Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Czy Jasło będzie centrum odradzającego się winiarstwa?

64

To już VIII Międzynarodowe Dni Wina w Jaśle. Do naszego miasta zawitali winiarze z Słowacji, Czech oraz Węgier. Od wczoraj na Zielonym Rynku można degustować różnorodne trunki, które wystawiło i przygotowało specjalnie dla gości blisko 30 winnic.<<FOTOGALERIA>>

Warunki inkubacyjne

Po raz pierwszy Międzynarodowe Dni Wina zorganizowane były na hali Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jaśle. Było to jesienią w 2005 r. W następnych latach winiarze opuścili ściany budynku przenosząc się na jasielski rynek. - W tej chwili jest to kolejna odsłona. Zrezygnowaliśmy z namiotu i jesteśmy na Placu Bartłomieja – podkreśla Andrzej Czernecki, burmistrz miasta Jasła. - Jest coraz więcej ludzi umiejących produkować wino i to jest duża skala konsekwentnego wspierania tego pomysłu, jakim jest winiarstwo na Podkarpaciu, a zaczyna się wszystko w Jaśle. Tutaj chcemy, by było centrum odradzającego się winiarstwa – dodaje.

Szansa dla enoturystyki

Jak podkreśla gospodarz miasta ważny jest rozwój enoturystyki, dzięki której nowy sektor gospodarki miałby szansę funkcjonować a winiarze na tym zarabiać. - Jest kreowana nowa strategia wizerunkowa, gdzie ważnym elementem jest wino. Będzie to kolejna odsłona wsparcia ze strony samorządu tego produktu. To jest coś interesującego dla turysty niezależnie od zakątka Polski czy Europy. Mówi się wino, region winiarski to jest coś, co wzbudza zainteresowanie. Mało jest takich elementów – zaznacza A. Czernecki.

Wina polskie a wina europejskie

To znacząca różnica – podkreśla Roman Myśliwiec, prezes Polskiego Instytutu Winorośli i Wina. - Jakość wina i typ zależy od lokalizacji. Może nie chodzi o sam mikroklimat, ale o glebę. Zdarzają się gleby lessowe, a na nich wino jest zupełnie inne. Na pozostałych jest glina ciężka. Te wina są takie skoncentrowane, mineralne o dość wysokiej kwasowości i wysokim udziale kwasu jabłkowego – wyjaśnia.

Rada dla początkujących

Stworzenie winnicy to kosztowna inwestycja. Roman Myśliwiec zaleca, by na początek nie podejmować wielkiego ryzyka i zasadzić około 10 arów, które są wystarczające na własne potrzeby rodzinne. - Gdyby nam potem nie wyszło to nie stracimy tych nakładów, wysiłku i pieniędzy. Te 10 arów na pewno spełni swoje zadanie i będzie zaopatrywać co roku we wspaniały trunek jakim jest wino dla rodziny – podkreśla.

Kiermasz rękodzieła i folklorystyczne klimaty

Wczoraj i dzisiaj podczas Międzynarodowych Dni Wina na jasielskim rynku rękodzielnicy wystawiają swoje wyroby takie jak ceramika, wyroby tkackie, ręcznie wykonana biżuteria i wiele innych ciekawych oraz nietypowych bibelotów. Doskonałą atmosferę tworzą występy zespołów folklorystycznych z kraju i zagranicy. W sobotę zagrali Lachersi oraz Kozak System z Ukainy. Dziś natomiast wystąpi Mateusz Mijal z Liberem, a także ukraiński zespół Larz Reller Band.

 (Red.)

