Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Tajna gmina

116

Konstytucja gwarantuje obywatelom dostęp do informacji publicznej. Władze gminy Nowy Żmigród zdają się jednak zapominać o prawie przysługującym mieszkańcom odmawiając im możliwości uczestniczenia w posiedzeniach komisji.

Gminy w całej Polsce skupiają się dzisiaj na kwestiach dotyczących zmian w organizacji oświaty. Nie inaczej jest w Gminie Nowy Żmigród. W tym celu odbyły się konsultacje społeczne, w których nauczyciele, rodzice oraz członkowie lokalnych społeczności mogli wyrazić swoje stanowisko w sprawie zmian w organizacji szkół działających na terenie gminy. Ze względu na społeczny charakter problemu, mieszkańcy z zainteresowaniem śledzą działania samorządu w tej materii.

Dlatego też rada rodziców przy Szkole Podstawowej w Łysej Górze wyraziła gotowość wzięcia udziału w posiedzeniu połączonych komisji działających przy radzie gminy. Na posiedzeniu tym radni mieli debatować nad projektowanymi zmianami w organizacji placówek oświatowych, w tym szkoły w Łysej Górze. Przewodnicząca rady rodziców udała się zatem z wizytą do wójta gminy z pytaniem, czy mogą oni przyjść na posiedzenie komisji w dniu 1 lutego 2017 r. Z jej relacji wynika, że wójt odniósł się do sprawy negatywnie. Zapytałam wójta, czy my jako rada rodziców możemy przyjść na posiedzenie komisji.

- Odpowiedział mi, że nie możemy, bowiem będzie to posiedzenie tajne. Dlatego też nie poszłam. Mieszkańcy mieli do mnie o to ogromy żal. Pytali, jak wójt mógł mi tak odpowiedzieć. Podkreślali, że to niezgodne z prawem. Potem podczas spotkania w Łysej Górze poprosiłam przewodniczącego rady gminy Piotra Suskiego, aby wytłumaczył mieszkańcom, dlaczego my jako rodzice nie mogliśmy wziąć udziału w posiedzeniu komisji łączonych. Powiedział, że nie mogliśmy wziąć w niej udziału bo było ono tajne. – twierdzi Elżbieta Bożętka, przewodnicząca rady rodziców przy Szkole Podstawowej w Łysej Górze.

Dyskusja na temat utajnienia posiedzenia połączonych komisji wróciła podczas wczorajszych obrad Rady Gminy Nowy Żmigród. Mieszkańcy, obecni w jednej z sal Domu Kultury, w której odbywała się sesja pytali wprost: jakie przepisy mówią, o tym, że komisje mogą być utajnione? Na to pytanie starał się odpowiedzieć radca prawny, mecenas Jan Pyzik. - Posiedzenia komisji nie są jawne. W przypadku posiedzeń rady gminy, jest przepis, który wyraźnie mówi, że jej posiedzenia są jawne. Odnośnie komisji takiego przepisu nie ma. W związku z tym są niejawne. – mówił mecenas Jan Pyzik.

Pytań dotyczących posiedzenia komisji było więcej. Mieszkańcy pytali również, czy w protokole z posiedzenia połączonych komisji znalazły się słowa o utajnieniu komisji? Przewodniczący rady gminy Piotr Suski zapewniał, że nie ma takiego obowiązku. Co więcej jego zdaniem komisja była w zasadzie… spotkaniem roboczym wójta z radnymi. - Jest sporządzony protokół z posiedzenia komisji. Posiedzenie nie było tajne, ponieważ byli na nim obecni wszyscy radni rady gminy Nowy Żmigród. To było spotkanie robocze wójta z radą. Odbyło się w zgodzie ze statutem, jak powiedział to pan mecenas. Ja nie chcę tego komentować. – mówił w trakcie sesji Piotr Suski, przewodniczący Rady Gminy Nowy Żmigród.

Pytany po sesji rady gminy, czy z prawnego punktu widzenia możliwe jest utajnienie posiedzeń komisji oraz czy każdy obywatel może się im przysłuchiwać nie potrafił udzielić jednoznacznej odpowiedzi. - Wszystkie komisje mogą być jawne. Jeśli komisje dotyczą problemu określonej grupy mieszkańców, to tę grupę się zaprasza. Natomiast mieszkańcy nie są powiadamiani o tym, że odbywa się komisja. – tłumaczył Piotr Suski. – Czy mieszkaniec Szczecina może wziąć udział w posiedzeniach komisji? – dopytywaliśmy. Odpowiedział – nie umiem na to pytanie odpowiedzieć, nie wiem – skwitował P. Suski.

Ustawa zasadnicza zdaje się jednak nie pozostawiać wątpliwości. W art. 61 ust. 2 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej czytamy, że „prawo do uzyskiwania informacji obejmuje dostęp do dokumentów oraz wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów, z możliwością rejestracji dźwięku lub obrazu.” Takim organem kolegialnym jest również komisja rady gminy.

