Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Właściciele czworonogów czują się dyskryminowani!

162

Mieszkańcy osiedla Śródmieście walczą z władzami o wyznaczenie miejsc na terenie miasta do wyprowadzania psów. Od kiedy wprowadzono zakaz wchodzenia z czworonogiem do Parku Miejskiego i pobliskich miejsc czują się nierówno traktowani. - Wszędzie, gdzie wyjdziemy z psem to na nas krzyczą, gdzie okiem sięgnąć są zakazy wychodzenia z psem. Jeździmy po różnych miejscach i nigdzie tego nie ma – mówi wzburzona Małgorzata Furmanek z Jasła.

Zakaz wprowadzania psów do Parku Miejskiego pojawił się w 2008 r. Wówczas w "Regulaminie Czystości i Porządku na terenie miasta Jasła" pojawił się zapis, który zabronił właścicielom czworonogów korzystania również ze skwerów na osiedlu Śródmieście, placów zabaw, plaż, kąpielisk, terenów rekreacyjnych, terenów szkolnych oraz przedszkolnych, boisk, a także z innych miejsc objętych zakazem.

Ograniczane są swobody obywatelskie

Państwo Tadeusz i Małgorzata Furmankowie mieszkają w centrum miasta wraz z Benkiem, którego traktują jak członka rodziny. To czysty i bardzo przyjazny pies, który wita każdego w progu drzwi domu. Jego właściciele dbają o niego a co najważniejsze, bardzo kochają. Od kiedy postawiono znaki zakazu wyprowadzania psów w różnych częściach miasta pojawił się problem, gdyż władze miasta nie wskazały terenów do wybiegu psów. Najgorzej mają mieszkańcy centrum Jasła, w tym osoby starsze, dla których spacer ze swoim pupilem po obrzeżach miasta jest po prostu niemożliwy. Czując uciążliwość jaka na nich spadła po wprowadzeniu tych przepisów, postanowili zebrać podpisy osób popierających pomysł państwa Furmanków. Pod pismem do burmistrza Ryszarda Pabiana podpisało się blisko 200 osób.

- Napisałam do burmistrza pismo, pod którym zebrałam podpisy około 180 osób. Jeżeli mamy zakazy to prosiłam, aby wyznaczone zostały tereny, gdzie można wychodzić z psem. Przede wszystkim chodzi o osiedle Śródmieście. Otrzymaliśmy odpowiedź od burmistrza, w której podkreślił, że możemy korzystać z wałów. Starsza osoba nie pójdzie na wały, bo nie jest w stanie. Psy, które wyprowadzamy są na smyczy, ponadto nie są groźne – wyjaśnia Małgorzata Furmanek, członek zarządu osiedla Śródmieście.

Pani Gosia zawsze zbiera nieczystości po swoim psie. Ma do tego specjalne urządzenie oraz komplet woreczków do tego przeznaczonych. Popiera pomysł, aby miasto zakupiło specjalne kosze na psie odchody oraz podjęło akcje edukacyjne. Najprościej przecież jest postawić zakaz i wymagać. - Pies towarzyszy człowiekowi od tysięcy lat, to jedno z pierwszych zwierząt, które zostało udomowione, jest naszym przyjacielem. Wielu emerytów ma psy i chciałoby usiąść w parku, który został wybudowany 100 lat temu. Wtenczas zwierzęta mogły tam pójść. Obecnie park nie jest dla wszystkich, tylko dla wybranych – podkreśla Tadeusz Furmanek. - To ograniczenie swobód obywatelskich jakie gwarantuje nam Konstytucja! - dodaje.

Jasło jak zaścianek

Beata Gąsiorowska z Jasła zwróciła uwagę na fatalny stosunek do traktowania zwierząt. W żadnym mieście nie widziała tylu zakazów co u nas. Mile zaskoczona była w Katowicach, gdzie jest kawiarnia, do której mogą wejść właściciele psów i ich czworonogi. - W największej katowickiej galerii Silesia są kawiarnie, gdzie można przychodzić z psami, przy stolikach są miski i nikogo to nie oburza. W Nowym Jorku w Central Park są pewne obszary zabudowane siatką dla dużych i małych psów. Każdy wychodzi z woreczkiem i sprząta po swoim pupilu, To nie jest nic wstydliwego. Dlaczego mamy być zaściankiem, w którym jest pełno zakazów? - pyta.

Paweł Gajdzica mieszka przy ul. Czackiego w Jaśle. Codziennie wychodzi ze swoją suczką Nuką na spacer ustaloną trasą. Dawniej korzystał z parku. Od kiedy są zakazy nie ma do niego wstępu. Uważa, że włodarze powinni zrobić coś więcej np. edukować ludzi pod kątem odpowiedzialności za swojego psa. - Postuluję zmienić na nakaz sprzątania po własnym psie, a nie zakaz wstępu.  Dlaczego radni nie mogą zrozumieć tego, że pies to stworzenie boże. Właściciel czworonoga, który trzyma go na smyczy powinien mieć prawo wstępu wszędzie. Egzekwować powinno się odpowiedzialność właściciela danego psa, który zostawi nieczystości. 

Pani Małgorzata Furmanek wystosowała do burmistrza miasta kolejne pismo, aby udostępniono Park Miejski właścicielom psów. Od władz żądają, aby zamiast zakazów wprowadzić tablice informacyjne dotyczące zachowywania się w parku z psem, a także zamontowanie koszy z workami do sprzątania po swoim pupilu. Zawarcie tego kompromisu byłoby ich zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla obu stron.

Miasto ma swoją strategię

Władze miasta nie zdecydowały się do tej pory na utworzenie miejsc przeznaczonych do wyprowadzania psów. Tłumaczą to tym, że problem jest bardzo złożony, który ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Wprowadzenie do "Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku na terenie miasta Jasła" zakazów wejścia w poszczególne tereny podyktowane było względami sanitarnymi oraz zapewnieniem bezpieczeństwa. - Niezwykle ważnym, a niestety często lekceważonym przez opiekunów psów, obowiązkiem jest konieczność natychmiastowego usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę – podkreśla Marcin Gustek, zastępca kierownika ds. gospodarki komunalnej w Wydziale Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. - Utworzenie nowych terenów zielonych w obrębie osiedla Śródmieście jest utrudnione ze względu na zwartą zabudowę miasta w tym obszarze oraz braku terenów publicznych, na których takie miejsca mogłyby powstać. Należy również pamiętać o osobach, które są zdecydowanymi przeciwnikami powstawania takich terenów w ścisłym centrum. Bardziej logicznym wydaje się dotychczasowe rozwiązanie, które wprowadza zakazy wprowadzania psów na tereny najbardziej uczęszczane przez mieszkańców, przy jednoczesnej możliwości spacerowania ze swoim pupilem w obrębie miasta Jasła – dodaje.

Opłaty pobierane przez miasto za posiadanie psów są przeznaczane na zadania w zakresie bezdomności zwierząt m.in. na ich wyłapywanie, poszukiwanie właścicieli, zapewnienie opieki weterynaryjnej, zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadkach zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt, zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w schroniskach. - Niestety stosunkowo często zdarza się, że opiekunowie psów nie wypełniają obowiązku wynikającego z "Regulaminu Czystości i porządku na terenie miasta Jasła" i nie sprawują należytej kontroli nad swoimi pupilami, a te oddalają się od swoich domów. Wyłapywanie wałęsających się psów generuje koszty – zaznacza M. Gustek.

Czy miasto kupi specjalne kosze na nieczystości zwierząt? Okazało się, że nie planują takich wydatków. Ich zdaniem dotychczasowe rozwiązanie sprawdza się. Miasto dopuszcza wyrzucanie psich odchodów do koszy ulicznych pod warunkiem, że nieczystości są umieszczone w worku foliowym lub papierowym. - Dołożenie dodatkowych koszy wyłącznie na psie odchody, nie wpływa na zwiększenie poczucia obowiązku wśród osób posiadających psy lub inne zwierzęta sprzątania po swoich pupilach – podkreśla urzędnik.

Przypominamy więc, że w wielu polskich miastach są kosze oraz dozowniki z możliwością skorzystania ze specjalnych worków na psie odchody. Choćby w niedalekim od Jasła Krośnie nie ma tylu zakazów, oprócz jednego, który zabrania wchodzenia ze zwierzęciem na place zabaw. Od kilku lat w centrum Krosna jest 15 dozowników z przyrządami do zbierania odchodów, a także specjalne do tego przeznaczone kosze. Faktem jest, że nie każdy akceptuje psa chociażby w Parku Miejskim. Skoro jednak władze miasta zdecydowały się na ograniczenie terenów wyprowadzania psów na spacer, powinny również pomyśleć o zapewnieniu ich właścicielom alternatywnych miejsc do tego przeznaczonych. W Krośnie np. powstał pomysł stworzenia wybiegu dla psów. Może Jasło powinno iść w kierunku, w jakim podążają inne samorządy?

