Strona główna

„Baba za kierownicą” jeździ z wyobraźnią

107
Napisany dnia: 03.10.2012, 10:50 , Tagi: Brak

Przy każdej możliwej okazji, kiedy za kierownicą siedzi kobieta, próbuje się na nią zwalić całą winę dodając, że nie powinny jeździć samochodem. Okazuje się, że to jednak ta przysłowiowa „baba za kierownicą”ma zdecydowanie mniej wpadek w mieście niż panowie.

O tym, czy kobiety są rozważniejszymi kierowcami, rozmawialiśmy z komendantem Straży Miejskiej w Jaśle Ryszardem Mastejem. - Bezwzględnie lepszymi kierowcami są kobiety. Mają zdecydowanie rozwiniętą wyobraźnie niż panowie. O tym, że panie nie powinny siadać za kierownicę mówią nieprawdziwi mężczyźni. To jest dla kobiet ogromnie dyskryminujące. Zdecydowana większość ludzi, która przychodzi do nas prosić o pouczenie, to są mężczyźni. Kobiety za kierownicą są rozsądniejsze, działają z wyobraźnią. Nie zdarzyło się, żeby kobiety jechały powyżej 100 km/h przy ograniczeniu do 50 km/h - wyjaśnia Ryszard Mastej, komendant Straży Miejskiej w Jaśle.

Tegoroczny rekord to 120 km/h

W terenie z ograniczoną prędkością do 50 km/h, w tym roku udało się pobić o 70 km/h jednemu kierowcy, choć takich wyników powyżej 100 km/h było kilka. Miesięcznie przypadków za przejazd na czerwonym świetle jest od 40-50. Są również „szczęśliwcy”, którzy w ciągu 15 minut potrafią przekroczyć prędkość dwukrotnie na tej samej drodze. Od kiedy zamontowano rejestrator czerwonego światła strażnicy nie mają już wątpliwości. Wykonane zdjęcia wskazują, że kierowcy na zapalonym czerwonym świetle wjeżdżają na skrzyżowanie, choć próbują się tłumaczyć w wieloraki sposób. - Przejazd na czerwonym świetle jest to rażące przekroczenie przepisów o ruchu drogowym. Naraża ta osoba wtedy nie tylko siebie na utratę zdrowia i życia, ale kierowców i pieszych. Dlatego uznaliśmy, że będziemy bezwzględni. Do tej pory nie zdarzyło mi się komukolwiek dać pouczenie za przejazd na czerwonym świetle. Przyjęliśmy zasadę, że dajemy najniższy mandat od 300-500 i 6 pkt karnych – mówi komendant Mastej.

 Jeden z pracowników ZMKS-u w Jaśle jadąc autobusem przejechał na czerwonym świetle wioząc ze sobą pasażerów. Skończyło się dla niego zwolnieniem dyscyplinarnym z pracy. - Kierowca „szumu medialnego” z ZMKS-u, twierdził, że to zdarza się tylko w Jaśle, że polujemy. Tłumaczył się tym, że ma długi autobus i nic nie widział. Odpowiedziałem mu, że dziennie to skrzyżowanie ( przy skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego z Szajnochy – przy. red.) opuszcza kilkadziesiąt do kilkuset kierowców ZMKS-ów, busów i innych, którzy nie przejeżdżają na czerwonym świetle – tłumaczy R. Mastej.

Kierowcy próbują negocjować

Jak poinformował nas komendant Straży Miejskiej w Jaśle kierowcy, którzy zgłaszają się do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji, wskazującej na podstawie zdjęcia o łamaniu przez niego przepisów ruchu drogowego, często próbują negocjować wysokość kary. Zgadzają się na zapłatę mandatu z prośbą o nie nakładanie punktów karnych, czy też proszą o pouczenie. - Jeżeli kierowca dostaje mandat to, punkty karne idą za mandatem. Żaden policjant, strażnik, nikt nie ma takich uprawnień, by zwalniać z nałożenia punktów karnych – podkreśla Mastej. - Było kilka osób, które próbowały ze mną prowadzić negocjacje, ale trudno jest tutaj negocjować z piratem drogowym – dodaje.

Art. 33. kodeksu wykroczeń wskazuje w jakim przypadku można odstąpić od wymierzanej kary. „Pod uwagę bierze się w szczególności rodzaj i rozmiar szkody wyrządzonej wykroczeniem, stopień winy, pobudki, sposób działania, stosunek do pokrzywdzonego, jak również właściwości, warunki osobiste i majątkowe sprawcy, jego stosunki rodzinne, sposób życia przed popełnieniem i zachowanie się po popełnieniu wykroczenia”.

- Dla mnie najważniejsze jest zachowanie się sprawcy wykroczenia. Jego zachowanie jest istotne, czy zaczyna od tego, że obciąża mnie i całą straż miejską o wykroczenie, czy mówi przepraszam bardzo, zdarzyła mi się taka sytuacja, to był mój pierwszy raz, jechałem trochej mocnej. Obiecuję, że wyciągnę z tego wniosek. Nigdy mi się to nie zdarzyło – mówi komendant. - Kiedy przychodzi do mnie matka wychowująca samotnie dziecko, niepracująca i będąca na utrzymaniu rodziców, w tym przypadku trzeba być człowiekiem – dodaje.