O prawie dostępu obywateli do informacji publicznej mówi również ustawa o samorządzie gminnym. Art. 11 ust. 1 ustawy stanowi, iż „działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw”. W ust. 2 natomiast czytamy, że „jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy”.

id

Napisany dnia: 16.02.2017, 13:53

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-39
@ Franek
dnia 22.02.2017, 08:00 · Zgłoś
Panowie nauczyli się tak postępować w Podkarpackim ZPN przy Panu Kazimierzu G. i ta samo postępują w Gminie !!!. Ale ktoś ich wybrał.
Odpowiedz
-33
@ tajniak
dnia 19.02.2017, 13:58 · Zgłoś
Wyszło szydło z wora. Niektórzy członkowie Rady Gminy to stado niekompetentnych ba...w. Nie czytają ustaw z paragrafami na bakier, manipulowani przez złotousnego wójta wciskają nam kit o tym, że posiedzenia mogą być utajnione czy tajne. A mieszkańcy nie mogą im przeszkadzać w tajnych rozmowach dotyczących ich właśnie. NO ale CIEMNY lud te brednie kupi. Pozdrawiam tajemną radę i ich wyborców.
Odpowiedz
44
@ stróz prawa
dnia 21.02.2017, 16:32 · Zgłoś
Wcale się nie zdziwię jak Ty i paru innych wypisujących tutaj swoje komentarze dostanie zaproszenie na Policję.
Niektóre wpisy są co najmniej obraźliwe.
Odpowiedz
-43
@ my -tak
dnia 19.02.2017, 12:54 · Zgłoś
my- znamy i polecamy ,gabarytami zwyciezy,gorzej z IQ,ale to nie jest konieczne do władzy prawda?
Odpowiedz
-43
@ kamilek
dnia 19.02.2017, 09:36 · Zgłoś
panie piotrze trzeba zatrudnic tam kolege który ma twarz jak minister sprawiedliwosci a kłamie jak ...jaruzelski,,,jest taki jeden w gminie krempna wyzszy ponad stan cm przewidywanych i wszrz podobnie .powaznie polecam ,pomoze panu. on lubi byc upubliczniany dodatkowo.
Odpowiedz
-46
@ nie potrzeba komentowac
dnia 18.02.2017, 21:07 · Zgłoś
art. 11 ustawy o samorządzie gminnym

1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.
2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy.
3. Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut gminy.
Odpowiedz
-38
@ Obserwator
dnia 18.02.2017, 19:46 · Zgłoś
Powoli juz wszystkie instytujcie sa powiadomione nawed CBA kwestia czasu i zaczna powoli wszystkich wyprowadzac sprawdza nawed listy wyborow przetari wszystkie prace jakie byly wykonanae i jak sa wykonane powoli doczekamymsie wszystkego co do jednego Gmina Nowy Zmigrod bedzie glugo slynna
Odpowiedz
-42
@ Obserwator
dnia 18.02.2017, 19:29 · Zgłoś
Jest strach nauczycieli w nowym bo jak nie przyjada dzieci z Lysej Gory to trzeba bedzie sie pozegnac z 7-nauczycielami i to jest bol Moze by zwolnic te wielke profesorki od plastyki bo du...y nosza wyzej jak glowe a szkola w nowym zeruje tylko na dzieciach po za nowego zmigrodu i tu jest bolaczka po jak nie bede dzici chodzic poza nowego to szkola bedzie powoli robic sie pusta i to jest strach wszyscu sa pewni ze dzieci z lysej gory pojda do nowego oby sie nie przeliczyli tej penosci a co chodzi o Gmine to juz powiadomione odpowiednie instytucjie ktore w krotkim czasie wejjd aCBA juz sie szykuje powoli beda zamykac tych pewnych siebie
Odpowiedz
-42
@ Obserwator
dnia 18.02.2017, 19:28 · Zgłoś
Jest strach nauczycieli w nowym bo jak nie przyjada dzieci z Lysej Gory to trzeba bedzie sie pozegnac z 7-nauczycielami i to jest bol Moze by zwolnic te wielke profesorki od plastyki bo du...y nosza wyzej jak glowe a szkola w nowym zeruje tylko na dzieciach po za nowego zmigrodu i tu jest bolaczka po jak nie bede dzici chodzic poza nowego to szkola bedzie powoli robic sie pusta i to jest strach wszyscu sa pewni ze dzieci z lysej gory pojda do nowego oby sie nie przeliczyli tej penosci a co chodzi o Gmine to juz powiadomione odpowiednie instytucjie ktore w krotkim czasie wejjd aCBA juz sie szykuje powoli beda zamykac tych pewnych siebie
Odpowiedz
-44
@ Obserwator
dnia 18.02.2017, 19:28 · Zgłoś
Jest strach nauczycieli w nowym bo jak nie przyjada dzieci z Lysej Gory to trzeba bedzie sie pozegnac z 7-nauczycielami i to jest bol Moze by zwolnic te wielke profesorki od plastyki bo du...y nosza wyzej jak glowe a szkola w nowym zeruje tylko na dzieciach po za nowego zmigrodu i tu jest bolaczka po jak nie bede dzici chodzic poza nowego to szkola bedzie powoli robic sie pusta i to jest strach wszyscu sa pewni ze dzieci z lysej gory pojda do nowego oby sie nie przeliczyli tej penosci a co chodzi o Gmine to juz powiadomione odpowiednie instytucjie ktore w krotkim czasie wejjd aCBA juz sie szykuje powoli beda zamykac tych pewnych siebie
Odpowiedz
-43
@ Obserwator
dnia 18.02.2017, 19:28 · Zgłoś
Jest strach nauczycieli w nowym bo jak nie przyjada dzieci z Lysej Gory to trzeba bedzie sie pozegnac z 7-nauczycielami i to jest bol Moze by zwolnic te wielke profesorki od plastyki bo du...y nosza wyzej jak glowe a szkola w nowym zeruje tylko na dzieciach po za nowego zmigrodu i tu jest bolaczka po jak nie bede dzici chodzic poza nowego to szkola bedzie powoli robic sie pusta i to jest strach wszyscu sa pewni ze dzieci z lysej gory pojda do nowego oby sie nie przeliczyli tej penosci a co chodzi o Gmine to juz powiadomione odpowiednie instytucjie ktore w krotkim czasie wejjd aCBA juz sie szykuje powoli beda zamykac tych pewnych siebie
Odpowiedz
37
@ bogna
dnia 17.02.2017, 16:22 · Zgłoś
Znowu gmina Nowy Żmigród na ustach wszystkich. No i dobrze. Popieram tą decyzję rady i wójta. Dawno tak należało zrobić.
Oczekuję rozwoju gminy a nie stagnacji,
Odpowiedz
-35
@ wyborca
dnia 18.02.2017, 11:14 · Zgłoś
A ja oczekuję zrównoważonego rozwoju gminy nie polegającego na tym, że aby wybudować coś to trzeba zlikwidować coś! Taki rozwój mi się nie podoba!
Odpowiedz
-36
@ Ja
dnia 17.02.2017, 13:51 · Zgłoś
Tajna gmina tajne przekręty.
Odpowiedz
57
@ Radosław
dnia 17.02.2017, 13:38 · Zgłoś
dajcie spokój bo wam żyłka pęknie. Do pracy! bo podatki trzeba płacić !
Odpowiedz
-25
@ Noka
dnia 17.02.2017, 10:00 · Zgłoś
Drodzy mieszkańcy gminy Nowy Żmigród.
A kto wybrał tego wójta i radnych, nie chodzicie na wybory, a większość tych co głosuje, to wybiera jak wybiera. Wójt który rządził przed wyborami to tragedia, ten obecny bardziej wyrafinowany. Czy ktoś wie w jakim tempie jest zadłużana w/w gmina? Remont domów ludowych pytanie komu one są potrzebne, kopia poprzedniego wójta, wyremontowanie przedszkola, pytanie czy to było już potrzebne, a obiecanki obecnego wójta, że wymieni pracowników U.G jak wygra, mafia dalej ma się dobrze. Należałoby się zastanowić nad referendum.
Odpowiedz
-39
@ Helo
dnia 17.02.2017, 11:23 · Zgłoś
Za poprzedniego wojta nie bylo slychac o problemach z zadluzeniem a przynajmniej ja nie pamietam. A teraz 2 lata od wyborow i nie ma pieniedzy i nie mozna nawet wziac kredytu? Ale racja to nie ufo przywiozlo obecna wladze tylko ludzie sobie wybrali...
Odpowiedz
-35
@ demokryt z abbeby
dnia 17.02.2017, 12:52 · Zgłoś
Ten Wójt robi wrażenie kościelnego,którym manipuluje rada parafialna,a wierni (czyt.podatnicy) mają tyle do powiedzenia co parafianie.Tyle,że podatki są obowiązkowe,a taca niekoniecznie...
Odpowiedz
-69
@ next wojt
dnia 17.02.2017, 13:27 · Zgłoś
no co chcesz od pracowników - w czambo?
Odpowiedz
-42
@ Nikki
dnia 17.02.2017, 08:58 · Zgłoś
Ustawa o samorządzie gminnym, Dz.U. 2016 nr 0 poz. 446:
Art. 11b.
1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.
2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i POSIEDZENIA JEJ
KOMISJI, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań
publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy.
3. Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut gminy.

