Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Poważny wypadek w Lubli [AKTUALIZACJA NA BIEŻĄCO]

111

W miejscowości Lubla (powiat strzyżowski) na trasie Jasło-Rzeszów trwa akcja ratownicza w związku z bardzo poważnie wyglądającym wypadkiem drogowym. Doszło tam do zderzenia busa z tirem. Według wstępnych ustaleń co najmniej dziesięć osób zostało rannych.

Do zdarzenia doszło około godziny 13.30. Na miejsce wypadku – gdzie obecnie pracują funkcjonariusze policji i straży pożarnej – zostało zadysponowanych kilka ambulansów oraz śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

AKTUALIZACJA

Jak wynika z oficjalnego komunikatu Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie wypadek według wstępnych ustaleń  miał spowodować kierujący tirem, który "wyjeżdżając z łuku drogi najprawdopodobniej nie zdążył zareagować na stojące na czerwonym świetle pojazdy". Mężczyzna podczas próby wyhamowania odbił na przeciwległy pas ruchu i zajechał drogę jadącemu prawidłowo z naprzeciwka busowi.

W wypadku ucierpiało co najmniej dziesięć osób. Pasażerka kursowego busa (pojazd należący do prywatnego przewoźnika, według naszych informacji jechał z Gorlic do Rzeszowa) śmigłowcem została przetransportowana do jednego z rzeszowskich szpitali. Pozostali poszkodowani pasażerowie oraz kierowca busa zostali przewiezieni do szpitali w Jaśle oraz Strzyżowie. Z komunikatu KWP wynika, że kierujący tirem nie doznał większych obrażeń.

AKTUALIZACJA 
Wśród poszkodowanych są mieszkańcy powiatu jasielskiego 

Do ambulatorium chirurgicznego Szpitala Specjalistycznego w Jaśle trafiło do tej pory jedenastu poszkodowanych pasażerów busa. Według wstępnych wyliczeń pracowników placówki trzy osoby z tego grona są mieszkańcami powiatu jasielskiego. 

Sześć osób zostało przewiezionych do nas karetkami, pozostałe zgłosiły się same. Dwie osoby, w związku z odniesionymi obrażeniami, zostały hospitalizowane – jedna przebywa na oddziale ortopedii, druga chirurgii. Ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Reszta po zaopatrzeniu chirurgicznym została wypisana do domu, z zaleceniem zgłoszenia się do poradni chirurgicznej. – powiedział w rozmowie z naszym portalem lek. med. Dariusz Kowalski, zastępca dyrektora do spraw lecznictwa Szpitala Specjalistycznego w Jaśle. Z uzyskanych od niego informacji wynika, że do placówki zgłaszają się kolejne osoby, które w chwili wypadku podróżowały busem. 

Na skutek zdarzenia uszkodzony został również jeden z pojazdów oczekujących przed sygnalizacją świetlną na zielone światło.

W chwili obecnej pojazdy poruszające się w kierunku Jasła kierowane są objazdem na rondzie w Twierdzy w kierunku Krosna. Samochody jadące w kierunku Rzeszowa kierowane są objazdem w m. Szebnie przez Nieplę i Przybówkę w kierunku Strzyżowa – informuje KWP w Rzeszowie. 

AKTUALIZACJA

Z naszych informacji wynika, że droga na trasie Jasło-Rzeszów jest już całkowicie przejezdna. 

