Powiat podejmie się budowy prawoskrętu
Radni powiatowi popierają inwestycję związaną z przebudową ul. Kasprowicza i wiążącą się z tym budową prawoskrętu między drogami wojewódzką nr 992 a krajową nr 28. Na wczorajszej sesji wyrazili zgodę na przeznaczenie 50 tysięcy złotych na przygotowanie dokumentacji techniczno-projektowej w 2020 r.
Radni powiatowi wyrazili zgodę na przystąpienie do realizacji inwestycji pn. przebudowa ul. Kasprowicza w Jaśle w ciągu drogi powiatowej Jasło- Łajsce-Zręcin poprzez budowę pasa prawoskrętu pomiędzy drogą wojewódzką nr 992 a drogą krajową nr 28, a także przeznaczyli 50 tys. zł na zlecenie i wykonanie dokumentacji techniczno-projektowej w przyszłym roku. Niemniej podczas dyskusji radny Krzysztof Buba zwracał uwagę na fakt, iż należałoby wziąć pod uwagę także przebudowę istniejącej sygnalizacji świetlnej, gdyż będą potrzebne sygnalizatory kierunkowe.
- Wydaje mi się że będą potrzebne sygnalizatory kierunkowe. Tak samo mamy problem na skrzyżowaniu z lewoskrętem jadąc od Krosna w kierunku ul. Kasprowicza. W tej chwili pas do lewoskrętu jest niewystarczający i widzimy jakie są utrudnienia. To w mojej ocenie powinno być uzgadniane z GDDKiA, aby ten pas wydłużyć dostosowując go do występujących natężeń ruchu, a także podjąć rozmowy w kwestii przebudowy sygnalizacji świetlnej – podkreślał radny Krzysztof Buba.
Starosta jasielski Adam Pawluś chcąc przekonać radnych do podjęcia tej uchwały podkreślił, że powiat otrzymał warunki techniczne wydane przez GDDKiA w Rzeszowie. Nie ukrywa, że wymogi są trudne, aczkolwiek podjęcie tej inwestycji wydaje się zasadne z punktu widzenia rozładowania wzmożonego ruchu na tym odcinku drogi. Tłumaczył również, że zrzucenie tego zadania na samorząd wojewódzki jedynie wydłuży całą procedurę. - Jeżeli chcemy chociaż częściowo rozładować ten ruch, uważam, że z naszej strony powinniśmy ponieść wydatki. Jest szansa na zrobienie czwartego pasa, wówczas byłyby trzy w stronę ul. Kasprowicza i jeden w kierunku Sobniowa – mówił starosta Pawluś.
Liczy na to, że w kosztach realizacji tego przedsięwzięcia będzie partycypować samorząd miejski.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
id
I inteligentniejsze sygnalizacje świetlne bo często się zdarza że zielone się marnuje podczas gdy na innych dojazdach kolejki się wydłużają.
Starosto przygotować projekt nowej drogi wraz ze ścieżka rowerową ( ta która powstaje w Jaśle to ...sami wiecie).
Na nowy rok w budżecie Starostwa zarezerwować środki na w/w drogę.
Mamy Panią Senator, Poseł, Eurodeputowanego z partii rządzącej - starosta również o ile dobrze kojarzę. Składać wnioski o fundusze z Rządu lub UE o dofinansowanie drogi na poziomie do 80%. Do dzieła !!
Mam Nadzieję że most w Krajowicach wraz z drogą w Dąbrówce Starostwo w końcu wyremontuje i "sypnie groszem" bo te łatanki wytrzymują max kilka tygodniu.
Wstyd żeby droga o takim natężeniu ruchu nie była doinwestowana.
W przyszłym roku ciekawe gdzie Starostwo planuje inwestycje pewnie na obrzeżach powiatu a w "centrum"powiatu drogi z prawdziwego zdarzenia nie ma.
Prośba do władz zajmijcie się w końcu jedną z najczęściej uczęszczanych dróg gdzie jeździ mnóstwo tirów i samochodów nawet z Skołyszyna, Biecza i Gorlic (KGR blachy) bo skracają drogę nie chcąc stać w korku na ul.Rafineryjnej.
Miłego weekendu:)
Radni z ul Mickieiwcza Brzysk itp zostaliscie wybrani do rady Starostwa to wykażcie się
Co z tego, że parę samochodów szybciej skręci w lewo , czy w prawo.
Tylko takie macie pomysły na likwidację paraliżu komunikacyjnego w mieście?
Jeżeli inni włodarze śpią w nogach w tym temacie (lub robią drogi wewnętrzne nic nie znaczące dla zapaści komunikacyjnej w mieście) to weźcie się za temat obwodnic.
Tu jest pies pogrzebany. Tu nie tylko nic się nie robi ale nawet nic się nie myśli, czy planuje. Tu jesteśmy 100 lub 200 lat za Murzynami (lub za Bieczem, Czudcem, Strzyżowem, Sanokiem itd.).
Tu jest pole do popisu a nie malowanie pasów na jezdni.
