Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Program Kolej Plus wkroczył w nową fazę. Kilka projektów może być realizowanych na terenie Jasielszczyzny

114

Program Kolej Plus, którego realizację zaplanowano do 2028 r. zakłada uzupełnienie sieci kolejowej o nowe połączenia, co pozwolić ma na eliminację wykluczenia komunikacyjnego w wielu regionach kraju. Uczestnikami programu są samorządy, zainteresowane rozwojem infrastruktury kolejowej na swoim terenie. Do II etapu Programu zakwalifikowało się 79 projektów. Trzy z nich dotyczą zadań planowanych w całości lub częściowo na terenie powiatu jasielskiego.   

Program zakłada realizację inwestycji liniowych – tj. modernizację istniejącej lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, jak np. budowa nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych. Jego wartość to 6,6 mld zł, w tym 5,6 mld zł stanowią środki budżetu państwa i ok. 1 mld środki jednostek samorządu terytorialnego. W I etapie samorządy bądź też związki i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego mogły zgłaszać swoje projekty. W jego ramach zostały one ocenione pod względem formalnym i kwalifikowane do II etapu.

Do II etapu programu Kolej Plus zakwalifikowano 79 projektów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opublikowały ich listę. Warto zaznaczyć, że znalazły się na niej projekty, które w całości lub częściowo zakładają realizację kolejowych inwestycji infrastrukturalnych na terenie powiatu jasielskiego. Są nimi:

  • Budowa peronu pasażerskiego w m. Brzezówka gm. Tarnowiec (wnioskodawcą jest gmina Tarnowiec);
  • Budowa nowej linii kolejowej nr 166 Dębica - Jasło (wnioskodawcą jest Województwo Podkarpackie);
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Gorlice - Jasło celem usprawnienia połączenia Kraków – Jasło wraz z rewitalizacją linii kolejowej nr 110 i budową łącznicy pomiędzy wymienionymi liniami (wnioskodawcą jest Województwo Małopolskie).

Pełna lista projektów zakwalifikowanych do II etapu programu Kolej Plus dostępna jest > tutaj

W drugim etapie samorządy mają 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Aby wypracować jednolity standard koncepcji, samorządy będą pracowały na udostępnionych przez PLK dokumentach przetargowych dla inwestycji punktowych lub liniowych.

Ponadto w gestii wnioskodawców będzie pozyskanie niezbędnych dokumentów, opinii oraz wniosków z konsultacji społecznych. Istotne będzie także przedłożenie dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie finansowania minimum 15-proc. wartości inwestycji oraz deklaracji właściwego organizatora przewozów odnośnie uruchomienia i finansowania przewozów (minimum 4 pary pociągów przez 5 lat). Po tym etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do realizacji w programie Kolej Plus.

Na obecnym etapie realizacji programu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. po raz kolejny omówiły z samorządami zaawansowanie programu Kolej Plus w zakresie wstępnych studiów planistyczno – prognostycznych. PLK przedstawiły zagadnienia ważne dla samorządów, a wnioskodawcy przekazali informacje o podjętych działaniach i dotychczasowym zaangażowaniu. Spółka oferuje merytoryczne wsparcie dla wnioskodawców programu, który ma zwiększyć dostępność kolei. Informuje biuro rzecznika PKP PLK S.A.

MD

Napisany dnia: 30.01.2021, 10:15

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ Kierowca 810
dnia 02.02.2021, 13:48 · Zgłoś
Przewozy wagonami PKP były kłopotliwe i kosztowne. Gdy przewożony
był wagonem ważny ładunek na większą odległość polską koleją
w kraju to przez trzy dni w pobliżu torów jechało dwóch pracowników
firmowym samochodem i sprawdzało stan i zabezpieczenie ładunku.
Dopiero jak wagon z ładunkiem dojechał na stację kolejową do Boguchwały
to zjeżdżali do firmy. Przyrzekłem sobie jak kolej padnie to się spiję.
Czekam aż całkiem kolej padnie. Kto nie miał do czynienia z koleją
wagonami i wahadłami tego nie zrozumie.
Odpowiedz
3
@ DyrektorTwojejPodstawowki
dnia 31.01.2021, 16:18 · Zgłoś
Witam
linia Jasło-Kraków to porażka.
Fakt, że do teraz nie ma lini Jasło-Debica to porażka.
Kolej w Jaśle to również porażka.