jh

Napisany dnia: 12.01.2015, 15:55

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
3
@ SELENA
dnia 21.01.2015, 21:53 · Zgłoś
niema u nas ludzi jeżdżących przepisowo,a cwaniaczki oceniający obu kierowców niech pomyślą ile razy sami omal nie przy(...) w dzwon
to są sekundy i nie zawsze jest czas na odpowiednią reakcje
Odpowiedz
-1
@ fx
dnia 17.01.2015, 20:22 · Zgłoś
nie nazywajcie zlomu TIRem /renault major/ auto z tamtego stulecia tak jak i jego hamulce jesli wogole jakies byly.
Odpowiedz
2
@ obserwator
dnia 15.01.2015, 10:50 · Zgłoś
a odpowie mi ktoś dlaczego służby ratownicze dojeżdżały w tak opóźnionym czasie ?? przecież w ciągu pierwszych 30 min na miejsce dojechały tylko 2 jednostki osp i max 2 karetki i tyle !!! dopiero jak przyjechało odległe PSP i zrozumiało zagrożenie wezwano więcej sił i środków ... przecież PSP Jasło miało dużo bliżej do Lubli jednak chyba Dyspozytor KROSNO i kolejno Strzyzów zapomnieli co znaczy zdarzenie masowe !!!
Odpowiedz
9
@ ja
dnia 14.01.2015, 17:18 · Zgłoś
nie macie pojęcia co czuje kierowca hamując na ostro , a auto nadal jedzie -trzeba to przeżyć by ocenić - wiem coś na ten temat , bo uczestniczyłem w podobnym wypadku . Serce podchodzi do gardła ,skóra cierpnie , a auto i tak, zwłaszcza takie duże, krzyżuje się i idzie w swoją stronę . Winien jest ten kto nie ustawił znaków ostrzegawczych w odpowiedniej odległości od robót na drodze .
Odpowiedz
1
@ lubla
dnia 13.01.2015, 21:05 · Zgłoś
wyobrazacie sobie sile ktora obraca do okola ciagnik siodłowy
Odpowiedz
-4
@ Koparkowy
dnia 13.01.2015, 20:34 · Zgłoś
Ludzie, nie zwalajcie winy na niezabezpieczone wykopy. Kazdy jak jedzie w miare przepisowo to widzi co sie dzieje, i nie potrzebne sa jakies tam znaki ostrzegawcze. Nie bylo ich to sie ich zlapaliscie a jakby byly to co?
Odpowiedz
5
@ lubla1
dnia 14.01.2015, 08:11 · Zgłoś
a jak by były to każdy kierowca miał by czas żeby zareagować panie koparkowy! jak obserwowałam wtedy co sie dzieje jak auta jeżdzą to sie włos na głowie jerzył!!! tą drogą niestetyale 99% jezdzi jak jezdzi -ale!-gdyby były oznaczenia odpowiednie to każdy miał by czas zareagować i dostosować się do sytuacji ! A ze tak już powiem nieładnie to zabezpieczenie i prawidłowe oznakowanie tych robut było [...]m obowiązkiem i z tego co wiem to za to też ktoś odpowie! A na drugi dzień przy naprawie barierki panowie z ekipy drogowej spisali się pod tym względem bez zarzutów i z obu stron były ostrzeżenia o ograniczeniu do40-o robotach drogowych i o zwężeniu jezdni -ustawione wszystko na duuuużym odcinku! A same wasze światła przy tak rozpierdzielonej drodze to po prostu była zenada!!!
Odpowiedz
0
@ Malaaaa
dnia 07.05.2016, 23:43 · Zgłoś
A jakby nie bylo zadnych robot tylko jakis kierowca postanowilby zjechac na swoja posesje i wyhamowal? Myslisz ze wtedy jadacy 90 km/h tir by wyhamowal?
Odpowiedz
8
@ kierowca
dnia 13.01.2015, 12:03 · Zgłoś
Jachałam tamtędy około godz 11 od strony Rzeszowa i światła nie działały wogóle- zielone swiatło było od strony Jasła, a od strony Rzeszowam nic!!! Trzeba było chwile czekac i jechać na chybił -trafił...
Jak zwróciłam panom od robót uwagę, to wzruszyli tylko ramionami i tyle...
Kto ponosi odpowiedzialnośc za poprawne działanie sygnalizacji ?
Odpowiedz
6
@ kierowca 2
dnia 13.01.2015, 12:51 · Zgłoś
Dokladnie to samo przytrafilo sie mi kolo 11.20 na dole sygnalizacja nie dzialala , jadac na "pale" zobaczylem ze na gorze jest czerwone ...
