Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Ważą się losy szkoły w Nowym Żmigrodzie

84

W połowie stycznia nowy zarząd podejmie decyzję w sprawie utrzymania Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Żmigrodzie. Jeżeli nie znajdzie się nikt chętny do prowadzenia szkoły, władze powiatu najprawdopodobniej będą wnioskować o jej likwidację.

Tydzień temu odwołano zarząd powiatu, na czele którego stał wówczas starosta Franciszek Miśkowicz. Komisja Rewizyjna podczas kontroli zarzuciła ówczesnemu włodarzowi powiatu m. in. niegospodarność środkami publicznymi. Dotyczy to w szczególności utrzymania liceum w Nowym Żmigrodzie i wyrażenie zgody na utworzenie dwóch oddziałów do klas pierwszych, pomimo małego zainteresowania uczniów. Kolejnym zarzutem było zatrudnienie emerytowanej nauczycielki, przez co utworzono dodatkowy etat oraz zwiększono wydatki na wynagrodzenie w wysokości około 60 tysięcy złotych.

Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę także na dopłaty do utrzymania szkoły powyżej należnej subwencji oświatowej dla tej placówki oraz brak podjęcia jakichkolwiek decyzji, co do dalszego funkcjonowania liceum – ewentualnie wyboru wariantu jej likwidacji.

Postanowiliśmy zapytać nowe władze powiatu o dalsze kroki w tej sprawie. Czy zamierzają likwidować LO w Nowym Żmigrodzie? - Tego nie wiem. Podjęliśmy decyzję, żeby na najbliższym zarządzie zaprosić wójta gminy Nowy Żmigród i rozmawiać o tym problemie. Zaplanowane jest również spotkanie z jednym ze stowarzyszeń z powiat jasielskiego zainteresowanym placówką. Chcą zapoznać się z sytuacją finansową szkoły. Będziemy szukać możliwości przekazania jej do prowadzenia w pierwszym rzędzie. Jeżeli to nie wyjdzie, staniemy przed problemem, czy wnioskować o likwidację LO w Nowym Żmigrodzie – wyjaśniał Tadeusz Górczyk, wicestarosta powiatu jasielskiego.

W przyszłym tygodniu zarząd będzie prowadził rozmowy zarówno z wójtem Grzegorzem Barą, jak też z przedstawicielami stowarzyszenia. Wicestarosta widzi szansę utrzymania liceum przez gminę, gdyby wójt zgodził się ją włączyć do sieci szkół gminnych. Jak się dowiedzieliśmy – włodarz gminy sceptycznie podchodzi do tej kwestii. - Jeżeli nikogo nie znajdziemy do prowadzenia szkoły w Nowym Żmigrodzie to stajemy przed problemem jej rozwiązania – dodaje T. Górczyk.

Władze powiatu nie mają dużo czasu na podjęcie decyzji. W najbliższych tygodniach sprawa powinna się rozwiązać. W przypadku likwidacji szkoły wszystko wskazuje na to, że jej uczniowie zostaliby przyjęci do Liceum Ogólnokształcącego nr 2 w Jaśle.

W związku z tym, iż została poruszona sprawa zatrudnienia emerytowanego nauczyciela do szkoły w Nowym Żmigrodzie, skontaktowaliśmy się z dyrektor placówki o ustosunkowanie się do tych zarzutów, które świadczą o tym, że to z jej winy wzrosły koszty utrzymania liceum.

- Został ogłoszony konkurs, który zgodnie z prawem wygrałam. Nie można go podważyć. Nie ma żadnego przepisu ani w regulaminie ani w rozporządzeniu MEN, który nie pozwoliłby mi na startowanie w konkursie. Jest to niesłuszny zarzut skierowany w moim kierunku – podkreślała Alicja Wiśniewska, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Żmigrodzie. - Zainteresowanie szkołą było bardzo duże, mieliśmy świetną bazę. W momencie zlikwidowania zespołu szkół pojawiła się niepewność wśród społeczeństwa. Dużo mówiło się o likwidacji placówki, o wysokich kosztach utrzymania i to przyczyniło się do małego zainteresowania szkołą – dodaje.

Do sprawy wrócimy.

