Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Chcą połączyć dwa ronda

80

Zarząd powiatu jasielskiego uzyskał od radnych zielone światło w staraniach o budowę nowej drogi, która miałaby połączyć rondo na osiedlu Żółków z rondem na osiedlu Górka Klasztorna. To szansa na poprawę warunków komunikacyjnych nie tylko w mieście, lecz w całym powiecie jasielskim.

Planowany odcinek drogi miałby stanowić przedłużenie drogi wojewódzkiej nr 992, która łączy województwo podkarpackie z południową granicą państwa. Wraz z projektowaną drogą KG2, która ma łączyć rondo Solidarności z drogą krajową nr 28 stanowić może ona zupełnie nowy ciąg komunikacyjny. Warto zaznaczyć, że niespełna dwa tygodnie temu ogłoszono przetarg na budowę drogi KG2. Tym samym, na horyzoncie pojawia się duża szansa na ograniczenie ruchu głównie ciężkich pojazdów przez centrum miasta. Ciężarówki nie musiałyby już zjeżdżać na rondzie im. ks. K. Wojciechowskiego na osiedlu Żółków w ul. Wojska Polskiego a następnie ul. 3 Maja i Piłsudskiego, lecz kierowałyby się nowym odcinkiem drogi wprost na rondo im. Lazarowicza w rejonie drogi krajowej nr 28.

Inwestycja ma być realizowana przez województwo podkarpackie w porozumieniu z samorządowym województwem preszowskim w Słowacji. Na barkach powiatu jasielskiego miałby spocząć obowiązek uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, opracowania projektu budowy oraz uzyskania na rzecz Zarządu Województwa Podkarpackiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Nowa droga mogłaby powstać już w przyszłym roku. Do maja trać będzie nabór wniosków. Dofinansowanie wynosi 85%. Pozostałą część zapewnić musi inwestor, którym jest województwo podkarpackie.

O szansach na realizację tej inwestycji mówił podczas sesji rady powiatu starosta Adam Pawluś. Zadanie to jest na dalekiej pozycji rezerwowej w ramach RPO województwa podkarpackiego. Z uwagi na fakt, iż jest możliwość naboru w ramach programu transgranicznego Polska – Słowacja jest duża szansa na przyspieszenie realizacji tej inwestycji. W tej sprawie rozmawialiśmy z dyrekcją Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Usłyszeliśmy, że nie mają oni możliwości, aby we właściwym czasie przygotować odpowiednie dokumenty. My, jako zarząd wyszliśmy z inicjatywą pomocy dla województwa w zakresie przygotowania dokumentacji. W drugim naborze wartość środków na projekty ma wynieść blisko 24 mln Euro. Daje nam to maksymalnie 6 mln Euro dla jednego wniosku. Podkreślam, że istnieje duża szansa na realizację tej inwestycji, ze względu na niezbyt dużą konkurencję. – mówił Adam Pawluś, starosta jasielski.

Adam Pawluś

Optymizm starosty jasielskiego podziela Wojciech Zając, radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego, którego zdaniem powiat powinien wykorzystać nadarzającą się okazję i zaangażować się w projekt budowy drogi.  Na nas, jako samorządowcach spoczywać musi ciężar, aby w miarę możliwości i dostępności środków znaleźć jakąś formułę dla realizacji tej właśnie drogi. Doskonale zdaję sobie również sprawę, że na tego typu inwestycje oczekują mieszkańcy Jasła. Temat ten niedawno konsultowaliśmy z tzw. sekretariatem transgranicznym w Krakowie. Wówczas w rozmowach z kierownikiem Wspólnego Sekretariatu Technicznego, Grzegorzem Gołdą ustaliliśmy, że zasadniczo nie ma przeszkód dla realizacji tej inwestycji. Należy również podkreślić, że projekt budowy drogi znalazł poparcie w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich, u naszych przyjaciół ze Słowacji jak też marszałka Władysława Ortyla.   – wyjaśniał Wojciech Zając, radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego.

