Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Spółdzielnia "Naftowiec" dostała dodatkowe dwa tygodnie na negocjacje z MPGK-iem

71

Czwartkowe spotkanie zarządu Spółdzielni "Naftowiec" z mieszkańcami bloków przy ul. Rafineryjnej, na które zaproszony był burmistrz miasta Jasła Ryszard Pabian było gorące i pełne emocji. Mieszkańcy od 1 września mieli zostać bez dostawy ciepłej wody. Efektem tych rozmów jest przedłużony czas o dwa tygodnie na negocjacje.

Spotkanie z mieszkańcami bloków należących do Spółdzielni Mieszkaniowej "Naftowiec" było długie i burzliwe. Wzięli w nim udział burmistrz Ryszard Pabian, Paweł Zawada, prezes MPGK, radni Agnieszka Sobczyk oraz Krzysztof Czeluśniak, który do tej pory pełnił rolę mediatora pomiędzy spółdzielnią a jasielską spółką.

Mieszkańcy osiedla Rafineria podlegający pod SM Naftowiec po raz pierwszy uzyskali pełną informację na temat propozycji MPGK- u, problemów i wątpliwości spółdzielni w kontekście zakupu kotłowni, a także kosztów, jakie mieliby ponosić właściciele bądź lokatorzy bloków. Sprawa stanęła na ostrzu noża, bowiem od piątku 1 września mieli zostać pozbawieni dostaw ciepłej wody i ogrzewania. Umowa podpisana przez Spółdzielnię Naftowiec na dzierżawę kotłowni gazowej z towarzyszącą infrastrukturą oraz usługą jej utrzymania i konserwacji kończyła się 31 sierpnia br.

Prezes MPGK sp. z o. o. stoi na stanowisku, że od początku zarząd spółdzielni miał informację o tym, że okres ośmiu miesięcy dzierżawy to czas na przygotowanie się do wykupu kotłowni. Mecenas Tomasz Czeszyk, reprezentujący SM Naftowiec przedstawił pismo, które otrzymali od spółki w marcu z informacją, że nie przedłużą im umowy dzierżawy, za to mają się przygotować do procesu wykupu kotłowni z infrastrukturą. - W momencie zawierania umowy dzierżawy, która obowiązuje od stycznia nie było w ogóle mowy o sprzedaży – zapewnia adwokat. Sprawę zgromadzonym, zaniepokojonym mieszkańcom przedstawiała prezes Spółdzielni Naftowiec Krystyna Woźniak. - MPGK od początku proponuje nam zakup kotłowni. Nie ma mowy o dzierżawie, przy czym jest powiedziane tak: "kupicie kotłownie- będziecie mieli ciepło, nie kupicie- nie będziecie mieli. Jest to szantaż" – podkreśla.

Propozycja spółki miejskiej dotycząca dzierżawy okazała się być korzystna dla spółdzielni, gdyż dzięki temu mogli skorzystać z preferencyjnych cen za gaz dedykowanych gospodarstwom indywidualnym. Tak się stało dopiero w momencie, kiedy szkoła i przedszkole zostały odłączone ze wspólnego źródła dostarczania ciepła. Niedługo jednak mogli się cieszyć z korzystnych warunków, bowiem MPGK w piśmie z marca powiadomił zarząd o tym, iż nie przedłuży z nimi umowy dzierżawy. W zamian zaproponował kupno kotłowni. Spółdzielnia brała pod uwagę tę propozycję, niemniej uznali, że jest stara, gdyż istnieje od 17 lat i wymaga modernizacji. Nawet jeśli w obecnej chwili jest sprawna, w każdym momencie może wystąpić awaria, która będzie generowała koszty, a te spadną na barki mieszkańców. Co więcej, po przejęciu kotłowni według umowy musieliby spłacać MPGK-owi przez 20 lat 216 tys. zł za przesył, choć pierwsza cena wynosiła około 300 tys. zł. - My jesteśmy małą spółdzielnią i dla nas 300 tys. zł to jest duża kwota. Rozwialiśmy o zmianie kwoty dzierżawy, ale prezes Zawada proponował nam zakup. My chcieliśmy do 2027 r. kontynuować tę dzierżawę – mówi T. Czeszyk. - Miasto i MPGK mówili, że mają milionowe straty, a my wzięlibyśmy to za darmo. 300 tys. zł mielibyśmy na ewentualne przyszłe inwestycje, bo niestety te nas czekają. Mówiono, że kotłownia jest w świetnym stanie. Nie twierdzimy, że jest niesprawna, ale przeglądali ją fachowcy, którzy u producenta dowiedzieli się, że żywotność takich kotłów to 15-20 lat – dodaje.

W związku z tym, iż spółdzielnia nie otrzymała odpowiedzi, w sprawie możliwości dalszej dzierżawy kotłowni zwrócili się do Urzędu Regulacji Energetyki, powołując się na art.8 i art. 40 prawa energetycznego.