Ilona Czarnecka

ilona.czarnecka@jaslo4u.pl

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ dziwnytypek
dnia 03.10.2012, 10:58
Ocena
komentarza:
48
spoko fajnie ale bardzo prawdopodobne jest to ze panowie policjanci tez przekroczyli sygnalizacje świetlną na czerwonym świetle !! czyżby im było wolno ??
@ łodyniec
dnia 03.10.2012, 11:08
Ocena
komentarza:
38
ciekawe czy dostali po "stówce " ?
@ aro1974
dnia 03.10.2012, 11:08
Ocena
komentarza:
-35
tobie również wolno regóła prawej ręki
@ qwert
dnia 03.10.2012, 13:16
Ocena
komentarza:
-26
Nie macie o czym pisać ? Tak czy inaczej baby za kierownicą to jedna wielka tragedia. Co z tego że na tych śmiesznych zdjęciach mozna wnioskować że wiekszosc wykroczec przez facetów. Baby w innych przypadkach jeżdzą jak g... c...
@ qwert
dnia 03.10.2012, 13:19
Ocena
komentarza:
55
A Straz Miejska niech się zajmie kupami psow, a nie bawią się w Policjantów.
@ mieszkaniec jasło
dnia 03.10.2012, 17:05
Ocena
komentarza:
7
To może Twoja baba tak jeździ o ile w ogóle ją masz, czemu od razu wszystkie do jednego wora?jaki artykuł takie komentarze! Powodzenia i oby nigdy nic nie przydarzyło Ci się na drodze!
@ DO MIESZKANIEC
dnia 03.10.2012, 18:06
Ocena
komentarza:
5
Moja kobieta ma prawo jazdy od 10 lat, a zapewne lepiej od Ciebie jeździ.
@ komornik
dnia 03.10.2012, 20:00
Ocena
komentarza:
9
zlikwidować straż miejską
@ realita
dnia 03.10.2012, 20:17
Ocena
komentarza:
1
a widzisz tam strzałkę???
@ Dawid
dnia 04.10.2012, 09:43
Ocena
komentarza:
0
ale nie na czerwonym
@ @@
dnia 04.10.2012, 11:12
Ocena
komentarza:
0
Tak jak w/w i inne kobiety twierdzą że potrafią jeździć ! youtube.com/watch?v=c9qijiuMDhI&feature=relmfu
@ jaslanin
dnia 04.10.2012, 18:00
Ocena
komentarza:
-6
kto to powiedział ze kobiety lepiej jezdza od mezczyzn/??chyba ten człowiek ma czarne klepki na oczach mieszkam nie daleko ul. Kraszewskiego zmienili ruch na jezdni UL.Jagieły i Kraszewskiego moze ten pan du...e ruszy i zobaczy ile kobiet jedzie pod tzw. prad czyli pod zakaz wjazdu widziałem dziadka ktorego zawruciłem a kobieta mi reka machła ze jest ok. a potem było wielkie bum bum na skrzy. SZOPENA=KRASZWSKIEGO wszyscy jaslanie znaja ta krzyzówke wiec noga z gazu ale trafił sie obcy i wielkie bum było OTO POLSKIE KOBIETY ZA KIEROWNICA
@ mieszkaniec jasło
dnia 04.10.2012, 20:08
Ocena
komentarza:
1
Przeczytaj dobrze komentarz to może za którymś razem zrozumiesz
@ Krzekorz
dnia 09.10.2012, 08:41
Ocena
komentarza:
0
A o ruszaniu na swiatlach to juz wgl szkoda mowic. Zamiast zeby wszyscy rowno ruszyli to jeden dopiero silnik wlaczy [bo mu szkoda paliwa] drugi stoi pol minuty i nie wie czy ruszyc... a potem sie dziwic skad korki sie robia... Ludzie nauczcie sie jezdzic! nie sztuka jest umiec wyprzedzac itp ale umiec rownomiernie z innymi ruszac na swiatlach. Patrzcie na sygnalizator a nie w telefony itp...
@ lol
dnia 18.10.2012, 13:12
Ocena
komentarza:
0
to sie zowie samolubstwo i brak współczucia, co gorsza coraz częściej spotykane.
Chodzi o to ze najważniejsze co bym tylko "ja" na zielonym zdążył reszta w d...e.
To wszystko sprawa wychowania i to nie wyłącznie w rodzinie i szkole ale również na ulicy.
@ Pola
dnia 03.10.2012, 11:00
Ocena
komentarza:
11
Ja pieprzę, autobusem na czerwonym. Brawo!
@ dino
dnia 03.10.2012, 14:56
Ocena
komentarza:
8
Jego prędkość wynosiła w granicach 20-30 km/h więc w sumie mógł się zatrzymać...
@ mądry
dnia 03.10.2012, 17:23
Ocena
komentarza:
-5
muszę pobić rekord predkosci na 50! sprobuje moją hondą vtec jechać 170, już kiedys probowałem na grunwaldzkiej, teraz czekam na śmietnik i nowy wpis w jaslo4u :D
@ 123
dnia 03.10.2012, 21:48
Ocena
komentarza:
2
i to barbara hahahha do krakowa smiga:D
@ KJ
dnia 04.10.2012, 00:33
Ocena
komentarza:
-10
złodzieje-a baby lepiej jezdza ,buahahaaaaaaaaaaa,chyba wolniej kalecz-baby tylko rodzic i do walenia
@ kkk
dnia 03.10.2012, 11:01
Ocena
komentarza:
17
ale przysłowiowa baba prowokuje wypadki, jedzie 40 km/h i wlecze za nia się sznur samochodów i zaczyna się wyprzedzanie...
@ do kkk
dnia 03.10.2012, 11:07
Ocena
komentarza:
6
jak nie umisz wypprzedzac bezpiecznie to sie do tego nie zabieraj a nie zawalaj wine na baby ze wolno jedzie bo moze jechac iile chce i nic ci do tego bo zasuwac autem to nie sztuka wciskasz gaz i jedziesz
@ kkk
dnia 03.10.2012, 11:09
Ocena
komentarza:
4
czytaj uważnie komentarze, czy ja napisałem że ja wyprzedzam ? napisałem ogólnie... widzę co się dzieje na drogach, przynajmniej raz w tygodniu przemierzam droge jasło kraków i z powrotem i widzę co się wyprawia
@ kkk
dnia 03.10.2012, 11:20
Ocena
komentarza:
2
Ty nie umisz pisac po polsku, ja też nie umim
@ ...
dnia 03.10.2012, 11:58
Ocena
komentarza:
10
Tak a jak sie zaczyna wyprzedzanie to sie robi niebezpiecznie. ruch powinien być płynny i skoro jest dozwolone 90km/h to sie nie jedzie 60... A u nas jest mało miejsc na "bezpieczne wyprzedzanie" i nie raz za takim kubicą sie ciągnie sznur aut do samego krosna np...
@ kierowajko
dnia 03.10.2012, 14:25
Ocena
komentarza:
3
Wczoraj wyjeżdżałem motocyklem z podporządkowanej ( padał deszcz , ślisko ) i podjeżdżałem bardzo powoli do skrzyżowania . Główną drogą jechała pani czinkolem i jak mnie zobaczyła od razu dała po heblach i na smyka przejechała jeszcze kilka metrów . Dobrze ,że za nią nikt nie jechał bo by jej [...] skasował .

