Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Ten zakład miał przestać istnieć. Dziś zatrudnia pracowników

65

Punkt Napraw i Rewizji Wagonów Towarowych w Jaśle znów zatrudnia pracowników. PKP Cargo S.A. widzi w jasielskim zakładzie duży potencjał. Od niedawna realizuje naprawy wagonów na poziomie P4 i P5. O perspektywach rozwoju sekcji rozmawiano wczoraj podczas konferencji zorganizowanej w jej siedzibie.

Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle jeszcze w 2014 r. groziła likwidacja. W podobnej sytuacji znalazły się również zakłady w Stróżach, Tarnowie, Nowym Sączu. Spółka, będąca największym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej operatorem kolejowych przewozów towarowych przeprowadzając restrukturyzację dążyła do centralizacji działań w obrębie Śląska. Część załogi jasielskiego zakładu otrzymała możliwość skorzystania z programu tzw. „dobrowolnych odejść”. Pracownicy mogli również przejść na emeryturę. Pozostali, aby zachować pracę prawdopodobnie musieliby szukać jej nawet w Katowicach. Z jasielskiej sekcji odeszły w tym czasie 34 osoby, 60 z kolei pozostało na jednomiesięcznym nieświadczeniu pracy, które następnie wydłużono do końca 2015 r. Efektem wygaszania jasielskiego zakładu było drastyczne zmniejszenie możliwości wykonawczych punktu napraw nawet o ponad 70%.

W obronie zakładu interweniował wówczas poseł PiS - Bogdan Rzońca. Rozpoczęła się walka związkowców o zatrzymanie faktycznej jego likwidacji. Między innymi dzięki ich determinacji funkcjonuje on dzisiaj niemal pełną parą. Z ulgą mogli odetchnąć przede wszystkim pracownicy, którym trzy lata temu w oczy zajrzało widmo utraty zatrudnienia. Z początkiem 2016 r. rozpoczęto proces stopniowego przywracania możliwości produkcyjnej w punktach Zakładu Południowego PKP Cargo S.A., w tym w sekcji jasielskiej.

- Te zakłady miały nie istnieć. Nie były one nikomu potrzebne. Takie były czasy, że Cargo było likwidowane. Kiedy wróciłem do zarządu po dziewięciu latach, był to obraz nędzy i rozpaczy. Trzeba to sobie powiedzieć jasno. Zamiast 800 milionów w kasie zastałem 1 miliard, ale długu. Problemem były nie tylko zakłady w Jaśle, lecz również w Stróżach, Tarnowie, Dębicy, Nowym Sączu. Wszystkie miały być przeznaczone do likwidacji. Ze względu na bardzo duże potrzeby taborowe przywróciliśmy ich działanie. Znów zatrudniani są ludzie. Nie jest to jeszcze liczba ponad stu osób, które kiedyś tutaj pracowały. Z każdym dniem będzie ich jednak coraz więcej. Będą kolejne inwestycje. – mówi Maciej Libiszewski, prezes Zarządu PKO Cargo S.A.

Maciej Libiszewski

O tym, że władze spółki zamierzają sukcesywnie stawiać na rozwój jasielskiej sekcji świadczy fakt, że od niedawna zakład może realizować naprawy średnie P4 oraz główne P5. Tylko w tym roku jasielski zakład w ramach napraw bieżących opuściło prawie pięć tysięcy wagonów.

- Dziś prezentujemy dwa wagony, które wyjechały z jasielskiego zakładu w ramach naprawy głównej. Zamierzamy takich napraw realizować znacznie więcej. Ich ilość zależy od doposażenia sekcji oraz poziomu zatrudnienia. W ostatnim czasie zatrudniliśmy dwanaście osób. Pracowników tych pozyskaliśmy dzięki naborowi z Urzędu Pracy. Załogę stale wzmacniamy. Obecnie pracuje tutaj blisko sto osób. – mówi Adam Banaszak, dyrektor Zakładu Południowego PKP Cargo S.A. W lipcu podczas konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Jaśle zapewniał, iż docelowo jasielski zakład ma zatrudniać nawet 150 pracowników.

