Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Plaga komarów w mieście. Będą opryski

88

Pod koniec maja miały miejsce intensywne opady deszczu, które doprowadziły do licznych podtopień. Od tego momentu zaobserwowano zmasowany wylęg komarów. Mieszkańcy Jasła z niecierpliwością czekają na ich zwalczanie ze strony władz miasta. Jak się okazuje pierwsze opryski rozpoczną się już w najbliższy poniedziałek. W sumie 30 ha terenów miejskich zostanie poddanych dezynsekcji.

fot. pixabay.com

Po ulewnych deszczach i czerwcowych upalnych dniach trudno mówić o przyjemnym spędzaniu czasu na wolnym powietrzu, kiedy jaślanie muszą walczyć z chmarą komarów. Z tą trudną sytuacją zmagają się także inne miasta w Polsce. Owady te atakują i skutecznie uprzykrzają ludziom życie, stąd nietrudno im się dziwić im, że są poddenerwowani. - Nie ma najmniejszych szans, aby na ogródku spokojnie zapalić grilla. W moment obsiadły nas komary i zmuszeni byliśmy wrócić do domu – mówi pani Marzena. Takich głosów ze strony jaślan jest więcej – Prosimy o wasze wsparcie i pomoc w nagłośnieniu tej sprawy. Komary atakują z wyjątkową uporczywością – zwraca się do naszej redakcji inna mieszkanka. - Czy miasto będzie przeprowadzać odkomarzanie? - pytają kolejni.

Zapytaliśmy więc jasielski magistrat, czy przewiduje w najbliższym czasie przeprowadzić dezynsekcję. Okazuje się, że już w najbliższy poniedziałek ( 17 czerwca br.) w godzinach wieczornych odbędzie się pierwsze odkomarzanie i odkleszczanie terenów miejskich. Drugie po około 3 tygodniach. Działania te będą uzależnione jednak od warunków pogodowych. Łącznie akcja zostanie przeprowadzona na 30 ha powierzchni miasta i obejmie parki, place, zabaw, boiska sportowe, tereny rekreacyjne i zieleńce. Walka z plagą owadów będzie kosztować miasto około 10 tys. zł. - Do zabiegów użyte zostaną środki chemiczne, atestowane przez Ministerstwo Środowiska. Czas wykonywania (w porach późnowieczornych) pozwala na uniknięcie zabijania owadów pożytecznych. Zabiegi wykonane będą metodą zamgławiania i oprysku. Miejsca, gdzie przeprowadzane zostaną opryski zostaną oznakowane. Prosimy mieszkańców o zachowanie ostrożności i niekorzystanie z tych miejsc podczas przeprowadzania akcji – apeluje Agata Koba, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Jaśle.

Ostatnia akcja odkomarzania miasta miała miejsce po powodzi w 2010 r. Wówczas cały obszar Jasła był objęty dezynsekcją, która odbywała się w ramach usuwania skutków powodzi metodą agrolotniczą. Zwalczanie szkodliwych owadów kosztowało 300 tys. zł, co zostało w części pokryte z budżetu państwa.

id

Reklama

Komentarze: 88

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ Z jasla
dnia 19.06.2019, 22:13 · Zgłoś
Nie rozumie [...] wpisów ludzi którzy piszą o odkomarzaniu biezdziadki, jareniowki czy do ruchowej. Miasto Jasło to miasto i nie obchodzą ich w ogóle wioski leżące bliżej czy dalej.. Takie prośby to do Wójtów swoich gmin a nie... [...]
Odpowiedz
1
@ Dejw
dnia 18.06.2019, 23:42 · Zgłoś
Nakropili się że hej, jedyne co słyszałem to koło basenu że jeździli i z samochodu pryskali. Pewnie żeby na dni Jasła ludzi nie zjadły. Nad osiedlem Kaczorowy widziałem 1 samolot psiknął tyle co w jednej puszce dowolnego środka na komary i bye bye. Komary chyba ze śmiechu maja padać.
