Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

„Celpap, zabierajcie ten wasz syf!” - protestują mieszkańcy Jasła

177

Trzy dni trwał protest mieszkańców osiedla Żółków przeciwko firmie, która przy ul. Leśnej przetwarza surowce mineralne. Jak podkreślają ich gehenna trwa od 10 lat i nie zgadzają się więcej na dalsze uciążliwości związane z jej działalnością. - Hale mają niewyciszone, hałas jest nie do wytrzymania, koparki są włączone cały czas. Nad domami unoszą się kłębiaste pyły. Jednym słowem zrobili sobie dziki zachód! - mówi zbulwersowana Lucyna Juryś, mieszkanka osiedla Żółków.

 Film udostępniony przez mieszkańca osiedla Żółków

„ Na układach tu jesteście, tak nie będzie w naszym mieście”, „Celpap, zabierajcie ten wasz syf” - takie hasła znajdowały się na banerach i koszulkach uczestników protestu, który rozpoczął się w poniedziałek i trwał przez trzy dni do środy. Mieszkańcy osiedla Żółków mają dość w szczególności nieustającego hałasu dobiegającego z zakładu oraz pyłów, które poprzez ich pracę dostają się na ich prywatne podwórka.

- Borykamy się z tym problemem od 10 lat. Na samym początku nie wiedzieliśmy, czym zajmuje się ta firma i na jakich zasadach funkcjonuje. Wcześniej docierały do nas informacje o tym, że będzie to zakład produkujący płytki. Nikt nie powiadomił nas, że jest to bentonit mający szkodliwy wpływ na zdrowie - wyjaśnia Daniel Juryś, organizator protestu. - Oni cały czas pracują na zewnątrz. W nocy pracuje ładowarka, koparka. Pyły, które powstają osiadają nam na oknach, w nocy hałas jest tak uciążliwy, że nie można spać. Jesienią ubiegłego roku podjąłem inicjatywę rozmowy z przedstawicielem firmy, jednak z ich strony nie było woli negocjacji. Stwierdzili, że mają pozwolenie i na tym dyskusja się skończyła – dodaje.

Mieszkańcy ul. Leśnej w Jaśle mają żal do władz miasta za to, że 10 lat temu wydały zgodę na powstanie zakładu blisko zabudowań mieszkalnych. Co więcej, nie poinformowali ich o planach ani o rodzaju działalności. - Wszystko było w tajemnicy co to za firma będzie. Czujemy się oszukani! Dzieci i starsze osoby chorują, źle się czują przez to zapylenie. Jak sypią do beczek z dużych worów to jest takie zadymienie, że nic nie widać. W nosie gryzie, gardle gryzie. – skarży się Jadwiga Ryznar. - Tak nie można żyć. My tu jesteśmy cały czas, przez tiry mamy popękane ściany w domach. Kiedy powstał Celpap to w pierwszy rok zastanawiałam się, dlaczego ogórki pienią się, są śliskie. Później zorientowałam się, że to ich wina. Woda była biała jak mleko po umyciu ogórków. Poza tym, wyżej spółki mamy działki budowlane, które nie są nic warte. Nikt ich nie kupi, bo kto się będzie budował przy takim hałasie i zapyleniu? - pyta.

Firma Celpap zajmuje się pozyskiwaniem, przetwórstwem oraz dystrybucją surowców mineralnych. Największe kontrowersje wśród miejscowych wzbudza bentonit, osadowa skała ilasta, który wykorzystuje się m. in. w przemyśle paszowym, czy odlewnictwie. Zdaniem Sanepidu surowce, które wykorzystuje w produkcji firma nie stanowią zagrożenia dla zdrowia człowieka, natomiast nie zaprzecza, że może być uciążliwy. - Pylenie, które występuje to sprawa, która leży w kompetencji do instytucji zajmującej się ochroną środowiska. W przypadku oddziaływania mogę powiedzieć, że surowce mineralne m.in. jak bentonity, kaoliny, magnezyty, talki, siarczany, trasy, dolomity, zeolity nie są szkodliwe dla zdrowia, natomiast na pewno są uciążliwe – tłumaczy Zbigniew Paja, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Jaśle.

Burmistrz Ryszard Pabian zaznaczył, że miastu zależy na powstawaniu nowych miejsc pracy, a nie likwidowaniu obecnie istniejących. - Nie mamy żadnych instrumentów do tego, żeby zlikwidować tę firmę. Rzeczywiście mieszkańcy się skarżą. W ubiegłym roku taka skarga do nas wpłynęła, ale zgodnie z kompetencją przekazaliśmy ją do delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Jaśle. Została przeprowadzona kontrola, która nie wykazała nadmiernych nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania tego zakładu. Posiada on wszystkie wymagane zezwolenia i dopuszczenia do produkcji – podkreśla.

Próbowaliśmy się skontaktować z Anną Józefowicz, prezesem spółki Celpap z siedzibą w Wieliczce, aby odniosła się do skarg mieszkańców na działalność firmy. Jednak ze względu na jej nieobecność nie udało nam się z nią porozmawiać. Do sprawy wrócimy wkrótce.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 168

Dodaj komentarz Widok:
0
@ beka
dnia 19.07.2017, 12:43 · Zgłoś
Było się nie budować koło tego zakładu [...]
Odpowiedz
9
@ tak myślę
dnia 10.07.2017, 12:47 · Zgłoś
oj szkoda mi tych ludzi! WIOŚ jak i starostwo im NIE pomoże ! No chyba że ich protestami zmusicie.
Odpowiedz
11
@ kocioł
dnia 10.07.2017, 07:52 · Zgłoś
ludzie domagają się swoich praw przez protest który zorganizowali a urząd miasta powinien coś z tym zrobić.Celpap powinien wybudować nową halę produkcyjną odpowiadającą standardom europejskim z odpowiednimi filtrami które ograniczyły by do minimum zapylanie całej okolicy i
nie tylko dla mieszkańców a w szczególności dla pracowników którzy tam pracują bo to oni najwięcej tego wszystkiego [...] wdychają,no chyba że zarabiają tak dużo że nie zależy im na własnym zdrowiu.
Odpowiedz
7
@ edi
dnia 09.07.2017, 21:17 · Zgłoś
dlatego myślę głośno, z Wieliczki firma chyba nie posiadała działki w byłej cegielni, ktoś musiał to chyba po cegielni kupić , piszcie jak się mylę
Odpowiedz
-6
@ Kontra
dnia 09.07.2017, 21:16 · Zgłoś
Porażka to jest wasze zachowanie. Rozumiem jest problem. Ale po co budować się tam było. Jakoś z tego co wiem jest tam sklep z motorami.Wiec jakoś wtedy właścicielowi to nie przeszkadzało. Widzę tam tyle osób ze nie chce mi się wierzyć że wszyscy tam mieszkają na tej ulicy co jest parę domów. Celpap stoi na granicy miasta jasło a żólkow. Więc sprzedajecie domy i się wyprowadzcie. Ludzie mają pracę z której utrzymują rodziny.Wy chcecie ich pozbawić miejsca pracy.
Odpowiedz
4
@ edi
dnia 09.07.2017, 19:53 · Zgłoś
mam jeszcze jedno pytanie , to są chyba jak się dobrze orientuję , tereny po byłej cegielni , to ktoś je kupił i potem komuś sprzedał, wyprowadżcie mnie jak jestem w błędzie
Odpowiedz
2
@ Do Edi
dnia 09.07.2017, 21:05 · Zgłoś
Chyba myślę o tym samym..pytania prowadzą w dobrą stronę..
Odpowiedz
-5
@ [...]
dnia 09.07.2017, 12:50 · Zgłoś
przecież to nie chodzi o zdrowie, halas itp Wystarczy przeczytac w artykule "Poza tym, wyżej spółki mamy działki budowlane, które nie są nic warte." To jest główny powód tego całego cyrku!
Odpowiedz
4
@ Do [...]
dnia 09.07.2017, 16:27 · Zgłoś
Czytaj:"Poza tym.."czyli dodane do głównego powodu.A może komuś zależy,by tanio nabyć te działki?Dlaczego ciągle padają słowa,żeby się wynieść stąd?Później zlikwidują Celpap i "Sielska Kraina".
Odpowiedz
7
@ KAROL
dnia 09.07.2017, 08:52 · Zgłoś
Jak widać nie dość ,że kto może stąd [...],to jeszcze dla tych co się opierają truciznę legalnie dają...Trują,że gardlo ciągle piecze,i jeszcze [...] ,że to świętopiecze...Władza zaś mruży oczy, ma to gdzieś ,że ktoś się z nerwów moczy! No ale jak se protestanty wybrały tak se będo miały!! Od lat nic się nie zmienia,aż ją [...] boli od siedzenia
Odpowiedz
8
@ Włodzimierz Lenin
dnia 09.07.2017, 08:33 · Zgłoś
Czytając twoje wpisy [...] Lenin bardzo by się cieszył.
Zastępujesz tylko kułaków biznesmenami. W każdym cywilizowanym
kraju jest rozdział władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej.
Parlamentarzyści należą do tej pierwszej i powinni dbać o dobre prawo.
Urzędy to władza wykonawcza, która to prawo, lepsze lub gorsze,
stosuje. Jakie masz dowody, że instytucje kontrolne działają rażąco źle ?
Może, przepisy, normy są nieodpowiednie, a może po prostu protestujący
nie mają racji, jak często bywa.
Odpowiedz
-2
@ [...]
dnia 09.07.2017, 11:08 · Zgłoś
Jak nie ma innych argumentów, to trzeba adwersarzowi przyprawić komunistyczną "[...]". Znam ten typ argumentacji i przypominam sobie, jak na początku lat 90. zwróciłem w pociągu uwagę jakiemuś jegomościowi, aby nie palił w wagonie dla niepalących - to zostałem zwyzywany od komunistów! Bo naruszyłem jego wolność smrodzenia ludziom, którzy sobie tego nie życzą!

