Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

"W DPS w Foluszu żaden z mieszkańców nie zmarł z powodu Covid-19" – podkreśla dyrektor Adamski

65

W Domu Pomocy Społecznej w Foluszu na obecną chwilę mieszka 229 pensjonariuszy. Na 170 zatrudnionych pracowników na ten moment gotowych do pracy jest 120, z czego 85 bezpośrednio pracuje z mieszkańcami domu. Jak w tych trudnych czasach pandemii koronawirusa walczy DPS w Foluszu? Z dyrektorem placówki Karolem Adamskim rozmawia Ilona Dziedzic.

Ilona Dziedzic: W związku z wystąpieniem zachorowań na Covid-19 wśród pracowników oraz pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej w Foluszu, jakie podjęto kroki, aby zapewnić bezpieczeństwo osobom zdrowym w ośrodku?

Karol Adamski: Zgodnie z ustawą z 5 grudnia 2008 r.o zapobieganiu i zwalczaniu chorób zakaźnych wśród ludzi, DPS stosuje izolację - odosobnienie osób chorych na chorobę zakaźną i podejrzanych o chorobę zakaźną, w celu uniemożliwienia przeniesienia biologicznego czynnika chorobotwórczego na inne osoby. Pracownicy są zabezpieczeni w środki ochrony osobistej tj. fartuchy barierowe, kombinezony, maseczki z filtrem FFP2, FFP3, przyłbice, gogole, rękawice. Ponadto, każdy pracownik przed rozpoczęciem pracy przechodzi przez bramę dezynfekcyjną, ma mierzoną temperaturę ciała. Również, zgodnie z rekomendacjami już w marcu br. wprowadzono zakaz wstępu na teren DPS-u osób z zewnątrz.

ID: Jakie procedury zostały wdrożone w placówce na wypadek stwierdzenia zakażenia koronawirusem?

KA: W miesiącach marcu i kwietniu 2020 r. opracowano i wdrożono następujące procedury: procedura mierzenia temperatury ciała pracownikom Domu Pomocy Społecznej w Foluszu przed przystąpieniem do pracy, dezynfekcji rąk przez pracowników wchodzących do DPS-u, postępowania z przesyłkami dostarczanymi przez pocztę, firmy kurierskie, ewentualnie inne osoby, w przypadku podejrzenia u mieszkańców choroby zakaźnej Covid-19 w DPS w Foluszu, postępowania z mieszkańcem po hospitalizacji i zewnętrznych konsultacjach specjalistycznych w DPS w Foluszu, procedura korzystania z bramki dezynfekcyjnej, postępowania z nowo przyjętym mieszkańcem, postępowania z mieszkańcem DPS-u wyjeżdżającym na przepustkę - na dzień dzisiejszy w związku z wysokim stanem zakażeń na terenie całego kraju, przepustki wstrzymano do odwołania. Wdrożono również procedurę postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 lub zachorowania na Covid-19 dla pracowników DPS w Foluszu, a także procedurę odwiedzin mieszkańców. Wszystkie procedury były konsultowane i zatwierdzone przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Jaśle.

ID: Czy badania na obecność wirusa SARS-CoV-2 wykonano wśród mieszkańców domu oraz pracowników DPS-u?

KA: Wszyscy mieszkańcy placówki zostali przebadani na obecność Covid-19. Na badania pracowników Domu kieruje lekarz rodzinny. O każdym powtórnym badaniu na obecność koronawirusa SARS-CoV-2 decyduje lekarz rodzinny, do którego zgodnie z zasadami ogólnymi, wynikającymi z powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego zapisani są mieszkańcy Domu. W tym miejscu zaznaczam również, iż w związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacją epidemiologiczną, związaną z szerzeniem się koronawirusa SARS-CoV-2 na terenie województwa podkarpackiego, celem szybszej diagnostyki mieszkańców w tym kierunku, wymazy pobierały na ochotnika dwie pielęgniarki zatrudnione w DPS w Foluszu.

ID: Na jakich zasadach odbywa się wydawanie posiłków pensjonariuszom?

KA: W DPS w Foluszu funkcjonują dwie stołówki. Pierwsza obsługuje oddziały IA i IB, druga oddziały IIA i II B. Ze stołówki korzystają jedynie zdrowi mieszkańcy. Pozostali pensjonariusze mają dostarczane posiłki indywidualnie przez personel Domu.