Reklama

Komentarze: 63

Dodaj komentarz Widok:
4
@ Jan
dnia 02.09.2013, 22:17 · Zgłoś
Impreza bardzo potrzebna, byłem w ubiegłym roku,jechałem ponad 70km właśnie po to, aby zobaczyć Romana Myśliwca i innych winiarzy. Wysłuchałem bardzo interesującego wykładu Pana Bosaka. Czytając niektóre złośliwe komentarze w podtekście odczytuję zazdrość, ale do takiej wiedzy i pozycji jaką ma Pan Myśliwiec dochodzi się ciężką pracą Popracujcie nad sobą, nauczcie się cenić takich ludzi zamiast pisać głupoty. Pozdrawiam!!!
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 02.09.2013, 22:07 · Zgłoś
należy zapytać jak w piosence : po co nam to było na co nam to było ? i od siebie dodać tyle to kosztowało a nic jasłu nie przysporzyło! nic nie pokazało i nic nie dało ale za to kasę wielką nam zabrało. nic nam to nie dało nic nie przysporzyło tylko burmistrzowi splędor zaliczyło. po co nam to było skoro nic nie dało? czym tu się chwalimy i o czym mówimy skoro znowu kasę trownimy! po co nam to wszystko po co te imprezy komu ma to służyć gdybyśmy chcieli nie ma za co użyć. nie ma za co użyć bo burmistrz i rada robią co nie trzeba a nam wszystkim biada. ale już niedługo będzie czas wypłaty gdy wybory przyjdą zabiorą posady. posady te w radzie i te [...] chociaż jasło ginie zalejem im kwasu. teraz się zapytam wprost jak trzeba po co nam dni wina gdy brakuje chleba? brakuje nam chleba brakuje nam pracy a wy nam igrzyska ? przecież my biedacy!!! to nie dla nas było ,to było dla panów a dla reszty bieda!
Odpowiedz
0
@ majster z biedy
dnia 02.09.2013, 22:07 · Zgłoś
należy zapytać jak w piosence : po co nam to było na co nam to było ? i od siebie dodać tyle to kosztowało a nic jasłu nie przysporzyło! nic nie pokazało i nic nie dało ale za to kasę wielką nam zabrało. nic nam to nie dało nic nie przysporzyło tylko burmistrzowi splędor zaliczyło. po co nam to było skoro nic nie dało? czym tu się chwalimy i o czym mówimy skoro znowu kasę trownimy! po co nam to wszystko po co te imprezy komu ma to służyć gdybyśmy chcieli nie ma za co użyć. nie ma za co użyć bo burmistrz i rada robią co nie trzeba a nam wszystkim biada. ale już niedługo będzie czas wypłaty gdy wybory przyjdą zabiorą posady. posady te w radzie i te [...] chociaż jasło ginie zalejem im kwasu. teraz się zapytam wprost jak trzeba po co nam dni wina gdy brakuje chleba? brakuje nam chleba brakuje nam pracy a wy nam igrzyska ? przecież my biedacy!!! to nie dla nas było ,to było dla panów a dla reszty bieda!
Odpowiedz
2
@ ziomek
dnia 02.09.2013, 18:52 · Zgłoś
a ja napiszę do kurii że w Jaśle dwa dni częstowali i namawiali na picie wina
Odpowiedz
-1
@ dd
dnia 02.09.2013, 18:37 · Zgłoś
Współczuję ludziom, którym wino kojarzy się tylko z chlaniem. Całe szczęście, że czasy "wino marki wino" już się skończyły. Dziękuję wystawcą za umożliwienie spróbowania różnych gatunków z różnych zakątków. W normalnych warunkach porównanie takiej ilości win byłoby zbyt kosztowne wręcz czasami niemożliwe. 15 zeta to cena niewygórowana jak na Jasło. Tylko po co były płatne wejściówki dla dzieci. Przecież one nie degustują.?
