Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Wybieg dla psów rozwiąże problem wielu jaślan

135

Miłośnicy czworonogów mają nadzieję, że na terenie Jasła powstanie wybieg dla psów. W mieście nie mają możliwości swobodnego wyprowadzania zwierząt na spacer, dlatego zmuszeni  są wyjeżdżać ze swoimi psami poza jego granice.

Projekt wybiegu dla psów

Pomysł stworzenia wybiegu dla psów został zgłoszony do miejskiego programu rewitalizacji i spotkał się z dużym zainteresowaniem. Popierają go zwłaszcza ci mieszkańcy Jasła, którzy mają psy. Gwoli przypomnienia regulamin miejski zabrania wprowadzanie psów i innych zwierząt domowych na teren Parku Miejskiego, skwerów, placów zabaw, piaskownic dla dzieci, plaż, kąpielisk, terenów rekreacyjnych, terenów szkolnych i przedszkolnych, boisk, w tym boisk szkolnych i ogródków przedszkolnych itp.

Właściciele czworonogów mając tak duże obostrzenia w tej kwestii zmuszeni są do szukania innych miejsc oddalonych od miasta. Szczególnie dotyczy to tych osób, które mają duże psy.

- Wybieg dla psów nie jest potrzebny tylko dla samych zwierząt, ale również dla ich właścicieli. Chodzi o to, aby znalazło się takie miejsce, gdzie będą mogli spuścić psa ze smyczy i po prostu odpocząć. Gdy idziemy na spacer, zwierze jest cały czas w pełnym napięciu. Ponadto my, jako właściciele musimy sprawdzać, czy jedzie rowerzysta, czy ktoś biegnie bądź idzie małe dziecko. Duży pies potrzebuje się wybiegać. Pomimo tego, iż mam duży ogród to spacer dla czworonoga jest czymś zupełnie innym. Pies wtedy węszy i pracują jego wszystkie zmysły. Nie mamy możliwości, aby w mieście spuścić go ze smyczy, a nam brakuje takiego miejsca – podkreśla Dorota Bilewicz, mieszkanka osiedla Śródmieście.

Właściciele psów spotykają się na spacerze ze swoimi pupilami. Wielu z nich organizuje sobie wspólne wyjazdy ze zwierzętami, aby poćwiczyć w Rzeszowie, Krośnie, Strzyżowie, czy na Słowacji. Głównie do zasługa znajomych, którzy posiadają prywatne wybiegi dla psów i dzięki ich uprzejmości mogą z nich skorzystać. Do tego dochodzą koszty podróży. Nie mają jednak wyjścia dopóki w Jaśle lub w jego okolicach nie znajdzie się specjalnie wygrodzony teren dla czworonogów.

- Przy ul. Konopnickiej w Jaśle są dwie wolne działki, które należą do miasta. Z rynku spacerkiem można byłoby dość w 20 minut. Wybieg byłby zupełnie na uboczu. Niedaleko ma przebiegać droga KG2, ale nie będzie to kolidować. Samochodem również można będzie tutaj dojechać - wyjaśnia D. Bilewicz. - Chcielibyśmy, aby wybieg w Jaśle miał około 50 arów. Największym kosztem byłoby wykonanie ogrodzenia. Na początku nie musi być żadna infrastruktura. Z czasem, gdy znajdą się możliwości finansowe teren ten zostałby oddzielony, aby na jednej części odbywałyby się treningi dla psów. Zapaleńców jest wielu i za przysłowiową złotówkę zrobią szkolenia dla zwierząt - dodaje.

Pani Dorota odkąd ma psa, wie jak ważne jest jego wyszkolenie. Dzięki temu pies uczy się posłuszeństwa i rozwijają się jego różne instynkty w zależności od predyspozycji. Choć od planów do realizacji wybiegu w Jaśle jest jeszcze długa droga to miłośnicy zwierząt wierzą, że ich potrzeby zostaną wreszcie dostrzeżone.

id

Zdjęcia z prywatnego albumu Doroty Bilewicz

Reklama

Komentarze: 134

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Lolo
dnia 21.08.2018, 19:57 · Zgłoś
Misiu popieram istnna beznadzieja damy rade
Odpowiedz
2
@ Misiek
dnia 07.11.2017, 11:14 · Zgłoś
Pani Bilewicz niech zrobi wybieg kolo swojego domu a nie na Konopnickiej
Odpowiedz
1
@ psiur
dnia 07.05.2017, 00:09 · Zgłoś
no i dobrze wam że wybraliście panią radną Bilewicz dla której najważniejsze jest aby psy miały gdzie szaleć to chyba miała w programie wyborczym żałosne że za to została radną ale z jakiej opcji napiszcie
Odpowiedz
0
@ on
dnia 04.05.2017, 23:02 · Zgłoś
Ludzie jezdza za granice charowac zeby dom postawic po kilku latach maja dom ale nie pomysla jak wruca do tego domu to za co go utrzymac
Odpowiedz
2
@ hau
dnia 04.05.2017, 18:26 · Zgłoś
Wypowiadaja się tylko zwolennicy lub wrogowie psów. Oni zawsze będą niezadowoleni. Głos oddajmy zainteresowanym...
Odpowiedz
3
@ Komisarz Alex
dnia 04.05.2017, 19:09 · Zgłoś
hau, hau. Jestem jak najbardziej za!
Odpowiedz
2
@ psiarz
dnia 04.05.2017, 08:23 · Zgłoś
A zaznaczam ,że regulamin miejski ogranicza prawa posiadaczom psów.
