Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Szykują się do budowy nowego przedszkola w Kołaczycach

90

Obecne Gminne Przedszkole w Kołaczycach wymaga gruntownego remontu. Ogromne koszty, które pochłonęłaby inwestycja sprawiły, że władze miasta podjęły decyzję o budowie nowego budynku umiejscowionego przy Szkole Podstawowej w Kołaczycach. - Doszliśmy do wniosku, że trzeba szukać możliwości budowy nowego przedszkola, nowoczesnego obiektu – mówi burmistrz Stanisław Żygłowicz.

fot. Budynek, w którym mieści się Gminne Przedszkole w Kołaczycach

Gminne Przedszkole w Kołaczycach znajduje się w centrum miejscowości w zabytkowym budynku. Placówka prowadzona jest od 1946 r. Jak zaznacza włodarz miasta obecnie budynek ten wymaga koniecznych prac remontowych, jednak z uwagi na ogromne koszty z tym związane postanowiono wybudować nowe przedszkole w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły.

- Jest to budynek powojenny, w którym trudno cokolwiek zrobić. Można go poddać generalnemu remontowi, niemniej jego koszt zdecydowanie przekroczyłby milion złotych albo poszukać nowej lokalizacji. Co więcej rodzice przywożący dzieci do przedszkola nie mają gdzie zaparkować. Krążą pięć razy, szukając miejsc parkingowych w pobocznych uliczkach. Po takiej analizie doszliśmy do wniosku, że trudne byłoby wyremontowanie tego budynku i uznaliśmy, że trzeba szukać możliwości budowy nowego przedszkola – wyjaśnia burmistrz Stanisław Żygłowicz.

Władze miasta zleciły przygotowanie koncepcji budowy nowej placówki. - Po konsultacjach ze społecznością Kołaczyc, w tym także z dyrektorami przedszkola, szkół, związkami zawodowymi z częścią radnych, którzy chcieli wziąć w tym udział uzyskaliśmy pozytywną opinię koncepcji w wariancie drugim zakładającym budowę przedszkola za budynkiem szkoły podstawowej – wyjaśnia wiceburmistrz Adam Kmiecik. - Pierwsza koncepcja dotyczyła budowy placówki przed szkołą na terenie zielonym. Po pierwsze przysłaniałaby ją, a jednocześnie mieszałyby się dzieci idące do szkoły i przedszkola. Dzisiaj jest zapewniony dojazd do szkoły i nikt nie narzeka. Niemniej wystąpiliśmy do władz powiatu o możliwość kupienia bądź przekazania gruntu przed liceum, aby utworzyć łącznik z ul. Jana Pawła II – dodaje.

Z przygotowanej koncepcji inwestycji wynika, że będzie to budynek dwukondygnacyjny. Obecnie do przedszkola uczęszcza 89 dzieci. W przyszłości do placówki będzie możliwe przyjęcie 125, w tym cztery oddziały po 25 przedszkolaków i jeden oddział żłobkowy z 25 maluchami. Na parterze znajdzie się żłobek z pełnym zapleczem, jeden oddział przedszkolny z toaletami i magazynkiem, kuchnia, pokój dla nauczycieli oraz winda. Na piętrze będą się mieścić trzy oddziały przedszkolne z toaletami, magazynek, pokój dla higienistki i kantorki. Nowe przedszkole znajdzie się w budynku o wymiarach 22 m na 18 m. - W tym roku chcielibyśmy wykonać dokumentację i rozpocząć prace ziemne. Jeżeli będzie możliwość znalezienia środków zewnętrznych to będziemy o nie wnioskować, natomiast kończy się okres programowania na lata 2014-2020 i może się okazać, że jeszcze długo będą ustalane zasady nowych naborów. Jeżeli będziemy zmuszeni bądź nie pojawią się możliwości pozyskania dofinansowania tego zadania to budowę poprowadzimy ze środków budżetu miasta – podkreśla burmistrz Żygłowicz. Całość inwestycji wstępnie szacuje się na około 3 mln zł. Zadanie jest w planach do realizacji w ciągu najbliższych trzech lat.

Gmina jeszcze do niedawna brała pod uwagę zakup prywatnej działki przy szkole, gdzie planowała zlokalizować nowy budynek przedszkola. Jednak ze względu na brak odzewu ze strony właściciela nieruchomości, włodarze gminy podjęli kroki umożliwiające im realne myślenie i przygotowanie się do zadania na własnym terenie tuż przy szkole. Niedawno okazało się, że działka ta nadal jest na sprzedaż. Zastępca burmistrza Adam Kmiecik nie ukrywa, że gmina wciąż jest nią zainteresowana, aby w przyszłości wykorzystać ją na inne cele np. plac zabaw.