Wojciech Zając

Program funkcjonalno-użytkowy mówi o tym, że oprócz budowy nowej drogi przewidziane są również drogi serwisowe oraz ścieżka rowerowa. Zakłada on także przebudowę lokalnych skrzyżowań. Ewentualna budowa drogi nie będzie kolidowała z budynkami mieszkalnymi. Do wyburzenia przewidziane są jedynie: budynek byłej weterynarii oraz obiekt stacji meteorologicznej.

Choć radni byli zgodni, co do tego, iż inwestycja bezwzględnie zasługuje na poparcie rady, to w dyskusji pojawiły się pytania i wątpliwości.  Adam Kmiecik poddawał w wątpliwość, czy aby w kosztach jej realizacji partycypować powinien powiat. Cieszę się, że pan burmistrz się cieszy (na sesji obecny był Antoni Pikul, zastępca burmistrza Jasła). W znacznej mierze inwestycja ta rozwiąże część problemów komunikacyjnych miasta Jasła. Dlaczego to, zatem nie miasto Jasło wchodzi w porozumienie z zarządem województwa. Powiat ma troszkę szersze spektrum działania . Wszystko, co dotyczy projektu będzie odbywało się na terenie miasta Jasła. – pytał Adam Kmiecik.

Adam Kmiecik

Z odpowiedzią pospieszył Antoni  Pikul. Nie wiem jak mam na to pytanie odpowiedzieć. Nie ma tutaj jakiegoś wyścigu. Może teraz jest ku temu lepszy moment. Jeszcze na etapie opracowania koncepcji programu funkcjonalno-użytkowego dla inwestycji współpracowaliśmy z zarządem województwa. Nigdy się nie wymigiwaliśmy od współpracy. Niewykluczone, że prędzej czy później włączymy się, jako miasto do realizacji tej inwestycji. Nie uciekamy przed tym. – wyjaśniał Antoni Pikul, zastępca burmistrza Jasła.

Antoni Pikul

Radni 19 głosami za przyjęli uchwałę w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Jaśle do podjęcia działań związanych z zawarciem porozumienia z Zarządem Województwa Podkarpackiego w zakresie przygotowania inwestycji pn. „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 992 w miejscowości Jasło”.