Adam Banaszak

Spółka planuje również uruchomić w ramach jasielskiej sekcji malarnię, co pozwoli na kompleksowe wykonywanie najbardziej złożonych napraw. Wartość inwestycji można szacować na kilka milionów złotych. Podobne inwestycje spółka planuje realizować również w innych sekcjach, które wchodzą w skład Zakładu Południowego PKP Cargo S.A.

Konsekwencją rozszerzania zakresu wykonywanych napraw będzie stałe zwiększanie zatrudnienia, co ma istotne znaczenie dla lokalnego rynku pracy oraz pracowników, którzy będą mogli po przerwie wznowić zatrudnienie. Wciąż jednak brakuje wykwalifikowanej kadry, przede wszystkim spawaczy oraz specjalistów w zakresie badań technicznych wagonów i ich elementów. - Czas robi swoje. Każdy znajduje sobie jakieś nowe zajęcie. Część ludzi odeszła na emeryturę. Część pracowników, którzy objęci zostali Programem Dobrowolnych Odejść próbujemy ściągnąć na powrót. Nie jest to proste, bo powrót obwarowany jest szeregiem kwestii natury prawnej. Sądzę, że pierwsze efekty naszych działań w tym zakresie widoczne będą już w styczniu przyszłego roku. – przekonuje Adam Banaszak.

Zadowolenia z faktu, iż Punkt Napraw i Rewizji Wagonów Towarowych w Jaśle może znów działać tak, jak miało to miejsce przed wydarzeniami z przełomu 2014 i 2015 roku nie kryją sami pracownicy i związkowcy NSZZ „Solidarność”. Dla nich gwarancja pracy oznacza możliwość zapewnienia sobie i rodzinom bytu. – Półtora roku trwało, aby zakład mógł wrócić do minionego poziomu. Wywożono różne urządzenia w inne miejsca. Zwalniano pracowników. Można powiedzieć, że był to sabotaż gospodarczy. To, co dzieje się tutaj od ponad roku to duża radość dla tego terenu, gdzie rzadko powstają nowe zakłady. Pracownicy są zadowoleni. Jeżeli ktoś pracował w terenie a dziś może wrócić do Jasła, lub był na urlopie bezpłatnym może być zadowolony. – mówi Józef Wilk, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” w Nowym Sączu.

Józefowi Wilkowi wtóruje wiceprzewodniczący związku, Marek Gorgosz. - W 2014 r. wydajność zakładu była bardzo duża. W 2015 r. roku przyjechała dyrekcja z Katowic, informując, że pracownicy albo zdecydują się na dobrowolne odejścia, albo nieświadczenie pracy. W Jaśle pracowało wówczas ponad sto osób. Aby ratować zakład między innymi ja ze świętej pamięci Janem Radzikiem jeździliśmy do Krakowa, Warszawy, pisaliśmy pisma. O sprawie dowiedział się poseł Bogdan Rzońca i nas uratował.– wyjaśnia.  

