Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Spór zbiorowy w MKS Jasło. Kierowcy mówią o „nędzy”, prezes odpowiada: „zarzuty są niezrozumiałe”

161

Przed siedzibą MKS Jasło Sp. z o.o. odbyło się dziś spotkanie pracowników, związkowców i samorządowców. W tle – oficjalnie złożony spór zbiorowy i rosnące napięcie wokół wynagrodzeń, regulaminu pracy oraz atmosfery w spółce.

Związkowcy z NSZZ „Solidarność” przekazali zarządowi listę postulatów. Dotyczą one m.in. przywrócenia dodatku za pracę w niedziele i święta, wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2024 rok oraz zmian w regulaminie wynagradzania.

– Dzisiaj wnieśliśmy pismo dotyczące sporu zbiorowego. Są to tematy, które dotyczą bezpośrednio pracowników, czyli chodzi nam o dodatek za niedzielę, który do tej pory był wypłacany. Na ten rok podpisaliśmy porozumienie, a w lutym prezes poinformował nas, że się z tego wycofuje – mówi Bogusław Janowiec, przewodniczący Komisji Zakładowej.

– Nie została wypłacona zaległa pensja z 2024 roku. To są naprawdę niewielkie kwoty, około 500–600 zł na pracownika. Zysk spółki wyniósł ponad 100 tysięcy złotych, a potrzeba około 60 tysięcy, żeby zaspokoić wszystkich pracowników. - dodaje.

Związkowcy wskazują, że problem ma charakter systemowy i uderza bezpośrednio w poziom życia pracowników.

– Największym problemem jest regulamin, który oferuje dla pracownika 20% stażu i to dodatkowe wynagrodzenie roczne. Jeżeli to zostanie zlikwidowane, zostajemy na najniższej. To uderza bezpośrednio w pracowników, obniża im zarobki i standard życia – podkreśla Janowiec.

Wśród kierowców narasta frustracja. Wiesław Gliwa, kierowca MKS i były przewodniczący związków, nie kryje emocji.

– Pracujemy za najniższą krajową, dobrze, że nie jest wliczany do podstawy dodatek stażowy, bo gdyby był, to znowu by to zeszło. W tych czasach pracować za najniższą krajową to jest normalnie po prostu śmierć. Kierowca autobusu, żeby jeździł za najniższą krajową – to jest po prostu dziwna rzecz – mówi.

– I jeszcze zabrać dodatkową trzynastą pensję to już jest po prostu szczyt bezczelności. Prezes powiedział, że wypłaci je, kiedy będzie chciał. A teraz, gdy pytają, nie wiadomo, kiedy wypłaci. - mówi kierowca z wieloletnim stażem. 

Gliwa zwraca też uwagę na atmosferę w firmie.

– Zamiast w firmie coś zrobić, żeby ci ludzie pracowali, prezes stworzył taką atmosferę, że nie chce się przychodzić do pracy. To, co się teraz dzieje, jest nie do pomyślenia – podkreśla.

Do sprawy odniósł się również radny Jasła Krzysztof Czeluśniak, który wraz z radnym Zenonem Gondkiem próbował uczestniczyć dzisiaj w posiedzeniu Rady Nadzorczej.

– Chcieliśmy uczestniczyć jako goście, ale pani przewodnicząca odmówiła nam takiego udziału. Na pytanie, czy zmiany wpłyną na zwolnienia, pan prezes powiedział, że nie wie. I to jest cały czas: nie wiem, nie umiem i tak dalej – mówi radny Czeluśniak. 

Radny wskazuje też na inne problemy w spółce, w tym kwestie inwestycji i organizacji pracy.

– Proszę zobaczyć, stacja TRAFO nie działa, dopiero po interwencji, jak zacząłem chodzić i pytać o to, dołączono bazę do ładowania, której na dzisiaj nie ma, bo zapomnieli, że liczniki są niepodpięte. Autobusy elektryczne nie jeździły kilka tygodni, nawet miesiącami. Mam nagrane filmiki – wozimy powietrze. To jest niegospodarność – dodaje. Są pieniądze na łazienki, klimatyzacje, biura, ale żeby ludziom wypłacić, to nie ma pieniędzy.

__________ Fot. Archiwum 

Z kolei prezes MKS Robert Dobosz odpiera zarzuty i podkreśla, że działania zarządu mają uporządkować sytuację w firmie.

– Nie warunkowałem nigdy zmiany regulaminu czymkolwiek. Zmiany miały umożliwić wyrównanie wynagrodzeń, żeby każdy zarabiał tyle samo za taką samą pracę i żeby motywować pracowników – mówi.
– Trzynastki zostaną wypłacone do 31 marca. Nieprawdą jest, że miały być przeznaczone na zakup autobusów. - dodał. 

Prezes odniósł się także do kwestii organizacyjnych i dyscypliny pracy.

– Jeżeli ktoś próbuje wprowadzić dyscyplinę, żeby wszyscy kierowcy byli ubrani w ubrania służbowe i nie jeździli wcześniej na przystanki i nie załatwiali spraw prywatnych w czasie pracy, to trudno mówić o psuciu atmosfery – zaznacza.

Jednocześnie ostrzega przed konsekwencjami ewentualnego strajku.

– Pierwszy dzień protestu czy strajku spowoduje, że zostanie wypowiedziana umowa na przewozy w powiecie jasielskim. To oznacza usunięcie spółki ze związku komunikacyjnego wskutek niewywiązywania się z zobowiązań przewozowych – podkreśla.

Związkowcy dali zarządowi 14 dni na rozpoczęcie negocjacji. Jeśli nie dojdzie do porozumienia, zapowiadają dalsze kroki, w tym protest.

Na razie strony pozostają na swoich stanowiskach. Spór dotyczy relatywnie niewielkich – jak podkreślają związkowcy – kwot, ale jego konsekwencje mogą być znacznie poważniejsze

