Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Urząd Miasta w Jaśle odpowiada na petycję w sprawie wycinki drzew

110

Kilka dni po tym, jak w sieci pojawiła się petycja w sprawie planowanej wycinki drzew przy ul. Rejtana, Floriańskiej i Śniadeckich, apel mieszkańców miasta zatroskanych o ich los, doczekał się odpowiedzi ze strony Urzędu Miasta w Jaśle. Magistrat przekonuje, że robi wszystko, aby ocalić jak największą liczbę drzew przewidzianych do usunięcia w związku z budową ścieżki rowerowej. Analizowane obecnie przez urzędników rozwiązanie może pozwolić na zachowanie dziesięciu z nich.

Jeżeli zapowiedzi UM w Jaśle sprawdzą się,
drzewa rosnące przy ul. Rejtana mogą uniknąć wycinki

Temat wycinki drzew w przestrzeni miejskiej w związku z realizowanym przez Miasto Jasło zadaniem polegającym na budowie ścieżki rowerowej od Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jaśle do Ogródka Jordanowskiego od ponad roku budzi olbrzymie kontrowersje. Dyskusja nad problemem rozgorzała na nowo przed kilkoma dniami, kiedy to w sieci pojawiła się treść petycji adresowanej do Rady Miejskiej Jasła, w której jej autorzy apelują do władz miasta o odstąpienie od wycinki 19. drzew rosnących przy ul. Rejtana, Floriańskiej i Śniadeckich. Poparło ją już ponad 400. osób.

Jasielski magistrat skierował do Starostwa Powiatowego w Jaśle dwa wnioski dotyczące wycinki drzew na wskazanym odcinku przebiegu ścieżki rowerowej. Po przeprowadzonych oględzinach dotyczą one 19. drzew (w przeważającej części jesionów wyniosłych) oraz jednego dodatkowego, rosnącego przy skrzyżowaniu ul. Rejtana z ul. Floriańską, które znajduje się bezpośrednio nad znajdującą się pod chodnikiem infrastrukturą gazową. Należy zaznaczyć, że wnioski składane jeszcze w styczniu bieżącego roku nie doczekały się rozpatrzenia. Można spodziewać się, że odpowiedź trafi do Urzędu Miasta w Jaśle w ciągu kilku tygodni.

Jak przekonuje biuro rzecznika prasowego Urzędu Miasta w Jaśle, urzędnicy robią wszystko, aby wycinka ominęła jak największą liczbę drzew. „Trwają działania tak by tych drzew, zachowując względy bezpieczeństwa, wyciąć jak najmniej. Przygotowywane rozwiązanie pozwala na zachowanie 10 drzew” – czytamy w otrzymanym dzisiaj komunikacie. Ocaleć miałyby przede wszystkim drzewa rosnące przy ul. Rejtana i ul. Śniadeckich.

Wprawdzie jasielski magistrat, docenia postawę grupy mieszkańców walczących o ocalenie drzew, to zwraca uwagę na fakt, że więcej drzew wycinają sami jaślanie i inne podmioty, a nie władze samorządowe.  Według danych Wydziału Gospodarki Komunalnej UM w Jaśle wynika bowiem, że w bieżącym roku, 74 osoby prywatne zgłosiły zamiar usunięcia w sumie 382, 24 osoby prawne złożyły wniosek o zezwolenie na usunięcie 151 drzew. Liczby te zostały przez UM w Jaśle zestawione z danymi dotyczącymi wycinek drzew realizowanych przez samorząd. Tak, w związku z prowadzoną przez urząd działalnością wycięto: 13 drzew (ścieżka rowerowa), 10 drzew (względy bezpieczeństwa – Podzamcze i Brzyszczki), 2 drzewa (po nawałnicy ul. 3 Maja).

MD

Reklama

Komentarze: 110

Dodaj komentarz Widok:
2
@ Vincent
dnia 03.08.2020, 17:37 · Zgłoś
Pabian do Pabianic!
Odpowiedz
1
@ ABSOLUT
dnia 04.08.2020, 02:00 · Zgłoś
On jest z kowalów a nie z Pabianic.
Odpowiedz
5
@ Olo
dnia 02.08.2020, 21:52 · Zgłoś
W każdym mieście gdzie są ścieżki rowerowe są węższe od
chodników dla pieszych a
w Jaśle odwrotnie przykład ul Czackiego
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 02.08.2020, 17:44 · Zgłoś
Być może, motywacja władz miejskich jest niezbyt skomplikowana. Drzewa stanowią problem, bo trzeba je przycinać czy wykonywać inne zabiegi pielęgnacyjne, w jesieni powstają sterty liści - to są też koszty i lepiej się tego problemu pozbyć, pod pretekstem bezsensownej ścieżki rowerowej. Te dwie stare topole u zbiegu ulic Słowackiego i Jagiełły, które przez dziesiątki lat wpisały się w krajobraz tej okolicy, zostały wycięte już w zimie - po co ten pośpiech, skoro drzewa nie stanowiły zagrożenia, gdyż na przekroju pnia widać, że drzewa były zdrowe. Ale przecież "przyrodę trzeba ujarzmiać"!
Odpowiedz
0
@ Do [...]
dnia 02.08.2020, 18:55 · Zgłoś
Taki prikaz dostali,by 5G lepiej działało i ludzi więcej umierało.Piękne deski z takich drzew- za darmo.
Odpowiedz
5
@ @jan
dnia 01.08.2020, 22:55 · Zgłoś
Jedź tak, żeby drzewo nie stanęło Ci na drodze! I to wszystko!
Odpowiedz
-14
@ Kierowca 810
dnia 01.08.2020, 18:20 · Zgłoś
Nie sadzić wysokich drzew na chodnikach i koło dróg.
Przynoszą szkodę i śmierć. Kto tego nie rozumie to [...].
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 01.08.2020, 19:24 · Zgłoś
Czy ktoś sadzi, proszę pana?
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 02.08.2020, 14:28 · Zgłoś
@kierowca 810
Idąc tym tropem myślowym, należałoby również nie stawiać przy drogach budynków, słupów oświetleniowych, przystanków autobusowych, ogrodzeń, znaków drogowych itp., a pasy ruchu poszerzyć przynajmniej do 5 m. Czy tak należy rozumować, aby nie zasłużyć na epitet "[...]"?
Odpowiedz
2
@ Mateusz
dnia 02.08.2020, 19:37 · Zgłoś
W mieście się ludzie nie zabijają o drzewa, może u was były takie przypadki w gminie
Odpowiedz
7
@ tentutaj
dnia 01.08.2020, 13:09 · Zgłoś
Moze czas zarządce Miasta zmienic
Odpowiedz
3
@ Wycinacze
dnia 01.08.2020, 16:35 · Zgłoś
Czego nie zrobią dla własnego zysku.Nie dbają o ludzi i miasto,tylko dla siebie korzyści.Co zrobiono z wyciętymi drzewami?Mogli przynajmniej ławeczki zrobić i siłownię nad rzeką.W innych krajach drzewa w mieście są szanowane,nawet obumarłe stoją,a z nich wyrastają młode drzewka- piękne zabytki przyrody.
Odpowiedz
10
@ Chomik
dnia 01.08.2020, 10:34 · Zgłoś
komu tym razem zabrakło drzewa na opał w zimie? Staroscie, burmistrzowi, zastępcy burmistrza, czy może radnym? [...] i egoistyczne zachowanie ze strony urzędu miasta! niewycina się zdrowych drzew tylko na [...] ścieżki rowerowe
Odpowiedz
9
@ Marcin.
dnia 01.08.2020, 09:35 · Zgłoś
Zróbmy referendum i odwołajmy burmiszcza*.