Tutaj mamy do czynienia z podobnym typem mentalności i podobną sytuacją. Jeżeli ktoś nie zgadza się z tak pojętą biznesmeńską wizją "wolności" - to pewnikiem jest [...]! Pamiętaj tylko, adwokacie biznesmenów z Wieliczki, a może adwokacie [...], że wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka i ta uniwersalna prawda jest niezależna od ustrojów i ideologii. Czy w imię fałszywie pojętej "wolności" chciałbyś znaleźć się w sytuacji mieszkańców Żółkowa?

P.S. Nie mam nic przeciwko uczciwym i odpowiedzialnym biznesmenom, natomiast to, z czym mamy do czynienia na Żółkowie - nie mieści się w kategoriach cywilizowanego społeczeństwa i państwa prawa.
Odpowiedz
13
@ sekretorz
dnia 08.07.2017, 19:49 · Zgłoś
Doskonale rozumiem słowo interwencja. To mieszanie się w nie swoje sprawy,
czego ty się domagasz. Uważasz, że poseł lub senator może dyktować
urzędowi jak ma załatwić sprawę albo jak szybko ?
Odpowiedz
13
@ Jeśli
dnia 08.07.2017, 20:17 · Zgłoś
pracodawca może,to senator nie może?O mój Boże..
Odpowiedz
-13
@ [...]
dnia 09.07.2017, 01:06 · Zgłoś
Co to ma oznaczać "nie swoje sprawy"? Przecież jest rzeczą oczywistą, że poseł czy senator nie reprezentuje własnych spraw prywatnych, tylko publiczne. W tym pojęciu mieści się również przestrzeganie prawa przez urzędy administracji publicznej i jeżeli tutaj mają miejsce rażące nieprawidłowości, to rolą posła czy senatora jest ich wskazanie i nie jest to żadne "mieszanie się w nie swoje sprawy". Jeżeli WIOŚ nie stwierdza żadnych nieprawidłowości - to należy zabrać się za tych urzędników, którzy ignorują ustawę o ochronie środowiska. To jest rola posła czy senatora i nikt nie może zakwestionować prawa tym osobom do interwencji w sytuacjach takich, jak omawiane.

P.S. Czy portal nie został aby opanowany przez [...] zadaniowych, opłaconych przez wiadomych biznesmenów?
Odpowiedz
16
@ sekretorz
dnia 08.07.2017, 18:03 · Zgłoś
Pomyliło się , pomyliło. Poseł lub senator nie może nic załatwić w urzędzie
lub sądzie w nie swojej sprawie, no chyba, że jest pełnomocnikiem. Może poprosić
o informację o przebiegu sprawy, ale to może zrobić każdy jeśli zna przepisy.
Odpowiedz
-11
@ [...]
dnia 08.07.2017, 19:11 · Zgłoś
Ty jak ta [...] w anegdocie "strzyżono - golono". Rozumiesz, co to znaczy słowo interwencja? We wszelkich organach administracji państwowej, samorządowej, praktycznie wszędzie? Powiedziałbyś to w twarz mieszkańcom Żółkowa, aby w istniejącej sytuacji czekali lata na wyrok sądu czy orzeczenie w postępowaniu administracyjnym?
Odpowiedz
-11
@ Nie Jaślanka
dnia 08.07.2017, 20:13 · Zgłoś
Warto śledzić podobną sytuację na Pomorzu,gdzie ludność protestuje-nielegalna świniarnia blisko domów/była telewizja/.Sądy?-Tylko Sąd Boski w dzisiejszych czasach i tutejszym środowisku/w Warszawie wiedzą co tu się dzieje/
Odpowiedz
21
@ sekretorz
dnia 08.07.2017, 16:51 · Zgłoś
Tobie [...] pomyliły się epoki. Poseł i senator to nie sekretorz partii, do
którego szło się na skargę. Podobno kontrolę przeprowadzały odpowiednie
do tego państwowe instytucje: Sanepid i Ochrona Środowiska. Jeśli ktoś się
nie zgadza z ich działaniem, to mają one organy nadrzędne i odwoławcze.
Są sądy.
Odpowiedz
-12
@ [...]
dnia 08.07.2017, 17:27 · Zgłoś
Nic mi się nie pomyliło. Droga administracyjna i sądowa - tak, ale istnieje również ustawa z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora (Dz.U. 2016 poz. 1510).

Art. 20.

1. Poseł lub senator ma prawo podjąć - w wykonywaniu swoich obowiązków poselskich lub senatorskich - interwencję w organie administracji rządowej i samorządu terytorialnego, zakładzie lub przedsiębiorstwie państwowym oraz organizacji społecznej, a także w jednostkach gospodarki niepaństwowej dla załatwienia sprawy, którą wnosi we własnym imieniu albo w imieniu wyborcy lub wyborców, jak również zaznajamiać się z tokiem jej rozpatrywania.

2. Organy i jednostki, wymienione w ust. 1, wobec których poseł lub senator podjął interwencję, są obowiązane najpóźniej w ciągu czternastu dni powiadomić posła lub senatora o stanie rozpatrywania sprawy i w terminie uzgodnionym z posłem lub senatorem ostatecznie ją załatwić.

3. Kierownicy organów i jednostek, o których mowa w ust. 1, są obowiązani niezwłocznie przyjąć posła lub senatora, który przybył w związku ze sprawą wynikającą z wykonywania jego mandatu, oraz udzielić informacji i wyjaśnień dotyczących sprawy.