Odpowiedz
16
@ lubla1
dnia 13.01.2015, 10:57 · Zgłoś
szlak by jasny trafił tych co to wczoraj -w dzień wypadku odpowiadali za odpowiednie oznaczenie drogi!!! światła wyrastające z nikąd na łuku ustawione przed samymi robotami bez jakich kolwiek wcześniejszych ostrzeżeń!!! A DZIŚ-PROSZĘ BARDZO -służby drogowe sprzątają jeszcze w tym miejscu i cooooo?- i są oznaczenia o zwężeniu jezdni , o ograniczeniu do 40 kawał przed miejscem wypadku!!! Ja się pytam gdzie to wszystko wczoraj było!!! Nie mówię że kierowca tira jest nie winny ale gdyby wczoraj były te oznaczenia co dziś to napewno miał by czas żeby odpowiednio zareagować i nie doszło by do tego nieszczęścia. A wierzcie mi że wczoraj obserwując te roboty to nie jednokrotnie widziałam jak w tamtym miejscu auta chamowały że tak powiem na ostatnią chwilę...
Odpowiedz
2
@ tom
dnia 16.01.2015, 09:30 · Zgłoś
Mądre słowa jak się coś stanie wtedy dodają znaki teraz to już po jakich jak by były znaki to nie było by takiej jadki
Odpowiedz
5
@ virginmedia
dnia 13.01.2015, 10:17 · Zgłoś
W tym roku bylem trzykrotnie w Anglii i zastanowila mnie jedna rzecz ze tam przy drogach praktycznie niema rowow odwadniajacych mimo ze ilosc opadow deszczu jest duzo wieksza jak u nas,a tu sie buduje rowy ze samochod osobowy sie miesci caly a wody w nich jest i tak znikoma ilosc.Oczywiscie ktos powie ze tam drogi sa lepsze ,moze i tak bo duzo jest dwupasmowych obrosnietych jakims cienkimi krzakami ze wrazie kolizji mozesz walnac w te krzaki i wyhamuja auto i zatrzymac sie na polu.A wracajac do tematu 6 krotnie korzystalm z firmy Novex na trasie Jaslo- Rzeszow i bylem zadowolony z ich uslug ,kierowcy usluzni i raczej jezdzacy ostroznie
Odpowiedz
5
@ nemo
dnia 13.01.2015, 09:16 · Zgłoś
tir jechał pusty a przyczyna jest prosta zle ustawione swiatła przez robotników i predkosc tira
Odpowiedz
0
@ Malaaa
dnia 07.05.2016, 23:41 · Zgłoś
Predkosc tira 90 km/h przy ograniczeniu do 50... Nie wina tira?
Odpowiedz
-3
@ bfdxbfdzvfdbv
dnia 13.01.2015, 00:12 · Zgłoś
do (emeryt) zadzwoń do szpitala to się dowiesz kto busem kierował,dobrze piszesz do (ale glupoty)
Odpowiedz
-1
@ emeryt
dnia 13.01.2015, 00:08 · Zgłoś
kto byl kierowca busa
Odpowiedz
-1
@ ale glupoty
dnia 12.01.2015, 23:41 · Zgłoś
Tak Stanisław kierował
Odpowiedz
2
@ ale glupoty
dnia 12.01.2015, 23:40 · Zgłoś
Ale głupoty pie przyciemniane widziałem to bo jechałem przed busem i wiem jak to było a to co wy piszecie i się sprzeczacie to śmiech na ku kach
Odpowiedz
2
@ bfdxbfdzvfdbv
dnia 12.01.2015, 23:14 · Zgłoś
a czy to nie pan Stanisław B kierował samochodem ciężarowym?? będzie miał kłopot teraz
Odpowiedz
-7
@ obserwator
dnia 12.01.2015, 22:23 · Zgłoś
A co robił tam TIR przecież tam jest ograniczenie tonażu
Odpowiedz
6
@ wynalazek
dnia 12.01.2015, 22:32 · Zgłoś
Jakie ograniczenie tonażu? Chyba ci się droga pomyliła
Odpowiedz
2
@ bfdxbfdzvfdbv
dnia 12.01.2015, 23:26 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
6
@ wynalazek
dnia 12.01.2015, 22:12 · Zgłoś
Niektórzy to chyba żyją w swoim własnym świecie. Ile ludzi jeździ 50km/h w zabudowanym gdy są warunki w miarę dobre i nie stoi policja? 5 procent kierowców albo i mniej i są to przeważnie starsi ludzie. Kilka osób, które tutaj się wypowiadają na temat przepisowej jazdy oceniają innych a sami na siebie nie patrzą jak jeżdżą i jak jeżdżą ich najbliżsi.
Główna wina leży oczywiście po stronie kierowcy tira i co do tego nie ma co się sprzeczać.
