Urywali na nim felgi. Zostanie przebudowany
Chodnik, który powstał w Łaskach kilkanaście lat temu przy drodze powiatowej miał zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców. Okazuje się jednak, że na kilku metrach jest bardziej wysunięty, przez co kierowcy niejednokrotnie zahaczali o krawężnik i niszczyli swoje pojazdy. Do końca sierpnia problem ten ma zniknąć.
Niebawem w Łaskach przy drodze powiatowej rozpocznie się przebudowa chodnika na długości 40 metrów. Prace mają polegać na jego zwężeniu. To efekt wielu interwencji mieszkańców zgłaszanych na przestrzeni kilkudziesięciu lat. W sprawę włączył się Konrad Marek, radny gminy Jasło, do którego miejscowi na spotkaniach sołeckich zwracali się o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. - W końcu po latach walk w Łaskach zostanie przebudowany fragment chodnika przy ruchliwej drodze powiatowej w najbardziej newralgicznym miejscu. Dzięki temu kierowcy będą mogli bezpiecznie przejeżdżać bez obawy, że uszkodzą swój pojazd. Najgorszym okresem w roku była zima, kiedy chodnik był zasypany śniegiem. Ja osobiście rozmawiałem na spotkaniach sołeckich z mieszkańcami, którzy skarżyli się na źle wykonany chodnik – wyjaśnia Konrad Marek, radny gminy Jasło.
Już wkrótce rozpocznie się przebudowa chodnika finansowana pół na pół ze środków gminy i powiatu jasielskiego po 6 tysięcy złotych od każdej ze stron. - Cieszy to, bo ja osobiście często jeżdżę tą drogą i za każdym razem trzeba zwalniać pojazd do 10 km/h, aby nie zahaczyć się felgą z drugim pojazdem. Samochody jadące z naprzeciwka w kierunku Łask nie muszą hamować, tylko auta poruszające się w kierunku Jasła. Konsultowałem się z radnymi z sąsiednich miejscowości i wspólnie doszliśmy do wniosku, że przebudowa jest w tym miejscu niezbędna. Wysunięta część chodnika w kierunku drogi stwarza zagrożenie dla pieszego oraz grozi uszkodzeniem pojazdu – dodaje.
Wykonawca został już wyłoniony w wyniku przetargu. Jak podkreśla Katarzyna Kaszowicz, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle zadanie ma zostać przeprowadzone do końca sierpnia br. - Prace będą polegać na zwężeniu części chodnika do 1 metra szerokości oraz wykonaniu odpowiedniej podbudowy z mieszanek tłuczniowych na poszerzonej jezdni i docelowe uzupełnienie nawierzchni mieszankami mineralno-bitumicznymi na przedmiotowym odcinku – tłumaczy.
id