Z poważaniem Jaślanie
Odpowiedz
1
@ koń sultacje
dnia 31.01.2021, 15:30 · Zgłoś
a to sie Pawluś nakonsultuje
chyba z Konopkom
Odpowiedz
0
@ Jola
dnia 31.01.2021, 14:45 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
18
@ Cygon
dnia 31.01.2021, 11:37 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
2
@ eryk
dnia 31.01.2021, 15:31 · Zgłoś
to jest jawne wzywanie do przemocy. Prosze to zgłosić na policję.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 31.01.2021, 17:21 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
24
@ Tz
dnia 31.01.2021, 09:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ łodyniec
dnia 31.01.2021, 09:05 · Zgłoś
Sieka Jak tutaj tak żle to nie masz co czekać zanim wybudują kolej by spieprzać. Możesz nie doczekać.Jedyny Twój problem to gdzie?Na zachód nie za bardzo bo tam praca nie polega na pierdzeniu w stołek . Po jednym dniu już byś zatęsknił za tym złym starostą i burmistrzem .Jest jeszcze droga na wschód do miejsca skąd przybył Twój dieduszka by utrwalać władzę w Polszy. Tam kraina bimbrem i onucami cuchnąca.Po prostu żyć i nie umierać
Odpowiedz
12
@ Kolejarz
dnia 31.01.2021, 08:06 · Zgłoś
W Jaśle na stacji PKP na parkingu samochody do sprzedania , nie można zaparkować auta,auto komis? Gdzie jest SM?Samochody te mają opłaty celne porobione,badania techniczne ,i ubezpieczenia?
Odpowiedz
2
@ Sieka
dnia 31.01.2021, 07:26 · Zgłoś
Niech budują będzie czym stąd spieprzać. Zostanie tylko starosta ,burmistrz
i kilku przy[...]sów i wielebny to poświęceń i przecinania wstęg
Odpowiedz
-2
@ Łysy
dnia 31.01.2021, 02:10 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ ABSOLUT
dnia 31.01.2021, 02:03 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ 1971
dnia 31.01.2021, 01:48 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ Łysy
dnia 31.01.2021, 00:15 · Zgłoś
Do łodyniec liczy się tylko kasa negujesz tylko dlatego że ktoś myśli inaczej kolejny pisior Jasło upada
Odpowiedz
2
@ łodyniec
dnia 31.01.2021, 00:03 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ Łysy
dnia 30.01.2021, 23:27 · Zgłoś
Zaporę mamy następny etap to nowe linie kolejowe Obwodnica przez miasto ,jak to skomentować pozostaje tylko nasza opinia
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 31.01.2021, 00:04 · Zgłoś
Do Twojej Duląbki i tak nie wykopią
Odpowiedz
-2
@ okulary
dnia 31.01.2021, 00:08 · Zgłoś
Skąd wiesz że z Duląbki?Ładne widoki nie to co w tej wiosce Jasło
Odpowiedz
2
@ Jola
dnia 31.01.2021, 00:10 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ 1971
dnia 31.01.2021, 01:37 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ Jola
dnia 30.01.2021, 23:06 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 30.01.2021, 23:12 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ okulary
dnia 30.01.2021, 23:27 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ 1971
dnia 31.01.2021, 01:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 30.01.2021, 22:48 · Zgłoś
Kolej + i "co" - w strefie Szengen w sąsiednich krajach, nawet przez podrzędne miejscowości o mniejszej ilości mieszkańców pociągi przejeżdżają co kilkanaście minut, a u nas raz na dobę...
Odpowiedz
6
@ As
dnia 30.01.2021, 22:47 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ ABSOLUT
dnia 30.01.2021, 22:33 · Zgłoś
Program "Program Kolej Plus" jest podobny do zapora + albo elektrownia atomowa +,
to raczej minus jak OFE 2X, pis po jedno zło!
Odpowiedz
5
@ As
dnia 30.01.2021, 22:25 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ mrówka milicjanta z ss
dnia 30.01.2021, 22:41 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ NoToJak
dnia 30.01.2021, 22:45 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ 1971
dnia 31.01.2021, 01:29 · Zgłoś
Lekarzu ulecz się sam
Odpowiedz
7
@ kebeb
dnia 30.01.2021, 20:56 · Zgłoś
Czy jest ktoś w stanie pokazać nam jaślanom, co uczynili dla rozwoju Miasta posłowie, europosłowie, senatorowie, marszałkowie, radni sejmiku, radni pis w starostwie? Sciślej, ile kasy sprowadzili na budowę spalarni, mostów, obwodnicy, kościołów, dróg i chodników. Wieśniaki nawet Mc Donalda w Jaśle nie chcą, bo wolą do Krosna jeździć za 500+...
Odpowiedz
5
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 30.01.2021, 21:35 · Zgłoś
Nie co uczynili ...- ale czy mieli czas zorganizować krótkie spotkanie z mieszkańcami i odpowiedzieć na pytania, które nie ma komu zadać...
