Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Burzliwa sesja powiatu: likwidacja oddziału dermatologicznego w Jaśle stała się faktem?

169

Podczas dzisiejszej sesji Rady Powiatu Jasielskiego radni debatowali nad zmianą statutu Szpitala Specjalistycznego w Jaśle. Zmiana ta była konieczna z uwagi na konieczność likwidacji oddziału dermatologicznego, która ma nastąpić z dniem 1 grudnia 2025 roku. Decyzja ta wywołała gorącą dyskusję wśród radnych i emocjonalne wypowiedzi zarówno opozycji, jak i władz powiatu.

„Nie każdego stać, żeby jeździć do Rzeszowa” – głos radnej Ewy Wawro

Radna Ewa Wawro przypomniała, że o możliwości likwidacji oddziału dermatologii mówiono już od początku roku:

– O likwidacji oddziału dermatologii słyszeliśmy już od samego początku roku. Jeszcze pani dyrektor Trzop przyznała, że to jest pierwszy oddział, który w pierwszej kolejności, jeżeli dojdzie do likwidacji, zostanie zlikwidowany. Teraz dostaliśmy informację, że zmieniamy statut, że wymagana jest zmiana ze względu na likwidację oddziału, ponieważ nie ma tam kto dyżurować.


Jak podkreślała, skutki tej decyzji najmocniej odczują pacjenci a oddział dermatologiczny w Jaśle wciąż cieszy się dużym obłożeniem i nie można mówić o jego „niewykorzystaniu”. Sytuacje, w których liczba chorych na oddziale spada, zdarzają się rzadko – najczęściej w okresach świątecznych. Jej zdaniem zapotrzebowanie na leczenie dermatologiczne wciąż rośnie, a pacjenci, którzy trafiają do jasielskiego szpitala, rzeczywiście wymagają hospitalizacji. Wawro zwróciła też uwagę, że nie wszystkich stać na dojazdy do Krosna czy Rzeszowa, dlatego likwidacja oddziału będzie szczególnie dotkliwa dla mieszkańców regionu.

Radni pytają o skutki decyzji

Radny Janusz Przetacznik zwrócił uwagę na konsekwencje zamknięcia oddziału i brak pełnej informacji o procesie:

– Mam nadzieję, że pan dyrektor przedstawi nam skutki i harmonogram podejścia do działań związanych z zamknięciem oddziału z dniem 1 grudnia 2025 roku, w tym pozbawieniem pracy 14 pielęgniarek oraz lekarzy. Wiemy, że lekarze sami zrezygnowali. Mam nadzieję, że pan dyrektor przedstawi nam harmonogram dochodzenia do tych decyzji i przede wszystkim osoby odpowiedzialne, które doprowadziły do tego stanu.


Podobne stanowisko zajął radny Krzysztof Buba:

– Uważam, że niesłusznie robimy likwidując ten oddział, a na pewno nie zostało w mojej ocenie przez te wszystkie lata poczynione to, co powinno być, żeby z czystym sumieniem można było podjąć decyzję o likwidacji.


Dyrektor szpitala: „Nie jest moim celem likwidowanie czegokolwiek”

Dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Jaśle, Henryk Przybycień, tłumaczył decyzję o zamknięciu oddziału brakiem personelu i zmianami w sposobie leczenia:

– Rozmawialiśmy kilkukrotnie i osobno i z całym zespołem lekarskim, i z rezydentami. Niestety, nie było determinacji, żeby ten oddział dalej „pociągnąć”.


Jak dodał:

– Nie do końca wynika to z decyzji lekarzy tam pracujących, ale również z postępu technologii medycznych. Gro pacjentów dermatologicznych leczy się dziś ambulatoryjnie. Wszyscy pacjenci, którzy byli leczeni w programach lekowych, będą leczeni w ramach poradni. Nie ma tutaj takiego zagrożenia, że nie będą.


Dyrektor zapewnił, że szpital jest zobowiązany do wdrożenia programu naprawczego, który zostanie określony przez Ministerstwo Zdrowia:

– To nie będzie kwestia dowolna dla szpitala. Program musi przyjąć Rada Powiatu, a będzie jeszcze opiniowany przez NFZ, Wojewodę i Agencję Oceny Technologii Medycznych.


Przybycień dodał też:

– Nie jest moim celem likwidowanie czegokolwiek w szpitalu. Jestem przeciwnikiem, bo wiem, że jeżeli coś zamkniemy, to tego się już nie da otworzyć. Ale jeżeli rzeczywistość jest taka, jaka jest i nie można znaleźć na rynku lekarzy, to my nie mamy innego wyjścia. Natomiast pacjenci będą zabezpieczeni.


„Technologia idzie do przodu” – dyskusja o zawieszeniu oddziału

W odpowiedzi na propozycję członka Zarządu Powiatu Jasielskiego Sławomira Madejczyka, by zamiast likwidacji zawiesić funkcjonowanie oddziału, dyrektor Przybycień wyjaśnił:

– Żeby zawiesić oddział, musimy mieć zgodę wojewody. Z takim wnioskiem musimy wystąpić. I tu jest też problem, że my zamiast próbować wykorzystać bieżące możliwości – bo również NFZ sugerował takie rozwiązanie – pomijając kwestie kadrowe, myślę, że ten problem wcześniej czy później by do nas wrócił. Tak jak mówię, technologia idzie do przodu i dotyczy to nie tylko oddziału dermatologicznego. Coraz więcej procedur medycznych można wykonać w procedurze jednego dnia.


Emocje i polityczne starcie na sali

W głosowaniu nad zmianą statutu 11 radnych było „za”, 7 „przeciw”, a 4 wstrzymało się od głosu.

Następnie radni zajęli się przyjęciem programu naprawczego Szpitala Specjalistycznego w Jaśle na lata 2024–2025. I tutaj emocje ponownie sięgnęły zenitu.

Radny Janusz Przetacznik przypomniał, że wcześniejsze plany naprawcze nie przyniosły oczekiwanych efektów i skrytykował działania władz powiatu. Jego słowa spotkały się z ostrą reakcją starosty jasielskiego Adama Pawlusia:

– Czy pan wie, kto odpowiada za finansowanie świadczeń medycznych? W systemie brakuje 14 mld zł. 3 mln nadwykonań na ortopedii i nie ma kto za to zapłacić. Więc jakie jest wyjście z tej sytuacji? Nie przyjmować pacjentów. I za to odpowiada Adam Pawluś?

Starosta dodał z widocznymi emocjami:

– Wynagrodzenia jakie były w 2015 roku, a jakie są dzisiaj, zostały ustalone ustawowo. Zarząd pod moim kierownictwem wykonuje swoje zadania prawidłowo. Przygotował szpital i zabezpieczył od strony sanitarnej, epidemiologicznej i przeciwpożarowej. To są wielkie inwestycje – ponad 70 mln zł ze środków zewnętrznych. Szpital wygląda tak, jak wygląda, i nie stanowi żadnego zagrożenia. Jasielski szpital nie jest wyjątkiem. Popatrzmy na Bieszczady – tam już w ogóle szpitali nie ma. Kto za to odpowiada? Kto dzisiaj rządzi w kraju?

Aby nieco uspokoić nastroje, głos zabrał przewodniczący rady Grzegorz Pers:

– Środowisko zewnętrzne ma ogromny wpływ na to, jak funkcjonują szpitale, zwłaszcza te powiatowe. Były zapowiedzi programów restrukturyzacyjnych i do dziś nie ma aktów wykonawczych ministra zdrowia. Niestety, sytuacja w szpitalach się nie poprawia.


Ostatecznie za przyjęciem programu naprawczego głosowało 13 radnych, 5 było przeciw, a 4 wstrzymało się od głosu.