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 160

Dodaj komentarz Widok:
0
@ miłośniczka
dnia 06.05.2016, 18:28 · Zgłoś
Najlepiej zlikwidować wszystkie psy nie będzie problemu!!!
Odpowiedz
0
@ ryszardu
dnia 20.04.2016, 14:52 · Zgłoś
Ja mm trzy koty chciałbym źeby ich wyprowadzać dobrze by bylo do parku
Odpowiedz
3
@ Psycholog
dnia 16.04.2016, 21:51 · Zgłoś
Ten kto ma w mieście psa,kota to musi być chory [...] aby tracić czas na sprzątanie ,pielęgnacje itp bzdury . Chyba lepiej zrobić coś pożytecznego w tym czasie .
Odpowiedz
4
@ Emeryt
dnia 16.04.2016, 09:58 · Zgłoś
Dzieci idą do parku biegają i zbierają kolorowe liście, napotykają też takie
posklejane psim [...].
Zakaz wpuszczania psów do parku i na miejskie tereny tereny zielone jak najbardziej uzasadniony.
Jak się ma psa i chce się ponosić się koszty to wywozić psa na wały nadrzeczne
niech tam pobiega.
Niech się tam potem zajmą tymi terenami " zieloni".
Odpowiedz
5
@ aaa
dnia 15.04.2016, 12:29 · Zgłoś
Wcale się nie dziwie, że są dyskryminowani, bo 90 % osób nie sprząta po swoim psie... więc cóż się to dziwić. Nikt nie chce wchodzić w psie [...]
Odpowiedz
7
@ mieszkanic Jasła
dnia 15.04.2016, 11:29 · Zgłoś
Bardzo dobrze że jest zakaz wprowadzania psów !!! Jak sie komuś nie podoba zakaz to niech odda psa do schroniska!!!
Odpowiedz
-1
@ abc
dnia 14.04.2016, 22:32 · Zgłoś
I jeszcze jedno. Idąc tym tokiem rozumowania zakazem można objąć wszystko. Czy to czegoś uczy? Wątpię, lepiej chyba uczyć, jeśli nie starsze to młodsze pokolenie ODPOWIEDZIALNOŚCI. Czy to za psa, po którym należy sprzątać i prowadzić w miejscu publicznym w kagańcu lub na smyczy. Czy to za dziecko, które rzuca na chodnik papierki po lizakach. Postawmy zakaz jedzenia lizaków na ulicy. Będzie się nam żyło lepiej? Czy może lepiej uczyć dzieci, że papierek niesiemy do kosza? Jesteśmy wszyscy odpowiedzialni za nasze najbliższe otoczenie. Właściciele psów, za swoich pupilów. Rodzice za dzieci. Palacze za pety, które wyrzucają itp. itd. Może czas podjąć wysiłek nauki kultury. I odpowiedzialności za własne podwórko. Wiadomo, że gdyby właściciele psów zawsze po nich sprzątali, problemu by nie było. Może trzeba zacząć od siebie? Zakazy w parku, zakazy na ulicy. To może odstrzelmy wszystkie psy i po kłopocie? Polityka w sprawie parku miejskiego to jest droga donikąd. Niczego nie nauczy. Nic nie zmieni w podejściu obywateli Jasła do odpowiedzialności za własne miasto. Za czystość. Sama mam psa. Żyję wśród [...]. 10-15 lat temu nie sprzątał po psie prawie nikt. teraz wstyd jest wyjść i nie posprzątać. Owszem są i tacy. tak ja zawsze będą i tacy co z jadącego auta wyrzucają butelki i puszki przez okno. Czy to znaczy, że mamy zakazać picia wody w samochodzie? Bo jeden z drugim z domu kultury nie wyniósł. Władze miasta nie tylko są od planowania budżetu. Stanowią też władzę, która ma mieszkańców uczyć poszanowania dla własnej przestrzeni, a nie umywać ręce - bo najłatwiej postawić zakaz. I już. Choć niczego to przecież nie rozwiąże.
Odpowiedz
-3
@ abc
dnia 14.04.2016, 22:15 · Zgłoś
Trochę mnie dziwi ta dyskusja. Zakaz wchodzenia z psami do parku NIC nie da, bo ludzie i tak będą mieli psy. W ten sposób nic się nie zmieni. Kupy znikną z parku, pojawią się gdzie indziej. Natomiast nakaz sprzątania po psie, zamiast zakazu wprowadzania psa do parku, i egzekwowanie grzywien za pozostawienie nieczystości (w Warszawie, gmina Ursynów obecnie mandat 500zł) prędzej czy później czystości jeśli nie nauczy, to ją wymusi. Nie wiem, o co kruszyć kopie. Problem postawienia kilku koszy to żaden problem. Za wrzucanie torebek z psimi odchodami do "normalnych" koszy na śmieci też nie ma żadnych kar. Po prostu, patrząc z boku, wydaje mi się, że ktoś się uparł, że tak ma być i zakazy cokolwiek tu zmienią. Może zamiast zakazów warto byłoby przeznaczyć fundusze na jakąś akcję edukującą ludzi w zakresie kultury osobistej - czy to jeśli mówimy o psach, czy o si**niu w krzakach na skwerze tuz obok parku przez wątpliwie pachnących, mocno podchmielonych panów nawet w biały dzień, czego byłam wielokrotnie świadkiem. To rozumiem już nikomu nie wadzi... Tabliczka |sprzątaj po swoim psie i 500 złotych mandatu" rozwiązałaby w zupełności sprawę. Park byłby czysty i przyjazny. Na takiej zasadzie jak to wygląda obecnie, ja postulowałabym za zakazem wprowadzania do parku dzieci, bo krzyczą, śmiecą i przeszkadzają mi w wypoczynku bardziej niż biegające psy. To nie jest kwestia przysłowiowej kupy, tylko umiejętności współżycia w społeczności. I tyle. właściciel psa jest zobowiązany do sprzątania po nim, ale jednocześnie ma prawo z nim przebywać w przestrzeni publicznej - z wyjątkiem placów zabaw, boisk, szpitali itp. Tylko w Jaśle akurat musi być inaczej...
Odpowiedz
6
@ szejan
dnia 14.04.2016, 21:51 · Zgłoś
Właściciele psów powinni sprzątać wszystkie kupy po psach. Na zwróconą uwagę słyszę, że to zrobił nie jej pies.
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 14.04.2016, 21:46 · Zgłoś
Pomocy !!!Hau!!! Już dłużej nie wytrzymam !!! Hau !!! Gdzie mogę się wys..ć ??!! Hau!! Hau !!!
Odpowiedz
-1
@ azor@
dnia 14.04.2016, 15:45 · Zgłoś
jest to trochę krepujące wziąć kupe do reki
Odpowiedz
9
@ Docent
dnia 14.04.2016, 15:42 · Zgłoś
A z innej beczki :
jaka jest kara ( mandat /grzywna ) za wrzucenie woreczka z odchodami (po yorku , lub wora po większej psinie) do zwykłego kosza naśmieci , a jaka za zostawienie [...] na chodniku ???
Tak samo jak psie odchody wadzą mi pety i inne śmieci beztrosko wyrzucane przez przechodniów gdzie popadnie . Skoro SM nie "suszy już zza krzaka" to może zajmie się takimi problemami , chyba do takich zadań ( dbanie o ład i porządek) została powołana ? Trochę patroli pieszych o różnych porach i różnymi trasami zmniejszy może skale [...] na chodnikach oraz śmieci dookoła .
Odpowiedz
5
@ zainteresowana
dnia 14.04.2016, 13:15 · Zgłoś
No cóż. Potrzeby fizjologiczne psów to temat rzeka. Niestety, w naszym mieście nawet gdyby były przeznaczone miejsca dla zwierząt , gdzie załatwiają te potrzeby, to i tak nie zdało by to egzaminu. Mieszkam na osiedlu które mieści się w sąsiedztwie wałów, więc chcąc , nie chcąc, obserwuję te sprawy z bliska. W blokach sporo ludzi posiada czworonogi, więc spacerują i... niestety nie chce im się z pieskiem odejść w stronę wałów, lecz centralnie pod naszymi oknami piesek robi kupkę, żeby nie powiedzieć kupsko, bo np. pies należy do tych, co mają duże gabaryty. Pani nawet specjalnie tym się nie stresuje, że ktoś inny może to zobaczyć, pociąga za smycz i wracają do domu. Jeśli chodzi o wały, to też problematyczne , bo wiele ludzi tam spaceruje, często z dziećmi, dużo osób uprawia jogging, więc trzeba uważnie patrzeć na dróżkę, aby nie wdepnąć. A przecież służby porządkowe mogą zająć się terenami poniżej wałów i tam bez problemu można by wypróżnić czworonoga. A w centrum miasta? Jeśli nasi włodarze uważają, że ustawienie odpowiednich pojemników na tego typu nieczystości za bardzo obciążyło by budżet naszego miasta , to proponuję spacerować z czworonogiem w pobliżu posesji naszych radnych, może wtedy pojmą w czym rzecz. Można karać też mandatami i w tym temacie jestem "za". A tak na marginesie- wszystko zależy od inteligencji właścicieli zwierząt. Niestety, tych którym jej brakuje, jest więcej i chyba nigdy ten problem nie zostanie rozwiązany.