ID: Czy mieszkańcy zostali poinformowani o sytuacji w jakiej się znajdują? Czy wiedzą, że na terenie placówki występują zakażenia oraz czym jest koronawirus i jakie niesie konsekwencje możliwość zakażenia wirusem SARS-CoV-2?

KA: Mieszkańcy wiedzą, że na terenie Domu są osoby zakażone wirusem SARS-CoV-2. Zakażony poddany izolacji mieszkaniec jest informowany o przyczynie i przewidywanym terminie izolacji. Ponadto, już na początku pandemii, w marcu zorganizowano dwa spotkania z mieszkańcami, na których poruszono następujące kwestie: co to jest pandemia, czym jest koronawirus SARS-CoV-2, co robić, aby uniknąć zarażenia się wirusem, co robić w razie pogorszenia samopoczucia. Rozmawiano o technice mycia rąk, zasłaniania ust podczas kaszlu i kichania, a także o dbałości o czystość i higienę własną i przedmiotów, których jesteśmy posiadaczami. Ponadto poproszono mieszkańców o nie przemieszczanie się między oddziałami, celem zminimalizowania przenoszenia się bakterii i wirusów. Kolejne spotkania odbywały się sukcesywnie raz w miesiącu. Z każdego spotkania sporządzany jest protokół i podpięta jest lista mieszkańców w nich uczestniczących wraz z ich podpisami.

ID: Czy na terenie DPS w Foluszu są przygotowane izolatki dla osób zakażonych lub z podejrzeniem zachorowania na Covid-19?

KA: Na terenie Domu na każdym oddziale są przygotowane tzw. izolatoria, mieszkańcy posiadający pokoje z łazienką izolowani są we własnych pokojach. Dom posiada wiele wewnętrznych drzwi, które dzielą oddziały na części. Dzięki nim możemy w razie potrzeby płynnie regulować wielkość izolatoriów.

ID: Czy mieszkańcy DPS-u od momentu ogłoszenia stanu epidemii w kraju opuszczali ośrodek np. na przepustki?

KA: W Domu Pomocy Społecznej w Foluszu opracowano procedurę przepustek. W okresie od marca do września br. skorzystało z tej możliwości kilka osób. Każda osoba wracająca z przepustki poddana została kwarantannie i badaniu na Covid-19. Jak wcześniej zaznaczyłem – na ten moment, w związku z wysokim stanem zakażeń na terenie całego kraju, przepustki wstrzymano do odwołania.

ID: Czy w okresie od chwili ogłoszenia stanu epidemii w kraju, były prowadzone nowe przyjęcia pensjonariuszy? Czy z momentem przyjęcia odbywali kwarantannę?

KA: Każdy nowo przyjmowany mieszkaniec musi mieć test w kierunku Covid, tylko osoby z wynikiem ujemnym mogą być przyjęte. Osoby te odbywają kwarantannę zgodnie z procedurą postępowania z nowo przyjętym mieszkańcem i poddawane są wnikliwej obserwacji stanu zdrowia.

ID: Jakim sprzętem dysponuje DPS w Foluszu do walki z koronawirusem?

KA: Posiadamy koncentratory tlenu, ssaki elektryczne, pulsoksymetry, termometry, parownice do dezynfekcji pomieszczeń, ozonatory, wielkopowierzchniowe sterylizatory pomieszczeń, lampy bakteriobójcze UFC, maty dezynfekcyjne, śluzy dezynfekcyjne, brama bezdotykowego pomiaru temperatury oraz urządzenia odkażająco-dezynfekujące.

ID: Czy brał Pan pod uwagę zamknięcie Domu Pomocy Społecznej w Foluszu ograniczając w ten sposób możliwość przenoszenia wirusa SARS-CoV-2 przez pracowników, którzy mają kontakt ze światem zewnętrznym?

KA: Dyrekcja Domu brała pod uwagę możliwość jego zamknięcia, jednak pracownicy, którzy posiadają rodziny, dzieci itp. Niezbyt przychylnie podeszli do tej propozycji. Z uwagi na możliwość braku kadry nie zdecydowano się na zamknięcie DPS-u. Wprowadzono szereg obostrzeń m.in. pracownicy przychodzący wchodzą bramą nr 1. Pracownicy kończący pracy wychodzą bramą nr 2 tak, aby zminimalizować kontakt pomiędzy pracownikami z różnych zmian. Dodatkowo wprowadzono szereg procedur, o których była już mowa.

