieje w tym zakresie to kasa chyba została?
Odpowiedz
13
@ Kasa
dnia 15.07.2020, 19:38 · Zgłoś
Roboty nie mają ale wypłaty są:-)
Odpowiedz
62
@ cikaw
dnia 15.07.2020, 14:07 · Zgłoś
Dlaczego w gminach i miastach gdzie PiS ma największe poparcie nie ma pieniędzy? Przecież jest tak dobrze, ludziom żyje się lepiej, Prezydent i rząd dbają o Polaków.
Odpowiedz
26
@ Ha ha
dnia 15.07.2020, 17:55 · Zgłoś
Dbają o SIEBIE ale tego tłumaczyć fanatykom pis nie trzeba bo nie zrozumieją.
O podkarpacie i tak dbać nie muszą bo poparcie 70-99% procent.
Odpowiedz
4
@ łodyniec
dnia 15.07.2020, 21:59 · Zgłoś
Wyborcy Trzaskowskiego zrzekną się 500+ i 13 emerytury i kasę będzie na wszystko ;-)
Odpowiedz
5
@ Mariusz
dnia 16.07.2020, 03:26 · Zgłoś
Nasz burmistrz i jego pomagiery nie są z pisu i kasy nie ma na nic. Trzeba myśleć kogo się wybiera bo potem zostaje tylko narzekanie.
Odpowiedz
54
@ Ona
dnia 15.07.2020, 13:56 · Zgłoś
Jaslo nigdy nie ma na noc kasy. Jak nie maja to niech poprosza Dude i pis napewno pomoga swoim wyborcs przez ktorych wygrali wybory.
Odpowiedz
7
@ Frajerze
dnia 15.07.2020, 17:42 · Zgłoś
Jasło na noc kase zamyka , to w nocy nima!
Odpowiedz
26
@ obserwator
dnia 15.07.2020, 20:19 · Zgłoś
Nawiążę do sprawy w Polsce.
Był taki min. finansów, który mówił ,, na to pieniędzy nie ma i nie będzie". Wystarczyło tylko zmienić tego ministra a pieniądze znalazły się na wiele potrzeb.
Może wystarczy zmienić w Jaśle człowieka zajmującego się finansami a pieniądze się znajdą.
Odpowiedz
24
@ Finansista
dnia 15.07.2020, 20:58 · Zgłoś
Popieram, nowy skarbnik z nowym nowoczesnym podejściem
do zarządzania., poprostu nowszy model .
Odpowiedz
29
@ Xxx
dnia 15.07.2020, 13:55 · Zgłoś
A co z innymi gminami??? Komary są wszędzie nie tylko w mieście!!!
Odpowiedz
22
@ Mn
dnia 15.07.2020, 15:07 · Zgłoś
Dokładnie. W innych gminach chociaż nie było powodzi, problem z komarami jest bardzo duży. Nie da się z domu wyjść, o każdej porze dnia. Ani okna otworzyć. Tym bardziej jak się mieszka przy lesie.
Odpowiedz
-7
@ Kris
dnia 15.07.2020, 13:53 · Zgłoś
Prosimy nie zapomnieć o ul. Podzamcze
Odpowiedz
58
@ Zeks z zawadki
dnia 15.07.2020, 13:53 · Zgłoś
Nawet z domu nie da się wyjść na 2 minuty przez te komary
Odpowiedz
-26
@ andrzej
dnia 15.07.2020, 16:52 · Zgłoś
to siedź w domu jest wirus covid 19
Odpowiedz
13
@ Ra
dnia 15.07.2020, 13:50 · Zgłoś
Odkomarzanie nie zabija tylko samych komarów
Zabija tagże wszystkie owady i pszczoły również.
Odpowiedz
36
@ łodyniec
dnia 15.07.2020, 18:56 · Zgłoś
Zamiast przyznawać sobie nagrody za siedzenie na d... to mozna zrobić i z 5 oprysków i to całego powiatu!
Odpowiedz
4
@ mel
dnia 15.07.2020, 23:23 · Zgłoś
Popieram twierdzenie Ra, oprysk to trucizna, trzeba się liczyć z wytruciem przypadkowych stworzeń. Komary dokuczają wszędzie nie tylko na terenach zalanych.
Odpowiedz
132
@ anonim
dnia 15.07.2020, 13:49 · Zgłoś
50tys. to gigantyczne pieniądze? 1,50zł od mieszkańca? Ja chętnie zapłaciłbym i 10zł żeby robić to regularnie co roku. To i tak mniej niż wydaje się na wszelkie środki przeciw komarom, które stosowane regularnie na pewno są bardziej szkodliwe niż jednorazowy oprysk.