W wielu miastach jest zaskarżany do SA
Odpowiedz
2
@ psiarz
dnia 04.05.2017, 08:20 · Zgłoś
A według mnie takie miejsce dla tresury psów powinno być
z dala od obwodnicy, która niebawem powstanie.
Sami piszecie , że miejsce dla odpoczynku.
Więc hałas ciężarówek temu nie sprzyja.
Odpowiedz
0
@ kolo
dnia 04.05.2017, 08:30 · Zgłoś
Powstanie? naprawdę?
Odpowiedz
1
@ 50-latek
dnia 03.05.2017, 20:19 · Zgłoś
Proponuję potraktować sprawę bardziej kompleksowo. Oprócz samego wybiegu, lecznica weterynaryjna dla psów, miejsce pochówku i wiecznego spoczynku naszych psich przyjaciół, fiko-land dla najmłodszych psich pupili, czytelnia książek i wydawnictw traktujących o zwyczajach psów dla właścicieli , sklep z suplementami diety dla psów i sklep przysmakami typu resztki mięsa zwożonego z wszystkich marketów i sklepów mięsnych z terenu jasielskiego (a może miasto podpisze jakąś umowę z zakładami mięsnymi z terenu, na dostawę taniego surowego mięsa), salon dla psów z fryzjerką, spa i szeroko rozumianą odnową biologiczną i trenerem osobistym, sklep z akcesoriami i gadżetami dla psów, punkt krycia rasowych suczek przez rasowych psów z katalogiem i możliwością zamówienia usługi do domu, psia giełda dla chętnych kupna i sprzedaży milusińskich. W okolicach ośrodka wydzielić drzewo do którego nocą przywiązywali by swojego psa znudzeni nim właściciele(lub wyjeżdżający na urlop). A CO DLA LICZNEJ GRUPY BEZDOMNYCH Z TERENU JASŁA? Uchwałą rady miasta zezwolić na całodobowy dostęp do osiedlowych śmietników, zatrudnić do segregacji śmieci na wysypisku i w okresie od października do kwietnia udostępnić pustostany których jest kilka w jaśle do przenocowania i uniknięcia zamarznięciu a w których czują się najlepiej bo mogą drinkować.
Odpowiedz
3
@ Buahaah
dnia 03.05.2017, 20:19 · Zgłoś
Chatka puchatka ma dzieciaki od 6 miesiecy i starsze Przedszkola przyjmuja os 2,5 lat najwyzej. Z tego co sie orientuje nikt procz Chatki puchatka nie przyjmuje takich maluszkow gdy np matka wraca z macierzynakiego do pracy. Pozostaje babcia lub niania. To prawda zlobek jest potrzebny a nie [...] dla psa bo nic innego nie bedzie z tego wybiegu.
Odpowiedz
4
@ złobek!
dnia 03.05.2017, 18:17 · Zgłoś
A może ktoś pomyśli w końcu o PUBLICZNYM ŻŁOBKU w Jaśle??? !!! zamiast o wybiegu dla psów... żałosne...
Odpowiedz
3
@ ciekawy
dnia 03.05.2017, 19:47 · Zgłoś
bez jaj..to w jasle nie ma publicznych zlobkow?..
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 03.05.2017, 19:55 · Zgłoś
Niestety nie ma. Jedyny to "CHatka Puchatka", ale prywatny. I właściwie nie wiem, czy oficjalnie istniejący ze względu na trudności formalne przy zakładaniu takiej placówki. Przedszkola po prostu przyjmują młodsze dzieci i tak obchodzą przepisy.
Odpowiedz
3
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:55 · Zgłoś
Prywatny kosi wszystko .
A kto z radnych podnosił łapkę za prywatnym?
Odpowiedz
0
@ jaa
dnia 04.05.2017, 20:44 · Zgłoś
a no nie ma... miasto nie chce nawet korzystac z nowego projektu żłobek+ ... burmistrzowi i radnym chyba nie zalezy na 2 kadencji...
Odpowiedz
4
@ Tex
dnia 03.05.2017, 09:39 · Zgłoś
Powodzenia. Ale trochę przykro, ze Pan Burmistrz Pabian w trakcie swojej czteroletniej kadencji rozwiążę (być może) tylko ten jeden problem.
Odpowiedz
5
@ Makak
dnia 03.05.2017, 09:56 · Zgłoś
Troche przykre to jest to, że czas upłynie a nawet z tym problemem sobie nie da rady.
Odpowiedz
10
@ Młody
dnia 03.05.2017, 07:30 · Zgłoś
PROBLEMEM jaślan jest brak pracy i perspektyw oraz wyludnianie się miasta !
Odpowiedz
0
@ toja
dnia 03.05.2017, 13:19 · Zgłoś
Jakie wyludnianie się Jasla ? widzieliście same nówki bogate domki od Ulaszowic po Warzyce ? Tam pewnie ludzie się przenoszą.
Odpowiedz
6
@ Młody
dnia 03.05.2017, 16:59 · Zgłoś
Raport na temat liczby mieszkańców Jasła /DANE OFICJALNE/:2003 r. 38 490, 2016 r 35 860 mieszkańców.