id

Reklama

Komentarze: 89

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ Orin
dnia 11.02.2020, 06:04 · Zgłoś
Przeciw szkoła wygląda jak ratusz i idealniebpasujebdo wlodarzy tak jakcjest to wszedzie indziej władza w ratuszu być musi i pieniądze się znajdą na remont z kolejnego podatku. A tak na marginesie to dlaczego kamera internetowa nie działa. Teraz powinna wisieć na muzeum by było widać kościół a nie szopkę od [...] strony
Odpowiedz
1
@ DRAGON
dnia 11.02.2020, 08:20 · Zgłoś
Fanatyk to ktoś, kto nie może zmienić zdania i nie zmieni tematu. Winston Churchill
Odpowiedz
-2
@ Jola
dnia 10.02.2020, 18:04 · Zgłoś
A co z budynkiem w środku rynku który sypie się ludziom na głowę? Jakiś nadzór budowlany?
Odpowiedz
0
@ Dragon
dnia 10.02.2020, 17:36 · Zgłoś
Przypominam że obecny Burmistrz p Stanisław Żygłowicz gdy był Radnym Powiatowym pozyskiwał środki finansowe i 80% dróg w Gminie Kołaczyce było wyremontowane. 3 osuwiska Sowina , Sieklówka Bieździedza ! Został wykonany most na Wisłoce i dwa mosty w Sieklówce . Dodam , że Starostą był wtedy tak nielubiany p Adam Kmiecik obecny vice Burmistrz Kołaczyc!!! A co macie teraz za obecnych włodarzy powiatowych??? Fajerwerki!!!
Odpowiedz
5
@ ...
dnia 10.02.2020, 18:44 · Zgłoś
A Salachowa i tak trąbiła wszystkim, że to jej ciężką praca. Chwalić się cudzymi sukcesami tylko ona potrafiła. Nawiązując do powyższych, przychodzi mi do głowy tylko jedno pytanie. Ile pieniędzy z powiatu pozyskano jak obecny burmistrz przestał być radnym powiatowym?
Odpowiedz
3
@ Dragon
dnia 10.02.2020, 18:56 · Zgłoś
I to jest dobre pytanie! Ile pozyskała ??? myślę, że nie wiele!!!
Odpowiedz
4
@ ...
dnia 10.02.2020, 19:33 · Zgłoś
Pytanie na pewno zostanie bez odpowiedzi. Bo prawda jest brutalna. Miejmy tylko nadzieję, że w końcu, lokalni "patryjoci" przestaną siać gebelsowską propagandę myslać, że kłamstwo powtarzane sto razy staje się prawdą. Nadzieja umiera ostatnia... oni nie przestaną...
Odpowiedz
-2
@ Orin
dnia 11.02.2020, 06:13 · Zgłoś
Nie pozyskał tylko mu dano jak psu kość i jeszcze sam się najadł a przecież w swym zawodowego już pół życia nie pracuje i ma darmowe pieniadze za udział w jakiś pseudo komisjach a polityką powinni zajmowac się ludzie tylko po politologii a nie koń
skie lewatywy
Odpowiedz
3
@ Do orin
dnia 11.02.2020, 08:03 · Zgłoś
Własnie pokazujesz tą "dobrą zmianę" mówisz po politologii hmmm to co twój prezes tam robi???
Odpowiedz
-21
@ Mieszkaniec
dnia 10.02.2020, 11:20 · Zgłoś
Burmistrz i zastepca chca sie teraz ludziom przypodobac bo juz dosc namieszali (nowa droga na Nawsiu Kolaczyckim,Osrodek Zdrowia w Sieklowce)to i budowa nowego przedszkola jest dobrym rozwiazaniem ludzie wszystko lapna.Teraz jest mozliwosc pozyskania srodkow z zewnatrz ale kilka miesiecy temu tylko jedno ludzie slyszeli,,gmina na nic niema srodkow pienieznych i nie ma opcji pozyskania funduszy''Teraz sie znalazly 3mln gdzie inne sprawy juz sa niewazne.Moze jest szansa wyremontowac stare przedszkole koszt troche mniejszy jak budowa nowego chyba ze juz ktos ma chrapke na stary budynek w tych ich ukladzikach.Obecna wladza niech sie cieszy rzadzeniem przy korycie bo za kilka lat mieszkancy juz niebeda chojni z glosami na nich.