Ale nie można nie widzieć innych przyczyn wypadku. Jak można postawić sygnalizator tuż za zakrętem bez żadnych znaków ostrzegawczych przed zakrętem? Zasady stawiania trójkąta ostrzegawczego są bardziej rygorystyczne.
Odpowiedz
10
@ bci
dnia 12.01.2015, 21:28 · Zgłoś
Od 1 lutego dokładają do z Rzeszowa do Jasła i odwrotnie jeden Szynobus ( dzięki Pani V-Marszałek). Proponuję przesiąść się na pociąg. Jest więcej miejsca i pewnie bezpieczniej. Jak nie będzie pasażerów to znowu zlikwidują.
Ja też dojeżdżam do pracy do Rzeszowa, wiem jak bardzo niebezpiecznie jeżdą Tiry.
W terenie zabudowanym pędzą ok. 90 km/h i niejednokrotnie trzeba dla bezpieczeństwa usunąć się z drogi. Dziwne jest to, że Policja na ogół nie reaguje. Osobówką jak Ktoś przekroczy prędkość o 20-30 to jest oczywiście mandat.
Odpowiedz
15
@ pasażerka
dnia 12.01.2015, 21:19 · Zgłoś
Co do firmy "nowex" może i szybko jeżdżą, ale moim zdaniem bardzo bezpiecznie, faktycznie czasami załadowany jest na maxa, ale jak do tej pory nic się nikomu przez to nie stało także może to nie jest teraz najważniejsza rzecz...martwmy się żeby każdy z tego wyszedł a nie obwiniajmy wszystko i wszystkich!
Odpowiedz
13
@ Elinka
dnia 12.01.2015, 23:32 · Zgłoś
Podpisuje sie pod tym! Tyle lat jeździłam i zawsze było wszystko ok- sprzęt, kierowcy, bezpieczeństwo. Niech sie nie wypowiada ten co nigdy nie jechał! Uważam nawet ze to zasługa kierowcy nowexa ze wszyscy żyją!
Odpowiedz
6
@ kierowca
dnia 12.01.2015, 21:12 · Zgłoś
Droga Jasło - Rzeszów wymaga natychmiastowego remontu i poszerzenia. Każdy kto ma wątpliwą przyjemność podróżowania tą trasą potwierdzi że jest ona zdecydowanie za wąska, wszechobecne dziury i koleiny nie sprzyjają bezpiecznej jeździe. Zamiast odnowy linii kolejowej w pierwszej kolejności powinien być przeprowadzony remont. Panie i panowie posłowie może czas się wykazać ??
Odpowiedz
-9
@ Ooo
dnia 12.01.2015, 21:05 · Zgłoś
Nowex jaka mial szybkosc bo tam jest teren zabudowany
Odpowiedz
0
@ jaaa
dnia 15.01.2015, 17:45 · Zgłoś
napewno nie małą
Odpowiedz
0
@ taaak
dnia 15.01.2015, 17:47 · Zgłoś
potwierdzam!!!
Odpowiedz
5
@ znający temat
dnia 12.01.2015, 21:03 · Zgłoś
"Jak można było postawić sygnalizator zaraz za zakrętem, gdy wiadomo że jadąc normalnie bądź nawet za szybko nawet zwykłym samochodem będzie sztuką się zatrzymać. Może kierowca TIRA przycisnął trochę pod górkę, ale na 100 % nie mógł się tam spodziewać takiego zwężenia jezdni i ruchu wahadłowego."
Zapewne na początku robót sygnalizator stał daleko, to kopiący rów doszli do sygnalizatora, którego nie miał kto przestawić do przodu, ot cała historia
Odpowiedz
2
@ tom
dnia 16.01.2015, 09:24 · Zgłoś
Tu masz rację co za matowy sygnalizacja na zakręcie i gdzie tu logika tir jechał pod górkę małe prawdopodobieństwo żeby ścinal zakręt jadąc z góry prędzej wyniesie na zakręcie myślę że kierowca tira chciał uniknąć zderzenia z osobowa i odbił w lewo a bus jadący z góry miał znaczna prędkość ale nie mi to gdybać wyjdzie wszystko na tachografie szczęście ze nikt nie zginął wracaj cie do zdrowia
Odpowiedz
6
@ zw
dnia 12.01.2015, 21:02 · Zgłoś
czas na kolej panie marszałku bo nowe szyny rdzewieją a busy do garażu
Odpowiedz
6
@ znający temat
dnia 12.01.2015, 21:00 · Zgłoś
Firma co kopie rowy w pasie drogowym, to zezwolenie na roboty ma ?. Czy roboty są dobrze oznakowane i zabezpieczone?. Kto to kontroluje?

