Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

17 mln zł na wały w Jaśle. Modernizacja obejmie 7 kilometrów zabezpieczeń przeciwpowodziowych

92

Ponad 17 mln zł ma kosztować przebudowa i rozbudowa wałów przeciwpowodziowych na terenie Jasła. Inwestycja obejmie łącznie 7 kilometrów zabezpieczeń nad rzekami Wisłoką i Jasiołką.

__________ Fot. Adam Kostrząb - Burmistrz Miasta Jasła

O szczegółach poinformował burmistrz Adam Kostrząb.

– W ostatnich tygodniach mamy sporo powodów do zadowolenia. Wszystko za sprawą napływających do nas informacji o realizacji kolejnych ważnych dla Jasła i jego mieszkańców inwestycji, w tym przedsięwzięć o kluczowym znaczeniu dla poprawy bezpieczeństwa przeciwpowodziowego – napisał włodarz miasta.

__________ Fot. Adam Kostrząb - Burmistrz Miasta Jasła

W ubiegłym tygodniu w Jaśle gościła Ewa Gołębiowska, dyrektor RZGW w Rzeszowie. W rozmowach uczestniczyli również przewodniczący Rady Miejskiej Marcin Węgrzyn oraz dyrektor Zarządu Zlewni w Jaśle Rafał Czech. Tematem była przebudowa i modernizacja wałów, w tym podniesienie ich korony.

__________ Fot. Adam Kostrząb - Burmistrz Miasta Jasła

Zakres inwestycji obejmuje cztery zadania o łącznej wartości ponad 17 mln zł. Modernizacja ma pozwolić skuteczniej zatrzymać wodę w obrębie międzywala w przypadku wezbrań rzek i ograniczyć ryzyko podtopień.

– Modernizacja wałów pozwoli skuteczniej zatrzymać wodę w obrębie międzywala w przypadku wystąpienia rzek z brzegów, a co za tym idzie – zminimalizować ryzyko zalania jasielskich osiedli – podkreśla burmistrz.

__________ Fot. Adam Kostrząb - Burmistrz Miasta Jasła

Największe znaczenie inwestycja ma dla mieszkańców osiedli Mickiewicza, Krajowice i Kaczorowy.

Obecnie przygotowywana jest dokumentacja techniczna. Po jej opracowaniu możliwe będzie uzyskanie decyzji środowiskowej, a następnie pozwolenia wodnoprawnego. Jak zapewnia burmistrz, wszystkie zadania realizowane są zgodnie z harmonogramem.

Red.