Odpowiedz
4
@ Skandal
dnia 18.06.2019, 20:56 · Zgłoś
Na osiedlu szkolnej i szajnochy nie da rady iść bez, komar na komarze. Pytam się gdzie był oprysk.? Skandal za naszą kasę
Odpowiedz
6
@ MILIONER
dnia 16.06.2019, 22:36 · Zgłoś
Zamiast Dni Wina dajcie kasę na Odkomarzanie
Odpowiedz
1
@ kawosz
dnia 16.06.2019, 16:44 · Zgłoś
Na kotlinie idzie zwariować przez te komary, człowiek by chciał się przejść choć kawałek no to nie da rady bo chmara.
Odpowiedz
-1
@ Rada
dnia 16.06.2019, 22:17 · Zgłoś
Postawić naczynia z krwią z ubojni i niech piją,przecież i tak długo nie żyją.Biblijna [...].
Odpowiedz
3
@ Wyliczenie
dnia 16.06.2019, 11:15 · Zgłoś
Komarzyca waży średnio 2,5 mg, krwi pobiera drugie tyle tj. 5 mg. Gdy człowieka mający 5 litrów krwi straci połowę krwi, to umiera.
Wychodzi na to, że ukąszenie ok. 500 000 komarów może [...] człowieka.
Taka ilość głodnych komarów waży ok. 1,25 kg, a opasionych krwią ok. 3,75 kg. Dużo i niedużo - tylko jak je złapać?
Odpowiedz
-2
@ Plagi
dnia 16.06.2019, 14:24 · Zgłoś
Dawniej była plaga stonki ziemniaczanej,poradzono sobie.Komary zawsze były i ludzie umieli domowym sposobem uchronić się.Skutki oprysków są fatalne.Nie domagajcie się bicza na siebie.Rozsądek najważniejszy.
Odpowiedz
3
@ Odyr
dnia 16.06.2019, 06:01 · Zgłoś
Moze niech wszyscy partyjni z pisu i po łapią komary w ramach czynu partyjnego
Odpowiedz
2
@ Skup
dnia 16.06.2019, 06:43 · Zgłoś
W każdej placówce rządzącej partii powinna być punkt skupu komarów , w tym waga na komary lub urządzenie do ich liczenia. Ustalić dobrą cenę za sztukę lu np. 1 zł za 1 gram (1000 zł za kilogram) i problem zostanie rozwiązany bez chemii.
Oczywiście nie można łapać komarzyce składające jaja, bo obowiązuje ochrona życia poczętego.
Odpowiedz
1
@ Cd Skup.
dnia 16.06.2019, 20:07 · Zgłoś
No a może większa odpłatność za komary z krwią - jakaś segregacja na czerwone i normalne.
No i order za największą ilość i miejsce w gablocie.
Odpowiedz
2
@ Maruda
dnia 16.06.2019, 00:30 · Zgłoś
Woj.podkarpackie moze sie sie starac o dotacje na odkomarzanie.Podawali w telewizji czyli wiarygodna informacja.Spryskajcie wszystko bo dzieci nie wyjda z domow w te wakacje.
Odpowiedz
1
@ hm
dnia 15.06.2019, 22:29 · Zgłoś
Te komary, są tak [...], że te co zostały, do oznakowanego obszaru nie wlecą na drugidzień.. Wczoraj MSW ogłosiło, że gmina ma zgłaszać potrzeby do wojwody. Koszt pokryty zostanie z kasy państwa
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 15.06.2019, 23:47 · Zgłoś
Nie. Nie Nie... tam gdzie wykonają oprysk to zawieszą w przestrzeni moskitiery i w rejon "wysterylizowany" nic nie wleci...
Odpowiedz
3
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 15.06.2019, 23:50 · Zgłoś
Przy okazji odkomarzania zrobią odpszczelanie regionu...