O czym tu mówić ? Władze gminy oraz radca prawny nie znają podstawowego dokumentu jakim jest ustawa? To jest wyraźne łamanie prawa.
Odpowiedz
-40
@ RODZIC
dnia 17.02.2017, 10:05 · Zgłoś
nie ma ani jednej osoby która miałaby chociaż zielone pojęcie o oświacie ifunkcji szkoły w środowisku.żaden argument do włodarzy nie dotrze.finanse najważniejsze,więc połączcie gminę z osiekiem ,będzie taniej.a nabó...r urzędników bardzo ciekawy.
Odpowiedz
52
@ jestem stąd
dnia 17.02.2017, 08:44 · Zgłoś
Dziwi mnie bardzo tytuł tego artykułu. Decyzja rady jak najbardziej słuszna, swiadczy o ty ilość głosów "za". A wiadomo nawet argumenty z niebios nie przekonaja mieszkańców zainteresowanych wsi. Wszystkie argumenty z komisji zostały przedstawione na posiedzeniu rady. Co tu było tajnego?
Nie rozumiem jak można dopuścić, żeby oświata w 50% była finansowana ze środków gminy. A gdzie inne zadania?
A radna z Łysej Góry sama sobie przeczy, walczy o szkołe i mówi o braku chodnika. Ile byłoby chodników za te 4 miliony dokładane do oświaty?
Brawo za podjeta decyzje.
Odpowiedz
43
@ wyborca
dnia 17.02.2017, 06:44 · Zgłoś
I bardzo dobrze!
Zostali wybrani przez elektorat
Więc są ludźmi podejmującymi za swój elektorat
decyzje .
Odpowiedz
-23
@ Jaś Kowalski
dnia 17.02.2017, 07:35 · Zgłoś
Elektorat za półtora roku oceni, czy jego przedstawiciele podejmowali decyzję w jego interesie. I będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Odpowiedz
-35
@ Bl
dnia 17.02.2017, 00:22 · Zgłoś
Najłatwiej jest likwidować, zorganizować i zastawiać się dobrem dzieci. A tak naprawdę to chodzi tu oto aby utrzymać szkołę w Żmigrodzie. Jak przyjdą dzieciaki z ościennych wiosek to i dwa oddziały da się stworzyć.
Nauczyciele nie stracą pracy. Zwłaszcza ci którzy głosowali za reorganizacją. A rodzuce. Z łysej góry niech się nie martwią dostaną w zamian PKS w obie strony za darmo. Dzieci no cóż wstaną wcześniej od całej rady i nauczycieli ze żmgrodu. To tak jeszcze na pocieszenie, drodzy rodzice wrócą trochę później no cóż to też dla ich dobra.
Odpowiedz
-54
@ Jaś Kowalski
dnia 17.02.2017, 07:33 · Zgłoś
A te parę godzin spędzone na dotarcie do i ze szkoły to będzie takie przyzwyczajanie do mobilności, które się im przyda w dorosłym życiu. Zaiste, "dobro dziecka" w różnych formach się objawia!
Odpowiedz
-37
@ ixi
dnia 16.02.2017, 23:26 · Zgłoś
Widocznie maja duzyza uszami i trzesa gaciami ze sie wyda! Jabym CBA I Nik tam wpuscic i troche przewietrzyl to towarzystwo..
Odpowiedz
-54
@ Abnegat
dnia 16.02.2017, 22:52 · Zgłoś
Z oceną tego rodzaju sytuacji trzeba być ostrożnym. Niezależnie bowiem od dywagacji prawnych, należy brać pod uwagę taki wariant, że tam może po prostu chodzić o rozgrywki personalne, które ubiera się w otoczkę górnolotnych argumentów. Cóż - "Taka gmina" ...