4. Legitymacja poselska lub senatorska upoważnia parlamentarzystę do wstępu na teren jednostek, o których mowa w ust. 1.
Odpowiedz
23
@ do [...]
dnia 08.07.2017, 06:21 · Zgłoś
Jest jeszcze Moskwa, Bruksela i ostatnio Waszyngton.
Proponuję tam interweniować.
Odpowiedz
21
@ dziesiątka
dnia 08.07.2017, 08:22 · Zgłoś
Strzał w dziesiątkę - wujek z Ameryki da licencję i będzie można na tym terenie montować patrioty... i próbować odpalać na miejscu. Zatrudnieni będą tylko aktualnie protestujący.
Odpowiedz
-14
@ [...]
dnia 08.07.2017, 15:42 · Zgłoś
Tę złotą radę zachowaj dla siebie, gdy staniesz się ofiarą bezprawia, wobec którego państwowe instytucje są bezsilne, a przynajmniej udają niemoc. Dotyczy to również twoich apologetów, dających plusy.
Odpowiedz
-2
@ [...]
dnia 07.07.2017, 23:43 · Zgłoś
Dla zatroskanych utratą miejsc pracy w tym "[...]" mam pytanie: ileż to osób zatrudnia ten dobroczyńca? Czy ewentualne zamknięcie tego zakładu, urągającego państwu prawa i zasadom współżycia społecznego - rzeczywiście spowodowałoby poważne zachwianie wskaźnika bezrobocia w powiecie?
Odpowiedz
11
@ Zoska
dnia 08.07.2017, 10:19 · Zgłoś
No ok 20 tak strasznie duzo ze musza wszystkich truc
Odpowiedz
8
@ Troska
dnia 08.07.2017, 15:03 · Zgłoś
W pobliżu jest szkoła,nie żal dzieci,że wdychają te pyły?
Odpowiedz
14
@ jurciu
dnia 07.07.2017, 22:07 · Zgłoś
Zgłosić problem do pańs- inspe- pracy w Rzeszowie o fatalnych warunkach pracy w zakładzie po kontroli napewno zamontują filtry i zbadają zapylenie bo sanepid w Jaśle nic nie zrobi unch zawsze jest ok tak było w stylu dopuki nie zrobili kontroli z Rzeszowa
Odpowiedz
8
@ edi
dnia 07.07.2017, 21:39 · Zgłoś
mam jedno pytanie kto jest waszym radnym , oraz czy wam pomaga
Odpowiedz
5
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 22:18 · Zgłoś
Próbuje pomóc . Zobaczymy z jakim efektem. Dybaś
Odpowiedz
-11
@ [...]
dnia 07.07.2017, 22:40 · Zgłoś
Jest jeszcze pan Poseł, pani Senator - próbowaliście u nich interweniować? Nic nie ujmując temu radnemu, ale on jest za "[...]" do tej sprawy - chyba, że zwróci się bezpośrednio do wymienionych na wstępie.
Odpowiedz
6
@ Zoska
dnia 08.07.2017, 10:17 · Zgłoś
Naszym radnym jest pan Klek ipan Dybas i nic nie robia nawet na protest nie przyszlichyba maja uklady z wlascicielem Celpapu
Odpowiedz
-5
@ Do Zoska
dnia 08.07.2017, 10:28 · Zgłoś
Pan Dybaś był na proteście i w pełni go popiera.
Odpowiedz
16
@ do pan obiektywny
dnia 07.07.2017, 20:46 · Zgłoś
Jak dostał pozwolenie to znaczy, że były zachowane przepisy budowlane
a nie, że zagwarantowano mu wieczną szczęśliwość niezależnie od tego
co będą robić sąsiedzi.
Odpowiedz
23
@ edi
dnia 07.07.2017, 20:39 · Zgłoś
ja mam krótkie pytanie , kto im sprzedał działkę i jak biznesmeni z Wieliczki akurat trafili do Jasa
Odpowiedz
20
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 22:16 · Zgłoś
No tutaj to jest pytanie do pana Andrzeja Czarneckiego.
Odpowiedz
-27
@ pan obiektywny
dnia 07.07.2017, 20:19 · Zgłoś
pan Juryś wybudował sie kilka lat po tym jak powstała firma celpap. po pierwsze wiedział gdzie sie buduje po drugie kto dał mu pozwolenie na budowe ??
Odpowiedz
13
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 22:11 · Zgłoś
No co ty znowu pijesz do Jurysia.Zakład ma zakończyć swoją produkcje w obrębie swojej działki ,tak mówi ustawa,a tak nie jest. Jeśli zakład już się nie mieści na swojej ziemi to jakim prawem korzysta pośrednio z innych nieruchomości które są własnością mieszkańców osiedla i dziś ani się tam budować ani sprzedać czy też posiać cokolwiek. A mieszkańcy opłacają swoje ziemie i nic z tym nie można zrobić.Urząd Miasta bierze od mieszkańców podatki za ziemie i budynki nawet za szkodę którą sam wyrządził. SKANDAL...
Odpowiedz
4
@ tilop
dnia 07.07.2017, 17:15 · Zgłoś
Ci co podważają każdą decyzję instytucji państwowych: ochrona środowiska,
sanepid, inne inspekcje , sądy itd. to zwykli anarchiści, choć chyba nawet o tym
nie wiedzą. Przyczyniają się do tego niestety politycy populiści i media, utwierdzając
takich ludzi w przekonaniu, że wszystko można oprotestować. Jeśli jesteś pewny
swoich prawnych racji, to udowodnij to w sądzie.
Odpowiedz
6
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 22:01 · Zgłoś
Tak bedzie napewno. Protest był po to by uświadomić społeczeństwo i władze odpowiedzialne za ten bałagan o szkodliwości tego zakładu.
Odpowiedz
-19
@ nie cierpię zolkowa
dnia 07.07.2017, 16:48 · Zgłoś
Po co strejkujecie macie zakład jest robota zreszta Żolkow to [...] egoistów bogaczy co zawsze wam zle lubicie xadzic rozkazywać pierwszy stane w obronie tego zakładu
Odpowiedz
11
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 21:57 · Zgłoś
Aleś ty biedaczysko... napewno mentalne.
Odpowiedz
-1
@ Biedaczysko ortograficzne
dnia 08.07.2017, 21:36 · Zgłoś
Widać na przykładzie Bingo, że bentonit wybitnie źle wpływa na pisanie.
Ilość byków ortograficznych w tych komentarzach jest imponująca:
uogulniłeś, chorubska, porzywienie, budrzetu, zaczoł
Z treści komentarzy wychodzi, że za to myślenie też nie nadąża za emocjami.
Nie napinaj się , bo to niezdrowe. Ogarnij się, weź spokojnie słownik ortograficzny do ręki , bo jeżeli nawet masz jakieś swoje racje, to taki sposób pisania to kompromitacja i pośmiewisko szkoły podstawowej, w której prawdopodobnie pobierałeś nauki.
Odpowiedz
6
@ Bingo
dnia 09.07.2017, 00:22 · Zgłoś
No tak kolego masz rację ale to wynik zbyt długiej emigracji. Noi to nie od bledow ortograficznych zależy sukces. Hehehe.
Odpowiedz
-1
@ Przypomnienie
dnia 09.07.2017, 12:18 · Zgłoś
Hehehehehe!

Najtrudniej jest sobie przypomnieć to, co się nie umiało!

Dotyczy ortografii.