A SM niech ruszy [...] i montuje sekundniki na skrzyżowaniach .
@ sasa
dnia 03.10.2012, 11:02
Ocena
komentarza:
0
A dlaczego nie ma zamontowanych kamer przy wjeżdzie na skrzyżowanie od ul.szanjochy oraz zielonego rynku? Czyżby ludzie wjeżdżający z tamtych ulic maja większe prawa?
@ on
dnia 03.10.2012, 11:15
Ocena
komentarza:
5
ten radiowoz przejechal na poznym pomaranczowym!!!to tez jest wykroczenie!!!
@ wwwiw
dnia 03.10.2012, 14:43
Ocena
komentarza:
8
a moze wjechal na zielonym tylko piesi przechodzili przez przejscie poniewaz mieli zielone.
@ heh
dnia 03.10.2012, 11:25
Ocena
komentarza:
15
A wie ktoś kiedy będą zamontowane sekundniki???
@ heh
dnia 03.10.2012, 11:25
Ocena
komentarza:
13
Moim zdaniem powinny być tam sekundniki zamontowane
@ jas
dnia 03.10.2012, 14:50
Ocena
komentarza:
0
ale co da sekundnik, jak przed czerwonym się nie zatrzymują
@ klient
dnia 03.10.2012, 11:34
Ocena
komentarza:
4
cytat - "Kobiety za kierownicą są rozsądniejsze, działają z wyobraźnią."- Zapraszam w takim razie pana Masteja na parkingi pod Jasielskie markety, tam sobie zobaczy z jaką -wyobrażnią- panie parkują. Niech nie zapomni zabrać aparatu i zamieścić zdjęć na portalu.
@ el
dnia 03.10.2012, 11:37
Ocena
komentarza:
16
Mieszkańcy Jasła to prawdziwi szczesciarze. Stanowisko szefa SM zajmuje wspaniały człowiek: sprawiedliwy,mądry,wyrozumiały taki ludzki slowem zacny.
Wiadać, ze system sprawdza się doskonale i przynosi lepsze efekty jak ekipa nieustraszonych ze smietnikiem w krzakach. Wypowiedz p. komendanta o bezpieczeństwie i przestrzeganiu przepisów to cyniczna proba usprawiedliwienia zbójeckich działań SM. Wybor tego skrzyżowania do monitoringu gwarantuje dużą dochodowośc inwestycji. Do ilu wypadków doszlo na tym skrzyżowaniu w ciuągu np. 2 lat.
Proszę wpisywać tutaj
@ el
dnia 03.10.2012, 11:49
Ocena
komentarza:
3
(poleciało niedokończone) Prosze wpisywać tutaj, w czym pomogała Wam SM (prócz pozbycia sie kasy)
@ kobiety
dnia 03.10.2012, 11:43
Ocena
komentarza:
-8
kobiety (+lewi kierowcy) prowokują niebezpieczne sytuacje a wtopę zaliczają mistrzowie kierownicy - taka kolej rzeczy , kobity za kołkiem zachowują się nielogicznie nie maja smykały do jazdy , wiem że dla femin to woda na młyn ale tak jest i nawet one tego nie zmienią
@ OOOOOOOO
dnia 03.10.2012, 11:53
Ocena
komentarza:
3
No a ja się jakoś zagapiłem i nie wiem , samochód skręcał w lewo wjechałem on mnie zablokował i potem przejechałem ale już pewno było czerwone. I kurcze nie wiem, poczekam na fotkę.
@ ...
dnia 03.10.2012, 11:54
Ocena
komentarza:
17
Oo teraz jak sie zapali pomarańczowe przed samym skrzyżowaniem to trzeba po hamulcach dać i przez ułamek sekundy czekać w napięciu czy nikt mi w tył nie wjedzie.. W zimie to dopiero bądzie tam zabawa.
@ ada
dnia 03.10.2012, 16:05
Ocena
komentarza:
2
Jeżeli nie założą sekundników to masz 100% racji !!!
@ jaslanin
dnia 03.10.2012, 11:57
Ocena
komentarza:
5
A ja pieniądze które idą na SM przeznaczyłbym na Policje , a SM zlikwidował bo i tak SM nic konkretnego dla bezpieczeństwa mieszkańców nie robi , oprócz tego że kiedyś mi sprawdzał czy mam równo wyrwaną datę na karcie parkingowej-paranoja!!!
@ truski
dnia 03.10.2012, 12:28
Ocena
komentarza:
1
to własnie dla Twojego m.in bezpieczeństwa stawia radary i kontroluje prędkość przejazdu kierowców. Ci którzy nie znają przepisów, często dostają mandaty, bo znaki mówią wyraźnie: 50km.h to 50 km/h. Nie umiesz się dostosować- odstaw samochód do garażu.
@ władca pierścionka
dnia 03.10.2012, 12:54
Ocena
komentarza:
2
truski - większej głupoty dawno nie czytałem!
@ ccc
dnia 03.10.2012, 19:14
Ocena
komentarza:
0
Ale z ciebie bajkopisarz.
@ lolo
dnia 04.10.2012, 09:48
Ocena
komentarza:
0
Tak popieram to bajkopisarz i to wielki chłopaki pracują jak powinni widać ich wszędzie nawet u mnie na osiedlu chodzą co zawsze ich widać.
@ MIś
dnia 05.10.2012, 08:12
Ocena
komentarza:
0
Ty nie pieprz o bezpieczeństwie bo śmietniki stoją w miejscach gdzie 50-ątka jest już głupotą, np. na Mickiewicza od kierunku Jasła, prosta droga i opuszczanie miasta.
@ wl
dnia 03.10.2012, 12:00
Ocena
komentarza:
-10
Kobiety jak jeżdzą, tak jeżą; wyjeżdża tuż przed Tobą i wleczę się 30 km/h, na parkingu jak nie zajmie dwóćh miejsc to z kolei tak stanie, że nie mogę wejść do swojego samochodu, żadnej wyobraźni. Zgadzam się , że napewno mają mniej wypadków bo jeżdżą zamiast 50/h to wlokąsię przez miasto 30/h. A Pan płk. Mastej wiadomo, tak chroni mieszkańców miasta, że robi zdięcia tam gdzie nie powinien. Wszystką tą chołotę, darmozjadów, pożeraczy naszych pieniędzy, podatników- wywalić na zbity pysk, a pieniądze lepiej przekazać dla policji.
@ an
dnia 03.10.2012, 22:03
Ocena
komentarza:
1
dokładnie jest tak jak piszesz, a Komendant SM znowu górą ,, czasy się zmieniają a pan ciągle w komisjach"