AJ

Reklama

Komentarze: 161

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Adam
dnia 08.05.2026, 09:01 · Zgłoś
Kobieto pomysł czasem głową a nie tym co masz miedzy nogamipracownicy walczą o zarobki autobusy nie mają z tym nic wspolnego
Odpowiedz
0
@ Danka
dnia 08.05.2026, 08:53 · Zgłoś
Ale firma się rozwija nowy autobus nawet 1 po osobnicy jeździ szkoda ze jeszcze 2 stare rupieci jeżdżą po jasle kilkanowych jest to o co narzekają kierowcy
Odpowiedz
0
@ Kończę prace
dnia 08.05.2026, 08:42 · Zgłoś
Mnie to już nie dotyczy ale sytuacja w mks jest tragiczna staszenie zwolnieniami polowanie na kierowców jak kto pójdzie do sklepu po bułki i straszeniem nagany a związki ci co są zapisani do nich to [...] nic ni robią zostali. Zastraszeni przez burmistrza i Prezesa doboszaktory ten chce teraz zmieniać umowy o pracę zabierając dodatek stażowy albo dawać wypowiedzenie z pracy a może by tak rada zmieniła prezesowi zarobki o połowę i Panu burmistrzowi który tylko po wygraniu wyborów odrazu zadał i dostał podwyżkę prawie 4 tys z wyrównaniem wstecz
Odpowiedz
1
@ Anonim39698
dnia 29.03.2026, 14:08 · Zgłoś
[komentarz niezgodny z regulaminem]
Odpowiedz
-10
@ Grzeszny katolik
dnia 29.03.2026, 07:57 · Zgłoś
Nie ma więcej radnych w Jaśle tylko Pan Krzysztof i Pan Zenon ? Panie Krzysztofie Czelusniak cenie pana interwencję w obronie Krzyża i Kościoła . Niech żyje nam Krzysztof Czelusniak !.PS; Dziekan Jasielski złożył do prokuratury czy tylko Pan w sprawie znieważenia krzyża i kościoła ?
Odpowiedz
6
@ Mój komentarz:
dnia 29.03.2026, 12:23 · Zgłoś
Bueheheheheheeh!!!
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 29.03.2026, 12:40 · Zgłoś
Ktoś coś znieważył? Słaba ta wiara...
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 29.03.2026, 16:35 · Zgłoś
Znieważenie krzyża? A kiedyż to niby nastąpiło? Bo że wiara jest niezmiernie u niektórych wątła i łatwo ją urazić, to wiadomo.
Odpowiedz
0
@ Wyborca Brauna
dnia 29.03.2026, 07:34 · Zgłoś
Zamiast dni wina dajcie , wypłaty pracownikom MKS
Odpowiedz
7
@ Haha
dnia 29.03.2026, 13:05 · Zgłoś
Jakie wypłaty??? Przecież Konfederacja postuluje pracę na zleceniach za najniższą krajową bez zusów. Z minimalnym podatkiem dla państwa.
Odpowiedz
2
@ Wyborca PiS
dnia 29.03.2026, 07:26 · Zgłoś
Jeśli autobusy nie jeżdżą a były zakupione ze środków z Uni to powiadomić Unię niech zwróci zakład dotacje skoro radni i pracownicy tak twierdzą ?
Odpowiedz
-7
@ Pat
dnia 29.03.2026, 07:24 · Zgłoś
Zwolnic wszystkich i usmiechac sie .Podobno chłopy mogą rodzic dzieci wedł [...] obywatekskiej
Odpowiedz
6
@ PUTYFAR
dnia 28.03.2026, 12:15 · Zgłoś
Panie Burmistrzu nie wyszło z elektrykami, nie ma się co oszukiwać trzeba ruszyć kierowników i niech włączą myślenie i ruszą bateriami, ale spoko, hulajnogi UM też leżą zakurzone i pewnie baterie już dawno nadają się do utylizacji a talki był szpan. To samo dotyczy skuterów SM, leżą w magazynie MPGK i jak tu posadzić strażnika na takie cóś jak tonaż przewyższa. I wiele innych ,, twz,, błachostek. Może RYNEK się uda zrewitalizować i fontannę uruchpmić bo ,,pawianowi ,, sie zepsuła .
Odpowiedz
3
@ upo
dnia 29.03.2026, 12:17 · Zgłoś
otóż wyszło - jeżdżę nimi i są najbardziej komfortowymi autobusami - a biletomaty w nich to zbawienie - zwłaszcza że mają opcję tanich biletów ulgowych
Odpowiedz
1
@ Średnia krajowa 9 tyś
dnia 28.03.2026, 10:20 · Zgłoś
Śmiech na sali. Kierowcy mówią o nędzy i pracy za najniższą krajową, a w Polsce średnia dla kierowcy zawodowego to prawie 9 tys. zł na rękę. To co się dzieje w MKS Jasło?!
Miasto jako właściciel, powiat, związek komunikacyjny – wszyscy ręce umywają, a ludzie pracują za grosze. Autobusy mogą jeździć puste, pieniądze gdzieś są, tylko dla kierowców ich nie ma.
To jest zarządzanie czy kabaret? Bo wygląda jak jedna wielka kompromitacja lokalnych władz.
Odpowiedz
5
@ właśnie
dnia 28.03.2026, 12:29 · Zgłoś
...autobusy jeżdżą ..puste
Odpowiedz
10
@ dragoness
dnia 28.03.2026, 15:07 · Zgłoś
Właśnie. Średnia. Czyli wziąłeś najwyższe zarobki gdzieś w bogatej metropolii, gdzie autobusy jeżdżą świątek, piątek i niedziela, więc są dodatki za pracę w soboty, niedziele i nocą, no i nasze Jasełko, gdzie jest, jak jest.
Odpowiedz
4
@ Malma
dnia 28.03.2026, 15:33 · Zgłoś
Jakie puste ja jeżdżę na zabiegi ze szkolnej ulicy na ul. Baczyńskiego MKS-em codziennie i wiele ludzi również !
Odpowiedz
19
@ Pracujący
dnia 28.03.2026, 09:36 · Zgłoś
Panie Czluśniak zdecyduj się pan. Mówisz pan że jeździłeś tymi autobusami i "wożą one powietrze" i zarzucasz niegospodarność, po czym pytasz się pan prezesa dlaczego autobusy nie jeżdżą... No toż się pan zdecyduj bo odpowiedź jest prosta i sam pan na nią sobie odpowiedziałeś. Nie jeżdżą bo wożą powietrze i są nierentowne, więc lepiej żeby stały.
Odpowiedz
14
@ Malma
dnia 28.03.2026, 15:28 · Zgłoś
Pan Czeluśn iak tylko przed wyborami lata i gada a poza tym nic nie robi!
Odpowiedz
14
@ Malma
dnia 28.03.2026, 15:35 · Zgłoś
Czeluśniak i ten co m iał sklep na ul. Słowackiego ki oszukiwał został radnym popierał w tym sklepie Nawrockiego takiego jak oni obaj!
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 28.03.2026, 09:28 · Zgłoś
MKS powinien wprowadzić bilety czasowe, bo wychodzi, że czasem komunikację mamy najdroższą w Polsce. Żeby dojechać z Brzyszczek na nowy cmentarz, trzeba zapłacić 6.50. No i oczywiście pozostaje kwestia kursów w weekendy.
Odpowiedz
-11
@ Sragoness
dnia 28.03.2026, 12:06 · Zgłoś
Jest ok uśmiechajmy się w końcu rządzi Rożnowo komunistyczna koalicja cieszmy się i radujmy
Odpowiedz
14
@ dragoness
dnia 28.03.2026, 15:08 · Zgłoś
Co ma rząd do naszego miejskiego przedsiębiorstwa? Wyjaśnij, proszę.
Odpowiedz
5
@ Zibi
dnia 29.03.2026, 09:12 · Zgłoś
Mateuszek to ty ?
Odpowiedz
17
@ Porada
dnia 28.03.2026, 08:55 · Zgłoś
Co za problem. Niech specjaliści zrobią audyt restrukturyzacyjny albo due diligence i wskażą, co trzeba zrobić , żeby poprawić wyniki. Czeluśniak w tym na pewno Miastu nie pomoże ( bo się nie zna) natłucze tylko piany , żeby lans sobie zrobic
Odpowiedz
-11
@ taka prawda
dnia 27.03.2026, 21:45 · Zgłoś
Oto jak nas [...] na stacjach paliw:

Typowe poziomy marży (dane z lat 2024–2026):