MD

Reklama

Komentarze: 65

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Kierowca
dnia 11.10.2017, 18:45 · Zgłoś
Dostaliście szansę.
Więc znowu pochopnie nie strajkujcie.
Odpowiedz
1
@ Zatrudniony
dnia 11.10.2017, 11:16 · Zgłoś
I wszystkie niewygodne dla "zbawców" komentarze skasowane. Żenada.
Odpowiedz
2
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 10.10.2017, 22:22 · Zgłoś
Swoją drogą temu pracownikowi mogli do zdjęcia dac czyste ubranie, tak to wygląda jak robol, ot obecna propaganda sukcesu, za PRL byłby ogolony czysty i uśmiechnięty i nie było by to reżyserowane
No chyba że ten strój ma przedstawiać ile jest roboty że nawet nie ma czasu na pranie
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 10.10.2017, 23:28 · Zgłoś
Ubranie robocze może nie wygląda reprezentacyjnie, ale prawdziwie, gdyż nie da się zachować czystości przy naprawie wagonów, szczególnie przy demontażu wózków wagonowych. Założenie pracownikowi czystego ubrania roboczego porażałoby swoją sztucznością. A może trawę też mieli pomalować na zielono?
Odpowiedz
4
@ Praca
dnia 11.10.2017, 07:37 · Zgłoś
Robotnik powinien mieć specjalny kombinezon w takich warunkach pracy.Wiem jak trudno umyć i wyprać smary.Mamy postęp i należałoby zadbać o ludzi pracy,tak ciężkiej i odpowiedzialnej.Chyba mniej kosztuje roboczy uniform,niż garnitur,mundur,itp.
Odpowiedz
2
@ Zatrudniony
dnia 11.10.2017, 11:20 · Zgłoś
Po to ma właśnie ubranie robocze żeby przyjmowało wszystkie brudy otoczenia. W "specjalnym" kombinezonie wygladal by czyściej? Co to jest specjalny kombinezon? Nie rozumiem stwierdzenia roboczy uniform podczas gdy ubranie drelichowe nie jest garniturem ani mundurem...
Odpowiedz
2
@ Do Zatrudniony
dnia 11.10.2017, 21:57 · Zgłoś
Drelich nie do takiej pracy,bo smar szybko przenika do ciała,chodzi o kombinezon chroniący skórę przed zabrudzeniem,praktyczny i wygodny(kieszonki na podręczne narzędzia).Inni pracownicy otrzymują mundury,garnitury,a Ten pracownik zasługuje na to,by wrócić do domu bez smaru na ciele.
Odpowiedz
4
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 10.10.2017, 22:14 · Zgłoś
Ale ściema jak sukces to pan R. Jak coś idzie nie tak to PO, dopóki takie myślenie będzie istnieć wśród wyborców dopóty Jasło będzie upadadac
Odpowiedz
0
@ hmm
dnia 10.10.2017, 21:25 · Zgłoś
Po co to skrawac.Bedzie osłabione.
Odpowiedz
3
@ adolf h
dnia 10.10.2017, 20:41 · Zgłoś
ale kiełbacha wyborcza jak kaszanka
Odpowiedz
-3
@ Piotr Jaslo
dnia 10.10.2017, 20:36 · Zgłoś
Jeszcze wam [...] PiS wyjdzie.
Odpowiedz
4
@ mk
dnia 10.10.2017, 20:15 · Zgłoś
szkoda że nie uratowali Lotos Serwisu .!!!
Odpowiedz
-8
@ dragoness
dnia 10.10.2017, 19:02 · Zgłoś
czegoś tu nie rozumiem. Zakład upadał, źle. Zakład działa i ma się coraz lepiej, też niedobrze. Dobrze, że pan poseł tym razem wtrącił się słusznie w sprawy lokalne. Szkoda, że tak rzadko.
Odpowiedz
2
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 10.10.2017, 18:04 · Zgłoś