Reklama

Komentarze: 92

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ Riko
dnia 22.02.2026, 14:00 · Zgłoś
Tak czytam wasze komentarze i nie dziwie się że jest źle,potraficie się tylko jeden z drugim kłucić.Tak na zdrowy chłopski rozum widać co zostało zrobione po 89 roku,wielu woli udawać że o niczym nie wiedzą.Od lat widzę tylko podwyżki wszelakich opłat ale nie było widać żeby coś modernizowali.Już nie wspomnę o infrastrukturze,gdzie do dziś są instalacje które chyba pamiętają Gierka.Tak że sami sobie odpowiedzcie kto ile co zrobił,może wtedy wam się oczy otworzą.Wiem że za komuny tak robili że coś zrobili i mieli wywalone by coś tam od czasu do czasu sprawdzać,dziś mamy 21 wiek i dziś wszystko robi się tak by w razie awari mieć łatwy dostęp do miejsca awari.Do puki w kraju będą na stołkach siedzieć tacy zarządcy to puty nic nie wyjdzie to na lepsze i nadal będzie ten chaos dzięki czym rządzą dziś a wy ludzie nadal narzekacie jak to wam jest źle.
Odpowiedz
2
@ Anonim82480
dnia 20.02.2026, 07:09 · Zgłoś
A [...] od babki Maryśki,szczują że rząd nic nie robi.
Robi tylko nie kradnie
Odpowiedz
-4
@ Pat
dnia 20.02.2026, 06:44 · Zgłoś
Ciekawe jakie firmy wezmą udział w przetargu pewnie prawa reka bedzie doradzać
Odpowiedz
6
@ Słowo prawdy
dnia 19.02.2026, 17:48 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ jaja
dnia 19.02.2026, 17:29 · Zgłoś
dra..gi cyga..ka i rower zakazane
Odpowiedz
-1
@ organista
dnia 19.02.2026, 17:25 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ organista
dnia 19.02.2026, 17:26 · Zgłoś
[...] to już zakazane
Odpowiedz
2
@ organista
dnia 19.02.2026, 17:27 · Zgłoś
hej ..[...]...[...] i co jeszcze będzie zakazane a rower czy rowerka
Odpowiedz
2
@ Rjs
dnia 19.02.2026, 15:11 · Zgłoś
W końcu ktoś nazywała rzeczy po imieniu. "Wały" tzn na wały walki i wałeczki;) dla siebie corci i cioteczki
Odpowiedz
5
@ Dana
dnia 19.02.2026, 14:29 · Zgłoś
Bardzo mi się podoba młody, energiczny i pełen pomysłów Pan burmistrz. takiego Jasło potrzebuje !!!
Odpowiedz
-3
@ do dana
dnia 20.02.2026, 00:44 · Zgłoś
przestań włazić w [...]
Odpowiedz
-4
@ A. Lechowski
dnia 19.02.2026, 13:45 · Zgłoś
Poniższy post znalazłem na stronie " Adam Kostrząb - Burmistrz Miasta Jasła" i pozwoliłem sobie na skopiowanie tego fragmentu w którym pisz (polecam dwa ostatnie zdania i proszę porównać to rozwiązanie z rozwiązaniem o jakim piszę w poniższym piśmie do Starosty z dnia 24.05.2019 ).
Post Wody Polskie RZGW Rzeszów "Wartość szacunkowa tych zadań wyniesie łącznie 17,12 mln zł, w tym:
Modernizacja lewostronnego obwałowania rzeki Jasiołka w km 0+120- 0+970 w miejscowości Jasło - 2 651 000zł
Modernizacja lewostronnego obwałowania rzeki Jasiołki w km 1+120-2+420 w miejscowości Jasło - 3 665 000 zł
Modernizacja prawostronnego obwałowania rzeki Wisłoki w km 105+560-107+970 w miejscowości Jasło - 6 000 000 zł
Modernizacja prawostronnego obwałowania rzeki Wisłoki w km 109+250-111+180 w miejscowości Jasło - 4 800 000 zł
Dodatkowo na terenie Gminy Jasło przygotowywana jest inwestycja pn.: "Budowa suchego zbiornika na rzece Młynówka w km 3+485" o wartości ponad 37 mln zł.
Rolą zbiornika będzie samoczynne przechwytywanie i okresowe zatrzymywanie wód wezbraniowych, przy jednoczesnym umożliwieniu ciągłego, bezpiecznego odpływu wód, w ilościach, które nie stanowią zagrożenia dla terenów zlokalizowanych poniżej obiektu".
Andrzej Lechowski
Lider wśród fanów
Andrzej Lechowski
@ a.lechowski
dnia 24.05.2019, 10:35 · Zgłoś
Przypominam PANIOM i PANOM RADNYM.
Do Pana Starosty.
Alternatywą dla Zbiornika Kąty-Myscowa mógłby być "Kieszeniowy System Przeciwpowodziowy" którego działanie poniżej opisałem i poinformowałem Radnych Powiatu Jasielskiego.
Lechowski Andrzej Jasło 2018-05-18
Do: Rada Powiatu Jasło.
Rada Miasta Jasła.
Rada Gminy Jasło .
Rada Gminy Brzyska.
. Rada Gminy Dębowiec.
Rada Gminy Jasło .
Rada Gminy Kołaczyce.
Rada Gminy Krępna.
Rada Gminy Nowy Żmigród.
Rada Gminy Osiek Jasielski.
Rada Gminy Skołyszyn.
Rada Gminy Tarnowiec. .
Chciałem przedstawić i zainteresować Państwa Radnych w wyżej wymienionych Radach moim systemem przeciw powodziowym „ Kieszeniowy system przeciwpowodziowy”
Kieszeniowy system przeciwpowodziowy to:
gromadzący nadmiar wody w okresach podwyższonego stanu wód i powodzi, obniżających falę powodziową w rzekach, magazynujący wodę na okres niskich stanów w rzekach, umożliwiający stworzenie dogodnych warunków da rozmnażania gadów, płazów i ryb, stwarzający klimat da życia ptaków i zwierzą związanych z środowiskiem wodnym, stworzenie mikro klimatu przyjaznego człowiekowi dla jego zdrowia, regeneracji sił i wypoczynku, pozyskanie terenów ciekawych i interesujących ze względu ekoturystyki, pozyskiwanie wody do nawadniania produkcji rolnej, rezerwowe zbiorniki wody pitnej i przemysłowej, pozyskiwanie odnawialnej energii elektrycznej, ustabilizowanie poziomu wód gruntowych, magazynowanie wód opadowych, strumieni i lokalnych źródeł wodnych które mają bezpośrednie ujście do rzek.
