Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Wystawa dotycząca zniszczenia Jasła pojedzie do Brukseli. Radni pokłócili się o szczegóły jej finansowania

163

Muzeum Regionalne w Jaśle przy współpracy z samorządami oraz europosłem Bogdanem Rzońcą przygotowuje wystawę – „Wysiedlenie i zburzenie miasta Jasła w 1944 r.” . W kwietniu br. zostanie ona zaprezentowana w siedzibie Parlamentu Europejskiego. Rada Miejska Jasła zabezpieczyła na ten cel kwotę 6 tys. złotych. Zdaniem radnego Krzysztofa Czeluśniaka całość przedsięwzięcia powinien jednak sfinansować eurodeputowany, a pieniądze zostać przeznaczone na inny cel.

Ruiny Hotelu Krakowskiego, widok od ul. Kościuszki, 1945 r. (zdjęcie ze zbiorów Muzeum Regionalnego w Jaśle)

W 2024 r. przypada 80. rocznica wysiedlenia i zniszczenia Jasła, za co odpowiedzialność spoczywa na ówczesnych niemieckich władzach okupacyjnych. Z tej okazji Muzeum Regionalne w Jaśle przygotowuje specjalną wystawę pt. „Wysiedlenie i zburzenie miasta Jasła w 1944 r.”, która w kwietniu zostanie zaprezentowana w siedzibie Parlamentu Europejskiego. Pomysłodawcą wystawy jest europoseł Bogdan Rzońca. W przedsięwzięcie zaangażowane są również władze samorządowe Miasta Jasła oraz powiatu jasielskiego.

- Pierwsze rozmowy na temat tej wystawy rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią, wychodząc z założenia, że warto byłoby zaprezentować Jasło i jego historię szerszej publiczności. Ma to oczywiście związek z innymi działaniami, zmierzającymi do zinwentaryzowania strat, jakie miasto poniosło w wyniku jego zniszczenia. Policzono straty polskie, natomiast Jasło jest ewenementem. Jest wymownym przykładem miasta, które nie zostało zniszczone w wyniku działań wojennych. Względy strategiczne nie odegrały w tym przypadku większej roli. Niemcy zastosowali w przypadku Jasła perfidną taktykę „spalonej ziemi”. Idea jest bardzo prosta. Chodzi o to, żeby w Parlamencie Europejskim, osobom, które odwiedzają jego siedzibę zaprezentować wystawę dotyczącą wysiedlenia i zburzenia Jasła – wyjaśnia Mariusz Świątek, dyrektor Muzeum Regionalnego w Jaśle.    

Wystawa będzie miała charakter informacyjny. Zawierać będzie opis wydarzeń, do których doszło w Jaśle jesienią 1944 r. oraz informacje na temat sprawców tragedii miasta, a więc niemieckiego starosty Waltera Gentza i Otto Obenausa, dowódcy wojsk niemieckich. Na planszach zaprezentowane zostaną zdjęcia budynków miejskich przed i po ich zniszczeniu. Twórcy wystawy przygotują również plansze przedstawiające współczesny obraz Jasła.

Kosztami realizacji przedsięwzięcia podzielą się: Bogdan Rzońca oraz samorządy. Sam wydruk plansz o wymiarach 100x70 cm kosztował będzie ok. 6 tys. zł. Do tego dochodzą koszty związane między innymi z pracą grafika, tłumaczeniem na język angielski i francuski oraz inne koszty organizacyjne. Bogdan Rzońca zobowiązał się do pokrycia kosztów związanych z transportem oficjalnych delegacji, w tym uczniów jasielskich szkół oraz ich zakwaterowaniem.

Muzeum Regionalne w Jaśle oszacowało, że na przygotowanie wystawy potrzebnych jest 12 tys. zł. Kosztami podzielą się samorządy: miejski i powiatowy. Podczas poniedziałkowej (6 marca br.) Sesji Rady Miejskiej w Jaśle, radni podjęli decyzję o zabezpieczeniu na ten cel kwoty 6 tys. zł. Nie była ona jednak jednogłośna. Zdaniem radnego Krzysztofa Czeluśniaka, wszystkie koszty związane z przygotowaniem i prezentacją wystawy powinien bowiem ponieść jej pomysłodawca.

- Dajemy pieniądze na realizację wystawy dotyczącej zniszczenia Jasła podczas drugiej wojny światowej. Uważam, że skoro europoseł [Bogdan Rzońca – przyp. red.] to organizuje, to myślę, że 6 tys. zł dla niego to jest wyciągnąć z prawej kieszeni i pokryć całe koszty. To jest promocja miasta, to jest nasz europoseł […]. Chwała panu posłowi, że ta wystawa dojdzie do skutku. Tylko, że pan poseł na prowadzenie swojego biura i inne rzeczy bierze ogromne pieniądze i myślę, że te 6 tys. złotych… - mówił Krzysztof Czeluśniak postulując, aby środki finansowe, które zabezpieczono na realizację wystawy przeznaczyć na sfinansowanie udziału dzieci w Dziecięcym Uniwersytecie Technicznym.

Wypowiedź radnego Czeluśniaka starał się przerwać Henryk Rak, przewodniczący Rady Miejskiej Jasła. – Panie radny proszę skupić się na projekcie uchwały i nie zaglądać do czyjejś kieszeni. Niech pan zagląda do swojej kieszeni. To jest bardzo nieładnie jako katolikowi – mówił.

Radny Czeluśniak nie zamierzał jednak odpuszczać. Kontynuował więc wymianę „uprzejmości”. – Niech pan nie wyjeżdża z takim hasłami. To jest osoba publiczna. To jest europoseł, który bierze setki tysięcy złotych. Niech pan nie mówi o paranoi. Ja wiem, że to pana kolega partyjny – grzmiał.     

Głos na temat organizacji wystawy zabrał również radny Andrzej Czernecki. – Nie bądźmy małostkowi. To ważna rzecz. Wydaje mi się, że tego rodzaju działania, w ramach których zwraca się uwagę na to, że miasto Jasło jest jednym z miast w Europie, które ma znacznie mniejsze szanse rozwoju niż inne, w związku z tym, że zostało praktycznie zrównane z ziemią, są ważne. Mówić o tym i szukać szans na to, że dla takich „miast feniksów” były jakieś dodatkowe możliwości, na przykład wsparcia, to bardzo ważna rzecz. Jest to jednoznacznie dla nas ważne i korzystne. Jestem za tym, aby te środki się na to znalazły – mówił.

Wystawa zostanie zaprezentowana w hallu głównym Parlamentu Europejskiego w terminie od 25 kwietnia do 1 maja br.     