Odpowiedz
19
@ ja
dnia 15.07.2020, 14:16 · Zgłoś
popieram zróbmy zrzutke Na mieszkanca to nie wyjdzie duzo a na chwile sw spokój bedzie Miasto ma teraz mase wydatków po powodzi
Odpowiedz
-16
@ Realista
dnia 15.07.2020, 15:27 · Zgłoś
Patrząc trzeźwo taki jednorazowy oprysk niewiele pomoże, trzeba by to zrobić ze trzy razy. Pytanie o koszty czy warto w to się pchać. Moim skromnym zdaniem nie. Mamy blisko koniec lipca, za niedługo owady naturalnie odejdą, wyginą, a biorąc pod uwagę fakt że środki jakie są stosowane do ich neutralizacji na pewno mają też swój niekorzystny wpływ na inne owady, organizmy żywe w tym na nas. Dawniej nie stosowało się tego typu działań i się żyło. Człowiek sam sobie szkodzi, po co?, Ktoś na tym zarabia niezły szmal i zaciera ręce. Dać se spokój, pomachać trochę rękami, jak dziabnie to poswędził, popiecze i przestanienie. No nie dajmy się zwariować. Pieniądze lepiej przeznaczyć na bardziej potrzebne cele dla poszkodowanych. Takie jest moje zdanie
Odpowiedz
130
@ KACZOR
dnia 15.07.2020, 16:59 · Zgłoś
Zamiast Dni Wina zróbcie odkomarzanie
Odpowiedz
8
@ Tomek
dnia 15.07.2020, 19:44 · Zgłoś
Super pomysł róbmy zrzutkę, a Ci co ich zalało niech nie płacą, na taką ilość mieszkańców to nie wielkie kwoty a korzyść będą mieli Wszyscy.
Pomóżmy władzy samorządowej, już i tak maja dość wydatków
Odpowiedz
29
@ Do realista
dnia 15.07.2020, 20:34 · Zgłoś
Co Ty opowiadasz ? Wiele osób w związku z pandemią nigdzie nie wyjeżdża, chcieliby w spokoju wyjść z domu/ mieszkania, ale się nie da ! Komary są aktywne do późnej jesieni, zeżrą nas !
Mam rozumieć, że dzięki tej pladze powinienem się cieszyć z nadchodzącej jesieni i zimy ? Halo, jeszcze się lato dobrze nie zaczęło.
Jak słyszę o kosztach to mnie szlag trafia. Na coś chyba te podatki płacimy, ale skoro takie specjalisty jak Piękoś dorwali do koryta to nie dziwne.
Odpowiedz
-6
@ Do do realista
dnia 15.07.2020, 23:13 · Zgłoś
Złe myślenie, czy uważasz że wydawanie kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy złotych na dwa miesiące prowizorycznego spokoju od swędzącego bąbelka jest w porządku. Po drugiej stronie utrata dobytku życia, dachu nad głową, przerażenie, stres, nerwy. Moim zdaniem mało doświadczyłeś/aś. dziesięć, dwadzieścia, sto lat temu też były mrówki, skowronki, kleszcze i komary. Odpowiedz mi jak ludzie wówczas prawdziwe zachartowani trudami życia dawali sobie radę. Najlepiej włączyć tv, nogi na krzesło, czteropak a problemami niech zajmują się inni których później bluzgamy. WŁĄCZYĆ MYŚLENIE
Odpowiedz
19
@ skolyszyn
dnia 16.07.2020, 01:00 · Zgłoś
może wystarczy nie przyznawać nagród(btw. za co???) urzędnikom, pieniądze znajdą się od razu...
Odpowiedz
5
@ Mariusz
dnia 16.07.2020, 03:13 · Zgłoś
Już widzę jak się wszyscy zrzucają, płacimy podatki niech płacą za odkomarzanie
Odpowiedz
8
@ Łukasz
dnia 16.07.2020, 07:25 · Zgłoś
Ale na nagrody im nie braknie
Odpowiedz
15
@ Ciemniak
dnia 16.07.2020, 09:31 · Zgłoś
A na hulajnogi które stoją w garażu od lat to mieliście kasę, ale na maseczki, na dezynfekcję miasta, na odkomarzanie, na poprawę bezpieczeństwa w Jaśle to nie macie. Prawdziwe dziadostwo a nie magistrat. Zero empatii dla mieszkańców, liczą się tylko oni i kolesie. Jaślanie, pamiętajcie o tym. Za 3 lata wybory, nie dajcie się omamić kolejny raz cwaniakom.
Odpowiedz
2
@ Januszex kompany
dnia 16.07.2020, 09:38 · Zgłoś
Cwaniaki. 50tys gigantyczne a 1/5 z tego na wypłatę. Nie szanuję
Odpowiedz
-2
@ Mx
dnia 17.07.2020, 14:58 · Zgłoś
Dni Wina to jedna z bardzo niewielu imprez promujących nasze miasto nie tylko regionalnie ale i na cały kraj. Może wyłączmy prąd i wodę oraz kanalizację bo to równie dobre pomysły. Z głową ludziska.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657