cyt.kierowcy pakują tylu pasażerów ile się wciśnie szok gdzie są ludzie odpowiedzialni za sprawdzanie tego przewoźnika. Organy uprawnione badają stan trzeźwości.
Odpowiedz
8
@ lubla
dnia 12.01.2015, 20:44 · Zgłoś
do minusujacych myslicie ze tacy twardziele jestescie to powiem wam ze czuje sie wtedy bezsilnosc i zal .
Odpowiedz
3
@ lubla
dnia 12.01.2015, 20:30 · Zgłoś
byłem tam i najgorszy widok to jak dziewczyne wynosili z rozbita głowa i nienaturalnie podkrecona noga a kosc udowa wychodzila bokiem .potem załowałem ze tam polazłem.
Odpowiedz
2
@ LPG
dnia 12.01.2015, 20:15 · Zgłoś
Napewno to wina firmy wykonujacej ta prace. Juz nieraz mialem przygody przez panów robotnikow, bo człowiek nie jest jasnowidzem i jak nie ma oznakowania i jedzie sie znana droga, to mozna sie bardzo zdzwic w tym kraju za zekretem... Na naszych drogach nie ma zadnego oznakowania prac drogowych, juz nieraz wjechalem w duza dziure w nocy, bo panowie asfalt kladli, dobrze ze mam poldka bo szkoda byloby lepszego auta.
Odpowiedz
24
@ Michalak
dnia 12.01.2015, 20:12 · Zgłoś
Ja tez często jeżdzę nowexem na tej trasie i jest to firma bardzo odpowiedzialna, uczciwa wiec nie pisz bredni a jak cos ci nieodpowiada to na nogach albo korzystaj z innego transportu.
Odpowiedz
15
@ 69...
dnia 12.01.2015, 20:09 · Zgłoś
wezcie sie za tirowcow bo jezdza jak wariaci bez zadnych konsekwencji !!!
Odpowiedz
-11
@ jaslanin
dnia 12.01.2015, 19:51 · Zgłoś
jedno pytanie do policji !!!
czy policja doliczyła się ilości pasażerów w busie. często jeżdżę nowexem na trasie rzeszów - jasło kierowcy pakują tylu pasażerów ile się wciśnie szok gdzie są ludzie odpowiedzialni za sprawdzanie tego przewoźnika.
Odpowiedz
-2
@ georg33
dnia 13.01.2015, 01:11 · Zgłoś
liczyć kolego liczyli tylko pytanie czy oni umieją liczyć!! bo chyba tylko teraz ich szkolą jak liczyć punkty i pieniądze nic więcej!!!
Odpowiedz
25
@ lokomotywa
dnia 12.01.2015, 19:47 · Zgłoś
tiry na tory i uruchomic normalne polaczenia kolejowe wszystkim bedzie lepiej
Odpowiedz
10
@ mini
dnia 12.01.2015, 19:41 · Zgłoś
szczęście w nieszczęściu że nikt nie zginą .
Odpowiedz
5
@ gostek
dnia 12.01.2015, 19:38 · Zgłoś
Swiatla nie swiatla. Wszyscy doskonale wiemy ze droga Jasło- Rzeszów to katorga jedziesz 50 km/h psiarnia non stop i durne 60-70km przejedziesz w dwie godziny. Wypadki na tej trasie byly, sa i beda nadal. Pewnie beda hejty zaraz ze nie da rady nowej drogi itp .. ale tak to nie moze wygladac. I tak to jest czarne podkarpacie. Psy tu [...]mi szczekaja.
Odpowiedz
-3
@ georg33
dnia 13.01.2015, 01:07 · Zgłoś
zgadza się tu pies na psie i psa goni bo to lubla trochę prostej czuli najlepszy zarobek dla państwa jak i swojej kieszeni jeśli jadą obce rejestracje !!bo to psy i tyle są jak już ichnie trzeba a jak trzeba to ich niemka bo nie maja czasu albo pieniędzy na przyjazd bo siedza na orlenie i hot dogi jedza !w czasie pracy kiedy powinni robic i być na zawołanie ale poco !
Odpowiedz
15
@ mieszkaniec
dnia 13.01.2015, 09:41 · Zgłoś
Ciekawe jakby Twoje dzieci tamtędy chodziły do szkoły czy byc tak pieprzył głupoty!!! Owszem droga na Rzeszów to porażka, ale akurat ten odcinek w Lubli jest wyremontowany. I nie pamiętam żeby jakies tragiczne wypadki były. Dalej za Frysztakiem to juz niestety jest porażka. Tam taka akcja wcale by mnie nie zdziwiła.
Za wczorajszy wypadek ponieść odpowiedzielnosć powinien tan osioł który postawił światła, a nie oznakował tego w żaden sposób. Jechałem tamtedy troche wczesniej i znaku zadnego nie było. Ani że roboty drogowe, ani ze są światła i zwężenie drogi. Tir zapewne sie rozpędził żeby nie przystawiło pod górke. A że nie było znaków to skąd miał wiedzieć że tam coś jest. Skoro jest łuk i z prostej nie widać co sie dzieje za mostem.
Wracajac do "psiarni" ... takich rajdowców jak Wy powinni trzepać cały czas.
Na tym odcinku powinien stać fotoradar na maszcie. Ze względu na dzieci idące do szkoły. Akurat w tym miejscu mogą stać 24/h. Jak ktś jeździ przepisowo to mu to nie przeszkadza. Zawsze najwiecej najeżdżają Ci co jeżdżą "najbezpieczniej"... Jakbyś pojechał do innego kraju, i sie przewiózł delikatnie przekraczajac prędkosc to nie dostaniesz 500zł i 10 pkt karnych tylko wypiszą Ci mandat na tysiące złotych. Wiec nie narzekaj tylko jeździj jak człowiek i nie komentuj jak prostak.
Odpowiedz
13
@ seb
dnia 12.01.2015, 19:37 · Zgłoś
