Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

Witali Nowy Rok na Górze Liwocz. Ucierpiała 27-latka

189

Starosta jasielski, wójt gminy Brzyska i kustosz sanktuarium na Górze Liwocz zapraszali mieszkańców powiatu jasielskiego na uroczystości związane z zakończeniem 2019 r. Po mszy świętej odbył się pokaz sztucznych ogni, w trakcie którego ranna została 27-letnia dziewczyna.

fot. archiwum prywatne

Powitanie Nowego Roku 2020 na Górze Liwocz zakończyło się nieszczęśliwym wypadkiem. Ranna została 27-letnia kobieta z Błażkowej oraz jej młodsza siostra, która doznała urazu nogi. Obie wraz z rodzicami przyjechały zobaczyć pokaz sztucznych ogni. Jednak uroczystości sylwestrowe zakończyły się dla nich tragicznie. Sprawę bada jasielska policja. Z relacji matki poszkodowanej kobiety wynika, że jeden z fajerwerków miał odbić się od ramienia krzyża, spaść w obserwujących pokaz pirotechniczny i wybuchnąć na ziemi. Na twarzy dziewczyny w okolicy prawego oka natychmiast pojawiła się krew. – Przeszedłem wokół kaplicy i na chwilę się zatrzymałem. W pewnym momencie dostałem uderzenie w łydkę. Wydaje mi się, że z petardy, ale trudno mi powiedzieć, czy to spadło z góry. Na szczęście stałem tyłem. Obejrzałem się za siebie i zobaczyłem dziewczynę trzymającą się za twarz. Wtedy okazało się, że coś się stało – mówił nam jeden ze strażaków ochotników.

27-latka trafiła do krośnieńskiego szpitala na oddział okulistyczny. Do Krosna została przetransportowana karetką pogotowia wezwaną przez świadków zdarzenia i samą rodzinę. W szpitalu zszyto jej rozciętą powiekę. Rokowania nie są jednak optymistyczne. Młoda kobieta prawie nie widzi na oko. W sobotę 4 stycznia br. jej matka zawiadomiła o wypadku jasielską policję. – Przyjęliśmy zawiadomienie od mamy poszkodowanej dziewczyny i prowadzimy w tej sprawie czynności sprawdzające pod kątem art. 160 par. 1 kk - narażenia człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu oraz art. 157 kk- spowodowania średniego i lekkiego uszczerbku na zdrowiu – poinformował podkom. Piotr Wojtunik, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jaśle.

Z oficjalnej informacji udzielonej portalowi przez Andrzeja Konopkę, naczelnika Wydziału Rozwoju, Promocji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Jaśle wynika, że współorganizatorami uroczystości na Górze Liwocz byli starosta, wójt gminy Brzyska, kustosz Sanktuarium Matki Bożej Królowej Pokoju na Górze Liwocz oraz Stowarzyszenie Kobiet Gminy Brzyska „Liwoczanka”. Wójt Rafał Papciak zaprzeczył jednak, aby miał z tym wydarzeniem jakikolwiek związek oprócz zachęcania mieszkańców do udziału w Sylwestrze na Górze Liwocz. - Gmina Brzyska nie była organizatorem mszy św. oraz całego wydarzenia na Liwoczu. Czym innym jest poinformowanie i zaproszenie na imprezę organizowaną na terenie gminy, a czym innym bycie organizatorem. My jako gmina nie zamawialiśmy żadnej firmy, która by robiła pokazy. Nie braliśmy żadnego udziału finansowego w tym wydarzeniu. Faktem jest, że na szczycie Liwocza miał miejsce bardzo nieszczęśliwy wypadek, w którym ucierpiała młoda dziewczyna i jej rodzina. Jest to bardzo przykre i smutne dla nas mieszkańców Gminy Brzyska, że do takiej tragedii doszło – wyjaśnił R. Papciak, wójt gminy Brzyska. - Z tego co widziałem fajerwerki były odpalane z platformy widokowej. Nie wydaje mi się, żeby ktoś był z petardami. Nie zauważyłem, żeby ktoś strzelał prywatnie, ale byłem też zajęty składaniem życzeń, więc nie mam pewności. Jest mi niezmiernie przykro, że mieszkanka mojej gminy i osoby, które jej tam towarzyszyły ucierpiały. Rozmawiałem z mamą tej dziewczyny w czwartek po Nowym Roku. Pytałem jak się czuje, jakie są rokowania i co mówią lekarze. Mieliśmy się spotkać, ale jechała do szpitala do córki. Trzeba tę sytuację na pewno wyjaśnić. Uważam, że dobrym pomysłem byłoby zorganizowanie zbiórki publicznej na dalsze leczenie poszkodowanej. Myślę, że taką pomoc można byłoby zorganizować w całym powiecie jasielskim – dodał wójt.

Starostwo Powiatowe w Jaśle zakupiło materiał na pokaz pirotechniczny w kwocie 1200 złotych w jednym z jasielskich sklepów sprzedających ten asortyment. Z odpowiedzi, jakiej udzielił nam urząd dowiedzieliśmy się, że osoba, która odpalała sztuczne ognie została wskazana przez sprzedawcę. - Mamy oświadczenie od sprzedawcy, że materiały, którymi oni się posługują nie mogły spowodować takiego uszkodzenia. Co więcej, były puszczane wysoko na wieży, natomiast wypadek miał miejsce na dole. Nie wiem, ale prawdopodobnie mogły być użyte jakieś inne materiały przez osoby trzecie, które spowodowały takie obrażenia, jakich doznała poszkodowana dziewczyna. Zdaniem sprzedawcy gdyby nawet uderzyły kogoś z bliskiej odległości, to mogły dojść tylko do poparzeń. Na pewno sztuczne ognie powodują huk, to nie ulega wątpliwości, natomiast nie ma zakazu ich używania i nie są to materiały niebezpieczne w takim rozumieniu, że nie wymagają specjalnego zabezpieczenia – tłumaczył Adam Pawluś, starosta jasielski. Nie ukrywa, że to co się stało nie powinno mieć miejsca. - Ubolewamy z tego powodu, że do takich zdarzeń doszło. To było wydarzenie głownie religijne. Nikt nie miał zamiaru, żeby powodować jakiekolwiek niebezpieczeństwo. Tę sprawę powinna wyjaśnić policja - dodał.

Organizatorzy podkreślają, że uroczystości na Górze Liwocz nie miały charakteru imprezy masowej, w związku z czym nie zachodziła konieczność dokonywania zabezpieczenia medycznego ani opłacania ubezpieczenia.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Napisany dnia: 14.01.2020, 16:00
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ kac
dnia 14.01.2020, 15:49
Ocena
komentarza:
-49
ale jaja :D
@ Super..
dnia 14.01.2020, 15:55
Ocena
komentarza:
27
No i z czego się cieszysz? Dziewczyna straciła oko a ty kręcisz będę w internecie.
@ j23
dnia 14.01.2020, 16:02
Ocena
komentarza:
159
Impreza masowa nie była imprezą masową!! Fajerwerki w środku rezerwatu! Wójt zapraszał ale nie organizował! Starosta chciał się spotkać z ofiarą ale tylko chciał,
CZEGO NIE ROZUMIECIE?
-Więzienie dla winnych i spore odszkodowanie dla dziewczyny!!!
@ Maliniak
dnia 14.01.2020, 16:39
Ocena
komentarza:
68
No będą teraz się nazywać wójt Rafał P. i starosta Adam P. :D
@ mieszkaniec
dnia 14.01.2020, 16:59
Ocena
komentarza:
40
odszkodowanie bedzie w formie BEZBILETOWEGO wejscia do wydziału komunikacji hehehe w dowolnym dniu o dowolnej porze :D

ale pomimo smiechu jest to wrecz skandaliczne ale wiece takie rzeczy trzyma sie za "modre" i cicho zeby gó... nie wyplyneło

wyrazy wspolczucia dla dziewczyny bo z milych wspomnien pozostal syf oby oko nie ucierpialo za mocno
@ 23234
dnia 14.01.2020, 17:09
Ocena
komentarza:
28
samowola tej elyty ,patointeligencji kiedyś sie skończy ,szkoda że niewinna dziewczyna ucierpiała , za profanacje krzyża powinno ich za życia piekło pochłonąć (miejscowi wiedzą że pierwsza przełęcz od liwocza w stronę błażkowej zwie sie ...piekło),jakie sanktuarium taki ku.to. i vip-y
@ Ala
dnia 14.01.2020, 18:21
Ocena
komentarza:
12
Nic dodać nic ująć. Żenada.
@ ty
dnia 14.01.2020, 18:24
Ocena
komentarza:
56
odpowiedzialność po równo: starostwo,gmina,diecezja rzymskokatolicka mieliście odwage sie lansować zapraszać wszem i wobec to miejcie odwage wziąć odpowiedzialność!
@ Borowik
dnia 14.01.2020, 18:37
Ocena
komentarza:
59
To musieli by mieć jakiś honor. A im chodzi o autopromocje i kasę.