ID: Ilu pensjonariuszy DPS w Foluszu zmarło z powodu zakażenia koronawirusem?

KA: W DPS w Foluszu żaden z mieszkańców nie zmarł na Covid-19. Wszyscy mieszkańcy przebywający na terenie Domu są ciężko lub bardzo ciężko chorzy na inne współistniejące choroby. Informację o zgonach na Covid-19 przekazuje Państwowa Inspekcja Sanitarno-Epidemiologiczna.

ID: Czy w związku z apelem o zapotrzebowaniu wolontariuszy do opieki nad pensjonariuszami zgłosiły się osoby chętne do pomocy?

KA: Do chwili obecnej na prośbę starosty jasielskiego, pana Adama Pawlusia zgłosiły się trzy osoby, które zostały zatrudnione na umowę na czas zastępstwa, zgodnie z potrzebami zgłoszonymi przez kierowników komórek organizacyjnych DPS w Foluszu.

Dziękuję za rozmowę.

Ilona Dziedzic

Reklama

Komentarze: 65

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Do Dyrektora
dnia 14.01.2021, 11:00 · Zgłoś
Dyrektor miją się z prawdą lekko mówiąć. Zmarło 25 pacjentów i 1 osobą z personelu (wspomniana juz kobieta). Co daje śmiertelność na poziomie 10%. Nigdy wcześniej tylu zgonów nie było. Każdy zgon został potwierdzony przez specjalnego lekarza od [...]. Ubolewam nad tym, że dyrektor wprowadza ludzi w błąd, a przecież chodzi o utracone życia i tragedie rodzin...
Odpowiedz
13
@ Pensionariusz
dnia 20.11.2020, 12:14 · Zgłoś
Pani Ikonka D jako redaktorka i harcerka powinna dać przykład i pomoc nam w trudnym czasie my mieszkańcy potrzebujemy tego
Odpowiedz
11
@ klik
dnia 20.11.2020, 11:24 · Zgłoś
"Obojętność jest największą zarazą naszych czasów" św. Maksymilian Kolbe
Odpowiedz
15
@ icpan
dnia 20.11.2020, 04:22 · Zgłoś
[...] się kiedyś skończy, ale ludzie będą pamiętać te 'cudowne działania'.
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 20.11.2020, 11:12 · Zgłoś
Patrząc na wybory i ich wyniki, ludzie mają bardzo krotką pamięć.
Odpowiedz
1
@ Zbynio
dnia 21.11.2020, 11:44 · Zgłoś
Przecież po już 8 lat nie rządzi to jak krotka
Odpowiedz
13
@ Takżetak
dnia 19.11.2020, 22:18 · Zgłoś
Wywiad przeczytany. Według mnie wiele on nie wnosi, wiele nie wyjaśnia.
Więcej info człowiek doczyta w komentarzach.
Odpowiedz
46
@ Zszkokowany
dnia 19.11.2020, 20:55 · Zgłoś
Dyrektorem DPS w Foluszu, Starostwem i Sanepidem jasielskim powinna zająć się
Prokuratura i to nie jasielska tylko na szczeblu wojewódzkim lub centralnym.
I wyjaśnić czy w tej sprawie nie zaistniało przestępstwo: sfałszowania wyników badań i przyczyn zgonów, bądź fałszowania aktów zgonów, bo w aktach zgonów przyczyną śmierci był [...].
Jeżeli dyrektor twierdzi, że nie było zgonów na [...], to dlaczego zmarli nie byli ubierani w normalną odzież tylko wkładani do podwójnych specjalnych worków.
Dyrektor nie wie też o swojej pracownicy, która zmarła na [...].
Sanepid też to zataił, musieli wiedzieć , bo 3 tygodnie leżała w szpitalu w Jaśle pod respiratorem.
Pogrzeby też były w trybie przyspieszonym zgodnym z procedurami [...].
Między innymi świadczy o tym podany we wcześniejszym komentarzu link: https://m.facebook.com/stoey.php ? story-fbid=780796469368853&id=292534321528406
Odpowiedz
6
@ Wz
dnia 19.11.2020, 19:56 · Zgłoś
A co z 52 lata która zmarła?
Odpowiedz
1
@ Aaa1
dnia 02.12.2020, 16:22 · Zgłoś
Jak,by,nie,zachorowała, na,[...],to,by,dalej,cieszyła,się,życiem, bo,miała,tylko 52,lata a,tu,jeszcze,kłamią.Zaraz,powiedzą,że,zmarła,że,starości,bo,pracowała,w,domu,starców.
Odpowiedz
27
@ Odyr
dnia 19.11.2020, 19:48 · Zgłoś
Pytania przypominają mi minioną epokę.. Wtedy wspólnie uzgadniano ich treść.. No i odpowiedzi..
Odpowiedz
28
@ rtr
dnia 19.11.2020, 19:43 · Zgłoś
Ze słów pana dyr wynika że jest WSPANIALE tylko dlaczego jest tak żle
Odpowiedz
-12
@ J23
dnia 19.11.2020, 19:19 · Zgłoś
Zmarła ale kto wie na co?
Odpowiedz
12
@ kama
dnia 19.11.2020, 20:12 · Zgłoś
Jak by nie [...] to by żyła
Odpowiedz
27
@ Góral
dnia 19.11.2020, 19:08 · Zgłoś
Ten dyro przechodzi sam siebie...ładnie ściemnia tylko prawdy w tym za grosz .czas na zmiany dyro do wymiany!!!
Odpowiedz
5
@ pensjonariusz
dnia 19.11.2020, 20:50 · Zgłoś
Do jakiej wymiany??Co z tego ,że piszesz,że się nie nadaje?? Ustroje się zmieniają, partie upadają,starostowie umierają a dyrektor trwa...ta ta ta !!
Odpowiedz
27
@ no
dnia 19.11.2020, 19:00 · Zgłoś