Winę ponsi tylko i wyłącznie zarząd firmy prowadzącej roboty.Gdzie jest odpowiednie oznakowanie zgodne z przepisami ruchu drogowego ,pewnie teraz jet. Sprawdzić wszystkie zezwolenia i pozwolenia na prowadzenie takich robót,ale to nie w Polsce winni już są.
Odpowiedz
-21
@ gosc
dnia 12.01.2015, 19:23 · Zgłoś
Jakie czerwone światło jak tam świateł nie ma :D
Odpowiedz
6
@ kierowca
dnia 12.01.2015, 19:11 · Zgłoś
Nie piszcie bzdur o niewłaściwych pracach, o złym ustawieniu świateł i innych bredniach. Jest jedna zasadnicza sprawa: tam jest teren zabudowany i chyba wiadomo jaka powinna być prędkość pojazdu w takim miejscu! Gdyby kierowca ciężarówki przestrzegał tego ograniczenia to tego wypadku by nie było.
Odpowiedz
25
@ Agnieszka
dnia 12.01.2015, 18:57 · Zgłoś
Złe oznakowanie na drodze, za mała odległość świateł od zakrętu, po prostu. To wszystko.
Odpowiedz
16
@ widzial
dnia 12.01.2015, 18:43 · Zgłoś
swiatla sa jak czytacie tylko stoja prawie na luku drogi i to moim zdaniem wina tego czubka ktory nie wie jak to sie robi
Odpowiedz
62
@ mike78
dnia 12.01.2015, 18:42 · Zgłoś
Według mojej skromnej oceny. Żaden z kierowców nie ponosi winy. Winę ponosi osoba która zezwoliła i zorganizowała kładzenie tego pieprzonego kabla. Jechałem dziś tą trasą i jeśli były jakieś znaki o tych robotach to ich nie zauważyłem. Jak można było postawić sygnalizator zaraz za zakrętem, gdy wiadomo że jadąc normalnie bądź nawet za szybko nawet zwykłym samochodem będzie sztuką się zatrzymać. Może kierowca TIRA przycisnął trochę pod górkę, ale na 100 % nie mógł się tam spodziewać takiego zwężenia jezdni i ruchu wahadłowego. Paradoksalnie gdyby "mądry inaczej " postawił ten sygnalizator dalej od zakrętu I bliżej tych robót wszystko by było OK. Można go też było postawić wcześniej przed mostem. Dodam że nie było szans zobaczyć tych robót wcześniej bo zabudowa zasłania. Jak dla mnie jest tylko kwestia czy były jakiekolwiek znaki ostrzegające o tych robotach (ja jadąc godzinę wcześniej nie zauważyłem) i cudach jakie czekają na tym odcinku. Jeśli nie to WINĘ PONOSI OSOBA KTÓRA ZEZWOLIŁA NA TE PRACE W TAKIEJ NIEODPOWIEDZIALNEJ POSTACI" ...KONIEC I . !!!
Odpowiedz
-15
@ tik
dnia 12.01.2015, 19:52 · Zgłoś
po pierwsze skąd tam się wziął tir,
tam jest zakaz tonażowy
Odpowiedz
1
@ 13xxxx
dnia 12.01.2015, 19:56 · Zgłoś
50 na godzi. 180 metrów od zakrętu do światła .drezyną trzeba jechać żeby nie wyhamować same bzdury dzieciaki piszecie
Odpowiedz
15
@ lubla1
dnia 12.01.2015, 21:58 · Zgłoś
100%racji!!! mieszkam dokładnie w miejscu tego wypadku i jak zaczęli pracować i zobaczyłam te ich niby oznakowania to cytuje powiedziałam: tylko patrzeć jak tu dziś jakiś wypadek będzie! ZERO!jakichkolwiek znaków i ostrzeżeń na obu koncach ze sa roboty drogowe-tylko te smieszne swiatła wyrastające jak z podziemi na zakrecie!!!
Odpowiedz
-3
@ nie kumaty
dnia 12.01.2015, 23:35 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
1
@ georg33
dnia 13.01.2015, 00:59 · Zgłoś
aleś ty mądry zahacz się na następnym zakręcie i nie ubliżaj innym !!
Odpowiedz
0
@ frod
dnia 12.01.2015, 18:42 · Zgłoś
Ktoś wie jak wygląda oznakowanie drogi przed zakrętem ?
Odpowiedz
5
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 12.01.2015, 18:25 · Zgłoś
wiele osob jezdzi ta trasa-niech ktoś sprubuje czasem jechać wolno-szybko mozna sie przekonać...jak nagle cały sznur samochodów zaczyna wyprzedzać nawet na dwa ...
Odpowiedz
-1
@ artysta
dnia 12.01.2015, 18:17 · Zgłoś
ty aartysta widze
Odpowiedz
-5
@ AAA
dnia 12.01.2015, 18:01 · Zgłoś
z definicji: mikrobus – autobus niewielkich rozmiarów, przeznaczony do przewozu na miejscach siedzących od 9 do 20 pasażerów, nie licząc kierowcy (według niektórych autorów, do 17 osób)
według mnie w tym pojeździe czyli autobusie jest nie mniej jak 25 miejsc siedzących.
wniosek ktoś mało inteligentny podaje sprzeczne informacje a kolejni geniusze je powielają np tvn24
a na pewno to nie wina kierowcy tira i autobusu tylko tuska
Odpowiedz
-40
@ artysta
dnia 12.01.2015, 18:00 · Zgłoś
przeciez tam nie ma swiateł!!!
Odpowiedz
20
@ aartysta
dnia 12.01.2015, 18:15 · Zgłoś
Ty Artysta przecież Ci piszą ,że są roboty i w zwiazku z tym zainstalowane są światełka.
Odpowiedz
-47
@ AAA
dnia 12.01.2015, 17:44 · Zgłoś
PRZECZYTAJCIE ZE ZROZUMIENIEM: "wyjeżdżając z łuku drogi najprawdopodobniej nie zdążył zareagować na stojące na czerwonym świetle pojazdy" - GDZIE TAM SĄ ŚWIATŁA???
Odpowiedz
13
