Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

22-latek nieprzytomny leżał na dnie basenu

182

Dzisiaj po godzinie 20. na krytej pływalni w Jaśle doszło do nieszczęśliwego zdarzenia z udziałem 22-letniego mężczyzny. Nieprzytomnego mieszkańca gminy Jasło wyciągnięto z dna basenu.

fot. archiwum

22-letni mężczyzna pływał na jednym z torów krytej pływalni. W pewnym momencie kobieta płynąca innym torem zauważyła, że na dnie basenu znajduje się człowiek. Z pomocą ratowników młodego mężczyznę wyciągnięto z wody. Okazało się, że był nieprzytomny, niemniej nie utracił czynności życiowych. Na miejscu została mu udzielona pierwsza pomoc do przyjazdu karetki pogotowia ratunkowego. Mężczyzna w stanie ciężkim trafił do szpitala na Oddział Intensywnej Opieki Medycznej Szpitala Specjalistycznego w Jaśle.

Na miejscu pod nadzorem prokuratora pracują policjanci z grupy dochodzeniowo-śledczej. W sprawie zabezpieczono zapis z kamer monitoringu. Okoliczności zdarzenia wyjaśniane będą w toku prowadzonego postępowania.

id

Napisany dnia: 02.03.2019, 23:59

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
3
@ OBSERWATOR
dnia 14.04.2019, 23:28 · Zgłoś
telefony są dalej!
postępujcie tak nadal!ja widzę i patrzę do czasu!
Odpowiedz
8
@ Xmans
dnia 07.03.2019, 21:29 · Zgłoś
W zeszlym roku bylem raz na tym basenie i po wyjsciu wyslalem mailem prosbe do plywalni aby nie bylo takich sytuacji jakie zaobserwowalem (2 ratownikow wpatrzonych w smartfony na krzeslach). Sugerowalem zakaz uzywania aby sie cos nie wydarzylo. Komentarze powyzej raczej potwierdzaja ze zmiany nie bylo. Ale nie osadzajmy, bo nie znajac faktow z tego konkretnego dnia to spekulacje i mozna kogos nieslusznie posadzic.. Tak czy siak wg mnie zakaz korzystania ze smartfonow powinien byc standardem.
Odpowiedz
6
@ gft
dnia 07.03.2019, 21:28 · Zgłoś
Pomimo szczęśliwego zakończenia organ prowadzący mam nadzieję wnioski wyciągnie ...i konsekwencje również .Następnym razem może nie być happy endu!!!
Odpowiedz
6
@ chaberek
dnia 07.03.2019, 14:44 · Zgłoś
Szybkiego powrotu do zdrowia !!! mnóstwo ludzi trzyma za ciebie kciuki :)
Odpowiedz
14
@ Chlopak
dnia 06.03.2019, 15:37 · Zgłoś
Witam. Dziękuję za wszystkie ciepłe słowa, właśnie wyszedłem z oiomu mam się dobrze, miałem dużo szczęścia kiepski dzień i dobra duszę która mi pomogła. Przestrzegam przed nurkowaniem na bezdechu bez asekuratora na długości kilku basenów ciągiem.
Odpowiedz
11
@ Chlopak
dnia 06.03.2019, 16:33 · Zgłoś
Im dłużej się to robi, tym latwiej utanac
Odpowiedz
7
@ cvx
dnia 07.03.2019, 15:58 · Zgłoś
Jeżeli to prawda to suuuuper .Zdrówka życzę pani Kasia się ucieszy!!!
Odpowiedz
5
@ Jaślanin
dnia 05.03.2019, 20:14 · Zgłoś
Hola Hola ja jak przychodzę do swojej pracy to jestem z niej skrupulatnie rozliczany mam zakres obowiązków, instrukcje stanowiskowa, procedury i wg nich wykonuje swoją prace za którą otrzymuje zapłatę, I tak samo ratownicy świadomie wybierają swoją prace czy to w huku czy w ciszy pracują za pieniądze więc powinni wypełniać swoje obowiązki i niestety brać pełną odpowiedzialność za wypadki które się wydarzą podczas zmiany- są tam po to abyśmy się czuli bezpiecznie !!! A co do wytrzymywania 8 godzin bez telefonu to chyba sobie Pan Daniel@ żarty stroi przecież to nie są nastolatkowie i biorą za to kasę - zapytaj panią w biedronce czy ma czas siedzieć na telefonie w czasie pracy a ona nie odpowiada za czyjeś życie.
Odpowiedz
-9
@ Mieszczuch
dnia 05.03.2019, 11:46 · Zgłoś
Nikt nikogo nie zmusza na siłe żeby wchodził do basenu, nie umiesz pływać to nie chodz tam i na siłe nie próbujcie szukac winnych, rozrywka i nieróbstwo wam w głowie, zlapcie sie za robote i zróbcie coś pożytecznego dla miasta i przestańcie konusy obrażac niewinnych ratowników, chcesz bezpiecznie plywać to sobie przynieś powróz uwiąż sabie na szyi i niech cię ktoś na brzegu trzyma. Obrońców zawsze jest dużo ale czy go ktoś wcześniej uprzedził że pływanie jest niebezpieczne żeby zrezygnował z tego
Odpowiedz
3
@ Elfanika
dnia 05.03.2019, 08:28 · Zgłoś
nie pilnuja tak jak na odkrytym siedza na krzeselkach i pija kawke .dziwie sie gdzie byli ci co ucza jest ich zawsze pelno
Odpowiedz
2
@ Jogitomorda
dnia 04.03.2019, 23:04 · Zgłoś
To wszystko wina Jogiego
Odpowiedz
6
@ Daniel$
dnia 04.03.2019, 21:07 · Zgłoś
Fakt ratownik powinien obserwować i mieć otwarte oczy na to co dzieje się na pływalni i w razie jakiejś niepokojącej sytuacji natychmiastowo zareagować, ale nikt nie jest "alfą i omegą" wszystkiego nie da się zauważyć, zwłaszcza jak stoi się z boku, a nie w wodzie (pomijamy na razie telefony). Gdy człowiek tonie to jest moment. Tyle ludzi tu krytykuje co niektórzy poniekąd mają rację co do postawy ratowników, ale ja się pytam gdzie byli ludzie co pływali?? Nie wierzę że tylko jedna kobieta była na pływalni, skoro widzieli że chłopak nie wykonuje żadnych ruchów, i brak reakcji ze strony ratowników to czemu nie zainterweniowali, a no tak ZNIECZULICA zjawisko które coraz częściej występuje w naszym kraju. Także nie ma co obwiniać tylko ratowników.
Co do telefonów jasne rozpraszają i odcinają nas od rzeczywistości zwłaszcza gdy w grę wchodzą portale społecznościowe komunikatory lub inne media, wiem że to głupia wymówka, ale zastanówcie się sami i odpowiedzcie sobie szczerze czy potrafimy i udaje nam śię wytrzymać 8 godzin w pracy bez telefonu?? WĄTPIĘ!!
Odpowiedz
-1
@ Adam K.
dnia 05.03.2019, 02:49 · Zgłoś
Tak można!!! potrafimy wytrzymać bez telefonu z uwagi na nudę na emeryturze??? , chociaż niektórzy się nie nudzą , a jeszcze pomagają bezinteresownie Nie nudzę się i jeszcze pomagam . Pracując przez 8 godzin i dodatkowo jeszcze parę godzin po pracy zgodnie z kodeksem pracy zapierdzielałem nocą , aby utrzymać rodzinę . Miałem oczy otwarte i kumałem co się dzieje . Czasami różnie bywa w życiu . Mam nadzieję , ,że Ty i dyrektor nie będziecie zwolnieni z pracy. Oby chłopak przeżył .
Odpowiedz
1
@ Wkurzony
dnia 04.03.2019, 17:51 · Zgłoś
Taka jest niestety gorzka prawda. Ratownicy siedzą i patrzą w smartfony i tylko myślą kiedy się skończy czas pracy aby mogli zarabiać na lewo udzielając lekcji pływania. Ciekaw jestem czy urząd skarbowy dostaje jakieś pieniądze od tych osób. A może powinien się tym w końcu zająć dlaczego inni muszą odprowadzać podatki a inni nie.