Więcej na ten temat:

<<Niepewna przyszłość liceum w Nowym Żmigrodzie>>

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 84

Dodaj komentarz Widok:
2
@ ogi
dnia 16.12.2015, 13:22 · Zgłoś
to jedno z najstarszych liceum w całym powiecie,szkoda by było to zlikwidować...jeśli wójt i gmina pomoże to się utrzyma i liczę na to...w przeciwnym razie gmina zacznie się sypać, wyludniać,bo przecież to też jeden z priorytetów dla tych którzy się tu osiedlają.Przecież każdy logicznie myślący człowiek wie, że nie w tym rzecz żeby likwidować szkoły.Przecież problem finansowy można zawsze rozwiązać,np.obciąć dobrze sytuowanym włodarzom starostwa,czy urzędnikom gminy pensje o połowę i już kasa jest...
Odpowiedz
0
@ gumis
dnia 16.12.2015, 07:42 · Zgłoś
Masz aneczko rację ale takich osiolkow niestety mamy na stokach
Odpowiedz
6
@ anulka
dnia 15.12.2015, 19:52 · Zgłoś
Dajcie dzieciom skończyć szkołę a nie będziecie ich rozwalać po Jaśle a po za tym juz nic nie będzie w tym Zmigrodzie kochany wójcie pokasz na co się stac pomóz zeby szkoła była
Odpowiedz
16
@ Rodak
dnia 13.12.2015, 17:10 · Zgłoś
Pieniądze są i to niemałe.
Zlikwidować sztuczny twór "Czystą Wisłokę" z którego nie ma żadnego pożytku,
jedynie czasem ukaże się artykuł , że coś planują i na tym koniec.
Zaczyna być i u nas jak w Grecji, że są wysoko płatne stanowiska sztucznie
stworzone dla spadów tylko po to nic nie robili a brali dużą kasę.
Odpowiedz
-7
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 13.12.2015, 00:37 · Zgłoś
Oj idą ciężkie czasy kiedy to samo życie zacznie uczyć "belfrów " co jest dobre, a co złe i kogo należy popierać w tzw wyborach...
Odpowiedz
12
@ mort
dnia 13.12.2015, 09:25 · Zgłoś
Tak popluwasz na "belfrów" gdzie popadnie, pochwal się gościu, gdzie pracujesz, co? A może jesteś beneficjentem mopsu i wiecznie ci mało?
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 13.12.2015, 23:06 · Zgłoś
Jak w każdym środowisku tak i w szkolnictwie są "czarne owce" - czyli belfrzy, tobie to najwyraźniej przeszkadza, że nazywam ich [nie opluwam] "po imieniu"...A co do tego, kto czyim jest beneficjentem, to powiem krótko: to z pracy i podatków tych [faktycznych, którym ja też jestem, - a nie iluzorycznych podatników] utrzymują się wszelkiej maści elity, elyty i budżetowcy...dla "was" to gorzka prawda do przełknięcia że jesteście "naszymi" utrzymankami, "a służba którą sprawujecie" ma wszystkich obejmować, także "nasze środowisko"...
Odpowiedz
9
@ [...]
dnia 14.12.2015, 09:34 · Zgłoś
Jakoś nie piszesz, gdzie pracujesz. Wstydzisz się, czy na "naszym" garnuchu siedzisz?
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 12.12.2015, 17:51 · Zgłoś
Młodzież z likwidowanej szkoły powinna przejść do I LO, gdzie, mając znajomą panią dyrektor, nie będą czuli się obco.
Odpowiedz
17
@ xxx
dnia 12.12.2015, 18:25 · Zgłoś
Uczniowie nie powinni być przenoszeni... Czy w 1LO lub 2LO jest profil wojskowy? Nie wydaje mi się... I tym bardziej nie zrobią takiego. A uczniowie z klasy 1 wydali po 500 złoty na mundur. Poza tym nie wiem po co była rekrutacja, jak teraz chcą przenosić młodzież. Uczniowie powinni przynajmniej skończyć tą szkołę którą zaczęli.
