Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

W Jaśle upamiętniono ofiary holocaustu

127

27 stycznia, w rocznicę wyzwolenia byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz-Birkenau, obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu. W Jaśle miały one skromniejszą formę, niż zwykle. Na cmentarzu żydowskim przy ul. Floriańskiej, przedstawiciele władz miasta oraz instytucji kultury, upamiętnili Żydów, którzy w czasie II wojny światowej zginęli z rąk hitlerowskich oprawców.

Fakt, że jasielskie obchody Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu, odbywają się na terenie kirkutu, jest w pełni uzasadniony. Cmentarz jest bowiem niemym świadkiem okrutnych zbrodni, jakich na żydowskich mieszkańcach Jasła, w czasie II wojny światowej, dopuścili się hitlerowcy. Rozstrzeliwania przeprowadzano tutaj przez cały czas niemieckiej okupacji. Akty bestialstwa, jakich niemiecki okupant dopuścił się na ludności żydowskiej, osiągnęły swoje apogeum w 1942 r., kiedy dokonano likwidacji jasielskiego getta. Na jasielskim kirkucie przeprowadzono wówczas dwie masowe egzekucje. Prawdopodobnie w sierpniu 1942 r. z Jasła wyruszyły transporty kolejowe do Bełżca, który stał się miejscem kaźni dla Żydów deportowanych z jasielskiego getta.

- Od wielu lat, staramy się, żeby takie wydarzenia były w Jaśle upamiętniane. Czynimy to wspólnie z przedstawicielami mniejszości żydowskiej. Dzisiaj, z uwagi na sytuację pandemiczną, Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holocaustu obchodzi nieco skromniej. Nie oznacza to jednak, że ranga obchodów jest mniejsza niż zwykle. O tym, co wydarzyło się tutaj w czasie wojny, chcemy wciąż przypominać. Świadczyć mogą o tym realizowane akcje edukacyjne, dzięki którym lokalna społeczność może poznać historię tego miejsca oraz Żydów, którzy zamieszkiwali Jasło. To nasz obowiązek – przekonuje Elwira Musiałowicz - Czech, wiceburmistrz Jasła.

Cmentarz żydowski przy ul. Floriańskiej w Jaśle, jest w zasadzie jedynym obiektem w przestrzeni publicznej, który świadczy dzisiaj o tym, że Żydzi, odegrali znaczącą rolę w dziejach miasta. Należy podkreślić, że tuż przed wybuchem II wojny światowej stanowili blisko jedną czwartą ludności Jasła. – Społeczność żydowska, pojawiła się w Jaśle, na dobre w połowie XIX wieku. Żydzi wykazywali dużą prężność demograficzną. Do wybuchu II wojny światowej stanowiła około 23 procent całej ludności miasta. W społeczności tej mogliśmy znaleźć zarówno przedstawicieli inteligencji, dużego przemysłu, kupców, urzędników, jak też zwykłych ludzi, którzy próbowali odnaleźć się w ówczesnej rzeczywistości, parając się drobnym handlem, pracą najemną. Stanowiło to o pewnym kolorycie miasta. Mieszkańców różniła religia, lecz były przyjaźnie, małżeństwa mieszane. Żydzi na stałe wpisali się w krajobraz społeczny Jasła. Zostali jednak brutalnie wykorzenieni z tego organizmu – tłumaczy Mariusz Świątek, dyrektor Muzeum Regionalnego w Jaśle.

Dzisiaj, w Jaśle upamiętniono nie tylko Żydów, ofiary holocaustu, lecz również tych, którzy starali się nieść pomoc swoim sąsiadom. Kirkut jest również miejscem spoczynku dla Polaków, ukrywających Żydów w czasie okupacji.        

Tradycyjnie, znicze zapłonęły dzisiaj u stóp pomnika upamiętniającego Żydów zamieszkujących Jasło i okolice, bestialsko zamordowanych w czasie II wojny światowej przez hitlerowskich katów oraz na mogiłach, w których spoczywają ofiary niemieckiego okupanta.