Prezes MPGK sp. z o.o. w rozmowie z redakcją wyjaśnił skąd się wzięła strata na poziomie ponad 1 mln zł oraz dlatego nie mogą kontynuować dzierżawy kotłowni dla Spółdzielni Naftowiec. - Cena taryfowa jaką ma MPGK miał zatwierdzoną przez Urząd Regulacji Energetyki oraz opóźnienie w zatwierdzeniu taryfy, która miała obowiązywać w kwietniu a weszła dopiero we wrześniu, spowodowało, że mieliśmy stratę ponad 1 mln zł. W poprzedniej taryfie mieliśmy cenę gazu za 75 zł, gdzie na giełdzie dochodziła do 1,5 tys. zł stąd też jedna część straty. Druga, że gaz w cenie nawet 400 zł, jaką mieliśmy w taryfie nie pokrywał kosztów produkcji ciepła dla Naftowca – wyjaśnia prezes Paweł Zawada. Jednocześnie podał powód, dla którego nie może świadczyć usług dla spółdzielni. - Wydzierżawiając kotłownię Naftowcowi byliśmy zobligowani do skorygowania koncesji na wytwarzanie energii cieplnej i koncesji na przesył i dystrybucję. Spółdzielnia tego dokumentu nie potrzebuje bo nie jest przedsiębiorcą. Tak więc nie mamy ani koncesji ani umowy z PGNiG na dostawę gazu w tym punkcie – tłumaczy P. Zawada. Początkowo MPGK proponowało 300 tys. zł za sprzedaż kotłowni, jednak zdecydował się obniżyć do 216 tys. zł. Na spotkaniu z mieszkańcami prezes Zawada podkreślił, że jest to cena jedynie za przesył. - Ja mam subiektywne odczucie, że jesteśmy traktowani jako naciągacze, że chcemy podrzucić kukułcze jajo, oszukać mieszkańców, spółdzielnię. Miesiąc temu przyszła do nas pani księgowa, dwóch czy trzech przedstawicieli Naftowca. Zadałem proste pytanie, ile zaoszczędzili na tym, że obsługują kotłownię. Pani księgowa odpowiedziała, że będą liczyć na koniec roku. Ktoś ma pretensje, a nie liczy tego, ile mieszkańcy oszczędzają to jest niepoważne. Z krótkich obliczeń wynika, że jest to 300-500 tys. zł w skali roku, to każdemu mieszkańcowi zostaje 500 zł w kieszeni – podkreśla prezes P. Zawada. Dodał, że mają najniższe ciepło systemowe, gdyż mają lokalną kotłownię u siebie, nie są wpięci w cały system. - Jedynym naszym celem jest dbanie o dobro mieszkańców. Jeżeli kilkaset tysięcy złotych zostaje w tak trudnych czasach w kieszeni ludzi to jest najważniejsze. Też nie możemy dokładać milionów złotych do sześciu bloków, bo za chwilę w ogóle, nie będziemy funkcjonować, dostarczać wody, ścieków, ciepła, gdyż nie będzie z czego tego robić - dodaje. Zapewnił również na spotkaniu mieszkańców, że do tej pory kotłownia nie miała żadnej awarii.

Głos w sprawie zabrał burmistrz Ryszard Pabian, który został zaproszony na spotkanie z mieszkańcami. - 50 zł na jedno mieszkanie w skali roku. Czy naprawdę uważacie Państwo, że jest to nieuczciwa propozycja? Jeżeli ktoś inny będzie dostawcą ciepła, czyli przedsiębiorca, to koszt będzie trzy razy większy, bo takie są teraz ceny dla przedsiębiorców, nie dla odbiorców indywidualnych. Przypomniał również, że MPGK nie posiada obecnie koncesji na produkcję ciepła, przesył a także taryfy, która mogłaby obowiązywać. - Jeżeli spółka ją będzie mieć to na poziomie 190 zł za 1 GJ – zaznaczył. W zebraniu wziął udział radny Krzysztof Czeluśniak, który zaangażował się w rozmowy między spółdzielnią i MPGK-iem pełniąc rolę mediatora. - Jeżeli to jest tylko kilka złotych, to proszę znaleźć w budżecie miasta w jakiś sposób rozwiązanie(...) i załagodzić ten konflikt, bo są osoby starsze, dzieci, młodzi i nie będą się myli w zimnej wodzie, tak nie powinno być. Trzeba usiąść, negocjować – mówił K. Czeluśniak. Apelował do burmistrza przypominając treść art.7 Ustawy o samorządzie o kilka dni na rozmowy. Ostatecznie stanęło na tym, aby dać spółdzielni i MPGK-owi dwa tygodni na negocjacje. Sprawa zatem jest nadal otwarta. Jak podkreślił burmistrz, umowa dzierżawy kotłowni dla spółdzielni będzie wymagała aneksowania. Do 14 września mieszkańcy bloków przy ul. Rafineryjnej mają zagwarantowane dostawy ciepła. Co będzie po tym czasie, czy strony dojdą do porozumienia, czas pokaże.