Odpowiedz
2
@ NoToJak
dnia 30.01.2021, 22:42 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Towarzysz
dnia 30.01.2021, 22:43 · Zgłoś
Mają niepoliczalne zasługi w rozwój jasielskich kwiaciarni...
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 30.01.2021, 22:55 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ Jola
dnia 31.01.2021, 01:27 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Tania odzież
dnia 30.01.2021, 20:55 · Zgłoś
Będzie kolej do Dębicy to będzie można tam jeżdżić na szmateksy bo tam ich jest dużo
Odpowiedz
4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 30.01.2021, 22:12 · Zgłoś
Chyba kolej linowa...
Odpowiedz
3
@ wkkw
dnia 30.01.2021, 20:38 · Zgłoś
Znakomita większość krytycznych postów pochodzi od osób, którym najbardziej brakuje w Jaśle Mac Donalda. Każda inna inwestycja jest nie pasuje.
Odpowiedz
9
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 30.01.2021, 20:57 · Zgłoś
Nie jakiegoś "Donalda" - tylko przemysłu i możliwości tworzenia produktów potrzebnych dla ludzi w codziennym życiu... - a nie samych bezproduktywnych inwestycji czekających na nakłady i dotacje faktycznych podatników...
Odpowiedz
7
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 30.01.2021, 20:17 · Zgłoś
Kolej + puste tory...
Odpowiedz
4
@ lisaj
dnia 30.01.2021, 19:24 · Zgłoś
Jasło, w tym kolej, zaorano już dawno. Budowa nic nie da.
Odpowiedz
-1
@ Jola
dnia 30.01.2021, 18:29 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ rudy
dnia 30.01.2021, 18:25 · Zgłoś
właśnie tego mi brakowało w Jaśle , wszystko już mam tylko chciałem wnuka przewieś koleją , bardzo wam dziękuję
Odpowiedz
2
@ Mkk
dnia 30.01.2021, 16:47 · Zgłoś
Ale przecież to informacje z listopada...
Odpowiedz
12
@ vigu
dnia 30.01.2021, 15:37 · Zgłoś
Ale jaja . Już zaczynają pod wybory maniaczyć i tumanić ludzki ciemnogród jasielski. I to może im się udać jak co każda kampania np; Prezydencka Dudy, który naobiecywał im w Jaśle gruszki na wierzbie. Myślę, że ponownie przed wyborami powróci Zapora , kolej , rozkwit zakładów , budowa mostów , obwodnic by tylko dalej u żłobu sie utrzymać.
Odpowiedz
0
@ jas
dnia 31.01.2021, 12:24 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 31.01.2021, 13:42 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Jola
dnia 31.01.2021, 14:43 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 31.01.2021, 14:54 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
15
@ Kierowca 810
dnia 30.01.2021, 13:57 · Zgłoś
Kolej w czasach prosperity rozpoczęła szaleńczą finansową politykę
ściągania na wszelkie sposoby pieniędzy od zakładów korzystających
z transportu kolejowego. Trudności w wynajęciu potrzebnych wagonów,
transportu bez podania terminów przywozu ładunków na stację docelową.
Nagminnie przywóz wahadeł w nocy w sobotę i powiadomienie odbiorcę
jak wahadło stało już na stacji odbiorczej. Obciążenie karą za spóźniony
rozładunek, obciążenie za zajęcie rampy przy rozładunku. Brak protokołu
stanu jakości wagonów podstawionych do rozładunku. Brak
odpowiedzialności za często spotykane zniszczenie i kradzieże ładunku
w czasie transportu. Ponad to transport kolejowy wymuszał zastosowanie
dodatkowo łamanego transportu samochodowego i dostarczenia towaru
na miejsce wbudowania.Trudności po rozładunku przy odbiorze wagonów
i naprawy na koszt przedsiębiorstwa rozładowanych wagonów.
Krótki czas rozładunku wahadeł i zgłoszenie czasu rozładunku.
Pomimo, że zakład posiadał własną bocznicę trzeba było opłacać
za tor kolejowy, konserwatora, inspektora, i inne opłaty na rzecz
Polskich Kolei Państwowych. Dlatego zakłady zrezygnowały
z usług koleją, pozbywając się kosztownych opłat, zdemontowały tory
kolejowe i przeszły na rozwinięty system transportu samochodowego
mający tą zaletę transportu docelowo towaru na wskazane potrzebne
miejsce wbudowania a nie transportem łamanym.
Transport towarów wagonami został na trwale zniszczony przez kolej
i nigdy nie zostanie już odbudowany. A rozbudowa dogodnej
infrastruktury drogowej pozwala szybko się przemieszczać
samochodami w dogodnym czasie z miejsca na miejsce docelowe.
Odpowiedz
18
@ Abnegat
dnia 30.01.2021, 15:33 · Zgłoś
To, co piszesz, to prawda z czasów "realnego socjalizmu", ale nie te przyczyny doprowadziły do upadku kolei po 1990 r. Proces niszczenia kolei przez neoliberałów miał charakter programowy i wręcz ideologiczny.