Benzyna Pb95 — w rekordowych okresach nawet 47–52 gr/l w 2025 r.).
Olej napędowy (ON/diesel) — rekordowo nawet 40–54 gr/l w niektórych tygodniach 2025/2026).
LPG (autogaz) — zwykle wyższa, często 50–70 gr/l lub więcej (w przeszłości dochodziła do 70 gr/l przy niskich marżach na benzynie i ON).
Odpowiedz
-7
@ Pracownik mks
dnia 27.03.2026, 21:24 · Zgłoś
I gdzie jest Burmistrz Kostrząb ? Pytam się no gdzie, żeby postawić do pionu dobosza… ano siedzi cicho bo wszyscy wiedzą że Dobosz klepie go po plecach
Odpowiedz
9
@ Anonim8762
dnia 27.03.2026, 21:32 · Zgłoś
Ty woźnica uważaj żeby ciebie nie postawili do pionu. Większości która płaci abyś woził powietrze jesteś potrzebny ja [...] na[...]
Odpowiedz
13
@ mpgk
dnia 27.03.2026, 18:09 · Zgłoś
Zlikwidować to dziadostwo i po bólu.
Odpowiedz
13
@ Anonim10910
dnia 27.03.2026, 15:52 · Zgłoś
"Proszę zobaczyć, stacja TRAFO nie działa, dopiero po interwencji, jak zacząłem chodzić i pytać o to, dołączono bazę do ładowania, której na dzisiaj nie ma, bo zapomnieli, że liczniki są niepodpięte"

Poziom wypowiedzi oraz inteligencja Pana radego widzę że jest na wyskim poziomie.
Odpowiedz
-5
@ Hmmm
dnia 27.03.2026, 16:12 · Zgłoś
Każdy zrozumiał o co chodzi w wypowiedzi pana radnego jak masz j.a ja tak jak on idz i wypowiedź sie lepiej a nie jako anonim na portalu. Pan radnym Krzysztof jest specyficzny ale przynajmniej interesuje sie tym co dzieje sie w jaśle i to nagłaśniać bo inni radni maja to w [...]
Odpowiedz
15
@ Trybun
dnia 28.03.2026, 06:50 · Zgłoś
Trybun ludowy w akcji. Gdyby jeszcze zrobił włosy na kwadrat, to już wypisz, wymaluj znany detektyw-p.ozer - skutek działania podobny.
Odpowiedz
5
@ PRL
dnia 27.03.2026, 15:51 · Zgłoś
Skończcie mynkolić że wam mało.
Odpowiedz
-1
@ Marcin
dnia 27.03.2026, 15:36 · Zgłoś
Uśmiechajmy się...
Odpowiedz
11
@ łodyniec
dnia 27.03.2026, 15:35 · Zgłoś
Jakie [...][...] trzynastki ? [...] się całkiem w deklach .
Odpowiedz
15
@ z persoektywy jaslaka
dnia 27.03.2026, 15:02 · Zgłoś
W krosnie jest ujednolicony system biletowy, czasowe, strefowe, miejskie. Uczniowski 20 minutowy kosztuje 1,80 a w jaśle? 3 zł bo uczeń w jaśle na jednorazowy bilet ulgi NIE MA
Odpowiedz
6
@ Do krosno
dnia 27.03.2026, 15:05 · Zgłoś
I masz 100 tyz zysku ktoś za to płaci
Odpowiedz
-1
@ upo
dnia 29.03.2026, 12:53 · Zgłoś
płaci bo nie ma wyboru - mks krosno ma zrobioną bardzo dobrze komunikację miejską, dużo osób zamiast samochodu wybiera MKS - bo się im opłaca i czasowo i wygodnicko
Odpowiedz
4
@ J 9
dnia 27.03.2026, 15:00 · Zgłoś
Wynagrodzenie dla Prezesa ustala rada nadzorcza kodeks KSH. Zysk 100 tys nie jest to kolosalna kwota a co bedzie jesli wszyscy prace stracicie łatwo mówić dajcie ale z czego
Odpowiedz
6
@ sss3
dnia 27.03.2026, 14:23 · Zgłoś
To ile będą kosztowały bilety w niedziele, żeby starczyło na ten dodatek? Czy może już nic nie będzie w niedziele jeździło?
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 28.03.2026, 15:08 · Zgłoś
A jeździ cokolwiek?
Odpowiedz
20
@ XYZ
dnia 27.03.2026, 14:02 · Zgłoś
Niech z 15 kierowców pójdzie jednocześnie na dłuższe L4 i od razu się im punkt widzenia zmieni.
Szukają oszczędności w kieszeniach tych co i tak już niewiele mają, wstyd.
Odpowiedz
-4
@ Taaak
dnia 27.03.2026, 17:00 · Zgłoś
Ty im dopłacisz ludxie to nie instytucja harytatywan
Odpowiedz
-2
@ Car
dnia 27.03.2026, 14:00 · Zgłoś
Chcieliście kapitalizmu no to go macie. Skumbrie w tomacie, skumbrie w tomacie. Pstrąg.
Odpowiedz
4
@ Do car
dnia 27.03.2026, 17:41 · Zgłoś
Lepiej było za komuny? Czy za złodziejstwa PiS?
Odpowiedz
-9
@ Vivi
dnia 27.03.2026, 22:34 · Zgłoś
Teraz też masz Skumbrie, Skumbria to Makrela...
Odpowiedz
5
@ Anonim6508
dnia 27.03.2026, 13:24 · Zgłoś
Zamknąć, [...] i będzie fajnie
Odpowiedz
20
@ mieszkaniec
dnia 27.03.2026, 13:15 · Zgłoś
Kierowcy mówią o „nędzy”, prezes odpowiada: „zarzuty są niezrozumiałe” , a dla mnie zrozumiałe. Nie należy szanowny Panie być aroganckim w każdej sytuacji...
Odpowiedz
-10
@ Ha Ha
dnia 27.03.2026, 11:55 · Zgłoś
Kierowca zatrzymuje się na poboczu i pyta przechodnia:
– Panie, daleko do Krakowa?
– Nie, jakieś 200 kilometrów, ale w drugą stronę.
Odpowiedz
13
@ Jaslok
dnia 27.03.2026, 11:48 · Zgłoś
Dlaczego kierowcy rozmawiają przez tel podczas jazdy i zawsze problem wydać resztę?
Odpowiedz
13
@ Quarrez
dnia 27.03.2026, 11:58 · Zgłoś
Wszędzie za granicą i w Polsce w większych miastach widnieje napis Kierowca NIE wydaje reszty. należy mieć odliczoną kwotę, lub twoja strata... - i bardzo dobrze
Odpowiedz
11
@ x
dnia 27.03.2026, 13:04 · Zgłoś
W większych miastach, gdzie ruch i przepływ pasażerów jest nieproporcjonalnie, kilkunastokrotnie większy. Gdzie za jednym autobusem za kilka minut przyjedzie kolejny.