MD

Napisany dnia: 27.01.2022, 11:48

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ Emeryt
dnia 29.01.2022, 15:40 · Zgłoś
Mój poprzedni wpis został wykreślony, gdyż napisałem;
"Na tak wielkie miasto jak Jasło tylko tych dwoje ludzi na rocznicę
wyzwolenia Oświęcimia położyło kwiaty i zapaliło znicz na cmentarzu
Żydowskim. I należy się tym ludziom uznanie i szacunek".
Dlaczego mój wpis został wykreślony. Jaki powód.
Odpowiedz
1
@ Do Emeryt
dnia 29.01.2022, 16:32 · Zgłoś
Może im wstyd?Przecież na tym Cmentarzu spoczywają także Jaślanie- Polacy.Hołd wymordowanym Ludziom- Braciom i Siostrom.Wszyscy Dziećmi Bożymi.
Odpowiedz
-2
@ Emeryt
dnia 29.01.2022, 15:31 · Zgłoś
Do Sokratesa z Jasła j.w. W życiu tak jest, zwłaszcza u Słowian
Zawsze za każdy dobry uczynek trzeba zapłacić.
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 14:16 · Zgłoś
I jak tu nie pisać, że Polacy "wyssali antysemityzm z mlekiem matki"?
Odpowiedz
0
@ Antidotum na Mosznickiego
dnia 29.01.2022, 16:49 · Zgłoś
I jak tu nie pisać, że "Żydzi wyssali antypolonizm z mlekiem ojca"?
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 17:02 · Zgłoś
Nie-Żydzi nie mieli powodu bać się Żydów.
Odpowiedz
2
@ Sokratesie z Jasła
dnia 28.01.2022, 20:05 · Zgłoś
Prawda,ale myślę,iż oni już tacy są,a charakteru nie zmieni.Daleko im do słowiańskiej duszy.Już tak w życiu jest,czego doświadczam,że za dobroć odpłacą „batem”.Wróg szanuje silnych i odważnych.
Odpowiedz
5
@ Kasia
dnia 28.01.2022, 17:52 · Zgłoś
Mordowanie Żydów przez Niemców jest tak czczone, że aż doczekało się osobnej nazwy - holocaust. A jak się nazywa mordowanie Polaków przez Żydów, którzy licznie zasilili szeregi UB po wojnie? I proszę mi nie pisać o antysemityźmie, bo to kwestia lingwistyczna.
Odpowiedz
6
@ do Kasia
dnia 28.01.2022, 21:29 · Zgłoś
Bez licznego poparcia prawdziwych Polaków zwanych ludem pracującym miast i wsi ta grupka nic by nie zwojowała. Podobnie jak teraz PiS. Jak widać historia lubi się powtarzać.
Odpowiedz
3
@ Kasia
dnia 29.01.2022, 12:13 · Zgłoś
Na pewno masz rację, ale dlaczego Polacy ich popierają? Bo często nie wiedzą, że oni to oni, bonazwiska pozmieniane, bo są przebiegli, i np. najpierw krzyczą, że koniec z polityką białej flagi wobec Unii Europejskiej, a nagle, ni z gruszki ni z pietruszki ogłaszają, że to już nie Polska tylko jakiś polin. Sprytni są, a my prostoduszni.
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 14:25 · Zgłoś
A żadałaś sobie pytanie, dlaczego Żydzi w komunizmie upatrywali nadzieję? Ci Polacy byli mordowani przez Polakow, niektórych żydowskiego pochodzenia, i nie rysuj nam symetrii między Shoah a tym, bo to nie na miejscu. Dlaczego Polacy sobie nie nazwali tych zbrodni? Żydzi im zabronił? Kwestią lingwistyczną to jest "antypolonizm".
Odpowiedz
1
@ Kasia
dnia 29.01.2022, 23:39 · Zgłoś
Żydzi upatrywali szans dla siebie w każdej antypolskiej ideologii. Kto był w wierchuszce UB to radzę sobie doczytać. Nie byli to bynajmniej Polacy, bo sami się za Polaków nie uważali. Takaprokurato Wolińska, pierwowzór filmowej Idy, morderczyni sądowa wielu Polaków, gdy polski sąd próbował ją skazać, bezskutecznie zresztą, oskarżyła polski sąd o antysemityzm. Twoim zdaniem to Polka była??? A porównać można wszystko ze wszystkim i żadną poprawnością polityczną nie ma się co przejmować. Co do tego, że żydzi nam zabronili upowszechnić słowo określające polski holokaust to masz rację, to oni najwięcej krzyczeli, że holokaust to zbrodnia na nich, a śmierć Polaków, Romówi innych, to jak powiedziała pewna żydówka, kwestia biologiczna, nie metafizyczna.
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 29.01.2022, 23:53 · Zgłoś
Ministrem Bezpieczeństwa Publicznego był Stanisław Radkiewicz który nie był Żydem. Podobnie jak nie był Żydem największy morderca sądowy Roman Kryże, któremu udowodniono udział w 80 mordach sądowych. Żydami nie byli także bracia Wilhelm i Henryk Świątkowscy, pochodzący z Granówki k. Odessy czy prokuratorzy wojskowi Zarako - Zarakowski i Skulbaszewski. Wolińska to była przy nich płotka.
Odpowiedz
5
@ Sokratesie z Jasła
dnia 28.01.2022, 17:09 · Zgłoś
Bardzo ważny wpis i bolący,że Polacy nie mogą wejść z flagą na teren obozu zagłady,gdzie wymordowano naszych rodaków.Żal wszystkich ludzi,ale nie powinno być takich podziałów.Wszyscy ludzie braćmi są i jedną rodziną Tej Ziemi.Szanując inne narody,otrzymamy także szacunek.
Odpowiedz
7
@ Sokrates z Jasła
dnia 28.01.2022, 17:17 · Zgłoś
Problem w tym, że Polska i Polacy za szanowanie, goszczenie i ratowanie Żydów w zamian od wieków dostaje zdradę (wszystkie powstania i wojny co najmniej od Potop), lichwę, mordy rytualne oraz bezzasadne roszczenia. A te ostatnie to my powinniśmy kierować wobec nich - patrz: długi kahalne. Żeby zrozumieć, dlaczego Żyd zawsze będzie wrogiem Polaka, trzeba się choć pobieżnie zapoznać z tym, co pisał i głosił wybitny historiozof Feliks Koneczny. Problemem naszym jest to, że cały aparat państwa, a przede wszystkim jego kluczowe instytucje są obsadzone przez Żydów. Stało się tak za instrukcją Jakuba Bermana i trwa po dziś dzień.
Odpowiedz
3
@ js
dnia 28.01.2022, 23:57 · Zgłoś
Akurat Berman "spolonizował" bezpiekę usuwając niektórych Żydów z najwyższych stanowisk w UB by jak mówił w wywiadzie dla Torańskiej "Jaśka nie bił Mosiek tylko Staszek". Także Berman zatwierdził do dzisiaj uznawaną oficjalną liczbę ofiar II wojny do ponad 6 mln. by liczba zamordowanych Polaków nie była niższa niż Żydów. A co do lichwy czy rozpijania chłopów - podzęękujcię polskiej szlachcie i Kościołowi za celowe utrzymywanie ciemnoty. Żyd już w wieku 6 lat do szkoły gdzie uczył się rachować i pisać a szlachta i kler uważali że to nie jest potrzebne do pasienia krów.
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 14:26 · Zgłoś
@ Sokrates

Trzecia Rzesza wiecznie żywa.
Odpowiedz
4
@ Emeryt
dnia 28.01.2022, 14:44 · Zgłoś
Dlaczego wykreślono mój pozytywny wpis dotyczący skromnego
obchodu rocznicy wyzwolenia Oświęcimia.
Czyżby doszedł tu głos przeciwko obchodom tej rocznicy.
Odpowiedz
4
@ Sokrates z Jasła
dnia 28.01.2022, 13:39 · Zgłoś
A ja przestrzegam po raz kolejny, że owe obchody nie są dziełem przypadku, a ściśle zaplanowaną akcją przygotowawczą pod Polin. W całej Polsce są zaniedbywane przez lata kirkuty, więc o żadną pamięć tutaj nie chodzi. My, Polacy, mamy za własne pieniądze ożywiać pamięć współplemieńców naszych jawnych wrogów. W imię czego?!