W okolicznych miastach i miasteczkach widać rozwój i polepszanie warunków do życia, natomiast jasielskie "władze" robią wszystko aby doprowadzić do wyludnienia i zagłady Jasła.

* pisownia zamierzona
Odpowiedz
6
@ yozef
dnia 01.08.2020, 11:10 · Zgłoś
ale kto to zrobi obcych za malo a towarzystwo wzajemnej adoracji trzyma sie mocno ,,,kiedys dyzio czelusniak zebral podpisy pod likewidacje strazy miejskiej i co ,,,cieple posadki rodzinne praca tylko do soboty do 13 i domciu ,,,gdzie bwedzie lepiej a moze by za te pieniadze uskladac na mala obwodnice ze studzienki po warzyxe mijajac ulice 17 styc\nia to oni zrobili zlaczke ulica konopnickiej ktora tak zalalo ,,,[...] ten lacznik ,i zaraz cenzorka usunie pwpis 81 latka ktory kocha miasto jaslo i od nikogo juz nic nie chce ,,, panie marcinie zbieraj podpisy i przyjdz na grota roweckiego wszyscy podpiszemy
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 01.08.2020, 12:55 · Zgłoś
Trzeba jedynie zebrać 7 tysięcy podpisów. Prościzna.
Odpowiedz
3
@ Marcin.
dnia 02.08.2020, 15:35 · Zgłoś
Zebrać kilka tysięcy podpisów - dużo, ale nic nie robić, to zgoda na działania burmiszcza*, które niszczą miasto.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 02.08.2020, 19:10 · Zgłoś
Z inicjatywą przeprowadzenia referendum w sprawie odwołania wójta/burmistrza na wniosek mieszkańców ma prawo wystąpić:

• grupa 5 osób posiadających prawo wybierania rady danej gminy,

• statutowa struktura terenowa partii politycznej działającej w gminie,

• organizacja społeczna posiadająca osobowość prawną, której statutowym terenem działania jest co najmniej obszar danej gminy.

O powstaniu takiej inicjatywy należy powiadomić wójta oraz komisarza wyborczego. Inicjator referendum powinien też podać do wiadomości mieszkańców gminy, na swój koszt, w sposób zwyczajowo w niej przyjęty, informację na temat tego, czego ma dotyczyć referendum oraz o przyczynach uzasadniających odwołanie wójta.

W ciągu 60 dni od powiadomienia wójta należy zebrać podpisy mieszkańców popierających tą inicjatywę. Aby referendum mogło zostać zorganizowane, inicjatywę musi poprzeć co najmniej 10% osób uprawnionych do głosowania.

Podpisy zbiera się na kartach zawierających:

• informacje o przedmiocie zamierzonego referendum oraz o tym, że poparcia nie można wycofać,

• nazwiska i imiona członków grupy inicjatywnej oraz imię, nazwisko i miejsce zamieszkania pełnomocnika – jeżeli inicjatorem referendum jest grupa obywateli,

• nazwę i adres siedziby statutowej struktury terenowej partii politycznej lub organizacji społecznej oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania pełnomocnika – jeżeli inicjatorem referendum jest partia polityczna lub organizacja społeczna.

Mieszkaniec gminy popierający wniosek o przeprowadzenie referendum powinien podać na karcie nazwisko, imię, adres zamieszkania i numer ewidencyjny PESEL oraz potwierdzić te dane własnoręcznym podpisem.

Po zebraniu podpisów inicjator referendum powinien przekazać komisarzowi wyborczemu wniosek o przeprowadzenie referendum wraz z kartami zawierającymi podpisy osób popierających tą inicjatywę i informacją o spełnieniu obowiązku poinformowania mieszkańców o planowanym głosowaniu.

Wniosku takiego nie można złożyć:

• przed upływem 10 miesięcy od wyboru wójta,

• później niż na 8 miesięcy przed zakończeniem kadencji,

• przed upływem 10 miesięcy od poprzedniego referendum.