Starosta jest skompromitowany:
Wydział komunikacji, Ożenna, Znajomi w Szpitalu na pozorne stanowiska, drogi do ... itd.

Dno i pół metra mułu.
@ pepsik
dnia 14.01.2020, 19:00
Ocena
komentarza:
57
Jakby Wójt i Starosta byli prawdziwymi facetami to pojechali by z dziewczyną do szpitala, później odwiedzali, zainteresowaliby się. Wójt się strasznie popsuł w tej materii, nie widzi zwykłych ludzi. Jak idzie to nawet się nie przywita, powie -dzień dobry -. Ma myślenie, że to my powinniśmy się mu kłaniać w pas. Ale mają w nosie, tylko władza i zabawa się liczy. Niestety takie "elity" wybieramy. Moja wina. Drugi raz tego błędu nie popełnię.
@ do nich
dnia 14.01.2020, 19:32
Ocena
komentarza:
30
na dniach liwocza grzebią dzieciom w wózkach i sprawdzają picie dla dzieci (W LIPCU) czy to nie piwo, a prostej libacji z pokazem sztucznych ogni nie potrafią zorganizować, tacy d... u sterów, prędzej sobie pampersa wymienią jak odpowiednio zachowają
@ PRAWNIK
dnia 14.01.2020, 19:40
Ocena
komentarza:
-65
Nie znamy wszystkich okoliczności np. czy poszkodowana była trzeźwa, dlaczego nie zachowała ostrożności (czy stała tyłem do fajerwerków) itp.
@ Maliniak
dnia 14.01.2020, 20:45
Ocena
komentarza:
31
Wina grawitacji...odpalali fajerwerki na wieży...A te na dół spadały...cuda Panie starostwo!?
@ Ego
dnia 14.01.2020, 20:49
Ocena
komentarza:
-11
Sam się popsułes to chyba ty nie widzisz zwykłych ludzi
@ ...
dnia 14.01.2020, 23:20
Ocena
komentarza:
6
Ale ronda zostana
@ NoToJak
dnia 14.01.2020, 23:36
Ocena
komentarza:
13
Powiem tak:
Nie byłem tam,ale byli inni,to Oni powinni się
Tu wypowiedzieć,może ktoś to widział:ŚWIADEK,
czy czasem ktoś w pobliżu nie rzucał petard
swoich{prywatnie}poszukać takiego,bo
WINNY musi być ukarany.
Nie przerzucać winy z jednego na drugiego.
To mógł być przypadek lekkomyślnego rzucania
petard,lub petardy pod nogi.
Na pewno Ktoś to widział,nie wszyscy byli pijani.
Dziewczynie współczuje i Życzę Dużo Zdrowia
Pozdrawiam
@ Do Prawnik
dnia 14.01.2020, 23:44
Ocena
komentarza:
27
Nie wiedziałem, że oglądając pokaz fajerwerków należy stać tyłem.
@ Gssf
dnia 15.01.2020, 01:33
Ocena
komentarza:
33
Prokuratura się tym powinna zająć, tylko nie Jasielska! Pawluś do dymisji!
@ Toprh
dnia 15.01.2020, 01:37
Ocena
komentarza:
14
Głosujcie dalej na Pawlusia... Bo z PiSu
@ Bzdura
dnia 15.01.2020, 09:24
Ocena
komentarza:
20
£adunki rtkoszetem spadly na dół i po mini opoznieniu zdetonowalt.Realia. Pokaz umowy i dokumenty do upublicznienia. Nie bylo nic wszystko na krzywy. R.. Starosta nie dopelnil formalności i on ponosi 100% winy. Nie tylko odszkodowania bezwzględna dymisja Starosty !!!i
@ Fg
dnia 15.01.2020, 10:51
Ocena
komentarza:
30
Niech rodzina tej dziewczyny weźmie prawnika i nie odpuszcza organizatorem! Te pokazy były nielegalne, kto pozwolił na to żeby w lesie ? Gdzie jakieś wymogi bezpieczeństwa?
Bierzcie prawnika i do prokuratury,ale nie jasielskiej bo wiadomo jak to w Jaśle jest..
@ Maria
dnia 15.01.2020, 11:42
Ocena
komentarza:
24
Gdzie ochrona środowiska? Gdzie ekolodzy? Od kiedy można fajerwerki w lesie puszczać?
Starosta powinien się podaćdo dymisji. Mam nadzieję, że będą prokuratorskie zarzuty ?
@ Marcel
dnia 15.01.2020, 12:09
Ocena
komentarza:
21
Zbiórka pieniędzy na leczenie? To żart? Niech starosta płaci z własnej kieszeni!
@ ixi
dnia 15.01.2020, 12:21
Ocena
komentarza:
5
Leń Starosta Pawluś już zrobił porządek w urzędzie komunikacji, czy dalej bajzel jak za komuny?
@ Makowski
dnia 15.01.2020, 12:26
Ocena
komentarza:
19
Jak to jest możliwe? Starostwo się zgodziło na fajerwerki w lesie? Przecież tam są zwierzęta!
Ochrona środowiska wyraziła zgodę?
Mam nadzieję, że cała trójca za to beknie. Rodzina poszkodowanej niech bierze prawnika i wyciągnie ogromne odszkodowanie. To co się stało to absolutny skandal który mam nadzieję zakończy się wyrokami.
@ XxX
dnia 15.01.2020, 14:30
Ocena
komentarza:
1
Nic im się nie stanie szczególnie Pawlusiowi - już Ziobro zadba o to, bądźmy pewni
@ Norek
dnia 15.01.2020, 16:12
Ocena
komentarza:
0
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ EL
dnia 15.01.2020, 17:49
Ocena
komentarza:
0
Towielki nietakt napisać taki komentarz.
@ Marta
dnia 15.01.2020, 17:51
Ocena
komentarza:
-14
Każdy tu komentujący wie najlepiej, nawet kto winny. Ciekawe czy ty i inni komentujący nie lubicie fajerwerków. Najprościej wszystkiego zabronić bo może się coś stać, bo np. spłoszymy zwierzęta. Ciekawe czy sama byłabyś zadowolona z życia "w złotej klatce, z ciągłymi zakazami". Może lepiej zorganizować zbiórkę na leczenie a nie oceniać i korzystać z sytuacji krytykując władze.
@ @anna
dnia 15.01.2020, 18:19
Ocena
komentarza:
10
Oglosic zbiorke na dobrego prawnika bo dziewczyne nie stac , kancelaria prawna z Warszawy powinna sie tym zajac nie z Jasla !!!
@ Makowski
dnia 15.01.2020, 20:11
Ocena
komentarza:
1
Chętnie się dorzucę, trzeba pomóc dziewczynie
@ Do powyżej
dnia 15.01.2020, 20:15
Ocena
komentarza:
4
Z ciebie taki prawnik jak z koziej dpy trąba. A gdyby dziewczyna była po piwie i stała tyłem to już można jej wybić oko, tak? Prawnik...po zawodowce chyba
@ Martynowki
dnia 15.01.2020, 23:07
Ocena
komentarza:
7
To jest nie do pomyślenia, żeby w rezerwacie przyrody puszczać fajerwerki,w dodatku na krzyżu, w światło metalowego elementu,ramienia krzyża. Kto na to pozwolił? Panie starosto kolejna kompromitacja, dość tej samowolki!
@ Mamoek
dnia 16.01.2020, 00:46
Ocena
komentarza:
7
Wysyłajcie do mediów i instytucje informacje o tym zdarzeniu, winni muszą ponieść odpowiedzialność ! Fajerwerki w rezerwacie przyrody? Skandal
@ Marel
dnia 17.01.2020, 08:49
Ocena
komentarza:
1
Kajdanki dla winnych! To jest skandal!
@ Jolanta
dnia 18.01.2020, 11:02
Ocena
komentarza:
1
Jednak ktoś to organizował i powinien ponieść konsekwencje.Fajerwerki to niebezpieczny materiał i taki sprzedawca pojęcia nie ma co mówi.Ile w Polsce zdarza się wypadków właśnie z takimi fajerwerkami?. Sprzedają dla kasy to i zachwalać muszą.Współczucie dla dziewczyny i rodziny.Jednak skoro Starosta był współorganizatorem to ponosi odpowiedzialność.Nie ważne czy to impreza masowa czy nie.Skoro fajerwerki to i ochrona,służby medyczne i fachowcy do odpalania.Proszę zauważyć jakie zabezpieczenia są podczas np.fajerwerków na Dni Jasła czy choćby nie dawno na WOŚP.Straż miejska pilnuje aby nikt się nie zbliżał do miejsca gdzie są odpalane.Ogrodzone taśmą i fachowa obsługa.Tylko to robi jedna z lepszych firm,które zajmuję się fajerwerkami.Moim zdaniem jednak największą odpowiedzialność ponoszą organizatorzy.
@ Lisowski
dnia 14.01.2020, 15:58
Ocena
komentarza:
71
Czy te pokazy były legalne ? Czy starosta zabezpieczył pokaz .?
@ Dociekliwy Stefan
dnia 14.01.2020, 16:33
Ocena
komentarza:
88
1. Na jakiej podstawie starosta twierdzi, że puszczanie fajerwerków na obszarze leśnym jest dozwolone?
2. Jak odpalanie petard w lesie ma się do płoszenia zwierzyny i zagrożenia pożarowego?
3. Czy puszczanie sztucznych ogni w lesie było konsultowane z Lasami Państwowymi?
@ łodyniec
dnia 14.01.2020, 17:14
Ocena
komentarza:
53
Zamiata całą sprawę pod dywan. Okaże się,że to nie oni strzelali , a organizatorem był bezdomny spod mostu.
100% że sprawa zniknie pod dywan

