Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

Radni złożyli dziewięć poprawek do budżetu na 2020 r.

112

Wczoraj odbyła się pierwsza część sesji budżetowej Miasta Jasła na 2020 r., podczas której radni miejscy złożyli dziewięć wniosków w sprawie przesunięć środków w budżecie na inne zadania inwestycyjne. 

Projekt uchwały budżetowej na 2020 r. przewiduje dochody w wysokości blisko 183 mln zł, w tym dochody bieżące w kwocie prawie 169 mln zł i dochody majątkowe na kwotę ponad 14 mln zł. Wydatki ustalono na poziomie ponad 191 mln zł, w tym na wydatki bieżące blisko 165 mln zł i na wydatki majątkowe prawie 26,5 mln zł: wydatki na inwestycje wyniosą blisko 25,5 mln zł, pozostała kwota ponad 1 mln zł to wydatki o charakterze dotacyjnym na inwestycje i zakupy inwestycyjne.

Na koniec 2020 r. przewiduje się, że zadłużenie miasta będzie wynosiło ponad 21,5 mln zł tj. 12,12 % w stosunku do planowanych dochodów. - Tak jak inne samorządy borykaliśmy się z utworzeniem budżetu, ale mamy budżet dobry, który po stronie dochodowej przewiduje 182,9 mln zł a wydatkowej 191,4 mln zł. Widać znaczący wzrost dochodów jak i wydatków w stosunku do lat poprzednich. W znacznej mierze jest to związane ze zwiększeniem środków na pomoc społeczną, w szczególności z programem 500 plus, ale to także wzrost kosztów funkcjonowania miasta chociażby ze wzrostu najniższego wynagrodzenia, a także zakupu energii elektrycznej. Gospodarka odpadami komunalnymi to 9,7 mln zł, stołówki szkolne to 5,2 mln zł, sprzątanie ulic i chodników – 1,6 mln, utrzymanie transportu publicznego-2 mln zł, a oświetlenie naszych dróg i placów to 1,5 mln zł. 61% wydatków w budżecie miasta Jasła to oświata i wychowanie oraz szeroko rozumiana pomoc społeczna i ochrona zdrowia. Można się zastanawiać czy to źle. Na pewno stanowi to istotny składnik budżetu, ale edukacja szkolna, oświata, wychowanie przedszkolne to przyszłość naszego miasta. Ponosimy z tego tytułu duże koszty, są one konieczne co nie znaczy, że nie będziemy się starali ich racjonalizować w nadchodzących latach – podkreślał burmistrz Ryszard Pabian.

 Planowane inwestycje

Do najważniejszych zadań inwestycyjnych zaplanowanych na 2020 r. zaliczono: budowę mostu przez rzekę Wisłokę wraz z dojazdem w ciągu drogi publicznej na ul. Gądki w Jaśle – 5,1 mln zł, przebudowa ul. 3 Maja i Kołłątaja- 1,3 mln zł, rewitalizacja miasta Jasła w ramach RPO ścieżki rowerowe i plac Żwirki i Wigury – ponad 1,5 mln zł, budowa ścieżek rowerowych na terenie miasta Jasła – 270 tys. zł, kontynuacja budowy drogi 5KDZ – dokończenie projektu – 145 tys. zł, projekt budowy mostu na osiedlu Gamrat wraz z drogą dojazdową -81 tys. zł. Inwestycje w gospodarkę komunalną i ochronę środowiska – 10,6 mln zł, poprawa jakości powietrza poprzez wymianę źródeł ciepła w domach prywatnych blisko 6,2 mln zł, rozbudowa i modernizacja PSZOK-u w Jaśle -ponad 3,6 mln, modernizacja oświetlenia ulicznego – 627 tys. zł i budowa i modernizacja kanalizacji deszczowej – 200 tys. zł. Zaplanowano także kontynuację przebudowy boiska treningowego przy ul. Śniadeckich -837 tys. zł, budowę boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkół Miejskich nr 5 na osiedlu Sobniów – 499 tys. zł oraz kolejny etap budowy Centrum Kultury i Przedsiębiorczości w Jaśle, budynek przy ul. Koralewskiego - 4,9 mln zł. - Mam głębokie przekonanie, że to nie wszystkie inwestycje jakie będzie nam dane realizować w bieżącym roku i wierzę, że za państwa aprobatą będziemy mogli wprowadzić do budżetu miasta jeszcze nowe zadania – dodał R. Pabian.

 Wnioski radnych

Trzech radnych miejskich złożyło łącznie dziewięć poprawek do budżetu miasta Jasła na 2020 r. Radnych Krzysztof Czeluśniak wnioskował o przesunięcie 150 tys. zł z wydatków zaplanowanych na funkcjonowanie Straży Miejskiej w Jaśle i przeznaczenie ich na przygotowanie dokumentacji projektowej budowy nowego ronda na skrzyżowaniu ulic Szopena, Grota Roweckiego i Szkolnej. Drugi wniosek dotyczył przesunięcia 35 tys. zł ze środków przeznaczonych na promocję gospodarczą miasta i przeznaczenie ich na zadanie z zakresu kultury fizycznej i dotacje celowe dla klubów sportowych.

Radna Maria Kluz złożyła również dwie poprawki. Pierwsza dotyczyła przesunięcia wydatków na promocję miasta Jasła w mediach o kwotę 50 tys. zł z przeznaczenie na wykonanie projektu budowy parkingu i chodnika przy ZSM nr 2 w Jaśle. Wnioskowała również o przesunięcie 30 tys. zł z promocji miasta Jasła w mediach z przeznaczeniem na wykonanie projektu budowy boiska sportowego przy ZSM nr 2 w Jaśle.

Najwięcej wniosków, bo aż pięć złożył radny Jan Pierzchała. Wystąpił o przesunięcie środków w kwocie 40 tys. zł z puli środków wydzielonych dla zarządów osiedli – Osiedle Górka Klasztorna z przeznaczeniem na dokonanie prac inwestycyjnych na drodze przy ul. Faustyny Kowalskiej. Zwrócił się także, aby z działu promocja jednostek samorządu terytorialnego w zakresie współpracy zagranicznej miasta zmniejszyć budżet o 25 tys. zł i przeznaczyć tę kwotę na prace inwestycyjne na drodze przy ul. Faustyny Kowalskiej. Trzecia poprawka dotyczyła zmniejszenia o 80 tys. zł dotacji celowej dla JDK na organizację Dni Jasła i przeznaczenie tych środków na prace inwestycyjne drogi przy ul. Bolesława Prusa w Jaśle. W kolejnych dwóch wnioskach zwrócił się o zmniejszenie wydatków w działach promocja miasta Jasła w mediach oraz pozostałe zadania w zakresie kultury,zakupu usług i materiałów po 50 tys. zł i łączną kwotę 100 tys. zł przeznaczyć na dokończenie prac inwestycyjnych drogi przy ul. Mikołaja Reja w Jaśle.

