Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Szykują się kolosalne podwyżki za śmieci!

233

Miasto zaproponowało nowe stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Jaśle. Opłata ma wzrosnąć dwukrotnie. Co jest tego przyczyną? Z analiz przygotowanych przez urzędników wynika, że jaślanie wytwarzają coraz więcej odpadów, a firmy odbierające śmieci podniosły ceny za świadczoną usługę.

W najbliższy poniedziałek 16 grudnia br. radni miejscy będą mieli twardy orzech do zgryzienia, bowiem w ich gestii pozostanie podjęcie decyzji w sprawie ustalenia nowych stawek za gospodarowanie odpadami w mieście Jaśle. Od 1 kwietnia 2018 r. mieszkańców obowiązywały stawki w kwocie 15,50 zł od osoby za selektywną zbiórkę odpadów oraz 31 zł od osoby za nieselektywną.

Już niebawem ma się to zmienić i niestety, nie mamy dla jaślan dobrych wieści. Stawki za gospodarowanie odpadami mają wzrosnąć dwukrotnie. Proponowane stawki to 29,17 zł miesięcznie od 1 osoby w przypadku zbierania śmieci w sposób selektywny, a 58,34 zł od osoby za zbieranie odpadów w sposób nieselektywny. Dlaczego mieszkańcy najprawdopodobniej zostaną obarczeni tak wysokimi opłatami? Problem ten nie dotyczy tylko Jasła, ale samorządów w całym kraju. Przede wszystkim wytwarzanych jest coraz więcej śmieci, z drugiej strony firmy podnoszą ceny oraz wzrastają opłaty m.in. marszałkowska za korzystanie ze środowiska.

- Projekt zmiany uchwały oparto na szacunkach przygotowanych na podstawie analizy opracowanej przez kierownika Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych w porozumieniu z kierownikiem Wydziału Gospodarki Komunalnej. Wynika z niej, iż w związku ze wzrostem cen świadczonych usług wysokość stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powinna ulec podwyższeniu do stawek proponowanych niniejszą uchwałą – czytamy w opinii Jacka Borkowskiego, skarbnika Urzędy Miasta w Jaśle.

Urzędnicy zwracają uwagę na fakt, iż gmina nie może zarabiać na systemie gospodarowania odpadami komunalnymi. Opłaty są przeznaczane wyłącznie na pokrycie kosztów utrzymania systemu, w który wchodzą: odbiór, transport, zbieranie odzysku i unieszkodliwianie odpadów komunalnych, tworzenie i utrzymanie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, obsługa administracyjna, edukacja ekologiczna. Proponowane stawki oszacowano w oparciu o ilość odebranych śmieci z wszystkich nieruchomości w okresie od 1 stycznia do 30 listopada 2019 r. biorąc pod uwagę wyłączenie z systemu w 2020 r. nieruchomości niezamieszkałych. Z przygotowanych przez pracowników urzędu analiz wynika, że miesięczny koszt odbioru i gospodarowania odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości za miesiąc styczeń 2020 r. wyniesie 1016035,94 zł. - W związku z radykalnym wzrostem kosztów odbioru odpadów komunalnych niezależnych od miasta Jasła, niezbędna jest korekta stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – czytamy w uzasadnieniu burmistrza Ryszarda Pabiana do projektu uchwały.

W przyszły poniedziałek radni miejscy pochylą się nad projektem uchwały dotyczącym podwyżek za gospodarowanie i odbiór śmieci. Do tematu wrócimy.

id

Napisany dnia: 11.12.2019, 10:30

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ Kierowca 810
dnia 17.12.2019, 14:29 · Zgłoś
Opowiadasz bzdury.
Nie ma u nas biednych ludzi, jak ich stać wydać duże pieniądze na zakup
ogromnych ilości śmieci.
Przecież nikt za darmo nie nabywa tyle śmieci.
Musi je kupić za pieniądze, więc je ma.
Odpowiedz
2
@ Król
dnia 17.12.2019, 15:12 · Zgłoś
Powiedz to temu kto zarabia najniższą krajową.
Zamiast zarobione pieniądze przeznaczyć na to żeby gdzieś pojechać, coś sobie kupić ludzie muszą oddać urzędnikom bo nie potrafią sprawnie zarządzać miastem bez podnoszenia opłat.
Odpowiedz
2
@ Król
dnia 17.12.2019, 13:01 · Zgłoś
Wybierajmy dalej takie elity które bezczelnie grabią biednych ludzi to już jest chamstwo, płacimy ogromne podatki, absurdalne jak np. za posiadanie psa i jeszcze podnoszą ceny. Mam nadzieję że ludzie podziękują w wyborach.
Odpowiedz
1
@ Kierowca 810
dnia 16.12.2019, 18:01 · Zgłoś
Tak jak jest skup złomu z posegregowaniem na żelazo i metale kolorowe
należy zlokalizować też skup od kilograma posegregowanych śmieci.
Odpowiedz
0
@ Timon
dnia 14.12.2019, 23:10 · Zgłoś
Miasto nie zarabia na śmieciach - tak info się pokazało. Fajnie ale i tak prze te podwyżki i burmistrz i razem i mają ostatnią kadencję, tym razem PiS przypilnuje podpisy na listach i przypomni jakby ktoś zapomniał komu zawdzięczamy podwyżki cen śmieci i takie a nie inne gospodarzenie. Ja nie potraficie to podajcie się do dymisji, inni pokażą wam że się da. To jak z tymi słowami Rostowskiego o 500+ " pieniędzy nie ma i nie będzie " otóż są i będą. Tu tak samo.
Odpowiedz
2
@ jaślanin
dnia 13.12.2019, 19:33 · Zgłoś
Informacje podane w Faktach z dnia 13.12.2019r to jedno wielkie oszustwo i krętactwo za rok też energia podrożeje 100% i zarobki paliwo 100%
Odpowiedz
4
@ Ilona
dnia 13.12.2019, 18:54 · Zgłoś
Masz rację Xx. Śmieci na wagę i płaćmy za to co faktycznie oddajemy a nie za to co oni sobie naliczą. Ja tez mam kompostownik i już mi dużi odpada. Worek szkła to przez rok nie uzbierałam w 2 osoby podobnie z metalem. Najwięcej jest plastiku. Ale i tego przez miesiąc całego worka we 2 nie nazbieramy,a zresztą plastik jest lekki. Wiec moze z 20 no maksymalnie 30 zl bysmy zaplacili miesięcznie a nie 60 zł. Brak mi słow na to złodziejstwo.
Odpowiedz
3
@ Xx
dnia 13.12.2019, 18:42 · Zgłoś
To jesli kg smieci kosztuje 1.20 zl jak jest napisane w sponsorowanej informacji z dnia 13.12.2019r.to niech warza smieci od kazdego mieszkanca i bedziemy placic z faktycznie oddane smieci a nie statystyki. U mnie w rodzinie jest 3 osoby i te 3 osoby wyprodukuje maksumalnie 30 kg na miesiac. Bo metal oddaje do skupu zlomu, na obierki mam kompostownik. Wiec jesli by takie cos wprowadzili to zaplacil bym ok 40 zl miesiecznie a nie 90 zl. Jest roznica kolosalna. Ale tego nie wprowadza bo zyski by spadly. Lepiej placic za statystyki. To jest chore.
Odpowiedz
0
@ Kierowca 810
dnia 13.12.2019, 18:35 · Zgłoś
Widać z powyższej informacji, że przybywa u nas lawinowo ilość śmieci,
widocznie Jasło zamieszkują sami śmieciarze, którym się dobrze powodzi
i mogą sobie pozwolić na zakupy śmieciowe.
Odpowiedz
3
@ szykują się kolosalne podwyżki
dnia 13.12.2019, 13:52 · Zgłoś
W nawiązaniu do sponsorowanej informacji z dn. 13.12.2019 pt. "Fakty o podwyżce cen śmieci w Jaśle", proszę aby Urząd Miasta odwrotnie na tut. portalu przedstawił wyniki przetargu na usługę odbioru odpadów (śmieci) z terenu Miasta Jasła na rok 2020. Proszę o wyspecyfikowanie wszystkich firm, które wzięły udział i zapoznanie mieszkańców Jasła (płatników) z dokonanym wyborem. Mamy nadzieję, że w przetargu wzięło udział co najmniej 3 (słownie: trzech) potencjalnych wykonawców (oferentów).
Odpowiedz
-4
@ Piotrek
dnia 12.12.2019, 20:13 · Zgłoś
Panika jest gorsza od faszyzmu. Będzie ok ! Za śmieci trzeba płacić.
Odpowiedz
4
@ mieszkaniec 65
dnia 12.12.2019, 16:54 · Zgłoś
caly swiat zarabia na smieciach a pisowski ciemnogrod musi placic macie co chcieliscie
Odpowiedz
-1
@ Piotrek
dnia 12.12.2019, 20:15 · Zgłoś
Życie kosztuje niestety
Odpowiedz
5
@ pl
dnia 12.12.2019, 15:37 · Zgłoś
Rok 2018 - 9.75 zl rok 2019 podwyzka na 15.50 rok 2020 podwyzka na 30 zl to skandal w ciągu 2 lat ponad 3 razy wyższe opłaty
Odpowiedz
0
@ Kierowca 810
dnia 12.12.2019, 15:31 · Zgłoś
Należy płacić od kubła.
Od razu zmniejszy się ilość śmieci o połowę.
Odpowiedz
2
@ dd
dnia 12.12.2019, 21:29 · Zgłoś
Nie doczekanie nasze. Trzeba wyprowadzić się do ościennych podmiejskich gmin. Tam nowe stawki od 14 do 20zł przy tym samym odbiorcy
Odpowiedz
3
@ jaślanin
dnia 12.12.2019, 11:01 · Zgłoś
W jaśle już jeden nawet dobry burmistrz przegrał wybory przez fotoradary obecny zakończy już niedługo pracę przez ścieki i śmieci
Odpowiedz
4
@ Detektyw z Jasła
dnia 12.12.2019, 10:54 · Zgłoś
Jedyny sposób na rozwiązanie to wyprowadzenie się z tego zascianks
Odpowiedz
-5
@ abc
dnia 12.12.2019, 08:54 · Zgłoś
Nie rozumiem co jest winna P.Kurowska przecież to obecne władze fundują nam takie podwyżki cen podatku ,śmieci ,wody i kanał co zrobili dla Jasła przez kadencje pana Czarneckiego i Pabiana oprócz ustalania nowych cen . Nic Jasło umiera śmiercią naturalną coraz więcej osób samotnych i starszych którzy muszą utrzymać się z niskich emerytur i płacić podatki na urzędników którzy tylko umią przeliczać i planować wzrost kosztów popijając winko z jasielskich winnic.
Odpowiedz
1
@ 1971
dnia 12.12.2019, 16:36 · Zgłoś
Te abc a kto rzadzi w jasle.wojewodztwie i kraju???
Odpowiedz
14
@ KKK
dnia 12.12.2019, 07:54 · Zgłoś
"oraz wzrastają opłaty m.in. marszałkowska za korzystanie ze środowiska."
Za chwile będzie opłata za oddychanie. Wypier... tych wszystkich urzędników i skończą się problemy.
Odpowiedz
2
@ 1971
dnia 12.12.2019, 14:09 · Zgłoś
Opłata środowiskowa to nic innego jak kolejny podatek Ale pisz tak ładnie mówi że nie nakłada nowych podatków No w sumie nie opłata to nie podatek
Odpowiedz
1
@ dd
dnia 12.12.2019, 23:12 · Zgłoś
Opłata środowiskowa to wzrost kosztów o15% inflacja i inne 10%.Skąd pozostałe 75% wzrostu ?
Odpowiedz
9
@ lex
dnia 12.12.2019, 07:11 · Zgłoś
tylko nikt wam w tym artykule nie napisał że to odpowiedzialność zbiorowa, wystarczy że jeden z bloku pomyli się w segregacji ,komisja to stwierdzi i już wszyscy płacicie ca 58 PLN