łohohohohohohohohohohoho
@ 23234
dnia 14.01.2020, 17:20
Ocena
komentarza:
24
... a czy starula i pozostali ponieśli kiedykolwiek , jakiekolwiek konsekwencje za swoje wyczyny ? za uszkami by im troche naskrobał
@ Janusz SS
dnia 15.01.2020, 10:43
Ocena
komentarza:
17
Las to nie miejsce na puszczanie petard. Kto na takie coś pozwolił powinien ponieść całkowitą odpowiedzialność.
@ Lisowski
dnia 14.01.2020, 15:59
Ocena
komentarza:
53
Czy starosta wójt i kustosz zapłacą odszkodowanie ? Czy poniosą
konsekwencje ?
@ sx
dnia 14.01.2020, 17:24
Ocena
komentarza:
45
Mam nadzieję, że poniosą odpowiedzialność i zapłacą odszkodowanie i zadośćuczynienie ZE SWOICH PRYWATNYCH PIENIĘDZY, a nie Naszych, podatników.
@ @anna
dnia 14.01.2020, 17:38
Ocena
komentarza:
48
Zrobia z tego nieszczesliwy wypadek , powinno byc stanowcze nie , winni powinni byc surowo ukarani. Jak sie startuje w wyborach i piastuje stanowiska za niemale pieniadze podatnikow to sie odpowiada glowa za wszystko , nie tylko za przecinanie wstazek nozyczkami. Nastepnym razem jak cos beda organizowac i ludzi zapraszac to sie dziesiec razy zastanowia i poczuja odpowiedzialnosc , bo jak narazie rece umywaja oni tylko zachecali do udzialu , a w radiu caly miesiac Starosta lacznie z innymi goraco zapraszali. To w koncu kto to organizowal ? , kto finansowal , czy ktokolwiek z wlodarzy udzielil wsparcia rodzinie ?
@ PZU
dnia 14.01.2020, 18:09
Ocena
komentarza:
-45
Jakie odszkodowanie. Każdy ma dziś prawo idąc gdzieś, ubezpieczyć sie
. Potem pretensje do całego świata.
@ Do wójta
dnia 14.01.2020, 20:39
Ocena
komentarza:
21
Mamy stronę facebook gmina Brzyska każda pierdoła tam jest ale ze takie nieszczęście się stało to nikt nie napisze tyle czasu minęło jak cza się lansować to i w to w nocy zdjęcia dodają żenada
@ Ego
dnia 14.01.2020, 20:53
Ocena
komentarza:
-24
Może każdemu kto idzie na liwocz będzie wójt i starosta płacił jak coś sobie zrobi
@ Marta
dnia 15.01.2020, 17:55
Ocena
komentarza:
-7
Masz rację. Następnym razem się zastanowią i nie zorganizują nic. Ryzyko jest zawsze. Znów będzie źle bo nic nie dzieje.
@ j23
dnia 14.01.2020, 16:01
Ocena
komentarza:
56
Impreza masowa nie była imprezą masową!! Fajerwerki w środku rezerwatu! Wójt zapraszał ale nie organizował! Starosta chciał się spotkać z ofiarą ale tylko chciał,
CZEGO NIE ROZUMIECIE?
-Więzienie dla winnych i spore odszkodowanie dla dziewczyny!!!
@ HaHa HA
dnia 15.01.2020, 03:29
Ocena
komentarza:
8
Teraz więzienie to będzie tylko wtedy gdy sędzia z pisu będzie skazywał podejrzanego z opozycji albo sędzia z opozycji będzie skazywał podejrzanego z pisu. Takie czasy a wy ludki tego chcieliście to macie. I cały czas za swoje 500 złotych a nie za rządowe 500 zł macie taki bajzel.
@ Mamoek
dnia 16.01.2020, 08:40
Ocena
komentarza:
3
Byle winni ponieśli kare
@ Erni
dnia 14.01.2020, 16:08
Ocena
komentarza:
66
I tu się nasuwa pytanie,komu potrzebne są fajerwerki w środku lasu,niby ludzie dorośli,a głupota w głowach,ucierpieli ludzie i wystraszyli zwierzęta,gratulacje za pomysł.
@ Ronin
dnia 14.01.2020, 16:09
Ocena
komentarza:
7
Bardzo interesują nie mógło się coś takiego stać... W przypadku fajerwerków huk powstaje na skutek wyzwolenia się dużej energii która niesie za sobą jakąś uwolnioną energię, która napotykając opór zderza się i powoduje reakcje w tym wypadku uszkodzenie powieki. Fakt mógł ktoś coś odpalić w tłumie... Ale rozerwanie a poparzenie to spora też różnica.
@ Do Ronin
dnia 14.01.2020, 17:45
Ocena
komentarza:
2
Odbilo ładunek zapewne mały, w przypadku bomby byloby
@ Roki
dnia 14.01.2020, 16:20
Ocena
komentarza:
-13
I Znowu ten Stanula...
@ Joy
dnia 14.01.2020, 19:29
Ocena
komentarza:
-3
Co zawinił Ks.Stanula pytam co???
@ yozef
dnia 14.01.2020, 21:10
Ocena
komentarza:
-5
odwal sie od STANULI ,,,to bardzo uczciwy ksiadz na emeryturze i kustoesz ,byly kapelan policjantow jasielskich i przede wszystkim wspanialy czloewiek ,,,gdyby nie on BLAxkowa dalej by chodzila w gumiakach a dzieki jego zaradnosci w komunie wybudowal kosciol cmentarz szkole i wspaniale sanktuarium na LIWOCZU ,,KSIEZE GERARDZIE NIE PRZEJMUH=J SIE WPISAMI LUDZI ZLYCH NIEDOBRYCH FALSZYWYCH ,,,trudno wypadek sie zdarzyl ,moze zrobily to osoby trzecie to zbada prokuratura ,tak bywa ,,,modlmy sie aby ta dziewczyna wyzdowiala ,i wszystko zakonczylo siie pomyslnie ,,,ksieze GERARDZIE ,,,JESZCZE TEN ASFALT POLOZYC OD PARKINGU ,JAK BOZIA DA ,,,I WYTRWALOSCI ZYCZE I ZDROWIA ,,,
@ yozef
dnia 14.01.2020, 21:14
Ocena
komentarza:
4
a moze to byla zlosc ze nie wzieto firmy ,,,rywalizacja miedzy tymi firmami jest duza ,,,tak sobie pomyslalem ,,, ciekawe czy tam jest monitoring ,,,czy kamera ,to by wylapala jak ktos by z zemsty odpalal ruskie petardy ,,,
@ Porzadne firmy mają uprawnienia
dnia 15.01.2020, 09:36
Ocena
komentarza:
4
Nie strzelają byle gdzie z kapiszonow.
Płacą za badania zezwolenia i ubezpieczenia kilkadziesiąt tysięcy w okresie 5 lat.
A Pokazy w Sylwestra to w duzych mistach, gdzie weryfikowany jest kazdy materiał wybuchowy. Na przyklad JDK sprawdza doslownie wszystko łacznie z iloscią M.W w zapisach fotografii.
I to jest prawdziwe podejście do tematu.
Tyle. do specjalistów od saletry potasowej...
Nie winię odpalu, tylko tego ktory do tego dopuścił
@ qra
dnia 15.01.2020, 09:38
Ocena
komentarza:
9
Błażkowa dalej chodzi w gumiakach to raz, a dwa do wspaniałości tej świątyni to trochę brakuje (ot zachcianka Księdza nic więcej) Za puszczanie fajerwerków w lesie powinien być kryminał.
@ do yozef
dnia 15.01.2020, 15:15
Ocena
komentarza:
3
[komentarz nie na temat]
@ yozef
dnia 16.01.2020, 20:56
Ocena
komentarza:
0
gdyby marszalek zajac zyl ,,,asfalt byl by juz dawno ,,,tak tak dawno ,,,on cos robil dla jasla ,,,i podkarpacia ,,,
@ Huio
dnia 17.01.2020, 18:46
Ocena
komentarza:
-1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ cuś
dnia 14.01.2020, 16:22
Ocena
komentarza:
12
do erni - petardy zamówiły zwierzęta mieszkające w lesie - mają do tego prawo nie napisały innego
@ Erni
dnia 14.01.2020, 18:15
Ocena
komentarza:
3
Masz całkowitą racje,bo więcej nic nie można powiedzieć.
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 14.01.2020, 16:23
Ocena
komentarza:
17
Tam nie ma żadnego Sanktuarium, a ksiądz Gerard nie jest żadnym kustoszem.
@ Kierowca 810
dnia 14.01.2020, 16:26
Ocena
komentarza:
-14
Stanie bliski krzyża grozi kalectwem a nawet śmiercią.
Tak też było z pamiętnymi tragicznymi wypadkami przy krzyżu na Giewoncie.
@ Zorba
dnia 14.01.2020, 19:22
Ocena
komentarza:
0
A byłeś na Giewoncie ?
@ On
dnia 15.01.2020, 23:22
Ocena
komentarza:
0
Człowieku nie bluźnij.Gdybys wierzył w Krzyż to nic Ci nie grozi. Na Giewoncie Ci co byli przy Krzyżuto przeżyli
Na Liwiczu był wtedy europoseł?prawda czy fałsz?
@ bezstronny
dnia 14.01.2020, 16:28
Ocena
komentarza:
37
Działania starosty "profesjonalne" jak zawsze :( Biedne to nasze Jasło i cały nasz powiat z takimi "władzami z Bożej łaski".
@ 007
dnia 14.01.2020, 16:29
Ocena
komentarza:
25
Teraz oczywiście wszyscy ręce umieją żaden nie poczuje się odpowiedzialny
@ WDOWA
dnia 14.01.2020, 19:21
Ocena
komentarza:
16
Osoby puszczające sztuczne ognie miały licencje na materiały pitotechniczne?Miały działalnosć,Było zezwolenie od WOJEWODY?Petardy pochodziły z Polski?Urząd Celny powiadomcie niech sprawdzi
@ Blue
dnia 14.01.2020, 16:36
Ocena
komentarza:
43
No jasne...zorganizować zbiórkę pieniędzy dla dziewczyny...przecież jej się odszkodowanie należy A nie zbiorka. Żałosne
@ Zorba
dnia 14.01.2020, 19:27
Ocena
komentarza:
17
Popieram najlepiej wszystko zorganizować za nasze zł..tzn .dajcie a winnego nie ma.
@ Uprawnienia i dokumenty
dnia 14.01.2020, 16:52
Ocena
komentarza:
29
Do sprawdzenia, tak wygląda jak laiki bez uprawnień zajmują się M.W .
Taki pokaz w rozumieniu prawa powinien posiadac zgloszenia mapkę klasyfikacja materiałów, normy odległości.
Osoba odpalajaca powinna posiadać uprawnienia, a firma koncesję MSWiA lub Pozwolenie Wojewody.
Tyle razy mówi się, że zdrowie i życie ludzkie jest najważniejsze...