Odpowiedz
22
@ pantera do Mieszkaniec
dnia 10.02.2020, 12:12 · Zgłoś
Ty MIESZKANIEC chyba mieszkasz na innej planecie coś Ci przypomnę RADNI POWIATU , których wybrali ludzie min z naszej Gminy, Nie głosowali za milionem na remont drogi. w Nawsiu Kołaczyckim - Magdalena Stasiowska wielka bezradna zdradziła wyborców i radny Sławomir Madejczyk wstrzymali się od głosu, natomiast radny Ryszard Papciak był przeciw (wszyscy klub PiS) także to są ludzie winni za drogę. Twój [...] to jest świństwo i nie pierz brudów pisu innymi ludźmi, którzy dbają o ludzi w gminie. Działasz dokładnie jak ci na górze z pis przykryć swoje przekręty i bezradność, kierując jakieś absurdalne zarzuty na innych z przeciwnej partii politycznej żeby odwrócić uwagę od siebie.
Odpowiedz
3
@ Dragon
dnia 10.02.2020, 14:06 · Zgłoś
gdze pan mieszkasz! droga na nawsiu to droga powiatowa!!! czemu poprzednicy nic w temacie przedszkola nic nie zrobili , czemu wtedy nie szukali środków!!! lepiej hejtowac prawda!!
Odpowiedz
-14
@ Mieszkaniec do pantery
dnia 10.02.2020, 22:24 · Zgłoś
Niebede sie znizal do twojego poziomu bo widze ze jest [...]wy.Tak sie sklada ze jestem mieszkancem Gminy Kolaczyce i czesto gesto osoba bioraca udzial w spotkaniach na ktorych jest p.Zyglowicz i smiem twierdzic tak jak wyzej napisalem komentarz jest to nieodpowiednia osoba na nie odpowiednim miejscu.Znajac jego wypowiedzi zreszta zawsze ma swojego adwokata kolo siebie i to p.wiceburmistrz proboje gadka nadrabiac wszelakie sprawy dotyczace naszych miejscowosci w Gminie sa zepchniete na dalszy plan dla tych panow licza sie tylko uklady.Zadnego [...] prosze sie niedoszukiwac to jest opina wielu mieszkancow ktorzy sie zawiedli na obecnym wlodarzu ktory przed wyborami obiecywal ,,zlote gory''a np przywrocenie szkol na gminne,zwiekszenie srodkow na osp,itp.Zaznacze jedno i z zadnej konkurencyjnej partii niejestem tak dla wyjasnienia.
Odpowiedz
12
@ Pantera do mieszkaniec
dnia 11.02.2020, 03:54 · Zgłoś
Ciekawe do jakiego poziomu się teraz zniżyłeś chyba już niżej się nie da. Widzisz ale chyba przez czarne okulary, bo nic nie dostrzegasz no ale to twój problem, jesteś zwykłym hejterem i tyle. Zapewne dla z Ciebie wzorem była dawna Pani burmistrz i pewnie radna Stasiowska, która nie poparła projektu na remont drogi. Możliwie że często i gęsto uczestniczysz w spotkaniach ale chyba za zwinklem popijając małpeczki. Ty człowieku jesteś naprawdę z innej planety. Sztuczna inteligencja ma coraz większe zastosowanie zastanów się nad tym, bo twój naturalny mózg ma mało szarych komórek żeby myśleć racjonalnie.
Odpowiedz
5
@ oluś05
dnia 08.02.2020, 22:06 · Zgłoś
nowe przedszkole wybudują a do obecnego przeniosą Urząd Miasta i Gminy oczywiście po remoncie
Odpowiedz
5
@ Dragon
dnia 09.02.2020, 06:20 · Zgłoś
Takie Plany ma od lat grupa radnych pis.
Odpowiedz
1
@ ,
dnia 09.02.2020, 11:41 · Zgłoś
nie jedna historia zna taki przypadek, trzeba coraz więcej miejsc ,,biurowych"
Odpowiedz
7
@ gołowąs
dnia 09.02.2020, 18:00 · Zgłoś
To bardzo dobry pomysł. Dzieci przeniosą się do nowego przedszkola. Potem zrobi się remont po którym Burmistrz z urzędnikami przeniesie się do Ratusza, jak powinno być od dawna. Tą niepopularną a racjonalną decyzję może podjąć tylko Burmistrz, który nie liczy na kolejną kadencję że względu na wiek. Ale przynajmniej zapisze się w historii Miasta Kołaczyce.
