Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Podwyżka opłat za odbiór śmieci stała się faktem

126

Radni Rady Miejskiej Jasła podjęli decyzję w sprawie wysokości opłat z tytułu odbioru odpadów komunalnych na terenie miasta. Stawka wzrośnie z 29,17 zł do 35 zł od osoby. Podwyżka nie pozwoli jednak na pełne zbilansowanie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami. Miasto będzie musiało pokryć różnicę z dochodów własnych gminy, niepochodzących z pobranej opłaty a odbiór śmieci. Chodzi o kwotę 1 245 600 zł, którą urzędnicy muszą znaleźć w miejskiej kasie.

Czwartkowa (1 grudnia br.) nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej Jasła, była dla radnych drugim podejściem do ustalenia stawek opłat za odbiór odpadów komunalnych na terenie miasta, które obowiązywać będą od 1 stycznia przyszłego roku. Pierwotna propozycja Urzędu Miasta w Jaśle, według której wysokość opłaty za odbiór śmieci miałaby wzrosnąć z 29,17 zł do 39 zł, nie uzyskała aprobaty organu uchwałodawczego. Podczas sesji Rady Miejskiej Jasła z 21 listopada br. przeciwko przyjęciu projektu uchwały zagłosowało 16 radnych.

W obliczu podjętej przed niespełna dwoma tygodniami decyzji, konieczne było ustalenie stawki na poziomie, który gotowa będzie zaakceptować większość radnych. W toku przeprowadzonych rozmów i konsultacji, jasielski magistrat zaproponował, aby wysokość opłaty za odbiór śmieci komunalnych została ustalona na poziomie 35 zł od osoby. Głosowanie nad projektem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty na terenie Miasta Jasła przeprowadzono podczas dzisiejszej sesji nadzwyczajnej Rady Miejskiej Jasła (1 grudnia br.).

Za przyjęciem uchwały zagłosowało 12 radnych: Marcin Węgrzyn, Iwona Dziedzic, Henryk Rak, Agnieszka Sobczyk, Krystyna Sikora, Kazimierz Mikrut, Bogdan Ziemba, Mariusz Filip, Bogusława Wójcik, Małgorzata Rymarz, Jerzy Okarma oraz Andrzej Dybaś. Przeciwko podwyżce opowiedzieli się: Krzysztof Czeluśniak, Elżbieta Bernal, Maria Kluz, Mariola Mazur, Leszek Znamirowski, Jan Pierzchała oraz Robert Hap. Andrzej Czernecki i Józef Twarduś wstrzymali się od głosu.

Konieczność podwyżek, urzędnicy tłumaczą rosnącymi kosztami funkcjonowania systemu gospodarowanie odpadami. Podczas czwartkowej nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Jasła, swój pogląd na tę kwestię, ponownie wyłożył Jacek Borkowski, skarbnik Miasta Jasła. – Jak kształtowała się nasza stawka? Wyszacowaliśmy ją w 2019 roku na poziomie 29,17 zł. Taką stawkę rada wtedy przyjęła. W 2020 roku inflacja wyniosła 3,4%. W 2020 roku stawka powinna wynieść już 30,16 zł. W 2021 roku inflacja wyniosła 5,1%. Już wtedy stawka powinna wynieść 31,70 zł. Opublikowane wczoraj dane o inflacji, a więc za niepełny rok, mówią o 17,4%. Stawka na 2022 r. powinna więc wynieść 37,20 zł. Uwzględniając, że prognoza Narodowego Banku Polskiego na temat poziomu inflacji w przyszłym roku, mówi o poziomie 13,1%, stawka powinna wynosić 42,07 zł – mówił. Jacek Borkowski przekonuje również, że wzrost kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wynika przede wszystkim ze wzrostu cen paliwa, wzrostu płacy minimalnej oraz energii elektrycznej.   

Konsekwencją podjętej przez radę decyzji w sprawie wysokości opłaty za odbiór śmieci, było przyjęcie uchwały w sprawie „pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi”. Z wyliczeń jasielskiego magistratu wynika bowiem, że opłata w wysokości 35 zł od osoby miesięcznie, nie pozwoli na pełne pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Urzędnicy będą musieli znaleźć w miejskiej kasie 1 245 600 zł.

Podsumowując, mieszkańcy Jasła, poczynając od stycznia przyszłego roku, za odbiór odpadów komunalnych płacić będą 35 zł od osoby miesięcznie. W przypadku, w którym właściciel nieruchomości nie będzie wypełniał obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, opłata wyniesie 70 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość. W przypadku nieruchomości, które w części stanowią lokale mieszkalne, a w części niezamieszkałe stawka opłaty za 1m kw. powierzchni użytkowej lokalu wynosić będzie 1,64 zł miesięcznie.  