Odpowiedz
9
@ Mimilo31
dnia 15.06.2019, 21:54 · Zgłoś
10 tys zl za 30 h ??? To inwestycja ogromna !!! To juz nie stac naszego miasta na zwalczenie komarow na wszystkich terenach ? Proponuje w urzedach wylaczyc klimatyzacje na tydzien . A za oszczedzone pieniadze zadbac o wszystich mieszkancow Jasla I okolic !!!
Odpowiedz
3
@ aaaaa
dnia 15.06.2019, 21:50 · Zgłoś
a szebnie i okolice]]]PANIE WÓJCIE BO nas zagryzą
Odpowiedz
1
@ Oth
dnia 15.06.2019, 21:30 · Zgłoś
Co na to Mają Ostaszewska, słynna obrończyni wszystkiego co się rusza poza nienarodzonymi dziećmi of course
Odpowiedz
7
@ jan
dnia 15.06.2019, 13:00 · Zgłoś
Poróżnicie ludzi tylko dlatego że będziecie opryskiwać tylko w wybranych miejscach.
Tak nie powinno się robić. Albo wszyscy albo nikt.
Odpowiedz
5
@ DDF
dnia 15.06.2019, 12:15 · Zgłoś
a co z pobliskimi gminami w pow jasielskim ?? wy wiecie co sie dzieje na wioskach??
Odpowiedz
5
@ Alvaro
dnia 15.06.2019, 10:29 · Zgłoś
Pisze do wszystkich tych co chcieliby aby lato w Polsce trwalo caly rok. Kazdy kolejny rok podobnie lub coraz gorzej. Blizej by nam bylo do klimatu jak na bagnie niz do kraju np Chorwacja. Zima w Polsce jest potrzebna do wybicia nadmiaru insektow. Dodam jeszcze ze wedlug naukowcow Polska ma stac sie pustynia na przestrzeni kilku stuleci. Mozecie minusowac :)
Odpowiedz
8
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 15.06.2019, 23:39 · Zgłoś
Kontrolowane wypalanie traw i chaszczy tez jest do tego potrzebne - aby takie plagi się nie rozprzestrzeniały i mówią o tym nawet niektórzy naukowcy...
Odpowiedz
-3
@ Oli
dnia 15.06.2019, 08:43 · Zgłoś
W trybie natychmiastowym odkomarzyc trzeba przy osiedlu Szajnochy wały przenośnika rzece.Tam jest plaga komarów !!! .
Odpowiedz
0
@ Kwantyfikator
dnia 15.06.2019, 00:26 · Zgłoś
Mózgi sobie odkomarzcie...niewiele to da a powybija inne potrzebne owady.
Nie było wcześniej plag komarów ? [...] was dokumentnie ...
Odpowiedz
-2
@ Aaaa
dnia 14.06.2019, 22:30 · Zgłoś
A gmina Kolaczyce?!!! Też jest plaga komarów.
Odpowiedz
0
@ Wojna z komarami
dnia 14.06.2019, 23:05 · Zgłoś
Polecam kadzidełka antykomarowe i wrotycz.
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 15.06.2019, 10:58 · Zgłoś
to idź do swojego burmistrza
Odpowiedz
0
@ Elfanika
dnia 14.06.2019, 22:16 · Zgłoś
Dawniej tez byly komary dajcie spokoj.Nie maja na co kasy wydawac bo i tak to nic nie da.
Odpowiedz
2
@ Elfanika
dnia 14.06.2019, 22:12 · Zgłoś
Trzeba bylo nie gasic walow nad Wisloka .Najlepiej puscic chemie
Odpowiedz
5
@ do Elfaniki
dnia 14.06.2019, 23:04 · Zgłoś
Najlepiej puszczać [...], a nie chemię. Mało jest chemii na każdym kroku tj.:
- w jedzeniu
- w środkach czystości
- w aptekach
- w glebie, powietrzu i w wodzie itp. czyli wszędzie dookoła, na każdym kroku.
Dziwimy się skąd się biorą choroby, głownie nowotworowe u coraz młodszych osób?
Odpowiedź na przyczyny jest powyżej.