Rzeka Wisłoka, Jasiołka i Ropa w granicach administracyjnych powiatu jasielskiego płynie ustabilizowanym sztucznie korytem które znajduje się w pradolinie w której zalega skalny materiał erozyjny(żwiry i piaski) o różnej granulacji. Tworząc wzdłuż rzeki zbiorniki (rodzaj kieszeni) w wielkości uzależnionej od składu geologicznego i ukształtowania terenu. Z chwilą kiedy poziom wody w rzece zacząłby wzrastać nadmiar wody wlewałby się do pierwszego zbiornika(kieszeni) w systemie, ilość i szybkość wody wpływającej do zbiornika regulowana byłaby samoczynnie, w zależności od poziomu rzeki. Jeżeli pierwszy zbiornik został napełniony a poziom rzeki nadal się podnosił zacząłby się napełniać następny zbiornik w systemie i tak dalej. Nawet gdyby nie udało się zatrzymać całej nadwyżki wody w rzece , to na tyle ograniczyłoby prędkość i ilości wody w rzece aby zapobiec fali powodziowej która zagroziłaby istniejącym wałom przeciw powodziowym. Nawet gdybyśmy mieli powtórkę z roku 2010 to udało by się uniknąć tragedii jaka się wtedy wydarzyła.
Nie piszę tutaj celowo o „ wierze” w ten system ponieważ z „ wiarą” mamy do czynienia wtedy gdy nie mamy wiedzy a wiedzy dostarcza nam nauka. Dlatego też zwracam się do ludzi wykształconym w tym kierunku o pochyleni się nad moją koncepcją i wybaczenie mi niefachowego słownictwa i prostego myślenia. Jestem osobą nie posiadająca wykształcenia popartego dyplomami i stopniami naukowymi.
Jeżeli chodzi o szczegóły budowy tego systemu to opisze i przedstawię je dopiero po zainteresowaniu i odpowiedzi na to pismo.
Z poważaniem
Andrzej Lechowski
Odpowiedz
8
@ AI
dnia 19.02.2026, 14:21 · Zgłoś
Mamy sporo powodów do zadowolenia? Z jakiego powodu?
Że zapowiadane są jakieś działania?
Przecież zapowiadane są i będą od wielu lat.
Czy zostaną zrealizowane?
Uczeni radzieccy dawno znaleźli odpowiedź na pytanie, co przyniesie przyszłość?
- Wystarczy trochę poczekać!
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 20.02.2026, 06:08 · Zgłoś
Chodzi Ci zapewne o zbiorniki retencyjno-powodziowe, tylko gdzie znaleźć na nie miejsce przy istniejącym ukształtowaniu terenu oraz zabudowie na terenach zalewowych? Tę funkcję mógłby spełnić zbiornik Kąty-Myscowa, ale lobby ekologiczne nie pozwoli, przynajmniej w najbliższej przyszłości.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 21.02.2026, 07:54 · Zgłoś
Lobby ekologiczne byłoby do przeskoczenia, problem z tzw. elektoratem czyli miejscowymi chłopkami którzy się pobudowali w wielu przypadkach nielegalnie na terenie zalewowym i trzęsą gaciami że nie dostaną odszkodowania. Podobnie było z wałami na Gądkach czy w Kotlinie Kłodzkiej.
Odpowiedz
-2
@ A. Lechowski
dnia 21.02.2026, 21:46 · Zgłoś
Do"[...]".
Nie trzeba znajdować na nie miejsca, one częściowo już są. Są to tak zwane doły po wyrobiskowe które powstały po wydobyciu żwirów i znajdują się w pradolinie rzek powyżej Jasła.
Odpowiedz
-18
@ fanatyk
dnia 19.02.2026, 11:17 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
11
@ Generał
dnia 19.02.2026, 12:02 · Zgłoś
obrażasz kogoś z tego powodu że jest Niemcem (nie mowię o Tusku czy innych Wasermanach, Milleraa, Vogel, Schirberach itd.), na zachodzie też smiali się z Polaków - ba nawet było obelgą jak ktoś kogoś nazwał Polakiem (np. Norwegia). Nie jesteś nic od nich lepszy ...
Odpowiedz
-2
@ Red
dnia 19.02.2026, 13:46 · Zgłoś
@ fanatyk
Tusk się nie bawi w jakieś drobne 17 milionów...
On nas pakuje od razu 200 miliardów kredytu, a do spłaty pewnie z 400 miliardów, bo kto wie po ile będzie euro za 20 lat i czy się Niemcom nie ,,odechce " tych środków wypłacać, ale my i nasze dzieci będziemy musieli grzecznie spłacać...
A na końcu ten sprzęt zakupiony w niemieckich fabrykach i tak pojedzie na Ukrainę a my zostaniemy z długami czyli pętlą na szyi..
No i wtedy będzie trzeba sięgnąć po aktywa i rezerwy zlota z NBP...proste..??
Tak się robi z [...] niewolników na dziesiątki lat... gratuluję ,,inteligetnym inaczej" wyboru...
Odpowiedz
-2
@ Dragoness
dnia 19.02.2026, 13:51 · Zgłoś
Kolejny geniusz się odezwał. Ty też jak prezes uważasz, ze kredyt na 45 lat i 3% z dziesiecioletnimi wakacjami jest gorszy niż komercyjny?
Odpowiedz
4
@ Red
dnia 19.02.2026, 14:22 · Zgłoś
@ Dragoness
Ty byś wzięła kredyt na mieszkanie w obcej walucie gdyby dodatkowo bank zastrzegł sobie że jak kolor ścian mu się nie spodoba to nie dostaniesz całości ale spłacać będziesz musiala całość..???
I kolejny warunek, że to bank ci wybierze to mieszkanie i lokalizacje...
I tak naprawdę nie wiadomo ile ten kredyt będzie kosztował bo za 15 lat Euro może kosztować 10 złotych i wtedy mamy do spłaty pół biliona
Tylko betonowy elektorat Tuska nie widzi że to mega szwindel , żeby zrobić z nas niewolników...
Będą mieć nas na talerzu i grillować jak im będzie pasowało...
Ale ,, inteligentna " dragoness dalej uważa że Niemcy chcą nam coś dać za darmo z troski o nasz los...
Przestań kobieto eksponowac tą swoją jedyną szarą komórkę...
Odpowiedz
2
@ organista
dnia 19.02.2026, 17:23 · Zgłoś
pewno pani nie załapała się na jacht..to teraz znowu bedzie nabór.. nic straconego wniosek o produkcje kapsli i jest parę melonów
Odpowiedz
-4
@ Słowo prawdy
dnia 19.02.2026, 17:37 · Zgłoś
Jak ma samochód to może SOP kupi jej łańcuchy na koła tak jak Tuskowi.