MD 

Reklama

Komentarze: 123

Dodaj komentarz Widok:
0
@ tretty
dnia 28.12.2022, 13:52 · Zgłoś
TERENY ZAMIESZKAŁE
24,00 zł miesięcznie od 1 osoby zamieszkującej daną nieruchomość,
5,40 zł ulga (miesięcznie od 1 osoby) w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, deklarujących kompostowanie bioodpadów stanowiących odpady komunalne w przydomowym kompostowniku.
To ceny z Gminy Jasło. Jak widać, gminę nie dotknęły tak bardzo jak miasto podwyżki energii, paliw, wzrost płacy minimalnej itp.
Nie wiem na czym polega ten fenomen, może wytłumaczy to pan Jacek Borkowski.
Odpowiedz
-1
@ Logicznie
dnia 04.12.2022, 19:49 · Zgłoś
Wszystkie koszt rosną
Paliwo
Płace
Zdrwotne
Itp itd
A Wy chcecie by było taniej ?
Gdzie tu logika?
Większość to wypowiedzi wiecznie niezadowolonych i należymisie
Do roboty się weźcie to Was będzie stać i na opłatę za śmieci i na inne koszty.
I może na wakacje pojedziecie.
Nażekać to byle kto potrafi.
Coś zrobić, wybudować, wyprodukować to jest coś dobrego
ale za darmo to się nie da .
Nażekać można bez wynagrodzenia ale jedynie to wam dobrze wychodzi.
Odpowiedz
-1
@ Nażekać
dnia 04.12.2022, 20:48 · Zgłoś
Logicznie myśląc to należy wziąć słownik ortograficzny do ręki, a nie NARZEKAĆ na mieszkańców miasta.
Odpowiedz
-4
@ do @Logicznie
dnia 04.12.2022, 21:30 · Zgłoś
podchodząc do Twojego wpisu to Ty analfabetą wtórnym jesteś i nie mędrkuj bo zwyczajnie się błaźnisz.
Odpowiedz
-1
@ Nie ma co
dnia 05.12.2022, 06:39 · Zgłoś
Nie ma co narzekać na ortografię języka polskiego, że nie zawsze pisze się tak, jak się mówi.
Zalecam w trybie pilnym lekturę słownika lub konsultacje z uczniem podstawówki.
Nie należy liczyć na przypomnienie, bo najtrudniej jest przypomnieć sobie to, czego się nie
umiało.
Odpowiedz
4
@ Logicznie
dnia 05.12.2022, 07:28 · Zgłoś
Przepraszam
Faktycznie popełniłem [...] błąd ortograficzny ale nie logiczny.
Odpowiedz
1
@ Kierowca 810
dnia 04.12.2022, 18:26 · Zgłoś
Cała wina powodująca lawinowy wzrost ilości śmieci i w związku
z tym podwyżki cen ich wywozu jest spowodowana przez
producentów śmieci czyli mieszkańców miasta Jasła.
I pretensje niech mają tylko do siebie.
Odpowiedz
1
@ most
dnia 04.12.2022, 13:24 · Zgłoś
bedziemy pamietac przy najblizszych wyborach
Odpowiedz
9
@ Ola
dnia 04.12.2022, 12:45 · Zgłoś
Pani Małgorzata Rymarz to taka ciepła i przyjemna osóbka nigdy bym nie pomyślała, że w takich ciężkich czasach gdzie wszystko drożeje ona będzie za podwyżkami, powinna zająć się psychologią jak to jej pasja a nie czymś na czym się nie zna a głosuje za, ale oczywiście jak kasa jest za głosowanie to czemu nie a co będzie się przejmowała ludźmi. Masakra jak tak można i cala reszta do wymiany.
Odpowiedz
12
@ koko
dnia 04.12.2022, 11:39 · Zgłoś
Pani Małgorzta Rymarz przecież ona jest psychologiem jak ktoś taki może znać na tym ale no oby do wyborów i fruu.
Odpowiedz
0
@ Ixi
dnia 04.12.2022, 22:07 · Zgłoś
A ty kim jesteś, że się znasz?Bo się znasz, prawda?
Odpowiedz
18
@ Pamięć
dnia 03.12.2022, 18:36 · Zgłoś
Oczywiście, że wybiorą i to ponownie ICH TROJE - dożywotnio.
Kandydaci pojada na odpusty, wezmą udział w przecinaniu wstęg, obiecają zbiornik w Kątach i gra gitara.
Okaże się, że podwyżka cen za odpady to wina Tuska, a ponadto róża wiatrów nie uległa zmianie - wiatry wieją jak dawniej (oczywiście mowa o wiatrach atmosferycznych, nie innych, nie tych w sensie medycznym).
Oczywiście za rok, czy dwa będzie taka sama dyskusja o podwyżce cen (stawiam, że będzie to co najmniej 50 zł) i radni znowu to zatwierdzą w swojej i włodarza bezradności.
Odpowiedz
13
@ Ryba
dnia 03.12.2022, 18:11 · Zgłoś
Jak powtórnie wybierzecie tę Panią do sejmu to będzie świadczyć
o głupocie wyborców
Odpowiedz
13
@ Frej
dnia 03.12.2022, 17:50 · Zgłoś
Na każdym smietniuku w Jaśle powinny być twarze i nazwiska radnych wydrukowane , co by ludzie wyrzucając śmieci wiedzieli kto głosował za podwyżką!
Odpowiedz
6
@ Mariusz
dnia 03.12.2022, 18:04 · Zgłoś
Przypomnimy niedługo pod spotami wyborczymi żeby ludzie nie zapomnieli przy urnach przez kogo tyle płacą.
Odpowiedz
8
@ Przyczyna
dnia 03.12.2022, 18:25 · Zgłoś
Płacą nie przez kogo tylko wskutek czego.
Wskutek wysokich cen oferowanych przez jednego, miejscowego wykonawcę, który ma monopol wskutek zablokowania przez dawną burmistrz budowy podobnego zakładu w Jaśle. Zakład miejski mógłby pracować bez zysku, a nawet na dotacjach (jak MKS). Miejscowi mieli by pracę a Rada Miasta kontrolę nad cenami.
W tej chwili prywatny wykonawca rzeźbi mieszkańców, a ich przedstawiciele w radzie skręcają się jak podnieść opłaty, żeby wyszło, że nie podnieśli.
Mieszkańcy płacą kokosy na własne życzenie: wybierając radnych - bezradnych i wspierając, a nawet awansując osobę niekompetentną, która zrobiła im kuku.
Teraz nie ma kto tego ogarnąć, tylko idzie się w podwyższanie opłat.
Odpowiedz
7
@ Mariusz
dnia 03.12.2022, 18:39 · Zgłoś
Rok temu podnieśli o 100% co w ciągu roku zrobili w tym temacie żeby było taniej ? Nic to był i jest największy problem którym należało się zająć zamiast budować jakieś geny-..eny. Jak do tej pory rada tego tematu nie ogarnęła to co nas może czekać za rok? Kolejna podwyżka. Jedyna nadzieją że zmienimy radnych .
Odpowiedz
11
@ Marta
dnia 03.12.2022, 13:48 · Zgłoś
W sumie Jaslo wymiera ….

Zostaną urzednicy i emeryci …

No ostra kłótnia …..