Dzisiaj o godzinie 14.w Urzędzie Miasta w Jaśle odbędzie się druga część uchwały budżetowej Miasta Jasła na 2020 r., podczas której radni podejmą decyzję o wprowadzeniu bądź nie zmian do budżetu.

id

Napisany dnia: 03.01.2020, 11:34
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ yozef
dnia 03.01.2020, 12:05
Ocena
komentarza:
19
brawo radny czelusniak ,,,dzieki panowie czelusniak pierzchala kluz i znamirowski ,,,smieci nie powinny tak zdrozec ,, a wy wyborcy wybraliscie wiec cierpcie ,,,a to jest TOWARZYSTWO WZAJEMNEJ ADORACJI ,,, panie burmistrzu na administracje jeszcze jeden piaty budynek trzeba kupic aby obsadzic cala rodzine ,,,straz miejska powinna byc zlikwidowana ,a te pieniadze przeznaczone na drogi ulicei parkingi ,prawie 5 tysiecy podpisalo soie za likwidacja i co ,,,NIC
@ Kiki
dnia 03.01.2020, 12:15
Ocena
komentarza:
-6
A Kazek Mikrut jak głosował?
@ Xyz
dnia 03.01.2020, 12:58
Ocena
komentarza:
22
Akutat zgadzam się że na rondo Chopina Szkolna Roweckiego pieniadze znaleźć sie muszą. Już teraz tam jest ciezko a jak most wybudują to bedzie masakra
@ Przyszłość
dnia 03.01.2020, 13:12
Ocena
komentarza:
4
Piękne słowa burmistrza o oświacie, edukacji. Zwiększajcie nakłady finansowe na edukacje. Nauczyciele uczcie dobrze dzieci i młodzież .Dobrze wykształceni przyjdą do nas do Krakowa i tu zostaną, a my nie chcemy źle wykształconych.
@ yozef
dnia 03.01.2020, 19:56
Ocena
komentarza:
3
[Komentarz nie na temat]
@ WALEC
dnia 03.01.2020, 20:57
Ocena
komentarza:
16
Brawo Krzysiu ... walcz o środki na rondo bo jest naprawdę potrzebne. STRAŻ MIEJSKA powinna się sama finansować albo do likwidacji. JASŁA nie stać na tą formację
@ Przetrwanie
dnia 04.01.2020, 07:58
Ocena
komentarza:
6
Budżet przetrwania i stagnacji. Droga KDZ5 łączy dwa małe ronda: na Żółkowie i w Sobniowie i niczego nie wnosi do paraliżu komunikacyjnego w Jaśle, oprócz zakorkowania ronda w Sobniowie.
Zero w sprawie obwodnic, czy zagospodarowania odpadów. Budowa PSZOK w Sobniowie, przy ul. Żniwnej to pikuś, Punkty Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych od lat działają nawet w małych gminach. Budowa tego dopiero teraz pokazuje ile lat stracono w tym temacie. Wydanie 3,6 mln zł na miejsce gdzie przywozi się i wywozi odpady to kosmetyka i udawanie, że coś się robi- z braku pomysłu co dalej. W Krośnie rozbudowuje się istniejącą instalację zagospodarowania odpadów i planuje budowę spalarni przy MPGK - ale to inna liga.
Czyli "na zachodzie bez zmian". Nic się nie zmieni w najważniejszych tematach.
Kasa będzie wydana - problemy pozostają do rozwiązania
@ Rower
dnia 04.01.2020, 08:00
Ocena
komentarza:
4
Rowery są przyszłością komunikacyjną tego miasta.
@ No nie wiem
dnia 04.01.2020, 09:34
Ocena
komentarza:
8
Nie rowery po tych ścieżkach będą jeździć tylko chodziki inwalidzkie!
@ Kaziu
dnia 04.01.2020, 11:03
Ocena
komentarza:
8
Podobno w rejonie ulicy Na Kotlinę będzie budowany nowiutki biurowiec dla potrzeb Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.
@ mn
dnia 04.01.2020, 16:09
Ocena
komentarza:
-1
Jakie zwiększanie ???...kwęki że tyle kosztują i że będą RACJONALIZOWAĆ wydatki tzn.CIĄĆ... KOLEJNY BURMISTRZ który tnie na oświacie ...a ona w mieście pada na pysk !!!
@ Do kiki
dnia 05.01.2020, 19:55
Ocena
komentarza:
-1
Jak mu kazali
@ Do bm Jasła
dnia 08.01.2020, 22:59
Ocena
komentarza:
1
Na most środki są, a jak potem włączyć się z podporządkowanej ulicy szopena na skrzyżowaniu z grota Roweckiego, która jest główną? Wszak dalej szopena do centrum ciężarówek chyba pan sobie u nam nie puści, a nawet jeśli, to i tak większość skręci tak j/w na pilznonasza nowa pozalsie obwodnics jeszcze większe pozal się miasta. Za korki już dziękujemy, jak zawsze niepomyslane!
Nadmiernie, że wzajemnie jadący z powyżej opisanych kierunków się na tym skrzyżowaniu nie widzą p. Bm nawet jak pana pracownicy wytną wszystkie drzewa.
@ Do bm Jasła
dnia 08.01.2020, 23:07
Ocena
komentarza:
1
Niegospodarność- zwiększanie wydatki na szkolnictwo kiedy w wyniku reformy młodzież gimnazjalna nie w Jaśle się uczy a w swoich podstawówkach w okolicznych wsiach, więc mniej w Jaśle. Do liceów, które i tak nie są pod bm, jeżdżą do Krosna i Rzeszowa.
Racjonalizację to trzeba zacząć od tego gdzie rosną wydatki, poza szkolnictwem wymienia pan zarost w kadrach um, czy wierzy pan, że ludzie uwierzą, że tyłu urzędników jest na najniższej krajowej, ale przecież i tak nie tylko pensje im się zmieniły, bo w UM pensja, a suma poborów to jak 1: conajmniej2. Wykształcenie jasielskich szkół widzi pan codzień po opuszczeniu swojego gabinetu w korytarzach, a raczej pokoikach im Jasła.
@ 44
dnia 03.01.2020, 12:12
Ocena
komentarza:
50
Z tego widać że w Jaśle najbardziej brakuje ściezek rowerowych , szczególnie w centrum gdzie jest najbardziej tłoczno patrz ul.Czackiego i kontynuacja tego idiotycznego pomysłu.
@ w UM Jasła myślenie boli
dnia 03.01.2020, 13:51
Ocena
komentarza:
36
Zamiast zrobić tam ulice dwukierunkową to jest ścieżka po której chodzą ludzie a nawet jednego roweru nie widziałem przez miesiąc.
@ Nielichy Parobek
dnia 03.01.2020, 14:51