MD

Napisany dnia: 07.03.2023, 13:12

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ kom
dnia 08.03.2023, 22:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ do kom
dnia 08.03.2023, 22:37 · Zgłoś
Unia od morza do morza? Masz na myśli?
Odpowiedz
-1
@ rafi
dnia 08.03.2023, 16:09 · Zgłoś
Dobry pomysł z tą wystawką zważywszy na to ,że 80% Europarlamentarzystów nie zna lub nie chce znać prawdziwej historii.Wciąź powtarzają że to naziści a potem mówią że ulicami Warszawy w dzień Niepodległości Polski przeszli naziści.
Przeciętny Niemiec odbierze to przeciętną inteligencją i powiela się narracja o polskich obozach i należnych Niemcom odszkodowaniach za wypędzenie ich ze swoich terenów po 1945.
Odpowiedz
-3
@ Staszek
dnia 08.03.2023, 14:32 · Zgłoś
Czelusniak z kolezkami też mogłby się dołożyć,
Odpowiedz
1
@ ***** ***
dnia 08.03.2023, 15:45 · Zgłoś
Staszek czemu to z publicznych pieniędzy Eurobiedota ma robić wystawę skoro może za nasze a to nie czereśniak robi wystawę tylko rzonca nie
Odpowiedz
2
@ mieszkaniec Kątów - Myscowej
dnia 08.03.2023, 13:37 · Zgłoś
zbliżają się wybory .jakiś temat musi być. tym razem wystawa...
Odpowiedz
2
@ P.
dnia 08.03.2023, 12:52 · Zgłoś
Słusznie mówił radny Czernecki. Na nieczynne ścieżki rowerowe poszło znacznie więcej pieniędzy, które można uznać za stracone. Powiem więcej - ciężkie setki tysięcy i jakoś pan radny K. Cz. nie krzyczał. A ta wystawa ma charakter informacyjno - edukacyjny. I te 5 tysięcy to naprawdę śmieszna kwota w porównaniu do setek tysięcy wywalonych na bawidełka, które nie wiadomo komu maja służyć. Wiele hałasu o nic. A pan Czeluśniak może wnioskować o przesunięcie tych 5 tysięcy z MOPSu. Konsumenci win wiadomej marki nie ucierpią zbytnio, a i na sfinansowanie udziału dzieci w Dziecięcym Uniwersytecie Technicznym wystarczy.
Odpowiedz
5
@ Do P
dnia 08.03.2023, 15:42 · Zgłoś
Po pierwsze 6 000 zł. po drugie najbardziej o ścieżki rowerowe jakbyś był zorientowany na wszystkich forach stronach internetowych krzyczał właśnie radny czeluśniak. po trzecie sobie oświadczenie majątkowe europosła Bogdana rzońcy to zrozumiesz o co chodziło radnemu czereśniakowi PO czwarte każdy europoseł ma na cele reprezentacyjne ogromne pieniądze i z tych pieniędzy można wykorzystać choćby nawet taką wystawę którą można zaprezentować później nawet u nas w Jaśle więc słuchaj ze zrozumieniem i czytaj ze zrozumieniem
Odpowiedz
2
@ pani z miasta
dnia 08.03.2023, 12:00 · Zgłoś
Nie ma się o co kłócić ja mogę dołożyć 1 tysiąc.
Odpowiedz
1
@ Jerzy komandos
dnia 08.03.2023, 06:47 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Wyborca Pis
dnia 08.03.2023, 06:14 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Artur
dnia 08.03.2023, 00:03 · Zgłoś
Ludzie przestancie siać hejt.
To jest bardzo dobra inicjatywa.
Nie interesuje mnie polityka ani Politycy ale naprawdę to promocja naszego miasta.
Pan Rzońca pokrywa polowę ze swojej kieszeni.Moglby nic nie robic i nawet nie pokrywac tej polowy.
Ja uwazam, ze firmy jasielskie ( ja rowniez moge ) moga dac po chociazby 500 zł na promocje naszego Jasła.Nie przepadam za Pracownikami w UM gdyż uwazam , iz jest Ich zbyt wielu i nie sa pomocni dla Obywateli czy Przedsiębiorców ale jesli Europa moze zobaczyc jak nasze miasto wygladalo i co tak naprawde sie wydarzylo to te 12 tys. to drobne. Nie bawie sie w polityke, nie śledzę karier ale ta inicjatywa swietna .Brawo Panie Rzońca.
Nie ma co patrzec czy Ktos z PiS czy PO jesli sprawa wyzszej rangi.
Zrozumcie to wreszcie.
Panie Czelusniak do Pana nic nie mam oprocz prośby - Niech sie Pan na drugi raz zastanowi zanim bedzie ganił pomysly innych.Moze pora zaczać wznosic sie ponad podzialami w inie dobrej sprawy.Liczyc pieniedzy tez nie ma co Innym. Mogl Pan startować do Parlamentu Europejskiego.Ludzie przestancie wreszcie sie klocic.To juz jest meczace.
Odpowiedz
12
@ Edward
dnia 08.03.2023, 07:57 · Zgłoś
Rzońca nic nie pokrywa z włąsnej kieszeni !!! Ma na to specjalne fundusze unijne. Dobrze że to robi, dobrze że zabiera na wycieczki do Brukseli nauczycieli i uczniów, ale niech nikt nie kłamie, że wydaje jakieś swoje pieniądze. Gdyby musiał zapłacić ze swoich nic by się takiego nie stało. A może pan Rzońca pokaże przelew z własnego konta za wyjazd i zakwaterowanie ? Nie pokaże bo go nie ma. Płaci Unia Europejska.
Odpowiedz
4
@ do Artur
dnia 08.03.2023, 08:41 · Zgłoś
Patrząc na pisowską propagandę i nienawiść nikt już nie wierzy, że inicjatywy PiS wypływają z troski o państwo i obywateli. To rozpaczliwa obrona, pazurami i zębami , pisowskiego koryta, możliwości dojenia gigantycznych państwowych pieniędzy, willi plus, dotacji, bezkarności. Tylko ci przy żłobie będą podlizywać się pisowskim dygnitarzom
Odpowiedz
-1
@ Do artura
dnia 08.03.2023, 11:01 · Zgłoś
Za granicą siedzisz nie płacisz tu podatku a masz czelność pouczać innych czy ty nie rozumiesz że czelusniak nie skrytykował pomysłu europosła skrytykował jego finansowanie żeby nie było na dzieci a dla EUR posła na wystawę, tu radny miał odwagę powiedzieć bo inni tylko wodę piją pi... To są nasze publiczne pieniądze nie ich
Odpowiedz
1
@ do Do artura
dnia 08.03.2023, 13:17 · Zgłoś
A skąd ty znasz IP Artura ? Skąd wiesz że siedzi za granicą ? Wygląda na to że komentarze piszą pracownicy j4u
Odpowiedz
-1
@ Zs
dnia 07.03.2023, 22:22 · Zgłoś
Trzeba zawsze pamiętać i przypominać światu
Co Niemcy zrobili Polakom
I nigdy za to nie zapłacili.
Odpowiedz
14
@ Trex
dnia 07.03.2023, 21:22 · Zgłoś
Jak sie chce Rzońca znowu kompromitować to niech to robi
ale za swoje euro od znienawidzonej Unii