Teraz w nowej ustawie nie ma że nie segregujesz ,musisz. A jak nie to dla wszystkich kara.
Po miesiącu ją odwieszą i tak w koło. Zaraz napiszecie że nie ma odpowiedzialności zbiorowej... Będziecie to musieli udowodnić przed sądem. Starą ustawę zaskarżono ,wyrok był dla mieszkańców pozytywny.
Odpowiedz
7
@ Timon
dnia 11.12.2019, 23:56 · Zgłoś
Za niedługo to prąd będzie tańszy od wywozu śmieci, bo światło można wyłączyć, fotowoltanika itd. Drugie Czubik wójt Gminy Tarnowiec człowiekiem roku w powiecie za przejście pod krosno, wypada tylko mieć nadzieję że zamieszka kiedyś w Jaśle i zostanie naszym Burmistrzem a te wszystkie leśne dziadki odejdą w nie byt. Trzeci, jak tak dalej pójdzie to pytanie kiedy pierwsze eksmisję emerytów za dług śmieciowy. Jesteście żenujący włidarze naszego miasta.
Odpowiedz
6
@ Tak
dnia 12.12.2019, 07:07 · Zgłoś
Po co wJaśle buduje się kolejną placówkę kultury? Tworzy się niepotrzebne inkubatory i Citiki, stać nas na to? Kto z tego będzie korzystał skoro młodzież wyjeżdża? Dla seniorów wystarczy jdk i muzeum, zjedzą wigilię i będą zadowoleni. Nie szkoda na to wszystko pieniędzy? Może lepiej zrezygnować z tych "mądrych" inwestycji i dołożyć do "śmieci" żeby ludziom pomóc bo nie każdy jest radnym i ma dodatkowe pieniądze na wydanie. Ogólnie to według mnie władzom naszego miasta brak jest pomysłu na jego rozwój . Co ja piszę, jaki rozwój?
Odpowiedz
14
@ Jaślak
dnia 11.12.2019, 22:37 · Zgłoś
Ciekawi mnie:
1.Czy Firma z Wolicy zapłaciła za gaszenie podpalonych odpadów.
2.Ile firm działa na terenie Powiatu jasielskiego,które trudnią się wywożeniem śmieci i odpadów.
3.Skoro urzędnicy przedstawili analizę kosztów, to jakimi kryteriami się kierowali.
4. Jakimi kryteriami kierowała się firma, która aktualnie wywozi odpady.
Czy ona ma monopol w Jaśle do końca świata.
5. Panie Burmistrzu co Pan zrobił przez 2 kadencje w tej sprawie, oprócz chodzenia po żłobkach i przedszkolach.Czy przez 8 lat nie można było coś zrobić - ale się nie chciało.Lepiej toczyć wojenki towarzysko-polityczne niż starać o miasto i mieszkańców.
A WY PAŃSTWO RADNI, MAM NADZIEJĘ NIE WEŹMIECIE UDZIAŁU W TYM ZBÓJECKIM PROCEDERZE I ROZLICZYCIE BURMISTRZA Z JEGO DZIAŁAŃ.

OJ PRZYDAŁABY SIĘ RÓWNIEŻ WIZYTA CBA W NASZYM UM.
Odpowiedz
3
@ Timon
dnia 12.12.2019, 00:01 · Zgłoś
Myślę że może taka wizyta się przytrafić. Coraz częstsze są takie przypadki, jak to panie radny autem Urzędu Miasta firmy się pilnuje. Jak by ich przetrzepali, te wszystkie termoizolacja itd to aż ciekaw jestem co by wyszło.
Odpowiedz
-3
@ 1971
dnia 12.12.2019, 14:08 · Zgłoś
Jaslak Załóż firmę usuwając są odpady wystartuj do przetargu monopolu w Jaśle. Każdy ma równe szanse
Odpowiedz
17
@ KRAMER
dnia 11.12.2019, 22:23 · Zgłoś
Panie Burmistrzu wigilia w urzędzie będzie ?Sylwestra na rynku w tym roku nie ma to wigilie proszę nie robić bo my podatnicy sobie nie życzymy ,i śmieci mniej będzie .Wigilię urzędnicy niech sobie zrobią za własne pieniądze w lokalu i po pracy a nie w godzinach pracy
Odpowiedz
17
@ jan
dnia 11.12.2019, 21:10 · Zgłoś
A sekretarz co zrobił w tej sprawie?
Siedzi i grzeje stołek. Rusz d..ę i weź się do roboty.
Za co ci płacą ?
Odpowiedz
8
@ ewa
dnia 11.12.2019, 21:05 · Zgłoś
Teraz zobaczymy prawdziwe oblicze radnych.
Odpowiedz
-2
@ Speedy
dnia 11.12.2019, 23:02 · Zgłoś
jeśli nie zagłosują to przy kolejnej próbie będzie drożej o kolejne 2- 4 złote jak nie chcecie aby głosowali to później aby nikt nie mówił i płakał że znów kolejne podwyżki.
Podziękujcie radnym JAŚLAN I PSP którzy ostatnio z porządku obrad ściągnęli uchwałę gdyby przeszła to zapłacilibyśmy 3 zł taniej, CZEMU O TYM NIKT NIE MÓWI ???
a jak nie zagłosują będzie jeszcze drożej
Odpowiedz
9
@ tomek
dnia 11.12.2019, 20:35 · Zgłoś
Prowadzę usługi blacharskie i zastanawiam się czy dla równowagi od stycznia podnieść cenę o 20% czy od razu o 50%.
Odpowiedz
2
@ KRAMER
dnia 11.12.2019, 22:18 · Zgłoś
Ile chcesz za zmianę blachy na stodole za 100 m
Odpowiedz
10
@ 1971
dnia 11.12.2019, 20:32 · Zgłoś
Oprocz "zaslug" obecnej posel trzeba tez glosno podziękować "dobrej zmianie " za podnoszenie podatkow. O przepraszam oni podatkow nie podnosza, tylko tworza nowe. Tzw. oplata srodowiskowa to najlepszy przyklad, podniecaliscie sie przed wyborami podwyżka pensji minimalnej? To kolejna podwyzka podatkow , bo na tej "podwyzce" pensji najwiecej zyska zus i skarbowka. Od nowego roku firmy "produkujace" odpady czyli de facto 90 procent firm maja byc zapisane w rejestrze bdo. A co to oznacza? Kolejne oplaty i koszty dla firm. Na kogo je przerzuca? A podwyzki energii? Kto za to zaplaci? Lepszy i gorszy sort. Kazek co nie glosowal. Jan co kocha prezesa i janusz co go nie cierpi. Latwo jest obiecac. A ciemny lud wierzy w obietnice
Odpowiedz
15
@ ...
dnia 11.12.2019, 20:09 · Zgłoś
Podziękujta PIS
Odpowiedz
-5
@ Lenin Włodzimierz
dnia 11.12.2019, 20:20 · Zgłoś
Dziękujemy za to,że Polska wstała z kolan.
Odpowiedz
1
@ katrinka
dnia 12.12.2019, 07:48 · Zgłoś
Dobrze, że nas Armia Czerwona wyzwoliła! Prawda towarzyszu Lenin?
Odpowiedz
5
@ Daniel
dnia 11.12.2019, 19:55 · Zgłoś
Tak podnieście ceny za śmieci dość że człowiek niewiele zarabia jak wiekszość biedaków to niech płaci a sam i dzieci jego będą jadły suchy chleb bo 500+pójdzie na śmieci a urzędasy sobie premie robią na świeta a my święta o wodzie i chlebie.
Odpowiedz
15
@ jola
dnia 11.12.2019, 20:31 · Zgłoś
A to ty do dziś myślałeś ze 500+ to jest gratisowy prezent od kaczora?
Odpowiedz
13
@ Kosmos
dnia 11.12.2019, 19:46 · Zgłoś
Bardziej oplaca sie mieszkac w Rzeszowie niz w Jaśle!!!
Czy w Rzeszowie mieszkańcy czymś zasluzyli na 15 zł. a Jaslanie to maja kare chyba że musza placic duzo wiecej o 100% 30 zł ???
Odpowiedz
18
@ do Kosmos
dnia 11.12.2019, 20:42 · Zgłoś
Odpowiedź jest prosta:
W Rzeszowie jest instalacja do utylizacji odpadów, a w Jaśle wybrano posłankę do Sejmu.
Odpowiedz
1
@ ksiądz Mateusz
dnia 12.12.2019, 11:36 · Zgłoś
Rzeszów płacił do tej pory 320 zł za toną spalanych odpadów, od stycznia stawka wzrośnie do 720 zł za tonę.
Odpowiedz
7
@ 1408
dnia 11.12.2019, 19:45 · Zgłoś
... czy ktoś wam płaci za kasowanie faktów, prawdy? zobacz sobie REDAKCYJO! na onet.pl wypowiedż ministra finansów że pieniędzy będą szukć w szarej strefie handlu śmieciami. śmieci były i są biznesem,a niwniakom znależli zajęcie przy segregacji i jeszcze im za to płacą ...
Odpowiedz
15
@ Polak za granicą
dnia 11.12.2019, 19:35 · Zgłoś
Mieszkam i pracuje w UK. Planowałem powrót do kraju , budowe domu i pracowac w Polsce. Ale jak widzę co się dzieje w mojej ojczyźnie to zaczynam się zastanawiać czy moje plany realizować. Bo jeśli mam wrócic i pracować w Polsce za groszowe stawki do tego jeszcze państwo ma mnie okradać i traktować jak niewolnika to wolę tu życ jak człowiek na jakimś poziomie. Szkoda mi jedynie rodziny,znajomych no i ludzi tych którzy pracuja za najniższa krajową ze muszą sie w swojej ojczyźnie tak męczyć. Życze Wam moi kochani rodacy żeby w naszym kraju wreście bylo można żyć godnie.
Odpowiedz
11
@ jola
dnia 11.12.2019, 20:29 · Zgłoś
Przyjedź dostaniesz 500+ za które Polacy sprzedali Polskę i obudzili się z ręką w nocniku.
Odpowiedz
14
@ Anna
dnia 11.12.2019, 19:29 · Zgłoś
Podziękujmy Kurowskiej ...poszła w górę dzięki wyborcom a nam zostawiła smród śmierci ... nienawidzę PiSu
Odpowiedz
16
@ KRAMER
dnia 11.12.2019, 19:27 · Zgłoś
Może by elektryczną Hulajnogą za 15 tyś wywozić śmieci ?Ile miasto płaci za śmieci po Dniu Wina i kto za to płaci Winiarze ? Może my mieszkańcy i podatnicy?
Odpowiedz
16
@ Wiola
dnia 11.12.2019, 19:20 · Zgłoś
To co dzieje się w naszym kraju to kompletne dno. Jak można z dnia na dzień wywalić cene o 100% do góry.? To jest bezprawie a takiemu stanowi mowimy NIE.
Odpowiedz
-4
@ katrinka
dnia 12.12.2019, 07:47 · Zgłoś
no powiedziałaś! bochaterko!
Odpowiedz
5
@ Edek
dnia 11.12.2019, 19:13 · Zgłoś
Trzeba zrobic przewrot w kraju objac sila wladze a tych bandytow i zlodzieji co uciskaja biedote wyslac na syberie za glodowe stawki.
Odpowiedz
14
@ Xxx
dnia 11.12.2019, 18:53 · Zgłoś
Trzeba przecież podnieść sobie diety. Najbardziej i najszybciej
upadajace miasto w Polsce. Burmistrz razem z rudą do wywalenia
i to jak najszybciej.
Odpowiedz
14
@ ryba
dnia 11.12.2019, 19:00 · Zgłoś
szybko zrobić referendum i wywalić tych dziadów
Odpowiedz
-3
@ Speedy
dnia 11.12.2019, 22:54 · Zgłoś
kiedy były podniesione diety turoniu myśl za nim coś napiszesz
Odpowiedz
18
@ Miejscowy
dnia 11.12.2019, 18:53 · Zgłoś
Ludzie obudzcie sie i wyjdzmy na ulice glosno powiedziec NIE dla takich podwyzek. 100 % do gory w ciagu roku to nie jest podwyzka to jest poprostu beszczelne okradanie ludzi. Nie dajmy sobie na traktowanie nas jako zakladnikow wladzy ktora chce poprostu nas doic do zera az bedziemy biedni niczym mysz koscielna. Czas sie wziac w garsc i walczyc o swoje nie czekac az chleb bedzie po 20 zl a mieso po 100 zl/kg i wtedy plakac co tu robic,a niestety do tego idzie jesli nic nie zmienimy mu ludzie a nie burzuazja ktora chce nas traktowac jak szlachta chlopa przed wieloma laty. Wtedy ludzie musieli pracowac za garnuszek zboza a teraz my musimy pracowac za grosze i placic kosmiczne ceny za zywnosc,uslugi itp. Tak nie musi byc wystarczy pomyslec racjonalnie a nie dawac sie okradac. Dali 500+ i trzynastki ale co z tego jak oplacimy rachunki i jest po tyj ,,zapomodze". Wiem jak to wyglada bo mam dzieci i wiem jak to wyglada. Do tego oczywiscie pracuje no i nie mam nalogow a ciezko zwiazac koniec z koncem. PiS sie szczyci ze cos dalo ale tak naprawde to wiecej zabiera niz dalo a bedzie jeszcze gorzej po nowym roku. Zyc sie nie chce jak sie widzi te ceny w sklepach. A praca w naszym regionie to czysty wyzysk za grosze tylko szefostwo bije miliony a my pracujemy za 2 tys przy dobrych wiatrach. Ja sie teraz pytam wladzy: JAK ZYC za te nedzne pieniadze? Tylko ze syty glodnego nie zrozumie.
Odpowiedz
6
@ będzie gorzej
dnia 12.12.2019, 08:42 · Zgłoś
Tak się kończy głosowanie na populistów (PiS), co to rozdają prezenty z naszych pieniędzy. Oni dzięki tej oszukańczej metodzie spokojnie sobie rządzą i czerpią z tego pełnymi garściami. A Naród, no cóż za głupotę trzeba płacić. A to jeszcze nie koniec "prezentów" PiS. Jesteśmy ścieżce wyjścia z Unii Europejskiej i trwa zohydzanie UE, co w przypadków zwolenników PiS już nastąpiło. A to dopiero będzie armagedon. Ale szczęście to jest stan świadomości, a nie portfela, więc ludzie (część) po wystąpieniu z Unii będą szczęśliwi że uratowali polskość i wartości katolickie. A może by należało podzielić Polskę wzdłuż Wisły i część zachodnia byłaby w UE a część wschodnia nie ? Wtedy Polacy mogliby "wyemigrować" do tej Polski która im bardziej odpowiada.
Odpowiedz
13
@ Segregujący odpady
dnia 11.12.2019, 18:46 · Zgłoś
A co w tej sprawie ma do powiedzenia wiceprzewodniczący sejmiku wojewodztwa???
Czy to nie marszałek województwa podniósł oplaty? To gdzie wtedy był WICEPRZEWODNICZACY SEJMIKU WOJEWÓDZTWA, milczał jak dla Jaślan zostały podniesione oplaty? Podobno też mamy posłów, senatorów, europosłów... podobno mają coś do powiedzenia...to co w tej sprawie mają do powiedzenia?? Czy to nie ich MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA podniósł opłaty?? Może redaktorzy portalu zadaliby tym Panstwu takie pytania?? Społeczeństwo ma prawo wiedzieć.
Odpowiedz
-5
@ katrinka
dnia 12.12.2019, 07:46 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
1
@ ceny
dnia 11.12.2019, 18:39 · Zgłoś
Tutaj wpisz treść Jasło Rzeszów Krosno