W latach 2007/15 kupowali sobie garnitury za państwie czyli z naszych podatków.

Cygara Tuskowi wozili a teraz z KPO pieniądze idą szerokim strumieniem do swoich.
Polecam dzisiaj oglądać TV republika o 19 usłyszycie prawdę o rządzących jak się bawią jak ich stać na wszystko.
Rząd Tuska chce zamknąć w tym roku 107 porodówek w całej Polsce.
Gdyby ludzie oglądali TV republika śmiercią dludzeliby prawdę o ty jak Tusk Niemiec niszczy Polskę Polaków
Odpowiedz
3
@ Lucyna
dnia 19.02.2026, 20:42 · Zgłoś
Z tym kredytem będzie jak z kpo nikt nie widział a miało być tak pięknie i nowocześnie
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 22.02.2026, 12:52 · Zgłoś
Pan Red, czyli akolita prawoskrętnych "patriotów", nasłuchał się przemówień prezesa i ekspertów od ekonomii, co nie potrafili złożyć sprawozdania finansowego. Ubolewa, że warunki nie pozwolą im kraść, kombinować i włazić w żopsko pomarańczowemu narcyzowi.
Odpowiedz
1
@ xcx
dnia 24.02.2026, 07:58 · Zgłoś
włącz myślenie sekciaro Tuska... a nie tylko tvn z obsadą towarzyszy na czele. Jak tam KPO poszło na jachty? 100 konkretów w pierwsze 100 dni rządów udało się zrealizować? To teraz czas na SAFE, aby kupować stary sprzęt od Niemców, wszak trzeba wspomóc ich gospodarke... niech polaczki wezmą kredyt i kupują od Niemców. Czemu inne kraję nie ubiegają się o kredyt? bo wiedzą jaki to wałek... tylko [...] Tuska twierdzi inaczej, bo tak im powiedział wódz naczelny.
Odpowiedz
1
@ Oset.
dnia 19.02.2026, 10:39 · Zgłoś
Problem tkwi w tym, że do rozwiązania problemu zabierają się ludzie którzy istoty sprawy nie zgłębili w stopniu który pozwoliłby na racjonalne jego rozwiązanie. Tak samo, komentujący ten artykuł różnej maści i autoramentu [...] "znafcy" wypisują tutaj takie "[...]", że człowieka ogarnia pusty śmiech. Jeden, jedyny komentarz prawidłowy co do meritum (oznaczony ***), bez nicku, po trosze "liznął" prawidłowo zagadnienie - funkcje i dysfunkcje obwałowania rzek i wynikające z tego następstwa.
Przyjąć należy że każde rozwiązanie hydrotechniczne niesie za sobą następstwa i zmiany, które mogą być nieprzewidywalne, niekorzystne, a niekiedy szkodliwe
i groźne dla otoczenia. Ingerencja w naturalny bieg cieków wodnych zawsze niesie ryzyko skutków, których często nie sposób przewidzieć i nawet dobrze zaplanowana i stworzona - do pewnej wielkości zjawiska działa, a po jej przekroczeniu (co się przecież zdarza) wymyka się spod kontroli i powoduje kataklizm. Taki niewielki "klocek" wody, metr na metr, na metr czyli metr sześcienny to tona. Jeżeli w przypadku kataklitycznego opadu atmosferycznego spadnie na dany obszar zlewni dziesiątki, a może setki tysięcy ton wody, to żadne wały ani zapory nie zabezpieczą przed nieszczęściem powodzi błyskawicznej lub zalewowi wodami powodziowymi. KAŻDE urządzenie hydrotechniczne, które przy zwyczajnych (umiarkowanych) opadach zabezpiecza tereny nadrzeczne przed wylaniem, przy wyższych stanach potęguje zjawisko w stopniu aż do utraty kontroli nad jego przebiegiem, co miało miejsce z udziałem rzeki Ropy w Jaśle w 2010 roku. Dla wspomnianych wyżej "znafców" podam, że nie ma tu żadnej filozofii, a wszystko odbywa się w oparciu o podstawowe prawa fizyki (np. E=mc2), gdzie problemem staje się energia masy wody z ponadnormatywnego opadu atmosferycznego przemieszczająca się ze znaczą prędkością - powstająca na skutek różnicy poziomu terenu przez który rzeka przepływa. Tak było w Jaśle, tak było w Kotlinie Kłodzkiej i innych terenach o górzystej konfiguracji. Budowanie obwałowań (czasami potrzebne) wymaga dogłębnej analizy i weryfikacji potrzeb i ewentualnych następstw. Ale droga w kierunku "obwałujemy się i będziemy bezpieczni" to złe założenie. Wały zawsze spowodują spiętrzenie wody, a więc miejscowe powiększenie jej masy i prędkości przepływu, co zaskutkuje spotęgowaniem jej energii do granic utraty kontroli nad jej przebiegiem. Jedynym skutecznym sposobem zapanowania nad falą powodziową, jest jej spłaszczenie prowadzące do wytracenia energii i spokojnego przepływu przez tereny newralgiczne. Jeżeli "myślenie boli" lub bywa uciążliwe to podpowiem że efekt taki da się osiągnąć przez opracowanie i wykonanie prostych technologicznie zabiegów które umożliwią retencję nadmiaru wód przed terenem, który chcemy ochronić przed zalaniem. Nie żadne kosztowne zapory, duże obwałowane zbiorniki wodne ( jak choćby istniejąca w mrzonkach zapora w Myscowej), a jedynie znacznej wielkości nadrzeczne tereny które mogłyby gromadzić wodę powodziową. W przebiegu rzeki Ropy ( od Biecza do Topolin) i rzeki Wisłoki ( od Nowego Żmigrodu do Niegłowic) napewno można usytuować kilka takich polderów, które w przypadku wezbrania wypełnią się wodą, a po jego ustąpieniu - woda samoistnie wypłynie. To nie jest żadna nowość ani jakiś wynalazek, to czysty pragmatyzm jak najbardziej możliwy do zrealizowania i zapewne skuteczniejszy niż budowa kolejnych kilometrów wałów.
Odpowiedz
6
@ kup se blaszke osetek
dnia 20.02.2026, 10:13 · Zgłoś
Niedoceniony chłopie - ty się marnujesz.
Odpowiedz
8
@ Anonim78578
dnia 19.02.2026, 09:32 · Zgłoś
17 mln wow to ładne wały się szykują haha
Odpowiedz
2
@ były powodzian
dnia 19.02.2026, 09:25 · Zgłoś
Wielkie brawa panie Burmistrzu za podjęcie bardzo ważnego, trudnego i kosztownego przedsięwzięcia ratującego na przyszłość mieszkańców i ich dobytek.
Odpowiedz
-4
@ [...]
dnia 19.02.2026, 09:08 · Zgłoś
Ławeczka z organistą. Umów się po mszy na ławeczce i tam wymieńcie poglądy. Wasze bzdury i mądrości zostawcie dla siebie.
Odpowiedz
5
@ wodnik
dnia 19.02.2026, 07:49 · Zgłoś
Wystarczy zlikwidować wały na Gądkach i będzie po problemie.
Odpowiedz
11
@ [...]
dnia 19.02.2026, 07:42 · Zgłoś
Ideologia wałów przeciwpowodziowych polega na tym, że - nas nie zaleje, a że musi zalać kogoś poniżej biegu rzeki, co nas to obchodzi? Przez wieki ludzie nie wykonywali żadnych wałów, bo przeciwdziałanie powodzi nie polega na tworzeniu rynny, w której fala powodziowa nabiera impetu i staje się coraz groźniejsza. Odwrotnie - pozostawiano pola w formie błoni, na których woda, rozlewając się, powodowała obniżenie fali powodziowej. Na tych błoniach nic nie budowano, a jedynie wykorzystywano do wypasania zwierząt, czego najlepszym przykładem jest, a może raczej było błonie w Kołaczycach.