Ech, Panowie " pirotechnicy " ...i problem przestępstwa uzywania M.W bez zezwolenia.
@ buahahaha
dnia 14.01.2020, 17:03
Ocena
komentarza:
34
"Mamy oświadczenie od sprzedawcy, że materiały, którymi oni się posługują nie mogły spowodować takiego uszkodzenia" - nie no przecież oni na fakturze mają zimne ognie za 1200zł hehehheeheh
"Organizatorzy podkreślają, że uroczystości na Górze Liwocz nie miały charakteru imprezy masowej" - nie była to impreza zamknięta o ograniczonej ilości uczestników, otwarcie zapraszano wszystkich do przybycia więc była to IMPREZA MASOWA
Ciężko jest przyznać się do winy i płacić rentę do końca życia za swoje błędy.
Zaraz się okaże że winna jest dziewczyna bo stałą pod krzyżem a nikt jej tam nie zapraszał.
Jeśli zwykły obywatel dał by ogłoszenie ze organizuje grilla i każdy może wpaść, po czym przyjechało by 500 osób i coś by się komuś stało to zaraz gość by siedział za imprezę masową.
Nie zdziwił bym się jakby nie udało się ustalić winnego :(
@ Czółkiem Telewizyjna Hołoto !
dnia 14.01.2020, 20:46
Ocena
komentarza:
14
Brzmi jak tłumaczenie się 12 letniego dziecka. "Mamy oświadczenie od sprzedawcy, ..." WTF
@ łodyniec
dnia 14.01.2020, 17:07
Ocena
komentarza:
29
Ha ha ha ha pisałem,mówiłem ,na festyn nie wybiera się lasu. Mam
nadzieję ,że ktoś za to odpowie ,mam nadzieję że wszyscy na wysokich stołkach.
łohohohohohohohohohohohohohoho
@ Zorba
dnia 14.01.2020, 19:36
Ocena
komentarza:
-18
Chłopczyku nikt nie pisał że to będzie festyn-zresztą z Twoją inteligencją i tak byś popierał na festynie filary, bo w realu prawdopodobnie nie miałbyś odwagi podejść i poprosić dziewczynę-sorry może w Twoim przypadku chłopaka.
@ łodyniec
dnia 15.01.2020, 10:25
Ocena
komentarza:
3
Aha takie cos kurde

łohohohohohohohihohiho
@ bez nazwy
dnia 14.01.2020, 17:08
Ocena
komentarza:
52
Ojj Panie wójcie, sądze że taką zbiórka nic Pan nie zalatwi. Tylko się Pan ośmiesza
Niestety. Tutaj w grę wchodzi jedynie gigantyczne odszkodowanie, przecież to ciezki
Uszczerbek na zdrowiu.
@ xxx
dnia 14.01.2020, 17:45
Ocena
komentarza:
31
No to podpowiedz kto był organizatorem? Wójt na pewno nie, Starosta na pewno nie no i Stanula też nie. Czyli kto? Z roku na rok tak to wygląda. Totalna samowolka. Że prawo totalnie łamane? A kogórz to obchodzi? Na Liwoczu jest enklawa gdzie żadne prawo nie obowiązuje. Tam prawo ustanawia Stanula od zawsze.
@ Telewizja kłamie !
dnia 14.01.2020, 20:50
Ocena
komentarza:
21
Wójtowie księża i urzędnicy na biednych nie trafiło i zapewne mają z czego płacić
@ disko
dnia 14.01.2020, 17:11
Ocena
komentarza:
15
Masakra :-( oby jednak jakoś się poprawiło :(
@ bartlooomiej152
dnia 14.01.2020, 17:17
Ocena
komentarza:
46
Fajerwerki w lesie? Przepraszam bardzo, ale to jest k#rwa za przeproszeniem nienormalne.
Teraz tylko nalezy sie odszkodowanie:) a Wojt to umie rozbawic czlowieka. Zbiórka??? :p Nooo Panie Wojcie tutaj wchodzi w gre ogromna kasa dla dziewczyny a nie 2 zl co babcie po mszy wrzuca do puszki. Zalosne!!
@ Posterunek
dnia 14.01.2020, 17:21
Ocena
komentarza:
52
Starosta powinien ustąpić ze stanowiska po takim zdarzeniu.
Wójt Brzysk też solidarnie powinien ustąpić za nieodpowiedzialność
swoich działań i decyzji. To wstyd żeby dziewczyna cierpiała przez
tak nieodpowiedzialnego działania Starosty i Wójta.
@ Damian
dnia 14.01.2020, 17:23
Ocena
komentarza:
-41
Czym oni są niby winni ?
@ Lisowski agent Polucyjny
dnia 14.01.2020, 17:37
Ocena
komentarza:
45
Tym że zapłacili za wybuchy i nie zachowali przepisów
bezpieczenstwa. Dobrego strzelali w środku rezerwatu ci jest
pogwalceniem przepisów i paragrafów.
@ Do Damian
dnia 14.01.2020, 17:53
Ocena
komentarza:
24
Sprawdzenia dokumentów wykonujących pokaz, a czy to normalna czy ze statusem masowym impreza, normy odległości obowiązują. Ale na Liwoczu praktyki te byly od dawna. Szkoda wynająć Starostwo firmę z uprawnieniami i ubezpieczeniem to odpowiadaj za własną głupotę i nieszczęście poszkodowanych.
Duzo zdrowia dla poszkodowanych.
Policja jasielska nie zamiecie tego pod dywan !
@ korsair
dnia 14.01.2020, 23:31
Ocena
komentarza:
0
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ korsair
dnia 15.01.2020, 08:18
Ocena
komentarza:
13
Usunieto mój komentarz gdyz napisałem ze odpowiadający za pokaz sztucznych ogni, bardzo cięzko pracujący na dwóch etatach pan naczelnik Andrzej Konopka jest bardzo niegrzeczny w stosunku do klientow starostwa i uważa się za bardzo mądrego człowieka chyba najmądrzejszego zaraz po staroscie Pawlusiu co nie jest zgodne z prawdą. Mam nadzieje że tym razem nikogo nie obraziłem
@ xxx
dnia 15.01.2020, 09:29
Ocena
komentarza:
3
Starosta, Wójt i Stanula mogą wam co najwyżej ustąpić pierwszeństwa przejazdu, jak będziecie wyjeżdżać z podporządkowanej. I to jak będą chcieć.
@ as
dnia 15.01.2020, 11:13
Ocena
komentarza:
-2
a kustosz? a Liwoczanki?
@ Damian
dnia 14.01.2020, 17:22
Ocena
komentarza:
-19
Winni są pirotechnicy i tyle
@ Pełna odpowiedzialność
dnia 14.01.2020, 20:02
Ocena
komentarza:
17
Spada na Starostwo, tam nie bylo żadnego pirotechnika z firmy strzałowej.
Wina ewidentnie po stronie Starostwa: brak umowy, weryfikacji dokumentów oraz ubezpieczenia.
Tylko. Kupujący i Zamawiający powinien zostać pociągniety do odpowiedzialności.
Dość z samowolą Starostwa, to nie prywatny folwark...
@ Posterunek
dnia 14.01.2020, 17:23
Ocena
komentarza:
39
Lasy Państwowe powinny na Starosta i Wójta nałożyć kare za
ploszenie zwierzyny w Parku Krajobrazowym. Minister Środowiska
powinien ukarać Starosta i Wójta.
@ polszki7800
dnia 14.01.2020, 17:26
Ocena
komentarza:
23
miejmy nadzieję, że Starosta i reszta kliki poniosą odpowiedzialność. Przecież to niedorzeczne, by takie zdarzenia miały miejsce. No cóż, pozostaje wierzyc że będą mieli godność i zachowali się jak ludzie i wypłacili odszkodowanie
@ Lisowski agent Polucyjny
dnia 14.01.2020, 17:38
Ocena
komentarza:
21
My dochodzeniowi z Jasielskiego KPP zajmiemy się starosta
@ Do postawy w pionie
dnia 14.01.2020, 17:38
Ocena
komentarza:
23
Nalezy postawić Starostwo które zakupilo środki i zlecilo odpalenie BEZ WERYFIKACJI. Uprawnień.
...jest to nie pierwszy raz gdzie uprawia się tego rodzaju praktyki. Dowody na to są jasne i czytelne.
Brak respektowania przepisów o materiałach wybuchowych.
Rzeszowski wydział bezpieczeństwa powinien zostać. Poinformowany dzialaniami jasielskiego starosty.
Szkoda tylko chłopców ktorych wpuszczono w klopoty...
Starosta do dymisji i ukarania bezwzględnie.
@ Lisowski
dnia 14.01.2020, 17:41
Ocena
komentarza:
40
Ten Starosta to kpina. Wydział Komunikacji nie działa A on strzela
w środku Parku Rezerwatu Petardami.