MD

Reklama

Komentarze: 80

Dodaj komentarz Widok:
1
@ proj
dnia 16.02.2017, 19:08 · Zgłoś
Ty [...] jesteś bardzo nierówny. Czasem nawet piszesz sensownie,
a czasem dostosowujesz się do ogólnego poziomu tego portalu.
Tak jest przy ostatnim wpisie.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 19.02.2017, 23:01 · Zgłoś
Do nikogo się nie dostosowuję, piszę to, co myślę, a że raz Ci się to podoba, a raz nie - nic na to nie poradzę.
Natomiast co do meritum, odpowiedz sobie na następujące pytanie: skoro w 2010 r. był ustalony przebieg obwodnicy w mpzp, to na jakiej zasadzie w 2013 r. wybudowano na jej przebiegu ośrodek rekreacyjny? Bez zmiany planu zagospodarowania? A może jednak zmieniono ten plan? To dyskutujmy o jego aktualnej wersji, a nie o tej z 2010 r.
Odpowiedz
0
@ poldek
dnia 16.02.2017, 09:35 · Zgłoś
mapa, mapa, mapa
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 16.02.2017, 02:22 · Zgłoś
Mapa mpzp pochodzi z 2010 r., a ośrodek rekreacyjny oddano do użytku w 2013 r. W razie realizacji tej obwodnicy, ten przebieg jest rzeczywiście nie do przyjęcia i musiałaby nastąpić korekta planu, uwzględniająca włączenie do ul. Floriańskiej w innym miejscu, co spowodowałoby jednocześnie znaczne odsunięcie trasy od ośrodka rekreacyjnego.
Odpowiedz
9
@ Tex Willer
dnia 15.02.2017, 08:33 · Zgłoś
Dołączam się do braw. http://www.jaslo4u.pl/przystanek-kwiatowa-miejsce-rodzinnych-spotkan-newsy-jaslo-15086 Tłumy mieszkańców Jasła i okolic odwiedziły w niedzielne popołudnie (2 czerwca) nowo powstały teren rekreacyjno-wypoczynkowy przy ul. Kwiatowej. W ramach realizowanego przez miasto projektu, wartego blisko 5 mln złotych, obszar wyrobiska pocegielnianego zamienił się w miejsce do aktywnego wypoczynku. (Info z 2013 roku, a więc krótko po uchwaleniu planu z ta drogą).
Gratuluje także mieszkańcom Górki przyszłych niezapomnianych doznań akustycznych, których przy takim ukształtowaniu terenu nie zniwelują żadne ekrany.
Odpowiedz
3
@ Germaniec
dnia 14.02.2017, 20:49 · Zgłoś
Oglądnąłem mapkę dokładnie i można tylko bić BRAWO !!!
Tereny sportu i rekreacji bezpośrednio przylegające do pseudo obwodnicy
To ZAKRAWA NA KPINĘ z mieszkańców
Odpowiedz
3
@ edek
dnia 14.02.2017, 15:15 · Zgłoś
Proponuje zapoznać się z mpzp Grunwaldzka Floriańska tam już od kilku lat jest ta droga wrysowana:)
Odpowiedz
3
@ hej!
dnia 14.02.2017, 08:45 · Zgłoś
Widać, że wraz ze zmianą w powiecie istotni zawodnicy zaczynają w końcu grać do jednej bramki. NARESZCIE!
Odpowiedz
4
@ nb
dnia 14.02.2017, 20:42 · Zgłoś
NIE ...bo jak słychać Adam K w za małym garniaku już licytuje się z miastem ...to nie my to wy ...skąd ja znam ten tekst ...jak zaczynają coś dobrego wspólnie to zawsze trafi sie jakaś ... co chce skłócić ...
Odpowiedz
2
@ hulajnoga