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:54 · Zgłoś
Młody trzeba było pokazać ile jest psów :-)))
Odpowiedz
4
@ on
dnia 02.05.2017, 23:18 · Zgłoś
Wszystko robią tylko ze nnic niema
Odpowiedz
2
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:53 · Zgłoś
Chyba miało być " że nic nie ma"
Odpowiedz
8
@ ciekawy
dnia 02.05.2017, 22:44 · Zgłoś
w moim bloku jest lokator ktory ma psa...zero trawnika ..wyprowadza psa caly czas..pies robi kupy...i [...]...ten lokator jest bardzo zadowolony ze ma psa...reszta sasiadow nie...pies szczeka i zakluca spokoj...tak ze pozdrawiam wszystkich lokatorow blokow..
Odpowiedz
12
@ Jasło
dnia 02.05.2017, 22:42 · Zgłoś
Worki sobie kupcie "psiarze". Te wasze [...] [...] do domu sąsiedzi powinni wam wrzucać.
Koszę miejską działkę, teren między moim ogrodzeniem, a drogą osiedlową, miejską.
Psie [...] po nogach się rozpryskują. Nosz [...]
Kocham psy, ale ogarnijcie się ludzie !!
Odpowiedz
-4
@ Big Money on the table
dnia 03.05.2017, 09:54 · Zgłoś
Trzeba sie było uczyć to byś zlecał koszenie a nie kosił.
Odpowiedz
3
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:51 · Zgłoś
A ty Big Money on the table robisz w budżetówce? że zlecasz koszenie?
Odpowiedz
6
@ ORM
dnia 02.05.2017, 19:06 · Zgłoś
Obok socjalnych bloków na sroczyńskiego jest dużo przestrzeni - mam idealny POMYSŁ !
Wybudować tam wybieg dla psów i [...] do sprzątania po psach - może tak znajdziemy im zajęcie ??
Odpowiedz
3
@ Też mam pomysł
dnia 02.05.2017, 22:17 · Zgłoś
Otworzyć skup psich odchodów,w mieście będzie czysto,a nawóz lepszy niż ten zabójczy z Ameryki.
Odpowiedz
5
@ Mke
dnia 02.05.2017, 15:21 · Zgłoś
To nie przejdzie, jest mnóstwo "ale" co do tego projektu. To są tylko sny pani o której traktuje ten artykuł.
Po pierwsze: Miłośnicy psów powinni wiedzieć, że kilka obcych sobie psów na jednym terytorium to masa negatywnych emocji, ujadania i stresu zarówno dla psów, jak i właścicieli. O spuszczeniu ze smyczy można zapomnieć, jeśli nie chce się nabawić problemów. To nie będzie działka o powierzchni zbliżonej chociażby do parku w Jaśle jak sądzę. Nie wiem czy w związku z tym właściciele psów będą zadowoleni i będą z tego korzystać.
Po drugie: Poziom zanieczyszczenia tego miejsca będzie zatrważający, bo daje sobie rękę uciąć, że właściciele nie będą sprzątać po swoich zwierzętach. tak jak nie sprzątają na chodnikach...Pytanie, jaka służba będzie odpowiedzialna na sprzątanie tego miejsca?
Jest jeszcze kilka aspektów, które rada miasta nie omieszka poruszyć przeciw temu rozwiązaniu.
Nie, że jestem temu przeciwny, ale to pomysł [...] :)
Odpowiedz
2
@ psiarz
dnia 04.05.2017, 08:30 · Zgłoś
na wystawie psów nie dało się zauważyć wyżej opisanych negatywnych emocji :-)))
Odpowiedz
7
@ jaślanka
dnia 02.05.2017, 13:24 · Zgłoś
prosze przyjść na MOSIR i zobaczyć jak te blokowe [...] wraz ze swoimi pieskami obsrywaja plac. prosze przejść chodnikami to też zobaczycie potężne [...] psów [...] z bloków, a mieszkańcy muszą po tych [...] sprzątć, zakaz powinien
być wszędzie. a każdy kto ma psa ma obowiążek zbierać po nim [...].
Odpowiedz
2
@ wyborca
dnia 03.05.2017, 20:59 · Zgłoś
Pozdrawiam Panią Radną Dorotę - pomysł pierwsza klasa
Odpowiedz
-1
@ chichi
dnia 02.05.2017, 11:51 · Zgłoś
Dobrze ze bedzie wybieg dla psow , bo w koncu paozyty zerujace na wlasicielach i psach przestana zarabiac poprzez pomowienia i czepianie sie jednego i drugiego. Moj pies byl zrodlem dochodow i zasilkow a byl i jest uwiazany nikomu nie zagraza a zglaszali ze na weselu [...] potlukl ze sie nie bedzie wiedziec i zaplacili , pozniej do psa uwiazanego podeslali studentke zeby ja pogryzl i sensacje byly robione , a jak sie zerwie bo lataja po nocy po posesji i robia szkody to pies jest winnny bo szczeka i my bo mamy psa a wszyscy chcieli by do mnie do domu wlazic a ze jest pies to szczeka , i niektore sluzby przyjezdaly z wymuszeniem ze kazdego kto chce do nas wejsc mamy wpuszczac do domu a wszystko to bylo i jest dla nas obce.
Odpowiedz
0
@ Miłośnikpsów
dnia 02.05.2017, 11:13 · Zgłoś
Przecież to jest tragedia!!! O Boże, ja bym od razu zrobił dwa, albo trzy takie wybiegi!!! O Boże! Przeznaczmy wszystkie środki na to, aby nasze czworonogi mogły swobodnie [...] tam gdzie mogą, a nie ludziom pod domami, albo w piaskownicach, przecież to jest uwłaczające dla tych biednych [...] milusińskich :(
Odpowiedz
1
@ Kibic
dnia 02.05.2017, 08:05 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
11
@ PAN KRACY
dnia 01.05.2017, 23:26 · Zgłoś
Jasło [...] jest przez kundle z każdej strony. Wyjście w okolice hali sportowej jest jak stąpanie po polu minowym. Każdy [...] powinien miec DNA i jak sie [...] a właściciel nie posprząta do kupa do badania i 10 000 kary z obligu. Wtedy dowiemy sie ilu jest prawdziwych kochających psy. W kazdym panstwie gdzie ta zasadę wprowadzono jest czysto ...[...] za 10 000 zł posprząta każdy entuzjasta bo inaczej mu na karmę nie starczy ale już dla siebie.