No jak to w końcu jest dyr. mówi że nikt z DPS nie zmarł na [...] , a tu proszę jednak osoba 52 lat pracująca w DPSie zmarła ktoś tu jednak kłamie
Odpowiedz
31
@ dragoness
dnia 19.11.2020, 18:57 · Zgłoś
Nie zostały zadane najważniejsze pytania; Ile osób w DPSie jest zakażonych, ile zmarło? I ile z tych zmarłych było zakażonych [...] 19? Komentarz znikł, a więc jest dla kogoś niewygodny.
Odpowiedz
-6
@ Czytelnik 2
dnia 19.11.2020, 18:31 · Zgłoś
Jeżeli ktoś ma raka nieuleczalnego na którego choruje w ostatnim stadium choroby i zakazi się [...] to na co umrze ?
Odpowiedz
4
@ Juchas
dnia 19.11.2020, 21:20 · Zgłoś
Na chorobę zakaźną, [...]. Patrz Poradnik dla lekarzy orzekających o zgonach. Warszawa Listopad 2019. Opracowany na podstawie wytycznych Whu.
Odpowiedz
-8
@ Jaaa
dnia 19.11.2020, 18:22 · Zgłoś
Przecież nikt nie umarł na swiecie na covid19
Odpowiedz
-1
@ pozdro dla kumatych
dnia 19.11.2020, 18:56 · Zgłoś
Dzczególnie że w tym cudownym i wyjątkowym roku 2020 zachorowalność na zwykłą sezonową grypę spadła o 98 %
Odpowiedz
24
@ 16z
dnia 19.11.2020, 17:25 · Zgłoś
"W DPS w Foluszu żaden z mieszkańców nie zmarł na [...]-19. Wszyscy mieszkańcy przebywający na terenie Domu są ciężko lub bardzo ciężko chorzy na inne współistniejące choroby. Informację o zgonach na [...]-19 przekazuje Państwowa Inspekcja Sanitarno-Epidemiologiczna." czy tak było i jest ... należałoby to sprawdzic Panie Starosto bo już nie chodzi oto czy dyr. mówi prawdę, czy kłamie, ale chodzi o bezpieczeństwo ludzi z DPS , okolic, na pogrzebach zmarłych z DPS
Odpowiedz
-9
@ Czytelnik 2
dnia 19.11.2020, 17:32 · Zgłoś
Być zakażonym [...] a umrzeć na [...] to dwie różne rzeczy.
Odpowiedz
10
@ 16z
dnia 19.11.2020, 18:25 · Zgłoś
O Boże tragedia co ty piszesz szanowny czytelnku, oby dyr. i Starosta nie myśleli podobnie
Odpowiedz
16
@ sss3
dnia 19.11.2020, 17:18 · Zgłoś
Nikt nie umarł na [...] bo wszyscy byli chorzy też na coś innego. Czyli jak ktoś jest na coś chory to się nie musi przejmować [...] bo nawet jak się zarazi koronawirusem to i tak nie umrze na [...] (tylko na coś innego) ;)
Odpowiedz
9
@ Hehe
dnia 19.11.2020, 17:14 · Zgłoś
Niby te smerfne kombinezony i szmatki, wykonane z materiału jak podpaski, które oddychają przecież :D Mają ochronić przed nano wirusem ? :D Jeszcze mało tego, nieboszczyk normalnie niczym materiał radioaktywny, promieniuje wirusem dookoła. Szok . Monty Python się przy tym chowa.
Odpowiedz
32
@ Czytelnik
dnia 19.11.2020, 16:50 · Zgłoś
Nikt nie zmarl w DPS w Foluszu wiec czemu na pogrzebie osoby która była mieszkancem DPSuvekipa z zakładu pogrzebowego byla ubrana w kombizony i rękawiczki jednoraziwe
Odpowiedz
-3
@ Czytelnik 2
dnia 19.11.2020, 16:56 · Zgłoś
Może był zakażony ale kto wie na co zmarł.
Odpowiedz
27
@ Nerek N
dnia 19.11.2020, 15:37 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
41
@ Rtxg
dnia 19.11.2020, 15:31 · Zgłoś
Zmarła 52 pracownica Dps, 2 tyg leżała pod respiratorem.
Odpowiedz
-16
@ Anonim
dnia 19.11.2020, 15:37 · Zgłoś
Ale chyba nie na [...] bo na pogrzebie zakład pogrzebowy był bez żadnych zabezpieczeń.
Odpowiedz
7
@ asia77
dnia 20.11.2020, 09:14 · Zgłoś
Zmarła na [...]. Miała potwierdzony test i jak ktoś już tu zauważył była pod respiratorem i jej stan był na tyle ciężki, że wprowadzono ją w stan śpiączki farmakologicznej.
Odpowiedz
18
@ kama
dnia 19.11.2020, 15:28 · Zgłoś
Poprostu ukrywają wszystko bo mieszkańcy wsi się boją, A chodzi
Przecież o interes. Ludzie na zakupy jeżdżą że strachu gdzie indziej
Odpowiedz
-5
@ Life
dnia 19.11.2020, 15:24 · Zgłoś
Jakie należy spełnić warunki, aby zamieszkać w DPS w Foluszu (po epidemii).
Odpowiedz
13
@ kama
dnia 19.11.2020, 15:29 · Zgłoś
Kasę trzeba mieć no koszt pobytu dość wysoki jak wszędzie zresztą
Odpowiedz
26
@ Xmen
dnia 19.11.2020, 15:23 · Zgłoś
Jakie pytanie taka odpowiedź. Powinno być ilu mieszkańców zarażonych koronawirusem zmarło a nie ile zmarło z powodu zarażenia a to zmiana całkowicie postać rzeczy.
Odpowiedz
-4
@ Cypisek
dnia 19.11.2020, 15:13 · Zgłoś
Polecam łódzki dodatek do Wyborczej i wywiad z prof. Kuną, pumonologiem: Prof. Kuna: Spokojnie, to tylko [...]. Można go oswoić, normalnie pracując, ucząc się, troszcząc się o bliskich