Przejedźcie się do Auschwitz albo chociaż obejrzyjcie w internecie, jak Żydzi nie dopuszczają polskich patriotów do obchodów, jak utrudniają upamiętnianie pomordowanych Polaków poprzez choćby zakaz wnoszenia polskiej flagi (sic!) na teren obozu. Jak śmieci są traktowani tam nawet byli więźniowie polscy. Przypominam, że Auschwitz był obozem przede wszystkim dla Polaków i pierwszymi więźniami byli właśnie Polacy, a to głównie w Brzezince ginęli Żydzi.

Co do liczb, to proponuję poszukać oficjalnych danych Czerwonego Krzyża oraz opracowań zagranicznych naukowców, którzy je podważają, a za co później są nękani przez środowiska żydowskie. Tak oto ciekawostka: długo przed wojną w wielu gazetach pojawiała się "magiczna" liczba 6 mln zagrożonych Żydów europejskich. Ja wiem, że było to już w 1915 r. bodajże w NYT, co sprawdzałem osobiście w wydaniu internetowym tej gazety, ale natrafiłem już na wzmianki o tej liczbie z końca 19 wieku. Sądzę, że Theodor Herzl, twórca syjonizmu, mógłby coś na ten temat wiedzieć, ale nie powie, bo nie żyje.

Wiem, że nie w smak będzie to wielu powyższym akolitom samego wydarzenia, ale cóż... głos nie tylko Żydów, filosemitów i szabesgojów (zakładam, że w dużej mierze trolli) powinien tu wybrzmieć. Zwłaszcza, że rzecz tyczy się polskiej ziemi!
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 14:29 · Zgłoś
@ Sokrates

A sprawdź Ty na wszelki wypadek, bo tak chętnie tropisz różne rzeczy, własne pochodzenie, co? Myślę, że to by było najlepsze lekarstwo na Twój antysemityzm.
Odpowiedz
3
@ Kierowca 810
dnia 28.01.2022, 12:31 · Zgłoś
Ludzie,którzy odeszli są nadal wśród nas dotąd, dopóki są w naszej pamięci.
Odpowiedz
5
@ A dzisiaj?
dnia 28.01.2022, 08:07 · Zgłoś
Łapy precz od naszych dzieci!!
Odpowiedz
20
@ Pamięć
dnia 28.01.2022, 00:14 · Zgłoś
Kto był na cmentarzu w lesie warzyckim?Tam grób całego przedszkola z Szebni-cóż zawiniły dzieci,że musiały jeszcze żywe spocząć w grobie?Wymordowano tyle ludzi,że krew spływała na pola,gdyż ziemia nie mieściła tyle ludzkiej krwi.Niemcy wywozili tam kobiety i dzieci,kłamiąc,że jadą odwiedzić ojców i mężów..Jaka rozpacz,gdy stanęły nad dołem w lesie..Kto dzisiaj wstydzi się oddać hołd tym ofiarom?Ich dusze błagają o pamięć i przekazywanie pokoleniom tych tragedii.
Odpowiedz
20
@ Pamięć
dnia 28.01.2022, 00:02 · Zgłoś
W Hałbowie las do dziś szumi o wielkiej tragedii..przywieziono całe rodziny,matki,dzieci,młodzież..rozdzierający serce krzyk rozpaczy..ostatnie utulenie dziecka..przerażający płacz dzieci,wpadających do dołu i żywcem grzebanych..Człowieku,pochyl głowę w zadumie..połóż kamyczek i spójrz,kto oddał życie,w jakim wieku..posłuchaj,o czym szumi las,naoczny świadek bestialskiego mordu niewinnych ludzi,zwłaszcza dzieci.
Odpowiedz
3
@ Kiler
dnia 27.01.2022, 22:41 · Zgłoś
Bo w Tarnowcu jest Dobry Wójt.
Po prostu dobry człowiek!!
Odpowiedz
21
@ Kierowca 810
dnia 27.01.2022, 18:58 · Zgłoś
Moja matka dokarmiała sierotę żyda Kubusia w getcie. Nawet był u nas
na wigilii. Został zabity i leży w grobie na Hołbowie. Jak był Kubuś
wspominany to zawsze matka płakała. Tej zbrodni się nie zapomina
i przekazuje się tą pamięć młodszym pokoleniom. Mam wielki szacunek
gdy widzę, że młodsze pokolenia upamiętnia tą zbrodnię i oddaje hołd
pomordowanym.
Odpowiedz
-5
@ Sokrates z Jasła
dnia 28.01.2022, 13:21 · Zgłoś
Wiele matek i ojców, narażając życie swoje i swoich rodzin, pomagało Żydom, którzy później w ramach rozumianej na swój plemienny sposób "wdzięczności" denuncjowali ich Niemcom i Sowietom.
Odpowiedz
4
@ js
dnia 28.01.2022, 13:46 · Zgłoś
Z pewnością nie twoi.
Odpowiedz
0
@ Sokrates z Jasła
dnia 28.01.2022, 14:06 · Zgłoś
Z pewnością, to ty jesteś zadaniowany i kłamiesz jak z nut :)
Odpowiedz
1
@ js
dnia 28.01.2022, 14:15 · Zgłoś
O tobie nie trzeba kłamać, wystarczy przeczytać twoje mądrości.
Odpowiedz
18
@ Rudek
dnia 27.01.2022, 17:21 · Zgłoś
Kamienie wołają o pamięć na Syberii w Libanie w Narviku w Somossierze i w wielu miejscach o Polakach którzy zginęli daleko od Ukochanej Ojczyzny.
Odpowiedz
14
@ do Rudek
dnia 27.01.2022, 23:57 · Zgłoś
wołają o pamięć ofiary ludobójstwa na Wołyniu i w Małopolsce wschodniej i Orlęta Lwowskie i wiele polskich ofiar z terenów dzisiejszej Białorusi i Ukrainy. wołają pamięć i ekshumację szczątków i pogrzeby.
Odpowiedz
5
@ Rudek
dnia 27.01.2022, 17:09 · Zgłoś
Jeśli ludzie zapomną kamienie wołać będą. W Jasle już wołają o pamięć
Odpowiedz
3
@ Rudek
dnia 27.01.2022, 17:05 · Zgłoś
Księdza tez nie było dziś w Oswiecimiu byli duchowni różnych wyznań . A w Jasle nie ma księży? Wystarczyło przyjść i odczytać psalm. Tam ksiadz powinien być
Odpowiedz
5
@ haha
dnia 27.01.2022, 19:55 · Zgłoś
Rudek, na głowę upadłeś? Ksiądz ma dojechać za swoje, na zimnie stać i modlić się za friko ?
Odpowiedz
2
@ macie źle w głowach?
dnia 27.01.2022, 23:55 · Zgłoś
co niby katolicki ksiądz maiłby robić na kirkucie? przecież dla żydów to bluźnierstwo. Dlatego wyrzucili krzyże z Auschwitz i karmelitki pobliskiego klasztoru, choć to one są na zdjęciach jak wyprowadzają więźniów z obozu.
Odpowiedz
6
@ Michał
dnia 28.01.2022, 07:31 · Zgłoś
Pamiętam akcję Pana Kazimierza Świtonia (lata 90-te XX wieku). On jako jedyny bronił krzyży na oświęcimskim żwirowisku. Mówił, że jeśli żydzi usuną te krzyże, wezmą się za Siostry Karmelitki, a na koniec zagarną pamięć o obozie tylko dla siebie. Większość Polaków uważała Świtonia za niebezpiecznego, prymitywnego głupca. Taki zresztą był przekaz w ówczesnych mediach.