Odpowiedz
2
@ dyn
dnia 04.03.2019, 20:56 · Zgłoś
"olewanie roboty ( nie tylko na basenie)"?...może łaskawie nas oświecisz szlachetny(a) Panie(i)
Odpowiedz
3
@ Bodo
dnia 04.03.2019, 16:24 · Zgłoś
Niestety prawda jest taka że ratownicy na naszym basenie odpoczywają bo przykładają się do pracy jedynie wtedy gdy mają lekcje prywatne.
Odpowiedz
8
@ Niki
dnia 04.03.2019, 13:09 · Zgłoś
Kto miał możliwość to odszedł z MOSiR u , hali , basenu...
Odpowiedz
8
@ obserwator
dnia 04.03.2019, 11:47 · Zgłoś
Witam. Czytając wszystkie komentarze można podzielić je na 2 tematy. Wypadek i praca jasielskich ratowników. Jeżeli chodzi o wypadek to nie nam to oceniać kto zawinił w tym przypadku. Są kamery , zeznania świadków i odpowiednie służby ocenią całą sytuacje.
Jeżeli patrząc na pracę ratowników w Jaśle to niestety jest duży problem z tym i większość co chodzi na basen ma racje. Niestety na jasielskim basenie brakuje odpowiednich wydzielonych miejsc tzn krzesełek na podwyższeniu z którego miejsca to ratownik będzie dobrze widział cały basen. Takie miejsce powinno być na środku basenu na podwyższeniu i ktoś tam powinien siedzieć i obserwować basen. W obecnej sytuacji siedząc sobie na krzesłach pod ścianą można co najwyżej poobserwować kto wchodzi na basen i sobie pogadać.
Odpowiedz
-7
@ kpina
dnia 04.03.2019, 11:11 · Zgłoś
Tak wygląda praca ratownika nie zawsze zareaguje jak ktoś ma problem z pływanie byłem z córkom która umie pływać ale cały czas kontem obserwowałem i bylem z niom w pewnym momencie brakło sił dziecku i zaczęła panikować .ze strony ratowników nikt nie zera owal dopiero jak wskoczył do wody by jej pomóc w pewnej chwili ratownik mi zwrócił uwagę ze wskoczył do wody i tak nie wolno ale nic nie widział ze dziecko się topilo mówiąc mu o tym to się zaśmiał. I wzruszył ramieniem i poszedł
Odpowiedz
8
@ as
dnia 04.03.2019, 16:52 · Zgłoś
oprocz lekcji plywania zainwestuj tez w lekcje j.polskiego dla corki bo jak ty ja bedziesz uczyc ortografii to klekajcie narody co z niej wyrosnie
Odpowiedz
1
@ Grażyna
dnia 04.03.2019, 18:48 · Zgłoś
Do @as .Zdanie zaczyna się z dużej litery,nauczycielu ortografii ,zainwestuj w słownik ortograficzny .
Odpowiedz
1
@ bn
dnia 04.03.2019, 10:55 · Zgłoś
...Ewelina Wrona z podkarpackiej policji poinformowała, że inna osoba korzystająca z basenu zauważyła leżącego na dnie mężczyznę, wydobyła go z wody i wspólnie z ratownikami reanimowała aż do przyjazdy karetki pogotowia... i to jest rzetelna informacja podana na Onet .
Odpowiedz
4
@ antidotum
dnia 04.03.2019, 14:43 · Zgłoś
Nikt nikogo nikogo reanimował serce cały czas pracowało
Odpowiedz
0
@ mn
dnia 05.03.2019, 07:30 · Zgłoś
Oczywiście ..nie reanimował ???...a chłopak w stanie ciężkim w szpitalu ...pewnie się przestraszył co nie ???
Odpowiedz
-6
@ Anna
dnia 04.03.2019, 09:49 · Zgłoś
A to dziwne. Jezdze regularnie na basen od wielu lat i jeszcze nigdy nie widzialam ratownika z telefonem w re..
Odpowiedz
1
@ BN
dnia 04.03.2019, 11:32 · Zgłoś
Anna nie przeczę że jezdzisz na basen może nawet regularnie ale nie ten w Jaśle ...albo niedowidząca jesteś to sorry
Odpowiedz
3
@ tratytka
dnia 04.03.2019, 09:00 · Zgłoś
Kiedy widzę te komentarze typowych polaczków co słyszeli w telewizji że ratownicy to tylko na telefonach siedzą to aż mnie krew zalewa z ich głupoty no ale cóż
media>życie realne w tych czasach.
Odpowiedz
6
@ Hsudud
dnia 04.03.2019, 07:50 · Zgłoś
Wielka nagonka na ratowników, dorosły człowiek przede wszystkim sam za siebie odpowiada a pomoc została udzielona więc w czym problem
Odpowiedz
1
@ mn
dnia 04.03.2019, 18:43 · Zgłoś
W NICZYM ... proponuję zakupić hamaki .postawić laski z wachlarzami by schładzały leżąco-pracujących ratowników dać służbowe smartfony a nawet laptopy i słuchawki na uszy by hałas nie męczył ...
Odpowiedz
15
@ Zrozpaczona
dnia 03.03.2019, 23:49 · Zgłoś
Najważniejsze żeby teraz chlopak wyzdrowial. Trzymajmy kciuki żeby wszytko sie dobrze skończyło!
Odpowiedz
7
@ Żołnierz Wojskowy
dnia 03.03.2019, 22:40 · Zgłoś
Po każdej tragedii prawie wszyscy ludzie próbują tylko zwalić na kogoś winę, chcą dla niej jak najgorzej i ja oskarzaja. Nie o to w życiu chodzi.
Odpowiedz
12
@ Takie życie
dnia 03.03.2019, 23:44 · Zgłoś
Pewna kobieta z innego miasta leży w szpitalu na niewydolność serca,dotleniona,cieszy się powrotem do domu w pon.a w niedzielę umiera.Zwykle tonący ratuje się(chwyta się,jak tonący brzytwy)wymachuje rękoma,zwracając tym uwagę innych.Jeśli ktoś nie może przebywać w basenie,dostaje zawału,skurczu,czy traci przytomność,nie wzbudza podejrzeń,że tonie.Nie wiem,jak ratownik rozpoznaje,że ktoś nurkuje,opada chory,czy medytuje pod wodą.Takich wypadków jest mnóstwo.Kierowcy zasypiają za kierownicą,powodują wypadek przez zawał,czy utratę przytomności.Jak to jest-czy obwiniać policjanta,bo na służbie,tuż za węgłem ktoś kradnie,lub morduje?Tak bywa,tęgi ojciec pilnował malutkie dziecko na kanapie,nagle zawał,przygniata dziecinę,która przeżyła kilka dni pod ciałem ojca.Mówi się,że można utopić kogoś w łyżce wody,takie zdarzenia niesie człowieczy los.
Odpowiedz
10
@ Jaślanka
dnia 03.03.2019, 21:18 · Zgłoś
Dzieci ze szkoły podstawowej mają zajęcia na basenie pod okiem ratowników którzy najbardziej interesują się swoim telefonem takie są fakty byłam widziałam nie raz i nie dwa To nie jest hejt proszę państwa takie są fakty niestety
Odpowiedz
7
@ Mania45
dnia 03.03.2019, 22:30 · Zgłoś
Właśnie strach puszczać dzieci ze szkoły na basen. Pan/mi nauczyciel gada sobie z ratownikami a dzieci róbta co chcecie.
Odpowiedz
4
@ Grażyna
dnia 04.03.2019, 07:25 · Zgłoś
Dlaczego rodzice dzieci szkolnych piszą oświadczenie ze odpowiadają za zajęcia na basenie?Na basenie odpowiedzialność powinni ponosić ratownicy i nauczyciel ze szkoły.
Odpowiedz
2
@ Xxx
dnia 03.03.2019, 20:39 · Zgłoś
Ratownik ma udzielić pomocy poszkodowanemu i przekazać go w poważniejszych wypadkach do ZRM. Obie rzeczy zostały wykonane, więc nie rozumiem tego hejtu.
Najwyższa pora się nauczyć, ratownik NIE jest opiekunką. Nie jest w stanie cały czas obserwować każdy ruch osób, które się na nim znajdują.