id

Reklama

Komentarze: 70

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ shq
dnia 09.09.2023, 19:54 · Zgłoś
czyli rozwiazanie jest, tylko rafineria chce gaz po 5zl za [...] metrow szczesciennych.
MPGK nie powinno w takim razie niczego sprzedawac, tylko podniesc stawke tyle razy, zeby na tym zarabiali.
rafineria chcialaby za darmo; chyba za duze przyzwyczajenia do obecnego systemu rozdawnictwa...
Odpowiedz
-4
@ Mieszkaniec Rafinerii
dnia 06.09.2023, 11:02 · Zgłoś
Kolejna sprawaa , która pokazuje nieudolność Pani Prezes Spółdzielni Naftowiec. Nie potrafi dla osiedla zrobić niczego dobrego , o jakiejś mimalnej modernizacji na osiedlu można tylko pomarzyć. Miej Pani jakąkolwiek godność i zejdź Pani już z tej sceny , ze sceny na której i tak zdecydowanie za długo Pani przebywa.
Odpowiedz
8
@ mariola do mieszkanca
dnia 06.09.2023, 11:22 · Zgłoś
oj pawel przecież ty już nie mieszkasz tu na osiedlu dawno wiec przestan pisac inwektywy czy ty stary nie bedziesz
Odpowiedz
5
@ mieszkanka rafineri
dnia 06.09.2023, 09:53 · Zgłoś
Skład Rady Nadzorczej XI kadencji MPGK Sp z o.o. w Jaśle 2023r.
1. Sołtys Michał – Przewodniczący Rady
2. Wiśniowski Marian – Z-ca Przewodniczącego Rady
3. Janik Jan – członek
4. Marcin Kurowski – członek
5. Jamróz Karol– członek