I co się okazało po latach - Świtoń niestety miał rację...
Odpowiedz
0
@ js
dnia 28.01.2022, 09:46 · Zgłoś
Akurat te siostry co na sowieckiej kronice filmowej wyprowadzały więźniów z obozu nie były karmelitankami tylko szarytkami.
Odpowiedz
5
@ Sokrates z Jasła
dnia 28.01.2022, 13:18 · Zgłoś
1999 r.
Pinchas Menachem Joskowicz, były naczelny rabin w Polsce do Jana Pawła II:
"
Proszę, aby pan papież dał wezwanie do swoich ludzi, by także ten ostatni krzyż wyprowadzili z tego obozu"

Tyle w temacie...
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 16:28 · Zgłoś
Chcieliśmy to zawłaszczyć. Krzyże na żwirowisku...
Odpowiedz
0
@ Koniuszy
dnia 27.01.2022, 17:00 · Zgłoś
A jednak Rosjanie odwrócili Niemców od Moskwy i zakończyli wojnę w Europie .Na kanale Historia są filmy prawdziwe, tylko narracja jest już po dzisiejszemu .Opisy jedynej słusznej teraz prawdy, jak to lud najeźdźców cierpiał z końcem upadku rasy słusznej i prawej. Oryginalne sceny z wojny tłumaczone tak by pogrążyć jedną stronę ( wyzwolicieli) a wybielić drugą ( najeźdźców).Taki to teraz świat ludzi zakłamanych w histori.
Odpowiedz
4
@ js
dnia 27.01.2022, 19:00 · Zgłoś
Naprawdę? Tylko że głównym źródłem tych filmów są sowieckie kroniki i filmy propagandowe na których nie uświadczysz np . amerykańskiego sprzętu używanego przez Armię Czerwoną jak ciężarówki Studebacker czy JEEPy, które wtedy były podstawowym środkiem transportu Armii Czerwonej tylko wyłącznie rachityczne 1,5 tonowe ZIS-5, tak samo nie uświadczysz tam amerykańskich i angielskich samolotów i czołgów. Co ciekawe na niemieckich filmach propagandowych pokazujących zniszczony sowiecki sprzęt jest odwrotnje.
Odpowiedz
2
@ Koniuszy
dnia 28.01.2022, 09:05 · Zgłoś
Mówisz propaganda..to tak jak dzisiaj...amerykanie darmo sprzętu nie wysyłali no ale racja jest tylko twoja, byłeś (świadkiem) tych wydarzeń ? Piszesz historię na nowo...ci co zgineli nie opowiedzą jak było, świadków wojny już też mało i różne wersje przekazują...te wygodne i poczytne.
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 28.01.2022, 09:42 · Zgłoś
Amerykańska ustawa z 11 marca 1942 r. zwana potocznie Lend and Lease przewidywała nieodpłatną pożyczkę - dzierżawę broni i sprzętu państwom walczącym z Niemcami i Japonią. Otrzymały ją także oprócz Zw. Sowieckiego W. Brytania, Chiny, Polska /wartość 12,5 mln. $/. Sowiety otrzymały między innymi 425 tys. samochodów podczas gdy ich produkcja przez całą wojnę wg danych sowieckich wyniosła 265 tys. Teraz świadków wojny jest mało ale w l. 50 czy 60 było trochę więcej i niejedno opowiadali chłoptasiu. A ja nie pisze tylko powtarzam. Np, o przedstawianych przez sowiecką propagandę jako legendarne ciężarówkach ZIS-5 za komuny było powiedzenie "zis piać, zis piać, na dół jechać w górę pchać" albo że "palą 100 na 100".
Odpowiedz
0
@ Koniuszy
dnia 28.01.2022, 11:43 · Zgłoś
Ty naprawdę jesteś otumaniony smarku, te dane to po hamerycku , podam ci przykład z czasów obecnych, po protestach w Warszawie jedni ...oczywiście( prawi) podali około tysiąca uczestników , druga stronata (lewa) ponad 10000 tys hehe...I to było prawdą. Czy już się leje jad...chłoptasiu.te twoje dane tak się właśnie mają.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 28.01.2022, 13:22 · Zgłoś
Nie 10 milionów tylko 10 tys, nieuku. Dodam jeszcze chłoptasiu że nawet słynne sowieckie Katiusze były na amerykańskich Studebackerach a rosyjskie zimowe buty tzw. walonki też dostawali z USA gdzie kilka milionów par wyprodukował jakiś rosyjski Żyd na tym został milionerem. Do dzisiaj w moim rodzinnym domu są amerykańskie kanistry na benzynę które ruscy przehandlowali ojcu za flaszkę wódki. Nie piszę tego by ciebie przekonać bo to marzenie ściętej głowy tylko by ukazać innym bezmiar twojej głupoty.
Odpowiedz
0
@ Koniuszy
dnia 28.01.2022, 17:56 · Zgłoś
Ty nieuku 10.000 tys jakie 10 milionów ?.kanistry to zaj.. ...ł ..co Ty bazgrolisz opentańcu jedynie słusznej I posłusznej , piejesz głupotami i tacy jak ty przyklaskują w nieświadomości rusofobie..
Odpowiedz
-3
@ js
dnia 28.01.2022, 20:58 · Zgłoś
10 000 tys. = 10 000 x 1 000 = 10 000 000 słownie dziesięć milionów.
Odpowiedz
-1
@ Koniuszy
dnia 29.01.2022, 07:16 · Zgłoś
Tys nie dajemy kropki hehe.
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 29.01.2022, 08:32 · Zgłoś
Dajemy bo skrót nie kończy się ostatnią literą wyrazu.
Odpowiedz
5
@ Karolina
dnia 27.01.2022, 16:40 · Zgłoś
Cieszę się z upamiętnienia, szkoda tylko, że w tak okrojonym gronie. To prawda, na każde przecięcie wstęgi zawsze wysyłana jest potężna delegacja. A tutaj... No cóż, Wielka szkoda.
Odpowiedz
9
@ Wiktor
dnia 27.01.2022, 16:00 · Zgłoś
Adam Pawluś Bogdan Rzonca Alicja Zając Maria Kurowska nie upamiętnili.
Oni prowadzą swoje pługi przez kości zmarłych Żydów.
Odpowiedz
9
@ nie do wiary
dnia 27.01.2022, 15:45 · Zgłoś
Kurowskiej nie było bo jest zajęta leczeniem covida figurkami Andrzeja Boboli.
Odpowiedz
-2
@ haha
dnia 27.01.2022, 20:00 · Zgłoś
Nie ma czasu, robi karierę jako gwiazda medialna antyszczepów, foliarzy, spiskowców płaskoziemców i fanów hochsztaplera Zięby.
Odpowiedz
4
@ Ron
dnia 27.01.2022, 22:03 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-3