@ a
dnia 03.10.2012, 12:02
Ocena
komentarza:
4
fajnie ale co ze skręcającymi na prawo w stronę Panoramy na zielonej strzałce?? (której tu nie widać bo jest na dolnym wyświetlaczu bo widoczny jest tylko górny wyświetlacz) skręcają warunkowo zgodnie z przepisami przepuszczając ewentualnych pieszych i przejeżdzających od rynku ale na foto wygląda jakby robili to na czerwonym.
@ nikt_specjalny
dnia 03.10.2012, 12:42
Ocena
komentarza:
5
zieloną strzałkę widać na górnym sygnalizatorze, a poza tym jest osobny pas ruchu więc chyba nie będzie problemu z wytłumaczeniem.
@ viva
dnia 03.10.2012, 12:38
Ocena
komentarza:
3
poniewaz mlody gó---rz dostanie autko i cwaniakuje na autostradach ...chce pokazać...ale nie to co powinien
@ iga
dnia 03.10.2012, 12:57
Ocena
komentarza:
13
Majac 16 lat juz robilam prawo jazdy i jezdze do dzis. Mam za soba wiele km.Nie powiem bo w wielu przypadkach byl lut szczescia i refleks innych, za co dziekuje. Ale bylo normalnie i bezpieczniej- nie polegalo to na malej ilosci samochodow! Kiedy podjezdzalo sie do swiatel,kierowca zachowywal sie normalnie a nie jak paranoik- bo zielone MIGALO, co oznaczalo,ze konczy sie Twoj czas przejazdu, potem masz pomaranczowe i w t e d y dopiero czerwone.Proste i czytelne dla kazdego. Panowie, macie prosta receptena to,zeby bylo bezpieczniej. No, pod warunkiem, ze Wasze intencje sa wiarygodne. Ale..?
@ OOOOOOOO
dnia 03.10.2012, 13:02
Ocena
komentarza:
0
Jeszcze mnie wkurza ustawianie foto radarów , na ulicach około godz.19 tej jak się jedzie na Jareniówkę. Pusta droga z górki 50 km ogr.a tu czsem mozna się zagapić z górki i ma się przez chwilkę max 71 km i dostałem mandat. Przekroczenie 61 jest karalne. Ale w tym przypadku to pułapki na kierowców. Droga bez pieszych i samochodów i pstryk !!!
@ hmm
dnia 03.10.2012, 19:03
Ocena
komentarza:
-4
jaki masz problem jest 50km/h- jedź 50 km/h
@ czepialska
dnia 03.10.2012, 20:36
Ocena
komentarza:
1
Pusta droga , można jechać i 40 na godzinę, tylko jaki to ma sens, gdzie jest zagrożenie. które wymaga 50 km . Widać, że nie jeździsz samochodem bo nie czujesz absurdu tej sytuacji.
@ ciekawski
dnia 04.10.2012, 21:15
Ocena
komentarza:
0
a ja kiedys sobie jechalem za opelkiem, w ktorym jezdzi fotoradar na 50 jechal 95. Dlaczego jest bezkarny kierowca?
@ benek
dnia 03.10.2012, 13:06
Ocena
komentarza:
5
To jest śmieszne. Nie mówię już że jak ktoś przejedzie na czerwonym na chama. Ale jadąc te 50 km wjeżdżasz na to skrzyżowanie zapala się w ostaniej sekundzie żółte i czerwone tak szybko że jak stoją samochody to zwalniając strzelą CI fote i dadzą mandat 300 zł i 6p. To jest lekka przesada a na tej ulicy jest ruch dośc spory. Także się trochę zastanówcie za co dajecie te mandaty.
@ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dnia 03.10.2012, 13:09
Ocena
komentarza:
6
Jest to skrzyżowanie na którym nie ma wypadków!!! To jest po prostu szukanie kasy i nic więcej. Tam gdzie takie urządzenie by się przydało mam na myśli skrzyżowanie śmierci pod wiaduktem!!! Mamy powalone prawo, państwo, rząd itd. W końcu trzeba wyjść na ulicę bo ileż można wytrzymać to co się dzieje!!!
@ Obywatel
dnia 03.10.2012, 13:19
Ocena
komentarza:
-5
Zdjecia pojazdow w tym artykule moga przedstawiac kierowcow ktorzy na wskutek braku mozliwosci zjechania ze skrzyzowania sa na nim ale nie swiadczy to ze wjechali na czerwonym swietle
@ UFO
dnia 03.10.2012, 13:35
Ocena
komentarza:
9
Ubierz wszystkie okulary jakie znajdziesz w domu i przyjdz pooglądać te zdjęcia jeszcze raz. Jak nie pomoże to idz do okulisty i nie zapomnij też do psychiatry.
@ Obywatel
dnia 04.10.2012, 07:54
Ocena
komentarza:
-1
Bylem tylko ciekawy jak zareaguja na moj wpis PAJACE
@ ZenonDemon
dnia 03.10.2012, 13:28
Ocena
komentarza:
-2
Za takie przejeżdżanie na czerwonym powinni kwaterować kierowców w pierdlu ! To niezgodne z kodeksem ruchu drogowego i przykazaniami bożymi !
@ pablo
dnia 03.10.2012, 13:28
Ocena
komentarza:
9
własnie dziwi mnie fakt że takie zabawki montują na skrzyżowaniu gdzie naprawdę nic się nie dzieje. nie ma tam wypadków tym bardziej śmiertelnych bo każdy jedzie powoli tak czy inaczej bo zawsze tam jest ruch. w godzinach wieczornych światła wyłączone..
nabijanie kasy i tyle...
a co powiecie na to gdy stoicie sobie na drugiej pozycji jadąc w stronę rynku a pierwszy samochód, chociażby ta ich fantastyczna baba skręca w lewo dając kierunek dopiero jak się zatrzyma, prawy pas zajęty bo cały czas jadą, auto wybitnej kobiety oczywiście nie przy lewej krawędzi bo i po co...i stoicie tak aż pyknie czerwone i co wtedy się pytam?! 300zł 6pkt karnych i za co? za idiotyzm ludzi którzy skorygowali skrzyżowanie to raz a dwa za jazdę bez pojęcia tych królowych szos..