na zebraniu padło pytanie przemilczane przez burmistrza bardzo ciekawe!
no no pieknie --- - burmistrz powołuje sklad rady nadzorczej ciekawe nazwiska zbierznosc przypadkowa?
Odpowiedz
5
@ Cenzurą
dnia 06.09.2023, 08:43 · Zgłoś
Cenzura szok ale my mieszkańcy wiemy swoje żenada ta władza dogorywa
Odpowiedz
5
@ Kita
dnia 05.09.2023, 20:48 · Zgłoś
A ja mam jedno pytanie co by zrobiło MPGK gdyby spółdzielnia nie odkupiła kotłowni zakładając że jest inne rozwiązanie tego problemu
Odpowiedz
4
@ ga
dnia 06.09.2023, 06:25 · Zgłoś
dobre pytanie
Odpowiedz
14
@ hej
dnia 05.09.2023, 12:53 · Zgłoś
dlaczego są zablokowane komentarze na plus i minus
Odpowiedz
9
@ Xxx
dnia 05.09.2023, 12:39 · Zgłoś
A od 1 września znowu podwyżki za co...
Odpowiedz
4
@ któś
dnia 05.09.2023, 14:58 · Zgłoś
podwyżki są po to, by rząd mógł wam dać potem to co zabrał i się pochwalić, ile dobrego dla społeczeństwa zrobił!
Odpowiedz
8
@ Skromny
dnia 05.09.2023, 12:14 · Zgłoś
Jakie trzeba mieć wykształcenie aby pełnić rolę mediatora ?
Odpowiedz
4
@ Kamil W
dnia 06.09.2023, 09:37 · Zgłoś
Trzeba mieć mandat społeczny, być aktywnym radnym, pani która pisze komentarz to może być jedynie radna bezradna. Niestety można [...] lubić lub nie ale trzeba mu przyznać racje, przygotowany był na spotkaniu a pan burmistrz nie bardzo . byłem i słyszałem na własne uszy, jak pan burmistrz milczał bo Czelusniak wybił mu argumenty o odcięciu ciepła dla mieszkańców miasta .Szach Mat i to jest atut tego gościa który jest radnym dla mieszkańców dla nas a nie dla elit . Czapkę z głowy a pan prezes wykonuje chyba tylko co mu karze burmistrz a gdzie jest nasz głos panie Pawle przecież pan z tego osiedla się wywodzi wstyd naprawdę wstyd
Odpowiedz
15
@ Zbycho
dnia 05.09.2023, 11:04 · Zgłoś
Tak drogiego centralnego ogrzewania w blokach dawniej nie było.
Odpowiedz
13
@ Nibiru
dnia 05.09.2023, 10:33 · Zgłoś
jeżeli burmistrz mówi że zakup kotłowni to dobry interes, to znaczy że jest to kiepski interes.
Odpowiedz
18
@ Wolf
dnia 05.09.2023, 09:56 · Zgłoś
prezes MPGK: "Ja mam subiektywne odczucie, że jesteśmy traktowani jako naciągacze, że chcemy podrzucić kukułcze jajo, oszukać mieszkańców, spółdzielnię."
Hmmm ciekawe skąd takie odczucia prezesa ?
Odpowiedz
-18
@ Felcia
dnia 05.09.2023, 09:30 · Zgłoś
Pan burmistrz to dobry człowiek najlepszy fachowiec jakiego znam , bardzo rozmowny wiarygodny, rzetelny, konsekwentny wizjoner generator największa inwestycja w mieście tętni życiem tak jak inkubator przedsiębiorczości to przyszłość naszego miasta budowa nowych mieszkań, budowa zakładów budowa galerii po prostu dajcie mu spokój
Odpowiedz
6
@ ernest
dnia 06.09.2023, 09:46 · Zgłoś
felcia co ty bredzisz? rozum ci odebraalo czy co,kiedy cie wypuscili z szpitala?
Odpowiedz
-15
@ Olo
dnia 05.09.2023, 09:27 · Zgłoś
Pan burmistrz ma rację albo kupić jedną kotłownię albo mam ciepłą wodę ja tu jestem panem i władcą co tam jakieś radny czy jakaś radna co tam ludzie, dajcie spokój temu burmistrzowi to najlepszy facet jakiego znam
Odpowiedz
10
@ Mieszkaniec123
dnia 05.09.2023, 09:10 · Zgłoś
Spółdzielnia chciała dzierżawić kotłownię dalej (taki był plan do roku 2027 gdzie jest ochrona taryfowa dla podmiotów wrażliwych) i gaz był by tani dla spółdzielni a MPGK nie ponosiło by tych milionowych strat z zakupem drogiego gazu. To MPGK wypowiedziało zaraz umowę dzierżawy i wymyśliło sprzedaż kotłowni na siłę Spółdzielni, która zaraz będzie generowała takie straty (wymiana kotłów itp.) że ta mniejsza cena gazu nic nie da a spółdzielnia dodatkowo będzie już cały czas mieć strupa. Spółdzielnia również domagała się podpisania umowy na dostawę ciepła ale oczywiście MPGK się nie zgadza tylko sprzedaż jak chcecie mieć ciepło. Po prostu wiedzą że to wyeksploatowana kotłownia i trzeba się tego pozbyć. Taki był ich chytry plan oszukać Spółdzielnie i właśnie go realizują. Nie mogą dalej wydzierżawiać kotłowni, a nagle na dwa tygodnie przedłużają dzierżawę? Jednak chyba się da panie prezesie MPGK tylko nie chcecie z dobrego serca oczywiście. Wstyd panie burmistrzu i prezesie MPGK.
Odpowiedz