https://www.youtube.com/watch?v=5hR5WyTwgbw
Odpowiedz
-40
@ edek
dnia 16.02.2017, 22:12 · Zgłoś
Jeszcze kurator musi wyrazic zgode,a z tym tak łatwo nie bedzie.Zbierajcie podpisy i piszcie pismo do kuratorium.Mozecie zagrać na nosie władzy gminnej.Tylko trzeba sie śpieszyc,bo kurator na decyzje ma 21 dni.
Odpowiedz
-24
@ IT
dnia 16.02.2017, 21:31 · Zgłoś
IT.a co z absurdalnym pomysłem tworzenia podstawówki w kątach w dwóch budynkach kto to utrzyma. Zamiast oszczędności to podwójne wydatki. Sale oddać wiosce tak jak jest w każdej wiosce a podstawowa Szkoła pomieści dzieci jest coraz mniej
O
Odpowiedz
-69
@ socjalizm ok
dnia 16.02.2017, 22:32 · Zgłoś
Spokojnie spokojnie idzie fala tsunami +500 !
Odpowiedz
-22
@ IREK
dnia 16.02.2017, 21:21 · Zgłoś
...zenada, likwidować szkoły,ale na szczęście będą wybory samorządowe. gmina to nie wasz folwark.gdzie dodro publiczne:
Odpowiedz
-43
@ Abnegat
dnia 16.02.2017, 22:49 · Zgłoś
Z tymi nadziejami na kolejne wybory samorządowe to tak, jak z pocieszaniem się więźniów, że będzie amnestia. Trzeba porzucić wszelkie nadzieje, że coś się w tym kraju zmieni, chyba, żeby wymienić społeczeństwo - zresztą "przypadkowe", jak raczyła była kiedyś wyrazić się pewna posłanka katolicko-narodowa.
Odpowiedz
-38
@ do IREK
dnia 16.02.2017, 21:19 · Zgłoś
Szkoła wspiera w wychowaniu a ty jako rodzic wychowujesz!!!
Odpowiedz
45
@ do Haha
dnia 16.02.2017, 21:15 · Zgłoś
Sprzeczność ust. 2 z ust. 1 polega na tym, że komisja rady to nie
organ gminy!
Odpowiedz
-28
@ IREK
dnia 16.02.2017, 21:13 · Zgłoś
od kiedy szkoła ma być rentowna? szkoła ma uczyć i wychowywać.
Odpowiedz
53
@ jaślanin
dnia 17.02.2017, 08:24 · Zgłoś
zgadza się, ale jeszcze tak nie było żeby w 6 klasach było 17 dzieci. Co to są korepetycje? 3 uczniów w klasie?
Odpowiedz
-71
@ GG.
dnia 17.02.2017, 09:04 · Zgłoś
Brawo dla Pana popieram
Odpowiedz
-18
@ Obserwator
dnia 16.02.2017, 21:03 · Zgłoś
Panie szanowny wojcie a moze by przytoczyc jaki koszt bedzie utrzymania pana marzenia kochaniej ,,,Hali'', czy to nie bedzie skarbonka bez dna ? pytam po co to szkoly sie zamyka a tam sie bedzie pompowac kase ktos tu mowi o ekonomi ,mydlene oczu ludzia mysle ze ci wielcy wyborcy pana juz otworzyli oczy moze juz dotarlo ze gmina powoli kona , ktos kiedys powiedzial ze bedziecie plakac za bylym wojtem panem A...musle ze CBA bedzie mialo co robic
Odpowiedz
42
@ Citizen
dnia 16.02.2017, 21:17 · Zgłoś
Po co hala? Ciemnogrod nie potrzebuje? Śmieszny jesteś. Proponuję wycieczkę do innych miejscowości, ale może nie na Podkarpaciu, zobaczyć jak ludzie żyją. Lepiej utrzymywać szkoły dla garstki dzieci i płacić spore pensje dla nauczycieli. Którzy apropos żyją jak paczki w maśle. Pora zabrać się do roboty. 8 godzin dziennie to porozmawiamy.
Odpowiedz
-77
@ Kinga
dnia 16.02.2017, 22:11 · Zgłoś
Nauczyciele pracują nie tylko 8 godz dziennie, ale nawet 10 czy 12 nawet w weekendy. Kto nie chce tego zauważyć to ślepy jak kret!!!
Odpowiedz
-48
@ wyborca
dnia 16.02.2017, 23:45 · Zgłoś
Citizen - to pobawmy się w ekonomię klasyczną! Przedstaw koszt budowy hali, koszty jej utrzymywania oraz przychody z jej działalności, a wtedy sobie ocenimy ekonomiczny sens budowy takiego obiektu. I jak myślisz? Czy kiedykolwiek ta hala przyniesie zysk? Więc, jaki jest sens ekonomiczny jej budowy dla garstki ludzi? Odpowiem, że dokładnie taki sam, jak utrzymywanie szkoły w której jest 30 dzieci. Zrozumiałeś czy było za trudne?
Odpowiedz
75
@ darmozjad
dnia 17.02.2017, 08:39 · Zgłoś
Do@Kinga
Nauczyciele pracują 18 g/tygodniowo. 18 dzielimy przez 5 dni w tygodniu i mamy wynik. Co oni robią w weekendy?
Odpowiedz
70
@ LOL
dnia 17.02.2017, 16:04 · Zgłoś
Proponuję "normalną" pracę u polskiego "businessmana" popracujesz 12-14 godzin dziennie, soboty i niedziele to porozmawiamy. Dziewczynko Ty nie wiesz jeszcze na czym polega prawdziwe życie...
Odpowiedz
55
@ baba
dnia 18.02.2017, 23:16 · Zgłoś
Tak z korepetycjai to i po 15 dziennie
Odpowiedz
-50
@ dragoness
