Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Czy Jasło potrzebuje linii kolejowej do Dębicy? Starosta jasielski uważa, że tak

133

Dyskusje na temat budowy nowych dróg w Jaśle i powiecie jasielskim często wzbudzają olbrzymie emocje. Nie od dziś mieszkańcy miasta oraz okolicznych miejscowości domagają się między innymi budowy obwodnicy z prawdziwego zdarzenia. Tymczasem, za sprawą władz samorządowych powiatu jasielskiego, na tapetę nieśmiało wchodzi pomysł budowy linii kolejowej łączącej Jasło z Dębicą. Zdaniem starosty Pawlusia, inwestycja ma szansę na realizację.

O pomyśle budowy linii kolejowej z Jasła do Dębicy, w kuluarach, mówi się już od dobrych kilku miesięcy. Coraz częściej jednak temat pojawia się w dyskursie publicznym. Kolejną okazją do przedstawienia głównych założeń śmiałej koncepcji była ubiegłotygodniowa konferencja na temat postępów w realizacji zadania inwestycyjnego polegającego na rozbudowie drogi krajowej nr 73 Pilzno – Jasło, która to konferencja odbyła się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Jaśle.

Temat budowy linii kolejowej podniósł wówczas eurodeputowany Prawa i Sprawiedliwości Bogdan Rzońca. Jako dowód, na to, że koncepcja, o której mowa nie jest wyłącznie mrzonką przedstawił pismo skierowane przez prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego PKN ORLEN S.A. Daniela Obajtka do szefa resortu infrastruktury Andrzeja Adamczyka. W piśmie datowanym na 3 sierpnia bieżącego roku rekomenduje on realizacje inwestycji. „Inwestycja ta będzie wpływać w sposób pozytywny na rozwój regionów, poprawiając powiązania transportowe z ośrodkami głównymi sąsiednich regionów oraz stworzy pewnego rodzaju alternatywę dla transportu do Centralnej i Północnej Polski […]. Rozbudowa infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu doskonale wpisuje się w przyjętą strategię rozwoju ORLEN Południe S.A., wchodzące w skład Grupy Kapitałowej ORLEN oraz planowanego rozwoju tej Spółki w kierunku biorafinerii także w lokalizacji w Jedliczu. Spółka planuje w Jedliczu wzmożone inwestycje, związane z rozwojem produkcyjnym zakładu, co wpłynie na zwiększenie przewożonego wolumenu surowców i produktów oraz częstotliwość transportów kolejowych” – czytamy w piśmie adresowanym do ministra infrastruktury.

Nie tylko ORLEN ma być podmiotem zainteresowanym budową linii kolejowej Dębica Jasło. Starosta jasielski Adam Pawluś przekonuje, że inwestycja leży również w interesie firm takich jak: Lotos kolej Sp. z o. o., Polski Bazalt S.A., PKP Cargo S.A. Południowy Zakład Spółki, Autosan Sp. z o. o., Krosno Glass S.A., Kronofloring SP. z o. o.

Blisko czterdziestokilometrowy odcinek linii kolejowej ma być zeelektryfikowany. – Pozwoli on na przewóz dużych ładunków towarowych. Skróci to czas przejazdu przez Rzeszów w kierunku Jasła. W tym przypadku mowa jest o ponad siedemdziesięciu kilometrach. Przez Stróże to około czterdziestu kilometrów bliżej. Przejazd z Jasła do Rzeszowa skróci się o połowę. Przez Dębicę, projektowaną linią 166 wyniesie on około 40 minut w przypadku pociągu pospiesznego. Do Krakowa będzie można takim pociągiem dojechać z czasie 75 minut – mówił w miniony piątek starosta jasielski Adam Pawluś. Według wstępnych założeń linia ma biec wzdłuż nowego przebiegu DK73. Zakłada się, że konieczne będzie wykonanie pięciu przepraw mostowych. Pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się nią z prędkością do 160 km/h, towarowe zaś z prędkością do 120 km/h.

Władze samorządowe powiatu jasielskiego liczą na to, że inwestycja znajdzie finansowanie w rządowym programie Kolej Plus. Według wstępnych szacunków, budowa linii kolejowej Dębica – Jasło może kosztować nawet 1 mld zł.