Odpowiedz
2
@ Ccc
dnia 03.03.2019, 21:34 · Zgłoś
Rozumiem Pana irytację...ale ostatnio byłam na basenie i pan ratownik był bardziej zainteresowany swoim telefonem aniżeli tym co dzieje się na basenie. Sorry ale to jego praca tak czy nie? Wiec...
Odpowiedz
9
@ obobserwator
dnia 03.03.2019, 20:17 · Zgłoś
chłopak wyciągnięty na własnym oddechu i nie było żadnej reanimacji. Samo to mówi że długo nie znajdował się pod wodą. Nie ma co wieszać obelg po wszystkich jak sie nie było na miejscu i sie nie wie. Wile komentarzy nie jest na miejscu.
Odpowiedz
2
@ do obobserwator
dnia 03.03.2019, 21:36 · Zgłoś
Może i na własnym oddechu ale w ciężkim stanie trafił do szpitala więc nie widze tu powodów to jakiegoś hiper- optymizmu
Odpowiedz
-1
@ MC
dnia 03.03.2019, 19:50 · Zgłoś
Nie byłbym zadowolony jakby "zajmował" się mną Jasielski szpital szczerze współczuję
Odpowiedz
4
@ Aeao
dnia 03.03.2019, 20:19 · Zgłoś
Skąd wiesz co by było gdyby? A gdyby uratowali Ci życie to wrocilbys tutaj i to odszczekal? Twoj komentarz jest tak głupi i beznadziejny że sam się sobie dziwię że na niego reaguje. Byleby tylko coś napisać, żeby było... Dramat
Odpowiedz
18
@ Kiedyś korzystałem z tego basenu
dnia 03.03.2019, 18:33 · Zgłoś
W Jaśle obsługa basenu (ci na pływalni) pozostawia dużo do życzenia. Brak miejsca do pływania bo an torach są lekcje. A przecież zapłaciłem i mam takie samo prawo jak "uczniowie" aby skorzystać z dobrodziejstw pływania. Pływanie w poprzek, skakanie ze słupków na torach i wiele wiele innych "kwiatków". Zero zainteresowania tym co dzieje się w wodzie natomiast pełna koncentracja na smartfonie.
Polecam kilka wizyt na innych basenach. Tam obsługa pilnuje porządku, jest w ciągłym ruchu, dogląda porządku i pilnuje przestrzegania regulaminu korzystania z pływalni.
Wcześniej czy później musiało dojść do jakiejś niemiłej sytuacji, byle nie do tragedii. Oby chłopak z tego wyszedł.
A zarządcom basenu i całej obsłudze należy się solidny przysznic (baaaaaaaredzo zimny) łącznie z szeroką wymianą kadry zarządczej i doglądającej.
Odpowiedz
1
@ Ja
dnia 03.03.2019, 19:00 · Zgłoś
Uczniowe i ich rodzice też płacą za wstęp na basen. I gdzie niby mają się uczyć pływać? Na rzece? Zastanów się co piszesz, bo tacy umiejący pływać technicznie, członkowie klubu Speed i ich nauczyciele mogą Ci kiedyś uratować życie. Nie pozdrawiam.
Odpowiedz
1
@ widz
dnia 03.03.2019, 20:06 · Zgłoś
zwłaszcza nieletni z klubu bez średniej szkoły którzy prowadzą lekcje nie posiadając tytułu instruktora pływania!!!
Odpowiedz
8
@ Ratownik
dnia 03.03.2019, 16:17 · Zgłoś
Nie czarojmy się ratownicy na basenie w Jaśle nic nie robią tylko siedzą zwolnił bym ich wszystkich szkoda chłopaka
Odpowiedz
6
@ Jasmin
dnia 03.03.2019, 16:05 · Zgłoś
W Turaszówce jest to samo co w Jaśle. Jestem regularnie raz w tygodniu. Ratownicy siedzą plackiem na krzesłach wpatrzeni w telefony. Ich stanowisko celowo ustawione jest za sauną, skutecznie schowane przed kamerami. I na to godzą się przełożeni, dyrekcja? Wszystko do pierwszej tragedii..
Odpowiedz
19
@ Analizator
dnia 03.03.2019, 15:59 · Zgłoś
Teraz najważniejsze żeby chłopak doszedł do siebie i nie miał jakiś trwałych uszczerbków na zdrowiu w związku z niedotlenieniem. Druga sprawa że w całej tej tragedii jest tez pozytyw ratownicy na pewno zwiększą czujność i będziemy czuli się bezpieczniej. Niestety rutyna może zgubić każdego nawet i mistrza.
Odpowiedz
6
@ Dorszu23
dnia 03.03.2019, 15:56 · Zgłoś
Ja się tylko pytam dlaczego zauważyła go kobieta???gdzie był drugi ratownik w tym czasie??Ile chłopak leżał na dnie??czy kogoś obrazam???Chłopak w stanie krytycznym??kto za to odpowie ?są odpowiedzialni za życie ludzkie...mają siedziec I pilnowac Niecki a nie chodzic z telefonami w rękach umawiając ludzi na prywatne lekcje...oby chłopak sie wybudził bo dopiero będzie smròd!!!Ratowniki z Bożej łaski o wszystko prosic na głupi plaster jak skaleczyłem noge czekalem długo...ech...
Odpowiedz
15
@ bn
dnia 03.03.2019, 17:32 · Zgłoś
Zauważyła bo pływała na sąsiednim torze ale wcześniej widziało go 2 kolesi na dnie i myśleli że nurkuje...a na monitoringu widać kto prowadził akcję ratowniczą i gdzie był drugi ratownik...no chyba że kamery się popsuli...Niech młody wraca do zdrowia bo ledwo życie zaczął
Odpowiedz
1
@ Krzysztof
dnia 03.03.2019, 14:52 · Zgłoś
A ja sie zastanawiam na jakich warunkach pracuja ratwnicy ...ciekawe czy w czasie pracy nie udzielaja korepetycji z plywania prywatnie
Odpowiedz
4
@ Pytanie
dnia 03.03.2019, 16:22 · Zgłoś
Tyle skarg i pretensji,to dlaczego stali bywalcy pływalni nie interweniowali wcześniej?Mogli zgłaszać dyrektorowi swoje zastrzeżenia,aby zwrócił uwagę pracownikom.Tragedia otworzyła buzie,a godzenie się na takie zapewnienie bezpieczeństwa też jest winne.Wszyscy szefowie otrzymują skargi,a nawet podglądają pracowników przez dziurkę do klucza.Dawniej w sklepach wisiały książki skarg i zażaleń.Obecnie szef wymaga od sprzedawcy,by z uśmiechem na twarzy stał na baczność,nawet gdy nie ma klientów.
Odpowiedz
17
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 03.03.2019, 16:54 · Zgłoś
Za odpowiednie wykonywanie obowiązków przez pracowników jest chyba dyrektor instytucji w tym wypadku MOSiRu, czyż nie?
Odpowiedz
37
@ bywalec
dnia 03.03.2019, 14:25 · Zgłoś
Jasielski basen - trudne miejsce pracy. Wysoka temperatura wewnątrz hali basenowej sięgająca 33st.C wilgotność na poziomie 70-80% do tego konstrukcja stropu wykonana tak że nawet jak nie ma klientów szum przekracza normy. w takich warunkach bardzo trudno być skoncentrowanym tylko na wodzie. Dodam że praca (służba) ratownika na tej pływalni to dozorowanie sauny, i latanie do dyżurki aby włączać i wyłączać masażery i zjeżdżalnie...
Ratownik na etacie zarabia najniższą krajową czyli tyle samo co pani i pan którzy pilnują czystości na basenie a odpowiedzialność jak widać znacznie większa...
Ratownik Wodny w Jaśle to kozioł ofiarny. Przykre
Trzymam kciuki za pozytywne zakończenie całej historii
Odpowiedz
2
@ do bywalec
dnia 03.03.2019, 15:56 · Zgłoś
To że pracują za najniższą krajową to nie powód że inni się maja potopić. Niech apelują o poprawę warunków pracy wszak teraz Polska miodem i mlekiem płynąca.
Odpowiedz
7
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 03.03.2019, 16:07 · Zgłoś
Obowiązkiem ratownika, jak sama nazwa wskazuje, jest ratowanie zdrowia i życia ludzkiego, gdy jest w niebezpieczeństwie. Wyłączać i włączać masażery może ktoś inny, kto nie jest ratownikiem. A tak po za wszystkim powiedzmy sobie szczerze, że tych masażerów nie włączają i wyłączają co 5 minut.