Rodzina jednoosobow. 29.17 zł 15,00 zł 24,00 zł

Dwuosobowa 58,34 zł 28,00 zł 48,00 zł

Trzyosobowa 87,51 zł 41,00 zł 72,00 zł

Czteroosobowa 116,68 zł 52,00 zł 96,00 zł

Pięć - więcej 145,85 zł 63,00 zł 129,00 zł Twojego komentarza
Odpowiedz
6
@ Hejka
dnia 11.12.2019, 18:36 · Zgłoś
Najpierw robi się problem z czegoś a potem rozwiązanie wtedy ludzie łatwiej godzą się na koszty. Na Baczyńskiego pod śmietnikiem codziennie rano nowa partia wersalek, mebli czyżby to mieszkańcy? W nocy wieśniaki zwożą to co dawniej wyrzucali do potoka albo wywozili w las, Teraz się boją kar więc podrzucają pod śmietnik. Straż miejska i patrole policji mogły by wysłać patrol żeby wyłapać dziadów ale po co zadzierać z ludźmi i się narażać. Policji nie obwiniam bo są od poważniejszych spraw i nie brakuje jej pracy, ale od czego są te patrole samochodem SM? Boją się karać tych co smrodzą dokładając śmieci do kotła, boją się zwracać uwagę posiadaczom psów że kupki trzeba zabierać ze sobą, do młodzieży nawet nie podchodzą po strach. Raz uratowali życie psu przywiązanego do filara w starostwie i jakaś akcja z gołębiami była. Wspominają dobre czasy jak wystawiali fotoradar i do samochodu albo w krzaki żeby nikt ich nie widział. Pozdrawiam.
Odpowiedz
14
@ Mieszkaniec
dnia 11.12.2019, 18:29 · Zgłoś
Mieszkamy w Jaśle to chyba za,,KARE" sasiednie miasta to są chyba w innym państwie.Czym zasluzylismy na te ceny niskimi zarobkami???
Odpowiedz
0
@ Lenin Włodzimierz
dnia 11.12.2019, 18:36 · Zgłoś
Jak PiS dojdzie do władzy to i pensję podniesie. Trzeba tylko dr Andrzeja Dudę wybrać na prezydenta!
Odpowiedz
10
@ ee
dnia 11.12.2019, 18:24 · Zgłoś
Radni powinni robic wszystko aby tych cen nie zatwierdzic od tego sa.
Odpowiedz
6
@ X
dnia 11.12.2019, 18:22 · Zgłoś
Nadal się Wam podoba ta cała ekologia ?
Odpowiedz
5
@ Ale jaja
dnia 11.12.2019, 18:25 · Zgłoś
Kiedyś jak napisałem o co chodzi w ekologii i tej całej gospodarce odpadami o mało nie zostałem pobity on line
Odpowiedz
18
@ RJS
dnia 11.12.2019, 18:18 · Zgłoś
Niedługo śmieci będą droższe jak prąd i gaz. Paranoja k...
Odpowiedz
3
@ Ale jaja
dnia 11.12.2019, 18:24 · Zgłoś
Nie będą zobaczysz jak w imię pseudo ekologii prąd i gaz pójdą w górę znów węgiel będzie przy tym tani ale palenie nim będzie drogie
Odpowiedz
13
@ belbel
dnia 11.12.2019, 18:16 · Zgłoś
chamstwo i złodziejstwo, tyle w temacie
Odpowiedz
11
@ ŚW MIKOŁAJ
dnia 11.12.2019, 18:16 · Zgłoś
Znam śmieciarz co narzeka a mieszkanie w Karpaczu kupił
Odpowiedz
1
@ Kierowca 810
dnia 11.12.2019, 18:08 · Zgłoś
Uważam, że żadne argumenty ani zwiększenie wszelkich opłat
nie zmieni zastarzałego sposobu myślenia mieszkańców Jasła
na postępowanie logiczne i przyszłościowe.
Dalej co nowe będzie wszystko złe i niedobre.
Odpowiedz
9
@ Tak
dnia 11.12.2019, 18:10 · Zgłoś
Jak tuba propagandową UM:-)
Odpowiedz
12
@ bolo
dnia 11.12.2019, 18:06 · Zgłoś
to niech urzad sie okresli czy odpadow jest 100 procent wiecej???
Odpowiedz
0
@ Kierowca 810
dnia 11.12.2019, 18:00 · Zgłoś
Odpady z biomasy jako pożyteczny materiał wtórny przerabiam na kompost
u siebie.
Odpowiedz
20
@ ryba
dnia 11.12.2019, 17:29 · Zgłoś
Czy Pan Burmistrz Pabian po przeczytaniu tych komentarzy się już spakował i honorowo opuścił UM Jasło zostawiając kopertę w biurku następcy.
Odpowiedz
12
@ Ale jaja
dnia 11.12.2019, 17:28 · Zgłoś
Właśnie wychodzi o co chodzi z tą całą ekologią, jest to tylko nabijanie kasy, za ogrzewanie domów nawet gazem za kilka lat też tak podkrecą śrubkę że zapomnimy jak się nazywamy.
Śmieci to nic innego jak surowce wtórne metal, plastik, papier czy biomasa. Zakłady gospodarujace odpadami dostają wstępnie segregowane odpady, poddają je dalszej segregacji i sprzedają nasze odpady za ogromne pieniądze i jeszcze im za to płacimy. Następnie z naszych odpadów za które zapłaciliśmy wytwarzane są nowe towary. Nie ma śmieci z których nie można nic zrobić bo z odpadów kuchennych powstaje kompost a z tego co nie nadaje się już do niczego powstaje paliwo alternatywne. Tak właśnie wygląda "smieciowy problem". Eko biznes nie żaden problem. Opowieści o smogu też są wyłącznie po to by w przyszłości wprowadzić kolejne opłaty za ogrzewanie itp itd...
Odpowiedz
-3
@ do Ale jaja
dnia 11.12.2019, 22:11 · Zgłoś
Jeżeli śmieci to taki interes to bierz się za ich zagospodarowanie. Zarobisz kokosy "odzyskując surowce i wytwarzając nowe towary".

Jeżeli jest tak różowo, to dlaczego jest tak duży problem? Zarobisz miliony w 2 dni, oczywiście nie inwestując, tylko nurkując w odpadach i wyciągając co lepsze.

