Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Szkołę Podstawową nr 6 w Jaśle zlikwidowano w 2004r., mimo to placówka wciąż funkcjonuje

47

Szkoła Podstawowa nr 6 w Jaśle została zlikwidowana w 2004r. Uczniowie tamtejszej szkoły mieli zostać przeniesieni do nowo wybudowanej szkoły przy ul. Rafineryjnej, obecnego Zespołu Szkół Miejskich nr 1 w Jaśle. Dzięki staraniom rodziców i nauczycieli placówka, przy ul. Niegłowickiej wciąż funkcjonuje i jest prowadzona przez Stowarzyszenie  Edukacyjno - Regionalne " Nasza Szkoła". O tym, w jaki sposób sobie szkoła radzi, w wywiadzie dla Jaslo4u informacji udzieliła Teresa Ciejka, dyrektor Zespołu Szkół Społecznych im. Adama Mickiewicza w Jaśle.

Jak oceniłaby pani funkcjonowanie szkoły od momentu, kiedy podlega pod stowarzyszenie?

- Szkoła dobrze funkcjonuje jeżeli chodzi o sprawy oświatowe. Osiągamy bardzo wysokie wyniki nauczania. Ostatnio była siódemka w szkole podstawowej w skali staninowej oraz osiem w szkole gimnazjalnej. Natomiast jeżeli chodzi o sprawy finansowe też sobie radzimy. Szkoła nie ma zadłużenia wręcz przeciwnie, jesteśmy w dobrej kondycji finansowej. Napływ dzieci jest większy, a także odbiór w środowisku jest dość pozytywny.

Wcześniej była to szkoła podstawowa, teraz jest to Zespół Szkół Społecznych, czyli  w placówce powstały nowe oddziały.

-  W tym roku został otwarty nowy oddział przedszkolny dla 3-4-latków. Wynikło to z potrzeby środowiska. W tamtym roku, przyjęłam jedno dziecko 3-letnie na prośbę rodzica. W końcu inni również zaczęli pytać i tych dzieci napłynęło. W związku z tym mamy drugi oddział, w którym mam więcej dzieci niż w gimnazjum. Natomiast w gimnazjum  powstały 3 oddziały. Uczniowie Ci dobrze sobie radzą dlatego, że monitorujemy ich dalszy tok nauki.

Czy szkoła radzi sobie z pokrywaniem kosztów bieżących?

- Nie ukrywam, że mamy obecnie 129 dzieci w szkole. Ta subwencja, którą otrzymujemy jest wystarczająca na bieżące potrzeby, czyli na płace. Oprócz tego wystarcza jeszcze na opłaty oraz materiały potrzebne tj. kredę, papier. Na oddział przedszkolny zostało przeznaczonych blisko 15.000 zł  z dotacji oświatowej. Jeżeli chodzi o sponsorów to mamy takie osoby, które nam pomagają. Wówczas, kupujemy pomoce naukowe do danego przedmiotu.

Dlaczego Państwo nie zgadzali się na przeniesienie uczniów do szkoły przy ul. Rafineryjnej?

- Obserwuje to środowisko i uważam, że mądrze zachowało się walcząc o tę szkołę. Wykazali się  dużą odwagą i mądrością. Dlatego, że przeniesienie tych młodych ludzi do tamtego środowiska byłoby porażką dla dzieci, które są delikatniejsze i potrzebują tego swojego miejsca. Ta szkoła daje im poczucie bezpieczeństwa. W niej mają swoich kolegów i koleżanki.  Małe szkoły wychowują młodych ludzi. Teraz się patrzy z perspektywy finansów  i to jest poważny błąd, ponieważ powinno się patrzeć z punktu widzenia wychowywania tego młodego człowieka o którym się troszeczkę zapomina.

Czy są problemy wychowawcze z uczniami?