Jak nasi przodkowie np. pod Grunwaldem, radzili sobie z komarami? Prosili Jagiełłę o opryski, bo inaczej by nie walczyli? Walczyli i z Krzyżakami i z komarami - nawet jednocześnie.
Nie przeginajcie z tym kwękaniem, że w życiu nic was nie będzie uwierać.
Żyjecie zanurzeni w przyrodzie, w naturze i należy żyć z nią w zgodzie, a nie narzekać, że gorąco, że zimno, że pada deszcz, że pada śnieg, że wieje wiatr, itp.
Śmieszą mnie ostrzeżenia i alerty np. o tym, że w lecie są upały. Jak ludzkość przetrwała tysiące lat bez takich ostrzeżeń?
Odpowiedz
0
@ Grunwald
dnia 15.06.2019, 10:35 · Zgłoś
panie to jest 21 wiek a nie czasy Jagiełły. O higienę osobistą też trzeba dbać.
Odpowiedz
5
@ do Grunwaldu
dnia 15.06.2019, 21:56 · Zgłoś
Dbanie o higienę osobistą to trucie chemią komarów?
Co ma [...] do wiatraka?

Trucie chemią i ogłupianie mediami ma na celu wychowanie bezradnych [...] czekających na informację (np. alerty lub ostrzeżenia), jak mają się zachować, gdy są upały lub pada deszcz.

Inna sprawa, że cała masa ludzi żyje ze straszenia, ostrzegania, z reklam badziewia, w tym chemii. Muszą sobie wyhodować klientów.
Odpowiedz
-2
@ Stfu
dnia 16.06.2019, 20:57 · Zgłoś
To jak tak to niech nie pryskaja miasta, nie ma.rownych i rowniejszych. Ujowo ale jednakowo ,jak w wojsku
Odpowiedz
12
@ madka
dnia 14.06.2019, 20:57 · Zgłoś
Akcja powinna być przeprowadzona również wzdłuż dorzecza Wisłoki! Nie da się wytrzymać!
Dokładnie tak jak to miało miejsce w 2010
Odpowiedz
6
@ [...] ze wsi
dnia 14.06.2019, 20:04 · Zgłoś
A co na to ekolodzy bo to przecież komarek ważniejszy od człowieka
Odpowiedz
5
@ ALOJZY
dnia 14.06.2019, 18:00 · Zgłoś
Do roboty,nim nas zagryzą
Odpowiedz
1
@ XX
dnia 14.06.2019, 16:40 · Zgłoś
Nie zapomnijcie o Dobrucowej tak samo plaga komarów!!!
Odpowiedz
15
@ SLIP
dnia 14.06.2019, 18:41 · Zgłoś
Wójt Gminy Tarnowiec niech odkomarzy ,na sztuczne ognie, święto [...] ma, to i na komary powinien mieć w Dobrucowej
Odpowiedz
10
@ xxxxxx
dnia 14.06.2019, 20:23 · Zgłoś
Dokładnie, trzeba umieć spelniac swoje obowiazki, jest wójtem niech działa. Nawet z domu sie wyjsc nie da.. Porażka
Odpowiedz
15
@ ONA
dnia 14.06.2019, 15:32 · Zgłoś
Żenada kompletna żenada , kompromitacja całego UM .
Odpowiedz
-8
@ do ONA
dnia 14.06.2019, 16:36 · Zgłoś
[...] się od UM. Pretensje do Gminy i powiatu.
Napisz skargę do europosła
Odpowiedz
1
@ Do ONA
dnia 16.06.2019, 14:17 · Zgłoś
Widocznie UM dba o nasze zdrowie i ma rację.Zjeść spryskane owoce i warzywa a później chorować- o nie!
Odpowiedz
21
@ nbc
dnia 14.06.2019, 15:31 · Zgłoś
Zakazać [...] mody sadzenia tuj w ogrodach przedszkolnych siedliska kleszczy komarów i pająków...wycinania drzew liściastych dających cień a w zamian za to sprezentowano dzieciom bąble od ukąszeń ...czy myślenie aż tak boli ???