Odpowiedz
3
@ reality
dnia 08.02.2020, 21:00 · Zgłoś
skoro jest niż demograficzny to wystarczy wygospodarować na przedszkole pomieszczenia w szkole podstawowej np. w świetlicy.
a najpierw to zróbcie asfalt t na Nawsiu -bo to jest czysta kpina z LUDU
Odpowiedz
10
@ Do reality
dnia 08.02.2020, 21:14 · Zgłoś
Jak najbardziej tylko to pretensje o drogę na Nawsiu to przede wszystkim do starosty i Bezrdanej radnej powiatowej Stasiwskiej. To jest droga POWIATOWA.!!!
Odpowiedz
0
@ Do reality
dnia 08.02.2020, 21:16 · Zgłoś
A świetlica jest dla ucznia? chyba nie wiesz o czym piszesz.
Odpowiedz
8
@ Dragon
dnia 09.02.2020, 06:19 · Zgłoś
dokładnie! ludzie nie głosujcie na partię! głosujcie na ludzi!! droga na nawsiu to droga powiatowa!!!
Odpowiedz
1
@ Mieszkaniec
dnia 08.02.2020, 20:26 · Zgłoś
Fajnie ze burmistrz mysli o przedszkolu. Tylko czy budowa nowego przedszkola nie przekroczy remontu obecnego budynku? A zreszta ten budynek w centrum rynku i tak trzeba wyremontowac bo jesli bedzie nie uzytkowany i nie remontowany to zrobi sie po kilku latach ruina i bedzie straszyla tylko ludzi,a jak by nie bylo to centrum miasta. No chyba ze ktos juz ma na ten budynek ochote,wyremontuje go i cos w nim bedzie. Bo inaczej budowa nowego przedszkola to wyrzucenie pieniedzy w bloto jak budynek jest tylko trzeba remont zrobic.
Odpowiedz
-3
@ 007
dnia 08.02.2020, 19:13 · Zgłoś
Czy to jest ważna informacja?

Czy to jest jaslo4u czy kolacyce4u?
Odpowiedz
0
@ Gote
dnia 26.02.2020, 23:53 · Zgłoś
Tu się promuje wszystko co jest antyPis więc musieli dać wzmiankę o pszczelarzu z PO
Odpowiedz
9
@ Do adam
dnia 08.02.2020, 18:47 · Zgłoś
To nie wiesz, że Adam już dawno przeskopczył z Szerzyn do Kołaczyc na lepszą posadkę dzięki swoim kolesiom .
Odpowiedz
-1
@ dam
dnia 08.02.2020, 19:20 · Zgłoś
a z kołaczyc wróci na staroste jak pawlusia wyrzuca za sztuczne ognie na liwoczu
Odpowiedz
-6
@ Yyy
dnia 08.02.2020, 18:44 · Zgłoś
Co to Kołaczyce 4u?
Odpowiedz
13
@ Adam
dnia 08.02.2020, 17:36 · Zgłoś
To adam juz nie jest dyrektorem w szerzynach?
Odpowiedz
0
@ Adam
dnia 08.02.2020, 14:06 · Zgłoś
Czy już jest firma która będzie budować ?
Odpowiedz
2
@ dam
dnia 08.02.2020, 19:19 · Zgłoś
firmy która bedzie buidować jeszcse nie ma ale na wieche przyjedzie ulubiony starosta Pawlus i będzie puszczał petardy (nie mylić z [...])
Odpowiedz
62
@ Julek
dnia 08.02.2020, 12:54 · Zgłoś
Lokalni przeciwnicy pana Burmistrza oczywiście z innej opcji politycznej wiadomo jakiej już kręcą nosem i przekazują zakłamane informacje. Nie podoba się im, że są bezradni i nie potrafią wyjść z własna inicjatywą dla dobra mieszkańców w tym wypadku dla dzieci i rodziców to muszą krytykować nawet tak super pomysł jak budowa nowego przedszkola. Pan burmistrz Żygłowicz działa dla ludzi i w tym wypadku zadbał o dzieci żeby im było lepiej, to przedszkole to znakomity pomysł. Brawo za takie działanie.
Odpowiedz
52
@ :)
dnia 08.02.2020, 11:41 · Zgłoś
Burmistrz Kołaczyc to przede wszystkim przyjaciel dzieci i młodzieży świadczą o tym jego działania. To on był inicjatorem i głównym wykonawcą budynku Ostoi, który służy młodzieży. To Burmistrz stworzył dziecięcy uniwersytet "Uni KIDS". Często spotyka się z najmłodszymi, co widać na niejednym zdjęcie. A do tego jest bardzo lubiany przez dzieci. Wiem to bo mam dziecko w wieku przedszkolnym.Teraz chce stworzyć najmłodszym jak najlepsze warunki do zabawy, nauki i wypoczynku czyli nowe przedszkole. Brawo, trzymamy kciuki za Panem i Pana Zastępcą.