Oddział dermatologiczny przechodzi do historii

Decyzja o likwidacji oddziału dermatologicznego w Jaśle oznacza koniec wieloletniej historii jednego z popularniejszych oddziałów szpitalnych w regionie. Pacjenci będą musieli szukać pomocy w Krośnie lub Rzeszowie, a 14 pielęgniarek nowej pracy.

Choć dyrekcja zapewnia, że „pacjenci zostaną zabezpieczeni”, wśród radnych i mieszkańców pozostaje poczucie, że likwidacja to ostateczność, której można było uniknąć.

Agnieszka Wnęk

Reklama

Komentarze: 169

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Ja
dnia 26.10.2025, 20:14 · Zgłoś
Pan dyrektor ma rację : technologia medyczna poszła tak daleko, że jak zamknie się oddziały szpitalne to nikt tam się leczyć nie będzie
Jeśli myślicie, że będziecie się leczyć w Krośnie to dalej tak myślcie
Od prawie roku jest chęć likwidacji tego oddziału i wreszcie się uda ktoś zakrzyknie hurra, ale raczej dla szpitala na plus to nie wpłynie
Odpowiedz
17
@ Quba
dnia 25.10.2025, 18:31 · Zgłoś
I jeszcze jedno, gdzie teraz jest Kurowska, Zającowa, Czarnecki, Pabian. Ciekaw jak bardzo przejmują się waszymi problemami ??? Tak pięnie jeszcze niedawno słodzili do waszych uszu.
Odpowiedz
3
@ Świntusia Macrabescu
dnia 25.10.2025, 19:27 · Zgłoś
Spieszę z odpowiedzią. W kwestii burmistrza, wybraliście sobie jaślanie Pana z PSL niejakiego Kostrząba, więc widać jakie ma przełożenie na istotne sprawy dla miasta. Po za tym myślisz kompetencje organów samorządowych
Odpowiedz
9
@ Quba
dnia 25.10.2025, 18:26 · Zgłoś
Z fascynacją czytam te komentarze. Wszystkie dotyczą faktu że po zamknięciu oddziału, ludzie będą płacić składki na NFZ i potem lekarzowi za wizytę prywatną. Za stan finansów w każdym mieście odpowiada starosta, w Jaśle też. Szpital dla przypomnienia z informacji podanej przez starostwo wynosi ponad 9 milionów PLN - tego nie zrobiono przez ostanie 2 lata tylko dłużej. I dla Was wszystkich tych od PO i od PIS - wy się gotujecie na internecie a oni jak byli , tak są dalej , głosujemy na nich. Może czas pójść po rozum do głowy, przestać [...] na sąsiada i pomyśleć kto odpowiada za obecny stan rzeczy. Bo na pewno nie sąsiad który jest z PIS lub sąsiad z PO. Dam wam prosty przykład - spróbuj jeden z drugim dostać pracę w starostwie w Jaśle Da się. Jak jesteś z rodziny, obojętnie jakiego wyznania. pozdrawiam myślących.
Odpowiedz
2
@ Byf
dnia 25.10.2025, 17:14 · Zgłoś
Co to za pani na drugim zdjeciu za p.wawro?
Odpowiedz
0
@ Namiestnik
dnia 25.10.2025, 21:21 · Zgłoś
Alicja w Krainie Czarów.
Odpowiedz
-3
@ Staszek
dnia 25.10.2025, 17:10 · Zgłoś
i znowu uśmiechnięte teorie agresywnej i aroganckiej [...]nes ...wysmiewajacej wszystkich którzy mająi nne zdanie niż ono
Odpowiedz
23
@ Oiom2
dnia 25.10.2025, 07:06 · Zgłoś
Nowemu dyrektorowi bardziej opłaca się płacić lekarzom za bezczynne siedzenie niż za zabiegi
Ściąga się lekarzy z Krakowa i innych miast to jak ma nie być długów.
Będzie jeszcze większa ruina niż jest.
Odpowiedz
17
@ Dan
dnia 24.10.2025, 21:25 · Zgłoś
Nawet 70 czy 80 procent kasy z NFZ idzie na wynagrodzenia a reszta co zostanie to na pacjenta kapnie
Odpowiedz
-5
@ Do Dana
dnia 25.10.2025, 07:14 · Zgłoś
A miało być tak pięknie za PO jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki wszystko będzie pięknie i rozwiązane będą problemy w służbie zdrowia.Przyszli złodzieje na nic nie ma pieniędzy zadłużają Polskę i likwidują oddziały szpitalne a zaraz pójdą i szpitale.Macie uśmiechnięta Polskę.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 11:52 · Zgłoś
W ciągu dwóch lat mieli posprzątać ośmioletni [...]?
Odpowiedz
5
@ Damdam
dnia 25.10.2025, 13:56 · Zgłoś
Nie 70-80% procent tylko 110% idzie na wynagrodzenia a kapie z dolu do gory
Odpowiedz
6
@ AQQ
dnia 24.10.2025, 21:14 · Zgłoś
O co wam chodzi...??? Jak dacie Tuskowi 100% w wyborach, to wtedy spełni 100% swoich obietnic... uczciwie...???
[...] Wiedziałem że elektorat PO jest ograniczony [...]...ale że aż do takiego stanu..??
Wam jakby Tusk powiedział, że to co zostawiacie w ubikacji jest smaczne, to byście to zjedli i powiedzieli że wam smakowało..
Odpowiedz
7
@ Stary
dnia 25.10.2025, 11:37 · Zgłoś
Współczucie dla rodziny .
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 11:53 · Zgłoś
Ulżyłeś sobie? No to teraz wsiądź do Izery i ruszaj na CPK. Dolecisz do Szczecina na polski prom.
Odpowiedz
9
@ Mieszkanka Jasła
dnia 24.10.2025, 20:46 · Zgłoś
Ważniejsze są alejki i tak ten szpital nie leczy Do krosna jak zawiozą pacjenta z Jasła to i tak żadnej pomocy nie udzielą a przede wszystkim w dni świąteczne czy w nocnych godzinach Mam przykre doświadczenie po ostatnim potraktowaniu chorego na raka z gorączką wysoka niewydolnością nerek i tak nie udzielili pomocy jedynie antybiotyk przepisał lekarz a na wyniki jakie były źle nawet nie spojrzał okiem I tak leczą w Krośnie i Jaśle Karetka całą noc woziła męża od szpitala do szpitala a kto wybrał ten nieudolny Rząd Jest lotnisko gotowe helikopter i wywieść to nieudolne towarzystwo z Jasła
Odpowiedz
9
@ strona wuwuwu
dnia 24.10.2025, 20:38 · Zgłoś
Może do Gorlic na korepetycje? Daleko nie jest.
Odpowiedz
29
@ pacjet
dnia 24.10.2025, 19:42 · Zgłoś
Wywalic na [...] rzadzacych w Jasle jak i dyrektora szpitala jak to jest zebyJaslo nie mialo dermatologii
Odpowiedz
1
@ Do pacjenta
dnia 25.10.2025, 07:27 · Zgłoś
A gdzie macie teraz lukacijewska i frydrchowa nie robią pikiety na rynku w Jaśle?
Odpowiedz
9
@ Ciekawy
dnia 25.10.2025, 11:39 · Zgłoś
To one tu rządzą ? Byłem przekonany że Kurowska i Zajaciwa.
Odpowiedz
19
@ Rjs
dnia 24.10.2025, 19:38 · Zgłoś
Fucktem jest to że jesteśmy co miesiąc okradani a musimy się leczyć prywatnie i nikt do dziś dnia za to nie beknal
Odpowiedz
0
@ Do Rjs
dnia 25.10.2025, 07:18 · Zgłoś
A gdzie lekarz odpowiedzialny? Jeżeli nie dostaniesz się do lekarza z NFZ to idziez prywatnie i fakturę dajesz do NFZ ilu pacjentów już to zrobiło?Jak ci ludzie muszą być upośledzeni żeby głosować na koalicję 13, grudnia.
Odpowiedz
5
@ Rjs
dnia 25.10.2025, 11:51 · Zgłoś
Poczekaj jeszcze chwilę i będziemy mieć mniejszość ukraińska w rządzie i wtedy dopiero się zacznie. Nie wiem skąd wzięła się moda na to całe szaleństwo.? Dla nas pracy niema a dla nich jest. Tak samo z kolejkami do lekarza. Ja pół roku czekania na rezonans a ona mówi że czeka dwa tygodnie. Jaja
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 11:54 · Zgłoś
Nie głosują na koalicję 13 grudnia. Taka istnieje tylko w ciasnych móżdżkach PiS.
Odpowiedz
0
@ jklkh;lk;kk;
dnia 25.10.2025, 21:07 · Zgłoś
Dragoness ty masz mozdzek
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 22:01 · Zgłoś
Każdy ma [...], biologiczny indolencie.
Odpowiedz
3
@ Oko
dnia 24.10.2025, 18:31 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
24
@ abiturient
dnia 24.10.2025, 18:12 · Zgłoś
Szpital Krosno
9 września
·
Uroczyste otwarcie Oddziału i Poradni
Dermatologicznej w nowej lokalizacji.
8 września br. w kompleksie budynków Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego im. Jana Pawła II przy ul. Grodzkiej w Krośnie odbyło się uroczyste otwarcie Oddziału i Poradni Dermatologicznej