dnia 13.02.2017, 23:05 · Zgłoś
Estakada gora na slupach nad torami piekny obiekt i proste rozwiazanie.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 14.02.2017, 01:05 · Zgłoś
A kasa, misiu, kasa - skąd? Ponadto, takie rozwiązania to się robi nad torami, po których co 3 minuty przejeżdża pociąg, a nie nad torami, po których już praktycznie nic nie jeździ, a przyszłość w tym zakresie rysuje się raczej w czarnych barwach.
Odpowiedz
2
@ łodyniec
dnia 14.02.2017, 14:26 · Zgłoś
Obwodnicę puścić po torach ,tj po ich zburzeniu
Skoro i tak nic nimi nie jeździ to po [...] mają straszyć i szpecic
Odpowiedz
8
@ mieszkaniec
dnia 13.02.2017, 21:46 · Zgłoś
czy szanowna władza pomyślała choć troche o mieszkańcach Św Jana z Dukli ,Żółkowa raczej nie.Pytam kto taki ważny mieszka na Wojska Polskiego że chce za taką kase pozbyć się TIR-ów,może władza lub rodzina ma działeczki do opylenia i dlatego się upierd...na taką droge,ludzie już w tej chwili jest NIEBEZPIECZNIE bo rómek za rómkiem robią anglikami wyścigi,jak im dacie jeszcze kawałek prostej to może łatwiej im będzie w pieszego trafić bo teraz to jeszcze ludziska jakoś spitalają.Moja propozycja to zamknąć droge dla tranzytu w Dukli,niech jadą przez Krosno bo jest piękna OBWODNICA a nie przez Jasło,Korków nie będzie.Tranzyt NIE ZOSTAWIA żadnej kasy w mieście,tylko spaliny,śmieci itp.Nie tankują,nie jedzą,sieją tylko postrach,mają świetny skrót na Tarnów i do autostrady.Niech się powiat postara o Viatola to przynajmniej kasy coś zostanie.Na marginesie to jak by był Viatol to zobaczycie sami że ruch mniejszy o połowe,zresztą po co ja sie strzępie jak ten kraj już zdech,[...]ki w grobach sie przewracają.
Odpowiedz
0
@ RZ
dnia 15.02.2017, 09:27 · Zgłoś
Viatol na takiej podrzędnej drodze? To chyba nierealne...
Odpowiedz
6
@ Do [...]
dnia 13.02.2017, 17:58 · Zgłoś
Kolejny cudowny pomysł z budową ronda na skrzyżowaniu 3 Maja i W. Polskiego.
Co spowoduje ? Korek na głównej ul. wyjazdowej z miasta czyli 3 Maja. Proste jad drut.
Trzeba pomyśleć i działać w kierunku kompleksowych rozwiązań, a nie półsrodków, w dodatku szkodliwych dla mieszkańców.
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 14.02.2017, 01:10 · Zgłoś
Masz trudności w czytaniu ze zrozumieniem. Ja nie pisałem o tym, że trzeba budować rondo, tylko że ta nowa obwodnica spowoduje, że jego ewentualna budowa zostanie odsunięta w czasie - a może okazać się, że wcale nie jest konieczna.
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 13.02.2017, 17:33 · Zgłoś
Koncepcję uważam ogólnie za sensowną, sam zresztą zgłaszałem kilka miesięcy temu taki pomysł, komentując artykuł na temat obwodnic Jasła. Stąd też, nie rozumiem tych głosów krytyki projektu, którego realizacja może przynieść wymierne korzyści komunikacyjne dla miasta.