Odpowiedz
-1
@ mieszkanka baczynskiego
dnia 14.04.2016, 11:34 · Zgłoś
do xxx co to sa bachory wiem co to sa dzieci wstyd takich slow uzywac HAMSTWO
Odpowiedz
4
@ xxx
dnia 14.04.2016, 13:01 · Zgłoś
[...] a nie hamstwo wstyd to byc [...]
Odpowiedz
4
@ ciekawe
dnia 14.04.2016, 10:13 · Zgłoś
a jak pies zrobi rzadka kupe to jak ja wtedy zebrać???
Odpowiedz
0
@ Sambea
dnia 14.04.2016, 09:50 · Zgłoś
zakazy powinny być zniesione, park jest dla wszystkich, natomiast zagoniłabym straż miejską do pilnowania, aby kupki sprzątać po pieskach i karać mandatami za pozostawianie kupek. Poza tym straż wreszcie zajęłaby się tym, do czego została powołana, tymczasem powielają pracę policji- drogówek polując na żle zaparkowane samochody i to ciągle w tych samych miejscach.
Odpowiedz
0
@ oni
dnia 14.04.2016, 09:41 · Zgłoś
w Jaślanach pod każdym wzgledem widać brak kultury i odpowiedzialności. Zawiść goni zawiść. jak jednemu lepiej to trzeba go zaszczuć. Jak ma psa to po co go
ma skoro ja nie itd. Pani redaktor jest Pani młodą osobą a KULTURY pani brak. Jak można pisać " Pani GOSIA" o osobie z którą przeprowadza pani wywiad a wiekiem i doświadczeniem Pani Furmanek 3x w stosunku do pani redaktor. Niestety zdarza się to pani bardzo często. Proszę zastanowić się nad tym.
Odpowiedz
8
@ zwolennik istot nieludzkich
dnia 14.04.2016, 08:29 · Zgłoś
A dlaczego Pani Gosia nie wyprowadza swojego "wspaniałegoBenka" na podwórze przy budynku w którym mieszka(współwłasność prywatna). Pani Gosiu trzeba było nie sprzedawać budynku rodzinnego i wówczas Benek lub jakiś inny członek rodziny(za takiego uważa Pani psa) biegałby jak w wielu innych przypadkach. To, że jest Pani w Radzie Zarządu Osiedla Śródmieście nie upoważnia do tego aby większość podporządkowała się mniejszości bo Pani tak sobie życzy. Nie jest istotne jak została Pani i przez kogo wybrana ale zgodnie z zasadami obowiązkiem jest reprezentować większość a nie mniejszość. To jak traktujecie Państwo swojego psa jest tylko i wyłącznie Waszą sprawą i powinno być to raczej rzeczą intymną. Również ten Pan mieszkający przy ul. Czackiego (wspomniany w artykule) mieszka także w budynku prywatnym i może ze swoim "PUPILEM" spacerowac po swojej posesji . Chyba dalsye komentowanie jest niecelowe. Poydrowienia dla wszystkich.
Odpowiedz
-3
@ Gosia
dnia 14.04.2016, 12:45 · Zgłoś
Jezeli tak bedziemy myslec to wcale sie nie dziwie ze Jaslo bedzie nazwane -zascianek.Coraz bardziej przekonuje sie -wole przebywac ze zwiierzetami niz z tak myslacymi ludzmi.
Odpowiedz
1
@ właściciel konia
dnia 14.04.2016, 16:43 · Zgłoś
Pani Gosia uważa że jej tok myślenia jest właściwy natomiast nawet zwykłe oceny wypowiedzi sugerują że chyba dla niej najlepiej jeśli będzie, jak twierdzi przebywać ze zwierzętami (tam gdzie stworzy im do tego warunki) zamiast chodzić z Benkiem do parku w zaściankowym mieście pomiędzy "tak myślących ludzi" (chyba jednak znakomitą większość). Pani Gosiu jakoś problem Pani Benka nie jest problemem "całego Jasła" i chyba pora sobie to uświadomić.
Odpowiedz
-2
@ annakijak;-)
dnia 14.04.2016, 18:10 · Zgłoś
Chyba "właściciel konia" nie rozumie zastosowanej w artykule synekdochy. Ot, efekt kolejnych reform edukacji...
Odpowiedz
-4
@ Gosia
dnia 14.04.2016, 21:21 · Zgłoś
Prosze dokladnie przeczytac artykul /polecam ostatnie wydanie PodkarpaciaChyba nie zrozumial Pan tresci
Nie jest to m oj problem ale wlasnie miasta i Pana tez.!!!
Pozdrawiam
Odpowiedz
2
@ właściciel konia
dnia 15.04.2016, 09:48 · Zgłoś
Treść zrozumiałem. Oczywiście że miasto ma problem, zgadzam się. Ma problem z Panią, Pani Benkiem i wszystkimi Pani podobnymi " miłośnikami" zwierząt robiących problem miastu i mieszkańcom. Bardzo trafnie ktoś wyżej napisał o prywatnej posesji, gdzie może Pani sobie spacerować nawet z koniem jak ja i wtedy nie będzie Pani problemem dla mnie i dla miasta również. Ja zajmując się swoimi zwierzętami na swojej posesji nie czuję się dyskryminowany a jedynie poczuwam się do obowiązku wobec zwierząt i jednocześnie rozumiem że moje potrzeby nie muszą być potrzebami innych. Ale to jest już kwestia osobistej ambicji każdego mieszkańca wspólnoty jaką jest miasto. Zupełnie inaczej wygląda treść artykułu a inaczej codzienna szarość zanieczyszczonych chodników oraz całego Jasła.
Odpowiedz
-1
@ Elvis Presley
dnia 14.04.2016, 08:29 · Zgłoś
kupa to naturalny nawóz dla przyrody
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 14.04.2016, 06:30 · Zgłoś
Temat kupy zawsze jest na topie;)
Odpowiedz
1
@ jaś
dnia 14.04.2016, 07:59 · Zgłoś
bo stare przysłowie pszczół mówi '' w kupie siła ''
Odpowiedz
3
@ ozon
dnia 14.04.2016, 00:24 · Zgłoś
Pani sprzata ake sa tacy co nie beda sprzatac i moje dziecko wejdzie w nieczystosci w parku.
Odpowiedz
4
@ grubson
dnia 13.04.2016, 23:28 · Zgłoś
A ja mam dwunoga, i mój dwunóg [...] kulturalnie w ubikacji. iksde
Odpowiedz
0
@ !!!!!!!!!!!!!!
dnia 13.04.2016, 22:55 · Zgłoś
komuna czai się za rogiem, zabraniać a inne indywidua jeszcze biją brawo, to może starym ludziom zabronić wchodzić do parku bo się źle komponują i w ogóle to im podatki podnieść że jeszcze mają czelność na ulice wychodzić
jak się nie chce władzy pomyśleć i pomóc ludziom to najprościej zakaz ustawić - jak zwykle po najniższej lini oporu i oczywiście frontem do obywatela (czytaj twojego pracodawcy kochana władzo)!!!
pewnie musi dużo wody w lokalnych rzekach spłynąć zanim włada to ogarnie a i tak znajdą się nieodpowiedzialni leniwi ludzie którzy będą takie bzdury stanowić a inni bić im brawo
Odpowiedz
-3
@ Piciu
dnia 13.04.2016, 22:02 · Zgłoś
Wyjazd z tymi czworonogami tzn kundlami co [...]a gdzie chcą .
Odpowiedz
6
@ pacient
dnia 13.04.2016, 21:18 · Zgłoś
pies powinien wykasztanic sie w mieszkaniu wlascicela i po problemie nich mu [...]
Odpowiedz
0
@ xxxx
dnia 13.04.2016, 21:36 · Zgłoś
hahaha...jak własciciel nie posprząta kasztanków po psie na zewnątrz to mandat i zakaz wychodzenia przez tydzien np. i kasztany na przestrzeni prywatnej własciciela...ciekawe zy tam też by nie sprzątał...
Odpowiedz
0
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 21:11 · Zgłoś
bo jak kosza po drodze nie ma to problem nie do przeskoczenia
Odpowiedz
-2
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 21:09 · Zgłoś
super podejscie ,tylko w chalupie w takim razie siedziec i z dziecmi i z czworonogami
Odpowiedz
1
@ lilka
dnia 13.04.2016, 20:59 · Zgłoś
Wszyscy wymagają zbierania psich kup po swoich pupilach, ja również to popieram, ale powiedzcie mi, czy [...] kosze to aż tak ogromny wydatek?? Podatek za psa jest wg mnie na tyle wysoki, że kosze powinny być na każdym rogu !
Zebranie kupy po psie nie jest problemem, ale jak trzeba z tym workiem paradować przez pół miasta w poszukiwaniu jakiegokolwiek kosza, to się nie dziwcie, że tyle osób po psach nie sprząta ! .
Odpowiedz
3
@ Edzio
dnia 13.04.2016, 20:56 · Zgłoś
normalne ze nie można z psami do parku na swoje podwórko przed domek lub blokiem z kudłami a nie w parku by dzieci wlatywali w gówienka