Powodzenia!
Odpowiedz
2
@ Ale jaja
dnia 12.12.2019, 09:30 · Zgłoś
Takim jak ty wmowiono że jest problem, problem jest po to by ludzie bez wleszy i własnego zdania bez gadania płacili więcej i więcej. A co do otwarcia śmiećbuznesu to niestety nie mam znajomości żeby taki biznes otworzyć
Odpowiedz
31
@ prawie były mieszkaniec
dnia 11.12.2019, 16:51 · Zgłoś
podatek od nieruchomości w górę, śmieci drogie jak złoto... kto tym rządzi??? Opłaty najwyższe w całym Podkarpaciu. A co jest w tym mieście? Nic... nie ma parkingów, fajnego kina, galerii z prawdziwego zdarzenia, transport miejski to tragedia... pociągów brak, autobusów brak. Ale oni dalej ściągają z biednych mieszkańców. Z czego mam płacić? Życie jest już tak drogie a zarobki niskie...
Odpowiedz
15
@ Ale jaja
dnia 11.12.2019, 17:31 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
2
@ Evita
dnia 11.12.2019, 16:50 · Zgłoś
Kogoś pogrzało. Są inne firmy . Zrobić przetarg!
Odpowiedz
4
@ ...
dnia 11.12.2019, 17:12 · Zgłoś
przetarg był
Odpowiedz
16
@ Cxarny
dnia 11.12.2019, 16:37 · Zgłoś
A może by tak zrobić korektę wyboru Pabiana?
Odpowiedz
15
@ On
dnia 11.12.2019, 16:16 · Zgłoś
Wybraliscie soboe to macje haha
Odpowiedz
1
@ Lisaj
dnia 14.12.2019, 17:10 · Zgłoś
Skumbrie w tomacie, skumbrie w tomacie. Pstrąg.
Odpowiedz
13
@ bobo
dnia 11.12.2019, 16:04 · Zgłoś
niech się ludzie zbiorą i nie płacą bo to nie do pomyślenia tyle płacić!!!
Odpowiedz
23
@ edward
dnia 11.12.2019, 15:05 · Zgłoś
to kiedy wychodzimy z domów i zamiast do kauflanda , to pod urząd miasta
Odpowiedz
16
@ ObywatelG
dnia 11.12.2019, 15:00 · Zgłoś
Gadanie urzędników ogólnikami zamiast przedstawić kalkulację podwyżek w liczbach , składnikach. Coś chyba mają do ukrycia skoro tego nie robią.
Odpowiedz
26
@ Obywatel
dnia 11.12.2019, 14:55 · Zgłoś
Okradaja nas ile sie da ceny sa juz unijne a zarobki jak w kraju 3 swiata.Ludzie popatrzcie jak we Francji walcza o swoje a my siedzimy cicho i czekamy az bedziemy zyc w nedzy. Wezmy wrescie sprawy we wlasne rece i chodzmy na ulice walczyc o godne zycie dla nas,naszych dzieci i wnukow. Nie badzmy bierni na to co sie dzieje.
Odpowiedz
21
@ Mieszko
dnia 11.12.2019, 15:06 · Zgłoś
Nauczyciele juz próbowali walczyć to społeczeństwo ich zaszczuło bo takie obywatelskie społeczeństwo mamy.Zero wspólnoty, każdy myśli tylko o sobie i swoim końcu nosa to jak widzisz wspólne działanie społeczne?
Odpowiedz
3
@ Zonk
dnia 11.12.2019, 15:23 · Zgłoś
Chcieli kasy dla siebie! I to po 1000 zl.
Odpowiedz
3
@ Hohoho
dnia 11.12.2019, 16:25 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
1
@ kasia
dnia 11.12.2019, 18:10 · Zgłoś
Bywały w Polsce takie protesty, że walczono o dobro ogółu a jie tylko pojedynczej grupy zawodowej
Odpowiedz
28
@ pl
dnia 11.12.2019, 14:45 · Zgłoś
rok 2018 - 9.75 zl rok 2019 podwyzka na 15.50 rok 2020 podwyzka na 30 zl to skandal w ciągu 2 lat ponad 3 razy wyższe opłaty
Odpowiedz
8
@ 44
dnia 11.12.2019, 19:36 · Zgłoś
A ja już teraz płacę ponad 30 zł za śmieci na osobe mimo że mieszkam w bloku spółdzielczym. A bierze się to z tąd że płace za śmieci niesegrgowane , chciałem segregować smieci ale prezes spółdzieni powiedział ze nie ma możliwsci technicznych na postawienie kontenerów dla śmieci segregowanych. Aż się boje po ile te śmieci będą po podwyżce jak już teraz za 3 osobową rodzine wychodzi prawie stówa na miesiac.
Odpowiedz
1
@ obiektywnie
dnia 13.12.2019, 14:23 · Zgłoś
Miasto już się boi i pisze artykuły sponsorowane. Szkoda, że nie ma możliwości dodać pod nimi pytań, na które mogliby udzielić odpowiedzi. A może nasi wspaniali radni stworzyliby debatę w tym temacie, na którą mogliby przyjść mieszkańcy? NIE, nie zrobią tego, bo się boją. Miało być tak wspaniale, tak pięknie obiecywali wszystko przed wyborami. A największy żal można mieć to tych "młodych, nowych" radnych. Oj, nie tak to miało wyglądać... Chyba, że już zapomnieli wchodząc między wrony i kracząc jak one? To pytanie i nadzieja, że nie... Podsumowując jak wybrano w wyborach tak się ma...
Odpowiedz
8
@ oko proroka
dnia 11.12.2019, 14:34 · Zgłoś
PiS przy kolejnych wyborach nie dostanie nawet 5% i nie dostanie się do sejmu i wreszcie będzie ulga dla narodu.
Odpowiedz
-18
@ katrinka
dnia 11.12.2019, 14:41 · Zgłoś
Ustawa pochodzi z 2013 roku, gdy rządziała twoja ukochana Platforma zwana Obywatelską! Popieraj Gretę! :)
Odpowiedz
6
@ Lenin Włodzimierz
dnia 11.12.2019, 18:31 · Zgłoś
Nowelizacja ustawy śmieciowej Śmieci+ jest z września 2019 roku i przegłosowała ją opozycja totalna.Jak tylko Prawo i Sprawiedliwość wygra wybory zaraz to uchylimy!
Odpowiedz
7
@ Kierowca 810
dnia 11.12.2019, 14:33 · Zgłoś
W Jaśle można by można więcej robić gdyby mieszkańcy nie demonstrowali
i nie sprzeciwiali propozycjom inwestycji nawet tych, które są dofinansowane
z Unii Europejskiej czy z Województwa Podkarpackiego.
Inne okoliczne miasta łakną rozbudowy swoich miast i zabiegają o nowe
inwestycje. U nas niech wszystko po staremu i bez zmian.
Odpowiedz
13
@ mr X
dnia 11.12.2019, 14:13 · Zgłoś
ma kto może przepis na pomidorówke?
Odpowiedz
30
@ Jaślanin
dnia 11.12.2019, 14:11 · Zgłoś
Przecieź w Jaśle od bardzo dawna nic się nie robi popatrzcie tylko na Krosno
Jak sie rozwinęło a Jasło co?--- zrobiła się dziura i tyle.
Odpowiedz
40
@ Tak kest
dnia 11.12.2019, 14:08 · Zgłoś
500+
1000-
Tak to mniej wiecej wyglada
Odpowiedz
-9
@ Aqq
dnia 11.12.2019, 16:15 · Zgłoś
To i tak nieźle, za PO-PSL było tylko 1000-
a jak poszedleś po podwyżke do szefa to zobaczyłeś środkowy
palec i drzwi od zewnątrz, super było, 1200 na rękę a benzyna
ponad 6 zeta...o jak tęsknię...
Odpowiedz
0
@ Przybysz
dnia 12.01.2020, 16:14 · Zgłoś
Teraz masz lepiej,pewnie robisz dzieci zeby mieć 500 plus jak pracować a moje pieniądze idą na takich nierobow jak ty.
Odpowiedz
6
@ AA
dnia 11.12.2019, 13:58 · Zgłoś
Czy ktoś wie kiedy otworzą 'łącznik"?
Odpowiedz
37
@ news
dnia 11.12.2019, 13:53 · Zgłoś
PiS nie ma litości dla kraju! Jarosław Kaczyński i premier Mateusz Morawiecki płacą hojnie Polakom ich własnymi pieniędzmi, a do tego masakrują wyborców kolejnymi podatkami. Wyższa akcyza na alkohol i papierosy, podatek od plastikowych butelek, wyższe ceny na święta… to nie koniec! Prawo i Sprawiedliwość teraz uderzy w chorych i kobiety w ciąży!
Odpowiedz
-8
@ ksiądz Mateusz
dnia 11.12.2019, 16:37 · Zgłoś
To straszne butelka wódki droższa o złotówkę a puszka piwa o 5 groszy. Jak żyć?
Odpowiedz
15
@ głosujący
dnia 11.12.2019, 13:41 · Zgłoś
Znamy wszystkich radnych i przecież tym, którzy poprą w głosowaniu takie podwyżki możemy prosto w oczy powiedzieć, jakie mamy o nich zdanie.
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 11.12.2019, 14:38 · Zgłoś
I wybrać ich po raz kolejny :-D
Odpowiedz
11
@ sąsiad radnego
dnia 11.12.2019, 16:20 · Zgłoś
Dobry pomysł. Bacznie przyglądajmy się jak będą głosować radni. Trzeba ich z działania rozliczać, tam gdzie to będzie możliwe.
Odpowiedz
21
@ Gospodyni
dnia 11.12.2019, 13:37 · Zgłoś
Dlaczego nikt nie bierze pod uwagę że budżety domowe nie są z gumy.Potem wszyscy płaczą że dłużników przybywa
Odpowiedz
11
@ Jas
dnia 11.12.2019, 13:26 · Zgłoś
Mamy zapowiedziane podwyżki na 2020 a na 2021 kolejne i kolejne...Kocham PiS i naszą władzę aż chce się krzyknąć...
Odpowiedz
-22
@ katrinka
dnia 11.12.2019, 14:40 · Zgłoś
Ustawa pochodzi dziecko z 2013 roku, gdy rżadziła twoja ukochana PLATFORMA OBYWATELSKA!!!
Odpowiedz
9
@ jas
dnia 11.12.2019, 15:11 · Zgłoś
tylko od 2013r. ustawa ta była zmieniana wielokrotnie :)
Odpowiedz
27
@ 22
dnia 11.12.2019, 13:17 · Zgłoś
Tak duża podwyżka to jakieś szaleństwo
Odpowiedz
29
@ AA
dnia 11.12.2019, 13:13 · Zgłoś
PIS podwyższył płace minimalną i stąd te podwyżki. Przecież ktoś musi za to zapłacić.
Odpowiedz
16
@ nik
dnia 11.12.2019, 12:53 · Zgłoś
Może zgodnie z zasadą płynącą z góry ktoś zbuduje mały śmietniczek z kilku desek za 369 tysięcy złotych, albo pomnik. Można to zbudować za 1/9 tej ceny ale będzie wielu chętnych do podziału "zysku". Głupi mieszkaniec zapłaci i dalej będziecie z niego zdzierać kasę w coraz większych podatkach. I jeszcze pójdzie na wybory po kolejny +.
Odpowiedz
9
@ duda
dnia 11.12.2019, 12:53 · Zgłoś
Mam dla UM Jasło propozycję (jako mieszkaniec mogę to nazwać nawet żądaniem). W umowie na odbiór odpadów jakie podpisujemy jako mieszkańcy brak jest kar dla odbiorcy śmieci za nie wywiązywanie się z harmonogramu odbiorów. Dla mnie jest to rażąca wada tych umów. Kary powinny być bolesne jak bolesne jest dla mieszkańca nie odebranie śmieci.
W każdej umowie dotyczącej świadczenia jakichkolwiek usług są obowiązki stron a bardzo często brak sankcji za ich niedotrzymanie. Domy przy ul. Konopnickiej, przy budowie KG2 w 2 i 3 kwartale nagminnie nie miały odbieranych odpadów lub odbierane były z opóźnieniami, w wielu wypadkach sporymi.
Odpowiedz
18
@ Tecetus
dnia 11.12.2019, 12:52 · Zgłoś
Moze czas wyjsc na ulice i pokazać protest. Pisanie komentarzy nic nie daje.
Odpowiedz
15
@ kolaczyce
dnia 11.12.2019, 12:45 · Zgłoś
u nas w mieście mamy zniżke za korzystanie z kompostowników przydomowych i to niemało bo 10 zł od osoby. ale w takim wielkim mieście jak jasło to same wiezowce i kompostowników nie majo
Odpowiedz
9
@ patol
dnia 11.12.2019, 12:40 · Zgłoś
Ło matko, trza se bedzie bombelka dorobić.
Odpowiedz
30
@ Hans
dnia 11.12.2019, 12:12 · Zgłoś
Taka polityka doprowadzi do wyludnienia miasta..Wystarczy spojrzec
w Debicy ile RJS-ów jezdzi.. Ludzie zajmijcie sie inwestowaniem nie
przecinaniem wstęg pseudoosiągnięć.
Odpowiedz
33
@ RAK
dnia 11.12.2019, 11:59 · Zgłoś
Jaślanie na obecnym etapie należy szybko zrobić referendum odwołując obecnego nieudolnego burmistrza.Jeżeli tego nie zrobimy to za rok będziemy płacić 60 zł a za następny 90 zł i dalej 120 .Obecnie żadne argumenty i proponowane rozwiązania nie mają sensu. Z nowo wybranym burmistrzem należy dokładnie przeanalizować tematy różne ( wymianę kadry w urzędzie również). Proszę podać gdzie będzie zbiórka podpisów za odwołaniem burmistrza.
Odpowiedz
31
@ Mieszko
dnia 11.12.2019, 12:01 · Zgłoś
Tylko referendum i nowy Burmistrz
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 11.12.2019, 14:37 · Zgłoś
Co ma do tego burmistrz, geniusze? On wykonuje uchwały rady miasta. A za podwyżkę podziękować p. Kurowskiej i rządowi. Tylko trzeba miec mozg.
Odpowiedz
5
@ Szpak
dnia 11.12.2019, 16:47 · Zgłoś
Proszę przeczytać Ustawę o Samorządzie Terytorialnym. Dowie się Pani co ma Burmistrz.
Odpowiedz
-3
@ Krzyś
dnia 11.12.2019, 16:50 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 11.12.2019, 18:45 · Zgłoś
Znowu anonim wydalił komentarz.
Odpowiedz
12
@ ryba
dnia 11.12.2019, 19:17 · Zgłoś
ten obecny burmistrz jest nieudolny i tyle w temacie
Odpowiedz
1
@ ty drgonska
dnia 11.12.2019, 21:43 · Zgłoś
a ty co sflustrowana nauczycielka zwolenniczka PIS cos sie w głowie przestawił czy co tylko burmistrz bo ma wiekszosc w radzie !!! swoją wiekszość
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 11.12.2019, 23:02 · Zgłoś
A poza tym ze zdrowiem w porządku, "flustracie"?
Odpowiedz
1
@ Lisaj
dnia 14.12.2019, 17:05 · Zgłoś
Jak to 'co ma"? Sekretarkę ma!!!
Odpowiedz
38
@ Max
dnia 11.12.2019, 11:42 · Zgłoś
Jeszcze prąd w styczniu, o jakies 20% i gitara
Odpowiedz
35
@ Marysia
dnia 11.12.2019, 12:40 · Zgłoś
Ale jaka gitara Max? Przecież zapowiadało przed wyborami wszem i wobec, że nas poprowadzi do dobrobytu jak na Zachodzie, bo się nam to tak po prostu należy. Tylko jeden warunek żeby za nimi zagłosować. Tyle, że "zapomniało" dodać, że u nas tylko coraz lichsza (bo przecież nie z pracy ale z rozdawania) "złotówka", a nie EURO.
4 lata temu było "państwo w ruinie", tyle , że z tej "ruiny" było możliwe fundowanie różnych "plusów", teraz po 4 latach "nowoczesnego" zarzadzania państwem "w kasie" pusto, a naród coraz bardziej obciążany różnymi opłatami.
Otrzeźwieje suweren w końcu czy jeszcze bardziej musi dostać w d...?
Odpowiedz
33
@ bazalt
dnia 11.12.2019, 14:38 · Zgłoś
Nie otrzeźwieje.
Na 10 mieszkańców powiatu, o tym ze Kurowska uwaliła zakład utylizacji śmieci, wie może 1 osoba. Z tych osób, które o tym wiedzą - 90% ma wdrukowane głosowanie na PiS. Nawet gdyby Kurowska publicznie wzięła na siebie winię i przyznała - "tak, to przeze mnie płacicie za śmieci dużo i będziecie płacić jeszcze więcej" - to i tak wygraną ma w kieszeni. Podkarpacie to może i piękny przyrodniczo i geograficznie zakątek kraju, ale mieszkają tutaj najgłupsi, najbardziej zacofani ludzie.
Szanuje tych wyborców PiS-u którzy potrafią rzeczowo i sensownie wyłożyć swoje wybory. Ale takich - w skali nawet całego województwa jest garstka, ułamek procenta. Za jakiś czas - jeśli tak dalej będzie - ogrodzą całe województwo jak skansen, albo rezerwat dla gatunku, którego już nigdzie na świecie nie można spotkać.
Odpowiedz
7
@ Pixi
dnia 11.12.2019, 16:36 · Zgłoś
nie otrzeźwieje, bo jeszcze za mało po[...] dostał
Odpowiedz
11
@ do bazalt i Pixi
dnia 11.12.2019, 17:57 · Zgłoś
100% racji. Mentalność niewolnika jest taka, że im więcej dostaje w kość (delikatnie pisząc) tym więcej miłuje Pana lub Panią, która mu wciska, że to dla jego dobra.