Hehehehehe!
Odpowiedz
11
@ Do przypomnienie
dnia 09.07.2017, 13:31 · Zgłoś
Lepiej żyć z dysortografią,niż z obciążonym sumieniem przez krzywdzenie bliźnich.
Odpowiedz
26
@ demokryt z Abbeby...
dnia 07.07.2017, 16:27 · Zgłoś
Chciałbym widzieć postawę władz jasielskich,gdyby taki ;ekologiczny; zaklad działał na ;złodziejówce;-dzielnicy ,gdzie mają swoje wille jasielskie *elity*.Tam strefa ochronna jest bardzo szeroka...
Odpowiedz
17
@ petj123
dnia 07.07.2017, 16:13 · Zgłoś
Ludzie w końcu zrozumieli co się dzieje i zrozumieli że mają jakieś prawa
Odpowiedz
17
@ petj123
dnia 07.07.2017, 16:09 · Zgłoś
W końcu ktoś zrobił z tym porządek gratulacje
Odpowiedz
0
@ grad
dnia 07.07.2017, 14:10 · Zgłoś
dajcie spokój juz sobie z tymi komentarzami , żadnych domow na wysokości dawnej cegielni nie bylo, ponieważ byl to teren ochronny zakładu i nikt nie mógl sie budować , jak wygasły plany przestrzennego zagospodarowania to wtedy urzad dał zezwolenia na budowę tych domów , a firma celpap była o wiele wczesniej i ci co sie budowali zdawali sobie doskonale sprawę z tego ze będa żyli obok zakładu, a to jest tylko i wyłącnie wina urzedników w Jaśle że wydali pozwolenie na budowę tych domów , takie są fakty stwierdzone na podstawie map geodezyjnych
Odpowiedz
15
@ petj123
dnia 07.07.2017, 16:34 · Zgłoś
Po powstaniu celpapuu został wybudowany tyllko jeden dom a reszta już była
Odpowiedz
19
@ asdfg
dnia 07.07.2017, 13:14 · Zgłoś
musicie się skrzyknąc na dobrą kancelarię prawną i pogonić towarzystwo-albo nie qwerty
przeniesię tą firmę pod swój ganek
Odpowiedz
-6
@ rida
dnia 07.07.2017, 10:40 · Zgłoś
jak była tam wcześniej cegielnia to nikomu nic tam nie przeszkadzało a musiało sie tam też nieźle pylić itd. a i nie tyle tylko dużo więcej było przejeżdzajacych samochodów ciężarowych np. przy transporcie cegły
Odpowiedz
16
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 11:03 · Zgłoś
Jak była tutaj cegielnia to bylo 30 lat temu i to była wszystko ręczna produkcja i przez 8 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu a nie tak jak dziś produkcja przemysłowa na taką skale i przez 24 godziny na dobe i 7 dni w tygodniu.
Odpowiedz
-4
@ Do Zoska
dnia 08.07.2017, 10:23 · Zgłoś
Ale do kogo to piszesz?
Odpowiedz
3
@ leśmian.pl
dnia 08.07.2017, 16:33 · Zgłoś
Myślę,że do [...].Nie wiem do którego,bo wypowiadało się kilku,nie ubliżając oczywiście tym zwierzętom...
Odpowiedz
24
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:16 · Zgłoś
I przestańcie sie czepiać tego 500+ bo są to pieniądze które w całości wracaja do budrzetu państwa co wyrażnie pokazuje PKB (Produkt Krajowy Brutto)
Odpowiedz
-12
@ realista
dnia 07.07.2017, 11:46 · Zgłoś
Ta jasne, tylko że [...], gorzelnie i [...] są w rękach zagranicznych właścicieli, podobnie auta kupowane z Niemiec też płaci się Niemcowi. Państwo dostaje VAT , AKCYZĘ i ewentualnie podatek, ale jest to CIT czyli sumarycznie połowa i tak odpływa. Fakt robi się ruch w interesie, ale firmom obcym, a nie polskim.
Do tego część ludzi nie pracuje, bo się nie opłaca (dotyczy to głównie kobiet) i albo przechodzą do szarej strefy by wziąć kasę na 1 dziecko, albo rezygnują całkowicie jak np. robotnicy sezonowi. W to miejsce pracodawcy zatrudniają Ukrainców, którzy żyją za minimum i całość pieniędzy transferują do siebie. Tak wiec strasznie się to 500+ przyczynia do wzrostu gospodarki, oj strasznie.
Odpowiedz
30
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:12 · Zgłoś
Jesli Pan Burmistrz nadal nie uzbroi dzielnicy przemysłowej dla Jasła to inwestorzy nadal będą uciekać do innych miast.A my dalej nie bedziemy mieli nic.
Odpowiedz
19
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:09 · Zgłoś
Oprócz tego to firma Celpap powstała w 2006/07 roku i na początku nie pracowała 24h na dobe. A domy były dużo wcześniej. Tylko jeden zaczoł sie budować w 2007 i od tej pory nic sie już nie buduje przez ten [...].
Odpowiedz
21
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 09:40 · Zgłoś
Praca tak ale nie w ten sposób. Nie kosztem naszych dzieci i nieruchomosci. Bentonit w innych krajach takich jak Kanada czy USA jest srodkiem zabronionym jako dodatek spożywczy, w Polsce niestety nie. E558 albo E559 jest kupowany od Celpapu przez firmy spożywcze jako tani i bezwartosciowy wypełniacz . To właśnie mamy w porzywieniu . Dlatego potem raki i inne chorubska.
Odpowiedz
-22
@ Pracodawca
dnia 07.07.2017, 17:34 · Zgłoś
Bingo ty to jesteś prymitywny ! W Twoim "PORZYWIENIU " to jest pustak i cement
Odpowiedz
11
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 21:50 · Zgłoś
Marny z ciebie pracodawca. Powodzenia . Zobaczymy ile tak pociągniesz.
Odpowiedz
-20
@ Pracodawca
dnia 07.07.2017, 22:18 · Zgłoś
Moja firma powstała 1998 roku i do dzisiś jakoś ciągnie ale tylko dlatego że nie zatrudniamy pustaków takich jak Ty i dlatego że zatrudniamy ludzi co maja trochę rozumu a nie plewy w głowie
Odpowiedz
10
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 22:38 · Zgłoś
Dziekuję . Ale nie szukam pracy. To bardzo miło z twojej strony.
Odpowiedz
-1
@ Do Bingo
dnia 08.07.2017, 08:14 · Zgłoś
Bentonit używany jest między innymi w celu przeprowadzenia detoksu w organizmie. Bentonit działa jak środek przeczyszczający, ponieważ przyciąga toksyny i pozwala na szybkie usunięcie ich z organizmu.