Odpowiedz
52
@ Mieszkaniec gminy
dnia 08.02.2020, 11:45 · Zgłoś
Brawo. Do dzieła Panie Burmistrzu. A plotkami, ktore w duzej mierze rozsiewa jeden z radnych z Kołaczyc niech się Pan nie przejmuje.
Odpowiedz
49
@ ...
dnia 08.02.2020, 12:06 · Zgłoś
A kupcie temu radnemu maść na ból pewnej części ciała. A Panu gratulujemy mądrych decyzji.
Odpowiedz
49
@ Julek
dnia 08.02.2020, 13:00 · Zgłoś
Co do rozsiewania tych plotek jakiegoś tam radnego to nie ma się co przejmować, on myśli chyba, że Kaczyński go może nagrodzi za to żeby wszystko krytykować co jest dobrym pomysłem, a nie wyszło od pisu. Ten co rozsiewa plotki niech się nie bawi kosztem ludzi i nie utrudnia niech się nauczy trochę pokory.
Odpowiedz
-47
@ Rodak
dnia 08.02.2020, 13:02 · Zgłoś
Taki przyjaciel, że orlik w Kolaczycach zlikwidował dzieciakom, bo ponoć nie stać na utrzymanie, a na podwyżki dla pracowników gminy trzy razy do roku to stać? Ciekawe i zrobi z placem orlika, pewno [...]?
Odpowiedz
48
@ do rodak - pantera
dnia 08.02.2020, 13:07 · Zgłoś
rodak- robak działasz jak fosforany w wędlinie. Ale jesteś chyba za mało inteligentny żeby zrozumieć co mam na myśli
Odpowiedz
-47
@ Odyr
dnia 08.02.2020, 16:23 · Zgłoś
Masc to tw by sie przydała
Odpowiedz
-44
@ Odyr
dnia 08.02.2020, 16:44 · Zgłoś
Do pantery...raczej kocura starego...jezeli ci brak merytoryki to przestan glupio miauczec
Odpowiedz
35
@ Pantera do Odyr
dnia 08.02.2020, 17:02 · Zgłoś
Lata wyślizgują ci się jak okruchy chleba wyrzucanie na śmietnik.
Spiętrzają się na hałdzie porzuconych marzeń.
Spoglądasz w tył i myślisz:
Dlaczego się sprzedałem -
za tak niską cenę.
Spójrz w lustro zobaczysz siebie z tym tekstem odbitym na czole, który jest o tobie.
pa pis
Odpowiedz
40
@ Puma
dnia 08.02.2020, 17:24 · Zgłoś
Odyr ale Ci pantera wbiła zęby w twój [...] haha boli hehe. Dzikie koty umieją polować już Ci nie będę dokładać bo byś musiał jechać na sor ale po bo pewnie byś siedział na korytarzu do jutra.
Odpowiedz
-40
@ Odyr
dnia 08.02.2020, 19:09 · Zgłoś
Stary wylenialy bezzebny kocurze nigdy nie bende wychwalal tajnych wspolpracownikow bo nie wierze w przemiane..tyle w temacie
Odpowiedz
24
@ Odur
dnia 08.02.2020, 20:08 · Zgłoś
Przypuszczam, że Odyrze jesteś prawdziwym czystym rasowo Wolakiem, chodzacym w koszulce z wyklętymi bandziorami na koszulce, który uważa że postkomunistyczny piotrowicz, krzyże, przyłebska są bardziej wartościowi niż te drzewo który wg akt ipn nigdy nie złożył żadnego meldunku.
Odpowiedz
-41
@ Odyr
dnia 08.02.2020, 20:33 · Zgłoś
Teraz te informacje czy ktos był tw czy nie mozna bez problemu sprawdzic na stronach ipn..to dla kocura
Odpowiedz
47
@ Pantera
dnia 08.02.2020, 21:06 · Zgłoś
Odyr faktycznie nienawiść zieje z ciebie zabolał cię wpis [...] krwawi dalej. Jak tak sobie sam to zinterpretowałeś to wziąłeś do siebie, a winny się tłumaczy. Jak nie wierzysz w przemianę to może siądź sobie w domku i pogrzeb sobie paluszkiem w worku może do wtorku - to Ci się odmieni i zaczniesz wierzyć że jak ktoś chce coś zrobić dobrego to nie można tego krytykować bo się nie wierzy w przemianę(znajdź sobie lepsze tłumaczenie). Wylej sobie jeszcze na siebie czystą wodę bo na razie to tylko [...] nosisz na sobie. JESTEŚ ZWYKŁYM HEJTEREM.