u nas działa
Odpowiedz
-5
@ Fan
dnia 24.10.2025, 18:38 · Zgłoś
3 miliony dostali
Bada teraz z Jasła jeździć do Krosna a co teraz tak nie ma nie jeżdżą?

Rehabilitacja w Jaśle już prawie prywatną to [...] milcza może pokrzyczycie jak wam przyjdzie chodzić i płacić.
Ale wątpię będą krzyczeć jak PiS wróci do władzy i jak będzie rozliczał zdrajców Polski
PO PSL SLD.
Odpowiedz
6
@ krus
dnia 24.10.2025, 21:33 · Zgłoś
Jak czytam te Twoje [...] to wcale mnie nie dziwi, że tu nikt nie chce już mieszkać. A zastanowiłeś się kiedyś - tak z czystej ciekawości - komu tak zależy na likwidacji tego szpitala. No chyba nie nam szarym ludziom. Ale już takim ludziom związanym z medycyną - kto wie.
A przy okazji Twoich wypowiedzi można piękną pracę napisać o panującej [...]. Chłopie ogarnij się i kup żarówkę. Chyba, że wolisz krużganek oświaty jak to mówił Twój bożek narodowiec z [...]
Odpowiedz
19
@ polak
dnia 24.10.2025, 18:07 · Zgłoś
Pankiewicz i Pawluś do domu.Przed młodzieżą jest przyszłość a starym podziękować oni już swoje zrobili.Przykro ale przyszłość to nie dla nich.
Odpowiedz
38
@ Ben71
dnia 24.10.2025, 17:06 · Zgłoś
Panie Starosto jeszcze trzeba było trzy parki zrobić wokół szpitala, najlepiej teraz zwalić na rządzących i nie przyjmować jak mężczyzna na klatę porażki swoich niestety rządów. Osobiście uważam jasielski szpital za umieranie a nie jednostkę leczniczą. [...] krowa dla pseudo medyków, którzy dumnie zwą się lekarzami i doktorami. A obudzić takiego w nocy na dyżurze, wyrazy współczucia dla pielęgniarek.
Odpowiedz
21
@ Popieram
dnia 24.10.2025, 17:29 · Zgłoś
Bardzo celna opinia. Mieszkańcy Jasła i okolic też mają podobne zdanie
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 21:10 · Zgłoś
Nie wszyscy. Tylko ci niedouczeni.
Odpowiedz
1
@ Sprawdza się..
dnia 24.10.2025, 22:17 · Zgłoś
że wycięte drzewa odpłacą się.Szkoda drzew.
Odpowiedz
0
@ oben777
dnia 25.10.2025, 14:00 · Zgłoś
Skiro uwazasz osobiscie jasielski szpital za [...] to spowoduj jego likwidacje.nie bedzie w jasle zgonow .klocku zlamany
Odpowiedz
0
@ Coola
dnia 28.10.2025, 08:39 · Zgłoś
dragoness,chyba ty jesteś [...]!
Odpowiedz
36
@ KRS
dnia 24.10.2025, 16:52 · Zgłoś
Zlikwidować cały szpital, a zostawić tylko armie urzędników w administracji, którzy sami nie wiedzą po co taam są...ale skoro ,, wujek " załatwił, to trzeba udawać że się pracuje...
Tu oszczędności nikt nie widzi...a wystarczyło by ich połowę z tego co teraz, i to by nie mieli co robić.
Odpowiedz
-5
@ do krs
dnia 24.10.2025, 17:48 · Zgłoś
jaka armię? już o tej armi czytam dwa lata a dowodów zadnych
Odpowiedz
11
@ kRS
dnia 24.10.2025, 18:37 · Zgłoś
@ do krs
Troszkę wysiłku i wszystko znajdziesz w internecie...
Zwolnić połowę a druga polowa ze strachu będzie dwa razy bardziej wydajna ...gwarantuje.
W prywatnych firmach metoda ta się doskonale sprawdza, wiec czemu nie zastosować tego i tutaj??
Odpowiedz
0
@ do krs
dnia 26.10.2025, 15:00 · Zgłoś
Czyli standardowo, tak jak pod każdym tego typu newsem, odpowiedź to - znajdziesz w internecie. Szkoda że jak pytam o konkrety nawet z internetu to nikt nie jest wstanie ich podać..
Odpowiedz
-7
@ A DŁUG PO PSL SLD rosnie!!!!
dnia 24.10.2025, 16:49 · Zgłoś
Tak jest w całej Polsce zamykają szpitale,szkoły zakłady pracy fabryki itd...
Wy myslicie ze to koniec? poczekajcie do przyszlego roku co sie bedzie w Polsce działo jak PO PSL SLD bedzie brakowało MILIARADÓW bo wszytko niszcza od 2 lat i udaja ze jest dobrze w TV PROPAGANDA TVN i TVP i anty polskich mediach.
Odpowiedz
-2
@ AQQ
dnia 24.10.2025, 16:59 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ Donald
dnia 24.10.2025, 17:06 · Zgłoś
Co do elektoratu Tuska to się wcale nie dziwię, bo oni nie mają ani jednej zdrowiej szarej komórki.
Samo to jak mu klaskali za to że powiedział że jak dostał 30% w wyborach to i realizuje 30% obietnic...no ręce opadają naprawdę...
Nue dziwię sie że Tusk takie brednie wygaduje, bo on jest zdolny do wszystkiego.
Dziwię się tym co te jego słowa oklaskiwali...ich poziom umysłowy to po prostu ruina...to jest właśnie ten ,, inteligentny " ekektorat Tuska.
Odpowiedz
3
@ Muran
dnia 24.10.2025, 17:17 · Zgłoś
@ Donald
Podobno wiceministrem edukacji w rządzie Tuska ma niedługo zostać niejaki Pan Jacek Murański.
Ma to znacząco podnieś morale tego rządu..
Odpowiedz
6
@ Etam..
dnia 24.10.2025, 17:22 · Zgłoś
Bedzie brakowalo miliardow bo tak jak pis po
Rozdaje pieniadze nierobom .byle tylko kupic glosy..a potem gornicy.rolnicy.[...] itd.kazemu trzeba dac.obowiazkow żadnych...
Musi brakowac...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 21:11 · Zgłoś
Odpaliły się pisowskie [...] w strachu, bo zaczynają się sypać zarzuty prokuratorskie. Oj trzeba będzie chyba osobne więzienie wybudować.
Odpowiedz
2
@ Wera
dnia 24.10.2025, 21:18 · Zgłoś
@ dragoness
Mówisz o prywatnej prokuraturze Tuska może..??
Igrzyska zamiast chleba dla masy z mózgiem zlasowanym przez tvn..??
Odpowiedz
-2
@ Wera
dnia 24.10.2025, 21:55 · Zgłoś
@ dragoness
Bodnar sie poddał, Żurek też już się trzęsie... Wiedzą co im za to grozi jak wróci normalny rząd...Tusk ucieknie, ale wszystkich nie zabierze ze sobą, dobrze o tym wiedzą.
Odpowiedz
-1
@ Do muran
dnia 25.10.2025, 07:20 · Zgłoś
Rządzi Tusk na nic nie ma pieniędzy
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 11:55 · Zgłoś
skończyłeś? to umyj rączki.
Odpowiedz
41
@ Sieka
dnia 24.10.2025, 16:12 · Zgłoś
Starosta to ma tupet. Gość rządzi powiatem 10 lat, doprowadził szpital do ruiny I śmie mówić że to wina tych co teraz rządzą. Taki kit to może swojemu ciemnemu elektoratowi wciskać
Odpowiedz
21
@ Do Sieki
dnia 24.10.2025, 17:31 · Zgłoś
I własnie to robi, jak widać z lizusowskich kłamliwych komentarzy czcicieli PiS
Odpowiedz
-2
@ AI waj
dnia 24.10.2025, 15:38 · Zgłoś