- Najmniejsza klasa jest 6 osobowa, a największa liczy 22 osoby. Są one bardzo przyjazne do nauki i można do każdego dziecka dotrzeć. Dlatego też te wyniki nauczania w takich placówkach gdzie jest mniej dzieci są wyższe, niż w klasach gdzie jest około 30 osób. Znamy każdego ucznia po imieniu. Jeżeli jest jakiś problem, wspólnie z nauczycielami staramy się go rozwiązać. Problemy wychowawcze są też w takiej placówce, ale w tym wypadku można je szybciej opanować ,niż w większych placówkach, gdzie tych dzieci jest dużo i często się ich nie zauważa. Mam bardzo dobrą kadrę, delikatną i wyczuloną na tego typu sprawy ucznia.

Czy poleciłaby Pani innym placówkom zagrożonym ich likwidacją, aby szkoła była prowadzona przez stowarzyszenie?

- Jeżeli można utrzymać szkołę publiczną, to radziłabym aby taka placówka była prowadzona normalnie przez Urząd miasta czy gminy. Jest wtedy większa pewność i ostoja dla nauczycieli oraz uczniów. Jeśli faktycznie nie ma wyboru, to poleciłabym jak najbardziej szkołę prowadzoną przez stowarzyszenie bo uważam, że w danej miejscowości czy regionie szkoła i kościół są to najważniejsze placówki, które rozwijają młodego człowieka i to też świadczy o mądrości społeczeństwa. Ale jeżeli można by było nie likwidować szkół to byłoby najlepiej,ponieważ później się szkoły nie odbuduje.

Dziękuję za rozmowę.