@ kierowca
dnia 12.01.2015, 17:47 · Zgłoś
dzis tam byly prowadzone roboty ziemne przy prawym pasie jadac w strone jasla
Odpowiedz
13
@ Grzegorz
dnia 12.01.2015, 17:59 · Zgłoś
No jak tam prowadzono roboty to były i światła.
Odpowiedz
64
@ kolo
dnia 12.01.2015, 17:09 · Zgłoś
Ewidentna wina tira. Miał czerwona światło, nie wyhamował bo zapewne jechał z dozwoloną prędkością - teren zabudowany. Gdyby kierowca busa jechał zbyt szybko nie zdążył by uciec i wbiłby się w tira masakrując połowę pasażerów. W takich wypadkach liczą się ułamki sekund i reakcja kierowcy. Ten z busa w mojej ocenie zareagował perfekcyjnie i pasażerowi powinni dziękować że tak się to skończyło. Bus z taką masą ton nie ma szans przy zderzeniu czołowym. Tu było muśnięcie, tira złożyło bo zahamował gwałtownie zapewne i naczepa go wyprzedziła. Mam nadzieje że wszyscy wyjdą cało.
Dużo poruszam się po drogach i nie mam dobrego zdania ani o kierowcach tirów ani busów/autobusów. Wiadomo wszędzie są wyjątki i czarne owce. Jadać za autobusem nawet po drogach naszego powiatu, trzeba mieć się na baczności, nie wiedzą co to kierunkowskaz, zatrzymują się gdzie chcą i kiedy chcą. Nawet jak mają zatoczkę na przystanku to zatrzymują pojazd na jezdni. Stop i tyle. To są zawodowi kierowcy i powinni przestrzegać przepisów bo nie odpowiadają tylko za siebie. Obydwoma pojazdami jeżdżą zawodowi kierowcy a czasem zachowują się jak by byli sami na drodze łamiąc przepisy i siejąc samowolkę!
Odpowiedz
18
@ qqq
dnia 12.01.2015, 17:06 · Zgłoś
tak na logikę ja bym powiedział że to tir ścinał zakręt , rzadko widać szalejące autobusy za to tiry to norma
Odpowiedz
-1
@ georg33
dnia 13.01.2015, 00:47 · Zgłoś
i tu się zgadza kolego !!! bo oni myśla=ą ze siedza na górze to mogą wszystko a tu niestety tak niema !!mogą tylko komus zycie odebrać ale nic więcej bo zresztą oni sa na górze to najmądrzejsi!!!
Odpowiedz
-9
@ kierowca
dnia 12.01.2015, 17:04 · Zgłoś
przeicez tam dzis wahadło było jak widac i którys musiał na czerwonym jechac
Odpowiedz
-5
@ georg33
dnia 13.01.2015, 00:44 · Zgłoś
no kto musiał czyli w tej sytuacji znowu wychodzi że kierowca tirem !!bo według kierowców duży ma pierwszeństwo i jest niewinny!! ale tu będzie inaczej!!
Odpowiedz
-109
@ kris
dnia 12.01.2015, 17:01 · Zgłoś
Z tego co widać na zdjęciach to busa na łuku drogi wyniosło na przeciwny pas i zderzył się z jadącym z przeciwną samochodem ciężarowym. Oby nikomu nic się poważnego nie stalo:(
Odpowiedz
27
@ dragoness
dnia 12.01.2015, 17:33 · Zgłoś
Artykuł czytałeś?
Odpowiedz
-2
@ georg33
dnia 13.01.2015, 00:41 · Zgłoś
mylisz się bo tak nie było!!!
Odpowiedz
18
@ jakiś koleś
dnia 12.01.2015, 17:00 · Zgłoś
Na szczęście pracujesz całe życie a na nieszczęcie sekunde
Odpowiedz
12
@ mini
dnia 12.01.2015, 16:58 · Zgłoś
mam nadzieję że to tylko tak groźnie wygląda.
Odpowiedz
7
@ ...
dnia 12.01.2015, 16:54 · Zgłoś
bus nawet nie dojechal do zakretu przeciez
Odpowiedz
-16
@ #Arn
dnia 12.01.2015, 16:51 · Zgłoś
ciekawe który "przycinał" zakręt ...
Odpowiedz
16
@ smakosz
dnia 12.01.2015, 17:00 · Zgłoś
jak zwykle wina po stronie tirowca mógł trochę zwolnić przed zakrętem na tym wąskim odcinku to przy hamowaniu nie zniosło go na czołówkę
Odpowiedz
24
@ majeczka
dnia 12.01.2015, 17:08 · Zgłoś
kierowca tira powinien stracić prawo jazdy dożywotnio!!!
Odpowiedz
2
@ georg33
dnia 13.01.2015, 00:38 · Zgłoś
no niestety tu jest ograniczenie do 50/h jakby patrzył na przepisy i znaki i już ch.. z tym ze jechał więcej ale patrzy się na droge i myśli co robi a nie telefony i kto wie co więcej nie tak??? za zakrętem moim zdaniem zawsze można się spodziewać czegos najgorszego bo prosta droga wolna ale za zakrętem diabeł czeka !! wiec trochę wyobraźni i tyle!!
Odpowiedz
1
@ #Arn
dnia 13.01.2015, 21:34 · Zgłoś
napisałem prawdę, że tak minusy zbieram :-)))
Odpowiedz
-9
@ D.
dnia 12.01.2015, 16:50 · Zgłoś
Wiadomo cos o przyczynach wypadku ?
Odpowiedz
22
@ emilia
dnia 12.01.2015, 16:41 · Zgłoś
już wiadomo, że to nie była wina kierowcy autobusu... mimo wszystko uważajcie, nie jesteście na drodze sami.
Odpowiedz
34
@ tretty
dnia 12.01.2015, 16:40 · Zgłoś
Oby tylko wszyscy cało wyszli z tego.
Odpowiedz
15
@ emilia
dnia 12.01.2015, 16:39 · Zgłoś
kolejny wypadek... na trasie Jasło-Rzeszów pełno takich jest, ludzie zacznijcie uważać! A kierowcy TIRów i autobusów to już w ogóle! często jeżdżę tymi liniami i wiem, że niektórzy kierowcy nie jeżdżą zbyt bezpiecznie-a złej kasy za transport studentów (i nie tylko) nie mają.