MD

Napisany dnia: 11.08.2020, 16:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ railwayfan
dnia 03.09.2020, 00:08 · Zgłoś
Ludzie popierajcie ten pomysł rękami i nogami!!! Jasło stanie się węzłem kolejowym, otworzy nam okno na Kraków, Rzeszów, Warszawę... W tym mieście nie dzieje się nic, więc dajmy ludziom szansę dojazdu do perspektyw!!!
Odpowiedz
0
@ Enzo
dnia 18.08.2020, 21:42 · Zgłoś
W pierwszej inwestycji powinno być posprzątanie dzielnicy Hankówka po zalaniu przez nowy bubel drogowy
Odpowiedz
1
@ Kierowca 810
dnia 16.08.2020, 22:03 · Zgłoś
Nie widzę tu komentarzy popierających budowę potrzebnej obwodnicy
zachodniej Podzamcze - Topoliny.
Czy na jej budowę jest zgoda mieszkańców Jasła czy dalej jest sprzeciw.
Odpowiedz
0
@ dokierowca 810
dnia 17.08.2020, 13:36 · Zgłoś
musisz kolego poczekać do następbych wyborów kiedy to wrócą kolejne obiecanki cacanki
Odpowiedz
3
@ Dębica-Bardejov
dnia 14.08.2020, 19:38 · Zgłoś
właśnie tym się różni Polska od Japonii gdzie oprócz superszybkich pociągów można dojechać koleją na głęboką prowincję a jest to kraj górzysty. Przenosząc to na nasze warunki to powinniśmy na przykład mieć tory z Dębicy poprzez Jasło, Krępną do Svidnika, albo przez Gorlice do Bardejova.
Odpowiedz
0
@ polok
dnia 13.08.2020, 16:35 · Zgłoś
panie" żońca "-pocekaj jeszcze dwa latka i rok przed wyborami pruj beretki z tymi obiecankami,żeby za wczasu nie zapomnieli
Odpowiedz
1
@ Patriota
dnia 12.08.2020, 22:43 · Zgłoś
To jest bardzo istotna inwestycja. Przez dwadzieścia kilka lat w Jaśle tylko zamykano i wyprzedano Zakłady. Teraz jak się wreszcie pojawia szansa na poważne inwestycje to MOTŁOCH ( przepraszam za określenie) krytykuje. Najlepiej nie robić nic tylko zgłaszać się do opieki społecznej ( jak większość piszący komentarze). Pozdrawiam wszystkich nierobów mających czas i piszących te głupie komentarze. Kolej potrzebna, droga DK-73 ma realną szansę na realizację - czego jeszcze oczekujecie - złotej góry na rynku w Jaśle.
Odpowiedz
-1
@ Abnegat
dnia 13.08.2020, 00:32 · Zgłoś
Wywalanie pieniędzy w błoto - to ma być "patryjotyzm"? Czy jaśnie oświecony (w odróżnieniu od motłochu) "patryjota" ma jakieś pojęcie na temat transportu kolejowego i rozumie, że wybudowanie linii kolejowej to nie wszystko, bo musi się jeszcze znaleźć przewoźnik kolejowy, który będzie chciał na tej linii wykonywać przewozy tak, aby do tego nie dopłacać?
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 13.08.2020, 08:45 · Zgłoś
Za ten "motłoch" i "nierobów" to komentarz "patryjoty" powinien zostać usunięty, jako zawierający obraźliwe treści. To nie jest cywilizowany sposób dyskusji.
Odpowiedz
0
@ Dębica-Bardejov
dnia 14.08.2020, 19:40 · Zgłoś
Niestety ale Patriota ma rację.
Odpowiedz
-1
@ Joker
dnia 12.08.2020, 21:32 · Zgłoś
Ja bym zrobił jeszcze kolej do Jabłonicy, wpłynie to na pozytywny rozwój regionów.
Odpowiedz
2
@ Kocur
dnia 12.08.2020, 16:11 · Zgłoś
Wkrótce odbiór inwestycji w Jasle ( KPPolicji)za 26 mln złotych. 100 budowlańców przez dwa lata zarabiało , materiał budowlany wykorzystano, ludzie mieli robotę Napiszcie ze to nic! Co przez 8 lat zbudowała w Jasle PO?
Odpowiedz
5
@ zgredek
dnia 12.08.2020, 13:30 · Zgłoś
Starzy Jaślanie nie będą spokojni. To trzecie już podejście do budowy kolei Jasło Dębica.
Pierwsze podejście było tuż przed wybuchem pierwszej wojny światowej, drugie bardzo zaawansowane tuż przed wybuchem drugiej wojny światowe. Jaki kataklizm będzie związany z trzecim podejściem nie wiadomo. Cała nadzieja że zabiorą się do budowy tej kolei jak do zapory w Kątach i może najgorsze przejdzie bokiem koło Jasła
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 12.08.2020, 16:22 · Zgłoś
Coś jest na rzeczy, bo obecnie mamy wojnę NWO z ludzkością, pod pozorem PLANdemii.
Odpowiedz
-1
@ Abnegat
dnia 12.08.2020, 13:18 · Zgłoś
Ruch towarowy nie wróci na kolej w najmniejszym stopniu, gdyż została zniszczona związana z jego obsługą infrastruktura (bocznice, punkty ładunkowe, ekspedycje) oraz organizacja ruchowo-handlowa kolei i przynajmniej w układzie krajowym trzeba się pozbyć tego rodzaju złudzeń. Stąd też, działania ze strony rządu czy samorządów powinny ograniczyć się do utrzymania na istniejących liniach komunikacji pasażerskiej.