Jeszcze do połowy czy nawet końca lat 90. kolej funkcjonowała w miarę normalnie, dopiero ustawa z 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa PKP stała się początkiem destrukcji tradycyjnej organizacji kolei państwowych - np. zlikwidowano DOKP, mające tradycję z II RP, zlikwidowano naczelników i zawiadowców stacji, podzielono Przedsiębiorstwo PKP na kilka spółek prawa handlowego.

W tej "mętnej wodzie" łatwo było podejmować działania niszczące, zresztą prowadzone również przez same struktury zarządcze PKP, przy biernej postawie związków zawodowych, których liczba na PKP w szczytowym okresie dochodziła do 15. Wystarczy tylko podać, że dyrektorzy zakładów PLK (początkowo Zakładów Infrastruktury) mieli premie od kilometrów zlikwidowanych linii kolejowych. Rozkłady jazdy pociągów pasażerskich ustalano tak, aby jak najmniej pasażerów z nich korzystało. Np. godziny przyjazdu pociągów na stacji przy dużym kombinacie przemysłowym, pracującym w ruchu ciągłym ustalano tak że wypadały kilka minut po 7:00 lub po 15:00. Dawało to pretekst do likwidacji połączeń, a następnie zawieszania ruchu na danej linii kolejowej, co niejednokrotnie prowadziło do likwidacji danej linii.
Odpowiedz
6
@ 1971
dnia 30.01.2021, 15:34 · Zgłoś
Dokladnie tak bylo. Sam w pierwszej połowie lat 90 chcialem wynająć wagon w celu przewiezienia ładunku. Po uzyskaniu odp od pkp juz nigdy nie skorzystalem z ich uslug. Takze przewozow osobowych. Tragedia. A pozniej filozofy twierdza ze to wina tuska. A moze to wina samej kolei?
Odpowiedz
2
@ Jola
dnia 31.01.2021, 00:35 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ 1971
dnia 31.01.2021, 06:31 · Zgłoś
Jolu klania sie czytanie ze zrozumieniem. Lata 90 a nie 70. Taka drobna roznica. A skoro chciałem wynajac wagon towarowy , to chyba wszystko bylo na pelnym legalu. Szkoda tylko ze nie potrafisz myśleć
Odpowiedz
0
@ 1971
dnia 31.01.2021, 14:01 · Zgłoś
Eidac ze tobie trzeba łopatologicznie tlumaczyc. Koszt wynajecia wagonu byl 4 razy wiekszy niz transport ciezarowy. A powinno byc odwrotnie. Czas dostawy towaru? Kiedy laskawa kolej bedzie chciała. Ciezarowka kilka godzin . Poniala ty w końcu dlaczego nie mozna bylo wynajac?
Odpowiedz
0
@ Jola
dnia 31.01.2021, 14:41 · Zgłoś
Coś jednak kręcisz.Jak koszt wagonu był czterokrotnie droższy to po co się do nich pchałeś?Trzeba zawsze tam gdzie taniej a jak ciężarówkami było czterokrotnie.Jednak masz coś na sumieniu kłamczuszku. Za dużo tutaj niewiadomych .Możesz nam już teraz opowiedzieć to już i tak przedawnione.
Odpowiedz
12
@ Koscielny
dnia 30.01.2021, 13:50 · Zgłoś
Może by kolej wybudować pod zaporę w Kątach?Nad zalew pociągiem super sprawa
Odpowiedz
4
@ 1971
dnia 30.01.2021, 13:25 · Zgłoś
Tylko tej drofi nikt nie zrobi. I jaslo będzie jeszcze wieksza dziurą
Odpowiedz
14
@ 01
dnia 30.01.2021, 12:31 · Zgłoś
Linia kolejowa 166 jest ważna. Ja z uporem będę przypominał o konieczności budowy drogi szybkiego ruchu , która połączy Jasło - Krosno-Via carpatia. Kto przyczyni się do powstania tej drogi zapisze się złotymi głoskami dla rozwoju Jasła.
Odpowiedz
7
@ SW.J
dnia 30.01.2021, 12:24 · Zgłoś
a ja juz zglaszam sie na dyrektora tego projektu adam podaj numer tel .do kontaktu
Odpowiedz
18
@ okluary
dnia 30.01.2021, 12:29 · Zgłoś
Nie martw się o kompetencje, nikt ze startujących nie będzie ich również miał. Natomiast jakbyś przedstawił legitymacje partyjną, to z miejsca uczyni Cię ekspertem.