dnia 19.02.2017, 11:09 · Zgłoś
Typowo po polsku. Nie zrobić nic, żeby samemu było lepiej, ale wszystko, żeby innemu było gorzej.
Odpowiedz
53
@ baba
dnia 19.02.2017, 15:15 · Zgłoś
Z korepetycjami to i po 15 dziennie
Odpowiedz
-37
@ leo
dnia 25.02.2017, 10:44 · Zgłoś
Proctohemolan w czopkach malkontentom polecam.
Odpowiedz
59
@ Bob
dnia 16.02.2017, 21:00 · Zgłoś
Dlaczego nikt nie napisze dla ilu dzieci miałaby być utrzymywana szkoła? Ludzie miejcie pretensje wyłącznie do siebie. Mało dzieci = nierentowna szkoła. Zabierzecie się zatem do roboty zamiast narzekać.
Odpowiedz
-46
@ wyborca 2
dnia 16.02.2017, 20:57 · Zgłoś
ludzie , ale co wy chcecie od radnych i pana Wójta , a kto ich wybrał ? UFO ich przywiozło ? my ich wybraliśmy , to ci co tam piszą o obliczach nie wiedzieli na kogo głosują ? już niedługo półtora roku i długopisy w dłoń i znowu narzekania będą
Odpowiedz
-40
@ demokryt...
dnia 17.02.2017, 09:49 · Zgłoś
"wyborco 2",musisz przyznać,że w kampanii wyborczej zachowania kandydatów są podyktowane chęcią zaimponowania wyborcom,a dopiero w trakcie urzędowania wychodzą prawdziwe ich zamiary. Nepotyzm,kumoterstwo,konflikt interesów to tylko niektóre zachowania rządzących,nie tylko w gminach.Dlatego warto pamiętać o takich zachowaniach przy kolejnych wyborach. Odwołanie kogokolwiek w trakcie kadencji jest bardzo trudne przy tak podzielonym społeczeństwie...
Odpowiedz
-40
@ Haha@
dnia 16.02.2017, 20:30 · Zgłoś
Ja nie widzę sprzeczności pomiędzy ust.1 a ust.2. W ust.2 jest objaśnienie jawnosci.
Odpowiedz
34
@ prawy
dnia 16.02.2017, 20:04 · Zgłoś
Dlaczego cytujecie art. 11b ust. 2 a nie podstawowy art. 11b ust. 1 ustawy
samorządowej ? Sam art. 11b jest wewnętrznie sprzeczny tzn. ust. 2 stoi
w jawnej sprzeczności z ust. 1. Wykładnia systemowa daje prymat ust. 1.
Generalnie w Polsce jawne są posiedzenia organów wybieralnych. Takim jest
rada gminy wybrana w wyborach powszechnych a nie komisja rady.
Odpowiedz
-30
@ Pawlak
dnia 16.02.2017, 20:28 · Zgłoś
przepraszam , a w Krużewnikach był ? a czy jest wurażnie napisane że posiedzenie takiej komisji jest tajne ? nie jest ! a więc można to traktować jako jawne !! a komisja złożona jest przecież z organów radnych wybieralnych
Odpowiedz
-31
@ wyborca
dnia 16.02.2017, 20:35 · Zgłoś
Art. 11b pkt. 1: Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. Powodami, dla których ustawy mogą wprowadzać takie ograniczenia są: ochrona wolności i praw innych osób i porządku publicznego oraz bezpieczeństwa lub ważnego interesu gospodarczego Państwa (art. 61 ust. 3 Konstytucji). Która z tych kwestii była omawiana na posiedzeniu komisji edukacji RG Nowy Żmigród?
Odpowiedz
-73
@ Jo
dnia 17.02.2017, 01:01 · Zgłoś
Nie mów jest mapisane, tylko czytałem!
Odpowiedz
-31
@ Haha@
dnia 16.02.2017, 19:47 · Zgłoś
Widać że "prawy' ma problemy ze zrozumieniem tego co wyżej pisze,bo art. 11 jest umieszczony w temacie pod ktorym dyskutujemy . Chyba pan Pyzik jest kimś na kim Ci bardzo zależy
Odpowiedz
-20
@ Cola
dnia 16.02.2017, 19:46 · Zgłoś
Folwarki mają prywatne, robią co chcą.
Odpowiedz
-14
@ gosc
dnia 16.02.2017, 19:20 · Zgłoś
Zgadzam sie w 100% z przedmowca, niestety taka jest Prada odnosnie urzednikow w gminie Nowy Zmigrod.
Odpowiedz
16
@ prawy
dnia 16.02.2017, 19:02 · Zgłoś
Wypisujecie głupoty. Oczywiście mec. Pyzik ma 100 % racji.
Jawne są posiedzenia organów gminy. Takimi są rada ( nie komisja
rady ! ) i wójt. Trzeba rozumieć podstawowe pojęcia, żeby coś
sensownego powiedzieć.
Odpowiedz
-20
@ wyborca
dnia 16.02.2017, 19:31 · Zgłoś
O art. 11b pkt. 2 ustawy o samorządzie gminnym pewnie nie słyszałeś? To polecam lekturę. Byś nie musiał szukać, to ci zacytuję: Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy. Jak dalej nie rozumiesz, to możesz pytać, pomogę.
Odpowiedz
-55
@ cimek
dnia 16.02.2017, 22:00 · Zgłoś
Zachęcam do lektury artykułu opublikowanego na stronie internetowej dziennika Rzeczpospolita. Mam nadzieję, że rozwieje on wątpliwości co do jawności posiedzeń komisji.