Natomiast co do budowy nowych linii - to jedyną szansę mają linie koncentrujące się w rejonie projektowanego CPK (tzw. szprychy) i ich przedłużenia, o ile w ogóle dojdzie do tej inwestycji w warunkach permanentnej PLANdemii i związanego z tym kryzysu ekonomicznego. W tym kontekście, jedyną szansę ma projektowana linia kolejowa z Sanoka do Rzeszowa (której już nadano numer, chyba 122), gdyż miałaby ona w przyszłości stanowić element międzynarodowego korytarza transportowego, równoległego do Via Carpatia (dalej przez Zagórz - Łupków).
Odpowiedz
1
@ x
dnia 12.08.2020, 13:07 · Zgłoś
Niedługo to Jasło będzie zaściankiem Krosna. Tam myślą inaczej, widać to ile ludzi z powiatu jasielskiego osiedla się w RK.
Odpowiedz
3
@ rjs
dnia 12.08.2020, 12:34 · Zgłoś
W komentarzach nieliczni wykazują bezsens budowy takiej linii. Ja dodam od siebie następujące argumenty: kolej była budowana w czasach kiedy nie było dróg, autostrad itd. więc czyżby PiS fundował nam za nasze pieniądze POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI ? Dalej, ile milionów poszło na rewitalizację linii do Rzeszowa i Zagórza (pewnie pójdzie) i co ? proszę zobaczyć ilu korzysta pasażerów na dobę ? w tej chwili co piszę w samochodach wyrusza w tym kierunku więcej niż zapełniony szynobus. Następnie, jeśli kolej do Dębicy ma służyć wymienionym Lotos, Cargo itd. to może niech te firmy same wykupią grunt , wybudują tory i niech korzystają. ! miliard jakby wyłożyć to będzie porządna droga do Pilzna i zjazd na autostradę.
Odpowiedz
0
@ kolej
dnia 23.08.2020, 00:58 · Zgłoś
Zrozum że zmodernizowano tory ale z Rzeszowa do Jasła dalej toczyy się walka. Krosno się stara o łącznice i połączenie elektryfikacji bezpośrednio z Krosna do Rzeszowa. Dalej z Krosna na Sanok i Bieszczady kolej jest w fatalnym stanie bez elektryfikacji. Problem ponieważ trzeba przekładać kolej na ciufcię bo nie ma elektryfikacji. Tak dla twojej wiadomości nie modernizowano jeszcze lini Jasło-Krosno-Sanok-Zagórz.
Odpowiedz
2
@ Niemiec
dnia 12.08.2020, 12:30 · Zgłoś
Jasło potrzebuje normalnego zjazdu z autostrady a nie przebijania się przez Tarnów
Odpowiedz
0
@ mk
dnia 12.08.2020, 12:11 · Zgłoś
A za czym miałbym jeździć do tej Dębicy???
Odpowiedz
5
@ Tak to widzę
dnia 12.08.2020, 11:10 · Zgłoś
Do miernej jasielskiej władzy!!!
Nie budujcie nowych torów. Nie potraficie zadbać o to co już jest. Gdzie są pociągi z Jasła i do Jasła. Jak o to dbacie to rozpacz.
Wybudowany nowy przystanek Jasło Fabryczna. Tyle tysięcy pracowników tam pracuje. Ale pociągiem nie dojedziesz. Skandal!!!
Odpowiedz
0
@ Luk
dnia 23.08.2020, 00:52 · Zgłoś
Dokładnie z Jasła nie da się dojechać szybko i o normalnych godzinach pociągiem do Krosna i Rzeszowa a obiecują nową linie. Dla kogo ?? Wszyscy młodzi uciekają z Jasła.
Odpowiedz
2
@ ciekawy
dnia 12.08.2020, 10:41 · Zgłoś
kogos chyba pogielo
Odpowiedz
1
@ Telewizor kolorowy
dnia 12.08.2020, 10:32 · Zgłoś
Może bedom pociągi do Wejcherowa
Odpowiedz
6
@ sx
dnia 12.08.2020, 09:37 · Zgłoś
To jeszcze tylko obiecać budowę portu morskiego i mamy fajrant
Odpowiedz
8
@ Jaślanka
dnia 12.08.2020, 09:30 · Zgłoś
najlepsza inwestycja dla Jasła bedzie zmiana obecnej ekipy
Odpowiedz
5
@ Wojtek
dnia 12.08.2020, 09:21 · Zgłoś
Dlaczego nie przyciągnięto inwestycji biorafinerii do Jasła tylko do w Jedlicza, Jasło potrzebuje miejsc pracy. Ta inwestycja powstaje od podstaw. Mamy tylu przedstawicieli PIS a nie dbają o interesy swojego miasta
Odpowiedz
8
@ przewożnik
dnia 12.08.2020, 08:24 · Zgłoś
To połączenie jest potrzebne aby koleją( bo szkoda drogi) wytransportować z Jasła trzecie pokolenie UB,które dręczy ten powiat i miasto już 30 lat!
Odpowiedz
4
@ Kierowca 810
dnia 12.08.2020, 07:43 · Zgłoś
Do pomysłów, które są tylko mrzonkami należy dołożyć jeszcze obiecankę
linii kolejowej planowanej i wytyczonej jeszcze za czasów panującej
Austrii, trasy na Słowację od Jasła przez Żmigród do Bardejowa.
Żelazne słupki tej trasy można spotkać jeszcze wzdłuż Wisłoki.
Tylko za wcześnie wywalczono wolność.
Odpowiedz
0
@ life
dnia 12.08.2020, 07:38 · Zgłoś
Tras rowerowych też nie ma, może wstrzymana inwestycja.
Odpowiedz
7
@ MrX
dnia 12.08.2020, 07:29 · Zgłoś
Tak się zastanawiam, co jeszcze po zaporze w Kątach i linii kolejowej do Dębicy europoseł zaproponuje? Kosmodrom, czy port morski na Wisłoce?
Odpowiedz
2
@ Januszex kompany
dnia 12.08.2020, 07:24 · Zgłoś
Elegancja Francja by było. Pawlus to jednak myśli, ma chlop łeb do tego
Odpowiedz
6
@ Marcin.
dnia 12.08.2020, 07:22 · Zgłoś
Mieszkańcom Jasła i powiatu jasielskiego NIKT tyle nie da, co europoseł i starosta naobiecują.
Obiecać nic nie kosztuje, zwłaszcza tu na Podkarpaciu, gdzie ludzie ślepo wierzą i głosują na PiS.
Odpowiedz
3
@ taktyk
dnia 12.08.2020, 07:20 · Zgłoś
Jeśli Jasło ma się rozwijać nie możemy tylko biernie naśladować innych, musimy być liderem. Proponuję pierwszą miejską stację kosmiczną. Pierwsi w kraju, pierwsi na świecie. To się musi udać.
Odpowiedz
6
@ Abnegat
dnia 12.08.2020, 00:08 · Zgłoś
Ten pomysł miał sens może jeszcze w PRL-u, ale w dzisiejszych warunkach gospodarczych i transportowych, to jest kompletny bezsens. Jak p. Pawluś wyobraża sobie celowość budowy dodatkowej linii kolejowej do Jasła w sytuacji, gdy budynek dworca w Jaśle jest zamknięty na głucho, ekspedycja zamieniona na jakieś magazyny czy sklepiki, bocznica do Petowinu nieczynna, do Gamratu również, a same rafinerie, czy raczej to, co po nich pozostało - to nie jest argument ekonomiczny dla budowy linii kolejowej. Obecnie na dworcu w Jaśle nie ma nawet dyżurnego ruchu peronowego, nie mówiąc o innych służbach i nie wygląda na to, aby ta sytuacja miała się zmienić w tzw. dającej się przewidzieć przyszłości.

Czy były prowadzone jakieś badania potrzeb transportowych na kierunku Jasło - Dębica? Bo wydaje mi się, że takich potrzeb nie było nawet dawniej, w stopniu uzasadniającym ekonomiczny sens budowy takiej linii, bo w przeciwnym wypadku taka linia powstałaby już za Franza Josefa, a najpóźniej w PRL-u. Wyobraźmy sobie hipotetycznie funkcjonowanie ruchu pasażerskiego w sytuacji, gdy stacje obsługujące Kołaczyce, Brzostek i Pilzno musiałyby być zlokalizowane w odległości co najmniej 2 km od tych miast, ze względu na ukształtowanie terenu - kto dzisiaj chciałby korzystać z takiej komunikacji? O ruchu towarowym nawet nie ma co wspominać, bo na całej tej trasie, oprócz Jasła i Dębicy nie ma żadnego przemysłu czy w ogóle podmiotów gospodarczych, które potencjalnie mogłyby dokonywać jakichś prac ładunkowych z użyciem taboru kolejowego.