Ocena
komentarza:
36
Nikt nie jeździ ścieżką rowerową, ponieważ ludzie czekają,
aż włodarze miasta przetną wstęge.
@ Pawian
dnia 03.01.2020, 19:28
Ocena
komentarza:
12
Trzeba uruchomić wypożyczalnię rowerów miejskich w okolicach placu Żwirki i żeby można było zwrócić rower ma Czackiego przy parku
@ No nie wiem
dnia 04.01.2020, 09:37
Ocena
komentarza:
9
Dobrze napisałeś tu są tylko idiotyczne pomysły niektórych nawiedzonych gości!
@ kompost
dnia 03.01.2020, 12:16
Ocena
komentarza:
25
Dlaczego radni nie dają zniżek za odbiór śmieci jeśli ktoś posiada kompostownik? Nawet wieksze miasta (np. Krosno, Tarnów, Rzeszów), gdzie wiecej ludzi mieszka w kamienicach i blokach wprowadziły zniżki za kompostowanie ale radni jasielscy nie. Dlaczego? Czy dlatego, że nie dbają o środowisko?
@ Woytazzz
dnia 03.01.2020, 12:22
Ocena
komentarza:
52
- Czy Jasłu potrzebna jest obwodnica? Nie!
- Miasto ma problem ze śmieciami? Skąd!
- W Jaśle nie ma sensownej pracy dla młodych, którzy stąd uciekają na potęgę? Gdzie tam.
- A może brakuje tu centrum kultury i przedsiębiorczości? TAK! W PUNKT! ROBIMY! 5 BANIEK! MIETEK ROZWIJAJ WSTĘGĘ!
@ rex
dnia 03.01.2020, 12:48
Ocena
komentarza:
109
Największym problemem miasta sa sami jego mieszkańcy. Był projekt spalarni i co? Protesty mieszkańców. Były 2 projekty obwodnic z prawdziwego zdarzenia i co? Zablokowali mieszkańcy Kowalowych i Podzamcza. Nawet głupi Mc Donalds się wycofał po protestach grupki mieszkańców.Nieudolny włodarz miasta plus kompletnie oderwani od rzeczywistości mieszkańcy i mamy obraz Jasła AD 2020.
@ Woytazzz
dnia 03.01.2020, 13:52
Ocena
komentarza:
19
W punkt! (tym razem bez ironii)
@ Zyga
dnia 03.01.2020, 13:59
Ocena
komentarza:
38
PRAWDA!!! Bardzo trafna ocena jasielskich zgredów!!!
@ Pawian
dnia 03.01.2020, 19:30
Ocena
komentarza:
14
Bo gdzie trzeba pytać miewszkańców tam trzeba. Ale czasem trzeba podjąc decyzję !!!
I tłumaczyć ludziom, tumaczyć, tłumaczyć
@ Kierowca Walca
dnia 04.01.2020, 07:34
Ocena
komentarza:
6
Nie tłumaczyć tylko rozgonić gumową pałą ekoterrorystów i innych zwolenników ograniczania wolności wyboru. Przywołam tu historię z McDonaldsem, były wśród nich obawy że dzieci będą się obżerać fastfoodami, że beda chorować, tyć itd... Jeśli dzieciak ma wpojone za młodu, od rodziców zdrowe nawyki to nie tknie fastfoodów. Jeśli zaś nie ma edukacji na ten temat to jak nie do Mc'a, pójdzie do Turka na kebsa z mięsem niewiadomego pochodzenia. To samo mogę powiedzieć o tej spalarni i jakosci powietrza.. wystarczy w mroźny zimowy wieczór wyjść na zewnątrz a wystarczy 5 minut żeby śmierdzieć jak wędzarnia więc troszke więcej (ewentualnych) pyłów ze spalarni na prawdę nie zrobiłoby większej różnicy dla zdrowia mieszczan.
@ Do Rex
dnia 04.01.2020, 09:18
Ocena
komentarza:
2
Wystarczy zobaczyć na ostatnie wybory i ich wyniki w Jaśle i okolicach i masz odpowiedź na pytanie dot. mentalności mieszkańców
@ Stary
dnia 04.01.2020, 15:22
Ocena
komentarza:
4
W centrum Wiednia jest spalarnia śmieci z technologią tak
wysoką,że nie ma wpływu na zanieczyszczenie atmosfery. Ciepło
ze spalania jest wykorzystane do ogrzewania obiektów w Wiedniu.
MOŻNA? Oczywiście tylko trzeba to rozbić z głową i
współczesnymi technologiami. Ale po co to napisałem to nie w
Jśle. W Krośnie można i da się! Ale co tam my robimy najlepiej
ale czy to co pilne i potrzebne to już inna sprawa. Ważne, że pełna
para w gwizdek. Ktoś napisał, że MPGK buduje biurowiec OCZYWIŚCIE
TO KONIECZNE I NAJBARDZIEJ PILNE. CZYLI WODA,ŚCIEKI i
OGRZEWANIE ZNOWU CENY W GÓRĘ. A JAK W MPGK ROŚNIE
ILOŚĆ BIUROKRATÓW W TYM STANOWISK KIEROWNICZYCH
A ZAŁATWIENIE SPRAW DAWANIEJ OD RĘKI TERAZ TRWA DWA
TRZY DNI A CZASEM KILKA TYGODNI bo większość to nowo
przyjęci ludzie bez pojęcia jak sprawnie obsługiwać i o co chodzi!
Oczywiście SAMI SWOI. A może się mylę to przepraszam bo ten
mój punkt widzenia może być subiektywny. Szkoda gadać.
@ do Starego
dnia 04.01.2020, 20:15
Ocena
komentarza:
4
Nie trzeba jechać do Wiednia by zobaczyć komin spalarni. Jest niedaleko, w Rzeszowie, na Załężu, przy ciepłowni miejskiej - widać go z drogi.
Ludzie w otoczeniu spalarni nie padają jak muchy.
Też były protesty ale tam przeproszono się z rozumem. Nikt w Rzeszowie czy w Krośnie nie nawołuje do zmniejszenia ilości opadów tylko buduje odpowiednie instalacje. Na to człowiek ma głowę aby ją używał zgodnie z przeznaczeniem, a nie wymyślał nierealne i nie do przyjęcia rozwiązania. Pobożne życzenie czy mrzonki nie rozwiążą problemu. Cywilizowany świat niestety zwiększa produkcję odpadów (i tego się nie zatrzyma) ale stosuje nowoczesne technologie do ich utylizacji.
@ Starszy
dnia 04.01.2020, 20:21
Ocena
komentarza:
6
Trafna uwaga o podwyżkach cen w MPGK i budowie nowego biurowca. W Krośnie myśli się o budowie spalarni przy krośnieńskim MPGK, które będzie miało z tego kasę i dodatkowe źródło ciepła.
Może w Jaśle MPGK zarobi na swój biurowiec nie poprzez podwyżki cen mediów dla mieszkańców ale poprzez utylizację odpadów jak w Krośnie?
Co jest łatwiejsze?
@ Do bm Jasła
dnia 08.01.2020, 23:14
Ocena
komentarza:
1