To tylko malutka część większej całości. A będzie znacznie gorzej. Zdziwieni? Naprawdę?! Śpijcie dalej, krótkowzroczni miłośnicy duopolu PIS-PO z przystawkami!
Odpowiedz
20
@ strona wuwuwu
dnia 24.10.2025, 15:09 · Zgłoś
Jak rozumiem, problem zaczął się wczoraj wieczorem?
Odpowiedz
43
@ Mieszkaniec
dnia 24.10.2025, 14:12 · Zgłoś
Lekarzy nie będzie, pielęgniarek nie będzie, ale „pacjenci będą zabezpieczeni”,
Co za brednie. To jest dalsza degradacja jasielskiego szpitala.
Gigantyczny dług nie pojawił się nagle, ktoś zarządzał tym szpitalem i ktoś nadzorował, a nad tym wszystkim jest jeszcze rada powiatu.
Na naszych oczach marnuje się dorobek pokoleń. Bardzo przygnębiające.
Odpowiedz
34
@ ojejku
dnia 24.10.2025, 14:10 · Zgłoś
to którzy radni zlikwidowali nam oddział dermatologiczny ???
Odpowiedz
21
@ Do Re Mi
dnia 24.10.2025, 12:25 · Zgłoś
A Szlachta Jasielska z Burmistrzem , Rudą Maryśką, Grubym Zającem, Starym Pawlusiem itd. Się bawi i czepię kasiore pod stołem do kieszeni swojej i znajduje pracę dla rodzinki …
Odpowiedz
14
@ jajo
dnia 24.10.2025, 12:09 · Zgłoś
Jeżeli uczelnie nie będą kształciły więcej lekarzy i nie będzie działało prawo popytu i podaży to w służbie zdrowia będzie coraz gorzej...
Odpowiedz
7
@ strona wuwuwu
dnia 24.10.2025, 15:10 · Zgłoś
Proszę sprawdzić ile (od lat, niezależnie od opcji politycznych) jest miejsc na specjalizacje.
Odpowiedz
0
@ oko
dnia 24.10.2025, 16:51 · Zgłoś
Prosze podac dane o ile okroili miejsc za PO PSL SLD czekam
Odpowiedz
42
@ tutejszy
dnia 24.10.2025, 11:53 · Zgłoś
panie dyrektorze nierentowne oddziały należy zlikwidować ,pracowników przenieść na inne odziały , pracownicy szpitala którzy pobierają emerytury i pracują jeszcze w szpitalu na umowa zlecenie należy już jak najszybciej odciąć od żłobu niech nie zabierają tlenu tym pracownikom którym jeszcze nie przysługuje emerytura krwiopijcy na umowie zleceniu trzymają się stołka i 80 procent czasu w pracy spędzają na internecie to jest żenada żeby w tak trudnym czasie dla szpitala pozwolić trzymać tych nierobów .
Odpowiedz
8
@ DDD
dnia 24.10.2025, 13:28 · Zgłoś
Dyrektor ma za zadanie ograniczyć koszty, bo długu jest na ponad 100 baniek. Co się dziwicie? Największy koszt to pensje pracowników. Dlatego będzie likwidował nierentowne oddziały (z tym będą się oczywiście wiązały zwolnienia pracowników). Słychać też, że rehabilitacja na Kraszewskiego też zostanie zlikwidowana/ograniczona/przeniesiona. Z pustego i Salomon nie naleje. Czarodziejska różdżka działa. :)
Odpowiedz
17
@ Do ddd
dnia 24.10.2025, 17:34 · Zgłoś
To niech zwolni pisowskich protegowanych na różnych niepotrzebnych stołkach administracyjnych. PiS nie jest nietykalny i bezkarny, dość dojenia, okradania, próżnowania na koszt podatnika
Odpowiedz
2
@ DDD
dnia 24.10.2025, 19:45 · Zgłoś
A niech zwalnia kogo chce, z PiS, z PO, lewicy itd. Jeśli wycena świadczeń jest przez NFZ niedoszacowana, a jednocześnie jest ustawa o minimalnym wynagrodzeniu w służbie zdrowia, brak lekarzy w związku z czym trzeba im płacić ile sobie krzykną żeby oddziały funkcjonowały to nie dziw, że długi rosną...A to właśnie wypłaty są głównym generatorem zadłużenia.
Odpowiedz
34
@ Terdk
dnia 24.10.2025, 11:44 · Zgłoś
Obecnie od kilku lat mieszkam w Rzeszowie, jednakże przykro mi się patrzy jak rejon Jasła jest zarządzany. Brakuje tu inwestycji wspierających rozwój od czasu mojej wyprowadzki jedynie widocznie rozbudowały się cmentarze. Jasło powinno zabiegać o dobre połączenie do A4 i S19. Byłby to pozytywny impuls do rozwoju regionu
Odpowiedz
18
@ Anonim58416
dnia 24.10.2025, 13:08 · Zgłoś
Bo tutaj sie panie nic nie da
Odpowiedz
43
@ Miś
dnia 24.10.2025, 11:15 · Zgłoś
A wszyscy dalej siedzą w komentarzach, zamiast wyjść protestować, albo może połowę zielonego baraku wyrzucić na [...]. Ale przecież nie będziemy pozbywać pracy kuzynów, cioteczek,przyjaciółeczek... Lepiej likwidować oddziały. To samo ze starostwem i resztą. Czy ktokolwiek dostał tam pracę bez znajomości ??? ZUS,Krus??? Tajemnice poliszynela. Wszyscy wiedzą ale ???
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 12:21 · Zgłoś
Ja już próbowałam protestować. Przyszło 4 osoby.
Odpowiedz
-3
@ Tymbark
dnia 24.10.2025, 12:33 · Zgłoś
A gdzie było zebranie osób protestujących ? Bo przyjdę jak się zbierze grupa. Zabiorę ze soba Polską flage i koktajl Mołotowa
Odpowiedz
8
@ Dodo
dnia 24.10.2025, 14:49 · Zgłoś
A ty z którego budynku na terenie szpitalu Misiu?
Odpowiedz
6
@ Pipi
dnia 24.10.2025, 16:48 · Zgłoś
@ dragoness
No właśnie dlatego nikt nie przyszedł bo ty tam byłaś...nie przyszło ci to do głowy??
Ty i twoje poglądy odstraszają normalnych ludzi po prostu...tyle.
Odpowiedz
5
@ Kill
dnia 24.10.2025, 17:38 · Zgłoś
A ty z którego domku tam ??
Odpowiedz
5
@ Dodo
dnia 24.10.2025, 18:52 · Zgłoś
A ty z którego budynku na terenie szpitala??? Misiu
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 21:13 · Zgłoś
Czyli, panno Pipi, [...] rządzą. Możesz sprecyzować, jakie poglądy?
Odpowiedz
5
@ Kill
dnia 24.10.2025, 21:20 · Zgłoś
A ty z którego domku z terenu szpitala?
Odpowiedz
-5
@ pacjet
dnia 24.10.2025, 21:21 · Zgłoś
ty se mozesz protestowac w domu
Odpowiedz
-9
@ Pipi
dnia 24.10.2025, 21:22 · Zgłoś
@ dragoness
Tata miał chyba z 2 promile jak cię płodził..a może mama cie płodziła...co to za różnica ... jeszcze pies tam pewnie się przyplątał.
Odpowiedz
1
@
dnia 24.10.2025, 21:27 · Zgłoś
A ty z którego domku ??? [...] boli że nie jesteś tam? Trzeba mieć coś w głowie misiu
Odpowiedz
2
@ Ppl
dnia 24.10.2025, 21:34 · Zgłoś
Malarz,murarz, mechanik [...] bóli?
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 11:58 · Zgłoś
Panno Pippi. Z chamidełkami nie dyskutuję. Poziom komentarza świadczy o tobie i twoim oficerze prowadzącym.
Odpowiedz
23
@ Dexter
dnia 24.10.2025, 11:06 · Zgłoś
To już lepiej zamknąć cały szpital… a nie po kawałku … kiedyś i tak tak cały zlikwidują …