Żeby dopełnić obraz bezsensu omawianej koncepcji, należy wspomnieć o niewątpliwie potrzebnej inwestycji nowej DK73, której przebieg może wręcz uniemożliwić zaprojektowanie biegnącej obok linii kolejowej, ze stacjami czy mijankami, a miejsca nie ma zbyt wiele, bo obie te trasy musiałyby zmieścić się w dolinie Wisłoki.
Odpowiedz
5
@ 007
dnia 11.08.2020, 22:37 · Zgłoś
Moze pomylili z nowa linia energetyczna do Jasla z Debicy bo coś o elektryfikacji wspominalicji
Odpowiedz
5
@ Gogo
dnia 11.08.2020, 22:28 · Zgłoś
wierzcie dalej pisiorom to na tym dobrze wyjdziecie . miliard dla nich to pikuś , i tak to pożyczą żądzą nie swoją kasą a w jaśle obiecują co tylko im sie przyśni bo ta ciemnota w to wierzy
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 11.08.2020, 22:15 · Zgłoś
Ta linia kolejowa jest potrzebna jak drzwi w lesie.
Odpowiedz
8
@ Ściema
dnia 11.08.2020, 22:14 · Zgłoś
Drogę do Gamratu nie potrafią naprawić, nie mówiąc o remoncie a tu linia kolejowa, to chyba jakiś żart? Prawda? O obwodnicy nie ma nawet co pisać bo ważniejsze jest poświęcenie 200 metrów chodnika i zrobienie sobie zdjęcia ze wszystkimi żeby się pokazać. To jest kpina z ludzi i wszystkich mieszkańców Jasła i okolic. Po prostu dno !
Odpowiedz
9
@ Dawid Copperfield
dnia 11.08.2020, 21:52 · Zgłoś
Ten Pawluś to on tak na serio ma w głowie, czy tylko udaje bo się o rentę stara?
Odpowiedz
13
@ bcz
dnia 11.08.2020, 21:45 · Zgłoś
Panie starosto ..a może by tak zacząć od własnego podwórka?..to co się dzieje w tzw wydziale komunikacji pod chmurką to woła o pomstę do nieba ..bałagan ,czas wydania decyzji wydłuża się do ponad 3 tygodni ..kiedyś ta kolejka się wkur..i i na plecach wyniosą pana starostę razem z urzędnikami.. i to niedługo!!!
Odpowiedz
6
@ lekarz psychiatra
dnia 11.08.2020, 21:31 · Zgłoś
Na niektóre stanowiska samorządowe badania lekarskie powinny być obowiązkowe, najlepiej komisyjne w skład których wchodziliby specjaliści z rożnych dziedzin medycyny.
Odpowiedz
6
@ Zastępca
dnia 11.08.2020, 21:20 · Zgłoś
Śmieci posprzątać z przemysłowej ... porażka.
Odpowiedz
5
@ Pxxg
dnia 11.08.2020, 21:02 · Zgłoś
Plany budowy takiej lini istniały już przed pierwsza wojną światową. Dobrze wiedzą ze ta inwestycja nie dojdzie do sktku przez kolejne sto lat
Odpowiedz
9
@ Tryt
dnia 11.08.2020, 20:57 · Zgłoś
Jak czytam te obietnice na głos to koty ćwiczą że śmiechu A krowy nauczą. Oni faktycznie myślą że ludzie to debile. Owszem, inwestycja naprawdę potrzebna ale co z tego jak pozostanie na papierze. Pamiętam czasy gdy z Jasła dochodziło dziennie po kilka pociągów do Krakowa Krynicy Rzeszowa, Zagórza itd. itp. A co jest dziś? Kilka składów na krzyż. Wiem że do pracy ludzie docierają swoimi samochodami ale... Gdyby połączenia były odpowiednio dobrane i cena biletu to chętnych by było o wiele więcej. Gdyby nie społeczne naciski to do dziś połączenie z Krakowem czy nawet z Rzeszowem było by fantasmagorią. Przypomnijcie sobie jak spółki kolejowe broniły się przed tym połączeniem. O obietnicach jazdy do Krynicy nawet nie wspominam by nie w ku...ć ludzi. Powiem tak. Im więcej pisobietnic tym więcej łgarstwa oszustwa drwiny z ludzi. Ale jeśli są tacy co lybiąbyć wpuszczany w kanał to czemu nie uczynić ludziom tej przyjemności. Wszak tak głosują!!! Tego chcą!!. Więc to mają. Problem w tym że i ci co chcą rozwoju jasielszczyzny dzięki tej ,,zadymionej,,większości także te specjały pisowskie myszą łykać. AVE PREZES. AWE ANTONI I JEGO SEKTA SMOLEŃSKA.AVE MATEUSZEK KŁAMCZUSZEK. AVE PISOBIECYWACZE.
Odpowiedz
12
@ Nikki
dnia 11.08.2020, 20:19 · Zgłoś
A może zamiast odgrzewać austro-węgierski jeszcze pomysł, należałoby jednak wrócić do dyskusji na temat przebiegu drogi Jasło - Pilzno? Dlaczego wybrano najgorszy wariant zachodni? To nikt nie sprawdzał strumieni pojazdów? Przecież większy ruch idzie od Krosna na Pilzno niż od Gorlic na Pilzno. To tiry jadące od Pilzna na Krosno/Duklę będą od Trzcinicy jechać którędy? Przez Jasło oczywiście. Kto to wymyślił? Jaką to korzyść dla Jasła przyniesie? Ktoś robił jakieś badania ruchu? Czy jak z wałami, budowane są wały przed Jasłem, i na Ropie, i na Wisłoce, bez przeprowadzenia żadnych analiz zagrożenia dla Jasła z tego tytułu.