Ilona Czarnecka
czarnecka.ilona@gmail.com

Reklama

Komentarze: 47

Dodaj komentarz Widok:
0
@ yyy
dnia 21.02.2011, 23:20 · Zgłoś
Piszą niektórzy, że szkoła funkcjonowała bo Kurowska dawała kasę a przecież ona rodziła się za czasów Czerneckiego i jeśli wtedy jej się udało to kolejne cztery lata przetrwa :)
A odnośnie nauczycieli to sprawa wygląda tak, że tam na samej górze wymyślają sobie karty nauczyciela, przepisy, podwyżki, wyrównania a ministerstwo w ślad za tym nie daje kasy i samorządy same muszą kombinować skąd na to skolować kasę. Na pewno wiecie, że etat nauczyciela to 18 godzin tygodniowo co w przeliczeniu daje 3,6 godziny dziennie - nawet nie godziny tylko 3,6 x 45 min bo tyle trwa lekcja co daje dwie godziny i 42 min dziennie. Nie piszę to że zazdroszczę nauczycielom bo za chwile mi ktoś odpisze, ze trzeba było się uczyć :) ale ktoś tam na górze powinien stuknąć się w co trzeba i przeanalizować tą całą kartę nauczyciela - gdyby etat nauczyciela wynosił 25 godzin (nie godzin tylko 45-cio minutówek)czyli 5 lekcji dziennie, obniżyło by to koszty utrzymana każdej szkoły.
Dziekuję
Odpowiedz
0
@ matka
dnia 21.02.2011, 09:51 · Zgłoś
Mam nadzieję, że obecny Pan Burmistrz nie zapomni o Zespole Szkół Społecznych - bo to jest szkoła do której warto posłać dziecko i którą warto wspomagać! Często my rodzice zapominamy o tym, ze szkoła to nie budynek , szkoła to ludzie którzy tam pracują. W tej szkole jest niesamowita atmosfera , wspaniali nauczyciele, dzieci chodzą tu nie z przymusu ale z przyjemnością, są traktowane jak istoty żywe, a nie jak zło konieczne. Jeśli chodzi o poziom nauczania to świadczą o tym wyniki uczniów , a nie komentarze ludzi którzy nie mają pojecia o czym piszą. Stowarzyszeniu życzę powodzenia i dalszej owocnej pracy! A rodziców zachęcam do zapisywania dzieci do tej szkoły bo naprawdę warto. Wasze dziecko będzie szczęśliwe i napewno zdobędzie wiedzę która pozwoli mu dostać sie do wymarzonej szkoły.
Odpowiedz
1
@ Do kocica
dnia 20.02.2011, 21:57 · Zgłoś
Dlaczego nigdy za Kurowskiej nikt nie pamiętał o Baniaku i Pietrusie?
Odpowiedz
-1
@ mark
dnia 20.02.2011, 21:45 · Zgłoś
więcej w tej szkole dzieci niż w 80% szkół powiatu jasielskiego
Odpowiedz
-1
@ krak
dnia 20.02.2011, 21:40 · Zgłoś
jak dostawali ekstra dotacje od serdecznej Pani Burmistrz to funkcjonują
Odpowiedz
-1
@ Alina
dnia 20.02.2011, 14:36 · Zgłoś
Ja nie rozumiem dlaczego my nie potrafimy wspierać dobrych inicjatyw-zawsze trzeba wszystko opluć,zdeptać,splugawić.Wiadomo - żyjemy w trudnym kraju,biednym rejonie,ale dopóki zamiast brać sprawy w swoje ręce i wspierać choćby dobrym słowem tych którzy to robią będziemy sami siebie zniechęcać do działania to lepiej nie będzie......Ja Stowarzyszeniu życzę dalszej owocnej pracy,oraz dużo satysfakcji.Dobra robota.Tak trzymać!!!
Odpowiedz
-1
@ Amon_Ra
dnia 20.02.2011, 09:01 · Zgłoś
Mieszkaniec: "Aha ta szkoła w tamtych czasach dostała w jednym roku 2000 tyś na remont": widzę że ukończyłeś TAMTĄ szkołę. Popieram powstawanie szkół społecznych (ZERO KARTY NAUCZYCIELA, jak "nauczycielom" nie odpowiada [...] na zachód zbierać truskawki ewentualnie pracować na taśmie lub na kasie w ...). Przyzwyczajeni jesteście nauczyciele do tego, że DOSTAJECIE wypłaty ZA NIC (bibliotekarka, wuefista - nauczyciele !!). Jeżeli narzekacie to ZMIEŃCIE PRACĘ !! Jak wcześniej napisałem: taśma, budowlanka, kasa w super czy hipermarkecie
Odpowiedz
-1
@ do Amon-a
dnia 20.02.2011, 15:10 · Zgłoś
A to niby dlaczego ludzie z wyższym wykształceniem mieliby pracować na taśmie lub przy truskawkach? To praca dla [...], którzy rzucali kamieniami w szkołę. A w Polsce tak się ceni nauczycieli, że nawet nie otrzymują średniej krajowej. Tylko w [...] i zazdrosnych środowiskach myślą, że pensja nauczyciela to wielkie pieniądze. Śmiechu warte! Jeszcze im tego zazdroszczą ludzie, którzy z biedą zawodówkę ukończyli. Powtarzam: śmiechu warte!
Odpowiedz
-1
@ zibi
dnia 20.02.2011, 20:13 · Zgłoś
Ciekawe jaki ty zawód wykonujesz, ale po twojej wypowiedzi wnioskuje ze max skończyłeś jakaś zawodówkę, zresztą sam podział jaki tutaj przedstawiasz (bibliotekarka, wuefista - nauczyciele !!)już wiele nam mówi. Wiec nie zazdrość nauczycielom jak coś maja w końcu kończyli jakieś studia a to co zarabiają to nie są jakieś nie wiadomo jakie pieniądze jak by się niektórym wydawało. Zresztą jeśli masz ochotę zrób studia chyba ze masz to składaj podanie i pracuj społecznie