Podpowiadam: niech zaproponuje , by w dni parzyste jeździły auta , które mają ostatni ą cyfrę w nr rejestracyjnym parzystą i odpowiednio - z cyframi nieparzystymi.
To rozładuje ruch uliczny: będzie na drogach połowę samochodów- to lepszy pomysł niż wydanie kasy i farbę na projekt, by namalować pasy.
Podobnie miasto Jasło uzyskało oszczędności w oświetleniu za dużą kasę zaciemniając totalnie cały obszar- jak na wojnie. Za to były podziękowania i ordery dla "tfurcuf" tego sukcesu. Teraz po cichu i za duże pieniądze kasę wymieniają te buble, aby znowu ogłosić sukces: będzie jasno jak na początku, przed zmianami.
Ułatwiłoby to ruch samochodowy w jaśle.
Ale najważniejsza dla Jasła jest obwodnica
Bez obwodnicy jasło się udusi
Jak szaleć - to szaleć...
Ale najważniejsza dla Jasła jest obwodnica
Bez obwodnicy jasło się udusi"
Bardzo ważny jest również słownik ortograficzny .
Tutaj ta sytuacja:
https://www.google.com/maps/@49.7390044,21.4742046,3a,75y,64.04h,90.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgGHgcfRvrAAKm26rs82pUA!2e0!7i13312!8i6656
emeryturą. Obecne projekty w Jaśle to by było dobre 20 lat wstecz proponuje poszukać gościa który to ogarnie wszyscy radni zebrać się do autobusu i pojechać np.do Poznania popatrzeć inwestycje porobić fotki i rzucić burmistrzowi na stół. Dla radnych duze korzyści przynajmniej
Pierwszy raz zobaczą jak miasto powinno się rozwijać.
Już widzę jak PLK się zgodzi na jego poszerzenie i wraz z tym zamknięciem na przemian na obu liniach kolejowych 106 i 108 tak aby do utrzymania ruchu wykorzystać łącznicę między nimi wraz ze zmianami kierunku jazdy i wydłużeniem czasu jazdy pociągów - tak są jeszcze ludzi którzy kupują bilety miesięczne i korzystają z PKP i nie stoją w korkach.
mieszkańców pobliskich wsi.
Jak przyjechali inwestorzy na spotkanie i pokazali plany w kilku wersjach obwodnice
jedną Warzyce - Kowalowy koło lasu oraz drugą Podzamcze - Topoliny
wzdłuż rzeki Wisłoki to żadna wersja się nie spodobała zebranym zainteresowanym.
Przecież na tym portali były pokazane propozycje i alternatywy.
Więc zarezerwowane pieniądze poszły do okolicznych miast z którymi nie było
takich problemów i teraz w ich miastach widać efekty.
Wiec u nas przez marazm na nasze życzenie nie będzie żadnych obwodnic.
I tu na sprzeciw mieszkańców nie pomoże żadna władza.
W innych miastach, gdzie wybudowano obwodnice też były protesty ale skorzystano z przepisów umożliwiających wywłaszczenia (ustawa drogowa zrid).
Jak się chce to można. Jak się nie chce to wszystko przeszkadza i jest wytłumaczenie dla nic nierobienia. Władza silna realizuje, władza słaba czeka, aż problem sam się rozwiąże.
Bez większych pieniędzy można rozładować korki wyjazdu z miasta przez
uruchomienie przejazdów przez tory : na ulicy Floriańskiej koło huty szkła i na
ulicy Kopernika dojazd do sklepów i hurtowni za torami z ograniczeniem do 3,5 t.
Trzeba tylko poświęcić czas na biurokrację, bo koszty są naprawdę małe.
Nie zakłóci to komunikacji kolejowej bo ilość pociągów na tych torach
jest naprawdę minimalna, a potrzeby dla komunikacji samochodowej duże.
A jak przyjdzie Porozumienie Centrum - no to co wtedy - PROSTOSKRĘT ???
Ale średnica ronda olbrzymią, z daleka widać samochód, wyjeżdżasz momentalnie
Szybko i po kłopocie, a jak jest rondo że tir ledwie nawraca to jak tu szybko
Na rondo wjechać, także większe ronda i po klopocie
A nie słychać by w Krośnie odbywały się protesty, sprzeciwy i demonstracje.
W Krośnie sortownia śmieci wybudowana w pobliżu stacji kolejowej.
Widać pozytywne myślenie mieszkańców i jakie efekty.
przejść iść chodnikiem podczas deszczu ul. G. Roweckiego a fontanny z pod kół będą na waszych ubraniach. Wstyd.
Żeby tej okazji władzę Jasła nie zmarnowały.
Bo 5 sekund na skręt w lewo z obwodnicy pod wiadukt w stronę Sosnowa to jakiś żart. Zamiast 35 sekund na wprost i pustej drogi bo wszyscy blokują co jadą na Sobniów zrobić 30 a 10 sekund na skręt w lewo
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
komentarza: 26