Jaslo jako miasto upada … żeby coś załatwić trzeba jeździć do Krosna do Rzeszowa itd…

Dworzec w ruinie, brak McDonald, KFC, Starbucsa, Pizzy Hut i tak można wymieniać i wymieniać…

Młodzi wyjeżdżają na studia potem zostają i tutaj nie wracają bo nie ma do czego …
Odpowiedz
-7
@ int555
dnia 24.10.2025, 11:21 · Zgłoś
Młodzi wyjeżdżają przede wszystkim przez brak McDonald i Starbucsa.
Nawet tego nie mogą zapewnić :):) - dali by co tym młodym to by nie wyjeżdżali.
Odpowiedz
8
@ Do Re Mi
dnia 24.10.2025, 12:22 · Zgłoś
Masz rację … a do tego Gamrat upada, Pektowin już dawno upadł, puste budynki z powybijanymi szybami stoją po firmach co upadły, teraz tylko tam [...] sobie wino [...] popijają …

ale co tam Pan Bóg Nsm wynagrodzi jak idą pieniądze na 136 Kościół w Jaśle i okolicach …

[...] dosłownie
Odpowiedz
15
@ Anonim58543
dnia 24.10.2025, 13:10 · Zgłoś
Faktycznie McDonald zatrzyma młodych huraaa...
Odpowiedz
3
@ Etam..
dnia 24.10.2025, 14:03 · Zgłoś
Tak..najgorszy jest brak starbuca
Odpowiedz
1
@ Jaslak
dnia 24.10.2025, 17:35 · Zgłoś
Mam ekspres do kawy...
Odpowiedz
-1
@ ...
dnia 24.10.2025, 19:04 · Zgłoś
Po co to potrzebne. Ważne że jest masa nowych ofert pracy co tydzień w Jaśle i okolicach xd.
Odpowiedz
1
@ ...
dnia 24.10.2025, 19:06 · Zgłoś
Jasielskie to ewenement na skalę Polski.
Odpowiedz
5
@ Do dextera
dnia 25.10.2025, 12:52 · Zgłoś
To, że nie ma w Jaśle KFC czy McDonald to akurat wielki plus, bo to co sprzedają to chemiczny [...] kancerogenny.
Odpowiedz
49
@ Anonim5356
dnia 24.10.2025, 09:44 · Zgłoś
Najważniejsze że będziemy z uśmiechem spacerować po pięknych alejkach przed szpitalem hehehe ...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 10:31 · Zgłoś
Raczej z modlitwą na ustach.
Odpowiedz
-3
@ Do dragoness
dnia 25.10.2025, 12:53 · Zgłoś
A co złego, że chory człowiek modli się wśród drzew? Ma międzynarodówkę śpiewać?
Odpowiedz
-12
@ tak jest
dnia 24.10.2025, 09:03 · Zgłoś
Po co nam szpital w jaśle jak mamy w berlinie !! zlikwidować cały a nie bawić się w oddziały
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 10:33 · Zgłoś
Z zażaleniem do pisowskiego zarządu powiatu i miłościwie nam panujących (p)[...] z PiSu.
Odpowiedz
5
@ Red
dnia 24.10.2025, 10:34 · Zgłoś
@ tak jest
Spokojnie jeszcze dwa kata mają, zdążą zlikwidować nie jeden szpital jeszcze ..i nue tylko szpital.
Jak to jest że za PiS tak kradli a pieniądze były na wszystko, teraz rządzą ,,uczciwi" i na wszystko brakuje...ba...ponad 500 miliardów długu wygenerowali przez te dwa lata... masakra
Odpowiedz
-6
@ tak jest
dnia 24.10.2025, 11:27 · Zgłoś
ej [...] jak to jest że 8 lat im się nie udało zamknąć a teraz spece w 2 lata maja miliardowe braki na służbę zdrowia i to nie chodzi o samo Jasło ale miliardy w całym kraju brakuje przestań płakać na pis masz swoich przy korycie, równie dobrze mogę napisać szpital ma długi bo do 2015 roku rządził niemiec
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 12:22 · Zgłoś
Poczytaj sobie artykuły o zarządzaniu szpitalem na lokalnych portalach na przestrzeni lat. Potem ewentualnie podyskutujemy, ok?
Odpowiedz
2
@ Anonim49823
dnia 24.10.2025, 13:11 · Zgłoś
Artykuły artykuły... wyjdź z tej swojej bańki i zacznij myśleć samodzielnie
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 21:15 · Zgłoś
Ty nie myślisz i nawet nie masz ku temu podstaw, to o czym tu dyskutować. A czytanie najwyraźniej boli, co?
Odpowiedz
-13
@ polski kaszmirowski
dnia 24.10.2025, 08:51 · Zgłoś
adin, dwa, tri, ćietyrie - to ja wasz polski kaszmirowski - ja was uleczę z ekranu telewizora - tylko się na mnie popatrzta.
Odpowiedz
21
@ Anonim94599
dnia 24.10.2025, 08:48 · Zgłoś
https://tvn24.pl/polska/wiceszef-nfz-jakub-szulc-o-kryzysie-finansowym-w-ochronie-zdrowia-st8716472
Kto przeczyta ze zrozumieniem, i między słowami - zrozumie, że problemem NFZ a zatem i szpitali są wynagrodzenia. Szczególnie kontraktowe.
Któryś szpital w Bielsku_Białej oferował 140 tys. miesięcznie, dla lekarza dyżurującego na SOR. Nikt się nie zgłosił, bo oczekiwania płacowe są sporo wyższe.
Jak sądzicie - jaki to rząd uruchomił kontraktowy system pracy lekarzy?
Odpowiedz
29
@ skandal
dnia 24.10.2025, 08:41 · Zgłoś
Ortopedii też już nie ma w jasielskim szpitalu ...teraz dermatologia, co będzie następne? Takimi metodami można oddłużyć - "uleczyć" wszystko. Ponoć obecny kierownik jasielskiej lecznicy nie przyszedł tu, aby uzdrawiać z zapaści finansowej szpital, ale po to, aby tylko "dobić" do emerytury.
Odpowiedz
8
@ demagog
dnia 24.10.2025, 12:30 · Zgłoś
Jak to powiedział dyrektor lecznicy. Nie jest moim celem likwidowanie czegokolwiek w szpitalu, aleeee...
Odpowiedz
42
@ Dług
dnia 24.10.2025, 08:40 · Zgłoś
Ciekawi mnie jedna rzecz,gdzie byli ci rządzący przez tyle lat jak zadłużali szpital?Przecież dług nie wziął się z wczoraj, to samo jest z gminami!Najlepiej pozwalniać szaraków ,a urzędnicy dalej na stołkach jak byli tak są!!!Czemu nie likwidują najpierw stołków swoich!Niech przyjrzą się swoim co ich po kolesiostwie zatrudnili jak pracują i za co kasę biorą(nie małą)!
Odpowiedz
7
@ cynik
dnia 24.10.2025, 21:26 · Zgłoś
Twój problem polega na tym, ze kompletnie nie rozumiesz jak funkcjonuje służba zdrowia w Polsce. Dam ci prosty przykład: NFZ płaci np. za wykonanie 100 operacji usunięcia wyrostka robaczkowego rocznie. Załóżmy, że do 30 czerwca 2025 r. wykonano już w Jaśle 100 takich zabiegów i przywieziono ciebie. Z ekonomicznego punktu widzenia patrząc to szpital nie powinien wykonać takiej operacji, bo nikt mu za nią nie zapłaci! Powinni cię odesłać do domu. Chciałbyś? Pewnie nie. Lekarz też nie, więc ci zrobią operację a jej koszt obciąży szpital. Ty masz prawo do takiej operacji, bo ratuje twoje życie a lekarz ma obowiązek ratować twoje życie. Wszyscy są zadowoleni: ty, bo żyjesz a lekarz, bo uratował ci życie. A potem przychodzi pani księgowa i mówi: straty naszego szpitala zwiększyły się o ileś tam tysięcy złotych. I pomnóż takie sytuacje razy kilkaset rocznie. Dolicz odsetki a po paru latach ekscytuj się długami jasielskiego szpitala. Rozumiesz już choć trochę?
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 11:59 · Zgłoś
Mogą cię też odesłać do innego szpitala, który nadwykonań nie ma.
Odpowiedz
0
@ klikuś
dnia 27.10.2025, 08:10 · Zgłoś
Innymi słowy mówiąc: należy ograniczyć funkcjonowanie szpitala w Jaśle tylko do granic opłacalności zabiegów medycznych! Brawo! Przynajmniej ktoś raz powiedział szczerze o co chodzi!
Odpowiedz
34
@ Zimiok Sadzyniok
dnia 24.10.2025, 08:16 · Zgłoś
"Zarząd pod moim kierownictwem wykonuje swoje zadania prawidłowo."