Komisarz wyborczy w ciągu 30 dni od złożenia wniosku ma obowiązek wydać postanowienie o przeprowadzeniu referendum lub odrzuceniu wniosku (gdy zawiera on niedające się usunąć uchybienia: inicjator referendum nie wywiązał się z obowiązku poinformowania mieszkańców o planowanym referendum lub zebrano prawidłowo niewystarczającą liczbę podpisów i minął już termin na ich zebranie). W przypadku drobniejszych uchybień komisarz powinien zwrócić wniosek, nakazując ich usunięcie w terminie 14 dni.
Odpowiedz
1
@ Marcin.
dnia 03.08.2020, 07:54 · Zgłoś
Tak, czytałem przepisy i uważam, że wymogi w nich zawarte są możliwe do zrealizowania. Jestem gotowy pracować przy organizacji referendum, ponieważ mam już dość "bylejakości". Trwa II kadencja nic nie robienia, a Jasła nie stać na marnowanie czasu. Wystarczy spojrzeć jaki progres wystąpił w okolicznych miastach i miasteczkach, natomiast Jaśle nie dzieje się nic w kierunku rozwoju miasta, wręcz przeciwnie zaniechane działania prowadzą do marginalizacji i cofają Jasło w rozwoju.
Odpowiedz
13
@ em
dnia 31.07.2020, 23:50 · Zgłoś
[...] myśleli i wymyślili [...] wytłumaczenie.Czy jest jakiś pomysł jak magazynować wodę deszczową bo nadchodzą lata suszy.Klimat się zmienia,nadchodzą anomalia pogodowe. W przyszłości mogą się zdarzać podobne podtopienia.Czy ktoś w UM się nad tym zastanawia.
W lecie trudno wyjść na zakupy bo na ulicy coraz mniej cienia.
Ręce opadają.
Odpowiedz
4
@ Do em
dnia 01.08.2020, 06:49 · Zgłoś
Robią to wszystko,co nie służy ludziom- na polecenia łowców kasy.Ludzie mają chorować,aby zrobić na tym biznes.
Odpowiedz
-7
@ Drzewo
dnia 01.08.2020, 08:48 · Zgłoś
Chcecie mieć dużo drzew?
To jedźcie na Folusz lub do Krempnej - tam jest ich miejsce i tam się nimi nacieszycie... Ha Ha Ha
Odpowiedz
13
@ Haha
dnia 31.07.2020, 22:07 · Zgłoś
Ludzie prywatni jak wycinaja drzewa to raczej na obrzezach Jasla , a tam juz nie ma tyle asfaltu i betonu co w centrum miasta. Tu liczy sie kazde drzewo,kazdy krzew ktorych troche robi cienia w upalne dni,oczyszcza powietrze i urozmaica krajobraz. Wiec nie widze tu sensu porownywania wycinki w centrum miasta a wycinaniu na prywatnych posesjach gdzies pod moastem gdzie jest duzo zieleniej. Wlasnie widac jak ,,madrzy" ludzie pracuja w jasielskich urzedach skoro takie brednie opowiadaja.
Odpowiedz
7
@ Kiler
dnia 31.07.2020, 21:40 · Zgłoś
W donicach to sadz sobie buraki.
Odpowiedz
4
@ Do Kiler
dnia 31.07.2020, 22:44 · Zgłoś
Dlaczego tyle złości do mnie?Przecież w Jaśle stoją donice z drzewami,na miejsce wyciętych.
Odpowiedz
6
@ Kiler
dnia 31.07.2020, 21:36 · Zgłoś
Przecinac stare drzewa i sadzic nowe.Nie w donicach. Tylko
Debił itego nie zrozumie.!!!
Odpowiedz
1
@ Kiler
dnia 31.07.2020, 21:05 · Zgłoś
Powiem tak! Trzeba przecinać stare
drzewa i sadzic nowe młode gatunki.Sądzić nowe gatunki.
Odpowiedz
8
@ Do Kiler
dnia 31.07.2020, 21:28 · Zgłoś
Sadzą nowe gatunki w donicach,jak Chińczycy,tylko oni stawiają te donice na balkonach i tarasach.Wycinają,by ludzi mieć jak na patelni.
Odpowiedz
-13
@ drogomistrz
dnia 31.07.2020, 19:12 · Zgłoś
Czy Pani rozumie o czym się pisze? Powtórzę jeszcze raz łopatologicznie.
Drogi są do jeżdżenia i chodzenia a nie do sadzenia drzew, zwłaszcza tam
gdzie odbywa się ruch pojazdów i pieszych. Dla drzew są inne dobre miejsca
i nikt tu nie neguje potrzeby sadzenia drzew w miastach. Drogi mają to do siebie,
że są z asfaltu, betonu itp. No chyba, że Pani neguje również potrzebę ulic w mieście
albo proponuje Pani żwirówki, bo beton się nagrzewa.
Odpowiedz
-4
@ NoToJak
dnia 01.08.2020, 09:21 · Zgłoś
Pytanie?
Ile osób by żyło,gdyby nie było drzew przy drogach.
Po chodnikach się chodzi,a drzewa niech będą poza chodnikiem.
One są potrzebne,ale powinny stać w odpowiednim odstępie,
tam jest ich miejsce.
O tym powinien ktoś pomyśleć wcześniej,a teraz krzyk!
Pozdrawiam myślących.
Odpowiedz
7
@ Marcin.
dnia 01.08.2020, 12:23 · Zgłoś
W większości przypadków drogi zostały poprowadzone w miejscu istniejących traktów, którymi poruszali się ludzie konnymi zaprzęgami. Wtedy drzewa nie stanowiły problemu, bo nawet jak pijany woźnica usnął to konie były mądre i omijały drzewa.
Obecni kierowcy mają szybsze auta, ale nie idzie to w parze z myśleniem, więc dochodzi do wypadków, w których [...] giną na drzewach a inni [...] domagają się wycięcia drzew!!!
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 01.08.2020, 12:57 · Zgłoś
Jeszcze raz zalecam zapoznanie sie z badaniami, pojechanie do miast na zachodzie Europy, obejrzenie, jak tam sie dba o drzewostan w miastach.
Odpowiedz
-4
@ Grzegorz
dnia 31.07.2020, 17:14 · Zgłoś
Miasto wapniaków, dewotek i obłudnej [...]. Ludzi wiecznie niezadowolonych, skrzywionych, zawistnych i prymitywnych. Zamiast krytykować, oskarżać, jęczeć i narzekać - poczujcie radość z mieszkania w tak pięknym zakątku Polski.
Odpowiedz
14
@ robbo
dnia 31.07.2020, 17:21 · Zgłoś
jak wytna wszystkie drzewa to dopiero bedzie piekny nie?
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 18:11 · Zgłoś
I czemu ten komentarz miał służyć? Pochwale głupoty rządzących?
Odpowiedz
20
@ Do Grzegorz
dnia 31.07.2020, 22:10 · Zgłoś
Przyznaję,piękny zakątek,lecz co uczyniono z jego perłą-Jasłem?Czyba nie widział pan Jasła dawnego,jakie było urocze i pełne zieleni i drzew.Wspominam lata 70 i wcześniejsze.Obecnie zimne i bezgustowne.Najpięknie prezentuje się Kościół Fara z potężną,cudowną lipą.Bogu niech będą dzięki,że żyje i daje cień,wspaniałą oprawę ołtarza.
Odpowiedz
-12
@ drogomistrz
dnia 31.07.2020, 16:58 · Zgłoś
Szanowna Pani dragoness. Droga to nie tylko jezdnia ( do ruchu pojazdów )
ale również chodnik ( do ruchu pieszych ), ścieżka rowerowa ( do ruchu rowerów )
inne niezbędne, zgodnie z przepisami wymagane, elementy drogi. Zgodnie
z Pani poglądami pieszy na chodniku powinien koncentrować się głownie
na tym by nie walnąć głową w drzewo. Oto do czego prowadzi bezkrytyczna
wiara w chore teorie ekologów. A tak przy okazji to nie jestem urzędnikiem
tylko inżynierem praktykiem.
Odpowiedz
14
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 18:11 · Zgłoś
Skoro jest pan inżynierem, to z pewnością zna pan badania pomiaru temperatury w miejscach zadrzewionych i wybetonowanych, oraz różnice między nimi?
Odpowiedz
13
@ drogomistrzu
dnia 31.07.2020, 21:24 · Zgłoś
Proszę wytłumaczyć,dlaczego od dawien dawna przy drogach rosną drzewa?Tylko tutaj drzewa przeszkadzają,a ludzie giną w wypadkach nawet tam,gdzie drzew nie ma.Dlaczego u nas są głębokie fosy i przepusty przy drogach?Za granicą nie ma fos,więc jak pan planuje te drogi?
Odpowiedz
17
@ zegarmistrzswiatlapurpurowy
dnia 31.07.2020, 16:52 · Zgłoś
To tlumaczenie UM i podawanie dla przykladu wycinki drzew z prywatnych posesji jest jakies niepowazne, czy to argumentowal jakis [...]? Przeciez dziecko z przedszkola by takiego wytlumaczenia nie podalo do opinii publicznej ! To tak jakby ktos z UM oznajmil ze w tym roku miasto nie zorganizuje Sylwestra na rynku bo Jaslanie swietnie sie bawia przed telewizorami w domach z Sylwestrem Marzen z TVP2 :O? Albo ze nie bedziemy budowac nowych drog bo Jaslanie maja w dobyrm stanie podjazdy do swoich posesji :D no ludzie ! serio ?!
Odpowiedz
9
@ 007
dnia 31.07.2020, 16:25 · Zgłoś
Statystycznie to:

Jeden czlowiek ma 10000zl drugi 0zl

Statystycznie mają po 5000zl

Tłumaczenia Urzędu Miasta są po prostu bzdurne
Odpowiedz
-15
@ Kierowca 810
dnia 31.07.2020, 15:48 · Zgłoś
Zgadzam się z powyższym wpisem drogomistrza.
Z przykrych i tragicznych doświadczeń jasno wynika, że sadzenie przy drogach
i przy ulicach wysokich drzew przynosi szkodę na mieniu, zdrowiu i doprowadza
do tragicznych śmierci. Ludzie z odchyleniami w myśleniu uważają,
że niebezpiecznych starych wysokich drzew posadzonych w chodnikach
czy na poboczach dróg nie wolno ścinać o śmierci zabitych osób się nie liczą.
Odpowiedz
18
@ robbo
dnia 31.07.2020, 15:49 · Zgłoś
dobra ale tu nie chodzi o bezpieczenstwo tylko o jakas [...] nikomu nie potrzebna sciezke rowerowa
Odpowiedz
16
@ Ent
dnia 31.07.2020, 16:59 · Zgłoś
Jakby kierowcy jeździli zgodnie z przepisami i ostrożnie, to drzewa przy drodze nie byłyby zagrożeniem. Drzewa nie wpadają na kierowców, tylko kierowcy na drzewa.
Odpowiedz
-18
@ drogomistrz
dnia 31.07.2020, 15:27 · Zgłoś
W Polsce są przepisy techniczne jak należy projektować i budować
drogi publiczne. Nigdzie tam nie ma, że obowiązkowym elementem
takiej drogi są drzewa. Droga jest przeznaczona przede wszystkim
do ruchu pojazdów i pieszych i obsługi tego ruchu, a nie przede wszystkim
jako miejsce do sadzenia i rośnięcia drzew. W tej sytuacji w sporze
czy jezdnia, chodnik, ścieżka rowerowa czy drzewa w drodze odpowiedź
może być tylko jedna. Wiem, że moja wypowiedź się wielu nie spodoba
ale dla drzew w mieście są parki, skwery, deptaki, alejki itp a nie najbardziej
ruchliwe ulice w centrach miast. To czysta manipulacja tzw. ekologów.
Odpowiedz
12
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 15:57 · Zgłoś
Drzewa są na chodnikach, proszę pana. Do ruchu kołowego jest jezdnia.
Odpowiedz
5
@ Duch
dnia 01.08.2020, 09:04 · Zgłoś
Jasielski deptak za sprawą p. Kurowskiej jest tego najlepszym przykładem. Mnóstwo drzew...
Odpowiedz
7
@ ...
dnia 31.07.2020, 15:06 · Zgłoś
Som piniondze to trza je wydać. Potem sie powie że już piniendzy ni ma
Odpowiedz
17
@ rjs
dnia 31.07.2020, 15:05 · Zgłoś
Ścieżki rowerowe w Jaśle służą ludkom do chodzenia po nich na całej długości i plotkowania na nich na środku dla [...] które przyjechały w piątek na targowice i zabłądziły na Czackiego.
Odpowiedz
16
@ xcx
dnia 31.07.2020, 15:10 · Zgłoś
I do parkowania samochodow z towarem i nie tylko
Odpowiedz
24
@ xcx
dnia 31.07.2020, 14:55 · Zgłoś
A pytalscie sie urzedasy ludzi czy chca ta [...] sciezke rowerowa?przeciez wy im sluzycie i musicie sie liczyc z ich zdaniem a ta sciezka nikomu nie jest potrzebna a juz napewno nie kosztem drzew
Odpowiedz
11
@ ABSOLUT
dnia 31.07.2020, 22:50 · Zgłoś
ONI nie pytają tylko robią bo są namaszceni do sprawowania ...czego? pozwy sądowe to jedyna droga! ...odszkodowania za smog np., kolizje z rowerami na chodniku, zalewanie piwnic ...etc.
Odpowiedz
14
@ yozef
dnia 31.07.2020, 14:54 · Zgłoś
jedynie gdzie w jasle mozna jezdzic rowerem to przez kladke na sloneczna wzdluz ropy kolo walow i powrot do kladki ,to jest okolo 5 km wystarczy zrobic 4 kolka i jest sie zadowolonym,,,W JASLE NIE MA MIEJSCA NA ULICACH GLOWNYCH TYPU 3 MAja jagiely kazzimierza wielkiego jana pawla czy sobniowska czy zolkow ,,,widze 4 moich rowiesnikow 80 lat ktorzy jezdza rowerami o godzinie 10 ,,,serce mi sie kraje ,,,oni mysla ze maja pierwszenstwo bo go maja ale kierowcy sa rozni ,,,naprawde panowie 80 latkowie nie jezdzijcie w centrum miasta ,,,przestrzegam ,tak przestrzegalem dyr mrozka ,penara i innych ,,,nie poskutkowalo ,,,panie swiec nad ich duszami ,,,zas sciezki rowerowe w entrum miasta to [...] i [...] pomysl
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 31.07.2020, 15:08 · Zgłoś
A jeszcze żeby na skrzyżowaniu cieżki rowerowej z droga rowerzyta miał pierszeństwo. Jak nie utpisz to cie samochody rozjadą. Taak jest teraz
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 02.08.2020, 10:05 · Zgłoś
Pierwszeństwo rowerzysty przed samochodem ma taki sam sens, jak pierwszeństwo samochodu przed pociągiem na przejeździe kolejowym. Kłania się fizyka, której nie zmienią żadne [...] zaklęcia.
Odpowiedz
1
@ Rysiu
dnia 31.07.2020, 14:49 · Zgłoś
A Pan [...] to może nieoświeconym nakreślić "pogłębioną polityczna świadomość". Bo zwrot ten trąci trochę marksistowsko -trockistowskim ukąszeniem ..choć to może tylko kolizja semantyczna. No i trochę sie martwię że coś w życiu przegapiłem
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 02.08.2020, 10:27 · Zgłoś
Rozumiem powody tego skojarzenia, ale nie da się wyrzucić z powszechnego użycia pewnych słów, używanych niegdyś w oficjalnej propagandzie, jak np. "partia". Chodziło mi po prostu o to, czy ci ludzie, którzy dostali się do władz samorządowych, mają jakiekolwiek refleksje dotyczące politycznego sensu ich działania i tego, co chcą (jeśli w ogóle) uczynić dla lokalnej społeczności (mam nadzieję, że znowu nie zabrzmiało klasykami komunizmu).

A tak nawiasem mówiąc - czy propaganda komunistyczna nie miała niekiedy racji, jak np. w odniesieniu do imperializmu amerykańskiego?
Odpowiedz
-1
@ Jola
dnia 31.07.2020, 14:33 · Zgłoś
Jeszcze żeby zapełnić te ścieżki rowerowe może stworzyć wzorem innych miast wypożyczalnie rowerów.Porobiono tyle parkingów,które później zabrano pod przystanki, to można by przy nich stworzyć parkingi dla wypożyczalni rowerowych.Może wtedy zapełniły by się i ścieżki rowerowe?A parkingi są od Niegłowic po Brzyszczki i ul.Krakowską.Jest gdzie jeździć.
Odpowiedz
2
@ Duch
dnia 01.08.2020, 09:00 · Zgłoś
Proponuję założyć taką wypożyczalnię. W takim Jaśle na pewno będzie żyłą złota.
Odpowiedz
45
@ [...]
dnia 31.07.2020, 13:38 · Zgłoś
Ścieżki rowerowe na terenie ścisłej zabudowy miast - to jakaś [...] fanaberia, bo o jakiej rekreacji można mówić w warunkach hałasu i intensywnej emisji spalin samochodów? Tę tendencję można wytłumaczyć jedynie na bazie komunistycznego paradygmatu "ujarzmiania przyrody". Nie kwestionuję ścieżek rowerowych w ogóle, ale jeśli już, to powinny one powstawać przede wszystkim na obrzeżach miast czy nawet poza terenami miejskimi. Sytuacja, w której rozwiązanie jakoby ekologiczne powoduje konieczność wycinania drzew - to jest absurd, którego by nawet Mrożek nie wymyślił.