Matko...
@ Ale jaja
dnia 14.01.2020, 17:57
Ocena
komentarza:
17
Znów panu wójtu nie wyszło, kolejki jakie były takie są a obiecywał przed kamerą że nie będzie kolejek. Znów trzeba tvn24 zaprisic
@ Woytazzz
dnia 14.01.2020, 18:00
Ocena
komentarza:
36
Pomysł strzelania petardami w środku lasu jest tak niedorzeczny że nie wiadomo jak to w ogóle skomentować. Połowa stycznia a konkurs na tytuł dzbana roku rozstrzygnięty.
@ Huio
dnia 17.01.2020, 18:49
Ocena
komentarza:
-1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Mieszkanka
dnia 14.01.2020, 18:04
Ocena
komentarza:
24
No to udała się promocja powiatu jasielskiego!
@ Starosta do dymisji
dnia 14.01.2020, 18:06
Ocena
komentarza:
23
Kupili matwrial zlecił odpalania na imprezie publicznej nie sprawdzając uprawń.
Prywatnie to sobie moze pan pod domem przez caly rok od6.00 do 22.00. A w terenie publiczym tylko firmy po uzyskaniu zgody i zlozeniu odpowiednich informacji dlaPolicji Straży i w M.W wyższych Żeglugi Powietrznej. Dość już tej samowoli...
@ majkel111
dnia 14.01.2020, 18:10
Ocena
komentarza:
19
Mogę się założyć, że nikomu z winnych włos z głowy nie spadnie. Każdy szary człowiek byłby już przesłuchany, a nawet zatrzymany żeby nie mataczył...
@ cdn
dnia 15.01.2020, 09:33
Ocena
komentarza:
-2
Zapomniałeś dopisać, że byłby ten szary człowiek już skazany, a nawet już by wyszedł z więzienia za dobre sprawowanie.
@ On
dnia 14.01.2020, 18:11
Ocena
komentarza:
39
Pół miesiąca mineło a dopiero teraz wyszlo to na jawa.Ktos poprostu chcial zamiesc sprawe pod dywan.
@ Borowik
dnia 14.01.2020, 18:24
Ocena
komentarza:
13
Zgadnij kto
@ majkel111
dnia 14.01.2020, 18:13
Ocena
komentarza:
16
No to teraz ruszy "pisowska machina obronna"...
@ leśnik
dnia 14.01.2020, 18:17
Ocena
komentarza:
38
Ta sprawa wymaga nagłośnienia ogólnopolskiego aby wreszcie ktoś przywołał do porządku starostę jasielskiego. Panie Pawluś, powiat jasielski to nie pańskie podwórko!!!
@ Jan12
dnia 20.01.2020, 13:16
Ocena
komentarza:
0
Ale go wybrali i teraz tylko żale!
@ Borowik
dnia 14.01.2020, 18:23
Ocena
komentarza:
28
Jest mi wstyd a Jasło i powiat.

Starosta nie panuje nad Wydziałem Komunikacji, ludzie sterczą w kolejkach , a on sobie w środku Rezerwatu urządza strzelanie petardami w celu autopromocji. Do tego te głupie decyzje z Ożenną - co zaraz zostanie porzucona na tym odludziu do tego drogi które nie rozwiązują problemów korków i komunikacji. Żadnej komunikacji z firmami i ludźmi którzy jeszcze coś ciagną na tym terenie. Za to pochody, pomniki i tablice. I koledzy do Szpitala na pozorne stanowiska.

Jasło jest opóźnione o 30 lat , a za rządów tej ekipy kolejnych 10 lat w tył.
@ Borowik
dnia 14.01.2020, 18:27
Ocena
komentarza:
35
Ci beznadziejni ludzie jeszcze powiedzą , że to wina tej dziewczyny którą zwabili na Górę żeby patrzyła na ich autopromocje za publiczne pieniądze.

Taki Wstyd i Bezczelność to tylko w Jaśle.
@ Homiczek
dnia 14.01.2020, 18:43
Ocena
komentarza:
30
Rafał.P I Adam. P Dowódcy wyrzutni rakietowej Liwocz
@ Czarny
dnia 14.01.2020, 20:26
Ocena
komentarza:
11
Pif Paf po oczach ludzi. Bohaterscy ci dowódcy.
@ zenada
dnia 14.01.2020, 18:53
Ocena
komentarza:
27
Wszyscy zapraszaja a nikt nie organizuje...?
Czemu ludzie maja oddawać pieniądze na zbiórke dla dziewczyny, a organizatorzy nie ponoszą konsekwencji?
I co najlepsze już jest szukanie osób trzecich żeby umyć rączki.
Moim zdaniem Stanula powinien ponieść konsekwencje ale to jest czlowiek nie do ruszenia na naszym terenie.
Od lat góra liwocz stała się jego bastionem gdzie organizowane są huczne imprezy typu sylwester, imieniny Gerarda, zjazdy biskupów a teraz nagle nie można znaleźć organizatora ...
Zbiórke to proponuje zrobić na dobrego adwokata który wywalczy w sądzie sprawiedliwe pieniądze od organizatora imprezy za niedopilnowanie imprezy i uszczerbek na zdrowiu.
@ Kuntakinte
dnia 14.01.2020, 19:02
Ocena
komentarza:
43
Doskonale wiadomo, kto organizował tę imprezę. Wystarczy sięgnąć do zapowiedzi Sylwestra https://www.jaslo4u.pl/sylwester-na-gorze-liwocz-newsy-jaslo-25171 .
Starosta Jasielski, Wójt Gminy Brzyska i Kustosz Sanktuarium Matki Bożej Królowej Pokoju na Górze Liwocz zapraszają mieszkańców Powiatu Jasielskiego na uroczystości związane z zakończeniem Roku 2019.
Program:

1. Godz. 23.00 - Msza święta dziękczynna za udzielone łaski

2. Godz. 24.00 - Pożegnanie Starego i Powitanie Nowego Roku

- Pokaz sztucznych ogni

3. Wspólne śpiewanie kolęd z Zespołem „Liwoczanie”

Dla zainteresowanych wzięciem udziału w uroczystościach istnieje możliwość przejazdu komunikacją PGZK -Jasiel na trasie Jasło – Parking leśny, skąd nastąpi przemarsz pieszy do Sanktuarium.

Wyjazd z Jasła (przystanek przy ul. Rynek, obok budynku starostwa) o godz. 21.30.

Wyjazd powrotny z Parkingu do Jasła – o godz. 1.00.

Cena biletu – 10,00 zł/osoba (w obydwie strony).