Polecam - jedz bez ograniczeń, czyści z siłą wodospadu.
Odpowiedz
9
@ Bingo
dnia 08.07.2017, 10:20 · Zgłoś
Pozostawiając przy tym metale ciężkie. Doczytaj lepiej.
Odpowiedz
4
@ Do Bingo
dnia 08.07.2017, 14:50 · Zgłoś
Zniknął komentarz z pytaniem, czy pracownicy mają maski,a czy pracodawcy noszą maski?Czy są Jaślaninami?
Odpowiedz
10
@ leśmian.pl
dnia 08.07.2017, 16:30 · Zgłoś
Nie wierzę,że jesteś pracodawcą.Twoje [...] i nielogiczne wypowiedzi całkiem Cię kompromitują.Kto u takiego [...] chciałby pracować ?
Odpowiedz
-15
@ nie cierpię zulkowa
dnia 07.07.2017, 09:21 · Zgłoś
Niech pyli niech pracują trzeba ta wiochę zasypać jest zakład są miejsca pracy tak a potem będziecie jęczeć ze pracy niema
Odpowiedz
8
@ Do nie cierpię Żółkowa
dnia 09.07.2017, 12:00 · Zgłoś
Widać,że nie znosisz,skoro chcesz,by pracowali w szkodliwym pyle a później jęczeli w chorobie.ZGROZA.
Odpowiedz
23
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 09:20 · Zgłoś
Pisze do tych którzy nie wiedzą ze firma pracuje 24h i siedem dni w tygodniu. Prosze tez poczytac o Bentonicie w pyle jakie ma efekty na wątrobę,płuca,nerki a potem pisac komentarze.
Odpowiedz
-14
@ qwerty
dnia 07.07.2017, 10:06 · Zgłoś
Jak patrzę na skład dzisiejszego jedzenia to ten bentonit nie taki straszny. I tak sie wątroba rozleci...
Odpowiedz
-11
@ Do bingo
dnia 07.07.2017, 17:28 · Zgłoś
A ktoś ich na siłę ciągnie do pracy? Z tego co wiem te czasy już dawno mineły? żyjemy w wolnym kraju nie chcesz nie pracujesz! Nich idą do biura!
Odpowiedz
0
@ Do Bingo
dnia 08.07.2017, 08:09 · Zgłoś
Załóż firmę EKO- COŚ TAM, zatrudnisz załogę z Celpapu za dobrą kasę i w zdrowych warunkach pracy. Będziesz szanowanym biznesmenem i zdroworozsądkowym ekologiem.
Teraz wychodzisz na [...] malkontenta, psa ogrodnika (sam nie zje i drugiemu nie da) i Kononowicza, który chce wszystko zlikwidować.
Ogarnij się chłopie. Myśl pozytywnie. Z tego co piszesz to widać, że masz potencjał, tylko marnujesz go na narzekanie. Buduj kapitalizm - przecież to takie proste!
Odpowiedz
7
@ Bingo
dnia 09.07.2017, 00:13 · Zgłoś
Załogę z Celpapu na pewno ktoś zatrudni. Ale nie Ja.Poprostu w tej sytuacji wykładowcy przesadzili bo zadziałało świadomie na niekorzyść mieszkańców i właścicieli działek. A mój kapitalizm już zbudowałem i tak 2 obiadów nie zjem. Dlatego stać mnie dziś na to aby zainwestować mój potencjał w rozwiązanie tej sprawy a winnych do osadzenia w zakładzie karnym bo akurat znam szczegóły tej machloi i mam na to świadków i dowody.
Odpowiedz
-25
@ pracodawca
dnia 07.07.2017, 08:53 · Zgłoś
jakby mieszkańcy mieli zatrudnienie w tej firmie zarabiali 10 000 na łape do tego dodatkek za prace w warunkach szkodliwych samochody i telefony firmowe NO TO BY SIEDZIELI CICHUTKO NA [...] a , że komus sie wiedzie interes sie kręci pracodawca paci podatki na [...] z 500+ to wszyskim żad [...] ściska.
Odpowiedz
12
@ do@ pracodawca
dnia 07.07.2017, 09:32 · Zgłoś
Pracodawco ! nie zapominaj, że to pracownicy, wypracowują dla ciebie zyski niewspółmierne do ich płacy. To RAZEM stanowicie zakład, czy ci się to podoba czy nie. Jeśli ich poszanujesz, czyli m.in. dasz adekwatne do ich pracy wynagrodzenie i warunki pracy, to i oni poszanują ciebie. Nie możesz też być ciężarem dla środowiska ! Ale twój komentarz świadczy, że niewiele rozumiesz.
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 07.07.2017, 22:32 · Zgłoś
Typowa bezczelność nowobogackich, [...] "biznesmenów", okazujących pogardę dla zwykłych ludzi i dla porządku prawnego. Myślałem, że po 27 latach tzw. transformacji takich już nie ma. Wygląda na to, że tej sprawy nie da się załatwić metodami prawnymi, trzeba by ściągnąć telewizję, aby nagłośnić problem i może ktoś z kompetentnych organów w końcu się tym zainteresuje.
Odpowiedz
9
@ leśmian.pl
dnia 08.07.2017, 16:22 · Zgłoś
"[...]" przemówił ludzkim głosem.Brawo.Co za odmiana...
Odpowiedz
-7
@ [...]
dnia 09.07.2017, 01:51 · Zgłoś
Wcześniej nie mówiłem ludzkim głosem?
Odpowiedz
4
@ Do [...]
dnia 09.07.2017, 11:55 · Zgłoś
Zawsze mówisz po ludzku,ale ta odpowiedź na komentarz,który znikł,to"z [...] na siekierę".
Odpowiedz
-5
@ Ania
dnia 07.07.2017, 07:58 · Zgłoś
Zawsze można się dogadać. W drodze kompromisu można wybudować ekrany akustyczne od str. osiedla. Fakt - jest to koszt, ale firma na pewno się dołoży, żeby mieć spokój z mieszkańcami, mieszkańcy odzyskają wartość nieruchomości. I tak to będzie Wilk syty i Owca cała :-)
Odpowiedz
7
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 21:47 · Zgłoś
A Mieszkańcom dalej bedą pekać domy i ich dzieci bedą wdychać rakotwórczy pył. [...] w glowe. Ekrany w tej sytuacji nic nie dadzą.
Odpowiedz
19
@ krzekorz
dnia 07.07.2017, 21:49 · Zgłoś
jeśli szanowna firma celpap chciała by się dogadać i byliby ludźmi to uważam, że nie byłoby problemu. A oni mają wszystko gdzieś, bo przecież oni nie rozumieją problemu. Niech zamienią się z mieszkańcami którzy żyją tam przed powstaniem celpapu niech wdychają te pyły, niech próbują spać przy tym huku z tego blaszaka , który działa jak rezonans.