16
@ maryna
dnia 05.09.2023, 09:00 · Zgłoś
MPGK i burmistrz robią z siebie dobrych wujków którzy mówią że chcą dobrze dla mieszkańców a w rzeczywistości chcą się pozbyć problemu w postaci kotłowni i całe bagno zrzucić jak zwykle na ludzi. BRAWO !!! Jakie to normalne przecież.
Odpowiedz
22
@ Mieszkaniec123
dnia 05.09.2023, 08:51 · Zgłoś
Tak, panie prezesie MPGK, dokładnie ma pan bardzo dobre odczucie: jesteście naciągaczami, wykorzystujecie w tym wypadku Spółdzielnie i przymuszacie szantażem do zakupu starej kotłowni żeby nie Spółdzielni było lepiej tylko wam w przyszłości. Co za [...] tłumaczenie że na remonty Spółdzielnia zaoszczędzi sobie na gazie. To ja się pytam gaz będzie tani żeby ciepło było tanie dla mieszkańców czy żeby pokrywać koszty remontów starego [...]. Mam nadzieję, że Spółdzielnia z wami wygra i Panu burmistrzowi oraz prezesowi MPGK zagrają na nosie.
Odpowiedz
2
@ [...]ek
dnia 05.09.2023, 13:07 · Zgłoś
Szanowny Panie. To co Pan napisał świadczy o kompletnym braku rozeznania i niezrozumienie podstawowych rzeczy w tym wyliczeń. Cena gazu Szanowny Panie cena gazu -cena gazu dla spółdzielni jak dla gospodarstw domowych (niższa) a dla MPGK ponieważ skończyła się koncesja cena gazu będzie o wiele wyższa. Dlatego jak sądzę dotychczasowy dostawca musiał by podnieść ceny za energię cieplną dla spółdzielni Naftowiec albo podnieść ceny innym odbiorcom. I na tym polega oszczędność, że przejmując kotłownię cena będzie niższa aniżeli nowa z MPGK. Ceny są zależne od cen gazu a te jak Pan zapewne wie ustalono na szczeblu centralnym. Dla mnie jest to idiotyczne, że dla MPGK gaz jest droższy aniżeli dla spółdzielni a przecież dotyczy ogrzewania tych samych substancji mieszkaniowej i to ile zarabia prezes firmy nie rzutuje na cenę gazu . Pozdrawiam i przepraszam nie zamierzałem nikogo obrażać. Nie jestem ani radnym ani pracownikiem MPGK nikt z mojej rodziny nie ma powiązań bo dzieci wyjechały z Jasła. Mam 73 lata jestem emerytem.
Odpowiedz
3
@ Mieszkaniec123
dnia 05.09.2023, 16:00 · Zgłoś
Czy rozumie Pan że Spółdzielnia chciała dzierżawić kotłownię do roku 2027 gdzie MPGK nie miało by strat a Spółdzielnia miała by gaz po obniżonej stawce jako podmiot wrażliwy, tylko mpgk wypowiedziało umowę dzierżawy i chce na siłę sprzedać kotłownię. Dlaczego pozbywa się kotłowni? Na pewno nie dla dobra mieszkańców tylko dobra swojego. Gdyby myślała o mieszkańcach to dzierżawa mogła by dalej trwać i nikt nie byłby stratny. Przecież nikt nie wie co będzie po 2027 więc po co mieć w razie czego problem, trzeba się pozbyć starej kotłowni a w razie czego Spółdzielnia niech się martwi.
Odpowiedz
0
@ shq
dnia 09.09.2023, 19:52 · Zgłoś
dokladnie tak. niech sie martwi spoldzielnia, bo problem dotyczy blokow danej spoldzielni. dlaczeczego ma sie martwic mpgk, ktore obsluguje rowniez mnie? ja chce, zeby funkcjonowali.
Odpowiedz
9
@ Wyborca
dnia 05.09.2023, 08:10 · Zgłoś
Mieszkańcy piszcie pisma do premiera ,prezydenta ,prezesa PiS ,i do Tuska może ktoś tym się zajmie przed wyborami ?
Odpowiedz
10
@ Obatel
dnia 05.09.2023, 12:10 · Zgłoś
Proponuję pr Uwaga Tvn, oni lubią takie tematy i chętnie przyjadą, wlodarze będą się tlumaczyć przed calym krajem
Odpowiedz
21
@ Wyborca
dnia 05.09.2023, 08:00 · Zgłoś
A co ma to nasi posłowie ,senatorowie z ziemi Jasielskiej ? Nie tylko przecinać wstęgi ale trzeba rozwiązywać problemy ludzi.
Odpowiedz
31
@ realia
dnia 05.09.2023, 07:53 · Zgłoś
Jasło to miasto burmistrzów, zastępczyń, prezesów i innych wszelkiej maści sponsorowanych z publicznych pieniędzy [...]. W Jaśle sprzedawca [...] może zostać wysoko opłacanym urzędnikiem, inny plącze się po mieści i nazywa się Strażnikiem Miejskim a jeszcze inny za wazeliniarstwo usadzony zostaje w spółce miejskiej. Jasło to miasteczko układów i układzików, które go rujnują. W Jaśle [...] mają się dobrze a mieszkańcy??? Zróbcie ludzie wreszcie coś z tymi kolesiami bo pójdziecie przez nich na dno!!!
Odpowiedz
15
@ .. Bryłowiec
dnia 05.09.2023, 07:44 · Zgłoś
Byl tam Nasz MAJUSZ?
My ludzie z Bryl tez chcemy dostepu do cieplej wody.