Odpowiedz
-1
@ zibi
dnia 20.02.2011, 20:18 · Zgłoś
[...] jesteś
Odpowiedz
-1
@ bllle
dnia 23.02.2011, 17:21 · Zgłoś
Znowu ten [...], wiecznie narzekający zazdrośnik Amon_Ra ! idźże [...]!!!
Odpowiedz
-1
@ kocica
dnia 19.02.2011, 19:01 · Zgłoś
Powiem tylko tyle co do tych plotek w tej szkole nie uczy zaden nauczyciel po 50 roku życia najsatrszy ma bodajrze 47 lat nauczyciele są naprawdę mili a jeśli ktoś nie wierzy to niech sam przyjdzie i sprawdzi... możecie pytac mnie o co chcecie jestem do waszej dyspozycji
Odpowiedz
0
@ CCC
dnia 19.02.2011, 20:00 · Zgłoś
NO TAK , SAMI SWOI UCZĄ , WIDAĆ PO NAZWISKACH !!!
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 19.02.2011, 16:57 · Zgłoś
Szkoła w Niegłowicach ma się jeszcze dobrze, bo jak rządziła kurowska to [...] pieniędzy przekazano.teraz pytanie czy Jagielska za rządów Czerneckiego coś wydębi. Aha ta szkoła w tamtych czasach dostała w jednym roku 2000 tyś na remont. tyle pieniędzy nie otrzymała żadna szkoła w Jaśle
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 19.02.2011, 16:18 · Zgłoś
obserwuję to co dzieje się teraz w oświacie i wszędzie widzę dyrekcję szkoły i nauczycieli stojących razem z rodzicami i uczniami.my w niegłowicach zostaliśmy sami na placu boju .bowiem dyrekcja i nauczyciele mieli zapewnioną pracę na os.rafineryjnym.ale cieszę się i jestem dumna że mieszkam w tym środowisku.Udało się.Wielu obserwatorów było przekonanych ,że szkoła padnie po roku a jednak udało się.
Odpowiedz
0
@ no właśnie
dnia 19.02.2011, 14:41 · Zgłoś
...ile tam wynosi pensum i średnia pensja nauczyciela?
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 18.02.2011, 18:07 · Zgłoś
Pani Czarnecka!!!!!! Szkoła nr6 nie została zlikwidowana,tylko jej budynek i miejsce zmieniony,szkoła nr6 funkcjonuje i ma się bardzo dobrze i wszyscy w niej pracujący i uczący są z niej zadowoleni!
Odpowiedz
0
@ do "ja"
dnia 19.02.2011, 12:32 · Zgłoś
Czy to prawda, że pracują tam przede wszystkim emeryci i nauczyczyciele stażyści, bo inni za tak niskie pensje jakoś się tam nie kwapią do pracy?
Słyszałem też, że już dawno upadlibyście, gdyby nie sponsorzy? Czy to prawda, czy tylko plotki? Kto mi odpowie?
Odpowiedz
0
@ obiektywny
dnia 19.02.2011, 13:25 · Zgłoś
plotka. masz słabe zródło informacji
Odpowiedz
0
@ zainteresowany
dnia 19.02.2011, 14:10 · Zgłoś
Oj ludzie skąd Wy bierzecie takie informacje, szkoła jest , uczniowie są, wykwalifikowana młoda kadra też,( nie stazyści i emeryci),więc po co te złośliwe komentarze....
Odpowiedz
0
@ ona
dnia 18.02.2011, 15:57 · Zgłoś
w szkołach integracyjnych poziom jest wysoki bo klasy są małe, ma to też wpływ na bezpieczeństwo dzieci, ich problemy itp. A że uczą się tam osoby z różnymi upośledzeniami w niczym nie przeszkadza, wręcz pomaga bo więcej uwagi poświęca się takiej klasie.
Odpowiedz
0
@ joł ziom
dnia 18.02.2011, 15:15 · Zgłoś
zal mi was ludzie którzy krytykuja ta szkole ona przynajmniej jest i jest w niej normalnie i [...] 3 gim wymiata !! xD
Odpowiedz
0
@ uczeń
dnia 18.02.2011, 13:55 · Zgłoś
zdziwilibyście się jaki jest poziom.. nie wicie nie znacie się to zamknąć się nie nie opowiadać bzdur
Odpowiedz
0
@ zibi
dnia 18.02.2011, 21:27 · Zgłoś
witam po Twojej wypowiedzi domyślam się wszystkiego
Odpowiedz
0
@ Obca
dnia 18.02.2011, 13:29 · Zgłoś
Od niedawna mieszkam w Jaśle (okolice ul. Szkolnej). Zastanawiam się do której podstawówki zapisać córkę. Najbliżej mam do integracyjnej nr 12, ale boję się, że może poziom jest tam nie najwyższy. Z wypowiedzi państwa wynika, że doskonale orientujecie się w sprawach związanych ze szkolnictwem w Jaśle, więc proszę o radę.
Odpowiedz
0
@ mama
dnia 18.02.2011, 16:22 · Zgłoś
Moja córka chodzi do klasy integracyjnej w tej szkole. jest naprawdę dobrze. Klasy są małe więc każde dziecko jest traktowane indywidualnie. Nauka na wysokim poziomie. Pomoc w szkole jest ogromna - pedagog, psycholog, terapeuci od każdego problemu. Nie wiem dlaczego myślisz, że poziom tam jest niski? Jeśli chcesz zapisać dziecko to rób to szybko bo miejsc mało!
Odpowiedz
0
@ ....
dnia 18.02.2011, 20:00 · Zgłoś