Jak ten biedny powiat sobie poradzi gdy kiedyś zabraknie takiego fachowca?
Odpowiedz
40
@ Wika
dnia 24.10.2025, 08:38 · Zgłoś
Krosno nie ma takich problemów.Z Jadła powstaje wieś,bez dostępu do lekarzy,szpitala,bez pracy...dziura,zabita dechami.Na czele z P.a,oraz senior emeryt dyrektor szpitala
Odpowiedz
0
@ maxymus linczuje wika
dnia 24.10.2025, 10:13 · Zgłoś
Wojewódzki Szpital Podkarpacki im. Jana Pawła II w Krośnie boryka się z problemami finansowymi i jest zadłużony, co potwierdziły raporty z 2024 roku. Przyczyną jest m.in. brak wypłat za nadwykonania, a w 2024 roku szpital zanotował stratę netto w wysokości prawie 9 milionów złotych.
Sytuacja finansowa: Szpital odnotował stratę netto w wysokości niemal 9 milionów złotych przed opodatkowaniem w 2024 roku.
Zobowiązania: Problemy wynikają częściowo z braku wypłat za nadwykonania, czyli procedury medyczne wykonane ponad kontrakt z NFZ.
W 2024 roku Szpital w Krośnie, wraz z kilkoma innymi placówkami w województwie, odnotował największą stratę netto.
Odpowiedz
51
@ aws
dnia 24.10.2025, 08:03 · Zgłoś
Przybycień dodał też:

– Nie jest moim celem likwidowanie czegokolwiek w szpitalu. Jestem przeciwnikiem, bo wiem, że jeżeli coś zamkniemy, to tego się już nie da otworzyć. Ale jeżeli rzeczywistość jest taka, jaka jest i nie można znaleźć na rynku lekarzy, to my nie mamy innego wyjścia. Natomiast pacjenci będą zabezpieczeni.

a kto jak nie ten cały Przybycień myśli o likwidacji zespołu sorzątającego,kuchni.
Kto chodzi jak [...] po oddziałach i smuje się jak śmierć
I kto starego [...] zatrudnił ,który już 5 szpitali załatwił.
Odpowiedz
-18
@ Anonim47399
dnia 24.10.2025, 07:54 · Zgłoś
Tusk rządzi i wszystko jasne, historia się powtarza
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 10:34 · Zgłoś
Zabawny jesteś ty i twój oficer prowadzący.
Odpowiedz
1
@ Anonim66627
dnia 24.10.2025, 13:13 · Zgłoś
No przecie Polen to tera kraina mlekiem i miodem płynąca hehehe
Odpowiedz
28
@ Fikcja
dnia 24.10.2025, 07:36 · Zgłoś
Mam pomysł dla władz, mozena oddziale otworzymy hotel dla turystów jadących w bieszczady, po otwarciu lasu deszczowego jako atrakcji wpływy mogą uciągnąć nawet jedno łóżko w szpitalu.
Odpowiedz
12
@ As
dnia 24.10.2025, 06:40 · Zgłoś
Wszyscy jak tu jesteśmy powinniśmy się modlić ( każdy wg uznania do kogo chce) o zdrowie. Przerażająca jest bowiem perspektywa trafienia do tej jasielskiej lecznicy.
Odpowiedz
52
@ Oiom2
dnia 24.10.2025, 06:04 · Zgłoś
Nowy dyrekor wszytko likwiduje. Dalej bierze się za ortopedie. Lekarze mają płacone za bezczynnie siedzenie bo nie pozwala operować. Wszystkie zabiegi są odwleczone mocno w czasie a jak się dowiadujemy podobno oddział jest bardzo obłożony. Ale operacji nie ma bo cięcia budżetowe
Nowy dyrekor doprowadzi do ruiny, braku zaufania pacjentów
Odpowiedz
58
@ Ehh
dnia 24.10.2025, 05:48 · Zgłoś
Wszystko zlikwidujcie a ludzie niech umierają. Po co płacić składki na ZUS skoro chcący się leczyć trzeba iść prywatnie bo inaczej się nie da.
Odpowiedz
51
@ Jko
dnia 24.10.2025, 05:11 · Zgłoś
Leżałem kiedyś na tym rozdziale i nie zauważyłem żeby był brak pacjentów że przeciwnie ludzie którzy tam przetrwali potrzebowali szpitalnej pomocy. Jak można likwidować taki oddział czy oni powariowali??
Odpowiedz
40
@ FR3AK
dnia 24.10.2025, 05:06 · Zgłoś
Ciekawr komu zależy tak na wykończeniu jasielskiego szpitala. Czuje coś że przejmie to ktoś prywatny i nagle szpital stabie sie rentowny.
Odpowiedz
2
@ pani Maryja K.
dnia 24.10.2025, 08:18 · Zgłoś
[...]!