Mam nadzieję, że niewielu było takich jak gelo7, którzy byli przyzsani do fotela samochodu. Podejść na nogach czy poprosić sąsiada o odbiór to dla niektórych niestety za trudne.
Zgadzam się w całości z eulalia i nie jaslaninem. Ten region powinien się czymś wyróżniać. Szkoda tylko, że jedna z naszych lokalnych winnic (specjalnie nie podaje która) oferowała wino, które smakowało jak chrzszone wodą. Mam nadzieję, że mają w swojej ofercie lepsze wina, bo gdyby takie coś mieli produkować to lepiej winiarstwa na podkarpaciu nie rozwijać.
Odpowiedz
-2
@ qaz
dnia 02.09.2013, 21:54 · Zgłoś
a podaj choć pierwszą literę tej winiarni :P
Odpowiedz
1
@ dd
dnia 03.09.2013, 12:06 · Zgłoś
Nie robię antyreklamy. To było moje subiektywne odczucie. Innym mogło to smakować. Kto był to ma swoje zadanie.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 02.09.2013, 17:51 · Zgłoś
a moja Zocha mówi pij mleko będziesz wielki
Odpowiedz
-1
@ barya
dnia 02.09.2013, 17:01 · Zgłoś
a wy dalej o tym wińsku i pytacie gdzie posłowie oni takiej rozpusty nie popierają i chwała im za to , to jest rozpusta w biały dzień ,chlac winsko na oczach dzieci
Odpowiedz
2
@ zenek
dnia 02.09.2013, 13:28 · Zgłoś
Dlaczego przy występach artystycznych , wieczornych nie uwzględnia się program dla ludzi od 40+.Dawniej pamiętam wspaniałe hiszpańskie , greckie zespoły a tu tylko gwiazdy dla małolatów .Przecież Dni Wina są przeznaczone dla ludzi degustujących a potem chcacych zabawić się. Jestem rozczarowany !
Odpowiedz
-2
@ j lka
dnia 02.09.2013, 12:41 · Zgłoś
w umierajacym Jasle dobrze sie maja urzednicy i ksieza ...reszta obraz nedzy i rozpaczy...
Odpowiedz
0
@ ferdek
dnia 02.09.2013, 11:48 · Zgłoś
to pij to wińsko
Odpowiedz
3
@ człowiek z Procjona
dnia 02.09.2013, 11:39 · Zgłoś
a ja byłem, zakupiłem 5 buteleczek, trochę juz spróbowałem, dobry szlachetny trunek... podziwiam takich co mają winiarską pasję bo ponoc niełatwo dobre wino wyprodukować...
aha - no i współczuję hejterom - na pocieszenie - baryłki jeszcze są...
Odpowiedz
1
@ ferdek
dnia 02.09.2013, 11:25 · Zgłoś
a co na to kościół , przecież to sierpień miesiąc trzeżwosci, a tu winsko przez dwa dni , ludzie opamiętajcie się nam potrzeba chleba i pracy w Jaśle a nie wina
Odpowiedz
-1
@ to
dnia 02.09.2013, 10:33 · Zgłoś
a gdzie jest zdanie na temat picia jasoelskich ksiezy przecie to jest rozpijanie narodu
Odpowiedz
6
@ Max Szyderko
dnia 02.09.2013, 07:54 · Zgłoś
Nie wiecie czy poseł Rzońca uświetnił to wydarzenie swoją obecnością ?
Odpowiedz
1
@ #Arn
dnia 01.09.2013, 23:04 · Zgłoś
pasja, jest tym co w trudnych czasach pozwala zapomnieć o codziennych problemach, ale po kiego "władza" ( z prawa, środku i lewa) podpina się pod Waszymi sukcesami ... pewnie nie mają własnych sukcesów :-)
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 01.09.2013, 22:30 · Zgłoś
Dla niedowiarków o winach w Jaśliskach...