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 12.12.2015, 18:40 · Zgłoś
"W przypadku likwidacji szkoły wszystko wskazuje na to, że jej uczniowie zostaliby przyjęci do Liceum Ogólnokształcącego nr 2 w Jaśle." - to tylko moja propozycja w świetle fragmentu artykułu.
Odpowiedz
-3
@ Opel
dnia 12.12.2015, 22:53 · Zgłoś
Ty w jakiej szkole uczysz kobietki małej wiary PIS nie da zlikwidować tej szkoły więc milcz
Odpowiedz
-10
@ [...]
dnia 13.12.2015, 17:15 · Zgłoś
Uczniowie ze żmigrodu nie przejdą do 1go LO. W Jaśle z prostej przyczyny...nie podobają. ..to tak jakby przeszedł nauczyciel ze szkoły zawodowej z ok ul dworcowej do 1LO...
Odpowiedz
3
@ mort
dnia 13.12.2015, 20:16 · Zgłoś
Nie rozśmieszaj mnie. To ze szkól technicznych uciekali nauczyciele do liceum, bo sobie "nie radzili".
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 14.12.2015, 06:52 · Zgłoś
Oczywiście. W ILO, zwłaszcza ostatnio, naucza przecież elita...chylić czoła.
Odpowiedz
1
@ Kati
dnia 15.12.2015, 20:47 · Zgłoś
Kolego [...]. Nauczyciel Nie wybiera szkoły. Może lepszy trafić pod stację a gorszy do 1 LO. To kwestia przypadku . Gdzie jest wolne miejsce
.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 16.12.2015, 13:52 · Zgłoś
Albo gdzie się ma "plecy".
Odpowiedz
7
@ profit
dnia 12.12.2015, 16:16 · Zgłoś
a pan [...] tyle obiecywał przed wyborami a po to o obietnicach nagle zapomniał jesli nie pomoże w utrzymaniu liceum którego sam jest absolwentem to nie ma sensu na przyszłosc na niego głosowac .WIEC PANIE WÓJCIE TROCHE INNE WYDATKI zmniejszyc I SZKOLE POMÓC zrobi internat tak jak było dawniej i chetnych przybedzie.
Odpowiedz
9
@ do profit
dnia 12.12.2015, 17:44 · Zgłoś
Gminy mają dość problemów ze swoimi szkołami do których dopłacają na ile ich stać a niejednokrotnie zmuszane są do ich likwidacji. Nie sądzę żeby przekazanie gminie dodatkowo prowadzenia tej szkoły było dobrym rozwiązaniem gdyż nie będzie możliwe obniżenie kosztów utrzymania, a konkretnie wynagrodzeń nauczycieli ze względu na kartę nauczyciela.
Z wypowiedzi wicestarosty wynika, że jest stowarzyszenie zainteresowane prowadzeniem szkoły, więc myślę, że Starostwo powinno dać im szansę.
Odpowiedz
18
@ Ewa
dnia 12.12.2015, 15:53 · Zgłoś
PIS nie pozwoli zlikwidować szkoły bo gdzie do pracy wrócą p.Wierdak-Cyboron i p.Kmiecik?
Odpowiedz
15
@ profit
dnia 12.12.2015, 15:44 · Zgłoś
a nikt nie pomysłał co z uczniami tej szkoły niektórzy dojezdzaja z polan ,krempnej i z jasła Wybrali te szkołe a teraz sie zamartwiaja ,miejmy jedynie nadzieje ze nie dojdzie do likwidacji.co to za pomysł przyjmowac dyrektora na emeryturze skoro rok wczesniej dyrektorowała inna pani i wszyscy byli zadowoleni.NIE MOŻNA DOPUŚCIC DO LIKWIDACJI SZKOŁY
Odpowiedz
8
@ obserwator
dnia 12.12.2015, 15:16 · Zgłoś
Dawniej kiedy dyrektorem była Ewa Różycka dolna szkoła była w pełnym rozkwicie.Mło dzież garnęła sie do T.Zywienia do zawodówek ale komuś zalezało na tym żeby pozbyć sie dyrektorki zarzucając jej błache i nieprawdziwe zarzuty .Szkoła po jej zwolnieniu została zlikwidowana bo o to chodziło a teraz płacz nad rozlanym mlekiem tak to wszystko wyglądało