Odpowiedz
6
@ Domen
dnia 01.05.2017, 22:58 · Zgłoś
Zwyczajnie to jest męka dla tych psów np. w blokach nie wiem czy sobie ci właściciele z tego zdają sprawę. Prawda jest taka iż ludzie którzy hodują psa w bloku powinni płacić podatek w wysokości 1500 zł rocznie za sprzątanie odchodów i znalazła by się praca dla innych i odechciało by się męczyć psów. Kto nie wierzy niech sobie przejdzie po osiedlach pełno odchodów psów.
Więc może przytoczę wątek z filmu DZIEŃ [...] --- TO CZYM SIĘ RÓŻNI KUPA PSA OD CZŁOWIEKA. Jeżeli ktoś by chciał aby ludzie robili [...] na różnych skwerach przed blokami, w parkach to powodzenia POPIERAM MIESZKAŃCA JASŁA
Odpowiedz
10
@ CYPIS
dnia 02.05.2017, 07:35 · Zgłoś
Może nowy Komendant SM zrobi porządek z tymi psami i psimi odchodami wystarczy SM aby pojezdzili wieczorami i rankiem i widać kto wyprowadza psy i nie sprząta
Odpowiedz
6
@ ja
dnia 02.05.2017, 10:33 · Zgłoś
powinni zrobić porządek z gówniarstwem walającym się po mieście, pijącym i drącym [...] zwłaszcza na osiedlach
Odpowiedz
14
@ dragoness
dnia 02.05.2017, 10:43 · Zgłoś
Do tego potrzebne są PIESZE patrole; Straży miejskiej i policji. No, ale jeśli nie radzą sobie nawet w centrum miasta?
Odpowiedz
5
@ [...] i nie jedziesz
dnia 02.05.2017, 21:53 · Zgłoś
Rowery im kupić taniej i ekologicznie ,jak fotowoltaika
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:49 · Zgłoś
Teraz będą śmigać na hulajnogach elektrycznych
Odpowiedz
7
@ mieszkaniec Jasła
dnia 01.05.2017, 22:50 · Zgłoś
Dlaczego w wielu miastach została zlikwidowana straż miejska
// a to właśnie dlatego iż ta formacja została powołana do pomocy w miastach z utrzymaniem porządku czystości itd.
Natomiast każdy obywatel w swojej ocenie widzi ją jako formację która wystawia mandaty za nieopłacony bilecik parkingowy. A właśnie takie rzeczy jak karanie właścicieli tych niby pupili to niestety nikt nie kara chyba że strażnik bezpośredni wpadnie [...]... przy rozmijaniu się z pupilem i jego właścicielem/
Odpowiedz
6
@ Buahahha
dnia 01.05.2017, 21:50 · Zgłoś
Uwazam ze jesli chodzi o czystosc w takim miejscu to mamy wyrabane na wstepie. Widac do codziennie na naszych ulicach. Mimo nakazu sprzatania po swoim pupilu i wizji mandatu od strazy i tak latwo wdepnac w glowno bo ludzie nie sprzataja tego. Zadko sie zdarza aby ktos to zrobil. Wiec jesli ktos nie sprzata po swoim psie w miejscu publicznym dla ogolu to czemu ma to robic w miejscu typowym dla psa? Pomysl moze i jest dobry ale nie sprawdzi sie i juz. Jaslo to wies jesli chodzi o te sprawy o inne zreszta tez Pisowski [...] zascianek
Odpowiedz
12
@ Stefan cwaniak kąpany
dnia 01.05.2017, 22:30 · Zgłoś
Będą kundle tarzać się w swoich odchodach
Odpowiedz
7
@ Stefanie
dnia 01.05.2017, 23:24 · Zgłoś
A powinni właściciele.Niektórzy Jaślanie śmieją się z "[...]"a powinni reagować na takie sytuacje i wielu nauczyłoby się dbałości i kultury.
Odpowiedz
-3
@ jurciu
dnia 01.05.2017, 20:39 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-14
@ [...]
dnia 01.05.2017, 20:29 · Zgłoś
Ile za to przeczkoli za to można wybudować
Odpowiedz
4
@ Ojej
dnia 01.05.2017, 21:09 · Zgłoś
Co za koszt ogrodzić kawałek nieużytku,nawet koło rzeki,a intruzi nie wejdą,bo psy wyczuwają intencje człowieka,stronią od złych a nawet po latach odwzajemnią się za krzywdę.Są mądre wierne i pomocne.
Odpowiedz
5
@ Do Banioka
dnia 01.05.2017, 22:03 · Zgłoś
Z tym "przeczkolem" to już przesadziłeś. Niektórzy piszą tak jak mówią. Nawet wypowiedzieć poprawnie tego słowa nie potrafisz a co dopiero napisać...