Takim sposobem zarząd z CPK (jeszcze w fazie planowania palcem na mapie) zarabia po 50 tys brutto na osobę(dane publicznie). Ot dobra zmiana, ale tylko dla niektórych.
Odpowiedz
0
@ Jas
dnia 30.01.2021, 22:35 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ Jas
dnia 30.01.2021, 22:48 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Jas
dnia 30.01.2021, 22:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-5
@ okulary
dnia 30.01.2021, 23:23 · Zgłoś
Jas CPK jest projektem oderwanym od rzeczywistości, ale papier wszystko przyjmie. I nie jest to budowane przez polskie firmy ani finansowane polskim kapitale. Polskie sa tylko nasze podatki które są roztrwonione na kolejny nikomu niepotrzebny projekt a odsteki od tych "strategicznych" będą płacić kolejne pokolenia. Oby unia zatrzymała pieniądze na to za łamanie demokracji i powrótdo czasów komuny oraz totalny blama. Karma.
Odpowiedz
0
@ Jas
dnia 31.01.2021, 00:31 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ do jas
dnia 31.01.2021, 08:46 · Zgłoś
W promieniu 100 km od CPK mamy lotniska na Okęciu, w Modlinie, Łodzi, Radomiu. Lotnisko pod Berlinem zyska bo przejmie korzystających obecnie z lotnisk w Poznaniu czy Wrocławiu, które też padną po powstaniu CPK. Pokaż choć jeden dowód na prywatyzację lasu warzyckiego? Najwięcej lasów sprywatyzował ten rząd oddając kilka tysięcy hektarów Kościołowi. Zanim Pektowin trafił w ręce Francuzów chłoptasiu to zwinął się z 1200 do 300 pracowników bo bełty przestały się sprzedawać.. Elektrownie Atomowa w budowie dalej istnieje i nadal zarząd bierze kasę. Tamci mieli przynajmniej koncepcję jej lokalizacji, obecnie przez 5 lat nie ma i tego.
Odpowiedz
3
@ do jas
dnia 31.01.2021, 12:59 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
33
@ Janek do kkjj
dnia 30.01.2021, 12:16 · Zgłoś
W Jaśle jest potrzebny nowy gospodarz z jajam. ,a nie taka [...]. , jak obecny
Odpowiedz
-1
@ ABSOLUT
dnia 30.01.2021, 18:12 · Zgłoś
Jedno "jajo" to tylko 50%, trochę mało!
Odpowiedz
42
@ kkjj
dnia 30.01.2021, 11:46 · Zgłoś
Nam w Jaśle jest potrzebna obwodnica, droga nr.28 w godzinach szczytu jest całkowicie
zablokowana przed i za Jasłem,kolej może być w póżniejszym terminie,
Odpowiedz
17
@ łodyniec
dnia 30.01.2021, 12:16 · Zgłoś
Wytłumacz to cwaniakom którzy widzą biznes $$$ na przetargach . Z tyłu milionów sporo rozejdzie się po kieszeniach .
Odpowiedz
2
@ fd
dnia 31.01.2021, 00:23 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
24
@ Abnegat
dnia 30.01.2021, 11:46 · Zgłoś
Jestem zwolennikiem kolei w ogóle, ale patrząc racjonalnie, czarno to widzę. Przez lata rządów neoliberałów, kolej w Polsce została zniszczona materialnie i zdegradowana propagandowo w stopniu niemożliwym do pełnego odtworzenia. Zresztą, nie da się już wrócić do czasów, kiedy kolej była jedynym czy też dominującym środkiem transportu, co nie oznacza, że należałoby ją zlikwidować.