A lud wszystko łyknie byle było ładnie ozdobione, wybory się zbliżają czy co że same sukcesy
Odpowiedz
9
@ IXI
dnia 10.10.2017, 17:58 · Zgłoś
Ile zarabia taki Prezes zarządu PKO Cargo SA ?
Odpowiedz
14
@ AGNEST
dnia 10.10.2017, 17:45 · Zgłoś
Panowie koszule, krawaty, garniturki . Pracownik robol brudny w drelichach za najniższą krajową robi ,i ma się cieszyć ze robi.Jeden robi jak sie patrzy inni patrzą jak się robi
Odpowiedz
9
@ Do Agnest
dnia 10.10.2017, 19:13 · Zgłoś
Tak mi żal Tego pracownika,widok kontrastowy i napawa nostalgią..
Odpowiedz
6
@ pociąg
dnia 10.10.2017, 17:05 · Zgłoś
Praca jest największą wartością, ważne aby była.
Odpowiedz
3
@ garto
dnia 10.10.2017, 14:57 · Zgłoś
powrót do lat 60 tych ubiegłego wieku
Odpowiedz
5
@ Minnesota
dnia 10.10.2017, 14:56 · Zgłoś
PLL LOT też sie PO [...] nie opłacał , a teraz przynosi milionowe zyski...pewnie Lufthansa by się bardziej opłacała
Odpowiedz
2
@ nn
dnia 10.10.2017, 15:35 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 10.10.2017, 16:18 · Zgłoś
Teraz dopiero wychodzi na jaw, że tak naprawdę, podstawowym celem istnienia Amber Gold było doprowadzenie do likwidacji LOT-u i jego przejęcia przez przewoźnika niemieckiego. To było zadanie polityczne realizowane przez najwyższe gremia państwowe, stąd też nie może dziwić bezczynność prokuratur i różnych organów kontrolnych.
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 11.10.2017, 07:28 · Zgłoś
Nie pojmuję,dlaczego Polacy słuchają tych obcych dyrektyw,wiedząc,co wyrządzają Ojczyźnie i Rodakom.Nie można odmówić?
Odpowiedz
2
@ Do redakcji
dnia 10.10.2017, 14:34 · Zgłoś
Gdy chodzi o jasielski zakład PKP Cargo Wasze artykuły ograniczają się do pochwał kierowanych do polityków PIS-u i działaczy Solidarności. Napiszcie w końcu coś o "towarzyszach" z ZZKM. Niech i oni poczują się dowartościowani.
Odpowiedz
5
@ xxxxxxx
dnia 10.10.2017, 14:12 · Zgłoś
Nawet wiceburmiszcz tam jest, to chyba jego zasługa że zakład istnieje.
Odpowiedz
20
@ malkontent
dnia 10.10.2017, 16:47 · Zgłoś
Burmistrz także jest, a w czym się zasłużyli, że zakład reaktywowano.
Dodam tylko, że COP był także budowany jako inwestycja rządowa.
Los sprzedanych zakładów widać najlepiej na przykładzie Pektowinu, niegdyś piliśmy bardzo dobre napoje z rodzimych owoców a teraz pijemy chemicznie barwioną wodę z Biedronki.
Odpowiedz
4
@ Max Szyderko
dnia 10.10.2017, 13:08 · Zgłoś
A wy dalej wierzcie, że to zasługa Rzońcy ...buhahahahaha...
Odpowiedz
14
@ traper3
dnia 10.10.2017, 11:46 · Zgłoś
I bardzo dobrze że ludzie mają pracę i zakład nie został zlikwidowany :-)
Odpowiedz
1
@ pys
dnia 10.10.2017, 11:21 · Zgłoś
Chodziarz do zdiecia mogli mu kupić ubranie [...]
Odpowiedz
5
@ z
dnia 10.10.2017, 19:09 · Zgłoś
Idź do szkoły i naucz się pisać !
Odpowiedz
4
@ ???
dnia 10.10.2017, 11:14 · Zgłoś
Pięć tysięcy wagonów rocznie!!!???
Odpowiedz
18
@ c
dnia 10.10.2017, 10:52 · Zgłoś
macie tutaj artykul o kolegach tych co zalatwili te "miejsca pracy"