Odpowiedz
0
@ do Banioka
dnia 02.05.2017, 11:36 · Zgłoś
Masz rację, na place zabaw koło przedszkoli czy szkół podstawowych pieniędzy nie ma, a na wybieg dla psów są! W jakim społeczeństwie my żyjemy! Na zdrowy rozwój dzieci nie ma, bo psy są ważniejsze!
Odpowiedz
5
@ leo
dnia 02.05.2017, 12:39 · Zgłoś
Pokaż mi teraz przedszkole bez placu zabaw, poza tym są również na każdym osiedlu. Po prostu piszesz, żeby pisać.
Odpowiedz
1
@ Do do Banioka
dnia 02.05.2017, 22:11 · Zgłoś
Psy też są ważne,choćby na dogoterapię.
Odpowiedz
2
@ <>
dnia 04.05.2017, 07:29 · Zgłoś
Jak można było napisać " przeczkoli" ???
Odpowiedz
1
@ psiarz
dnia 04.05.2017, 08:28 · Zgłoś
zapewne za cenę takiego parku nie zrobi się nawet projektu przedszkola
Odpowiedz
15
@ dragoness
dnia 01.05.2017, 17:06 · Zgłoś
Bardzo dobry pomysł i nie rozumiem dlaczego taki straszny sprzeciw. Wolę sfinansować wybieg dla psów, które są przynajmniej wytchnieniem, a nierzadko pomocą dla człowieka, niż prywatną zachciankę pewnegoo pana oczekującego, że miasto sfinansuje klon Świebodzińskiego "Króla Śródziemia".
Odpowiedz
10
@ Stefan cwaniak kąpany
dnia 01.05.2017, 22:33 · Zgłoś
Nie dobry bo ludzie​ nie dobre. Po tygodniu nikt tam już nie wejdzie,tak będzie nap...lone. kto będzie na łące zbierał kupy po [...] ?
Odpowiedz
5
@ Stefanie
dnia 01.05.2017, 23:14 · Zgłoś
Straż Miejska nauczy kultury.
Odpowiedz
3
@ Ekonomista
dnia 02.05.2017, 01:03 · Zgłoś
Za dwie hulajnogi mozna bylo ztobic te wybig dla psow!
Odpowiedz
-2
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:47 · Zgłoś
Pani dragoness - to Pani będzie finansować wybieg dla psów???
Z powyższej wypowiedzi tak wynika.
A może pani ma poważny wpływ na budżet miejski??
Jeżeli tak to pozdrawiam Panią RADNĄ :-)
Odpowiedz
1
@ kolo
dnia 04.05.2017, 08:32 · Zgłoś
Z podatków, znafco, więc wszyscy, nie?
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 04.05.2017, 09:00 · Zgłoś
panie trzy kropki, zna pan zasady funkcjonowania miasta i skad się biorą pieniążki w budżecie? Z naszycha podatków, więc jeśli pisze się, że coś wybudowało miasto, zrobiliśmy to MY. Wszystko jasne?
Odpowiedz
-1
@ hm
dnia 04.05.2017, 22:27 · Zgłoś
z " naszycha" ale sadzisz byki :-)
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 05.05.2017, 09:19 · Zgłoś
A jakiś merytoryczny argument, oprócz literówki, dziecinko? Coś na temat finansów samorządowych?
Odpowiedz
4
@ Helmut
dnia 01.05.2017, 17:00 · Zgłoś
Bardzo dobry pomysł . Proponuje aby płot miał ok 3 m i
zasieki. Jak ktoś wejdzie to na dłuższy czas
Odpowiedz
5
@ Dobry pomysł
dnia 01.05.2017, 20:52 · Zgłoś
Kiedyś byłem z psem w takim ogródku(za granicą)zwykła siatka,ławeczki,kosz na psie odchody(właściciele kupują woreczki)czyściej niż tam gdzie niekulturalni ludzie.Pieski bawiły się,opiekunowie gawędzili,super sprawa.
Odpowiedz
7
@ Właściciel konia
dnia 01.05.2017, 16:57 · Zgłoś
Dlaczego, kiedy ja kupowałem działkę i budowałem zagrodę dla mojego pupila (zaznaczam, ze jest on dla mnie ważniejszy niż pies, bardzo mądry i bardzo do mnie przywiązany) miasto ze środków publicznych nie dołożyło mi się do mojej miłości do zwierząt??? Dlaczego??? Czyż mój koń nie jest wart tyle co pies? Czy moja miłość do niego jest inna niż właścicieli psów? Ja sprzątam po moim zwierzaku, nie zakłócam nim spokoju innych w parku, nie przywiązuję do barierki lub słupa koło sklepu więc dlaczego ja mam ponosić koszty mojej miłości do zwierzęcia w całości a miasto ma fundować komuś wybieg dla psa?? Wybudujmy również z pieniędzy publicznych wybieg dla koni. Zapewniam, że zwierzęta te warte sa tego bardziej niż wszystkie pieski zostawiające [...] (których nie posprzątają ich właściciele) po całym naszym [...]..ym Jaśle.
Odpowiedz
8
@ Koniu
dnia 01.05.2017, 17:16 · Zgłoś
Czy to o tym śpiewa Pan Witek w piosence : Mój koń...?
Odpowiedz
7
@ cZlowiek z lasu
dnia 01.05.2017, 17:58 · Zgłoś
Gdybys kochal tego konia szczera miloscia, zabieralbys go ze soba na zakupy i spacery. Czekalby na Ciebie pod sklepem i okazywal uczucia na Twoj widok. Miasto na pewno pomyslaloby, zeby zbudowac dla Was wybieg.