A teraz konkretnie - jakie były racjonalne przesłanki, żeby łączyć ścieżką rowerową MOSiR z Ogródkiem Jordanowskim i Ośrodkiem przy Kwiatowej? Czyżby zakładano, że jeżeli ktoś uda się na teren MOSiR-u jako widz lub uczestnik wydarzenia sportowego lub innej imprezy masowej - to rzeczywiście będzie chciał zaraz po tym przenieść się do Ogródka Jordanowskiego czy na Kwiatową, i to koniecznie rowerem, a nie samochodem? Skąd takie bezsensowne założenie? Coś mi się wydaje, że ta nieszczęsna ścieżka rowerowa będzie świecić pustką, podobnie jak to obecnie ma miejsce ze ścieżką rowerową na Czackiego (szerszą niż ciąg dla pieszych!). Tylko szkoda drzew, które staną się ofiarami bezmyślności lokalnych decydentów.
Odpowiedz
19
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 13:41 · Zgłoś
Wszystko pięknie i zgadzam się w pełni. Czy sugeruje pan jednak, że Rada Miasta, w większości z prawicową proweniencją to kryptolewacy?
Odpowiedz
3
@ Rysiu
dnia 31.07.2020, 13:59 · Zgłoś
Węszący [...] fanaberie paranoicy mogliby zauważyć, że więcej ścieżek rowerowych i więcej rowerów to mniej hałasu i spalin. Szczególnie w centrum miasta. Niestety takie są efekty jak się miesza ideologię do jednośladów i klimatu. Prawckie niezbyt wyćwiczone mózgi klepią te narzucone im półprawdy tak samo bezrefleksyjnie jak pacierze.
Odpowiedz
19
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 14:04 · Zgłoś
Nie pomogą tysiące rowerów, gdy będą jeździć w upale i spalinach.
Odpowiedz
21
@ [...]
dnia 31.07.2020, 14:17 · Zgłoś
@dragoness

Nie sugeruję, gdyż nie posądzam rzeczonego gremium o głębszą świadomość polityczną. To są tylko bezmyślni naśladowcy [...] co do istoty trendów z UE, utożsamianych powszechnie z "nowoczesnością" - a przecież nikt nie chce być odbierany jako "nienowoczesny".