Odpowiedz
5
@ zatroskana
dnia 12.12.2015, 09:26 · Zgłoś
Należy zrobić wszystko,aby szkoła nadal funkcjonowała.Wprawdzie prowadzenie średnich szkoł to sprawa powiatu,ale władzom naszej gminy nie powinno pozostać obojętne.Wystarczy hańby,którą się okrył były starosta Adam .jak można było zlikwidować szkołę rolniczą? I cóż nie ma stołka,a tego co zrobił nigdy nie będzie wybaczone.Mam nadzieję,że wójt wyciągnie naukę.
Odpowiedz
0
@ Zcc
dnia 12.12.2015, 14:01 · Zgłoś
I spróbuje przyczynić się do rozwiązania problemu, zważywszy na fakt, iż sam jest absolwentem tej szkoły.
Odpowiedz
25
@ spadochroniarz
dnia 12.12.2015, 09:11 · Zgłoś
Jak w w ILO będzie rzadził "desant" ze Żmigrodu, to za chwile sytuacja bedzie taka jak w Żmigrodzie
Odpowiedz
-4
@ o_o
dnia 11.12.2015, 21:52 · Zgłoś
Jak nie ma kasy to zlikwidować...
Odpowiedz
6
@ uczeń były
dnia 11.12.2015, 21:26 · Zgłoś
zgadzam się z kimś kto napisał że to szkoła z tradycjami, jeśli tej szkoły nie będzie to i Żmigród bedzie taki se.
Mamy Wójta i myślę że nie zrobi głópoty i nie da się wkrócić cwa...om, to jest obowiązek radnych powiatowych. A jak do tej pory nic nie robili aby szkoła była mocna, to są dzisiaj efekty.
Odpowiedz
12
@ Do uczeń były
dnia 11.12.2015, 22:53 · Zgłoś
O matko, człowieku lepiej nie zabieraj głosu, bo Twoja ortografia nie wystawia najlepszej oceny szkole!
Odpowiedz
6
@ elf
dnia 12.12.2015, 16:57 · Zgłoś
A co szkoła winna , jak uczeń odporny na wiedzę.
Odpowiedz
15
@ był etatowy
dnia 11.12.2015, 21:20 · Zgłoś
W Osieku Radni z Wójtem utrzymują szkoły gdzie jest od 12 do 20 dzieci i wyszli z założenia że póki ich stać to niech tak będzie, przynajmiej nauczyciele mają robotę, a jak ich nie będzie już stać to nie bedą radnymi.
i co można, ano można tylko trzeba chcieć.
Odpowiedz
6
@ zmigro
dnia 11.12.2015, 21:14 · Zgłoś
Przecież ja tu widzę Górczyka a nie PiS, to kto w końcu jest za likwidacją, co bo nie jażę
Odpowiedz
23
@ uczee
dnia 11.12.2015, 21:12 · Zgłoś
A kto [...]a zlikwidował szkołę na dole, gdzie byli radni powiatowi wtedy ze Żmigrodu, Osieka, krempnej. Pytam gdzie byli bo do dziś biorą kasę
Odpowiedz
17
@ oooo
dnia 11.12.2015, 21:08 · Zgłoś
Pani Dyrektor niech sie Pani szybko zapisze do związków zawodowych nauczycieli, w Osieku tak zrobili i do dzis są dyrami nawet jak mają prawa nabyte do emerytury to ich bronią a młodzi nauczyciele na bezrobotnym. Tak porządnie działają.
Odpowiedz
10
@ Zcc
dnia 12.12.2015, 13:57 · Zgłoś
Dodać należy, iż to wójt z Osieka piwołał " dyra " emeryta.
Odpowiedz
6
@ leśmian.pl
dnia 12.12.2015, 21:22 · Zgłoś
Ale należy wziąć pod uwagę niebezpieczeństwo duszenia...
Odpowiedz
17
@ Prawda
dnia 11.12.2015, 21:08 · Zgłoś
Kilka miesięcy temu PiS walczył żeby szkoły nie zlikwidować dziś zrobi to rękami wicestarosty? Szok ale obluda no potem pewnie zlikwiduja może szpital ? Cala prawda wyszło szydło z wora
Odpowiedz
27
@ hm
dnia 11.12.2015, 20:56 · Zgłoś
PIS tak strasznie bronił Szkołę w Nowym Żmigrodzie przed likwidacją kilka lat temu.