Kultura stoi na dużo lepszym poziomie niż np. szkolnictwo. Jak będzie szkolnictwo, to kultura się lepiej sama będzie wtedy finansowała. Nie trudno do tego dojść.
Centrum czego jeszcze? Przed-tnij wstęgi chyba.
@ napoleon
dnia 03.01.2020, 12:32
Ocena
komentarza:
8
Wybierać mondrych ludzi bendą dobrze gospodarzyć dotyczy /bez radnych /jak iburmistsza i rozbić całe kliki rodzinne zatrudnione w UM
@ Do bm Jasła
dnia 08.01.2020, 23:16
Ocena
komentarza:
0
Za duży elektorat jest zatrudniony w administracji, um i podległych jednostkach, firmach, zakładach, aby przeciąć udało się te kliki, niestety. Sami urzędnicy muszą najpierw poczuć że jest gorzej, tylko wtedy jest szansa na poprawę w Jaśle.
@ Antonio
dnia 03.01.2020, 12:37
Ocena
komentarza:
15
Zaorywania miasta ciąg dalszy.
@ 007
dnia 03.01.2020, 12:42
Ocena
komentarza:
8
Będzie co przeciąć. Jak skończą inwestycje
@ Z h
dnia 03.01.2020, 12:54
Ocena
komentarza:
43
Burmistrz narzeka że młodzi ludzie uciekają z Jasła
Jest już prawie dwie kadencje
i nie zrobił nic by ich zatrzymać
Umie tylko podnosić śmierci
@ Do Burmistrza
dnia 03.01.2020, 13:02
Ocena
komentarza:
-32
Za Czarneckiego żyło sie lepiej był sylwester itp a Pabian nie umie rządzić tak jak Schetyna i Kidawa. DUDA Najlepszy
@ Kinga
dnia 03.01.2020, 13:54
Ocena
komentarza:
29
Emerytom po 70 roku życia sylwester na Rynku nie jest potrzebny.
@ UDUCHOWIONY
dnia 03.01.2020, 18:13
Ocena
komentarza:
34
Nie było sylwestra to nie powinno być Dni Wina ani Dni Romskich taka jest prawda i zadłużenie spadnie
@ Do bm Jasła
dnia 08.01.2020, 23:18
Ocena
komentarza:
1
Ale Duda nie rządzi przecież i nie wygląda żeby kiedyś choćby miał szansę pokazać że i tak nie potrafi przecież.
@ Z h
dnia 03.01.2020, 13:16
Ocena
komentarza:
39
6 milionów dług Panie burmistrz proszę weźcie się
za nierobów i zróbcie coś z tym
Bo nieroby mają wszystko a ludzie którzy uczciwie
pracują ledwo co im starczy od wypłaty
do wypłaty.gdzie są ludzie którzy są za to odpowiedzialni,za co biorą wypłaty
@ Odyr
dnia 03.01.2020, 13:30
Ocena
komentarza:
16
Po wyborach pis iory dobierają sie do portfeli
@ lala
dnia 04.01.2020, 03:59
Ocena
komentarza:
9
Jak się chciało dostawać 500+ to teraz trzeba wyciągać z kieszeni 1000-
@ <:>
dnia 04.01.2020, 13:36
Ocena
komentarza:
3
W Jaśle PiS nie rządzi. Do wyborów nawet nie zarejestrowali listy kandydatów.
@ Stary
dnia 04.01.2020, 15:28
Ocena
komentarza:
4
Popatrz obiektywnie kto był za poprzedniej kadencji w PiS
a teraz jest w Radzie ele to podobno nie PiS. Inaczej się
pisze tak samo się czyta.
@ Do bm Jasła
dnia 08.01.2020, 23:20
Ocena
komentarza:
2
W Jaśle rządzi a La PiS". To gorsze wydaje się od samego czystego PiSu, bez sprzeciwu, bo wtedy coś by spoza Jasła do Jasła skapneło.
@ Rg
dnia 03.01.2020, 13:43
Ocena
komentarza:
-1
Co myślicie o tych sprawach ludowych ulicznych które pojawiły się w kilku miejscach w naszym mieście?
@ Rg
dnia 03.01.2020, 13:44
Ocena
komentarza:
0
Oświetlenie ledowe bedzie wprowadzane w Jaśle ?
@ Pawlo
dnia 03.01.2020, 13:50
Ocena
komentarza:
26
A kto tymi rowerami będzie jeździł w Jaśle emeryci bo oni tylko tu zostali bo niema inwestycji takich jak Krosno ma w Krośnie rośnom fabryki A nie boiska
@ Coś
dnia 03.01.2020, 13:55
Ocena
komentarza:
19
Zacznijcie oszczędności od siebie
Napewno sporo środków zostanie
I społeczeństwo będzie zadowolone
@ vv
dnia 03.01.2020, 14:14
Ocena
komentarza:
-24
Straży Miejskiej przybywa obowiązków a dyzio im chce zabrać zastanówcie się czy porządek i bezpieczeństwo nie jest ważne?
@ pytanie
dnia 03.01.2020, 16:16
Ocena
komentarza:
30
Jakich obowiązków przybywa Straży Miejskiej? Przecież to zakład pracy chronionej dla kumpli, kolegów i ich rodzin. Burmistrz zakupując nowe auto dla SM argumentował, że eksploatacja starego jest nieopłacalna i co z tego wyszło? Jeżdżą sobie chłopaki z dziewczynami na dwa samochody aż miło tam i z powrotem, a brzuchy i tyłki im rosną. Tak wygląda marnotrawstwo pieniędzy w Jaśle. To tylko jeden z przykładów.
@ rob
dnia 03.01.2020, 17:42
Ocena
komentarza:
4
Jakich obowiazkow???
@ Pomyslodawca
dnia 03.01.2020, 18:14
Ocena
komentarza:
10
Straz miejska-wolne soboty,niedziele,swieta.Jak pracują-wszyscy widzimy-kiedy będą przyjęcia?
@ yozef
dnia 03.01.2020, 20:01
Ocena
komentarza:
12
tam sie pracuje rodzinnie ,,,niestety
@ yozef
dnia 04.01.2020, 07:09
Ocena
komentarza:
7
a wlasnie powinni pracowac najwiecej w sobote niedziele czy swieta ,,,bo wtedy sa najbardziej potrzebni ,,,niestety rodzinnie tam jest
@ Opona Założona Na Lewą Stronę
dnia 04.01.2020, 08:06
Ocena
komentarza:
3
Uzbrojeni mundurowi to same nieroby, spaloną postojówkę z przodu znajdą od razu, ale skradzionego telefonu 3 lata szukają bez skutku.
@ Jasloo
dnia 03.01.2020, 15:33
Ocena
komentarza:
2
Po 10 latach czeba wymienić całą oprawę z zaoszczedzonych pieniędzy a przy starej oprawie wystarczy wiem ic żarówka a nie cala oprawę którą jest droga
@ do Jasloo
dnia 04.01.2020, 20:02
Ocena
komentarza:
3