na klasztorną za torami z psami !

niedługo to orlika bd chcieli dla psów zęby mieli gdzie [...]

zbierajcie [...] to nic nie bd
Odpowiedz
-2
@ !!!!!!!!!!!!!!
dnia 13.04.2016, 23:00 · Zgłoś
nie do parku z psem nie wolno ale [...] to można zrobić, drzewa można olewać, JEDNYM SŁOWEM ZWIERZĘTA NA DWÓCH NOGACH MOGĄ ROBIĆ [...], ale na czterech już nie
rusz banią płaci sie podatek za psa to na drzewo mamy takie same prawa jak każdy inny do korzystania z parku i innych miejsc
rusz się trochę poza swój garjdól i zobaczysz jak te sprawy są rozwiązane w świecie
nie dziwota pewnie większość komentarzy pisze jeden z drugim który psa przy budzie trzyma (o ile ma) i pomyjami karmi a wszystkich co pewnie tylko wyglądaja inaczej to by do komory g. wysłał
Odpowiedz
0
@ Edzio
dnia 14.04.2016, 09:24 · Zgłoś
rusz ty głowa nikt ci nie każe trzymać psa !
rodzice moi maja psa trzymają w bloku ale przyjdzie Lato i juz gówienka bd wszędzie wstyd !! co 10 osoba możne zbiera te gówienka a reszta ma gdzieś to