@ xtr
dnia 27.01.2022, 15:42 · Zgłoś
a może do dachau...
Odpowiedz
-3
@ Wyborca PIS
dnia 27.01.2022, 15:02 · Zgłoś
Przed wojną mieszkali Żydzi w Jaśle to wiadomo ,ale teraz mieszkają ?
Odpowiedz
-6
@ js
dnia 27.01.2022, 15:34 · Zgłoś
Jedź do Oświęcimia to się dowiesz.
Odpowiedz
9
@ Rudek
dnia 27.01.2022, 13:37 · Zgłoś
To prawda historie nie pisze się po latach ona sama się pisała . Niestety tragiczna historia tego wiekowego miasta
Odpowiedz
18
@ Oro
dnia 27.01.2022, 13:30 · Zgłoś
Racja 17 stycznia była rocznica wyzwolenia umęczonego i zniszczonego Jasła . O tym już się tez nie pamięta. Rozumiem ze to ruska armia to zrobiła bo takie były układy z Jałty . Ale pamiętać trzeba bo to historia
Odpowiedz
-6
@ Oro
dnia 27.01.2022, 13:25 · Zgłoś
Sorry by wiceburmistrz Jasła. Przepraszam
Odpowiedz
14
@ Owsik
dnia 27.01.2022, 13:16 · Zgłoś
Chyba za szybko zapominamy o rocznicy wyzwolenia zburzonego przez Niemców Jasła. Dokonała tego armia Czerwona z udziałem artylerii armii czechosłowackiej. Nie zapominajmy o naszej jasielskiej tragicznej historii. Wielu jaślan zginęło w tym okresie i nie byli to tylko żydzi.
Odpowiedz
11
@ Igor
dnia 27.01.2022, 13:15 · Zgłoś
Jedno cieszy w tym co piszecie nie nazisci tylko Niemcy
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.01.2022, 13:27 · Zgłoś
Bo to właśnie nazim był zbrodniczą ideologią, a nie niemieckość. Mówimy komunizm albo sowietyzm, a nie rosjanizm…
Odpowiedz
9
@ xxxxxxx
dnia 27.01.2022, 14:32 · Zgłoś
A sowieci to kto?
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.01.2022, 15:13 · Zgłoś
To mów Polacy-komuniści, zamiast komuniści. Polono-komuna.
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 27.01.2022, 15:37 · Zgłoś
do Igor: też byłem tego zdania ale zmieniłem bo nie chciałbym by kiedyś mówiono POlacy zamiast PiSiory.
Odpowiedz
0
@ xxxxxxx
dnia 27.01.2022, 16:59 · Zgłoś
Tak wlasnie mowie
Odpowiedz
0
@ Kasia
dnia 30.01.2022, 01:08 · Zgłoś
Sowietyzm to znaczy rosjanizm. Dokonałeś malowniczego samozaorania
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 30.01.2022, 12:12 · Zgłoś
Jeśli już to rosyjskość, sama się niemalowniczo zaorałaś.
Odpowiedz
-4
@ Iga
dnia 27.01.2022, 13:01 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-5
@ wilk
dnia 27.01.2022, 12:54 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ wilk
dnia 28.01.2022, 08:45 · Zgłoś
na temat i to bardzo
Odpowiedz
-17
@ 666
dnia 27.01.2022, 12:54 · Zgłoś
Minusujcie...antysemici, minusujcie.
Odpowiedz
-2
@ Robson
dnia 27.01.2022, 12:57 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ Robson
dnia 27.01.2022, 12:57 · Zgłoś
Minusuja ..
Odpowiedz
13
@ Oro
dnia 27.01.2022, 12:46 · Zgłoś
Smutne ze tylko dwie osoby składały kwiaty na miejscu kaźni . A gdzie władze miasta i powiatu? Pytam gdzie? W Tarnowie było sporo ludzi i prominentów.
Odpowiedz
4
@ jaślanin
dnia 27.01.2022, 15:23 · Zgłoś
Wystarczy, mało dość i dużo dość.
Odpowiedz
6
@ szkoda słów
dnia 27.01.2022, 15:43 · Zgłoś
a gdzie zwykli mieszkancy,sąsiedzi pomordowanych,jaslanie?
Odpowiedz
6
@ do szkoda słów
dnia 27.01.2022, 23:49 · Zgłoś
gdzie pamieć po pomordowanych Jaślanach?
Termin Holocaust, po raz pierwszy użyty w 1895 r. do określenia masakry ormiańskich chrześcijan (1894–1896)[14], pochodzi z łaciny kościelnej: słowo holocaustum jest adaptacją greckiego holókauston. Pierwotnie był to termin religijny oznaczający ofiarę całopalną, w tym znaczeniu może być stosowane również dziś. Termin Holocaust jest używany w odniesieniu do ludobójstwa innych prześladowanych grup etnicznych, narodowych i społecznych oraz więźniów politycznych w obozach koncentracyjnych przez nazistów, a w szczególności eksterminacji innej grupy etnicznej – Cyganów, czyli Romów i Sinti (Porajmos – Pochłonięcie). Przykładowo, polityka Hitlera wobec części Słowian i Bałtów (także uznawanych za Untermenschen – „podludzi”), w szczególności Polaków, również zakładała eksterminację elit społecznych, naukowych i kulturalnych (ponieważ zdaniem nazistów cywilizacja i sztuka rozwijały się jedynie dzięki nacjom zachodnim oraz eksploatację pozostałej części narodu poprzez pracę niewolniczą. Szczególnie liczną grupę ofiar stanowili sowieccy jeńcy wojenni, których w niewoli zginęło ponad 3 miliony (śmierć poniosło większość z ponad 5 milionów jeńców radzieckich).
Termin holokaust jest używany jako synonim innych ludobójstw, odnoszony np. do ludobójstwa Ormian, Greków Pontyjskich i Asyryjczyków. wikipedia
Odpowiedz
11
@ Oro
dnia 27.01.2022, 12:42 · Zgłoś
Kiedyś w Jasle żyli obok siebie Polacy Żydzi Cyganie i wszystko toczyło się normalnie. Kiedy do władzy przed wojna doszli nacjonaliści wszystko się zmieniło na złe . I tak to trwa do dziś. To smutne.
Odpowiedz
-6
@ kajtuś
dnia 27.01.2022, 13:37 · Zgłoś
Małą masz wiedzę, oj bardzo małą...
Odpowiedz
1
@ js
dnia 27.01.2022, 15:38 · Zgłoś
Co chcesz od niego, przecież naziści to nacjonaliści. Sami tak się nazywali.
Odpowiedz
3
@ do js
dnia 27.01.2022, 23:48 · Zgłoś
sprawdź w wiki co oznacza termin nacjonalizm, bo się ośmieszasz
Odpowiedz
1
@ js
dnia 28.01.2022, 09:17 · Zgłoś