Taka Polska cała
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 04.12.2022, 11:42 · Zgłoś
z planem zgodnie - ostatnia prosta !
Odpowiedz
6
@ Do Rudek
dnia 03.12.2022, 09:48 · Zgłoś
,, Do Rudek '' Czas najwyższy podziękować tym lawirantom radnym co zagłosowali za podwyżkami. Przy wyborach wziążć sobie listę i do skreślenia ich bo nie zasługują nawet na czarną gorzką kawę.
Może mieszkańcy wreszcie zmądrzejecie w tym Jaśle.
Odpowiedz
6
@ Mariusz
dnia 03.12.2022, 14:12 · Zgłoś
Prawda jest taka że ci ludzie nie potrafią zarządzać pieniędzmi dlatego im brakuje, powinni zostać odsunięci od władzy. Pchali się do koryta a teraz działają na szkodę mieszkańców. Wszyscy którzy zagłosowali za podwyżkami [...]!
Odpowiedz
1
@ pzpr
dnia 02.12.2022, 20:24 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ Kierowca 810
dnia 02.12.2022, 16:46 · Zgłoś
Dawniej płaciło się za śmieci od kosza. I w ciągu miesiąca przeważnie
uzbierało się śmieci jeden kosz. Teraz płaci się stałą kwotę za miesiąc
niezależnie od ilości różnych worków odbieranych co tydzień.
Skąd nagle wzrosła taka niebotyczna ilość różnych śmieci kilka worków
co tydzień. I ten lawinowy wzrost różnych śmieci jest nie do zatrzymania.
Uważam, że jedyny sposób ograniczenia tworzenia śmieci jest powrót
do zapłaty od jednego worka. A to takie proste.
Wtedy opłata za wywóz śmieci będzie znacznie niższa.
Teraz do worków ładuje się nawet liście, które można zużyć na kompost.
Odpowiedz
15
@ zapytanie
dnia 02.12.2022, 16:21 · Zgłoś
dlaczego ta sama firma odbiera śmieci w mieście jak i gminie do dlaczego gmina ma dużo taniej ?? proszę wytłumaczyć mi to bo nie rozumie ?
Odpowiedz
12
@ asa
dnia 02.12.2022, 12:52 · Zgłoś
pewnie PIS-owska cenzura wytnie ale chce żebyście wiedzieli ze ci radni byli :Przeciwko podwyżce opowiedzieli się: Krzysztof Czeluśniak, Elżbieta Bernal, Maria Kluz, Mariola Mazur, Leszek Znamirowski, Jan Pierzchała oraz Robert Hap. Jedyni co się nie boja PIsowskiej machiny
Odpowiedz
14
@ wyborca
dnia 02.12.2022, 16:07 · Zgłoś
Dziękuję tym radnym, że próbowali zatrzymać kolejne podwyżki, podatek od nieruchomości 25% przed chwilą, teraz z 29 zł na 35 zlśmieci. Jak można za tym głosować !
Odpowiedz
19
@ do asa
dnia 02.12.2022, 16:29 · Zgłoś
Radni głosujący przeciwko podwyżce zachowali się logicznie i po gospodarsku, w tym konkretnym przypadku ponieważ:
1. Zachowali twarz przed wyborcami, czyli walczyli by mieszkańcy mniej płacili
2. Działali w kierunku zwiększenia dopłat za budżetu i to też ma sens bo zapobiegli trwonieniu budżetu na rzeczy zbędne, a kosztowne.
3. Spowodowali, ze mniej będzie kasy w budżecie na rozkurz typu: inkubatory czy geny, a pieniądze wpłacone do budżetu przez podatnika wrócą do niego w tańszej opłacie za śmieci.
W normalnej sytuacji gdyby miasto budowało potrzebne obiekty, to szkoda budżetu na dopłaty. Nie zanosi się na rozsądne inwestowanie zatem szkoda kasy - niech wraca do właściciela.
Odpowiedz
8
@ Elwirka z porsze
dnia 02.12.2022, 10:54 · Zgłoś
Tak! dla zmian
Odpowiedz
5
@ TAK DLA ZMIAN
dnia 02.12.2022, 16:50 · Zgłoś
I to jest właśnie jeden z symboli marnotrawstwa publicznych pieniędzy w Jaśle!!!
Odpowiedz
9
@ xddddddd
dnia 02.12.2022, 06:41 · Zgłoś
zabrać budżetówce czajniki elektryczne z pracy, wyłączyć wszystkie komputery w urzędach, które nie są w danym momencie używane... nagle się okazuje, że podwyżek nie trzeba robić, na wszystko wystarcza, wystarczy nie kraść.
Odpowiedz
2
@ biedne urzędasy
dnia 03.12.2022, 20:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
36
@ tanie państwo
dnia 01.12.2022, 21:06 · Zgłoś
My mamy oszczędzać a TVPis dostanie prawie 3 miliardy z naszych podatków.
Morawiecki kazał szukać oszczędności w instytucjach państwowych, dlatego zamiast 2 mld teraz TVPis dostanie 2 mld 700 mln.
Kłamcy i złodzieje.
Odpowiedz
7
@ Jaro
dnia 01.12.2022, 20:42 · Zgłoś
No i co to da że sobie tu popiszemy A ty człowieku płać i płacz
Odpowiedz
24
@ Janek
dnia 01.12.2022, 20:14 · Zgłoś
Wstyd sikorowa i reszta która tak głosowała
Odpowiedz
16
@ Mieszkaniec
dnia 01.12.2022, 19:38 · Zgłoś
Kiedy obniżki dla radnych i urzędników czas zacząć oszczędzać pieniądze podatnika
Odpowiedz
17
@ Hmn...
dnia 01.12.2022, 19:38 · Zgłoś
Jasło - stan umysłu.
Odpowiedz
28
@ Mieszkaniec
dnia 01.12.2022, 19:19 · Zgłoś
Cza brać przykład z tego pseudo restauratora, śmieci zakopuje, a podatków bo mu umarzają.
Odpowiedz
31
@ [...]
dnia 01.12.2022, 19:18 · Zgłoś
Jaki wyborca taki wybrany nigdy nie głosuj na tych sprzedajnych ludzi oni dbają o własną kasę i obsadę dzieci w UM
Odpowiedz
23
@ Doda
dnia 01.12.2022, 18:57 · Zgłoś
Po co się pchasz na radnego skoro zawsze się wstrzymujesz od głosu
Odpowiedz
12
@ Lola
dnia 01.12.2022, 18:47 · Zgłoś
W jaki sposób można odwołać Radę?
Odpowiedz
16
@ Daro
dnia 01.12.2022, 19:12 · Zgłoś
Tylko przy urnach wyborczych
Odpowiedz
17
@ Korzeń