Odpowiedz
8
@ do właściciela konia
dnia 01.05.2017, 18:29 · Zgłoś
A płaci Pan podatek od konia? Bo właściciele psów płacą.
Odpowiedz
5
@ Miłośniczka koni
dnia 01.05.2017, 21:42 · Zgłoś
Jako mała dziewczynka jeździłam na oklep na koniu-wiem jak mądre są te stworzenia-wystarczy spojrzeć w ich oczy.Powinni Panu pomóc a koń uratowałby wiele kalekich dzieci.
Odpowiedz
1
@ Duża dziewczynka
dnia 02.05.2017, 21:09 · Zgłoś
Jako duża dziewczynka nie jeździłam już na oklep na koniu - byłam już mądrym stworzeniem...
Odpowiedz
3
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:39 · Zgłoś
nie wszyscy , płaci może 30 %
Odpowiedz
29
@ noriakikasai
dnia 01.05.2017, 15:59 · Zgłoś
wystarczyłoby gdyby miasto zainwestowało w specjalne kosze na psie odchody z zamieszczonymi obok torebkami. Zakazy wprowadzania psów na tereny "zielone" są po prostu żałosne i nic nie wnoszą. Najlepiej nawalić zakazów, a bezpańskie psy i tak wy[...] się tam gdzie będą chciały. Spójrzcie na taki Kraków : zero zakazów, a żeby w [...] wejść to trzeba by ich szukać najpierw.
Odpowiedz
3
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:39 · Zgłoś
A po co specjalne kosze??
To już psiego kloca do zwykłego kosza nie można wsadzić???
Odpowiedz
1
@ <>
dnia 04.05.2017, 07:25 · Zgłoś
Specjalne kosze ? chyba po to by wydać niepotrzebnie 100 tys.
Odpowiedz
-2
@ kolo
dnia 04.05.2017, 08:32 · Zgłoś
Nie, nie można, geniuszu ekologii.
Odpowiedz
0
@ hm
dnia 04.05.2017, 22:23 · Zgłoś
A ja wiem kolo ,
że psie odchody można wrzucać do miejskich koszy.
A jeżeli tak nie jest to podaj §
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 05.05.2017, 18:49 · Zgłoś
Można, ale się nie powinno.
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 09.05.2017, 08:38 · Zgłoś
No właśnie nie można!!!
Odpowiedz
12
@ Stefan cwaniak kąpany
dnia 01.05.2017, 15:26 · Zgłoś
W 20 minut od rynku to dojdę poza Jasło . Więc po co kombinować? Poza tym na wały wcale nie daleko . Poza tym jeśli ktoś ma groźnego kundla to niech go spuszcza u siebie na działce a nie w miejscu publicznym !
Odpowiedz
2
@ Stefan cwaniak kąpany
dnia 01.05.2017, 15:28 · Zgłoś
A jeśli komuś nie pasuje to [...] na wieś , na większą wieś niż Jasło
Odpowiedz
13
@ Stefan cwaniak kąpany
dnia 01.05.2017, 15:22 · Zgłoś
Hmm i ile psiaków będzie tam biegać ? Ile z tych psów jest tolerancyjnych i nie gryzie się z innymi?ile będzie kosztował monitoring? Czy straż miejska będzie pilnować aby szczyle nie zrobili z tego [...]?
Odpowiedz
26
@ Buahhaha
dnia 01.05.2017, 14:50 · Zgłoś
To nie będzie wybieg dla psa tylko jeden wielki [...]
Odpowiedz
3
@ olo
dnia 03.05.2017, 10:10 · Zgłoś
Zrobić wybieg dla psów w urzędzie miasta. Psy zagonią tych [...] do pracy. Skończą się pogawędki na korytarzach.
Odpowiedz
-16
@ nic nie jest takie na jakie wygląda
dnia 01.05.2017, 13:44 · Zgłoś
Zastanawialiście się kiedyś dlaczego kultura promowana przez wszechogarniające media głównego ścieku gloryfikuję psy i koty ? Otóż te zwierzęta są nosicielami bardzo ale to bardzo poważnych pasożytów które przenoszą się na ludzi. Jest to na rękę korporacjom farmaceutycznym i całej sprzedajnej felczerskiej medycynie.
Odpowiedz
26
@ dragoness
dnia 01.05.2017, 17:02 · Zgłoś
Prędzej zarażę się czymś od człowieka, niż od psa, czy kota. Poza tym, mama nie nauczyła zasad higieny? Rączek się nie myje?
Odpowiedz
4
@ cZlowiek z lasu
dnia 01.05.2017, 17:41 · Zgłoś
Ja sie zastanawialem i odpowiedz brzmi: po to by oderwac czlowieka od natury. Mala swinka, czy krowa sa rownie slodkie i rownie mocno przywiazuja sie do czlowieka. Zyja w obozach zaglady, traktowane okrutnie w czasie uboju, sa poza definicja zwierzecia dla celow hodowli wspolczesnego pustego, pozbawionego uczuc czlowieka hodowlanego homo mercantilus.
Odpowiedz
6
@ Polecam
dnia 01.05.2017, 19:43 · Zgłoś
Wywar z czystka do pryskania ciała i picia-odstrasza insekty(zwłaszcza kleszcze).
Odpowiedz
-12
@ Żóbrófka Extra
dnia 01.05.2017, 20:22 · Zgłoś
11
@ Źródlana woda zdrowia doda
dnia 01.05.2017, 21:26 · Zgłoś
Patrz pozytywnie:psy opiekunowie,do terapii dzieci szczególnej troski,ratownicy itd.Polecam książeczkę opartą na faktach autentycznych "O psie,który jeździł koleją".Bohater pies Lampo uratował życie dziewczynce i zginął pod pociągiem-Jego pomnik zobaczysz we Włoszech.A niektóre matki [...] dzieci.