Sam poczytaj zanim się ośmieszysz - NSDAP - Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei - Narodowosocjalistyczna Niemiecka Partia Robotników. Nazi - skrót od Nationalsozialismus.
Odpowiedz
12
@ Wyborca PIS
dnia 27.01.2022, 12:42 · Zgłoś
W lesie obok ul ,Podzamcze obok składu drzewa znajdują się groby wymordowanej ludności żydowskiej , tam nikt z urzędników nie składał kwiatów i nie palił zniczy ?
Odpowiedz
-13
@ ixi
dnia 27.01.2022, 14:41 · Zgłoś
Ilu katolików zabili bolszewicy i NKWD czyli żydokomuna? Pochwal się synu szatana. Opowiedz też o KAPO.
Odpowiedz
3
@ 666
dnia 27.01.2022, 15:03 · Zgłoś
Uuuuu nerw naruszony.
Odpowiedz
4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.01.2022, 15:10 · Zgłoś
@ixi
Powodem był jakiś antykatolicyzm?
Odpowiedz
0
@ do ixi
dnia 27.01.2022, 18:47 · Zgłoś
Akurat katolików zabili stosunkowo niewielu bo w Sowietach byli mniejszością, około 1 miliona, głownie Polaków. W l. 1939 - 41 mieli ważniejsze sprawy na głowie więc walkę z Kościołem i kolektywizację przełożyli na później. Po wojnie prześladowali ale grekotolików co pewnie ci się podoba bo to byli Ukraińcy. A co do Kapo - było wśród nich również wielu Polaków więc skorzystaj z okazji i siedź cicho. W l. 60 podczas wizyty przyjaźni w bratniej Czechosłowacji jeden z jasielskich towarzyszy został rozpoznany na ulicy przez byłego więźnia.
Odpowiedz
-1
@ Mieszkanka
dnia 27.01.2022, 22:03 · Zgłoś
Każdego roku są tam harcerze
Odpowiedz
0
@ js
dnia 28.01.2022, 04:17 · Zgłoś
Dopóki żył Jacek Smolik.
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 28.01.2022, 15:46 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 28.01.2022, 15:47 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
3
@ Nazi socjaliści, jak wy towarzysze
dnia 29.01.2022, 07:56 · Zgłoś
Dla ciebie milion katolików to "stosunkową mniejszość" chazarski s-synu?!?!
Odpowiedz
-2
@ js
dnia 29.01.2022, 08:41 · Zgłoś
Milion katolików w Sowietach to było raptem 0,6 % ludności. PS. Nie jestem twoim bratem przyrodnim więc skąd te komplementy?
Odpowiedz
-5
@ Robson
dnia 27.01.2022, 12:33 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
3
@ 666
dnia 27.01.2022, 12:28 · Zgłoś
Społeczność Żydowska była najliczniejszą nacją mordowaną w obozach zagłady.
Owszem, inni też byli mordowani przez Niemców, ale tylko Żydzi podlegali Holokaustowi.
Panie ixi...naucz się prawdziwej historii, a nie fałszowanej przez antysemitów.
Odpowiedz
21
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.01.2022, 12:42 · Zgłoś
@666
Mówi się też o Holokauście Romów.
Odpowiedz
20
@ 666
dnia 27.01.2022, 12:48 · Zgłoś
Tak, masz rację...holokaustowi też podlegali Romowie.
Odpowiedz
5
@ Ona
dnia 27.01.2022, 23:46 · Zgłoś
Termin Holocaust, po raz pierwszy użyty w 1895 r. do określenia masakry ormiańskich chrześcijan (1894–1896)[14], pochodzi z łaciny kościelnej: słowo holocaustum jest adaptacją greckiego holókauston. Pierwotnie był to termin religijny oznaczający ofiarę całopalną, w tym znaczeniu może być stosowane również dziś. Termin Holocaust jest używany w odniesieniu do ludobójstwa innych prześladowanych grup etnicznych, narodowych i społecznych oraz więźniów politycznych w obozach koncentracyjnych przez nazistów, a w szczególności eksterminacji innej grupy etnicznej – Cyganów, czyli Romów i Sinti (Porajmos – Pochłonięcie). Przykładowo, polityka Hitlera wobec części Słowian i Bałtów (także uznawanych za Untermenschen – „podludzi”), w szczególności Polaków, również zakładała eksterminację elit społecznych, naukowych i kulturalnych (ponieważ zdaniem nazistów cywilizacja i sztuka rozwijały się jedynie dzięki nacjom zachodnim oraz eksploatację pozostałej części narodu poprzez pracę niewolniczą. Szczególnie liczną grupę ofiar stanowili sowieccy jeńcy wojenni, których w niewoli zginęło ponad 3 miliony (śmierć poniosło większość z ponad 5 milionów jeńców radzieckich).
Termin holokaust jest używany jako synonim innych ludobójstw, odnoszony np. do ludobójstwa Ormian, Greków Pontyjskich i Asyryjczyków. wikipedia
Odpowiedz
4
@ Sokrates z Jasła
dnia 28.01.2022, 13:27 · Zgłoś
Cały wic polega na tym, by świat kojarzył termin "holocaust" z jedyna nacją. Operacja uzyskania monopolu na holocaustową martyrologię trwa dziesięciolecia i w zasadzie się udała. Proszę przeczytać "Przedsiębiorstwo Holocaust" Normana Filkensteina oraz pieśń o zamordowanym żydowskim narodzie" Icchaka Kacanelsona. Wielu zapewne zszokuje to, co owi Żydzi o własnym narodzie mają do powiedzenia.
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 28.01.2022, 14:28 · Zgłoś
Żeby zrozumieć Holokaust, trzeba zrozumieć różnicę między Chazarami (fałszywymi Żydami, nie Semitami), a Żydami semickimi oraz działania, których celem było utworzenie państwa Izrael, co odbywało się w przyjaznej atmosferze współpracy syjonistów z Hitlerem, który jest nawet uważany za założyciela Izraela. Taka ciekawostka - syjoniści osiedlający się na terenie Palestyny w czasie II wś używali flag ze swastyką. Swoją rolę odegrała tu też II RP, szkoląc wojskowych dla syjonistów, jak również gen. Anders, który dopuścił do dezercji kilku tysięcy żołnierzy swojej armii, którzy następnie utworzyli zalążek późniejszej armii izraelskiej - ale taki zapewne był plan.

