Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Powiatowy Urząd Pracy nieczynny dla interesantów

53

Od poniedziałku (16.03.2020 r.) Powiatowy Urząd Pracy będzie nieczynny dla interesantów. Urząd uspokaja, żadna z osób bezrobotnych nie zostanie wyrejestrowana. PUP pozostanie nieczynny do odwołania.

Informację o reorganizacji funkcjonowania PUP w Jaśle przekazał wczoraj jego dyrektor, Janusz Pacher. To, że urząd będzie nieczynny dla interesantów, nie oznacza, że przerwie on pracę. Pracownicy telefonicznie lub mailowo będą kontaktować się z osobami, które mają zgłosić się do PUP w celu potwierdzania gotowości do podjęcia pracy. Bezrobotni otrzymają informację o wyznaczonym, kolejnym terminie zgłoszenia. - Nikt nie zostanie wyrejestrowany, nawet jeżeli nie uda się z nim skontaktować. W takiej sytuacji zawiadomienie o nowym terminie zgłoszenia wysłane zostanie pocztą - zapewnia Janusz Pacher.

Janusz Pacher - dyrektor PUP w Jaśle

Urząd wyjaśnia, że osoby ubiegające się o nadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy (rejestracja) powinny złożyć wniosek w postaci elektronicznej korzystając z systemu www.praca.gov.pl. Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Osoba otrzyma na konto w www.praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej lub pocztą tradycyjną do 30 dni. Nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym,  a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl. Wszelkie zaświadczenia oraz decyzje o wyrejestrowaniu będą wysyłane po złożeniu wniosku pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną.

- Informuję również, że zgodnie z Ustawą z dnia 2.03.2020 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID–19, w przypadku podejrzenia zarażenia lub zarażenia koronawirusem opieka medyczna jest bezpłatna i nie ma potrzeby z tego tytułu rejestrowania się w Urzędzie Pracy celem uzyskania ubezpieczenia zdrowotnego - wyjaśnia Janusz Pacher, dyrektor PUP w Jaśle.  

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel./fax 13 4463492 - informacja,
13 4465083 - sekretariat, e-mail [email protected]

red.