Odpowiedz
12
@ dragoness
dnia 01.05.2017, 23:47 · Zgłoś
Napiszę jeszcze raz: Myć łapy, to nie będzie pasożytów!
Odpowiedz
-5
@ bum bum geniusz
dnia 02.05.2017, 01:04 · Zgłoś
A co z jajami tasiemcja wielkości drobinek kurzu ? Też myć łapy ? U kogo te łąpy u psa czy może u człowieka albo najlepiej obu na raz ?
Odpowiedz
10
@ [...]
dnia 02.05.2017, 10:10 · Zgłoś
Myć myć i jeszcze raz myć kończyny górne. Gdyby to, co piszesz było prawdą, tasiemca miałby każdy. poza tym istnieje coś takiego, jak odrobaczanie. I zwierząt i ludzi.
Odpowiedz
-8
@ czytanie nie boli
dnia 02.05.2017, 10:58 · Zgłoś
Przecież [...] u pieskóf i kłotkóf to tylko wieszchołek góry lodowej możliwości syfiku które przenoszą na ludzi. Każda normalna książka traktująca choroby ludzkie poważnie (np. dr Huldy Clark ) o tym mówi, zaś podręczniki medycyny w których podawano anatomię guza (dzisiaj to się nazywa rakiem) zostały już dawno usunięte z powszechnego użycia. Zgadnijcie co było w tych guzach zwanych rakiem. [...] !
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 02.05.2017, 11:01 · Zgłoś
Tak, w w guzach było coś, co nazywa się Chulthu. Wkręciło się z guza w mózg i mamy takie komentarze, jak powyższy.
Odpowiedz
0
@ miejski
dnia 02.05.2017, 17:13 · Zgłoś
Skoro tak die troszczysz o tasiemce to informuję cię że są one bardzo pożyteczne. Wspaniałe zastępują smycze.
Odpowiedz
3
@ Bum Bumie
dnia 02.05.2017, 18:31 · Zgłoś
Jaja tasiemca są w mięsie wieprzowym
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 02.05.2017, 18:37 · Zgłoś
Podobnie jak bardzo groźne trychiny.
Odpowiedz
4
@ Czytanie leczy
dnia 02.05.2017, 19:15 · Zgłoś
To ciekawe,ale pasżyty są wszędzie,najwięcej wśród ludzi.Ale np.po psie się goi więc warto pozwolić na polizanie.
Odpowiedz
4
@ kuba
dnia 03.05.2017, 07:33 · Zgłoś
Kto ma psa na blokowisku to pewniak ze pochodzi z wioski nie obrazajac gospodarzy i ludzi na prywatnych posesjach.
Odpowiedz
1
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:37 · Zgłoś
Natomiast choroby odzwierzęce są wiele trudniejsze w leczeniu
Np: toksoplazmoza (łac. toxoplasmosis) – pasożytnicza choroba ludzi i zwierząt spowodowana zarażeniem pierwotniakiem Toxoplasma gondii.
Odpowiedz
3
@ drogo
dnia 03.05.2017, 21:30 · Zgłoś
Większość nawet nie wie, że już ją przechodziło.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 03.05.2017, 21:40 · Zgłoś
Można się nią zarazić niedokładnie myjąc warzywa.
Odpowiedz
4
@ kolo
dnia 04.05.2017, 08:33 · Zgłoś
Lepiej wszystko zwalić na psy i koty. Nawet własne niechlujstwo.
Odpowiedz
0
@ Maggi
dnia 07.05.2017, 21:12 · Zgłoś
[...] na głowę ja mam psa i jest zdecydowanie bardziej czysty i inteligentny od niektórych ludzi
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 09.05.2017, 08:36 · Zgłoś
Mam psa i od urodzenia mieszkam w mieście!!!
Odpowiedz
-9
@ jaaa
dnia 01.05.2017, 13:33 · Zgłoś
I super pomysł :). Wszędzie pełno tylko placów zabaw dla bachorów :D:D
Odpowiedz
-22
@ paranoia
dnia 01.05.2017, 12:59 · Zgłoś
Chyba was porąbała nie macie, na co tracić publicznej kasy Jezu poprostu zascianek.
Odpowiedz
19
@ jas
dnia 01.05.2017, 12:50 · Zgłoś
Jeszcze jeden pomysl do "Jasielskiej Listy Niezraelizowanych Pomyslów " , po Mc Donald, Shopin , KG2 ... Moze chociaz parking na cmentarzu uda sie skonczyc przed 1 XI .
Odpowiedz
-9
@ guniol
dnia 01.05.2017, 15:29 · Zgłoś
A to parking jest potrzebny tylko na 1 XI obecnego roku? Myślałem że będzie służył we wszystkie dni kolejnych lat.
Odpowiedz
5
@ ZIBI
dnia 01.05.2017, 12:39 · Zgłoś
Podnieść opłaty za psy w mieście i za śmieci powinni płacić właściciele psów dodatkowo za psie odchody tak jak zwykły obywatel z działalności
Odpowiedz
5
@ Emi
dnia 04.05.2017, 10:36 · Zgłoś
Za każde Twoje wypowiedziane słowo też należy się podatek - od głupoty.
Odpowiedz
11
@ Zamknac czarni Jaslo
dnia 01.05.2017, 12:26 · Zgłoś
No i zrobic wybieg dla psow - ogrodzenie juz jest!