wyjedz w inne miasto mieszkać nikt ci nie broni [ Podatniku ]
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 13.04.2016, 20:39 · Zgłoś
Na Ulaszowicach wszystko obe[...]
Odpowiedz
9
@ [...]
dnia 13.04.2016, 20:38 · Zgłoś
Na osiedlu XXLECIA emeryci ze swoimi kundlami [...]
całe chodniki
Odpowiedz
0
@ annakijak;-)
dnia 14.04.2016, 09:53 · Zgłoś
Bardziej ma pan problem z emerytami, kundlami, czy odchodami? Proszę nie za pomnieć, że życie płynie do przodu, i pan też kiedyś do którejś grupy się załapie.
Odpowiedz
-11
@ etna
dnia 13.04.2016, 20:12 · Zgłoś
Mieszkam w Krakowie. W niedzielę jechaliśmy w Bieszczady i zatrzymalismy się na krótko- mieliśmy 2 psy z adopcji- aby wypić kawę i wyprowadzić na chwile pieski. Niestety, nie było gdzie. W Krakowie nie ma tego problemu, chociaz duże miasto. Nawet Błonie sa udostepnione dla czworonogów, aby mogły sie wybiegać! Na Plantach, w ścisłym centrum, tez nie ma zakazów! To skandal!
Odpowiedz
1
@ naszaKlasa
dnia 13.04.2016, 20:07 · Zgłoś
"Pies to najlepszy przyjaciel człowieka nigdy cie nie zdradzi" to jest fakt.
na swojej prywatnej posescji możesz robic co ci się podoba a będąc poza nią zachowuj się nie [...] nie pluj nie zostawiaj kup to tyczy się każdego człowieka czy prowadzonego przez niego psa kota,
Odpowiedz
0
@ ha!
dnia 13.04.2016, 19:40 · Zgłoś
a to dziecko takie agresywne jest? Współczuję.
Odpowiedz
7
@ jaślanin
dnia 13.04.2016, 19:28 · Zgłoś
Pewnie na wały, a burmistrz był na wałach ??? Już nie ma jak przejść bo kloc na klocu, a ok. godz. 14-15 to na wałach ludzi z psami jak na jakim wybiegu.
Nawet z dzieckiem nie przejdzie bo psy latają.
Odpowiedz
3
@ Andy
dnia 13.04.2016, 19:25 · Zgłoś
Polecam spacer chodnikiem ul. Skalnej ul. Ulaszowickiej :trzeba uważać na psie "miny"
Odpowiedz
11
@ czarny
dnia 13.04.2016, 19:22 · Zgłoś
dla mnie sprawa prosta kto chce miec czworonoga musi za niego placic i sprzatac po nim .Powinien zaopatrzec sie w woreczki na wlasny koszt.Nie wiem jaki jest koszt takiego woreczka ale chyba nie drogi.Natomiast Miasto powinno postawic kilkanascie koszy do wrzucania takich woreczkow z psimi odchodami.Jesli ktos idac chodnikiem z psem ktory zrobi na nim kupe i wlasciciel nie posprzata to powinien dostac za to mandat.
Odpowiedz
0
@ Xxx
dnia 13.04.2016, 20:54 · Zgłoś
Mieszkam w wielkim mieście gdzie są takie metalowe kosze i naprawdę nie chcesz wiedzieć co tam sie dzieje w lecie przy temu. +30 stopni. Trzeba omijać te kosze wielkim łukiem bo nie idzie wytrzymać tego [...]. Wszystko sie tam gotuje
Odpowiedz
3
@ xxxx
dnia 13.04.2016, 21:32 · Zgłoś
Wolisz zeby gotowało się na chodniku ??? [...]
Odpowiedz
5
@ czarny
dnia 13.04.2016, 21:47 · Zgłoś
jak to przyslowie mowi ''jeszcze sie taki nie urodzil co by kazdemu dogodzil'' cos za cos.Ja wole zeby takie psie odchody byly w takim koszu i mozliwie szybko usuwane przez osoby porzadkowe niz wpadac na takie ''miny''.Co tu gadac poprostu ludzi trzeba uczyc porzadku i odpowiedzialnosci.Jak nie to kary i tu straz miejska by sie przydala zeby tego pilnowala.Taki na koniec rym.
Odpowiedz
1
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 18:53 · Zgłoś
gdzies niestety musza a obowiazkiem wlasciciela czworonoga jest posprzatac .
A od gry w pilke sa boiska tyle nowych w Jasle powstaje
Odpowiedz
6
@ psy mają większe prawa niż dzieci
dnia 13.04.2016, 18:25 · Zgłoś
Pod moim blokiem stoi tabliczka:
ZAKAZ GRY W PIŁKĘ.
a psy mogą w trawce robić wszystko.
Odpowiedz
-5
@ dżizas
dnia 13.04.2016, 18:17 · Zgłoś
a ty xxxx sprzątasz po swoich bachorach jak narobia pod blokiem ?
Odpowiedz
5
@ xxxx
dnia 13.04.2016, 18:19 · Zgłoś
nie mieszkam w bloku...nie mmam dzieci...nie mam zwierząt... i gardze tymi który nie sprzątają czy to po psach czy dzieciach, choć uważam że tych obu problemów zrównać się nie da...
Odpowiedz
0
@ Xxx
dnia 13.04.2016, 20:51 · Zgłoś
Porównać dzieci do psów... Brawo!
A tak w gole to miasto powinno postawić jakas toaletę publiczna w mieście, bo teraz jak Ci sie zachce [...]c to tylko w majtki zostaje, bo nie ma gdzie...a jak juz cos znajdziesz po 3 km drogi to płatne 2 zł ...nie ma co trzeba płacić nawet za [...]nie
Odpowiedz
0
@ annakijak;-)
dnia 14.04.2016, 09:07 · Zgłoś
Oczywiście, że da się zrównać te problemy. Ten znak równości nazywa się ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Odpowiedz
-3
@ hello
dnia 13.04.2016, 18:16 · Zgłoś
sa specjalne kuwety dla zwierząt
Odpowiedz
-2
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 18:13 · Zgłoś
wlasnie o tym mowa , nawet na spacer z psem po ludzku nie mozna wyjsc
Odpowiedz
4
@ mops
dnia 13.04.2016, 18:09 · Zgłoś
Nie ma ważniejszych tematów w tym grajdołku niż psie kupy.Pies stał się ważniejszy od dyskryminowanego i poniżanego na co dzień człowieka.
Odpowiedz
-5
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 18:08 · Zgłoś
radni niestety zadecydowali ze kasa idzie na boiska mlodziezowe
Odpowiedz
5
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 18:01 · Zgłoś
wrzucic do kosza i wyniesc do kontenera innej rady nie ma
Odpowiedz
3
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 18:01 · Zgłoś
no niestety patrzac na polskie realia trzeba woreczek zabrac ze soba do domu niestety
Odpowiedz
12
@ Właścicielka psa
dnia 13.04.2016, 17:44 · Zgłoś
Mam psy od zawsze. Sprzątam po nich wspomniane, nieszczęsne kupy, a potem jak [...] resztę spaceru niosę woreczek i z czujnością gończego tudzież innego posokowca szukam kosza na śmieci. Nawet na ul. 3-go Maja uświadczyć kosz to graniczy z cudem nie wspominając o pobocznych uliczkach. Może od tego by zacząć?
Odpowiedz
-8
@ xxxx
dnia 13.04.2016, 18:04 · Zgłoś
...ale przecież to po twoim [...] woreczek,,,więc o co takie oburzenie...chyba się nie [...] ??...a myjesz mu łapki przed wejsciem do domu ??
Odpowiedz
0
@ annakijak;-)
dnia 13.04.2016, 19:29 · Zgłoś
Pani pisze o braku koszy na śmieci w mieście, czytaj człowieku ze zrozumieniem, co?
Odpowiedz
1
@ ex-jasło
dnia 14.04.2016, 08:43 · Zgłoś
Popieram. Można przejśc z kupą w ręce przez pół miasta, a kosza na śmieci nei uświadczysz. Przykład - ulice np 3go Maja, Grunwaldzka, Jana z Dukli.
Odpowiedz
17
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 17:19 · Zgłoś
To nie brak edukacji w Jasle tylko ogolnie swiadczy o kulturze osobistej czlowieka bo jezeli ktos dba o porzadek w swoim domu to rowniez w miejscu publicznym umie sie zachowac i posprzatac za soba i za swoim czworonogiem .Brak wychowania i tyle.
Odpowiedz
2
@ P.
dnia 15.04.2016, 11:54 · Zgłoś
A szczytem chamstwa jest wyprowadzanie psa pod drzwi kamienic w rynku i wokół rynku. Później właściciel lub mieszkaniec takiej kamienicy na wyjściu wchodzi w psią [...]. Taką patologię powinno się wyłapywać, robić zdjęcia i umieszczać na portalu, aby ludzie mogli zobaczyć [...], który robi innym na złość i odpowiednio mu za to podziękować. A psy powinny mieć teren wydzielony, najlepiej blisko wałów. Jest tam ponad 2 hektary nieużytków - miejsce idealne.
Odpowiedz
0
@ w Jaśle samo pańciostwo eleganckie
dnia 13.04.2016, 17:04 · Zgłoś
Przecież jeszcze 10 czy 20 late temu dość, że ludzie mniej pilnowali swoje psy, wypuszczali je samopas, to ani w głowie im było sprzątanie po psach, a chodzić jak najbardziej można było po parku czy skwerkach- jakoś epidemii i zarazy psiej kupy nie było. 20 czy 30 lat temu biegaliśmy na osiedlach, czasem w [...] się trafiło, ale jakoś nikomu nie przyszło do głowy by o tym skandalicznym incydencie informować media ;) Żyję ja i żyją inni moim rówieśnicy. Najbardziej jestem zszokowana ludźmi ze wsi, że są zdrowi choć tam to dopiero zalajdane niektóre trawniki/pobocza od kurzych [...]. Ludzie!!! Zakazy zakazami. Są pewne granice, ale nie ma co popadać w skrajności. Park miejski jest dla wszystkich i skwerki również. Edukacji w Jaśle brak. Najlepiej poustawiać tabliczki i problem z głowy. Jeśli ludzie z czystej kultury nie chcą sprzątać za swoimi pupilami to karać karać i jeszcze raz karać wysokimi mandatami. Jak raz Janek czy Krystyna zapłacą po 200zł za nie posprzątanie po swoim psie to na pewno będą pamiętać przy następnym spacerze ze swoim szanownym czworonogiem o wzięciu woreczka na pupilka gówienko. Ale też chciałabym aby szanowne mamcie również sprzątały po swoich dzieciach. Wrażenie wdepnięcia w psią [...] jest takie samo jak ludzką [...].
Odpowiedz
-1
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 16:48 · Zgłoś
i tak szybko jak ktos dodal minusiki do mojego komentarza to od razu pojawil sie tez plusik,dzieki
Odpowiedz
15
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 16:44 · Zgłoś
euro w kieszeni i "[...]" bryka nie zmienia faktu ze niektorym sloma z butow i tak wystaje
Odpowiedz
-1
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 16:41 · Zgłoś
minusy nic tu nie zmienia jaslo to nie warszawa szanowni panstwo
Odpowiedz
8
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 16:38 · Zgłoś
niektorzy bardzo krotka pamiec maja i zapomnieli jak sie wychowywali ...na obejsciach gospodarskich ptactwa i zwierzat bylo moc i nikomu to nie przeszkadzalo wrecz przeciwnie bardzo cieszylo, a dzisiaj wielkie panstwo sie porobilo.
Odpowiedz
8
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 16:35 · Zgłoś
ze tez ludzie powazniejszych problemow na glowie nie maja
Odpowiedz
6
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 16:33 · Zgłoś
w kazdym cywilizowanym kraju w sklepie mozna kupic zbieraczke na kupki i woreczki i po co tyle krzyku .
Niedlugo to chyba wbija tabliczki typu ..uwaga czlowiek!!Obled normalnie
Odpowiedz
-2
@ [...]
dnia 13.04.2016, 16:24 · Zgłoś
Psy powinny są w pokoju pana
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 13.04.2016, 16:06 · Zgłoś
Co powiedzą właściciele świń ,kotów .krów czy byków. ...gdzie restauracje dla nich..
Odpowiedz