Napisany dnia: 15.03.2020, 10:50

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-5
@ Wiedźma
dnia 16.03.2020, 13:29 · Zgłoś
Ale on jest brzydki, wręcz paskudny
Odpowiedz
6
@ Just
dnia 16.03.2020, 17:35 · Zgłoś
Oho odezwała się jakaś odrzucona wielbicielka dyrektora nie przejmuj się nie jesteś sama
Odpowiedz
6
@ 123
dnia 16.03.2020, 17:57 · Zgłoś
Haha dokładnie radze sie z tym jak najszybciej pogodzic, w sumie nie dziwie się że nie chcial kogos tak niedojrzalego.
Odpowiedz
-1
@ ;;;;;
dnia 16.03.2020, 09:56 · Zgłoś
"Telefonicznie będą się kontaktować" a do nich to się człowiek już nie dodzwoni, żeby się cokolwiek dowiedzieć.
Odpowiedz
0
@ My
dnia 15.03.2020, 19:18 · Zgłoś
Tak urzędy zamknąć biblioteki muzea kina... a co z pozostałymi zakładami pracy dużymi czy nawet małymi popieram że zamknąć wszystko albo nic bo to nie ma sensu (i nie chodzi mi tu o to że jedni pracują a drudzy siedzą w domu) dla całego tego bezpieczeństwa i pseldo ochrony skoro tyle osób w dużych zakładach pracy się gromadzi do małych dalej przychodzą klienci typu kwiaciarnia zabawkowy z ciuchami...i tu moznaby wymieniać to całą akcja zostań w domu psu na budę ograniczenie kontaktów to jedyny sposób w tej sytuacji zwłaszcza że dopiero dziś zostały zamknięte granice więc zastanowcie się wszyscy nad logika nakazów skoro zakaz nie obowiązuje ogolo tylko wybranych
Odpowiedz
1
@ Ja
dnia 15.03.2020, 18:47 · Zgłoś
Do elektronicznej rejestracji oprócz profilu zaufanego należy również mieć dostęp do skanera, żeby najpierw zeskanować, a następnie dołączyć np. świadectwa pracy, o czym pan dyrektor już nie wspomniał. Zapomniano również wspomnieć, że w przypadku koronawirusa ubezpieczenia nie trzeba, ale przy np. złamaniu nogi lub ręki już tak.
Odpowiedz
7
@ Zzzz
dnia 15.03.2020, 19:31 · Zgłoś
Wszystko jest opisane na stronie www.praca.gov.pl , pliki mogą być w formacie.jpeg więc można zrobić zdjęcia potrzebnym dokumentom i załączyć, myślę, że to rozwiąże kwestię dokumentów.
Odpowiedz
-3
@ Dike
dnia 15.03.2020, 20:48 · Zgłoś
nie istnieje możliwość potwierdzenia zgodności z oryginałem elektronicznej kopii skanu dokumentu. Teoretycznie istnieje możliwość zrobienia odpłatnie u notariusza elektronicznego odpisu takiegż dokumentu ale .,. próbowałem w dużym mieście 5 kancelarii odmówiło twierdząc źe nie posiada podpisu elektronicznego, po tym zwątpiłem.. Jest wyrok sądu że kopia[skan] dokumentu nie jest dokumentm. Po wtóre uwierzytelnienie profilu zaufanego odbywa się osobiście z dowodem w innym urzędzie np w us który już w piątek był zamknięty, I tak koło urzędniczego paradoksu się zamyka. Nic tego nie rozwiąże przynajmniej zgodnie z prawem
Odpowiedz
-3
@ Dike
dnia 15.03.2020, 20:57 · Zgłoś
ps. do puki istnieje państwo urzędy powinne być otwarte, wystarczy wziąć się do pracy i doprowadzić do likwidacji kolejek, interesanci nawet nie muszą się widzieć.Zapewne nawet by byli wdzięczni.
Odpowiedz
-2
@ Dike
dnia 15.03.2020, 20:59 · Zgłoś
errata póki
Odpowiedz
4
@ Zzzz
dnia 15.03.2020, 21:15 · Zgłoś
Bzdury piszesz. Każdy dokument, który podpisujesz przy pomocy epuap staje się oryginałem, owszem jeżeli podpiszesz sfałszowany dokument to na własną odpowiedzialność i kłopot będziesz miał Ty a nie urzędnik który to wprowadzi.
Polecam zapoznać się:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/podpisz-dowolny-dokument-wykorzystaj-do-tego-profil-zaufany
Odpowiedz
-5
@ Dike
dnia 15.03.2020, 22:00 · Zgłoś
Skan nie jest dokumentem. Możesz co najwyżej podpisać utworzony wniosek i oświadczenie że takowy dokument posiadasz co nie rozwiązuje problemu gdyż urząd wymaga wiarygodnego dokumentu który trzeba dostarczyć do urzędu. I tym samym wstawć się trzeba osobiście w tym przypadku do dwóch urzędów, raz uwierzyteknić profil dwa dostarczyć oryginaly wymaganych dokumentów sporządzonych w formie papierowej. Problem jest z załącznikami i uwierzytelnieniem profilu. Bez conajmniej jednej osobistej wizyty w urzędzie się nie obejdzie o ile nie trzeba zaświadczeń czy świadectw które są wystawione w formie papierowej.