Zawzięty, a wciąż tak cichy rozpaczający na pustyni, ale się nie ujawni.
Odpowiedz
0
@ Mieszkanka
dnia 08.02.2020, 23:26 · Zgłoś
No budynek Ostoi jest ale czy służy dzieciom i młodzieży to już gorzej. Sam budynek to mało jeszcze w sport trzeba zainwestować. Dzieci chcą grać w Ostoi a trenera nie ma..
Odpowiedz
-1
@ A
dnia 08.02.2020, 23:34 · Zgłoś
No tak nasze dzieci żeby pograć w piłkę do Bieździedzy
na Orlika mają jeździć bo tamten jest za co utrzymać,
a gdzie jest więcej dzieci? A zamiast Ostoję wspierać to
Lecha się dofinansowuje.
Odpowiedz
0
@ Odyr
dnia 10.02.2020, 17:55 · Zgłoś
Do kocura ..wyrazilem sie chyba jasno nigdy nie bende popierał tajnych wspolpracownikow nawet jak pozamieniają sie w anioly...dotyczy to tez bylych ubekow...skonczylem
...
Odpowiedz
-42
@ Zosia
dnia 08.02.2020, 11:07 · Zgłoś
Pisze się że w wyniku konsultacji społecznych podjęto decyzję o lokalizacji przedszkola.Panie Burmistrzu powinien Pan wiedzieć że w gminie jest uchwała dotycząca przeprowadzania konsultacji społecznych.Takich nie było.Artykuł mówi że konsultowano z dyrektorami przedszkola .To ilu dyrektorów zatrudnia Pan w przedszkolu w Kołaczycach.Jak przełożony przedszkola powinien Pan wiedzieć.Budować w tych czasach piętrowy budynek użyteczności publicznej to absurd, a pomyślał Pan o żłobku.
Odpowiedz
2
@ milosnik kolaczyc
dnia 08.02.2020, 11:22 · Zgłoś
Na dachu zamontować fotowoltaikę i ule z pszczołami
Odpowiedz
46
@ do Zosia
dnia 08.02.2020, 11:49 · Zgłoś
Absurdem jest to że przez 12 lat tego przedszkola nikt nie zbudował. Najlepiej jest szczekać i wszystko krytykować. Juz taki jeden jest w Kołaczycach , któremu brak porannej kawy z Salachową mocno wpłynął na pojmowanie rzeczywistości.
Odpowiedz
53
@ greg
dnia 08.02.2020, 12:46 · Zgłoś
Zosia Samosia Zosia Samosia, Bo wszystko „Sama! sama! sama!” Ważna mi dama! Wszystko sama lepiej wie. Skonsultuj się z lekarzem
Odpowiedz
18
@ Zosiu
dnia 08.02.2020, 20:16 · Zgłoś
Jest dyrektor i zastępca,więc o co chodzi?Jest mowa o żłobku,to Pani zarzuty są bezpodstawne.
Odpowiedz
12
@ SolidarnośćBaranów
dnia 08.02.2020, 10:52 · Zgłoś
może za 20 - 30 lat to Kołaczyce będą miastem powiatowym, a sPiSiałe Jasło bidną gminą miejsko-wiejską ?
Odpowiedz
21
@ Dragon
dnia 08.02.2020, 10:48 · Zgłoś
A mam takie pytanie??? Czy budynek Miłośników Kołaczyc jest zbudowany z dofinansowania?? Z tego co mi wiadomo to w 100% za własne! to jak to tak??? I kto wtedy władał!
Odpowiedz
5
@ Rid
dnia 09.02.2020, 09:05 · Zgłoś
Ten budynek to zapleśniały i zagrzybiony dramat. Bo była Pani burmistrz chciała na szybkiego przed wyborami go oddać co ona nie zrobiła, a zrobiła wielkie [...]
Odpowiedz
-23
@ Odyr
dnia 08.02.2020, 10:42 · Zgłoś
To tw drzewo jest...koniec swiats
Odpowiedz
1
@ Rid
dnia 09.02.2020, 09:02 · Zgłoś
Odyr jesteś zwykłym [...] i prostaliem.
Odpowiedz
3
@ Pedro
dnia 09.02.2020, 10:14 · Zgłoś
A ty kim jesteś że innych obrażasz??? Czy coś złego robi ze chce wybudować przedszkole?? Nie głosowałem na niego ale pomysł ma dobry i go popieram z to że los dzieci nie jest mu obojętny.