Nie jest to małe przedsięwzięcie, jednak przy istniejących uwarunkowaniach terenowych - to jest jedyna możliwość utworzenia w miarę realnej obwodnicy południowo-wschodniej i tym samym odciążenia (szczególnie od tirów) pseudo-obwodnicy w ciągu ulic 3 Maja, Metzgera i Piłsudskiego, nazwanej na wyrost "obwodnicą" chyba przez dziennikarzy. Trzeba również dodać, że tym samym odciążeniu ulegnie przejazd kolejowy przy ul. Wojska Polskiego oraz skrzyżowanie tejże ulicy z ul. 3 Maja, pozwalając na przesunięcie w czasie konieczności budowy w tym miejscu ronda.

Oby tylko nie była to jedna z obietnic wyborczych! Jednak w tym przypadku wszystko wskazuje na to, że PiS ma szansę na wygranie kolejnych wyborów, w związku z czym złożone obecnie obietnice będzie musiał realizować, wcześniej czy później.
Odpowiedz
4
@ łodyniec
dnia 13.02.2017, 18:00 · Zgłoś
PiS nic nie musi i dobrze o tym wiesz . Obietnice i tyle. Tak działa polityka
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 14.02.2017, 01:17 · Zgłoś
PiS wcale też nie musi wygrać najbliższych wyborów samorządowych, jeżeli będzie olewał dotrzymanie obietnic. Tak działa polityka, Łodyńcze.
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 14.02.2017, 14:20 · Zgłoś
Bez znaczenia kto ze starej ekipy będzie przy korycie ,bo efekt zawsze będzie ten sam . Tylko obiecanki inne ;)
Odpowiedz
-3
@ Minnesota
dnia 13.02.2017, 16:24 · Zgłoś
Już widzę jak mieszkańcy Grunwaldzkiej , chętnie zgodzą się na Tiry koło domów
Odpowiedz
7
@ łodyniec
dnia 13.02.2017, 16:36 · Zgłoś
Nic nie mają do gadania. Droga ma być i kropka
.
Odpowiedz
17
@ yoł
dnia 13.02.2017, 13:39 · Zgłoś
i wyskoczył nam Zając z kapelusza magika Pawluśa!!!
Odpowiedz
9
@ Realista
dnia 14.02.2017, 08:17 · Zgłoś
Nie jest ważne czy łącznica rond powstanie czy nie powstanie - ważne, że pojawił się w mediach Wojciech Z. , zrobili mu zdjęcia a on obiecał. Więcej nie musi się robić, przecież poprzednicy "jechali" na nierealnych do realizacji w rozsądnym czasie obietnicach zapory Kąty Myscowa i było OK. Tylko pamiętajcie, że Wojciech Z. powiedział tam również, że jego okręg wyborczy to nie tylko powiat jasielski ale sięga również po Krościenko w Bieszczadach. Widać, że już przyjął postawę asekurancką na wypadek gdyby skończyło się tylko na obiecankach dla Jasła.
Odpowiedz
8
@ tak
dnia 13.02.2017, 12:41 · Zgłoś
Tego [...]zia na pierwszym zdjeciu to widywalem w Chicago,to chyba w Jasle naprawde wszyscy mlodzi wyjechali za granice,
Odpowiedz
4
@ [..]
dnia 13.02.2017, 13:01 · Zgłoś
Widywałeś pewno na skrzyżowaniu Belmont/Milwaukee.
Odpowiedz
8
@ podatnik
dnia 13.02.2017, 13:03 · Zgłoś
Masz rację...Pawluś rozpoczął akcję:Wielkie Powroty!!!
Odpowiedz
0
@ Ktoś
dnia 14.02.2017, 12:27 · Zgłoś
nie ,na dach jak układał papę
Odpowiedz
10
@ xx
dnia 13.02.2017, 11:59 · Zgłoś
Paraliż drogowy na przedmiotowych rondach oraz na wiadukcie pewny. Chory pomysł.
Odpowiedz
-4
@ lew
dnia 13.02.2017, 12:09 · Zgłoś
O czym ty mówisz, samochody które teraz jaką od Nowego Żmigrodu i tak przejezdzają przez rondo kierując sie w strone przejazdu kolejowego, po wybudowaniu nowej drogi pojadą na rondzie prosto i skręcą za nim zeby wjechać na DK28 koło huty.
Twierdzisz ze lepiej jest teraz kiedy z ronda jadą na pohulankę i dalej przez skrzyzowanie koło bliskieji rondo koło PKS???
Odpowiedz
9
@ qwerer
dnia 13.02.2017, 12:36 · Zgłoś
Jak słusznie napisałeś- samochody osobowe. A teraz wyobraźmy sobie te wszystkie ciężarówki próbujące się włączyć w rondo, a następnie skręcić w kierunku Krosna pod wiaduktem. Powodzenia.
Odpowiedz
15
@ Stivi
dnia 13.02.2017, 11:39 · Zgłoś