http://www.jasliska.pl/podziemia.html

Dzisiaj Jaśliska do obraz nędzy i [...]ostwa za wyjątkiem [...].
Odpowiedz
1
@ Sven
dnia 01.09.2013, 22:26 · Zgłoś
Sam się raz wybrałem na Węgry po wino legendarnego tokaja,którego to [...].. sobie Francuzi i przypisali do niego wyłączność same wina węgierskie czy słowackie osobiście określam na wysoką skalę natomiast za to totalny [...] (mist,miśt) należy uznać wina z Włoch jakby pić naftę [...] z [...] jakby się najeść prochu strzelniczego i popić wodą...

Zresztą kto zna historie z czasów Kazimierza Wielkiego zapewne będzie mu wiadomo co to był ,,przymus składu wina'' i do czego się przyczynił jednak najbliżej nas szlak przebiegał z Węgier przez Humenne,Jaśliska,Frysztak...No cóż zamiast było kontynuować produkcje win po 1989 roku lepiej było budować ekskluzywne plebanie dla czarnych pasożytów.

Po Kazimierzu Wielkim pozostały jedynie w Jaśliskach piwnice pod rynkiem z tamtych czasów natomiast po drugim Kazimierzu Wielkim czyli po Edwardzie Gierku Pektowin w Jaśle,a obecnie po czarnej władzy pozostały ZGLISZCZA.
Odpowiedz
-6
@ tiki
dnia 01.09.2013, 21:36 · Zgłoś
super impreza pogratulowac
Odpowiedz
-1
@ pp
dnia 01.09.2013, 21:20 · Zgłoś
Niestety pomysł na "dni wina" był nietrafiony, ponadto fatalnie organizowany.
Chciałbym wiedzieć kto personalnie podejmuje decyzje o takiej a nie innej jego formie.
Dlaczego zaprasza się takich a nie innych artystów (wiem, że artyści to słowo tutaj nieadekwatne). Dlaczego sprzyja się najniższym instynktom,a burmistrz zawsze na pierwszym zdjęciu taki zadowolony. Jest super... Dni Jasła, super...
Chciałbym tez wiedzieć ile osób korzysta ze wspaniałego "miejsca wypoczynku" na Kwiatowej. to następny przykład bezmyślnego wydawania pieniędzy.
Kolejna wspaniała realizacja to będzie niby przegląd teatralny jesienią i [...] komedyjka za komedyjką.
I tak można wymieniać i wymieniać. Brawo! Tak trzymać!
Odpowiedz
4
@ wu
dnia 01.09.2013, 22:16 · Zgłoś
Jezus maria. Ludzie, opamiętajcie się.
Gdyby w Jaśle nie robiono nic, narzekalibyście, że jest nudno i miasto jest na kulturalnym marginesie.
W zasadzie, to mi Was szkoda. Musicie być bardzo nieszczęśliwymi ludźmi.
Odpowiedz
7
@ olo
dnia 01.09.2013, 22:49 · Zgłoś
Na prawdę szkoda mi takich ludzi. Nic tylko narzekanie.
Coś się w Jaśle dzieje - narzekanie.
Nie ma imprez - narzekanie.
To czego Wy ludzie chcecie!?
Komentarz wyżej bardzo trafiony.
Odpowiedz
-4
@ anka
dnia 02.09.2013, 07:30 · Zgłoś
Tak łatwo się domyślić kto to pisze:-)) Biedna sfrustrowana człeczyno, ta zazdrość cię zabije:-))