Odpowiedz
26
@ wing tsun
dnia 14.06.2019, 14:49 · Zgłoś
Komary wylęgły się głownie na terenach gdzie stała woda po intensywnych opadach czyli wzdłuż wałów w lasach łęgowych(nadrzeczne krzaki) oraz wzdłuż licznych potoczków, rowów i stawów czy zalanych łąk. Tak więc opryskanie jedynie terenów zielonych w samym mieście (parki, place zabaw, skwery itp.) niewiele da bo po kilku dniach komary z właściwych siedlisk ponownie zasiedlą te tereny. Tylko kompleksowy oprysk terenów nadrzecznych i przy rowach gdzie mnożą się owady przyniósłby należyty skutek.
Odpowiedz
7
@ Jaślak
dnia 14.06.2019, 15:24 · Zgłoś
I teraz się okaże którędy przepływają jasielskie rzeki i na których ulicach mają swoje koryto.
A tak na poważnie to nie liczcie na urzędnicze [...]ostwo, tylko proponuję zrzuta po dychaczu i sami przeprowadzimy akcję odkomarzania Jasła i okolic skoro nie ma komu tego zorganizować.
Odpowiedz
1
@ olo
dnia 14.06.2019, 23:24 · Zgłoś
ja podam nr konta na które można wpłacać
Odpowiedz
6
@ loki
dnia 14.06.2019, 14:43 · Zgłoś
30 ha to kropla w morzu. Zapomnijcie, że coś to pomoże. Akcja powinna być sterowana od góry. Jasło ma ponad 3500 ha a gminy drugie tyle. Kogo na to stać jak za 10 tys wykonają opryski na tak małym obszarze
Odpowiedz
9
@ AGA
dnia 14.06.2019, 14:43 · Zgłoś
z moich obliczeń to ok. 1% powierzchni ...brawo!!!
Odpowiedz
-2
@ Eliza
dnia 14.06.2019, 14:27 · Zgłoś
Nie zapominajcie o Jareniówce, tu też jest tragedia.
Odpowiedz
-1
@ Nie
dnia 14.06.2019, 14:43 · Zgłoś
Tylko miasto do mostu.
Odpowiedz
0
@ Le
dnia 14.06.2019, 13:35 · Zgłoś
Poprosimy o odkomarzanie Bieździadki i Bieździedzy My tez chcemy wyjść wieczorem z dziećmi na spacer
Odpowiedz
7
@ ciekawy
dnia 14.06.2019, 14:06 · Zgłoś
a macie tam jakiegoś ważnego polityka ? nie,wystarczy że głosujecie ta tych co mają teraz lepiej.
Odpowiedz
14
@ Człowiek z lasu
dnia 14.06.2019, 13:21 · Zgłoś
Komary nie gryzą. Komary piją [...] z kolegami, a ich żony z tego wkurzenia wyrywając się na niewinnych ofiarach
Odpowiedz
13
@ Bebe
dnia 14.06.2019, 13:16 · Zgłoś
I tak wybierzecie pisowcow...
Odpowiedz
30
@ Jaślak
dnia 14.06.2019, 13:15 · Zgłoś
Myślę że spryskają okolice gdzie mieszkają włodarze tego umęczonego miasteczka. Reszta podatków naszych przeznaczą na utrzymanie winnic, serwis hulajnóg i coroczne nagrody dla zasłużonych w walce z komarami.
Odpowiedz
8
@ Uu
dnia 14.06.2019, 13:07 · Zgłoś
A w okolicznych miejscowosciach to gorsi ludzie mieszkaja niz w Jasle? Co ze zenada ze strony wladz.Ale wybory kiedys nadejda.
Odpowiedz
-5
@ magii
dnia 15.06.2019, 10:55 · Zgłoś
no to idż do swoich władz w okolicznych miejscowościach a nie siedz na necie , nie płacz i nie czekaj az ktoś to zrobi za Ciebie! Jaka żenada ? co ma miasto Jasło do okolicznych [...]!