Wszystkich chętnych na zorganizowany przejazd na uroczystości komunikacją PGZK – Jasiel prosimy o dokonywanie rezerwacji miejsc (wraz z zapłatą za przejazd) w kasie biletowej na dworcu autobusowym w Jaśle, codziennie w godz. 7.00 -16.00.

Rezerwacja i sprzedaż miejsc będzie trwać do dnia 27.12.2019 r. (piątek).

Wydział Rozwoju, Promocji i Spraw Społecznych

Starostwo Powiatowe w Jaśle

Wszystko w tym temacie.
@ Człowiek z lasu@@
dnia 14.01.2020, 19:17
Ocena
komentarza:
27
Sprawę trzeba oddać do telewizji bo ci ludzie chcą się wywinąc ks.stanula nie jest żadnym księdzem to szymrany gość teraz ręce umyją jaki Piłat z tymi ludźmi zwykły Kowalski nie wygra na takim zadupiu jak jasło
@ Pisior
dnia 14.01.2020, 20:46
Ocena
komentarza:
-6
Super dowud
@ cytrynka
dnia 14.01.2020, 19:01
Ocena
komentarza:
12
dlaczego spoleczenstwo ma sie skladac na leczenie niech placa slono organizatorzy bo zawsze wszystko dabrze wiedza a jednak nie dopelnili wszystkiego tak jak powinno byc szkoda mlodej dziewczyny i jej zdrowia zycze jej duzo zdrowia i cierpliwosci
@ zenada
dnia 14.01.2020, 19:08
Ocena
komentarza:
16
''Starosta Jasielski, Wójt Gminy Brzyska i Kustosz Sanktuarium Matki Bożej Królowej Pokoju na Górze Liwocz ZAPRASZAJĄ mieszkańców''