Odpowiedz
9
@ KKK
dnia 12.08.2020, 07:46 · Zgłoś
Wschodni za drogi - tunel pod Goleszem i zbyt wiele hacjend bogoli na terenie byłych PGR sadów Na Kotlinie - nikt tam sobie tranzytu nie życzy.
Odpowiedz
1
@ KKK
dnia 13.08.2020, 23:25 · Zgłoś
https://www.jaslo4u.pl/lotos-planuje-milionowa-inwestycje-w-jasle-newsy-jaslo-23559
najpierw ta linia była dla CPK i Lotosu przymilana, teraz do Orlonu, ktory nie jest zainteresowany jasielską częścią.
Odpowiedz
23
@ ciekawy
dnia 11.08.2020, 20:04 · Zgłoś
czy widział ktoś Czarneckiego jak zimą jechasł z Jasła kabrioletem do Brukseli ??? miał chociasz szal rękawiczki i czapką uszanke ???
Odpowiedz
11
@ Przejety
dnia 11.08.2020, 20:43 · Zgłoś
Prawdziwy patriota jesli tak sie poswieca dla dobra rodakow przeciez moze sie przeziebic ale niedlugo pojedzie pociagiem przez debice.
Odpowiedz
8
@ Przejety
dnia 11.08.2020, 22:19 · Zgłoś
Moze na soltysa sie tam szykowal ale go nie wybrali ???
Odpowiedz
4
@ Sq
dnia 11.08.2020, 19:56 · Zgłoś
Na co wam tory do Dębicy.
Nie lepiej zrobić szybszą drogę do autostrady lub do Rzeszowa.
Ewentualnie do Krosna aby szybciej dojechać drogi ekspresowej.
Odpowiedz
6
@ Duch
dnia 12.08.2020, 09:06 · Zgłoś
Ale jak są korki to krzyk " tiry na tory". Zarówno obwodnica jak i połączenia kolejowe są niezbędne. Tak jest w każdym, normalnym państwie.
Odpowiedz
10
@ Zbigniew
dnia 11.08.2020, 19:46 · Zgłoś
Z europosła P. Czarneckego bym się nie śmiał , bo On do Jasła jeżdził uzgadniać trasę i przebieg trasy Via Carpatia. Ale nic z tego nie wyszło bo u nas Natura 2000.
Odpowiedz
-4
@ Zenek
dnia 11.08.2020, 19:22 · Zgłoś
Pomysł bardzo dobry.
Takie były plany jeszcze za Polski przedwojennej. Niestety zostały przerwane.
Brawo dla pana Adama Pawlusia.
Tak trzymać!
Odpowiedz
13
@ brzyska
dnia 11.08.2020, 19:19 · Zgłoś
Byłem wczoraj na grzybach. Będzie kolej linowa na Liwocz.
Widziałem jak geodeci kręcili się po lesie. To pewne.
Odpowiedz
6
@ P.
dnia 11.08.2020, 19:14 · Zgłoś
Świetny pomysł. Dębica ma bezpośrednie połączenie zarówno z Rzeszowem jak i Krakowem. Włączenie się do tej Głównej Linii Kolejowej sprawi, że znów będziemy mieli szybkie połączenie kolejowe z całą Polską. Podpisuję się obiema rękami pod tym pomysłem!
Odpowiedz
5
@ Pis
dnia 11.08.2020, 21:02 · Zgłoś
Obudź się trzeba wstawiać do roboty!
Odpowiedz
1
@ kras
dnia 11.08.2020, 22:38 · Zgłoś
Znów a co kiedyś mieliśmy?
Odpowiedz
3
@ P.
dnia 12.08.2020, 11:02 · Zgłoś
W latach 90. jeździły pociągi i do Warszawy i do Gdańska. Jasło to był drugi węzeł kolejowy po Rzeszowie.
Odpowiedz
1
@ do P
dnia 14.08.2020, 13:24 · Zgłoś
Do W-wy jjeden nocny, jechał 12 godz. przez Mielec. Szybciej było dostać się do Krakowa i stamtąd ekspresem albo przyspieszonym Zakopane - W-wa. Do Gdańska poza krótkim okresem kilka lat nigdy nie jeździły. Tak samo nie było drugim po Rzeszowie węzlem kolejowym. Większe były Rozwadów, Przemyśl, Żurawica, Przeworsk, Dębica.
Odpowiedz
10
@ ryba
dnia 11.08.2020, 19:07 · Zgłoś
A co z obiecanym lotniskiem
Odpowiedz
5
@ JANNN
dnia 11.08.2020, 19:04 · Zgłoś
myślą o lini kolejowej a brak im pomysłu na modernizację ul.leśnej już przeszło 10 lat obiecują atu takie głupoty wymyślają czyżby jakieś układziki.
Odpowiedz
18
@ obiecanki
dnia 11.08.2020, 18:43 · Zgłoś
Pan Rzońca jest zacofany. Jasłu potrzeba lotniska.
Szybko i bez przesiadek ludzie dolecą do pracy i będą częściej z rodziną.
Odpowiedz
12
@ łodyniec
dnia 11.08.2020, 18:38 · Zgłoś
Kasy na polatanie dziur nie ma a oni chcą 1 mld PLN na tory wydać ;-))
Wcześniej zbudujcie zbiornik Kąty myscowa ;-))
Odpowiedz
16
@ Wiem
dnia 11.08.2020, 18:25 · Zgłoś
Połączenie kolejowe do Dębicy jest niezbędne. Całe rodziny będą jeździc.Tam jest Ma Donald.
Odpowiedz
14
@ strona wuwuwu
dnia 11.08.2020, 18:25 · Zgłoś
Najpierw niech na wyremontowanych liniach z Jasła do Rzeszowa i Zagórza (szczególnie do Zagórza, bo tu nic nie jeździ) oferta pociągów przekroczy standardy PRLu.
Potem zabierzcie się za remont odcinka od Jasła do Gorlic, bo jest w kiepskim stanie, i przywróćcie tam pociągi pasażerskie, bo jeden w tygodniu dla studentów, to jest g..., a nie oferta. A że marszałek twierdzi, że jest super? No to go tutaj zaproście. I niech przyjedzie i wróci pociągiem.