W każdych warunkach znajdzie się dla kolei jakieś miejsce w gospodarce i tutaj szansą dla transportu kolejowego są przesyłki całopociągowe. Nie da się bowiem zastąpić transportem samochodowym przewozów całopociągowych ładunków masowych rzędu 2000 t, jak np. węgla czy materiałów płynnych w wagonach-cysternach. Szansą dla kolei są również całopociągowe składy platform kontenerowych, kursujące pomiędzy terminalami. Natomiast powrót do przesyłek jedno- lub kilkuwagonowych nie jest możliwy, gdyż została zniszczona cała infrastruktura, która była związana z obsługą tych przesyłek - stacje rozrządowe, ekspedycje, bocznice, ładownie.

Zniszczenia kolei widać również w zakresie ruchu pasażerskiego, czego wymownym obrazem w mniejszych ośrodkach są zamknięte na głucho dworce, niekiedy zamieniane na sklepy, galerie lub lokale gastronomiczne. W tym przypadku nie wydaje się, żeby miała nastąpić jakaś zmiana na lepsze w tzw. dającej się przewidzieć przyszłości. Z drugiej strony trzeba też dodać, że w warunkach powszechnego posiadania samochodów, nie ma też większego popytu na korzystanie z pasażerskiego transportu kolejowego.