Zresztą, podział "lewica - prawica" uległ dzisiaj zupełnemu rozmydleniu i tak naprawdę pojęcia te służą służą tylko w charakterze etykietek na potrzeby kampanii wyborczej. Najlepszym przykładem jest "lewicowy" z nazwy SLD, który będąc przy władzy wysyłał polskich żołnierzy na potrzeby imperialistycznych wojen w interesie USA. Z kolei "prawicowy" PiS realizuje w rzeczywistości lewicowe, rozdawnicze programy socjalne.
Odpowiedz
12
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 14:27 · Zgłoś
I ponownie muszę się z panem zgodzić.
Odpowiedz
-3
@ Yti
dnia 31.07.2020, 15:08 · Zgłoś
@dragoness
Kac po wyborach prezydenckich minął?
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 15:14 · Zgłoś
Panu po [...] najwidoczniej nie.
Odpowiedz
2
@ ixi
dnia 31.07.2020, 17:23 · Zgłoś
Tak, w Polsce "panuje" POPiS. To są lewacy i socjaliści PO i lewicą to socjaliści [...], a PiS to socjaliści pobożni.. Chociaż pobożni tylko na pokaz...
Odpowiedz
4
@ @jan
dnia 01.08.2020, 22:44 · Zgłoś
Ścieżki rowerowe mają sens w dużych aglomeracjach miejskich, Jasło można pieszo przejść wzdłuż i w szerz w kwadrans.
Odpowiedz
1
@ Lisaj
dnia 02.08.2020, 22:02 · Zgłoś
Nie Ani to, ani to. To bezmózgowcy. Tacy ideologii nie mają.
Odpowiedz
51
@ Marko Koparki
dnia 31.07.2020, 13:25 · Zgłoś
Komu te [...] ścieżki są w ogóle potrzebne. Czy liczył ktoś ile faktycznie rowerów tam jeździ?. Przecież one stwarzają tylko niebezpieczeństwo dla pieszych którzy muszą chodzić wąskim chodnikiem. Co się dzieje z miastem które kiedyś było piękne dziś to istna tragedia.
Odpowiedz
28
@ ixi
dnia 31.07.2020, 13:17 · Zgłoś
Wybraliscie ich, to macie!!!
Odpowiedz
0
@ puk puk [...]
dnia 03.08.2020, 22:43 · Zgłoś
wybory sa fałszowane od co najmniej 30-stu lat
Odpowiedz
50
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 13:03 · Zgłoś
Bzdury, które przeczytałam, przebijają nawet przemówienia prezydenta i premiera. Argumenty z gatunku "A u was biją [...]" są dziecinne. Nie zadowolimy się ochłapami typu "Bądźcie wdzięczni, bo wytniemy tylko 50%". Albo magistrat odstąpi od idiotycznego pomysłu, albo pomyślimy nad pozwem zbiorowym. Skoro niektórym udało się wygrać ze skarbem państwa w zakresie smogu, to i nam powinno sie udać. Pozostaje jeszcze rozsławienie Jasła w mediach. Czy magistrat naprawdę chce takiej promocji?
Odpowiedz
40
@ Hipopotam
dnia 31.07.2020, 13:51 · Zgłoś
Pierwszy raz muszę się z godzić panią Dragoness. Tłumaczenia magistratu są żałosne na zasadzie "owszem wycinamy, ale inni wycinają więcej".
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 31.07.2020, 15:56 · Zgłoś
O dzień dobry. Miłego dnia. Na pewno ma pan/i piękne wnętrze, proszę się nie przejmować.
Odpowiedz
26
@ Drzewa zwyciężą
dnia 31.07.2020, 16:29 · Zgłoś
Obecnie walka o każdą roślinkę,ginie Ziemia,pod lupę tą samowolkę z wycinaniem drzew.Jasło na karuzeli- każdy nowy rządziciel nawymyśla,nabałagani i odchodzi,a miasto traci urok,mieszkańcy cierpią.Za komuny mieli gust i miasto było cudne- turyści zachwycali się naszym miasteczkiem.Teraz kiczowata, betonowa mieścina.
Odpowiedz
-8
@ ALEX
dnia 01.08.2020, 15:10 · Zgłoś
Do dragoness
Z calym szacunkiem, ale coś czuję że do pozwu zbiorowego z Pani
udziałem to niewielu się przyłączy.
Niestety taką pozycje sobie Pani wypracowała swoją postawą
wobec innych, że działać wspólnie z Panią, to po prostu obciach.
Ale zawsze można się przeprowadzic, wziąć kredyt, zmienić pracę,
a najlepiej wyemigrować, jak radzi niedoszły prezydent -,, emigracja
to przyszłość "
Odpowiedz
-1
@ do dragones
dnia 01.08.2020, 15:21 · Zgłoś
Najmądrzejsza na Podkarpaciu znów nadaje.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 01.08.2020, 15:31 · Zgłoś
Zdziwiłby sie pan, ilu inteligentnych ludzi w Jaśle mieszka. A ja nie jestem banknotem dwustuzlotowym, żeby sie wszystkim podobać. No i oczywiście zyczę szczęśliwego życia na emigracji, bo ja wyboru dokonałam świadomie.