Odpowiedz
19
@ Mix
dnia 07.03.2023, 21:20 · Zgłoś
Ten Rak niech się na ten katolicyzm tak nie powołuje bo od złodzieji
w PIS aż czarno a frazesy o Bogu Honorze i Ojczyźnie na każdym kroku
obłudnicy powtarzają
Odpowiedz
0
@ Edward
dnia 08.03.2023, 07:53 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
9
@ JPBdomix
dnia 08.03.2023, 10:09 · Zgłoś
Pan Rak ma skleroze...?? To mozna mu co nie co przypomniec...??
Odpowiedz
-4
@ Do Mix
dnia 08.03.2023, 13:04 · Zgłoś
Przedawkowałeś TVN. Wyluzuj, bo dostaniesz urazu.
Odpowiedz
7
@ Do Mix
dnia 08.03.2023, 15:06 · Zgłoś
TVN ma ciekawsze rzeczy niż p. Rak. Przypomnę, że w czasach PRLu a wtedy towarzysz Rak I sekretarzem Podstawowej Organizacji Partyjnej PZPR w Jasielskim Przedsiębiorstwem Budowlanym. Jak widać wraca nowe.
Odpowiedz
1
@ inwestorka z Malediwów
dnia 08.03.2023, 22:12 · Zgłoś
stare dobre czasy wracają, można w końcu być sobą
Odpowiedz
1
@ js
dnia 08.03.2023, 23:46 · Zgłoś
Dokładnie, dawniej komuchy musieli się przynajmniej przefarbowywać. Jeśli chcieli być PO to na liberałów, SLD na socjaldemokratów. W PiSie mogą się czuć jak u siebie w domu. Tyle że w kościołach nie muszą się kryć po kątach, tylko w pierwszym rzędzie wystawiają ozory po opłatek. WC marszałek Terlecki zapytany o przyszłe koalicję miał rację że lepiej się rozumie z towarzyszami szmaciakami z PZPR niż nową lewicą.
Odpowiedz
1
@ do js
dnia 09.03.2023, 09:16 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Zs
dnia 07.03.2023, 19:51 · Zgłoś
Niemcy nigdy nie wypłacili Polsce żadnych reparacji
Niemcy obrócili Polskę w gruz
Kradli gwałcili mordowali nigdy za to nie zapłacili.
Odpowiedz
2
@ DoZs
dnia 08.03.2023, 08:44 · Zgłoś
To płacz nad rozlanym mlekiem w przyszlośc trzeba patrzeć i budować Polskę dla młodych, a nie rozdzierać szaty nad tym , czego nie zmienisz. To samo nas czeka od ruskich, jak PiS dalej będzie rządził
Odpowiedz
-2
@ Xxx
dnia 08.03.2023, 09:17 · Zgłoś
PO likwidowala armie, darował Putinowi ponad miliard zadłużenia
Gazpromu, Donek na wniosek putlera odrzucił amerykański projekt
tarczy antyrakietowej nad Polska. Gdyby oni dalej rządzili to już by
Polski dawno nie bylo
Odpowiedz
1
@ do Xxx
dnia 08.03.2023, 15:24 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
9
@ KKK
dnia 07.03.2023, 19:38 · Zgłoś
Zapomnijcie o jakichkolwiek funduszach UE i reparacjach - reparacje zostały rozliczone z ZSSR - wzięli wszystko w zamian za zaprzestanie wydobywania węgla. Temat jest zamknięty. Teraz to co odbudowano po wojnie ciężką pracą ludzi albo niszczeje albo za bezcen jest oddawane obcemu kapitałowi.
Odpowiedz
3
@ Joint
dnia 07.03.2023, 19:27 · Zgłoś
A dlaczego teraz tyle czasu było ?
Odpowiedz
23
@ Byku
dnia 07.03.2023, 18:29 · Zgłoś
Niemcy zniszczyli Jasło podczas wojny. Obecne władze niszczą je teraz
Odpowiedz
-5
@ do Byku
dnia 08.03.2023, 07:58 · Zgłoś
Straty wywołane zalaniem 1/3 Jasła przez powódź w 2010 r. wywołaną wałami wybudowanymi przez rząd PiSu były niewiele niższe, w wg niektórych mawet wyższe od strat spowodowanych zburzeniem Jasla przez Niemców.
Odpowiedz
0
@ Xxx
dnia 08.03.2023, 09:11 · Zgłoś
Zalanie było powodem zrzutu wody przez zaporę w
Klimkowce, A nie przez wały ktore chronią miasto.
Zalane zostało nie tylko Jaslo ale i Gorlice i wiele
innych miejscowosci
Odpowiedz
4
@ do Xxx
dnia 08.03.2023, 16:14 · Zgłoś
Nie ośmieszaj się powtarzaniem banialuk wymysłami specjalistki od róży wiatrów, dębu Hitlera i drzew zabierających tlen.. Fala kulminacyjna przeszła przez Gorlice o 4 rano a zrzut wody z Klimkówki rozpoczął się dopiero ok. 10 rano, czyli 6 godz. później gdy fala kulminacyjna dochodziła do Jasła. = Najwięcej szkód w Gorlicach wyrządziła nie Ropa tylko potok Stróżowianka, przepływający przez centrum miasta. Zrzuona z zapory woda w Ropie zmieściła się pod budowanym mostem w Ropie. Gdy doszła do Jasła ok. godz. 17 woda na tyle opadła że nie wyrządziła większych szkód.
Odpowiedz
0
@ Xxx
dnia 09.03.2023, 20:53 · Zgłoś
Do "do Byku" czyli to wały przeciwpowodziowe na terenie Jasła są przyczyna powodzi w 2010?
Nie pytam, czy głupi?
bo wiem, ze z PO jestes
Odpowiedz
35
@ Haha
dnia 07.03.2023, 17:12 · Zgłoś
Bobuś kampanię zaczyna. Zbiornik w Kątach już spleśniał wizerunkowo, więc nowy kotlet wyborczy wysmażył: wyhamowany rozwój Jasła se znalazł. A kto Jasłu zabraniał rozwijać się dynamicznie za PiSu??? Tyle kasy PiS wpaprał w widmowe "inwestycje" , w dotacje do wydojenia przez kumpli, w wille plus, w apanaże fahofcuf ze spółek państwowych, że na rozwój Jasła już zabrakło???
Odpowiedz
17
@ Zlatko Pabjanić
dnia 07.03.2023, 18:07 · Zgłoś
Wyobraźcie sobie ile nocy przy Jacku Danielsie musiało zlecieć żeby wykminić taką narrację, że spowolniony rozwój, brak rozwoju, czy raczej regres spowodowany jest przez wojnę, 123 lata zaborów i 44 lata komuny.
W zasadzie ściąga, to odpowiedzialność z naszych decydentów, bo nie ma możliwości cokolwiek zrobić.
Odpowiedz
0
@ Edward
dnia 08.03.2023, 07:52 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-5
@ KOKOT
dnia 08.03.2023, 20:16 · Zgłoś
Mieszkam w Jasle, i widze : Nowa komende policji za 30 milinow, nowe mosty na Gadki i drogi. trwa rozbudowa szptala za 20 milionow- psychiatria bedzie nowa Przy kazdej szkole nowe boiska sportowe, droga Pilzno -Jaslo w projektowaniu. Co zapamietaliscie z rzadow PO - sprzedaz Gamratu i Pektowinu! Nowe wozy strazackie, wyremontowane szkoly. Katy Myscowa - przeciez ludzie nie chca a nie Rzonca nie chce. Rolnicy z Myscowej napisali protest do J.Kaczynskiego. Zapytajcie wojtow ile kasy maja...Dobranoc.
Odpowiedz
4
@ do KOKOT