Odpowiedz
-5
@ Dike
dnia 15.03.2020, 22:10 · Zgłoś
Ale urząd taki czy inny musi być dostępny dla interesantów. Jak nie ma kto pracować to jest trochę pań na kasach posiadających wykształcenie i kompetencje które chętnie się zamienią nawet w obecnej rzeczywistości.
Odpowiedz
-1
@ Dike
dnia 15.03.2020, 22:25 · Zgłoś
,,myślę, że to rozwiąże kwestię
dokumentów''
włącz wpierw myślenie i doświadcz ,nie boli. System ma luki, jeżeli by je zlikwidować urzenicy byliby niepotrzebni.
Odpowiedz
1
@ Zzzz
dnia 15.03.2020, 22:30 · Zgłoś
Powinien albo nie powinien, kwestia pomyślunku, jak będzie otwarte i coś się stanie to ludzie będą wieszać psy, że powinno być zamknięte a jak jest zamknięte to problem bo nie jest otwarte, paranoja. Chyba lepiej żeby ludzie się nie pozarażali. Tyle w temacie.
Odpowiedz
3
@ Zzzz
dnia 15.03.2020, 22:35 · Zgłoś
Zlikwiduj luki to będziesz rozwiązywał kwestie Urzędów i urzędników a tymczasem jest jak jest więc nie ma mędrkować tylko trzeba się dostosować w tym ciężkim czasie.
Odpowiedz
3
@ ktosik
dnia 15.03.2020, 22:55 · Zgłoś
Piszecie bzdury, każdy jest znawcą.
Kilka dni temu rejestrowałem się przez internet. Stworzyłem profil zaufany przez konto bankowe, tym samym nie ruszając się z domu. Wszystkie dokumenty były "zeskanowane" telefonem i aplikacją która pozwala na "skan" Zaświadczenia i dokumenty zeskanowane są ważne. Rejestracji dokonałem wieczór, rano urzędnik do mnie zadzwonił informując o błędzie w rejestracji. Dokonałem korekty, urzędnik znów zadzwonił poinformować, że jest wszystko OK i zostałem zarejestrowany. Czemu ludzie siejecie panikę i dezinformacje.
Odpowiedz
-6
@ Dike
dnia 15.03.2020, 23:16 · Zgłoś
Gdzie pisze że mogą być zamknięte? Tym bardziej wszystko powinno działać jak w zegarku aby nie spiętrzać ludzi jak to zrobiono w piątek. Z doświadcyenia wiem że sprawa taka czy inna to max 5 minut. Pięciu urzędników w każdym wydziale razy pięć godzin daje trzysta spraw na wydział w dzień. Tak więc w tym trudnym czasie interesant co 5 minut umówiony telefonicznie. Jednymi drzwiami wchodzi drugimi wychodzi.
Odpowiedz
-2
@ Dike
dnia 15.03.2020, 23:34 · Zgłoś
Powiedz mi jak mam bez wizyty w urzędzie potwierdzić profil zaufany .Nie korzystam z bankowości elektronicznej a tak w sumie z źadnej. Co do respektowania zdjęcia dokumentu jako dokumentu to brak słów ale ...
Odpowiedz
10
@ Fhjdt
dnia 15.03.2020, 16:28 · Zgłoś
A co dyrektor pacher będzie w tym czasie robił?chyba nie brał pensji za zamknięcie urzędu, tylko siebie i swoich pracowników przerzucić tam gdzie pomoc jest potrzebna! Ośrodki pomocy, inne służby które muszą pracować napewno będą potrzebować pomocy!
Odpowiedz
4
@ fifi
dnia 15.03.2020, 16:18 · Zgłoś
nastepna grupa bezrobotnych powstala.
Odpowiedz
3
@ sanepid
dnia 15.03.2020, 16:01 · Zgłoś
prosze o zdjęcie dyrektora pachera w maseczce i laateksowych rekawiczkach
Odpowiedz
7
@ Lola
dnia 15.03.2020, 15:40 · Zgłoś
Urzednicy nic nie wypracowuja a w Stylu ludzie musza normy wyrobic
Odpowiedz
3
@ Borubar
dnia 15.03.2020, 15:17 · Zgłoś
Kapitan powinien schodzić z okrętu ostatni...
Odpowiedz
9
@ On
dnia 15.03.2020, 15:07 · Zgłoś
A ile osob na 100 ma ten caly profil zaufania? Moze 5 maksymalnie 10 osob a reszta jak cos ma zalatwic, juz nie mowiac o starszych osobach.
Odpowiedz
2
@ Zzzz
dnia 15.03.2020, 15:50 · Zgłoś
To trzeba sobie zrobić a nie narzekać, jak ma się konto w banku to trwa zaledwie parę minut a jak się nie ma konta to ZUS potwierdzi. Ot tyle.
Odpowiedz