Zatrzymałeś się na etapie żarówki Edisona tj. opraw oświetleniowych gdzie można było wymienić żarówkę. ZA rządów A.C. wymieniono w ramach programu Sowa oświetlenie uliczne ogłaszając ogromny sukces w oszczędności prądu, emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz zaciemniając miasto jak za okupacji.
Teraz za równie dużą a może i jeszcze większą kasę znowu wymienia się oświetlenie i znowu będzie kolejny sukces - aż do skutku.
Może nawet wróci się do tego oświetlenie co było na początku?
@ Jaslan
dnia 03.01.2020, 16:29
Ocena
komentarza:
27
Jesli w Jasle nie ma pieniedz na nowe parkingi,poprawe drog,zakup nowego taboru mksow,ale za to na drogi rowerowe wyrzuca sie od tak duża kase to ja proponuje zeby Pan burmistrz nakazal swoim urzedasa jeździc do pracy tylko rowerami. Beda same plusy tego: bedzie wiecej miejsc parkingowych,mniejsze korki,czystrze powietrze,inwestycja czyli scieżki rowerowe beda wykorzystywan bo jak do tej pory to przez te kilak tygodni nie widzialem zadnego rowerzysty na tej scieżce pomimo ze bylo cieplo.Po co budowac nowe zaklady pracy skoro boisko sportowe ważniejsze jest.A pozniej jest placz ze ludzi ubywa,ze Jaslo to miasto emerytow. Bo kto chce mieszkac w miescie gdzie nie ma pracy a jak jest to na czarno albo za grosze a rodziny kopaniem w pilke sie nie wyzywi.
.
@ do "Jaślana"
dnia 03.01.2020, 17:18
Ocena
komentarza:
-30
Byle narzekać, byle mamrać, byle dokopać - starym jasielskim zgredom nigdy się nie dogodzi. Widać, że w ogóle nie wiesz, co się w mieście dzieje. Po pierwsze: mksami NIKT nie jeździ -wożą powietrze, natomiast rowerami jeżdżą całe rodziny. Niewykluczone, że ścieżki rowerowe zmniejszą ruch samochodowy w mieście, bo szybciej dojedzie się do pracy rowerem. Rada miejska nie ma uprawnień do budowania nowych zakładów pracy - to rola sektora gospodarczego, a nie samorządu. Natomiast budowa obiektów sportowych - jak najbardziej - żeby ludzie prowadzili zdrowy tryb życia, a nie siedzieli przed komputerami i wypisywali głupoty.
@ xtr
dnia 04.01.2020, 18:33
Ocena
komentarza:
7
Ja widziałem na rowerach całe rodziny ale poza miastem,gdzie te niby rodziny mają tymi ścieżkami dojechać ?? bo do urzędów nie,na spacer??? zmniejszą ruch?? człeku zastanów się kto dojeżdża samochodami skąd i dokąd ...czy był zrobiony audyt??
Ja jako stary zgred będę często jeżdził i rozpędzał się od pl.Żwirki w stronę Czackiego i domniemam że przy tych 2 szkołach nie rozjadą twoich piskląt...
Za te ścieżki do nagroda Jasielskiego Nobla ,
zdrowy tryb życia..policz ile 3 osobowa rodzina zapłaci za basen tylko raz w tygodniu i to po godzince...ty chyba jesteś tym kawowym urzędnikiem>>>
@ Do dojaslanina
dnia 08.01.2020, 23:31
Ocena
komentarza:
1
Zlikwidować mks, stracić dopłaty państwowe, zwolnić pracowników, zatrudnić jako kierowców rowerów urzędowych. Twoja ścieżka, ale słaba i niespójna, bo skoro rowery zdrowe, to nakazać służbowo jazdę wszystkim pracownikom um i wszystkich podległych jednostek jazdę rowerami, ile oszczędności na paliwo. To spowoduje conajmniej że np. Arkus Romet fabrykę rowerów do Jasła przeniesie, bo tu i siła robocza tańsza niż w Chinach, a i podatków jak ns czy krono się nie płaci. To nawet jak jest jakiś zakład, to um bezpośrednio nic nie ma, chyba że rodzinna firma zatrudni tych co w UM miejsca pracy nieoga dostać, niemożliwe?
@ roman
dnia 03.01.2020, 16:39
Ocena
komentarza:
14
oglądałem tą sesje ,powiem krótko żenada , oprócz panów .Czelusniaka i p. Pierzchały , to wszyscy tanczą jak orkiestra gra , zero zainteresowania śmieciami ,powiedzieli tylko że to była ciężka decyzja dla nich i że będą kontrole i przy blokach zamknięcia
@ Z
dnia 03.01.2020, 17:01
Ocena
komentarza:
10
Jak to zamknięcia śmietników ?
Jeśli ktoś płaci za śmieci, to może je chyba wyrzucić do dowolnego kontenera w mieście ?
@ dragoness
dnia 04.01.2020, 14:34
Ocena
komentarza:
0
A dlaczego nie do swojego?
@ Aska
dnia 03.01.2020, 16:56
Ocena
komentarza:
23
A czy rada miejska zabezpieczyla srodki na nowy pomnik. Bo jak to Jaslo w nowym roku bez pomnika to przeciez nie do pomyslenia.
@ Do aska
dnia 08.01.2020, 23:37
Ocena
komentarza:
2
Jest nowy pomnik jasielskiej obwodnicy na odcinku r. Solid. Do most, bo ani droga nie otwarta, ani koło mostu rondo. Kto twierdzi inaczej, niech tu opiszę jak np. zawraca na tym niejszczerondzie, albo jak objechał je normalnie tak np. 3 kółka :))).
Droga nie otwarta nie dlatego że wstęgi nie ma czasu przeciąć, tylko że już się zimie ugięła i popsute ma ogrodzenie będące niemaja częścią kosztów i robot tej INWESTYCJI pomnika obwodnicy Jasła znaczy miało być, ale jak zwykle nie wyszło jak miało być a gorzej
@ alba
dnia 03.01.2020, 17:04
Ocena
komentarza:
4
szanowni państwo-Jasło to bardzo bogate miasto.jako jedno z nielicznych w kraju rezygnuje z opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania.95 procent pojazdów nie płaci za parkowanie. proszę mi powiedzieć co robi straż miejska. odpowiedz jest krótka- nic. czy naprawdę miasto nie potrzebuje tych pieniędzy.
@ Stary
dnia 09.01.2020, 14:40
Ocena
komentarza:
0