Majusz dzialaj
Odpowiedz
14
@ Osiedlowa
dnia 05.09.2023, 07:30 · Zgłoś
Parodia to co tu się dzieje. Myślałam ze tylko w tvpis są tak poustawiani a wychodzi ma to, że małe Jasło przebiło. Zarząd MPGK ma ustawkę z burmistrzem co widać na pierwszy rzut oka, bronią się nawzajem. Nie trzeba być geniuszem żeby widzieć to co się dzieje. Pomijam to, że w Jaśle mie robi się nic, młodzi uciekają, drogi wołają o pomstę do nieba, burmistrz tylko cieszy się posadą, na szczęście już niedługo:)). Ale to, ze MPGK w zmowie z burmistrzem chcą zaszantażować spółdzielnie to jest dopiero paranoja. MPGK próbuje kupić swoje głosy tym ze mieszkańcy będą niby mniej płacić. Tylko ze ile? Miesiąc? Jak kotły wysiądą to ciekawe kto pokryje koszty. Na sile MPGK chce się pozbyć problemu. To nie jest propozycja, to jest rozkaz. Śmieszne to co się dzieje. Kupcie, bo jak nie to ludzie będą bez ciepła. Oj ręce załamywać. Ale cóż, ten kto widzi to co wyprawia pis ten w cyrku się nie śmieje. Mam nadzieje, ze spółdzielnia się jakoś obroni.
Odpowiedz
3
@ Stary
dnia 05.09.2023, 12:07 · Zgłoś
Organem założycielskim i jedynym właścicielem jest Urząd jako Burmistrz. O jakiej ustawce mowa. To jest spółka miasta i wszystko jasne. A zapytam : dlaczego inni mieszkańcy miasta i członkowie innych spółdzielni czyli też mieszkańcy tamtych mają ponosić koszty ogrzewania bloków Naftowa? Skoro wcześniej zarząd wiedział dlaczego nic nie zrobił? Czy trudno jest zrozumieć, że nowa cena za dostawę do tej kotłowni będzie wyższa bo tak przewidział ustawodawca a jeśli będzie obsługiwała spółdzielnia to cena gazu będzie taka jak dla gospodarstw czyli niższa! Myślenie typowo z minionych czasów o o ma dać bo nam się należy. Żeby jednym dać trzeba innym podnieść ceny za energię cieplną.
Odpowiedz
6
@ któś
dnia 05.09.2023, 14:52 · Zgłoś
rozwiązanie jest proste - należy mieszkańcom Naftowca podać, ile będzie kosztować ciepło jak będzie dostarczane przez miasto (to stosunkowo łatwo policzyć) a ile jak sobie przejmą kotłownię. I dać mieszkańcom czas 1 tydz. na decyzję. Prostsze niż referendum narodowe...
Odpowiedz
3
@ Jklo
dnia 05.09.2023, 15:44 · Zgłoś
Proste, tylko nie dla MPGK i burmistrza bo Spółdzielnia nie ma wyboru tylko albo kupujecie kotłownię albo odłączamy ciepło, taka jest polityka MPGK.
Odpowiedz
12
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 05.09.2023, 00:25 · Zgłoś
Radny Czeluśniak mediator?
Podejrzewam, że nawet nie wie o co tam chodzi - jest okazja pół roku przed wyborami błyszczeć to próbuje to robić.
Odpowiedz
-4
@ Do obywatala
dnia 05.09.2023, 09:06 · Zgłoś
Podpisz się nazwiskiem pseudo radny którego nie było tam gdzie zawsze jest ten Czelusniak boli was właśnie jego aktywność możesz szczekać i tak ci nic to nie da my decydujemy kogo wybieramy a ty nawet nie bronisz swoich mieszkańców więc to była twoja jedyna kadencja w radzie żegnamy. Mieszkańcy Jasła
Odpowiedz
7
@ Ty obywatel
dnia 05.09.2023, 09:08 · Zgłoś
Ty pewnie nie wiesz o co chodzi to jest proste burmistrz 31 sierpnia podjął decyzję że od 1 września nie będziemy mieli ciepła i ciepłej wody samo osiedle rafineryjne o co chodzi o pieniądze chodzi jak czelusiak zadał pytanie o radę nadzorczą na zebraniu to pabiana zamurowało A ty gdzie byłeś piłeś kawusię z jego kolegami
Odpowiedz
4
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 05.09.2023, 10:21 · Zgłoś
Problem jest taki, że okazuje on szczególną aktywność i pokrzykiwanie w trakcie kadencji, kiedy nie rządzi A. Czernecki.
Odpowiedz
1
@ kazimierz
dnia 06.09.2023, 11:27 · Zgłoś
Nie prawda my na rynku zielonym mieliśmy problem z Czerneckim i jedyny który nam pomógł był właśnie pan radny Czelusniak więc proszę pisać prawdę a nie [...]
Odpowiedz
35
@ Do "Znafcy"
dnia 04.09.2023, 23:33 · Zgłoś
Proszę przejechać obwodnicą w Bieczu czy Czudcu, a potem ponad godzinę w szczycie by przejechać Jasło i już mamy osiągnięcia jak na dłoni - tylko w temacie dróg.
Nie wspominając o budynku dworca PKP czy innych ruinach, w zderzeniu np. z Genem czy inkubatorem.