1
@ dżizas
dnia 13.04.2016, 15:56 · Zgłoś
Często widzę jak małe dzieciaki robią kupy w krzakach w parkach albo na ogrodzie jordanowskim... czy im tez nalezy zakazać wchodzenia do parków ? A może rodzice tych [...]ków powinni miec torebki foliowe na odchody dzieciarni ?
Odpowiedz
2
@ xxx
dnia 13.04.2016, 16:01 · Zgłoś
dokladnie wszyscy czepiaja sie psow a nie widza dzieci
Odpowiedz
20
@ xxxx
dnia 13.04.2016, 16:35 · Zgłoś
ile ludzkich [...] widziałaś na chodnikach w centrum miasta...przepraszam na ŚRODKU chodnika w centrum miasta...opanuj się...a na przyszłość zrób takiej matce i dziecku zdjęcie i wyslij do strażaków miejskich...oni już sobie z tym poradzą...
Odpowiedz
-7
@ xxx
dnia 13.04.2016, 16:38 · Zgłoś
w [...] widzialem
Odpowiedz
5
@ xxx
dnia 13.04.2016, 16:44 · Zgłoś
a po drugie po co mam robic zdjecia jak cale miasto jest okamerowane
Odpowiedz
8
@ xxxx
dnia 13.04.2016, 16:55 · Zgłoś
Po to że mimo okamerowania [...] są nadal...bądź obywatelem który chce coś zmienić a nie tylko narzekać...czuję że i ty chodzisz z pieskiem i walisz psem kasztany gdzie popadnie bez sprzątania, bo przerzucasz ciężar dyskusji na niby załatwiające siędzieci w parkach ???...
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 13.04.2016, 17:25 · Zgłoś
Wystarczy postawic publiczna toalete dla wszystkich i problem rozwiazany...a nie to jest jaslo tutaj nie ma WC a jak juz jest to za [...]e trzeba placic po 2 zl
Odpowiedz
-8
@ xxx
dnia 13.04.2016, 17:31 · Zgłoś
oczywiscie ze jak moj pies [...] to nie podnosilem [...] jeszcze czego
Odpowiedz
3
@ xxxx
dnia 13.04.2016, 18:02 · Zgłoś
No widzisz...to w takim razie życzę ci żeby ktoś zrobil ci zdjęcie jak kassztanisz swoim [...] i potem dostarczył do strażaków miejskich...jak ci przywalą mandat to albo te kasztany zjesz albo ustawisz się w kolejkę po 500 plus którego tak nie lubisz...hahahah
mniam mniam kasztanki...hahaha
Odpowiedz
-19
@ xxx
dnia 13.04.2016, 18:23 · Zgłoś
12 lat moj pies [...] gdzie popadnie i jeszcze mandatu nie dostalem a jakbym dostal to ani bym myslal go zaplacic
Odpowiedz
2
@ ex-jasło
dnia 14.04.2016, 08:41 · Zgłoś
Przecież na ogródku jordanowskim jest toaleta!!! Jakim trzeba byc burakiem, żeby dziecko w krzakach wysadzać?! A potem dorośnie taki i leje gdzieć na chodniku...
Odpowiedz
-2
@ Stara Jaślanka lat 72
dnia 13.04.2016, 15:55 · Zgłoś
To racja,że niektórzy właściciele psów nie wypełniają obowiązku sprzątania po swoim psie.Ale też zakaz chodzenia po miejscach publicznych z psem nie załatwia sprawy.Potrzeba edukacji i dobrego przykładu. Może specjalne mandaty i dodatkowe patrole straży miejskiej, a może jak w serialu "Barwy szczęścia" -próby pouczania innych spacerowiczów i jakieś edukacyjne pomysły?
A najważniejsze w tej całej sprawie jest budująca i pouczająca forma dyskusji władz z mieszkańcami,tak wygląda demokracja, której tak w Polsce potrzeba.Brawo Jasło !!
Stara Jaślanka,lat 72
Odpowiedz
1
@ jas
dnia 14.04.2016, 11:00 · Zgłoś
Co to znaczy brak edukacji w tym temacie? Wszyscy wiedza co to [...] i jak pachnie. Nikt nie chce w nie wejść.Studia potrzebne do tego nie sa ani inne pogadanki. Kultura i wychowanie wyniesione z domu , tego potrzeba a nie edukacji
Odpowiedz
4
@ Gołebie tez powinnyh po sobie sprzątać
dnia 13.04.2016, 15:55 · Zgłoś
ja raz widziałam jak w parku z drzewa poleciała kupa gołebia prosto na główe dziewczyny.
Odpowiedz
12
@ do widzenia
dnia 13.04.2016, 15:50 · Zgłoś
"Ograniczane są swobody obywatelskie" chyba piesełskie ! Czy pani wolno [...] na trawnikach, chodnikach czy innych obszarach ? Skoro nie to niech Pani nie [...] swoim psem albo mu pieluche montuje jak wychodzi z nim na spacer. Ja po [...]ch nie chcę chodzić i to SĄ MOJE SWOBODY OBYWATELSKIE. Park to nie psi [...].
Odpowiedz
0
@ alex
dnia 14.04.2016, 23:42 · Zgłoś
pies też obywatel a zameldowany i za wodę i śmieci płaci
Odpowiedz
28
@ xxxx
dnia 13.04.2016, 15:40 · Zgłoś
Ludzie w centrum nie zbierają [...] za swoimi psami...w krakowie na niektórych osiedlach są nawet napisy na chodnikach : twój pies TWOJA KUPA...u nas ldzie są niewyedukowani...w popłochu uciekając czasami przykryją kupsko na środku chodnika listkiem...aż żal patrzeć na takich [...]...rozumiem żeby wyprowadzić psa...ale trzeba posprzątać,,, a jak nie to strażaki miejskie i potężne mandaty...w niemczech za niesprzątnięcie kupy grozi mandat 75-100 euro. dostałaby jedna z drugą psiary po dwie stówki mandatu to by piesek robił kupcię na chusteczkę...
Odpowiedz
30
@ właściciel konia
dnia 13.04.2016, 15:16 · Zgłoś
A mnie pies Benek Pani Gosi nie interesuje i to gdzie ona sobie będzie z nim na spacer wychodzić. Ja w parku chcę mieć spokój i nie potrzebuję żeby jakieś psiaki po alejkach się plątały. Wszak mój koń też czworonóg i tez jest dla mnie jak członek rodziny ale ja go do parku nie wyprowadzam. Jeśli chce się mieć zwierzaka to trzeba się zastanowić czy są warunki i możliwości do jego utrzymania a nie wymagać zapewnienia takowych od miasta. Ja mam takie samo prawo obywatelskie jak Pani Gosia i nie życzę sobie piesków w parku (Pani Gosia niech przychodzi). Mam nadzieję że moje prawo obywatelskie nie jest takie samo jak psa Benka. Pani Gosia jak chce mieć czworonoga to niech tak jak ja zakupi sobie działkę na wsi, wybuduje pomieszczenia dla jego utrzymania i niech nie zawraca gitary swoim Benkiem miastu, które ma dość ważniejszych problemów do rozwiązania niż spacery Pani Gosi z Benkiem.
Odpowiedz
20
@ @
dnia 13.04.2016, 15:46 · Zgłoś
Nic dodać, nic ująć.Równość dla KONI słoni i psów
Odpowiedz
9
@ stach
dnia 13.04.2016, 16:20 · Zgłoś
Jeśli ta pani uważa tego zwierzaka za członka rodziny to niech nauczy go korzystania z sedesu!!! A nie załatwianie potrzeb na trawnikach!!!
Odpowiedz
-5
@ Gosia
dnia 13.04.2016, 17:05 · Zgłoś
To jest wlasnie postawa naszych mieszkancow!!!Egoizm,brak odpowiedzialnosci.Dziekuje ze pozwala mi Pan spacerowac po parku .Watpliwa to dla mnie przyjemnosc gdybym miala spotkac Pana.
Odpowiedz
14
@ właściciel konia
dnia 13.04.2016, 19:18 · Zgłoś
Dla mnie mój koń jest jak członek rodziny, dla Pani Benek więc róbmy w parku zwierzyniec, prawda? Wszak mój czworonóg jest dla mnie tak samo ważny jak Pani piesek dla Pani. Znajdą się pewnie inni miłośnicy zwierząt, np. kucyków, węży, strusi, jaszczurek itp. Czym one się różnią od Pani Benka? Dla ich właścicieli sa tak samo ważne jak Pani piesek i tez traktują ich jak członków rodziny. Więc co? Pani z pieskiem jest dyskryminowana a inni? Chce Pani mieć psa ok. ale spacery z nim to Pani problem a nie miasta. To kupy psie sa problemem dla miasta i mieszkańców, którzy w nie wdepną. O jakim egoizmie Pani mówi? Park chyba z złożenia jest miejscem relaksu dla ludzi a nie zwierząt i niekoniecznie każdy, kto chce usiąść na ławce w parku chce Pani biegającego pieska do towarzystwa. Egoizm to jest własnie Pani postawa bo chce Pani innym narzucać to, co dla Pani jest ważne. Jaki brak odpowiedzialności? Chyba ze strony Pani. Jeśli ma Pani swojego pupilka to niech mu Pani stworzy takie warunki jak Pani chce, ale takie które nie będą przeszkadzać innym. Nie powie Pani że grupa 180 osób ma dyktować warunki w 35-tysięcznym mieście bo im się tak podoba. Zapewniam ze znacznie więcej osób chce spokoju w parku i braku obecności zwierząt (mojego konia też). Ja to potrafię zrozumieć i uszanować a Pani nie. Czy to nie świadczy o odpowiedzialności właściciela zwierzaka? A [...] gadanie że sto lat temu psy mogły być w parku tylko świadczy o braku tolerancji wobec innych ludzi. Sto lat temu na rynku stało w piątek mnóstwo furmanek i koniki (takie jak mój) zostawiały dużo nawozu naturalnego na nim. Mamy do tych lat wracać? Szkoda gadać :(
Tak nawiasem mówiąc, ktoś powinien zainteresować się starszymi paniami wysypującymi kilogramy chleba w parku i na rynku, może Straż Miejska?
Odpowiedz
-1
@ Gosia
dnia 14.04.2016, 12:30 · Zgłoś
Dlaczego pisze Pan pod pseudonimem?Prosze miec odwage i podac swoje nazwisko <chetnie przedyskutuje z Panem Ta sprawe
Odpowiedz
3
@ właściciel konia
dnia 14.04.2016, 16:29 · Zgłoś
Nie widzę potrzeby dyskusji z Panią. Wyraziłem swoja opinię i chyba sądząc po ocenach moich wpisów oraz wpisów Pani powinno być jasne jakie zdanie ma większość mieszkańców. Moje zwierzaki (nie tylko konie) to mój problem a nie problem miasta i myślę że Pani również nie powinna robić problemów miastu z powodu Pani pupilka. Miłość do zwierząt to także wyrzeczenia i pogodzenie się z tym że są również ludzie, którzy niekoniecznie w sprawie naszych "członków rodziny" muszą mieć takie same zdanie. Zamieszkiwanie w centrum miasta wiąże się z plusami ale są również tego minusy i to Pani problem jak sobie Pani z tym poradzi. Czasami trzeba umieć wybrać pomiędzy wygodą, kosztem utrzymania zwierzaka a miłością do niego. Wybór należy do Pani. Ja moimi zwierzętami problemów innym nie sprawiam a w parku niekoniecznie przyjemność sprawiają mi pieski i jestem za zakazem wprowadzania tam psów a powiem więcej. jestem za tym aby centrum miast było wolne od spacerujących z pieskami ( z wyjątkiem psów-przewodników niewidomych). Pani Gosiu, Pani Benek to Pani sprawa i Pani problem i niech Pani nie opowiada bzdur o dyskryminacji tylko niech Pani zastanowi się jak pogodzić Pani miłość do Benka z niezakłócaniem spokoju tych, którzy piesków np. w parku nie chcą. Są ważniejsze w mieście sprawy niż Pani Benek i kilku jeszcze Pań spacerujących i wypuszczających swoje pieski na trawniki pod JDK, pod kinem Syrena, pod blokami na ul. Kościuszki itd. i odwracających wzrok w momencie robienia kupki. Nie będę z wiadomych względów podawał nazwisk tych "miłośników" psów ale zapewniam że posiadam trochę zdjęć takich sytuacji. Jest Pani pewna że nie ma na nich Benka? ... Przyjemnych spacerów z Benkim życzę :)
Odpowiedz
0
@ Anatola