A dlaczego przy ul. Asnyka po stronie Poszukiwań parkują samochody bez opłaty i mimo zakazu MAJĄ JAKIEŚ ZGODY karty PGNiG. Czy ul.Asnyka stanowi własność miasta czy PGNiG? To jakaś farsa! Mieszkańcy nie mają możliwości parkowania bo z drugiej strony PGNiG przy Mickiewicza jest PARKING PŁATNY . Dotyczy również Mickiewicza 1 ( mieszkańcy muszą płacić) czyli o co chodzi? To jest GRANDA.
@ noris
dnia 03.01.2020, 17:11
Ocena
komentarza:
21
Straz miejska to nie wyedukowane stado nierobów.Nie znają przepisów i wprowadzają obywateli w błąd aby wraz z Jaśnie Panującym Burmistrzem .Są w Jaśle nie potrzebni.
@ noris
dnia 03.01.2020, 17:21
Ocena
komentarza:
9
Gdzie są ważone śmieci jak jadą do Krosna.Społeczny komitet mieszkańców powinien to sprawdzić jak to jest ważone bo inaczej w papierach będzie że śmieci wciąż przybywa.Tony to pieniądze dla firmy.Firma przy obecnych cenach za śmieci będzie codziennie dostawać około 25tysięcy złotych.Wyliczenie jest proste 26000 mieszkańców xok.30złotycg to daje dla firmy 1 złoty od jednego obywatela .Każdy kalendarzowy dzień firma odbierająca odpady inkasyje 25000 złotych.To powinno dawać do myślenia nam obywatelom tego Grodu.
@ Aj
dnia 03.01.2020, 17:54
Ocena
komentarza:
12
Gdzie są pieniądze na obwodnicę.
@ ...
dnia 04.01.2020, 23:35
Ocena
komentarza:
1
Obwodnica już jest przy szpitalu na hahaNawet ekranów nie zamontowali
@ mieszkaniec
dnia 03.01.2020, 18:02
Ocena
komentarza:
14
Szanowna redakcjo !!! Proszę imiennie podać jak radni głosowali nad wnioskami.
@ TRUSKAWKOWE WINO
dnia 03.01.2020, 18:19
Ocena
komentarza:
18
Panie Burmistrzu SM co robi dlaczego obok placu Bartłomieja na chodniku leżą jakieś stare donice z cmentarza i beton .Można się zabić na tych betonach albo połamać .Od wakacji to się dzieje ponad 5miesięcy .Co robi Straż Miejska nie widzi tego ?Ale wypłaty 5 miesięcy brali?
@ Jola
dnia 04.01.2020, 00:43
Ocena
komentarza:
-1
Za dużo było truskawkowego wina i teraz z odwodnienia masz
zwidy.
@ kantek
dnia 03.01.2020, 18:29
Ocena
komentarza:
11
ci wszyscy radni to się nadają na bakutil ;)
@ Prorok Daniel
dnia 03.01.2020, 18:34
Ocena
komentarza:
17
Jasło i tak skazane jest na wymarcie.
@ Z h
dnia 03.01.2020, 18:53
Ocena
komentarza:
11
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Tylko normalność
dnia 03.01.2020, 19:19
Ocena
komentarza:
12
Dlaczego nie buduje się zakładów pracy lub modernizuje stare, tak aby każdy
jaślanin mógł znaleźć pracę dla siebie, ale na godnych warunkach płacy.
@ teper
dnia 04.01.2020, 10:17
Ocena
komentarza:
-9
Dobre! Jesteś bezmózg, który nie ma pojęcia czym się zajmuje samorząd lokalny. Ale ciesz się, że nie jesteś sam. Te 13 plusów dostałeś od podobnych sobie!
@ do tepera
dnia 04.01.2020, 19:53
Ocena
komentarza:
5
Masz rację samorząd nie buduje zakładów pracy ale powinien stwarzać warunki do ich budowania tj. zapewnić i uzbroić tereny (strefa przemysłowa), promować w tym temacie miasta, zachęcać inwestorów np. polityką podatkową itp. itd.
Jak jest? Idź do osób które tym się zajmują i rozeznaj temat np. jako potencjalny inwestor. Będziesz tam dwa razy: pierwszy i ostatni.
@ EDCH
dnia 03.01.2020, 20:37
Ocena
komentarza:
13
ta cała władza jasielska łącznie z radnymi jest do odwołania
@ Nikki
dnia 03.01.2020, 20:44
Ocena
komentarza:
8
No i jak zwykle. Zero jakiejkolwiek dyskusji na temat problemów Jasła, chociażby kwestii odpadów, inwestycji miejskich - jak chociażby dziwacznego pomysłu budowania ścieżek rowerowych w środku miasta (zwłaszcza trafiony jest pomysł budowania takiej ścieżki wzdłuż dwóch szkół na Czackiego), zero pytań na temat ogromnych wydatków na oświatę i efektów tych wydatków, itd., itp. Większość radnych chyba nawet nie ogarnia budżetu miasta, a ci najaktywniejsi mają rewolucyjne wprost pomysły przesunięcia w budżecie 30, 50, czy nawet 150 tysięcy na super inwestycje na swoim osiedlu, przy planowanych wydatkach przekraczających 190 milionów. Zero pomysłów, tak burmistrza jak i radnych, jak zatrzymać w Jaśle młodych, jak wspierać przedsiębiorców, jak podnieść poziom nauczania w szkołach...
@ Niezadowolony
dnia 03.01.2020, 20:48
Ocena
komentarza:
24
Władzę Jasła należy wymienić.
Apeluję o Referendum.
Uzasadnienie:"śmieci", "odpady"
Gdzie logika.
@ Alek
dnia 03.01.2020, 20:58
Ocena
komentarza:
10
Jak już tak punktujemy: proszę o informację dlaczego nikt nie reaguje na nielegalne odpalanie petard?! Wg prawa wolno w sylwester i nowy rok. Czy mamy w Jaśle jakieś służby, które w imię prawa myślą o zwierzętach???
@ Sonny
dnia 03.01.2020, 21:52
Ocena
komentarza:
8
Dobry budżet to taki bez deficytu, co - rzec jasna - socjalistom w głowach się nie mieści.
@ Tymon
dnia 03.01.2020, 23:45
Ocena
komentarza:
14
A czy radna pani Dziedzic skladała jakies poprawki albo propozycje ? Czy tylko umie glosowac za podwyżkami śmieci!!! Więcej na nią nie głosuje zwykły karierowicz !!!
@ Aj
dnia 04.01.2020, 09:15
Ocena
komentarza:
8
Nic się w jaśle nie pisze o obwodnicy
Czy nasze urzędniki robią coś w sprawie obwodnicy.
@ Miłośnik PIS
dnia 04.01.2020, 09:22
Ocena
komentarza:
2
Panie Burmistrzu Szanowni Radni proszę zobaczyć jak wygląda gabinet i fotel dentystyczny w szkole podstawowej Nr1,pamięta lata 80te 20 wieku .Zamiast hulajnogi elektrycznej może by się takimi sprawami zająć ,co jest ważniejsze?Gabinet i sprzęt ma tyle lat co wóz strażacki z Myscowej .