W związku z powyższym, mam poważne wątpliwości co do sensu budowy linii 166. Czy ktoś analizował potoki ładunków i pasażerów, jakie miałyby mieć miejsce na tej linii, które to potoki uzasadniałyby ekonomicznie tę inwestycję? Jakie zakłady przemysłowe ta linia miałaby obsługiwać, skoro między Jasłem i Dębicą nie ma żadnego przemysłu, a Gamrat zlikwidował fizycznie swoją bocznicę? Na jakich pasażerów można w tej relacji liczyć, jeżeli na tym odcinku nie ma żadnych większych ośrodków miejskich? Skoro nie doszło do budowy tej linii w czasach, kiedy kolej miała nieporównywalnie większą rangę i były środki na jej rozbudowę, to należałoby poważnie zastanowić się, czy ma to sens dzisiaj, nawet uwzględniając kontekst CPK.
Odpowiedz
-6
@ Stary Glina
dnia 30.01.2021, 12:45 · Zgłoś
Abnegat
Odpowiedz
3
@ Stary Glina
dnia 30.01.2021, 12:45 · Zgłoś
Jeszcze raz bo coś nie poszło. Daję Ci plusa Abnegacie za komentarz
Odpowiedz
13
@ jas
dnia 30.01.2021, 21:17 · Zgłoś
Wystarczyło wprowadzić bezpośrednie połączenie do Gorlic bez uciążliwej przesiadki w Zagórzanach, co skróciłoby czas jazdy z 1 godz. do 30 - 40 min jak to obiecywano przed elektryfikację tej linii. Podobnie połączennia do Krakowa z pominięciem Stróż. Wtedy kolej byłaby konkurencyjna dla busiarzy i nie trzeba byłoby likwidować połączeń.
Odpowiedz
17
@ fd
dnia 30.01.2021, 11:37 · Zgłoś
moja propozycja : za 3 lata nie glosowac na Pis,dziekuje za uwage
Odpowiedz
17
@ okluary
dnia 30.01.2021, 12:25 · Zgłoś
Niestety aż za 3 lata.
Odpowiedz
-1
@ fd
dnia 31.01.2021, 00:18 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ okulary
dnia 31.01.2021, 16:18 · Zgłoś
Ale kolego ja się z Tobą zgodziłem wiec nie rozumiem skąd ta złość?
Odpowiedz
13
@ +-/-+
dnia 30.01.2021, 11:09 · Zgłoś
Teraz wszystko jest PLUS, nawet wdzianka dla pulpetów muszą być plus
Odpowiedz
-1
@ lek
dnia 30.01.2021, 10:59 · Zgłoś
Brać środki i działać. Dobre to dla Jasla i regionu.
Odpowiedz
13
@ łodyniec
dnia 30.01.2021, 10:34 · Zgłoś
Kolej to utopia.
ps.z Brzezowki ktoś jeździ koleją ,tłumy czy dwie osoby ?
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 01.02.2021, 12:44 · Zgłoś
przystanek w Brzezówce potrzebny - chłopaki nie mają gdzie siąść i się napić
Odpowiedz
23
@ covid
dnia 30.01.2021, 10:34 · Zgłoś
Dlaczego Kolej Plus a nie Kolej Narodowa
Odpowiedz
12
@ NoToJak
dnia 30.01.2021, 22:24 · Zgłoś
Bo jak będzie Kolej Plus to JAŚLANIE na pewno znajdą MINUSY
Odpowiedz
-48
@ Koleje pisowskie
dnia 30.01.2021, 10:25 · Zgłoś
Jasielszczyzna nie chce kolei rewitalizowanej przez PiS i wnioskowanej przez Rzońcę. Oby wróciło PO i normalność
Odpowiedz
22
@ kolejorzyk
dnia 30.01.2021, 12:56 · Zgłoś
tak, chcemy kolei narodowej!!!
Odpowiedz
-2
@ jas
dnia 30.01.2021, 21:08 · Zgłoś
Zrewitalizował kolej rząd P0 w l. 2012 - 15 przebudowując gruntownie linię Rzeszów - Jasło- Zagórz, nie tylko tory, ale mosty, przystanki kolejowe, perony. Dzięki temu PiS może się chwalić. Podobnie jak z wszystkim innym.