Odpowiedz
1
@ Ja ślanin
dnia 04.03.2019, 17:48 · Zgłoś
Kolego, jak ktoś pracuje na hali produkcyjnej, to w letnich miesiącach temperatury sięgają pod 40 stopni Celcjusza, zarobki też najniższe, do tego trzeba zapierdzieklać na nogach przy taśmie i przychodzisz po 8 godzinach wyjechany jak kon po westernie.
Natomiast ratownicy aż tak ciężko nie mają jeśli chodzi o pracę fizyczną.
A profity z tego maja takie, że mają możliwość dorobić na korepetycjach i mają do tego pierwszeńtwo.
Znajomy ratownik, mówił, że na takich lekcjach pływania wyciąga miesięcznie dodatkowo 4 - 5 tys złotych miesięcznie, nieopodatkowanych pieniędzy.
Wiec chyba źle nie mają.
Odpowiedz
4
@ Nn
dnia 04.03.2019, 18:22 · Zgłoś
Każdy z nas, lub w większości przynajmniej, wykonuje obowiązki służbowe, które wymagają wielu czynności, niekoniecznie na raz. Wyjątkiem są prace wykonywane przy tak zwanej "taśmie", ale np pani sprzedawczyni układa towar, pracuje na kasie, pisze faktury, lub Pan mechanik pracuje jednocześnie na dwóch kanałach w ciągu dnia i to wszystko w ciągu 8 godzin. Dlaczego więc ratownik w czasie pracy nie może włączyć lub wyłączyć czegoś, a oprócz tego pilnować basenu, bo do tego właśnie został powołany? Tu nie było problemem to, że pan ratownik w tym czasie obsługiwał inne sprzęty, tylko jak sądzę po wielu komentarzach, uśpiła się ich czujność i obsługiwał swój telefon, bo nic do tej pory go nie zaskoczyło. Niestety dla wszystkich będzie to bolesna nauczka, oby tylko poszkodowany wrócił do zdrowia, a tylko dochodzenie i sąd wyda wyrok, nie społeczeństwo. Rutyna zgubiła już nie jednego...
Odpowiedz
6
@ jaslo i oklolice
dnia 03.03.2019, 14:18 · Zgłoś
tylko psy wieszacie ale zycia nie mozna kontrolowac mozna starac sie zapobiegac i od tego są ratownicy ale tez wszystkiemu niezapobiega
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 04.03.2019, 00:36 · Zgłoś
1:0 dla wszystkiego.. ratownicy muszą się bardziej starać..
Odpowiedz
12
@ Ja
dnia 03.03.2019, 13:49 · Zgłoś
Ratownicy jak zwykle pewnie na telefonach ustalali grafik z klientami to jest nie normalne w zakładach produkcyjnych ludzie są bardziej pilnowani a nie odpowiadają za życie na basenie jestem często i widzę co się dzieje
Odpowiedz
22
@ gosc
dnia 03.03.2019, 13:48 · Zgłoś
Powinna być jakaś wierzyczka żęby jeden siedział i przeglądał co się dzieje bo z krzesełka nie widzi dna i pozatym powinni chodzić wokół basenu...
Odpowiedz
-1
@ Mędrzec
dnia 03.03.2019, 13:22 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ Maroan
dnia 03.03.2019, 12:45 · Zgłoś
Ciekawe czy wy wszyscy tutaj hejtujacy jesteście tacy sumienni w pracy i nawet nie dotykacie swoich telefonów, zastanówcie się i sami sobie odpowiedzcie. Tylko jestem pewien że 80 % komentujących to nawet nie pracuje tylko sra w stołek i pobiera zasiłki z mopsu.
Odpowiedz
10
@ Do Maroana
dnia 03.03.2019, 12:56 · Zgłoś
Co Ty za brednie piszesz? Jeśli chodzi o życie ludzkie, to sumienność w pracy powinna być podstawą.
Odpowiedz
4
@ Prawda
dnia 03.03.2019, 13:16 · Zgłoś
Tak jak ratownicy na basenie
Odpowiedz
4
@ Maroan
dnia 03.03.2019, 15:54 · Zgłoś
Taaa, za dużo filmów się naogladales że strażakami, policjantami bohaterami i lekarzami na TVP 2
Odpowiedz
2
@ ja
dnia 04.03.2019, 00:03 · Zgłoś
na zasiłku to chyba ty jesteś ! myslisz że tak łatwo dostać zasiłek z mops ???
Odpowiedz
3
@ Ja ślanin
dnia 04.03.2019, 17:42 · Zgłoś
Z tego co mówisz wynika, że niezależnie od wykonywanego zawodu, każdy ma prawo siedziec na telefonie kiedy mu się tylko zapragnie... - czyli lekarz wykonujący operacje, również w tym czasie patrzy w telefon tak?
Brednie!
Wszystko zależy od wykonywanego zawodu, a o tym decydujemy akurat sami!
Jeśli ktoś chce oglądać telefon w pracy bez konsekwencji, to niech się zatrudni jako stróż na bramie w Nowym Stylu i tam mu nikt tego nie zabroni. Ale jeśli ktoś podejmuje pracę jako ratownik na jakimkolwiek basene, to robiąc to świadomie, raczej zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiada za ludzkie życie i musi wiedzieć na czym powinien się skupić w pracy.
Praca na pozór łatwa, można 10 lat siedzieć i pierdzieć w stołek i nikt nie będzie potrzebował Twojej pomocy, aż tu nagle sytuacja, że od Twojej uwagi zależy ludzkie życie.
Może ta sytuacja zmieni postępowanie ratowników raz na zawsze.
Najważniejsze w tym momencie by chłopak wyszedłz tego bez szwanku i by był zdrowy.
Odpowiedz
12
@ bn
dnia 03.03.2019, 12:29 · Zgłoś
te prawnik ..a o regulaminie pracy słyszał??? ..Rozwiązaniem problemu mogłoby być ustalenie zakazu korzystania z prywatnych telefonów komórkowych z wyłączeniem przerwy, wynikającej z art. 134 k.p., czy też w ramach przerwy, o której mowa w art. 141 k.p., podczas których pracownik miałby prawo do nieograniczonego korzystania z prywatnego telefonu komórkowego. W czasie PRZERWY !!! ..a nie ciągle..a poza tym jeżeli korzystanie z telefonu zagraża bezpieczeństwu osób którymi ratownik ma się opiekować to ZAKAZ jest jak najbardziej zasadny!!!
Odpowiedz
6
@ Małolat
dnia 03.03.2019, 12:21 · Zgłoś
Ratownik powinien byc. zainteresowany tym co sie dzieje w wodzie
A nie telefonem fb kawalami tu tego zabraklo teraz odtwozyc zapis
Z kamer moment zaalarmowania przez panią cofnac o pare minut i zobaczyc
Co robili w tym czasie ci niby ratownicy bo oni nawet do ukladania kostki
Brukowej sie nienadaja
Odpowiedz
-4
@ Dorszu23
dnia 03.03.2019, 12:00 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
5
@ prawnik
dnia 03.03.2019, 11:53 · Zgłoś
prawo do używania prywatnego telefonu komórkowego jest korzystaniem z konstytucyjnej wolności komunikowania się, tym samym całkowity i niewynikający z ustawy zakaz jego używania stanowi złamanie tej wolności. Ponadto całkowity zakaz używania telefonów komórkowych, nieuwzględniający szczególnych potrzeb życiowych, mógłby być uznany za nadużycie przez pracodawcę prawa podmiotowego określonego w art. 8 k.p. oraz naruszenie art. 111 k.p., który stanowi, że pracodawca musi szanować godność i inne dobra osobiste pracownika.
Odpowiedz
6
@ do prawnik
dnia 03.03.2019, 17:57 · Zgłoś
puknij się w łeb i przeczytaj dokładnie ustawę k.p.
Odpowiedz
9
@ M.
dnia 03.03.2019, 23:19 · Zgłoś
Ok. Jedną rzeczą jest posiadanie telefonu w razie swoistej nadzwyczajnej sytuacji, jak wypadek bliskiej osoby. Z drugiej strony jest używanie telefoniu jednocześnie zaniedbując obowiązków ratownika.