A potem, to sobie rysujcie kreski na mapie. Jak zbiornik w Kątach.
Odpowiedz
14
@ Ralf
dnia 11.08.2020, 18:12 · Zgłoś
I po co to budowac jak tymi pociagami jedzie 2 osoby na krzyz. Widze co dziennie pociagi osobowe bo mam blisko do torow. Wagony swieca pustkami.
Odpowiedz
4
@ qwertyu
dnia 11.08.2020, 18:25 · Zgłoś
Przecież w artykule było napisane, że tory są głównie dla zakładów, takich jak rafineria w Jedliczu.
Jeśli unia za to zapłaci, mogą budować. Może lokalne firmy budowlane też trochę zarobią.
Odpowiedz
3
@ piwski
dnia 14.08.2020, 20:19 · Zgłoś
Szynobus jadący do Rzeszowa zapełnia się regularnie na całej linii przejazdu, w Rzeszowie jest pełny. Trudno oczekiwać żeby cały był zapchany na pierwszej stacji... Podroż z Jasła do Rzeszowa tylko szynobusem jest znośna- te Marcele to udręka dla ciała i duszy- do tego droższa
Odpowiedz
41
@ 2020
dnia 11.08.2020, 18:12 · Zgłoś
Kolej z Jasła jest potrzebna wszędzie a najbardziej do Anglii i Niemiec.
Odpowiedz
25
@ Rufen
dnia 11.08.2020, 17:54 · Zgłoś
Ktoś mnie oświeci ?? Są w najbliższym czasie jakieś wybory ? Boguś nagle się uaktywnił
Odpowiedz
28
@ PKP
dnia 11.08.2020, 18:28 · Zgłoś
Bobuś odwraca uwagę od podróży kumpla Czarneckiego z Jasła do Brukseli. Teraz bedzie jeździł koleją VIA Dębica
Odpowiedz
14
@ 01
dnia 11.08.2020, 17:54 · Zgłoś
To jest właściwy kierunek myślenia. Gdyby udało się zrealizować połączenie kolejowe Jasło -Dębica , oraz drogowe czteropasmowe Jasło- Krosno-via carpatia , to Jasło znalazłoby się w strefie zainteresowań potencjalnych inwestorów. Dlatego zamiast krytykować niech każdy wspiera tą inicjatywę w miarę swoich możliwości , a nie mówić , pisać - to się nie uda-.
Odpowiedz
5
@ BogdanT
dnia 11.08.2020, 17:49 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
13
@ Ola
dnia 11.08.2020, 18:08 · Zgłoś
No po co jak są z Berlina do Monachium
Odpowiedz
38
@ bazalt
dnia 11.08.2020, 17:25 · Zgłoś
Panowie z nudów odgzebali chyba w jakimś muzeum ( albo archiwum) pomysł Najjaśniejszego Pana Franciszka Józefa Cesarza Austro-Węgier. Pomysł istnieje jakieś 130 lat. I zapewne kolejne 130 pozostanie tylko tanią kiełbasą dla naiwnych. Skoro nawet budowa przedwojennego COP-u nie poskutkowała budową takiego połączenia, to akurat Rzońca to uskuteczni...?
Odpowiedz
18
@ P.
dnia 11.08.2020, 18:54 · Zgłoś
COP miał zrealizować tę linię w latach 1940 - 1943. Przeszkodził wybuch 2 wojny światowej.
Odpowiedz
10
@ roman
dnia 11.08.2020, 19:05 · Zgłoś
Kiedyś projektowano linię kolejową przez Nowy Żmigród, Nieznajową aż do Radocyny. Starosta Pawluś lubi tamte tereny, ostatnio wyremontował jedną drogę teraz drugą więc może czas na linię kolejową. Drogi, kolej, zapora ...
Odpowiedz
5
@ yozef
dnia 12.08.2020, 07:29 · Zgłoś
to dobry pomysl tylko kto go zrealizuje ,do dzis jeszcze w blazkowej sa wbite stalowe elemennty gdzie miala byc kolej , jaslo potrzebuje inwestycji zaroewno katy myscowa albo kamienica przeczyca zbiornik na wisloce ,droge krajowa 73 ,obwodnice poludniowa jak i wschodnoia ,i nikt tego nie realizuje ,jesli teraz pis nie zrealizuje to juz nikt tego w przyszlosci nie zrobi bo ten kto wygra nastepne wybory bedzie sie mscil za wybor podkarpacia i jego poparcie pisowskie ,a rzonca obiecuje m,tak jak w 2000 roku ,,,i nic ,,, a ludzire go wybieraja ,,,w tym jest skuteczny ...
Odpowiedz
34
@ Zbigniew
dnia 11.08.2020, 17:03 · Zgłoś
To kolejne miliony wyrzucone w błoto tak jak sławne przejście podziemne przy stacji PKP.
Odpowiedz
27
@ qwertyu
dnia 11.08.2020, 18:11 · Zgłoś
Wyremontowano już tory do Rzeszowa. Nie dlatego, że są potrzebne lepsze niż były, ale dlatego, że unia dała na to pieniądze. Jeśli nie wydaliby tych pieniędzy na tory, trzeba by oddać kasę do Brukseli. Taki jest system w unii.
Odpowiedz
21
@ PLUM
dnia 11.08.2020, 19:05 · Zgłoś
Przejście się przydało bezdomnym ,z którymi SM nie może sobie poradzić ,
Odpowiedz
15
@ ciekawy jaś
dnia 11.08.2020, 20:00 · Zgłoś
a gdzie byli ci bezdomni za czasów wstrętnej komuny ? może ich nie było tak jak i SM ?
Odpowiedz
6
@ kras
dnia 12.08.2020, 08:27 · Zgłoś
do qwerty Pleciesz kosmiczne bzdury, chyba nie widzialeś na oczy tej linii. Stan torów do Rzeszowa był fatalny, na większości odcinków pociągi nie mogły przekraczać 50 - 60 km/h, budynki i mosty się sypały. Teraz nawet między Jasłem a Hankówką autobus szynowy rozwija prawie 90 km/h. Porówywałem jadąc samochodem.
Odpowiedz
49
@ palka
dnia 11.08.2020, 16:58 · Zgłoś
posla rzoncy nie bedzie starosty pawlusia nie bedzie nas nie bedzie i lini kolejowej nie bedzie amen
Odpowiedz
26
@ Olek
dnia 11.08.2020, 16:58 · Zgłoś
Z du..py te ich pomysły
Odpowiedz
22
@ mietek
dnia 11.08.2020, 16:56 · Zgłoś
mam już teraz wszystko w Jaśle , ale obiecane , realizacja raczej nie doczekam
Odpowiedz
10
@ łodyniec
dnia 11.08.2020, 16:41 · Zgłoś
1 mld PLN ha ha
Odpowiedz
23
@ ksiądz Mateusz
dnia 11.08.2020, 16:38 · Zgłoś
A co z połączeniem do Krynicy?
Odpowiedz
27
@ ksiądz Mateusz
dnia 11.08.2020, 16:38 · Zgłoś
Takie były szumne zapowiedzi jego utworzenia.
Odpowiedz
5
@ ixi
dnia 12.08.2020, 13:20 · Zgłoś
Nic, jak zwykle bez mózgi łyknęły kiełbachę wyborczą i potulnie zagłosowały. Cel osiągnęli, teraz mają was w D
Odpowiedz
35
@ PLUM
dnia 11.08.2020, 16:34 · Zgłoś
Może by zrobić linie kolejowa na Liwocz?
Odpowiedz
21
@ stary
dnia 11.08.2020, 19:57 · Zgłoś
przy kolejnych wyborach można i to obiecać.
Odpowiedz
6
@ Glosujcie na mnie
dnia 12.08.2020, 17:46 · Zgłoś
Obiecuję że wybuduję w Jaśle port morski!!!
Głosujcie na mnie każdy dostanie robote z minimalną stawką 5000 euro, glosujcie na mnie no przecież glosujecie na cymbalostów głoszących wieksze brednie!!!
Odpowiedz
-29
@ kol
dnia 11.08.2020, 16:27 · Zgłoś
a co boisz się bo trzyma porządek i dyscyplinę
Odpowiedz
54
@ @gacpi
dnia 11.08.2020, 16:26 · Zgłoś
Nie do Dębicy tylko do Tarnowa niech zrobią normalne połączenia !!!
Odpowiedz
-15
@ Czytelnjk
dnia 11.08.2020, 16:37 · Zgłoś
Żeby dojechać do Tarnowa to pociąg najpierw musi dojechać do Dębicy
Odpowiedz
10
@ Xy
dnia 11.08.2020, 20:35 · Zgłoś
I jeszcze rozwód z [...]m podkarpackim i powrót do małopolskiego.
Odpowiedz
16
@ kras
dnia 12.08.2020, 08:19 · Zgłoś
Wystarczy by pociąg omijał Stróże istniącym od 30 lat lącznikiem a czas podróży do Krakowa skróci się do niespełna 3 godz. Tak jak w l. 90 jeżdziła "Wetlina". Wyjeżdżała się z Jasła o 6 rano i przed 9 była w Krakowie, gdzie można było zdążyć na pociągi do Wrocławia i Warszawy. Nawet w dni powszednie pociąg był pełny. Dopóki Solidaruchy ze Stróż nie uwalili tego połączenia bo im przeszkadzało że omija tą metropolię..
Odpowiedz
1
@ Juliusz
dnia 12.08.2020, 11:57 · Zgłoś
Ekspresowkę do Dębicy nową niech wybuduje A na Pilzno niech zostanie tą za[...]na trasa
Odpowiedz
-3
@ Hola hola
dnia 12.08.2020, 17:44 · Zgłoś
A my was w lewackim, lgbtowskim Krakowie NIE CHCEMY!!
Zostancie sobie w swoim skansenie od Krakowa wara!!!
Odpowiedz
1
@ mg
dnia 30.08.2020, 00:57 · Zgłoś
Najpierw proszę sprawdzić jak kursują pociągi. Jedyny bezpośredni z Krakowa Hubal kolei małopolskich który był do wakacji właśnie omijał Stróże ale wciąż jechał 3,5h to ponad 1h dłużej niż autobusem
Odpowiedz
121
@ AntyPawlus
dnia 11.08.2020, 16:18 · Zgłoś
Jasło potrzebuje wielu rzeczy, ale nie Pawlusia
Odpowiedz
92
@ milenka
dnia 11.08.2020, 16:44 · Zgłoś
Popieram, a może europoseł Rońca doprowadzi najpierw do realizacji pomysł budowy zbiornika wodnego zamiast wymyślać następne idiotyzmy z Brukseli.
Odpowiedz
107
@ Kenek
dnia 11.08.2020, 16:53 · Zgłoś
Obecnie mamy wszystko...obiecane.
Zarówno drogę Pilzno - Jasło,
Zbiornik Kąty - Myscowa,
Linie kolejową Dębica - Jasło.