Nie polecam porównań z Krosnem, czy Rzeszowem, bo to już zupełnie inna liga i można się pochlastać.
Odpowiedz
-2
@ Mieszkaniec Rzeszowa
dnia 05.09.2023, 16:47 · Zgłoś
Obecny prezydent Rzeszowa to najgorszy prezydent w całej historii miasta. Przez dwa lata nie zrealizował ani jednej obietnicy. W Ratuszu pozatrudniał swoich znajomych, ma swojego osobistego kierowcę/ochroniarza oraz osobistego fotografa. Rzeszów tylko pijarowo ładnie sie prezentuje ale w rzeczywistości jest to [...]. Miasto coraz barziej zadłużone.
Odpowiedz
-40
@ Znawca tematu
dnia 04.09.2023, 23:11 · Zgłoś
Burmistrz Pabian to najlepszy burmistrz w historii Jasla
Odpowiedz
14
@ [...]
dnia 05.09.2023, 07:34 · Zgłoś
ma jakiekolwiek dokonania?
Odpowiedz
22
@ Do znawyc
dnia 05.09.2023, 09:02 · Zgłoś
Ty to jakiś prowokator czy co niestety chyba najgorszy w dziejach miasta .hity ścieżka rowerowa. Domki dla ptaszków .wycinka drzew w mieście. Hit inkubator przedsiębiorczości i GEN szkoda pisać jak można tak traktować ludzi z dnia na dzień mówiąc że albo kupicie kotłownie albo jutro zamykam wam ciepło
Odpowiedz
5
@ Do wirusa
dnia 05.09.2023, 09:04 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ shq
dnia 09.09.2023, 19:50 · Zgłoś
takie rzeczy jak sciezka rowerowe, itd., pochodza z budzetu obywatelskiego. to mieszkancy na to glosowali, zrobione za kase, ktora byla w budzecie to wydania na pomysly mieszkancow...
Odpowiedz
24
@ inna rzeczywistość
dnia 04.09.2023, 22:49 · Zgłoś
Włączcie sobie TVPInfo posłuchajcie polityków PiS i od razu wam się polepszy a w kranie i kaloryferach popłynie ciepły miód, prawie za darmo bo wam obiecają +++ na wodę i ogrzewanie. Pobudka minęła 6:00 sen się skończył.
Odpowiedz
14
@ xnxx
dnia 04.09.2023, 21:47 · Zgłoś
Jak to jest że są w naszym mieście spółdzielnie dobrze zarządzane i prosperujące, gdzie ludzie są zadowolenie i są tez takie gdzie wszystko się sypie ale prezesi zarabiają kupe kasy ?
Odpowiedz
15
@ Do xnxx
dnia 04.09.2023, 22:58 · Zgłoś
Ludzie sobie sprawy nie zdają mieszkając w bloku jakie wynagrodzenia mają prezesi itp. A to wszystko jest jawne.
Odpowiedz
13
@ Do vxnm
dnia 05.09.2023, 08:58 · Zgłoś
Ile zarabia prezes MPGK
Odpowiedz
16
@ Mieszkanka
dnia 05.09.2023, 09:18 · Zgłoś
Byłem na zebraniu o którym państwu piszecie. Nie widziałem tam naszego radnego z osiedla Pana Mariusza byłam tym zdziwiona już na pewno go nie wybierzemy. Pan czeluśniak zadał konkretne pytanie pan burmistrzowi na której niestety nie usłyszałem odpowiedzi, a bardzo bym chciała. Ilu członków ma rada nadzorcza mpgku i ile kosztuje ta rada nadzorcza czy prawdą jest że wszyscy w radzie nadzorczej to nie są ludzie burmistrza tylko politycznie związany z jedną opcją jaką pytam się mieszkańcy wiedzą ... Panie burmistrzu to się nie ukryje
Odpowiedz
-4
@ Stary
dnia 05.09.2023, 11:57 · Zgłoś
Co ma to do rzeczy? Po co wrzucać temat zastępczy?Lepiej zająć się kosztami jakie generuje zarząd spółdzielni i tym jak jest ona zarządzana.
Odpowiedz
4
@ Kamil W
dnia 06.09.2023, 09:42 · Zgłoś
co mnie obchodzi czelusniak ja chce miec ciepła wode i ogrzewanie zachwile jesien i co ? gdzie placimy podadki do miasta wiec kto rzedzi Burmistrz pytam sie za co pan bierze pieniadze za co?
Odpowiedz
13
@ Druga połowa
dnia 04.09.2023, 21:39 · Zgłoś
Czeluśniak? Mediator między M P G K hmmm ...???
Odpowiedz
23
@ Jasło
dnia 04.09.2023, 22:47 · Zgłoś
Tak to jest jak ktoś chce wypłynąć i zabłyszczeć. Gość zaczyna kampanię i wydawać by się mogło a nawet powinno? że mu zależy.
A tak naprawdę to liczy się żeby robić szum nic poza tym.
LUDZIE NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ !!!
ZAPYTAJCIE O osiągnięcia tego jegomościa konkretnie co zrobił dobrego dla Jasła, co zrobił żeby Ludziom żyło się lepiej, inicjatorem czego był ? co powstało z jego pomysłu? etc.. A, i ile lat wybierany jest do Samorządu - podpowiedź 20-22 lat może więcej utrzymywany jest z podatków naszych podatków.