dnia 08.03.2023, 21:22 · Zgłoś
Zapamiętałem głownie wały Dorna które przyczyniły się do zalania Jasła a także śmieci wywożone 200 km poza Jasło wskutek uwalenia przez panią burmistrz od róży wiatrów budowy najnowocześniejszego zakładu utylizacji odpadów na terenie Gamratu. Dość kiepsko widzisz, bo wyremontowane szkoły, nowe hale i boiska sportowe to już widzę od conajmniej 10 lat. A KTO ZMODERNIZOWAŁ LINIE KOLEJOWE DO RZESZOWA I ZAGÓRZA W L. 2013 - 15?
Odpowiedz
3
@ Tyvjokit
dnia 08.03.2023, 22:26 · Zgłoś
A kogo to CBA zatrzymało na prawie 9 miesięcy były rzecznik pani Kurowskiej asystent posła B .. z Krosna członek rady oktanowej politycznej PIS kandydat na burmistrza Kołaczyc? Twój kolego z pis
Odpowiedz
4
@ pawian
dnia 07.03.2023, 17:04 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
22
@ Po
dnia 07.03.2023, 16:50 · Zgłoś
Poseł Rzonca niech się o,,, li od naszych podatników pieniędzy jak chce sobie robić kampanie wyborczą to za własną kasę niech sobie robi , może ciemny lud już dojrzał do tego że pisiory tylko pokazują się przed wyborami i już tych cwaniaków nigdzie nie wybiorą ,tak nam dopomóż Bóg
Odpowiedz
0
@ Edward
dnia 08.03.2023, 07:51 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ abc
dnia 07.03.2023, 16:29 · Zgłoś
Oj Duziu Dyziu! Aleś ty wąski.
Odpowiedz
-4
@ Jerzy komandos
dnia 07.03.2023, 16:28 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ knysz
dnia 07.03.2023, 15:57 · Zgłoś
Zgadzam się z Dyrektorem Muzeum Regionalnego w Jaśle warto pokazać w Europie że nasze miasto doznało szkód w wyniku agresji niemieckiej podczas II wojny światowej jak w XXI wieku niszczone są w taki sam sposób miasta Ukrainay
Odpowiedz
13
@ wykształcony przewodniczący
dnia 07.03.2023, 16:20 · Zgłoś
i zażądać reparacji. nie dadzą KPO to niech płacą za wojne. kaczyński nam to obiecał tak jak milion samochodów elektrycznych
Odpowiedz
7
@ Hum
dnia 07.03.2023, 15:53 · Zgłoś
Jakie miasto tacy radni...
Odpowiedz
8
@ Do hym
dnia 07.03.2023, 21:46 · Zgłoś
Jakie miasto tacy euro posłowie i senaturzyna
Odpowiedz
-1
@ jożin
dnia 07.03.2023, 14:59 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ taka prawda
dnia 07.03.2023, 15:04 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
17
@ Rudek
dnia 07.03.2023, 14:56 · Zgłoś
I pokazać jak Jasło się odradzało dzięki ich pracy. Jak Feniks z popiołu a i władze Jasła by zrozumiały ze należy szanować wszystkich Jaslan
Odpowiedz
19
@ mieszkaniec
dnia 07.03.2023, 14:53 · Zgłoś
Boże Boże jak czytam to włos się na głiowie jeży. Co Ci ludzie wyrabiają . Pan Burmistrz nie może nawet grosza wydać bo to pieniądze nasze podatników. Pan Poseł Rzońca niech nie wykorzystuje małej bo małej kwoty dla celów osobistej kampani wyborczej. Troszeczkę chociaż powinien się wstydzić z tej pazerności. Dziwię się , że popierają to w większości radni Burmistrza i w części radni Jaślan na czele z radnym Czerneckim. Ale jak widać ci radni ze swojej kieszeni nie dają pieniędzy. Mam nadzieję, że tym zakorzenionym od lat radnym przy wyborach mieszkańcyn podziękują i ich wykasują bo to co robią to woła o pomstę do nieba.
Odpowiedz
22
@ bezradni starcy
dnia 07.03.2023, 15:30 · Zgłoś
Najwyższy czas pozbyć się z polityki lokalnej tych sklerotyków i wapniaków. Nich się wnukami zajmą bo ich pojecie o obecnym funkcjonowaniu świata jest dalekie od realnego. Pogrążają Jasło i Powiat w ciemnocie, jakiej sami sa reprezentantami. Już czas na zmianę tych staruszek i starców!!!
Odpowiedz
0
@ Oooo
dnia 07.03.2023, 16:34 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
9
@ Oro
dnia 07.03.2023, 14:50 · Zgłoś
Replikę tej wystawy pokazać w JDK lub na jasielskim rynku to byłaby świetna lekcja historii dla Jaslan którzy osiedli się tu po wojnie
Odpowiedz
16
@ Do oro
dnia 07.03.2023, 14:47 · Zgłoś
Bo on nie z Jasła tylko z Zarzecza. Sama bym się tam wybrała na te wystawę. Może Patryk Jaki zaprosiłby mnie na steka bo tez lubię ale mnie nie stać .
Odpowiedz
11
@ do oro....oro
dnia 07.03.2023, 16:06 · Zgłoś
Nie ma Pani odpowiednich korzeni to nie pojedzie...
Odpowiedz
-1
@ asc
dnia 07.03.2023, 16:37 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
10
@ Oro
dnia 07.03.2023, 14:44 · Zgłoś
Pomysł słuszny bo Jasło ucierpiało i zostało zniszczone porównywalnie z Warszawa . Dziwi mnie jedno: dlaczego dopiero teraz europoseł sobie o tym przypomniał .
Odpowiedz
11
@ bolo
dnia 07.03.2023, 19:25 · Zgłoś
bo się wybory zbliżają haha
Odpowiedz
0
@ mak
dnia 08.03.2023, 20:18 · Zgłoś
Chodzi o to ze w przyszlym roku bedzie 80 rocznica zburzenia Jasla. wczesniej ponoc PE byl zablokowany przez dwa lata bo byl COVID.
Odpowiedz
5
@ wstyd
dnia 07.03.2023, 14:40 · Zgłoś
Radny niejaki Czeluśniak zachowuje się jak mały Kazio. O jakieś "głupie" 6 tys.zł kruszyć kopie? Niech każdy radny odpali chociaż po 500 zł na ten cel. Przez tyle lat obecnej długiej kadencji niemało każdy z nich skasował.
Odpowiedz
4
@ Do wstydu
dnia 07.03.2023, 21:43 · Zgłoś
Dlaczego radnym opłacić za bogatego europosła chłopie zobacz na oświadczenie ile europosłów zarabia jak ci rośnie jaka nie zna tak to mu bije brawo że miał odwagę tam powiedzieć bo 6000 na ten uniwersytet dla dzieci to dużo ona europosła to już nic
Odpowiedz
2
@ wstyd do
dnia 08.03.2023, 09:07 · Zgłoś
...a teraz przetłumacz na język polski to co chciałeś nam zakomunikować.
Odpowiedz
21
@ marzyciel
dnia 07.03.2023, 14:38 · Zgłoś