http://www.rp.pl/artykul/1200060-Mieszkancy-maja-prawo-nie-tylko-do-udzialu-w-sesjach-rady-gminy.html#ap-1
Odpowiedz
-31
@ abgb
dnia 17.02.2017, 08:37 · Zgłoś
Pan mec. Pyzik widocznie nie zauważył nowelizacji ustawy, która wprowadziła art. 11b do ustawy samorządowej, a miało to miejsce 30.05.2001 r. Przed tą datą, to może i były ograniczenia w jawności, ale od prawie 16 lat obowiązuje jawność działania...
Odpowiedz
20
@ aaaa
dnia 16.02.2017, 19:00 · Zgłoś
jak im brakuje pieniędzy, m.in. na szkoły. to ja proponuję odwołać, i zlikwidować całkiem stanowisko zastępcy wójta w gminie nowy żmigród. przecież "nasz" zastępca nie potrafi się nawet wypowiedzieć, tylko duka i duka. a oszczędność by była.
Odpowiedz
-24
@ lol
dnia 16.02.2017, 23:30 · Zgłoś
"nie? no nie?" xD
Odpowiedz
-33
@ emigrant
dnia 19.02.2017, 16:39 · Zgłoś
No ciekawe, jak zwolnicie P Kujawskiego kto to będzie ciągnął ten wózek ??? Gmina popłynie !
Odpowiedz
-25
@ Kasia
dnia 16.02.2017, 18:44 · Zgłoś
Mieszkaniec -- brawo masz rację!!!
Odpowiedz
16
@ mieszkaniec
dnia 16.02.2017, 18:15 · Zgłoś
Gmina Nowy Zmigrod to prywata zeby nie powiedziec mafia. Od pana wójta począwszy przez kolejne sektory na Pomocy Społecznej skończywszy. CBA miało by dużo do zrobienia w gminie Nowy Zmigrod. Wszyscy o tym wiemy. Jest grupa ludzi którym sie wydaje ze gmina to ich prywatny biznes lekceważąc petentów niejednokrotnie zbywając mieszkańców gminy w sposób naganny. Postkomunistyczna nomenklatura która doskonale pamięta rządy towarzysza Bieruta.
Odpowiedz
-39
@ CTB !
dnia 16.02.2017, 22:21 · Zgłoś
No właśnie, a za Augustyna jakoś spokój był. Dziwne :)
Odpowiedz
-25
@ hanka
dnia 16.02.2017, 22:32 · Zgłoś
A dlaczego tak sie zachowuja: bo nie maja pojecia o niczym. Nie sa kompetentni i nadrabiaja butą.
Odpowiedz
43
@ Jo
dnia 17.02.2017, 00:57 · Zgłoś
A kiedy zlot czarownic na tej Łysej górze?
Odpowiedz
-50
@ ogorek2
dnia 17.02.2017, 10:41 · Zgłoś
To co na ostatnim zlocie nie poinformowali CIE o nastepnym spotkaniu ?
Odpowiedz
-38
@ ex
dnia 19.02.2017, 17:54 · Zgłoś
W gminie Nowy Żmigród rządzi PO i PSL. To już przecież było 8 lat w PL. Czy naprawdę ktoś się spodziewa czegoś dobrego ???
Odpowiedz
3
@ Ja
dnia 16.02.2017, 18:06 · Zgłoś
Cała Rada Gminy i Wójt są osobami bardzo tajemniczymi zwłaszcza w przyjmowaniu nowych pracowników, narzekali na poprzednika a teraz to chyba jeszcze gorzej!
Odpowiedz
-17
@ ola
dnia 16.02.2017, 18:09 · Zgłoś
Koga przyjęli ?
Odpowiedz
6
@ Ja
dnia 16.02.2017, 18:28 · Zgłoś
Ola tyś taka nie kumata czy udajesz?, a sprawdż sobie ,kto jest nowy zatrudniony od czasu wyboru wójta i tej całej udanej rad.
Odpowiedz
39
@ info do Ja
dnia 16.02.2017, 23:31 · Zgłoś
Rada nie przyjmuje do pracy
Tak sobie piszę, żebyś wiedział
Odpowiedz
-9
@ bystry83
dnia 17.02.2017, 07:38 · Zgłoś
A nie ciebie czasem? Też Ola.
Odpowiedz
-52
@ ola
dnia 17.02.2017, 10:19 · Zgłoś
No nie, i to mnie martwi :)
Odpowiedz
-18
@ ola
dnia 17.02.2017, 10:27 · Zgłoś
Chciałam sprawdzić kto pracuje w gminie Nowy Żmigród ale nie znalazłam
Odpowiedz
-11
@ @info
dnia 17.02.2017, 21:00 · Zgłoś
jak nie potrafisz znaleźć w internecie, to weź kartkę obejdź korytarze i spisz.
Ale po co ci taka wiedza? Tak było, jest i będzie że praca jest po znajomosci.To jest taka odgórna reguła aż po sam dół. Pracuje ten kto ma pracować.
Odpowiedz
-26
@ podatnik:)
dnia 16.02.2017, 17:36 · Zgłoś
Gratulacje dla rady gminy, a i dla pana mecenasa za niewiedzę w prawie dla urzędu gminy, już dawno powinni zmienic go na inną osobę bo nic nie można załatwić w żadnej sprawie bo albo niewie albo zbywa ludzi.
Odpowiedz
-29
@ leming
dnia 16.02.2017, 20:24 · Zgłoś
Już wiadomo ze brak wiedzy a kto go zwolni swoi??.
Odpowiedz
31
@ ktoś
dnia 16.02.2017, 16:44 · Zgłoś
Ja tylko napisze jedno
Nikt nie napisze, ze Rada podjęła słuszna decyzję i ze dzięki temu dba o cała gminę.
Tylko jak zwykle szuka się przysłowiowego ...
Odpowiedz
41
@ brawo
dnia 16.02.2017, 23:30 · Zgłoś
Poruszyłeś sedno sprawy.
Jakoś strasznie niektórych boli to, że ta Rada jest odpowiedzialna i myśli o przyszłości Gminy
Brawo
Odpowiedz
-35
@ wyborca
dnia 16.02.2017, 23:57 · Zgłoś
I dlatego RG w ramach tej "odpowiedzialności i troski o Gminę" utajnia obrady komisji Rady Gminy? Nie dopuszcza obywateli do udziału w tych posiedzeniach? Zabrania obywatelom zabierać głos? To teraz na tym polega odpowiedzialność i troska w gminie Nowy Żmigród? Na kneblowaniu?
Odpowiedz
-10
@ Orzwqlq
dnia 16.02.2017, 16:34 · Zgłoś
Mecenas 3 liga wsiowa
Odpowiedz
54
@ nieprawdaż
dnia 16.02.2017, 16:21 · Zgłoś
"Potem podczas spotkania w Łysej Górze poprosiłam przewodniczącego rady gminy Piotra Suskiego, aby wytłumaczył mieszkańców, dlaczego my jako rodzice nie mogliśmy wziąć udziału w posiedzeniu komisji łączonych. "
.