Odpowiedz
3
@ Vw
dnia 08.02.2020, 09:45 · Zgłoś
Dadza se rade
Odpowiedz
-42
@ Patriota
dnia 08.02.2020, 09:27 · Zgłoś
budować przedszkole oczywiście tak ale nie w tym miejscu .można zakupić działkę bo jest do sprzedania i tam wybudować,(mówienie że jest inaczej jest kłamstwem)i budować ale nie tylko z środków własnych trzeba się ruszyć za pozyskaniem dotacji,wysoką pensje brać tylko za palenie [...]-mało którą Gminę na to stać.
Odpowiedz
10
@ Dragon
dnia 08.02.2020, 10:35 · Zgłoś
O Prawo i Socjalizm na łącząch Dzień dobry;) Czuję ,że boli rozwój Kołaczyc!!! Lepiej zaorac a przedszkole przenieść do Sowiny...
Odpowiedz
54
@ Julek
dnia 08.02.2020, 12:43 · Zgłoś
Do patriota --- bezczelność to masz we krwi nie podpisuj się jako patriota tylko jako [...]... To jak się podpisujesz to jest poświęcanie się własnej ojczyźnie tutaj lokanej gminie, ty szkodzisz takimi komentarzami także zastanów się co piszesz na drugi raz
Odpowiedz
32
@ do Patriota
dnia 08.02.2020, 13:11 · Zgłoś
Nie naduzywaj slowa Patriota co najwyzej patryjota:) . Czytam twoj wywod patryjoto i czuje sie jakbym sluchal pana A.M. Lepiej palic i szanowac ludz,i dbac o ich najmlodszych., niz tylko podsysac negatywne emocje. No ale wam w PISie super to wychodz. Ogladalam ostatnie sesje na ktorej wszechwiiedzacy radny z Kolaczyc powiedzial, ze przedszkole moze poczekac jeszcze ze 4 lata. O zgrozo!!!
Odpowiedz
3
@ ami
dnia 08.02.2020, 14:14 · Zgłoś
Przedszkole i żłobek wybudować. Odpowiednio obciążyć kosztami rodziców posyłających tam dzieci. W europejskim raju, gdzie mieszka moja córka miesięczny koszt za żłobek czy przedszkole to 60% średniego wynagrodzenia w tym kraju. Przy dwójce dzieci matka siedzi w domu i wychowuje i kształci swoje dzieci bo jej się nie opłaca pracować. Więcej by wydała na żłobek i przedszkole. U nas płacą grosze i jeszcze narzekają i mają o wszystko pretensje.
Odpowiedz
6
@ Do Patrioty-uwaga
dnia 08.02.2020, 20:12 · Zgłoś
Bardzo rozsądne decyzje wybudowania przedszkola z oddziałem żłobkowym tuż przy szkole.To wielka wygoda dla rodziców,oszczędność w dowożeniu dzieci,także współpraca nauczycieli.Pamiętam dowożenie swoich dzieci do żłobka i przedszkola wózkiem,nie autem jak obecnie.Jedno musiało czekać,by dalej gonić z wózkiem.Takie były czasy,ale przeżyło się i nikt nie narzekał.Piękny ten zameczek-obecne przedszkole.Warto mądrze wykorzystać ten zabytek.
Odpowiedz
2
@ Lokalny
dnia 08.02.2020, 23:07 · Zgłoś
To niech Twoja córa wraca tu gdzie tanie przedszkole i nie będzie musiała pracować i manna z nieba spadnie...
Odpowiedz
52
@ Bogdan T
dnia 08.02.2020, 09:02 · Zgłoś
Wiele osób nie widzi problemu, który wiąże się z posiadaniem dziecka... I nie mówię tu o samym fakcie dziecka, bo to najlepsze co może człowieka spotkać... Nacisk Państwa jest m.in. na rozwój rodziny, dzietność... A ja pytam - Jak mieć dzieci?I co z nimi zrobić? Niech ktoś mądry odpowie?
Ile osób nie ma babci [...]ka, żeby zostawić dziecko pod opieką? Przychodzą ferie, święta, o wakacjach nie wspomnę... Kto pozwoli sobie na miesiąc urlopu, bo placówki nieczynne?
Gdzie mam dać dziecko? Do pracy trzeba iść bo żyć jakoś trzeba... Dlaczego o tym nie mówi się głośno tylko jakoś to będzie - zawiozę dziecko tu albo tam...
Pracę stracić łatwo, wtedy masz problem... Zostawisz dziecko pod niewłaściwą opieką - masz problem.
Niech budują, jestem za tym... Placówki powinny być nowe, czyste, ciepłe, przytulne i bezpieczne... Tylko niech ktoś pomyśli, że czasem przydałaby się opieka w tych okresach, kiedy jej nie ma...