Odpowiedz
-2
@ jaslanin
dnia 01.09.2013, 20:59 · Zgłoś
Dlaczego Do picia tego wina przy boku Czerneckiego nie ma GOWINA
Odpowiedz
-3
@ zuzka
dnia 01.09.2013, 19:48 · Zgłoś
Dalej jechać z pseudokrytyką! Zawsze wszystko co w Jaśle żle, wszystko co cudze
super:-( Wszędzie ludzie potrafią się fajnie bawić a u nas tylko [...] jadem. Smutne to i może faktycznie lepiej nic nie robić? Na szczęscie częsc mieszkańców zamiast siedzieć przy klawiaturkach bawiło się fajnie na rynku.Tak trzymać1
Odpowiedz
-7
@ ciekawy
dnia 01.09.2013, 19:04 · Zgłoś
no nie wiem..mialo byc ludycznie..a tu slysze tylko podroby nirwany i archive...jeszcze beatlesow i doorsow potrzeba...
Odpowiedz
-4
@ parafianin
dnia 01.09.2013, 17:59 · Zgłoś
ja w krosnie byłem nie raz na dni wina a nie mam zamiaru isc do jasla na te waszą załosną impreze ktora jest skierowana dla elity miasta a nie dla prostych ludzi... I to jest niby zakonczenie wakacji ?/to jest przykład dla młodziezy ktora idzie do szkoły i dzis ma ostatni dzień do zabawy-przy winie ??to ostatnio w tarnowcu było ciekawiej a nie tu gdzie kasa poszła a nie widac efektu a co do wałów jak ktos tam napisał jak pana zaleje to zobaczymy bo wielu nie mogło dojsc po powodzi a napraw nie widziałem jak wielu z jasła
Odpowiedz
4
@ mieszkaniec jasla
dnia 01.09.2013, 17:35 · Zgłoś
a co mnie interesuje prywatna impreza pana M. wkurza tylko fakt że podczas jego imprez jest przyzwolenie na łażenie z butelczynami i popijanie z nich na chodnikach,
Odpowiedz
5
@ oottookar
dnia 01.09.2013, 17:13 · Zgłoś
Lepiej schodziło [...] z Pektowinu niż to całe odradzanie winiarstwa to jedna wielka ściema szkoda kasy lepiej odnowić patykiem pisane
Odpowiedz
2
@ Jasiu
dnia 01.09.2013, 16:14 · Zgłoś
W kartonikach też było???
Odpowiedz
-2
@ Rydz Śmigły
dnia 01.09.2013, 16:06 · Zgłoś
Wiara by była gdyby to były jasielskie dni [...] :) Wszyscy upaleni na gastrofazie. Restauracje by zarobiły, ludzie by byli spokojni życzliwi i wyluzowani, a nie agresywni jak po toksycznym najbardziej szkodliwym [...] - [...]. Niestety [...] nami rządzący twierdzą, że coś co jest mniej szkodliwe od kawy jest samym złem.
Odpowiedz
15
@ baryłka
dnia 01.09.2013, 15:54 · Zgłoś
elita za free , a na [...] trzeba zarobić , zróbcie w tym grajdole dla emerytów i rencistów , dni chleba to lepiej wypadnie, bo młodzieży w tym mieście już niema
Odpowiedz
5
@ łodyniec
dnia 01.09.2013, 15:41 · Zgłoś
nie ma jak tak , dać ludziom wina jak za czasów Cezara :P wino i śpiew hahaha ,ale kogo stać na to by kupić te wino ??