A kto wie kto zarobi na tym grubą kasę ? Kto wie kto wykupił działkę na przeciw mpm ? Tak tak , tą ogrodzoa betonami . Przekręt w [...] .
Odpowiedz
4
@ łodyniec
dnia 13.02.2017, 14:45 · Zgłoś
W pl nic się nie robi bez przekrętów
Odpowiedz
0
@ pomyslowy
dnia 13.02.2017, 11:30 · Zgłoś
a może tunel pod g. klasztorną. Chorwacja daje radę to my też ;-)
Ale tak poważnie: którędy pobiegnie ta nowa droga? ominie górkę bokiem? Ciężkie auta nie dadzą rady wyjechać pod górę
Odpowiedz
9
@ steff
dnia 13.02.2017, 11:29 · Zgłoś
O ciszę się, bo droga ma przebiegać przez moją działkę. Aktualnie mogę rozpocząć negocjacje w sprawie odsprzedaży w cenie nie niższej niż 1 mln. Czekam na propozycje miasta albo starostwa. Wszyscy którzy posiadają działki w przebiegu drogi jeżeli nie chcą aby ich wywłaszczono w cenach z ustawy, muszą wyrazić zgodę na sprzedaż bo wówczas stosuje się zasadę negocjacyjnego ustalania ceny sprzedaży. Jeżeli sami nie macie wiedzy w przedmiocie, to w okolicy jest parę biur prawnych znających temat. Powodzenia
Odpowiedz
5
@ Maria
dnia 14.02.2017, 07:59 · Zgłoś
Mam prośbę, gdyby jakiś prawnik mógł się odnieść do tej informacji byłabym wdzięczna.
Odpowiedz
5
@ kent
dnia 14.02.2017, 08:08 · Zgłoś
Przecież w Jaśle są różne partie polityczne, niech zainteresują się problemem wywłaszczeń i wypłaty odszkodowań. Brak jakiejkolwiek reakcji oznacza że steff ma rację, i warto pomyśleć o pomoc u prawnika.
Odpowiedz
4
@ lawyer
dnia 14.02.2017, 13:23 · Zgłoś
Zasada podnoszona przez "steff" prawidłowa.
Odpowiedz
22
@ .
dnia 13.02.2017, 11:09 · Zgłoś
Łącznik drogi krajowej przez Górkę Klasztorną? Chyba was pogięło. Oprócz tego, jak rozwiązać włącznie się do ruchu z Floriańskiej?
Odpowiedz
12
@ Asds
dnia 13.02.2017, 11:19 · Zgłoś
I nie wspomnę tu o zimie i Tirach
Odpowiedz
0
@ lew
dnia 13.02.2017, 11:43 · Zgłoś
Przez jaką Górkę? Droga ma przebiegać polami miedzy Górką a ul. Graniczniczną.
Odpowiedz
2
@ .
dnia 13.02.2017, 15:14 · Zgłoś
Lew, ty byłeś kiedyś na Górce i w Sobniowie? Ile tam est pól, a ile zabudowanego terenu - między Graniczną a Floriańską? To jest stary plan z lat 80. - 90., czyli czasów, kiedy było tam pusto. Czyli w razie przyjęcia takiego projektu 30~40 domów do wykupu i zburzenia, prawdopodobnie przy okazji tereny rekreacyjne przy Kwiatowej także idą się paść.`Plus problem, jak przystosować do parametrów drogi krajowej kilkaset metrów Floriańskiej.
Odpowiedz
-4
@ ollo
dnia 13.02.2017, 16:32 · Zgłoś
Są już projekty przebiegu tej drogi. Najpierw się z nimi zapoznajcie, a potem piszcie że coś pójdzie się paść, bo po prostu pieprz* głupoty!
Odpowiedz
8
@ Minnesota
dnia 13.02.2017, 20:07 · Zgłoś
Daj linka do tych mapek
Odpowiedz
11
@ .
dnia 14.02.2017, 08:47 · Zgłoś
OK, jest mapka, pięknie flamastrem malowana. Widać na niej wyraźnie, że część przebiegu to końcówka Kwiatowej. Gratulacje dla "miszcza", co to wymyślił i jeszcze większe dla tego, co ją zrealizuje wyburzając m. in. budynek gazownictwa. I dobra rada dla @ollo - naucz się mapę czytać, sama umiejętność kiepskiego pisania w życiu nie wystarcza.
Odpowiedz
23
@ Gibon
dnia 13.02.2017, 11:04 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
7
@ fdsf
dnia 13.02.2017, 09:49 · Zgłoś
obwodnica!!!
Odpowiedz
-6
@ Kar
dnia 13.02.2017, 09:49 · Zgłoś
Wspolczuje mieszkancom Gorki jak co chwile pod ich domami tiry beda jedzic i ludzion jadacym od sobniowa ktorzy beda stac wiecej w korkach niz jechac... wladzo mysl...
Odpowiedz
1
@ lew
dnia 13.02.2017, 11:40 · Zgłoś
Potrafisz ty czytać? Ta droga nie bedzie biegła przez GK. Poszukaj sobie bo były dokładne mapy przebiegu.
A teraz mieszkańcy Sobniowa nie stoją w korku, na Pohulance albo pod Hutą? Własnie takie drogi odciążą trochę ruch.
Odpowiedz
14
@ Do lew