Odpowiedz
38
@ do @ Bogdan T
dnia 08.02.2020, 09:59 · Zgłoś
Święte słowa. Popieram w 100%
Odpowiedz
2
@ ,
dnia 09.02.2020, 11:43 · Zgłoś
dawniej w domach było po nascie , okolo 10 dzieciakow, wszyscy sobie radzili, teraz ludzie maja proiblem z jednym, byleby sie tylko pozbyc a potem szwendac po galeriach no bo kto ma wychowywac i robic kolo dziecka wlasnego rodzonego
Odpowiedz
-1
@ tylko że
dnia 10.02.2020, 12:42 · Zgłoś
do bogdan t , piszesz że nie ma [...]ka ,babci ,w większości przypadków oni są , tylko po cholere wszyscy od nich uciekają byle być NA SWOIM ,a póżniej płaczą że nie ma kto z dzieckiem zostać
Odpowiedz
0
@ Dragoness
dnia 10.02.2020, 18:58 · Zgłoś
Było dziesięć dzieciaków, dorosłości dożywało cztery. Najczęściej przez brak opieki.
Odpowiedz
15
@ xyz
dnia 08.02.2020, 08:09 · Zgłoś
w Chinach budowali by 2 tygodnie u nas papiery beda krazyc ze 2 lata,
Odpowiedz
12
@ ixi
dnia 08.02.2020, 10:56 · Zgłoś
Albo i dłużej, patrz zapora Kąty Myscowa
Odpowiedz
12
@ Czółkiem Telewizyjna [...] !
dnia 08.02.2020, 11:18 · Zgłoś
To już nie zapora to legenda .
Odpowiedz
19
@ Jąślanin
dnia 08.02.2020, 07:50 · Zgłoś
W Jaśle chcą łączyć przedszkola ze szkołami zastanawiają się jak ciąć koszty w szkołach i przedszkolach a tu Kołaczyce buduje nowe przedszkole.Proszę da się ?
Odpowiedz
-2
@ SolidarnośćBaranów
dnia 08.02.2020, 10:55 · Zgłoś
siedź w jasielskim grajdole i nie popiskuj,
Aha, no i dalej głosuj na Żonieca i Ewską.
Odpowiedz
4
@ Maliniak
dnia 08.02.2020, 07:07 · Zgłoś
Pytanie : kto ma chrapkę na stary budynek przedszkola?
I za ile " pójdzie "?
Odpowiedz
10
@ do @ Maliniak
dnia 08.02.2020, 07:16 · Zgłoś
kup sobie i ci żal [...] py nie będzie ściskał
Odpowiedz
11
@ NoToJak
dnia 08.02.2020, 08:43 · Zgłoś
Niech budują
Jak wybudują ,to się okaże,
że jest do likwidacji,
tak jak teraz likwidują szkoły,
bo jest NIŻ,
i przedszkola nie cza już.
Odpowiedz
1
@ Maliniak
dnia 08.02.2020, 10:45 · Zgłoś
Uderz w stół...a kupiec się odezwał!
[...] pod celą będą co niektórzy niedługo zaciskać
Odpowiedz
5
@ ixi
dnia 08.02.2020, 10:55 · Zgłoś
Kto takie architektoniczne koszmary zatwierdza!?!
Odpowiedz
-4
@ yozef
dnia 08.02.2020, 15:56 · Zgłoś
kowalskiem,u by soie przydal ,,,co bedzie jak nie bedzie dzieci ,,,a kolaczyce powoli umieraja ,,,
Odpowiedz
-5
@ yozef
dnia 08.02.2020, 15:57 · Zgłoś
burmistrzowi to podpowiedziala przyjaciolka ,,,brawo panie staszku
Odpowiedz
1
@ ,
dnia 09.02.2020, 11:44 · Zgłoś
przeciez to juz jest ustalone kto , w jakim celu i co tam bedzie . W niedługim czasie zobaczycie na własne oczeta.
Odpowiedz
1
@ Maliniak
dnia 10.02.2020, 10:38 · Zgłoś
Oni myślą wąsami...Nie przegadasz
Odpowiedz
0
@ yozef
dnia 10.02.2020, 21:16 · Zgłoś
ponoc likwiduja pod palmami ,,,wiec w rynku w ratuszu bylo by cudownie ,,,mistrzostwo swiata swietny pomysl ,,,a co na to proboszcz
Odpowiedz
1
@ Hof
dnia 26.02.2020, 23:48 · Zgłoś
Pszczelarz ze Żmigród będzie budowal
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.