Więc niech teraz pokaże, czy rzeczywiście zależało im na szkole i teraz ją utrzymają, czy to było robione na potrzebę chwili i na pokaz, żeby się wypromować i pokazać.

Zobaczymy teraz jakie wyjdzie "szydło" z worka!!!
Odpowiedz
33
@ dragoness
dnia 12.12.2015, 08:30 · Zgłoś
Bronił przed likwidacją Zespół Szkół, który zniszczono a majątek sprzedano za grosze. Teraz trzeba już tylko dobić [...] konia, niestety.
Odpowiedz
5
@ Święty Mikołaj
dnia 11.12.2015, 18:58 · Zgłoś
Zmigrod to za mała wioska na Liceum !!
Odpowiedz
11
@ lol
dnia 11.12.2015, 19:58 · Zgłoś
tak, tak... genialny "argument". dodaj jeszcze, że za mała wioska, w której liceum istnieje od 1948 roku...
Odpowiedz
21
@ mwkmw
dnia 11.12.2015, 17:51 · Zgłoś
Zróbcie z LO szkołę katolicką, wtedy PIS da kasę na wszystko za buk zapłać.
Odpowiedz
-3
@ [...]
dnia 11.12.2015, 17:22 · Zgłoś
Nauczyciele to przesadnie uprzywilejowane grupa zawodowa...czas z tym skończyć. ..
Odpowiedz
-3
@ JasłoCity
dnia 11.12.2015, 17:39 · Zgłoś
Święta racja "[...]". Masz rację.
Odpowiedz
9
@ [...]
dnia 11.12.2015, 18:03 · Zgłoś
gdzie pracujesz, zamieniam się z tobą dziś poczuj te przywileje!!!
Odpowiedz
-3
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 13.12.2015, 00:23 · Zgłoś
Zamienisz się to może najpierw wypowiedz jak żyć za 700 zł na osobę w rodzinie, bo wypowiadający się belfrzy [łącznie z @ dragonness] nie mogli, czy nie mieli odwagi, lub "chęci" zrobienia kalkulacji wydatków na co ile wydać ew. na czym zaoszczędzić...???
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 13.12.2015, 10:06 · Zgłoś
Ja już wszystko rozumiem. Znaczy tę Pana nieszczęsną sytuację życiową i zawodową. Po prostu za czasów szkolnych najnormalniej w świecie albo Pan nie słuchał, albo nie rozumiał co się do Pana mówi. Podobna sytuacja zaistniała w tym przypadku. Ja stwierdziłam, że OSOBIŚCIE znam osobę z dochodem 700 złotych na osobę, która sobie radzi, bo musi, a na wylewanie żalów pod każdym artykułem po prostu nie ma czasu. Czy teraz sformułowałam to wystarczająco jasno? Następnym razem poproszę ją o spisanie, ile wydaje i na co. Miłego dnia.
Odpowiedz
-4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 13.12.2015, 22:39 · Zgłoś
Są i takie osoby które żadnego dochodu nie mają i żyją, za wyżebrane kilka zł. dziennie "nieźle sobie radzą" i z pewnością "nie wylewają tu żalów". Pani jako "stworzona do pouczania wszystkich" powinna sama to wyjaśnić, a nie serwować tu bez pokrycia tezy o "dobrobycie za 700 zł miesięcznie", czy wyręczać się innymi...
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 14.12.2015, 06:51 · Zgłoś
"dobrobyt za 700 zł" Jak wyżej. Najwyraźniej nadal Pan nie słucha. Z szefem w pracy też Pan tak ma?
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 14.12.2015, 23:46 · Zgłoś
Gdzie "to" tak Pani "głośno nadawała", że miałem usłyszeć...- ja nie "usłyszałem", a elyty nie rozumieją i nie potrafią przedstawić prostego zestawienia wydatków, aby zbilansować je w kwocie 700zł, tylko odsyłają do tych doświadczonych, którzy to na co dzień robią, więc czego można się spodziewać po takich ludziach zasiadających w radach, samorządach, rządach i parlamentach...Tam jest inny styl "rządzenia" - zadłużyć innych , by samemu pływać...i o dziwo nie potrzebują wtedy rady tych "doświadczonych"...