Odpowiedz
2
@ Jas
dnia 30.01.2021, 23:46 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-10
@ Stary Glina
dnia 30.01.2021, 23:55 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ jas do jas
dnia 31.01.2021, 02:36 · Zgłoś
A to PiS rządził w 2012 - 15 r ? Do ukończnia tylko jeden odcinek im został, między Jasłem a Szebniami z którym babrali się póltora roku. Niedługo PiS pewnie ogłosi że wybudował Gazoport, autostrady i Stadion Narodowy. A mimo covidu busy dalej jeżdżą.
Odpowiedz
-3
@ do jas
dnia 31.01.2021, 08:25 · Zgłoś
Jedyne co PiS potrafił wymyśleć to łącznicę z Rzeszowa do Krosna omijającą Jasła. PiS nawet projektów nie potrafił zrobić, gdy PO przejęła władzą w 2008 r. to trzeba było projektować od nowa, bo uczynione jeszcze za rządów SLD utraciły ważność. Tak było np. z słynną oczyszczalnią "Czajka" w W-wie. Z powodu zaniechań rządzącego w W-wie PiSu groziły W-wie olbrzymie kary za zrzut nieoczyszczonych ścieków i utrata funduszy unijnych w sytuacji gdy inwestycje proekologiiczne są w 80 % finansowane z UE.
Odpowiedz
-3
@ do jas
dnia 31.01.2021, 12:37 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ jas
dnia 31.01.2021, 14:24 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ do jas
dnia 31.01.2021, 15:01 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ Franek
dnia 30.01.2021, 10:24 · Zgłoś
Panie Pośle działajcie. Linia 166 to jedna z niewielu desek ratunkowych dla Jasła...
Odpowiedz
21
@ Maliniak
dnia 30.01.2021, 10:36 · Zgłoś
Rozwiń wątek Franek
Co mianowicie kolej uratuje w Jaśle?
Odpowiedz
15
@ Towarzysz
dnia 30.01.2021, 11:14 · Zgłoś
Franek przecież bekę ciśnie...
Odpowiedz
23
@ Ppp
dnia 30.01.2021, 13:39 · Zgłoś
Ta linia miała powstać przed pierwsza wojną swiatową
Odpowiedz
22
@ Koscielny
dnia 30.01.2021, 13:47 · Zgłoś
Peron w Brzezowce? Po co ?Szkoły podstawowej nie ma bo zlikwidowano ,a peron potrzebny?Kto tu pociągiem przyjedzie ?
Odpowiedz
-2
@ Do kościelny
dnia 30.01.2021, 23:06 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ Jas
dnia 30.01.2021, 23:29 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ Jas
dnia 30.01.2021, 23:33 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ Do @ Jas
dnia 31.01.2021, 07:21 · Zgłoś
Platfusy takie nie dobre ale to oni zostawili kupę kasy po sobie
i PiS miał z czego rozdawać. Czy ty myślisz że w momencie objęcia
władzy przez PiS kasę się im rozmnożyła? PiS metra nowej autostrady
nie zrobił - wszystko to inwestycje poprzedników.
Odpowiedz
6
@ yozef
dnia 31.01.2021, 10:17 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ pl
dnia 31.01.2021, 12:16 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ Jola
dnia 31.01.2021, 12:51 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ do jola
dnia 31.01.2021, 17:12 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657