Izrael jest państwem, w którym 85% stanowią Chazarzy, spośród których wywodzą się też tamtejsze elity przywódcze. Właśnie to państwo dokonuje od dziesiątek lat permanentnego Holokaustu na Semitach, nie tylko Palestyńczykach, wystarczy choćby przywołać sprawę naświetlenia w 1951 r. promieniami rentgena 100 tys. dzieci Żydów sefardyjskich (pod pozorem walki z grzybicą), dawkami przekraczającymi 1000 razy dopuszczalne.

Holokaust stał się czymś w rodzaju państwowej religii Izraela, tworzącej jego tożsamość, stąd też doszło do zawłaszczenia Holokaustu w wymiarze ideologicznym, czego konsekwencją stało się fizyczne zawłaszczenie przez państwo Izrael terenu byłego obozu Auschwitz, gdzie przecież ginęli przedstawiciel różnych narodów. Teraz nie wolno tam nawet rozwinąć flagi polskiej.
Odpowiedz
-3
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 14:51 · Zgłoś
Tak, pierwotnie termin odnosił się do zwierząt pozaludzkich. Więc nie każdy holokaust to Holokaust (nazwa własna konkretnej zbrodni).
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 14:57 · Zgłoś
@ Sokrates

Ale jak Polak ma coś do powiedzenia o Polakach nie po myśli tych "prawdziwych" to jest "Antypolakiem", prawda?