W małych miejscowościach i na wsiach wykluczenie komunikacyjne jest już i tak realnym problemem, rzucanie kolejnych kłód pod nogi obywatelom to absurd.
Odpowiedz
8
@ sss3
dnia 27.03.2026, 14:16 · Zgłoś
Ale w tych miastach można sobie jednorazowo w kiosku czy automacie kupić zapas biletów i je kasować a u nas trzeba za każdym razem kupować u kierowcy podając cel podróży i w zależności od celu może to być 3,50, 4,20, 4,80,...
Odpowiedz
5
@ turysta
dnia 27.03.2026, 15:50 · Zgłoś
wszedzie w wiekszych miastach i za granica mozna placic karta i blikiem a tu gosc ma problem odliczyc 1.30 reszty
Odpowiedz
11
@ mieszkaniec
dnia 27.03.2026, 11:29 · Zgłoś
Mogło być jeszcze gorzej. Mogli zostać politykami albo księżmi i żyć gratis na koszt społeczeństwa.
Odpowiedz
10
@ Jas
dnia 27.03.2026, 15:23 · Zgłoś
Nie każdy potrafi łgać i patrzeć prosto w oczy jak wymienieni dobrodzieje.
Odpowiedz
10
@ zawsze mało
dnia 27.03.2026, 11:06 · Zgłoś
Biznes jest tak skonstruowany, że jak się nie podoba wpłata to się szuka innej pracy. Obie strony podejmują ryzyko. Albo nie będzie pracownika albo nie będzie zrobionej roboty. To może dla zaspokojenia zachcianek kierowców o podwyżkach wypłat, będzie podwyżkę cen biletów. Przecież mieszkańcy będą zachwyceni podwyżkami wypłat kierowców.
Odpowiedz
9
@ Anonim52817
dnia 27.03.2026, 16:55 · Zgłoś
MKS to nie prywatny biznes ,a prezes jest utrzymywany z monet mieszkańców
Odpowiedz
9
@ Passat
dnia 27.03.2026, 10:49 · Zgłoś
Prezes chce ubrać kierowców w koszule i krawat a autobusy na letnich oponach sunęły po śniegu na górkach.Przykład z Łajsc po opadach śniegu w listopadzie,pani kierowca o mało na serce nie zeszła,gdzie prezes,kierownik i dyspozytor?
Odpowiedz
17
@ 1,9 TDi - Intercooler
dnia 27.03.2026, 11:03 · Zgłoś
Lepiej w koszule i krawat, niż w tureckie sweterki z napisem Boys...
Odpowiedz
7
@ Anonim99970
dnia 27.03.2026, 12:36 · Zgłoś
Tylko te koszule i krawaty kierowca musi sobie kupić za swoje a jak ma najniższą krajową to nie za bardzo ma za co
Odpowiedz
0
@ Quarez
dnia 27.03.2026, 17:03 · Zgłoś
A jak idzie na [...] /stan umysłu, nie miejsce/ wesele , to też idzie w sweterku, czy kupuje krawat i koszule za swoje?
Odpowiedz
4
@ do 99970
dnia 27.03.2026, 20:12 · Zgłoś
Naprawdę ze swoich trzeba kupić firmowe ciuchy?! Pytam poważnie, bo albo to totalne pomówienie, albo kosmiczny skandal. Proszę o odpowiedź kogoś, kto zna temat. Dzięki.
Odpowiedz
-23
@ Rjs
dnia 27.03.2026, 10:47 · Zgłoś
Niech się ciesz że robotę mają bo będzie coraz gorzej. Ja cały czas na najniższej i nie płacze. Kierowcy są prawie w wieku emerytalnym więc przypuszczam że większość z nich uzyskała uprawnienia w wojsku lub szkole zawodowej. Teraz już niema tego luksusu i za wszystko trzeba płacić.
Odpowiedz
20
@ Do rjs
dnia 27.03.2026, 10:53 · Zgłoś
No nie każdy chce być dy.m an,y jak ty niektórzy walczą o swoje
Odpowiedz
-21
@ Staszek
dnia 27.03.2026, 13:22 · Zgłoś
A miało być tak cacy niby Polska różowa i uśmiechnieta a jest gorzej jak było czyli do [...]
Odpowiedz
14
@ Do Staszek
dnia 27.03.2026, 14:28 · Zgłoś
Macie uśmiechniętego prezydenta i niech wam to wystarczy.
Odpowiedz
0
@ Do do Staszek
dnia 27.03.2026, 15:21 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
26
@ Quarezz
dnia 27.03.2026, 10:13 · Zgłoś
Robert Dobosz zarobki w 2024r. 211 248,45 pln, miesięcznie 17 604 pln - nieźle, trzech kierowców za to by było...
Odpowiedz
-11
@ Szofer
dnia 27.03.2026, 10:47 · Zgłoś
Ojczyznę dojną mamy wciąż dalej brawo Po-Psl
Odpowiedz
5
@ ZSL
dnia 27.03.2026, 12:38 · Zgłoś
Ten prezesik jakiś taki dziwny z wyglądu, a i o zarządzaniu pojęcia nie ma, tak to jest obsadzać swoich na stanowiskach a nie fachowców
Odpowiedz
13
@ Anonim24971
dnia 27.03.2026, 16:21 · Zgłoś
Przecież w Jaśle od lat PiS na tronie
Odpowiedz
2
@ Anonim85759
dnia 29.03.2026, 08:23 · Zgłoś
Całe szczęście że wywalili Dobosza z klubu Wilki Krosno.Gdyby dalej rządził to czarno to widzę.
Odpowiedz
-2
@ Quarez
dnia 27.03.2026, 10:07 · Zgłoś
Prezes Robert Dobosz za rok 2024 zarobił w MKS-ie: 211 248,45 PLN, po podzieleniu wychodzi: 17 604 PLN miesięcznie, za te pieniądze byłoby trzech pełnowartościowych kierowców - źródło BIP UM Jasło
Odpowiedz
23
@ PIP
dnia 27.03.2026, 09:45 · Zgłoś
Sprowadzić Państwową Inspekcję Pracy ..i niech prześwietli stan rzeczywisty.
Odpowiedz
3
@ Po12
dnia 27.03.2026, 09:37 · Zgłoś
No faktycznie po mieście mniej tych elektryków jezdzi a jak juz cos jedzie to albo pusty albo 2 osoby wiezie te elektryki powinny jeździć na trasie do krosna więcej by zarobiły bo na pusto po jaśle to kasy z tego nie bedzie
Odpowiedz
6
@ elektryki
dnia 27.03.2026, 20:41 · Zgłoś
Nowe elektryki są super, z biletomatami, więc nie trzeba u kierowcy kupować biletu, płacisz kartą, blikiem, w większych miastach jeżdżą "słabsze", nasze są naprawdę wypasione.
TYLKO rzeczywiście wożą powietrze. Może taka specyfika Jasła, że po 17-ej już nie ma kogo wozić. Aż żal patrzeć, jak jedzie taki [...] autobus pusty albo z jedną osobą wieczorem.
Może trzeba jeszcze dopracować trasy, dołożyć przystanki. Np. ciocia by chciała korzystać, ale w jej okolicy nie ma przystanku, a mieszka w regionie Jagiełły/Krasińskiego.
Jasło niby małe, ale od MOSiR'u/Gądek do szpitala/Kauflandu/Uczelni na górce czy sklepów przy Przemysłowej to jednak kawał drogi, jeśli ktoś nie jeździ autem.
Społeczeństwo się starzeje i powinno się w tym kierunku przewidywać rozwiązania logistyczne. W szkole wyższej (bo na górce) od lat jest kierunek logistyka, może opracować jakieś case study w tym temacie?
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 29.03.2026, 12:54 · Zgłoś