Ruska partia, JaroZbaw spotykał się potajemnie z Angelą! I ruskim szpiegiem KGB (do czego sam się przyznał!!!), z którym doił hektolitry [...] (a prezes lubi czystą!)
Odpowiedz
-14
@ A jak.mnie zasiedzi?
dnia 24.10.2025, 03:00 · Zgłoś
Jak mnie zasiedzi to gdzie mnie posmarują?Zawsze na dermatologii mnie drapali i smarowali
Odpowiedz
-13
@ Stary Glina
dnia 24.10.2025, 00:45 · Zgłoś
Nie no, oczywiście, PiS rozdawało na prawo i lewo i rozdał wszystko więc teraz KOlesie muszą jakoś z tego rozdawnictwa wybrnąć więc robią to po swojemu, czyli likwidując. Nurtuje mnie tylko jedna myśl - skąd PiS miało hajs na to rozdawanie jak jego POprzednicy ustami Żana Vancanta twierdzili, że,,piniendzy ni ma..."?.
Odpowiedz
22
@ AntyJasło
dnia 24.10.2025, 02:11 · Zgłoś
Od kiedy likwidujący dermatologię w jasielskim szpitalu Adam P. jest z PO?? Zawsze twierdził ze z PiSu? Stary Glino ?
Odpowiedz
56
@ Szot Józef p
dnia 24.10.2025, 04:57 · Zgłoś
brawo jasielscy wyborcy .cieszcie się ze takich macie przedstawicieli. betlej ile lat był vice dyr szpitala.co nie wiedział o zadłużeniu. papciak i rosol po co zostawali powoływani jako doradcy
.pani [...] też nie wiedziała
przetacznik dawno powinien być dyr szpitala ale nie ta opcja .posłanka frydrych potrafila dla szpitala w krosnie zalatwic dotacje 20 chyba milionow a nasi euro i poslowie ..panie rzonca ile lat pan siedzi na tym stolku inni tez . wyborcy trzebz nam takich ludzi jak mlody kostrzab ktory jest osamotnoony .
Odpowiedz
40
@ Mix do @ Stary Glina
dnia 24.10.2025, 06:27 · Zgłoś
Odpowiedź jest prosta- rozdawali i zadłużyli rekordowo kraj. Stąd mieli pieniądze. Nie sztuka kupić nowego Mercedesa na kredyt, tylko kiedyś trzeba za to zapłacic
Odpowiedz
-22
@ Stary Glina do Anty...
dnia 24.10.2025, 06:33 · Zgłoś
A ja tam nie wiem, czy Pan P jest z PiSu czy nie z PiSu. Wiem tylko, że przez osiem lat kasa skądś była a teraz kasy ,,ni ma"
Odpowiedz
-6
@ Stary Glina do Mix
dnia 24.10.2025, 07:15 · Zgłoś
Przecież napisałem, że Poprzednicy PiS mówili ustami Żana Vancanta, że,,piniendzy ni ma..." no to skąd PiS wzięło nagle ,,piniondze" i zadłużyło kraj?
Odpowiedz
16
@ Generał do Starego Gliny
dnia 24.10.2025, 08:44 · Zgłoś
cieżo zrozumieć o co sie pytasz. PIS zaciagało zobowiżania emitując obligacje skaru Pańśtwa i sprzedając je na rynku. W ten sposób dostawo pieniądze od inwestorów krajowych i zagranicznych. Następnie rozdawało kasę żeby ludzie na nich głosowali i się cieszyli zapominając że: Za te pieniądze trzeba płącic odsetki inwestorom i dodatkowo jeszcze je zwrócić + powoduje to bardzo duze ryzyko niestabilności finansowej i walutowej - patrz kryzysy zadłużeniowe np. w ameryce południowej (Argentyna). Podsumowując tej kasy nie ma i nie było bo to była czyjaś kasa. Tak Ciężko to zrozumieć?
Odpowiedz
13
@ Generał
dnia 24.10.2025, 08:48 · Zgłoś
i jeszcze jedna ciekawostka jak tak se rozdawali to się okazało że inflacja ruszyła jak diabli i całe społeczeństwo zapąłciło kilka razy wiecej niz dostali . To jest piekne w rządach populistów ze finalnie dostają po [...] nie tylko "wrogowie ludu" ale i sam lud, który na nich gosował.
Odpowiedz
-12
@ Stary Glina do Generała
dnia 24.10.2025, 09:32 · Zgłoś
Aaaaaaaa, widzisz??? No to mi ,, wyjaśniłeś" Generale
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 10:37 · Zgłoś
No cóż, ja już pod innym artykułem udostępniałam źródła. Też był problem z przyswojeniem, skąd się biorą pieniądze, gdy ich nie ma.
Odpowiedz
11
@ Generał
dnia 24.10.2025, 11:19 · Zgłoś
jak to Sanisław Anioł z Alternanywy 4 mówił mądremu starczą 2 słowa a gł...mu to i referatu mało. Ciesze sie że "zrozumiałeś"
Odpowiedz
-1
@ Duch święty
dnia 24.10.2025, 11:36 · Zgłoś
Ale rozkradli [...] wszystko, stąd teraz niema!!!
Odpowiedz
7
@ AI waj
dnia 24.10.2025, 15:48 · Zgłoś
Ten, kto kieruje się dalekowzrocznością w sprawach najważniejszych, a zatem potrafi przewidzieć dalekosiężne skutki teraźniejszych działań, ten wie, że rozdawnictwo w ramach kupowania głosów musi się tak kończyć. inna sprawa, że taki jest odgórny plan, żeby doprowadzić Polskę do bankructwa, ubezwłasnowolnić, zlicytować, a być może nawet rozebrać. Dla niepoznaki zostanie szyld, a gawiedź nadal nie będzie niczego kumać i szczerzyć zęby jak przy "trzynastkach" i hulajnogach w ramach "Ostatniej Prostej"
Odpowiedz
-17
@ anonim
dnia 23.10.2025, 23:04 · Zgłoś
Kiesys Pis drukował na potege ale widze ze Po tez leci w kulki.juz chyba sami widza ze nie da rady naprawic tego co zrobili poprzednicy.chyba staczamy sie w dół...
Odpowiedz
-1
@ Stary Glina do anonima
dnia 24.10.2025, 07:23 · Zgłoś
Aaaaa, no tak, zapomniałem!!! PiS miało,,piniondze" bo je drukowało!!! Szkoda, że Ich POprzednicy nie wpadli na ten genialny pomysł, bo wygraliby wybory w cuglach a tak musieli założyć KOalicję pod ,,elitarnym" hasłem,,8 gwiazdek" i teraz biedacy muszą się borykać ze schedą po rządach PiS i rozliczaniem, zamiast zająć się kierowaniem Polską.
Odpowiedz
-10
@ młodszy stójkowy
dnia 24.10.2025, 07:51 · Zgłoś
Stary Glino przecież tutaj wypowiadają się sami znawcy ekonomii i medycyny czekający na realizację 100 projektów na 100 dni przez ich nieomylnego guru Donaldinio
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 10:38 · Zgłoś
PiS operuje na najniższych instynktach gawiedzi. Proste.
Odpowiedz
-10
@ Stary Glina do dragoness
dnia 24.10.2025, 11:24 · Zgłoś
Czy oprócz inwektyw,,gawiedź" otrzyma od Pani jakąś dawkę sensownej wiedzy czy jak zwykle skończy się na ,,źródłach" i hasłach rodem z PRL?
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 12:24 · Zgłoś
"Gawiedź" to definicja, nie inwektywa. I niech się pan nie kompromituje odwołaniami do PRLu, jak Wosie, Błaszczaki i inni złodzieje.
Odpowiedz
3
@ AI waj
dnia 24.10.2025, 15:51 · Zgłoś
Stary Glina to socjalista i słusznie zauważa, że złodzieje z PiSu przynajmniej dzielili się z ludem okruchami z pańskiego stołu i mamili go przy tym kościelno-patriotyczną ściemą. A w tej chwili mamy ponowne rządy złodziei, którzy się tym nie kryją. Obie opcje działają na zatracenie Polski przy użyciu innych narzędzi. Co gorsze - fałszywy przyjaciel czy jawny wróg?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 21:18 · Zgłoś
No tak, pan jest za najszlachetniejszym z Polaków z żydowskim pochodzeniem? Naczelnego strażaka i usuwacza śląskich flag z budynków. A, jeszcze najwybitniejszego historyka na poziomie kuplera Batyra.
Odpowiedz
-4
@ Anonim21471
dnia 25.10.2025, 06:59 · Zgłoś
Udowodnij żydowskie pochodzenie Brauna. I udowodnij antypolskość Żyda Tuwima, to pogadamy.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 12:03 · Zgłoś
Nie muszę. Wystarczy, że zrobiła to jego rodzona siostra. A Tuwim był wspaniałym Polakiem i tego nikt nie neguje. Nie rozumiem po co pan przywołuje jego nazwisko. Chyba po to, aby nie komentować kompromitacji z flagami i dziełami "historycznymi" Brauna.
Odpowiedz
-3
@ Do dragoness
dnia 25.10.2025, 13:05 · Zgłoś
A cóż ta zaburzona siostra udowodniła? Że napisała do pewnej szemranej firmy znad morza śródziemnego i oni jej przysłali jaki ma genotyp? Wszystkim przysyłają taki sam i śmieją się z durnych goi, którzy za to płacą ciężki hajs i łykają tę ściemę.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 25.10.2025, 16:21 · Zgłoś
Ot i mamy wszechwiedzącego, wszechstronnie wykształconego zdalnego patriotę, który tradycyjnie powiedział co wiedział, albo się mu wydawało. To jak to było ze zdejmowaniem śląskiej flagi? A z koszmarnymi błędami w wiekopomnym dziele życia? I czy można prosić nazwę tej "szemranej firmy"? Panu też przysłali genotyp?
Odpowiedz
39
@ dragoness
dnia 23.10.2025, 22:42 · Zgłoś
Pan starosta pokazał brak kultury osobistej wychodząc przed końcem posiedzenia. Czyżby bał się pytań radnej miejskiej?
Odpowiedz
39
@ po
dnia 23.10.2025, 22:45 · Zgłoś
Olał p. Jachym pokazując wszystkim klasę jaka posiada i jaki ma stosunek do mieszkańców tzn. gdzie ich ma.
Odpowiedz
-23
@ Kijanka
dnia 23.10.2025, 23:07 · Zgłoś
Umówmy się że ta pani nie jest w najmniejszym stopniu partnerem do rozmów ze starostą. Co by o staroście nie mówić prezentuje pewien poziom
Odpowiedz
32
@ To też poziom
dnia 23.10.2025, 23:49 · Zgłoś
...dno i 3 metry mułu
Odpowiedz
5
@ AntyJasło
dnia 24.10.2025, 02:12 · Zgłoś
chyba poziom kijanki-kijanko
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 10:39 · Zgłoś
Zaprezentował poziom pisowskiej arogancji. Dla niego partnerem do rozmowy są tylko potakiwacze i "jak płaczą". Lubi to.
Odpowiedz
-2
@ @leszek
dnia 24.10.2025, 17:44 · Zgłoś
Buchacha radnej , chyba bezradnej specjalistki od konstytucji i od swieczek pod sadem, ktora jakims cudem wjechala do rady miejskiej .Wszechwiedza i tupet ja tam zaprowadzily a szczegolnie madrosc jej wyborcow , wspolczuje.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 24.10.2025, 21:19 · Zgłoś
Nie cudem, tylko demokratycznie. I w przeciwieństwie do rezydenta Batyra, wie, ile na nią oddano głosów.
Odpowiedz
21
@ AI waj
dnia 23.10.2025, 22:41 · Zgłoś
Zagadka-sylogizm:

1. Skąd się wzięło w Polsce 3 mln nadwykonań w ortopedii?

2. Która pierwsza w kolejności partia jest za to odpowiedzialna?

3. Jaką partię reprezentuje starosta Pawluś?

Odp. 1. Ukraińcy leczeni w Polsce na potęgę nawet nie posiadający ubezpieczenia (Polak tak nie może)

Odp. 2. PiS

Odp. 3. PiS

Rozwiązanie zagadki:

PiS jest odpowiedzialny za 3 mln nadwykonań.
Starosta Pawluś reprezentuje PiS
Starosta Pawluś jest zatem (przynajmniej pośrednio i między innymi) odpowiedzialny za 3 mln nadwykonań

Ciekawe, czy zdaje sobie z tego sprawę...
Odpowiedz
24
@ Stary
dnia 23.10.2025, 22:45 · Zgłoś
Jest w tym kraju jakaś dziedzina której PiS nie dał rady zepsuć ???
Odpowiedz
10
@ nie ma
dnia 24.10.2025, 08:30 · Zgłoś
nie ma, za co się nie wzięli to spaprali
Odpowiedz
47
@ Kama12345
dnia 23.10.2025, 22:40 · Zgłoś
A Pan Pawlus powinien dawno odejść na emeryturę i dać posadę młodym a nie siedzi i dalej grzeje miejsce i naprawdę nie każde stać na wyjazd do krosno czy Rzeszowa
Odpowiedz
44
@ po
dnia 23.10.2025, 22:39 · Zgłoś
Po co Pawlus miesza w to obecny rząd? To nie Premier rządzi powiatem tylko Starosta, a szpital podlega pod niego. Za PISu było lepiej? Posady dla swoich były i tyle.
Odpowiedz
-2
@ do "po"
dnia 26.10.2025, 12:58 · Zgłoś
cytuję, "To nie |premier rządzi powiatem tylko Starosta, a szpital
podlega pod niego".
Tylko, że agenda rządu - Premiera - Fundusz Zdrowia decyduje
o wynagrodzeniu za pracę szpitala.
Rząd ustala na przykład wysokość wynagrodzenia personelu,
ale poprzez Fundusz Zdrowia ustala i wypłaca ile się należy za
wykonane zabiegi. Proszę sprawdzić za ile zabiegów Fundusz nic nie
wypłaca, bo szpital PRZEKROCZYŁ PLAN.
To się pięknie nazywa NADWYKONANIAMI.

Proszę się zastanowić nad rzetelnością "góry", czyli rządu.

Przypominam, że to fundusz decyduje o tym ile zapłaci
za poszczególny zabieg medyczny.


Po
Odpowiedz
53
@ To nic
dnia 23.10.2025, 22:38 · Zgłoś
Grunt że dożynki się udały i radny sejmiku mógł się wylansować. Co tam szpital...
Odpowiedz
40
@ Ciekawy
dnia 23.10.2025, 22:47 · Zgłoś
To park deszczowy nie wystarczy ? Tam można zdrowie ratować.
Odpowiedz
10
@ Stary
dnia 24.10.2025, 07:24 · Zgłoś
Tak tak i do prosektorium blisko te dwa oddziały starcza ???
Odpowiedz
21
@ Jaslanin
dnia 23.10.2025, 22:26 · Zgłoś
Ten szpital i tak caly zamkną wcześniej czy później
Odpowiedz
-8
@ Pat
dnia 24.10.2025, 06:54 · Zgłoś
Takie dno zamknąć jak ty
Odpowiedz
0
@
dnia 25.10.2025, 21:06 · Zgłoś
Angdzie ciebie przyjmą ??? :)
Odpowiedz
-3
@ do @Jaslanin
dnia 26.10.2025, 13:04 · Zgłoś
Słuszna uwaga "Ten szpital i tak cały zamkną wcześniej czy później"

Tego oczekuje obcy kapitał, żeby całe lecznictwo w dotychczasowej postaci
upadło, wtedy dopiero będą mogli robić w Polsce interesy w tej branży.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.