@ Realista
dnia 04.01.2020, 09:27
Ocena
komentarza:
-5
Większość z komentatorów miesza ludziom w głowach, jaka władza by nie była w RP to jest lub zostałaby zmuszona podjąć pewne kroki np. podwyżka cen za odpady, prąd czy gaz itp. gdyby to była KO to ciekawy jestem czy bylibyście wtedy ze swoich wyborów zadowoleni? Obecna władza wprowadziła w życie kilka atrakcyjnych świadczeń dla „wszystkich”, a nie tak jak było wcześniej wszystko co najlepsze dla dużych firm i zamożnych a klasa średnia i uboga zostawiona sama sobie! Każdy kto się dorwie do władzy chce jak najwiecej dla siebie, ale jeszcze jak od czasu do czasu zrobi coś dobrego dla wszystkich Polaków bez wyjątku to trzeba się cieszyć! Ludzie nie dajcie się zwariować pod wpływem tych durnych komentarzy!
@ Jaślanka
dnia 04.01.2020, 10:46
Ocena
komentarza:
1
A ile środków na dewastację zieleni miejskiej? jeszcze trochę drzew zostało to trzeba je wyciąć!!! Jasło- piękne betonowe miasto.
@ Jaślanka
dnia 04.01.2020, 10:51
Ocena
komentarza:
12
Ps. Kiedyś Jasło było naprawdę ładnym ,zielonym miastem, a teraz zakorkowane, wybetonowane paskudztwo.
@ emeryt
dnia 05.01.2020, 20:45
Ocena
komentarza:
2
Nawet krzewy powycinali koło kościółka i naprzeciw poczty
@ Kierowca 810
dnia 04.01.2020, 10:47
Ocena
komentarza:
6
Komentarze dzielą się na pozytywne i negatywne.
Plusy są zblokowane dla pozytywnych komentarzy.
Minusy są zablokowane dla negatywnych komentarzy.
@ Gucio
dnia 04.01.2020, 12:10
Ocena
komentarza:
17
Nie jestem Jaślaninem lecz mieszkam tu od 8 lat pewnych rzeczy nie rozumiem jeśli segregacja odpadów dotyczy nas wszystkich to niech przyjeżdża każde auto z pełna segregacją każdego z osobna papier,szkoło plastik a nie wszystko do jednego to po co ja mam to segregować jak to wszystko idzie w jedno jest to dla mnie nie zrozumiałe.
@ Do gucio
dnia 08.01.2020, 23:45
Ocena
komentarza:
1
Nie tylko w Jaśle tak jest. Ponoć segregowane odpady są w odpowiednich workach, stąd jedna śmieciarka nie szkodzi. Mi w 100 % i tak to nie odpowiada, co jak worek w śmieciarce pęknie i pod ciśnieniem kiła różnych odpadów się w śmieciarce zmiesza nim dojedzie tam gdzie ja opróżniają?
@ Z h
dnia 04.01.2020, 14:01
Ocena
komentarza:
6
Panowie radni i wszyscy wzięci
To jest hamstwo żeby ludzie ci
którzy wam na wasze dupska
zarabiaj musieli się ślizgać
po chodnikach to wstyd
Jeszcze raz widać że jesteście
Tylko po to by brać kasę
Śpijcie spokojnie.
@ Jola
dnia 04.01.2020, 15:27
Ocena
komentarza:
4
To są uroki zimy i nikt tego zmieni.
@ xtr
dnia 04.01.2020, 18:36
Ocena
komentarza:
-2
więc życzę połamania gicali
@ Oczekujący
dnia 04.01.2020, 14:39
Ocena
komentarza:
1
Ktoś się zajął odcinkiem drogi Bryły - Gamrat?
W sumie po co, jest przecież w rewelacyjnym stanie...
@ Pablo
dnia 04.01.2020, 15:28
Ocena
komentarza:
3
Jak jesteś tak zorientowany to jeszcze długo poczekasz
@ zainteresowana
dnia 04.01.2020, 19:40
Ocena
komentarza:
-2
Brawa dla Pani Kluz.
@ Kierowca 810
dnia 04.01.2020, 20:28
Ocena
komentarza:
8
W kilku miejscach w Jaśle powinno być rozstawionych szereg kontenerów
na : szkło białe, kolorowe, papier, plastik, liście, aluminium, odpady komunalne.
Ułatwiło by to sortowanie i potaniło by to koszty transportu a nie jeździć
dużym samochodem, od domu do domu.
Każdy mieszkaniec w wolnej chwili dla relaksu podszedł by i wyrzucił śmieci.
Tak jest w Szwecji.
@ Kierowca 810
dnia 04.01.2020, 20:55
Ocena
komentarza:
4
Żyjemy w dobrym klimacie.
Mamy różne pory roku ale nie ekstremalne i nawet z utęsknieniem na nie czekamy.
Każda pora roku ma swój urok.
Tylko lenie którym nie chce się wyjść na świeże powietrze stale narzekają.
Gorący tropikalny klimat jest też męczący nie mówiąc o pracy na takim powietrzu.
@ Anglia
dnia 05.01.2020, 09:41
Ocena
komentarza:
-2
W krajach kultury drogowej dla samochodów do 3.5 tony są ronda namalowane białą farbą na skrzyżowaniach w terenie zabudowanym i to inteligentnych kierowców jest wystarczający znak .Proponuje wysłać cały ratusz , starostwo i hehe radnych do tej cywilizacji krajów rozwiniętych komunikacyjne natychmiast na rozjasnienie umysłu i wizji komunikacyjnej .Przypuszczam że dla większości i tak to nie pomoże tym bardziej że wezmą udział w orszaku Trzech króli z pierwszenstwem na drodze. Wszystkie twarze będą smutne i skupione a owieczki wystrojone @szkoda tylko dzieci co rodzice ciągną na siłę by się pokazać że się było.
@ Z h
dnia 05.01.2020, 12:03
Ocena
komentarza:
2
Tam nie było nic obraźliwe, tylko szczera prawda
Bo kto widział ma ścieżkach rowerowych rodziny.
Chyba że spacerowały pieszo
@ yhvvf
dnia 05.01.2020, 12:45
Ocena
komentarza:
8
To kiedy wreszcie bedzie to zbawienne refetendum
@ Kierowca 810
dnia 05.01.2020, 12:59
Ocena
komentarza:
-4
Cenzor w czarnych uniformach cały czas działa.
@ Z h
dnia 05.01.2020, 18:20
Ocena
komentarza:
5
Nie trzeba długo czekać, tylko wziąć się za tych
nieudaczników by nie byli tacy pewni siebie
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Czy doszło do profanacji ludzkich szczątków?