10 tysięcy złotych netto rekompensaty za utracony deputat węglowy dla około 235 tysięcy emerytów górniczych. Posłowie mają dzisiaj debatować nad rządowym projektem ustawy o świadczeniu z tytułu utraty prawa do bezpłatnego węgla. Kwota rekompensaty ma być zwolniona z podatku dochodowego, co wymaga stosownej zmiany w ordynacji podatkowej. Rekompensaty będą kosztowały budżet ponad 2,3 miliardy złotych.

i co ludzie za 2000 brutto,dlaej jestescie"solidarnosc",solidarnosc"???
Odpowiedz
5
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 10.10.2017, 12:29 · Zgłoś
Przecież to nie od dziś wiadomo że są równi i równiejsi a [...] niewilnicy dalej zapatrzeni w ogłupiacza HD myślą że żyją w raju .
Odpowiedz
10
@ c
dnia 10.10.2017, 10:48 · Zgłoś
widac jak wyglada robotnik ,jak prezes i co najwazniejsze zwiazkowiec na "etacie"

caly obraz takich zakladow postkomunistycznych,w srodku prl lata 60,na sile dac zlecenia bo to przeciez mieso armatnie pisu i kosciola,brakuje ksiedza zeby poswiecil cale to [...]ostwo

kiedy ludzie otworzycie oczy i przestaniecie ze swoich 2000zl brutto sponsorowac tych "darmozjadow i zalatwiaczy etatow"
Odpowiedz
11
@ pisnegatyw
dnia 10.10.2017, 10:48 · Zgłoś
Bardzo się lansuje pan Rzońca a to sensacja z pociągiem do Krakowa a to różaniec pod Słowacją strach lodówkę otworzyć...
Odpowiedz
-8
@ c
dnia 10.10.2017, 10:46 · Zgłoś
to ile podatnik doplaca do zakladu?

bo nie doczytalem
Odpowiedz
24
@ cargo
dnia 10.10.2017, 12:09 · Zgłoś
PKP CARGO S.A. to spółka giełdowa, państwo nie dopłaca tylko na niej zarabia
Odpowiedz
-4
@ robert
dnia 10.10.2017, 09:23 · Zgłoś
2000 brutto?
Odpowiedz
10
@ leming
dnia 10.10.2017, 10:06 · Zgłoś
Za PO -2000 brutto minus i tragedię rodzin
Odpowiedz
23
@ olo
dnia 10.10.2017, 10:27 · Zgłoś
A co @robert jestes pracodawcą i oferujesz lepsze wynagrodzenie? Dawaj namiar.
Odpowiedz
13
@ Warto
dnia 10.10.2017, 09:14 · Zgłoś
Trochę to pachnie centralnym sterowaniem jak w PZPR. Towarzysz uratował.
Odpowiedz
8
@ leming
dnia 10.10.2017, 10:05 · Zgłoś
Jak mieli zamknąć tez z centrali szły decyzję POPRAWNE jakie przychodziły z Niemiec.
Odpowiedz
-2
@ Do Warto
dnia 10.10.2017, 13:11 · Zgłoś
Już sam ten artykuł to ordynarna propaganda. Te miejsca pracy może i powstają pytanie tylko dla kogo? Ciekawe czy z UP zostali skierowani zwykli bezrobotni czy może tacy, którzy są "po linii lub z ramienia". Może jest wśród tych nowo zatrudnionych np. siostrzenica naczelnika lub córka działacza związkowego.
Poza tym cytując klasyka: "czasy się zmieniają, a Pan wiceprzewodniczący zawsze jest w komisjach". Nie umniejszam jego zasług to dobrze, że walczy o miejsca pracy, a że przy okazji wywalczył etat dla syna na PKP - jego szczęście.
Odpowiedz
6
@ [...]
dnia 10.10.2017, 15:04 · Zgłoś
@Warto

Myślałem, że liberalne twardogłowie jest już przeszłością. Według tej ideologii, centralne sterowanie jest oczywiście złe, bo państwo powinno pełnić rolę "nocnego stróża" i nie przeszkadzać w "ukradzeniu pierwszego miliona". Ale z drugiej strony, liberalna ferajna domaga się, aby państwo zbudowało drogi, zapewniło bezpieczeństwo, służbę zdrowia, wykształcenie - a tak w ogóle, to jest niepotrzebne. Nie będąc fanem PiS-u uważam, że mimo wszystko lepsza jest sytuacja, gdy "towarzysze partyjni" inspirują rozwój gospodarki, niż gdyby ją mieli niszczyć, jak było w okresie "państwa teoretycznego".
Odpowiedz
5
@ Bogdan
dnia 10.10.2017, 19:06 · Zgłoś
Kol. przyjdź zobacz i mów , jesteś jakimś fachowcem jakiego potrzebujemy, umiesz coś zrobić?, nie ma problemu, zatrudnimy. Kłapaczy i [...] nam nie trzeba !
Odpowiedz
-6
@ Warto
dnia 10.10.2017, 20:03 · Zgłoś
Do Abnegant