dnia 01.12.2022, 18:45 · Zgłoś
Taka mała uwaga
Zarząd Miasta Jasła i Kurowska są w PiS-ie tak samo, jak [...] jest koniem i druga rzecz, każda społeczność ma taką władzę, jaką sobie wybierze.
Czemuś biedny, boś [...]. Czemuś [...], boś biedny.
Odpowiedz
-19
@ Kierowca 810
dnia 01.12.2022, 18:40 · Zgłoś
Ilość śmieci które produkują mieszkańcy Jasła wzrasta co roku
w zastraszającym tempie. Wiec logicznie muszą wzrastać także
i opłaty wywozu śmieci, niezależnie od tego jaka opcja jest u władzy.
Skoro mieszkańcy uporczywie nie chcą ograniczać produkcji śmieci
i nic nawet większe opłaty to ich [...] głów nie przemawiają to niech
płacą i nie narzekają. Uważam, że za zaśmiecanie środowiska nie tylko opłata
powinna być jeszcze dużo większa ale też powinna być także dodatkowo kara.
Odpowiedz
11
@ Dżianni Wąsacze
dnia 01.12.2022, 18:48 · Zgłoś
Chłopie ja rozumiem, że idiotyzmy, które regularnie wypisujesz, to może nawet część twojej pracy, ale czasem zastanów się nad banialukami i wys***wami, które tu zamieszczasz przed tym jak zaczniesz komuś zarzucać [...] głowy.
Przecież ostatnio insynuowałeś, że domaganie się odśnieżania miasta w zimie, to roszczeniowość jego mieszkańcow XD
Odpowiedz
-5
@ Do płatnika
dnia 01.12.2022, 18:33 · Zgłoś
Rzeczywiście dobry dodatek do mięsa prawie jak na kiełbasę
Odpowiedz
48
@ Płatnik
dnia 01.12.2022, 18:22 · Zgłoś
Urzędnicy nie znajdą żadnej kasy bo nic nie wytwarzają i nic nie produkują.
Jedyne co potrafią to żerują na mieszkańcach Jasła. Bez nich się miasto obejdzie. W mięsie jest potrzeba policja, straż pożarna i służba zdrowia.
Jakby nie wydali 3 mln na ten chory pomysł z droga rowerowy
wa to by starczyło na dopłaty przez 2,5 roku!!!
Odpowiedz
9
@ sp
dnia 01.12.2022, 18:30 · Zgłoś
Prawda !!!
Odpowiedz
-2
@ Jan
dnia 01.12.2022, 18:15 · Zgłoś
O i wreście ktoś dobrze napisał. Popieram w całości przedmówcę.
Odpowiedz
29
@ Hah
dnia 01.12.2022, 18:14 · Zgłoś
Wywalić połowę radnych,wywalić połowę urzedasow,a ten rescie która zostanie pory o 50%w dół i kasa będzie beż podwyżek.
Odpowiedz
35
@ edek
dnia 01.12.2022, 18:22 · Zgłoś
Śmieci wywalamy pod urzędem miasta , tylko w w workach , dostawa od jutra , kto jest chętny , łapka w górę
Odpowiedz
18
@ sp
dnia 01.12.2022, 18:29 · Zgłoś
W Starostwie jest sporo ludzi co pracują za minimalne wynagrodzenie.
Można ich zwolnić ale zmniejszyć płacy nie można.
Odpowiedz
19
@ Bbb
dnia 01.12.2022, 18:04 · Zgłoś
Karetki rozdają,a my płacimy za sąsiadów
Odpowiedz
22
@ Ryba
dnia 01.12.2022, 17:30 · Zgłoś
Byłe osoby z czasów PRL za podwyżkami.
Teraz czas sobie podnieść diety i gitara.
Odpowiedz
28
@ liki
dnia 01.12.2022, 17:15 · Zgłoś
ale to nie można zrzucać winy na wzrost kosztów ! Koszty wzrosły przez rządy PIS i to właśnie PIS powinien pokryć koszty podwyżek a nie mieszkańcy.
Odpowiedz
19
@ Rekino
dnia 01.12.2022, 16:46 · Zgłoś
ludzie nieplacmy na ulice [...]smieci niechaj wstretne [...] jezdza sobie po smieciach albo te ich choinki ubiora bedzie na bogatooooooooooo
Odpowiedz
16
@ edek
dnia 01.12.2022, 17:13 · Zgłoś
CO pisałem wczoraj , że bezradni podniosą łapki jak nić , popieram nie płacenie za śmieci , ale jest jedna uwaga skarbik poda nas do komornika , wiem to ze swojego doświadczenia, bo mnie ten gostek podał za 80 zł zadużenia , mam do dziś dokumenty od komornika , mogę przedstawić , zapłaciłem u komornika,
Odpowiedz
39
@ 2747
dnia 01.12.2022, 16:10 · Zgłoś
Trzeba zrobić chociaż jednorazowa akcje i śmieci z jednego dnia w ramach protestu złożyć pod biurem Kurowskiej, bo część mieszkańców od 20 lat dalej nie wie czyje interesy reprezentuje ta obła wizualnie i moralnie postać.
Odpowiedz
50
@ Woytazzz
dnia 01.12.2022, 16:20 · Zgłoś
Jasielski elektorat prędzej uwierzy, że ceny śmieci podniósł im Tusk, niż powiąże ten fakt z Kurowską, co to przecież tak pięknie się modli i dała narodowi polskiemu cudowne relikwie.
Odpowiedz
29
@ urolog
dnia 01.12.2022, 16:25 · Zgłoś
Ja bym dodał, że jeśli ten olany [...]ek z łupieżem na marynarce powie, że to przez Niemców, to i w takie coś uwierzą.
Odpowiedz
43
@ Paradoks
dnia 01.12.2022, 16:41 · Zgłoś
Za sprzeniewierzenie 12,85 mln euro dofinansowania unijnego na budowę nowoczesnego zakładu zagospodarowania w Jaśle awansowaliście w górę zamiast rozliczyć.
Dlatego tak często się śmieje i ma z kogo. Chociaż wielu wierzy, ze jest to uśmiech szczery. To ci, którzy dalej wierzą w "różę wiatrów". Tylko oni powinni płacić wysokie ceny za odbiór odpadów ale niestety płacą wszyscy. Tak jest cena ulegania populizmowi, demagogii i lekceważenia rzeczywistości.
Gospodarka odpadowa w mieście jest tak samo ważnym, strategicznym obszarem jak dostawa prądu, wody, ciepła czy kanalizacja.
Odpowiedz
67
@ TAK DLA ZMIAN
dnia 01.12.2022, 16:09 · Zgłoś