Wiem, że to nierealne ale gdyby tak europoseł potrafił biegle posługiwać się jednym z popularnych języków obcych, umiał przygotować prezentację na komputerze, przedstawić przy pomocy projektora. Koszty byłyby znacznie mniejsze. Niestety poziom naszych reprezentantów w Europarlamencie, Sejmie, Senacie jest jaki jest i pozostaje słaba polszczyzna, długopis, notatnik a z techniki to tylko karta płatnicza sponsorowane przez podatników, z której to korzystają do woli.
Odpowiedz
10
@ dragoness
dnia 07.03.2023, 19:26 · Zgłoś
Jak się kończyło uczelnię w Nowym Sączu na plecach kolegów z grupy to nic dziwnego że wiedza marna.
Odpowiedz
2
@ Edward
dnia 08.03.2023, 07:46 · Zgłoś
Manipulacji uczył się chyba gdzie indziej. A może po prostu ma to w genach.
Odpowiedz
5
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 08.03.2023, 08:18 · Zgłoś
A doktorat na UJ też mu koledzy napisali?
Odpowiedz
6
@ bolo
dnia 08.03.2023, 09:06 · Zgłoś
Tak. Partyjni. Zwłaszcza, że dodatkowo należy znać płynnie jeden język obcy.
Odpowiedz
5
@ cebularz
dnia 08.03.2023, 10:19 · Zgłoś
Doktorat to...cicho sza...
Odpowiedz
4
@ Obywatel
dnia 08.03.2023, 10:53 · Zgłoś
Podobno słyszałem że jedna zakonnica
Odpowiedz
1
@ Ty dageobes co ty
dnia 08.03.2023, 18:56 · Zgłoś
Co się czepiasz pana Bogdana weś se tego czelusniak i... wsadź w ...
Odpowiedz
0
@ stek
dnia 08.03.2023, 20:41 · Zgłoś
Bylam na tych studiach, one nie byly w Saczu tylko w Ekonomiku w Jasle . grupa liczyla ok.40 osob. rzonca byl wtedy dyrektorem szkoly i chodzil wieczorem na zajecia jak kazdy. To byly studia podyplomowe, bardzo ciekawe od strony ekonomicznej. Profesorowie przyjezdzali glownie z Krakowa , pamietam ze jeszcze dwie nauczycielki chodzily na zjecia , tez z Ekonimika. ciesze sie ze je skonczylam , dalej pracuje w Jasle. Nikomu nie byly potrzebne,, plecy"', wystarczylo byc na zajeciach, studia byly platne.O co chodzi pani profesor dragoness, nie rozumiem?
Odpowiedz
23
@ ixi
dnia 07.03.2023, 14:16 · Zgłoś
Rzońca przypomina mi Riczarda z Ucha Prezesa..nie wiem czemu..
Odpowiedz
33
@ jaślok
dnia 07.03.2023, 14:10 · Zgłoś
Kiedy widzę i słyszę europosła Rzońcę, jest mi zwyczajnie wstyd że on podobnie jak ja ma coś wspólnego z Jasłem.
Odpowiedz
26
@ Radna bezradna
dnia 07.03.2023, 13:52 · Zgłoś
Euro robi sobie kampanie za kase Jaslan a ciemny lud daje i bije jeszcze brawo !! Co za czasy ?? I tak od 30 lat...
Odpowiedz
17
@ Kapitan Wąs
dnia 07.03.2023, 14:04 · Zgłoś
Mało tego, oni wbrew powojennym porozumieniom i umowom liczą, że nasi dobrodzieje uruchomią strumień kasy od skruszonej Europy.
To miasto żyje ignorancją jego mieszkańców, a tutejsza klasa polityczna jest odbiciem kondycji intelektualnej tutejszej społeczności.
Jasło nie zasługuje na nic więcej niż ten regres, który trwa od kilkunastu lat, a którego apogeum mamy teraz.
Tylko rozwój osobisty i większą mądrość może nam pomóc obrobić się przed takimi superbohaterami jak Ala, Maryśka, Bogdan, Andrzej, Rysiek, Krzysiek i inni avengersi lokalnego panteonu parabohaterow.
Odpowiedz
-3
@ Rambo. John Rambo
dnia 07.03.2023, 14:15 · Zgłoś
Nie widać po tobie jakoś tego "rozwoju osobistego"...
Odpowiedz
6
@ Kapitan Wąs
dnia 07.03.2023, 14:28 · Zgłoś
Wszystko zależy od tego kto patrzy i jakie ma kompetencje żeby to stwierdzić - zacznij od czegoś prostszego i się nie przejmuj.
Odpowiedz
4
@ Do kapitan wąs
dnia 07.03.2023, 21:41 · Zgłoś
Dobrze że ty już kończysz kadencja radnego takiego jak ty to tylko jeden sezon pseudo prezes pseudo biznesmen pseudo radny wielki znawca a ludzie się szanuje panie pseudo radny
Odpowiedz
26
@ Wroński
dnia 07.03.2023, 13:52 · Zgłoś
Czyli ruszyła kampania . Czyżby nazywany
Rumianym też zamierzał startować ? To
może Związek Gmin Dorzecza Wisłoki gdzie
szefem jest były burmistrz oraz z całym
szacunkiem Pan Europoseł i Pani poseł
zwolenniczką wycinki drzew a także Pani
Senator pokryją koszty wszak to dla nich
namiastka tego co pobierają. Po co się
kłócić? Słusznie najlepiej rozdawać cudze
czyli mieszkańców pieniądze i pokazywać
co to ja nie robię i jaki jestem aktywny(a).
Tu polityka i kampania wyborcza powinny
zamilknąć. A Pan Przewodniczący Rady
Miasta powinien wykazywać więcej
dyplomacji i taktu podczas prowadzenia
sesji podobnie zresztą jak Pan Radny
Krzysztof podczas swoich wystąpień.
Każdy może mieć swoje zdanie a mający
odmienne też powinni je szanować.
Odpowiedz
6
@ Krzysiek
dnia 08.03.2023, 10:14 · Zgłoś
Rumiany musi byc wierny bo jego los w ich rekach...
Odpowiedz
10
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 07.03.2023, 13:47 · Zgłoś
Radny Czeluśniak ile ze swojej diety radnego przekazał na Dziecięcy Uniwersytet Techniczny?
Odpowiedz
11
@ Maro
dnia 07.03.2023, 18:10 · Zgłoś
Nic bo to jego jedyny dochód jest bezrobotny
Odpowiedz
3
@ Od tego jest Ryszard
dnia 07.03.2023, 22:35 · Zgłoś
Wielki drwal wszystkie dzieci są nasze
Odpowiedz
3
@ Miasto
dnia 08.03.2023, 10:51 · Zgłoś
Dlaczego niby czelusniak i my mieszkańcy płacić za wystawę europosła Rzonca zabierając dzieciom czy tego naszego europejskiej przedstawiciela niestesc na 6 tys zl
Odpowiedz
-4
@ Wyborca
dnia 07.03.2023, 13:46 · Zgłoś
Ten radny Pan Czeluśniak po jakiej jest szkole ?
Odpowiedz
8
@ Wroński
dnia 07.03.2023, 13:54 · Zgłoś
Przepraszam a co to ma wspólnego z tematem?
Odpowiedz
9
@ Jaślak
dnia 07.03.2023, 14:06 · Zgłoś
Obojętnie po jakiej, ale przyzwoitością i zaangażowaniem w czynieniu dobra dla mieszkańców Jasła bije wszystkich pozostałych radnych i urzędników magistratu. Brawo Panie Krzysztofie. To koledzy bez pomysłu na rozwój miasta usiłuja Pana ośmieszyć. Ale sami się tym deklasują. Jaślanie Pana lubią i jako jednego z niewielu szanują.
Odpowiedz
3
@ Wyborca
dnia 07.03.2023, 14:28 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
9
@ wykształcony przewodniczący