Nie chodzi o to, ze ratownik ma ratować życie dopiero po tym, jak zostanie o to poproszony! Na takim stanowisku ma on być proaktywny i wypatrywać osoby topiące się, gdyż sam proces wyglada inaczej niż na filmach. Nie jest głośny i widowiskowy, lecz ludzie topią się pończochy i to ratownik ma wypatrywać takich osób.
Odpowiedz
3
@ Ja ślanin
dnia 04.03.2019, 17:34 · Zgłoś
Co Ty chrzanisz. Pracodawca może zakazać używania telefonów komórkowych w pracy, jeśli obowiązki wykonywane przez pracownika, mogą spowodować zagrożenie dla niego samego lub otoczenia, w którym pracuje, w zależności od wykonywanych obowiązków.
Sam pracuje w firmię, w której obsługujemy maszyny produkujące elementy ze stali, i mamy zakaz używania telefonów na stanowisku pracy, po pierwsze by się nie rozkojażyć i nie popełnic błędu, a po drugie by nie musieć mieć podzielnej uwagi i nie zrobic krzywdy sobie, np poprzez włożenie ręki do środka maszyny lun tym podobne.
Zasady na ten temat są przedstawiane każdemu już na etapie rozmowy o pracę, aby niky później nie miał pretensji, że coś mu się ogranicza.
Odpowiedz
15
@ Mieszkaniec
dnia 03.03.2019, 11:52 · Zgłoś
Ej ludzie ludzie ... ależ wy jesteście beznadziejni, nic nie wiecie na ten temat jak to wszystko wyglądało a bedziecię pisać głupoty i tak bo Jaślak najmądrzejszy. Tak sie składa że byłem wtedy na basenie i udzielona pomoc ratownika był w pełni profesjonalna. Spróbujcie stanąć na brzegu i rozpoznać czy ktoś sie topi czy może tylko sobie nurkuje czy też może sie bawi, to nie jest taka łatwa sprawa i w żaden sposób tu nie zawinił ratownik a wręcz uratował tego chłopaczka bo gdyby nie sprawna akcja to kto wie co by sie stało. Zastanówcie sie następnym razem zanim napiszecie komentarz, proszę :).
Odpowiedz
15
@ do mieszkaniec
dnia 03.03.2019, 15:52 · Zgłoś
Wszystko spoko tylko skąd tyle komentarzy że ratownicy na okrągło wpatrzeni w telefony- ktoś chyba ma takie spostrzeżenia bo takie są fakty
Odpowiedz
8
@ mój pseudonim
dnia 03.03.2019, 11:37 · Zgłoś
A kto się nie bawi telefonem w pracy, jeśli nic się nie dzieje? Podajcie przykład.
Odpowiedz
2
@ do mój pseudonim
dnia 03.03.2019, 15:50 · Zgłoś
Ten się nie bawi kto nie ma telefonu
Odpowiedz
4
@ jas
dnia 03.03.2019, 17:30 · Zgłoś
..jeśli się nic nie dzieje...A jak się zacznie dziać... to sie bawi telefonem
Odpowiedz
1
@ Grucha
dnia 03.03.2019, 11:36 · Zgłoś
Coś zawiodło w tym przypadku, tylko co?
Odpowiedz
7
@ bn
dnia 03.03.2019, 17:25 · Zgłoś
Nadzór nad pracą ratowników.
Odpowiedz
-2
@ Gość2
dnia 03.03.2019, 11:34 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
11
@ mój pseudonim
dnia 03.03.2019, 11:47 · Zgłoś
Nie. To portal informacyjny z możliwością publikowania komentarzy. To, co ktoś myśli o bliźnich, może być obraźliwe dla nich. Najlepiej komentarze dotyczące dyrektora MOSiR-u wygłosić u niego w biurze. Ale kto się odważy...
Odpowiedz
-37
@ Ciastek
dnia 03.03.2019, 11:06 · Zgłoś
G... o wiecie a się wypowiadacie osmarkane mieszczuchy,jakby jeden z drugim usiadł po drugiej stronie, to poznalibyście jak to wszystko wygląda. Najlepiej anonimowo mamrać pod artykułem pały
Odpowiedz
24
@ do ciastek
dnia 03.03.2019, 15:48 · Zgłoś
Widać że jesteś ratownikiem lub z rodziny ale niestety fakty są niezaprzeczalne i sumienia nie wyciszysz
Odpowiedz
2
@ ja
dnia 04.03.2019, 00:00 · Zgłoś
na ch... tam siedza kto im każe za karę tam są? czy jest to ich praca ???
Odpowiedz
25
@ Mika
dnia 03.03.2019, 11:05 · Zgłoś
post scriptum do wszystkich którzy zarzucają hejt w napisanych komentarzach otóż proszę państwa wskazywanie że ktoś nie wykonuję swoich obowiązków nie ma nic wspólnego z hejtem jeżeli ktoś pisze że nic się nie stało to naprawdę coś jest nie tak przecież ratownicy powinni zauważyć co się dzieje gdyby kobieta nie zobaczyła że ktoś leży na dnie pewnie nie byłoby już tego chłopaka między nami dlaczego, gdyby nikt nie pływał w tym czasie po tym samym torze po 20:00 nie ma już dużo ludzi na basenie to co by się stało mielibyśmy dzisiaj pogrzeb 22 letniego chłopaka ludzie opamiętajcie się wreszcie nie mylcie hejtu z normalną zwykłą krytyką wskazywaniem błędów
Odpowiedz
34
@ Mika
dnia 03.03.2019, 11:00 · Zgłoś
niestety chodzę na basen od wielu lat i widzę co się dzieje ratownicy naprawdę nie robią tego co powinni albo bawią się telefonami albo rozmawiają i mówienie że kilkadziesiąt osób jest na basenie czego się nie widzi jest bzdurą basen wcale nie jest duży nawet jeśli siedzą to myślą nie wiadomo o czym ktoś wreszcie powinien zrobić z tym porządek ponieważ ci ludzie naprawdę nie wiedzą po co tam są. do tej pory się udawało na szczęście nie dochodziło do wypadków ale ręce można załapać o wszystko trzeba prosić o włączenie masażera o włączenie kaskady człowiek stoi i krzyczy na pół basenu ponieważ państwo są zajęci
Odpowiedz
-14
@ Do rat
dnia 03.03.2019, 10:58 · Zgłoś
Zasnął pod wodą? Przyszedł na basen a nie do hotelu na nocleg
Odpowiedz
10
@ RAT.
dnia 03.03.2019, 11:08 · Zgłoś
4
@ MrX
dnia 03.03.2019, 10:45 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
7
@ Gość
dnia 03.03.2019, 10:41 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ RAT.
dnia 03.03.2019, 10:37 · Zgłoś
Jeden wielki hejt nic więcej... Ludzie naprawdę? Nie będę stawał po stronie ratowników ale zrobili swoje... wyciągneli poszkodowanego i udzielili mu pomocy oraz podtrzymywali funkcje życiowe do przyjazdu ZRMu... Gościu pewnie nurkował i zasnął pod wodą... Zdarza się najlepszym nawet nurkom... Jeżeli któryś z hejterów sądzi że lepiej sprawdzi się w roli ratownika, niech zrobi papiery założy czerwoną koszulkę i usiądzie na miejscu ratowników... Uwierzcie ta praca jest równie niewdzięczna jak praca w policji... I może zamiast hejtować doceńmy wartość życia... Człowiek żyje i daj mu Boże żeby wyszedł z tego bez szwanku... To jest teraz najważniejsze... Nie bawcie się w prokuratora... Bo wątpię żeby któryś z tu obecnych nim był.
Odpowiedz
0
@ Gość
dnia 03.03.2019, 10:28 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
17
@ Jaślanin
dnia 03.03.2019, 09:59 · Zgłoś
A może trochę modlitwy zamiast hejtu ?? Na żdnych portalach ościennych miast, gdzie można komentować artykułu nie ma takiej szczujni jak w Jaśle !!