moim zdaniem bez sekundników ta cała szopka nie powinna w tym momencie działać..no ale pieniązki piękne trzepiecie dziady!
@ wwwiw
dnia 03.10.2012, 14:51
Ocena
komentarza:
1
chyba dokladnie widac kiedy robia zdjecia !!! samochod przed sygnalizatorem i za nim, tak ze nie mow ze ktos cie przyblokuje skrecajac w lewo !!!
@ ZenonDemon
dnia 03.10.2012, 13:31
Ocena
komentarza:
0
W ogóle skąd mam kurna wiedzieć, czy te zdjęcia są zgodne z tematem, skoro jest żem daltonistą.
@ kolo
dnia 03.10.2012, 13:46
Ocena
komentarza:
7
Ale dół od góry odróżniasz? I światło jako takie, nie wchodząc w kolory chyba też widzisz? To teraz uważaj: Jak świeci to na górze, to nie możesz jechać, jak świeci to na dole, to możesz jechać. :)
@ jaś
dnia 03.10.2012, 13:41
Ocena
komentarza:
7
słabi mnie gdy autorytet i znawca ruch drogowego strażnik miejski wypowiada się na takie tematy,to policja drogowa będzie teraz zajmować się psimi odchodami ???
@ Jaślanin
dnia 03.10.2012, 13:59
Ocena
komentarza:
12
Wolna jazda według kodeksu drogowego to również wykroczenie
@ viva
dnia 03.10.2012, 21:06
Ocena
komentarza:
0
nie wolna jzada
skoro chcesz juz taki byc...
zasadniczy i sie czepiac
to s ama sie uczepie
wolna jazda utrudniajaca jazde innym uczestnikom badz stwarzajaca zagrozenie
@ klkl
dnia 03.10.2012, 15:02
Ocena
komentarza:
9
Załóżmy taką sytuację.
Jade sobie od KW i jest strzałka. Zatrzymuje się przed nią przepisowo i ruszam a ona gaśnie jak będe już na skrzyżowaniu wtedy robi mi kamerka zdjęcie.. i dostaje mandat.
Totalna głupota bo ona i tak zgaśnie. Lepiej sięzatrzymać i blokować ruch niż przejechać i dostać 300 zł mandatu.
Albo sytuacja taka jedzie te 50 autobus pełny ludzi no i jest jakies 30 metrów od skrzyżowania no i jedzie sobie 50 i nagle pomaranczowe i czerwone chcą wyhamowac nawet w lecie to nierealne a kolesia zwolnią z pracy..
Ta straz miejska nie powinna istniec
Kiedyś jechałem 52 na 40stce i dostałem mandat 100 zł i 3 pkt..
A byłem w trudnej sytuacji nie miałem kasy matka też nie miała nawet pracy i ciężko było więc musiałem zarabiać jeżdząc napisałem w podaniu o tym i co ? nic .. więc o jakim człowieczeństwu mówi ten koleś ?
Powinni to zlikwidować..
Albo górka klasztorna tam jest 40... no i jedziesz z górki tam wczoraj stał radar.. jakie tam zagrożenie mogę powodowac jadąc 50 z górki ? totalne dno.. dobrze ,że ktoś dał znać bo pewnie dostałbym za przekroczenie 11 km/h 100 zł...
żenada następnym razem stane na drodze i zablokuje ten radar bo mam takie prawo..
A oni zauwazylem stawiają tylko wtedy jak smieci zbierają i stoi duzo koszów/y żeby nikt nie zauważył.
@ kierowca
dnia 03.10.2012, 21:15
Ocena
komentarza:
5
Opisany przez ciebie przypadek miałem jakieś trzy tygodnie temu, zatrzymałem się przed sygnalizatorem i ruszyłem w prawo na strzałce świecącej w połowie przejścia strzałka zgasła ja pojechałem, teraz jak mi przyślą zaproszenie do SM będę żądał całego nagrania z kamery i zobaczymy jak SM to potraktuje czy będzie to musiał Sąd rozstrzygnąć.
@ Obywatel
dnia 05.10.2012, 09:44
Ocena
komentarza:
-1
Jak nie masz pieniedzy to nie jedz samochodem tylko chodz na nogach -proste Wozenie doopy autem kosztuje
@ POlak
dnia 03.10.2012, 15:07
Ocena
komentarza:
6
mi tez zdarza się łamać przepisy, ale z tego, że robią cwaniakom zdjęcia na czerwonym, to jestem niezmiernie zadowolony... wszedzie powinny być takie kamerki!!
@ You are stupid
dnia 03.10.2012, 15:15
Ocena
komentarza:
6
Fajne te nowe kamery wszędzie takie powinny być. Mandat za przejechanie na czerwonym powinien wynosić 1000 zł to może czegoś by się nauczyli, a jak nie to 2000 zł. Bo normalny kierowca widząc światło zółte z odległości 20m staje. Widzę, że są tu tacy co widzą czerwone z 20m i tak jadą.
@ dragoness
dnia 03.10.2012, 16:20
Ocena
komentarza:
4
Co ma tytuł i treść pierwszego akapitu (który według prawideł sztuki dziennikarskiej powinien być wprowadzeniem do reszty artykułu) do całości, to wie tylko autor. A rejestrator przejazdu na czerwonym i solidne za to kary w całej rozciąglości popieram.
@ jaślak
dnia 03.10.2012, 19:15
Ocena
komentarza:
1
no LIDU tu rzeczywiście nie ma... :)
@ romek
dnia 03.10.2012, 16:30
Ocena
komentarza:
9
Ten system bez sekundników nie powinien w ogóle działać. Apeluję do burmistrza. W ten sposób ukarzecie wielu niewinnych ludzi.
@ xxxx
dnia 03.10.2012, 16:53
Ocena
komentarza:
4
tez mi wiadomosci napiszcie o wczorajszej akcji w WORD w K rosnie jak zawineli za łapówki egzaminatorów w ilosci 5 sztuk
@ kolega
dnia 03.10.2012, 17:11
Ocena
komentarza:
4