TO NAPRAWDĘ NIE WIELE, A MOŻE WIELU OTWORZY OCZY

a wtedy się dowiecie co to za "GOŚĆ"

Był kiedyś taki film pt. KARIERA NIKODEMA DYZMY ... skojarzcie fakty co jest grane
i zróbcie z tym coś, już czas !!!

Mediator normalnie śmiech przez łzy
Odpowiedz
13
@ Oczywista oczywistość
dnia 04.09.2023, 23:09 · Zgłoś
Oczywiście, że zarządzający spółką (w tym przypadku miejską) nie może działać na jej niekorzyść, bo przecież rada nadzorcza od razy obniżyła by mu wynagrodzenie z dwudziestu pary tysięcy zł (na miesiąc) do paru tysięcy zł na miesiąc i pojawia się pytanie : Jak żyć?
Odpowiedz
11
@ Spoko
dnia 04.09.2023, 23:25 · Zgłoś
Cytat:
" bo za chwilę w ogóle, nie będziemy funkcjonować, dostarczać wody, ścieków, ciepła, gdyż nie będzie z czego tego robić "
Spokojnie. Nie widać biedy w MPGK ani po siedzibie, ani po zarobkach.
Jako monopolista otrzymuję każdorazowo, bez problemów zgodę radnych miasta na każdą podwyżkę cen za media, a nawet kasę na zakup węgla na zimę.
To wszystko idzie z opłat mieszkańców za media lub z budżetu miasta czyli też z
kieszeni mieszkańców, czyli z podatków.
Można spokojnie spać, z optymizmem patrzeć w przyszłość: nie ma takich zagrożeń jak inne firmy, które mogą liczyć tylko na siebie.
Odpowiedz
24
@ do Jasło
dnia 05.09.2023, 07:17 · Zgłoś
Pięknie napisane Czluśnik tylko bryluje w mediach co kompletnie nie przekłada się na jakiekolwiek korzyści dla mieszkańców tylko potrafi krzyczeć i robić szum wokół siebie . a tak jak podkreślił ktoś wyżej ponad 20 lat w samorządzie i nie zrobił kompletnie NIC!
Odpowiedz
14
@ QUE
dnia 05.09.2023, 07:22 · Zgłoś
Dni Wina kosztują. Miasto zadłużone. Zobaczymy co dalej złego stanie się w mieście.
Odpowiedz
17
@ Podatnik
dnia 05.09.2023, 07:59 · Zgłoś
A czyją żona pracuje w mpgk? Hmm
Oby udało się dojść do porozumienia. Powodzenia!
Odpowiedz
5
@ gal anonim
dnia 05.09.2023, 08:19 · Zgłoś
Kasa na zakup węgla to był kredyt (ponieważ ciepłownia nie miała wystarczających środków ze względu na drastyczny skok cen węgla), który z odsetkami został już spłacony. Można sprawdzić.
Odpowiedz
17
@ Jasło
dnia 05.09.2023, 08:40 · Zgłoś
Żona w MPGK ? …. Wiele Żon zapewne tam pracuje ale mieszkańcy pytają czyja ? Konkretnie !
Wiec konkretnie odpowiem Pana Radnego Czeluśniaka.
Można ?
można … jak tylko się chce
Odpowiedz
-8
@ Do drugiej polowy
dnia 05.09.2023, 08:49 · Zgłoś
Boli was że my mieszkańcy prosimy kilka osób w tym mieście o pomoc on jedynie podjoł się rozmów dziękujemy panu panie Czelusniak niech się pan nie przejmuje tym hejtem to pewnie piszą ci co nie byli a byli proszeni
Odpowiedz
5
@ janek
dnia 05.09.2023, 08:50 · Zgłoś
Nie znam Czeluśniaka ,ale widzę że zawsze jak coś jest nie tak to staje za ludżmi bądż dobrem dla miasta i suwerena ,dlatego naraża się pozostałym w radzie miejskiej (leśnym [...]kom)np.spór (czeluśniak)o drogę przy moście os.Gądki ,temat park linowy, budowa wieżowca na Kochanowskiego ,solanka która miała być przy MOSiR i wiele innych .Gość jest jaki jest ,ale jest prawdą że się stara ile się da zrobić dla jaślan ,lub się przeciwstawi pozostałym na sesji przez co jest niewygodny .Najwyższa pora na młodych (wymienić leśne [...]ki ,niech korzystają z emerytur i zajmą się wnukami )którzy ich zamienią,OCZYWIŚCIE NIE POWIĄZANYCH UKŁADAMI
Odpowiedz
6
@ Do Jasła
dnia 05.09.2023, 08:52 · Zgłoś
Jak nie zrobił nic ty jako radna bezradna pewnie tak on właśnie nam pomaga my mieszkańcy mu dziękujmy że przyszedł na zebranie bo burmistrz 1 września odciol by nam ciepło jakby nie czelusniak dziś była by zimną wodą dzięki panie burmistrzu pytam się gdzie płacimy podatki
Odpowiedz
8
@ Do Jasła
dnia 05.09.2023, 08:55 · Zgłoś
Nie wiem kto ty jesteś masz odwagę podpisz się nazwiskiem ale ja śledzę pana radnego czelusniak jedyny aktywny radny w tej kadencji reszta aut zawsze szuka rozwiązania dla mieszkańców
Odpowiedz
4
@ Ty jaslo
dnia 05.09.2023, 09:14 · Zgłoś
Co mnie obchodzi czyja żona pracuje i gdzie burmistrz chciał 1 września wyłączyć mi ciepłą wodę i ciepło moje dzieci do szkoły miał iść [...] ciekawe czy by jakby burmistrzowi wyłączył wodę czy był taki uradowany A gdzie kurde płacę podatki do miasta obowiązek burmistrza dobrze czy luśniak mówił na zebraniu obowiązek burmistrza zupełnie mi ciepłą wodę nie interesuje mnie jego rozgrywki polityczne czeluśniak jako jedyny radny miał odwagę mówić prawdę koniec.
Odpowiedz
8
@ Mieszkanka
dnia 05.09.2023, 09:24 · Zgłoś
Chciałbym zapytać pana burmistrza jakim prawem i na jakiej podstawie prawnej szantażują mieszkańców że albo kupią kotłowni albo nie będą mieli ciepła niestety możecie mówić co chcieć ale czym się miał rację obowiązkiem miasta i burmistrza jest dostarczanie ciepło i ciepłej wody mieszkańcom bardzo merytoryczna wypowiedź przygotowany A pan pabian milczący, nie widziałam na zebraniu naszego mariuszka gdzie jesteś Mariuszku
Odpowiedz
7
@ [...]ek
dnia 05.09.2023, 11:55 · Zgłoś
A gdzie pracuje żona tego Pana Radnego? A Pani Radna gdzie pracuje? Jestem ciekaw czy jest to wiadome.
Odpowiedz
1
@ Kamil W
dnia 06.09.2023, 09:39 · Zgłoś
o jak radna pana pyta ?
Odpowiedz
1
@ jola
dnia 06.09.2023, 11:24 · Zgłoś
ale was boli ten czelusniak , panie krzysztofei rób pan swoje bo om to w gardle stoi ze pan zawsze po stronie mieszknców
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.