Za wjazd mam 2 wina litrowe z niższej półki (nie hetmany czy baryłki) ,lub owoce i cukier na 15 litr wina :PP

co roku drożej ,a winiarzy wcale więcej . Nie tak powinno być. Gdyby nie jakieś Mijale itp to [...] by zarobili , ludzi jak na lekarstwo ,garstka - z czego 90% to elyta chlająca za free !!!
Odpowiedz
4
@ parafian
dnia 01.09.2013, 15:35 · Zgłoś
do Kierowca bombowca-haha jedz panie gdziesz a nie siedz w jasle to zobaczys jak w innych miastach sie bawi,zyje bo w tym miescie to taka impreza jest tylko dla Elit a nie dla biednych jaslan ktorzy niedługo z stąd wyjadą jak michał szpak i nie wracają...dni jasła tez były kpiną interesem dla elit a dla mieszkanca byle ochłap bo jesli wazne wydarzenie dla miasta trwa do 21.00 to jest smieszne -nie -jesnak smieszne
Odpowiedz
6
@ robotny
dnia 02.09.2013, 10:37 · Zgłoś
miasto służy nie tylko do zbaw, ale wyraźnie dla wielu tu piszących idealne miasto to takie,które funduje bezpłatne dyskoteli i tanią wódę leje nierobom raz w tygodniu, a może i częściej. Do roboty się weźcie, lenie zamiast klipać bezsensowne posty na forach internetowych.
Odpowiedz
2
@ Kaligula
dnia 01.09.2013, 15:34 · Zgłoś
Fajnie że pogoda dopisała hiehie
Odpowiedz
0
@ Nie Jaślanin
dnia 01.09.2013, 15:16 · Zgłoś
A ja uawżam,że Dni Wina są potrzebne maistu Jasło. Trzeba promować winogrono w Jaśle (zwłaszcza białe) i nie tylko na wino ale również i do jedzenia na surowo. Uważam, że w powiecie Jasielskim są tereny dobre dla sadowników. Trzeba zagospodarować ziemie leżącą odłogiem. Miasto niech włączy się do promocji jasielskiej żywności. Zgadzam się z kierowcą bombowca, że brak w pobliżu dobrego hotelu.
Odpowiedz
16
@ xyz
dnia 01.09.2013, 14:50 · Zgłoś
wszystkim po 100zl za picie w miejscu publicznym hehehehe, !!!
Odpowiedz
17
@ stary
dnia 01.09.2013, 14:38 · Zgłoś
kiedy pan burmistrz zejdzie z obłoków na ziemię i zobaczy że w mieście nie tylko elity żyją ale i zjadacze chleba którzy na niego nie maja gdzie grosza zarobić ???
Odpowiedz
1
@ robotny
dnia 02.09.2013, 10:34 · Zgłoś
Zjadaczom chleba proponuję wreszcie wziąć się do jakiejś roboty, a nie czekać na mannę z nieba. Roboty jest w mieście dość, tylko trzeba chcieć pracować a nie jękolić.
Odpowiedz
3
@ parafianin
dnia 01.09.2013, 13:38 · Zgłoś
w jasle to tylko pic nam -mieszkańcom tego miasta pozostaje i płacic podatki na takie [...] ktorzy za naszą kase sie bawi pijąc jak wyzej napisane " darmowe winka", lub korzysta z darmowej reklamy .
Odpowiedz
5
@ Kierowca bombowca
dnia 01.09.2013, 14:30 · Zgłoś
Skąd wiesz, że ta reklama była darmowa? Skąd wiesz, że wystawcy nie musieli zapłacić, żeby tam się pojawić? I ostatecznie: dlaczego musimy narzekać, że coś takiego w ogóle się odbywa, zamiast zastanowić się co ulepszyć (a jest co ulepszać). Wielu moich znajomych z poza Jasła i w ogóle z innych stron przyjeżdża na dni wina do Jasła. I tylko żałują, że nie ma nigdzie tutaj fajnego hotelu blisko rynku, żeby można było winka popróbować i wracać spokojnie na piechotę na nocleg. Dlaczego nie ma ktoś na tym zarobić? Czy to coś złego? Czy już w ogóle nic nie można tu zrobić? Wszystko, ale to absolutnie wszystko tutaj padło w tym naszym Jaśle, leży i [...]. To dlaczego nie możemy ucieszyć się chociażby z takiej imprezy???
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 01.09.2013, 14:57 · Zgłoś
O sponsoringu reklamy i kwotach wydatkowanych na ten cel pisał sam portal 4u , a może o Tobie " Kierowcy bombowca" coś zamieszczą i pokażą jak się bawisz na takich imprezkach spędzając swój cenny czas z pożytkiem dla "ogółu ludności i całej okolicy"...
Odpowiedz
-4
@ łodyniec
dnia 01.09.2013, 15:42 · Zgłoś
ty kierowca bobmbowca - chyba cię opasało hahaha , hotel na dwa dni w roku??? hahaha chyba namiot wojskowy z łóżkami piętrowymi ,niech tam śpią ,[...] i [...] jeden na drugiego :PP
Odpowiedz
1
@ qaz
dnia 02.09.2013, 06:14 · Zgłoś
no i właśnie dlatego jest jak jest w tym jasełku!
Odpowiedz
3
@ baryłka
dnia 01.09.2013, 13:30 · Zgłoś
w Jaśle to tylko pozostało [...] wińska i tyle koniec ...
Odpowiedz
14
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 01.09.2013, 13:17 · Zgłoś
Ile to wszystko kosztowało nas mieszkańców i kto się faktycznie bawi za naszą kasę pijąc "darmowe winka", lub korzysta z darmowej reklamy ...
Odpowiedz
-1
@ xyz
dnia 02.09.2013, 21:34 · Zgłoś
kto się bawi: szef z pierwszej foty i jego klika...
Odpowiedz
8
@ parafianin
dnia 01.09.2013, 13:10 · Zgłoś
lepsze są dni wina ale w krosnie-wieciej atrakcji,lepiej zorganizowane wystepy i za darmo wejscie itd a w jasle to tylko kilka win na krzyz i to sa dni wina??smiechu warte.wieciej sie płaci za te "degustacjie" niz to warte u nas na jasle najwiekszą atrakcjią na dni jasła sa michał szpak i to jest załosne ze płacimy duze podatki a mamy niby naprawione wały a nikt nie widział kiedy były robione
Odpowiedz
10
@ a byłeś w Krośnie?
dnia 01.09.2013, 16:08 · Zgłoś
Za każdą lampkę wina trzeba było zapłacić, a tu można było spróbować dowolną liczbę...
A poza tym w Krośnie nie ma dni win.