dnia 07.03.2023, 16:18 · Zgłoś
To nie czeluśniak powiedział:To jest bardzo nieładnie jako katolikowi
Odpowiedz
1
@ Do wyborcy
dnia 07.03.2023, 22:33 · Zgłoś
O jakiej by nie był bardzo fajny facet cała moja rodzina nie głosowa właśnie bo pomógł nam a wcale nie musiał
Odpowiedz
1
@ Do Wyborca
dnia 08.03.2023, 20:17 · Zgłoś
A ty wybrałeś sobie w łonie matki swój organizm i predyspozycje zdrowotne?Ty decydowałeś do jakiej szkoły iść i jakie masz możliwości?Żałosny człowieku daruj sobie cwaniactwo
Odpowiedz
2
@ do wyborcy
dnia 09.03.2023, 09:24 · Zgłoś
Znam magistrow internetowych i doktorow weekendowych...Dobrze,ze Krzysiek takim nie jest...
Odpowiedz
16
@ Kapitan Wąs
dnia 07.03.2023, 13:41 · Zgłoś
Bogdan i jego przedwyborczy stand up.
Krzysztof Pinczer Czeluśniak i jego wielosezonowe spektakle.
Ciekawe czy w Brukseli pękną ze śmiechu na to jak politycy zdiagnozowali spowolniony rozwój miasta :)
Ja na miejscu władz zacząłbym jednak od czegos prostszego.
Wyjeżdżając w dowolnym kierunku z naszego rezerwatu widać stadiony, czy infrastrukturę sportową po wioskach budowane z różnych dofinansowań, a u nas dalej zabytkowy skansen.
Może ktoś nauczyłby nasze elity pisać jakiś wniosek i niech chociaż wymienią ławki rezerwowych?
Z drugiej strony te wszystkie alternatory, tężnie, generatory i prostowniki to koszt połowy nowego stadionu Sandecji.
Odpowiedz
37
@ Jaślak
dnia 07.03.2023, 13:38 · Zgłoś
Proponuję aby jeden z europosłów z PiSu, kolega rzojcy okazyjnie podwiózł ten plakat swoim Punto cabrio przy okazji. W końcu jeździł w trasę Jasło-Bruksela, więc okazyjnie było by taniej.
Odpowiedz
-1
@ tu link afery
dnia 07.03.2023, 14:05 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
18
@ xxx
dnia 07.03.2023, 13:35 · Zgłoś
bezrobotny z wielkimi aspiracjami , jakie miasto tacy radni
Odpowiedz
3
@ Do xxx
dnia 07.03.2023, 22:32 · Zgłoś
Piszesz o tych emerytach w mundurach tak masz rację bezradni
Odpowiedz
11
@ Olo
dnia 07.03.2023, 13:33 · Zgłoś
Straty za zniszczenia w czasie wojny są obliczane i egzekwowane przez Rząd. Bardzo niesmaczne są próby robienia z tego dodatkowych pieniędzy przez europosłów, posłów i innych szczęściarzy.
Odpowiedz
5
@ As
dnia 07.03.2023, 22:00 · Zgłoś
Haha co ty piszesz? Co jest egzekwowane ? Przez jaki rząd? Przychodzi rząd pisu do niemców i egzekwuje: ej, niemcy oddajcie nam 5 bln euro za wojnę. Niemcy: nic wam nie oddamy i co nam zrobicie? Nie denerwujcie nas bo wywalimy na zbity pysk milion Polaków, którzy u nas pracują I zarabiają eurasy. Rząd pis: acha, sorki tak tylko pytaliśmy czy nam oddacie. Nie to nie. Cześć
Odpowiedz
8
@ Jaslanin
dnia 07.03.2023, 13:27 · Zgłoś
Może by zrobić zrzutkę na ten wydruk ? Taniej wydrukować można w innym mieście ,nie w Jaśle .
Odpowiedz
8
@ h
dnia 07.03.2023, 13:31 · Zgłoś
dokładnie! jak zawsze przekłamane kwoty,
ale zrzutkę mamy robić?! przecież oni mają kasę skąd? my im płacimy i to nasze pieniądze
Odpowiedz
26
@ rozmus
dnia 07.03.2023, 13:26 · Zgłoś
Radny Czeluśniak przypomina takiego ratlerka miniaturkę, który wprawdzie krzywdy nie zrobi ale ile się naszczeka to jego!
Odpowiedz
17
@ xcx
dnia 07.03.2023, 13:30 · Zgłoś
To fakt szczeka strasznie widac to codziennie na osiedlu
Odpowiedz
33
@ Kapitan Wąs
dnia 07.03.2023, 13:45 · Zgłoś
Najgorsze, że Krzysiek, mój były listonosz, absolwent logiki i retoryki po szkole wyrównawczej nie wybrał się na radnego sam - może kondycja mieszkańców jest jeszcze słabsza?
Niestety rada naszego miasta przypomina Ulicę Sezamkową, a czasu na ogarnięcie nie ma zbyt wiele.
Odpowiedz
-6
@ Jaślak
dnia 07.03.2023, 14:34 · Zgłoś
Szeregowy Wąsie zapewne, Krzyśkowi intelektualnie to ty nawet do pięt nie dorastasz. A dowodem na to jest to w jak prostacki, wręcz chamski sposób usiłujesz zminimalizować jego zaangażowanie społeczne i zwykłą uczciwość której zapewne takim jak ty brakuje. Przy okazji obrażasz rzeszę wyborców którzy na Krzysztofa głosowali. Jesteś zwykłym prymitywem i żadne fakultety tego nie zmienią. Prostactwo jak widać wyssałeś z mlekiem matki.
Odpowiedz
13
@ Kapitan Wąs
dnia 07.03.2023, 15:09 · Zgłoś
Tak, z mlekiem twojej matki - sama prosiła.
Chłopcze jakbyś miał co najmniej 100 pkt IQ to wiedziałbyś, że dzisiejsza polityka, to czysty makiawelizm i liczy się w niej bezpośredniość, brutalność, skuteczność i efektywność, a nie bycie pozytywnym, sympatycznym idiotą i tłem na którym takie Maryśki i Bogdany świeca jaśniej.
Nie wiem jakie praca Pana Krzyśka przynosi efekty, ale zawsze możesz je tu podać - ja ich nie znam.
Ja lubisz uczciwość i bycie miłym i sympatycznym, to wynajmij sobie z Krzyśkiem świetlicę i tam tańczycie w kilku trzymając się za ręce - to miasto potrzebuje ratunku na przedwczoraj, a nie szopek.
Odpowiedz
4
@ Radny bez radny
dnia 07.03.2023, 22:31 · Zgłoś
Nie pisz głupot że szczeka w porządku gość tyle ile pomógł naszej rodzinie to jeden pan Bóg wie a wy se możecie szczekać i szczekać bo tego was wpisie nauczyli i tyle wam zostało europoseł powinienem zapłacić za wszystko jego stać zobaczcie na oświadczenia majątkowego bidulek
Odpowiedz
34
@ Katolik
dnia 07.03.2023, 13:24 · Zgłoś
Ten budynek z przed wojny na zdjęciu Hotel Krakowski obecnie jest do sprzedania ,miasto powinno go kupić jedyna szansa i zrobić z niego wizytówkę miasta
Odpowiedz
19
@ Woytazzz
dnia 07.03.2023, 14:05 · Zgłoś
No dobrze, załóżmy że miasto go kupuje i co ma niby tam powstać - ale tak, żeby nie trzeba było płacić za jego utrzymanie? Drugi inkubator? Drugie centrum informacji turystycznej? A może filia GEN, bo jest takie zainteresowanie, że ludzie się nie mieszczą?