Odpowiedz
22
@ Liki
dnia 03.03.2019, 09:55 · Zgłoś
Tylko prokurator niech zobaczy na monitoring co robili ratownicy
Zenada ratownicy na basenie a gosc lezy na spodzie basenu
Tylko w jasle takie rzeczy gosciu wracaj do zdrowia cokolwiek
Się z toba stalo badz twardy bog z tobą
Odpowiedz
-6
@ Ciastek
dnia 03.03.2019, 11:09 · Zgłoś
Jak dasz rady patrzeć przez kilka godzin, kilka lat w tafle wody to jesteś dla mnie wzorem.. Poważnie.. Najlepiej to je...ij się w łeb
Odpowiedz
11
@ do ciastek
dnia 03.03.2019, 15:46 · Zgłoś
W tafle nie dadzą rady patrzeć ale w telefon już tak
Odpowiedz
-42
@ Stały bywalec basenu.
dnia 03.03.2019, 09:37 · Zgłoś
Dość tego hejtu, dość tej nienawiści!!!. Mamy wspaniały basen, bardzo dobrych, grzecznych i fachowych ratowników. Na basenie różne sytuacje się zdarzają. Uważam że nie można krytykować wszystkiego i wszystkich.To, że używają telefonów na dyżurze, to cóż z tego. Oni mają podzielność uwagi. Najbardziej krytykują ci, którzy nagminnie to robią, a szczególnie w czasie prowadzenia samochodu. Najlepiej wg niektórych, było by zamknąć basen w Jaśle! Czy oto chodzi!!!???
Odpowiedz
29
@ Jaśka
dnia 03.03.2019, 09:55 · Zgłoś
Naprawdę? Bawienie się telefonem w czasie dyżuru jest normalne? To zdarzenie doskonale pokazuje jaką podzielność uwagi mają ratownicy.
Odpowiedz
-9
@ Do stały bywalec
dnia 03.03.2019, 10:56 · Zgłoś
Jako stały bywalec basenu bronisz swoich i tyle w temacie
Odpowiedz
20
@ S
dnia 03.03.2019, 11:19 · Zgłoś
No na pewno nie jesteś stałym klientem basenu skoro piszesz takie głupoty
Odpowiedz
6
@ do stały bywalec
dnia 03.03.2019, 15:44 · Zgłoś
Wielkie dzięki za taką podzielność
Odpowiedz
27
@ Nie pływam na basenach
dnia 03.03.2019, 09:23 · Zgłoś
Ratownicy ratownikami, ale winni są też sami pływający, szczególni ci co to próbują ile można wytrzymać pod wodą lub też pływają na bezdechu by później się chwalić
Odpowiedz
3
@ PływamŻabką
dnia 03.03.2019, 10:13 · Zgłoś
Myślę, że ten jeden komentarz w zupełności tutaj wystarcza.
Odpowiedz
39
@ obiektywny
dnia 03.03.2019, 09:19 · Zgłoś
Główne pytanie jest takie - Ile czasu ten biedny chłopak leżał na dnie? Jeśli kilkanaście sekund to jakoś ratownicy mogą się wytłumaczyć bo rzeczywiście nie mogą widzieć wszystkiego co się dzieje jeżeli było to sporo dłużej to niestety ale jest problem. Druga sprawa to sprawdzić czy w momencie wypadku ich wzrok był skierowany na to co dzieje się na basenie czy w ekran swojego telefonu.
Odpowiedz
36
@ Mama
dnia 03.03.2019, 09:17 · Zgłoś
Ludziska, przekujcie energię na modlitwę o powrót do zdrowia dla chłopaka, ratownicy poniosą konsekwencje a tu najważniejsze jest jego zdrowie i życie a nie wylewane jadu na t
ych co nie pomogli.
Odpowiedz
-10
@ Loki
dnia 03.03.2019, 09:15 · Zgłoś
Łatwo jest wieszać psy na Ratownikach,. Szkoda że nikt nie napisze, ilu osobom pomogli. Tego często nawet się nie zauważa, bo dzieje się to błyskawicznie. To tylko ludzie, jak każdy z nas...
Odpowiedz
41
@ KOŚCIELNY
dnia 03.03.2019, 09:27 · Zgłoś
Tokarz toczy śrubki ,szewc klei buty ,a ratownik ma ratować i pilnować w czasie pracy ,to zwyczajne że ma ratować za to mu płacą wypłatę i ZUZ i będzie miał emeryturę wiedz w czasie pracy ma pilnować pływających a jak im nie pasuje taka praca to mogą się zwolnić i założyć np.szmatex ,albo kwiaciarnie.
Odpowiedz
-9
@ Żałosne
dnia 03.03.2019, 10:28 · Zgłoś
Wszędzie krytyki,a pochwały minusowane.Przypomnieć?Lekarze źli,pielęgniarki złe,policjanci jedzą hamburgery,strażacy nie biegają,straż miejska nie chodzi,nauczyciele krzyczą i wakacjują,huligani malują,radni paluszkują,włodarze leniuchują,sędziowie skazują,mieszkańcy opuszczają a menele sz...ą,psy szczekają i dalej i dalej.Każdy wykonuje swoją pracę zgodnie ze swoim sumieniem.A w Jaśle nadgorliwość i sumienność są niedocenione i karane zwolnieniami.
Odpowiedz
39
@ szt
dnia 03.03.2019, 10:30 · Zgłoś
Zgadza się. W tym przypadku mogło być faktycznie tak że ratownik był skupiony na swojej pracy. Jednak co nie zmienia faktu, ile razy jestem na basenie tyle razy są wpatrzeni w telefony a nie w ludzi.
Odpowiedz
30
@ Do Loki
dnia 03.03.2019, 10:54 · Zgłoś
Od tego są żeby ratować Sprzedawczyni w sklepie jest od czego innego podobnie kierowca krawiec księgowa murarz itd
Odpowiedz
-14
@ bzyyy
dnia 03.03.2019, 12:42 · Zgłoś
I właśnie swoją pracę wykonali. Uratowali czlowieka!
Odpowiedz
-5
@ do bzyyy
dnia 03.03.2019, 15:42 · Zgłoś
Tak tak uratowali. Dostaną medal od Prezydenta
Odpowiedz
4
@ Plus=/=Minus
dnia 03.03.2019, 19:42 · Zgłoś
Plus = dla Pani ,bo to ONA uratowała
Karetka przyjechała
Minus=
Ratownicy tylko przekazali tonącego do szpitala
Można zamontować monitoring podwodny???
Jeszcze raz PLUS dla Pani,MINUS dla Ratowników
DUŻO,DUŻO ZDROWIA dla tonącego.
Odpowiedz
1
@ Plus=/=Minus
dnia 03.03.2019, 19:47 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
3
@ Plus=/=Minus
dnia 03.03.2019, 20:01 · Zgłoś
Skoro ratownicy nie paczą na basen
To monitoring powinien patrzeć na Nich co robią
By nie doszło już NIGDY do takiej sytuacji
Odpowiedz
3
@ Ttt
dnia 04.03.2019, 19:18 · Zgłoś
Chyba kobieta go uratowała bo go zauważyła
Odpowiedz
54
@ mix
dnia 03.03.2019, 09:13 · Zgłoś
Prokurator powinien zabezpieczyć nagrania również z innego okresu i niestety ale czarno na białym będzie widać jak ratownicy wgapieni są w swoje telefony bądź wylegują się na płytkach po prawej stronie. Ciężkiej pracy jako takiej nie mają ale niestety ich praca w dużej mierze to nie praca fizyczna lecz branie odpowiedzialności za innych i za to są opłacani.
Odpowiedz
74
@ keller
dnia 03.03.2019, 09:03 · Zgłoś
powiem tak, telefony nagminnie w rękach,proszenie o włączenie deszczownicy,lekcje pływania ,nagminnie zamknięta zjeżdżalnia, itd.
Odpowiedz
73
@ Mech
dnia 03.03.2019, 09:06 · Zgłoś
Jaki Pan taki kram. Masz rację zupełną a dodałbym do tego tylko cenę biletu nieadekwatną do usługi Pływanie na 2 torach w morzu ludzi bo na pozostałych trenuja sobie speed albo prywatne lekcje
Odpowiedz
70
@ KOŚCIELNY
dnia 03.03.2019, 08:42 · Zgłoś
Nauka pływania nie powinna odbywać się w czasie gdy klient chce sobie popływać i płaci za basen.Ratownik powinien chodzić w koło basenu w czasie pracy .Prokuratura powinna zająć sie monitoringiem z basenu z innych dni, wcześniejszych.