Potwierdzają to ostatnie wybory.
Odpowiedz
3
@ Platnik
dnia 11.12.2019, 11:41 · Zgłoś
My płacimy a oni podała i kłopot z glowy
Odpowiedz
9
@ chów klatkowy polaka zwyczajnego
dnia 11.12.2019, 11:41 · Zgłoś
Ludzie ze wsi albo domów wolnostojących jednorodzinnych powinni płacić mniej gdyż ich odpady łatwiej sprawdzić czy są posegregowane. Zaś ludzie z klatowiska gdzie smietniki są wspólne i gdzie kontrola segregacji odpadów jest niemalże nie możliwa powinni wszyscy jak jeden mąż płacić jak za odpady niepostegrgowane czyli 60zł/mc od osoby.
Odpowiedz
4
@ kazia
dnia 11.12.2019, 14:01 · Zgłoś
Wsiowi posiadacze willów wywalają śmieci do lasów albo przywożą nocami do kontenerów przy blokach miejskich, za wywiezienie których płacą mieszkańcy klatowiska.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 11.12.2019, 14:35 · Zgłoś
Dlaczego pan stosuje odpowiedzialność zbiorową? To nie Auschwitz!
Odpowiedz
13
@ Ela
dnia 11.12.2019, 14:57 · Zgłoś
Twoja wiedza nic nie warta,nie poparta dowodami tylko Twoim mylnym wyobrażeniem o rzeczywistości.Mieszkam w bloku i widzę jak z domów prywatnych w dniu odbioru śmieci wystawiają małe woreczki ze śmieciami, a te większe worki lądują w naszych kontenerach na śmieci.Ktos powinien się tym problemem zająć.Panie prezesie JSM wiaty smietnikowe maja być zamykane na klucz.Niech każdy płaci za swoje śmieci.Ja swoje śmieci sortuj.
Odpowiedz
12
@ dragonia myślenie nie boli
dnia 11.12.2019, 15:36 · Zgłoś
Jak śmietnik współny to i odpowiedzialność zbiorowa. To chyba logiczne i oczywiste.
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 11.12.2019, 18:43 · Zgłoś
Nie zamierzam płacić za pacanow, którzy śmieci nie segregują, wrzucają, gdzie popadnie bo nie umieją czytać i nie rozróżniają kolorów, a także podrzucają śmieci.
Odpowiedz
2
@ chów klatkowy polaka zwyczajnego
dnia 11.12.2019, 18:50 · Zgłoś
Nie masz wyjścia... no chyba, że sama sobie stworzysz prywatny śmietnik, co w blokowisku (klatowisku) jest niemożliwe.

Prywatne śmietniki to standard ale na WSI.
Odpowiedz
3
@ hanka
dnia 11.12.2019, 19:43 · Zgłoś
Nie Kazia, nie zgadzam się z Tobą. Jestem ze wsi i mam kompostownik, gdzie gro odpadów jest zagospodarowywana. Wiosną jest jak znalazł na grządeczki. Popieram więc pomysł ulgowego traktowania
Odpowiedz
1
@ widzący inaczej
dnia 12.12.2019, 13:15 · Zgłoś
To prawda,że z prywatnych domów wyrzucają śmieci do kontenerów JSM a może by tak nadać numery dla każdego mieszkańca i każdy mieszkaniec przypinałby do worka swój numer, łatwo było by go sprawdzić jak segreguje i wtedy obciążać?
Odpowiedz
0
@ redaktor
dnia 12.12.2019, 17:00 · Zgłoś
Jutro nasz redaktor pójdzie do burmistrza i mu przypomni że ustawa mówi o ulgach za kompostowanie.
Odpowiedz
51
@ men
dnia 11.12.2019, 11:37 · Zgłoś
Mogliśmy mieć swoją spalarnię śmieci, nowoczesną, z odpowiednimi zabezpieczeniami, ale róża wiatrów była niepomyślna. Zapomnieliście już komu zawdzięczamy teraz takie opłaty? To wróćcie do lat 2006-2010 i poczytajcie o projektowanej wówczas spalarni. Protestowaliście? To teraz płaćcie!
Odpowiedz
37
@ populizm kosztuje
dnia 11.12.2019, 13:58 · Zgłoś
Ludzie nie chcą aby budowano w ich sąsiedztwie (oczywiście z zachowaniem norm), spalarni, asfaltowni, dróg, Mc Donaldów, supermarketów, masztów telefonicznych, wiatraków, zakładów pracy (Kronospan) etc. ... innymi słowy czegokolwiek. A potem są bardzo zdziwieni że śmieci drogie, brak zasięgu komórki, drogi prąd, korki na drogach, brak dobrze płatnych miejsc pracy ... Trzeba sobie uzmysłowić że coś za coś. Jak ktoś chce mieć piękne widoki i czyste powietrze to niech sobie postawi szałas w Bieszczadach. A jak chce aby wkraczała cywilizacja i był rozwój, to musi się pogodzić z pewnymi kosztami. Na lękach ludzi żerują politycy, czego jaskrawym przykładem jest zaniechanie budowy zakładu utylizacji. Takich przykładów jest więcej, bo łatwiej zdobyć poparcie ludzi przeciw czemuś, niż za jakimś pomysłem.
Odpowiedz
-27
@ ObywatelG
dnia 11.12.2019, 14:58 · Zgłoś
Ci co chcą smród pod domem i tanie śmieci to niech sobie budują spalarnię pod domem. Wolny wybór.
Odpowiedz
14
@ Pixi
dnia 11.12.2019, 16:35 · Zgłoś
jakoś spalarnia w Rzeszowie nie śmierdzi i wygląda b.ładnie. Żadne śmieci wokół niej się nie walają. Jak nie wierzycie pojedźcie sprawdzić to sobie do Rzeszowa.
Odpowiedz
13
@ do mena
dnia 11.12.2019, 17:37 · Zgłoś
Nie przeczytasz o spalarni w Gamracie, tylko o klasycznym zakładzie zagospodarowania odpadów, w tym segregacja, kompostowanie, odzysk, recykling itd.