dnia 13.02.2017, 17:45 · Zgłoś
No właśnie, stoją w korkach, a będą znacznie większe. Tir to nie osobówka. Zanim się złoży do skrętu pod wiaduktem w tym czasie przejechaloby z 8 osobówek. Do tego teraz na rondzie k/"[...]owni" w godzinach szczytu jest korek, a ruch dzięki kulturze kierowców z Gorki Klasztornej odbywa się "na zamek". Jak pojadą tam Tiry dodatkowym wjazdem do ronda, żaden kierowca dużego auta nie wpuści przed siebie osobówki. Tirowcy pracują za przejechane kilometry za to mają płacone i w nosie mają malutkich. Będziemy stać.
Odpowiedz
5
@ do Kar
dnia 13.02.2017, 22:41 · Zgłoś
A mieszkańcom 17 stycznia, Lwowskiej i Bieszczadzkiej już nie współczujesz? Ci maja jeszcze gorzej bo nie dość że dwupasmówka to jeszcze droga krajowa..
Odpowiedz
36
@ Fiat 126 p
dnia 13.02.2017, 09:46 · Zgłoś
Panowie czas zacząć coś robić w tym Jaśle.!!!
Bo Krosno już DAWNO NAM uciekło w każdej dziedzinie i nawet w sporcie >>> DO DZIEŁA !!!
A jeszcze jedno co z rondem na Baczyńskiego ( to jest pomyłka ta sygnalizacjia świetlna ) , ALE JEDNO JEST DOBRE WYŁAŃCZANIE SYGNALIZACJI .
Odpowiedz
7
@ /./
dnia 13.02.2017, 23:40 · Zgłoś
We wszystkich miastach robią, w Jaśle mówią, że trzeba zrobić i na tym się kończy (niezależnie od tego kto rządzi) no może 10% z tej gadaniny realizują
Odpowiedz
1
@ jaślanin
dnia 22.02.2017, 06:32 · Zgłoś
A dla czego wiecznie porównujecie
Jasło z Krosnem?
Krosno to miasto na prawach powiatu
Ma więcej mieszkańców
W budżecie ma o wiele więcej gotówki.
I od wielu lat wszystkiego ma więcej od nas
Nawet długu.
Ale dla mnie
Jasło jest ładniejsze choć biedniejsze
Odpowiedz
1
@ alfred
dnia 13.02.2017, 09:38 · Zgłoś
Stację meteorologiczną już wyburzyć bo podaje za duże stężenia pyłów,ścieżki rowerowe skonsultować z panem Sasinem, bo mówił że to są fanaberie PO,nie są nikomu potrzebne bo na rowerach to 3 miesiące jazdy.
Odpowiedz
16
@ Stivi
dnia 13.02.2017, 11:51 · Zgłoś
Ilu Kowalskich musi pracować aby utrzymać jednego budzetowca ?
Odpowiedz
6
@ Stivi
dnia 13.02.2017, 13:20 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ yoł
dnia 13.02.2017, 14:01 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 13.02.2017, 17:25 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-6
@ Do yoł
dnia 13.02.2017, 17:39 · Zgłoś
Nie nazywaj ludzi [...] bo ich nie znasz. Jesteś [...] i prowincjuszem.
Odpowiedz
31
@ Asda
dnia 13.02.2017, 09:34 · Zgłoś
Wtedy też będzie trzeba rozwiązać problem ze skrzyżowaniem pod wiaduktami. Straszne korki będą w stronę sobniowa jak i żółkowa w godzinach szczytu. A jeśli samochody zablokują rondo to i droga krajowa będzie zakorkowana. Trzeba to lepiej przemyśleć. I starać się o nową obwodnicę. Bo ta co teraz jest to już wgl. Nie będzie przypominać obwodnicy.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 13.02.2017, 09:48 · Zgłoś
Niby gdzie ta nowa obwdnica miałaby przebiegać? Widziś gdzieś teren bo ja jakoś nie. To nie jest hop siup powiedzieć. Popatrz jak wyglada teren i jak jest zabudowany
Odpowiedz
18
@ Asda
dnia 13.02.2017, 09:57 · Zgłoś
Nie na takich terenach budują drogi
Odpowiedz
4
@ lew
dnia 13.02.2017, 11:38 · Zgłoś
OK. Czyli konkretnie podaj miejsce gdzie ta obwodnica miałaby sie zaczynac a gdzie kończyć.
Jasło ma tak niefortunne położenie że trzy rzeki i otaczające wzgórza nie bardzo pozwalają na budowę obwodnicy.
Odpowiedz
12
@ Stivi
dnia 13.02.2017, 13:18 · Zgłoś
Pod wiaduktem powinno powstać rondo . Miejsce jest. A to małe [...] zlikwidować
Odpowiedz
0
@ Germaniec
dnia 14.02.2017, 19:40 · Zgłoś
Nowa obwodnica powinna przebiegać od Podzamcza zboczem Jareniówki i wylatywać za rafinerią na wysokości karpackiej troi czyli od drogi DK 73 do DK 28.