Odpowiedz
2
@ @jan
dnia 01.08.2020, 22:37 · Zgłoś
do Alex.
Nie zioń nienawiścią, jeżeli ktoś coś robi w dobrej sprawie to go wspieraj;
Odpowiedz
-4
@ ALEX
dnia 02.08.2020, 00:04 · Zgłoś
Właśnie o tym piszę, że w Jaśle jest wielu inteligentnych ludzi, i dlatego
będzie Pani ciężko znaleźć,, towarzyszy " do wspólnego dzialania, ale
pani jak zwykle nic nie zrozumiała
Dobranoc.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 02.08.2020, 10:13 · Zgłoś
Proszę dać spokój, pani/e Alex. Tymi komentarzami tylko sobie pan/i świadectwo wystawia.
Odpowiedz
49
@ Ronin
dnia 31.07.2020, 12:32 · Zgłoś
Robi wszystko... Jaki [...] projektowała ta ścieżkę?
Odpowiedz
42
@ Kłestszyn
dnia 31.07.2020, 12:23 · Zgłoś
A nie mogli urzędnicy na etapie projektowania i składania wniosku zadbać o drzewa ? I te tluaczenia..inni tną więcej...wydawać by się mogło że nie przekroczy już burmistrz poziomu żenady a tu jednak młotem w [...].
Odpowiedz
61
@ Jaślak
dnia 31.07.2020, 12:59 · Zgłoś
Burmistrz zastał Jasło drzewowe, a pozostawi betonowe. I to jest Kazimierz Wielki naszych czasów. Hura!
Odpowiedz
10
@ Jaślak
dnia 31.07.2020, 13:48 · Zgłoś
Dodam dla jasności że Kazimierz Wielki zastał Polskę drewnianą, a zostawił murowaną co robi małą różnicę chwały dla twórcy.
Odpowiedz
28
@ ABSOLUT
dnia 31.07.2020, 18:54 · Zgłoś
Niektóre drzewa przetrwały wojne a tego urzędu pełnego eco-[...] nie!
Odpowiedz
32
@ Ewa
dnia 31.07.2020, 12:20 · Zgłoś
Osoby prywatne-na swojej posesji.Co to za porównanie?Urzednicy zamknieci w obawie przed wirusem,i mysla ,mysla ,myla...A wyjdzie jak zawsze.
Odpowiedz
15
@ Sprytne
dnia 31.07.2020, 16:19 · Zgłoś
Odpowiedź urzędu przebiegła.Prywatni wycinacze to z samego miasta,czy też okolic?
Odpowiedz
108
@ Yti
dnia 31.07.2020, 12:17 · Zgłoś
Drzewa na prywatnych działkach to nie to samo co drzewa w alejach drogowych. Proszę zobaczyć jak teraz wygląda ul. Czackiego. Moim zdaniem beznadziejnie. Nie chcemy tej ścieżki rowerowej kosztem drzew.
Odpowiedz
29
@ Zdalne nauczanie
dnia 31.07.2020, 12:27 · Zgłoś
Co Urząd odpowie na wyniki egzaminów ośmioklasisty ? Wyniki bliskie zeru. Kto rozliczy nauczycieli ?
Odpowiedz
54
@ Marek
dnia 31.07.2020, 12:28 · Zgłoś
Szanowni Państwo mi też leży na sercu dobro tych drzew. Niestety taka władze wybraliśmy i taką mamy. Pretensje można mieć tylko do siebie. Nie wierzę już , że ta władza zmądrzeje dlatego kupiłem 10 sadzonek drzew - lipy, dęby, sosny i posadziłem na swoim ogrodzie. Was też do tego zachęcam, jeśli macie ogrody, działki to sądźcie drzewa, bo na nasze władze nie ma co liczyć. DąĄ dalej do stworzenia betonowej dżungli gdzie ludzie będą dusić się spalinami.
Odpowiedz
14
@ Kamila
dnia 31.07.2020, 12:29 · Zgłoś
Wyniki ZSM nr 5 tragedia !
Odpowiedz
15
@ Ciekawe..
dnia 31.07.2020, 12:40 · Zgłoś
Nauczycieli powiadasz? Przecież to podobno tylko rodzice uczyli? To jak nauczyli?
Odpowiedz
6
@ Zdalne nauczanie
dnia 31.07.2020, 12:42 · Zgłoś
Rodzice uczyli 3 miesiące nauczyciele 8 lat.
Odpowiedz
11
@ rodzice uczyli
dnia 31.07.2020, 12:44 · Zgłoś
rodzice uczyli, nauczyciele brali kasę.
Odpowiedz
18
@ Ciekawe..
dnia 31.07.2020, 13:08 · Zgłoś
No tak. I leżeli. Jak lekarz przyjmuje zdalnie to jest ok. Ale nauczyciel tylko brał.kasę
Odpowiedz
32
@ Bona
dnia 31.07.2020, 13:21 · Zgłoś
W centrum nie ma czym oddychać i jeszcze coraz więcej samochodów masakra
Odpowiedz
-1
@ ...
dnia 31.07.2020, 15:04 · Zgłoś
a jakie ? Hi Hi
Odpowiedz
-38
@ Las
dnia 31.07.2020, 20:15 · Zgłoś
Miejsca dużego drzewa jest w lesie, a nie w mieście i to jeszcze w ciągu komunikacyjnym. Doświadczył to każdy, kto zmagał się z dużym, czy ogromnym drzewem np. na własnej działce. Z drzewem jest tak jak i z człowiekiem: co się urodziło - umrzeć musi. Była pora sadzenia - przyszła pora wycinki, bo człowiek jest panem przyrody, a nie odwrotnie. Powiedziano: Czyńcie sobie ziemię poddaną.