Zobaczymy do czego ta propaganda doprowadzi
Odpowiedz
-8
@ tasiemiec
dnia 10.10.2017, 09:13 · Zgłoś
To się Boguś spisał ;)
Odpowiedz
30
@ Billy B.
dnia 10.10.2017, 09:57 · Zgłoś
No właśnie wszystko na to wskazuje że się spisał. Czasem ćwierknie jakąś głupotę na twitterze, czasem obroni jakąś komunistyczną mendę, czasem po raz setny obieca zaporę ale czasem jego robota przynosi jakieś pozytywne efekty. Z dwojga złego może lepsze to niż lans na tle ołtarzy i przecinanie wstęg.
Odpowiedz
16
@ podatnik
dnia 10.10.2017, 10:21 · Zgłoś
za dużo tego czasem...to jest jego praca i za to ma płacone nie małe pieniądze!
jakbym ja "czasem" coś w pracy robił to pewnie miałbym tego czasu pod dostatkiem siedząc na zasiłku.
ale produkcję kiełbasy wyborczej czas zacząć!
przygotujmy się na wysyp portalowy twarzy Rzońców i Zająców!!
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 10.10.2017, 15:15 · Zgłoś
Nie robią nic - źle, robią coś - kiełbasa wyborcza. Cóż, jak się nie obrócić, to [...] z tyłu.
Odpowiedz
6
@ sssd
dnia 10.10.2017, 21:37 · Zgłoś
bardzo dobrze że coś robią, może zająć się teraz PKS-em?
Odpowiedz
8
@ [...]
dnia 10.10.2017, 22:09 · Zgłoś
Nie wiem, czy to masz na myśli, ale uważam, że powinien tam powstać dworzec (centrum przesiadkowe) dla wszystkich linii autobusów ZMKS, bo to podpowiada zwykła logika, gdyż czas już skończyć z tym bezsensownym rozrzuceniem po mieście 4 przystanków początkowych. Przedsięwzięcie nie wymagające dłuższego czasu, koszty niewielkie, a sukces w odczuciu społecznym gwarantowany, jeszcze przed wyborami. Żeby tylko znowu komuś nie odbiło z jakąś galerią!
Odpowiedz
19
@ Znający temat
dnia 10.10.2017, 09:10 · Zgłoś
Cyt. "realizuje on naprawy wagonów na poziomie P4 i P5", dużo to znaczy dla zwykłego zjadacza chleba.
Odpowiedz
77
@ Wyborca
dnia 10.10.2017, 13:45 · Zgłoś
Jak rządziło PO-PSL to nic się nie opłacało, rafinerie, kopalnie, zakłady pracy takie jak huty szkła, gamrat czy pektowin, veritas, fabryka płyt wiórowych która zatrudniała ponad 1000 osób. Polikwidowali wszystki wielkie zakłady pracy... dopiero teraz Polska zaczyna odżywać. Jeszcze kilka lat temu żeby w Kasle znalezc prace trzeba było na kolaniach o nią prosic i to za naknizsjnizsza pensje. Ochroniarze np zarabiali 2zł za godzine. Nawet za komuny nie było tak zle jak za PO-PSL. Teraz,to pracodawcy maja problem, bo ludzie nie chcs za grosze pracowac i powoli zarobki ida w gore, a i pracy jest coraz wiece, oby tak dalej. Niech KODy i inne sobie ujadają i jęczą a,rząd niech robi swoje.
Odpowiedz
13
@ [...]
dnia 10.10.2017, 14:47 · Zgłoś
@znający temat