Normalnie wszystko, no może lotnisko można by jeszcze obiecać ale to tak przed powrotem z Brukseli. Poczekajmy do wyborów.
Odpowiedz
73
@ roman
dnia 11.08.2020, 18:59 · Zgłoś
Ktoś jeszcze pamięta jak kilka miesięcy temu Rzońca w białym kasku spacerował po pozostałościach jasielskiej rafinerii obiecując wielgaśne inwestycje? Dziś klika która wtedy mu w tym spacerze towarzyszyła jęczy i płacze ze strachu przed planowanym połączeniem lotosu z orlenem przepychanym przez wójta Obajtka przewidując iż może to oznaczać koniec dobrze płatnego "nicnierobienia". Ostatnia aktywność pana posła oznaczała że początek końca właśnie się zaczął.
Odpowiedz
53
@ stary
dnia 11.08.2020, 19:55 · Zgłoś
tak się wygrywa wybory obiecywać nie dotrzymywać bo i tak ciemny naród przed wyborami to kupi ,była zapora przez dziesiątki lat obiecywana teraz kolej do dębicy i nowa droga jak było złożyć wniosek o zjazd z autostrady to nikomu się nie chciało.
Odpowiedz
7
@ Erni
dnia 11.08.2020, 20:44 · Zgłoś
Oto chodzi,oto.
Odpowiedz
36
@ Obiecant
dnia 11.08.2020, 20:55 · Zgłoś
Słuchajcie mnie ludzie! :