Spowolnieniu fali powodziowej sprzyja też naturalny, kręty bieg rzeki i ich porośnięte roślinnością brzegi. To zostało zniszczone w okresie PRL-u, wskutek komunistycznego paradygmatu "ujarzmiania przyrody", a efektem było wyprostowanie linii brzegowej rzek, spłycenie nich koryta i likwidacja nadbrzeżnej roślinności. Tworzenie wałów przeciwpowodziowych też nie odbiega daleko od tej ideologii, gdyż jest to tylko jakby łagodniejsza forma "ujarzmiania przyrody". Sens wałów najlepiej jest widoczny w sytuacji, gdy woda przeleje się przez [...] i trzeba go przerwać, aby woda mogła wrócić do koryta - taka sytuacja miała miejsce w Jaśle w 2010 r.
Odpowiedz
5
@ Generał
dnia 19.02.2026, 08:10 · Zgłoś
prawda. Wcześniej czy później będzie taka woda że wały na nic się nie zdadzą i będzie płacz i zgrzytanie zębów: jak to że co? jeszcze więcej wałów itd...
Odpowiedz
5
@ maruda
dnia 19.02.2026, 07:16 · Zgłoś
Może znajdą się środki na remont ławy nad Wisłoką ?
Odpowiedz
13
@ tula
dnia 19.02.2026, 09:32 · Zgłoś
TAkie były obietnice wyborcze, a więc czekamy na odnowienie lawy, ktora zapewni spokojne przejscie na drugi brzeg rodzicom z dziecmi i osobom starszym oraz uatrakcyjni ten miły zakątek miasta.
Odpowiedz
-11
@ Ryba
dnia 19.02.2026, 06:30 · Zgłoś
Dziękujemy Panie Burmistrzu. Przy Tobie stoimy i stać chcemy najjaśniejszy Panie.
Odpowiedz
-2
@ Pytanie?
dnia 19.02.2026, 06:08 · Zgłoś
Ten Ławeczka to dawmny Sven lub Fan czy jakoś inny nawiedzony [...] bo strasznie się tu strzępi w komentarzach aż mu żylaki na [...] pękają
Odpowiedz
8
@ [...]
dnia 19.02.2026, 05:43 · Zgłoś
Nareszcie ktoś zdał sobie sprawę, że pomimo braku wysokich stanów wód od 16 lat, infrastruktura przeciwpowodziowa tak jak każdą inna musi być regularnie utrzymywana żeby zdała egzamin gdy nadejdzie pora - oby nigdy. Regularny monitoring, koszenie, wycinanie krzaczorów które mogą spiętrzać wodę.
Odpowiedz
-1
@ wiki
dnia 19.02.2026, 07:03 · Zgłoś
Ktos pozwolil zabudowac teren zalewowy...
Odpowiedz
7
@ js
dnia 19.02.2026, 09:58 · Zgłoś
Sami się nielegalnie wybudowali na łojcowiźnie na terenach zalewowych a potem zaczęli drzyć [...] że im Ropa podwórka i piwnice zalewa. No to by zamknąć im [...] dla świętego spokoju zrobili im wały a przy okazji pewien radny załatwił sobie przekształcenie dawnych terenów zalewowych w działki budowlane.
Odpowiedz
0
@ jasiu
dnia 19.02.2026, 05:33 · Zgłoś
na Konopnickiej nie bedzie nowych wałów?
Odpowiedz
3
@ Konopnicka
dnia 19.02.2026, 06:57 · Zgłoś
Będą ale tylko wokół mojego apartamentu;)
A ja na leżaczku pod parasolem będę odpoczywał na płaskim dachu
Odpowiedz
1
@ Z drugiej strony zalany ..
dnia 18.02.2026, 22:46 · Zgłoś
Ktoś tu miał piątki w szkole z geografii...
Odpowiedz
-5
@ Mix
dnia 18.02.2026, 22:30 · Zgłoś
Burmistrz Kostrząb to właściwa osoba na właściwym miejscu. Komentarzy pałaców jak zawszecniw brakuje ale olewam ich porannym [...]
Odpowiedz
4
@ Ławeczka
dnia 18.02.2026, 22:33 · Zgłoś
Sukcesy proszę napisać
A później możesz się pomęczyć kropelkami w WC
Odpowiedz
8