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 15.12.2015, 08:09 · Zgłoś
Człowieku... daj spokój. Masz te swoje rewolucyjne wizje, żyjesz w swoim świecie, uszanuję to. Nie mścij się jednak na tych, którzy doszli do czegoś własnym wysiłkiem i pracą, niekoniecznie fizyczną. Po prostu spróbuj zrobić coś ze swoim życiem, tak jak robią to setki i tysiące innych. Z gadania jeszcze nic nie wynikło.
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 15.12.2015, 16:12 · Zgłoś
Nikt nikogo nie nie kierował do określonych profesji i grup zawodowych [chyba że ktoś otrzymał to w "spadku"]... dlatego niezrozumiałym jest dla mnie [jako faktycznego podatnika] niemożność rozliczania, czy krytyki służb i etatów publicznych opłacanych z budżetu [naszego podatku]... Istnieje jednak niepisane prawo [naturalne], że służba nie może: pasożytować i dobijać "organu", który ją utrzymuje, bo ktoś ją "zlikwiduje", lub zrobi to sama ... Jeżeli te "niby wykształcone grupy elit, czy elyt" tego nie zrozumieją to padną ofiara własnej chciwości...
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 15.12.2015, 22:26 · Zgłoś
I co wtedy? Latarnie, czy gilotyna? I według jakich kryteriów i wzorców? Francuskich, sowieckich, czy maoistycznych?
Odpowiedz
14
@ lipton
dnia 11.12.2015, 16:44 · Zgłoś
Czterysta tysięcy złotych roczna subwencja na 70 uczniów na wynagrodzenia nauczycieli potrzeba rocznie 900 tysięcy administracja ogrzewanie i inne koszty 150 tysięcy złotych czyli gmina musi dopłacić 700tysięcy by to utrzymać bogata jest,
Odpowiedz
42
@ nauczyciel
dnia 11.12.2015, 16:36 · Zgłoś
W ILO w Jaśle też zrobili "super oszczędności". Zatrudnili dyrektorkę z Nowego Żmigrodu, nie zwalniając poprzednika.
Odpowiedz
10
@ [...]
dnia 11.12.2015, 16:20 · Zgłoś
Były etatowy na wszystkim się zna i sprawę rozwiąże. ..
Odpowiedz
11
@ Zcc
dnia 11.12.2015, 16:18 · Zgłoś
To nie jest jakieś tam liceum - to szkoła z tradycją.
Być może współcześnie jej rola została sprowadzona do
zaspokajania potrzeb typowych dla tych czasów. Jeszcze nie
tak dawno jednak wychowywała i nauczała na jak najlepszym
Poziomie. Czy naprawdę nie ma sposobu, aby przywrócić jej lata
świetności? Gdzie tutaj dobro naszych dzieci?
Odpowiedz
22
@ Real
dnia 11.12.2015, 16:12 · Zgłoś
Zrobić tam porządne całoroczne schronisko młodzieżowe, hotelik dla turystów weekendowych, stadninkę koni na wycieczki po terenie. Taka fajna baza, taka piękna okolica. Projekt w starostwie trza napisać, a potem zarabiać na tym mozna. Polityczne debaty, czy dokładać co roku pół miliona do 60 uczniów w byle jakiej szkole nie mają sensu.
Odpowiedz
8
@ Fakt
dnia 12.12.2015, 23:19 · Zgłoś