Pan Skarbnik dokładnie obliczył ile trzeba będzie dołożyć do gospodarowania odpadami. Zapewne tez potrafi podać dokładne koszty jakie Jasło poniesie na utrzymanie Straży Miejskiej, Inkubatora Przedsiębiorczości i GEN-u (na początek to wystarczy)
Panie Skarbniku, mieszkańcy Jasła chcieli by poznać te koszty więc prosimy o PUBLICZNE ICH PODANIE!!!
Odpowiedz
17
@ Informacja
dnia 01.12.2022, 16:49 · Zgłoś
Każdy podatnik może zwrócić się o te informacje w trybie dostępu do informacji publicznej.
To są jego pieniądze i ma prawo wiedzieć na co są wydawane. Inna sprawa czy taką informację otrzyma i czy będzie ona rzetelna. Aby się przekonać należy się zwrócić o to. Najlepiej do osoby kierującej z tylnego siedzenia.
Odpowiedz
7
@ Wini
dnia 01.12.2022, 18:18 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
28
@ Czytelnik
dnia 01.12.2022, 16:05 · Zgłoś
Proszę sprawdzić ile osób w Jaśle płaci za śmieci. W poprzednim artykule była informacja, że w systemie zadeklarowanych jest 25 950 osób. Natomiast Jasło ma sporo ponad 30 000 mieszkańców. Może należałoby zweryfikować czy wszyscy płacą? Gdzie Ci ludzie wyparowali? Jak nie płacą, to ukarać z odsetkami i pilnować by płacili. Wtedy się może okazać, że nie potrzeba 35 zł od osoby, tylko 25 zł.
Odpowiedz
30
@ Maly
dnia 01.12.2022, 16:02 · Zgłoś
Tak oczywiście my mamy śmieci segregować, pilnować i płacić [...] kasy za ich odbieranie, a koniec końców przyjeżdża śmieciarka i zabiera wszystkie worki za jednym razem i gięcie wszystko na [...] plastik, szklo i papier od taka to polityka naszej segregacji
Odpowiedz
51
@ ekonomista
dnia 01.12.2022, 16:01 · Zgłoś
Jeśli głowny skarbik miasta szacuje wzrost stawki za śmieci na podstawie wzrostu inlacji, to powinno się go jutro zwolnić dyscyplinarnie...
Odpowiedz
40
@ liczydło
dnia 01.12.2022, 16:17 · Zgłoś
Dlatego jest tak długo głównym skarbnikiem, że szacuje tak jak mu każą szacować i nikt z tego Kółka Wzajemnej Adoracji takiego "specjalisty" nie zwolni.
Odpowiedz
48
@ Okery
dnia 01.12.2022, 17:00 · Zgłoś
Im dzięki Zapamiętacie te nazwiska:
- Marcin Węgrzy
- Iwona Dziedzic
- Henryk Rak
- Agnieszka Sobczyk
- Krystyna Sikora
- Kazimierz Mikrut
- Bogdan Ziemba
- Mariusz Filip
- Bogusława Wójcik
- Małgorzata Rymarz
- Jerzy Okarma
- Andrzej Dybaś wstydu nie mają
Odpowiedz
35
@ Olo
dnia 01.12.2022, 19:37 · Zgłoś
Panie Okarma wstyd. Zapamiętamy.
Odpowiedz
-15
@ właściwa decyzja
dnia 02.12.2022, 07:10 · Zgłoś
O co wam ludzie chodzi. Przecież jest napisane że Miasto i tak dopłaci ponad milion zł. Za co miasto ma robić inwestycje jak będzie dopłacać do śmieci, ścieków, wody, c.o. Właśnie Ci Radni wykazali się odpowiedzialnością za sprawy miasta.
Odpowiedz
23
@ Celowość
dnia 02.12.2022, 09:43 · Zgłoś
Słuszna uwaga gdyby budowano w mieście rzeczy konieczne i przydatne.
Jeżeli ma się nadal robić takie "inwestycje" jak dotychczas (inkubatory czy geny) to szkoda kasy podatnika na zmarnowanie. Lepiej niech część podatków wróci do mieszkańców w postaci dopłaty.
Odpowiedz
-9
@ do "celowość"
dnia 02.12.2022, 10:13 · Zgłoś
Proszę wziąć pod uwagę że te inwestycje (GEN, inkubator), w dużej części miały dofinansowania środkami UE. Choć nie zawsze od razu udaje się w pełni wykorzystać potencjał inwestycji, to jednak dzięki temu modernizuje się różne budynki, które kiedyś mogą posłużyć innym celom i nie popadną w ruinę. Chyba lepiej brać kasę jak dają, choć na inne zadania, niż rezygnować bo nam trzeba akurat na drogi.
Odpowiedz
14
@ niezadowolony
dnia 02.12.2022, 11:40 · Zgłoś
Czy podwyższanie sobie diet i wynagrodzenia dla burmistrzów to też wykazali się odpowiedzialnością?
Odpowiedz
15
@ Potencjał do do"celowość"
dnia 02.12.2022, 13:51 · Zgłoś
Proszę wziąć pod uwagę, że:
1. Potencjał inkubatora na ul. K. Wielkiego widać codziennie, od zaistnienia, nawet przez przeszklenie: psinka z kulawą noga tam nie zagląda nie mówiąc o wylęganiu;
2. Potencjał GEN-u to ilość zatrudnionych w nim urzędników UM. Dlaczego Wydział UM, a nie np. spółka z o.o. - odpowiedź jest banalna: spółka nie ma z czego dokładać do tego interesu, w Nowym Sączu toto, (coś podobnego), dawno zbankrutowało, a obiekt po kilkunastu przetargach syndyk sprzedał (podmiotowi prywatnemu) za 10% zainwestowanej kwoty - tu jest odpowiedź na "modernizację" budynku i celowość takiego działania;
3. Lepiej brak kasę jak dają ale na rzeczy potrzebne dla miasta (obwodnice, drogi, infrastrukturę, instalacje np. dla przetwarzania odpadów, uzbrojenie terenu itp.
4. Należy patrzeć nie tylko ile dają ale przede wszystkim jaki będzie z tego pożytek i koszty utrzymania, które idą w miliony, co może nie martwi pracowników Gen-u ale burzy krew podatnikowi, który dokłada do wody, ścieków, energii elektrycznej, gazu, a ostatnio odpadów.
5. Tłumaczenie, że robimy Gen, by ratować budynek jest rozbrajające - pozostawiam bez komentarza.
6. Pytanie retoryczne: dlaczego Unia chętnie daje kasę na takie zabawki, a mniej chętnie np. na tworzenie miejsc pracy?