Czekam na propozycje.
Odpowiedz
25
@ ixi
dnia 07.03.2023, 14:14 · Zgłoś
Taki historyczny budynek powinien być chroniony prawem, by z niego nie można było zrobić szmateksu lub biedronki żabki czy poobklejać go plastikowymi "reklamami". Tak jak to jest przy parku.

Łapska urzędników powinny być jak najdalej od tego. To powinno iść w ręce prywatne. Niech ktoś zrobi hotel, restauracje czy coś co będzie do tego budynku pasowało.
Odpowiedz
3
@ Haha
dnia 07.03.2023, 14:23 · Zgłoś
Taką jwizytówką, ak przed wojną??? Typowe dla katolików, udawać , że się nie wie, co się wyprawia pod pozlacaną fasadą. Uczyć się, fakty poznawać, a nie mity cukrzone!!!
Odpowiedz
10
@ Do ixi
dnia 07.03.2023, 15:14 · Zgłoś
Popieram te idee w 100 procentach
Odpowiedz
10
@ jaslok
dnia 07.03.2023, 16:17 · Zgłoś
Zgadzam się w 100% z @ixi, budynek powinen zakupić ktoś z prywatnej kieszeni, miejski przedsiębiorca, nawet inwestor z poza Jasła czy z poza PL, ktoś kto godnie się zaopiekuje takim miejscem. Niestety lokalnych bogatych biznesmenow którzy zaryzykowali by jakiś sensowny biznes w takim mieście jak Jasło brakuje, to nie Nowy Sącz czy Sopot nie mówiąc już o Warszawie Krakowie czy Wrocławiu. Ewentualnie dobrą opcją była by renowacja i przerobienie budynku na mieszkania, następnie ich sprzedaż lub wynajem, takich miejsc w Jaśle brakuje.
Odpowiedz
3
@ Do Woytazz
dnia 08.03.2023, 07:22 · Zgłoś
Restauracja z potrawami z robali.
Odpowiedz
1
@ Do ixi
dnia 08.03.2023, 07:23 · Zgłoś
Muzeum Łukasiewicza
Odpowiedz
-8
@ doc
dnia 07.03.2023, 13:24 · Zgłoś
Czeluśniak trzęsie miastem
Odpowiedz
8
@ o2
dnia 07.03.2023, 14:11 · Zgłoś
Wyrośnięte dziecko we mgle.
Odpowiedz
21
@ Filip
dnia 07.03.2023, 14:35 · Zgłoś
Popieram Czeluśniaka w tej sprawie.
Eurodeputowanego stać
Odpowiedz
3
@ z piwnicy
dnia 07.03.2023, 16:04 · Zgłoś
A Czelusniak nie mógłby z diety radnego pokryc kosztów? Zapomniałem że to jedyna jego praca bo nie ma w Jasle pracy dla ludzi z jego wykształceniem.
Odpowiedz
4
@ Do Filipa
dnia 07.03.2023, 21:32 · Zgłoś
A gdzie tam stać on taki bidny pewnie jeździ maluchem jak kolega z PIS ...
Odpowiedz
10
@ Do. Piwnucy
dnia 07.03.2023, 22:28 · Zgłoś
A czemu to miejskie pieniądze skoro to Europa to niech europoseł zasponsoruje tylko nie tak jak czarnych Jasło
Odpowiedz
8
@ Piwnuca
dnia 08.03.2023, 10:23 · Zgłoś
O Czarnych sobie przypomni przed wyborami...
Odpowiedz
51
@ Jan
dnia 07.03.2023, 13:23 · Zgłoś
szukać szans .. na przykład wsparcia - z Brukseli teraz szukają a co stało sie z 3,5 mln euro! z funduszy norweskich dla Jasła?
Odpowiedz
42
@ Do Jan
dnia 07.03.2023, 14:05 · Zgłoś
Środki norweskie się rozpłynęły we mgle ale kiedyś ta mgła opadnie i wtedy się okaże
Odpowiedz
7
@ Edward
dnia 08.03.2023, 07:43 · Zgłoś
Rozpłynęły się w Jafarze
Odpowiedz
2
@ Do edwarda
dnia 08.03.2023, 15:11 · Zgłoś
A co to była za afera z środkami UE
Odpowiedz
62
@ smerf
dnia 07.03.2023, 13:23 · Zgłoś
Przedwyborcze pranie mózgów dla ciemnoty.
Odpowiedz
48
@ Stary
dnia 07.03.2023, 13:46 · Zgłoś
Panie radny poseł nie może przeżyć za te parę złotych do pierwszego a pan proponuje by dał tyle kasy ?
Odpowiedz
9
@ Paniera
dnia 07.03.2023, 14:01 · Zgłoś
Rudolf odżałować dał rady parę liter?
Hehe,wyrobi
Odpowiedz
10
@ Do Pana Radnego
dnia 07.03.2023, 14:21 · Zgłoś
Pieniądze są potrzebne na procesję Bożego Ciała, procesję franciszkańską i procesje z okazji ucieczki z kicia i powrotu do niego.
Odpowiedz
53
@ HAHA
dnia 07.03.2023, 14:46 · Zgłoś
Grabie europosła PiS Bogdana Rzońcy jak każde grabie grabią tylko w jedną stronę w stronę do niego, wiec 6 tysiaków za wystawę to on by wziął a nie dał.
Odpowiedz
42
@ Monia
dnia 07.03.2023, 14:53 · Zgłoś
Wojna trwa na Ukrainie, nie takie miasta zostały zrównane z ziemią a Europoseł będzie epatował zdjęciami sprzed 80 lat, oczywiście aby dokopać Niemcom bo to będzie główna oś kampanii wyborczej PiS na najbliższe wybory. No i oczywiście będzie narracja UE=Niemcy żeby zohydzić Unię. Może by Europoseł te Unijne srebrniki co pobiera oddał na jakiś szlachetny cel
Odpowiedz
-15
@ Zs
dnia 07.03.2023, 15:47 · Zgłoś
Niemcy nie wypłacili Polsce ani grosza za zniszczony kraj
Są tacy posłowie z lewicy i platformy obywatelskiej którzy
Niemcom weszliby do [...].
Odpowiedz
-26
@ TU iTU
dnia 07.03.2023, 16:04 · Zgłoś
Monia a co nam dała Unia za free ?
Niemcom sprzedali polskie Cukrownie,Cementownie i nadal sprzedają włodarze miast gdzie rządzą z PO
Niemcom aktualnie brakuje ponad 2 miliony rąk do pracy jak rządzili PO. ludzi im nie brakowało.
Ile firm sprzedali lub zamknęli jak rządzili z PO??
Polska ma walczy o prawdę ta która została zakłamań i zamilczana.
Odszkodowanie się Polsce należy ale co można myśleć PO miernotach które ruskim 1 MILIARD ZLOTYCH PO darowaly od tak dla dobrych relacji Tfusek Putin.
Wszystko by sprzedali PO kolei aż z Polski nic by nie zostało tylko tania siła robocza za grosze.