Ponieważ jest moda na czynienie wszystkiego na odwrót (np. chłop ma spać z chłopem) to eko-[...] twierdzą, że drzewo jest święte, a człowiek jest szkodnikiem i należy go tępić.
Jeżeli postawicie odwieczne prawa na głowie, to nie możecie się dziwić, że nic z takiego "porządku" nie będzie. Tylko katastrofa w głowach i w życiu.
Odpowiedz
-9
@ Lenin Włodzimierz
dnia 31.07.2020, 21:40 · Zgłoś
Marku Marku tak dziękujesz wĺadzy...?
Odpowiedz
7
@ profesor
dnia 01.08.2020, 07:12 · Zgłoś
prawdziwych nauczycieli już nie ma.
Odpowiedz
-6
@ do Las
dnia 01.08.2020, 07:39 · Zgłoś
Po liczbie minusów przy tym komentarzu widać jak wielu osobników ma rozminięcie teorii z praktyką. Pewnie wielu z nich chodzi do kościoła, może nawet słyszała biblijne wezwanie: "Czyńcie sobie ziemię poddaną" ale uważa to za opowieści dziwnej treści lub bajki i czyni z drzewa świętość.
To jest konkretne wskazanie miejsca człowieka na ziemi i jego roli w świecie.
Oczywiście, że powinien to czynić w sposób odpowiedzialny.
Proszę o komentarze osób, które często wiele lat zmagały się z problemem drzew na działce i np. pochopnie posadziły drzewa przy budynku lub przy ogrodzeniu.
Jak skomentować informację, że w tym roku:
"74 osoby prywatne zgłosiły zamiar usunięcia w sumie 382 drzew?"
To nie byli miłośnicy przyrody? Prywatnym osobom wolno wycinać kilkaset drzew, a Urzędowi na cele publiczne nie wolno wyciąć kilka czy kilkanaście drzew ?
Odpowiedz
8
@ Do Las
dnia 01.08.2020, 08:14 · Zgłoś
Drzewo rośnie długo,życie trwa krótko.
Odpowiedz
3
@ Marku
dnia 01.08.2020, 08:19 · Zgłoś
Wspaniale,że sadzisz drzewa,zwłaszcza lipy,które koją stres.Przerażeni plandemią ludzie wpadają w agresję lub depresję,które osłabiają odporność.O to chodzi elitom,by ludzie dusili się spalinami,nosili maseczki i chorowali.[...] plan- szkodzić ludziom i zarabiać.
Odpowiedz
6
@ Do Marek
dnia 01.08.2020, 08:24 · Zgłoś
Super wybór drzew polskich:dąb daje siłę,lipa koi nerwy a sosna korzystnie wpływa na układ oddechowy- leczy choroby płuc i astmę.Wiecznie zielona,a jej igły warto wsypać do kąpieli-znakomity relaks.Życzę korzyści z nasadzonych drzewek.
Odpowiedz
8
@ Do do Las
dnia 01.08.2020, 08:43 · Zgłoś
"Czyńcie sobie ziemię poddaną"- ludzie dobrze myślą i wiedzą,że życie to nie bajka.Ziemia ma służyć ludziom,nakarmić i leczyć.Odziedziczyliśmy piękne lasy,pola,rzeki i możemy wykorzystywać te dobra,ale mądrze.Cóż,pola pozatruwane sztucznymi nawozami,rzeki ściekami,powietrze toksynami.Ile osób umiera na raka?Prywatne osoby nie tylko z Jasła,lecz okolic zmuszona jest wyciąć ze względu na budowę,uszkadzanie linii energetycznych,a może na opał stare drzewa,bo nie stać ich na zakup opału.Ścieżki rowerowe można inaczej zaplanować,a wycinka drzew w mieście to katorga dla ludzi.Ratujmy zdrowie i naszą planetę.Chorzy ze spalin nie będą jeździć rowerami.Nie zatracajmy mądrości naszych przodków,bo nieprzemyślany postęp prowadzi do zagłady ludzkości.Dodam,powołując się na odkrycia naukowców,że wycięcie drzew w puszczach doprowadziło do wydostania się groźnych bakterii od zwierząt.Nie można brutalnie ingerować w prawa przyrody.Kataklizmy są przykładem ludzkiej bezmyślności.
Odpowiedz
9
@ @jan
dnia 01.08.2020, 22:30 · Zgłoś
do@Marek całe życie we własnym ogrodzie nie będziesz przebywał, troche cienia w centrum miasta w upalne dni to jest to samo jak powietrze; nie da się bez tego żyć!!! Czy nasi jasielscy gospodarze są tak rozrzutni, że dokładają do tego jeszcze przebudowę Placu Żwirki i Wigury, gdzie dopiero niedawno położono nową nawierzchnię asfaltową? Przecież to są pieniądze podatników czyli nasze. Czyżby producenci kostki brukowej mieli taki dar przekonywania?
Odpowiedz
1
@ WIOSNA
dnia 06.08.2020, 16:53 · Zgłoś
"Czynienie sobie ziemi poddaną" to nie.jest równoznaczne z niszczeniem ziemi. Proszę ni używać słów, których znaczenia się nie rozumie.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.