Zaraz usłyszysz, że masz nogi i że trzeba się przejść "dla zdrowotności" i że dla ciebie jednego nie będą podstawiać autobusów.
Odpowiedz
29
@ Xxx
dnia 27.03.2026, 08:55 · Zgłoś
No najbardziej wykształcony znowu działa
Odpowiedz
-14
@ Byłoby pięknie
dnia 27.03.2026, 09:06 · Zgłoś
Pan radny i Pani dragoness powinni być parą prezydencką. : )
Odpowiedz
10
@ Ambaras piękny
dnia 27.03.2026, 10:36 · Zgłoś
W tym najgorszy jest ambaras, aby dwoje chciało naraz.
Odpowiedz
19
@ Anonim6185
dnia 27.03.2026, 08:55 · Zgłoś
Parę razy jako mieszkaniec ,chciałem porozmawiać z tym,prezesem tym ,tym na temat kursów MKS oraz zniżek dla osób niepełnosprawnych ,ale zawsze był włączony tryb spychalsko -odpychający (ale moje monety są dobre na jego i MKS utrzymanie) Jak zwykle bzdety dla małych dzieci (nie obrażając dzieci)
Odpowiedz
-7
@ B&B
dnia 27.03.2026, 08:43 · Zgłoś
Problem dotyczy nie tylko MKS, podejrzewam że we wszystkich spółkach i jednostkach miejskich jest podobnie. Brawo dla radnych że chcą pomóc ludziom - po to radnych wybieraliśmy. Podejrzewam że problem wynika ze zmniejszonej ilości osób korzystających z MKS. Pewnie kanwą tego jest to że liczba mieszkańców Jasła znacząco zmalała i trudno będzie zwiększyć liczbę korzystających z usług MKS. Na pewno pracownik jakiekolwiek firmy pracując kilkanaście lat nie powinien pracować za najniższe wynagrodzenie. W tym przypadku zarządzanie MKS jest niewłaściwe.
Odpowiedz
39
@ Do B&B
dnia 27.03.2026, 08:51 · Zgłoś
"Pomóc ludziom"??? Gdzie, kiedy, w jaki sposób ten radny komukolwiek pomógł ??? Nie rób z ludzi id.o.t..ów, ten radny hałasuje, bo chce przykryć swoją własną, żałosną wpadkę kopertową. Żeby ludzie zapomnieli i znowu go wybrali na cieplutką podsadkę...
Odpowiedz
-11
@ B&B
dnia 27.03.2026, 09:08 · Zgłoś
Rada miejska to nie tylko tych dwóch radnych...gdzie pozostali ??!!
Odpowiedz
27
@ QQrQ
dnia 27.03.2026, 11:06 · Zgłoś
Pracują i wykonują też swoje obowiązki radnych, tylko bez rozgłosu, w przeciwieństwie do tych dwóch radnych, którzy tylko krzyczeć potrafią i się lansują.
Odpowiedz
1
@ Konrad
dnia 29.03.2026, 23:15 · Zgłoś
Zanim to nagranie wyszło prośby i rozmowy trały kilka miesięcy.
Pana komentarz jest z cyklu "nie wiem ale się wypowiem"...
Jeśli kilkukrotnie spotkania nie przyniosły jakiegokolwiek nici porozumienia to nagrali film. Na filmie nikt nie lansuje, przynajmniej w moim odczuciu.
Odpowiedz
50
@ Zdziwko
dnia 27.03.2026, 08:42 · Zgłoś
A skompromitowany kopertowy co tam robi? Przecież nie prowadzi arbitrażu ani mediacji, bo nie ma o tym zielonego pojęcia...
Odpowiedz
-22
@ Anonim52511
dnia 27.03.2026, 09:03 · Zgłoś
Zdziwko Z tego co wiem ,to ten radny ruszył ten temat na którego psioczysz w swym poście .On przedstawił dokumentację i pisma do MKS (prezesa) w obronie pracowników i skarg mieszkańców na działalność MKS(za nasze monety utrzymywanego) JEGO OBOWIĄZKIEM BYŁO PODJĄĆ TEMAT W IMIENIU MIESZKAŃCÓW
Odpowiedz
25
@ Oj tam...
dnia 27.03.2026, 12:47 · Zgłoś
Bez jaj. On i pisma? Ten drugi pisze.
Odpowiedz
10
@ skargi?
dnia 27.03.2026, 20:45 · Zgłoś
Jakie to były skargi mieszkańców na działalność MKS, pytam poważnie, bo jestem ciekaw.
Odpowiedz
-15
@ Qwerty
dnia 27.03.2026, 08:40 · Zgłoś
Zarabiać byście chcieli przyzwoicie??
Są pilniejsze wydatki, na przykład remont placu rynkowego, bo już był w tragicznym stanie, przejść się nie dało, dobrze że burmistrz zdążył , bo to ostatni dzwonek był, najpilniejsza inwestycja w Jaśle.
Odpowiedz
19
@ Anonim58535
dnia 27.03.2026, 09:13 · Zgłoś
qwerty przypomnę pozyskany fundusz szwajcarski jest sponsorem nie burmistrz .owszem, dobrze że betonozę zlikwidują (ale ktoś powinien odpowiedzieć za zmarnowane monety mieszkańców np" wybudowanie śmiesznej fontanny i wycięcie drzewostanu )ale są pilniejsze wydatki niż remont placu rynkowego ,trzeba tworzyć odpowiednie warunki i miejsca pracy,rozwoju młodym ludziom by ich ściągnąć i umożliwić życie w przyzwoitszych warunkach inaczej to miasteczko już wymierające bardzo szybko stanie się kolejną wsią
Odpowiedz
0
@ do Qwerty
dnia 27.03.2026, 11:02 · Zgłoś
W tragicznym stanie, od wielu lat, to jest budynek dworca PKP, a właściwie jego ruiny i tym włodarz powinien się zająć na początku swojego urzędowania.
W zachodniej części placu rynku stały zaniedbane słupy ogłoszeniowe, które należało wyremontować oraz zaniedbana fontanna, którą także można było uratować i uruchomić. Także zarośnięta była zieleń od strony zachodniej, na skarpie, też wskutek wieloletniego niedbalstwa.
Zajęcie się rynkiem w tej części nie było najpilniejszą inwestycją: dało się tam chodzić bez przeszkód, a zły stan techniczny wynikł z zaniedbań.
To działanie to marnowanie kasy: remont byłby znacznie tańszy ale tu chodzi o bajery, gdy tymczasem inne, znacznie potrzebniejsze sprawy leżą odłogiem.
Odpowiedz
8
@ Qwerty
dnia 27.03.2026, 13:49 · Zgłoś
Przecież to był sarkazm z mojej strony.
Osobiście uważam że jest to marnowanie publicznych pieniędzy na głupoty.
Chyba tylko po to, żeby mieć ładny widok z okna.
Plac rynkowy wcale nie był w złym stanie, wystarczyło dosadzić trochę zieleni, kilka ławek i to wszystko.
Ale jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi.
Ale to jest tylko moje skromne zdanie, podatnika, który utrzymuje to całe towarzystwo wzajemnej adoracji.
Odpowiedz
4
@ Do "do Qwerty"
dnia 27.03.2026, 16:23 · Zgłoś
A to czym się zajmują jak nie fontanną i tymi tragicznym słupkami ogłoszeniowymi? Przecież właśnie ta część jest objęta remontem rynku. Idź i się przekonaj zamiast siedzieć tylko przed komputerem i klepać bzdury w klawiaturę.