w Jaśle 99% kierowców powinna codziennie zostawiać samochody w garażach. Nie można tego nazwać jazdą tylko jakimś bezsensownym poruszaniem się po drodze. Jak już któryś wyjedzie to myśli że jest sam na drodze i jedzie jak chce. Jeden jedzie 100km/h po zabudowanym, (niech po lesie tak pojeździ, urwie koło i będzie spokój) a drugi 15km/h przez miasto ograniczenie jest do 50km/h więc jedź a nie ogladaj sie bo nie ma ani ładnej architektury ani ładnych dziewczyn, nie mówię już o ruszaniu ze skrzyżowania, tragedia. Później się dziwicie że Jasło zakorkowane, jak ma nie być zakorkowane skoro nie potrafi jeden z drugim depnąć trochę gazu. Nie piszę tu o szybkiej jeździe, ale o dynamicznej jeździe. Elemencie którego nauka pomijana jest na kursach na prawo jazdy. Widzisz zielone na skrzyżowaniu uciekamy aby jak najwiecej aut przejechało. Robi się luka między ciągiem aut, uciekam ze skrzyżowania. Więcej dynamiki w jeździe drodzy jasielscy kierowcy.
Pozdrawiam
@ hmmm
dnia 03.10.2012, 17:12
Ocena
komentarza:
0
na kilku zdjęciach mandatu nie powinno być czyli na od 2-8, na bank wjezdzali na pomarańczowym, a to jest dozwolone
@ hmm
dnia 03.10.2012, 18:59
Ocena
komentarza:
0
dozwolone powinno być pałowowanie takich '' kierowców '' jak ty...
@ Godz. 17:28
dnia 03.10.2012, 17:45
Ocena
komentarza:
1
Szybka i sprawna akcja SM i PSP, gałąź zasłaniająca "zielona strzałkę" została usunięta :-)
Podziwiam czas reakcji.
@ sygnalizator
dnia 03.10.2012, 19:00
Ocena
komentarza:
4
Trzeba by było być jasnowidzem żeby nie wjechać na czerwone bez odliczanego czasu.Każdemu się to może przytrafić.Ciekawę czy osoba opisująca ten artykuł zdaje sobie sprawę jaka by była atmosfera np.w tym autokaże gdyby kierowca gwałtownie zachamował aby nie wjechać na czerwonym.No ale przecież odliczanie czasu nie będzie tak szybko zamontowane bo się system monitoringu musi odrobić za mandady.
@ mila
dnia 03.10.2012, 19:38
Ocena
komentarza:
0
włodarze miasta powinni się zastanowić co byłoby tańsze i bezpieczniejsze tj chore światła, sekundniki i fotoradary, czy też może najprostsze i wg mnie najlepsze rozwiązanie na tym skrzyżowaniu czyli rondo, ale oczywiscie wtedy nie płynęła by kasa z mandatów szerokim strumieniem
@ obserwator
dnia 03.10.2012, 20:13
Ocena
komentarza:
0
jak ja czytam o tej jasielskiej SM to mi się nuż w kieszeni otwiera!!! Zlikwidować ich a jak nie to przywrócić ich do tego do czego byli powołani a nie fotoradary i kamerki im w głowie!!!
@ xx
dnia 03.10.2012, 20:17
Ocena
komentarza:
5
I co MASTAJ jesteś dumny że dzięki tOBIE kierowce ZMKSu wyrzucili dyscyplinarnie?
Że miał rodzine na utrzymaniu i nie ma za co żyć?
Was też wszystkich powinni wylać z panem na czele za wasze łamanie przepisów. Wypierdki od łapania na fotoradar na 40-tce przy zerowym ruchu na tym wasza robota się kończy a patrolować niebezpiecznych miejsc miasta nie ma kto, nieroby
@ bn
dnia 03.10.2012, 20:28
Ocena
komentarza:
0
Jestem tzw babą zawodowym kierowcą .W firmie tylko ja NIE PUKNĘŁAM SAMOCHODU , NIE SPOWODOWAŁAM WYPADKU A NAWET PUNKTÓW KARNYCH ZALICZYLAM TYLKO 5 ..JEŻDZĄC PO CAŁEJ POLSCE...że nieskromnie wspomnę o zerowych wynikach dmuchania w alkomat ( na bazie z kolegami róznie bywa)..i nie pieprzcie małolaty bez wyobrazni o umiejętnościach EGO to wy macie wielkie a poza tym ..cieniutkie Bolki...dawcy organów i pacjenci Piekar ...
@ kier
dnia 03.10.2012, 20:37
Ocena
komentarza:
2
Straż Miejska i pan komendant o ludzkim podejściu do sprawy mają fajną zabawkę do zarabiania pieniędzy i nie obchodzi ich nic że ktoś mało zarabia i ledwie wiąże koniec z końcem i zwalniają go z pracy.DZIĘkujemy.
@ Szanowni panowie
dnia 03.10.2012, 20:37
Ocena
komentarza:
3
Szanowni panowie SM Jasło, przejazd na czerwone świetle jest NIEDOPUSZCZALNY (to fakt), ale kilka razy zauważyłem, że nie używacie PASÓW BEZPIECZEŃSTWA w waszych samochodach służbowych (nie jesteście jedyni bo w policyjnych wozach też ten przepis jest martwy, ale zdarzają się wyjątki). Tak się zastanawiam, czy obowiązuje was inny Kodeks Ruchu Drogowego niż "cywilnych" użytkowników drogi.
Dla przypomnienia :
Zgodnie z art. 39 ustawy Prawo o ruchu drogowym kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z tych pasów podczas jazdy... itd.
Niekorzystanie z pasów bezpieczeństwa podczas jazdy - mandat 100 zł - 2 punkty
@ viva
dnia 03.10.2012, 21:07
Ocena
komentarza:
-2
k[...] - 4 egzaminatorow zwineli
zgadnijcie za co.
o tym piszcie.
bo ten WORD dotyczy wszystkich
zreszta kto dal lapowe to od razu widac...nawet nie trzeba daleko szukac jak niektorzy kalecza a ...prawko jest.porazka...
@ Sven
dnia 03.10.2012, 21:14
Ocena
komentarza:
-5
...Za czerwone światło powinno być 1000 złotych raz miałem zdarzenie na moście bo było czerwone i byłem pierwszy i był za mną cham,który mnie ominął i pojechał oczywiście największy odsetek wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym dokonują wiejskie babsztyle wiem to z obserwacji.
@ Sven
dnia 03.10.2012, 21:16
Ocena
komentarza:
-2
Tej zafiry to zupełnie nie mogę zrozumieć
@ klkl
dnia 03.10.2012, 21:54
Ocena
komentarza:
0
@sven