Najpierw usuwano niewygodnych nauczycieli, poprzez likwidację oddziałow. Tak wykończono szkolnictwo techniczne i zawodowe mieszczące się w ramach Zespołu Szkół. Zabrakło oddziałów potrzebnych lokalnie, więc młodzież lokowała dokumenty i pobiera naukę w odleglejszych szkołach. I tak w przeciągu kilku lat zamiar likwidacji doprowadzono do stanu niemal zerowego. Niestety, konie sprzedano, działki przekwalifikowano i też wyprzedane ..., obiekty gosodarcze też zlikwidowano, więc gdzie te wyprzedane koniki trzymać . Owszem fajna baza była, lecz ją skutecznie "sami swoi" ówcześnie rządzący rozmontowali." Pariotyzm" czyli jego brak, całkowity brak więzi lokalnych u tych , którzy doszli do władzy lokalnej, stanowili kierunki dziłania i rozwoju powiatu jasielskiego. Ot i przykład - jak rodacy nie powinni niszczyć swego miejsca urodzenia - przykład godny potępienia, ale konieczny do przekazywania potomnym właśnie w szkołach, które jeszcze istnieją. Szkoda , ponieważ Darczyńcy mieli inne życzenia odnośnie funkcjonowania OŚWIATY w Nowym Żmigrodzie.
Odpowiedz
-3
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 13.12.2015, 00:14 · Zgłoś
Może zerknij w odległe statystyki za kim, czym opowiadała się ówczesna "yntelygencja" i czy swoim poparciem danej opcji nie doprowadziła do tego, co się teraz uwidoczniło, czy uwidoczni...???
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 13.12.2015, 10:01 · Zgłoś
"Swoich" przeniesiono do Jasła, a szkołę, za pomocą "marketingu szeptanego" pozbawiono naboru. Tak to się fachowo robi.
Odpowiedz
-12
@ DZIEKAN
dnia 11.12.2015, 15:53 · Zgłoś
Zlikwidować biblioteke gminną w Szebniach a kase dać na liceum w Nowym Żmigrodzie
Odpowiedz
18
@ Afera
dnia 11.12.2015, 22:47 · Zgłoś
To nawet z biblioteki Cię wywalili?
Odpowiedz
9
@ superetatowy
dnia 11.12.2015, 15:41 · Zgłoś
co jest grane to w koncu etatowy czy jak...
Odpowiedz
12
@ tedi
dnia 11.12.2015, 15:39 · Zgłoś
Przeznaczyć pienądze z budowy hali sportowej na utrzymanie liceum to na 2 lata starczy na wypłaty dla dyrektorki emerytki i pozostałych nauczycieli nagrody i inne dodatki 13 itp pracowników gminy przeznaczyć na ratowanie szkoły dobra wola wójta i idzie to zrobić.
Odpowiedz
-15
@ Kargulowa
dnia 11.12.2015, 15:21 · Zgłoś
Nauczycieli w Polsce jest za dużo.To efekt tego że każdy sie pcha do biur,starostw,urzędów..Znam nawet nauczyciela który gada ze nauczyciele mają dobrze ale maja za mało..I tu sie śmieje,czy 2.5tys na ręke to jest za mało że taki wyspany np wuefista jedzie sobie na 11 do szkoły na 2 godziny?Oj mam nadzieje że PIS sie zajmie.
Odpowiedz
22
@ do Kargulowej
dnia 11.12.2015, 15:29 · Zgłoś
To jak muu tak dobrze być wuefista, to może jeszcze spróbujesz :) i będzie ci dobrze:)
Odpowiedz
13
@ superetatowy
dnia 11.12.2015, 15:42 · Zgłoś
zeby sprobowac co trzeba miec plecy...znajomosci u [...] albo wsrod elyt///
Odpowiedz
-14
@ Kargulowa
dnia 11.12.2015, 17:15 · Zgłoś
Produkcja nauczycieli to efekt bezpłatnych studiów,bo trzeba utrzymać pseudonaukowców na uczelniach,a później wszelkiej maści [...] w budżetówce. Taki młody absolwent wychodzi z papierkiem i myśli że jest wszechwiedzący.Najgorsze jest to ,że nie nadaje się do ŻADNEJ UCZCIWEJ pracy,przekwalifikować się też ciężko.Niestety nawet pracując na wózku trzeba czasem pomyśleć i mieć trochę wyobraźni to nie praca w szkole,gdzie raz wyuczone formułki można klepać przez wiele lat i udawać wielce mądrego.