Ten projekt to kolejny gniot jak GK2 i oba te projekty nie rozwiążą problemu.
KIEDY wreszcie ktoś zrozumie z władz że drogi tranzytowe trzeba budować po za miastem ,a nie w mieście !!! No chyba że mamy tyle kasy co np. Austriacy i sobie wybudujemy przez centrum autostrady biegnące po estakadzie jak to jest w Wiedniu
Odpowiedz
16
@ ziummm
dnia 13.02.2017, 09:15 · Zgłoś
Protesty mieszkańców za 3... 2... 1...
Odpowiedz
-22
@ zawistny
dnia 13.02.2017, 09:47 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
17
@ bhp
dnia 13.02.2017, 10:29 · Zgłoś
Dobre rozwiązanie komunikacyjne..Tylko że temat nie tylko w powijakach ale w oderwaniu od rzeczywistości.Dobitnie o tym świadczy sformułowanie Starosty."daleka pozycja rezerwowa."Ale wielu tutaj wskazanych chyba już walczy o elektorat. Pokazują się nowe twarze typu Zając i jemu podobni majjących chrapkę na Wiejską. Gdyby każdego zmusić do pisemnego obowiązku wywiazania się z obietnic to na Wiejskiej byliby odpowiedzialni ludzie.albo nie byłoby w Polsce parlamentu.
Odpowiedz
41
@ Sciezka zdrowia
dnia 13.02.2017, 10:29 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
37
@ Szansa i barki
dnia 13.02.2017, 10:44 · Zgłoś
Na barkach powiatu spoczywa szansa na wypromowanie pomysłu i pomysłodawców, coby dalej poczynali kolejne pomysły i obiecanki- co to kosztuje? Niewiele.
Co się ryzykuje jeśli z tego będą nici - jak z wielu innych haseł? Też niewiele.
Już rozbudowano szpital, obwodnicę północną, strefę przemysłową, zaporę w Kątach, kładkę i most na Gądkach, ...(tu można dopisać inne mrzonki i propagandowe hasła).
Aż strach pomyśleć co się będzie działo za 2 lata, w okresie przedwyborczym i wyborczym. Będzie tu zapowiedziany raj na ziemi - tylko wybrać należy obiecujących najwięcej...i tak do następnej kadencji...
Odpowiedz
46
@ jaślak
dnia 13.02.2017, 11:28 · Zgłoś
dlaczego ciągle czytamy tutaj że planują budowę ronda na Wojska Polskiego, drogi łącznika z Baczyńskiego, most na Gądkach, droga "donikąd" w Warzycach, zbiornik Myscowa-Kąty, teraz kolejny gniot komunikacyjny. A ja pytam, kiedy tu przeczytam że...zbudowano rondo...itd.? Czy ktoś mądry mi odpowie? Bo obiecanki to cacanki a wybory idą.
Odpowiedz
25
@ kierowca
dnia 13.02.2017, 12:42 · Zgłoś
Jeśli nie powiększą ronda przy ul. Floriańskiej co najmniej o jeden dodatkowy pas, oraz nie zrobią pod wiaduktem prawo skrętu to będzie tragedia dla osób jadących codziennie rano od strony Wolicy, Sobniowa. Korki będą gigantyczne, sięgające niekiedy ul Sobniowskiej.
Odpowiedz
28
@ PR
dnia 13.02.2017, 14:45 · Zgłoś
Racja - w tym wszystkim najważniejsza jest propaganda Wojciecha Zająca, niewiele więcej widać w jego działaniach. Na pewno będzie jeszcze aktywniejszy w swoich deklaracjach, zobaczycie.
Odpowiedz
6
@ któś
dnia 13.02.2017, 17:39 · Zgłoś
ciekawe jak TIR spod wiaduktu skręci w prawo na obwodnicę, jeśli na lewoskręcie "pod wiadukty" będą stać samochody.
Odpowiedz
4
@ Znowu
dnia 13.02.2017, 21:41 · Zgłoś
Abraham Lincoln nas uzdrowi?
Odpowiedz
1
@ demokryt...
dnia 14.02.2017, 19:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ RZ
dnia 15.02.2017, 09:21 · Zgłoś
Człowieku, ty wiesz co się będzie działo, jak ludzie zaczną się uczyć jeździć po rondzie dwupasmowym? Tragikomedia.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.