Czekam na odpowiedź.
Odpowiedz
-4
@ Do powyższego
dnia 02.12.2022, 22:07 · Zgłoś
To co Pan pisze to czysty populizm, co wygląda na osobę która jest w opozycji do obecnych władz miasta i być może wraz ze swoim środowiskiem podobnie myślących będzie startować w wyborach samorządowych. Obstawiam Kon...cja. Nie lubię tej bazy wymieniać. A teraz parę słów polemiki. Inkubatory to nie wymysł Jasła tylko funkcjonują lub funkcjonowały w wielu miastach. W wielu miastach okazały się sukcesem i doprowadziły do pobudzenia przedsiębiorczości i powstania firm i miejsc pracy. To że w Jaśle to nie wychodzi, to raczej nie wina władz tylko braku osób które chcą i potrafią wejść w biznes. Gdyby inkubatora nie było nie wiedzielibyśmy czy są u nas osoby przedsiębiorcze. Widocznie wyjechali za granicę, albo przy obecnej władzy PiS nie chcą ryzykować. Co jeszcze w takim razie miasto mogłoby zrobić żeby ułatwić zakładanie firm.
GEN dopiero powstał i będzie spełniał ważną rolę edukacyjną dla dzieci i młodzieży w dziedzinie nauki. Nie może być to spólka bo na siebie nie zarobi, nie czrujmy się. Czy JDK, MOSiR , Basen, Biblioteka zarobi na siebie? Nie ma na to szans. A czy są potrzebne mieszkańcom? Niech Pan odpowie. Unia daje pieniądze na różne cele, ale nie tylko na drogi ale też na kulturę, edukację, ekologię itp. I dobrze że tak jest bo gdyby dawała bez określonego cele to pieniądze, pod presją ludzi poszłyby na obwodnice, mosty i dopłaty do wód, SS śmieci.ścieki itp., bo każdy by chciał moło płacić i mieć asfalt pod dom. Napewno niewiele by inwestowano. Ale dam lrzykład Unia dawała kasę ok 40 mln Euro na zakład utylizacji odpadów w Gamracie, ale ówczesna kandydatka na Burmistrza Maria Kurowska głosiła że to zła inwestycja. Wybory wygląda i temat zamknęła. A problem pozostał i te dzisiejsze podwyżki są skutkiem tamtej decyzji.
Unia daje pieniądze na rozwój istniejących firm, wiem coś o tym, a także na zakładanie. Nie słyszał pan o tym że można dostać kilkadziesiąt tysięcy, a po roku działalności dotacja kasy umażana.
Ogólnie oceniam zy ma Pan bardzo powierzchowną wiedzę, gdzieś zasłyszaną i cechuje syPan złą wolą. Nigdy bym na Pana nie zagłosował. Pozdrawiam. Koniec dyskusji z Panem
Odpowiedz
10
@ do @Do powyższego
dnia 03.12.2022, 09:03 · Zgłoś
Rozumiem, że wpisu dokonała osoba bardzo związaną z GEN-em. Wszystko to co dotyczy dotacji jest doskonale wszystkim znane. Kwestie umaRZania dotacji również. Ważną kwestią jest celowość takiej inwestycji w miejscu, gdzie podobna już właściwie "działa" a niestety koszty utrzymywania nowej są ogromne. Porównywanie dochodowości basenu, JDK, MOSiR-u czy biblioteki do GEN-u, który właściwie niczego innego niż powyższe zaproponować nie może a jak już widać, służy jedynie do dowartościowywania się urzędników, jest co najmniej bezzasadne. Jakakolwiek próba obrony celowości powstania w Jasle czegoś takiego jak ten GEN w bardzo krótkim czasie zostanie brutalnie zweryfikowana. Nie potrzeba wybitnej myśli strategicznej aby śmiało powiedzieć, że w ciągu jednego roku (podobnie jest z Inkubatorem Przedsiębiorczości) będzie on świecił pustkami a działalność zamykała będzie się w bezcelowym przyprowadzaniu pielgrzymek z okolicznych szkół. Jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Gdzie można zobaczyć archiwalne ogłoszenia dotyczące zatrudnienia w GEN-ie?(nie licząc tego na stanowisko zarządzającego, bo nominat po krótkim czasie zorientował się, ze został wepchnięty w bagienko). Odpowiedź na to pytanie bardzo dużo może wszystkim mieszkańcom Jasła wyjaśnić.
Odpowiedz
2
@ umażana
dnia 03.12.2022, 09:55 · Zgłoś
Niby uczony wywód a byk ortograficzny taki, że klękajcie narody.
"Umażana"? Gdzie to się kończyło studia? Na pewno nie było ortografii w szkole podstawowej lub chodziło się na wagary.
Odpowiedz
9
@ wizytówka
dnia 03.12.2022, 10:04 · Zgłoś
Wypowiedź w obronie GENu jasielskiego jest wizytówką poziomu "naukowego" jaki będzie prezentował ten przybytek.
Oby tam nie uczono młodych ortografii.
Odpowiedz
11
@ Nieporadność
dnia 03.12.2022, 11:03 · Zgłoś
Rozpaczliwa nieporadność wyłania się z wypowiedzi broniącej wylęgarnie czy geny.
Wydano lekką ręką miliony zł na nowomodne przybytki, dorobiono do nich ideologię o pobudzaniu przedsiębiorczości, czy krzewieniu nauki, a tu nagle, cytat:
"w Jaśle to nie wychodzi, to raczej nie wina władz tylko braku osób które chcą i potrafią wejść w biznes" - koniec cytatu.
Jasło nie dorosło do rangi tych obiektów, nie docenia ich wagi, tu mieszkają zapewne ludzie drugiego sortu. Niewdzięcznicy!
Drugi cytat, jeszcze lepszy:
"Gdyby inkubatora nie było nie wiedzielibyśmy czy są u nas osoby przedsiębiorcze. Widocznie wyjechali za granicę, albo przy obecnej władzy PiS nie chcą ryzykować"
Co ma [...] do wiatraka? Gdyby rządziła PO to drzwi by się nie zamykały w tych przybytkach i w Jaśle powstała by Krzemowa Dolina?
Drugie pytanie:
Po co wyjechali za granicę? Nie wiedzieli, że tu urzędnicy czekają na nich i nauczą ich przedsiębiorczości?
Nie słyszałem o przypadku aby urzędnik nauczył kogoś jak prowadzić firmę.
Gdyby to umiał to by nie siedział w urzędzie. Szkoda by mu było czasu.
Zapytaj ludzi z biznesu, w tym najbogatszych, jak robili swoje biznesy, zwłaszcza na początku. Ilu z nich korzystało z inkubatora?
Pytanie końcowe: Gdyby mieszkańcy mogli wybierać to wybrali by budowę zakładu zagospodarowania odpadów czy budowę gadżetów typu inkubator, gen czy tężnia?
Co jest potrzebniejsze?
Odpowiedź jest oczywista: należy szukać dofinansowania na obiekty najbardziej niezbędne mieszkańcom, a po ich wybudowaniu, na końcu, fundować bawidka.
W Jaśle kolejność tą odwrócono i trudno oczekiwać entuzjazmu od mieszkańców dla takiego sposobu wydawania kasy unijnej i własnej.
Odpowiedz
17
@ do @umażana
dnia 03.12.2022, 11:04 · Zgłoś
Taki mamy klimat. Słyszałam o zastępcy burmistrza, który przez 9 lat turystykę i hotelarstwo studiował.
Odpowiedz
13
@ Marta
dnia 03.12.2022, 13:43 · Zgłoś
Teraz podlegają mu szkoły ? Buhaha
Odpowiedz
-7
@ Do "nieporadność"
dnia 04.12.2022, 00:34 · Zgłoś