Sami Żydzi wolą chyba termin Shoah i trudno udowodnić, że ich wielowiekową prześladowania motywowanie religijnie nie są w pewien sposób unikalne. Nad tym żaden Żyd nie musiał pracować.
Odpowiedz
-1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 29.01.2022, 15:02 · Zgłoś
Nie przypominam sobie, żeby np. Słowianie cieszyli się taką samą nagonką w Trzeciej Rzeczy jak właśnie Żydzi.
Odpowiedz
-1
@ Do abnegat
dnia 30.01.2022, 11:27 · Zgłoś
Widać tu szkołę akademika z miasta tworuń.Ciekawe w której grupie umieściłeś Maryje i Jana,Mateusza czy Jezus.W grupie plemion semickich ,,Palestyńczycy,,czy ,,chazarow,, bublu intelektualnych.
Odpowiedz
44
@ Politykier
dnia 27.01.2022, 12:03 · Zgłoś
Nie ważne, że skromnie ale ważna jest pamięć. Dziwi tylko fakt dlaczego nie było etatowych "przecinaczy" od nożyczek, czyżby złe miejsce do lansu?
Odpowiedz
-11
@ kiero
dnia 27.01.2022, 12:45 · Zgłoś
A ty byłes?znicz zapaliłes?modlitwe za zgładzonych odmówiłes?Takie typowo jasielskie,samemu nic nie robic ale wszystkich innych dookoła rozliczać,i klepac komentarze w kazdym temacie.
Odpowiedz
34
@ ixi
dnia 27.01.2022, 11:57 · Zgłoś
Co tak selektywnie jedna nacja i jeden obóz. Miliony ludzi zginęło w czasie 2 WŚ i Żydzi nie byli największą grupą. Uczcie się historii moi drodzy.
Odpowiedz
28
@ do ixi
dnia 27.01.2022, 12:00 · Zgłoś
Tutaj nie chodzi o ilość ale o pamięć.
Odpowiedz
-7
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.01.2022, 12:21 · Zgłoś
@ixi
Żydzi byli „ulubioną” grupą. Ucz się historii.
Odpowiedz
-8
@ Rudek
dnia 27.01.2022, 12:37 · Zgłoś
Ixi jesteś nakarmiony nienawiścią to smutne. Żal mi ciebie
Odpowiedz
12
@ do ixi
dnia 27.01.2022, 12:49 · Zgłoś
Podczas wojny zginęło około 5,5 mln, Żydów, z czego ponad połowa to polscy Żydzi. W proporcji do wszystkich europejskich Żydów to około 80 %. Natomiast w liczbach bezwzględnych najwięcej podczas wojny zginęło Ukraińców i Białorusinów - około 10 mln. czyli połowa strat Zw. Sowieckiego, następnie Niemców - około 8 mln.
Odpowiedz
14
@ 666
dnia 27.01.2022, 12:53 · Zgłoś
Tak, ale większość Ukraińców i Białorusinów zginęła na froncie, a nie w wyniku
masowej eksterminacji.
Odpowiedz
29
@ Ewa
dnia 27.01.2022, 13:21 · Zgłoś
Delegacja bardzo skromna. Do wstęg i nożyczek ustawiają się tłumnie. Wprawdzie pandemia, ale jakaś selektywna
Odpowiedz
-18
@ ixi
dnia 27.01.2022, 14:39 · Zgłoś
Uuuuu nerw naruszony.
1. Zwierzak, fakty historyczne i arytmetyka nie mają z uczuciami nic wspólnego.
2.do mnie, nie wiem skąd bierzesz te liczby???
Oto oficjalne statystyki:

Total Civilian and Military Deaths, WW2:
Albania 30,200
Australia 40,500
Austria 384,700
Belgium 86,100
Brazil 2,000
Bulgaria 25,000
Canada 45,400
China 20,000,000
Czechoslovakia 345,000
Denmark 3,200
Dutch East Indies 4,000,000
Estonia 51,000
Ethiopia 100,000
Finland 97,000
France 567,600
French Indochina 1,500,000
Germany 6,600,000-8,800,000
Greece 300,000-800,000
Hungary 580,000
India 1,500,000-2,500,000
Italy 457,000
Japan 2,600,000-3,100,000
Korea 378,000-473,000
Latvia 227,000
Lithuania 353,000
Luxembourg 2,000
Malaya 100,000
Netherlands 301,000
New Zealand 11,900
Norway 9,500
Papua New Guinea 15,000
Philippines 500,000-1,000,000
Poland 5,600,000
Romania 833,000
Singapore 50,000
South Africa 11,900
Soviet Union 24,000,000
United Kingdom 450,700
United States 418,500
Yugoslavia 1,000,000
Odpowiedz
6
@ Big Bo$$
dnia 27.01.2022, 14:47 · Zgłoś
Rok 2022, a gość się pyta czemu obchodzimy dni ważne dla zagłady żydowskiej i przepisuje historie na nowo wyliczając ofiary.
Serio, to jest w tym najważniejsze? xDD
Widzę, że antysemityzm to w Jaśle nadal główne wyznanie.
Odpowiedz
4
@ QQrQ
dnia 27.01.2022, 14:48 · Zgłoś
Do ixi.
No nie wiedziałem, że ci wszyscy podani przez ciebie,
zginęli w komorach gazowych i krematoriach.
Może ixi wpisz w wikipedii holokaust i przeczytaj ze zrozumieniem.
Odpowiedz
9
@ Człowiek też zwierzę
dnia 27.01.2022, 15:06 · Zgłoś
@ixi
PROPORCJONALNOŚĆ liczby ofiar w stosunku do populacji, z której pochodzą także. Oprócz historii ucz się sztuki czytania.
Odpowiedz
12
@ do ixi
dnia 27.01.2022, 15:31 · Zgłoś
Co chcesz mi udowodnić tymi statystykami, że Żydów nie ma wśród ofiar wojny?
Byli obywatelami w/w państw, nie było obywatelstwa żydowskiego. Wśród 5,6 mln. ofiar z Polski było 3,1-3,2 mln. Żydów. Zanim coś palniesz to naucz się liczyć przynajmniej do dziesięciu. 8 mln. zabitych Niemców mieści się w przedziale 6,6 - 8,8 mln. prawda znawco matematyki? Sowieckie dane dotyczące 24 mln. zabitych obejmują także mieszkańców ziem anektowanych w 1939 r. w więc wsch. Polski, Besarabii, krajów bałtyckich np. Polaków ze Lwowa oraz tych co po wojnie nie wrócili do Zw. Sowieckiego. Więc 10 mln. Ukraińców i Białorusinów to z pewnością połowa a może nawet więcej bo są danę, że było to 12 mln.
Odpowiedz
2
@ Ona
dnia 27.01.2022, 23:39 · Zgłoś
popieram, warto sięgnąć do Wikipedii pod hasło Holokaust gdzie jest wyrżnie napisane o Holokauście Polaków i np Ormian
Odpowiedz
-1
@ Do666
dnia 28.01.2022, 14:00 · Zgłoś
Smierc to smierc
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 28.01.2022, 15:44 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657