@ Zenon
dnia 19.02.2026, 05:26 · Zgłoś
Sukcesy takie ze ich niema wszystko zamkniemy całe [...]
Odpowiedz
-1
@ Mix do @ Ławeczka
dnia 19.02.2026, 06:00 · Zgłoś
Mógłbym wiele rzeczy wymienić ale do betonu i tak nie dotrze.
Odpowiedz
-1
@ Ławeczka
dnia 19.02.2026, 06:48 · Zgłoś
MIX
Jestes taki zabetonowany [...] od iluś tam lat ze twój mózg mysli ze sam siebie stworzyłeś
Kolejny inteligetny z PO PSL SLD typowy wyborca z hodowli
Odpowiedz
0
@ js
dnia 22.02.2026, 22:31 · Zgłoś
Najgłupszy wyborca PO czy Lewicy jest mądrzejszy od ciebie.
Odpowiedz
-23
@ Do Marcin Węgrzyn
dnia 18.02.2026, 22:10 · Zgłoś
Super radny ! Dobrze oddany glos !
Odpowiedz
17
@ Piniondzlubie
dnia 18.02.2026, 21:35 · Zgłoś
Wały wałki i wałeczki, elegancko tego
Odpowiedz
2
@ Igorek
dnia 18.02.2026, 20:42 · Zgłoś
W Niegłowicach miały być budowane wały, czy coś się dzieje w tym temacie, czy ekolodzy zatrzymali projektowanie?
Odpowiedz
7
@ organista
dnia 18.02.2026, 21:27 · Zgłoś
wały wały i przewały
Odpowiedz
4
@ Dyzio
dnia 19.02.2026, 06:58 · Zgłoś
Masz kierownika we wsi to spytaj
Odpowiedz
6
@ organista
dnia 18.02.2026, 20:29 · Zgłoś
Ale można by tak pomysleć że trzeba pogłebiac koryta rzeki ale to dużo myślenia zamiast tego wały ,,, wały na maluczkich,,,
Odpowiedz
14
@ Anonim8137
dnia 18.02.2026, 20:39 · Zgłoś
Wały sa tak zarosniete krzakami i drzewami ze samo to podnosi poziom wody
Wystarczy zobaczyc z mostu na Miskiewicza z ławy na gadkach i z mostu koło targowicy
Odpowiedz
13
@ Natura 2000
dnia 19.02.2026, 04:18 · Zgłoś
Koryta rzek objęte są ochroną Natura 2000 i usunięcie gałązki czy kamyka zagrożone jest więzieniem.
Dawniej normalnym działaniem był wywóz piasku czy żwiru, teraz nawet myśl o tym może być karana.
To, że powodzie robią szkody nie ma znaczenia. Wg "ekologów" to człowiek jest największym szkodnikiem w środowisku.
Odpowiedz
4
@ ada
dnia 19.02.2026, 09:09 · Zgłoś
Bo jest. Natura sobie radzi a szkodnik jak szkodnik wszystko psuje. A potem jest ojejkujeku
Odpowiedz
2
@ do ada
dnia 19.02.2026, 13:53 · Zgłoś
Czyli należy usunąć człowieka ze środowiska, tylko którego na początek?
Może by dać przykład? Ha, ha, ha ...
A jak to się ma do wezwania:
Czyńcie sobie ziemię poddaną?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 22.02.2026, 12:54 · Zgłoś
A to wezwanie w książce dla pastuchów kóz sprzed 5 tysięcy lat??
Odpowiedz
19
@ GW
dnia 18.02.2026, 20:23 · Zgłoś
Wały cały czas są robione w zlewni w Jaśle.
Pora się przyjrzeć jak ten dyrektorek znalazł się na tym stołku.
Odpowiedz
6
@ Woda
dnia 18.02.2026, 20:15 · Zgłoś
Zamiast zrobić zaporę Kąty Myscowa o rozwiązać problem raz na zawsze, łatają dziury. Ja już nie mam nerwów na tych [...] którzy "rządzą"
Odpowiedz
8
@ Do Woda
dnia 18.02.2026, 20:22 · Zgłoś
A to PiS już nie zrobił tej zapory? Tyle o tym gadali...
Odpowiedz
1
@ Anonim21477
dnia 18.02.2026, 20:42 · Zgłoś
Teraz Niemiec rządzi jak ida postepy przy budowie CPK? Prosze o aktualny stan prac jakie zostały wykonane cisza?
Jak rozbudowa portu przeładunkowego zbozowego? Cisza