Spalarnią i różą wiatrów straszyli przeciwnicy tej budowy, na czele z Marią K.
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 11.12.2019, 18:41 · Zgłoś
I Bogusiem Rz.
Odpowiedz
71
@ ds
dnia 11.12.2019, 11:35 · Zgłoś
macie black fraydey :):):)

mopsy i gopsy i inne socjale!!!

500+ i 300+ oddawac teraz z nawiazką :)
Odpowiedz
2
@ Do ds
dnia 12.12.2019, 17:08 · Zgłoś
Lepiej mieć i wydawać niż nie mieć i nie wydawać jak za POprzedników.
Odpowiedz
37
@ jaślanin
dnia 11.12.2019, 11:22 · Zgłoś
Spodziewaliście się że tacy ludzie, jak ci, którzy obecnie zarządzają Jasłem coś potrafią? (oprócz pobierania wysokich wynagrodzeń). Tak, potrafią Jasło doprowadzić do upadłości i nieźle im to idzie. Dokąd tylko mieszkańcy wytrzymają ich niekompetencje i nieumiejętność zarządzania? Chyba pora coś z tym zrobić.
Odpowiedz
46
@ Jaślanka
dnia 11.12.2019, 11:18 · Zgłoś
PANI MARIO KUROWSKO -DZIEKUJEMY!!! Z ufnością i radością będziemy słono płacić za Wolskę zacofaną i siermiężną, bo dla nas ciemnogród i kołtuństwo to tradycja cenniejsza od złota!!!
Odpowiedz
49
@ jola
dnia 11.12.2019, 13:19 · Zgłoś
A kto na nią oddał 20000 głosów w ostatnich wyborach fundując jej poselską wypłatę?
Odpowiedz
0
@ ludzie mówili
dnia 11.12.2019, 11:07 · Zgłoś
Gdzieś podobno sortownia w Wolicy dostała ogromną karę za pożar.
Odpowiedz
0
@ Przybysz
dnia 12.01.2020, 13:44 · Zgłoś
Wszyscy narzekaja ,a trzeba wziąć sprawy w swoje ręce.Trzeba wyjśc na rynek spotkać sie i powiedzieć co sie myśli o tym wszystkim a nie pisac i nic nie robić.
Odpowiedz
70
@ !!!!!
dnia 11.12.2019, 11:04 · Zgłoś
Dlaczego nikt w tym kraju nie zastanowi się, jak zmniejszyć wytwarzanie śmieci, skoro to jest taki ogólnokrajowy problem. Dlaczego producenci nie są obciążani opłatami za opakowania, Jaki wybór ma człowiek który idzie kupić ciastko a tam 3x folia; ma ją zjeść do cholery!!
Ale po co przecież najlepiej zedrzeć ze zwykłego Kowalskiego!!!
Odpowiedz
6
@ do !!!!!
dnia 11.12.2019, 20:30 · Zgłoś
Klient to taka niemądra istota, że kupuje towar w ładnym opakowaniu, najlepiej wielowarstwowym. Nie zawsze nawet zagląda do środka. Czasem kupi nawet g...o
w złotej folii.
Nie wrócą niestety czasy gdy sprzedawano towar zawinięty w szary papier i opłacało się zbierać butelki (oczywiście szklane, nie pety, bo ich na szczęście nie było) i je oddawać.
To se ne vrati.
Reklama i odmóżdżanie przez TV zrobiło swoje. Mamy konsumpcję i odpady po kolana.
Odpowiedz
31
@ Janusz SS
dnia 11.12.2019, 10:58 · Zgłoś
referendum!!
Odpowiedz
62
@ Mieszkaniec.
dnia 11.12.2019, 10:57 · Zgłoś
Nie chcieliśmy spalarni to płaćmy.
Odpowiedz
-11
@ ObywatelG
dnia 11.12.2019, 14:56 · Zgłoś
Człowieku , nowoczesna spalarnia w utrzymaniu ( w tym amortyzacja) kosztuje trzy razy tyle co ten grajdoł w Wolicy , a Ty myślisz że byłoby taniej .
Odpowiedz
13
@ Pixi
dnia 11.12.2019, 16:33 · Zgłoś
oczywiście że nie było by taniej, ale pieniądze zostały by w Jaśle. I dodatkowo kilkanaście miejsc pracy.
Odpowiedz
4
@ do Mieszkańca
dnia 11.12.2019, 17:30 · Zgłoś
Jakiej spalarni? W czasie gdy planowano budowę zakładu na Gamracie m=nie można było przeforsować zakładu ze sortownią odpadów, a co dopiero spalarnia.
Nikomu się o spalaniu odpadów nawet nie śniło, chyba, że Marii K. w związku z różą wiatrów.
Maria K. poszła w górę, do Warszawy, a bzdury o spalarni w Gamracie pozostały i jak widać mają się bardzo dobrze.
W Krośnie jest podobny zakład, bez spalarni.
Odpowiedz
6
@ Spalarnie
dnia 11.12.2019, 17:52 · Zgłoś
Co się czepiliście, ze budowana miała być spalarnia w Gamracie? Skąd te bzdury?

Spalarnie to są w wielu kotłowniach domowych, szczególnie w czasie mrozów.

Widać to i czuć w powietrzu. Nikt tu nie pyta o pozwolenie na spalanie odpadów.

Idzie zima, spalarnie przydomowe wystartują.
Odpowiedz
0
@ wio
dnia 12.12.2019, 22:56 · Zgłoś
Przecież wystarczy zadzwonić do Straży, nie trzeba się przedstawiać, przerabiałem to. Tylko po 22-iej nie wiem, czy ktoś przy tel. siedzi.
Odpowiedz
53
@ Szok
dnia 11.12.2019, 10:52 · Zgłoś
Taniej ma krosno rzeszow sanok dlaczego tutaj tak drogo???
Odpowiedz
74
@ Woytazzz
dnia 11.12.2019, 11:00 · Zgłoś
Bo my regularnie, przy okazji każdych wyborów pokazujemy, że nam to wcale nie przeszkadza. Jaslanin postęka, pojęczy, a potem i tak wybierze Kurowską albo Zającową.
Odpowiedz
39
@ bo...
dnia 11.12.2019, 11:03 · Zgłoś
...nie ma gospodarza. ..."wzrastają opłaty m.in. marszałkowska za korzystanie ze środowiska". To społeczeństwo jasielskie ma jeszcze ponosić jakieś opłaty "marszałkowskie"? Mało im jeszcze?
Odpowiedz
15
@ Walo
dnia 11.12.2019, 11:59 · Zgłoś
Od 2 kadencji miastem rządzi Pabian a nie Pani Kurowska czy Pan Zając.Wszelkie zastrzeżenia co do stanu w jakim jest miasto kierować do wybierane go przez Jaślan pana Ryszarda Pabiana oraz radnych miejskich
Odpowiedz
18
@ Hohoho
dnia 11.12.2019, 16:12 · Zgłoś
Ciekawe co bardziej przemówi do pisowskiego ludu: pusta kieszeń czy straszenie lgbt, sorosem i światowym lewactwem? Stawiam, że w Jaśle to drugie.
Odpowiedz
14
@ Bubu
dnia 11.12.2019, 16:43 · Zgłoś
Elwira interweniowalas u Ilony ? Bo nie widzę mego komenta...
Odpowiedz
56
@ edward
dnia 11.12.2019, 10:49 · Zgłoś
tylko referendum może uratować nas od zagłady
Odpowiedz
59
@ real
dnia 11.12.2019, 10:47 · Zgłoś
Odnoszę wrażenie, że władza zamiast szukać korzystnych dla mieszkańców rozwiązań idzie po linii najmniejszego oporu czyli narodzie dawaj kasę. I oczywiście uzasadnienie rzucające na kolana - naród tworzy coraz więcej śmieci!!! Szok. A może by tak tych politycznych urzędników na śmietnik historii?
Odpowiedz
27
@ będzie coraz drożej
dnia 11.12.2019, 13:09 · Zgłoś
To nie wina miasta obecnie, ale zaniechania z lat poprzednich które doprowadziły do tego, że Jasło stało się zakładnikiem instalacji przetwarzania odpadów z innych miast. Za błędy (wyborców) zapłacą sami mieszkańcy.
Może w przyszłości będą głosować rozumnie, ale nie sądzę. Wszak dopiero co wybrali P. Kurowską na Posłankę, która zaniechała budowy nowoczesnego zakładu utylizacji odpadów. Inna sprawa to fakt, że PiS uszczupla dochody samorządów, lub nie daje stosownych subwencji np. oświatowej, przez co muszą one szukać pieniędzy w kieszeniach mieszkańców. Ludzie jednak nie zagłębiają się w takie szczegóły i wolą mówić, że Burmistrz jest zły i należy go odwołać.
Odpowiedz
17
@ Wow
dnia 11.12.2019, 15:15 · Zgłoś
A kto był zastępcą pani Kurowskiej? Więc chyba jednak miał swój wkład wtedy a obecnie ponosi konsekwencje tamtych, powiedzmy delikatnie "niezbyt mądrych" decyzji.
Odpowiedz
14
@ Jaślak
dnia 11.12.2019, 16:49 · Zgłoś
I tak ciemny narodzie w maju zagłosujecie na dojną zmianę, kolejny raz. I do kogo te żale, sami żeś je wybrali to dobro.
Odpowiedz
19
@ Zakładnik
dnia 11.12.2019, 17:47 · Zgłoś
Oczywistym faktem jest, że miasto będzie coraz więcej płacić za odpady (gdy nie ma własnej instalacji) podmiotom, które takie instalacje mają np. w Krośnie.

Tak oczywistego faktu nie mogła zrozumieć nauczycielka?

Tak wygląda świadomość i zdolność przewidywania włodarzy. Potem takie są efekty jak widać. Taka jest cena ulegania populistom i demagogom.