Odpowiedz
17
@ Moli
dnia 03.03.2019, 15:57 · Zgłoś
Prokuratura powinna zbadać w jaki sposób ci dwaj ratownicy zdobyli uprawnienia i kto im je wystawił.
Odpowiedz
13
@ Mamammmmm
dnia 03.03.2019, 21:31 · Zgłoś
Właśnie . Trochę to denerwuje, ze płace za basen i musze na torze pływać z „kursantem” , któremu ratownik udziela prywatnie lekcji... i patrzy z irytacja, ze „zajmuje” mu tor 1, bo przeciesz wszyscy wiedza ze tam sa lekcje...
Odpowiedz
1
@ Zyta
dnia 03.03.2019, 21:59 · Zgłoś
Kursant też płaci za wejście na basen i przeważnie odbywa się to na 1-wszym torze.Poza tym bardzo wiele osób chętnie rozmawia z ratownikami absorbując ich sobą a teraz równie chętnie obsmarowuje...
Wypadki zdarzają się wszędzie.
Odpowiedz
60
@ Skandal
dnia 03.03.2019, 08:27 · Zgłoś
Dokładnie kto w ogóle pozwala na korzystanie z telefonów w trakcie pracy. I to się nie tyczy tylko jasielskigo basenu.
Odpowiedz
28
@ Z życia wzięte
dnia 03.03.2019, 08:46 · Zgłoś
Jednak mimo krytycznych uwag,z doświadczenia wiem,że życie samo pisze scenariusze.Można chodzić,patrzeć,pilnować,a za plecami w sekundzie rozegra się dramat.Przykre to,że często coś się dzieje,mimo szczególnej troski,a ktoś bagatelizuje i nic się nie stanie.Pamiętam moje tonięcie w tym basenie,nikt obok nie reagował,myśląc,że to zabawa.W momencie,gdy nie ratując się,oddając się śmierci,wyratował mnie ratownik.Moje zdziwienie-skąd wiedział,że nie bawię się,lecz w sekundzie przeglądam kadr swego życia z rozpaczliwą myślą:"Boże,dlaczego nikt mnie nie ratuje?"
Odpowiedz
52
@ DMC40
dnia 03.03.2019, 09:16 · Zgłoś
Telefony winno się zdawać w szatni, przed odbyciem służby. W każdej pracy.
Odpowiedz
-31
@ bzyyy
dnia 03.03.2019, 12:40 · Zgłoś
A Ty nie korzystasz w pracy z telefonu?
Odpowiedz
22
@ DMC40
dnia 03.03.2019, 13:03 · Zgłoś
Korzystam, podczas przerwy w pracy.
Odpowiedz
72
@ XD
dnia 03.03.2019, 07:58 · Zgłoś
Niech więcej ratownicy gadają przez telefon lub się nim bawią i mają wszystko gdzieś :-/
Odpowiedz
110
@ abc
dnia 03.03.2019, 07:55 · Zgłoś
Popieram w pełni negatywne opinie o ratownikach z jasielskiego basenu, pod szczególnym nadzorem mają głownie swoje telefony, wiele razy widziałem osobiście jak podchodzą do swoich obowiązków i przypominało mi to zachowana typu > jesteśmy gwiazdami słonecznego patrolu podziwiajcie nas wszyscy< . Szkoda chłopaka mam nadzieje że wróci do zdrowia.
Odpowiedz
11
@ xxx
dnia 03.03.2019, 20:30 · Zgłoś
popieram w zupełnosci
Odpowiedz
2
@ Wopr
dnia 03.03.2019, 20:58 · Zgłoś
Hahaha trzeba mieć podzielna uwagę.. A kto nie używa telefonów w pracy niech pierwszy rzuci kamień xD
Odpowiedz
9
@ Pracownik
dnia 04.03.2019, 17:05 · Zgłoś
Ja nie używam w pracy telefonu. Rzuciłem w Ciebie kamieniem właśnie!
Odpowiedz
2
@ kk
dnia 04.03.2019, 17:18 · Zgłoś
Ratownicy powinni lustro wody( jak pozbędą sie w końcu telefonów w pracy) obserwować lustro wody z pewnej wysokości tak jak na otwartych kapieliskach.
Odpowiedz
170
@ Sieka
dnia 03.03.2019, 07:22 · Zgłoś
Zakaz używania smartfonów przez ratowników
Odpowiedz
125
@ ja
dnia 03.03.2019, 06:53 · Zgłoś
bóg zapłać tej kobiecie bo jak by nie ona pewnie zauważyli by po 5 minutach a to już za późno na reanimacje
po drugie nie raz widziałem sam jak siedzieli i śmiali się z ludzi albo z dowcipów zamiast pilnować porządku na basenie nie maja ciężkiej pracy przy łopacie po 12 godzin jak by na zmianę chodzili koło basenu to by od razu zareagowali
i we stu puść na ten basen dziecko nawet ze szkoły brak zaufania
może to się zmieni w końcu
Odpowiedz
-44
@ naOddziałIntensywnejOpiekiMedycznej :(
dnia 03.03.2019, 08:19 · Zgłoś
Na basen się dzieci nie puszcza bo się zarażą cieżkimi choróbskami.
Odpowiedz
-36
@ bzyyy
dnia 03.03.2019, 12:38 · Zgłoś
Nie mają ciężkiej pracy? Dobre sobie. Mój tata pracował na basenie jako wolontariusz i wracał do domu ujeb... bardziej niż po pracy na budowie. Zapraszam jednego i drugiego komentującego pracę ratowników, aby przyszli i tylko posiedzieli 8 godzin w tym huku. Nie wymagam już żadnego skupienia i obserwowania, po prostu wytrzymajcie tam 8 godzin.
A tak z innej beczki, nie zastanawia was, dlaczego młody, silny, 22 latek traci przytomność?
Najlepiej oskarżać innych nic nie wiedząc.
Jakie to typowo polskie!
Odpowiedz
34
@ Grażyna
dnia 03.03.2019, 13:23 · Zgłoś
Odpowiedzialność ratownik bierze za swoją pracę i ma się zajmować swoim etatem w pracy a jak im za głośno to mogli iść do innej pracy .
Odpowiedz
18
@ Kris
dnia 03.03.2019, 15:12 · Zgłoś
Na budowę tam ciszej
Odpowiedz
15
@ do bzyyy
dnia 03.03.2019, 15:38 · Zgłoś
To napisz do rodziny tego chłopaka żeby byli wdzięczni ratownikom że w ogóle wytrzymali 8 godzin w tym huku. Ratownik jest od ratowania a nie od bycia odpornym na siedzenie 8 godzin w huku
Odpowiedz
18
@ do@bzyyy
dnia 03.03.2019, 18:34 · Zgłoś
że młody to wiemy, ale czy silny i zdrowy? tego nie wiemy. Mógł np. źle się poczuć, a ratownicy bezwzględnie powinni obserwować, bo nic innego nie robią i za patrzenie im płacą.
Odpowiedz
-13
@ Xo
dnia 03.03.2019, 20:02 · Zgłoś
Nie masz pojecia o pracy ratownika wodnego jak trudna jest to praca i odpowiedzualna to sie nie wypowiadaj!!! obecnie są w wiekszosci zatrudniani pseudoratownicy a nie ratownicy. Dlatego skonczylem z tym szambem
Odpowiedz
5
@ Olo
dnia 04.03.2019, 08:23 · Zgłoś
Za patrzenie w [...]fony im płacą?
Odpowiedz
5
@ Obserwator.
dnia 04.03.2019, 14:57 · Zgłoś
Weź w pracy nie rób nic to zobaczysz jaki będziesz uwalony po 8 godz.
Odpowiedz
2
@ Ttt
dnia 04.03.2019, 19:16 · Zgłoś
To niech tata idzie na budowę. Na pewno będzie wypoczęty
Odpowiedz
1
@ Chlopak
dnia 08.03.2019, 18:35 · Zgłoś
Nurkowanie na bezdechu. Podobno się zdarza. Pozdrawiam
Odpowiedz
59
@ Odyr
dnia 03.03.2019, 06:20 · Zgłoś
Zycze zfrowia...i oby sie szczesliwie skonczyło
Odpowiedz
109
@ K.
dnia 03.03.2019, 00:58 · Zgłoś
Minęła mnie o
koło 20:30 karetka na sygnale, jadąca ul. Krasińskiego... zawsze mrozi mi to krew w żyłach i myślę, co się stało i kogo ratują, i niech się skończy dobrze... Trzymaj się chłopaku!!!