A tak wogóle co robi wasz Niemiec dla Polski Polaków dobrego od 3 lat?

Moze przestaniecie kłamac i napiszecie co?
Odpowiedz
1
@ ada
dnia 19.02.2026, 09:10 · Zgłoś
oby nigdy nie powstała
Odpowiedz
1
@ Anonim87748
dnia 19.02.2026, 22:41 · Zgłoś
PiS PO jedno ł a j no
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 22.02.2026, 12:55 · Zgłoś
Po co mamy pisać, jeśli ty nie umiesz czytać.
Odpowiedz
0
@ Wały ach te wały
dnia 18.02.2026, 20:02 · Zgłoś
Można je garściami robić !!!
Odpowiedz
7
@ Jak to ?
dnia 18.02.2026, 19:14 · Zgłoś
Hmmmmm Największe znaczenie inwestycja ma dla mieszkańców osiedli Mickiewicza, Krajowice i Kaczorowy. Z tego co widzę na mapce to od strony osiedla kaczorowy wałów nie bedzie jak podniosą wały to oni pierwsze będą pływać cos sie tu nie skleja w tym artykule
Odpowiedz
3
@ organista
dnia 18.02.2026, 20:24 · Zgłoś
[...] maja być zalane bo to naturalne rozlewisko jakby tam dac wały to całe jasło spiewa z nami...
Odpowiedz
1
@ Anonim63038
dnia 18.02.2026, 19:11 · Zgłoś
Brawo, nareszcie jest prawdziwy włodarz miasta Jasła, od 2010 roku nikt z tym nic nie robił. Teraz się da i to wiele rzeczy zrobić. Brawo Panie Burmistrzu.
Odpowiedz
-8
@ Ławeczka
dnia 18.02.2026, 19:50 · Zgłoś
A co zrobił do tej pory?
Proszę wymienić
Pan Pawlus i PiS
Most na Gadkach,most na towarowej,łącznik od ronda solidarność do ronda obwodnicy,mini obwodnica przez górkę Klasztorną, modernizacja placu Żwirki,GEN,JDK,dwupasmówka wyremontowana,ulicę w Jaśle ronda itd..
Koszt wszystkich inwestycji których tutaj nie wymieniłem a zostały zrobione to koszt 400 milionów złotych.
Teraz wymień sukcesy widoczne a mające wpływ na lepsza komunikację w Jaśle lub coś innego.
Nie wymieniaj skwerków Ti wygląd miasta to powinno być robione z własnych środków
Odpowiedz
0
@ Anonim77181
dnia 18.02.2026, 20:00 · Zgłoś
Doprowadził jasielski PiS do [...] , [...] znaczy się:))) a poza tym zrobił wiele innych rzeczy których nie chce mi się wymieniać bo i po co.
Odpowiedz
4
@ do Ławeczka
dnia 18.02.2026, 20:07 · Zgłoś
ale bzdury
Odpowiedz
6
@ Ławeczka
dnia 18.02.2026, 20:11 · Zgłoś
Napisz co zrobił obecny burmistrz
Bzdury to wypisujesz i co tylko tyle brak sukcesów czy aż wielu ich nie ma.

Czekam proszę napisz coooooo zrobił takiego wielkiego że już chcesz mi pomniki stawiać?
Odpowiedz
7
@ fofik
dnia 18.02.2026, 20:16 · Zgłoś
Ty się lepiej zastanów czy w ogóle ktoś to konsultuje z ludźmi, którzy się na tym znają? Już raz podwyższali wały od Mosiru w stronę ul. Mickiewicza, tylko zapomnieli, ze jak się [...] podwyższa, to aby go nie osłabić, trzeba go też poszerzyć, ot prosta fizyka. Jak dla mnie to łapy precz od wałów, a jak już to te istniejące oddalić jak najdalej od rzeki, a nie pchać miliony w tworzenie rynny, która poniżej miasta skumuluje wodę i tam ludzie popłyną...
Odpowiedz
-2
@ Mix do Ławeczka
dnia 19.02.2026, 06:04 · Zgłoś
Przypominam że Pawluś był ststostą a nie burmistrzem więc nie porównuj dwóch odmiennych stanowisk. Po drugie Pawlus był starosta dekadę a Kostrząb drugi rok.
Po trzecie sprawdź jakim budżetem dysponuje Urzad Miastaa jaki Ststostwo.
Tyle w temacie
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 22.02.2026, 12:58 · Zgłoś
Pan Pawluś lubił też jak płakały panie zatrudnione, nasyłał policję na ludzi piszących prawdę w mediach i kazał donosić, o wysyłaniu fotografów na Strajki Kobiet nie wspomnę. O, zapomniałabym o zatrudnianiu radnych i ich [...] w szpitalu.
Odpowiedz
3
@ Wody polskie
dnia 18.02.2026, 19:08 · Zgłoś
Rok zapowiada się bardzo mokry. Powódź nieunikniona. Wały pomogą.
Odpowiedz
0
@ Ławeczka
dnia 18.02.2026, 19:52 · Zgłoś
A bobry jak są co będzie z nimi?
Pytali się Tuska co z bobrami
Odpowiedz
1
@ organista
dnia 18.02.2026, 20:32 · Zgłoś
Boby są od tłuska ale myślenie ... może by tak pogłebic dna rzeki jak robiono za komuny ale to za trudne dla doktorów bez magistra
Odpowiedz
2
@ Ławeczka
dnia 18.02.2026, 20:47 · Zgłoś
Juz zapomniałeś jak to Tusk obwiniał bobry za to ze wały puściły?