Powinno być- wytłumaczył mieszkańcom-
Odpowiedz
-49
@ demokryt...
dnia 17.02.2017, 09:39 · Zgłoś
Co za błyskotliwość. Czy w tym temacie najważniejsza jest literówka? Odnieś się do wypowiedzi przewodniczącego Rady i prawnika gminnego...
Odpowiedz
-6
@ wyborca
dnia 16.02.2017, 16:02 · Zgłoś
Jako obywatel gminy Nowy Żmigród oczekuję, że na najbliższej sesji Rady Gminy zostanie złożony wniosek o odwołanie pana Piotra Suskiego z funkcji Przewodniczącego Rady Gminy. Powód: rażąca niekompetencja kompromitująca Gminę w oczach opinii publicznej! Uzasadnienie jest chyba zbyteczne? Decyzję o dalszym zatrudnianiu pana Jana Pyzika przez UG pozostawiam do swobodnego uznania wójta pana Grzegorza Bary.
Odpowiedz
19
@ mieszkaniec
dnia 16.02.2017, 18:20 · Zgłoś
No to mu narobiłeś skoro Bara ma podejmować decyzje buhahahaha Pyzik i Bara to jedna ręka. Obudź sie chłopie.
Odpowiedz
57
@ bcvbcv
dnia 16.02.2017, 18:57 · Zgłoś
kolego, zobacz kto jest przewodniczacym komisji oswiaty, kobieta zdania nie potrafi sklecic, reszta czlonkow:gosc, po zawódwce ... reszty nie komentuje, nikomu nie ublizam z wyksztalceniem, ale zeby w komisji oswiaty zasiadac, to trzeba miec jakiekolwiek pojecie
Odpowiedz
-16
@ Taoo
dnia 15.03.2017, 20:46 · Zgłoś
Tak jak w gminie obok - Osiek Jasielski- wstyd i żenada.
Członkowie jeszcze bardziej oświeceni. Niektórzy nawet podpisać się nie
umieją. Wstyd, wstyd, wstyd n!
Odpowiedz
-4
@ capo di tutti capi
dnia 16.02.2017, 16:02 · Zgłoś
Ludzie!!! O czym wy mówicie? Cytujecie jakieś paragrafy, przepisy, ustawy? Od kogo wy wymagacie wiedzy na te tematy? Czy zdjęcie powyżej nie tłumaczy wam wszystkiego? Widzicie na nim jakikolwiek objaw myślenia na ukazanych obliczach?
Odpowiedz
-12
@ mieszkaniec
dnia 16.02.2017, 18:18 · Zgłoś
Ja widzę wyrazy twarzy tęskniące za rozumem.
Odpowiedz
-50
@ traktorzysta
dnia 16.02.2017, 20:14 · Zgłoś
a wiecie że godzina ma 100 minut ? a ja się dowiedziałem
Odpowiedz
54
@ coś
dnia 16.02.2017, 23:27 · Zgłoś
capo jesteś żenujący
Odpowiedz
19
@ podatnik
dnia 16.02.2017, 14:34 · Zgłoś
wysyłam info do TVN24 o sytuacji panującej w UG Nowy Żmigród
Odpowiedz
15
@ m
dnia 16.02.2017, 14:47 · Zgłoś
a ja tv Pis i tvp trwam :)
Odpowiedz
-14
@ fan
dnia 16.02.2017, 15:53 · Zgłoś
panstwo po mafi się zakonczyło pozostało rozliczyć!!!
Odpowiedz
-27
@ 1984 już jest
dnia 16.02.2017, 18:07 · Zgłoś
Nie na darmo mówi się że telewizja to czwarta władza. Dwa plus dobrze towarzyszko !
Odpowiedz
-30
@ mieszkaniec
dnia 16.02.2017, 18:17 · Zgłoś
Popieram popieram.
Odpowiedz
-3
@ Jaś Kowalski
dnia 16.02.2017, 14:25 · Zgłoś
Przy okazji, panie Suski mieszkaniec Szczecina może wziąć udział w posiedzeniu zarówno Rady Gminy, jak i komisji Rady Gminy. Sugerowałbym zapoznanie się z obowiązkami przewodniczącego za które pan otrzymujesz sporą kasę, bo pańska niewiedza aż po oczach siepie!
Odpowiedz
29
@ ktos
dnia 16.02.2017, 23:25 · Zgłoś
Zapewniam Cię Jasiu, ze Pan Przewodniczący doskonale wie kto może brać udział.
Ponadto atak na tego człowieka jest co najmniej nie na miejscu, ponieważ kto jak kto ale akurat on byłby ostatnią osobą która odmówiłaby udziału komukolwiek w obradach.
Ale jak widzicie inny Portal napisał o istocie sprawy, zaś ten według mnie szuka taniej sensacji zamiast przedstawić problem nad którym obradowała Rada i jej ciężar gatunkowy.
Pozdrawiam
Odpowiedz
-28
@ wyborca
dnia 17.02.2017, 00:07 · Zgłoś
Jestem ciekawy o czym jeszcze przewodniczący Rady Gminy nie wie? Bo o tym, że nie wie, iż każdy obywatel Polski niezależnie od miejsca zamieszkania może uczestniczyć w posiedzeniu komisji (oczywiście, jak się jakimś sposobem dowie o jego terminie) oraz sesji Rady Gminy jest dowodem jego skrajnej niekompetencji! A niedopuszczenie pani E. Bożętki na posiedzenie komisji edukacji jest SKANDALEM! I żadne tłumaczenia w rodzaju: to nie było posiedzenie komisji, tylko spotkanie robocze tego faktu nie zmieni. Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś rodzic, który tę uchwałę Rady Gminy zaskarży.
Odpowiedz
-33
@ Jaś Kowalski
dnia 17.02.2017, 07:13 · Zgłoś
Skandalem o klasie mega jest panie "ktos" sytuacja, gdy o uczestnictwie w posiedzeniu komisji Rady Gminy decyduje wójt, a nie przewodniczący komisji Rady Gminy! Jeżeli takie decyzje podejmuje wójt to mnie nie dziwi, że radni siedzą, milczą i machają łapkami wtedy, gdy im wójt każe.
Odpowiedz
-38
@ Lew
dnia 17.02.2017, 11:04 · Zgłoś
Panie Suski, wiemy, że Pan się lubi udzielać na forach internetowych ale bez przesady. Mleko się rozlało, teraz nic Panu nie da tłumaczenie się tutaj.
Odpowiedz
35
@ Jaś Kowalski
dnia 16.02.2017, 14:06 · Zgłoś
Panu mecenasowi proponuję czytanie art. 61 konstytucji aż do zrozumienia :)
Odpowiedz
1
@ :)
dnia 16.02.2017, 14:19 · Zgłoś
Sytuacja niczym z władcy pierścieni:

Jeden dla Władcy Ciemności na czarnym tronie
W Krainie Mordor, gdzie zaległy cienie,
Jeden, by wszystkimi rządzić, Jeden, by wszystkie odnaleźć,
Jeden, by wszystkie zgromadzić i w ciemności związać
W Krainie Mordor, gdzie zaległy cienie.
Odpowiedz
9
@ REFERENDUM
dnia 16.02.2017, 15:53 · Zgłoś
Jeżeli Wam na czymkolwiek zależy to do zbierania podpisów pod referendum marsz!
Odpowiedz
1
@ Dd
dnia 16.02.2017, 17:30 · Zgłoś
Czy to ten sam mecenas Pyzik, który doradza w Osieku Jasielskim? Gdzie gmina dzięki miedzy innymi jego opiniom potem płaci kary. A opinie okazuje się, że często są niezgodne z obowiązującym prawem.
Odpowiedz
-20
@ xx
dnia 16.02.2017, 17:47 · Zgłoś
dlaczego jaslo4u nie zasięgnął w tej sytuacji porady jakiegoś eksperta? Dobrego prawnika z Jasła, który rozwiałby wąpliwości?
Odpowiedz
54
@ mieszko
dnia 16.02.2017, 19:08 · Zgłoś
Dobra ale gdzie tu jest coś napisane o szkołach ?
Odpowiedz
39
@ Alex
dnia 16.02.2017, 21:06 · Zgłoś
Dokładnie. Szkoła nie ma szans na przetrwanie. Więc szukamy tematów zastępczych. Typowy PIS ogród.
Odpowiedz
-18
@ .
dnia 16.02.2017, 23:49 · Zgłoś
Jak utajniają to znaczy, że mają coś do ukrycia.
Odpowiedz
-36
@ obserwator
dnia 22.02.2017, 11:55 · Zgłoś
gmina nie powinna być tajna tylko jawna
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657