Dlaczego człowieku siejesz propagandę. Udowodnij że miasto nie zabiegało o środki zewnętrzne na budowę ważnych obiektów. Proponuję wymienić te obiekty krórych rzekomo nie ma i zadać Burmistrzowi zapytanie publiczne co w tej sprawie zrobił, czy zapomniał o tym ważnym dla mieszkańców obiekcie. Tylko niech pan/pani nie pyta o zakład utylizacji odpadów na który pieniądze z Unii były, tylko Pani Kurowska i radni temat uwalili. A co "bawidek" to są nabory na określone rodzaje inwestycji dofinansowanych z UE i albo się składa wniosek albo nie. Jak jest nabór na obiekty kulturalno-naukowe to nie można złożyć wniosku na obwodnicę. Jasło ma GEN bo złożyło wniosek który spełnił kryteria. Można było nie składać i nie było by nic. Budynek po szkole pewnie za jakiś czas opanowali by [...] i popadł by w ruinę. Ale to kwestia świadomości. Są tacy co głoszą hasło "niech nie będzie niczego"
Odpowiedz
6
@ do@Do "nieporadność"
dnia 04.12.2022, 08:41 · Zgłoś
Twoje argumenty broniące powstanie takich instytucji jak GEN to tak jakby umierającemu na pustyni dać samochód z kierowcą ale pustym zbiornikiem paliwa zamiast pojemnika z wodą, jedzenia i namiotu.
Odszukaj gdzieś informacji z UM która była rekrutacją na stanowiska pracy w GEN-ie a będziesz miał odpowiedź na temat sposobu działania jasielskiego układu zamkniętego w programie kasa dla swoich.
Odpowiedz
4
@ Do powyżej
dnia 04.12.2022, 11:32 · Zgłoś
Propaganda sukcesu powiedz mi człowieku kto był wtedy wiceburmistrzem jak Kurowska wymyślała róże wiatrów jeśli nie pamiętasz To ja ci zaraz przypomnę wiceburmistrzem był nie kto inny jego obecnie nam panujący pan Ryszard pabian
Odpowiedz
4
@ Nieporadność
dnia 04.12.2022, 12:42 · Zgłoś
Jak by nie tłumaczyć, jak by się nie obrócić to [...] zawsze są z tyłu:
Parę przykładów nieporadności i marazmu "made in UM Jaslo":
1. Budowa lodowiska - parę przetargów unieważnionych z braku kasy. Jak można poważnie traktować zamawiającego jeżeli oczekuje, że oferenci wybudują obiekt za mniej niż połowa oferowanej ceny (ma 5 mln, a oferty są ponad 10 mln).
To jest profesjonalizm?
2. Budowa KDZ5 - wszystko dokładnie jak w p. 1 - nawet kwoty się zgadzają.
Ile razy jeszcze będzie ogłoszony przetargi i po co?
3. Dworzec PKP - ruina nadająca się tylko do wyburzenia, wołająca od lat o decyzję.
Byłby tam przynajmniej parking, jak w miejscu wyburzonych od wschodu starych obiektów PKP. Dworzec czeka na nową ekipę w UM, bo ta zajęta jest bawidkami.
Tu nie trzeba wielkiej kasy by wyburzyć, tu trzeba decyzji, a nie czekać aż ktoś inny się tym zajmie. Może ten z Metzgera 10 (naprzeciw dworca) co usuwał filary w bloku? Temu nie brakło odwagi.
Jak może być inaczej skoro nie ma tam ludzi do konkretnej roboty, a są do składania wniosków i wydawania kasy na tematy nie inwestycyjne, bo tu lekką ręką można zmarnować dofinansowanie na bajery. Chociaż zdarza się też temat inwestycyjny, a skopany od początku do końca, tj. ścieżki rowerowe - bez sensu i pożytku. To też wizytówka nieporadności.
Jeżeli dołożyć do tego zapowiadane podwyżki opłat to podatnik ma prawo być zbulwersowany, bo on to wszystko finansuje.
Odpowiedz
-9
@ Seba
dnia 01.12.2022, 15:54 · Zgłoś
Wybieram opcje za 70 zł jest porządek i nie musze cudować a to takie a to śrakie..
Odpowiedz
32
@ Olo
dnia 01.12.2022, 15:53 · Zgłoś
Bedziemy pamietac o nich w wyborach!!!
Odpowiedz
90
@ mieszkańcy
dnia 01.12.2022, 15:50 · Zgłoś
Jasła, zapamiętajcie te nazwiska!!! Tacy ludzie nie reprezentują Waszych interesów i NIGDY więcej nie powinni zostać radnymi. Nie oddajcie na nich NIGDY głosu, bo oni NIGDY nie stoją po Waszej stronie!!! To nie są ludzie, którym możecie zaufać!!!
Zapamiętacie te nazwiska:
- Marcin Węgrzy
- Iwona Dziedzic
- Henryk Rak
- Agnieszka Sobczyk
- Krystyna Sikora
- Kazimierz Mikrut
- Bogdan Ziemba
- Mariusz Filip
- Bogusława Wójcik
- Małgorzata Rymarz
- Jerzy Okarma
- Andrzej Dybaś
Odpowiedz
83
@ Captain Vons
dnia 01.12.2022, 15:52 · Zgłoś
Wklejaj to pod każdy artykułem, codziennie przez pół roku to może do tych pustych [...] coś dotrze i im się utrwali.
Odpowiedz
-18
@ PiS nauczyło
dnia 01.12.2022, 16:12 · Zgłoś
Jak będą podwyżki u ciebie w pracy to też sobie zagłosuje za nie przyznawaniem, a jak jesteś na MOPSie to też powinieneś nie dostać już nic.
Odpowiedz
-4
@ PiS nauczyło
dnia 01.12.2022, 16:13 · Zgłoś
nie będziesz generował inflacji i nic nie będzie drożeć.
Odpowiedz
23
@ eed
dnia 01.12.2022, 19:10 · Zgłoś
Ludie, nigdy na nich nie glosujcie
Odpowiedz
10
@ Ala ma kota
dnia 01.12.2022, 19:16 · Zgłoś
najlepiej tę wklejke tuż przed wyborami .
Odpowiedz
16
@ Jar
dnia 01.12.2022, 20:33 · Zgłoś
Ja zapamiętałem 6 pozycję od dołu i za moje dobre sece dostałem podziekowanie dziekuję Bogdanie!!!
Odpowiedz
38
@ nie zapominajmy
dnia 01.12.2022, 22:08 · Zgłoś
Brakuje na tej liście tych ciepło-zimnych, czyli nijakich, wstrzymujących się od głosu
- Andrzej Czernecki
- Józef Twarduś
którzy biorą pieniądze za nic. Nawet własnego zdania nie mają. Totalne dno.
Odpowiedz
20
@ Tak
dnia 01.12.2022, 22:36 · Zgłoś
No bo rodzina na swoim
Odpowiedz
8
@ Rumianek
dnia 02.12.2022, 09:38 · Zgłoś
Rządząc miastem nie miał swojego, własnego zdania i to mu pozostało do dziś.
Sterowano nim z tylnego siedzenia, co pozostało tradycją w pełnieniu tego urzędu, tradycją nadal podtrzymywaną.
Różnica: prawdziwy rumianek nie pomoże ani nie zaszkodzi, a taki był męczący dla otoczenia i dla siebie. Współpracownicy powinni przechodzić na wcześniejszą emeryturę z tytułu uciążliwych warunków pracy.
Odpowiedz
19
@ Misiek
dnia 02.12.2022, 10:00 · Zgłoś
Cała rodzinka pracuje w urzędzie to Co się będzie JT wychylać
Odpowiedz
13
@ Beneficjenci
dnia 02.12.2022, 10:27 · Zgłoś
Nie jest to jedyny przypadek i nie tylko w tym urzędzie gdzie sukces odniósł program
"Rodzina na swoim" i wiadomo jakimi względami w takiej sytuacji kierować się będzie osoba decydująca o sprawach mieszkańców. Czy będzie bronić ich interesów? Czy może będzie lawirować?
Beneficjenci tego programu pokładają duże nadzieje w osobie patrona.
Może uda się ułatwić życie także wnukom?