Zgadzam się z wypowiedzią. Integracyjna Szkoła Podstawowa nr 12 i Gimn. nr 2 są najlepsze w Jaśle. Placówki te uczą tolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych i mają świetnych nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów. Rodzice i uczniowie zawsze mogą się do nich zwrócić o pomoc i nigdy nie są pozostawieni sami ze swoimi problemami. Polecam w/w szkoły!!!
Odpowiedz
0
@ Do do woźnej
dnia 18.02.2011, 12:05 · Zgłoś
To znaczy, że źle robili- [...]?
Odpowiedz
0
@ do woźnej
dnia 18.02.2011, 10:18 · Zgłoś
Oni wcale nie ratowali tylko byli w opozycji i chcieli się pokazać to stawiali kontrę Czerneckiemu jak likwidował szkołę.
Odpowiedz
0
@ woźna
dnia 18.02.2011, 08:23 · Zgłoś
Szkoda, że nie pamietacie jak radni SLD Pietrus i Baniak walczyli o uratowanie szkoły. Spytajcie radnej Jagielskiej z PiS. jeżeli ma pamieć, to przypomni!
Odpowiedz
0
@ obserwatorka
dnia 18.02.2011, 06:46 · Zgłoś
Sprywatyzowana służba zdrowia, teraz czas na szkolnictwo. Brawo!!! W tym kraju tylko żyć i nie wyjeżdżać ... Bez komentarza
Odpowiedz
0
@ gosia
dnia 18.02.2011, 06:23 · Zgłoś
Zamykanie szkół i przekształcanie ich w stowarzyszenia jest jedynym ratunkiem dla likwidowanych szkół. Jeżeli teraz nie będą one zlikwidowane, nastąpi to za rok. Chyba każdy z Państwa widzi, że jest coraz mniej dzieci, a subwencja idzie za dziećmi. Zostaną tylko szkoły najbardziej oszczędne, do których poszczególne gminy nie dopłacają do nich, w których jest najwięcej dzieci.Oprócz tego gminy w Polsce dobiły wyrównania, które musiały być wypłacone nauczycielom do średniej krajowej. To też spowodowało ogromne nakłady finansowe na szkoły. Obecnie szkoły, które chcą się utrzymać, będą musiały prowadzić bardzo oszczędną politykę finansową. Wątpię, czy nauczyciele będą w dalszym ciągu korzystać z przywilejów(np. urlopów dla poratowania zdrowia). Niestety, spora część nauczycieli będzie musiała odejść na emeryturę, bowiem chodzi o to, aby pozostali nauczyciele mieli jak najwięcej godzin(wówczas dodatek wyrównawczy będzie mniejszy), a także młodsi nauczyciele będą mieli zapewnioną pracę(powiedzmy,że całe etaty).Myślę, że nauczyciele dojrzeli do pewnych spraw, widzą co się dzieje w całej Polsce. Niestety, pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Pozostaje tylko przyglądać się stowarzyszeniom, lub wybierać się na emeryturę. Przykre to jest, ale co zrobić.
Odpowiedz
0
@ Lutek
dnia 18.02.2011, 00:34 · Zgłoś
Moze to nie w temacie ale co mi szkodzi. Napisze krotko wiec nie bede raczej nikogo irytowal. W tym roku planuje wracac do Polski, do Jasla. Ale jak czytam, ze jaslem rzdzi Czarnecki, ze w radzi miasta jest koles po 5-ce, ze tylko sie kloca...to coraz czesciej przychodza mi mysli o pozostaniu na emigracji.
Odpowiedz
0
@ er
dnia 18.02.2011, 13:35 · Zgłoś
Do czego chcesz wracac do pracy za 1500 zl chyba ze ktos ci inna zalatwil tutaj juz niema nic
Odpowiedz
0
@ BYŁY UCZEŃ!
dnia 17.02.2011, 23:27 · Zgłoś
Dziewięć lat nauki w tej szkole to najlepszy okres mojego życia! Życzę samych sukcesów! Powodzenia.
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 17.02.2011, 22:32 · Zgłoś
w czasie wojny zbużyli ją , potem odbudowali.teraz to samo chcieli zamknąć , a otwarli , brawo dla Niegłowic , nie poddawajcie się, jest w tej szkole kawał historii :):):)
Odpowiedz
0
@ Były uczeń
dnia 17.02.2011, 22:27 · Zgłoś
Chodziłem do tej szkoły , jeszcze za p.dyr. Papciaka Andrzeja , było super.Wtedy na przybudówke zbierali kase, ja już nie doczekałem tego zaszczytu żeby przez nią przejść.
Odpowiedz
0
@ uczeń
dnia 17.02.2011, 21:34 · Zgłoś
szkoła fantastyczna.. nigdzie nie ma takiej atmosfery między uczniami a nauczycielami :) powodzenia:)
Odpowiedz
0
@ asdfgh
dnia 18.02.2011, 10:29 · Zgłoś
skad wiesz ,ze nie ma?byles we wszystkich szkolach w okolicy?
Odpowiedz
0
@ zibi
dnia 18.02.2011, 10:47 · Zgłoś
hmmm może każdy rok w innej szkole spędzał :) a w tej właśnie najbardziej mu się podobało bo z tego co wiem to wysokiego poziomu tam niema
Odpowiedz
0
@ mbcc
dnia 17.02.2011, 21:11 · Zgłoś
he, he. niby reklama szkoły spolecznej, zeby udowodnic jak to wspaniale jest w szkole niepublicznej i nie ma co prowadzic publicznych szkól a wszystko oddac stowarzyszeniom. Materiał na zamówienie, zeby zrobic ludziom wode z mózgui i szkoły zlikwidowac.
Odpowiedz
1
@ czytanie ze zrozumieniem nie boli
dnia 17.02.2011, 21:13 · Zgłoś
"Czy poleciłaby Pani innym placówkom zagrożonym ich likwidacją, aby szkoła była prowadzona przez stowarzyszenie?