Prezesi Celpapu są nastawieni tylko na to, aby brać jak największe zyski, jak najtańszym kosztem...
Odpowiedz
20
@ mieszkaniec 65
dnia 07.07.2017, 06:49 · Zgłoś
i to wlasnie cala Polska [...] wyda pozwolenie na zaklad w sasiedztwie domostw a potem nastepni geniusze mowia ze nic nie moga zrobic moze pan panie Pabian tylko musi pan chciec i mam pytanie do pana z ochrony srodowiska od kiedy to wdychanie pylow jest nieszkodliwe dla ludzi???
Odpowiedz
0
@ do mieszkaniec
dnia 07.07.2017, 09:11 · Zgłoś
wszystkie zakłady są w sąsiedztwie domostw [...] LEPSZYM MŁOTKIEM to domostwa powstały w sąsiedztwie zakładów, Rafineria- osiedle bloków powstało jak powstał zakład , Gamrat - osiedle powstało jak powstał zakład tys sie chyba człowieku urwał z choinki na całym świecie zakłady sa w sąsiedztwie domostw to co mają wysiedlac mieszkanców bo będą budować firmę?
Odpowiedz
23
@ leśmian.pl
dnia 07.07.2017, 18:46 · Zgłoś
Nie wspominaj okresu wczesnej komuny. Jakie po wojnie były przepisy,czy normy hałasu lub wpływu na środowisko,kto myślał o człowieku.Rafineria czy Gamrat nie przystosowały się do współczesnych wymogów rynku i są takie jakie są.Niemiecka firma wytwarza sadzę techniczną nowymi technologiami i co? Masz sadzę na balkonie?Tylko firmy*[...]* nie inwestują w ochronę pracownika,tudzież ochronę środowiska i to są efekty.Tolerują to przekupni [...] i układy różnej maści,ot co...
Odpowiedz
2
@ Robotnik bez 500 plus
dnia 06.07.2017, 23:34 · Zgłoś
macie 500 plus to teraz wam hałas przeszkadza jak nie dawało państwo kasy to była cisza hałasu nie było a kto robi na wasze 500 plus jak nie firmy z ich podatków macie pieniądze bo sami nie potraficie sobie radzić
Odpowiedz
-6
@ pracodawca
dnia 07.07.2017, 08:55 · Zgłoś
święta prawda
Odpowiedz
19
@ demokryt z Abbeby...
dnia 07.07.2017, 16:10 · Zgłoś
Pracujesz w tym Celpapie,a łapę po 500+ wyciągasz. Czy ta marna wyplata i pył w płucach Ci nie wystarcza? Masz większe potrzeby,czy ambicje ?
Odpowiedz
3
@ Trzymajcie się
dnia 06.07.2017, 23:14 · Zgłoś
Popieram mieszkańców ! Celpapie przestań ich zatruwać !!!
Odpowiedz
21
@ Lepiej
dnia 07.07.2017, 00:02 · Zgłoś
Zamiast Celpapu,Wytwórnia wina.
Odpowiedz
-12
@ pracodawca
dnia 07.07.2017, 08:58 · Zgłoś
zlikwidować wszystkie firmy bo zartuwaja miszkańców, zlikwidowac wszysko NICH NIE BEDZIE NICZEGO i bedzie piękne życie za 500+ z [...] z biedronki w ręku
Odpowiedz
5
@ Biedronka?
dnia 07.07.2017, 21:56 · Zgłoś
Od [...] głowa się kiwa,lepszy jasielski szampan.
Odpowiedz
16
@ Loop
dnia 06.07.2017, 23:12 · Zgłoś
Właściciel ma plecy u Putyry. Ktoś się boi prawdy?
Odpowiedz
-6
@ podatnik
dnia 07.07.2017, 08:53 · Zgłoś
Putyra to nie Franciszek a Soboniów nie Watykan...
Odpowiedz
7
@ Baca
dnia 07.07.2017, 21:51 · Zgłoś
Ale Góral,i to jaki..
Odpowiedz
5
@ leśmian.pl
dnia 09.07.2017, 14:38 · Zgłoś
Tak,góral z Bezmiechowej.Jeśli znasz jakieś fakty w tym temacie to ujawnij,oczywiście jeśli nie boisz się prawdy...
Odpowiedz
0
@ Baca
dnia 09.07.2017, 16:11 · Zgłoś
Nie boję się,bo Góral to człowiek silny, odporny,pracowity i zaradny/Ksiądz P.świetnie organizował budowę Kościoła/a dlaczego górale tacy Są?W akcie stworzenia Świata,Bóg wziął do pomocy Aniołów:jeden tworzył piękne sandomierskie doliny,a drugi chcąc,by ludzie mieli bliżej do Boga,utworzył wysokie,aż do nieba góry.Zmartwił się Stwórca,jak ludzie poradzą sobie z uprawą ziemi na stokach-w nagrodę dał Góralom moc,hart ducha i zapał w dążeniu do celu.Lepiej z Góralką/lem nie zadzierać,Ot taka prawda.
Odpowiedz
12
@ Do obywatel /Jasła
dnia 06.07.2017, 23:08 · Zgłoś
Obiecać nic nie kosztuje a jakiego sobie Burmistrza wybrałeś to tak masz czy macie w tym Jaśle. Wiadomo, że pogrąża się miasto Jasło bo już pozostali tylko emeryci i coraz większy pustostan domów i likwidacja zakładów.
Odpowiedz
23
@ demokryt z Abbeby...
dnia 07.07.2017, 16:03 · Zgłoś
Niestety oddałem na Niego głos i pewnego radnego i do dzisiaj mam czkawkę moralną.Przyrzekam,że więcej takiego błędu nie popełnię,I sorry...
Odpowiedz
10
@ qq
dnia 06.07.2017, 22:47 · Zgłoś
Proste rozwiązanie- protestujący zapewniają pracownikom tej firmy nowe miejsca pracy,i firma niech będzie zamknięta.
Odpowiedz
20
@ leśmian.pl
dnia 07.07.2017, 15:59 · Zgłoś
A czy zainteresowałeś się ile ludzi tam pracuje i truje się na etacie (na pewno świadomie,ich wola),a ile wokół tego [...] ? Zdegradowane środowisko,zasyfione działki,przyroda w kolorze tegoż [...].A opinie Sanepidu czy Wiosiu można między bajki włożyć.Jeśli to takie obojętne dla zdrowia,to niedługo zaczną z tego bułki wypiekać.Cegielnia czy piekarnia,jaka to teraz różnica ?
Odpowiedz
21
@ qwerty
dnia 06.07.2017, 21:20 · Zgłoś
Śmieszna grupka... Jak zakłady zlikwidują to wtedy będą protestować że nie ma roboty. Jak nie pasuje to do Francji niech jadą. Widziałem tam firmę przetwarzania odpadów papierowych przy której stoi dom jednorodzinny... [...] i [...] jak [...] ale mimo tego żaden protest chyba nie pomógł. Tu nigdy nic nie będzie. Tiry złe, motocykle złe, rowery złe, diesle złe, auta ogólnie złe, traktory złe, opryski złe, myśliwi źli, zwierzęta złe, PO złe, PiS zły, [...] zły, kierowcy młodzi źli, starzy źli... Co tu jest dobre? Powie mi ktoś żebym nie musiał wszystkiego po kolei wypisywać?!
Odpowiedz
14
@ Max Szyderko
dnia 06.07.2017, 22:31 · Zgłoś
PiS- dobry...
Odpowiedz
11
@ Co dobre?
dnia 06.07.2017, 23:47 · Zgłoś
Układziki i "rączka rączkę myje"
Odpowiedz
10
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:58 · Zgłoś
Kolego zabardzo to uogulniłeś. Nie wszystko jest złe. Poczytaj troszke na temat Bentonitu.
Odpowiedz
8
@ aa
dnia 07.07.2017, 15:00 · Zgłoś
Dobry jest Twój komentarz. I to chyba na tyle z Jasła dobroci xD
Odpowiedz
22
@ Agent Delegat
dnia 06.07.2017, 21:17 · Zgłoś
Rzut oka na mapy Google i StreetView pokazuje, że przy ulicy stoją same nowe domy. Znacznie młodsze, niż zakład obok na terenach przemysłowych istniejących tam od lat. Widać to też na archiwalnych zdjęciach satelitarnych.