Odpowiedz
90
@ Telefon
dnia 03.03.2019, 00:19 · Zgłoś
Jak zwykle smartfon FB TW itp.
Odpowiedz
103
@ ula
dnia 03.03.2019, 01:16 · Zgłoś
dokładnie siedzą na krzesłach I slepia tylko w te telefony a przejść się koło basenu nie maja czasu
Odpowiedz
324
@ M.
dnia 03.03.2019, 00:14 · Zgłoś
Świetnie. Ratownicy jak zwykle pilnowali żeby nikt na lewo nie wszedł do sauny, zamiast spełniać swoich obowiązków. Bardzo słabo.
Odpowiedz
-115
@ TB
dnia 03.03.2019, 00:26 · Zgłoś
Widocznie pilnowanie sauny również jest ich obowiązkiem. A jeśli chodzi o spełnianie obowiązków uważasz że 2 ratowników jest w stanie widzieć na raz kilkadziesiąt osób?
Jest napisane że po zgłoszeniu od pewnej Pani ratownicy udzielili pomocy więc może lepiej docenić niz doszukiwać się winy jeżeli nie widziałeś danej sytuacji
Odpowiedz
105
@ disko
dnia 03.03.2019, 00:46 · Zgłoś
@TB Tyś chyba nigdy nie był na basenie po 20...
Odpowiedz
63
@ YOZEF
dnia 03.03.2019, 04:53 · Zgłoś
nie tlumacz sie ,,prokurator wyjasni ,,,nie lepiej pojsc juz na emeryture ,,,wszyscy wiedza i sie dziwia ,,,
Odpowiedz
98
@ Do Tb
dnia 03.03.2019, 07:23 · Zgłoś
Łaski nie zrobili ze udzielili pomocy od tego są.Co mieli dobić?
Odpowiedz
1
@ Lesnik
dnia 03.03.2019, 08:05 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
41
@ KOŚCIELNY
dnia 03.03.2019, 08:44 · Zgłoś
Mówi się na mieście co się dzieje wieczorami na basenie.
Odpowiedz
9
@ cimek
dnia 03.03.2019, 08:53 · Zgłoś
Nie macie pojęcia o szczegółach dotyczących zdarzenia a już odsądzacie od czci i wiary ratowników. Poczekajmy na efekty postępowania, które mam nadzieję wyjaśni jak doszło to zdarzenia.
Odpowiedz
129
@ do TB
dnia 03.03.2019, 09:05 · Zgłoś
Pani nie jest od zgłaszania że ktoś leży na dnie tylko ratownicy za to biorą pieniądze i odpowiedzialność że pilnują bezpieczeństwa a nie telefon, lub wylegiwanie się. Kto chodzi na basen to wie jak wygląda ich zainteresowanie.
Odpowiedz
30
@ jo
dnia 03.03.2019, 09:19 · Zgłoś
sobota po 20 -tej...pewnie tłumy na basenie były...no jak mieli upilnować... no jak
Odpowiedz
88
@ Jaslo i okolice
dnia 03.03.2019, 09:28 · Zgłoś
Brawo dla ratowników niech dalej grają na telefonach i sznuruja widownię za sobą żeby nikt ich nie rozprasza i nie kontrolował jak się ma ich smartfonik powinni mieć pełny zakaz wnoszenia telefonów do pracy.predzej czy pozniej musiało się tak skończyć myślę że oni tam są i nie ratują nigdy tylko się siedzi i Facebook.
Odpowiedz
142
@ Uj
dnia 03.03.2019, 09:34 · Zgłoś
Byłem wczoraj z dziećmi na basenie i potwierdzam że telefon i krzesełko to jedyne zajęcie
dla pseudo ratowników jasielskiego basenu .mam nadzieję że będą zarzuty i ukaranie winnych.
Odpowiedz
81
@ Sesese
dnia 03.03.2019, 09:35 · Zgłoś
Nie muszę się odnosić do tego zdarzenia by stwierdzić, że ratownicy na jasielskich pływalniach (tak odkrytej jak i krytej), zapatrzeni są w smartphony, lub pochłonięci rozmową. Ktoś powinien się zająć ich (ratowników) pracą i zwrócić uwagę na sumienność jej wykonywania. Powinniśmy się czuć bezpiecznie na basenie!!!
Odpowiedz
-44
@ bhp
dnia 03.03.2019, 10:50 · Zgłoś
Nie znając szczegółów tego przypadku ,a chcąc zaistnieć, to nalatwiwj wskazać porządkowych.Faktem niezaprzeczalnym jest to,że byłli na stanowiskach i zareagowali na wzywajacej pomocy.Nie sposób sobie wyobrazić,że oni mają krążyć wokoło basenu lub też ciągle patrzeć w lustro wody.To tak jakby wymagac od personelu oddzialowego w szpitalach,ze ciagle mają biegac od sali do sali.Trafnie zeglarz okreslil tragedie swojego kolegi "morza i oceany przepłynął, a przy brzegu utonął Kazdy z nas w życiu przezyl lub przezywa tragedię .
Odpowiedz
57
@ Do @ M
dnia 03.03.2019, 10:50 · Zgłoś
Pilnowali telefonów a nie sauny takie sprostowanie
Odpowiedz
-10
@ Abc
dnia 03.03.2019, 12:04 · Zgłoś
Plusują ci którzy oszukują
Odpowiedz
-23
@ do koscielny
dnia 03.03.2019, 12:31 · Zgłoś
moze nie sluchaj glupot tylko idz i sprawdz. ja chodze z dzieckiem wieczorem i nie widze nic strasznego. pewnie ci cos kolega z rozy rozancowej naopowiadal
Odpowiedz
24
@ Do bhp
dnia 03.03.2019, 13:08 · Zgłoś
A ja sobie właśnie wyobrażam że krążą wokół tafli wody
Odpowiedz
58
@ 80-cio latek
dnia 03.03.2019, 13:58 · Zgłoś
M O J E Z D A R Z E N I E N A K R Y T E J P Ł Y W A L N I W J A Ś J E
Kilka lat temu przyjechał do mnie kolega z ławy szkolnej. Wybraliśmy się na kryta pływalnię. W basenie było trzy osoby, ja z kolegą i jeszcze jeden pan. W pewnej chwili kolega znalazł się p o d w o d ą, nie wypływał. Wyciągnąłem go z wody. Dołączył do mnie ten obcy pan. Co w tym czasie r o b i l i r a t o w n i c y. On i Ona
siedzieli sobie na krzesełkach i zajmowali się sobą. Nawet nie wiedzieli co się działo w basenie. Dzisiaj żałuję, że nie zgłosiłem tego - przemilczałem.
Odpowiedz
-45
@ do bhp
dnia 03.03.2019, 15:12 · Zgłoś
Byli na stanowiskach a gdzie mieli być w barze na piwie?
Odpowiedz
-33
@ Wopr
dnia 03.03.2019, 20:54 · Zgłoś
Nie znasz się na tej pracy, to nie wypowiadaj... Bo kasa za to mała, a odpowiedzialnosc duża... Ratownik nie robot...nie da się odrazu wszystkich wypatrzec..
Odpowiedz
18
@ Ratownik
dnia 03.03.2019, 22:24 · Zgłoś
[...]y obowiązkiem ratowników jest pilnowanie ludzi kąpiących się a więc gapienie się w lustro wody,albo ze staniwiska albo krąży naokoło za to mu płacą
Odpowiedz
10
@ jacol
dnia 04.03.2019, 04:59 · Zgłoś
Dokładnie tak święta racja
Odpowiedz
6
@ Kris
dnia 04.03.2019, 15:34 · Zgłoś
Ratownik ma obowiązek ustawicznie obserwować lustro wody. Powinien policzyć osoby w wodzie i sprawdzać liczebność
Odpowiedz
9
@ Olaf
dnia 04.03.2019, 18:12 · Zgłoś
A druga sprawa to prywatne lekcje na basenie, czy ratownicy płacą z wejście na lekcję, czy płacą od tego podatki, ciągle większość torów zajęte przez prywatę, ciekawe czy to legalne...? Niektórzy nawet w czasie pracy prowadzą lekcje, to jak mają pilnować..?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657