     

    Odkrycie w styczniu kolejnych pochówków na terenie budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej 992 w Jaśle ponownie skomplikowało realizację inwestycji. Sytuacja wydaje się patowa. Stanowisko Komisji Rabinicznej ds. Cmentarzy jest jasne. Jej zdaniem prace prowadzone są na tzw. „nowej” części cmentarza żydowskiego. 

  • Zbierają podpisy poparcia dla Małgorzaty Kidawy - Błońskiej - kandydatki KO

    Dzisiaj na jasielskim rynku zbierane były podpisy poparcia dla Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, kandydatki Koalicji Obywatelskiej w wyborach prezydenckich 2020. Do chwili obecnej do sztabu krajowego kandydatki z samego Jasła zebrano już 2500 podpisów.

  • „Pacjent czuje się dobrze. To typowa grypa”

    Stan zdrowia 71-letniego mężczyzny, który trafił wczoraj rano do jasielskiego szpitala poprawia się. Dyrekcja szpitala uspokaja, że u pacjenta nie stwierdzono żadnych objawów świadczących o zakażeniu koronawirusem...

  • Kolejne drzewa zniknęły z przestrzeni miejskiej

    Budowa ścieżki rowerowej mającej połączyć obiekty jasielskiego MOSiR-u z Ogrodem Jordana zbliża się ku końcowi. W piątek wycięto kolejne drzewa u zbiegu ulic Jagiełły i Słowackiego, wzdłuż których ma ona przebiegać. Rozczarowania nie kryją mieszkańcy, którzy w ubiegłym roku protestowali przeciwko wycince.

  • Przedszkole Miejskie nr 6 w Jaśle na ulicy Kopernika otwarte na dzieci i rodziców

     

    W sobotę 22 lutego 2020 r. odbył się dzień otwarty w Przedszkolu Miejskim nr 6 w Jaśle im. Pluszowego Misia, przy  ulicy Kopernika 8a w Jaśle. Była to doskonała okazja do zapoznania się z placówką oraz jej ofertą edukacyjną.

  • Przyjęto pacjenta z objawami grypy. Czy to koronawirus?

    Szpitalny Oddział Ratunkowy w Jaśle został zamknięty. Na drzwiach zamieszczono informację "Przejścia nie ma! Dezynfekcja". Dowiedzieliśmy się, że dzisiaj rano do szpitala przyjęto pacjenta z objawami grypy. Ludzie obawiają się, że może to być koronawirus. - Wszyscy chodzą w maseczka – informują nas Czytelnicy.

  • Jak w marcu zmieni się rozkład jazdy pociągów?

     

    Od 15 marca obowiązywał będzie nowy rozkład jazdy pociągów. Ze stacji Jasło ponownie dojedziemy np. do Gdyni. W planach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego nie znajdziemy jednak kolejnych połączeń w kierunku zachodnim, głównie do Stróż, o które w ostatnich miesiącach zabiegali samorządowcy.

  • „Takiej ignorancji się nie spodziewałam” – radna Wawro ostro o staroście

    Radna Ewa Wawro podczas ostatniej sesji rady powiatu powróciła do tematu dotyczącego tragicznego wypadku, do którego doszło podczas przywitania Nowego Roku na Górze Liwocz. Radna żądała od starosty jasielskiego wyjaśnień w sprawie organizacji i przebiegu imprezy plenerowej. Nie otrzymała jednak odpowiedzi na zadane pytania..

  • Kto wygrał konkurs na dyrektora I LO w Jaśle?

    Końcem stycznia br. zarząd powiatu ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle. Postępowanie konkursowe odbyło się w miniony wtorek. Do konkursu przystąpił tylko jeden kandydat, który jak wiemy z nieoficjalnych źródeł został wybrany na dyrektora szkoły. Pracę ma rozpocząć już w najbliższy poniedziałek.

  • Przedszkole Miejskie Nr 1 w Jaśle zaprasza!

     

    Dobra wiadomość dla wszystkich rodziców najmłodszych dzieci
    z Jasła i okolic. Trwa rekrutacja do Przedszkola Miejskiego Nr 1 w Jaśle. Zachęcamy do zapoznania się z bogatą ofertą naszej placówki.

  • Sieklówka: Wiejski Ośrodek Zdrowia w fatalnym stanie. Czy przeniosą go do szkoły?

    Władze miasta Kołaczyc zaproponowały przeniesienie ośrodka zdrowia do budynku szkoły społecznej w Sieklówce. Koszt obecnej siedziby przekracza możliwości finansowe budżetu gminy. Mieszkańcy najpierw się zgodzili, później wycofali swoją aprobatę...

  • Chcą odwołać sołtysa Łask i Sobniowa

     

    Wójt Gminy Jasło zarządził przeprowadzenie głosowania w sprawie odwołania sołtysa wsi Łaski-Sobniów. To efekt wniosku złożonego przez Radę Sołecką na ręce Wojciecha Piękosia. Pismo podpisało blisko 100 mieszkańców wsi. Padają w nim poważne oskarżenia, którym jednak Mieczysław Baran stanowczo zaprzecza.

  • Jedz smacznie i tanio „U Wojtka”

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105