A jeśli chodzi o dworzec pkp to przecież tu już chyba z kilkadziesiąt razy było pisane że te szwajcarskie 80 milionów to m.in. właśnie nowy dworzec. Czyli zajął się włodarz dokładnie tym o czym piszesz. Zamiast słuchać bzdur spod biedronki przejrzyj w końcu na oczy
Odpowiedz
4
@ Tragiczne
dnia 27.03.2026, 17:20 · Zgłoś
Tragiczne nie były "słupki ogłoszeniowe" , tylko zostały doprowadzone do złego stanu wskutek niedbalstwa.
Cały rynek (wraz ze słupkami) był dziełem co najmniej dwóch architektów i ich projekt nie budził zastrzeżeń. Każde rozwiązanie można za.[...].dować
aby nadawało się do rozbiórki.
To rzekomo rewelacyjne też czeka taki sam los. Za parę lat przyjdzie nowy włodarz i zapragnie mieć inny "view" z okna na plac rynku.
Odpowiedz
20
@ Quarez
dnia 27.03.2026, 08:34 · Zgłoś
Jakie apanaże pobiera Robert Dobosz? Czy można jakoś to sprawdzić? powinno być najniższa krajowa + dodatek funkcynjny 1200 pln /brutto/. Znając życie bierze pewnie z 30 000 pln, bo to Prezes. Dyrektory i Prezesy w Jaśle zarabiają horendalne sumy...
Odpowiedz
13
@ Nikki
dnia 27.03.2026, 09:08 · Zgłoś
Oczywiście, że można. Na stronie BIP urzędu miasta, w zakładce oświadczenia majątkowe.
Odpowiedz
-2
@ do nikkki
dnia 27.03.2026, 13:06 · Zgłoś
chyba trzeba będzie pisma powysylac bo z tymi oświadczeniami to z pupu wpisują 0zl.
Odpowiedz
3
@ ZSM?
dnia 27.03.2026, 08:34 · Zgłoś
zespół szkół miejskich nr 3 w jaśle??
Odpowiedz
15
@ hoho
dnia 27.03.2026, 08:55 · Zgłoś
reklama szkoły którą radny ukończył ?
Odpowiedz
4
@ Wppg
dnia 27.03.2026, 14:23 · Zgłoś
Chyba nominacja do 1 klasy.
Odpowiedz
20
@ Lulek
dnia 27.03.2026, 08:22 · Zgłoś
A to Solidarność jeszcze istnieje? Myślę , że z nazwy zniknął znak NSZZ bo dzisiejsza Solidarność jest na pasku PiS . A związek zawodowy przytulający się do jakiejś partii nie powinien uważać się za Niezależny Samorządny.
Odpowiedz
0
@ Ciekawy
dnia 27.03.2026, 15:26 · Zgłoś
Tak ale tylko w państwowych firmach jeszcze dojii co się da ? Słyszał ktoś by była w prywatnych ???
Odpowiedz
39
@ dragoness
dnia 27.03.2026, 07:35 · Zgłoś
MKS wymaga głębokiej reformy, od prezesa poczynając. Reformy przewozów, biletów i przede wszystkim podejścia prezesa, który radośnie poprzez UM doi podatników, nic w zamian nie dając. Przede wszystkim odchudzić administrację.
Odpowiedz
0
@ Braun będzie Premierem
dnia 27.03.2026, 08:46 · Zgłoś
Nie, to wiadro jest już tak dziurawe i zardzewiałe, że nie da się tego naprawić. Prywatna firma powinna dostać kontrakt i tym się zająć w 100%.
Odpowiedz
11
@ Anonim52817
dnia 27.03.2026, 09:32 · Zgłoś
dragoness W pełni się zgadzam z wywodem ,dodam, że próbowałem zapytać o pewne sprawy (pani już wymieniła) tego no , tego prezesa , za nie małe monety mieszkańców, wydawane (między inn.) na utrzymanie jegomościa ,ale zawsze był włączony tryb powiem kolokwialnie " spychalsko -ściemniająco-olewający " W mym przypadku ,takich [...] staram się nie poważać ,karmiącą rękę się szanuje ,nie gryzie i czas pojąć "ONI DLA OBYWATELA , NIE ODWROTNIE " PRL nie ma
Odpowiedz
5
@ Marynia
dnia 27.03.2026, 12:30 · Zgłoś
"za nie małe monety mieszkańców, " No bez przesady z tymi "nie małymi" monetami, osoby w wieku emerytalnym jeżdżą po Jaśle za darmo (bilet O zł), a w gminie Jasło za połowę ceny biletu normalnego! Młodzież też ma chyba bilety ulgowe na przejazd do szkoły, zaś ci pracujący często jeżdżą do pracy własnymi samochodami, więc też monet dla MKS nie oddają...
Odpowiedz
9
@ Maryniu
dnia 27.03.2026, 12:45 · Zgłoś
To nie jest tak że emeryci jadą za darmo, lub młodzież płaci mniej, za wszystko płaci samorząd, więc ten nieudolny prezio powinien za te same pieniądze co kierowcy pracować to było by adekwatne do jego kompetencji
Odpowiedz
0
@ Marynia
dnia 27.03.2026, 13:04 · Zgłoś
No dobrze, ale to było tylko doprecyzowanie do "tych nie małych monet mieszkańców", wiadomo, że do tych ulg, do których jest uprawniona duża część mieszkańców dopłacają gminy (miejska i [...]). A tak swoją drogą ciekawe jaka część pasażerów jeździ po normalnej cenie biletów, czyli za te "nie małe monety", albo wręcz "na gapę". ;-)
Odpowiedz
-3
@ Anonim60029
dnia 27.03.2026, 13:25 · Zgłoś
[...] nie naprawiło?
Odpowiedz
3
@ Anonim52817
dnia 27.03.2026, 17:27 · Zgłoś
A pod kogo MKS Z PREZESEM PODLEGA??? Nie czasem pod burmistrza ??? A do budżetu miasta czasem nie idą podatki mieszkańców ??? "Maryniu ", "osoby w wieku emerytalnym" też wpłacają do worka budżetu miasta np .od posiadania zwierząt (pieniążki nie małe nie idą np.na kosze czy rękawiczki na psie odchody tylko na łatanie innych dziur ,a to są monety ludzi) , od nieruchomości itd,itp,etc. RÓWNIEŻ EMERYCI NIE JEŻDŻĄ ZA DARMO ,PŁACĄ ZA BILETY 1,53 (ODGÓRNA ZNIŻKA ). INNE MIASTA NP;Rzeszów ,Kraków (mocno zadłużony) itd. mieszkańcy i przyjezdni z niepełnosprawnościami mają transport zapewniony za darmo ,a Jasło co robi w kierunku osób niepełnosprawnych NIC .Fundusz "szwajcarski -80 mln m.inn. na pokonywanie barier, związanych z transportowym wykluczeniem społecznym mieszkańców SZKODA PISAĆ I SIĘ DENERWOWAĆ 'Maryniu " nie przesadzaj w głupotach ,jeśli nie jesteś zorientowana
Odpowiedz
24
@ Bob kierowca
dnia 27.03.2026, 07:28 · Zgłoś
Jak zwykle prezes najważniejszy. Kierowcy na niego pracują, niech się zwolni jak prowadzi taką fałszywą politykę firmy.
Odpowiedz
21
@ [...]
dnia 27.03.2026, 07:21 · Zgłoś
Mają rację,niech walczą.Kazdy z nas jest przyzwyczajony do najniższej,prywaciarz więcej nie da.Wszydtko,co było państwowe,za bezcen zostało sprzedana.
Odpowiedz
7
@ Taka prawda
dnia 27.03.2026, 07:52 · Zgłoś
Jeśli spółka jest na minusie to te całe "trzynastki" będą z naszych podatków
Odpowiedz
13
@ głuchy
dnia 27.03.2026, 08:06 · Zgłoś