Odpowiedz
20
@ ZIBI
dnia 01.05.2017, 12:19 · Zgłoś
Ja nie mam garażu na auto może miasto wybuduje garaże ?
Odpowiedz
1
@ ,,,
dnia 04.05.2017, 09:12 · Zgłoś
Ale "wybieg" na auto masz! Możesz nawet potrenować "bączki"
Odpowiedz
15
@ Olaboga
dnia 01.05.2017, 12:08 · Zgłoś
A kto będzie finansował budowę i utrzymanie takiego wybiegu?
Odpowiedz
70
@ XY
dnia 01.05.2017, 13:05 · Zgłoś
Finansowanie może być realizowane z podatków od posiadania pupila. Takie podatki są zbierane od szeregu lat. Ponadto właściciele czworonogów jako mieszkańcy miasta i podatnicy, zarazem pasjonaci mają prawo oczekiwać, że miasto coś dla nich zrobi . Oczywiście znajdzie się w Jaśle wielu "krzykaczy" ,którym jak zwykle i ta inicjatywa będzie przeszkadzać . Na pokazach psów w niedziele , pomimo paskudnej pogody było widać, że jest wielu mieszkańców powiatu, którzy są żywo zainteresowani czworonogami. Nawiasem mówiąc fajna impreza. Mam nadzieje, że wystawa na stałe, cyklicznie wpisze się w jasielski kalendarz.
Odpowiedz
-13
@ xx
dnia 01.05.2017, 13:06 · Zgłoś
Podobno budują wybieg dla psów przy ul. Sroczyńskiego
Odpowiedz
45
@ zass
dnia 01.05.2017, 13:07 · Zgłoś
Jak na tym wybiegu właściciele psów będą tak zbierać kupy, jak zbierają podczas spacerów po parku i na mieście, to ten wybieg zamieni się bardzo szybko w jedną wielką [...] [...] wiecie czego..:/
Odpowiedz
9
@ heh
dnia 01.05.2017, 13:34 · Zgłoś
miłosnicy...beda składki, bedzie kasa, wszedzie sa teraz składki na wszystko to będzie i na to.Any problemos?
Odpowiedz
13
@ Nikki
dnia 01.05.2017, 21:02 · Zgłoś
Ten sam, co finansował i będzie utrzymywał np. miejską winnicę.
Odpowiedz
2
@ Jaslanin
dnia 02.05.2017, 09:17 · Zgłoś
Czy wszyscy wlasciciele psow placa podadki? W Jasle psow jest bardzo duzo, to i kasa UM tez powinna byc duza! Kto sprawdza czy placa?
Odpowiedz
6
@ Sajko
dnia 02.05.2017, 11:54 · Zgłoś
Czytam komentarze i mam dwie konkluzje.
Pierwsza jest taka ze połowa mieszkańców tej mieściny to mentalny zaścianek, ktory jeśli toleruje psa to tylko na dwumetrowym łańcuch przy budzie.
Druga jest taka ze w weekend majowy postanowiłem sprawdzić jak to jest upaść na dno i wybrałem sie do McDonalda-wyszło ze ludzi są gorsi 100 razy od zwierząt-pies nie zjadł by takiego g.wna, w takiej [...] i nie narobiłby takiego chlewu.
Odpowiedz
6
@ do jaślanina
dnia 02.05.2017, 18:14 · Zgłoś
Wydział finansowy Urzędu Miasta skrupulatnie sprawdza czy podatek za psa jest zapłacony. nie ma możliwości, by go nie zapłacić, jak się ma oczywiście normalne dochody i komornik ma z czego ściągnąć. Tak że bajki o tym, że właściciele psów nie płacą za nie podatków wsadź między bajki. Spróbuj nie zapłacić Urzędowi Skarbowemu podatku, z Urzędem Miasta jest tak samo albo i gorzej
Odpowiedz
4
@ Kot
dnia 02.05.2017, 22:35 · Zgłoś
Twoje "kunkluzje" są na poziomie twojego burka.
Odpowiedz
4
@ SOLIDAENOŚCIOWIEC
dnia 03.05.2017, 07:30 · Zgłoś
Zrobić wybieg w Jasielskiej Winnicy super pomysł naturalny nawóz będzie
Odpowiedz
3
@ henio
dnia 03.05.2017, 08:20 · Zgłoś
Obawiam się kocie, że ma rację. Prawda boli?
Odpowiedz
10
@ stary
dnia 03.05.2017, 09:57 · Zgłoś
no i będzie [...] dla miejskiej winnicy.
Odpowiedz
1
@ ...
dnia 03.05.2017, 20:31 · Zgłoś
A dlaczego podatku od psów nie płacą wszyscy posiadacze czworonogów?
W niektórych domach psów nawet się nie szczepi przeciwko wściekliźnie.
Dlaczego straż miejska tego nie pilnuje?
I moim zdaniem podatek powinni płacić wszyscy albo nikt!
Odpowiedz
-1
@ ,,,
dnia 04.05.2017, 09:08 · Zgłoś
... Tak jak z abonamentem rtv. Niech płacą wszyscy albo nikt i też tego nikt tego nie sprawdza ...
Odpowiedz
1
@ xyz
dnia 09.05.2017, 08:28 · Zgłoś
A na co idą podatki jakie płaci się od posiadania psa? ???
Może wreszcie coś dla piesków i ich właścicieli z tych pieniędzy można zrobić, a nie tylko stale narzekać!!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.