Polecam połączenie sił i wspólny protest razem z tymi, którzy budują się na terenach zalewowych. Ten sam poziom inteligencji i zapobiegliwości - dogadają się bez trudu.
Odpowiedz
3
@ qwerty
dnia 06.07.2017, 21:23 · Zgłoś
Dokładnie. Pokupili sobie działeczki po pieniądzach ale niezbyt się zastanawiali dlaczego były one takie tanie... Śmiać mi się chce jak ktoś mówi że spać nie może bo mu koparka hałasuje. Aha, za to kierowca ciężarówki ma być wyspany kiedy śpi przy autostradzie wśród odpalonych chłodni albo koło składu kontenerów gdzie całą noc dźwigi portowe rzucają nimi na lewo i prawo. Poziom egoizmu ludzi w dzisiejszych czasach wychodzi już trzykrotnie poza skalę...
Odpowiedz
17
@ Koko szenel
dnia 07.07.2017, 00:01 · Zgłoś
To jak z mostem na Gadki_kupili działki za grosze , a teraz domagają się dojazdu przez most od ulicy Szopena na koszt miasta!!!g
Odpowiedz
15
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:56 · Zgłoś
A działki należa do mieszkańców od pokoleń.
Odpowiedz
-6
@ anula
dnia 07.07.2017, 22:38 · Zgłoś
Od początku ul. Leśnej po sam jej koniec wszyscy mieszkańcy to rodzina - bliższa lub dalsza. Pani Ryznar mieszka przy drodze tranzytowej na Słowacje ... tir za tirem od świtu do nocy, a tu nagle przeszkadza jej wjeżdzający do Celpapu mqx 2 razy w tygodniu :) i że niby przez to im domy pękają .
Odpowiedz
10
@ Zoska
dnia 08.07.2017, 09:49 · Zgłoś
Jestesnie poinformowany bo tiry do celpapu jezdza kazdy dzien i w nocy okolo 20 i co teraz powiesz
Odpowiedz
3
@ Zoska
dnia 08.07.2017, 09:54 · Zgłoś
Wiec sie zastanow co piszesz bo to ty piszeszgupoty
Odpowiedz
0
@ Zagraniczny
dnia 08.07.2017, 23:55 · Zgłoś
Poznaj trochę więcej szczegółów skoro taki z siebie inteligentny agent.
Odpowiedz
17
@ Jocek
dnia 06.07.2017, 19:44 · Zgłoś
Jak się ma plecy u Putyry, to się jest nie do ruszenia.
Odpowiedz
11
@ Do Jocek
dnia 06.07.2017, 23:38 · Zgłoś
To Putyra też musi mieć u kogoś plechy..
Odpowiedz
2
@ Loop
dnia 07.07.2017, 13:00 · Zgłoś
U biskupa .
Odpowiedz
4
@ Lopis
dnia 07.07.2017, 21:41 · Zgłoś
Widać,że [...] ma sentyment do Żółkowa..
Odpowiedz
32
@ Obywatel Jasła
dnia 06.07.2017, 18:19 · Zgłoś
A tak przy okazji należało spytać Pana Burmistrza co z obietnicą wybudowania porządnej ulicy Leśnej po wygranych wyborach.Przypominam w 2018r mamy wybory samorządowe i czas rozliczyć włodarzy z danych obietnic.
Odpowiedz
4
@ a może
dnia 06.07.2017, 17:16 · Zgłoś
a może zlikwidować zakład w którym oni pracują no chyba że są na socjalu.
Odpowiedz
-5
@ qwerty
dnia 06.07.2017, 21:25 · Zgłoś
Chyba na socjalu i za to się głupotami zajmują bo mają za dużo czasu.
Odpowiedz
125
@ Krosnianin
dnia 06.07.2017, 17:14 · Zgłoś
Co rusz wchodząc na wasz portal mam bekę. Właśnie dlatego nie uchowa się u was kamień na kamieniu. [...] co miał otworzyć u was McDonalda już zniechęciliście, inwestora od nowej Galerii na dworcu już nie ma, inwestor od tego zakładu co miał się otworzyć w 2018r odbił się od drzwi w Urzedzie Królewskiego miasta Jasła i nie miał nawet z kim ogarniętym pogadać bo tylko ruda była. Zawsze coś źle, zawsze zły czas, złe miejsce etc.
Dlatego będziecie tu mieli tylko szmateksy, apteki i kebabiarnio-pizzerie z wyrobami o smaku i jakości porównywalnym do psiej kupy, a w tym czasie [...] będzie rozdawał dyplomy w przedszkolach i sprawdzał czy winogrona dobrze rosną w chlubie miasta, czyli winnicy o wymiarach 5 metrów na 10 metrów.
Odpowiedz
41
@ ...
dnia 06.07.2017, 19:13 · Zgłoś
Dobrze mówi, polać mu! Czekam az skonczy sie czas ludzi [...] i Jaslo sie odrodzi ale jeszcze z 40-50 lat trzeba poczekac. Wszystko na nie. Trzeba sie wynosic z tej dziury do krosna czy sacza bo tam przynajmniej cos sie dzieje, a wy robcie te filmiki promujace [...] ktore ... daja.
Odpowiedz
19
@ qwerty
dnia 06.07.2017, 21:27 · Zgłoś
50 lat to za mało bo niestety młode pokolenie chłonie w dalszym ciągu to beznadziejne nastawienie ANTY cokolwiek.
Odpowiedz
-5
@ GucciMane
dnia 07.07.2017, 09:49 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
30
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:45 · Zgłoś
Z McDonald czy tez Galeria dają niewiele miejsc pracy i żeby móc tam pójsc i coś sobie kupić trzeba mieć prace a bez dzielnicy przemysłowej pracy dalej nie bedzie. Panie Burmistrzu prosze sie obudzić z letargu.
Odpowiedz
15
@ aa
dnia 07.07.2017, 15:01 · Zgłoś
Nic dodać nic ująć strzał w 10 z tym co napisałeś. Wielkie brawa xD
Odpowiedz
0
@ Klejnot Nilu
dnia 07.07.2017, 15:36 · Zgłoś
Jak wiadomo [...] najniższego sortu potrzebuje do szczęścia tylko chleba i igrzysk a u was jak widać z jednym i drugim jest problem. Zamiast chleba daje się wam taniego [...] wmawiając z będziecie tu mieli drugi Tokaj, a igrzyska? Hmm chyba niedzielne buszowanie po tej waszej śmiesznej Galerii-tak wygląda Świat większości tutejszych mieszkańców.
Odpowiedz
7
@ leśmian.pl
dnia 07.07.2017, 15:44 · Zgłoś
Po co o tym piszesz ? Już się wynoś i przy okazji popracuj nad ortografią...
Odpowiedz
2
@ Pedro do krosnianin
dnia 08.07.2017, 11:48 · Zgłoś
Wreszcie się znalazł ktoś mądry. Brawo Masz rację.
Odpowiedz
42
@ 44
dnia 06.07.2017, 16:35 · Zgłoś
Według sanepidu wszystko w porządku i wszystko jasne. Miałem z nimi do czynienia w podobnej sprawie i żadne argumenty do ich nie trafiały. Państwo w państwie a sanepid to święte krowy i trzymają z tymi się liczą a zwykłych ludzi traktują jak [...].
Odpowiedz
11
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:39 · Zgłoś
Aleś ty [...]. Prawie mi cie żal za pustke którą masz w glowie.
Odpowiedz
10
@ Skandal
dnia 08.07.2017, 13:03 · Zgłoś
Obejrzyjcie ten filmik z linkiem powyżej, zobaczycie z czym borykają się mieszkańcy na co dzień.
Odpowiedz
15
@ jaslanin
dnia 06.07.2017, 16:26 · Zgłoś
Moze mieszkancy wyniesli by sie w okolice Krempny jest spokoj niema chalasu i cisza
Odpowiedz
0
@ A kto
dnia 08.07.2017, 16:41 · Zgłoś
będzie płacił podatki??
Odpowiedz
25
@ 4u
dnia 06.07.2017, 16:15 · Zgłoś
Ignacego Łukasiewicza i jego rafinerię ponoć też przegonili z Jasła mieszkańcy. Ale czy to dobrze ?
Odpowiedz
-6
@ Wiolcia
dnia 06.07.2017, 17:48 · Zgłoś
Chcieli mieszkać w mieście to mają, każdemu coś przeszkadza to wszędzie by musiały być protesty. Coś za coś!!!
Odpowiedz
13
@ Sadza była
dnia 06.07.2017, 23:16 · Zgłoś
Rafineria też pyliła na czarno,sadza na oknach fruwała,nie można było suszyć prania na dworze,dzieci chorowały..ale założyli filtry i była poprawa.Są ekrany wygłuszające,odpylacze,przecież ludzie ważniejsi.Dla kasy gładzą ludzi tymi modyfikatori żywności,chemią,paskudztwami.Człowiek człowiekowi wilkiem.Jak było w Hankówce z fekaliami?
Odpowiedz
8
@ Sorki
dnia 06.07.2017, 23:19 · Zgłoś
Modyfikatorami,także GSMO
Odpowiedz
18
@ leśmian.pl
dnia 07.07.2017, 18:08 · Zgłoś
Nie porównuj rzeczy nieporównywalnych.W każdym temacie znajdą się domorośli populiści i wypisują bzdury.Co było wcześniej? Jajko czy kura?Odwieczny niby problem.Porównywanie byłej manufaktury zwanej cegielnią z tym wytwórcą wszechobecnego pyłu,hałasu i innego [...] jest co najmniej niedorzeczne...
Odpowiedz
11
@ Bingo
dnia 08.07.2017, 12:51 · Zgłoś
10
@ Smutne
dnia 08.07.2017, 13:05 · Zgłoś
warto wejść w ten link powyżej, zobaczyć jak Celpap rozpyla to [...] na domy.
Odpowiedz
19
@ Oj
dnia 06.07.2017, 16:11 · Zgłoś
Jaslanom nikt jeszcze nie dogodzil. Drogi protest. Zakłady protest.
Odpowiedz
-25
@ kapitalista
dnia 06.07.2017, 16:40 · Zgłoś
Gdzie policja? Rozpędzić towarzystwo siłą. Niech by tak spróbowali we Francji.
Odpowiedz
3
@ ...
dnia 06.07.2017, 16:51 · Zgłoś
No co jakby we Francji tak spróbowali? niejednokrotnie udowadniali jak sobie radzą z [...], a raczej NIE radzą.
Odpowiedz
27
@ qwerty
dnia 06.07.2017, 21:29 · Zgłoś
Oj mylisz się. Białych rodowitych Francuzów [...] aż wióry lecą. Ciemniejsza karnacja jakoś ich odstrasza...
Odpowiedz
17
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:28 · Zgłoś
Rozpędzic to trzeba te marne stado twoich szarych komórek.
Odpowiedz
13
@ Przykre
dnia 08.07.2017, 13:06 · Zgłoś
Wszedłem w link powyżej i widzę z czym mieszkańcy muszą sie borykać na co dzień. Aż przykro się robi jak Celpap naraża mieszkańców na choroby przez te pyły.
Odpowiedz
45
@ KOŚCIELNY
dnia 06.07.2017, 16:10 · Zgłoś
Miasto musi zmienić nazwę tej ulicy z Leśnej na PYŁOWĄ i wszystko bedzie ok
Odpowiedz
-19
@ do mieszkańców
dnia 06.07.2017, 16:32 · Zgłoś
Nie podoba się to proszę się wyprowadzić, a nie robić zamieszanie. Kapitał i kasa to jest przyszłość nie jacyś mieszkańcy.
Odpowiedz
37
@ pracownik
dnia 06.07.2017, 16:36 · Zgłoś
Zlikwidować, a potem płacz, że bezrobocie.
Odpowiedz
42
@ bhp
dnia 06.07.2017, 17:52 · Zgłoś
Jeśli popatrzeć na filmik amatorski to rzeczywiście poprzez unoszace się [...] pyłu ten zakład jest B.uciążliwy. I Paja i Pabian niech nie rzna glupow ze wszystko jest OK.Zupełny brak urządzeń odpylajacych stanowi niebezpieczeństwo dla zdrowia i dla załogi i dla mieszkańców. A tak niewiele potrzeba.Tylko dobrej woli firmy na wyposażenie P.pylowe.
Odpowiedz
22
@ Dyrektor kontraktu rozbudowy jasła
dnia 06.07.2017, 20:36 · Zgłoś
Wina leży po stronie miasta, które wydało zezwolenie na taką działalność ...