Odpowiedz
13
@ [...]
dnia 11.12.2015, 17:55 · Zgłoś
zamieniam się z tobą dziś!!!
Odpowiedz
-8
@ Kargulowa
dnia 11.12.2015, 20:10 · Zgłoś
Ohoho,ale sie tu belfrów napchało.Widac po minusach.A na kogo yntelygencjo głosowałas przez 8 lat??Wy i [...] plus rodzina??
Odpowiedz
20
@ do Kargulowej
dnia 11.12.2015, 20:36 · Zgłoś
Oj Kargulowa, Kargulowa, widać, że szkoła była mocnym przymusem:) tyle złości i zazdrości, że raz nauczonej regułki nie możesz powtarzać, cóż pozostaje w takiej sytuacji : Trzeba się było uczyć w młodości.
Odpowiedz
4
@ Kargulowa
dnia 11.12.2015, 21:48 · Zgłoś
Nie zazdroszcze nikomu,stwierdzam tylko jak jest i jak to wygląda.Osobiscie nie pchała bym sie do takiej pracy,szkoda zdrowia i nerwów.Na belfra trzeba miec powołanie,trzeba to lubic.Dzisiejszy absolwent który ma mgr i ma sie bóstwo tak naprawde jest głupszy niz uczeń zawodówki w latach 80 tych.
Odpowiedz
12
@ dragoness
dnia 12.12.2015, 09:12 · Zgłoś
Wszystkich nauczycieli zachęcam, aby nie tłumaczyli się, że nie są wielbładami. Po co się z końmi kopać. Natomiast wspomniane konie zachęcam do wykorzystania możliwości nauczania domowego.
Odpowiedz
-8
@ dragoness
dnia 12.12.2015, 13:59 · Zgłoś
Bedziecie mogli brac kase i nie placic podatkow. No bo ktory nauczyciel placi podatek od prywatnych lekcji...?
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 12.12.2015, 17:49 · Zgłoś
Powtarzam. Nauczanie domowe to najprostszy sposób na likwidację darmozjadów, leniuchów i co tam sobie jeszcze Państwo wymyślicie.
Odpowiedz
9
@ mort
dnia 12.12.2015, 20:55 · Zgłoś
Pani Kargulowa to kolejny piewca pracy rąk i bezużyteczności inteligencji.
Odpowiedz
-3
@ tu
dnia 12.12.2015, 22:51 · Zgłoś
W Jaśle wbrew pozorom całkiem sporo. Wystarczy sprawdzić CEIDG i będziesz znać odpowiedź na swoje pytanie.
Odpowiedz
-28
@ jan
dnia 11.12.2015, 15:17 · Zgłoś
jeszcz zatęsknicie za wójtem Krzysiem
Odpowiedz
-18
@ ksiądz Mateusz
dnia 11.12.2015, 15:09 · Zgłoś
Mój idol wicestarosta Górczyk znany dawniej jako członek etatowy to swój chłop on zna się na rzeczy
Odpowiedz
33
@ NaturalBornLeader
dnia 11.12.2015, 15:21 · Zgłoś
Bardziej moj idol.
Tez chciałbym zarabiać 13 koła na reke za bycie członkiem...
Niewazne juz jakim.I by imie moje było sławione na ustach Jaślan.
Odpowiedz
15
@ lol
dnia 11.12.2015, 14:56 · Zgłoś
można się było tego spodziewać... do sukcesu całego Zespołu Szkół w znacznym stopniu przyczyniała się szkoła "na dole" - po jej zlikwidowaniu kwestią czasu był upadek liceum
Odpowiedz
25
@ O_O
dnia 11.12.2015, 16:00 · Zgłoś
A może w szkolinctwie zrobic tak zeby emerytowani nauczyciele zrezygnowali z emerytury kiedy mają jeszcze etat?
Przykład dał Jarek http://tnij.at/66388 choc szkoda ze jest osamotniony.
Odpowiedz
0
@ kulturalny
dnia 12.12.2015, 11:58 · Zgłoś
żeby sie za chfile wasze losy nie ważyły jak tak będziecie szkoły likwidować
Odpowiedz
6
@ kulturalny
dnia 12.12.2015, 12:00 · Zgłoś
emerytowani nauczyciele niech nie pracujom
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.