Tam jest opisany przypadek zgonu pewnej 63-letnej pacjentki. Daje do myślenia, jak się leczy. Albo i nie leczy tzw. pacjentów covidowych.
Odpowiedz
36
@ rjs
dnia 19.11.2020, 15:06 · Zgłoś
Do słów dyrektorka "W DPS w Foluszu żaden z mieszkańców nie zmarł na [...]-19." można odnieść się tak, bo zmarli w szpitalu. Ten facet powinien wylecieć z dyrektorowania tą placówką.
Odpowiedz
-7
@ TSA
dnia 19.11.2020, 21:49 · Zgłoś
Jak słusznie zaznaczył osoby które zmarły były chore lub ciężko chore. Gdyby wirusa nie było pewnie też by zmarły. Poza tym mamy sezon grypowy i co roku jest podobna sytuacja ze osoby już osłabione przez chorobę dopada jeszcze gryba a wtedy już niestety...
Odpowiedz
23
@ GTX
dnia 19.11.2020, 23:03 · Zgłoś
Dyrektor kłamie. Osobiście znam osobę z DPS Folusz która zmarła na [...]-19. Akt zgonu z [...], pogrzeb w obostrzeniach covidowych. Dyrektor jest kłamcą i nie ukryje skali problemów w DPS Folusz.
Odpowiedz
-2
@ ixi
dnia 19.11.2020, 15:06 · Zgłoś
Obudzcie się wreszcie ludzie i nie dawajcie sobą manipulować przez przekupnych polityków i hien z firm farmaceutycznych i spekulantów finansowych. Lewica w koalicji z POPIS doprowadzi do bankructwa Polski by nowy światowy pan i władca mógł was wyzwolić za pomocą szczepionki i czipa bez którego nie będziecie mogli pracować, podróżować i funkcjonować.
Odpowiedz
3
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 19.11.2020, 14:44 · Zgłoś
Nikt nie umarł Oooo rany media głównego szamba umysłowgo płaczą łeee łeee łeeee
Odpowiedz
-2
@ Na zaraze
dnia 19.11.2020, 14:43 · Zgłoś
Za czym kolejka ta stoi? Po szarość, po szarośc, po szarość
Na co w kolejce tej czekasz? Na starość, na starośc, na starość
Co kupisz, gdy dojdziesz? Zmęczenie, zmęczenie, zmęczenie
Co przyniesiesz do domu? Kamienne zwątpienie
Odpowiedz
-24
@ Strażnik Teksasu
dnia 19.11.2020, 14:08 · Zgłoś
W DPSach ludzie umierają zazwyczaj ze starości.
Odpowiedz
-8
@ Przyczyny
dnia 19.11.2020, 14:58 · Zgłoś
Potwierdzam, że najczęstszą przyczyną opuszczenia tego padołu jest śmierć.
Z różnych powodów, także ze starości.
Zdarza się, o zgrozo, że umierają nawet lekarze!