Nikt wam nie da tyle, ile Ja wam mogę obiecać!
Odpowiedz
17
@ Marcin
dnia 11.08.2020, 21:12 · Zgłoś
Do kenek

Mam tez obiecany remont ulicy Mickiewicza...uwawga za 2500 zl. Zal
Pl
Odpowiedz
25
@ WALEC
dnia 11.08.2020, 21:38 · Zgłoś
A miasto się zastanawia dlaczego ludzie stąd uciekają. Proponuję za te pieniądze kupić bilet jasielskim włodarzom gdzieś daleko w jedną stronę.
Odpowiedz
23
@ MInnesota
dnia 11.08.2020, 23:25 · Zgłoś
Zrobcie najpierw droga na Gamrat
Odpowiedz
18
@ Wirus^2
dnia 12.08.2020, 00:17 · Zgłoś
I Metro jeszcze poproszę ... Metro..
Odpowiedz
-2
@ Stefan do roman
dnia 12.08.2020, 00:17 · Zgłoś
Z twojej wypowiedzi wnioskuję że sam nie wiesz co napisałeś!
Odpowiedz
10
@ Lkoplkop
dnia 12.08.2020, 03:48 · Zgłoś
W Jasełku niemożliwe teren bagienny.
Jeśli chodzi o włodarzy jak i o teren.
Odpowiedz
8
@ Marek
dnia 12.08.2020, 06:01 · Zgłoś
Do Dębicy ?
Serio?
Odpowiedz
23
@ Gdyby
dnia 12.08.2020, 07:04 · Zgłoś
Gdyby zrealizowano 10% (słownie dziesięć procent) obietnic jakie politycy różnego szczebla obiecali Jasłu i powiatu jasielskiemu, to byłby to region mlekiem i miodem płynący. Powiat krośnieński byłby daleko w tyle.
Dziwię się, że po tylu latach bujania jeszcze znajdują się łatwowierni, a niektórzy nawet pieją z zachwytu nad kolejnym "kolorowym zawrotem głowy"
Co kosztuję obiecać?
Realia są inne: np. dla zbiornika w Kątach do dziś nie wydano decyzji środowiskowej. Po wielu latach i ogromnych nakładach nie ma nawet dokumentu startowego i nikt nie wie kiedy i w jakiej postaci się on ukaże.
To są fakty - nie mrzonki, obietnice, dyrdymały, czy po prostu bajdurzenie, które nasila się najczęściej w okresach przedwyborczych, niczym kolejna fala wirusa.
Odpowiedz
-2
@ Maturzysta
dnia 12.08.2020, 08:04 · Zgłoś
Trwają tam już prace przygotowawcze.
Odpowiedz
16
@ ixi
dnia 12.08.2020, 08:12 · Zgłoś
Dwa nieroby... I wy TO wybieracie z uporem maniaka!!
Odpowiedz
9
@ Maliniak
dnia 12.08.2020, 08:23 · Zgłoś
Jasielscy kolesie mają trochę działek po trasie budowy linii???
Odpowiedz
6
@ Drogowy-motorniczy
dnia 12.08.2020, 09:24 · Zgłoś
I remont drogi za koszt 2.500zl hahaha
Odpowiedz
6
@ kras
dnia 12.08.2020, 10:01 · Zgłoś
Gdyby nie rządy Tuska to do dzisiaj je jeździlibyście do Krakowa starą A4 i stali w korkach w Łapczycy gdzie pan proboszcz i kilku kacyków zażyczyło sobie sygnalizacji w centrum by swobodnie wyjeżdżać ze swoich posesji. Za rządów PiSu 2005 - 07 wstrzymano nawet prace projektowe nad A4 na wschod od Krakowa.
Odpowiedz
-1
@ 1971
dnia 12.08.2020, 10:58 · Zgłoś
Piszesz prawde a Cię minusuja. Ciekawe dlaczego
Odpowiedz
-4
@ ixi
dnia 12.08.2020, 13:17 · Zgłoś
Bo za tą dwupasmówkę nazywaną "autostradą" można by wybudować prawdziwe 3 lub 4 pasmowe autostrady. Kolesie z PO, i PSL nakradli idali ludzią ochłapy, polskie firmy budowlane doprowadzili do bankructwa. Za PO SLD i PSL były rządy złodziei. Za PiS są rządy wasalne i zdradzieckie, z socjalizmem w tle.
Odpowiedz
-3
@ Koki
dnia 12.08.2020, 16:17 · Zgłoś
No to PiS zaprasza za miesiąc na oddanie drogi nr 28 od Siepietnicy do Jasła . Chodniki wzdłuż drogi ...niwa nawierzchnia...40 mln wartość remontu. Nie bądźcie ślepi , PiS działa.
Odpowiedz
-2
@ A na co
dnia 12.08.2020, 17:34 · Zgłoś
No może do Dębicy tak ale dalej za Chiny Ludowe i połowę Korei!!
Nie można dać szansy pislimom na wywóz chorych idei poza swój grajdołek!!!
Odpowiedz
5
@ Erni
dnia 12.08.2020, 17:40 · Zgłoś
Za dwa i pół zeta,to starosta nawet do Stanów nie doleci,skąd go ściągneli,tylko po co?,wystarczy popatrzeć,jak pracuje starostwo,takiej szopki,to nie tylko najstarsi górale ni widzieli,starostwo w tej chwili twierdza nie do zdobycia.
Odpowiedz
0
@ Pislimowe
dnia 12.08.2020, 17:40 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-2
@ Ehhh
dnia 12.08.2020, 19:32 · Zgłoś
Widze ze jak pislimy jadą po reszcie kraju to jest ok ale jakmktos napisze Prawde o pislimach to odrazu obraźliwe treści- rzygać sie chce na to, najlepiej jakby wszytskie drogi prowadzace na podkarpacie zaorali!!!
Odpowiedz
6
@ Śmieci
dnia 12.08.2020, 20:54 · Zgłoś
Wizytówką miasta (co prawda popowodziową, ale zawsze) są sterty śmieci na Hankówce, m.inn. przy ul. Towarowej i Przemysłowej, złożonych na terenie miejskim. Nie złożyło ich miasto ale nie dopilnowało własnego terenu przed zaśmieceniem i teraz jest właścicielem nie swoich odpadów.
Ciekawe ile lat tam będą leżały? Co na to myszy i szczury? Zacierają łapki.
Odpowiedz
1
@ do ixi
dnia 14.08.2020, 13:15 · Zgłoś
Co ci PO ukradła, bo jakoś 5 lat nasłuchuję i nic nie mogę usłyszeć. Kolesie z PiSu buduję jeszcze drożej niż ich poprzednicy i jest OK, prawda? Gdyby wybudowali 3 czy 4 pasmowe autostrady to darłbyś japę że to wyrzucanie w błoto pieniędzy, skoro jeszcze kilka lat temu twierdziliście że A4 na wschód od Krakowa nie jest potrzebna. Nikt nie zmuszał firm budowlanych do zbijania cen poniżej kosztów i tworzenia macedońskich konsorcjów.
Odpowiedz
0
@ Maciek
dnia 23.08.2020, 00:50 · Zgłoś
Jeszcze Jadło potrzebuje dobrego połączenia drogowego szybkiej trasy 2-pasmowej do Krosna i przyszłej trasy szybkiego ruchu s19.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657