Co może zrobić właściciel ? nic ... bo przecież nie wybuduje nowej fabryki pod jasłem bo za co ?
Odpowiedz
-12
@ do do jakiego [...]
dnia 07.07.2017, 05:58 · Zgłoś
Jak macie [...] popularnie [...], do do lekarza. Leczenie antybiotykowe krótkie i całkowicie wyleczalne.
Odpowiedz
-4
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 10:26 · Zgłoś
Wyprowadzić to żebys ty sie nie musiał jak nie zapłacisz kilku swoich rat w banku.
Odpowiedz
34
@ bhp
dnia 07.07.2017, 12:40 · Zgłoś
Jest wzmianka ze zatrudnieni tam pracownicy pracują bez masek.To w takim przypadku należy wyjaśnić jakie ma właściwości pył ilowy. Powszechnie jako mieszanina z wodą stosowana jest do usczelniania ścian w górnictwie kopalnictwie do uszczelniania odwiertów. Także stosowany jest do uszczelniania dennego składowisk. A teraz wdychanie jego pyłu przez człowieka ma podobne nieodwracalne działanie uszczelniajace oskrzeli oskrzelikow nieuchronnie prowadzące do ciężkich przypadków astmatycznych sercowych.Takimi przypadkami należy zainteresować Państwową Inspekcję Pracy.Bo sama praca z narażeniem niema żadnego znaczenie
Odpowiedz
16
@ Lasek
dnia 07.07.2017, 21:27 · Zgłoś
Las to płuca przyrody.Taki piękny ten zakątek i tak zapylać.Ptaki pouciekają,drzewa uschną,a gdy silny wiatr zawieje,opudruje winnice.Można w tym miejscu produkcję jasielskiego wina i winnych lizaków,lub mały ośrodek rekreacyjny"Leśny Ogród",lub Dom Starości"Leśna Przystań".
Odpowiedz
23
@ krzekorz
dnia 07.07.2017, 21:55 · Zgłoś
Jak czytam wasze komentarze to robi mi sie nie dobrze. Ulica Leśna, jest od zawsze dzielnicą mieszkaniową, a nie przemysłowej. No ale fakt władze miasta są zbyt leniwe aby taką strefe przemysłową zrobić.

Ludzie tam pracują bez masek, wdychając te pyły, sody, bentonit. Za pare lat, wszyscy młodsi i starsi którzy tam pracują, po[...]dną na zdrowiu, no ale Celpap tez sie na to przygotował dając im papierek, że nie będą wnosić roszczeń za utratę zdrowia.
Zastanówcie się czemu firma z Wieliczki nie zrobiła bliżej takiego oddziału? Bo nigdzie sie na to nie godzili tylko w naszym mieście [...] nieudolny były burmistrz, aby dać swojej rodzince prace na wyższym stołeczku, to sam jeździł aby ludzie sprzedawali im działki.
A wy wszyscy mądrzy obrażający mieszkańców ulicy Leśnej, zamieńcie się z nimi pomieszkajcie tam jakiś czas i zobaczycie, dlaczego ci Ludzie protestują.

Precz z [...]! Precz z Celpapem!
Odpowiedz
-15
@ Zapylony Ptak
dnia 07.07.2017, 21:56 · Zgłoś
Ptak niech zapyla do lasu - tam jest jego miejsce.
Eko-terroryści chcieli by pracować, jeździć samochodami (nie rikszami), oglądać tv (nie słuchać wiadomości za pomocą bębnów tam-tam) itd. itp. - ale żeby nie było przemysłu. To jest chore - coś jak schizo.
Od wielu lat była tam cegielnia. Wtedy na ul. Leśnej nie było ani jednego domu. Działki były tanie, bo przy cegielni. Skąd się zatem wzięły budynki mieszkalne? Kto był pierwszy w tym terenie?
[...]ki - ogarnijcie się. Nie będziecie tacy zadowoleni jak wasze dzieci czy wnyki nie znajdą tu pracy.
Młodzi - chodu z tego zacofania - tam gdzie jest robota, a nie kwękanie i narzekanie. Chcecie [...]ki spokoju - to przenieście się do Krempnej. Przy takim działaniu powiększycie bezrobocie i zrobicie duży krok dla pogłębienia tego skansenu co już jest.
Odpowiedz
13
@ Bingo
dnia 07.07.2017, 22:24 · Zgłoś
I ten film to tylko niewielka część prawdy. Teraz zrobimy bloga i tam będzie wszystko.
Odpowiedz
0
@ [...]ek
dnia 08.07.2017, 09:26 · Zgłoś
Chcemy przemysłu i rozwoju,ale czemu polikwidowali tyle zakładów pracy?Twój wywód to:"co ma [...] do wiatraka".
Odpowiedz
-12
@ [...]
dnia 09.07.2017, 13:00 · Zgłoś
po co bylo sie tam budowac jak widzial ze fabryka po drugiej stronie??? Pewnie dzialka tania byla a chcialo sie blisko "miasta" mieszkac, taka moda z zachodu dla pseudobiznesmenow haha
Odpowiedz
6
@ Zoska
dnia 09.07.2017, 19:12 · Zgłoś
Ale nikt nie mowi zejak sie spotykaja na ulicy 2 tiry to zeby sie zmies ic to wyjezdzajana chodnik caly
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.