Odpowiedz
6
@ lol
dnia 12.01.2015, 16:39 · Zgłoś
Strasznie to wygląda ,tragicznie
Odpowiedz
-15
@ Nick
dnia 12.01.2015, 16:33 · Zgłoś
To nowex..
Życie..
Odpowiedz
2
@ ciekawy
dnia 12.01.2015, 16:33 · Zgłoś
czy to nowex ??
Odpowiedz
10
@ jjjj
dnia 12.01.2015, 17:28 · Zgłoś
Tak to jest Nowex
Odpowiedz
6
@ sfrsdf
dnia 12.01.2015, 18:23 · Zgłoś
a nie macie jakichś informacji o kierowcy? bo ze zdjęc widac, że uderzenie było prosto w kierowce...
Odpowiedz
30
@ xyz
dnia 12.01.2015, 16:32 · Zgłoś
Nieciekawie to wszystko wygląda :/
Odpowiedz
90
@ czesio
dnia 12.01.2015, 17:04 · Zgłoś
ciekawie za to wygląda zabezpieczenie wykopów wzdłuż drogi
zastanawiające jest to że nikt nie zwrócił na to jeszcze uwagi,stoją kopartkami na środku jezdni bez oświetlenia ,panowie z łopatami kręcą się wkoło bez kamizelek,a policja na to nie zwraca uwagi...kolejny "nietykalny" inwestor kładzie światłowody?
Odpowiedz
34
@ vvvddfgfdf
dnia 12.01.2015, 17:11 · Zgłoś
a kto wie zgodził żeby światłowód kłaść w poboczu drogi paranoja jakaś
Odpowiedz
-2
@ vvvddfgfdf
dnia 12.01.2015, 17:12 · Zgłoś
"się" miało być no zaraz dostanie mi się od polonistów że pisać po polsku nie umiem
Odpowiedz
14
@ kolo
dnia 12.01.2015, 17:37 · Zgłoś
Hehe wystarczy że będą pogłębiać rowy czy poszerzać drogę i po światłowodzie.
To się robi aby zrobić i wziąć kasę a co się z tym stanie za kilka lat to już mniejszy problem. Tak się marnuję pieniądze w naszym państwie. Gdyby chcieli puścić przez prywatny teren to trzeba było by zapłać bo ludzie nie są już takie głupie i za takie kopanie na swoim chcą odszkodowanie. Nie sztuka komuś wjechać, skopać i odjechać. Potem trzeba to doprowadzić do porządku. U mnie też kopali na światłowody w zimie, na wiosnę jak ziemia się uleżała to pól metra dziura była. Pomijam fakt że do dzisiaj nie działają usługi przesyłana światłowodem prawidłowo bo jest uszkodzenie i nie wiedzą gdzie. Ale firma kasę wzięła swoje zrobiła i dziękuję.
Odpowiedz
24
@ antysven
dnia 12.01.2015, 18:15 · Zgłoś
I tu sie z toba zgodze. Zero zabezbieczenia anie znakow informacyjnych
Odpowiedz
2
@ Debile...
dnia 12.01.2015, 18:26 · Zgłoś
po patrzcie, że wokół są zabudowania! to gdzie mają kłaść te światłowody? pomyślcie trochę a nie od razu smarujecie... mieszkam tam i wiem że to jest jedyna trasa gdzie można to wkopać...
Odpowiedz
5
@ czesio
dnia 12.01.2015, 19:06 · Zgłoś
"po patrz" na ostatnią fotkę,gdzie widzisz zabezpieczony wykop???problem nie jest wtym że kładą tylko w tym w jaki sposób...pomysł bardzo dobry,nie trzeba setek pozwoleń od właścicieli gruntów a przy okazji rowy pogłębia i oczyszczą ale w temacie bezpieczeństwa to niestety kicha...
Odpowiedz
-3
@ 13xxxx
dnia 12.01.2015, 19:46 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
8
@ bci
dnia 12.01.2015, 21:35 · Zgłoś
Inwestorem jest Urząd Marszałkowski a droga mam rangę wojewódzkiej. Sami sobie pozwolili na tą budowę. Oczywiście pytanie do zarządcy drogi - m in. jednostka w Jaśle przy Niegłowickiej - czy Wykonawcy spełniają wszystkie wymogi.
Zarządca drogi w tym przypadku na pewno tego należycie nie sprawdził.
Odpowiedz
3
@ ww
dnia 13.01.2015, 10:16 · Zgłoś
Jechałem wczoraj przez Luble zaraz po godzinie 13 nowexem z Rzeszowa do Jasła i z tego co widziałem przed tymczasową sygnalizacją przy wykopach prawdopodobnie nie ustawiono znaku ostrzegawczego o sygnalizacji świetlnej (A-29)
Odpowiedz
4
@ hm
dnia 13.01.2015, 17:08 · Zgłoś
Boś się nie zgodził na przeprowadzenie tych przewodów, poza swoją stodołą.
Odpowiedz
4
@ PiO
dnia 13.01.2015, 18:22 · Zgłoś
Nie lubię jak ktoś komentuje coś na czym się nie zna. Akurat własnie ta metoda jest powszechna od dawna, światłowód jest tam najbezpieczniejszy (nikt go przypadkiem nie urwie). Po za tym nie jest potrzebne dziesiatki zgód od włascicieli działek (co wiadomo nie wszyscy się na to godzą).
Po za tym to nie koparki czy panowie z łopatami spowodowali wypadek, tylko kolejny genialny kierowca cięzarówki.
Odpowiedz
2
@ dex
dnia 13.01.2015, 19:06 · Zgłoś
Na ilość wykopanej ziemi to raczej tego nikt w pózniejszym terminie nie uszkodzi a z tą ziemią u ciebie po kopaniu to chyba gdzieś ją sprzedali bo nie wierze w pół metrową dziurę pracuje w podobnej branży tylko troszke bliżej wody i coś o tym wiem
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657