dnia 14.04.2016, 23:07 · Zgłoś
Z całym szacunkiem pani powinno pisać sie przez "P". Poza tym dla psów korzystanie z sedesu nie jest niemożliwe https://www.google.pl/search?[...]=pies+na+sedesie&client=safari&hl=pl-pl&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOkcTmgY_MAhWEBiwKHUxxDe8Q_AUICCgB&biw=320&bih=460#imgrc=rd0XU7qE2jPbOM%3A A właścicielowi konie życzę, aby spróbował nauczyć swojego członka rodziny załatwiania swoich potrzeb w ten sposób...ihaaaaaha. Apel jak najbardziej popieram i mam nadzieje, ze pani Małgosia nie przejmie sie złośliwymi uwagami. Miłośników psów jest bowiem cała masa w naszym mieście. Byle szła za tym świadomość, ze park ma służyć nam wszystkim. Pozdrawiam i gratuluje świadomym właścicielom psów.
Odpowiedz
1
@ alex
dnia 14.04.2016, 23:41 · Zgłoś
krokodyli i pająków
Odpowiedz
2
@ właściciel konia
dnia 15.04.2016, 09:56 · Zgłoś
Polecam wszystkim śledzenie popularnego portalu społecznościowego na którym już niebawem pojawi się strona dotycząca poruszonego tematu. Być może, że ktoś ze "świadomych właścicieli" psów będzie mógł siebie i swojego pupilka zobaczyć na umieszczanych tam zdjęciach i filmikach. Będzie to znakomite odniesienie oraz komentarz do powyższego artykułu i dyskusji w komentarzach.
Odpowiedz
2
@ ola
dnia 15.04.2016, 12:39 · Zgłoś
do własciciel konia BRAWO,BRAWO ,BRAWO bardzo dobrze to pani wyjasniła tej pani z benkiem mam nadzieje ,ze zrozumiała,ja osobiscie przez te psie kupki zaczynam popadac w depresje,powoli nie chce mi sie wychodzic z domu ,bo gdzie się nie rusze tam kupka,mam juz tego dość, idz z dzieckiem na spacer co wracamy to buciki brudne i nie tylko można popaść w chorobe ,myj wiecznie buty z kupki psiej,i stersuj sie człowieku zeby ziecko nie złapało jakiegoś [...] ,po dyskryminowanym piesku,może wszyscy powinni takie buciki i odzież nosić do czyszczenia do pani gosi to zrozumiała by zakaz wstępu do parku ,jeszcze tylko tam nie było [...],
Odpowiedz
0
@ Anatola
dnia 16.04.2016, 23:16 · Zgłoś
Po pierwsze, z całym szacunkiem, ale zwrot grzecznościowy "Pani" pisze sie przez duże "P" jak widać na załączonym linku pieski można mauczyć z korzystania z wc, w właścicielowi konia życzę równie owocnych starań...ihaha:)) brawo dla Pani Małgosi za apel i postawę. Oby w naszym mieście było coraz więcej świadomych właścicieli czworonogów. Jak najbardziej popieram apel, wszakże park ma służyć mieszkańcom. Ich pupile to też obywatele miasta, bo płaci sie za nie podatki. Niech mają chociaż wydzieloną część, skwerek gdzie będą mogli korzystać z terenów zielonych, tj 1/8 parku:) pozdrawiam
Odpowiedz
-6
@ @uwaga
dnia 13.04.2016, 15:15 · Zgłoś
tylko w Polsce sa problemy zawsze...w kazdym cywilizowanym kraju bez problemu rozwiazuja takie sprawy i czworonogi maja nawet kolekcje odziezy na spacery odpowiednia do pory roku
Odpowiedz
6
@ @abc
dnia 13.04.2016, 15:05 · Zgłoś
Mieszkam w innym mieście, ale często bywam w Jaśle. U nas po prostu stoją kosze na psie nieczystości i problemu nie ma. Większość [...] jest wyedukowanych w tym temacie. Ostatecznie co to za przyjemność chodzić po ob***nych miejscach. Sami przecież codziennie chodzimy z psami w te same rejony. Dbamy więc o "własne podwórko". Zdarza się oczywiście jeden lub drugi, któremu nie honor schylić się do kupki, ale są to wyjątki. My sami zwracamy innym uwagę, jeśli nie działa - skutkuje postraszenie Strażą Miejską. Sprzątanie po psach to kwestia elementarnej kultury osobistej a nie przepisów. edukacja, edukacja i edukacja raz jeszcze i mandaty za zanieczyszczanie plus postawienie tablic i koszy. Jedyny park miejski w centrum miasta powinien być dostępny także dla czworonogów.
Odpowiedz
5
@ normalny
dnia 13.04.2016, 15:02 · Zgłoś
Wziąs na spacer WNUKI a nie psy
Odpowiedz
7
@ mieszkaniec
dnia 13.04.2016, 14:53 · Zgłoś
całe miasto [...] , [...]. wies jest dużo lepsza pod tym względem czystsza piękne krajobrazy nie to co tu, tynki sypiące się ze ścian brut smrót i ubóstwo
Odpowiedz
9
@ xxx
dnia 13.04.2016, 14:56 · Zgłoś
ja tu zadnego SMROTU nie czuje ani nie widze BRUTU
Odpowiedz
-8
@ ateistyczne Jasło
dnia 13.04.2016, 14:44 · Zgłoś
Ludzie, tak narzekacie na kupy psów, a tym czasem Pan z MZGO wypowiada się, że koszy na kupy stawiać nie będzie... i co z tego, że inne miasta takie kosze mają, Jasło nie będzie miało, bo są przecież "niepotrzebne". Tak samo macie pretensje do osób które nie sprzątają kup... no własnie należy się zastanowić dlaczego tego nie robią? Może brakuje im wiedzy na ten temat, może nie wiedzą po prostu gdzie te kupy wyrzucać. Może nie widzą znaków wskazujących na to że kupy nalezy sprzątać itd. Przyczyn może być dużo, ale miasto NIE ROBI NIC W KIERUNKU TEGO BY EDUKOWAĆ LUDZI ODNOŚNIE ZBIERANIA KUP. Mam wrażenie, że nitkórzy myślą tylko o swoich [...] i o krytykowaniu innych. A tak naprawdę wiele mogłoby się zmienić w życiu mieszkańców miasta gdybyśmy tylko umieli ze sobą rozmawiac, słuchać się wzajemnie i mówić otwarcie o swoich potrzebach. Ja popieram zniesienie zakazu wprowadzania pasów na teren parków. Ale jestem też za tym by umiescić tam kosze na kupy i tabliczki informujące o sprzątaniu tych kup. Myślę, że ludzie ze swoimi pupilami by się do tego stosowali a przy okazji odbywałaby się jakaś edukacja. Zamiast zrozumieć potrzeby właścicieli psów ze śródmieścia to lepiej ponarzekać jacy wszyscy są beznadziejni.
Odpowiedz
5
@ jas
dnia 14.04.2016, 10:55 · Zgłoś
"..ale miasto NIE ROBI NIC W KIERUNKU TEGO BY EDUKOWAĆ LUDZI ODNOŚNIE ZBIERANIA KUP..." Na czym ta edukacja ma polegać ? Pogadanki, kursy, szkolenia?.
Ludzie opamietajcie sie .Jak w domu kultury sie nie nauczycie to "miasto" ma Was nauczyć ?. Co to [...] kazde dziecko wie. Wejśc w nie nie jest przyjemnie. Moze to wystarczy
Odpowiedz
37
@ Dorota
dnia 13.04.2016, 14:41 · Zgłoś
Przy bloku nr 6 na Kochanowskiego wychodzą z psami zarówno od strony południowej jak i północnej. Zaznaczam, że pies nie tylko robi [...] ale i [...]. Później na trawniczek wychodzą dzieci pobawić się i pograć w piłkę i leżą na tej "pachnącej" trawce. Dosyć może tej szopki. Masz psa to masz problem. Kup sobie dom i niech [...] ci pod [...]. A wokół bloku ma być czysto i koniec dyskusji.
Odpowiedz
-1
@ xxx
dnia 13.04.2016, 14:44 · Zgłoś
dzieci tez robia kupe i sikaja po trawnikach
Odpowiedz
12
@ elo
dnia 13.04.2016, 15:05 · Zgłoś
Chyba tylko Twoje...
Odpowiedz
-8
@ xxx
dnia 13.04.2016, 15:06 · Zgłoś
ja nie mam bo mnie na nie nie stac a od panstwa zebral jak patologia nie bede
Odpowiedz
11
@ xxx
dnia 13.04.2016, 15:52 · Zgłoś
a ty nie pyskuj tylko do kolejki do mopsu
Odpowiedz
1
@ ola
dnia 15.04.2016, 12:26 · Zgłoś
do xxx nie porównuj ludzi do zwierzat ,bo jest to mocno nie na miejscu,po za tym sama jestem matka i jakos nie zdażyło sie zeby moje dziecko robiło kupki w miejscach publicznych,natomiast psie odchody zaczynaja byc dużym problemem mieszkam na wiosce i widze co sie dzieje gdzie sie człowiek nie ruszy tam kupka strach isc z dzieckiem zeby zaraz w cos nie wdepło ,jak sie ma pieska to powinno miec sie swój dom i trzymac pieska na swojej posiadłosci i sobie [...] po jego kupkach ,bo ja osobiscie mam juz tego serdecznie dosc to zadna przyjemnosc czyscic buty po psiej kupie ,popieram władze miasta oby tak dalej powinni jeszcze robic łapanki i wszystkie wałesające sie psy łapać i wywozić do schroniska,a nie idzie człowie do gminy,a tu piesek biega po sródku ,a na schodach przed wejsciem psia bomba,co to ma byc,i jeszcze pani ma wielki żal jaka to jest dyskryminowana porazka.
Odpowiedz
24
@ Łukaszek
dnia 13.04.2016, 14:27 · Zgłoś
A na osiedlu Na kotlinę pieski chodzą robić za tuje . Jest tam WC dla piesków bo każdy pies jak tam się znajdzie to od razu robi [...] . Brak reakcji administracji jak i SM. W lecie to będzie śmierdzieć łał.
Odpowiedz
-15
@ annakijak;-)
dnia 13.04.2016, 14:34 · Zgłoś
To chyba lepiej, niż jakby miały to robić na trawnikach pod oknami jak w "Dniu [...]", prawda? Dopóki nie będzie terenu dla psów z prawdziwego zdarzenia, lepsze to, niż nic.
Odpowiedz
47
@ podkarpacki
dnia 13.04.2016, 14:16 · Zgłoś
Szacun dla ludzi którzy sprzątają za swoim psem , ale idąc ulicami i widząc [...]...ne przez jakiegoś kundla na chodniku , to [...] trafia. W takim momencie włascicielowi wziąc to cos z chodnika i kazac mu zjeść!
Odpowiedz
43
@ mieszkanka baczynskiego
dnia 13.04.2016, 13:26 · Zgłoś
popatrzcie na baczynskiego nie wiadomo gdzie stanac co robi straz miejska ze nie reaguje
Odpowiedz
-14
@ Światły
dnia 13.04.2016, 13:21 · Zgłoś
Gdyby tak dbali o pupile to by wiedzieli że jest wyrok sądu orzekający że zakaz wstępu psów do parku jest niezgodny z prawem i właściciele czworonogów mogą się na niego powołać i oddać sprawę do sądu zaskarżając władze miasta
Odpowiedz
12
@ alfred
dnia 13.04.2016, 16:24 · Zgłoś
Najlepiej niech sprawę rozstrzygnie TK.
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 13.04.2016, 16:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ annakijak;-)
dnia 13.04.2016, 13:13 · Zgłoś
Miasto, wymuszając płacenie podatku za posiadanie psa, powinno zadbać również o warunki dla tegoż psa. Tyle terenów na wałach się marnuje, wystarczy je wykosić i przystosować. Kosze na odchody i woreczki, tak jak na przykład w Czechach, powinny być normą, nie egzotyką. Akcje tańszej sterylizacji, schronisko dla bezdomnych zwierzaków, czyli to, co obiecywała w kampanii pani wice, nie powinny pozostać w sferze przedwyborczych obietnic. Przede wszystkim jednak, świadomość ludzi powinna sięzmienić. Jeżeli sprzątamy po własnym wydaleniu (mam nadzieję), lub swojego dziecka, to dlaczego nie psa? Jak powiedział Saint-Exupery "Jesteś odpowiedzialny za to, co oswoiłeś". Natomiast dla wszystkich radnych, którzy powołują się na nauki [...], załączam Dekalog Świętego Franciszka z Asyżu:

1. Bądź człowiekiem pośród stworzenia, bratem miedzy braćmi.

2. Odnoś się z miłością i czcią do wszystkich istot stworzonych.

3. Ziemia została ci powierzona jako ogród; zarządzaj nią mądrze.

4. Z miłości do siebie samego troszcz się o człowieka, zwierzęta, rośliny,

wody i powietrze, aby ziemia nie została ich pozbawiona.

5. Używaj rzeczy oszczędnie, ponieważ marnotrawstwo nie zapewnia

przyszłości.

6. Twoim zadaniem jest odsłanianie tajemnice pożywienia w taki

sposób, ażeby życie karmiło się życiem.

7. Rozwiąż węzeł przemocy, abyś zrozumiał, jakie są prawa życia i

istnienia.

8. Pamiętaj, że stworzenie nie odzwierciedla twojego tylko

podobieństwa, lecz jest wyobrażeniem najwyższego Boga.

9. Ścinając drzewo, pozostaw jego pęd, aby całkiem nie zniszczyć

jego życia.

10. Z szacunkiem stąpaj po kamieniach, bo każda rzecz ma swoją

wartość.
Odpowiedz
52
@ Xxx
dnia 13.04.2016, 14:17 · Zgłoś
Te woreczki nic nie dają, bo przecież ludzie sie wstydzą sprzątać po swoich psach. To rani ich godność...Mieszkam w mieście i na moim osiedlu jest Xxx specjalnych koszy w dodatku z woreczkami na kupy. A i tak jest ich pełno na ziemi. Raz zwróciłem uwagę do pani co nie posprzątała po psie to dostałem opowiedzieć "czego pan by jeszcze nie chciał..." (Była strasznie zbulwersowana, ze zwróciłem jej uwagę by posprzątała po psie)
Odpowiedz
0
@ annakijak;-)
dnia 13.04.2016, 16:03 · Zgłoś
Ja się tylko zastanawiam, komu tak przeszkadza dekalog św. Franciszka w naszym arcypobożnym mieście...a może wezwanie do sprzątania? Po sobie, dzieciach i psach?
Odpowiedz
5
@ alex
dnia 14.04.2016, 23:37 · Zgłoś
proponuję iść w niedzielę rano na wały jak paniusie z pupilami [...] z limuzyny .Pies wyjdzie z auta i kloca wali [...] w prawo lewo i nikt nie widział odjazd ,gdzie jest straż miejska która tak dzielnie pilnuje porządku
Odpowiedz
60
@ wszedzie psie kupy
dnia 13.04.2016, 13:11 · Zgłoś
Idąc chodnikiem w centrum miasta wszędzie psie kupy - śmiechu warte. Trzeba iść zygzakiem, żeby nie wleźć. A jak nie wierzycie zobaczcie ul. Kościuszki w stronę dworca, ul. Kochanowskiego... Aż się nie dobrze robi.
Odpowiedz
28
@ właściciel konia
dnia 13.04.2016, 20:28 · Zgłoś
A paniusie z pieskami na tych ulicach spacerują i traktują trawniki jak miejsce do robienia kupek przez ich pupilki. Drogi pańcie schylcie się po kupkę waszych piesków i posprzątajcie! Tu nie chodzi o dyskryminację a odpowiedzialność i porządek!!!
Odpowiedz
3
@ x
dnia 13.04.2016, 13:03 · Zgłoś
Ale wypadaloby pojsc na jakis kompromis. Poki co Ci ludzie sa dyskryminowani. Skoro wieksze miasta maja uregulowana ta sprawe dlaczego Jaslo tego nie zrobi.
Odpowiedz
16
@ NaturalBornLeader
dnia 13.04.2016, 14:26 · Zgłoś
A kto powiedział, że ma być równość we wszystkim i każdy ma mieć swoje przywileje?
Na tym polega demokracja. Na dyskryminowaniu mniejszości.
Amen.
Odpowiedz
18
@ marcin
dnia 13.04.2016, 17:52 · Zgłoś
dzis przynioslem do pracy w Krakowie ladna wielka kupe na podeszwie
tyle w kwestii uregulowania w dużych miastach
nie ma [...]a - nie ma zakazu, proste
Odpowiedz
115
@ Razdwatrzy
dnia 13.04.2016, 12:48 · Zgłoś
To, że Pani Gosia zbiera kupkę po swoim psie nie znaczy, że każdy jest tak odpowiedzialny, większość tego po prostu nie robi, tylko płochliwie rozgląda się czy ktoś nie zauważył i idzie dalej po tym jak jego piesek narobi na czyimś trawniku. Może w NOWYM JORKU jest inaczej. Pomysł z zakazami jak najbardziej trafny, bo chyba nikt nie chciałby korzystać z "placów zabaw, plaż, kąpielisk, terenów rekreacyjnych, terenów szkolnych oraz przedszkolnych, boisk" (swoją drogą to chyba kiepskie miejsca na spacer z psem) oglądając przy tym pozostałości po nieodpowiedzialnych właścicielach psów.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 13.04.2016, 14:30 · Zgłoś
A czy rodzice sprzataja po swoich dzieciach ?? Bo czesto widze jak maluchy wala kupy i szczaja w parkach !!
Odpowiedz
45
@ annakijak;-)
dnia 13.04.2016, 14:33 · Zgłoś
Cóż... należałoby karać jednych i drugich. To już jest kwestia elementarnej kultury.
Odpowiedz
61
@ xxx
dnia 13.04.2016, 14:52 · Zgłoś
Nie potrzeba zakazu wprowadzania psow, wystarczy karac wysokimi mandatami tych, ktorzy nie sprzataja po swoim psie.
Odpowiedz
27
@ qwerty
dnia 13.04.2016, 16:43 · Zgłoś
Prawdziwa dragones świeci się na żółto
a poza tym w życiu nie napisała by tak [...] tekstu.
-
Wracając do tematu większość właścicieli czworonogów nie sprząta po swoich pupilkach.
Psów nie ma co winić. Winni są opiekunowie-w 80% zero kultury i obowiązków.
Jak widzę ,że zatrzymuje się przed moją posesją tylko po to abym miał w co wdepnąć to mam ochotę rzucić kamieniem, bynajmniej nie w psa.
-
Dlatego popieram te wszystkie zakazy dotyczące wyprowadzania zwierząt.
Powinni jeszcze ustawić tabliczki na wałach zakazujące wyprowadzania psów.
W niektórych miejscach ciężko przebiegnąć.
Odpowiedz
-25
@ jaslanka
dnia 13.04.2016, 16:53 · Zgłoś
Czy sie zastanowiles
co piszesz???
Odpowiedz
12
@ miłośnik psów
dnia 13.04.2016, 17:09 · Zgłoś
Podnieść opłaty za psy w mieście. I właściciel psa powinien dodatkowo płacić za odchody psie i segregować psie odchody
Odpowiedz
1
@ wiem...
dnia 13.04.2016, 19:29 · Zgłoś
dragoness jesteś dobrze wykształconą osobą...w szkole jest wiele czasu...twoje obserwacje są słuszne[...] widzisz ten problem...nie tylko w psach ale i w ludziach...zgadzam się z tobą w 100%...ludzie po sobie nie posprzątają a po psach tym bardziej nie...wyprowadzają je tylko po to żeby się wys...y...i odl..y...Pytanie czy nie lepiej zamiast psa mieć...rybki...pająki na ścianach...muchy...ćmy...itd.
Odpowiedz
8
@ annakijak;-)
dnia 13.04.2016, 19:40 · Zgłoś
Cóż... akurat ta/en dragoness to już nie ja. Postanowiłam używać po prostu imienia i nazwiska, a w szkole czas na takie obserwacje mam na przerwach jedynie. Oczywiście, problem jest w ludziach, którzy miejsca publiczne traktują jak niczyje, to samo jest w szkołach, czy zakładach pracy. Niestety istoty, z założenia ewolucji myślące, zachowują się tam gorzej niż zwierzęta. Dlaczego? Bo robią wiele rzeczy umyślnie, a raczej bezmyślnie. Brudzą, niszczą i zostawiają po sobie tony śmieci i odchodów. Jak wspominałam, miasto powinno zagospodarować pieniądze, które wpływają w ramach podatku od posiadania psów w tereny dla zwierząt, oraz udostępnić kosze na odchody, jeśli nie worki. Posiadaczy psów należy uświadamiać, poczynając od dzieci w szkołach, bo to one zwrócą rodzicom uwagę, w razie czego.
Odpowiedz
0
@ wiem...
dnia 13.04.2016, 19:55 · Zgłoś
powiem tak...szkoda, że nie jesteś radną powiatową...fajne masz myślenie i spojrzenie na miasteczko...inni mogli by skorzystać z wielu twoich pomysłów...no ale cóż...wiemy jak jest ...ten ma racje kto ma władzę...prawda...może kiedyś wypijemy razem kawę to pogadamy...
Odpowiedz
14
@ Kompresor
dnia 13.04.2016, 21:23 · Zgłoś
Dokładnie jak się idzie rano do pracy to chodniki aż parujom od guwien psich 10 procent sprząta po piaskach a reszta ma to daleko gdzieś
Odpowiedz
-6
@ :)
dnia 13.04.2016, 22:48 · Zgłoś
to może jeszcze zabronimy wchodzić blondynom o niebieskich oczach bo też przesadzają,
a [...] opijusy to nie syfią - też zabronić ,
skandal, łamanie praw człowieka,
do "razdwatrzy" zakaz to bubel , pójście na łatwiznę dlaczego za nieodpowiedzialnych [...] którzy nie sprzątają mają odpowiadać ludzie którzy ze swoimi pupilami chcą pospacerować w parku ( [...] to poprzednim ustrojem i odpowiedzialnością kolektywną) , niech postawia strażników miejskich którzy będą pilnować porządku a nie zabraniają korzystać z miejsc publicznych.
płacę podatki tak jak każdy inny (za psa pewnie też płacą) to dlaczego jakiś ... zabrania mi korzystać z czegoś za płacę jak każdy inny a jakiś relikt przeszłości jeszcze bez zastanowienia bije brawo i twierdzi że jest w porządku - A NIE JEST - łamane są prawa ludzi i to jest SKANDAL
Odpowiedz
2
@ :)
dnia 13.04.2016, 22:50 · Zgłoś
kolejna bzdura - komuna czai się za rogiem
Odpowiedz
4
@ jaś
dnia 14.04.2016, 07:56 · Zgłoś
ja też nie mam gdzie wyprowadzać swojego konia i nie czuję się dyskryminowany mimo że koń nie jest gorszym zwierzakiem od psa czy kota .
Odpowiedz
3
@ Bhp
dnia 14.04.2016, 09:49 · Zgłoś
Należy zadać tej Pani pytanie.czy zwrocila uwage kiedykolwiek komukolwiek z właścicieli psów którzy wraz ze swoim pieskiem zostawili [...] chodniki .Przechodnie w psich odchodach sie taplaja a tu nagle pretensje że takich sytuacji brakuje jeszcze w parku.
Odpowiedz
3
@ pies
dnia 14.04.2016, 10:03 · Zgłoś
Tak zgadzam sie w calosci . Chodniki naszego miasta i wszystkie mozliwe miejsca rekreacji wlacznie z walami sa [...] . Nie sprzataja po pupilkach , nie szanujac tym samym innych.Maja gdzies zakazy.Nawet w piskownicy pozwalaja swim ulubiejca sie zalatwic.Nie do wladz zale,lecz nauczyc sie poszanowania innych uzytkownikow i problemu nie bedzie...
Odpowiedz
3
@ annakijak;-)
dnia 14.04.2016, 10:10 · Zgłoś
Czyli cały problem ogranicza się do sprzątania i egzekwowania tegoż. I znowu wracamy do punktu wyjścia; wspólne, publiczne to niczyje i można "zasyfić". Należy uczyć porządku dzieci już od przedszkola, a starszych? Straszyć mandatami, niestety.
Odpowiedz
-1
@ Vogel
dnia 14.04.2016, 16:57 · Zgłoś
Widać,że z głową nie najlepiej. Biegaj po Śródmieściu tam nie ma kup.
Odpowiedz
2
@ alex
dnia 14.04.2016, 23:27 · Zgłoś
najlepsze rozwiązanie pies idzie w [...] do parku wszyscy widzą nikt nie narzeka i nikt nie sprząta
Odpowiedz
2
@ ola
dnia 15.04.2016, 12:06 · Zgłoś
zgadzam się w 100% wiekszość włascicieli nie dość ,że nie zbiera odchodów za swoimi pieskami,to jeszcze wogóle zapominają o tym że pieski się szczepi ,odrobacza itd,popieram władze miasta oby tak dalej i to nie tylko w miescie,ale i na wsiach tez powinni zrobic z tym porzadek.Pani Małgosia jest oburzona ,bo ma pieska o którego dba i jest jej krzywda ,a ciekawe co by powiedziała jakby miała małe dzieci które bawią sie na placach zabaw i nie raz byłyby upaprane w psich odchodach,bo niestety w polsce za pieskiem sprzata co 10 osoba
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 15.04.2016, 13:59 · Zgłoś
nie trzeba być odpowiedzialnym do zbierania kupek po psach
Odpowiedz
0
@ gosc
dnia 24.04.2016, 19:26 · Zgłoś
Ba jest zwierzaczkiem bardzo czystym
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.