- Jeżeli można utrzymać szkołę publiczną, to radziłabym aby taka placówka była prowadzona normalnie przez Urząd miasta czy gminy. Jest wtedy większa pewność i ostoja dla nauczycieli oraz uczniów. Jeśli faktycznie nie ma wyboru, to poleciłabym jak najbardziej szkołę prowadzoną przez stowarzyszenie bo uważam, że w danej miejscowości czy regionie szkoła i kościół są to najważniejsze placówki, które rozwijają młodego człowieka i to też świadczy o mądrości społeczeństwa. Ale jeżeli można by było nie likwidować szkół to byłoby najlepiej,ponieważ później się szkoły nie odbuduje."
Odpowiedz
1
@ yorker
dnia 18.02.2011, 00:40 · Zgłoś
do mbcc; pani wyraźnie napisała, ze lepiej, zeby samorządy prowadziły szkoły, ale jeśli, podkreślono JEŚLI na prawdę nie moga, to lepiej przejąć szkolę prowadzić przez stowarzyszenie niz zlikwidować

Widzisz różnice, czy nadal masz wode w mózgu?
Odpowiedz
0
@ milka
dnia 17.02.2011, 20:41 · Zgłoś
poprawka: dzięki staraniom rodziców i mieszkańców, nie nauczycieli, którzy przeszli do Rafinerii.
Odpowiedz
1
@ zibi
dnia 17.02.2011, 21:43 · Zgłoś
Wydawało Ci się ze będą pracować za głodowe pensje, nic nie stoi na przeszkodzie jeśli masz ochotę to składaj podanie i do dzieła
Odpowiedz
0
@ milka
dnia 17.02.2011, 23:56 · Zgłoś
nie oceniam tego kroku, stwierdziłem tylko obiektywny fakt, że to nie zasługa tamtych nauczycieli. pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ adi
dnia 17.02.2011, 19:43 · Zgłoś
I tak trzymać powodzenia!!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.