Polacy jeździli by za granicę i kolesia co by mieli prywatne firmy nabijali by kasę zostali by ci najsilniejsi i z układu.
Taka Polskę nam chcieli zafundować ale Polacy się PO łapali że to nie Polski interes tylko Niemiecko Ruski.
Odpowiedz
18
@ do TUiTU
dnia 07.03.2023, 18:28 · Zgłoś
A teraz nie jeżdżą za granicę? W tamtym roku 70 % pracujących w Dolnej Saksonii przy szparagach to byli Polacy. Za Tuska euro było po 4 zł. teraz prawie po 5 zł więc jeszcze bardziej opłaca się pracować w Niemczech. Za twojego PiSu sprzedano
Odpowiedz
16
@ do TUiTU
dnia 07.03.2023, 18:35 · Zgłoś
PO odzyskała z rąk portugalskich PZU. Za twojego PiSu sprzedano w obce ręce między innymi Lotos, Solaris, Konspol, upadł Ursus, w Nowej Hucie wyłączono wielki piec i stalownię z powodu wysokich cen energii. Cementownie należą do kapitału duńskiego i francuskiego, włodarze miast nic do nich nie mieli tylko minister skarbu ekonomiczny dyletancie.
Odpowiedz
0
@ TU iTU
dnia 07.03.2023, 19:36 · Zgłoś
Teraz jak jadą na szparagi to zarobią a nie jak kiedyś??Brak rąk do pracy.
Za PO POLSKĘ rozkradli i tyle z osłem się nie będę kopał
Odpowiedz
4
@ Historia 1944
dnia 07.03.2023, 20:32 · Zgłoś
Polecam obejrzeć zdjęcia zniszczonego Jasła i wtedy się wypowiadać i porównywać
z Ukrainą.
Odpowiedz
-2
@ Ruda
dnia 07.03.2023, 22:15 · Zgłoś
Czelusniak pieniacz jak zwykle znajdzie się ktoś co mu
przeszkadza interes Polski bo jest to nie na rękę Niemcom.To Niemcy
a nie naziści najechali Polskę. Rzonca ma pokryć koszty
a jak Niemcy zapłacą reparacje to nie Polska dostanie
tylko Rzonca. Gość jak się nazywa tak i myśli.
Odpowiedz
5
@ No i co
dnia 07.03.2023, 22:26 · Zgłoś
6 tys dla dzieci brawo biedny pan poseł no nie mogę wstyd mi głosowałam na pana europosła Przepraszam
Odpowiedz
7
@ Do Monia
dnia 07.03.2023, 22:46 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
14
@ do TUiTU
dnia 08.03.2023, 01:12 · Zgłoś
Masz rację, teraz więcej zarabiają na szparagach, tyle że nie w euro tylki w przeliczeniu euro na złotówki. Dodam jeszcze, że w 2015 r. za PO produkowano 9 mln. ton stali rocznie, teraz zaledwie 5 mln. ton rocznie, mniej niż w l. 60, sorowadzano 5 mln. ton węgla węgla i był wielki skandal, teraz sprowadza się 18 mln. ton i jest OK. W Niemczech od dawna brakowało rąk do pracy, dlatego wpuszczają emigrantów. W tamtym roku przyjęli 2 mln. Ukraińców.
Odpowiedz
5
@ Do Monia
dnia 08.03.2023, 07:35 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ #ToNieNaszaWojna
dnia 08.03.2023, 07:41 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
3
@ Parę słów prawdy
dnia 08.03.2023, 08:05 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Do raka
dnia 08.03.2023, 11:04 · Zgłoś
Panie rak jak nie zaglądać do jakiej kieszeni przecież to są publiczne pieniądze pan w ogóle wie co pan mówi bardzo dobrze że czelusniak o tym powiedział , nie wiem czy pan zrozumiał że chodziło mu o to że nie ma na dzieci a na wystawę jest a co to dla posla 6000
Odpowiedz
2
@ Także tak
dnia 08.03.2023, 11:54 · Zgłoś
Nie wiem czy wiecie ale duża część firm przemysłowych jest prywatna. Nie wszystko musi być państwowe. Prywatne jest lepiej zarządzane, taka prawda. Cementownie mamy najnowocześniejsze w Europie dzięki temu
Odpowiedz
2
@ do Także tak
dnia 08.03.2023, 15:01 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ rafi
dnia 08.03.2023, 15:55 · Zgłoś
A kiedy myślisz ten temat poruszyć ? Po wyborach?Przed wyborami do Eurokołhozu?Zawsze jest zły czas?
Niemcy to niczym nie róźniący się od ruskich bezkarni imperialiści.
Odpowiedz
1
@ rafi
dnia 08.03.2023, 16:00 · Zgłoś
Unia swoimi dyrektywami i niszczeniem Polski sama do siebie już zohydziła.
Odpowiedz
-1
@ do rafi
dnia 08.03.2023, 21:05 · Zgłoś
A to Niemcy napadli na Ukrainę?
Odpowiedz
-1
@ Stal.M.
dnia 09.03.2023, 05:49 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ js
dnia 09.03.2023, 06:59 · Zgłoś
Z pewnością lepiej niż spółki skarbu państwa skoro nawet cenami energii nie udało ich się wam dobić.
Odpowiedz
4
@ Wszystko w temacie
dnia 09.03.2023, 15:12 · Zgłoś
Chwała panu posłowi, że ta wystawa dojdzie do skutku. Tylko, że pan poseł na prowadzenie swojego biura i inne rzeczy bierze ogromne pieniądze i myślę, że te 6 tys. złotych… - mówił Krzysztof Czeluśniak postulując, aby środki finansowe, które zabezpieczono na realizację wystawy przeznaczyć na sfinansowanie udziału dzieci w Dziecięcym Uniwersytecie Technicznym. Gość ma rację
Odpowiedz
2
@ Tosia
dnia 09.03.2023, 20:28 · Zgłoś
Może jednak odklej się od tej szczujni TVP i pomyśl.Jakie odszkodowanie ?Cukrownie zostały sprzedane jako jedne z pierwszych zakładów i to było jeszcze za rządów pierwszego PiS.Premierem był nie kto inny tylko prezes prezesów.Posprawdzaj sobie na wujku Google i tam nawet oni o tym piszą.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657