Nie wiem, z jakiego tematu jesteś "znający", chyba nie z kolejowego, stąd też muszę ci podpowiedzieć, że chodzi o najwyższe poziomy napraw taboru kolejowego. To daje gwarancję otrzymywania zleceń, również ze strony właścicieli wagonów tzw. prywatnych, tj. nie będących własnością grupy PKP.
Odpowiedz
-34
@ Bizon
dnia 10.10.2017, 15:43 · Zgłoś
Polska nie zaczyna odżywać tylko zmienił się wydawca wiadomości w TVP i zarządca Telewizji, stąd takie złudne wrażenie, że polska gospodarka to pasmo sukcesów. Problem jest taki, że polaczki widzą alternatywę tylko w PiS i [...] i mamy ping ponga, który z rok na rok pogłębia zapaść kraju. Zero długofalowej polityki tylko jak w piaskownicy - burzymy to co zrobili poprzednicy i stawiamy zamki na piasku od nowa.
Odpowiedz
8
@ AGNEST
dnia 10.10.2017, 17:40 · Zgłoś
Jak naprawia ten PAROWÓZ co stoi na stacji to są fachowcami
Odpowiedz
-8
@ lolek
dnia 10.10.2017, 19:23 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
22
@ Do lokek i bizon
dnia 10.10.2017, 19:28 · Zgłoś
Gadacie bzdury. 2-3 lata temu faktycznie trzeba było tyrac za 1400zł, teraz w Jaśle minimum 2000zł na rękę mozna spokojnie zarobić. A można i więcej, wystarczy chcieć,szukać, doszkalać sie i nie upokarzać sie przed pracodawcami tylko na wstępie przedstawić swoje oczekiwania wynagrodzeń. Czasy pracy za najniższą sie skończyły i jak wam jakiś pracodawca daje najniższą, to trzeba negocjować. Jak ludzie przestaną dawać sobą pomiatać to się zmieni na lepsze a jak dalej beda wdzieczni za prace za najniższą.. to sami sa sobie niestety winni.
Odpowiedz
19
@ pracownik
dnia 10.10.2017, 21:03 · Zgłoś
Popieram. Szukałem pracy 3 lata temu wraz z żoną, bo zostaliśmy zwolnieni w grupowych zwolnieniach w jednej z fabryk w Jaśle.
Znaleźć wtedy pracę w Jaśle graniczyło z cudem, a jeśli już jakaś była, to na czarno, albo za najniższe pieniądze. Teraz sytuacja może na jasielskim rynku pracy nie jest idealna, ale pracy jest naprawdę dużo i te 2000zł można zarobić bez problemu. Zwłaszcza mężczyźni, kobiety mają troszkę gorzej, ale i tak jest o wiele lepiej niż jeszcze parę lat temu. Wygląda na to, że wystarczyło nie rozkradać naszego kraju, tak jak za poprzednich rządów. Nie mieszam się w politykę, nie znam się na niej, ale jako zwykły mieszkaniec, żyje mi się lepiej, mamy z żoną pracę i choć nie zarabiamy po 5000zł to i tak nie jest źle :) Wszystko idzie w dobrym kierunku.
Odpowiedz
21
@ Czapajew
dnia 10.10.2017, 22:10 · Zgłoś
Boguś niczym Czapajew wg piosenki:

Czapajew [...]!
Czapajew [...]!
Za Rodinu, Za Stalinu
Na boj, na boj, na boj!

Za rok na pewno wybuduje Zalew w Kątach!
Odpowiedz
9
@ b52
dnia 10.10.2017, 23:41 · Zgłoś
I słynny zjazd w Pilźnie.
Odpowiedz
2
@ Ja
dnia 11.10.2017, 10:14 · Zgłoś
Zgadzam sie
Odpowiedz
4
@ Krzys
dnia 11.10.2017, 21:47 · Zgłoś
Do tych inwestycji dokładamy z budżetu państwa czyli te spółki nie zarabiają na siebie za chwilę braknie pieniędzy do odkładania do lekarzy górników tak samo do cargo ludzie pytacie obiekobiektywie pieniądze zw budżecie nie biorą sie z powitrza zadluzymy sie [...]
Odpowiedz
14
@ Czyżby
dnia 11.10.2017, 21:49 · Zgłoś
Wyższe zarobki wynikają z braku ludzi do pracy skoro połowa Jasła i okolic jest za granica. Znalezienie spawacza, murarza lub innego fachowca graniczy z cudem co przekłada się na wyższe zarobki. Nie ma to żadnego związku z polityka a raczej z wolnym rynkiem.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.