Poważniej: z komentarzy zamieszczonych powyżej i poniżej wyziera totalna negacja i niewiara we wszystko co napisane lub powiedziane, nie tylko w sprawie [...].
To już taka nasza, polska specjalność: zerowe zaufanie do władzy cokolwiek by powiedziała lub zrobiła, należy to rozumieć odwrotnie.
Pozostało to po czasach gdy władza była wrogiem, nie wybieranycm tylko narzuconym tj: zaborcy, okupanci, komuna, socjalizm itp.
Teraz władzę się wybiera ale traktuje się ją tak jak narzuconą. Jak kolejnego okupanta.
To się nazywa kapitał społeczny, Dużo jeszcze wody w Wiśle upłynie aby on zaistniał.
Odpowiedz
14
@ Winna władza
dnia 19.11.2020, 15:08 · Zgłoś
Wiadomo, że wszystkiemu winna władza: sprowadziła zarazę, zdziadowała szpitale, chce wytruć szczepionkami i zaczipować, chodziła całe lato m.inn. po plaży i w Zakopcu bez masek, kazała ludziom maski nosić pod nosem lub pod brodą, obrażała służbę zdrowia i kazała co lepszym lekarzom i pielęgniarkom jechać leczyć za granicą, zabierała składki w zamian za niby niepłatną służbę zdrowia, namawiała ludzi do łażenia po galeriach, pubach, sklepach, na mecze, na wesela.
To wszystko robiła władza, a ludzie są jej ofiarami.
To wrogi plan: zlikwidować jak najwięcej ludzi aby ZUS opływał w luksusy nie płacąc rent i emerytur, czyli aby nie było długu potężnego publicznego.
Odpowiedz
35
@ lastor
dnia 19.11.2020, 13:58 · Zgłoś
Najpierw kreujecie grozę a potem przeprowadzacie "wywiad", który wygląda jak przepisywany fragment ustawy. Dziennikarstwo level hard.

p.s.