nie dziwie się też wolałbym ominąć taką ofiarę losu jak Ty aniżeli stać za Tobą.
True story
@ Sven
dnia 03.10.2012, 22:11
Ocena
komentarza:
-2
Jakoś nikt nie jest dla mnie inspiracją czy też wzorem do naśladowania...
@ WŚCIEKŁY
dnia 04.10.2012, 07:33
Ocena
komentarza:
2
zrobili by przynajmniej odliczanie do czerwonego i odwrotnie, a tak to wiecej ludzi bedzie sie obawiac i zahamuje ostro a ten na tlach da dzwona , zobaczymy czy bedzie bespieczniej czy nie.
@ roki
dnia 04.10.2012, 08:54
Ocena
komentarza:
1
Rozsądnym rozwiązaniem, było by zrobić rondo na tym skrzyzowaniu. Straz Wiejska, nie nabijała by kieszonek a ruch odbywałby się znacznie płynniej i bezpieczniej. Koszty okamerowanie skrzyzowania porównywale były by z wybudowaniem ronda. Ale co tam fotoradar nie wystarcza do nabijania kieszonki miastu, potrzeby urzędasów rosną!!!
@ Milcia
dnia 04.10.2012, 10:55
Ocena
komentarza:
0
tylko żerują na czyimś błędzie a może sie zdarzyć że można i przejechać w razie nawet gwałtownego hamowania lepiej przejechac ale nie tyle płacić mandatu i punktów komuś się raz zdarzy pieniędzy nie ma na utrzymanie rodziny i opłaty a tu trzeba placić i to nie małe pieniądze stają na każdym kroku i robią te fotosiki GŁUPSTWO
@ wielka wieś
dnia 04.10.2012, 14:30
Ocena
komentarza:
0
Jasło to takie wielkie miasto że nie ma obwodnicy jadąc od tarnowa na gorlice i przez miasto wiedzie jeden pas wiec nie sie co dziwic że sie kazdemu śpieszy, a obwodnica jest tak zakorkowana po samą rafinerię bo sie radnym zachciało w rafineri świateł nie wiadomo po co, Niech sobie do krosna nawet jadą to zobaczą jak obwodnica powinna wyglądać
@ ja
dnia 04.10.2012, 17:58
Ocena
komentarza:
0
Mysle że vwięcej kobiet rozmawia przez komurecke pod czas jazdy . tępić to z cał a surowoscią .
@ ja
dnia 04.10.2012, 20:00
Ocena
komentarza:
2
Jak widzę tego fałszywca rudzielca to aż mnie trzęsie. Że ktoś go nie oklepał jeszcze!!!. Dlaczego nie wykonują swoich obowiązków ustawowych. Nie są powołani tylko do ścigania piratów ale i do dbania o porządek w mieście, wtym ścigania paniusi której piesek na..[...] na chodnik i jest to nie tylko na oczach strażników ale i nagrane na monitoringu. Tym się nie zajmą??!!!
@ kobieta
dnia 04.10.2012, 21:28
Ocena
komentarza:
0
baba za kierownica ,smieszne ale .Prawdziwe sa statystyki ,80 % wypadkow powoduja meszczyzni a 20 % KOBIETY .Pytanie do wszystkich cwaniaczkow dlaczego???//
@ Obywatel
dnia 05.10.2012, 09:49
Ocena
komentarza:
0
Prosta odpowiedz Bo kobiet kierujacych jest 20% a mezczyzn 80 %
@ Ewa
dnia 05.08.2013, 19:30
Ocena
komentarza:
0
Dobry kierowca jeździ bezpiecznie, komfortowo dla pasażera, nie utrudnia ruchu oraz wykazuje się kulturą na drodze. Niestety, argumentacja kobiet jako lepszych kierowców zawęża się tylko do bezpieczeństwa na drodze i kończy się strzałem we własne kolano. Kobiety przytaczają dane statystyczne, które mówią, że sprawcami wypadków na drogach w 70%-80% (zależy od roku) są mężczyźni. Aby móc poprawnie wnioskować z tych danych statystycznych, która z płci jeździ bezpieczniej trzeba przeliczyć ilość wypadków przypadających na przejechany 1km. Jeżeli wiemy, że kierowców mężczyzn jest nadal więcej niż kobiet oraz to, że średnio mężczyzna w roku przejeżdża wielokrotnie więcej kilometrów, to otrzymane dane pokażą nam zupełnie przeciwny obraz niż życzyłyby sobie autorki tego argumentu. więcej na http://www.zzarogu.blogspot.com/2013/07/baba-za-kierownica-czy-kobiety-sa.html
@ You are stupid
dnia 04.10.2012, 23:02
Ocena
komentarza:
2
SVEN CZYTAJ UWAŻNIE !!! WIDZIAŁEM TWOJE KOMENTARZE POD WIELOMA artykułami
i żaden nie był mądry. Więc drogie dziecko weź się lepiej za naukę i odrabianie zadań do szkoły. Bo twoje komentarze to są bajki, do tego głupie. Lepiej się ucz bo tymi komentarzami denerwujesz tylko innych internautów. Ok!!!
@ max21
dnia 05.10.2012, 09:29
Ocena
komentarza:
3
Powinni zlikwidować Straż Miejską nic nie robią tylko polują na kierowców.
@ Emily
dnia 06.10.2012, 21:41
Ocena
komentarza:
0
Uśmiałam się przy tych zdjęciach. Ukazują, jak ludzie są ślepi.
@ matka
dnia 09.10.2012, 22:00
Ocena
komentarza:
1
kobiety to pikuś przy dziadkach którzy prują 30km\h na niezabudowanym tak że się w człowieku flaki gotują i ni cholera nie włączają kierunkowskazu!!!
@ cvhudy
dnia 26.10.2012, 21:10
Ocena
komentarza:
0
Tu popieram ,dziadki za kierownicą to dopiero cyrk . A co do kobiet nie wiem albo mam do czynieni z samymi takimi ,że naprawde niemożna im nic zarzucić są dobrymi kierowcami. Co do facetów no różnie to bywa moja siostra 2 razy miała wypadek za 2 razem niestety nieprzeżyła mojąmame facet terz rano na przejściu niezauważył mnie na parkingu skasował auto mimo że na całym parkingu było może z 3-4 auta .
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Wybory na osiedlach za nami