Tak jak pisałem wszyscy zapraszają a nie ma słowa ze ktoś organizuje i teraz tak będą się tłumaczyć...
@ Lisowski
dnia 14.01.2020, 19:16
Ocena
komentarza:
21
Kompromitacja na cały kraj będzie. Jutro w wyborczej .
@ got
dnia 15.01.2020, 10:12
Ocena
komentarza:
-1
Wyborcza jeszcze jest? Czyta to ktoś?
@ Pep maly
dnia 14.01.2020, 19:12
Ocena
komentarza:
19
Stanula wszystko załatwi
@ WDOWA
dnia 14.01.2020, 19:16
Ocena
komentarza:
20
Rodzina powinna napisać do Ministra Sprawiedliwości Pana Ziobry aby nadzorował postępowanie i Jasło było wykluczone z prowadzenia postępowania ze względu na znajomości wszyscy się znaja
@ cytrynka
dnia 14.01.2020, 19:23
Ocena
komentarza:
16
stanula juz duzo namieszal w swoim zyciu idalej miesza ale jest nie winny i cala reszta tez to sa kpiny surowa kara sie nalezy za to wszystko
@ Borowik
dnia 14.01.2020, 19:23
Ocena
komentarza:
16
Wysyłajcie te newsy do Wyborczej , Faktów itd . Aby nagłośnili jak PiS w Jaśle się bawi. Bo zaraz Policja w Jasła umorzy postepowanie
@ Wolski
dnia 14.01.2020, 19:24
Ocena
komentarza:
5
Życzę szybkiego powrotu do zdrowia A wszystkim którzy tam nie byli obecni a piszą tutaj komentarze trochę zastanowienia
@ łodyniec
dnia 14.01.2020, 19:46
Ocena
komentarza:
0
Coś wiesz to napisz
@ Żydka
dnia 14.01.2020, 19:39
Ocena
komentarza:
8
Uff dobrze że nic mi się tam nie stało ale fakt po co fajerwerki puszczali z wieży a nie z ziemi wiało dość mocno więc fajerwerki znosiło w krzyż
@ cytrynka
dnia 14.01.2020, 19:40
Ocena
komentarza:
7
do wolskiego nad czym sie tu zastanawiac mysle ze nie nad rodzinnym nieszczesciem mloda dziewczyna przez czyjas gupote zostala pozbawiona oka na cale zycie bardzo mi jej zal i calej rodziny
@ Do Cytrynka
dnia 14.01.2020, 22:21
Ocena
komentarza:
7
Proszę polecić dziewczynie okulistę z Katowic/w Internecie znajdzie nazwisko/może uda się uratować oko.Życzę odzyskania wzroku.
@ gg
dnia 15.01.2020, 09:37
Ocena
komentarza:
-3
A tobie odzyskania rozumu
@ kamil
dnia 14.01.2020, 19:42
Ocena
komentarza:
10
Odszkodowanie będzie na 100%, tutaj innej możliwości nie ma. Niech płacą teraz!!!
@ Pełna odpowiedzialność
dnia 14.01.2020, 19:44
Ocena
komentarza:
18
Ponosi Starosta Jasielski za brak stosownej umowy i weryfikacji dokumentów wykonujących pokaz.
Gdyby on zachował procedury do nieszczęśliwej sytuacji by nie doszło i basta.
Starosta do dymisji, odpowiedzialność w 100% spoczywa na nim.
TVN powinien w końcu zająć się takimi. zwyczajami z Podkarpacia l.
@ Wolski
dnia 14.01.2020, 20:10
Ocena
komentarza:
7
Przede wszystkim trzeba tylko zadać jedno pytanie kto odpalił fajerwerki pod bardzo mocny wiatr ten akurat ładunek nie odbił się od krzyża tylko od barierki a co do tych ludzi którzy zaczęli się tłoczyć aby zobaczyć poszkodowanego to tak udziela się pomocy Ludzie zastanówcie się dobrze co piszecie bo z tego co czytam to tylko kamienie w waszych rękach aby tylko oczerniać i udeżać niewinne osoby i jeszcze raz szybkiego powrotu do zdrowia dla poszkodowanych
@ Dziewczyna szybkiego powrotu do zdrowia
dnia 14.01.2020, 20:23
Ocena
komentarza:
14
Dziewczyno szybkiego powrotu do zdrowia i pełnej sprawności życzę.Większość tu piszących nawet o tobie nie wspomniała.Większość komentarzy to tylko kasa i odszkodowania.Komentujący piszą pełni żalu że ich to nie spotkało bo pocisneliby kasę z odszkodowań , zamiast współczuć dziewczynie , życzyć powrotu do zdrowia. Co z was za ludzie?
@ Nowy
dnia 14.01.2020, 22:18
Ocena
komentarza:
7
Dokładnie nikt nie pomyślał o dziewczynie, ale niestety dziś tylko się pieniądz liczy i układy. A niestety żaden pieniądz nie wynagrodzi bólu i utraty zdrowia.
Więc ja życzę dziewczynie takiego szybkiego porwotu do zdrowia jak szybko jeździ na rowerze.
@ Pisior
dnia 14.01.2020, 20:25
Ocena
komentarza:
10
Odpowiedzialnosc starosty Pawlusia 100% sam zapraszal Papciak tez nie lepszy przybyl po co zeby sie pokazac z pseudo wladza teraz prosi o pomoc nas ludzi co nas PIS w [...] koplo
@ Duch
dnia 14.01.2020, 20:26
Ocena
komentarza:
11
I to się nadaje do TV.
@ Czarny
dnia 14.01.2020, 20:29
Ocena
komentarza:
17
Ciekawe czy Starosta Wójt i Kustosz byli trzeźwi?
I kto zagra % zapłacił?
@ S......
dnia 14.01.2020, 20:48
Ocena
komentarza:
33
Czytam komentarze i oczom nie wierze. Od lat to samo, odkąd pamiętam zawsze salwy na Liwoczu w Sylwestra. Zawsze wszystkim się podobało. Z daleko było widać i słychać. Kogo tam nie było? Wszelkiej maści lansujący się politycy miejscowi celebryci, wójtowie, radni, policjanci, strażacy i prokuratorzy i sędziowie, księża i zakonnicy, wszyscy tam bywali. Wszystkich tam ciągnęło i głowę daje nie dla modlitwy pod krzyżem, ale dla pokazania się, zaistnienia, lansowania swojej osoby przed takimi czy innymi wyborami. To miejsce zostało zbezczeszczone przez wszystkich, także przez budowniczego, dziś nazywanego kustoszem.
Na krzyżu wisi niezliczona ilość anten wszelkiego rodzaju i jakoś nikomu z tych wysokich rangą rozmodlonych polityków, prokuratorów itd. nie przeszkadza, że do krzyża na którym umarł Chrystus przyczepiono komercyjne anteny. Dziś w komentarzach widzę szukających winnych, głodnych zemsty, internautów. Pytam gdzie wy wszyscy byliście w ubiegłych latach, dlaczego nie zgłosiliście gdzie należy o łamaniu prawa w Sylwestrową noc na Liwoczu. Dlaczego wtedy nie dbaliście o dobrostan zwierząt w liwockim lesie? Dlaczego? Ano dlatego, że mieliście darmowe igrzyska, mogliście spotkać znajomych i wypić w altankach przyniesioną własnej roboty gorzałkę, a później mieliście o czym opowiadać. Dziś, kiedy stało się co się stało szukacie winnego. Szukajcie, szczujcie nadal, wypisujcie głupoty, wydajcie wyroki, liczcie odszkodowania, a dziewczyna cierpi. Jej wzrok jest zagrożony i trudno będzie, by uznać kogoś rzeczywiście winnym, a już nałożenie na kogoś obowiązku zadośćuczynienia będzie raczej niemożliwym. Dlatego też rozsądnie nagłośniona i uzasadniona zbiórka, którą proponuje wójt Papciak, może być jedyną pomocą finansową w leczeniu tej kobiety. Może na dziś to jeszcze za wcześnie, toczy się postępowanie, zobaczymy czym się zakończy, ale z własnego doświadczenia wiem, że takie zbiórki przynoszą efekty i są pomocne dla osoby potrzebującej. Poczekajcie, ukróćcie emocje i przestańcie bawić się w policjantów, prokuratorów i sędziów, bo to do niczego nie prowadzi.
@ Do S......
dnia 14.01.2020, 21:07
Ocena
komentarza:
9
Ja bym pomysał nad zachowaniem procedury stzalowej, ewentualnie na przyszłość. Firma, kwity i ubezpieczenia .
Tyle w temacie, bo wczesniej kilka razy przestrzegalem...bez echa.
@ Czarny
dnia 14.01.2020, 21:23
Ocena
komentarza:
8
Tak mr Wojcie
@ Czarny
dnia 14.01.2020, 21:24
Ocena
komentarza:
18
Fakty sa takie ze wina ponosi Wójt i Starosta. Powinni podać się
do dymisji.
@ S......
dnia 15.01.2020, 09:46
Ocena
komentarza:
-1
W 2007 roku Parlament Europejski i Rada przyjęły dyrektywę o wyrobach pirotechnicznych, w której tego rodzaju produkty przeznaczone do celów widowiskowych dzieli ze względu na zagrożenie na cztery klasy: 1 – bardzo niskie, 2 – niskie, 3 – średnie i 4 – wysokie.
Pierwszym trzem z nich dyrektywa przypisuje bezpieczną odległość – odpowiednio 1, 8 i 15 metrów – oraz definiuje ograniczenie maksymalnego poziomu hałasu w tej bezpiecznej odległości na 120 decybeli.
W wypadku klasy 4 oba parametry nie są zdefiniowane. Te wyroby mogą odpalać jedynie dyplomowani pirotechnicy za zgodą władz.
Dla orientacji: 120 decybeli to dźwięk piły łańcuchowej z odległości jednego metra, 130 decybeli to próg bólu, 150 decybeli to niemal gwarantowane pęknięcie bębenka w uchu.
A wybuch dużej petardy – klasy 4 – to może być nawet 160 decybeli. Obrażenia zależą od tego, jak się jest daleko od miejsca wybuchu.
A W POLSCE TOTALNA SAMOWOLKA.
@ S coś słyszałeś
dnia 15.01.2020, 14:21
Ocena
komentarza:
4
Lecz zla interpretacja. Kazda impreza publiczna wymaga udziału firm z uprawnieniami. specjalistycznymi. Czy to klasy P1 P2. T1 T2. F2 F3 F4. Kazda impreza publiczna wymaga udziału firm z uprawnieniami!
W tym przypadku mimo materiałów F2 i F3 najwidoczniej doszlo do splotu nieszczęśliwych wypadków.
Nie usprawiedliwia to zupełnie Starosty ktory do tego dopuścił. Chlopcy odpalili material na czyjaś prośbę. Czyli ktos świadomie dopuscil się przestępstwa.
Starostwo ponosi odpowiedzialność!
@ KATOLIK
dnia 16.01.2020, 03:36
Ocena
komentarza:
2
Było zawsze daleko widać a teraz daleko ludzie o tym czytają
@ maarcel1980
dnia 14.01.2020, 21:09
Ocena
komentarza:
15
Zdrowia dziewczynko. Z czasem wszystko bd dobrze, trzeba tylko cierpliwosci. Powodzenia
@ Anna J.
dnia 14.01.2020, 21:32
Ocena
komentarza:
17
Po pierwsze to życzę dużo zdrowia dziewczynie. Myślę, że z dzisiejszą medycyną wszystko jest możliwe, oko wiadomo jest teraz zapewne w złym stanie, ale proszę myśleć pozytywnie, jeśli lekarze nic nie zdziałają, to Bóg prędzej czy później się tym zajmie. A jeśli chodzi o tą całą imprezę, to jestem oburzona!!! Pierwsze słyszę, by legalne było puszczanie petard w środku lasu. I to jeszcze w Świętym miejscu.Chrystus umierał na krzyżu śmiercią męczeńską, za NASZE grzechy!! I teraz, Ks.Stanula pozwala na to, by jakieś fajerwerki odbijały się od krzyża? To się nazywa szacunek?
!
@ Orin
dnia 14.01.2020, 21:50
Ocena
komentarza:
-6
27 lat i młoda a jak rodzi pierwsze dziecko powyżej 24 lat to uważana jest za starą pierworodke A więc piszcie kobieta a nie młoda kobieta tylko kobieta. Ja nie lubię tej władzy chociaż dobrze
mówią i robią to jest i tak w nich coś ohydnego
@ BBC
dnia 15.01.2020, 09:20
Ocena
komentarza:
0
[komentarz nie na temat]
@ Ślązok
dnia 14.01.2020, 22:18
Ocena
komentarza:
0
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Wolski
dnia 14.01.2020, 22:29
Ocena
komentarza:
-25
Ksiądz kustosz wójt i starosta tych fajerwerków nie odpalali ludzie taki przykład (Polak zabił w Chicago )czyli wszyscy Polacy są winni, pogieło was jeśli jesteście normalni i chcecie być pomocni to jeśli ktoś potrzebuje pomocy to pomnóżcie a jeśli chodzi o zwierzynę leśną to moźe podczas polowania wybierze się jeden z drugim durniem do lasu i będą śpiewać aby uspokoić zwierzynę Wszystkim poszkodowanym życzę szybkiego powrotu do zdrowia A za rok jak Bóg da zdrowie też na tej mszy świętej będe z całą rodziną i jeszcze raz zdrowia życzę
@ mikki
dnia 14.01.2020, 23:43
Ocena
komentarza:
0
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Bogtan T
dnia 15.01.2020, 09:05
Ocena
komentarza:
-1
Bóg nie da Ci zdrowia, nie licz n a to... Bóg już dał co miał... Więcej nie da...
@ Widział to
dnia 14.01.2020, 23:04
Ocena
komentarza:
30
Brawo Góra Liwocz naprawdę odpowiednie miejsce do odpalania sztucznych ogni. Panie starosto trzeba ponieść konsekwencje może się zastanowić jak uzdrowić sytuację w powiecie a dokładnie w wydziale komunikacji. Może czas wracać za ocean.
@ Rym cym
dnia 15.01.2020, 04:11
Ocena
komentarza:
17
To jeszcze tego pana pociągnąć do odpowiedzialności, który z każdym sylwetrem strzela sobie na liwoczu. Biznesmen z Jasła za 5 zł...
@ pamparam
dnia 15.01.2020, 07:20
Ocena
komentarza:
19
Nic nikomu nie zrobią. Dorobią wszystkie papiery i będzie po sprawie. Przecież cudowne rzeczy się dzieją w gminie Brzyska, jak np spalenie dokumentów w urzędzie, dorabianie mieszkańcom żółtych papierów żeby nie szli do więzienia za popełnione przestępstwa, płacenie za kogoś podatków. A to co się dzieje w samym urzędzie gminy to nawet Bareja by nie wymyślił.
@ Bogtan T
dnia 15.01.2020, 09:03
Ocena
komentarza:
16
Kolejny przykład, że Jasło to Patologia miejska. Nic, ale to dosłownie nic nie potrafią zrobić tu dobrze... Ja pier...lę, bardzo powoli zaczynam żałować, że tu wróciłem, bo myślałem, że Jasło jak każde inne miasto rozwinie się...K...wa, jak się można pomylić :(((
@ Koscielny
dnia 15.01.2020, 10:06
Ocena
komentarza:
23
Widzisz pawlus Co na robiles oblodzenie na drogach Bo Zima w zimie zaskoczyla drogowcow wydzial komunikacji kolejki 500 metrow teraz ten wypadek to pokazuje ze twoje rzady to kale two samego ciebie skonczyles jak pomprowicz I gorgosz jeszcze ta malowana lala z argusa wez zesoba jeszcze burbelka Bo on tez jest wart tyle Co ty
@ strażak
dnia 15.01.2020, 11:02
Ocena
komentarza:
1
Kto jest kustoszem ? nie doczytałem w artykule...
@ beti
dnia 15.01.2020, 18:10
Ocena
komentarza:
2
ks gerard stanula
@ on
dnia 15.01.2020, 11:11
Ocena
komentarza:
0
i co teraz aniod
szkodowania i co woj umywa recei ksiadz tak najlepiej
@ bez imienny
dnia 15.01.2020, 11:33
Ocena
komentarza:
7
I znowu ten Stanula i Pawluś i Wójt.. Starosta,kto w takim razie odpowiada za ten wypadek?? Kto odpowiada za kilku metrowe kolejki? To jakas kpina jest, jak się startuje w wyborach to trzeba być przede wszystkim odpowiedzialnym człowiekiem a nie jakimś randomowym gościem który nie ma pojęcia o niczym!! Ręce op
adają, w ogole kto mądry odpala fajerwerki przy tak silnym wietrze?
@ Jasło
dnia 16.01.2020, 08:17
Ocena
komentarza:
4
Czy służby podległe staroście nie wiedziały że w rezerwacie nie wolno używać sztucznych ogni.
@ ooo
dnia 15.01.2020, 11:37
Ocena
komentarza:
19
Moim zdaniem wszyscy organizatorzy powinni ,,beknąć" za ten wypadek ( Sylwester połączony z mszą, fajerwerki w lesie , brak asekuracji, hałas w środku lasu - to chore pomysły)
@ Maria
dnia 15.01.2020, 11:43
Ocena
komentarza:
18
Prokuratura niech działa! Gdzie ekolodzy.
@ Artek112
dnia 15.01.2020, 11:45
Ocena
komentarza:
19
No to Pawluś z kolegami, robimy papa. Co wy myślicie że ludzie was popra w takiej sytuacji? Niedoczekanie!!! Dowidzenia, do domu z takimi
@ brzyska
dnia 15.01.2020, 14:01
Ocena
komentarza:
-4
[Komentarz nie na temat]
@ Brzyska
dnia 15.01.2020, 14:42
Ocena
komentarza:
15
Trzymaj się dziewczyno!
@ Dudek
dnia 15.01.2020, 16:54
Ocena
komentarza:
12
A kto bogatemu zabroni? Już nie puszczają na Jasielskim rynku fajerwerek w Sylwestra bo przenieśli się na Górę Liwocz. W tym roku będą puszczać pod Chrystusem Królem. Szkoda tej dziewczyny bo mogło to, się przytrafić każdemu innemu obserwatorów tego wydarzenia...
@ Obecny.
dnia 15.01.2020, 20:48
Ocena
komentarza:
11
Ten kto zezwolił albo przemilczał fakt urzycia pirotechniki w środku lasu do tego w rezerwacie powinien w pierwszej kolejności ponieść konsekwencje prawne.
@ Kajet
dnia 15.01.2020, 23:08
Ocena
komentarza:
8
Więzienie za coś takiego i dożywotnia renta od osób odpowiedzialnych na rzecz poszkodowanej. Trzeba odsunąć takich ludzi od władzy, to skandal
@ KATOLIK
dnia 16.01.2020, 03:33
Ocena
komentarza:
12
Rodzina powinna skargę napisać do prezesa Pis na STAROSTĘ niech wie jak się zabawiają i do biskupa na Księży .Ludzie opowiadają że podobno jeden biznesmen wjechał koniem na Liwoczu jakiś czas temu do KAPLICY i popękały płytki od podkowy ,prawda to?
@ Ochrona
dnia 16.01.2020, 08:18
Ocena
komentarza:
2
W rezerwatach nie wolno używać fajerwerków.
@ Czarny
dnia 16.01.2020, 08:23
Ocena
komentarza:
5
Tak się kończy wybieranie na urzędy polityków A nie fachowców
@ Zyga
dnia 16.01.2020, 16:55
Ocena
komentarza:
7
Pokaz fajerwerków w LESIE??? Co za wiochmeńskie buractwo organizowało tę imprezę!!!
@ UDUCHOWIONY
dnia 17.01.2020, 14:12
Ocena
komentarza:
11
Zwykły człowiek nie może liści w sadzie palić ,do komina zaglądają dronami, popiół z pieca do analiz bo smog i sprawdzają a tu w centrum lasu , sztuczne ognie?Rodzina powinna poprosić o pomoc urzędników z opozycji z PO
@ PYTAJĄCY Z CIEKAWOŚCI
dnia 17.01.2020, 14:39
Ocena
komentarza:
4
Policja przebadała na obecność alkoholu wszystkich organizatorów obecnych na miejscu tej imprezy oraz osoby puszczające sztuczne ognie zaraz po wypadku?
@ SOLIDARNOŚCIOWIEC
dnia 17.01.2020, 15:07
Ocena
komentarza:
6
Teraz wiadomo na kogo GŁOSOWAĆ
@ Yamaha
dnia 17.01.2020, 18:58
Ocena
komentarza:
4
Odwołać Pawlusia a przede wszystkim Pankiewicza !!! Dał by se już d... Siana
@ Olga
dnia 17.01.2020, 22:12
Ocena
komentarza:
4
Byliśmy świadkami pokazu fajerwerkow akurat staliśmy na platformie widokowej i nagle ktoś wystrzelił fajerwerki w kierunku stojących tam osób... uważam że najpierw trzeba takie coś zakomunikować aby wszystkie osoby znalazły się na dole... Na początku fajerwerki odpalane były na dole w kierunku krzyża nikt nie interesował się tym ile tam stoi ludzi nikt też nie wydał ostrzeżenia!!!
@ Przerażające
dnia 19.01.2020, 22:40
Ocena
komentarza:
2
Kto strzela fajerwerkami w krzyż z Jezusem.Wogóle to bardzo smutne i dziwię się,że ludzie idą patrzeć na takie widowisko.
@ Kierowca 810
dnia 19.01.2020, 14:14
Ocena
komentarza:
3
W środku lasu sztuczne ognie.
A gdzie byli ekolodzy, siedzieli cicho bo boją się kościoła.
Jadą tam gdzie jest dogodny dojazd samochodem a nie na piechotę.
To nie dla ekologów taka piesza wycieczka i to w nocy.
W nocy ekolodzy śpią.
@ greg
dnia 20.01.2020, 11:14
Ocena
komentarza:
1
Ciemny grodzie "wypadek" w koncu cos sie dzieje w lesie
@ Jan12
dnia 20.01.2020, 13:13
Ocena
komentarza:
1
I jak zawsze winnego brak!Jakoś to będzie.Jak my,to kochamy!
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Technikum Ekonomiczne w Jaśle w pierwszej 100 najlepszych