słyszałeś co mówili, ze na koniec roku spólka wykazala ponad 100 tyś zysku? pytanie raczej gdzie to poszlo a raczej na kogo?
Odpowiedz
3
@ do głuchy
dnia 27.03.2026, 20:56 · Zgłoś
100.000 zł zysku dla spółki miejskiej/gminnej to jak ocena -2 w szkole. Nieco ponad 8 tysięcy miesięcznie. Totalna nędza. To średnia krajowa dla osoby fizycznej, nie wiem czy brutto czy netto, jeśli brutto to nawet mniej.
Odpowiedz
24
@ QQrQ
dnia 27.03.2026, 06:44 · Zgłoś
NSZZ "Solidarność", i wszystko jasne. Przybudówka pisu działa.
Drodzy kierowcy, jak przedsiębiorstwo zbankrutuje przez wasze "widzi mi się", to pracy nie będzie. Oczywiście należy rozmawiać i szukać kompromisu w sytuacjach spornych.
PS. Czy radny wróżbita przeprosił Burmistrza?
Odpowiedz
23
@ Haha
dnia 27.03.2026, 08:45 · Zgłoś
NSZZ to jakiś związek zawodowy??? A nie [...] PiSu, żeby wkładać kij w szprychy obecnym władzom Miasta?
Odpowiedz
10
@ Ciekawy
dnia 27.03.2026, 06:09 · Zgłoś
Każdy chce zarabiać godnie można się przenieść do prywatnej firmy tam jest wypłacany każdy dodatek i nie ma żadnych związków ani solidarności.
Odpowiedz
3
@ do ciekawy
dnia 27.03.2026, 09:56 · Zgłoś
tak daj taką radę może np. burmistrzom, prezesowi i innym stołkarzom.
Odpowiedz
41
@ Anonim93869
dnia 27.03.2026, 06:03 · Zgłoś
Czy radny Czeluśniak też jest członkiem związku zawodowego? W jakim zawodzie?
Odpowiedz
-12
@ jasło
dnia 27.03.2026, 08:08 · Zgłoś
a gdzie są pozostali rani miejscy? ich nie interesuje los mks-u ani ludzi tam pracujących, jak rownierz wyborców którzy korzystaja z prrzewozu zbiorowego?
maja w nosie ich dieta miesieczna jest pewnie niewiele niższa niz zarobki tych kierowców za miesiąc cieżkiej pracy.
Odpowiedz
30
@ Do jasło
dnia 27.03.2026, 09:30 · Zgłoś
Może jak większość mieszkańców Jasła w tym czasie byli w pracy? Jaki zawód wykonuje radny Czeluśniak? Ktoś wie?
Odpowiedz
18
@ Ciekawy
dnia 27.03.2026, 09:46 · Zgłoś
Może jakiś specjalny po specjalnym wykształceniu to może być tajemnica ???
Odpowiedz
5
@ kasa
dnia 27.03.2026, 09:50 · Zgłoś
ale dietę odebrać mają czas?
Odpowiedz
12
@ Jolo
dnia 27.03.2026, 04:58 · Zgłoś
Ja nawet najnizszej nie mam tylko doplacaja mi z premii. A ktos narzeka . Nie mam trzynastej pensji.To sa realia naszego miasta . W Krosnie kolega jezdzi autobusem i zarabia na czysto 7 tys tylko musial zalozyc jednoosobowa firme .
Odpowiedz
7
@ abc
dnia 27.03.2026, 08:38 · Zgłoś
Na czysto 7 tysięcy? Tyle mu zostaje w kieszeni po opłaceniu wszystkich składek i podatków?
Odpowiedz
22
@ dej dej dej
dnia 27.03.2026, 04:16 · Zgłoś
Brakuje mi tylko informacji ile oni zarabiają i ile chcieliby zarabiać.
Odpowiedz
18
@ buyb
dnia 27.03.2026, 04:52 · Zgłoś
Kierowcy pracuja za najnizsza-swiatek,piatek i niedziele.Ile zarabia pan PREZES???
Odpowiedz
5
@ bieda z nędzą
dnia 27.03.2026, 05:13 · Zgłoś
W 2025 roku mediana miesięcznego wynagrodzenia brutto kierowcy autobusu w Polsce wynosi 6410 złotych. Oznacza to, że połowa kierowców zarabia od 5390 do 7540 złotych brutto miesięcznie.
W komunikacji miejskiej średnie wynagrodzenie wynosi od 6000 do 7900 złotych brutto miesięcznie, w Warszawie i innych dużych miastach najczęściej przekracza 7000 złotych. Dodatki za pracę zmianową, nocną i świąteczną potrafią podnieść pensję o 1000–2000 złotych miesięcznie. Dzięki tym składnikom wielu kierowców osiąga miesięcznie od 7000 do 10 500 złotych brutto.
Odpowiedz
14
@ Do "bieda znedzą"
dnia 27.03.2026, 06:13 · Zgłoś
Po warszawsku chcielibyście zarabiać podczas gdy większość jaślan na najniższej pensji? Czy spółka osiąga zyski czy macie płacone z naszych podatków?
Odpowiedz
4
@ Ja Jestem Pasażerem
dnia 27.03.2026, 03:09 · Zgłoś
Gdy upadał PKS bo gigantycznej fali szrotów zachodu było wiadomo, że ludzie do komunikacji zbiorowej się nie pchają...jednak władzę bolin szybko zwąchały interes jak tu zarabiać wożąc powietrze ?! Otóż stworzyli na potrzeby mniej inteligentnej tubylczej ludności pojęcie "wykluczenia komunikacyjnego". A co to takiego? a no to jakby teoretyczny mieszkaniec Grabiu który nie posiada samochodu chciał dojechać raz na pół roku do Jasła to nie może on bidok być wykluczony komunikacyjnie. Trzeba wysłać do niego autobus ! No i tak powstało PGZiK czyli spółeczka publiczno - prywatna (taki konstrukt prawny - dojarz publicznych pieniędzy (czyli twoich) do kieszeni prywatnych). Zawsze jak widzę to PGZiKaKa ich "powietrzowozy" pomykające drogą to z politowaniem patrzę na dogorywajcy MKS. Tak, że "mękolom" to już nawet bolkowa solidarność nie pomoże mój Boże mój Boże...
Odpowiedz
14
@ Stary Glina do Pasażera
dnia 27.03.2026, 07:45 · Zgłoś
To sobie Gościu zobacz ile dzieciaczków jeździ autobusem PGZK do szkół. Gdy nie będzie autobusu to te dzieciątka będą nie wiem czym jeździły?.
Odpowiedz
3
@ Stary glina
dnia 27.03.2026, 10:56 · Zgłoś
Zamiast autobusów patrole piesze
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 27.03.2026, 11:56 · Zgłoś
ETS2 zapełni zbiorkomy znowu, paliwo jest za tanie i temu wożą powietrze
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 27.03.2026, 15:59 · Zgłoś
Termin "wykluczenie komunikacyjne" jest śmieszne tylko dla tych, którzy go nigdy nie zaznali. Pan "pasażer" nie ma o nim pojęcia.
Odpowiedz
-3
@ Stary Glina
dnia 27.03.2026, 02:43 · Zgłoś
A ile zarabia Pan Dobosz prezes - to jedna sprawa, a druga - czy Jego też obejmą,, kompleksowe zmiany mające na celu usprawnienie działania MKS"???
Po przeczytaniu artykułu nie dziwię się już, że firma non stop ogłasza, że szuka szoferów. To jest odpowiedzialna praca wymagająca pewnych cech i predyspozycji, a nie łopatowanie albo układanie tekturek. Tym tam komentującym powyżej, że,, zapraszają" do roboty do Stylu to ja proponuję zrobić se,,kwity" na autobus i wozić ludzi. Pensja ta sama co w Stylu ale przynajmniej w cieple. Aplikujcie więc