Nie krytykujcie, jak nie wiecie.
Odpowiedz
-2
@ drogi parafianinie
dnia 01.09.2013, 16:28 · Zgłoś
co do wałów to trzeba było chodzić nad rzekę to byś [...]a widział kiedy były robione.
Z partyjnym tzn. koscielnym pozdrowieniem
Odpowiedz
-3
@ tobo
dnia 02.09.2013, 21:26 · Zgłoś
dni wina sa wkrosnie za dwa tygodnie
Odpowiedz
3
@ znający temat
dnia 01.09.2013, 12:54 · Zgłoś
Na trzeźwo, na trzeźwo, a niektórzy po lampce, po lampce?
Odpowiedz
14
@ [..]
dnia 01.09.2013, 12:47 · Zgłoś
Jak oni później wracali samochodami po "degustacji"?
Odpowiedz
-4
@ gość
dnia 01.09.2013, 13:29 · Zgłoś
Taksówką o ile takie coś jest w tym Jaśle...
Odpowiedz
35
@ bg
dnia 01.09.2013, 12:35 · Zgłoś
gdyby wstęp był darmowy to więcej zarobili by winiarze.Ludzie w Jaśle są raczej biedni i ceny za wstęp są odstraszające - nie każdy mógł sobie pozwolić na degustację i zakup.
Odpowiedz
0
@ eulalia
dnia 02.09.2013, 07:48 · Zgłoś
nie uważam, że 15 zł za wstęp to odstraszająca cena. Jest to impreza dla ludzi, którzy się winem interesują i wino pijają. Za 15 zł raczej dobrego wina w sklepie nie kupimy (choć dobre to też pojęcie względne), a tu mamy możliwość spróbowania sporej ilości win - jakieś 20 winnic razy średnio 3-4 wina robi niezły wynik. Oczywiście te wina też są różnej jakości i próbujemy je właśnie po to, żeby sobie zdanie na ich temat wyrobić. O ile wstęp nie jest dla mnie za wysoki, o tyle ceny niektórych proponowanych win wydają mi się mocno zawyżone
Odpowiedz
5
@ tek
dnia 01.09.2013, 12:22 · Zgłoś
super foty :-)
Odpowiedz
27
@ tooo
dnia 01.09.2013, 12:17 · Zgłoś
fajna fotogaleria, tylko szkoda, że nie działa
Odpowiedz
5
@ @@@
dnia 01.09.2013, 13:17 · Zgłoś
...nie pierwsza zresztą.
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 01.09.2013, 13:36 · Zgłoś
Tak, tak - na pierwszym planie zawsze "Kolumbowie i prekursorzy" rozwoju gospodarczego, czy odradzającego się przemysłu miasta, ba nawet całego Podkarpacia. Brakuje mi tu do pełni szczęścia tylko M. Kondrata jako prezesa i marki "Platonik" o podwyższonej zawartości [...] no i może widoku słynnego regionalnego pociągu "Kopernik" czytaj "Strzała południa" ...
Odpowiedz
8
@ henio
dnia 01.09.2013, 14:44 · Zgłoś
Na tym zbiegowisku to widać już denko od butelczyny.

Jakie to międzynarodowe dni wina? Powiedzmy prawdę na Podkarpaciu nie da się zrobić dobrego wina, bo klimat mamy, jaki mamy a winorośl potrzebuje słońca. Na własny wypitek to sobie można, ale nie na biznes. Jasielski winiarz zarabia na sadzonkach i mamieniu, że można se [...] skręcić.

Zero zainteresowania mieszkańców Jasła, po co to, komu?

Amatorszczyzna, wczoraj na koncercie Kozak System akustycy nie byli wstanie przez półgodziny dojść końca z ustawieniami.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.