    W rankingu najlepszych szkół ponadpodstawowych w Polsce najwyższą pozycję w Jaśle zajęło Technikum Ekonomiczne nr 4. Na Podkarpaciu znalazło się na 4 miejscu.

  • BFG rozpoczął przymusową restrukturyzację banku PBS

    Bankowy Fundusz Gwarancyjny przejął kontrolę nad Podkarpackim Bankiem Spółdzielczym z siedzibą w Sanoku. Jego klienci stali we wtorek w długich kolejkach, aby wypłacić swoje oszczędności. W trudnej sytuacji znalazły się również jednostki samorządu terytorialnego, duże firmy i inne podmioty nieobjęte gwarancjami...

     

  • Odkryto kolejne szczątki ludzkie na placu budowy drogi. Tam mógł znajdować się cmentarz

     

    Na placu budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej 992 pomiędzy rondami ujawniono kolejne ludzkie szczątki. Wiele wskazuje na to, że na terenie przy ul. Floriańskiej, na którym prowadzone są badania archeologiczne, jednak istniał niegdyś cmentarz.

  • Internet zamiast telewizji: nadchodzi era telewizji internetowej!

     

    Telewizja internetowa cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. W porównaniu do tradycyjnej telewizji pozwala cieszyć się ulubioną rozrywką w każdym miejscu, na różnego rodzaju urządzeniach z dostępem do sieci, a także o dowolnie wybranej porze. Najwięcej możliwości zapewniają dziś platformy wideo na życzenie – tzw. VoD (Video on Demand).

  • Ma powstać parking. Sprawa stanęła w martwym punkcie

    Władze miasta i powiatu popierają pomysł budowy miejsc parkingowych przy jasielskim szpitalu. Miałby on powstać na rogu ulic Lwowskiej i Konopnickiej. Niemniej sprawa stanęła w miejscu. Czy zapowiedzi o 160 miejscach parkingowych staną się faktem, czy to tylko mrzonki samorządowców?

  • Tragiczny wypadek w Gorzycach. Nie żyje pieszy

    Dzisiaj, po godzinie 18. w miejscowości Gorzyce (DW nr 992) pod kołami samochodu osobowego zginął mężczyzna. Policja ustala przyczyny tragicznego wypadku.

  • Wygraj karnet na stok CHYROWA-SKI

  • Ucz się praktycznie i zdobądź wymarzony zawód z ŻAKiem

     

    Szkoła ŻAK w Jaśle od ponad dekady jest liderem w dziedzinie kształcenia zawodowego. 

  • Centrum podologii medycznej

     

    To miejsce, w którym oferujemy Państwu usługi z zakresu podologii medycznej – dziedziny medycyny, która w Polsce wciąż nie jest popularna. Podologia to specjalizacja zajmująca się schorzeniami i wadami stóp, które mogą prowadzić do uciążliwych dolegliwości bólowych i utrudniać poruszanie się.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105