    W ubiegłym tygodniu zakończyły się wybory na przewodniczących i członków zarządu na szesnastu osiedlach w mieście Jaśle. Spośród nich na dziewięciu zgłoszony został tylko jeden kandydat na przewodniczącego. Zmiany uległy na osiedlach Gądki i Kopernika.

     

  • Nie niszczmy ostatniej nawierzchni naturalnej boiska - apeluje jaślanin

    Wydawałoby się, że decyzja o wymianie nawierzchni ze sztuczną trawą jest słuszna. Jednak odmienne zdanie ma jaślanin, który zabrał głos w tej sprawie na ostatniej sesji rady miejskiej.

  • „Prochem się stałeś...”

     

    Jest normalną, szczęśliwą kobietą, która ma męża i dzieci. Lubi chodzić w sukienkach, szpilkach - jak większość kobiet – jednak z racji zawodu w szafie królują spodnie i kolor czarny.

  • Bartosz to prawdziwy wulkan energii!

    Bartosz Klęba to zdolny jedenastoletni mieszkaniec z Harklowej w gminie Skołyszyn. Uwielbia śpiewać i rysować niesamowite komiksy, w których dzieją się niestworzone historie. Tego zwariowanego chłopca Polacy poznali w programie muzycznym The Voice Kids 2.

  • PASJA HAIR & BEAUTY zapraszana na innowacyjny zabieg VIVACE!

  • Mercedesem wjechał w drzewo

     

    Dziś rano na ul. Jana z Dukli doszło do groźnego zdarzenia drogowego. Kierowca osobowego mercedesa wjechał w drzewo. Dwie osoby trafiły do szpitala.

  • 15 milionów złotych na rewitalizację 

     

    Już wkrótce Miasto Jasło przystąpi do realizacji inwestycji, których łączna wartość opiewa na kwotę blisko 15 mln zł. W mieście powstanie m.in. nowoczesne centrum nauki. Remontu doczeka się również plac Żwirki i Wigury wraz z ulicami przyległymi. Zadania rewitalizacyjne finansowane będą przy udziale środków pochodzących z UE.

  • Konkurs na dyrektora szpitala rozstrzygnięty

    Komisja konkursowa powołana przez radę powiatu dokonała wyboru dyrektora jasielskiego szpitala. Do konkursu przystąpiło trzech kandydatów. Dzisiaj z jednym z nich podpisano umowę.

     

  • Budżet Obywatelski wraca do prokuratury

    Sąd Rejonowy w Jaśle rozpatrzył zażalenie złożone przez władze miasta Jasła na postanowienie prokuratury o odmowie wszczęcia dochodzenia w sprawie nieuprawnionego przetwarzania danych osobowych mieszkańców Jasła w ramach pierwszego budżetu obywatelskiego. Sprawa trafiła do ponownego rozpatrzenia.

  • Oświadczenie nauczycieli i pracowników jasielskiego "Ekonomika"

     

    Nauczyciele i pracownicy jasielskiego "Ekonomika" wydali oświadczenie w związku trwającym w Polsce strajkiem nauczycieli. 

  • Zdrowie ucznia priorytetem dla polskiej szkoły

     

    W minioną sobotę, w jasielskiej filii Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi odbyła się III Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kontekście edukacji zdrowotnej”. Wzięło w niej udział blisko sześćdziesięciu nauczycieli, wychowawców i pedagogów. Szczególnie wartościowe dla praktyków edukacji okazały się przygotowane przez organizatora konferencji warsztaty.

  • Bezpłatne badanie wzroku w salonie Visionoptyk

     

    Salon Visionoptyk zaprasza na bezpłatne badanie wzroku 25 kwietnia, 8, 20 i 31 maja 2019 r. Zadzwoń już dziś i umów się na badanie.

  • Nagrobki z najwyższej klasy granitu i marmuru

     

    Nasza firma od wielu lat oferuje kompleksową obsługę kamieniarską. Doświadczenie oraz znajomość oczekiwań klientów pozwala nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Na nasze produkty udzielamy 3 – letniej gwarancji.

  • ICOONE® - najnowszy masaż podciśnieniowy

     

    ICOONE® to najnowszy masaż podciśnieniowy do stosowania na ciało i twarz. ICOONE® jest skutecznym zabiegiem likwidującym cellulit, miejscowe otłuszczenia, luźną skórę oraz obrzęki limfatyczne. 

  • Oferta edukacyjna na rok szkolny 2019/2020 dla absolwentów szkół podstawowych i gimnazjów w Liceum Ogólnokształcącym w

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105