Odpowiedz
-3
@ Kt123
dnia 04.12.2022, 13:01 · Zgłoś
Z tego co wiem to ta ,,CAŁA’’ rodzinka pracuje tam od ponad 20 lat, a JT jest radnym dopiero od 4.
Odpowiedz
-1
@ Kg123
dnia 04.12.2022, 13:04 · Zgłoś
Dziękuje, ale mi nikt życia nie musi ułatwiać. Jestem w stanie poradzić sobie sama
Odpowiedz
58
@ Rudek
dnia 01.12.2022, 15:50 · Zgłoś
Dziękujemy radnym którzy głosowali za. My zagłosujemy przeciw na wyborach
Odpowiedz
42
@ POPiS
dnia 01.12.2022, 16:47 · Zgłoś
Będziecie SRĆ a nie pamiętać. Rzucą wam temat zastępczy w postaci [...] na życzenie i znów będziecie sobie s[...]ć do gardeł, demolować obiekty sakralne i histeryzować.
Odpowiedz
2
@ bolo
dnia 01.12.2022, 20:18 · Zgłoś
Podczas wyborów samorządowych? Naćpałeś się?
Odpowiedz
11
@ Jar
dnia 01.12.2022, 20:28 · Zgłoś
Jestem przeciw jadąc do Brzozowa widziałem smieciarki jasielskie /biznes się kręci/róźa wiatrów rozwiała nadzieje -płaćmy i głosujmy.
Odpowiedz
8
@ wrona
dnia 02.12.2022, 14:31 · Zgłoś
Również przeciw tym, którzy się wstrzymali.
Proponuję przyglądnąć się gdzie niektórzy pracują! Przecież nie będą ryzykować aby
nie mieć ciepłej posadki...bo wielki pan ma duże możliwości. Myślę,że osiedle Brzyszczki,Bryły,Hankówka, Żółków ...podziękują radnym mieszkającym na ich
osiedlu . Cena też ma związek z działalnością
wcześniejszych włodarzy cz też parlamentarzystów z tzw."Róży wiatrów". Nawet figurka nie pomoże.
Odpowiedz
31
@ Ja
dnia 01.12.2022, 15:49 · Zgłoś
Teraz wszyscy beda segregowac haha. Szczegolnie na ul baczynskiego gdzie smieci tworzą spęd z okolicznyvh barow i przypadkowych podrzucaczy swoich smieci z odleglych domow prywatnych. Tak wogole czemu ta wiata nie jest zamykana. [...] jaki tam panuje woła o pomste do nieba
Odpowiedz
11
@ Ja
dnia 01.12.2022, 15:50 · Zgłoś
Wszedzie wiaty sa zamykane tylko tu jest stworzony jakis wyjątek. Moze tak by z tym zarzad osiedla zrobil z tym porzadek
Odpowiedz
25
@ pisinflacja szaleje
dnia 01.12.2022, 15:53 · Zgłoś
Zlodzieje od dwoch lat wzieli pieniadze na brazowe pojemniki ktorych do dzis nie ma i dlatego ceny ciagle za odbior rosna
Odpowiedz
70
@ z jasla
dnia 01.12.2022, 15:55 · Zgłoś
Mieszkam tu od zawsze i pytam dlaczego ludzie sortuja smieci do pojemnikow zielonych zoltych i niebieskich a kazda smieciarka wrzuca na pake te kolory razem a ceny w gore bez konca
Odpowiedz
47
@ dosc tego
dnia 01.12.2022, 15:59 · Zgłoś
SKANDAL nic nie robia tylko podnosza ceny nieruchomosci smieci chce podatku od oddychania
Odpowiedz
54
@ Kwiatki
dnia 01.12.2022, 16:28 · Zgłoś
Kabaretowe wątki w temacie to:
1. "Kwota 1 245 600 zł, którą urzędnicy muszą znaleźć w miejskiej kasie". Bzdura!
Urzędnicy nic nie znajdą w miejskiej kasie, tylko w kieszeni podatnika. Żaden urzędnik nie wyprodukował i nie znalazł ani złotówki, za to wielu przetraciło miliony zł z podatków mieszkańców.
2. Inflacja w przyszłym roku na poziomie 13,1%.
Bzdura, jest to rok przedwyborczy i rozdawnictwo dopiero rozkwitnie. Dobrze będzie jeżeli inflacja utrzyma się w 30% lub nie przekroczy 50%.
Zatem dopłacić do odpadów trzeba będzie z budżetu nie jeden ale parę milionów zl.
3. "Andrzej Czernecki i Józef Twarduś wstrzymali się od głosu"
Bez jaj - takim zdaniem można określić taką postawę. Czyli za, a nawet przeciw.
Odpowiedz
37
@ rumiany
dnia 01.12.2022, 16:35 · Zgłoś
Ci dwaj, to klasyczne przypadki "Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek". Jeszcze gorsi od tych, którzy byli za podwyżką. Zwykły brak cohones.
Odpowiedz
15
@ [...]
dnia 01.12.2022, 18:10 · Zgłoś
Nawet członkowie byłej PZPR. głosowali za to wstyd
Odpowiedz
10
@ cel inflacyjny 2,5%
dnia 01.12.2022, 18:32 · Zgłoś
NBP sam ustalil wysokosc dopuszczalnej inflacji na poziomie 2,5% teraz mamy 17,5% czyli az 7 krotnie powyzej celu bez komentarza
Odpowiedz
36
@ Powtórka z rozrywki
dnia 01.12.2022, 20:18 · Zgłoś
Co roku powtarzany jest ten sam kabaret: dyskusja jest corocznie o cenach tylko coraz wyższych i wyższych, a nikt z włodarzy, radnych czy pracowników urzędu nawet nie ma zamiaru zastanowić się co dalej? Niczym stado [...] pędzone przez pasterza zaganiani są do obory, by co roku ustalić nową cenę. Problemem jest czy o 1 zł więcej czy o 5 zł? Ile lat będziecie jeszcze gnębić mieszkańców podwyżkami bez końca? Nikt nawet przez chwilę nie pomyśli jak temu zaradzić? Można budować wylęgarnie czy geny za miliony zł, a prostej sortowni odpadów nie wybudujecie? Przynajmniej na początek.
Przecież niektóre gminy [...] mają takie obiekty, a Jasła nie stać?
Śmieszne i straszne. Totalna bezradność i nieporadność. Odpady + dworzec PKP = wizytówka "rozwoju". Wkrótce dojdą następne tematy do tej sumy.
Odpowiedz
10
@ Dzon
dnia 01.12.2022, 22:38 · Zgłoś
Ludzie sortują płacąc kasę Oni zbierają wszystko jak idzie a na miejscu gdzie wywodzą sortują znów ludzie tak jest w Przrmyslu
Odpowiedz
4
@ PiS fAN
dnia 02.12.2022, 11:38 · Zgłoś
No ciemny ludzie jazda płacić. Mogła być spalarnia to Pani z PiS róża wiatrów nie pasowała.
Mogło być dofinansowanie z UE to nie bo niemieckie ale limuzyny germańskie to PiS nieprzeszkadza.
Płacić i cicho tam bo władza się bawi.
Odpowiedz
8
@ Przetacznik
dnia 02.12.2022, 13:25 · Zgłoś
A co miasto wspólnego z wiatami śmieciowymi na naszych osiedlach? NIC.
To nasza spółdzielnia mieszkaniowa sobie nie radzi i dlatego mieszkańcy bloków będą coraz więcej płacić. Ostatnio kazałem zamontować stojaki na rowery pod każdym blokiem ale nieodpowiedzialni mieszkańcy z nich nie korzystają. Jak tak można?
Odpowiedz
-2
@ ixi
dnia 03.12.2022, 03:52 · Zgłoś
To są konsekwencje waszych wybór. Pretensje do siebie! Płać i płacz jeden z drugą durnotą.
Odpowiedz
4
@ Yozef
dnia 03.12.2022, 21:12 · Zgłoś
Przetarg ma byc w grudniu w polowie a oni juz wiedza ile podwyzszyc szok
Odpowiedz
1
@ Yozef
dnia 04.12.2022, 15:34 · Zgłoś
Za zielone powinna byc dodatkowa oplata od burzujow.w poniedzialek samochod jedzie
Odpowiedz
2
@ Yozef
dnia 04.12.2022, 15:36 · Zgłoś
I bierze cale aito .dlaczego ja mam dokladac od jednego cale auto .ludzie widza .
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.