Pogłebianie nic nie da i wiesz jaki to koszt?

Porównaj sobie oczyszczanie zalewu w Krempnej.
Odpowiedz
1
@ organista
dnia 18.02.2026, 21:25 · Zgłoś
do ławeczka..chyba cię porąbało jaki koszt..czy wiesz ile dróg można by bylo nawieść tzw.szutrowanie a co do pogłębiania proponuję trochę edukacji bo w necie można poczytać...ławeczka w latach 60/80 każdy mógł sobie z rzeki wywieść żwirek i piasek i tak czyszczono koryta rzeki tak wybudowano kilkanscie domów ... i tak niektórzy dorobili się majątków bez uszczerbku dla państwa ..i było be zalań..Jak zabroniono wywozu to zaczeło się zalewanie.. bo koryto rzeki się podnosi,ławeczka na litość masz jeszcze coś pod czaszaą...
Odpowiedz
0
@ Ławeczka
dnia 18.02.2026, 21:54 · Zgłoś
Organista zgadzam się można pogłębiać tylko tyle że w latach 70/80 i 90 bo wtedy wprowadzili zakaz wybieranie żwiru z rzeki pisaku a to wszytko się działo po wielkich opadach deszczu.
I w latach 90 wprowadzili żwirownie odkrywkowe co niektórzy nie zajść prawa później płacili kary za nie zapłacimy podatek.
Bo można było sobie w tych czasach wybierać żwir i go sprzedawać bez podatku jak zgłosiłeś że będziesz robił staw.

Jakoś tak to leciało
Znam wsie gdzie dzięki temu w polach teraz mają ładne drogi.
I jestem za powrotem tego żeby pozyskiwać żwir z rzeki sprzedając koncesje na wydobycie tyle i Tyle.
Zorganizować skład wydobycia wagi
Jestem za ale na odcinku rzeki od Krempnej od Myscowej do Zarzecza może dalej nie wiem.
Odpowiedz
2
@ Bober
dnia 18.02.2026, 21:59 · Zgłoś
A ja, bober, mam w [...]uzym poważaniu plany z lewej czy z prawej strony,
Będę robił swoje i jak się pokażę to nawet
z Brukseli przyjadą mnie bronić, a wtedy te wasze plany możecie sobie wsadzić.
Ponadto, powazniej: robi się poldery, a nie wały. Nie pietrzy się wód powodziowych, tylko gromadzi się ich nadmiar, by potem stopniowo je uwalniać.
Ale to jest za proste
Odpowiedz
0
@ Ławeczka
dnia 18.02.2026, 22:00 · Zgłoś
Zgadzam się z powodu nie wybierania rzwiru z rzeki dno rzeki się podniosło a woda poszła w dół.
Tutaj się zgadza z tobą w 100% pamiętamy tamte czasy i wojny między wsiami o żwir
Odpowiedz
0
@ Ławeczka
dnia 18.02.2026, 22:03 · Zgłoś
Bober wymień obszar zalewowy koło Jasła gdzie mógłby powstać? Jedyne miejsce to zapora
Odpowiedz
3
@ Pawlus
dnia 18.02.2026, 23:28 · Zgłoś
przecież park przy szpitalu zatrzyma powódź po to go za 3 milioy kazałem zroić
Odpowiedz
3
@ Anonim52019
dnia 19.02.2026, 05:42 · Zgłoś
Jeśli chodI o pogłębienie to koszt jest żaden wystarczy ze pokażesz palcem jaki odcinek ma być pogłębiony o metr przyjezdza gość ze żwirowni ze sprzętem i za free ci ten żwir wywiezie
Odpowiedz
1
@ Ławeczka
dnia 19.02.2026, 08:42 · Zgłoś
Nie za friko tylko za wydobyty urobek.

Znając przeliczniki firm im się nigdy nic nie opłaca im zawsze należy dopłacić o 50%
Odpowiedz
0
@ Do ławeczka
dnia 22.02.2026, 14:14 · Zgłoś
Ławeczka problemem nie jest żwir tylko przenikliwość deszczu do wód gruntowych i też tego co klimkówka robi że upuszczają wodę dopiero jak już widzą że jest jej za dużo zamiast stopniowo upuszczać wodę.Nie pierwszy i nie ostatni raz doprowadzili do podtopień.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.