Odpowiedz
1
@ hm
dnia 15.06.2019, 22:51 · Zgłoś
aleś burżuj
Odpowiedz
8
@ Huver
dnia 14.06.2019, 13:03 · Zgłoś
Nieglowice nie bo to wioska
Odpowiedz
-5
@ Bebe
dnia 14.06.2019, 12:46 · Zgłoś
Ciekawe czy Nieglowice też będą pryskac?
Odpowiedz
8
@ [...]ek Wróż z Czekaja
dnia 14.06.2019, 12:19 · Zgłoś
Trza se zaparzyć WROTYCZU kupić buteleczkę plastikową z atomizerem i spryskać ciało tymże płynem. Żaden komat się nie przyczepi.
Odpowiedz
0
@ Kaja
dnia 19.06.2019, 16:57 · Zgłoś
Możesz jaśniej ??
Odpowiedz
13
@ mmm
dnia 14.06.2019, 12:17 · Zgłoś
Plaga komarów wszędzie daje popalić ,trzeba zmobilizować okoliczne powiaty do walki z nimi,bo inaczej nic to nie da. Podobno przez kilka dni po opryskach nie wolno jeść owoców ani warzyw które przy okazji zostaną opryskane więc trzeba uważać przy zakupie truskawek,czereśni itp.
Odpowiedz
14
@ cytryna kwasna
dnia 14.06.2019, 12:12 · Zgłoś
Te 10 tys. = 30 ha nic nie zmieni - facet tylko zarobi.
Odpowiedz
7
@ Jaslanin
dnia 15.06.2019, 06:59 · Zgłoś
Dokładnie. W 2010 koszt 300 tys. 2019 koszt 10 tys. Widać jaka będzie skala tego procesu. Obawiam się, że niewiele ona pomoże.
Odpowiedz
15
@ Huver
dnia 14.06.2019, 12:06 · Zgłoś
30 ha - dużo za mało
Odpowiedz
-18
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 14.06.2019, 12:04 · Zgłoś
Czy ktoś prowadzi badania wpływu odkomarzania na ludzi...???
Odpowiedz
16
@ Ktos
dnia 14.06.2019, 13:26 · Zgłoś
A czy ktoś prowadzi badania wpływu braku odkomarzania na ludzi
Odpowiedz
-3
@ Gosc
dnia 15.06.2019, 19:23 · Zgłoś
Najwyżej cię pogryza ale zastanów się czy po oprysku nie dojdzie u ciebie do mutacji jednej komórki która stanie się komórka nowotworowa. I minusy nie pomogą ...
Odpowiedz
0
@ hm
dnia 15.06.2019, 22:49 · Zgłoś
Znajdzie się jakiś doktorant.
Odpowiedz
3
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 15.06.2019, 23:35 · Zgłoś
Badania i tendencyjna propaganda szkodliwości niektórych czynników jest uzależniona od tzw. potrzeby chwili i nagonki na dany kierunek z pomijaniem innych np: spalania paliw stałych i tzw efektu cieplarnianego jest ona czystym biznesem i lobbowaniem źródeł interesów określonych korporacji i grup społecznych. nikogo nie obchodzi zwykły Kowalski i jego życie: reakcja na takie wybiórcze działanie "chemiczne", czy zachorowalność na choroby cywilizacyjne...
Przecież zaistnieją nowe potrzeby więcej: specjalistów "medyków drogich badan i medykamentów' - interes musi się kręcić...
Odpowiedz
4
@ Do Chore Państwo
dnia 16.06.2019, 14:14 · Zgłoś
Prawda,chemia i biznes zgubą dla ludzi.Pamiętam inwazję ślimaków,sprowadzonych przez sadowników,które nie miały w przyrodzie wroga.W moim ogrodzie pomogło zwalczyć ich [...],w którym ginęły,zamiast pełzać do warzyw.Na komary też jest sposób,można nasmarować się lawendą,goździkami,wrotyczem,czy miętą.Kadzidełka antykomarowe też przegoni,a susza zgładzi.Jeśli wyginą pszczoły,ludzie też zginą,nie będzie owoców i warzyw.Lepiej naturalnie pokonać komary,niż w cierpieniach konać.Precz z chemią,dość jej w żywności i powietrzu.