Zakładnik nie ma nic do gadania - tylko płacić i to coraz więcej.
Odpowiedz
-13
@ Do Wow
dnia 11.12.2019, 21:53 · Zgłoś
Jak wejdziesz między wrony,musisz krakać jak i one"Co burmistrz ma do decydowania,zakraczą go,bo jest za dobry.
Odpowiedz
6
@ Do do wow
dnia 12.12.2019, 07:17 · Zgłoś
Też tak kiedyś myślałam, teraz wiem że to nieprawda. Ani to że jest dobry ani to że kogoś słucha. Według mnie zasłużył na wszystkie gorzkie słowa w tych komentarzach.
Odpowiedz
41
@ Ok
dnia 11.12.2019, 10:47 · Zgłoś
Komuś coś chyba na głowę spadło.
Od ludzi coraz więcej kasy wydzierać,a może wytłumaczy
mi ktoś fakt odbierania odpadów i mieszanie z dwóch
różnych pojemników do jednej śmieciary???
Jaki sens ma ta segregacja???
Odpowiedz
13
@ Piotreck
dnia 11.12.2019, 12:38 · Zgłoś
Nowoczesne śmieciarki mają kilka komór na śmieci. Także wydaje się że do jednego sie wszystko pakuje a w rzeczywistości do są separowane.
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 11.12.2019, 14:33 · Zgłoś
I myśli pan, że tu są takie śmieciarki . To żart.
Odpowiedz
20
@ pl
dnia 11.12.2019, 14:51 · Zgłoś
madre słowa ceny rosna szybko a wyplaty wolno
Odpowiedz
21
@ Ok
dnia 11.12.2019, 15:33 · Zgłoś
Nowoczesne może i mają...ale te które zabierają śmieci
w Jaśle przy nich nawet nie stały...
Odpowiedz
0
@ redaktor
dnia 12.12.2019, 16:56 · Zgłoś
Obiecujemy się zainteresowac i sprawdzić jakie smieciarki jreżdżą w Jaśle
Odpowiedz
170
@ lol
dnia 11.12.2019, 10:45 · Zgłoś
Podziękujmy Kurowskiej !!
Odpowiedz
165
@ Woytazzz
dnia 11.12.2019, 10:48 · Zgłoś
My jaślanie już to przecież zrobiliśmy - podziękowaliśmy dwoma kadencjami w województwie i trzecią w sejmie.
Odpowiedz
93
@ lol
dnia 11.12.2019, 10:55 · Zgłoś
Nie ma się co dziwić że ludzie uciekają...
Odpowiedz
101
@ Bubu
dnia 11.12.2019, 10:56 · Zgłoś
Z analiz jasielskiej urzędników wyszło że braknie na podwyżki nagrody roczne więc...
drenaż kieszeni podatników
Odpowiedz
112
@ Erni
dnia 11.12.2019, 11:27 · Zgłoś
No to jest efekt tego sukcesu,jaki niegdyś ogłosiła pani obecna poseł Maria kurowska,wielki sukces,bo zablokowała budowe spalarni odpadów,nadmienię,że obecny pan Burmistrz,był wówczas zastępcą,no i mamy to co widać,nawet komentarz zbędny,tylko apel do wyborców,nie wybierajcie ludzi mało,lub bardzo mało kompetentnych,wtedy jest jakaś nadzieja,a tak,nic po prostu nic.
Odpowiedz
115
@ Woytazzz
dnia 11.12.2019, 11:31 · Zgłoś
My jaślanie nie wybieramy według kompetencji tylko według zdjęć z przecinania wstęg i obecności na uroczystych mszach świętych.
Odpowiedz
44
@ Ghg
dnia 11.12.2019, 11:57 · Zgłoś
Ktoś musi Kootulakowi karę za pożar opłacić...
Jedynie Gminan Tarnowiec to przewidziała i będą wozić śmieci do Krosna 50 procent taniej
Odpowiedz
79
@ po efektach ich poznacie
dnia 11.12.2019, 13:26 · Zgłoś
Problemy pozostały, a Boguś sobie siedzi w Brukseli, a Kurowska w Warszawie i się śmieją, jak czytają te żale. Głosując na nich jakoś ludzie nie potrafili sobie uświadomić, że właśnie te osoby miały czas i możliwości aby rozwiązać problem śmieciowy i inne. No ale elektorat patriotyczno-radiomaryjny "swoim" wybacza wszystko, u "obcych" zauważy przysłowiowe "źdźbło w oku". Ale poczekajmy, złóżmy problemy do naszych ww. przedstawicieli i dajmy im czas na załatwienie spraw. Rzońca ma "pod sobą" środki Unijne, a Kurowska pieniądze z budżetu Polski. Tutaj jest rozwiązanie jasielskich bolączek. Pożyjemy, zobaczymy. Niech żywi nie tracą nadziei.
Odpowiedz
43
@ Szpak
dnia 11.12.2019, 13:59 · Zgłoś
Referendum! Jak ktoś nie umie rządzić, niech się za rządzenie nie bierze.
Odpowiedz
28
@ mieszkaniec
dnia 11.12.2019, 14:12 · Zgłoś
RADNI jak zagłosujecie ?
Odpowiedz
63
@ Szczery
dnia 11.12.2019, 15:22 · Zgłoś
Rodzina 2+2 120zl za segregowane? Po[...]ło was
Odpowiedz
26
@ Jaślak
dnia 11.12.2019, 16:46 · Zgłoś
Boże, w jakim ,..,...,...
...
...

...
przyszło mi mieszkać.
Odpowiedz
53
@ mm
dnia 11.12.2019, 16:52 · Zgłoś
To nie jaślanie wytwarzają odpady tylko firmy które wszystkie produkty pakują w plastikowe opakowania.
To niech oni za to płacą.Albo zmienią opakowania plastikowe na papierowe lub szklane.
Wszystkie butelki powinny być zwrotne .
Odpowiedz
54
@ Fakty i mity
dnia 11.12.2019, 17:11 · Zgłoś
Fakty:
1. Miał być budowany (ze środków unijnych) na terenie Gamratu zakład zagospodarowania, a nie spalania odpadów, czyli nie żadna spalarnia,
2. Od budowy odstąpiła ówczesna burmistrz z przyczyn populistycznych, nic w zamian nie proponując i wciskając kit, że o jasielskie śmieci odbiorcy odpadów będą się bili, w tym oczywiście Krosno- jest akurat odwrotnie,
3. Wg planu przestrzennego miasta można tam (i tylko tam) nadal wybudować inwestycje związaną z gospodarką odpadową ale oczywiście nikt o tym nawet nie myśli, tylko o podwyższaniu cen,
4. Ceny odpadów będą nadal rosły, dyktować je będą posiadacze instalacji, a płacić będą coraz więcej miasta i gminy, które nic nie mają - np. Jasło,
5. Kary unijne za brak segregacji odpadów wliczane będę w cenę odpadów.
6. Postępować będzie zaśmiecenie środowiska

Mity:
1. Świeżo wybrany team polityczny pomoże tej sprawie, podobnie jak zbuduje obwodnice i zbiornik w Kątach i wiele innych obiecanek,
2. Będzie taniej gdy budżet miasta dopłaci - to są te same pieniądze, czyli podatnika, tylko wydane inną ręką,
3. Zmniejszy się strumień odpadów- bzdura: w Polsce ilość odpadów na mieszkańca jest jedną z najniższych w Europie- odpadów będzie coraz więcej i i cena za ich utylizację będzie rosła.
4. Komuś będzie zależało na innym rozwiązaniu niż podniesienie ceny.
Po co? Aby podniósł się krzyk "pseudoekologów" i obrońców róży wiatrów spod znaku Marii K.

Wniosek:
Skasować mieszkańców i po sprawie - do następnej podwyżki.
Odpowiedz
8
@ Czekamy
dnia 11.12.2019, 18:03 · Zgłoś
Czekamy na propozycję rozwiązania tematu np. poprzez kompostowanie części odpadów w warunkach przydomowych.

Już widzę te kompostowniki przy każdym domu, szczególnie przy blokach.

A co z kompostem? Gdzie go wywieźć? Do Dąbrówki?
Odpowiedz
21
@ ŚW MIKOŁAJ
dnia 11.12.2019, 18:10 · Zgłoś
Cytat (Jaślanie produkują coraz więcej odpadów)Jak Jaślanie będą pili więcej wody to woda ma podrożeć o 90%.Wy sie ludzie chyba nie słyszycie co mówicie.?
Odpowiedz
26
@ Driver
dnia 11.12.2019, 18:14 · Zgłoś
Macie 500+ i 1000+ a będzie jeszcze gorzej sami chcieliście socjale to teraz macie będziecie [...] po 24h
Odpowiedz
29
@ klawiter
dnia 11.12.2019, 18:35 · Zgłoś
Normalną rzeczą jest to, że jeśli się z budżetu szasta pieniędzmi na lewo i prawo bez namysłu, to odbija się to również na tych, którzy niby z nich korzystają... Od lat 90 ciągle przewijają się te same mordy czy to w samorządzie czy w sejmie i senacie. Logicznie myślący człowiek potrafi walczyć o swoje i dostrzec, że ktoś próbuje go wydoić, przed n-tymi wyborami wciąż obiecuje te same gruszki na wierzbie... Dlaczego nikt nie da szansy nowym twarzom, skoro te stare od kilkunastu lat tak samo zawodzą, a czasami potrafią zaskoczyć jeszcze swoim idiotyzmem. Wyborcy Kurowskiej, Rzońcy i obecnego rządu propagandzistów niech sobie dostają te 500+, 13ste emerytury i inne cuda, którymi zostali kupieni, ale tylko oni powinni odczuć ceny śmieci, podwyżki zusu dla przedsiębiorców, podwyżkę akcyzy i prawie 30 innych dopłat, które przez ostatnie 4 lata dostaliśmy. Szkoda, że za Wasze błędy muszę płacić też ja. Nie widzę, żeby młodzi garnęli się do pozostania tutaj... Jeszcze po nowym roku elegancko prąd 20-60% podskoczy (bo tak będzie), a z nim koszty przemysłu i czy to chleb czy to śmieci. Przypomną Wam się czasy po Gierku, oj przypomną się...
Odpowiedz
6
@ yozef
dnia 11.12.2019, 18:57 · Zgłoś
masz racje problem smieci mozna bylo rozwiazac pabian byl wtedy zastepca ,,,ale coz zrobic jaslem rzadzi od 28 lat TOWARZYSTWO WZAJEMNEJ ADORAVCJI I KAZDY JEST OD KOGOS , wyborcy nie miecie sie skrzyknac i obalic ten uklad ,zaglosujcie na nowych 40 latkow nie splamionych minionymi czasami ,sa tacy ,,a wy tylko zajacow kurowskich rzoncow dybasiow czelusniakow pierzchalow a w powiecie pawlusiow muzykow jedyny ktory by postawil jaslo na nogi TO PRZETACZNIK ALE ON JUZ TEZ STARY ,JA NIE MAM SIL ZA KILKA DNI KONCZE 81 LAT
Odpowiedz
4
@ 1408
dnia 11.12.2019, 19:07 · Zgłoś
... oj naiwniaki ,śmieci(odpady) to jest "czysty"biznes ,mafijny, globalny, handlują smieciami ,dopóki głupole będą im segregować i płacić za to oni będą windować ceny, słyszał ktoś o skupach złomu ,makulatury ,szkła ,pcv ? oni to spalają? widzieliście po wsiach jak zbierają śmieci , ano tak, zwozą małymi autkami w jedno miejsce, a następnie niebieskie ,zielone, czarne ,żółte,podarte,luzem na dużą bryke i po segregacji , płaćcie i płaczcie to dla NICH woda na młyn...
Odpowiedz
3
@ ixi
dnia 11.12.2019, 19:12 · Zgłoś
Dalej głosujcie na bandę czworga czyli PiS PO SLD i PSL. Sami sobie strzelacie w łeb..
Odpowiedz
10
@ NoToJak
dnia 11.12.2019, 19:15 · Zgłoś
Skoro NASI ŚMIECIARZE
Chcą Nas oskubać
zrobić tak jak zrobił Tarnowiec dogadać się z Krosnem
a nasi niech wożą powietrze na własny koszt.
Zbojkotować firmę może się ocknął
a nie ulegać.
Popuścicie ,to będą ciągle chcieli więcej i więcej...
Dość szantażu,kosztem mieszkańców.
NAJWAŻNIEJSZY JEST CZŁOWIEK-MIESZKANIEC JASŁA
Pozdrawiam
Odpowiedz
9
@ KRAMER
dnia 11.12.2019, 19:32 · Zgłoś
Ile śmieci produkują urzędnicy ?Z wypłaty odbić im za śmieci .Za psie odchody właściciele psów w Jaśle ile płacą ? Gdzie dają psie G...a do plastiku ,papieru jak segregują ,skoro z działalności płacą mieszkańcy to urzednicy z wypłaty niech płacą za śmieci i właściciele psów za g...a,
Odpowiedz
6
@ Kgjj
dnia 11.12.2019, 19:42 · Zgłoś
Muszę was pocieszyć. Wszystkie gminy to robią. Wcale nie popieram. Tym bardziej, że nas obligują do segregacji i straszą karami, a podjeżdża śmieciarka i wrzuca wszystkie śmieci razem. Może czas już na jakiś protest przeciwko tym bezmyślnym poczynaniom.
Odpowiedz
12
@ Przyczyny
dnia 11.12.2019, 20:11 · Zgłoś
Wzrost cen za odbiór odpadów wynika z wielu przyczyn i błędów:

- beztroskiej likwidacji dotychczasowych składowisk odpadów, które mogły jeszcze
długo służyć: urzędnikom wydawało się, że po takiej likwidacji jak grzyby po deszczu
powstaną zakłady przetwarzania i odzysku odpadów, bo była na to kasa unijna,

- nie wybudowania nowych instalacji: była kasa ale były sprzeciwy dla lokalizowania
takich zakładów - jak w przypadku Jasła,

- powstała dziura w systemie tj. brak nowych instalacji po zlikwidowaniu starych,

- kto coś jednak wybudował, ten dyktuje ceny jako monopolista - nie ma tu i długo
nie będzie konkurencji,

- jednym ze sposobów utylizacji są masowe pożary składowisk- ot taki nasz polski
patent na odpady i na biznes w tej branży.

Teraz jasno, jak na dłoni, widać jak mści się grzech zaniedbania i porzucenia budowy takiej instalacji. Długo i drogo trzeba będzie za to płacić.
Odpowiedz
28
@ Ludzie!
dnia 11.12.2019, 20:12 · Zgłoś
Nie głosujecie nigdy na Pawlusia, Kurowską, Rzońce, Gowina, Kmiecika, Pabiana, Musiałowicz itd... szkodzą miastu od lat
Odpowiedz
12
@ Biznes
dnia 11.12.2019, 20:18 · Zgłoś
W całym cywilizowanym świeci śmieci to bardzo dochodowy biznes.
Pytanie retoryczne: dlaczego np. w Krośnie mogą zarabiać na odpadach, a w Jaśle nie?
Na dodatek w Jaśle muszą dokładać do tego tematu i to coraz więcej.
Odpowiedz
13
@ Odpowiedź
dnia 11.12.2019, 20:21 · Zgłoś
Odpowiedź:

Dlaczego jesteś biedny?

- Boś niemądry (delikatnie pisząc).
Odpowiedz
3
@ Kompostowanie
dnia 11.12.2019, 21:23 · Zgłoś
Jestem zachwycona pomysłem kompostowania odpadów przy każdym mieszkaniu.
W lecie będą orzeźwiające zapachy, odstraszające komary i sąsiadów, a w zimie nie będzie nic - będzie czekanie do wiosny i lata.

Na wsi chłop składował cały rok obornik ale potem wywoził go na pole.
Gdzie w mieście można będzie złożyć gotowy kompost wyprodukowany np. w bloku, na balkonie?
Kto będzie ten kompost odbierał? Straż Miejska? Jak się będzie rozliczało?
Ile litrów czy kg na mieszkańca?
Odpowiedz
-8
@ do yozefa
dnia 11.12.2019, 21:40 · Zgłoś
wiem że jestes sflustrowanym emerytem pierwsze fanem sld teraz pis wes ty sie opamietaj baw wnuki a głupot nie pisz ok panie jozefie nauczycielu z zawodówki !!! tylko janusz ma szanse uratowac jasło !
Odpowiedz
3
@ Do Driver
dnia 11.12.2019, 21:41 · Zgłoś
Tak,będą pracować na śmieci.Nie dość,że płacą za towar "śmieć"(w wielkim opakowaniu jeden gryz łakoci)to jeszcze za to,że za dużo tych śmieciorów.Trzeba nauczyć producentów,że prymitywni nie jesteśmy i świecidełka nas nie omamią.Kupujmy z głową(z dolnej półki)towar wartościowy i ekologicznie zapakowany.Dawniej kupowało się marmoladę w szarym papierze(nawet dobry był z resztkami marmolady).Dzisiaj plastikowe pudełko do wylizania.W innych krajach wracają do papierowych tutek z cukierkami.Szary papier łatwo spalić i smogu nie ma,w przeciwieństwie do farbowanych folii i toksycznych tworzyw.Owszem,śmieją się z biednego ludu/czegoś biedny-boś głupi/.
Odpowiedz
0
@ Elfanika
dnia 11.12.2019, 22:34 · Zgłoś
Nic nie chcielismy
Odpowiedz
2
@ Tomek
dnia 11.12.2019, 23:30 · Zgłoś
Śmieci to złoty interes ciekawe dlaczego tak windują co roku?
Ludzie nie mają wyjścia są zmuszeni do płacenia horrendalnych stawek
zgłosić to do Uwagi tam kazali to robić.Baron śmieciowy pali śmieci
ludzie robią na czarno,samochody klakwy bez hamulców i łyse opony
a podwyżki dla ludzi.
Odpowiedz
3
@ Obowiązki
dnia 12.12.2019, 06:22 · Zgłoś
Odbiór i zagospodarowanie odpadów jest ustawowym obowiązkiem gminy, czyli np. miasta. Za to płacą podatnicy. Jak widać coraz więcej.
Opłata zależy od kosztów, a te od gospodarowania w tym sektorze.
Jak w życiu: jak się prowadzisz - tak masz. Robisz coś z głową -masz biznes i zarobek. Leżysz i czekasz aż ktoś inny za ciebie zrobi, to płacisz i narzekasz tłumacząc, że nic się nie da zrobić tylko podnieść opłaty.
Wbrew pozorom nie chodzi tu o kasę na budowę instalacji, są na to dofinansowania.
Chodzi jak zawsze o myślenie i chęć rozwiązania problemu, który będzie narastał.
Unia w tym zakresie ma wymagania odnośnie poziomu segregacji i będzie liczyć kary wiedząc, że najlepiej się egzekwuje podpisane zobowiązania uderzając po kieszeni. Nie apelując czy prosząc. Płacił będzie podatnik m.inn. w zwiększonej opłacie marszałkowskiej. Przecież nie płaci rząd, tylko budżet państwa i budżet samorządów.
Odpowiedz
4
@ Spalarnia
dnia 12.12.2019, 06:27 · Zgłoś
Udało się, jak czytam, pani M.K. wmówić, że budowana na Gamracie miała być spalarnia odpadów, co pasowało do róży wiatrów nad Jasłem.
Pani K. opuściła stołek włodarza, a przekonanie o zamiarze budowy spalarni odpadów pozostało i ma się dobrze.
Można się cofnąć kilka lat wstecz (nawet na tym portalu) i sprawdzić co miało być tam budowane.
Odpowiedz
5
@ poselstwo zobowiązuje
dnia 12.12.2019, 07:41 · Zgłoś
Tutaj na portalu toczy się ożywiona dyskusja na temat przyczyn powstania problemu śmieciowego w Jaśle niosącego drastyczne podwyżki stawek za śmieci, oraz kto i dlaczego zaniechał budowy zakładu utylizacji odpadów, gdzie w tym kontekście pada nazwisko byłej Burmistrz Kurowskiej, obecnie Poseł, a na jej profili na facebooku cisza. Żadnej reakcji odniesienia się do zarzutów, argumentów które legły u podstaw odstąpienia od budowy zakładu. Za to znaleźć można m.in. udostępniony tekst o kremacji zwłok, gdzie udowadnia się że jest to sprzeczne z wiarą. Dodajmy obecnie Kościół dopuszcza kremację zwłok, co ustanowił Sobór Watykański II. Od Pani Poseł oczekujemy jednak przede wszystkim aby żyła tym, czym żyją na co dzień obywatele których w Sejmie reprezentuje. I aby reagowała na postulaty i opinie zgłaszane również w portalach społecznościowych, również na swoim profilu na facebooku.
Odpowiedz
1
@ Erni
dnia 12.12.2019, 11:12 · Zgłoś
Też mi zbawca,znam jego pomysły doskonale,działał w radzie miejskiej,obecnie w powiecie i nic nowego nie wnosi, podobno jest poza podziałami.
Odpowiedz
1
@ widzący inaczej
dnia 12.12.2019, 12:52 · Zgłoś
Widziałem tych co odbierają śmieci, wszystko pakują do jednego samochodu, nic nie segregują więc po co segregować i za to płacić, skoro i tak wszystko mieszają w jednym samochodzie to powinno być segregowane przy odbiorze , jeden odbiera szkło, drugi papier, inny plastik itp. i to miało by sens a tak to tylko płacimy ale za co!?
Odpowiedz
0
@ yozef
dnia 12.12.2019, 15:55 · Zgłoś
na imie mi zygmund
Odpowiedz
0
@ yozef
dnia 12.12.2019, 15:59 · Zgłoś
jakas pomylka [pisze do yozefa] nigdy nie bylem nauczycielem zle informacje i zly przeciek
Odpowiedz
1
@ Lisaj
dnia 14.12.2019, 16:59 · Zgłoś
Mam kompostownik. A kompost wysypuję pod drzewka. Dla bloków to miasto powinno urządzić centralną kompostownię - uzyskany kompost to na miejskie kwietniki, trawniki , pod drzewka. Proste?
Odpowiedz
0
@ XxX
dnia 14.12.2019, 18:34 · Zgłoś
żyjesz w Polsce czy obok...
Firmy cały czas płaca...
To rząd nałożył dodatkowe wymogi i opłaty, które są nakładane na firmy zajmujące się przetwarzaniem odpadów. W związku z tym okolicy Jasła kilka firm zaprzestało zbiórki odpadów selektywnych. Ta sytuacja dot. nie tylko nas ale całego kraju. Efekt...więcej śmieci... a wcześniej był to surowiec wtórny, do ponownego wykorzystania. Sprzedawany do papierni lub recyklerom na granulaty.
Firmy zaprzestały działalności...
ludzie stracili prace...
śmieci przybyło...
opłaty wzrosły...
Jest to polityka rządu...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657