Niektóre źródła mówią, że od marca w DPS z różnych przyczyn zmarło 15 osób.
Odpowiedz
31
@ M.
dnia 19.11.2020, 14:57 · Zgłoś
Dokładnie, nagle smiertelnosc w placówce kilkukrotnie wzrasta względem analogicznych okresow, wiec skoro nie z powodu [...], to może należy doszukiwać się przyczyn gdzies indziej? Czy ośrodek funkcjonuje w taki sam sposób, czy z powodu braku personelu jego misja nie jest należycie wykonywana, co wplynelo na wzrost smiertelnosci?
Odpowiedz
12
@ Andrey
dnia 19.11.2020, 15:30 · Zgłoś
Jak u Alfreda Hitchcocka.
Odpowiedz
9
@ Stary Glina
dnia 19.11.2020, 13:55 · Zgłoś
No i co? mleko się powoli wylewa. [...] tu [...] tam [...] ...zrobi nam. Prawda o tym, na ile [...] był groźny a na ile nas wyrolowano w końcu wyjdzie na jaw. Na razie opieka(?) medyczna leży, drenaż budżetu trwa w najlepsze, urzędy udają,że pracują, dzieci zamknięte w domach bez kontaktu z rówieśnikami dziczeją, seniorzy karnie duszą się własnymi wyziewami nosząc szmatki, plexi itp. Dumny Polski Narodzie - sprzedałeś swoją dumę za plusy, które i tak są wyciągane z Twoich kieszeni
Odpowiedz
-7
@ Strażnik Teksasu
dnia 19.11.2020, 14:08 · Zgłoś
Z jednym się nie zgodzę, gdyby dalej rządziła platforma albo np. lewica, żadnych programów typu plus by nie było, a ten cyrk z [...] i tak trwałby w najlepsze. Ostatnie zdanie jest manipulacją, reszta w porządku.
Odpowiedz
47
@ Ja
dnia 19.11.2020, 16:18 · Zgłoś
Dlaczego prywatnie pracownicy DPS nie chca rozmawiac na temat sytuacji osrodka. Wyglada na to, ze czegos, kogos, sie obawiaja. Szkoda ze takie pytanie nie padlo. Latwe pytania, latwe odpowiedzi
Odpowiedz
5
@ Maliniak
dnia 20.11.2020, 16:48 · Zgłoś
Tak myślałem...Adamski dał gotowca Ylonie
Odpowiedz
1
@ Zbynio
dnia 21.11.2020, 10:54 · Zgłoś
Ale ubekom PiS zabrał emerytury czyli jest jakaś sprawiedliwosc
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 19.11.2020, 13:45 · Zgłoś
Nie zostały zadane najważniejsze pytania; Ile osób w DPSie jest zakażonych, ile zmarło? I ile z tych zmarłych było zakażonych [...] 19?
Odpowiedz
-16
@ truski
dnia 19.11.2020, 13:46 · Zgłoś
przecież jest napisane, że nie zmarły z powodu [...]. Ile jest zakażeń podaje WSSE. Proszę sobie śledzić.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 19.11.2020, 14:10 · Zgłoś
Oczywiście że nie. Zmarły na choroby współistniejące "wspomagane" przez [...]. Nie zmienia to faktu, że najważniejszych odpowiedzi nie ma.
Odpowiedz
6
@ elza
dnia 19.11.2020, 14:47 · Zgłoś
Wiesc niesie,ze zmarla 52-letnia pielegniarka,zakoazona wirusem.Czy to prawda?
Odpowiedz
6
@ do@elza
dnia 19.11.2020, 14:54 · Zgłoś
Po proteście?
Odpowiedz
4
@ M.
dnia 19.11.2020, 14:55 · Zgłoś
To zależy kogo zapytasz.
Odpowiedz
5
@ elza
dnia 19.11.2020, 15:19 · Zgłoś
[...] p s -folusz
Odpowiedz
8
@ kama
dnia 19.11.2020, 15:24 · Zgłoś
Tak,nie wiem czy to była pielęgniarka, ale pracowała w DPS
Była na zakaznym
Odpowiedz
4
@ alvaro
dnia 20.11.2020, 19:55 · Zgłoś
Dwa razy koroner z Krosna w kombinezonie przyjechał by stwierdzić zgon.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.