-2
@ dd
dnia 15.03.2020, 18:43 · Zgłoś
Mam znajomych którym religia nie pozwala korzystać z internetu. Szanuję takie osoby i nie zgadzam się na dyskryminacje.
Odpowiedz
15
@ Hmm
dnia 15.03.2020, 15:05 · Zgłoś
Urzedy zamykaja a zaklady pracy co zatrudniaja pa kilkaset osob np Nowy Styl,Baltic nie zamykaja i nazazaja pracownikow na zachorowanie. Gdzie tu jakas madrosc jest? Albo zamknac wiekrzosc zakladow i urzedy zostawic jedynie spozywke albo nic nie zamykac. A nie dzielic ludzi na leprzych i gorszych.
Odpowiedz
12
@ Zzzz
dnia 15.03.2020, 15:53 · Zgłoś
I racja, więc niech szefostwo owych zakładów zareagują.
Odpowiedz
35
@ Tak Na Logikę To...
dnia 15.03.2020, 12:39 · Zgłoś
Ten urząd czy jest czynny czy nie jest nie robi ŻADNEJ różnicy.
Odpowiedz
8
@ sanepid
dnia 15.03.2020, 16:01 · Zgłoś
gdyby ich zwolniono to by było większe bezrobocie
Odpowiedz
2
@ jakie besrobocie?
dnia 15.03.2020, 16:11 · Zgłoś
Eee tam ktoś picce musi roznosić.
Odpowiedz
1
@ gg
dnia 16.03.2020, 12:10 · Zgłoś
i tak i nie-na pewno można by było wiele jeszcze zmienić, czas pokaże...
Odpowiedz
30
@ Coś
dnia 15.03.2020, 11:53 · Zgłoś
Banda nierobów
Odpowiedz
16
@ Moi
dnia 15.03.2020, 11:50 · Zgłoś
Zdalna rejestracja to powinna być możliwym standardem na codzień.
Odpowiedz
2
@ Ania
dnia 16.03.2020, 08:41 · Zgłoś
Jest od dawna ...standard jest możliwy od kilku lat...tylko narzekać A nic od siebie
Odpowiedz
3
@ burak
dnia 15.03.2020, 11:27 · Zgłoś
Z pisu a mądrzejszy od swojego pryncypała starosty
Odpowiedz
4
@ Dike
dnia 15.03.2020, 11:38 · Zgłoś
Oblężona twierdza. Urzędy dezerterują, w du..e mają społeczeństwo któremu się wpiera że nawet maseczki nie są potrzebne.
Brawo wy . To sabotaż instytucji państwa. Wojewoda powinien interweniować.
Odpowiedz
7
@ xxx
dnia 15.03.2020, 11:53 · Zgłoś
Oczywiscie ze niepotrzebne maseczki sa dla chorych zeby nie zarazali innych a zdrowego nie uchroni
Odpowiedz
4
@ Dike
dnia 15.03.2020, 12:49 · Zgłoś
Na logikę, skoro maseczki nie potrzebne zdrowym to w urzędach publicznych zaraza?
Odpowiedz
18
@ MNm
dnia 15.03.2020, 13:29 · Zgłoś
Urzędy zamykają. A co z dużymi zakładami pracy? Tam też pracują ludzie i ich też trzeba chronić.
Wiadomo że firmy produkujące żywność czy środki czystości muszą działać, ale ile jest takich firm co mogłyby wstrzymać produkcję.
Odpowiedz
6
@ Zzzz
dnia 15.03.2020, 16:08 · Zgłoś
Okej. Ale nie ma złotego środka a więc chyba dobrze, że nie tylko urzędnicy są "chronieni" ale też osoby, które by przyszły do urzędu bo nie będą miały styczności z innymi ludźmi.
Odpowiedz
33
@ Vw
dnia 15.03.2020, 11:17 · Zgłoś
I tak ich praca nic nie wnosi do nikogo zycia. Moga tą ubezpieczalnie nfz zamknac
Odpowiedz
12
@ Szok i niedowierzanie
dnia 15.03.2020, 12:05 · Zgłoś
w puuunkt.
Odpowiedz
2
@ Drew McIntyre
dnia 15.03.2020, 11:10 · Zgłoś
Ano tak,,,dla bezrobotnych dobrze bo niebenda
pracowac, a dla urzedu niedobrze bo im
obetna srodki na bezrobocie.
Odpowiedz
30
@ Maliniak
dnia 15.03.2020, 13:27 · Zgłoś
cyt: Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.

pytanie do Dyrektora Pachera:
ile osób z pana podwładnych jest wstanie samodzielnie przeprowadzić powyższe czynności samodzielnie?bo z moich doświadczeń związanych z PUP-em uważam że niewiele a pan wymagasz tego od ludzi w trudnych sytuacjach życiowych nierzadko posiadających wykształcenie zawodowe(z całym szacunkiem dla tych osób) ostatnio sam osobiście doświadczyłem jak pani urzędnik na słowo:profil zaufany wpadła w konsternację a koleżanka poszła szybko robić kawe...
Odpowiedz
11
@ sanepid
dnia 15.03.2020, 16:04 · Zgłoś
zakładam że Dyrektor nie umi bo nie musi
Odpowiedz
6
@ kk
dnia 15.03.2020, 20:22 · Zgłoś
to na bezpłatne jak petentów nie przyjmują
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657