Odpowiedz
1
@ aga
dnia 16.06.2019, 22:17 · Zgłoś
Racja z wszystkim się zgadzam-tyle,że w tym roku do [...] nie idą:(-[...]-przynajmniej u mnie
Odpowiedz
-1
@ Do aga
dnia 17.06.2019, 19:43 · Zgłoś
Lgną także do obierków z jabłek,ale wówczas posypać je w tym skupisku solą.Podczas pogody posypać kawą/znajdzie się jakaś zwietrzała/np.krąg wokół jarzyn i nie przejdą.
Odpowiedz
6
@ jD
dnia 14.06.2019, 11:48 · Zgłoś
W pierwszej kolejności proszę o oprysk w Trójkącie Bermudzkim - GĄDKI, bo roje latają jak pszczoły - dziękuję !!!
Odpowiedz
1
@ hm
dnia 15.06.2019, 22:48 · Zgłoś
Jak pszczoły? To wcale nie dużo.
Odpowiedz
41
@ Jeżynka :)
dnia 14.06.2019, 11:46 · Zgłoś
A co z mieszkańcami gminy? Gorszy sort? Za mało płacą podatków?
Odpowiedz
12
@ Ok
dnia 14.06.2019, 14:54 · Zgłoś
Napisz do swojego wójta
Odpowiedz
21
@ Hff
dnia 14.06.2019, 11:31 · Zgłoś
A powiat kiedy weźmie się za to ?
Odpowiedz
8
@ Ok
dnia 14.06.2019, 14:55 · Zgłoś
Jak komary zaczną być powiatowe
Odpowiedz
0
@ Mieszkaniec
dnia 14.06.2019, 21:13 · Zgłoś
Powiat to do starosty a nie do miasta
Odpowiedz
1
@ ffffffff
dnia 15.06.2019, 09:28 · Zgłoś
W gminie jest odpowiedz ze nie będą pryskać bo giną tez pszczoły.
Odpowiedz
6
@ z Tarnowca
dnia 15.06.2019, 14:27 · Zgłoś
W gminie Tarnowiec nie można wyjść za próg domu, a przecież mieszkańcy muszą jeszcze zająć się uprawami . Jak to zrobić? Czy wójt bierze pod uwagę walkę z komarami. To nie są aż tak duże pieniądze (tym bardziej, że w gminie nic się nie robi, np. kanalizacji. Męczy się od dwóch lat jakieś małe chodniczki i tyle.) Poza tym nie ma alternatywy jeżeli chodzi o walkę z komarami. Mamy przy domach dużo zieleni, nie wspominając o Czarnym potoku i Jasiołce, łakach itd.
Odpowiedz
8
@ Wylęgarnia insektów
dnia 15.06.2019, 19:17 · Zgłoś
Sadzicie tuje,a w nich komary i kleszcze.Robicie trawniki przed domami,zamiast nasiać kwiatów i ziół,które odstraszają komary.Piękna lawenda chroni i osłania przed [...].Lawenda w szafie odstrasza mole i daje romantyczny aromat.Ludowa mądrość skuteczniejsza,niż nowoczesne chemikalia.
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 14.06.2019, 11:24 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
11
@ Jozin
dnia 14.06.2019, 13:06 · Zgłoś
A wały i osiedle gadki ?
Odpowiedz
6
@ Kobieta
dnia 15.06.2019, 00:32 · Zgłoś
Zapraszamy z tymi opryskami na osiedle Hankowka
Odpowiedz
2
@ Mieszkanka
dnia 16.06.2019, 06:46 · Zgłoś
Bo nas zjedzą żywcem
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.