Odpowiedz
13
@ Do Stary Glina
dnia 27.03.2026, 06:50 · Zgłoś
Nie wiem skąd to poczucie wyższości nad "[...] ze stylu"?? Jakie to niby wybitne kompetencje mają kierowcy autobusów?
Ja wiem że za komuny "pan szofer" to był prawie jak "pan władza" ale to się nie wróci Glino
Odpowiedz
11
@ xy
dnia 27.03.2026, 07:50 · Zgłoś
To nie o poczucie wyższości chodzi , a o odpowiedzialność i predyspozycje. Wymagania psychofizyczne z lekka inne od przerzucania desek w stylu. Zresztą dobry spawacz czy tokarz nie pracuje za najniższą. Taśma bez kwalifikacji specjalistycznych nie może być porównywana do wykwalifikowanych stanowisk.
Odpowiedz
5
@ Stary Glina
dnia 27.03.2026, 08:08 · Zgłoś
Jak nie wiesz to się dowiedz i tyle. Ja wiem, że są Ludzie dla których nikt, ani lekarz ani nauczyciel ani policjant ani nikt nie jest wyjątkowy.
Odpowiedz
10
@ mimi
dnia 27.03.2026, 08:16 · Zgłoś
każdy człowiek zasługuje na godne zarobki w tym wydrożałym kraju jeśli uczciwue wykonuje swoja pracę. oni w końcu sie o to upomnieli i bardzo dobrze. prezes czy burmistrz maja inne "[...] do wykarmienia" lepsze sie pytam?
Odpowiedz
-1
@ Marynia
dnia 27.03.2026, 12:41 · Zgłoś
A ile według mimi powinien wynosić ten godny zarobek? W 2026 r. najniższe wynagrodzenie brutto to 4806 zł czyli netto na rękę 3605 zł.
Odpowiedz
3
@ Stary Glina do Maryni
dnia 27.03.2026, 15:45 · Zgłoś
To spróbuj sobie Droga Maryniu ułożyć życie za trzy sześćset miesięcznie nie żyjąc przy rodzicach na przykład. Ja nie wiem jak jest,,na zachodzie" bo nigdy nie byłem zmuszony do emigracji ale z tego co mi mówił choć kto, to z pensji można się tam utrzymać i żyć samodzielnie
Odpowiedz
-1
@ Hasyd
dnia 27.03.2026, 01:16 · Zgłoś
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
Odpowiedz
1
@ Wiadomo
dnia 27.03.2026, 08:50 · Zgłoś
Rabini i faryzeusze służą [...]
Odpowiedz
5
@ XD
dnia 27.03.2026, 00:28 · Zgłoś
Trzynastka xD Moze władza w polsce powinna skupić sie na zmianie kalendarza i cyk 1 miesiąc bedzie mial 10 dni to będziecie mieli i czternasta pensie i piętnasta... INSTYTUCJA MKS w obecnej formie jest do zaorania!!! lata świetlne za tym samym rodzajem komunikacji w innych miastach
Odpowiedz
27
@ Apel do Pana Krzysztofa
dnia 27.03.2026, 00:03 · Zgłoś
Panie Krzysztofie Cz. Proszę się wziąść za siebie , więcej ruchu i zrzucić parę zbędnych kilogramów.
Odpowiedz
4
@ Quarez
dnia 27.03.2026, 10:11 · Zgłoś
No, zabiedzony to on nie jest...
Odpowiedz
6
@ Lolo
dnia 26.03.2026, 23:47 · Zgłoś
jak im nie pasuje przecież to mogą się zwolnić i szukać pracy w innym miejscu
Odpowiedz
8
@ Anonim34813
dnia 27.03.2026, 10:12 · Zgłoś
W Jaśle większość w firmach zatrudniona za najniższa krajową, bo o pracę nie łatwo. Chorują ludziska na trzy zmiany za marne pieniądze, a prezezy i spółka dorabiaja się na wyzysku swoich pracowników. Ludzie mają cieszyć się że pracują. Dlatego mlodzi uciekają do aglomeracji, żeby zarobić w miarę godnie i dowartościować się mimo większych wydatków na życie. Każdy solidnie pracujący człowiek powinien być godnie opłacony i szanowany. Jak jest, to wiemy. Jak ci się nie podoba - [...], znajdzie się inny.
Odpowiedz
23
@ Ten w czapce
dnia 26.03.2026, 23:07 · Zgłoś
„dołączono bazę do ładowania, której na dzisiaj nie ma” xD co to za bełkot?
Odpowiedz
18
@ Anonim17931
dnia 26.03.2026, 22:57 · Zgłoś
Trzynastki wam nie wypłacili??? Toż to skandal!!!
A na poważnie- jakbyście panowie poszli na chwile do prawdziwej pracy, np. do Stylu -to by wam się ocena sytuacji zmieniła.
Przeciętny mieszkaniec Jasła nawet nie marzy o żadnych "trzynastkach" czy "dodatkowych pensjach" jak na państwowych posadkach tylko zaiwania za gołą najniższą krajową - wasze "problemy" go nie dotyczą
Odpowiedz
17
@ xy
dnia 26.03.2026, 23:16 · Zgłoś
Kierowca autobusu to z całym szacunkiem nie jest adekwatnym porównanie do stanowiska robotniczego na taśmie w Nowym St. Po pierwsze predyspozycje, po drugie uprawnienia, po trzecie odpowiedzialność. Skąd innąd według mnie MKS i Jasiel w obrębie powiatu to zbędne podwójne stanowiska prezesa i kierownicze. Powinno dojść do fuzji. A co do wypowiedzi radnego o wożeniu powietrza - trzeba się znać na transporcie komunalnym ,potoku pasażerów etc. Patrząc wyłącznie z perspektywy opłacalnosci trzeba by 70% linii zlikwidować. Należy uwzględnić osoby starsze, bez samochodu , chorych itp. Może czasem jest tam 3-5 pasażerów ale oni potrzebują połączeń.
Odpowiedz
9
@ kierowca
dnia 27.03.2026, 09:52 · Zgłoś
zamienię się z tobą tym stylem szczególnie zimową porą-bredzisz człowieku
Odpowiedz
3
@ Marynia
dnia 27.03.2026, 12:49 · Zgłoś
No właśnie "ten potok", niestety często jest tak, że w określonych godzinach jest dużo pasażerów w jedną stronę, a w drugą jedzie prawie pusty autobus.
Odpowiedz
35
@ Zimiok Sadzyniok
dnia 26.03.2026, 22:56 · Zgłoś
"Chcieliśmy uczestniczyć jako goście, ale pani przewodnicząca odmówiła nam takiego udziału"

Nie dziwie się. Po tej kompromitacji z kopertami też bym odmówił.
Odpowiedz
-5
@ Quarez
dnia 26.03.2026, 22:54 · Zgłoś
Niech więcej kupią tych chińskich pojazdów za masakryczne pieniądze. Pisało kiedyś ile wynosi ubezpieczenie na rok tych kilku chińskich autobusów - około pół miliona pln...
Odpowiedz
8
@ mks
dnia 26.03.2026, 22:43 · Zgłoś
mks powinien zostac poddany reformie, gdzie sa biletomaty na przystankach? dlaczego uczniowie nie maja znizek na bilety jednorazowe? dlaczego nie ma biletow czasowych? jest tylko DEJ i DEJ
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.